abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152409834
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 18:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het klagen op een forum door 1 persoon heeft weinig effect, het feit dat bij een groot deel van de samenleving deze onvrede leeft heeft wel degelijk effect. Politici zullen daar vroeg of laat naar moeten luisteren, anders wordt de onvrede steeds groter. Vanaf dat moment zijn er twee uitkomsten: een zachte revolutie (via gevestigde structuren) en een bloederige revolutie.
Er is een groeiende, tot nog toe, ongeorganiseerde beweging gaande in deze.
Ik voel de "good vibes". ;) Het "volk" gaat echt boos worden. We weten nog niet wanneer precies maar het staat te gebeuren.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 19:01:05 #52
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152409879
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 16:54 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Leuk idee. Nu de werkelijkheid: immigratie kost netto geld. Heel veel geld. Waarschijnlijk tientallen miljarden per jaar. Zoveel geld, dat het kabinet het niet durft te laten uitrekenen! Want het moet stilgehouden worden...
Dat is zeker. De PVV had het eens laten uitrekenen, een voorzichtige schatting gaf aan dat het netto erg veel geld kost. Wat zou het kabinet hebben gedaan indien het kabinet zou geloven dat het wel meevalt met die kosten? Dan hadden ze direct zelf de opdracht gegeven om dit uit te rekenen. De PvdA, de VVD en het CDA, de drie 'grote' partijen die verantwoordelijk zijn voor deze massa-immigratie van laagopgeleide immigranten, willen maar wat graag kunnen aantonen dat hun beleid in het verleden goed was, ze vinden het niet leuk dat wordt aangetoond dat hun beleid slecht was.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152410027
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is zeker. De PVV had het eens laten uitrekenen, een voorzichtige schatting gaf aan dat het netto erg veel geld kost. Wat zou het kabinet hebben gedaan indien het kabinet zou geloven dat het wel meevalt met die kosten? Dan hadden ze direct zelf de opdracht gegeven om dit uit te rekenen. De PvdA, de VVD en het CDA, de drie 'grote' partijen die verantwoordelijk zijn voor deze massa-immigratie van laagopgeleide immigranten, willen maar wat graag kunnen aantonen dat hun beleid in het verleden goed was, ze vinden het niet leuk dat wordt aangetoond dat hun beleid slecht was.
Mijn held P. Lakeman schijnt hier een prachtig boek over geschreven te hebben. Nog niet gelezen.
Ga het nu meteen bestellen.
Edit: alleen 2ehands te krijgen voor 49,50... Nog even over denken..
  vrijdag 8 mei 2015 @ 19:05:26 #54
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152410049
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 18:59 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik voel de "good vibes". ;) Het "volk" gaat echt boos worden. We weten nog niet wanneer precies maar het staat te gebeuren.
Ik twijfel er niet aan. Je ziet er ook veel tekenen van: de anti-globalismedemonstraties (de USA gebruikt de terrorismewetgeving om het met geweld te beëindigen), de rellen in Parijs en London, de groeiende uiting van onvrede over de tweedeling, de topsalarissen, de erosie van sociale en juridische verworvenheden, ...
De vraag is of dat het een fluwelen revolutie wordt of dat er flink wat geweld nodig gaat zijn.
#NoDAPL
  vrijdag 8 mei 2015 @ 19:08:10 #55
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_152410148
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 18:59 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat een ellende, lijkt me dat.
Overigens zie ik die beweging totaal niet terug bij de meerderheid, die netjes werkt en een hypotheek heeft.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_152410349
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:08 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Overigens zie ik die beweging totaal niet terug bij de meerderheid, die netjes werkt en een hypotheek heeft.
Onderhuids kookt het bij die nette werkers met een hypotheek. Ik krijg ze elke dag op spreekuur.
De democratische mogelijkheden schieten te kort om de "tables" te "turnen".
En dat die geturnd moeten worden daar ben ik van overtuigd, als het gros van de mensheid niet in moderne slavernij wil vervallen ten gunste van die 1% elite.
Het klinkt wellicht wat dramatisch...
  vrijdag 8 mei 2015 @ 19:16:14 #57
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152410377
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 18:52 schreef Klopkoek het volgende:
Net op EenVandaag wel typerend: nieuwe flexwet gaat enkel (permanente) ongelijkheden vergroten. En wie worden erop aangekeken? De in een hoek gedreven vakbonden. Een aantal 'rechtse' professoren deden al een duit in het zakje.
Het neolliberalisme en crony-kapitalisme in optimale vorm. We zijn er helaas nog niet van verlost. Helaas worden alle 4 de partijen geleid door mensen uit deze kerk, daar zijn we mooi klaar mee. Tegen de tijd dat die neoliberale dwaalgeesten zijn opgerot uit de politiek gaat het nog vele jaren duren om de wetgeving te fixen. :{
Ik hoop al een flink aantal verkiezingen dat het volk eindelijk wakker wordt en dat bijna niemand op deze 4 partijen stemt maar helaas, voolopig pikt een te groot deel van het volk het nog. Ik denk dat politici op een handige manier misbruik maken van de optimistische aard van de mens, mensen zijn al snel geneigd om zichzelf beter in te schatten dan dat ze zijn, veel mensen die eveneens het slachtoffer zullen worden van deze wetgeving denken ten onrechte dat het bij hen wel niet zo'n vaart zal lopen met hun diploma, vaardigheden en baan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 08-05-2015 22:52:48 ]
#NoDAPL
  vrijdag 8 mei 2015 @ 19:17:55 #58
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_152410434
De nieuwe Wet Werk en Zekerheid is een draak voor iedereen. Werknemer, werkgever, werkloze, politicus van links tot rechts: het zit zo krom in elkaar dat werkelijk niemand daar vrolijk van wordt, wat je standpunten ook zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 8 mei 2015 @ 19:20:12 #59
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152410529
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:08 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Soms is ellende op de korte termijn nodig om nog veel meer ellende op de lange termijn te voorkomen. Dat geldt voor artsen en tandartsen, dat geldt voor bedrijfsherstructureringen (de legitieme soort waarbij het bedrijf ten onder zou gaan als je niets doet), dat geldt ook voor de samenleving. Het best krijg je dan natuurlijk een fluwelen revolutie maar beter een gewelddadige revolutie dan het lijdzaam blijven ondergaan.

quote:
De onvrede groeit wel bij die meerderheid.
#NoDAPL
  vrijdag 8 mei 2015 @ 19:21:06 #60
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152410570
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:17 schreef Janneke141 het volgende:
De nieuwe Wet Werk en Zekerheid is een draak voor iedereen. Werknemer, werkgever, werkloze, politicus van links tot rechts: het zit zo krom in elkaar dat werkelijk niemand daar vrolijk van wordt, wat je standpunten ook zijn.
Dat is nogal een prestatie. Zelfs als je totaal blind handelt is statistisch de kans klein dat er zo'n misbaksel uitkomt. ;)
#NoDAPL
  vrijdag 8 mei 2015 @ 19:23:07 #61
346939 Janneke141
pi_152410656
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is nogal een prestatie. Zelfs als je totaal blind handelt is statistisch de kans klein dat er zo'n misbaksel uitkomt. ;)
Met blinde willekeur krijg je in ieder geval nog een mix van wat positieve en wat negatieve elementen. De draak die er nu ligt is het slechtste van twee werelden: rechts rendementsdenken (met een denkfout) en linkse naïviteit.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 19:23:48 #62
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_152410690
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Soms is ellende op de korte termijn nodig om nog veel meer ellende op de lange termijn te voorkomen. Dat geldt voor artsen en tandartsen, dat geldt voor bedrijfsherstructureringen (de legitieme soort waarbij het bedrijf ten onder zou gaan als je niets doet), dat geldt ook voor de samenleving. Het best krijg je dan natuurlijk een fluwelen revolutie maar beter een gewelddadige revolutie dan het lijdzaam blijven ondergaan.

[..]

De onvrede groeit wel bij die meerderheid.
Liever het lijdzaam ondergaan. Ik ben niet zo'n fan van dode burgers als sommige revolutionairen hier.

Over die groeiende onvrede hoor ik weinig. Blijkt dat uit recente verkiezingen?
  vrijdag 8 mei 2015 @ 19:25:35 #63
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_152410751
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:15 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Onderhuids kookt het bij die nette werkers met een hypotheek. Ik krijg ze elke dag op spreekuur.
De democratische mogelijkheden schieten te kort om de "tables" te "turnen".
En dat die geturnd moeten worden daar ben ik van overtuigd, als het gros van de mensheid niet in moderne slavernij wil vervallen ten gunste van die 1% elite.
Het klinkt wellicht wat dramatisch...
Krijg jij die werkelijk elke dag bij jou in de behandelkamer? En hoe waren ze dan in de jaren '80 of '00 gemutst?
  vrijdag 8 mei 2015 @ 19:33:02 #64
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152411033
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:23 schreef GSbrder het volgende:
Over die groeiende onvrede hoor ik weinig. Blijkt dat uit recente verkiezingen?
De groei van de SP, de PvdD en de PVV (alle drie tesamen steeds wat groter) en dit terwijl veel mensen zich laten uitspelen door politici en daardoor laf op de PvdA of VVD stemmen uit angst dat de andere, in hun ogen nog slechtere partij, regeert is een teken.
#NoDAPL
pi_152411644
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:25 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Krijg jij die werkelijk elke dag bij jou in de behandelkamer? En hoe waren ze dan in de jaren '80 of '00 gemutst?
Zover gaat mijn geschiedenis in deze niet terug.
Maar je moet niet vergeten dat de "factor" sinds de jaren 80 van de vorige eeuw geëxplodeerd is van een slordige 10 naar 300 en stijgende. Dit zorgt niet alleen voor een navenante financiële scheefgroei maar hierdoor ook voor hetzelfde qua machtsverhoudingen, lobby en the works.
Op deze manier spelen ze voor God, omdat het kan. En de massa is kansloos in deze.
En dat is slecht nieuws voor 90% van de Nederlanders (en een groter percentage van de wereldbevolking).
  vrijdag 8 mei 2015 @ 19:50:30 #66
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_152411769
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De groei van de SP, de PvdD en de PVV (alle drie tesamen steeds wat groter) en dit terwijl veel mensen zich laten uitspelen door politici en daardoor laf op de PvdA of VVD stemmen uit angst dat de andere, in hun ogen nog slechtere partij, regeert is een teken.
De meest recente verkiezingen kende geen of weinig groei voor deze drie partijen, is het niet?
  vrijdag 8 mei 2015 @ 19:52:01 #67
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_152411837
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:47 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zover gaat mijn geschiedenis in deze niet terug.
Maar je moet niet vergeten dat de "factor" sinds de jaren 80 van de vorige eeuw geëxplodeerd is van een slordige 10 naar 300 en stijgende. Dit zorgt niet alleen voor een navenante financiële scheefgroei maar hierdoor ook voor hetzelfde qua machtsverhoudingen, lobby en the works.
Op deze manier spelen ze voor God, omdat het kan. En de massa is kansloos in deze.
En dat is slecht nieuws voor 90% van de Nederlanders (en een groter percentage van de wereldbevolking).
Het volk had er in de jaren '90 en begin '00 weinig problemen mee, omdat ze het zelf beter en beter kregen. In tijden van crisis kijkt men extra goed naar wat de buurman heeft, maar na de eerste groeisignalen is de massa ook weer bezig met consumeren en geld besteden.
pi_152411961
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:52 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het volk had er in de jaren '90 en begin '00 weinig problemen mee, omdat ze het zelf beter en beter kregen. In tijden van crisis kijkt men extra goed naar wat de buurman heeft, maar na de eerste groeisignalen is de massa ook weer bezig met consumeren en geld besteden.
Overigens respect voor jouw altijd to the point discussie. We zijn het niet eens maar het is overwegend netjes.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 19:56:18 #69
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_152411998
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:55 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Overigens respect voor jouw altijd to the point discussie. We zijn het niet eens maar het is overwegend netjes.
Als mod moet je wel het goede voorbeeld geven. Dank voor het compliment, geldt ook voor andere users in deze discussie.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 19:56:54 #70
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152412023
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:50 schreef GSbrder het volgende:

[..]

De meest recente verkiezingen kende geen of weinig groei voor deze drie partijen, is het niet?
In mijn gemeente (ze hadden per gemeente een overzicht gemaakt) en provincie wel.
#NoDAPL
  vrijdag 8 mei 2015 @ 19:57:18 #71
346939 Janneke141
pi_152412034
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:56 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Als mod moet je wel het goede voorbeeld geven. Dank voor het compliment, geldt ook voor andere users in deze discussie.
Misschien doet goed voorbeeld nog ooit goed volgen.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 19:59:07 #72
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_152412103
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In mijn gemeente (ze hadden per gemeente een overzicht gemaakt) en provincie wel.
Geloof je in een dichotomie tussen Randstad en periferie?

Naast de effecten van krimp, zowel demografisch als qua economische activiteiten, hebben perifere gemeenten ook te maken met vergrijzing.

Dan heb je al snel veel "verliezers" binnen je stadsgrenzen.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 20:03:50 #73
346939 Janneke141
pi_152412283
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:52 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Zou het 'Zwitserse systeem' (het hoogste inkomen binnen een bedrijf is maximaal zoveel keer het laagste) de extreme vermogensgroei van een klein clubje superrijken kunnen voorkomen? Mijn gevoel zegt van niet, omdat de extreme winsten uit financiële transacties komen en niet uit salaris. Wat dat betreft is het kijken naar het salaris van je buurman, niet eens helemaal terecht.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 20:04:45 #74
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152412321
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:59 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Geloof je in een dichotomie tussen Randstad en periferie?
Meer tussen stad en platteland/dorpjes, lijkt mij. Er zijn verschillen tussen regio's maar dat zou ik geen dichotomie noemen. Is Eindhoven wel of niet een onderdeel van de Randstad? Technisch gezien niet, praktisch gezien is het de 5de grootste stad van Nederland, heeft het net als de grote steden veel allochtonen, achterstandswijken etc.
Minder scherp dan in Rotterdam, Amsterdam, Den Haag en Utrecht maar ik ben de laatste jaren steeds meer er toe gaan neigen om Eindhoven als een of ander uitstulpsel van de Randstad te zien, ondanks dat je aan alles ziet dat Eindhoven van oorsprong een conglomeratie (samenvoeging van dorpen tot 1 stad) is.

quote:
Naast de effecten van krimp, zowel demografisch als qua economische activiteiten, hebben perifere gemeenten ook te maken met vergrijzing.

Dan heb je al snel veel "verliezers" binnen je stadsgrenzen.
Vast maar Eindhoven heeft toch niet de kenmerken van een perifere gemeente? Al kan het natuurlijk wel dat Eindhoven toevallig een uitzondering is onder de steden en dat deze electorale ontwikkeling in Noord Brabant hiermee te maken heeft. Indien de dichotomie tussen de steden en de dorpen zo groot zou zijn dan wordt dat in de toekomst nog leuk, aangezien hetzelfde landelijk gevoerde beleid geldt voor beide types gemeenschappen...

Hier trouwens een handig kaartje voor de uitslagen in mijn provincie.
http://www.brabant.nl/Sub(...)/Uitslagenkaart.aspx
#NoDAPL
  vrijdag 8 mei 2015 @ 20:07:58 #75
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_152412441
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 20:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Meer tussen stad en platteland/dorpjes, lijkt mij. Er zijn verschillen tussen regio's maar dat zou ik geen dichotomie noemen. Is Eindhoven wel of niet een onderdeel van de Randstad? Technisch gezien niet, praktisch gezien is het de 5de grootste stad van Nederland, heeft het net als de grote steden veel allochtonen, achterstandswijken etc.
Minder scherp dan in Rotterdam, Amsterdam, Den Haag en Utrecht maar ik ben de laatste jaren steeds meer er toe gaan neigen om Eindhoven als een of ander uitstulpsel van de Randstad te zien, ondanks dat je aan alles ziet dat Eindhoven van oorsprong een conglomeratie (samenvoeging van dorpen tot 1 stad) is.

[..]

Vast maar Eindhoven heeft toch niet de kenmerken van een perifere gemeente? Al kan het natuurlijk wel dat Eindhoven toevallig een uitzondering is onder de steden en dat deze electorale ontwikkeling in Noord Brabant hiermee te maken heeft. Indien de dichotomie tussen de steden en de dorpen zo groot zou zijn dan wordt dat in de toekomst nog leuk, aangezien hetzelfde landelijk gevoerde beleid geldt voor beide types gemeenschappen...
Eindhoven zou als uitzondering kunnen gelden, maar een groot deel van de hoogopgeleiden vertrekt nog steeds naar Amsterdam en Utrecht, in mindere mate Den Haag en Leiden, om daar te werken. Daar doen die "paar duizend" hoogtechnologische banen in Eindhoven niet aan af.

Overigens is een sterkere scheiding tussen stad en dorp iets van meerdere naoorlogse perioden, aangezien we urbanisatie, suburbanisatie en reurbanisatie-golven hebben meegemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')