abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152110180
Ik heb het onderwerp eigenlijk vrij algemeen geschreven. Echter. Dit gaat over de mannelijke beste vriend van mijn vriendin. Moge even duidelijk zijn dat ik niet jaloers ben, maar het stukje 'beste' vrienden tussen man en vrouw ook niet echt kan snappen.

Een vriendschap tussen man en vrouw is helemaal niks mis mee. Zo ga ik ook met genoeg vrouwen om die ik ook niet meer zie dan dat. Maar er is wel een verschil, vind ik dan, tussen "vriendschappelijk" en "beste" vrienden. Zo zou ik niet met een van die meiden op de bank willen zitten met een glas wijn en het over onze liefdeslevens willen hebben. Dat gaat mij toch echt een stap te ver in het vriendschappelijke.

Mijn vriendin heeft meerdere mannelijke vrienden, waarvan een de beste vriend is. Wat houdt een beste vriend eigenlijk in? Waarom wil iemand beste vrienden met een vrouw zijn? Die beste vriend is iemand die, bijna te zeggen, een platonische relatie heeft met mijn vriendin. Daardoor vervagen grenzen snel. Niet dat ik haar iets snel zou verbieden of de mogelijkheid daartoe zou hebben. Maar sommige dingen gaan mij te ver, voor een vriendschappelijke relatie. Zo had hij haar uitgenodigd om naar de sauna te gaan, dit ging dus wel over mijn grens en heb mijn vriendin duidelijk gemaakt dat zoiets dus niet zomaar accepteerbaar is voor mij binnen onze relatie.

Dan krijg ik dingen te horen als: "joh, we zijn al 8 jaar vrienden", "ik zie hem ook meer als een vrouwelijke-man, dan een man-man", "dat deden we ook al voor onze relatie" etc.

Dat ze dat voor onze relatie ook deden, fijn. Nu dus niet meer. Waarom? Als ik met een vrouwelijke vriend naar de sauna zou willen zou ik de grens ook overschrijden. Echter, als het mijn beste vriendin is, zou dit dus toelaatbaar zijn- aldus deze logica. De oerdrift beïnvloed de platonische vriendschap, is mijn mening. Als ik met die vrouwelijke vriend in de sauna zit en ik zit naar haar borsten en poes te kijken, dan denkt mijn lichaam echt niet: "het is je 'beste' vriend, dus niet geil". Naar mijn mening zit er maar een man op de troon. Ik heb geen hekel aan die beste vriend en vind hem ook wel sympathiek. Maar ik vind dit soort dingen toch echt niet accepteerbaar, waardoor ik dominanter word.

Willen mannen dan echt een platonische vriendschap met een vrouw? Of is het een strategie om dichterbij de vrouw te komen en zo in de comfortzone te komen, om vervolgens uit de friendzone proberen te komen?

Misschien is dit tegenwoordig wel een modern en ben ik ouderwets. Dus ben benieuwd wat anderen hierover denken.
pi_152110282
Hij is stiekem al 8 jaar verliefd op je vriendin en gefriendzoned.
pi_152110550
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 22:47 schreef jatochneetoch het volgende:
Meest waarschijnlijke scenario.
pi_152110631
quote:
Kan, hoeft niet.

Heeft die vriend een partner?
Extremistisch gematigd.
  dinsdag 28 april 2015 @ 22:55:19 #5
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_152110639
quote:
mooier kan ik het ook niet maken
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_152110742
quote:
Zoals ik al beschreef geloof ik ook niet in puur platonische vriendschappen tussen man en vrouw. Volgens mij speelt er bij een van de personen altijd wel meer. Ik vraag me dan ook af of vrouwen dit niet zien, of niet willen zien vanuit hun naïviteit.
pi_152110837
Ik zie hem meer als een vrouwelijke-vriend :') wat een grap
wedden dat ze het bed deelt met die gast
pi_152110857
Ik geloof ook niet in zo'n platonische vriendschap, al helemaal niet als je elkaar naakt ziet in de sauna.

In dit soort gevallen vind ik het altijd van weinig respect getuigen van de partner (TS zijn vriendin). Je kunt het zo'n gast ergens niet kwalijk nemen. Immers, ziet TS zijn vriendin er ook maar een beetje leuk uit en is zo'n gast al ik-weet-niet-hoe-lang single, zeker zal die er dan over heen willen. Maar zo'n vriendin die vervolgens doodleuk alles gaat relativeren en goedpraten, brrr. Slechte ervaringen mee.
pi_152110921
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 22:57 schreef smint133 het volgende:

[..]

Zoals ik al beschreef geloof ik ook niet in puur platonische vriendschappen tussen man en vrouw. Volgens mij speelt er bij een van de personen altijd wel meer. Ik vraag me dan ook af of vrouwen dit niet zien, of niet willen zien vanuit hun naïviteit.
Vrouwen zijn vaak erg naïef op dit vlak, mannen weten wel beter.
pi_152110979
Ik vind het vanuit je vriendin eigenlijk wel respectloos tegenover jou om dit te willen doen :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_152111053
Ah, echt een topic voor op FOK! :P

Quote van mij uit een ander (vrij recent) topic:

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 12:56 schreef Forbry het volgende:

(knip)

Maar goed, wij geloven beide ook niet zo in "zuivere" vriendschappen tussen man en vrouw.

Mijn vriend gelooft daar niet (zo) in, omdat hij een "mannen-man" is en zélf van mening is dat hij nooit 1 op 1 iets met een andere vrouw af zou spreken, tenzij hij (seksueel) geïnteresseerd in haar zou zijn (even los van bijzondere situaties natuurlijk, bijvoorbeeld werk gerelateerd). Ik niet (meer) zo, omdat ik vroeger meerdere vriendschappen met jongens heb gehad, waarbij -uiteindelijk- bleek dat er aan de kant van de jongens toch altijd wel behoefte aan "meer" was.

(knip)

Mijn eigen ervaring heeft dus geleerd dat dit soort vriendschappen vaak toch een soort van "dubieus" zijn (tenzij die jongen homo zou zijn) en zou het zélf (gevoelsmatig) echt héél vreemd vinden om naast mijn partner nog een beste vriend (i.p.v. vriendin, want dat kan in mijn ogen dan weer wel :') ) te hebben... Maar ik weet dat er ook een hele hoop mensen zijn die hier heel anders tegenaan kijken, dus tja...
Tails tell tales
pi_152111123
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 22:55 schreef P8 het volgende:

[..]

Kan, hoeft niet.

Heeft die vriend een partner?
Nee, daarom ben ik ook huiverig. Klinkt een beetje als onze MP, Mark Rutte. Hij komt op een feestje, neemt vrouwelijk gezelschap mee en moet vervolgens zeggen: "dit is een vriendin", waar iedereen wss dacht dat het zijn vrouw/vriendin zou zijn. En net als bij Mark Rutte, hij kan het single leven gewoon geweldig vinden, of hij durft nooit een 'move' te maken en accepteert de rol van vriend of hij is homo. Ik sluit geen van die opties uit overigens.
  dinsdag 28 april 2015 @ 23:11:32 #13
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_152111240
Ik geloof niet dat er nooit van de één of andere kant gevoelens kunnen spelen.

Maar mijns inziens hoeven die eventuele gevoelens niet per se een platonische vriendschap in de weg te zitten. Wie sterk in zijn schoenen staat hoeft niet iets te doen met die gevoelens. En dan gaan die gevoelens ook vanzelf weer weg. Als een vriendschap je veel waard is (en zo'n beste vriend-relatie zou dat kunnen zijn), dan geloof ik daar wel in.

Als de relatie van TS met vriendin goed is, zou ik in deze situatie vriendin wel het vertrouwen geven. Dat is toch ook waar een relatie op gebaseerd is, en als ze dit soort dingen deden voordat ze een relatie had, zie ik niet waarom je dat je vriendin nu zou moeten verbieden.

Als er aanwijzingen zijn dat er wel gevoelens zijn (geweest) en daar ook naar is gehandeld (gezoend/etc) dan is het wel een heel ander verhaal. Dat moet je natuurlijk niet opzoeken.
pi_152111260
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 23:04 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik vind het vanuit je vriendin eigenlijk wel respectloos tegenover jou om dit te willen doen :@
Dit was al besproken voordat wij besloten te stoppen met daten en een relatie te beginnen. Niet dat het iets goed moet praten hoor. Daarom wilde ze het eerst met mij bespreken. Ik noemde dit als voorbeeld om aan te geven hoe raar die verhoudingen tussen man en vrouw kunnen zijn- onder het noemen van vriendschap.
pi_152111273
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 22:44 schreef smint133 het volgende:
Een vriendschap tussen man en vrouw is helemaal niks mis mee. Zo ga ik ook met genoeg vrouwen om die ik ook niet meer zie dan dat. Maar er is wel een verschil, vind ik dan, tussen "vriendschappelijk" en "beste" vrienden. Zo zou ik niet met een van die meiden op de bank willen zitten met een glas wijn en het over onze liefdeslevens willen hebben. Dat gaat mij toch echt een stap te ver in het vriendschappelijke.
En dan neem je dus een vriendin die daar kennelijk heel anders over denkt..

quote:
Mijn vriendin heeft meerdere mannelijke vrienden, waarvan een de beste vriend is. Wat houdt een beste vriend eigenlijk in? Waarom wil iemand beste vrienden met een vrouw zijn? Die beste vriend is iemand die, bijna te zeggen, een platonische relatie heeft met mijn vriendin. Daardoor vervagen grenzen snel.
Platonisch, maar grenzen vervagen snel. Hoe bedoel je deze?

quote:
Niet dat ik haar iets snel zou verbieden of de mogelijkheid daartoe zou hebben. Maar sommige dingen gaan mij te ver, voor een vriendschappelijke relatie. Zo had hij haar uitgenodigd om naar de sauna te gaan, dit ging dus wel over mijn grens en heb mijn vriendin duidelijk gemaakt dat zoiets dus niet zomaar accepteerbaar is voor mij binnen onze relatie.
Eigenlijk zou je het wel willen verbieden dus..

quote:
Dan krijg ik dingen te horen als: "joh, we zijn al 8 jaar vrienden", "ik zie hem ook meer als een vrouwelijke-man, dan een man-man", "dat deden we ook al voor onze relatie" etc.
Heel eerlijk, ik heb dergelijke argumenten ook gebruikt. Niet voor de sauna, maar wel voor onzekere partners die kennelijk te weinig topics op onder andere dit forum hebben gelezen met betrekking tot de friendszone.

quote:
Dat ze dat voor onze relatie ook deden, fijn. Nu dus niet meer.
Sounds leg eh als een verbod..

quote:
Waarom? Als ik met een vrouwelijke vriend naar de sauna zou willen zou ik de grens ook overschrijden.
Zoals de waard is..

quote:
Echter, als het mijn beste vriendin is, zou dit dus toelaatbaar zijn- aldus deze logica. De oerdrift beïnvloed de platonische vriendschap, is mijn mening.
Als je vriendin met een ander wil neuken, dan lukt het zelfs zonder dat wijntje op de bank. Ik denk dat je meer te vrezen hebt van zelfverzekerde boys die haar belagen als ze vrij eh zonder jou losloopt.

quote:
Als ik met die vrouwelijke vriend in de sauna zit en ik zit naar haar borsten en poes te kijken, dan denkt mijn lichaam echt niet: "het is je 'beste' vriend, dus niet geil".
Niet alleen je vlees, maar je geest is ook zwak dus? Ah..
Iets met de waard..

quote:
Naar mijn mening zit er maar een man op de troon. Ik heb geen hekel aan die beste vriend en vind hem ook wel sympathiek. Maar ik vind dit soort dingen toch echt niet accepteerbaar, waardoor ik dominanter word.
Dominanter haha, troon haha.
Je komt niet zo mannelijk over, alsof je hormonen nog niet zo zijn uitgeraasd enzo..

quote:
Willen mannen dan echt een platonische vriendschap met een vrouw? Of is het een strategie om dichterbij de vrouw te komen en zo in de comfortzone te komen, om vervolgens uit de friendzone proberen te komen?
Ongeacht wat alle knullen willen van je vriendin, zij bepaalt zelf of ze daarin mee gaat. Als je haar vertrouwt, dan zou het dus eigenlijk niet uit moeten maken wat de rest van mannelijk Nederland van d'r wil.
Voelt je vriendin zich überhaupt wel aantrekkelijk in de sauna? Lekker zweterig met rood hoofd enzo. Of voelt ze zich zo op d'r gemak, zonder sexy intentions, dat het haar geen fuck kan schelen tegenover die boi die al 8 jaar niet in d'r broekje komt?

quote:
Misschien is dit tegenwoordig wel een modern en ben ik ouderwets. Dus ben benieuwd wat anderen hierover denken.
Kan me voorstellen dat het voor sommigen not done is ja. Dat zal je beredenering echter ook zijn.
pi_152111287
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 23:06 schreef Forbry het volgende:
Ah, echt een topic voor op FOK! :P

Quote van mij uit een ander (vrij recent) topic:

[..]

Mijn eigen ervaring heeft dus geleerd dat dit soort vriendschappen vaak toch een soort van "dubieus" zijn (tenzij die jongen homo zou zijn) en zou het zélf (gevoelsmatig) echt héél vreemd vinden om naast mijn partner nog een beste vriend (i.p.v. vriendin, want dat kan in mijn ogen dan weer wel :') ) te hebben... Maar ik weet dat er ook een hele hoop mensen zijn die hier heel anders tegenaan kijken, dus tja...
Deze ervaring heb ik ook, er zat in mijn geval altijd van een van de twee kanten een uitdaging of spanning in :Y in je vrije tijd ga je toch om met mensen waar je een goede klik mee hebt en met mannen (als vrouw) is die klik toch gewoon andera :Y niet dat je jezelf niet kan beheersen, maar die spanning kan er wel degelijk zijn.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_152111841
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 23:11 schreef Jovatov het volgende:

Maar mijns inziens hoeven die eventuele gevoelens niet per se een platonische vriendschap in de weg te zitten. Wie sterk in zijn schoenen staat hoeft niet iets te doen met die gevoelens. En dan gaan die gevoelens ook vanzelf weer weg. Als een vriendschap je veel waard is (en zo'n beste vriend-relatie zou dat kunnen zijn), dan geloof ik daar wel in.

Als de relatie van TS met vriendin goed is, zou ik in deze situatie vriendin wel het vertrouwen geven. Dat is toch ook waar een relatie op gebaseerd is, en als ze dit soort dingen deden voordat ze een relatie had, zie ik niet waarom je dat je vriendin nu zou moeten verbieden.

Als er aanwijzingen zijn dat er wel gevoelens zijn (geweest) en daar ook naar is gehandeld (gezoend/etc) dan is het wel een heel ander verhaal. Dat moet je natuurlijk niet opzoeken.
Sowieso wel eens met dat dikgedrukte. De rest vind ik wel iets lastiger te beoordelen, maar dat komt ook omdat ik echt 0,0 ervaring met zoiets heb en kan me er in mijn/ons geval ook zo weinig bij voorstellen. Denk gewoon niet dat ik met meneer Forbry samen zou zijn als hij er nog een beste vriendin naast zou hebben en andersom ook niet. Desalniettemin, stel dat we op de één of andere manier wel in zo'n situatie zouden zitten, dan lijkt mij dat wat jij schrijft wel heel redelijk. ^O^
Tails tell tales
pi_152111996
quote:
Mee eens. Ooit eens verliefd geworden op een collega van me waar ik best close mee was. Puur chemische reactie die ik voelde op het moment dat dat inkickte. Heel raar, want ik was verder seksueel ook helemaal niet tot hem aangetrokken. Verder niets mee gedaan natuurlijk en trok vanzelf weer weg.
Ik had er overigens niet aan moeten denken om met hem naar de sauna te gaan.
Ik heb natuurlijk geen idee of er vanuit hem gevoelens van dergelijke aard speelde.
Eigenijk wil ik dat ook niet weten ook. :N
Dear heart, please stop getting involved in Everything.Your job is just to pump blood,So stick to it.
pi_152112332
Ik heb sinds mijn twaalfde, dus al 22 jaar, een beste vriend. Hij was toen we elkaar leerden kennen verliefd op me en is dat een jaar of 8 geweest. Ik ben altijd duidelijk geweest dat ik die gevoelens niet heb. Mijn vriend weet dat er ooit gevoelens waren en vindt dat prima. Hij vertrouwt me gewoon, dat lijkt me normaal toch? Mijn vriend is ook mijn beste vriend trouwens, ik heb er gewoon 2
;)

En ik praat met die beste vriend gewoon over sex hoor. Ik snap het probleem niet :?
Spoilers!
  dinsdag 28 april 2015 @ 23:47:06 #20
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_152112340
Mijn beste vriend is een man, mijn beste vriendin is een vrouw (goh) en ik vind dat dat prima kan. Ik heb allerlei soorten vrienden, jong/oud/man/vrouw/single/bezet en ik heb bij mijn mannelijke vrienden echt nog nooit het idee gehad van goh daar zou ik wel wat meer mee willen en hij heeft dat ook totaal niet bij mij.

Maar nee, ik zou ook niet met mijn beste vriend naar de sauna gaan, waarom niet? Geen idee eigenlijk, voel ik me toch niet prettig bij
pi_152114479
Ik heb vroeger lang een beste vriend gehad maar met hem naar de sauna gaan zou ik toch ook niet doen. En dat had mijn toenmalige vriend ook niet zo leuk gevonden...
pi_152114727
Een van mijn beste vrienden is een vrouw dat is nu eenmaal zo, maar er zijn ook dingen waar we het niet over hebben. Daar heb je vrienden van je eigen geslacht voor. Dat heeft ze een keer gedaan en hoewel ik toen mijn mening heb gegeven was dat voor mij ook gelijk de laatste keer.
Maar naar de sauna gaan zou ik zelf ook niet ok vinden niet omdat ik mezelf of haar niet vertrouw maar gewoon om het feit dat ik vrienden niet op die manier hoef te zien.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_152114929
Je vriendin klinkt als een nogal naïeve kut. Maargoed. Bekend probleem dit, natuurlijk. Ik zou daar ook niet okay mee zijn en als ze dat niet snapt spoort ze niet. :')
pi_152114959
quote:

Goed dat jij er wel okay mee zou zijn dat je vriendin naakt is rond een andere hetero man :') verder ben je wel in orde of...? :P
pi_152115004
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 23:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb sinds mijn twaalfde, dus al 22 jaar, een beste vriend. Hij was toen we elkaar leerden kennen verliefd op me en is dat een jaar of 8 geweest. Ik ben altijd duidelijk geweest dat ik die gevoelens niet heb. Mijn vriend weet dat er ooit gevoelens waren en vindt dat prima. Hij vertrouwt me gewoon, dat lijkt me normaal toch? Mijn vriend is ook mijn beste vriend trouwens, ik heb er gewoon 2
;)

En ik praat met die beste vriend gewoon over sex hoor. Ik snap het probleem niet :?
^^^^^
Hoe naïef kan je zijn _O- :')

Ps. Als een mod mijn posts wil samenvoegen be my guest ik zit op mobiel anders had ik t ook wel gedaan :@
pi_152115172
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 08:13 schreef JedimindhaX het volgende:
Je vriendin klinkt als een nogal naïeve kut. Maargoed. Bekend probleem dit, natuurlijk. Ik zou daar ook niet okay mee zijn en als ze dat niet snapt spoort ze niet. :')
Of jij snapt niet dat in bepaalde kringen naar de sauna gaan dusdanig gewoon is, dat er geen seksuele gevoelens mee spelen.

Zou het je niet aan het denken zetten als je kersverse vriendin in jullie prille relatie haar oude gewoontes helemaal omgooit en haar 8 jaar lange beste vriend ineens laat zitten?

Afgezien van de vraag of het überhaupt verstandig is om een relatie aan te gaan met iemand die een heel ander idee van dit soort grenzen heeft, lijkt het me ook een veeg teken als een dergelijk lange vriend met bijbehorende traditie zonder pardon moet wijken voor een paar maandjes verkering. Iets met principes en loyaliteit enzo..
pi_152115347
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 08:40 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Of jij snapt niet dat in bepaalde kringen naar de sauna gaan dusdanig gewoon is, dat er geen seksuele gevoelens mee spelen.

Zou het je niet aan het denken zetten als je kersverse vriendin in jullie prille relatie haar oude gewoontes helemaal omgooit en haar 8 jaar lange beste vriend ineens laat zitten?

Afgezien van de vraag of het überhaupt verstandig is om een relatie aan te gaan met iemand die een heel ander idee van dit soort grenzen heeft, lijkt het me ook een veeg teken als een dergelijk lange vriend met bijbehorende traditie zonder pardon moet wijken voor een paar maandjes verkering. Iets met principes en loyaliteit enzo..
Ik zou met iemand die er zo tegenaan kijkt al geen relatie beginnen idd, dus kan er verder weinig van zeggen :z alleen dat ik dat gelul over bepaalde kringen niet zo geloof. Hetero man en hetero vrouw samen naakt, odds are dat iig een van de twee dat wel spannend vindt. Dus of je vriendin is naïef, of ze weet t en vindt t wel leuk dat er iemand anders op haar geilt (op zich niks mis mee maar als je naakt met zo iemand in een sauna gaat zitten ga je maar iemand anders zoeken om te daten want dan ben ik weg :P). Allebei kut wmb.
pi_152115501
quote:
Misschien is dit tegenwoordig wel een modern en ben ik ouderwets.
nou en?

betekent 'modern' iets 'beters' dan 'ouderwets'?

Imho heb je gewoon een bepaalde mening (die ik best kan begrijpen en eigenlijk ook wel een beetje deel) en heb je dat met je vriendin besproken en _jouw_ grens aangegeven..
belangrijk is hooguit of en hoe ze dat accepteerde en of zij ook met jouw mening kan leven verder en bereid is ook die grens die je wil aanhouden, accepteerd, of dat je daarover moet 'onderhandelen'..
Dat is hetgeen een relatie uitmaakt...
wat anderen er verder over denken is compleet irrelevant... Dit gaat enkel tussen jullie (zelfs die platonische vriend staat erbuiten)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_152115524
Haha, samen naar de sauna.

Hahahaha, nee.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2015 09:10:17 ]
pi_152115545
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 08:56 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

Ik zou met iemand die er zo tegenaan kijkt al geen relatie beginnen idd, dus kan er verder weinig van zeggen :z alleen dat ik dat gelul over bepaalde kringen niet zo geloof.
Maar wat jij niet gelooft staat niet aan de absolute waarheid.

quote:
Hetero man en hetero vrouw samen naakt, odds are dat iig een van de twee dat wel spannend vindt.
Oh gelukkig, dus ik hoef niets te vrezen van de gynaecoloog en verpleger, pfew...
Jammer wel, ik zou je een weekje op een naturistencamping aanraden, maar je staat vast niet open voor een hitsig loerfeestje..

quote:
Dus of je vriendin is naïef, of ze weet t en vindt t wel leuk dat er iemand anders op haar geilt
Er is geen middenweg inderdaad en mannen geilen altijd op vrouwen inderdaad, dus ze moeten er wel van genieten als ze niet naïef zijn ja... :{w
pi_152115546
Ik heb zelf een tijd lang een soort platonische vriendschap gehad met een ex-scharrel. Uiteindelijk ging dat wel voorbij toen ze een nieuwe vriend had.
Tegenwoordig zou ik het wel anders gedaan hebben en het contact direct al hebben verbroken.
٩๏̯͡๏)۶
pi_152115648
Ik ben echt gigantische voorstander van mannelijke vrienden, maar samen naar de sauna met een hetero vriend zou mij ook echt te ver gaan :').
pi_152115746
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 09:12 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Maar wat jij niet gelooft staat niet aan de absolute waarheid.
Gaat het niet om. Is mijn waarheid, en als ik geen zin heb om te dealen met mensen die daarvan afwijken doe ik dat lekker niet :z

Edit: dat tweede wat je zegt is echt te dom om te poepen. Ik hoop dat je het verschil ziet tussen iemand die zijn beroep uitoefent en een mannelijke vriend die je naakt ziet. En zelfs dan zitten er ook tussen gynaecologen smeerkezen.

Edit2: niet als ze homo zijn :z verder zal een leuk uitziende, naakte vrouw 9/10x toch echt wat met een man doen. Ongeacht voorgeschiedenis. En de zeldzame keren dat dit niet zo is, is het misschien alsnog van haar kant wel zo. En stel dat het ze allebei echt 100% koud laat, hoef ik het nog niet te horen. Ze heeft maar te snappen dat ik het niet oké vind dat ze naakt is rond andere heteroseksuele mannen. Anders dan in dus bijv. een medische setting (want nogmaals, wat een kromme kutvergelijking :')). Ik zou er ook niet eens over in discussie gaan. Prima als ze het daar niet mee eens is, maar dan hoepelt ze maar op.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2015 09:38:41 ]
pi_152116234
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 08:21 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

^^^^^
Hoe naïef kan je zijn _O- :')

Verklaar je nader :?
Spoilers!
pi_152116300
quote:
Dit dus! Wanneer jij ruzie hebt met je vriendin zal ze bij hem gaan uithuilen. En dat dus voornamelijk troost porno worden!
© Copyright TryX, 2006-2017 Alle rechten voorbehouden.
Disclaimer: Typfouten en geen gebruik van leestekens, hoofdletters en onzin voorbehouden.
  woensdag 29 april 2015 @ 10:26:43 #36
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_152117025
Volgens mij kan je prima vrienden zijn met t andere geslacht, al is het wel altijd handig als je daarvoor eens seks hebt gehad, zodat die spanning de wereld uit is :+
pi_152117055
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2015 10:26 schreef Cue_ het volgende:
Volgens mij kan je prima vrienden zijn met t andere geslacht, al is het wel altijd handig als je daarvoor eens seks hebt gehad, zodat die spanning de wereld uit is :+
Dus kan t niet strict platonisch zijn zonder dat het dat eerst totaal niet is :z
pi_152117100
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 09:28 schreef JedimindhaX het volgende:
Edit: dat tweede wat je zegt is echt te dom om te poepen. Ik hoop dat je het verschil ziet tussen iemand die zijn beroep uitoefent en een mannelijke vriend die je naakt ziet. En zelfs dan zitten er ook tussen gynaecologen smeerkezen.
Tuurlijk man.
Anyway, ik ben blij voor je dat je nog niet bekend bent met fenomenen als doktersromannetjes en de aantrekkingskracht van mannen in uniform.
  woensdag 29 april 2015 @ 10:30:14 #39
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_152117112
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 10:28 schreef JedimindhaX het volgende:

Dus kan t niet strict platonisch zijn zonder dat het dat eerst totaal niet is :z
Misschien, al zal er vaak wel wat spanning kunnen ontstaan / friendzone idee.

Verder wel van mening dat als er 1 in een relatie zit deze daar niets mee hoeft te doen perse of het daardoor minder ziet dat de ander meer wil. Dus dan kwestie van vertrouwen hebben in je partner en maakt het geen reet uit wat een ander van je partner zou willen of niet wil.
pi_152117325
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 10:29 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Tuurlijk man.
Anyway, ik ben blij voor je dat je nog niet bekend bent met fenomenen als doktersromannetjes en de aantrekkingskracht van mannen in uniform.
Wil je dat ik vrouwen als weerloze schepsels zie die zich compleet laten leiden door hun emoties ofzo? Die kant zit je het nogal op te praten nu :')
pi_152117597
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 10:38 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

Wil je dat ik vrouwen als weerloze schepsels zie die zich compleet laten leiden door hun emoties ofzo? Die kant zit je het nogal op te praten nu :')
Het kan zijn dat ik dat bedoel ja, maar misschien verpak ik de boodschap verkeerd of misschien maakt het helemaal niets uit omdat jij je toch liever bevestiging wil lezen in wat ik dan ook schrijf.
pi_152117762
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 10:49 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Het kan zijn dat ik dat bedoel ja, maar misschien verpak ik de boodschap verkeerd of misschien maakt het helemaal niets uit omdat jij je toch liever bevestiging wil lezen in wat ik dan ook schrijf.
Als je seks met me wil vraag het me dan gewoon, dan kan ik je afwijzen en kunnen we verder met onze dag. Ik ben te moe voor dit soort spelletjes :z
pi_152117791
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 10:57 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

Als je seks met me wil vraag het me dan gewoon, dan kan ik je afwijzen en kunnen we verder met onze dag. Ik ben te moe voor dit soort spelletjes :z
Ga je nog antwoord geven op mijn vraag? Ik begreep niet wat je bedoelde.
Spoilers!
pi_152117797
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 08:13 schreef JedimindhaX het volgende:
Ik vind haar hierin dan ook best naïef, dat mag gezegd worden. Ze snapt zelf ook wel dat dit gek is als je een relatie hebt. Want anders was ze er niet zelf over begonnen. Dat ze hem als vrouw-man ziet (hoe treurig dat ook klinkt), geeft wel aan hoe diep hij in de friendzone/comfortzone zit of hoe je dat ook noemt.

Iemand met veel en diverse vrienden kan ik me voorstellen dat zo iemand ook closer is met bepaalde vrouwelijke vrienden, maar mensen met maar een klein aantal vrienden ligt dat volgens mij toch anders.
pi_152117820
quote:

[..]

:')

Je "gelooft" er niet in omdat je het niet kent.

Wacht maar tot je volwassen bent.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 29 april 2015 @ 10:59:59 #46
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_152117832
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2015 09:10 schreef zarGon het volgende:

Hahahaha, nee.
Dit dus.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_152117952
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 10:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ga je nog antwoord geven op mijn vraag? Ik begreep niet wat je bedoelde.
Moet dat echt? Ik vind het leuker als je er stil voor jezelf over nadenkt :z

Maargoed, ok: je bent naïef als je denkt dat zoiets na 8 jaar ineens helemaal weg is, of kan zijn. als je 8 jaar in de friendzone blijft zitten gaat zo'n verliefdheid nooit helemaal weg zolang je contact houdt, denk ik. en je moet ook zeker niet denken dat het niks met hem doet als je met hem over seks praat. Maar okay, wat weet ik ervan he
pi_152117979
quote:
9s.gif Op woensdag 29 april 2015 10:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:')

Je "gelooft" er niet in omdat je het niet kent.

Wacht maar tot je volwassen bent.
Goed verhaal, lekker kort ook. De rest ook gelezen of puur selectief?
pi_152118094
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 11:05 schreef smint133 het volgende:

[..]

Goed verhaal, lekker kort ook. De rest ook gelezen of puur selectief?
Dit is de kern van de zaak. Als je al niet "gelooft" in platonische vriendschapsrelaties tussen de geslachten met beiden hetero, ben je al niet meer bij te sturen.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_152118125
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 11:04 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

Moet dat echt? Ik vind het leuker als je er stil voor jezelf over nadenkt :z

Maargoed, ok: je bent naïef als je denkt dat zoiets na 8 jaar ineens helemaal weg is, of kan zijn. als je 8 jaar in de friendzone blijft zitten gaat zo'n verliefdheid nooit helemaal weg zolang je contact houdt, denk ik. en je moet ook zeker niet denken dat het niks met hem doet als je met hem over seks praat. Maar okay, wat weet ik ervan he
Als hij het opwindend vindt dat hij details hoort over het sexleven van mij en mijn vriend wens ik hem daar veel plezier mee. Lekker belangrijk zeg.
En stel dat hij nog gevoelens voor me zou hebben na 14 jaar, dan is dat toch helemaal niet boeiend omdat ik ze niet heb? Hij heeft trouwens al 15 jaar een vrouw en sinds een paar jaar een kind. Ik heb ook al 12 jaar een relatie. En we zijn nog steeds beste vrienden, onze partners vinden dat prima aangezien we allemaal volwassen zijn.
Spoilers!
pi_152118155
Ik denk trouwens dat het wel een wereld van verschil maakt, indien die 'vriend' zelf een partner zou hebben.

Eerlijk gezegd denk ik dat de vriendschap dan ineens ook een stuk minder close is.
٩๏̯͡๏)۶
pi_152118160
Hm lastig.. Ik had een mannelijke beste vriend voor 6 jaar. Hij begon op een duur iets voor mij te voelen maar dat was niet wederzijds. Dat heb ik hem dan ook duidelijk laten merken (gefriendzoned). Nu, 3jaar later zijn we nog steeds goede vrienden.
Ik zou het met je vriendin erover hebben want ik kan me voorstellen dat dat geen prettige situatie is. Je kan haar duidelijk uitleggen waarom je dat te ver vindt (van de sauna). :)
pi_152118206
quote:
11s.gif Op woensdag 29 april 2015 11:10 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik denk trouwens dat het wel een wereld van verschil maakt, indien die 'vriend' zelf een partner zou hebben.

Eerlijk gezegd denk ik dat de vriendschap dan ineens ook een stuk minder close is.
Ja, logisch natuurlijk dat je dan wat minder close bent. Vroeger zagen we elkaar elke dag omdat we bij elkaar in de straat woonden en verder toch niets te doen hadden. Nu is die lul aan de andere kant van het land gaan wonen, gezellig hoor. Zo loopt het in het leven nou eenmaal.
Spoilers!
pi_152118278
quote:
11s.gif Op woensdag 29 april 2015 11:10 schreef Ronaldsen het volgende:

Mijn beste vriendin woont in een ander land en kent 3 van mijn exen/vriendinne .

Toch kunnen we prima praten en hebben we geen gevoelens voor elkaar. Nooit gehad ook; maatjes.

pi_152118288
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 10:57 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

Spelletje?
Ik neem seks heel serieus hoor, maar ik snap dat jij niet wil ;(
pi_152118343
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 11:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Als hij het opwindend vindt dat hij details hoort over het sexleven van mij en mijn vriend wens ik hem daar veel plezier mee. Lekker belangrijk zeg.
En stel dat hij nog gevoelens voor me zou hebben na 14 jaar, dan is dat toch helemaal niet boeiend omdat ik ze niet heb? Hij heeft trouwens al 15 jaar een vrouw en sinds een paar jaar een kind. Ik heb ook al 12 jaar een relatie. En we zijn nog steeds beste vrienden, onze partners vinden dat prima aangezien we allemaal volwassen zijn.
Dus hij heeft 15 jaar een vrouw maar was 8 vd afgelopen 14 jaar verliefd op jou? Of hebben jullie elkaar jaren niet gesproken? Ik vind t hoe dan ook toch ergens wat egoïstisch van je.. Als je heel eerlijk tegenover jezelf bent is het dan ook voor hem de beste uitkomst geweest dat jullie vrienden zijn gebleven? T is niet je verantwoordelijkheid natuurlijk, maarja. Als je echt om hem geeft enzo denk ik dan. Lekker belangrijk is het overigens wel, is niet gezond en wordt hij uiteindelijk echt niet gelukkiger van. Dus gaat t je ook om zijn geluk of om dat je een fijne beste vriend hebt? Eh. Whatever :z
pi_152118740
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 11:17 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

Dus hij heeft 15 jaar een vrouw maar was 8 vd afgelopen 14 jaar verliefd op jou? Of hebben jullie elkaar jaren niet gesproken? Ik vind t hoe dan ook toch ergens wat egoïstisch van je.. Als je heel eerlijk tegenover jezelf bent is het dan ook voor hem de beste uitkomst geweest dat jullie vrienden zijn gebleven? T is niet je verantwoordelijkheid natuurlijk, maarja. Als je echt om hem geeft enzo denk ik dan. Lekker belangrijk is het overigens wel, is niet gezond en wordt hij uiteindelijk echt niet gelukkiger van. Dus gaat t je ook om zijn geluk of om dat je een fijne beste vriend hebt? Eh. Whatever :z
Nee, we zijn 22 jaar bevriend, sinds mijn 12e, hij was toen 14. Ik kan niet ontkennen dat ik in mijn puberteit waanzinnig egoistisch was nee ;) Ik heb hem wel gelijk verteld dat de liefde niet wederzijds was. Voor zover je op die leeftijd kunt spreken van liefde he. Het is gewoon gesleten bij hem.

Er is niemand op mijn partner na die me zo goed kent als mijn beste vriend. We zeggen alles tegen elkaar. Mocht hij toch ineens weer/nog gevoelens voor mij hebben, zou hij dat absoluut zeggen. Hij is heel eerlijk op dat gebied en schaamt zich nergens voor. Dat is iets dat zeker bespreekbaar is.

En met 'lekker belangrijk' bedoelde ik dat iedere man fantaseert en dat het mij niet kan schelen als ik het onderwerp van zijn fantasie zo af en toe eens ben. Wanneer het meer dan af en toe een fantasie is hoor ik dat vanzelf wel. Ik kan het me niet voorstellen trouwens, ik weet namelijk waar hij wel over fantaseert en ik kom niet echt in de richting ;)
Spoilers!
pi_152118790
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 11:30 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nee, we zijn 22 jaar bevriend, sinds mijn 12e, hij was toen 14. Ik kan niet ontkennen dat ik in mijn puberteit waanzinnig egoistisch was nee ;) Ik heb hem wel gelijk verteld dat de liefde niet wederzijds was. Voor zover je op die leeftijd kunt spreken van liefde he. Het is gewoon gesleten bij hem.

Er is niemand op mijn partner na die me zo goed kent als mijn beste vriend. We zeggen alles tegen elkaar. Mocht hij toch ineens weer/nog gevoelens voor mij hebben, zou hij dat absoluut zeggen. Hij is heel eerlijk op dat gebied en schaamt zich nergens voor. Dat is iets dat zeker bespreekbaar is.

En met 'lekker belangrijk' bedoelde ik dat iedere man fantaseert en dat het mij niet kan schelen als ik het onderwerp van zijn fantasie zo af en toe eens ben. Wanneer het meer dan af en toe een fantasie is hoor ik dat vanzelf wel. Ik kan het me niet voorstellen trouwens, ik weet namelijk waar hij wel over fantaseert en ik kom niet echt in de richting ;)
GILFs?
pi_152118867
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2015 11:32 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

GILFs?
:D Nee dat geloof ik niet.

Maar we hebben het er trouwens nog wel eens over gehad hoe het zou zijn geweest als ik toen wel toegehapt zou hebben. Dat had dan een paar maanden geduurd, we hadden elkaar de tent uitgevochten en ik had hem waarschijnlijk ontzettend veel pijn gedaan. Ondankt zijn kalverliefde is hij nu heel blij dat ik standvastig bleef en we nu nog steeds voor alles bij elkaar terecht kunnen. Behalve sex dus :P
Spoilers!
pi_152118874
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 11:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
:').

Ja, want daar zou hij echt wat mee bereiken:
- hij weet dat jij niets voor hem voelt, dus hij zou de tweede keer (!) een 'nee' horen
- jullie zijn al zo lang vrienden, dat hij risico loopt om jou kwijt te raken (omdat jij je anders kan/gaat gedragen)

Hij zal er niets mee opschieten en loopt het risico om de relatie tussen jullie te verneuken. Als hij je ooit heeft leuk gevonden, zal hij ook wel een zwak voor je hebben...

Maar goed, mannen en vrouwen werken anders; ik kan je nergens van overtuigen.
pi_152119022
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 11:34 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

:D Nee dat geloof ik niet.

Maar we hebben het er trouwens nog wel eens over gehad hoe het zou zijn geweest als ik toen wel toegehapt zou hebben. Dat had dan een paar maanden geduurd, we hadden elkaar de tent uitgevochten en ik had hem waarschijnlijk ontzettend veel pijn gedaan. Ondankt zijn kalverliefde is hij nu heel blij dat ik standvastig bleef en we nu nog steeds voor alles bij elkaar terecht kunnen. Behalve sex dus :P
Ik ben m'n beste vriendin kwijtgeraakt omdat ik verliefd op haar was en het niet meer trok. Heb t haar ook eerlijk verteld. Weet ook heel goed dat zo'n soort scenario als wat jij beschrijft in mijn geval ook wss was geweest, maar dat had me niet uitgemaakt. Better to have loved and lost :z ik had zowat een teelbal gegeven om haar te kunnen zoenen, vast te houden, met haar te vrijen - ongeacht de afloop. Om je een klein idee te geven van hoe hij er misschien ook wel tegenaankijkt :P
pi_152119063
Het kan wel, ik heb ook een goede vriendin, wij zijn ook beste vrienden, maar ik zou dan ook niet zo nodig met haar naar de sauna gaan. Geen enkele behoefte om haar naakt te zien, zou beetje incest-achtig voelen :')
pi_152119284
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 11:39 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

Ik ben m'n beste vriendin kwijtgeraakt omdat ik verliefd op haar was en het niet meer trok. Heb t haar ook eerlijk verteld. Weet ook heel goed dat zo'n soort scenario als wat jij beschrijft in mijn geval ook wss was geweest, maar dat had me niet uitgemaakt. Better to have loved and lost :z ik had zowat een teelbal gegeven om haar te kunnen zoenen, vast te houden, met haar te vrijen - ongeacht de afloop. Om je een klein idee te geven van hoe hij er misschien ook wel tegenaankijkt :P
Dat is echt klote :Y

Maar in het geval van TS gaat het er om of zijn vriendin te vertrouwen is. En het is helemaal niet uitgesloten dat ze te vertrouwen is, dat was dus mijn punt. Een beste vriend relatie tussen verschillende seksen bestaat, in ieder geval vanuit het standpunt van de vrouw.
Spoilers!
pi_152120624
Mijn mening is dat een echte platonische vriendschap tussen man en vrouw kan, maar wel erg zeldzaam is.

Zelf 2 mannelijke vrienden, zou ik met de heren naar de sauna gaan? Toevallig kwam dit laatst nog ter sprake.
Ik zou het toch wel awkward vinden, maar meer vanuit een sociaal opgelegd principe, dan om een rationele reden eigenlijk.

Andere vraag; Zou ik met mijn broer naar de sauna gaan? Als kinderen huppelde we rond op nudisten campings, naaktstranden etc, dus waarom niet? Nu ik mij het zo probeer voor te stellen zou ik hetzelfde awkward gevoel hebben als met één van mijn mannelijk vrienden en dit terwijl ik 100% zeker weet dat ik mijn broer niet wil doen en hij mij niet 8-) .

Conclusie, ik ga lekker naar de sauna met mijn vriendinnen óf met mijn lief.

[ Bericht 1% gewijzigd door Chawi op 29-04-2015 12:46:48 ]
pi_152120643
Eigenlijk ben jij haar beste vriend, en hem gebruikt ze alleen voor sex, zegt een stemmetje in mijn hoofd.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_152121220
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2015 10:26 schreef Cue_ het volgende:
Schitterend antwoord. Jij zit op mijn golflengte ;)

Aanvullend. Als je vriend/vriendin niet wilt dat je seks hebt met anderen (jullie hebben geen "open" relatie, maar een monogaam gesloten) dan houdt je je uit liefde en respect aan die "regel" voor de ander.

Voor het overige, zie ik niet goed in, wat er te verbieden valt. Het verbod op "seks" met anderen is er al één (die in principe niet nodig is). Als dat verbod er is, houd je je eraan. Je rijdt toch ook niet door een rood licht ?

Al het overige is gebaseerd op vertrouwen, openheid, etc. Waarom niet lekker met een vriend (van het andere geslacht) naar de sauna ? Waarom niet samen praten, schrijven, elkaar af en toe eens zien (onder welke omstandigheid ook, zolang het maar geen seks is). Zalig is zoiets.

Toch ontnemen veel mensen die VRIJHEID aan de ander.
Waarom vertrouwt met de ander niet ? Uit angst ? Omdat men zichzelf niet vertrouwt.

Zoals in het topic al aangegeven, het heeft geen enkele zin iemand anders te "controleren". Als die vreemd gaan wilt, gaat die vreemd. Buiten je weten om. En dat gebeurt meer, dan meeste mensen hiervoor uitkomen. Wat je doet nadenken of dat "verbod" op seks wel zo handig is.

Zolang je seks buiten de relatie kan houden, is vriendschap toch prachtig en mogelijk ?
pi_152121975
Achterhalen of er eerder iets is gebeurd tussen hen. Zo niet, zou ik me niet bedreigd voelen. Ze hebben elkaar al eens naakt gezien in een sauna, dat maakt het voor mij wel anders. Als er spanning was geweest dan hadden ze daar vast eerder wat mee gedaan. Die jongen zit zo vuistdiep in de friendzone, laat haar gewoon lekker naar de sauna gaan als ze dat voorheen ook met hem deed.
pi_152124632
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2015 09:10 schreef zarGon het volgende:

Hahahaha, nee.
:P

Ik heb het in heel veel opzichten helemaal niet op "alfa-gedrag", maar als het om liefde/romantiek/seks gaat, geef mij dan toch maar een (soort van) "haantje". O+

Alle rationele argumenten ten spijt (die ik ook best voor "waar" wil/kan aannemen), merk ik dat ik gevoelsmatig zo'n reactie als deze toch het meest aantrekkelijk (niet per se het meest redelijk) vind (wel in de veronderstelling dat de relatie gelijkwaardig is, dat het beide kanten op werkt).

quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 13:04 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Aanvullend. Als je vriend/vriendin niet wilt dat je seks hebt met anderen (jullie hebben geen "open" relatie, maar een monogaam gesloten) dan houdt je je uit liefde en respect aan die "regel" voor de ander.

Voor het overige, zie ik niet goed in, wat er te verbieden valt. Het verbod op "seks" met anderen is er al één (die in principe niet nodig is). Als dat verbod er is, houd je je eraan. Je rijdt toch ook niet door een rood licht ?

Al het overige is gebaseerd op vertrouwen, openheid, etc. Waarom niet lekker met een vriend (van het andere geslacht) naar de sauna ? Waarom niet samen praten, schrijven, elkaar af en toe eens zien (onder welke omstandigheid ook, zolang het maar geen seks is). Zalig is zoiets.

Waarom vertrouwt met de ander niet ? Uit angst ? Omdat men zichzelf niet vertrouwt.

Zoals in het topic al aangegeven, het heeft geen enkele zin iemand anders te "controleren". Als die vreemd gaan wilt, gaat die vreemd. Buiten je weten om. En dat gebeurt meer, dan meeste mensen hiervoor uitkomen. Wat je doet nadenken of dat "verbod" op seks wel zo handig is.

Zolang je seks buiten de relatie kan houden, is vriendschap toch prachtig en mogelijk ?
Sommige mensen (ik heb het niet alleen over jou, JTL ;)) willen maar niet snappen, dat het voor sommigen nauwelijks of niks met vertrouwen en/of angst van doen heeft...

Ik vertrouw mijn partner voor 99.999999% (níemand is vólledig te vertrouwen) en voel helemaal geen angsten op dit gebied. In principe kan meneer Forbry ook vreemdgaan wat hij wil (en hetzelfde geldt voor mij). Hij is sowieso al best veel van huis omdat hij naast een drukke baan nog een (zoveelste) studie volgt, maar ook kan hij bijvoorbeeld (ook vanuit mijn kant bekeken bedoel ik) zonder enige zorgen (in ieder geval van deze aard) zonder mij op vakantie, desnoods wekenlang... ik ben denk ik juist bovengemiddeld "makkelijk" als het om "vertrouwen" gaat. :Y

Echter, dingen zoals in de OP vind ik gewoon afbreuk doen aan dat wat ik (alleen) met mijn partner heb, alleen met mijn partner wil hebben. Voor mij maken sommige dingen die anderen blijkbaar als beperkingen zien, de (liefdes)relatie alleen maar extra speciaal... Waarom zou ik nog een beste mannelijke vriend willen als mijn partner al mijn beste mannelijke vriend is? Verder vind ik het persoonlijk gewoon "mooi" (romantisch) dat gedurende de relatie, mijn vriend zo'n beetje de enige (hetero) man is die mij naakt ziet (even los van bezoekjes aan artsen e.d. natuurlijk en eventueel ook los van voor mij/ons totaal onbekenden, zoals bijvoorbeeld de rest van de mensen in zo'n sauna).

En ja, ik weet dat veel religieuzen ook zo'n "ouderwetse" instelling hebben, maar ik ben echt verre van religieus... :')

Wellicht dat sommige mensen doorgaans gewoon meer waarde hechten aan variatie (niet alleen als het om seks gaat) en andere mensen (zoals ik) doorgaans gewoon meer waarde hechten aan exclusiviteit (niet alleen als het om seks gaat)? Ook als het bijv. om vriendschappen gaat ben ik best wel selectief (kwaliteit > kwantiteit).

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 29-04-2015 15:15:15 ]
Tails tell tales
pi_152124833
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 12:40 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Eigenlijk ben jij haar beste vriend, en hem gebruikt ze alleen voor sex, zegt een stemmetje in mijn hoofd.
Fylax is op televisie geweest
pi_152124857
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 13:28 schreef -Strawberry- het volgende:
Achterhalen of er eerder iets is gebeurd tussen hen. Zo niet, zou ik me niet bedreigd voelen. Ze hebben elkaar al eens naakt gezien in een sauna, dat maakt het voor mij wel anders. Als er spanning was geweest dan hadden ze daar vast eerder wat mee gedaan. Die jongen zit zo vuistdiep in de friendzone, laat haar gewoon lekker naar de sauna gaan als ze dat voorheen ook met hem deed.
Vrouwen zullen nooit liegen over zaken toch
Fylax is op televisie geweest
  woensdag 29 april 2015 @ 15:08:00 #71
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_152125373
Grappig dat voor sommige mensen naar de sauna gaan blijkbaar alleen morel aanvaardbaar is voor hetrosexuele vrijgezellen. "Een andere hetro (m/v) mag mijn liefste (m/v) niet naakt zien behalve een hulpverlener".

Tja. Sauna bezoek heeft dan met de vraag of mannen en vrouwen 'gewoon' vrienden kunnen zijn weinig meer te maken.
If at first you fail, re-define your objective.
pi_152125513
Als hij homosexueel is dan kan het best, maar als hij hetero is dan wordt het vroeger of later een probleem. Daar zijn geen uitzonderingen op.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
pi_152126179
quote:

[..]

Nope. Ik heb een paar vriendinnen waarmee ik bijna omga als 'beste vrienden' volgens jouw begrip en geloof me: daar ben ik totaal niet in geïnteresseerd als meer dan gewoon een maatje :') Ze hebben alleen totaal andere humor dan m'n andere vrienden en eentje is een motor-gek net als ik maar daar blijft het dan ook wel bij.
pi_152127065
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 13:28 schreef -Strawberry- het volgende:
Jij zou het wel chill vinden als jouw vriend naar de sauna gaat met een oude vriendin van hem (waar hij niets mee heeft gehad/gedaan)? Dat ze in alle rust naar elkanders nakende lichamen kunnen kijken stoort je niet?

Let wel: aangezien hij haar naakt wil zien, is ze aantrekkelijk genoeg. Anders zou het idee alleen al afkeer wekken.

Dat hij/zij in de vriendenzone zit is toch geen vrijbrief om elkaar maar naakt te zien? Een ander buiten je partner naakt zien (op je gemak), is dat niet zo intiem dat je dat liever niet hebt? En dan in zo'n setting ook nog.
  woensdag 29 april 2015 @ 16:06:24 #75
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_152127172
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:02 schreef zarGon het volgende:
En dan in zo'n setting ook nog.
Wat voor setting? Juist de setting van een sauna maakt het normaal om elkaar naakt te zien.

Afkeer voor een lichaam (als in niet lichamelijk aantrekkelijk) zou niet moeten zorgen dat je iemand niet naakt wilt zien lijkt me, eerder dat het dan nog minder uitmaakt.
pi_152127226
quote:

Heb je soms geen zus waar je van houdt en verder niks mee wil doen.
Zo kan je een normale vriendin ook zien.

Discussie gesloten, klacht ongegrond.
5 Ferrari's op videoband!
  woensdag 29 april 2015 @ 16:09:09 #77
441956 RaveNeef
Raven is leven
pi_152127243
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 13:04 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Ten eerste gaan dergelijke zaken niet per definitie samen met 'vertrouwen'. Bepaalde zaken zijn slechts bestemd voor je partner, indien hier, zoals in de OP afbreuk aan wordt gedaan, dan zie ik dit niet als een vertrouwenskwestie, maar afbreuk aan de waarden van de relatie. Het zogenaamde 'vertrouwens-argument' klinkt mij telkens weer in de oren als een vrijkaartje om de grens op te zoeken...

Ten tweede, volgens jou redenatie zie ik het voor me dat de partner in principe alles mag flikken wat maar niet 'verboden' is in de relatie. Kortom, als mijn vriendin haar tieten eruit zou wippen tijdens een concert en deze in het gezicht van een willekeurige voorbijganger zou gooien zou ik dit maar moeten slikken, puur omdat ik niet heb gezegd dat ik daar niet van gediend zou zijn? Kul...

Ten derde, rekening houden met een ander, en het verzoek om dit te doen, wordt volgens mij nergens beschouwd als een beperking van iemands 'vrijheid'. Echter, gaan we er even voor het gemak van uit dat dit hoopje onzin wel enigszins waar is, dan heb je daar toch zelf voor gekozen op het moment dat je een relatie aanging? Als men zo naïef en egoïstisch is om niet rekening te houden met andermans waarden en daarmee gepaarde gevoelens, ga dan alsjeblieft verdomme geen relatie aan!

Echter, het bovenstaande is niet waar, een beperking van vrijheden is het indien het daadwerkelijk onmogelijk is voor de ander om bepaalde dingen te doen, zonder navolgende consequenties. Het is heel wat anders wanneer je partner je duidelijk maakt dat deze niet iets prettig vindt en je het vraagt niet meer te doen.

Samen met een goede vriend van het andere geslacht naar de sauna, terwijl je een relatie hebt? Het klinkt mij in de oren als een dikke middelvinger naar je partner, hoe leuk je het ook aankleed (hahahah, 'aankleed', grappig, want in de sauna ben je naakt en moet je je achteraf weer aankleden!!!)...
  woensdag 29 april 2015 @ 16:12:18 #78
441956 RaveNeef
Raven is leven
pi_152127307
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:08 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Heb je soms geen zus waar je van houdt en verder niks mee wil doen.
Zo kan je een normale vriendin ook zien.

Discussie gesloten, klacht ongegrond.
Ik zou ook m'n lul niet willen steken in m'n oma :r Familiebanden zijn anders dan vriendschappen. Ook al spreek je van vriendschap, die familieband blijft en daarmee niet met een 'gewone' vriendschap te vergelijken. Daarbij rus er een groot taboe op 'verder dingen doen' met familie, als dat al niet genoeg zegt over de onzinnigheid van jouw argument, dan weet ik het ook niet meer.

Kortom, I call bullshit, argument in de prullenbak geworpen.
pi_152127349
Voor mij is het geen probleem om vrienden te zijn met een vrouw, zelfs al vind ik haar aantrekkelijk.

Met meiden van mijn studentenhuis ging ik om als broer en zus, hetzelfde als bij vriendinnetjes van vrienden. Ik hoef niet in al het moois mijn pik te steken, maar kan het ook anders waarderen. Ben geen hersenloos dier dat puur op zijn hormonen leeft, maar een man die beslist over zijn eigen doen en denken.
pi_152127445
quote:
99s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:13 schreef Gray het volgende:
Voor mij is het geen probleem om vrienden te zijn met een vrouw, zelfs al vind ik haar aantrekkelijk.
Ik hoef niet in al het moois mijn pik te stekendenken.
maar als ze het graag wil, dan zeggen wij geen nee.
5 Ferrari's op videoband!
pi_152127663
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:06 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wat voor setting? Juist de setting van een sauna maakt het normaal om elkaar naakt te zien.
Niet haastig, lekker relaxt en ontspannen, op je gemak dit dat...

Als ik met een meisje dat ik aantrekkelijk genoeg vind de sauna inga, ga en zal ik loeren verdomme!

Wellicht werkt het bij de vrouwen heel anders, maar een gezonde (heteroseksuele) man vindt borsten en kont altijd wel interessant. Niet raar opkijken als hij bij thuiskomst meteen op je wil springen...

quote:
Afkeer voor een lichaam (als in niet lichamelijk aantrekkelijk) zou niet moeten zorgen dat je iemand niet naakt wilt zien lijkt me, eerder dat het dan nog minder uitmaakt.
Een man hoeft een vrouw niet naakt te zien als zij niet aantrekkelijk geneog is voor hem. Geen enkele man gaat met een niet-aantrekkelijke vrouw (denk bijv. aan 'te dik') de sauna in.

Maar goed, mij leek dat vanzelfsprekend. Maar zal wel een mannending zijn. De vrouw moet doable zijn eer je haar naakt wil zien, zeg maar.

quote:
99s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:13 schreef Gray het volgende:
. Ik hoef niet in al het moois mijn pik te steken, maar kan het ook anders waarderen. Ben geen hersenloos dier dat puur op zijn hormonen leeft, maar een man die beslist over zijn eigen doen en denken.
Reageer je ook zo wanneer je elkaar in alle rust naakt kunt bewonderen of neemt je pik dan toch over op een bepaald moment, hoe erg je het ook onderdrukt?

Ik zeg niet dat wij mannen herlenloze dieren zijn die overal op willen springen, maar het wordt wel heel moeilijk om de verleiding te lang te weerstaan (dat je lichaam reageert op de ander).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2015 16:26:26 ]
  woensdag 29 april 2015 @ 16:30:14 #82
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_152127835
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:25 schreef zarGon het volgende:
Niet haastig, lekker relaxt en ontspannen, op je gemak dit dat...

Als ik met een meisje dat ik aantrekkelijk genoeg vind de sauna inga, ga en zal ik loeren verdomme!

Wellicht werkt het bij de vrouwen heel anders, maar een gezonde (heteroseksuele) man vindt borsten en kont altijd wel interessant. Niet raar opkijken als hij bij thuiskomst meteen op je wil springen...

Loeren doe je op straat, in de kroeg, op je werk. Tja en nu naar naakt. Tis maar net wat je daar zelf voor extra waarde aan toekent.

Maar neem aan dat je dan het hele nudist zijn bv ook niet snapt. Want dat is nog meer naakt en daar zit ook niets seksueels achter. Hoe aantrekkelijk iemand dan wel of niet is.

quote:
Maar goed, mij leek dat vanzelfsprekend. Maar zal wel een mannending zijn. De vrouw moet doable zijn eer je haar naakt wil zien, zeg maar
Maar dan doe je het voor het naakt zijn. Ik hoef ook niet al mijn vrienden naakt te zie,n echt niet. Zouden we naar de sauna gaan, no problem. Dan kijk ik wel wat minder naar z'n naakte lichaam.
pi_152128167
In feite is het een heel gedoe, simpel weg omdat de vriend, zijn vriendin niet naakt aan iemand anders (bv in de sauna) wil laten zien.

Mensen maken het elkaar zo moeilijk, als ze het zelf willen.

Miaauw :)
pi_152128228
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Loeren doe je op straat, in de kroeg, op je werk.
Natuurlijk, maar iemand op straat is niet binnen 'handbereik'. En dat ben je na een paar seconden alweer vergeten, omdat die situaties niet langdurig zijn. Een sauna is heel anders.

Straat/kroeg/werk is niet vergelijkbaar met iemand die je al heel wat langer kent en dus een emotionele band mee hebt.

quote:
Tja en nu naar naakt. Tis maar net wat je daar zelf voor extra waarde aan toekent.
Mannen en vrouwen zitten anders in elkaar, ik denk niet dat we hieruit zullen komen. :P.

Mannen zijn visueel ingesteld, vrouwen emotioneel. Een vrouwenlichaam moet eerst opgewarmd worden, een mannenlichaam is meteen al gereed. Lijken wellicht kleine verschillen, maar in de praktijk kan het nogal wat uitmaken.

quote:
Maar neem aan dat je dan het hele nudist zijn bv ook niet snapt. Want dat is nog meer naakt en daar zit ook niets seksueels achter. Hoe aantrekkelijk iemand dan wel of niet is.
Nudisme is heel wat anders, ik zie dat veel zakelijker in dan de sauna ingaan met je beste vriend. Verder weet je waar je aan begint als je weet dat je vriend/vriendin een nudist is, voordat je de relatie ingaat. Heel wat anders, mijns inziens.

Beetje zoals boos worden op de ander omdat je ontdekt dat hij/zij een joint rookt; dat is heel wat anders dan als je willens en wetens in een relatie stapt met een roker.

quote:
Maar dan doe je het voor het naakt zijn. Ik hoef ook niet al mijn vrienden naakt te zie,n echt niet. Zouden we naar de sauna gaan, no problem. Dan kijk ik wel wat minder naar z'n naakte lichaam.
Vrouwenbrein en -lichaam versus mannenbrein en -lichaam...
pi_152128336
quote:

[..]

Volgens mij speelt er bij een van de personen altijd wel meer. Ik vraag me dan ook af of vrouwen dit niet zien, of niet willen zien vanuit hun naïviteit.
In heel veel gevallen zit er bij een van de twee vast wel meer achter dan alleen vriendschap. En toch weet ik zeker dat er wel gevallen zijn waarbij de personen elkaar in een relatie echt niet zouden kunnen hebben maar puur vriendschappelijk wel.

Toevallig heb ik zo'n vriend, en de gedachte dat we samen dingen zouden doen die je als stel doet is zo lachwekkend en gruwelijk :') .. En dat gevoel heeft hij ook bij mij.
pi_152128432
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:45 schreef vera166 het volgende:

[..]

In heel veel gevallen zit er bij een van de twee vast wel meer achter dan alleen vriendschap. En toch weet ik zeker dat er wel gevallen zijn waarbij de personen elkaar in een relatie echt niet zouden kunnen hebben maar puur vriendschappelijk wel.

Toevallig heb ik zo'n vriend, en de gedachte dat we samen dingen zouden doen die je als stel doet is zo lachwekkend en gruwelijk :') .. En dat gevoel heeft hij ook bij mij.
En bij hem ook? En na een iets te gezellige avond waar jullie beide iets teveel op hebben...? Komt mij te bekend voor.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
pi_152128531
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:47 schreef S2Madness het volgende:

[..]

En bij hem ook? En na een iets te gezellige avond waar jullie beide iets teveel op hebben...? Komt mij te bekend voor.
Ja ik denk dat we allebei walgen van het idee dat we meer dan dit zouden gaan doen. Ik mag hem echt en ik kan met hem lachen, vind echt dat ie leuke grappen maakt, drinken regelmatig iets met z'n tweeën. Maar hij is zo ijdel en denkt bijna vrouwelijker na dan ik (drama om niks, zeuren) en dat past niet bij mijn beeld van een aantrekkelijke man (hoewel hij wel fysiek aantrekkelijk is).

En ik denk (weet eigenlijk zeker) dat hij mij ook zo ziet. Het is ook nooit ongemakkelijk of wat dan ook *O* gewoon gezellig. We knuffelen niet eens bij het afscheid, iets wat de een wel zou initiëren als hij/zij meer zou willen, denk ik.
pi_152128566
Vriendschap tussen man en vrouw bestaat in de meeste gevallen niet, naar mijn ervaring wil 1 van de 2 wel meer.
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_152128631
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:39 schreef JustTalkLove het volgende:
In feite is het een heel gedoe, simpel weg omdat de vriend, zijn vriendin niet naakt aan iemand anders (bv in de sauna) wil laten zien.

Omdat we weten hoe mannen in elkaar steken, we zijn er zelf eentje.

pi_152128849
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:51 schreef vera166 het volgende:

[..]

Ja ik denk dat we allebei walgen van het idee dat we meer dan dit zouden gaan doen. Ik mag hem echt en ik kan met hem lachen, vind echt dat ie leuke grappen maakt, drinken regelmatig iets met z'n tweeën. Maar hij is zo ijdel en denkt bijna vrouwelijker na dan ik (drama om niks, zeuren) en dat past niet bij mijn beeld van een aantrekkelijke man (hoewel hij wel fysiek aantrekkelijk is).

En ik denk (weet eigenlijk zeker) dat hij mij ook zo ziet. Het is ook nooit ongemakkelijk of wat dan ook *O* gewoon gezellig. We knuffelen niet eens bij het afscheid, iets wat de een wel zou initiëren als hij/zij meer zou willen, denk ik.
Hopelijk zijn jullie daar echt eerlijk over, ook tegenover jezelf. Dat weet jij natuurlijk beter dan ik. Zelf heb ik helaas alleen ervaring met situaties waar een van de twee partijen toch meer wilde en de vriendschap te ongemakkelijk werd om door te zetten.

Ik zorg dan ook voor een juiste setting of meerdere personen om dergelijke situaties te voorkomen ;)
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
pi_152128889
quote:
14s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:54 schreef zarGon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat beperkt zich echt niet alleen tot mannen...
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
pi_152128999
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 17:02 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Hopelijk zijn jullie daar echt eerlijk over, ook tegenover jezelf. Dat weet jij natuurlijk beter dan ik. Zelf heb ik helaas alleen ervaring met situaties waar een van de twee partijen toch meer wilde en de vriendschap te ongemakkelijk werd om door te zetten.

Ik zorg dan ook voor een juiste setting of meerdere personen om dergelijke situaties te voorkomen ;)
Ja, ik ben dat in ieder geval wel. En als hij dat niet is houdt hij alles wel erg goed verborgen :D

Dat is wel jammer, dan snap ik ook wel dat je geen geloof meer hebt in pure vriendschap tussen een man en een vrouw. Meerdere personen erbij halen is altijd een goed idee, om de awkwardness te beperken. Misschien kom je wel ooit nog een vrouw tegen waarmee je het gevoel krijgt dat het echt alleen vriendschap is, en andersom natuurlijk ook. En anders niet; zo erg is het natuurlijk niet om geen vrouwelijke vrienden te hebben :P
pi_152129015
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:17 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

maar als ze het graag wil, dan zeggen wij geen nee.
Ligt eraan wie het is; huisgenootjes en vriendinnetjes-van, of collega's is voor mij een nee.

quote:

[..]

Reageer je ook zo wanneer je elkaar in alle rust naakt kunt bewonderen of neemt je pik dan toch over op een bepaald moment, hoe erg je het ook onderdrukt?

Ik zeg niet dat wij mannen herlenloze dieren zijn die overal op willen springen, maar het wordt wel heel moeilijk om de verleiding te lang te weerstaan (dat je lichaam reageert op de ander).
Ik vind het geen enkel probleem wanneer ik in een sauna zou zitten en mijn kloppende roede gedag komt zeggen. Zoiets is heel natuurlijk en daar schaam ik me geen ogenblik voor. Maar dan nog maakt dat niet automatisch dat ik haar uit elkaar wil trekken. Mijn lichaam mag zoveel reageren als het wil, maar die verleiding zit meer in het hoofd en die kan ik zonder problemen weerstaan.

Mijn partner zou wat mij betreft best naar de sauna gaan met een guy, zelfs al wil hij haar. Ik mag er toch wel vanuit gaan dat zij niets met diegene doet, zouden we een monogame relatie hebben. Als dat vertrouwen misplaatst blijkt, dan had zo'n verbod of regel haar echt niet tegengehouden.
pi_152129162
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:02 schreef zarGon het volgende:

[..]

Jij zou het wel chill vinden als jouw vriend naar de sauna gaat met een oude vriendin van hem (waar hij niets mee heeft gehad/gedaan)? Dat ze in alle rust naar elkanders nakende lichamen kunnen kijken stoort je niet?

Let wel: aangezien hij haar naakt wil zien, is ze aantrekkelijk genoeg. Anders zou het idee alleen al afkeer wekken.

Dat hij/zij in de vriendenzone zit is toch geen vrijbrief om elkaar maar naakt te zien? Een ander buiten je partner naakt zien (op je gemak), is dat niet zo intiem dat je dat liever niet hebt? En dan in zo'n setting ook nog.
Nah, hier toch niet mee eens. Als je iemand niet (seksueel) aantrekkelijk vindt, wil dat toch niet per se zeggen dat je lichamelijk gezien een áfkeer van diegene moet hebben? De manier waarop je naar een ander kijkt kan in principe toch ook wel gewoon "neutraal" zijn?

Sowieso, al vind je iemand op zich wél seksueel aantrekkelijk, dan wil dat toch niet per definitie zeggen dat je daar ook daadwerkelijk iets mee wilt doen, laat staan per definitie gáát doen? Ik geloof niet zo geloof in "zuivere" vriendschappen tussen (hetero) mannen en (hetero) vrouwen, dat wil niet zeggen dat ik hélemaal niet in vriendschappen tussen (hetero) mannen en (hetero) vrouwen geloof (zo ben ik zelf -in bepaalde opzichten- eigenlijk nog meer een mannen-vrouw dan een vrouwen-vrouw ook :') ).

Verder ook niet eens wat "setting" betreft. Wat Cue_ ook al schreef, juist in een sauna is het op zich wel normaal om elkaar naakt te zien... Ik moet zeggen dat ik eigenlijk meer moeite heb met het beste vriend-gedeelte ("beste" hè, niet zomaar een vriend) dan met het sauna-gedeelte... zeker omdat dit blijkbaar iets is wat ze al vaker samen deden, tja... Exclusiviteit qua naaktheid vind ik op zich heel mooi, maar val ook niet van mijn stokje als dat toch eens anders loopt zeg maar :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tails tell tales
pi_152129287
quote:
14s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:54 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ]
Lol :)

Als je met iemand van het andere geslacht samen bent (bv alleen in een kamer, of naakt in een sauna or whatever), dan maak je op zo een moment toch geen 'misbruik' van die situatie. Dat voelt toch 'vriendschappelijk" niet 'juist' aan. Los van wat onze hormonen en instincten mogen ingeven.

Overigens, waarom zouden die instincten opspelen ? En als ze opspelen, kun je jezelf toch best in bedwang houden niet. Zie het als een oefening in "bewust zijn" wording. Je 'neutraal' opstellen.

P.S. Mooi plaatje overigens. Mijn complimenten.
pi_152129583
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:45 schreef vera166 het volgende:
En toch weet ik zeker dat er wel gevallen zijn waarbij de personen elkaar in een relatie echt niet zouden kunnen hebben maar puur vriendschappelijk wel.

Toevallig heb ik zo'n vriend
Erg typische vrouwelijke gedachtegang... de 'wens' toch écht nét die éne speciale band hebben die anderen nooit hebben, maar jij dus wél...
misschien wel als enige ter wereld die zulk een goede en speciale -échte- vriendschap heeft, waarin jullie onzettend 'op één lijn zitten'
En het is écht zo, want hij bevestigd het ook als jij er lollig overdoet, hij moet het dus wel écht met je eens zijn.

Het punt echter dat de meeste mannen die andere man gewoon beoordelen als een 'mannen-vriend' en niet als 'vriendin'.
en bij mannenvriendschappen komt het uiteindelijk helemaal niet erop neer zozeer 'op een lijn te zitten' en het met elkaar eens te zijn (behalve dan waar het aankomt op algemene zaken als voetbal, mooie vrouwen oid, maar niet om emoties en persoonlijke meningen)..
Integendeel, juist een mannenvriend is een betere vriend als hij de durf heeft tegen te spreken een discussie aan te gaan en vooral de ander op fouten te wijzen.

Een man zal die mannenvriend van zn vriendin vooral als een huichelachtige vriend zien, die teveel 'meelult' en haar naar de mond praat, eentje die zn eigen mening verborgen houd om haar maar naar de mond te praten en net te doen alsof hij een van haar 'vriendinnen' is.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_152129674
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 17:17 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Lol :)

Als je met iemand van het andere geslacht samen bent (bv alleen in een kamer, of naakt in een sauna or whatever), dan maak je op zo een moment toch geen 'misbruik' van die situatie. Dat voelt toch 'vriendschappelijk" niet 'juist' aan. Los van wat onze hormonen en instincten mogen ingeven.

Overigens, waarom zouden die instincten opspelen ? En als ze opspelen, kun je jezelf toch best in bedwang houden niet. Zie het als een oefening in "bewust zijn" wording. Je 'neutraal' opstellen.

P.S. Mooi plaatje overigens. Mijn complimenten.
Ik vind het wel frappant dat jij, of all people hier, zo voor "vrijheid" bent, maar aan de andere kant, of all people hier, juist wel heel veel moeite met die vrijheid lijkt te hebben (niet als aanval bedoeld hoor, maar valt me wel op).

Dat jij "lust" bijvoorbeeld best vaak in de weg vind zitten en dat jij het best moeilijk vind om in liefde en lust je eigen grenzen te bepalen (iets wat ik toch meer dan eens in jouw posts terug heb zien komen).
Tails tell tales
pi_152129721
Ik vraag me soms af, waarom de natuur (God, who ever) ons mensen zo "seksueel" heeft gemaakt.

Op zich is de relatie tussen man - vrouw en man - man of vrouw - vrouw niet zoveel anders. Ok, er zijn een paar culturele en biologische verschillen tussen de seksen. Maar in essentie zijn we allemaal aan elkaar gelijk.

Waarbij (zoals Forbry) aangaf, een vrouw zich veel beter (kwa persoonlijkheid) bij mannen kan voelen (ze liever in een mannenwereld vertoeft), dan bij haar eigen "vrouw" soort (en clubje). Of vice versa.

Als dergelijke 'vriendschap' relatie tussen twee mensen (hetzij man of vrouw) zo mooi en perfect (goed passend) mogelijk is. Waarom dan al die "troubles" ermee ?

Het lijkt wel alsof onze "sekshormonen" (en alle gedachten daar rond) daar voor iets tussen zitten. Zij zorgen precies voor de "ruis" die, in zo een mooie vriendschapsrelatie tussen man en vrouw, ontstaan kan. Ik zeg wel 'kan', niet 'zal' of 'moet'.

Het idee dat je niet met een seksueel onaantrekkelijke vrouw in een sauna wilt gaan zitten, vind ik vreemd. Wat doet die 'seksuele aantrekkelijkheid' ertoe, als je "vrienden" van elkaar bent ? Niets toch. Of ben je enkel vrienden van elkaar, omwille van je 'mooi' lijf ?

En waarom zou een "mooie" vrouw geen contacten met andere mannen mogen onderhouden. Moet die vrouw zichzelf dan maar ergens opsluiten (in een "zuiver" vrouwenwereldje met vooral veel vrouwelijke vriendinnen en contacten). Omdat er anders potentieel teveel op haar gejaagd kan worden. "De kat daarin niet bij de melk zetten". Zoiets ? En nee, je loopt niet zomaar met je tieten ergens bloot. Dat zijn 'ook' mijn tieten, weet je. Ik voel me dan in mijn 'eer' gekrenkt, door wat je doet.

Nou kijk, alle respect voor de mogelijke weerstanden (en gevoeligheden) die hier aanwezig kunnen zijn. Als dat zo is, dan moet daar maar 'liefdevol zo goed als mogelijk rekening mee worden gehouden. Alleen zorgen al die weerstanden wel voor een extra beklemming, inzake de vriendschapskansen en mogelijkheden die er tussen mannen en vrouwen kunnen zijn.

Het meest praktische (in deze problematiek) lijkt me een 'aanvaarde' context te vinden. Voor de één is een sauna daarin ok, voor een andere niet. Andere optie, is elkaars partners ook mee te vragen. Dan voelen ze zich niet uitgesloten. Mits die partners met elkaar overkomen natuurlijk.

Zucht, het leven is lastig.
Staat de bokma al koud ? :)
pi_152129730
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 17:28 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Erg typische vrouwelijke gedachtegang... de 'wens' toch écht nét die éne speciale band hebben die anderen nooit hebben, maar jij dus wél...
misschien wel als enige ter wereld die zulk een goede en speciale -échte- vriendschap heeft, waarin jullie onzettend 'op één lijn zitten'
En het is écht zo, want hij bevestigd het ook als jij er lollig overdoet, hij moet het dus wel écht met je eens zijn.

Het punt echter dat de meeste mannen die andere man gewoon beoordelen als een 'mannen-vriend' en niet als 'vriendin'.
en bij mannenvriendschappen komt het uiteindelijk helemaal niet erop neer zozeer 'op een lijn te zitten' en het met elkaar eens te zijn (behalve dan waar het aankomt op algemene zaken als voetbal, mooie vrouwen oid, maar niet om emoties en persoonlijke meningen)..
Integendeel, juist een mannenvriend is een betere vriend als hij de durf heeft tegen te spreken een discussie aan te gaan en vooral de ander op fouten te wijzen.

Een man zal die mannenvriend van zn vriendin vooral als een huichelachtige vriend zien, die teveel 'meelult' en haar naar de mond praat, eentje die zn eigen mening verborgen houd om haar maar naar de mond te praten en net te doen alsof hij een van haar 'vriendinnen' is.
Tjonge jonge :D that escalated fucking snel. Is allemaal helemaal goed wat je zegt hoor, maak je niet te druk.
pi_152130456
@JTL

Hoewel het in theorie misschien gecompliceerd in elkaar steekt en getuige (veel van) dit soort topics dat in de praktijk ook wel doet, ervaar ik dat ZELF nauwelijks als zodanig. Ik weet behoorlijk goed waar mijn eigen grenzen liggen en welke grenzen ik wil dat anderen ten opzichte van mij aanhouden, heb één en ander goed onder controle en ik voel me verder ook niet echt beperkt in mijn doen en laten. Heel anders dus, dan hoe jij erin staat. ;)

"Waarbij (zoals Forbry) aangaf, een vrouw zich veel beter (kwa persoonlijkheid) bij mannen kan voelen (ze liever in een mannenwereld vertoeft), dan bij haar eigen "vrouw" soort (en clubje)."

Ik kan het doorgaans met beide geslachten eigenlijk wel goed vinden. Ik vind ook dat ze beide zo hun mooie en minder mooie dingen hebben (als je ze al in hokjes wilt/kan stoppen). Het is meer dat ik van mijzelf wel weet dat ik eigenlijk best veel mannelijke interesses/eigenschappen heb. Maar nee, ook daarin voel ik mij verder niet beperkt/belemmerd. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 29-04-2015 20:06:22 ]
Tails tell tales
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')