sasquatsch | donderdag 30 april 2015 @ 19:57 |
![]() Teams: - Ferrari - Force India - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams ![]() Chassis/Motor: Mercedes F1 W06 - Mercedes V6 turbo 44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014 06. Nico Rosberg ![]() Chassis/Motor: RB11 - Renault V6 turbo 03. Daniel Ricciardo 26. Daniil Kvyat ![]() Chassis/Motor: Williams FW37 - Mercedes V6 Turbo 19. Felipe Massa 77. Valteri Bottas ![]() Chassis/Motor: Ferrari F15-T - Ferrari V6 05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-30 - Honda V6 Turbo 22. Jenson Button WDC 2009 14. Fernando Alonso WDC 2005/06 ![]() Chassis/Motor: Lotus E23 - Mercedes V6 Turbo 08. Romain Grosjean 13. Pastor Maldonado ![]() Chassis/Motor: Force India VJM08 - Mercedes V6 Turbo 27. Nico Hulkenberg 11. Sergio Perez ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR10 - Renault V6 Turbo 33. Max Verstappen ![]() 55. Carlos Sainz Jr. ![]() Chassis/Motor: Sauber C34 - Ferrari V6 Turbo 09. Marcus Ericsson? 12. Felipe Nasr? 36. Giedo van der Garde ![]() Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo 28. Will Stevens 98. Roberto Merhi Voor meer info zie de [F1] Silly season topics F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder de topics over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Racekalender 2015 ![]() Wijzigingen 2015 uitgelegd | |
sasquatsch | donderdag 30 april 2015 @ 20:00 |
En om het circuit van Baku in perspectief te plaatsen is hier een filmpje van de Blancpain GT Series van vorig jaar in Baku. | |
Yvie_lu | donderdag 30 april 2015 @ 20:05 |
Dat was in theorie beide. Strand lag er naast ![]() | |
Meike26 | donderdag 30 april 2015 @ 20:53 |
Wat een kleurloze stad zeg zo... Mag dan hopen dat dit een nachtrace gaat worden, zonder 'sfeerverlichting' niet echt lekker op je beeldscherm met al die grijs bruine gebouwtjes. | |
Sinister-D- | donderdag 30 april 2015 @ 21:22 |
daarop aanvullend en voor de duidelijkheid: dit is niet het F1-straten circuit. Al zal dat eindproduct even kleurloos, sfeerloos en even (te) smal zijn als dit baantje. Wat een kutrace was de BSS toen, enige lichtpuntje was de titel voor Laurens Vanthoor toen. | |
Rossdale | donderdag 30 april 2015 @ 21:53 |
Mooi baantje voor pastor om dwars tegen een muur aan te staan waardoor niemand er nog langs kan ![]() | |
Ferry_76 | donderdag 30 april 2015 @ 21:54 |
Het silly season begint in ieder geval wél steeds vroeger: http://www.racexpress.nl/(...)-en-wehrlein/n/66140
| |
Marks | donderdag 30 april 2015 @ 22:21 |
Werkelijk niet normaal, blijf het zeggen, Bottas is overgewaardeerd. Misschien willen ze een situatie zoals met Schumi en Barrichello, dat Bottas de rol van Barrichello in gaat nemen en Vettel die van Schumi ofzo. En Werhlein... de rijderskeuze van Williams blijft zoals zo vaak niet te volgen. | |
Fir3fly | donderdag 30 april 2015 @ 22:22 |
Bottas overgewaardeerd? Hij heeft vorig jaar prima dingen laten zien. | |
Ferry_76 | donderdag 30 april 2015 @ 22:24 |
Wehrlein is best snel, heeft belachelijk veel in de Mercedes sim gezeten, en in ruil voor zijn zitje zou Williams dan gratis motoren krijgen volgens het bericht. Prima deal volgens mij. | |
Marks | donderdag 30 april 2015 @ 22:30 |
Vind het meevallen, een paar pieken, maar in mijn optiek zouden ze bij Ferrari toch iemand moeten hebben die Massa zoek rijdt. En dat doet Bottas momenteel zeker niet, sterker, Massa vind ik momenteel sterker. Ik vind hem goed, maar niet Ferrari goed. | |
Meike26 | donderdag 30 april 2015 @ 22:58 |
Die Williams is ook niet zo sterk als vorig jaar, Bottas kan volgens mij minder aanvallend rijden nu Ferrari sneller is en het niet echt duidelijk is wat nu het 4e, 5e team op de grid is, de punten in het constructeurskampioenschap. zeggen dan niet zoveel, Bottas heeft nu gewoon weinig om mee te knokken. Overgewaardeerd? Nee, ondergewaardeerd, ook niet, ik denk dat zijn kunnen dit moment vrij juist is en dat hij, in de Ferrari volgend jaar (als het team deze vorm behoud) leuke races kan laten zien, ik zie hem kwam rijders kwaliteiten niet veel anders dan Kimi, iets berekender/afwachtend er, maar ook soms met hele strakke inhaal acties. | |
Fer | donderdag 30 april 2015 @ 23:27 |
Jij maakt een denkfout, dat Massa geen snelle rijder zou zijn. Terwijl hij al heeft laten zien sneller dan Schumacher en Raikonen te zijn. Het is alleen geen racer en hij moet geen tegenslag krijgen. Maar met een goede auto is hij niet bij te houden. Bottas is net zo snel, maar ook een erg berekenend rijder. Zou net als Jenson Button weleens een laatbloeier kunnen zijn. Button is zeker de afgelopen jaren echt een topper gebleken. | |
zoem | donderdag 30 april 2015 @ 23:39 |
Ik denk dat het Bottas-verhaal vooral PR is vanuit het Bottas/Hakkinen kamp. Hakkinen zit in Bottas' management en heeft er natuurlijk baat bij om twijfel te zaaien rondom Raikkonens contractverlenging en z'n eigen coureur te promoten. | |
Karstman | vrijdag 1 mei 2015 @ 08:50 |
Lekker krap dit inderdaad. Met deze baan gok ik op 4 safetycars, 1 code rood en 12 uitvallers waarvan Malle Donna als eerste. | |
Sinister-D- | vrijdag 1 mei 2015 @ 09:22 |
Hier 'n montage van 'n random kerel die de openbare weg heeft rondgereden. Die 10tal meter klinkers op 'n gegeven moment ![]() | |
twiFight | vrijdag 1 mei 2015 @ 09:30 |
Bottas is volgens mij een prima rijder. Hij deed het vorig jaar 30+ punten beter dan Massa, die toch al vele jaren langer in de F1 zit. De Williams is dit jaar sterk gelimiteerd door bandenslijtage. De wagen gaat erg slecht om met de banden. Daarom kunnen zowel Bottas als Massa niet aanvallen. Ze underperformen nog momenteel. | |
Karstman | vrijdag 1 mei 2015 @ 09:33 |
Downhill over de kinderkopjes, ik vind het een goed plan! Dat smalle stukje uphill over de klinkers lijkt me minder grappig en erg smal! | |
Wertha | vrijdag 1 mei 2015 @ 10:20 |
F1 op kasseistroken! ![]() | |
WEST | vrijdag 1 mei 2015 @ 11:47 |
neem aan dat ze dat niet doen. Daar gaan ze wel een plak asfalt overheen gooien. | |
nils7 | vrijdag 1 mei 2015 @ 11:53 |
Ik ga nu richting Max :-) | |
WEST | vrijdag 1 mei 2015 @ 14:19 |
exact 21 jaar geleden ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door WEST op 01-05-2015 14:27:31 ] | |
Fer | vrijdag 1 mei 2015 @ 14:34 |
Het gaat toch ook bij de Indy500, zo'n brickline. | |
WEST | vrijdag 1 mei 2015 @ 14:45 |
Ja maar dat zit op een permanent circuit en hebben ze heel erg goed vast zitten. Die klinkers in de straat heb ik mijn twijfels over als ze er met 200+ over gaan. | |
Fer | vrijdag 1 mei 2015 @ 15:04 |
Een f1 wagen kan een putdeksel de lucht in trekken. | |
Weltschmerz | vrijdag 1 mei 2015 @ 15:17 |
Sneller dan Schumacher, welk seizoen was dat? | |
Fer | vrijdag 1 mei 2015 @ 15:57 |
2006 Hij ging gelijk op met Schumacher en was op sommige banen sneller. Veel beter dan Irvine en Barichello. | |
IBAZ | vrijdag 1 mei 2015 @ 16:07 |
Nasr is overigens wel de beste rookie, dit jaar. Een belofte voor de toekomst. Daar kan Max nog een puntje aan zuigen. | |
WEST | vrijdag 1 mei 2015 @ 16:17 |
Als Max zijn motor hem niet steeds in steek liet stond hij wel boven Nasr in de stand. Als je op de eerste 3 races kijkt, had Max hem in de punten moeten eindigen wat alleen in Maleisië gelukt is. Maar dat is als. Maar je kan pas oordelen als het seizoen halverwege is. | |
IBAZ | vrijdag 1 mei 2015 @ 16:33 |
What if, wat als, het verhaal van Jos Verstappen, Christian Albers, Robert Doorenbos, Guido vd Garde en nog een paar die het niet gemaakt hebben en allerlei redenen hebben waarom het niet gelukt is. Het is niet het verhaal van Fangio, Hill, Rindt, Surtees, Brabham, Jackie Stewart, Jim Clark, Fittipaldi, Hunt, Senna, Mansel, Prost, Schumacher, Lauda, Hakkinen, Raikkonen, Andretti en nog een berg die ik even vergeten ben die het wel gemaakt hebben. En voorlopig ligt Nasr in de punten als rookie voorop. En dat staat straks in de boeken. Niet het "wat als verhaal". Overigens vind ik dat Nasr het heel goed doet. Ericson ook . | |
twiFight | vrijdag 1 mei 2015 @ 17:01 |
Ik ben het er globaal wel mee eens. Als je als de beste rookie van dit jaar gezien wil worden zul je toch moeten scoren. Is dat altijd 100% eerlijk? Nee, maar wel hoe het zit. De "wat als" en "Max heeft pech" is dit jaar interessant, maar over 10 jaar herinnert niemand zich dat meer. Ik vind Nasr het ook erg goed doen. Die komt er ook wel, denk ik. Erricson ben ik nog niet erg van overtuigd, maar het seizoen is nog jong. En dat geld ook voor Max. Hij kan nog best rookie van het jaar worden, maar dan zal hij toch moeten finishen, of die motor nou waardeloos is of niet. | |
Scrutinizer | vrijdag 1 mei 2015 @ 17:07 |
Qua rookies is het een mooi jaar. Zowel de beide rookies van STR als die van Sauber kennen een mooie seizoensstart. | |
Mexicanobakker | vrijdag 1 mei 2015 @ 17:08 |
mwah, wat je als eerste doet maakt niet zoveel uit. Als je echt een groot talent bent kom je er wel. Laten we eens een paar voorbeelden uit de historie nemen. Ignazio Giunti vs Clay Reggazoni vs Niki Lauda (dit is mijn favoriet): Giunti mag in 1970 in een Ferrari rijden er wordt 4e in zijn eerste race, maar Reggazoni overtuigt meer, wint dat jaar in zijn debuut een race en wordt 3e in het kampioenschap. Daarna valt hij 2 jaar tegen, komt hij samen met Niki Lauda bij BRM terecht en verslaat hij Lauda met 2 punten. Beide gaan naar Ferrari, Reggazoni wordt 2e in het kampioenschap in 1974 maar Lauda is duidelijk veel sneller - terwijl hij in 1972 en 1973 zelden echt opviel. Uiteindelijk pakt Lauda veel titels en valt Reggazoni andermaal naar achteren. Alain Prost werd altijd al gezien als een groot talent maar zat in 1980 in de slechtste McLaren ooit. Pakte nauwelijks punten. Uiteindelijk wist hij het bij Renault veel beter te doen dan al zijn voorgangers en pakte hij 4 wereldtitels. Als we naar de Nederlanders kijken was Verstappen gewoon matig in de tweede beste auto van het veld en heeft hij zijn kansen definitief vergooid in een vreselijk slechte Tyrell (waar Salo z'n carriere ook verpest werd) Albers kon er gewoon weinig van en Doornbos heeft niets bijzonders laten zien. Een goede start hoeft niet te betekenen dat je uiteindelijk de beste gaat zijn. | |
Mexicanobakker | vrijdag 1 mei 2015 @ 17:09 |
Sainz maakt wel veel foutjes. Ericsson is geen rookie natuurlijk, maar Nasr doet het erg goed. | |
WEST | vrijdag 1 mei 2015 @ 17:11 |
Je kan na 4 races nog geen oordeel vellen over iemand. Dat moet je na een half of heel seizoen doen. Dat is een veel betere vergelijking. Dat bedoel ik maar mee te zeggen. | |
IBAZ | vrijdag 1 mei 2015 @ 17:22 |
Als je me quote, moet je wel het hele verhaal neerzetten.. Dit is wat ik post. Overigens zou ik het ook fijn vinden dat Max uiteindelijk groeit naar een coureur die mee gaat doen in de top tien over meerdere jaren. | |
Geralt | vrijdag 1 mei 2015 @ 17:24 |
In diezelfde auto hadden zowel Sainz als Verstappen het beter gedaan. ![]() | |
WEST | vrijdag 1 mei 2015 @ 17:26 |
Dat denk ik ook wel. Je kan rookies pas goed vergelijken als ze in gelijkwaardige wagens rijden. | |
WEST | vrijdag 1 mei 2015 @ 17:27 |
Ow sorry hoor wist niet dat je kwaad werd ![]() | |
IBAZ | vrijdag 1 mei 2015 @ 17:27 |
Dat weet je niet. Misschien is er ook een reden dat ze voor Nasr gekozen hebben. | |
IBAZ | vrijdag 1 mei 2015 @ 17:28 |
Ik ben niet boos, maar selectief quoten is iets wat me stoort, en dat ik zelf ook niet doe. Je kan de hele quote overnemen en met underline, bold of dergelijks aanwijzen wat je wil benoemen. Maar een opmerking uit de context halen is journalistiek niet gewenst. | |
nils7 | vrijdag 1 mei 2015 @ 17:31 |
Ik en Max ![]() ![]() Signeert de Honda '99 van Jos (wel gezien maar liep te snel weg om zijn krabbel erbij te zetten) ![]() ![]() ![]() Robert was trouwens wel een relaxte gozer, nam ook tijd voor je en maakte een praatje | |
WEST | vrijdag 1 mei 2015 @ 17:31 |
Dat ging niet expres hoor. | |
Scrutinizer | vrijdag 1 mei 2015 @ 17:31 |
Ik denk dat Verstappen het meest heeft laten zien qua racevaardigheden. Beide inhaalacties op Ricciardo waren bijvoorbeeld behoorlijk gedurfd en de eerste vooral erg goed getimed. Ik vind het ook wel grappig om te zien hoe die oude vakbroeders Martin Brundle en Johnny Herbert lijken te genieten van wat Max laat zien. | |
WEST | vrijdag 1 mei 2015 @ 17:32 |
Wat stond er naast? Je kijkt scheef namelijk. | |
IBAZ | vrijdag 1 mei 2015 @ 17:34 |
Je kan de hele quote overnemen en met underline, bold of dergelijks aanwijzen wat je wil benoemen. Maar een opmerking uit de context halen is journalistiek niet gewenst. | |
Mexicanobakker | vrijdag 1 mei 2015 @ 17:39 |
Nasr heeft sponsorgeld en iets meer ervaring, maar ik kan geen andere reden bedenken. | |
IBAZ | vrijdag 1 mei 2015 @ 17:41 |
Een heel goede reden is dat hij het voor elkaar krijgt om meer punten bij elkaar te rijden. Dat is de basis geweest voor elke kampioen. | |
Mexicanobakker | vrijdag 1 mei 2015 @ 17:46 |
Met vijfde plaatsen word je geen kampioen hoor, maar leuk dat je zo hard probeert van Nasr een kampioen te maken. Als hij nu races had gewonnen of een paar podiums reed, oke.... maar het is hoogstens dat hij op is gevallen met een vijfde plaats. Maar als men naar punten en finishes zou kijken had Heidfeld jaren bij McLaren gereden, had Marques bij Renault gereden omdat hij beter was dan Alonso, enz. Er spelen meer factoren mee, leuk in de punten finishen is daar slechts 1 van. De enige constatering die we kunnen maken is dat Nasr een sloot meer punten heeft binnengehaald dan Verstappen. Wordt ie misschien rookie van het jaar mee. Nouja, da's leuk om mee te pronken. Misschien dat Heidfeld en Marques ook op feestjes en partijen kunnen vertellen dat ze beter waren dan hun teamgenoot die wereldkampioen zijn geworden... maar zij zijn het niet geworden. Tot nu toe is alleen Sainz me wat tegen gevallen en Nasr me inderdaad mee gevallen. | |
IBAZ | vrijdag 1 mei 2015 @ 17:53 |
Met plaats vijf word je geen wereldkampioen. Eens, Maar voor we Max de hemel in prijzen wordt het wel tijd dat hij eens een keer 5e wordt of beter. Als hij slechter blijft presteren als Nasr, is Nasr toch de rookie of 2015. Dat valt niet makkelijk weg te poetsen. En dat weten de sponsors (geld, belangrijk) feilloos te waarderen. | |
nils7 | vrijdag 1 mei 2015 @ 18:00 |
Mn vriendin maakte een foto en iemand anders met mn eigen telefoon (deze foto komt van mn eigen telefoon) blijkbaar toen ik naar de telefoon van mn vriendin keek. | |
Mexicanobakker | vrijdag 1 mei 2015 @ 18:06 |
Als Max sponsoren nodig gaat hebben om in de F1 te blijven op het niveau waar hij wil zijn dan gaat dat geen WK's opleveren ben ik bang. | |
Wertha | vrijdag 1 mei 2015 @ 18:20 |
Je loopt leeg over Nasr. Helemaal niemand op het paddock heeft het over Nasr. End of story so far. | |
IBAZ | vrijdag 1 mei 2015 @ 18:22 |
Precies, binnen nu en een paar maanden keihard scoren! Of in de reeks Jos, Christian, Robert, Lammers, Guido, Frijns en noem maar op blijven hangen. Stuk voor stuk mennekes die prima hun best gedaan hebben en hard gewerkt hebben en het misschien wel verdiend hadden, maar de waarheid is anders en keihard. Ik houd me nu vast aan Michael van de Mark (SBK). Ook weer gezien op Assen. Dat is een ACE, waar we in NL wat van kunnen verwachten. | |
IBAZ | vrijdag 1 mei 2015 @ 18:24 |
Het gaat niet over de paddock of de commentatoren bij sportprogramma's. At the end of the day gaat het over centjes. Jammer, maar helaas. Daarnaast, Nasr doet het verdomd goed. Niets op aan te merken. Maakt vrijwel geen fouten. | |
Mexicanobakker | vrijdag 1 mei 2015 @ 18:26 |
Geen goede vergelijking. Bij de topteams hoef je je niet in te kopen. | |
IBAZ | vrijdag 1 mei 2015 @ 18:29 |
Verklaar je nader. Dit summiere commentaar is niet voldoende om mij te informeren wat je bedoelt. | |
Mexicanobakker | vrijdag 1 mei 2015 @ 18:33 |
De topteams hebben hun 'eigen' sponsoren. Die moeten inderdaad van een rijder gecharmeerd zijn, maar dat heeft niet te maken met punten maar met performance. Af en toe ook met een langdurig programma (Massa) maar meestal niet. In het middenveld zijn persoonlijke sponsoren veel belangrijker. In de top willen ze een coureur hebben die kampioenschappen wint. Als Verstappen dat niveau kan laten zien dan is ie binnen. En nee, dat is niet precies hetzelfde als wat jij zegt. Als hij inderdaad een keer op het podium staat, dan zou dat wel helpen, maar het is geen pure noodzaak om binnen te lopen. | |
nils7 | vrijdag 1 mei 2015 @ 18:36 |
Je begint nu wel over Nasr maar hoelang racet hij al in de autosport? Max kan nog heeeeel veel groeien! | |
Mexicanobakker | vrijdag 1 mei 2015 @ 18:36 |
Kan een factor zijn maar als Nasr nu ineens 3 races gaat winnen heeft hij wel een klein streepje voor. | |
#ANONIEM | vrijdag 1 mei 2015 @ 18:37 |
Ook in lengte en gewicht idd. Maar of dat gunstig is, is punt 2. | |
twiFight | vrijdag 1 mei 2015 @ 22:37 |
Dan kijk jij walgelijk selectief naar F1. Ja, Max krijgt iets meer media coverage, maar dat was in eerste instantie ook alleen maar vanwege zijn leeftijd, niet vanwege zijn talent. Een groot deel van de wereld was helemaal niet lovend, maar juist sceptisch. Nu heeft Verstappen wel iets laten zien en beginnen mensen het talent ook te zien, maar dat geldt net zo goed voor Nasr. Reporters zijn unaniem ook lovend over Nasr. Zoals wel vaker met fandom kijkt men naar hun eigen wereldje en projecteert dat op de rest van de wereld. Leuk dat mensen in Nederland botergeil worden van Max, maar in de rest van de wereld reageert men een stuk normaler. Positief, maar normaal. Net zoals bij Nasr. | |
Fer | vrijdag 1 mei 2015 @ 22:39 |
Nasr rijdt ook de "ervaren" Erikson om de oren. | |
Fir3fly | vrijdag 1 mei 2015 @ 22:41 |
Wat een geweldige discussie weer. Is er nog nieuws? | |
PPL | vrijdag 1 mei 2015 @ 22:54 |
Ben E. King is overleden. | |
Geralt | vrijdag 1 mei 2015 @ 23:17 |
Max loopt al aardig "binnen". Naar verluidt vangt ie dit jaar zo een slordige 480.000 euro. Ik denk dat er maar zeer weinig 17 jarige ter wereld zijn die dergelijke bedragen verdienen ![]() ![]() Jan Modaal moet daar ongeveer 14 jaar voor werken ![]() | |
Geralt | vrijdag 1 mei 2015 @ 23:22 |
Kazuki is op Spa klaarblijkelijk behoorlijk gecrashed en heeft een gebroken ruggewervel er aan over gehouden. Ligt in Verviers nu. Deelname aan Le Mans staat daardoor ook op losse schroeven. Geen echt F1 nieuws natuurlijk, maargoed, hij heb wel eventjes meegedraaid in het F1 wereldje ![]() | |
Fir3fly | vrijdag 1 mei 2015 @ 23:25 |
Als we het dan toch over WEC hebben, development in het seizoen:![]() | |
Geralt | vrijdag 1 mei 2015 @ 23:33 |
Ow fuck, ik bedenk me nu pas dat dat dit weekend is. Ik had de berichten wel gelezen en alles, maar stond er niet bij stil. Dit weekend kan ik er niet heen. ![]() Mental note to self: volgend jaar dit weekend vrijhouden en naar Spa ![]() | |
Ferry_76 | vrijdag 1 mei 2015 @ 23:36 |
Best apart, voor één race een compleet nieuw bodywork ontwikkelen. | |
Fir3fly | vrijdag 1 mei 2015 @ 23:38 |
Het draait natuurlijk allemaal om Le Mans. Één van de drie Audi's rijdt nog met de Silverstone configuratie. | |
opreis | vrijdag 1 mei 2015 @ 23:38 |
Zoveel heeft Nasr nou toch ook weer niet laten zien? Kan me weinig goede acties van hem herinneren. Die ferrari motor is natuurlijk de reden dat sauber nu punten scoort. | |
Marks | vrijdag 1 mei 2015 @ 23:41 |
Tja... heb ook zeer sterk het idee dat Giedo zeker net zoveel had kunnen laten zien in de Sauber. ![]() | |
Mexicanobakker | vrijdag 1 mei 2015 @ 23:42 |
Ja, maar dat bedoel ik natuurlijk niet. | |
Ferry_76 | vrijdag 1 mei 2015 @ 23:45 |
Als de motor van Max niet drie keer kapot was gegaan.... | |
LWD-Godius | zaterdag 2 mei 2015 @ 02:38 |
In Bahrein was iets mis met ERS + batterij. | |
Googolplexian | zaterdag 2 mei 2015 @ 13:43 |
Leuk interviewtje Max, Pa, Ma (weet niet offie nieuw is) : https://www.formula1.com/(...)_-_born_to_race.html | |
Schunckelstar | zaterdag 2 mei 2015 @ 13:54 |
Ben toch wel blij dat ik voor sport1 ben gegaan. Nu ook weer mooie beelden ![]() | |
Fiorano | zaterdag 2 mei 2015 @ 15:43 |
Dat racing is best lachen ja, zie ik ook weer eens DTM bijvoorbeeld | |
LWD-Godius | zaterdag 2 mei 2015 @ 17:33 |
McLaren wellicht met aangepaste kleurstelling in Spanje: McLaren to debut new livery in Spain
| |
Izzy73 | zaterdag 2 mei 2015 @ 21:27 |
Zozo Max na 4 races waarvan 3x de wagen het begaf al afschrijven en op naar het volgende talent? En hem nu al gaan vergelijken met Albers van der Garde en Frijns ![]() Die knakkers zaten alleen in de F1 omdat ze geld meebrachten maar racebloed hebben ze niet. Wat verwacht je nou? Dat Max vanaf nu de rest van het seizoen op het podium staat en met een beetje geluk zelfs wereldkampioen wordt in zijn 1e seizoen met een middelmatige wagen. | |
Nattekat | zaterdag 2 mei 2015 @ 21:37 |
Frijns geld? Geen racebloed? Daaaag ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 2 mei 2015 @ 21:37 |
![]() Frijns is (samen met Max en Nyck de Vries) toch wel een van de grotere talenten van NL'se bodem van de afgelopen jaren. De reden waarom dat Robin het niet gehaald heeft is juist dat ie geen geld mee bracht ![]() Kans is groot geweest dat als (jaja, als) ie Red Bull de deur niet had gewezen na zijn FR3.5 titel (zijn derde op rij sinds zijn rookie jaar in de Formule BMW !!) hij het plaatsje van Vergne of Kvyat had bemachtigd. | |
Llotyhy | zaterdag 2 mei 2015 @ 21:41 |
Ik durf wel te beweren dat als Frijns wat slimmer en handiger was omgegaan met zijn kansen (en een wat beter management zou ook niet vervelend zijn geweest) hij nu in de Red Bull zou rijden naast Ricciardo. Lullig voor die jongen, maar aan de andere kant is het wel een beetje eigen schuld ook. | |
Izzy73 | zaterdag 2 mei 2015 @ 21:42 |
Ah sorry, ik ken Frijns niet zo goed, ik had hem er beter niet bijgezet. Dat ![]() | |
Nattekat | zaterdag 2 mei 2015 @ 21:43 |
Destijds leek het een prima beslissing, hij werd immers FR2.5 kampioen dat jaar. Daarna speelde geld hem aan parten. | |
Izzy73 | zaterdag 2 mei 2015 @ 21:48 |
Leuk voor McLaren, maar ik denk niet dat andere kleurtjes de wagen sneller maken ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 2 mei 2015 @ 21:59 |
Dit ![]() Het is niet zijn talent, maar zijn attitude dat 'm parten speelde. | |
alwaysonhold | zaterdag 2 mei 2015 @ 22:20 |
Crosspost voor de f1 liefhebbers FHF / Sport 1 go app gratis | |
Mexicanobakker | zaterdag 2 mei 2015 @ 22:24 |
Mwah, hij had er gewoon voor moeten gaan. hij dacht dat je in het middenveld in kon stappen zonder knaken, viel toch effe tegen | |
Wertha | zaterdag 2 mei 2015 @ 22:29 |
Dat denk ik ook. Zonde. | |
sasquatsch | zaterdag 2 mei 2015 @ 23:20 |
Dat gebeurde ook, alleen kwam dat team daarna zelf in financiele problemen, waardoor ze hem weer aan de kant geschoven hebben. | |
Mexicanobakker | zaterdag 2 mei 2015 @ 23:21 |
Dat bedoel ik dus, viel toch effe tegen. | |
Googolplexian | dinsdag 5 mei 2015 @ 19:37 |
| |
Nattekat | dinsdag 5 mei 2015 @ 19:40 |
Haakte af bij Duits ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 5 mei 2015 @ 19:44 |
Ja, dat is bij mij ook wat roestig geworden in de loop der jaren, maar het is nog altijd stukken beter dan mijn Frans. Dat is werkelijk niet om over naar huis te schrijven ![]() | |
Nattekat | dinsdag 5 mei 2015 @ 19:49 |
Bij mij is het nooit iets geweest, denk ook niet dat het bij Engelsen veel beter is ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 5 mei 2015 @ 19:55 |
Je sais pas ![]() | |
Nattekat | dinsdag 5 mei 2015 @ 19:57 |
Dat moest ik al door translate halen ![]() Nederlands en Engels, meer heb ik niet nodig. | |
Peterselieman | dinsdag 5 mei 2015 @ 20:01 |
Op school leer je: Je ne sais pas (ik weet het niet), maar Fransen laten de eerste ontkenning wel eens achterwege, zo heb ik laatst geleerd van een Fransman ![]() | |
flipsen | dinsdag 5 mei 2015 @ 20:41 |
Ik kon me aardig redden in het Frans. Totdat ik naar Argentinië emigreerde en het Spaans het Frans compléét verdrongen heeft. Kan niet eens meer tot 10 tellen, echt bizar ![]() | |
sasquatsch | woensdag 6 mei 2015 @ 13:27 |
Het nieuwe uiterlijk van de McLaren:![]()
| |
Rossdale | woensdag 6 mei 2015 @ 13:32 |
Ik vind het wel een verbetering ten opzichte van de vorige livery ![]() | |
LWD-Godius | woensdag 6 mei 2015 @ 13:33 |
Leuke marketingtermen maar een HRT-kleurstelling is een betere omschrijving. 😜 | |
Tarado | woensdag 6 mei 2015 @ 13:44 |
![]() ![]() | |
Atreidez | woensdag 6 mei 2015 @ 14:38 |
Mooi de McLaren ![]() | |
Rossdale | woensdag 6 mei 2015 @ 14:48 |
Nu je het zegt ja ![]() | |
Ferry_76 | woensdag 6 mei 2015 @ 14:55 |
![]() Inderdaad, nu je het zegt... | |
Tarado | woensdag 6 mei 2015 @ 14:56 |
Dat is toch de 2e taal in Argentina? | |
Ferry_76 | woensdag 6 mei 2015 @ 15:04 |
Er is daar zo'n 70 jaar geleden plotseling wel een instroom van Duitstaligen geweest.... | |
flipsen | woensdag 6 mei 2015 @ 15:12 |
![]() | |
zoem | woensdag 6 mei 2015 @ 18:28 |
Hier zij-aan-zij: ![]() | |
Ferry_76 | woensdag 6 mei 2015 @ 20:52 |
Geralt | woensdag 6 mei 2015 @ 22:03 |
Ik vind hem wel mooi, hoop alleen dat ie zwarter is dan op de foto, maar ik denk dat het meer grijs is in het echt ipv zwart. | |
ColtZ40 | woensdag 6 mei 2015 @ 22:18 |
De banden heb in iedergeval een andere kleur. ![]() | |
Geralt | donderdag 7 mei 2015 @ 00:17 |
http://www.racexpress.nl/(...)m-maar-crash/n/66263Mooie woorden van Luca. Zo zonde van Schumacher ![]() Ik weet nog goed waar ik was toen ik het hoorde. Op een romantisch weekendje weg met Brennie in een strontduur hotel. Vlak voor we er aan kwamen was het op het nieuws dat hij een ongeluk had gehad en met spoed naar het ziekenhuis en alles. Dat romantisch weekend liep uit op tv/telefoon/tablet kijken en hopen op betere berichten die helaas uitbleven. Om heel eerlijk te zeggen weet ik niet eens meer of er nog wel geneukt is dat weekend ![]() Dat zo een icoon zo moet eindigen. Enorm triest ![]() | |
Geralt | donderdag 7 mei 2015 @ 00:17 |
Ja dikke doei he! Uiteraard werd er geneukt! Had ik jullie mooi tuk! Whoehahaha ![]() ![]() | |
Beach | donderdag 7 mei 2015 @ 01:19 |
AMA met Pat Symonds http://www.reddit.com/r/f(...)_f1_chief_technical/ | |
flipsen | donderdag 7 mei 2015 @ 01:36 |
Ja, door Brennie wel ja ![]() | |
Tarado | donderdag 7 mei 2015 @ 08:49 |
Het schijnt blauw te zijn | |
Marks | donderdag 7 mei 2015 @ 10:31 |
Ok, maar dit wisten we toch al ![]() ![]() | |
flipsen | donderdag 7 mei 2015 @ 13:29 |
KPMG-blauw? PMS 287 als ik me niet vergis, heb jaren als grafisch vormgever bij ze gewerkt ![]() | |
alwaysonhold | donderdag 7 mei 2015 @ 13:29 |
70% van de auto bij Ferrari is nieuw de komende race. Indrukwekkend http://www.f1today.net/nl(...)procent-van-de-auto/ | |
flipsen | donderdag 7 mei 2015 @ 13:30 |
Misschien even in mijn manager aanpassen dan. Grotere kans dat ze de finishvlag niet halen... | |
zoem | donderdag 7 mei 2015 @ 13:32 |
Alle teams komen met uitgebreide upgrades, dus geen enkel team behalve Mercedes is echt 'veilig'. | |
Tarado | donderdag 7 mei 2015 @ 13:34 |
geen idee maar ik las het ergens, kan het niet meer terug vinden | |
sasquatsch | donderdag 7 mei 2015 @ 15:06 |
Ze noemen het zelf graphite-grey.
| |
alwaysonhold | donderdag 7 mei 2015 @ 15:06 |
gokje, ze gaan 0,1 tot 0,2 seconde sneller per rondje. Mercedes had die voorsprong en gaat met hun pakket ook weer 0,1 seconde voorsprong op vooruit. Mercedes blijft dus bovenliggende partij. Wordt spannend... | |
twiFight | donderdag 7 mei 2015 @ 15:14 |
De kans dat een team opeens zoveel verbetert dat Mercedes echt in gevaar komt is natuurlijk klein. Maar het is prima mogelijk dat een of twee teams voor podiumplekken kunnen gaan strijden (wat Ferrari al kon) en meerdere races kunnen gaan winnen. | |
alwaysonhold | donderdag 7 mei 2015 @ 15:16 |
Mercedes is qua updates angstvallig stil. Die kijken kat uit de boom en winnen gewoon. Dat bij Ferrari de auto echt 70% anders qua auto lijkt me ook sterk. Dan heb je het echt over een b spec auto. | |
twiFight | donderdag 7 mei 2015 @ 15:20 |
Ja, beetje creatief zijn met aantallen. Mercedes zal idd. de kat uit de boom kijken en alleen updaten wanneer ze zeker zijn dat het werkt en betrouwbaar is. Op engine-niveau denk ik dat ze pas bij een consequent tekortschietende racepace hun tokens gebruiken. Ze willen vast hun kruid niet te vroeg verschieten. | |
Rossdale | donderdag 7 mei 2015 @ 15:21 |
Als de auto 70% anders is dan verwacht ik er komende race nog niet zo veel van. Het lijkt me sterk dat alles direct perfect werkt, maar over een race of 3/4 zullen ze wel significant sterker zijn ![]() | |
Peterselieman | donderdag 7 mei 2015 @ 15:38 |
klopt, maar ze zijn wel flink wakkergeschud door Ferrari dat fors dichterbij gekomen is en er voor zorgt dat ze vaker naar hun max moeten gaan | |
Ferry_76 | donderdag 7 mei 2015 @ 16:07 |
Ocon naar Mercedes, gaat o.a. DTM test- en reserverijder worden, beetje zoals Wehrlein daar ook is begonnen: http://www.gpupdate.net/n(...)euning-van-mercedes/ | |
sasquatsch | donderdag 7 mei 2015 @ 16:57 |
Sowieso zullen ze de tokens dit jaar gaan gebruiken. Ze kunnen ze niet meenemen naar volgend jaar, dus willen ze er zo optimaal mogelijk gebruik van maken. | |
Geralt | donderdag 7 mei 2015 @ 16:59 |
Ik dacht dattie GP3 ging doen toch? ![]() | |
Geralt | donderdag 7 mei 2015 @ 17:00 |
Goed. Eerst de link lezen en dan pas roepen ![]() | |
twiFight | donderdag 7 mei 2015 @ 17:05 |
Aye, maar strategisch is het beter als je zoveel mogelijk weet van wat de concurrentie gaat doen en hoever ze op je zijn ingelopen voordat je je eigen tokens besteedt. Alhoewel ze ook niet tot de laatste race gaan wachten, want dan kun je weer bijna geen real life data verzamelen over de resultaten. | |
Ferry_76 | donderdag 7 mei 2015 @ 17:17 |
F1-coureur Alonso kampt met oogontsteking | |
#ANONIEM | donderdag 7 mei 2015 @ 17:28 |
Toch nog een stapje vooruit. Ik vond het al zo idioot dat zo'n talent niet opgepikt werd. | |
Tarado | donderdag 7 mei 2015 @ 17:30 |
OK, heb ik het niet goed gelezen of die schrijver het niet goed gezien ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 9 mei 2015 @ 14:03 |
Hoor net dat de nieuwe livery McLaren zeker een kilogram lichter is dan de vorige. Alle beetjes helpen ![]() | |
sasquatsch | maandag 11 mei 2015 @ 13:12 |
Line-up voor de 2-daagse test van morgen en overmorgen in Barcelona:Een van de dagen moet door een coureur met minder dan 2 GP's ervaring gedaan worden. | |
Rossdale | maandag 11 mei 2015 @ 13:17 |
Nick Yelloly... Force India verdient in ieder geval weer wat centjes deze dag. Echt nog nóóit van deze jongen gehoord ![]() | |
sasquatsch | maandag 11 mei 2015 @ 13:20 |
Rijdt dit seizoen in de GP2 (bij het satellietteam van FI, Hilmer), Vorig jaar GP3 en daarvoor o.a WSR Formule Renault 3.5 | |
IBAZ | maandag 11 mei 2015 @ 14:33 |
Verstappen nu definitief tweede rijder, weer geen punten en Sainz wel. | |
Beach | maandag 11 mei 2015 @ 14:36 |
![]() | |
Mexicanobakker | maandag 11 mei 2015 @ 14:38 |
Ik ben bang dat Verstappen opzij gaat moeten voor de kampioenschapsaspiraties van Sainz inderdaad | |
Wolve000 | maandag 11 mei 2015 @ 15:24 |
Wat velen natuurlijk niet hebben gemerkt is het verschil in bandenstrategie: Verstappen reed medium - hard - hard Sains reed medium - hard - medium En Verstappen was dus de enige in het hele veld die twee keer de harde banden gemonteerd heeft gekregen. | |
twiFight | maandag 11 mei 2015 @ 15:28 |
Viel me wel op dat Sky daar geen opmerking over maakte, maar ik heb vooralsnog geen verklaring gezien/gehoord waarom Max weer hard kreeg. Had hij daar zelf om gevraagd omdat de auto beter aanvoelde met hard, misschien? Volgens mij hoefde hij het om de bandenslijtage niet te doen. | |
Wolve000 | maandag 11 mei 2015 @ 15:32 |
Hij had wel last van meer bandenslijtage dan gepland. De middelste run was wat kort, waardoor de laatste run vrij lang werd. Wellicht dat ze daarom weer hard hadden gemonteerd zodat ze niet nog een keer moesten stoppen. Ik kan me ook niet voorstellen dat dit van te voren zo gepland was. Hij zat wel regelmatig in wat verkeer, wat z'n bandenslijtage ook niet verbeterde. | |
Rossdale | maandag 11 mei 2015 @ 15:32 |
Max had in de vrije training al aangegeven dat de auto voor hem lekkerder reed met de harde compound en dat hij met de medium band de balans niet helemaal lekker kreeg. | |
IBAZ | maandag 11 mei 2015 @ 15:55 |
Wat bedoel je? | |
IBAZ | maandag 11 mei 2015 @ 16:18 |
Ja, in Nederland is iedereen super enthousiast. En dat begrijp ik wel. Maar nu blijkt gewoon dat Max een man is met twee handen en twee voeten. Net als de rest van het veld. | |
Marks | maandag 11 mei 2015 @ 16:40 |
Tja, misschien moeten jullie dan eens afstappen van het ´´kijk mij eens stoer naar de Engelsen kijken´´ idee, want Olav Mol heeft mooi uitgelegd waarom Max deed wat hij deed.... ![]() | |
Wolve000 | maandag 11 mei 2015 @ 17:58 |
Niet iedereen heeft toegang tot Sport 1. | |
twiFight | dinsdag 12 mei 2015 @ 09:12 |
Ik heb geen keus. Live kijken kan ik alleen op de BBC en anders moet ik downloaden (de BBC samenvatting vind ik niet toerijkend) en dan is Sky al snel de enige keus, op soms een ierse of braziliaanse download na. En het commentaar en de pre/post show van Sky zijn prima. Maar ik ben blij dat je in ieder geval zo behulpzaam bent om de rest van ons ook te informeren waarom Max op hard reed. | |
IBAZ | dinsdag 12 mei 2015 @ 11:05 |
Waarom geen R1200GS? | |
Wolve000 | dinsdag 12 mei 2015 @ 11:10 |
Lekker offtopic! ![]() Te duur helaas... zeker aangezien ze door het gebruik in winterweer wat sneller afschrijven. ![]() | |
IBAZ | dinsdag 12 mei 2015 @ 11:12 |
Jammer, het rijdt heerlijk, kan ik je vertellen. | |
Bonobo11 | dinsdag 12 mei 2015 @ 19:53 |
Was ook erg verbaasd dat hij voor de 3e stint op hard reed, maar volgens mij heeft hij in q3 2 snelle rondes gereden en 2 sets medium verstookt en Carlos maar 1. Had geen verse mediums meer en carlos wel in de race , achteraf had hij beter op oude mediums stint 3 kunnen rijden. | |
Fer | dinsdag 12 mei 2015 @ 20:41 |
Volgens mij had Max last van overstuur en snelle slijtage van de achterbanden op medium. | |
Freudie | vrijdag 15 mei 2015 @ 14:26 |
Formula 1 bosses have agreed to bring back refuelling in 2017 as part of a range of measures aimed at making the sport more exciting. There will also be higher revving and louder engines and changes aimed at making cars "five to six seconds a lap faster", governing body the FIA said. For 2016, bosses have approved a plan to allow teams free choice of the four available tyre compounds for each race. The changes still need to be approved by two further legislative stages. Meer: http://www.bbc.com/sport/0/formula1/32751118 | |
#ANONIEM | vrijdag 15 mei 2015 @ 14:27 |
Dan krijg je weer van die sprintraces ![]() ![]() Hoewel het de vraag is of dat met de huidige banden ook precies zo gaat werken. | |
sasquatsch | vrijdag 15 mei 2015 @ 14:33 |
Dit dus. Het slechtste wat ze hadden kunnen doen. In plaats van meer excitement krijg je juist minder excitement (om Will Buxton aan te halen) omdat er minder op de baan wordt ingehaald. Dat zal dan net zoals in de jaren 1994-2009 vooral in de pits gebeuren. Ik vond het juist sinds 2010 beter dan ervoor omdat er meer op de baan werd ingehaald (ook al voordat DRS zijn introductie deed). Ik vraag me überhaupt af hoe je 'higher revving' en 'louder engines' krijgt zonder de fuel flow restricties aan te pakken. Die restricties zorgen er juist voor dat teams niet boven de 12000 toeren komen (van de toegestane 15000). | |
Freudie | vrijdag 15 mei 2015 @ 14:37 |
T.a.v. fuel flow restrictions:
| |
Fir3fly | vrijdag 15 mei 2015 @ 14:46 |
Eindelijk. Het is hard nodig om de weg die in 2009 is ingezet achter ons te laten, vooral qua aerodynamica. Nu nog de banden beter maken en die belachelijke regel dat je beide compounds moet gebruiken weggooien en we zijn weer op de goede weg ![]() | |
nils7 | vrijdag 15 mei 2015 @ 14:48 |
Klinkt goed, als we dus meer power en meer geluid krijgen. Bijtanken komt er weer aan. En die banden is ook een goede regel. | |
nils7 | vrijdag 15 mei 2015 @ 14:53 |
Dat je nu mag kiezen vind ik al een voorruit gang. | |
twiFight | vrijdag 15 mei 2015 @ 14:58 |
Grappig dat er regels teruggedraaid gaan worden die toentertijd ingevoerd zijn om de sport interessanter te maken. Maar met de eeuwige roze bril is men de saaiheid van toen al lang vergeten natuurlijk. Nog even een race cherry picken op youtube en men is weer helemaal overtuigd dat vroeger alles beter was. Ik kan me de tijden nog goed herinneren dat je zat te duimen voor een motorplof, omdat het enige was dat de hele race kon gebeuren. Tank stops hoeven van mij niet. Ja, het is een extra factor tijdens de pitstop, maar het maakt de race saaier om te kijken. Meer toeren en luidere motoren veranderen m.i. weinig aan het karakter van de sport. Zie sasquatsch zijn signature voor een betere verwoording. Vrije bandenkeuze... ik zie het voordeel nog niet direct, maar laat maar gebeuren, we merken het wel. Uiteindelijk denk ik dat de beste bandenkeuze, die elk team toch in den treure doorrekent, niet veel zal verschillen tussen teams. Fuel flow aanpassen maakt de sport m.i. ook weer saaier. Leuk dat de ene zijn fuel er doorheen jast en de ander spaart, maar dan heb je dus geen race, maar 20 individuen die over de baan karren. Overigens is die fuel flow limit er mede op aandringen van de teams gekomen. DRS vind ik een noodzakelijk kwaad maar het verschilt erg per baan hoe goed het uitpakt. M.i. zouden ze in moeten zetten op het mogelijk maken van dicht op elkaar kunnen racen. Dan heb je ten eerste DRS al bijna niet meer nodig en je krijgt gewoon harde gevechten die 10+ rondes kunnen duren. Maar aan het einde van de dag ben ik blij dat ze iets proberen. Niets is zo funest (en laf) als helemaal niet veranderen. Qua kijkersaantallen denk ik overigens dat de regels maar een hele kleine invloed hebben. Regels zijn er altijd geweest. Kijkersaantallen moet je meer in de decoder en circuitprijzen hoek zoeken. | |
Fir3fly | vrijdag 15 mei 2015 @ 15:03 |
Dat komt omdat die regels gefaald hebben, dat is wel duidelijk. Terug naar het verleden ben ik absoluut geen fan van, maar sommige dingen waren 'vroeger' beter dan nu. Zoals dus bijtanken en vrijere bandenkeuze. Er zijn ook nieuwe dingen bijgekomen die mijninsziens wel goed werken, zoals bijvoorbeeld DRS. Dat is ook meteen de oplossing voor het niet achter elkaar kunnen rijden. Daar heb je geen halfbakken Pirelli's voor nodig. Vooruitgang door experimenteren. Het experiment 2009-2014 heeft duidelijk gefaald. Tijd voor het volgende tijdperk ![]() | |
nils7 | vrijdag 15 mei 2015 @ 15:05 |
2010 en 2012 waren prima seizoenen. | |
Fir3fly | vrijdag 15 mei 2015 @ 15:08 |
Ja en de rest dus niet (2012 was geen goed seizoen by the way). Maar dat geldt voor alle tijdperken. Het punt is dat dit experiment gestart is om de sport 'interessanter' of wat dan ook te maken. Maar eigenlijk is er vrij weinig veranderd, behalve dat door die nieuwe regels de sport als geheel achteruit is gegaan in plaats van vooruit. Dus is er geen reden om door te blijven gaan op deze voet. | |
nils7 | vrijdag 15 mei 2015 @ 15:11 |
Vind het voornamelijk fijn dat er nu minder bespaard hoeft te worden. Gewoon gassen en wie dat het beste kan wint ipv wie nu het beste kan besparen. Sparen levert bij de bank ook niks meer op dus waarom in de F1 nog wel. De keuze aan banden is prima ga je in de race voor compounds die dichtbij elkaar liggen of kies je voor een groter gat er tussen. Met bijtanken krijg je het zo dat de auto's lichter en sneller gaan. En door minder restricties op de fuel flow dat de motoren meer power en geluid hebben. En een goed hybrid systeem levert misschien wel minder fuel op dus die ontwikkeling staat het niet in de weg. | |
Peterselieman | vrijdag 15 mei 2015 @ 15:13 |
Will likely ja. Dus het is nog lang niet zover. Sterker nog, als je het statement van de FIA leest staat er niets over in, behalve meer toeren en luider maken. | |
nils7 | vrijdag 15 mei 2015 @ 15:14 |
Meer toeren is meer fuel da's heel simpel of ze moeten er een vliegwiel aankoppelen. | |
Peterselieman | vrijdag 15 mei 2015 @ 15:19 |
Niet direct. Als ze meer toeren toestaan, maar niets doen aan de max brandstof per race en de maximale stroomsnelheid van de brandstof heb je niets aan meer toeren. Sterker nog, ze halen nu nog steeds het maximum toegestane toerenaantal van 15.000 nog niet eens. Ze zitten al wel boven de 13.000 toeren, maar de toerenlimiet hebben ze nog niet behaald. | |
Fir3fly | vrijdag 15 mei 2015 @ 15:20 |
Komt ook omdat de banden zo crap zijn dat ze niet meer aankunnen. | |
M.Melandri | vrijdag 15 mei 2015 @ 15:24 |
Gaat gelukkig weer om pure snelheid ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 15 mei 2015 @ 15:25 |
Niet alleen de banden, ook de aerodynamica, waardoor je met meer snelheid en hogere toerenaantallen aan de rechte stukken kunt beginnen. Toch zie ik ze ook dan de 15.000 nog niet aantikken door de beperking in de stroomsnelheid van de brandstof. Zolang ze niet meer peut toestaan en de stroomsnelheid iets verhogen zullen dat nog steeds de beperkende factoren zijn. | |
Wolve000 | vrijdag 15 mei 2015 @ 15:25 |
Dat is overigens niet de 'schuld' van Pirelli. Die maken precies de banden die de FIA van ze eist met snelle achteruitgang in kwaliteit en de korte levensduur. | |
Fir3fly | vrijdag 15 mei 2015 @ 15:31 |
Dat weten we al sinds 2011. | |
wimderon | vrijdag 15 mei 2015 @ 15:48 |
Denk dat bijtanken niet veel verandert aan de actie op de baan. Je hebt nu eenmaal de hulpmiddelen om in te halen, die blijven ook wel gebruikt worden. Achter iemand blijven hangen en dan even een paar rondjes stampen gaat niet (als je niet gigantisch veel sneller bent dan je voorganger) als de banden zo blijven. Als inhalen bijna niet mogelijk is worden er nu ook banden en benzine gespaard. Met bijtanken is er wel meer mogelijk op tactisch vlak. Vrije bandenkeuze verwacht ik niet veel van. Per circuit zal er een optimale band zijn en elke andere keuze zal een mindere zijn. Wellicht dat er teams gaan zijn die een zachtere band kiezen om hoger te kwalificeren ofzo. | |
sasquatsch | vrijdag 15 mei 2015 @ 15:50 |
Nee, dat komt omdat ze anders boven de fuel flow limiet komen. | |
sasquatsch | vrijdag 15 mei 2015 @ 15:56 |
Niet zolang de banden blijven zoals ze zijn. Dan kunnen zo nog steeds maar een paar rondjes pushen en daarna zijn de banden op, dus zal er banden gespaard moeten worden. Dat verandert niet met de nieuwe regels. En zolang er in totaal niet meer brandstof gebruikt kan worden blijft het benzine sparen om onder die 100 kg per race te blijven. Effectief verandert dus niet veel. Ja, de wagens worden sneller omdat ze door het bijtanken lichter zijn en de fuel flow limiet verhoogd wordt, maar dat is alleen maar voor korte bursts omdat er voor de rest nog steeds brandstof en banden gespaard gaat worden. | |
M.Melandri | vrijdag 15 mei 2015 @ 16:13 |
Die banden is best interessant idd, aangezien je ook een zachtere compound kunt kiezen en een stop extra bijv. | |
Fir3fly | vrijdag 15 mei 2015 @ 16:15 |
We zijn er nog niet inderdaad. Betere banden is een absolute noodzaak maar dat roep ik al drie jaar. | |
M.Melandri | vrijdag 15 mei 2015 @ 16:18 |
Vind het wel prima op deze manier dat de teams zelf compounds mogen kiezen. Bandenoorlog was ook niet alles en de knetterharde compounds van Bridgestone maakte het er ook niet leuker op. | |
Marks | zaterdag 16 mei 2015 @ 00:19 |
Inderdaad, dat was verschrikkelijk. Vooraf wist je al vanwege de layout of het Bridgestone (ferrari) werd of Michelin (renault, honda) dat was in 2004 ... Pirelli deed het uitmuntend, tot Silverstone 2013 met de klapbanden waarna ze de boel onnodig aangepast hebben. Maar ik vraag me wel een beetje af waarom de races dit seizoen toch duidelijk minder spektakel bieden dan vorig jaar? Ik denk twee tellen en ik zie Bahrein, Oostenrijk en Canada voor me. Misschien geef ik ook zelf het antwoord al: Canada en Oostenrijk moeten we dit seizoen nog aandoen ![]() Wellicht dat iedereen ook iets te snel aan het roepen is dat de F1 saai is. Tot nu toe valt dit seizoen wel tegen inderdaad, maar dat is niets nieuws... | |
hmmmz | zaterdag 16 mei 2015 @ 00:58 |
F1 is saai. | |
Fer | zaterdag 16 mei 2015 @ 12:19 |
Vorig jaar waren Ferrari en Renault gelijkwaardig en vochten Williams/Ferrari/Redbull voor P3. Rosberg kwalificeerde voor Hamilton, die in de race sneller was. McLaren zat nog in de middenmoot, net als Force India. | |
sasquatsch | maandag 18 mei 2015 @ 16:13 |
Audi heeft voor de zoveelste keer gezegd geen plannen te hebben om in de F1 te stappen
| |
Fir3fly | maandag 18 mei 2015 @ 16:18 |
Nee, ze doen mee aan het WEC waar Le Mans een onderdeel van is. Bah, pers. | |
Peterselieman | woensdag 20 mei 2015 @ 13:06 |
Letterlijk vers van de pers: Hamilton heeft zijn contract bij Mercedes met 3 jaar verlengd | |
Fer | woensdag 20 mei 2015 @ 13:17 |
Lol, wie vervangt dan Kimi straks. Moeten zij bij die vrije bandenkeus nog wel starten op de qualificatieband? | |
#ANONIEM | woensdag 20 mei 2015 @ 13:20 |
Zal ik het maar gewoon zeggen? | |
Peterselieman | woensdag 20 mei 2015 @ 13:21 |
Max natuurlijk | |
#ANONIEM | woensdag 20 mei 2015 @ 13:27 |
Ja, Max zou leuk zijn, maar ik denk dat kans het grootst is dat het Bottas wordt. | |
Peterselieman | woensdag 20 mei 2015 @ 13:28 |
al ontkent Bottas op dit moment natuurlijk | |
#ANONIEM | woensdag 20 mei 2015 @ 13:29 |
Uiteraard. | |
twiFight | woensdag 20 mei 2015 @ 14:20 |
Hulkenberg ![]() | |
JohnB52 | woensdag 20 mei 2015 @ 14:52 |
Hulkenberg is de nieuwe Heidfeld. | |
sasquatsch | woensdag 20 mei 2015 @ 15:18 |
Hulkenberg > Heidfeld | |
Rossdale | woensdag 20 mei 2015 @ 15:36 |
Arme Bianchi ![]() | |
Rossdale | woensdag 20 mei 2015 @ 15:37 |
Hulk rijdt volgend seizoen in de WEC, die is wel klaar met de F1 volgens mij | |
Wertha | woensdag 20 mei 2015 @ 16:18 |
Zal wel niet als Red Bull van die (vermeende) wurgcontracten hanteert dat je verplicht de F1-grid moet verlaten vanuit Toro Rosso, tenzij je naar RBR mag. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 20 mei 2015 @ 16:21 |
Is er ooit weleens iemand van STR naar een ander team dan RBR gegaan? Nee hè? Hm. Het zou kunnen... | |
Mexicanobakker | woensdag 20 mei 2015 @ 16:22 |
Ik kan me niet voorstellen dat zij een contract kunnen opstellen waarbij je niet naar een ander team mag, zonder dat ze je moeten doorbetalen. Het is wel zo dat Max waarschijnlijk alleen naar Red Bull kan zolang hij een lopend contract heeft. | |
Mexicanobakker | woensdag 20 mei 2015 @ 16:22 |
Liuzzi. | |
Rossdale | woensdag 20 mei 2015 @ 16:23 |
Vergne zit nu bij Ferrari | |
#ANONIEM | woensdag 20 mei 2015 @ 16:23 |
O ja! | |
Marks | woensdag 20 mei 2015 @ 23:52 |
Nou.... bekijk resultaten van zijn laatste seizoen maar eens, hoe hij zijn teamgenoot overklaste, nog altijd een raadsel waarom hij opeens weg moest bij Renault ![]() | |
Fir3fly | donderdag 21 mei 2015 @ 11:03 |
http://www.espn.co.uk/f1/(...)ears-fernando-alonso Alonso heeft duidelijk mijn posts gelezen ![]() | |
twiFight | donderdag 21 mei 2015 @ 11:58 |
Toch ben ik het niet met hem eens. Ja, de sport kan verbeteren, maar m.i. liggen de dalende kijkcijfers en circuitbezoekers toch echt aan resp. races achter de decoder en de belachelijk hoge toegangsprijzen. Je kunt de sport leuker maken, maar daarmee ga je nooit zorgen dat er (wereldwijd) 20% meer mensen circuitkaarten kopen of een decoderabo nemen. Bij elke regelwijziging heb je voorstanders en tegenstanders. Bij races die makkelijker te zien zijn en goedkopere kaarten heb je alleen voorstaanders. Disclaimer: de 20% is een fictief getal. | |
#ANONIEM | donderdag 21 mei 2015 @ 12:03 |
Dat lijkt me idd ook. Bij een sport moet je altijd nieuw kijkerspubliek trekken. Dat zijn vaak mensen die een sport op TV zien en denken "ha, leuk, dat blijf ik volgen." Of die op aanraden van iemand anders gaan kijken, of omdat het in het nieuws is. De eerste groep mis je sowieso als je het achter een decoder stopt. De tweede en derde zullen niet zo snel gaan betalen voor iets waarvan ze nog niet weten of het leuk is. | |
tong80 | donderdag 21 mei 2015 @ 12:15 |
Max Verstappen heeft bij de eerste training voor de grote prijs van Monaco de tweede tijd gerealiseerd.Alleen de Britse Mercedes-coureur Lewis Hamilton was rapper dan de 17-jarige Verstappen. Verstappen is de enige deelnemer die de baan alleen van de simulator kent.De GP van Monaco wordt zondag verreden. ![]() | |
opreis | donderdag 21 mei 2015 @ 12:16 |
Ik heb ook wel eens ergens een uitsprak van Bernie gelezen over dat jonge kijkers hem helemaal geen moer interesseren omdat die toch geen geld hebben. Dat is ook precies het probleem, Bernie weet zelf ook wel dat hij binnenkort een tuintje op zn buik heeft dus die wil op korte termijn nog zo veel mogelijk eruit halen. In plaats van dat je het aantrekkelijk houd ook voor jongen kijkers, die worden vanzelf wel oud en rijk en ondertussen heb je een groter publiek. Maarja, daar kan hij niet meer van profiteren dan | |
HerrFritz | donderdag 21 mei 2015 @ 12:56 |
Is hij eindelijk gestop met rappen, gelukkig! | |
Scrutinizer | donderdag 21 mei 2015 @ 13:17 |
Geld, hogere prijzen en economische teruggang, is mi ook inderdaad the main issue waardoor de populariteit tanende is. Daarbij is het toch godgeklaagd dat je tot een paar jaar terug alle races gratis kon zien op tv en tegenwoordig niet meer? Wat een vooruitgang, not. | |
Fir3fly | donderdag 21 mei 2015 @ 13:46 |
En wat is daar de oorzaak van? Toegangsprijzen zijn altijd al hoog geweest voor F1. Ik weet nog dat ik in 2002 ook een godsvermogen kwijt was aan kaartjes voor de Nürburgring. | |
Nober | donderdag 21 mei 2015 @ 13:53 |
Vreemd dat de BBC er niet bij is. | |
Racingnews365 | donderdag 21 mei 2015 @ 21:06 |
Alonso heeft wel gelijk. Ja, Formule 1 is altijd duur geweest voor de fans, maar de sport achter de decoder en de nieuwe regels die het maken tot ene saaie anderhalf uur durende optocht hebben er wel voor gezorgd dat er minder mensen naar F1 kijken. Terug naar de Formule 1 waarin rijders weer echt kunnen racen. Schumacher en Hakkinen hadden vaak leuke gevechten, of Schumacher en Montoya. Er waren maar 2 seizoenen van de 11 seizoenen van SChumacher bij Ferrari waarin hij domineerde. De andere seizoen had hij altijd een concurrent van een ander team zoals Villeneuve, Hill, Hakkinen, Coulthard, Montoya, Raikkonen, Alonso etc. Formule 1 zal niet makkelijk spannend te maken zijn, want alleen met terugdringen van electronica en veel lagere budgetten, of met meer standaard onderdelen worden de verschillen kleiner. Dat willen Ferrari en Mercedes niet. Dat is ook het grote verschil met Indycars: Daar zijn 3 motorleveranciers en zijn er geen autofabrikanten met complete teams actief. De teams vinden het prima om gelijke wagen te hebben. | |
Ferry_76 | donderdag 21 mei 2015 @ 21:10 |
Goh, in welke jaren is Alonso ook weer kampioen geworden..? ![]() | |
nils7 | vrijdag 22 mei 2015 @ 09:40 |
Bij de A1GP, GP2 zag je dat vaak dezelfde teams wonnen met "hetzelfde" materiaal. | |
franklop | vrijdag 22 mei 2015 @ 11:38 |
| |
Atreidez | vrijdag 22 mei 2015 @ 12:01 |
Ik wou t net posten ook van Jules... Ziet er uitzichtlozer uit als bij MSC ![]() http://www1.skysports.com(...)ondition-as-stagnant | |
Tarado | vrijdag 22 mei 2015 @ 12:25 |
Nou die zien we ook nooit meer hoor | |
Atreidez | vrijdag 22 mei 2015 @ 13:14 |
Die kan tenminste nog enigzins glimlachen als die ze kinderen of vrouw hoort (als we de verhalen mogen geloven). Ik hoef m ook niet perse te zien als je t niet erg vind ![]() | |
Nattekat | zondag 24 mei 2015 @ 12:15 |
Raikkonen zal waarschijnlijk bij Ferrari blijven volgend jaar ![]() | |
nils7 | zondag 24 mei 2015 @ 20:21 |
Dat Puma ooit Sparco kleding heeft overgenomen wist ik maar zag net bij de Indy500 dat Adidas tegenwoordig ook racing gear heeft: http://www.adidasmotorsport.com | |
Marks | maandag 25 mei 2015 @ 11:27 |
Uiteraard, dit weekend is duidelijk geworden dat niet Bottas maar Verstappen het talent is in de F1. Hopelijk hebben nu meer mensen gezien dat Bottas niet is wat men van hem maakt. Hij is goed, ook F1 waardig, maar geen topper. | |
DiegoArmandoMaradona | maandag 25 mei 2015 @ 12:56 |
Heeft iemand de inhaalacties van Max op video ? | |
Mexicanobakker | maandag 25 mei 2015 @ 12:59 |
Prima 2e coureur | |
Tarado | maandag 25 mei 2015 @ 13:15 |
sprookjes | |
Nieuwschierig | maandag 25 mei 2015 @ 19:59 |
Ik weet niet waar Max precies geboren is in België maar het wiegje van Hulkenberg stond in Emmerich dat zo goed als op de grens met Nederland ligt. | |
nils7 | dinsdag 26 mei 2015 @ 08:24 |
Hij spreekt ook Nederlands ![]() Max zou best nog eens kunnen als RB 'm wil verkopen en Ferrari het aandurft. Naast Vettel is natuurlijk niet verkeerd! | |
Peterselieman | dinsdag 26 mei 2015 @ 11:59 |
Voor de liefhebbers van F1-races: BBC1 is vanaf 1 juli bij KPN in HD te bewonderen | |
nils7 | woensdag 27 mei 2015 @ 13:31 |
http://www.telegraaf.nl/t(...)campaign=telesporttf![]() | |
Racingnews365 | woensdag 27 mei 2015 @ 20:42 |
Ineens waren ze daar: Grid Boys ipv Grid Girls. Geen mooei dames in Latex pakken of mooie rokjes maar ... afijn.. Verdwijnen de Grid Girls nu voor altijd? | |
twiFight | woensdag 27 mei 2015 @ 21:07 |
Waar is dat hele gezemel nou mee begonnen? Ik heb nog nooit iemand een probleem horen hebben daarmee. | |
sasquatsch | woensdag 27 mei 2015 @ 23:06 |
Men vindt het blijkbaar seksistisch of zo. Ik zou zeggen gewoon allebei. Hebben de vrouwen ook wat om naar te kijken. | |
#ANONIEM | woensdag 27 mei 2015 @ 23:14 |
Lijkt me ook. | |
Fir3fly | woensdag 27 mei 2015 @ 23:18 |
Klein issue waar verder niet zoveel over te zeggen valt. Ik vind het prima, die dingen negeer ik toch compleet. | |
Beach | woensdag 27 mei 2015 @ 23:19 |
Lelijke feministen die klagen en zo zorgen dat goedbetaalde modellen zonder werk komen ![]() | |
DutchTrain | woensdag 27 mei 2015 @ 23:20 |
Allemaal de schuld van Lewis ![]() Maar het begon bij het WEC met dit statement: https://twitter.com/FIAWEC/status/583938880988127233/photo/1 | |
Bluurgh | woensdag 27 mei 2015 @ 23:21 |
twiFight | woensdag 27 mei 2015 @ 23:37 |
Hoog tijd voor wat meer mannelijk schoon op de grid dan!![]() | |
Geralt | woensdag 27 mei 2015 @ 23:44 |
Geen wonder dat die zich stil houdt over de crash van Max ![]() | |
VacaLoca | woensdag 27 mei 2015 @ 23:52 |
Top dat uitgerekend Hakkinnen opkomt voor Max en stelt dat de straf onterecht is. Nasr en Massa.. Wat zijn Brazilianen toch vaak kneusjes. | |
WEST | donderdag 28 mei 2015 @ 00:04 |
Nasr en Massa willen zelf vergeleken worden met Senna en niet een snotneus uit Nederland dat net komt kijken. Pure jaloezie van 2 coureurs die niks bereikt hebben. Kijk een Hakkinen kun je wel serieus nemen. | |
nils7 | donderdag 28 mei 2015 @ 07:34 |
http://www.telegraaf.nl/t(...)x_Verstappen___.html kern van waarheid?
| |
WEST | donderdag 28 mei 2015 @ 08:04 |
Telegraaf heeft het wel vaker bij het rechte eind als het om Verstappen gaat. | |
Tarado | donderdag 28 mei 2015 @ 08:08 |
hier kunnen ze ook niet fout gaan, ze beginnen met: "De kans bestaat". Leuke bladvulling | |
aesop | donderdag 28 mei 2015 @ 08:39 |
Ricciardo zal niet nog een jaar met Renault willen rijden, dus een vertrek lijkt me niet uitgesloten. Wat betreft Kvyat lijkt het me wel erg speculatief. | |
Mexicanobakker | donderdag 28 mei 2015 @ 08:48 |
Ik zie Ricciardo nergens binnenkomen behalve bij Williams als Bottas vertrekt. | |
alwaysonhold | donderdag 28 mei 2015 @ 09:10 |
Ondertussen laat Helmut Marko zich heel lovend uit over Max Verstappen. Diezelfde Marko liet vorige week in de media blijken dat hij niet tevreden was over Kvyat. Monaco showed Verstappen's potential, says Red Bull Max Verstappen's performance in the Monaco Grand Prix offered Formula 1 a real glimpse of his full potential, claims Red Bull motorsport chief Helmut Marko. The Dutchman may have crashed out in controversial circumstances, but his speed in practice, recovery from a lengthy pitstop and aggressive overtaking moves highlighted big praise from above. "Max was fantastic," Marko told Motorsport.com. "Unfortunately he had this bad pitstop. "It was good when he followed the Ferrari [of Sebastian Vettel] and overtook Bottas. You saw what potential is there. "I would say the crash was a racing incident, and [Romain] Grosjean was involved as well. He was moving over when he already saw that Max was there." Praise for Red Bull too The Monaco GP delivered the Red Bull works team its best result of the season, with Daniil Kvyat and Daniel Ricciardo finishing fourth and fifth respectively. Marko welcomed the co-operation between the pair in the closing stages, when they exchanged positions, and felt both men showed what they were capable of. "Both drivers did very well," he said. "It was a good co-operation for Kvyat to let Ricciardo past, and then he gave it back when he couldn't get by. "I think Ricciardo would have needed two more laps and there was a chance on Hamilton. "It was the first weekend without any troubles for Kvyat, and there he showed what he can do." | |
alwaysonhold | donderdag 28 mei 2015 @ 09:12 |
Opvallend. Zelfs de verfoeide crash van Verstappen wordt door de heer Marko helemaal goed gepraat. Max zoiezo volgend jaar in de Red Bull zeg ik! | |
twiFight | donderdag 28 mei 2015 @ 09:13 |
Kan, maar het silly season is één grote speculatie die qua media alleen bedoeld is om zoveel mogelijk clicks binnen te slepen voor geld. Of iets waar is of uberhaupt zin heeft te melden is voor hun geen factor. Genoeg kranten en blogs die over 4 rijders zeggen dat ze "misschien wel naar <team X>" gaan. Ja, dan heb je vanzelf ook wel eens gelijk. | |
alwaysonhold | donderdag 28 mei 2015 @ 09:18 |
Jos Verstappen had na de race gezegd in China dat optie B of 2 steeds meer realistisch wordt. Ik denk dat hij hiermee bedoeld dat als max het goed doet in seizoen 1 hij gewoon kan doorshuiven naar red bull. Want daar hebben ze ook een contract mee. | |
twiFight | donderdag 28 mei 2015 @ 09:23 |
Het is zeker een optie en gezien de historie van RBR ook niet onlogisch (ze nemen meestal(/altijd?) iemand uit hun dochterteam. Maar je gaat ook wel dingen horen als dat Alonso weer naar Ferrari gaat, of dat Nasr in een topteam komt, dat Vettel naar McLaren gaat, etc. etc. Die berichten worden niet gepost om te kloppen, maar om geld te genereren. En een beetje F1 driver manager gooit die mooie berichten even 'achter in de paddock' de media in, want dat is goed voor het merk van zijn coureur. Ik heb het silly season vaak zat meegemaakt, maar heb vorig jaar die onzin toch maar overgeslagen. En je mist er echt niks aan. | |
Rossdale | donderdag 28 mei 2015 @ 09:43 |
Ik geloof niet dat Ricciardo zomaar bij Red Bull weg zou gaan en Kvyat heeft vooral veel pech gehad, net zoals vorig jaar met de Torro Rosso. Hoe graag ik Max ook in een Red Bull zou zien... het zou niet goed zijn als Red Bull nu beide rijders zou afschrijven, als dat hun filosofie geworden is (Webber, Coulthard en Vettel hebben toch lang uitgemaakt van het team) om rijders zo snel de deur te wijzen dan is dat ook niet echt positief voor de toekomst van Max. Maakt hij te veel foutjes is hij net zo snel exit als deze twee heren. Nee laat Max hierna nog maar een jaartje in de TR zitten, het is makkelijker om met een middelmatige auto leuke dingen te laten zien dan met een competitieve auto continu presteren. | |
alwaysonhold | donderdag 28 mei 2015 @ 09:52 |
Max kan die druk makkelijk aan. Daar maak ik me geen zorgen over. Anders had hij de F1 kans wat uitermate vroeg kwam, ook niet zo snel genomen. En laten we eerlijk zijn, dit seizoen is Red Bull tot nu toe ook maar een subtop team. | |
Rossdale | donderdag 28 mei 2015 @ 09:55 |
Ja maar de verwachtingen zijn veel hoger van dat team. De TR en RB zijn dit seizoen vergelijkbaar maar de TR's presteren goed terwijl de RB's slecht presteren. Ik ben dus ook blij dat Max dit seizoen in een TR zit | |
Geralt | donderdag 28 mei 2015 @ 10:05 |
Ik ben ook blij ![]() | |
alwaysonhold | donderdag 28 mei 2015 @ 10:09 |
Als Max echt de nieuwe Hamilton/Schumi/Senna is dan kan hij het echt makkelijk aan. Kijk naar een Hamilton die debuteerde bij een topteam. Hij maakte het gelijk waar bij McLaren, Verstappen heeft straks al een jaar f1 seizoen voorsprong tegenover een Hamilton. ![]() | |
Geralt | donderdag 28 mei 2015 @ 10:18 |
Nou niet helemaal he. Op het meest cruciale moment eigenlijk ging het mis. ![]() | |
alwaysonhold | donderdag 28 mei 2015 @ 10:25 |
Haha, ik vond het een indrukwekkend debuut seizoen van Hamilton in 2007 ![]() | |
sasquatsch | donderdag 28 mei 2015 @ 10:32 |
Dat wel, maar niemand had verwacht dat hij Alonso zo goed partij zou geven. Hamilton presteerde dat seizoen boven verwachting. En hij maakte het missen van de titel het jaar erop goed. | |
Peterselieman | donderdag 28 mei 2015 @ 10:35 |
Al had hij daar toen wel mazzel dat op Interlagos de Toyota van Glock nauwelijks meer vooruit kwam in de regen | |
Tarado | donderdag 28 mei 2015 @ 10:35 |
Het hoeft toch helemaal niet zo snel, laat Red Bull eerst maar weer eens met een kans hebbende wagen komen, dat lijkt me voor volgend jaar uitgesloten, dan kan je beter in de luwte je rondjes blijven maken. | |
alwaysonhold | donderdag 28 mei 2015 @ 10:36 |
Hoezo volgend jaar uitgesloten? Stel ze maken weer een ouderwets goed chassis, en de Renault motor gaat eindelijk weer eens een beetje meedoen. Dan heb je toch gewoon weer een top 5 wagen? | |
sasquatsch | donderdag 28 mei 2015 @ 10:40 |
Nee, want als het niet (of minder hard) regende was hij niet naar de pits gegaan en alsnog vijfde geworden. En Spa had al aangetoond dat het loonde om naar de pits te gaan omdat je in 2 ronden die 20 seconden achterstand goed kon maken (toen Hamilton wel buiten bleef ![]() | |
Geralt | donderdag 28 mei 2015 @ 10:41 |
Mij maakt het eigenlijk niet uit bij welk team Max in de toekomst gaat rijden. Als hij nog maar jaren mee kan en uiteindelijk bij een topteam terecht komt ben ik tevreden. En als hij een overwinning pakt dan ben ik helemaal blij. Hell, ik denk dat ik al een vreugdetraantje zal wegpinken bij zijn eerste podium. Als dat er komt dan. Want hoewel hij zeker talent heeft is ook dat helemaal niet zeker. In de F1 is het als nergens anders zo snel van Hero tot Zero.![]() | |
Geralt | donderdag 28 mei 2015 @ 10:44 |
En het supertalent van morgen kan volgende week compleet vergeten zijn. Bij wijze van spreken dan. Voor nu is het vooral genieten dat we weer een Nederlandse F1 coureur hebben die een potje kan sturen. Want laten we eerlijk zijn, Max heeft (veel) meer talent dan een Albers, een Doornbos of een vd Garde. Dat moge duidelijk zijn. Bovendien vind ik het mooi dat het juist de zoon is van de F1 coureur waardoor ik vroeger F1 ben gaan volgen. Met Jos was het ook altijd gaaf. Diezelfde spanning (en teleurstelling) ervaar ik nu ook weer. En dan bij eentje met dezelfde achternaam. Ik vind het machtig mooi en hoop dat hij ver komt. En dat is koffiedik kijken. Jos was ooit ook een van de grootste aanstormende talenten en we weten allemaal hoe dat af liep ![]() | |
Tarado | donderdag 28 mei 2015 @ 10:44 |
top 5 wagen? Dat zijn ze nu toch ook, met een top 2 wagen doe je mee | |
Geralt | donderdag 28 mei 2015 @ 10:45 |
Met een top 2 wagen hoef je elke GP maar maximaal 1 inhaalactie te doen ![]() | |
alwaysonhold | donderdag 28 mei 2015 @ 10:51 |
De afgelopen race is de enige keer dat ze in de top 5 zijn geëindigd. Ik bedoel een wagen die iedere race rond de top 5 kan meedoen. Monaco was een uitschieter, in Canada zullen de Renault teams het weer moeilijk hebben in verband met de lange rechte stukken ![]() ![]() | |
sasquatsch | donderdag 28 mei 2015 @ 10:52 |
Normaal gesproken zit Williams er nog voor, dus is het eerder top 7. Maar RB doet het relatief beter dan TR (ten opzichte van de verwachting uitgesproken door Marko). RB staat 4de en zou 3de moeten worden, TR staat 8ste en zou 5de moeten worden. | |
Tarado | donderdag 28 mei 2015 @ 11:00 |
nee 2, je hebt er 2 van hè | |
Geralt | donderdag 28 mei 2015 @ 11:02 |
Een top 2 wagen heb je er 2 van ja, maar zelf zit je dan in 1 van die 2 he ![]() | |
Tarado | donderdag 28 mei 2015 @ 11:04 |
nee want van iedere auto zijn er 2 dus in een top 2 wagen is plek 4 het minste wat je zou moeten halen | |
Geralt | donderdag 28 mei 2015 @ 11:07 |
Je hebt een topteam. Zoals Mercedes nu. Die hebben 2 auto's. Zowel Nico als Lewis zitten nu in een top 2 auto. ![]() | |
Tarado | donderdag 28 mei 2015 @ 11:09 |
nee in een top1 auto, waar je dus maximaal plek 1 mee kan halen en minimaal plek 2 zou moeten halen | |
Geralt | donderdag 28 mei 2015 @ 11:10 |
Een top1 auto is er maar 1 van. Namelijk die wat wint. Een top 2 auto is de andere auto van hetzelfde team. | |
Tarado | donderdag 28 mei 2015 @ 11:11 |
nee want van iedere auto zijn er 2, dus heeft Mercedes 2 potentiele winnaars, dat er maar 1 kan winnen is wat anders Ferrari zit in de top 2 | |
Tarado | donderdag 28 mei 2015 @ 11:18 |
zo moeilijk ie het toch niet 1 MERCEDES 242 2 FERRARI 158 3 WILLIAMS 81 4 RED BULL 52 5 SAUBER 21 6 FORCE INDIA 17 7 LOTUS 16 8 TORO ROSSO 15 9 MCLAREN 4 10 MARUSSIA | |
Nattekat | donderdag 28 mei 2015 @ 11:21 |
Ferrari is volgens jouw logica een top2 auto dus, terwijl ze mazzel moeten hebben om überhaupt 2e te worden? | |
nils7 | donderdag 28 mei 2015 @ 11:26 |
Vergeet niet de vele next-senna-talenten die het nog niet hebben gemaakt of nooit hebben gemaakt: Nico Hulkenberg Valteri Bottas Nick Heidfeld Ricardo Rosset Robert Kubica | |
Geralt | donderdag 28 mei 2015 @ 11:27 |
Precies. Dus we kunnen allemaal wel juichend naakt en al bier drinkend door de straten rennen van geluk, maar zover is het nog lang niet ![]() | |
Nattekat | donderdag 28 mei 2015 @ 11:29 |
Bottas ![]() Het begint nu pas tot me door te dringen dat er überhaupt mensen waren die iets in hem zagen. | |
Mexicanobakker | donderdag 28 mei 2015 @ 11:35 |
Het is de 2e beste auto van het veld en daarmee moet je minimaal 4e kunnen worden als je teamgenoot voor je staat, minimaal 3e als dat niet zo is.. | |
Mexicanobakker | donderdag 28 mei 2015 @ 11:38 |
Heidfeld ![]() Over Hulkenberg en Kubica kun je discussieren. Hulkenberg heeft nooit een kans gehad bij topteams, veel pech maar is op het moment supreme wel een choker. Kubica heeft geen eerlijke kans gehad door zijn zware ongeluk, heeft gewoon een fantastisch 2008 en een heel degelijk 2010 gereden. Geen 3 wereldkampioenschappen maar een van de betere coureurs die nooit het kampioenschapspodium heeft gehaald (misschien wel de beste!) Kubica kun je denk ik het best vergelijken met Nannini. | |
Geralt | donderdag 28 mei 2015 @ 11:41 |
En dus is het dan een top3 auto. Want de top1 en top2 auto staat voor je. En die is van het top1 team ![]() | |
Geralt | donderdag 28 mei 2015 @ 11:42 |
Is dat niet gewoon de pa van die verzuurde andere JV? ![]() | |
Mexicanobakker | donderdag 28 mei 2015 @ 11:45 |
Die werd 2e in 1979. | |
Mexicanobakker | donderdag 28 mei 2015 @ 11:45 |
Ik waag me niet aan die term, die zorgt voor teveel vaagheid en consensus. | |
Rossdale | donderdag 28 mei 2015 @ 11:49 |
Ik ben wel fan van die kerel, hij heeft vorig jaar toch wat verdomd leuke dingen laten zien. Hij is ook vele malen beter dan Massa, alhoewel die natuurlijk wel over zijn top heen is. Bottas lijkt me nog steeds wel een ideale 2e rijder voor Ferrari, nog jong ook dus kan een behoorlijk tijdje mee. | |
Nattekat | donderdag 28 mei 2015 @ 11:56 |
Hij kan prima rijden, dat is iets wat zeker is, maar echt boven Massa zie ik hem niet uitsteken. Het enige verschil met menig anderen is dat hij geen paydriver is. | |
Geralt | donderdag 28 mei 2015 @ 11:56 |
Ik las over podium heen ![]() | |
Mexicanobakker | donderdag 28 mei 2015 @ 11:57 |
Ik stem Reutemann, Moss, Villeneuve dan. | |
Tarado | donderdag 28 mei 2015 @ 12:15 |
![]() ![]() |