Ik kan geen notes lezen.quote:Op donderdag 21 mei 2015 21:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Zolang je maar geen ludevico einaudi gaat spelen dat doen al teveel mensen
ps. ik had braddie als eerst ontmaskert kijk maar naar het tijdstip van zn note![]()
en terechtquote:
JE vriend?quote:Op donderdag 21 mei 2015 22:50 schreef Fylax het volgende:
Een vriend en ik zijn een eigen nummer aan het maken btw.
Nederlandse muziekquote:
Dat wordt wel heel moeilijk.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 21:18 schreef WarmZaad het volgende:
als je deze kan doen vind ik je echt een held
Dat komt omdat ik nog niet had gepostquote:
Goede tip hoor, is niet al vijf keer gezegd ofzo.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:32 schreef starla het volgende:
[..]
Dat komt omdat ik nog niet had gepost![]()
![]()
De twee stukken die worden gespeeld in de OP zijn natuurlijk van heel makkelijk niveau. Dat je dan alsnog allebei niet in één ritme weet te spelen is knap. Met name Departure is schrikbarend qua inconsistentie van het tempo met heel wat haperingen, terwijl het een heel makkelijk nummer is.
Ik zie niet in waarom iedereen zo enthousiast is over een stukje pianospel dat iedereen na 1 week oefenen ook kan spelen, met een beetje aanleg uiteraard.
Tip:
Oefen inderdaad met een metronoom, want dat is je grootste probleem op het moment: ritme vasthouden.
En tegen kritiek kun je ook al niet.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:33 schreef Fylax het volgende:
[..]
Goede tip hoor, is niet al vijf keer gezegd ofzo.![]()
Het gaat er om dat dat al een paar keer is gezegd, dus herhalen heeft geen zin hoor.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:34 schreef starla het volgende:
[..]
En tegen kritiek kun je ook al niet.
Tip:
Leer met kritiek omgaan.
Klopt, maar ik dacht laat ik ff die veren uit je reet halen en zeggen hoe je pianospel er écht voor staat qua niveau: ver beneden gemiddeld.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:35 schreef Fylax het volgende:
[..]
Het gaat er om dat dat al een paar keer is gezegd, dus herhalen heeft geen zin hoor.![]()
quote:Op zondag 24 mei 2015 16:37 schreef starla het volgende:
[..]
Klopt, maar ik dacht laat ik ff die veren uit je reet halen en zeggen hoe je pianospel er écht voor staat qua niveau: ver beneden gemiddeld.
Ik kan er wel om lachen dat jij denkt dat iedereen positief reageert (selectief lezen?) en dat je iets zegt wat al vaker is gezegd, waar ik gewoon normaal op reageer. En dan kom jij opeens zo doen, dat vind ik wel grappig jaquote:
Nou, mooi tochquote:Op zondag 24 mei 2015 16:39 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ik kan er wel om lachen dat jij denkt dat iedereen positief reageert (selectief lezen?) en dat je iets zegt wat al vaker is gezegd, waar ik gewoon normaal op reageer. En dan kom jij opeens zo doen, dat vind ik wel grappig ja
Maar om toch even op je "goedbedoelde" tip in te gaan:quote:
quote:Op zondag 24 mei 2015 16:41 schreef Fylax het volgende:
[..]
Maar om toch even op je "goedbedoelde" tip in te gaan:
Ik ben al aan het oefenen met metronoom
Ja ja, komt goed.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:41 schreef d4v1d het volgende:
Waar blijven die twee nummers die je aan het oefenen was
quote:Op zondag 24 mei 2015 16:43 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ja ja, komt goed.
Elastic Heart gaat nog wat minder met linker en rechterhand tegelijk, Say Something kan ik nu helemaal, maar ik wil nog een stukje erbij doen en dat ben ik nog aan het leren.
En natuurlijk in de maat.![]()
Wat is dat nou weer voor lariekoek Brad Man? Jij als rasechtige muzikant (niet sarcatisch) moet toch weten dat het een manier van communiceren is. Net zoals tabs bij gitaristen en zulks. Als je een nummer HELEMAAL niet kent. Gewoon, nooit gehoord. Hoe wil je dan zonder dat iets op papier staat dat nummer spelen?quote:Op zondag 17 mei 2015 17:15 schreef Musicproductionoffice het volgende:
Dan denk ik weer, bladmuziek belemmert je muzikale creativiteit, improviseren is er amper nog bij, het zit zo ingeplant dat ze van bladmuziek moeten spelen dat ze niet meer zonder kunnen
Jonge, echt, 2 sec op youtube:quote:Op zaterdag 6 juni 2015 13:40 schreef Fylax het volgende:
Ik wil zo graag wat oudere nummers van Ariana Grande spelen, maar er zijn nergens piano tutorials.
"wat oudere"quote:
quote:
Tuurlijk wel, je hoeft niet de exacte noten te weten, als je de verschillen maar goed doet. Dan kan je altijd later nog je gehele melodie iets omlaag/omhoog aanpassen. Veel oefenen, dan gaat je dat wel lukken hoor.quote:
Het zijn maar 4 akkoorden ofzoquote:
Ja ja ik ben bezig met wat Muse nummers maar zijn wel moeilijk hoorquote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:18 schreef Leonos het volgende:
FYLAX WAAR BLIJFT MIJN MUSE COVER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:Op zaterdag 23 mei 2015 21:18 schreef WarmZaad het volgende:
als je deze kan doen vind ik je echt een held
Dat je dit als moeilijk bestempeld zegt al genoeg, is een relatief simpel liedje wat je met wat oefening & pianoles wel binnen een half jaar moet kunnen spelenquote:
Ik weet dat ik niet heel goed ben, maar ik vind het gewoon leuk om te doen.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 17:30 schreef TheSolution het volgende:
Leuk dat je dit doet![]()
Sorry om te zeggen, maar je niveau is echter verre van goed
Gewoon blijven oefenen en ik zou écht op les gaan
[..]
[..]
Dat je dit als moeilijk bestempeld zegt al genoeg, is een relatief simpel liedje wat je met wat oefening & pianoles wel binnen een half jaar moet kunnen spelen
Ik kan niet wachten op het eindresultaat. Succes!quote:Op zondag 13 september 2015 21:09 schreef Fylax het volgende:
Hoi hoi.
Ik ben op dit moment My everything aan het leren, met linker en rechterhand. Lukt wel aardig.
Goede kick man! Wanneer kunnen we het op video verwachten, jaartje nog?quote:Op zondag 13 september 2015 21:09 schreef Fylax het volgende:
Hoi hoi.
Ik ben op dit moment My everything aan het leren, met linker en rechterhand. Lukt wel aardig.
Hmm nee, misschien 2/3 weekjes ofzo.quote:Op zondag 13 september 2015 22:39 schreef starla het volgende:
[..]
Goede kick man! Wanneer kunnen we het op video verwachten, jaartje nog?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |