Die heeft Klopkoek al gegeven. Dat denk ik tenminste. Ik ben benieuwd naar zijn reactie op mijn vraag in #16. Verder heb ik volgens mij geen "claim". Common sense (en wat inside information) dat het op het gebied van pensioenvermogen hetzelfde verdeeld is als op het gebied van vermogen niet behorend in deze categorie.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 20:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kom jij gewoon maar met een bron voor je claim
De berichtgeving is heel kwalijk. De pijlen moeten niet primair gericht worden op de vakbonden, wat EenVandaag wel doet.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 19:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het neolliberalisme en crony-kapitalisme in optimale vorm. We zijn er helaas nog niet van verlost. Helaas worden alle 4 de partijen geleid door mensen uit deze kerk, daar zijn we mooi klaar mee. Tegen de tijd dat die neoliberale dwaalgeesten zijn opgerot uit de politiek gaat het nog vele jaren duren om de wetgeving te fixen.![]()
Ik hoop al flink aantal verkiezingen dat het volk eindelijk wakker wordt en dat bijna niemand op deze 4 partijen stemt maar helaas, voolopig pikt een te groot deel van het volk het nog. Ik denk dat politici op een handige manier misbruik maken van de optimistische aard van de mens, mensen zijn al snel geneigd om zichzelf beter in te schatten dan dat ze zijn, veel mensen die eveneens het slachtoffer zullen worden van deze wetgeving denken ten onrechte dat het bij hen wel niet zo'n vaart zal lopen met hun diploma, vaardigheden en baan.
Sorry, ik zie nergens een vraagteken? Misschien lees ik er over heen.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:24 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Die heeft Klopkoek al gegeven. Dat denk ik tenminste. Ik ben benieuwd naar zijn reactie op mijn vraag in #16.
Dank.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Op de keper beschouwd wel. Ik was het ook niet met je oneens.
Trouwens, als ons pensioensysteem al zo slecht is, hoe slecht is die van andere landen?
Je hebt gelijk. Typefout of kijkfout. Zie #46.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Sorry, ik zie nergens een vraagteken? Misschien lees ik er over heen.
Ja en? Ik ben niet onder de indruk van de meningen of vooroordelen die mensen over mij hebben. Het enige wat boeiend is is realiteit, en die is wat ie is, ongeacht wat jij of wie dan ook denktquote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:36 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nee, alleen die laatste zin ging over jou.
Laten we hier maar over ophouden en ik meld me weer als ik geleerd heb om informatie niet selectief te gebruiken.
Ik wil nog wel opmerken dat je door zo'n onnozele reactie zoals je weer eens doet in #80 dit soort "vooroordelen" nogal in hoge mate bevestigt en over jezelf afroept.
Kijk CoolGuy, laten we eens aannemen dat ik beschrijf wat ik dagelijks in mijn praktijk tegenkom.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja en? Ik ben niet onder de indruk van de meningen of vooroordelen die mensen over mij hebben. Het enige wat boeiend is is realiteit, en die is wat ie is, ongeacht wat jij of wie dan ook denkt
Maar mensen die in een praktijk komen (ik weet niet met welke problemen) zijn mogelijkerwijs ook niet representatief voor heel Nederland, of wel?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:06 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Kijk CoolGuy, laten we eens aannemen dat ik beschrijf wat ik dagelijks in mijn praktijk tegenkom.
En dat deed ik dus en dan kom jij met een reactie van "VOOR MIJ GAAT DAT NIET OP EN DUS IS HET NIET ZO WANT IK KAN MIJN REKENINGEN PRIMA BETALEN" althans komt het op mij zo over. Begrijp je dit? Deze mensen van diverse pluimage zijn niet allemaal gelijk aan jou.
Als dat zo was kon ik de praktijk wel opdoeken..
Waarschijnlijk niet, ik beweer dat in mijn praktijk heel andere mensen komenquote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar mensen die in een praktijk komen (ik weet niet met welke problemen) zijn mogelijkerwijs ook niet representatief voor heel Nederland, of wel?
70-90% van mijn collega's stemt VVD, maar ik snap dat er hele volksbuurten zijn met andere politieke voorkeuren.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:09 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet, ik beweer dat in mijn praktijk heel andere mensen komen
Reken maar van yes. Alleen je weet het niet van elkaar. Het zijn niet uitsluitend de "labielen".quote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar mensen die in een praktijk komen (ik weet niet met welke problemen) zijn mogelijkerwijs ook niet representatief voor heel Nederland, of wel?
Maar zijn die mensen echt zoveel beter af als de 1% een deel van, of zelfs al hun middelen aan de staat afstaat? Maakt dat een einde aan de moderne ratrace, of is het leven gewoon altijd al een ratrace geweest en zal het dat altijd wel blijven?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:14 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Reken maar van yes. Alleen je weet het niet van elkaar. Het zijn niet uitsluitend de "labielen".
De moderne ratrace in combinatie met een druk gezinsleven gecombineerd met het verwachtingspatroon van het leven wat men zelf heeft en dito wat "de baas" van jou heeft is niet alleen voor de mentaal zwakkeren moordend. Verder komt een groot deel van de ellende gewoon door financiële problemen. Dit sloopt mensen en (hun) relaties.
Ik ben benieuwd welk gunstig effect het op het hele land zou moeten hebben?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik ben erg benieuwd wat het effect in Zwitserland is van de max. factor 12 verschil in salaris binnen bedrijven. Huilen de "toppers" dat ze dan naar het buitenland vertrekken? Worden de bankdirecteurtjes opeens kunstenaar en verkopen ze een zelfgemaakt kliederwerkje voor 10 miljoen aan de bank? Gaan ze met maatschappen-binnen-het-bedrijf werken? Of gaan ze zich gewoon aan de regels houden en heeft het daadwerkelijk een gunstig effect op het hele land?
Dat laatste zonder meer. Maar door de ontwikkeling waar het hier over gaat wordt het voor de grote groep steeds minder een "level playfield". Dit juist door de "factor" die in nauwelijks 30 jaar ook een factor 30 is gegroeid. We weten allemaal dat "geld is macht", dat is geen fabeltje. En die uit zijn krachten gegroeide factor maakt dat de grote groep geen reet in te brengen heeft tegen de krachtige lobby's van deze 1% die de politiek in haar zak heeft.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar zijn die mensen echt zoveel beter af als de 1% een deel van, of zelfs al hun middelen aan de staat afstaat? Maakt dat een einde aan de moderne ratrace, of is het leven gewoon altijd al een ratrace geweest en zal het dat altijd wel blijven?
Zwitserland houdt referendum over minimumloon van ¤ 3.291quote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:27 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd welk gunstig effect het op het hele land zou moeten hebben?
Maar is die "factor" dan verantwoordelijk voor de ongelijkheid, al dan niet toegenomen in de afgelopen 30 jaar, of zit hem dat veel meer in andere elementen zoals toegang tot zorg, toegang tot onderwijs en de meritocratie binnen het bedrijfsleven?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:32 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat laatste zonder meer. Maar door de ontwikkeling waar het hier over gaat wordt het voor de grote groep steeds minder een "level playfield". Dit juist door de "factor" die in nauwelijks 30 jaar ook een factor 30 is gegroeid. We weten allemaal dat "geld is macht", dat is geen fabeltje. En die uit zijn krachten gegroeide factor maakt dat de grote groep geen reet in te brengen heeft tegen de krachtige lobby's van deze 1% die de politiek in haar zak heeft.
Als deze grote groep zich zou kunnen organiseren dan wordt het een heel ander verhaal natuurlijk.
Hier wil ik wel eens toegeven dat ik jaloers ben. Jaloers op zo'n beschaafd land (net als Noorwegen).quote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zwitserland houdt referendum over minimumloon van ¤ 3.291
Geen maximering topsalarissen Zwitserland
Interessante discussies
Jij ontkent dat te grote ongelijkheid slecht is voor het land?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:27 schreef crashbangboom het volgende:
Ik ben benieuwd welk gunstig effect het op het hele land zou moeten hebben?
Zwitserland is voor zover ik weet dan ook de beste democratie op aarde. In de Nederlandse politiek spelen hele andere belangen. EIGEN belangen met name.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:40 schreef Bart2002 het volgende:
Hier wil ik wel eens toegeven dat ik jaloers ben. Jaloers op zo'n beschaafd land (net als Noorwegen).
Wij discussiëren erover maar zij laten het volk stemmen over de zware onderwerpen waar blijkbaar draagvlak voor is. Nederland mag op dit gebied niet eens de schoenen poetsen van dit soort landen.
Jij suggereert dat ik er iets beter op wordt als een ander er slechter op wordt? Ik kijk liever naar mijn eigen loonstrookje dan naar dat van een ander, want dat is meer symboliek dan wat anders.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Jij ontkent dat te grote ongelijkheid slecht is voor het land?
Nederland is dan ook te groot, te arm en te open voor dit soort vraagstukken. Noorwegen en Zwitserland zijn uitzonderingen, samen nog geen 60% van het aantal inwoners in Nederland.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:40 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Hier wil ik wel eens toegeven dat ik jaloers ben. Jaloers op zo'n beschaafd land (net als Noorwegen).
Wij discussiëren erover maar zij laten het volk stemmen over de zware onderwerpen waar blijkbaar draagvlak voor is. Nederland mag op dit gebied niet eens de schoenen poetsen van dit soort landen.
Nou, Zwitsers zijn een vrij xenofoob bergvolkje. Heeft ook zo zijn nadelen.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:42 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zwitserland is voor zover ik weet dan ook de beste democratie op aarde. In de Nederlandse politiek spelen hele andere belangen. EIGEN belangen met name.
Dat is mijn probleem met het onderwerp, dat iedereen het vanuit zijn eigen belevingswereld benadert en betrekt op zijn eigen situatie en zich daardoor aangesproken en potentieel benadeeld voelt.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar is die "factor" dan verantwoordelijk voor de ongelijkheid, al dan niet toegenomen in de afgelopen 30 jaar, of zit hem dat veel meer in andere elementen zoals toegang tot zorg, toegang tot onderwijs en de meritocratie binnen het bedrijfsleven?
Ik betwijfel bijvoorbeeld of er hele dynastieën zijn waarbij het "CEO-schap" wordt overgedragen van vader op zoon en of die ongelijkheid daarmee ook overerfd wordt en versterkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |