abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152416943
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 20:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kom jij gewoon maar met een bron voor je claim
Die heeft Klopkoek al gegeven. Dat denk ik tenminste. Ik ben benieuwd naar zijn reactie op mijn vraag in #16. Verder heb ik volgens mij geen "claim". Common sense (en wat inside information) dat het op het gebied van pensioenvermogen hetzelfde verdeeld is als op het gebied van vermogen niet behorend in deze categorie.

Maar je hebt nog niet duidelijk kunnen maken waarom je denkt dat pensioenvermogen hier relevant is en dat dit een heel ander beeld zou schetsen. En dat kan je niet want dat doet het niet.
Maar een schone taak voor jou weggelegd. Ik hoor graag.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 22:25:31 #102
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_152416970
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het neolliberalisme en crony-kapitalisme in optimale vorm. We zijn er helaas nog niet van verlost. Helaas worden alle 4 de partijen geleid door mensen uit deze kerk, daar zijn we mooi klaar mee. Tegen de tijd dat die neoliberale dwaalgeesten zijn opgerot uit de politiek gaat het nog vele jaren duren om de wetgeving te fixen. :{
Ik hoop al flink aantal verkiezingen dat het volk eindelijk wakker wordt en dat bijna niemand op deze 4 partijen stemt maar helaas, voolopig pikt een te groot deel van het volk het nog. Ik denk dat politici op een handige manier misbruik maken van de optimistische aard van de mens, mensen zijn al snel geneigd om zichzelf beter in te schatten dan dat ze zijn, veel mensen die eveneens het slachtoffer zullen worden van deze wetgeving denken ten onrechte dat het bij hen wel niet zo'n vaart zal lopen met hun diploma, vaardigheden en baan.
De berichtgeving is heel kwalijk. De pijlen moeten niet primair gericht worden op de vakbonden, wat EenVandaag wel doet.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 8 mei 2015 @ 22:27:15 #103
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_152417026
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 22:24 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Die heeft Klopkoek al gegeven. Dat denk ik tenminste. Ik ben benieuwd naar zijn reactie op mijn vraag in #16.
Sorry, ik zie nergens een vraagteken? Misschien lees ik er over heen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_152417175
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 22:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Op de keper beschouwd wel. Ik was het ook niet met je oneens.

Trouwens, als ons pensioensysteem al zo slecht is, hoe slecht is die van andere landen?
Dank.
Ik beweer niet dat het pensioensysteem slecht is, maar hoe het relevant is in de zin dat juist door het pensioenvermogen de "factor" zoals die bestaat anders zou worden*. Want dat doet ie m.i. niet.
Er van uitgaande dat het pensioenvermogen net zo verdeeld is als al het andere vermogen.
En dat is, niet geheel onverwacht, inderdaad zo.
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben.

* Dit is m.i. wat Piet suggereert, al wil hij het niet uitleggen.
pi_152417260
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 22:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Sorry, ik zie nergens een vraagteken? Misschien lees ik er over heen.
Je hebt gelijk. Typefout of kijkfout. Zie #46.
pi_152418114
Het wordt misschien een beetje Babylonisch..

Ik zal proberen om mijn "claim" te verduidelijken:

1. We discussiëren hier over vermogensongelijkheid in NEDERLAND (niet globaal dus)

2. Dit fenomeen bestaat in de vorm van 1% van de NL bevolking bezit 25% van het totaal

3. Iemand roept: ja maar de pensioenvermogens! How about that!

4. Ik beweer dat het pensioenvermogen op dezelfde manier verdeeld is als in punt 2

5. En door 4, waarom 3 überhaupt relevant is omdat dit voor punt 2 geen verschil maakt

6. De persoon uit punt 3 heeft er daarom niets van begrepen.

Ik hoop dat dit mijn "case" dan wel "claim" wat verheldert.
  Moderator vrijdag 8 mei 2015 @ 22:58:31 #107
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_152418205
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:36 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nee, alleen die laatste zin ging over jou.
Laten we hier maar over ophouden en ik meld me weer als ik geleerd heb om informatie niet selectief te gebruiken.

Ik wil nog wel opmerken dat je door zo'n onnozele reactie zoals je weer eens doet in #80 dit soort "vooroordelen" nogal in hoge mate bevestigt en over jezelf afroept.
Ja en? Ik ben niet onder de indruk van de meningen of vooroordelen die mensen over mij hebben. Het enige wat boeiend is is realiteit, en die is wat ie is, ongeacht wat jij of wie dan ook denkt :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_152418513
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 22:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja en? Ik ben niet onder de indruk van de meningen of vooroordelen die mensen over mij hebben. Het enige wat boeiend is is realiteit, en die is wat ie is, ongeacht wat jij of wie dan ook denkt :)
Kijk CoolGuy, laten we eens aannemen dat ik beschrijf wat ik dagelijks in mijn praktijk tegenkom.
En dat deed ik dus en dan kom jij met een reactie van "VOOR MIJ GAAT DAT NIET OP EN DUS IS HET NIET ZO WANT IK KAN MIJN REKENINGEN PRIMA BETALEN" althans komt het op mij zo over. Begrijp je dit? Deze mensen van diverse pluimage zijn niet allemaal gelijk aan jou.
Als dat zo was kon ik de praktijk wel opdoeken..
  vrijdag 8 mei 2015 @ 23:08:12 #109
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_152418586
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 23:06 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Kijk CoolGuy, laten we eens aannemen dat ik beschrijf wat ik dagelijks in mijn praktijk tegenkom.
En dat deed ik dus en dan kom jij met een reactie van "VOOR MIJ GAAT DAT NIET OP EN DUS IS HET NIET ZO WANT IK KAN MIJN REKENINGEN PRIMA BETALEN" althans komt het op mij zo over. Begrijp je dit? Deze mensen van diverse pluimage zijn niet allemaal gelijk aan jou.
Als dat zo was kon ik de praktijk wel opdoeken..
Maar mensen die in een praktijk komen (ik weet niet met welke problemen) zijn mogelijkerwijs ook niet representatief voor heel Nederland, of wel?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_152418676
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 23:08 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Maar mensen die in een praktijk komen (ik weet niet met welke problemen) zijn mogelijkerwijs ook niet representatief voor heel Nederland, of wel?
Waarschijnlijk niet, ik beweer dat in mijn praktijk heel andere mensen komen :)
so long and thanks for all the fish
  vrijdag 8 mei 2015 @ 23:12:12 #111
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_152418769
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 23:09 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet, ik beweer dat in mijn praktijk heel andere mensen komen :)
70-90% van mijn collega's stemt VVD, maar ik snap dat er hele volksbuurten zijn met andere politieke voorkeuren.
pi_152418871
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 23:08 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Reken maar van yes. Alleen je weet het niet van elkaar. Het zijn niet uitsluitend de "labielen".
De moderne ratrace in combinatie met een druk gezinsleven gecombineerd met het verwachtingspatroon van het leven wat men zelf heeft en dito wat "de baas" van jou heeft is niet alleen voor de mentaal zwakkeren moordend. Verder komt een groot deel van de ellende gewoon door financiële problemen. Dit sloopt mensen en (hun) relaties.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 23:23:14 #113
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_152419170
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 23:14 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Reken maar van yes. Alleen je weet het niet van elkaar. Het zijn niet uitsluitend de "labielen".
De moderne ratrace in combinatie met een druk gezinsleven gecombineerd met het verwachtingspatroon van het leven wat men zelf heeft en dito wat "de baas" van jou heeft is niet alleen voor de mentaal zwakkeren moordend. Verder komt een groot deel van de ellende gewoon door financiële problemen. Dit sloopt mensen en (hun) relaties.
Maar zijn die mensen echt zoveel beter af als de 1% een deel van, of zelfs al hun middelen aan de staat afstaat? Maakt dat een einde aan de moderne ratrace, of is het leven gewoon altijd al een ratrace geweest en zal het dat altijd wel blijven?
  vrijdag 8 mei 2015 @ 23:24:22 #114
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_152419212
Ik ben erg benieuwd wat het effect in Zwitserland is van de max. factor 12 verschil in salaris binnen bedrijven. Huilen de "toppers" dat ze dan naar het buitenland vertrekken? Worden de bankdirecteurtjes opeens kunstenaar en verkopen ze een zelfgemaakt kliederwerkje voor 10 miljoen aan de bank? Gaan ze met maatschappen-binnen-het-bedrijf werken? Of gaan ze zich gewoon aan de regels houden en heeft het daadwerkelijk een gunstig effect op het hele land?
censuur :O
pi_152419302
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 23:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik ben erg benieuwd wat het effect in Zwitserland is van de max. factor 12 verschil in salaris binnen bedrijven. Huilen de "toppers" dat ze dan naar het buitenland vertrekken? Worden de bankdirecteurtjes opeens kunstenaar en verkopen ze een zelfgemaakt kliederwerkje voor 10 miljoen aan de bank? Gaan ze met maatschappen-binnen-het-bedrijf werken? Of gaan ze zich gewoon aan de regels houden en heeft het daadwerkelijk een gunstig effect op het hele land?
Ik ben benieuwd welk gunstig effect het op het hele land zou moeten hebben? :D
pi_152419447
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 23:23 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Maar zijn die mensen echt zoveel beter af als de 1% een deel van, of zelfs al hun middelen aan de staat afstaat? Maakt dat een einde aan de moderne ratrace, of is het leven gewoon altijd al een ratrace geweest en zal het dat altijd wel blijven?
Dat laatste zonder meer. Maar door de ontwikkeling waar het hier over gaat wordt het voor de grote groep steeds minder een "level playfield". Dit juist door de "factor" die in nauwelijks 30 jaar ook een factor 30 is gegroeid. We weten allemaal dat "geld is macht", dat is geen fabeltje. En die uit zijn krachten gegroeide factor maakt dat de grote groep geen reet in te brengen heeft tegen de krachtige lobby's van deze 1% die de politiek in haar zak heeft.
Als deze grote groep zich zou kunnen organiseren dan wordt het een heel ander verhaal natuurlijk.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 23:33:22 #117
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_152419483
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 23:27 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Zwitserland houdt referendum over minimumloon van ¤ 3.291

Geen maximering topsalarissen Zwitserland

Interessante discussies
  vrijdag 8 mei 2015 @ 23:37:58 #118
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_152419618
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 23:32 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat laatste zonder meer. Maar door de ontwikkeling waar het hier over gaat wordt het voor de grote groep steeds minder een "level playfield". Dit juist door de "factor" die in nauwelijks 30 jaar ook een factor 30 is gegroeid. We weten allemaal dat "geld is macht", dat is geen fabeltje. En die uit zijn krachten gegroeide factor maakt dat de grote groep geen reet in te brengen heeft tegen de krachtige lobby's van deze 1% die de politiek in haar zak heeft.
Als deze grote groep zich zou kunnen organiseren dan wordt het een heel ander verhaal natuurlijk.
Maar is die "factor" dan verantwoordelijk voor de ongelijkheid, al dan niet toegenomen in de afgelopen 30 jaar, of zit hem dat veel meer in andere elementen zoals toegang tot zorg, toegang tot onderwijs en de meritocratie binnen het bedrijfsleven?

Ik betwijfel bijvoorbeeld of er hele dynastieën zijn waarbij het "CEO-schap" wordt overgedragen van vader op zoon en of die ongelijkheid daarmee ook overerfd wordt en versterkt.
pi_152419672
quote:
Hier wil ik wel eens toegeven dat ik jaloers ben. Jaloers op zo'n beschaafd land (net als Noorwegen).
Wij discussiëren erover maar zij laten het volk stemmen over de zware onderwerpen waar blijkbaar draagvlak voor is. Nederland mag op dit gebied niet eens de schoenen poetsen van dit soort landen.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 23:40:32 #120
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_152419686
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 23:27 schreef crashbangboom het volgende:
Jij ontkent dat te grote ongelijkheid slecht is voor het land?
  vrijdag 8 mei 2015 @ 23:42:22 #121
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_152419732
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 23:40 schreef Bart2002 het volgende:
Hier wil ik wel eens toegeven dat ik jaloers ben. Jaloers op zo'n beschaafd land (net als Noorwegen).
Wij discussiëren erover maar zij laten het volk stemmen over de zware onderwerpen waar blijkbaar draagvlak voor is. Nederland mag op dit gebied niet eens de schoenen poetsen van dit soort landen.
Zwitserland is voor zover ik weet dan ook de beste democratie op aarde. In de Nederlandse politiek spelen hele andere belangen. EIGEN belangen met name.
pi_152419735
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 23:40 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Jij ontkent dat te grote ongelijkheid slecht is voor het land?
Jij suggereert dat ik er iets beter op wordt als een ander er slechter op wordt? Ik kijk liever naar mijn eigen loonstrookje dan naar dat van een ander, want dat is meer symboliek dan wat anders.

Wat is te groot? En wat is relatief?
  vrijdag 8 mei 2015 @ 23:42:36 #123
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_152419739
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 23:40 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nederland is dan ook te groot, te arm en te open voor dit soort vraagstukken. Noorwegen en Zwitserland zijn uitzonderingen, samen nog geen 60% van het aantal inwoners in Nederland.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 23:43:49 #124
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_152419782
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 23:42 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Zwitserland is voor zover ik weet dan ook de beste democratie op aarde. In de Nederlandse politiek spelen hele andere belangen. EIGEN belangen met name.
Nou, Zwitsers zijn een vrij xenofoob bergvolkje. Heeft ook zo zijn nadelen.
pi_152419903
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 23:37 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Maar is die "factor" dan verantwoordelijk voor de ongelijkheid, al dan niet toegenomen in de afgelopen 30 jaar, of zit hem dat veel meer in andere elementen zoals toegang tot zorg, toegang tot onderwijs en de meritocratie binnen het bedrijfsleven?

Ik betwijfel bijvoorbeeld of er hele dynastieën zijn waarbij het "CEO-schap" wordt overgedragen van vader op zoon en of die ongelijkheid daarmee ook overerfd wordt en versterkt.
Dat is mijn probleem met het onderwerp, dat iedereen het vanuit zijn eigen belevingswereld benadert en betrekt op zijn eigen situatie en zich daardoor aangesproken en potentieel benadeeld voelt.
Terwijl zij die hier posten geen onderdeel uitmaken van die 1% denk ik. Het gaat niet over mensen die "hard werken" of dit hebben gedaan. Het is van een andere orde.
pi_152419910
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 23:43 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ws. geen Zwitsers in zijn praktijk :)
  vrijdag 8 mei 2015 @ 23:51:44 #127
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_152419993
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 23:47 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is mijn probleem met het onderwerp, dat iedereen het vanuit zijn eigen belevingswereld benadert en betrekt op zijn eigen situatie en zich daardoor aangesproken en potentieel benadeeld voelt.
Terwijl zij die hier posten geen onderdeel uitmaken van die 1% denk ik. Het gaat niet over mensen die "hard werken" of dit hebben gedaan. Het is van een andere orde.
Maar het gaat wel over de schadelijkheid die we allemaal ervaren als gevolg van de (extreme) ongelijkheid tussen "ons", de midden en onderklasse, en "hen", de 1%. Hebben we er echt last van? Worden we tekort gedaan? Is ongelijkheid inherent gevaarlijk voor de orde en rust binnen een land?
pi_152420450
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 23:51 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Maar het gaat wel over de schadelijkheid die we allemaal ervaren als gevolg van de (extreme) ongelijkheid tussen "ons", de midden en onderklasse, en "hen", de 1%. Hebben we er echt last van? Worden we tekort gedaan? Is ongelijkheid inherent gevaarlijk voor de orde en rust binnen een land?
Ik denk het wel. Het gaat niet zozeer over het geld wat mij betreft (want ik ben zelf ook rijk, al behoor ik hopelijk niet tot deze 1%) maar over de macht die men daar mee inkoopt. En die macht is, althans in Nederland, gewoon te koop*. In Zwitserland ligt dit anders blijkbaar. Pure beschaving en democratie zoals het bedoeld is.

*zie dat politici de politiek gebruiken als een springplank naar het bedrijfsleven waar ze eindelijk "echt geld" gaan verdienen. In je politieke carrière moet je er dan wel rekening mee houden dat je je toekomstige broodheren niet benadeelt.
Hier is volgens mij niets aan gelogen gezien de talloze praktijkvoorbeelden.
Je kunt daar de conclusie uit trekken dat het politieke metier verre van zuiver is. Wat het wel zou moeten zijn. Een behoorlijk defect in het systeem m.i.
In het algemeen kun je stellen (althans, dat doe ik) dat politici omkoopbaar cq corrupt en daardoor onbetrouwbaar zijn. Je kunt daardoor niet op een betrouwbare manier een land runnen.

Ik draaf misschien wat door, dat zie ik zelf ook, maar ik zie dit nooit meer goed komen in NL zonder krachtige tegenbeweging in de vorm van "de burger" die niet meer pikt dat onbetrouwbaarheid, corruptie, leugenachtigheid, verborgen agenda, en eigenbelang de norm is.

Een beter wereld (in NL) voor jou en ons. ;)

[ Bericht 12% gewijzigd door Bart2002 op 09-05-2015 00:26:20 ]
pi_152421538
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 23:42 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En, of juist daardoor het belang van de toekomstige werkgever bank, verzekeraar, of multinational.
Er zijn geen politici meer uit overtuiging (behalve Geert W. misschien, maar die heeft weer andere nadelen) en een roeping. Zoals die vroeger wel bestonden voor Ruud L, Dries van A. en trawanten.
Als je het ziet als een opstapje naar een "echte baan" dan is het navenant dat van deze politici niets goeds te verwachten valt.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 09:06:55 #130
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_152424893
quote:

[..]

Nou, Zwitsers zijn een vrij xenofoob bergvolkje.
Wat zijn Nederlanders dan? Een xenofoob moerasvolk?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 09:50:56 #131
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_152425352
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 00:40 schreef Bart2002 het volgende:
Er zijn geen politici meer uit overtuiging (behalve Geert W. misschien
Ik denk dat dat lekkere ding van de beessies ook wel een overtuiging heeft. Maar 't zijn van die beperkte idealen (een land zonder moslims met alleen maar vegetariers)...
Wat dat betreft ben ik veel meer voor een technocratie. En vooral stoppen met coalitievorming, waarbij minderheidsbelangen via handjeklap toch een meerderheid kunnen krijgen, en alle partijleden hoofdelijk laten stemmen. Dus niet meestemmen met de partij en dan uiterst verontwaardigd zijn als blijkt dat na jaren 2 partijleden een andere mening en dus stem hebben!
  zaterdag 9 mei 2015 @ 09:58:38 #132
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152425434
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 23:23 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn de mensen dan beter af. Voor Nederland gelden andere getallen van voor de USA maar ter illustratie, voor de USA was berekend dat als de 0,1% een paar procent meer belasting zou betalen dat je dan tientallen procentpunten meer geld kan besteden aan de armste 30%.
Hetzelfde principe geldt voor Nederland: doordat het vermogen zo extreem geconcentreerd is bij zo weinig mensen en de arme mensen zo verschrikkelijk weinig hebben kan een beetje daarvan pakken heel erg veel effect hebben op de mensen die een laag inkomen hebben. Een beetje van gigantisch veel is veel.

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 23:51 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Richhard Wilkinson heeft die vraag uitgebreid beantwoord.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 9 mei 2015 @ 10:00:40 #133
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152425458
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 23:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik verwacht dat het prima zal werken. Die topmensen kunnen prima leven met een ietwat lager inkomen/vermogen zolang ze maar 1 Euro meer hebben/krijgen dan hun concurrent die in hetzelfde speelveld actief is. De psychologie van het alfamannetje. ;)
We moeten dat in de gaten houden, indien het geen problemen blijkt te geven dan moeten we ervoor zorgen dat Nederland dit eveneens invoert.
#NoDAPL
pi_152425510
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 00:06 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Het gaat niet zozeer over het geld wat mij betreft (want ik ben zelf ook rijk, al behoor ik hopelijk niet tot deze 1%) maar over de macht die men daar mee inkoopt. En die macht is, althans in Nederland, gewoon te koop*. In Zwitserland ligt dit anders blijkbaar. Pure beschaving en democratie zoals het bedoeld is.

*zie dat politici de politiek gebruiken als een springplank naar het bedrijfsleven waar ze eindelijk "echt geld" gaan verdienen. In je politieke carrière moet je er dan wel rekening mee houden dat je je toekomstige broodheren niet benadeelt.
Je kunt daar de conclusie uit trekken dat het politieke metier verre van zuiver is. Wat het wel zou moeten zijn. Een behoorlijk defect in het systeem m.i.
In het algemeen kun je stellen (althans, dat doe ik) dat politici omkoopbaar cq corrupt en daardoor onbetrouwbaar zijn. Je kunt daardoor niet op een betrouwbare manier een land runnen.

Ik draaf misschien wat door, dat zie ik zelf ook, maar ik zie dit nooit meer goed komen in NL zonder krachtige tegenbeweging in de vorm van "de burger" die niet meer pikt dat onbetrouwbaarheid, corruptie, leugenachtigheid, verborgen agenda, en eigenbelang de norm is.

Een beter wereld (in NL) voor jou en ons. ;)

'de burger' is van nature alleen maar begaan met zijn eigen belang. Een onomkoopbare politicus bestaat niet en zal nooit bestaan.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 10:06:00 #135
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152425516
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 00:06 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik draaf misschien wat door
Misschien maar de strekking dat politici verleid worden om hun beleid aan te passen met het oog op toekomstige baantjes klopt als een bus. Wetende dat veel mensen gemakkelijk te corrumperen zijn, en dus ook veel politici, moet je ervan uitgaan dat een deel van de politici bezwijkt onder die verleiding.
#NoDAPL
  zaterdag 9 mei 2015 @ 10:06:06 #136
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_152425517
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 22:56 schreef Bart2002 het volgende:
Het wordt misschien een beetje Babylonisch..

Ik zal proberen om mijn "claim" te verduidelijken:

1. We discussiëren hier over vermogensongelijkheid in NEDERLAND (niet globaal dus)

2. Dit fenomeen bestaat in de vorm van 1% van de NL bevolking bezit 25% van het totaal

3. Iemand roept: ja maar de pensioenvermogens! How about that!

4. Ik beweer dat het pensioenvermogen op dezelfde manier verdeeld is als in punt 2

5. En door 4, waarom 3 überhaupt relevant is omdat dit voor punt 2 geen verschil maakt

6. De persoon uit punt 3 heeft er daarom niets van begrepen.

Ik hoop dat dit mijn "case" dan wel "claim" wat verheldert.
En voor 4 vraag ik je dit hard te maken en vervolgens ga je draaien en met poppen gooien. Je case loopt mank.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 10:06:26 #137
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152425525
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 10:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

'de burger' is van nature alleen maar begaan met zijn eigen belang.
Dat geldt niet voor alle burgers!
#NoDAPL
pi_152425595
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 10:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat geldt niet voor alle burgers!
Jawel. Dat ontkennen is naïef.
pi_152425641
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 10:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jawel. Dat ontkennen is naïef.
Ik weet niet waar je het op denkt te baseren, maar erg veel biologische basis heeft het niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 9 mei 2015 @ 11:31:46 #140
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_152426715
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 10:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

'de burger' is van nature alleen maar begaan met zijn eigen belang. Een onomkoopbare politicus bestaat niet en zal nooit bestaan.
Klopt. Echt altruïsme bestaat niet.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zaterdag 9 mei 2015 @ 11:49:04 #141
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_152427021
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 11:31 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Daarmee ga je nog verder dan Ayn Rand en Murray Rothbard.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_152427235
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 10:16 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je het op denkt te baseren, maar erg veel biologische basis heeft het niet.
Jawel. er bestaat altruisme maar egoisme heeft boventoon. daarna komt familie/vrienden en soortgenoten.
pi_152427389
quote:

[..]

Wat Monolith zegt. Zowel altruïsme als egoïsme zijn gesocialiseerd.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  zaterdag 9 mei 2015 @ 12:19:14 #144
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152427623
quote:

[..]

Dat is voor discussie vatbaar, je kan niet bewijzen of dat het wel of niet bestaat. Het is een discussie die binnen deze context weinig relevant is, of dat je wel of niet iets goeds doet voor een ander met als enig nut voor jezelf dat je je beter voelt, het effect is hetzelfde.
#NoDAPL
  zaterdag 9 mei 2015 @ 12:20:41 #145
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152427645
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 12:08 schreef keste010 het volgende:

[..]

Wat Monolith zegt. Zowel altruïsme als egoïsme zijn gesocialiseerd.
Zie mijn laatste reactie voor de duiding (het je goed voelen is een beloning dus je wordt zelf ook beter van het doen van een goede daad) waarom Tijger dit stelt. Hij heeft gelijk: het is een vraag die nog niet is beantwoord, maar hij trekt het in vraag stellen van 'echt' altruïsme oneigenlijk door naar deze context.
#NoDAPL
pi_152428221
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 12:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is voor discussie vatbaar, je kan niet bewijzen of dat het wel of niet bestaat. Het is een discussie die binnen deze context weinig relevant is, of dat je wel of niet iets goeds doet voor een ander met als enig nut voor jezelf dat je je beter voelt, het effect is hetzelfde.
De denkfout zit hem daar in mijn ogen in het feit dat je eerst het menselijk handelen op het niveau waarop wij dat beoordelen (het individu met handelingsvrijheid) reduceert naar een biochemisch niveau waarbij de mens slechts gedreven wordt door biochemische impulsen en vervolgens beweert dat er op dat niveau sprake is van egoïsme. Op biochemisch niveau zijn zaken als vrije wil, egoïsme of altruïsme sowieso betekenisloos.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 9 mei 2015 @ 13:04:59 #147
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_152428445
quote:

[..]

Voordeel is wel dat ze blijven bestaan.
The End Times are wild
pi_152431028
quote:

[..]

nee beschermen hun land en waarden.

Op vakantie een zwitserse familie gesproken. de vader had nog tijdje in NL gewerkt. Vond ons koningshuis prachtig. Alleen zeiden ze dat NL bevolking laf en zwak was dat ze er niet harder werd opgetreden tegen dat islamitische tuig.
pi_152431100
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 15:03 schreef hans1985 het volgende:

[..]

nee beschermen hun land en waarden.

Op vakantie een zwitserse familie gesproken. de vader had nog tijdje in NL gewerkt. Vond ons koningshuis prachtig. Alleen zeiden ze dat NL bevolking laf en zwak was dat ze er niet harder werd opgetreden tegen dat islamitische tuig.
Dan ben je het maar weer even kwijt. :)
  zaterdag 9 mei 2015 @ 15:11:19 #150
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_152431194
quote:
Fijn dat linksen altijd zo'n beledigende namen hebben voor mensen die wel hun eigen cultuur, normen en waarden willen beschermen tegen mensen die daar totaal niets mee van doen hebben.

Ik ken genoeg mensen die in Zwitserland werken, het daar prima naar hun zin hebben, en echt geen "xenofobe" problemen hebben. Maar dat zijn dan ook geen low-life tokkies uit een woestijn o.i.d.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')