quote:Op zaterdag 9 mei 2015 21:00 schreef Mani89 het volgende:
Misschien kan je op den duur uitgroeien tot de producer van Ariane. Follow your dreams Fylax!
quote:Op zaterdag 9 mei 2015 21:13 schreef HighLander het volgende:
Prachtig!!
Minder topics, minder reacties, meer oefenen!
Win-win all over the board!
Er zijn van die magazines verkrijgbaar met populaire liedjes waarin dan de noten et cetera staan.quote:
Laatst toevallig een foto van 'm gezien maar hij is echt veel te jong voor mij dus nee. Ik doe niet eens jongens van begin twintig terwijl ik dat zelf ook ben dus datquote:
Nee dat hoorde ik ook al inderdaad, klinkt een tikkeltje rommelig op die manier.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 22:05 schreef kree het volgende:
Beetje teveel sustain als je het mij vraagt. Maar luister het mobiel. Misschien ligt t ook wel daar aan.
Ik had touch uitstaan maar dat kan ik ook aanzetten dat je het verschillend hebt jaquote:Op zaterdag 9 mei 2015 21:55 schreef Boca_Raton het volgende:
Wat leuk zo'n topic met eigengemaakte muziek!
Je speelt goed hoor, je houdt je handen ook zo mooi op de toetsen. Dat crossen, ik zie helemaal geen problemen, gewoon dooroefenen.
Het enige wat ik me afvraag is of je expres alle toetsaanslagen met dezelfde kracht deed, of niet? Het lijkt me mooier als je zowel hard als zacht een toets kunt aanslaan (varieert de muziek).
quote:Op zaterdag 9 mei 2015 22:05 schreef kree het volgende:
Beetje teveel sustain als je het mij vraagt. Maar luister het mobiel. Misschien ligt t ook wel daar aan.
Sorry daarvoor.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 22:21 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Nee dat hoorde ik ook al inderdaad, klinkt een tikkeltje rommelig op die manier.
Dankje.quote:
Ahwquote:
Ik kan helaas niet zingen. Wel opgenomen maar dat ga ik niet op FOK! zetten.quote:Op zondag 10 mei 2015 00:22 schreef ScheurGleuf het volgende:
Volgende keer wel met zang erbij, dan kan je direct bij Ariana signen!
Bedanktquote:Op zaterdag 9 mei 2015 21:55 schreef Boca_Raton het volgende:
Wat leuk zo'n topic met eigengemaakte muziek!
Je speelt goed hoor, je houdt je handen ook zo mooi op de toetsen. Dat crossen, ik zie helemaal geen problemen, gewoon dooroefenen.
Het enige wat ik me afvraag is of je expres alle toetsaanslagen met dezelfde kracht deed, of niet? Het lijkt me mooier als je zowel hard als zacht een toets kunt aanslaan (varieert de muziek).
Erg lief. Bedanktquote:Op zondag 10 mei 2015 09:56 schreef tong80 het volgende:
Heb ooit op een popcursus gezeten. Keyboard. We mochten als deelnemers als bandje op Bommelpop spelen. Ik bleek echt geen talent te hebben. Zette het geluid zo zacht mogelijk. Voor mij bleef het bij dat ene optreden. Nooit meer een toets aangeraakt. Ik vind dit echt knap van je, ook omdat je geen les hebt. Ik weet hoe moeilijk het is, en zie dat je echt talent hebt. Wil je aanraden om wel les te gaan nemen. Ik erger me wel eens aan je, maar dit topic maakt m'n dag nu al goed.
Barry Stevens : 'Vooral doorgaan.'![]()
Ah dat is jammer. Hebben de lessen wel geholpen?quote:Op zondag 10 mei 2015 10:10 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Mooi hoor!Zelf heb ik ooit op pianoles gezeten maar de piano bij m'n moeder is zo vals dat ik er op uitgekeken raakte... Ga vooral door!
Ik kon wel een beetje pianospelen maar ben het ondertussen weer verleerd.quote:Op zondag 10 mei 2015 10:46 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ah dat is jammer. Hebben de lessen wel geholpen?
Nu niet je hand gaan overspelen hè ?quote:Op zondag 10 mei 2015 15:10 schreef Fylax het volgende:
Omg yes hij is eindelijk gelukt hoe ik 'm wil.. Nog steeds niet perfect maar veel beter dan eerst.
Ik doe m zo uploaden.
Veel beter dan de eerste versie.quote:Op zondag 10 mei 2015 15:43 schreef tong80 het volgende:
Ja, ik ga niet nog een keer naar dat gepiel luisteren. Als je er zelf maar tevreden over bent.
Was een geintje. Klonk goed.quote:
Wat betekent sustain precies ? Vibratie ?quote:Op zondag 10 mei 2015 15:48 schreef kree het volgende:
Nog steeds te veel sustain. Laat dat pedaaltje ff los als je van akkoord wisselt. Dat scheelt al een stuk
Sustain is hoelang de noot doorklinkt.quote:Op zondag 10 mei 2015 15:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat betekent sustain precies ? Vibratie ?
Nee je hebt zo'n pedaal die de noten laat doorklinken als je de toetsen alweer los hebt.quote:Op zondag 10 mei 2015 15:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat betekent sustain precies ? Vibratie ?
Ja klopt.. Ik heb de release lang gezet, vooral voor de tonen als ik met mijn rechterhand ga kruisen, maar ja dan is het bij alle tonen.. Ik heb namelijk geen pedaal.quote:Op zondag 10 mei 2015 15:51 schreef kree het volgende:
[..]
Nee je hebt zo'n pedaal die de noten laat doorklinken als je de toetsen alweer los hebt.
Het klinkt alsof die constant is ingedrukt en zo wordt t een grote brei.
Aha dat verklaard een hoop. Pedaaltje kopen dan. Is toch wel een onmisbaar iets bij piano.quote:Op zondag 10 mei 2015 15:53 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ja klopt.. Ik heb de release lang gezet, vooral voor de tonen als ik met mijn rechterhand ga kruisen, maar ja dan is het bij alle tonen.. Ik heb namelijk geen pedaal.
Okayquote:Op zondag 10 mei 2015 15:55 schreef kree het volgende:
[..]
Aha dat verklaard een hoop. Pedaaltje kopen dan. Is toch wel een onmisbaar iets bij piano.
Ja klopt, het is een Yamaha.quote:Op zondag 10 mei 2015 16:49 schreef SonicVolcano het volgende:
Yamaha keyboardje zeker?
Leuk spulKost ook bijna niks.
Ah ja. Zijn prima instap-keyboards. Hebben nog best veel opties en de sounds zijn best goed.quote:Op zondag 10 mei 2015 16:51 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ja klopt, het is een Yamaha.
Zeker leuk spul ja, weet niet wat 'ie gekost heeft. Hij is eigenlijk van m'n vader.
Ja klopt. Ben er blij mee.quote:Op zondag 10 mei 2015 16:54 schreef SonicVolcano het volgende:
Ah ja. Zijn prima instap-keyboards. Hebben nog best veel opties en de sounds zijn best goed.
Ah okay, ik heb verder niet zoveel verstand van keyboard-merken.quote:Op zondag 10 mei 2015 16:54 schreef SonicVolcano het volgende:
Ik heb zelf een oude Roland. Ook een leuk ding, maar de Yamaha's van dezelfde categorie zijn toch echt stukken beter vind ik.
Ik heb ooit eens nagedacht om op pianoles te gaan, maar met blijven oefenen kom je er inderdaad ook.quote:Op zondag 10 mei 2015 16:54 schreef SonicVolcano het volgende:
Heb zelf jaren les gehad, maar op een gegeven moment leer je vrijwel niks meer. Keyboard les is vrij basis. Je leert met akkoorden spelen, maar niet echt met twee handen zoals op piano (met basnoten enzo). Dat heb ik mezelf wel aangeleerd, alleen blijft het een kwestie van veel oefenen.
Will do.quote:
& dankjewel.quote:Op zondag 10 mei 2015 16:54 schreef SonicVolcano het volgende:
Leuk gespeeld trouwens! Je kunt tegenwoordig zo makkelijk dingen leren via Youtube e.d. Ideaal!
Misschien dat ik ooit wel eens wat ga uploadenquote:Op zondag 10 mei 2015 17:07 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ja klopt. Ben er blij mee.
[..]
Ah okay, ik heb verder niet zoveel verstand van keyboard-merken.
[..]
Ik heb ooit eens nagedacht om op pianoles te gaan, maar met blijven oefenen kom je er inderdaad ook.
[..]
Will do.
Ben benieuwd, zou wel eens wat willen horen.quote:Op zondag 10 mei 2015 17:10 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Misschien dat ik ooit wel eens wat ga uploadenIk ben echt niet heel goed ofzo
Maar kan wel iets.
Veel oefenen ja. En liedjes spelen die je echt leuk vindt, dan gaat het heel snel. Van sommige nummers krijg ik echt positief kippenvel als ik ze speel.
Geen idee wat ik heb/ben.quote:Op zondag 10 mei 2015 17:16 schreef tong80 het volgende:
Fylax, denk je dat je muzikaal talent hebt of een goed muzikaal geheugen.
Sommige mensen hebben een goed geheugen en doen VWO. Terwijl creatievere mensen alleen HAVO hebben.
quote:Op zondag 10 mei 2015 18:37 schreef Pajanus het volgende:
Daar zit je dan als gitaarspelend SRV fanaat...
Stevie ray vaughan. Heel goede bluesgitarist. Maar I.P.V. akoorden 8 minuten solo.(kortom enorm moeilijk na te doen)quote:
Graag.quote:Op zondag 10 mei 2015 21:33 schreef johannes_vermeer het volgende:
Goed bezig Fylax!
Ik kom je graag een keer bijles geven.
Zeer zeker niet. Hij kan sowieso nauwelijks maat houden.quote:
Kan het een keer proberenquote:Op vrijdag 15 mei 2015 17:22 schreef Toto69 het volgende:
Kun je een keer Toto - Africa voor me spelen
Dankjewel! Ja dat klopt, alleen weet ik bij het nummer Departure het tempo niet.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 17:22 schreef Kyubey het volgende:
He Fylax,
Klinkt goed! Zelf heb ik ook een beetje last van wisselen met tempo, maar misschien zit er een soort metronoom/maat-optie op je keyboard waardoor je de vierkwartsmaat constant kan houden. Al kan verandering in tempo ook mooi klinken natuurlijk.
Vergeet niet te blijven oefenen
Met Departure niet nee, bij andere nummers heb ik daar niet zo last van.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 17:25 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Zeer zeker niet. Hij kan sowieso nauwelijks maat houden.
Die kan ikquote:Op vrijdag 15 mei 2015 17:22 schreef Toto69 het volgende:
Kun je een keer Toto - Africa voor me spelen
"My everything" gaat ook niet helemaal goed, vriend. Je moet nog wel even oefenen wil je het niveau van braddie kunnen evenaren.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 18:31 schreef Fylax het volgende:
[..]
Met Departure niet nee, bij andere nummers heb ik daar niet zo last van.
quote:Op vrijdag 15 mei 2015 18:54 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
"My everything" gaat ook niet helemaal goed, vriend. Je moet nog wel even oefenen wil je het niveau van braddie kunnen evenaren.
quote:
Ik weet.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 19:22 schreef Hamlapje het volgende:
Goedbedoeld advies: Leer met metronoom te spelen.
Ik zing wel, maar niet als ik het pianospelen opneem. Ik kan namelijk niet goed zingen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 19:10 schreef Leonos het volgende:
Ouwe dibbus, waarom zing je niet?
Daarnaast hoor ik graag een nummertje van Muse.
Gr. Gr.
quote:Op vrijdag 15 mei 2015 19:30 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ik zing wel, maar niet als ik het pianospelen opneem. Ik kan namelijk niet goed zingen.
Wellicht heb je een verborgen talent?quote:
Ik weet zeker dan ik dan nog erger gepest ga worden.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 19:42 schreef Leonos het volgende:
[..]
Wellicht heb je een verborgen talent?
Gewoon 1tje proberen voor ons!
Vrouwtjes vinden het ook mooi
?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 19:55 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ik weet zeker dan ik dan nog erger gepest ga worden.
Laat je niet kennen. De pesters zijn de zwakken.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 19:55 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ik weet zeker dan ik dan nog erger gepest ga worden.
Jij voelt je zeker ook gepestquote:Op vrijdag 15 mei 2015 23:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Laat je niet kennen. De pesters zijn de zwakken.
Ik zag wie er als laatste gepost heeft. Wees trots op jezelf. Stoere gast.quote:
Ja klopt, maar afgezeken worden en je zangfilmpje dat doorgestuurd wordt is nog wel een stapje erger..quote:Op vrijdag 15 mei 2015 23:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Laat je niet kennen. De pesters zijn de zwakken.
Radetskie mars iets ? Kun je tietekonttietekont bij zingen.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 14:03 schreef Fylax het volgende:
Heeft iemand trouwens nog een "verzoekje"? Iets wat ik kan gaan leren als ik deze twee nummers kan?
sirius van alan parsons projectquote:Op zaterdag 16 mei 2015 14:03 schreef Fylax het volgende:
Heeft iemand trouwens nog een "verzoekje"? Iets wat ik kan gaan leren als ik deze twee nummers kan?
Die is niet te moeilijk iddquote:
quote:Op zaterdag 16 mei 2015 18:02 schreef Alziend-Oog het volgende:
Klinkt prima. Zou willen dat ik er het geduld voor had maar ik werd al gek toen m'n vriendin me I wish you a merry Christmas wilde leren.
http://haroldbeukers.nl/bladmuziekquote:Op zaterdag 16 mei 2015 14:03 schreef Fylax het volgende:
Moonlight sonata van Beethoven of Jesu Joy van Bach. Als je dat redelijk kan spelen ben je voor altijd mijn held.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 14:03 schreef Fylax het volgende:
Ik kan helaas geen noten lezenquote:Op zaterdag 16 mei 2015 18:23 schreef Kyubey het volgende:
[..]
http://haroldbeukers.nl/bladmuziek
Hier zitten nog wel leuke dingen tussen
Mooi. Moet 'm kunnen lukkenquote:Op zaterdag 16 mei 2015 19:02 schreef Musicproductionoffice het volgende:
Verzoekjes hmm... U2 - October! Als je dat goed kan spelen ben je mijn held
In mijn ogen Fylax heb je notenschrift niet echt nodig.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:32 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Oei, is het een idee om daarmee te oefenen?
Notenschrift is ook niet nodig. Alleen uit ervaring, het is wel makkelijk om te kennen.quote:Op zondag 17 mei 2015 11:24 schreef Musicproductionoffice het volgende:
[..]
In mijn ogen Fylax heb je notenschrift niet echt nodig.
Je moet het gewoon lekker uitzoeken op gehoor, dat is veel beter voor je muzikale ontwikkeling.
Waarom is het handig om notenschrift te hebben als je wilt weten hoe je akkoorden opbouwt?quote:Op zondag 17 mei 2015 12:20 schreef kree het volgende:
[..]
Notenschrift is ook niet nodig. Alleen uit ervaring, het is wel makkelijk om te kennen.
Vooral als je er later wat verder mee gaat als alleen zelf liedjes uitzoeken of een cover bandje.
Kom er genoeg tegen die dan zeggen. Tja had het eigenlijk moeten leren vroeger.
Sowieso alle akkoorden kennen is handig.
En om te weten hoe ze opnbouwt zijn toonladders nodig. En kom je toch weer op notenschrift uit.
Je kunt alsnog genoeg improviseren met een blad erbij hoor... Ik wissel het af.quote:Op zondag 17 mei 2015 17:15 schreef Musicproductionoffice het volgende:
[..]
Waarom is het handig om notenschrift te hebben als je wilt weten hoe je akkoorden opbouwt?
Ik speel al een aantal jaar, ken alle akkoorden behalve de echte ingewikkelde jazz akkoorden en noten lees ik niet, nooit gedaan ook.
Weet prima dat als ik een C#dim speel dat de noten C# > E en G zijn, en dat ik bijvoorbeeld zo een liedje kan opbouwen met als refrein:
Gmaj > Emin > C#dim > D7/F# Om maar even wat eenvoudigs te noemen.
Toonladders zijn vrij simpel, C toonladder = C > D > E > F > G > A > B
Wat heb je dan:
Cmaj > Dmin > Emin > Fmaj > Gmaj > Amin > Bdim
Alleen al die combinatie kan je op zóveel manieren toepassen, notenschrift is (in mijn ogen) alleen handig als je klassieke stukken speelt in een orkest bijvoorbeeld. Verder kan je met een beetje muzikale kennis en een beetje oefenen (en aanleg is ook wel belangrijk) Prima nummers in elkaar bouwen en hele nummers spelen en uitpluizen.
Tuurlijk is het handig om te zeggen "Ik schrijf het wel even uit voor je" Maar hoe vaak ga je dat nou meemaken?
Het is in mijn ogen veel fijner om muziek te leren spelen vanuit je eigen gevoel in plaats van een blad af te lezen.
Als er mensen naar mij toekomen met de vraag of ik noten kan lezen dan zeg ik altijd "Nee, ik speel op gevoel en met het kleine beetje theorie kennis wat ik heb" En dan kijken ze mij altijd aan alsof ik een of ander wonder ben..
Een hele poos geleden had ik de aanvoerder van de 2e viool van het metropool orkest gesproken bij hem thuis, hij was z`n spel aan het oefenen, en hij deed die oefeningen vanaf bladmuziek, toonladders.. De kwinten cirkel, dat soort dingetjes, dus ik vroeg "Kunt u het intro van Fawlty Towers spelen op viool?" Zijn antwoord? "Ja, dat kan ik wel, maar dan heb ik wel de bladmuziek nodig"
Dan denk ik weer, bladmuziek belemmert je muzikale creativiteit, improviseren is er amper nog bij, het zit zo ingeplant dat ze van bladmuziek moeten spelen dat ze niet meer zonder kunnen
Braddie kan het zonder, dus hij is creatiever.quote:Op zondag 17 mei 2015 17:37 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Je kunt alsnog genoeg improviseren met een blad erbij hoor... Ik wissel het af.
Het basis principe is vrij eenvoudig, is geloof ik een ezelsbruggetje voor, FACE, tussen de lijnen van beneden naar boven zijn de noten F > A > C > Equote:Op zondag 17 mei 2015 20:34 schreef kree het volgende:
Het gaat er ook helemaal niet om of het creatiever of beter is om bladmuziek te gebruiken al dan niet.
Een goede muzikant hoeft niet perce bladmuziek te kunnen lezen en andersom geldt het zelfde.
Het punt is, dat het wel het communicatie middel is om muziek over te dragen.
Zeg maar net zoiets als leren en schrijven en het alfabet.
Ik zeg ook niet dat je gelijk het vloeiend van bladmuziek allemaal moet kunnen spelen, maar het is handig om gewoon die basis te leren.
En al met al, heel ingewikkeld is het niet
Ik adem gewoon zwaar.quote:Op zondag 17 mei 2015 22:19 schreef Thezappa het volgende:
dat gehijg heb ik een hardje van gekregen fylex
en je weegt 60 kilo , beter ff doktertje, of eens buiten stukje lopenquote:
45quote:Op zondag 17 mei 2015 22:22 schreef Thezappa het volgende:
[..]
en je weegt 60 kilo , beter ff doktertje, of eens buiten stukje lopen
Ik las eerst bef effe dochtertje.quote:
rustig he tong , zit je zo dadelijk ook met een rode satans kruis in een inrichtingquote:
quote:Op zondag 17 mei 2015 22:55 schreef Thezappa het volgende:
[..]
rustig he tong , zit je zo dadelijk ook met een rode satans kruis in een inrichting
quote:Op maandag 18 mei 2015 18:59 schreef Musicproductionoffice het volgende:
Speciaal voor Fylax de (volgens FOK! in ieder geval) grootmeester Braddie aan het werk.
Spel is wel wat sloppy maar hij speelt wel op een wat hoger niveau volgens mij.
Ewa braddie.quote:Op maandag 18 mei 2015 18:59 schreef Musicproductionoffice het volgende:
Speciaal voor Fylax de (volgens FOK! in ieder geval) grootmeester Braddie aan het werk.
Braddiequote:Op maandag 18 mei 2015 18:59 schreef Musicproductionoffice het volgende:
quote:Op maandag 18 mei 2015 19:03 schreef Fylax het volgende:
Wat mooi, een Braddie onthulling in mijn topic.
quote:Op maandag 18 mei 2015 19:05 schreef Fylax het volgende:
Was wel even jaloers op Braddie, hij heeft heel m'n topic omver geblazen
wrm zo arrogantquote:Op maandag 18 mei 2015 19:09 schreef Musicproductionoffice het volgende:
Sorry Fylax!![]()
Was niet mijn bedoeling om een betere toetsenist te zijn dan jou
kapsonesquote:Op maandag 18 mei 2015 19:09 schreef Musicproductionoffice het volgende:
Sorry Fylax!![]()
Was niet mijn bedoeling om een betere toetsenist te zijn dan jou
Niet arrogant, gewoon eerlijk. Ik kan aardig spelen in bandformatie en op zichzelf en het is gewoon duidelijk dat ik beter speel dan Fylax. Niet arrogant, zelfkennis.quote:
Ja maar wat voegt het toe om dat de hele tijd te vermelden?quote:Op maandag 18 mei 2015 19:10 schreef Musicproductionoffice het volgende:
[..]
Niet arrogant, gewoon eerlijk. Ik kan aardig spelen in bandformatie en op zichzelf en het is gewoon duidelijk dat ik beter speel dan Fylax. Niet arrogant, zelfkennis.
Iedereen hier roept dat ik beter speel dan Fylax, en dan zeg IK dat het ook zo is dat ik beter ben dan Fylax, en dan is het opeens arrogantie.quote:Op maandag 18 mei 2015 19:10 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ja maar wat voegt het toe om dat de hele tijd te vermelden?
Aha.quote:Op maandag 18 mei 2015 19:11 schreef Musicproductionoffice het volgende:
[..]
Niets. Just stating the obvious.
Zie je het verschil echt niet?quote:Op maandag 18 mei 2015 19:11 schreef Musicproductionoffice het volgende:
[..]
Iedereen hier roept dat ik beter speel dan Fylax, en dan zeg IK dat het ook zo is dat ik beter ben dan Fylax, en dan is het opeens arrogantie.
Jawel, ik roep over mijzelf dat ik een betere toetsenist ben.quote:
Net zeg je nog dat het geen arrogantie is.quote:Op maandag 18 mei 2015 19:13 schreef Musicproductionoffice het volgende:
[..]
Jawel, ik roep over mijzelf dat ik een betere toetsenist ben.
Maar dat IS nou eenmaal ook zo.
Beetje arrogantie/zelfkennis mag best.
Jij mij? Nuh. Niet echt man.quote:Op maandag 18 mei 2015 19:16 schreef Toto69 het volgende:
Prachtig hoe ik jou elke keer weer ontmasker vriend Braddie.
Weekje terug ja. Vanmiddag in het datingsite topic gaf ik 2 hints:quote:Op maandag 18 mei 2015 19:17 schreef Musicproductionoffice het volgende:
[..]
Jij mij? Nuh. Niet echt man.
Kom toch echt zelf met dit account en post toch echt zelf dit filmpje![]()
Je zei zelf nog in een topic dat jouw kloonalarm nog niet was afgegaan
quote:Op maandag 18 mei 2015 19:19 schreef Toto69 het volgende:
Wist je trouwens dat een FOK!Ster mij een verjaardagskaart stuurde met heel groot een foto van jou erop?![]()
Echt knap hoe jij jezelf in twee posts zo tegen kan spreken.quote:Op maandag 18 mei 2015 19:19 schreef Musicproductionoffice het volgende:
Die had ik allang door manMaak je geen zorgen. Ben niet zo stom als ik eruit zie
quote:Op maandag 18 mei 2015 19:19 schreef Musicproductionoffice het volgende:
Ben niet zo stom als ik eruit zie
Ja mooi he. Amai amai, dat doe IK speciaal voor U, alleen IK kan dat, Braddie.quote:Op maandag 18 mei 2015 19:19 schreef deadprez het volgende:
[..]
Echt knap hoe jij jezelf in twee posts zo tegen kan spreken.
quote:Op maandag 18 mei 2015 19:19 schreef Musicproductionoffice het volgende:
Die had ik allang door manMaak je geen zorgen. Ben niet zo stom als ik eruit zie
omdat ik je fan benquote:
welkequote:Op maandag 18 mei 2015 19:29 schreef tong80 het volgende:
Doorgaan Fylax. Laat de negatievelingen niet winnen.
quote:Op maandag 18 mei 2015 20:34 schreef BlueMage het volgende:
Ik vind het knap dat Bradley zelfs 'n keyboard vals kan laten klinken.
...enneh Fylax moet gewoon dooroefenen, je hebt echt wel talent.
lol... ben je weer terug?quote:Op maandag 18 mei 2015 23:45 schreef Musicproductionoffice het volgende:
[..]__! Als je dat vals vind klinken heb je oorkanker.
Of je praat gewoon met alle FOK!kers mee zonder te luisteren naar wat ik uberhaupt speel. Sure, het is wat sloppy, maar het is zeker niet vals.
Fylax heeft zeker talent, hij heeft een hele fijne feel
Toevallig ben ik nu Demons aan het leren.quote:Op donderdag 21 mei 2015 19:06 schreef MeneerDeSultan het volgende:
Bazenpianist![]()
![]()
![]()
![]()
Bazenuser![]()
![]()
![]()
![]()
Probeer iets van Imagine Dragons te spelen, als je het leuk vindt.
Geweldig, ik ben benieuwd...quote:Op donderdag 21 mei 2015 19:20 schreef Fylax het volgende:
[..]
Toevallig ben ik nu Demons aan het leren.
Ik kan geen notes lezen.quote:Op donderdag 21 mei 2015 21:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Zolang je maar geen ludevico einaudi gaat spelen dat doen al teveel mensen
ps. ik had braddie als eerst ontmaskert kijk maar naar het tijdstip van zn note![]()
en terechtquote:
JE vriend?quote:Op donderdag 21 mei 2015 22:50 schreef Fylax het volgende:
Een vriend en ik zijn een eigen nummer aan het maken btw.
Nederlandse muziekquote:
Dat wordt wel heel moeilijk.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 21:18 schreef WarmZaad het volgende:
als je deze kan doen vind ik je echt een held
Dat komt omdat ik nog niet had gepostquote:
Goede tip hoor, is niet al vijf keer gezegd ofzo.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:32 schreef starla het volgende:
[..]
Dat komt omdat ik nog niet had gepost![]()
![]()
De twee stukken die worden gespeeld in de OP zijn natuurlijk van heel makkelijk niveau. Dat je dan alsnog allebei niet in één ritme weet te spelen is knap. Met name Departure is schrikbarend qua inconsistentie van het tempo met heel wat haperingen, terwijl het een heel makkelijk nummer is.
Ik zie niet in waarom iedereen zo enthousiast is over een stukje pianospel dat iedereen na 1 week oefenen ook kan spelen, met een beetje aanleg uiteraard.
Tip:
Oefen inderdaad met een metronoom, want dat is je grootste probleem op het moment: ritme vasthouden.
En tegen kritiek kun je ook al niet.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:33 schreef Fylax het volgende:
[..]
Goede tip hoor, is niet al vijf keer gezegd ofzo.![]()
Het gaat er om dat dat al een paar keer is gezegd, dus herhalen heeft geen zin hoor.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:34 schreef starla het volgende:
[..]
En tegen kritiek kun je ook al niet.
Tip:
Leer met kritiek omgaan.
Klopt, maar ik dacht laat ik ff die veren uit je reet halen en zeggen hoe je pianospel er écht voor staat qua niveau: ver beneden gemiddeld.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:35 schreef Fylax het volgende:
[..]
Het gaat er om dat dat al een paar keer is gezegd, dus herhalen heeft geen zin hoor.![]()
quote:Op zondag 24 mei 2015 16:37 schreef starla het volgende:
[..]
Klopt, maar ik dacht laat ik ff die veren uit je reet halen en zeggen hoe je pianospel er écht voor staat qua niveau: ver beneden gemiddeld.
Ik kan er wel om lachen dat jij denkt dat iedereen positief reageert (selectief lezen?) en dat je iets zegt wat al vaker is gezegd, waar ik gewoon normaal op reageer. En dan kom jij opeens zo doen, dat vind ik wel grappig jaquote:
Nou, mooi tochquote:Op zondag 24 mei 2015 16:39 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ik kan er wel om lachen dat jij denkt dat iedereen positief reageert (selectief lezen?) en dat je iets zegt wat al vaker is gezegd, waar ik gewoon normaal op reageer. En dan kom jij opeens zo doen, dat vind ik wel grappig ja
Maar om toch even op je "goedbedoelde" tip in te gaan:quote:
quote:Op zondag 24 mei 2015 16:41 schreef Fylax het volgende:
[..]
Maar om toch even op je "goedbedoelde" tip in te gaan:
Ik ben al aan het oefenen met metronoom
Ja ja, komt goed.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:41 schreef d4v1d het volgende:
Waar blijven die twee nummers die je aan het oefenen was
quote:Op zondag 24 mei 2015 16:43 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ja ja, komt goed.
Elastic Heart gaat nog wat minder met linker en rechterhand tegelijk, Say Something kan ik nu helemaal, maar ik wil nog een stukje erbij doen en dat ben ik nog aan het leren.
En natuurlijk in de maat.![]()
Wat is dat nou weer voor lariekoek Brad Man? Jij als rasechtige muzikant (niet sarcatisch) moet toch weten dat het een manier van communiceren is. Net zoals tabs bij gitaristen en zulks. Als je een nummer HELEMAAL niet kent. Gewoon, nooit gehoord. Hoe wil je dan zonder dat iets op papier staat dat nummer spelen?quote:Op zondag 17 mei 2015 17:15 schreef Musicproductionoffice het volgende:
Dan denk ik weer, bladmuziek belemmert je muzikale creativiteit, improviseren is er amper nog bij, het zit zo ingeplant dat ze van bladmuziek moeten spelen dat ze niet meer zonder kunnen
Jonge, echt, 2 sec op youtube:quote:Op zaterdag 6 juni 2015 13:40 schreef Fylax het volgende:
Ik wil zo graag wat oudere nummers van Ariana Grande spelen, maar er zijn nergens piano tutorials.
"wat oudere"quote:
quote:
Tuurlijk wel, je hoeft niet de exacte noten te weten, als je de verschillen maar goed doet. Dan kan je altijd later nog je gehele melodie iets omlaag/omhoog aanpassen. Veel oefenen, dan gaat je dat wel lukken hoor.quote:
Het zijn maar 4 akkoorden ofzoquote:
Ja ja ik ben bezig met wat Muse nummers maar zijn wel moeilijk hoorquote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:18 schreef Leonos het volgende:
FYLAX WAAR BLIJFT MIJN MUSE COVER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:Op zaterdag 23 mei 2015 21:18 schreef WarmZaad het volgende:
als je deze kan doen vind ik je echt een held
Dat je dit als moeilijk bestempeld zegt al genoeg, is een relatief simpel liedje wat je met wat oefening & pianoles wel binnen een half jaar moet kunnen spelenquote:
Ik weet dat ik niet heel goed ben, maar ik vind het gewoon leuk om te doen.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 17:30 schreef TheSolution het volgende:
Leuk dat je dit doet![]()
Sorry om te zeggen, maar je niveau is echter verre van goed
Gewoon blijven oefenen en ik zou écht op les gaan
[..]
[..]
Dat je dit als moeilijk bestempeld zegt al genoeg, is een relatief simpel liedje wat je met wat oefening & pianoles wel binnen een half jaar moet kunnen spelen
Ik kan niet wachten op het eindresultaat. Succes!quote:Op zondag 13 september 2015 21:09 schreef Fylax het volgende:
Hoi hoi.
Ik ben op dit moment My everything aan het leren, met linker en rechterhand. Lukt wel aardig.
Goede kick man! Wanneer kunnen we het op video verwachten, jaartje nog?quote:Op zondag 13 september 2015 21:09 schreef Fylax het volgende:
Hoi hoi.
Ik ben op dit moment My everything aan het leren, met linker en rechterhand. Lukt wel aardig.
Hmm nee, misschien 2/3 weekjes ofzo.quote:Op zondag 13 september 2015 22:39 schreef starla het volgende:
[..]
Goede kick man! Wanneer kunnen we het op video verwachten, jaartje nog?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |