Het doet niet ter zake. Ik kom zo nu en dan ook bij mijn ex over de vloer. Hij is niet voor niks een ex. Ik heb voor mijn huidige partner gekozen en hij is voor mij de enige.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:21 schreef Zolder het volgende:
[..]
Bewust weggelaten dat het om haar ex gaat zeker? Dat kwam je iets beter uit hmm?
Dan kan je ook stellen dat het platform waar je elkaar ontmoet niet ter zake doetquote:Op dinsdag 21 april 2015 12:03 schreef Messina het volgende:
[..]
Het doet niet ter zake. Ik kom zo nu en dan ook bij mijn ex over de vloer. Hij is niet voor niks een ex. Ik heb voor mijn huidige partner gekozen en hij is voor mij de enige.
Als ik een man zou hebben die zo onzeker zou zijn als TS, zou 'ie zó exit zijn. En nee, zelfs dan zou mijn ex niet terug hoeven komen
ik weet niet of je dat laatste nou post uit een soort v bescheidenheid, maar ik vind dat echt onzin. ik ben wel Nederlands opgevoed en ik denk er net zo over. Dus dat het een cultureel iets is vind ik onzin. Ik vind wat jij zegt meer onder de noemer "niet meer dan normaal" vallen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 07:21 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het maakt wel wat uit. Ik voel me er niet fijn bij en geef dat aan bij haar. Ik zou het niet waarderen als ze er per se mee doorgaat wanneer ze weet dat ik het liever niet heb.
Wat mij betreft hou je rekening met de ander in de relatie. Natuurlijk tot een bepaald niveau, het moet allemaal wel een beetje redelijk zijn. Niet gaan poolen zo laat in de avond met een ex valt wat mij betreft onder redelijk. Je kunt gemakkelijk rekening houden met de partner door alsnog af te spreken, maar niet te poolen en het niet zo laat te doen.
Het is een samenspel, eh. Geven, nemen. Bijpraten kan ook elders om 18.00 uur, om maar wat te noemen.
[..]
Nogmaals: vertrouwen betekent niet dat ik alles maar fijn vind. Je kunt elkaar vertrouwen én bepaalde zaken net even anders aanpakken omdat de partner dat liever heeft. Tot een bepaalde mate natuurlijk; wat er wordt verwacht moet wel redelijk zijn.
Maar goed, dit is natuurlijk ook iets cultureels.. Ik ben niet Nederlands opgevoed en heb dus wat betreft dit soort situaties net een andere kijk op zaken.
Tinder is een app die gebruikt wordt voor dating.quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:04 schreef Zolder het volgende:
[..]
Dan kan je ook stellen dat het platform waar je elkaar ontmoet niet ter zake doetBadoo heeft bijvoorbeeld een optie "vrienden maken"
Jij maakt het nooit later dan gemiddeld met bepaalde vrienden?quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:22 schreef JDx het volgende:
Ik zou het ook raar vinden, zeker als ze het later maakt met hem dan met jou. Maar als zij dat niet vindt dan passen jullie waarschijnlijk niet bij elkaar, dat gaat toch een keer botsen lijkt me.
Mijn vriend en ik zijn beide Nederlands (opgevoed), maar delen jouw mening eigenlijk wel.quote:Op dinsdag 21 april 2015 07:21 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het maakt wel wat uit. Ik voel me er niet fijn bij en geef dat aan bij haar. Ik zou het niet waarderen als ze er per se mee doorgaat wanneer ze weet dat ik het liever niet heb.
Wat mij betreft hou je rekening met de ander in de relatie. Natuurlijk tot een bepaald niveau, het moet allemaal wel een beetje redelijk zijn. Niet gaan poolen zo laat in de avond met een ex valt wat mij betreft onder redelijk. Je kunt gemakkelijk rekening houden met de partner door alsnog af te spreken, maar niet te poolen en het niet zo laat te doen.
Het is een samenspel, eh. Geven, nemen. Bijpraten kan ook elders om 18.00 uur, om maar wat te noemen.
[..]
Nogmaals: vertrouwen betekent niet dat ik alles maar fijn vind. Je kunt elkaar vertrouwen én bepaalde zaken net even anders aanpakken omdat de partner dat liever heeft. Tot een bepaalde mate natuurlijk; wat er wordt verwacht moet wel redelijk zijn.
Maar goed, dit is natuurlijk ook iets cultureels.. Ik ben niet Nederlands opgevoed en heb dus wat betreft dit soort situaties net een andere kijk op zaken.
).quote:Op maandag 20 april 2015 23:07 schreef Koettie het volgende:
[..]
Geloof best dat ie geen nee Zou zeggen. Dus? Ik kan dat wel en zolang hij netjes voor zich houdt dat ie door m'n vagijn wil roeren kunnen we prima bier drinken.
Ik zou uiteindelijk ook absoluut niet willen dat mijn vriend alleen maar bij mij zou zijn/blijven, omdat ik hem in zijn contact met andere vrouwen (die hij dan misschien leuker blijkt te vinden) tegenhoud/beperk...quote:Op dinsdag 21 april 2015 10:12 schreef madeliefff het volgende:
[..]
haha tegenstrijdig wel. Je vertrouwt haar maar bent te jaloers om het goed te vinden. Waarover jaloers dan? Die jaloezie is toch juist uit angst dat er iets gebeurd ?;)
Op zich niet gek ook jaloezie bij zoiets. Iemand kan te vertrouwen zijn maar gevoelens kunnen weer opspelen en iemand kan besluiten de huidige relatie te beëindigen . Dan is iemand wel te vertrouwen maar loopt het niet goed af. Maar zoiets kan natuurlijk overal en met iedere man gebeuren. Niet alleen met exen. Dat hou je niet tegen. Je kunt slechts dit soort situaties beperken met bepaalde grenzen. af en toe met een ex afspreken zou ik wel accepteren maar een innige vriendschap waarbij ze elkaars deur plat lopen vind ik raar.
Ik verkies mijn vriend volledig boven al mijn "ex-en" (ex-en = inclusief verliefdheden en "scharrels", zoveel "serieuze" ex-en heb ik eigenlijk niet), maar voor een paar zal er desondanks altijd een klein vlammetje (emotioneel) of vonkje (seksueel) blijven. Uit respect voor mijn vriend heb ik daar ook geen contact meer mee (op de momenten dat je elkaar gewoon eens ergens tegenkomt na dan, in zulke gevallen vind ik dat bijvoorbeeld even samen ergens nog wat drinken ook wel moet kunnen).quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Sommige exen hebben gewoon voor altijd het hart van de ander. Ook al zegt ze dat ze echt definitief voor jou heeft gekozen of dat ze echt over hem heen is.... zodra die ex weer contact opneemt smelt ze weer als sneeuw voor de zon. Ik weet het uit ervaring. Wees tevreden dat je haar rebound bent geweest maar haar hart zal je nooit krijgen.
Ja, op zich wel, maar op basis van de OP krijg ik de indruk dat de vriendin van TS nóóit eens zo'n uitzondering voor hém wil maken en ze hebben nog maar een half jaar iets met elkaar. Normaal gesproken ben je dan nog volop verliefd op elkaar en juist dan zou je nog wel eens een uitzondering willen maken lijkt me.quote:Op dinsdag 21 april 2015 09:32 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
1 ding wat volgens mij nog niet aangekaart is, is dat dat poolen schijnbaar een 1-malig iets was. Dat kan verklaren waarom dat ietsje later is geworden.
Overigens heb ik met 1 ex ook nog contact (ongeveer 8 jaar geleden uit elkaar gegaan) en met haar spreek ik zo nu en dan ook nog eens af. Dit heb ik vanaf het begin aan mijn huidige vriendin verteld (ze kon toen nog bailen als ze dit echt een issue vond), dus wat mij betreft heeft ze dat ook maar te slikken.
Ik vind dat er in dit geval toch best een luchtje aanzit. Maar goed, enige wat TS kan doen is er met haar over praten. Wie immer bij dit soort dingenquote:Op dinsdag 21 april 2015 10:50 schreef fathank het volgende:
[..]
Het is wel vreemd dat ze bij TS structureel om 21:30 weg moet omdat ze vroeg moet slapen maar met die 'vriend' is het geen probleem om tot 23:30 in het 'poolcentrum' te hangen
Niet met vrouwen. Maar TS zegt ze moet altijd vroeg slapen en nu hoeft dat opeens niet. Beetje onzinnig om diegene dan voor te trekken, je partner zou op nummer 1 moeten staan.quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:40 schreef Messina het volgende:
[..]
Jij maakt het nooit later dan gemiddeld met bepaalde vrienden?
Omdat ik bij het aangaan van een relatie niet meteen mijn vrienden heb laten barsten heb ik een open relatie? Doe me een lol.quote:Op dinsdag 21 april 2015 09:13 schreef SkyChat het volgende:
[..]
Met oude neukertjes iets ondernemen?
Dat klinkt als een open relatie.
Mwa, ik zou denken dat het voor een keertje wel moet kunnen. Lijkt me trouwens dat als ze plannen tot vreemdgaan had dat ze dan niet vrolijk van tevoren had geappt dat ze iets zou gaan ondernemen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 10:50 schreef fathank het volgende:
[..]
Het is wel vreemd dat ze bij TS structureel om 21:30 weg moet omdat ze vroeg moet slapen maar met die 'vriend' is het geen probleem om tot 23:30 in het 'poolcentrum' te hangen
ja ik heb dat wel gelezen hoor, maar waaroooom ligt dat gevoelsmatig niet goed dan? Beantwoord dat eens? ik denk stiekem toch een angst dat zij hem leuk gaat vinden.....? maar als het iets anders is ben ik benieuwdquote:Op dinsdag 21 april 2015 11:48 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nogmaals dan maar weer: vertrouwen betekent niet dat ik alle acties die zij met andere mannen onderneem fijn vind. Ik kan haar prima vertrouwen en het (gevoelsmatig) toch niet fijn vinden dat ze met ex gaat poolen.
[..]
Even over nagedacht... Ik wil simpelweg niet dat ze het te (!) gezellig heeft met een ex.
Gevoelens en emoties naar een ander toe merk je niet meteen en je hoeft er ook niet vreemd voor te gaan of wat dan ook. Zulke gevoelens zijn ook zo sterk dat je ze niet kunt beheren: ze zijn er en je leert er maar mee leven.
Er is een reden waarom hij een ex is, maar dat betekent tegelijkertijd ook dat er een reden is waarom ze voor hem viel. Mijns inziens houd je altijd wel een zwak voor een ex en ik heb simpelweg geen trek in dat het zo gezellig is dat er nog een afspraak gepland wordt en dat het een terugkerend iets wordt. Gezonde afstand met een ex lijkt me wel zo fijn.
[..]
Precies, gevoelens... En dit is dus o.a. waarom ik eerder 'voorkomen is beter dan de verleiding weerstaan' zei.
[..]
Natuurlijk, maar je hoeft de kat ook niet op het spek te binden.
We zijn en blijven mensen, en het lijkt mij niet al te verstandig om elke keer weer in een verleiding te komen omdat je zegt dat je wel te vertrouwen bent en dat er niets gaat gebeuren...
Contextafhankelijk en gezond verstand, dus.
[..]
En zo heeft iedereen z'n grenzen. Mijn grens bereik je ietwat sneller dan jouw grens. Zolang de mensen in de relatie het eens kunnen worden over de grenzen, lijkt het me prima.
En nu blijkt na een half jaar s'avonds als een saaie lul op de bank ziiten, zijn vriendin best te porren is om spontaan iets te gaan doen (en daar dan een uitzondering voor maakt).quote:Naar eigen zeggen is het puur vriendschappelijk, en ergens zou ik het ook wel raar vinden als er meer achter zit, want we hebben nog maar een half jaar en ze heeft hemel en aarde bewogen om überhaupt mij te strikken voor een relatie,
Wel een bitch manier dan om dat te laten merken, opeens met je ex gaan stappen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 13:17 schreef madeleine-b het volgende:
Tja TS dacht het makkelijk te hebben...
[..]
En nu blijkt na een half jaar s'avonds als een saaie lul op de bank ziiten, zijn vriendin best te porren is om spontaan iets te gaan doen (en daar dan een uitzondering voor maakt).
Dus in plaats halve verdachtmakingen over vreemdgaan, kom uit je luie stoel en werk aan je relatie..
hear hearquote:Op maandag 20 april 2015 22:55 schreef PendingApproval het volgende:
[..]
Niks trollen, en zijn belangrijke natuurlijke verschillen tussen en mannen en vrouwen, dat ze gelijk zijn is de foutste onzin die ooit is verzonnen. Helaas hebben Nederlandse vrouwen een sinds de jaren 70 een emancipatiecomplex en vinden dat ze echte mannetjes moeten zijn, daarom voor mij ook geen Nederlandse partner, jug zeg bespaar me.
jij spoort ook nietquote:Op dinsdag 21 april 2015 13:17 schreef madeleine-b het volgende:
Tja TS dacht het makkelijk te hebben...
[..]
En nu blijkt na een half jaar s'avonds als een saaie lul op de bank ziiten, zijn vriendin best te porren is om spontaan iets te gaan doen (en daar dan een uitzondering voor maakt).
Dus in plaats halve verdachtmakingen over vreemdgaan, kom uit je luie stoel en werk aan je relatie..
Dit dusquote:Op dinsdag 21 april 2015 14:11 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
jij spoort ook nietjij vindt t normaal om zoiets op zo'n manier duidelijk te maken? haha, jezus. ik heb nu al medelijden met je mogelijke vriendje, exen en toekomstige vriendjes
als een vrouw sketchy bezig gaat is dat niet de fout van het vriendje, hoe inactief die misschien ook mag zijn, dan is zo'n wijf gewoon een ontzettende kut en totaal niet de moeite waard
Damn 5 pagina'squote:Op dinsdag 21 april 2015 14:21 schreef Ronaldsen het volgende:
Beetje vreemd dat ze altijd om 21:30 naar huis gaat normaal, ze blijft dus nooit een keer slapen? Dat vind ik best apart eigenlijk.
Verder niet direct heel druk om maken, al zou ik mij er ook wat ongemakkelijk bij voelen.
sorry, maar wat een kut updatequote:Op dinsdag 21 april 2015 15:51 schreef IAmdissapoint het volgende:
[..]
Damn 5 pagina's![]()
Maar natuurlijk blijft ze ook slapen, alleen dat is altijd op vrijdag/zaterdag avond, doordeweeks nooit.
Het is denk ik voor mij gewoon heel moeilijk te begrijpen waarom je zoiets zou willen. Ten eerste omdat ik geen exen heb, dus ook niet weet of en waarom ik eventueel behoefte zou hebben om met een ex af te spreken. Ten tweede omdat ik mezelf niet zo goed kan voorstellen waarom ik zou willen afspreken met een ex (wat toch altijd een beetje ongemakkelijk/awkward is lijkt me), terwijl ik ook met mijn huidige vriendin tijd zou kunnen doorbrengen. Dan kan je ten minste gewoon nog lekker seks hebben, een beetje chillen ; ik zie niet zo goed in waarom je opeens weer tijd met je ex door wil brengen.
Als het nu vrienden waren, is het wat anders. Maar dit is na een paar maanden, plotseling. Van vriendschap kun je dus niet echt spreken.
Maar ik ben van mijzelf ook vrij dominant, en ik trek dit soort dingen gewoon slecht. Moet me echter ook een beetje van mijn goede kant laten zien en haar lekker haar gang laten gaan, alleen ik wil ook niet te naïef zijn.
Nee niet echt, heb er verder niet echt een punt van gemaakt. Imo. als het meer voorstelt dan dat ze aan mij laat blijken, zal ze het echt niet opeens zeggen als ik er naar vraag.quote:Op dinsdag 21 april 2015 15:58 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
sorry, maar wat een kut updatezijn er nog nieuwe ontwikkelingen geweest? dat willen we weten!
ok, nouja, als over een maand alsnog blijkt dat t niet bij poolen is gebleven horen we t wel danquote:Op dinsdag 21 april 2015 16:05 schreef IAmdissapoint het volgende:
[..]
Nee niet echt, heb er verder niet echt een punt van gemaakt. Imo. als het meer voorstelt dan dat ze aan mij laat blijken, zal ze het echt niet opeens zeggen als ik er naar vraag.
Heb haar wel gezegd dat ik het onder alle omstandigheden meer zal waarderen als ze gewoon eerlijk is over dingen, maar toen kwam er weer een heel betoog dat ik alles voor haar ben en dat ze mij echt niet zou inruilen voor hem etc. Tja meer dan op haar blauwe ogen geloven kan ik niet doen wat dat betreft
En die ex van haar, tja het is ook een beetje een lulletje rozenwater dus ik kan me ook niet echt voorstellen dat ze er met hem vandoor zou gaan, maar ach volgens mij streelt het haar ego wel dat ik er een beetje mee zit
Ik vind het wel een ietwat raar verhaal (van haar kant bedoel ik), maar kan mij deze reactie van jou op zich wel voorstellen. Juist omdat het zo twijfelachtig is en er inderdaad dan weinig anders op zit dan haar maar te vertrouwen (EDIT: ja, je kan het ook meteen uitmaken natuurlijk, maar dat zou ik in dit geval wel erg rigoureus/niet proportioneel vinden). In het geval van bláuwe ogen kan je al hélemaal niet anders, dat begrijp ik maar al te goedquote:Op dinsdag 21 april 2015 16:05 schreef IAmdissapoint het volgende:
[..]
Nee niet echt, heb er verder niet echt een punt van gemaakt. Imo. als het meer voorstelt dan dat ze aan mij laat blijken, zal ze het echt niet opeens zeggen als ik er naar vraag.
Heb haar wel gezegd dat ik het onder alle omstandigheden meer zal waarderen als ze gewoon eerlijk is over dingen, maar toen kwam er weer een heel betoog dat ik alles voor haar ben en dat ze mij echt niet zou inruilen voor hem etc. Tja meer dan op haar blauwe ogen geloven kan ik niet doen wat dat betreft
En die ex van haar, tja het is ook een beetje een lulletje rozenwater dus ik kan me ook niet echt voorstellen dat ze er met hem vandoor zou gaan, maar ach volgens mij streelt het haar ego wel dat ik er een beetje mee zit
Dan ben je niet dominant, dan ben je jaloers. Groot verschilquote:Op dinsdag 21 april 2015 15:51 schreef IAmdissapoint het volgende:
[..]
Damn 5 pagina's![]()
Maar natuurlijk blijft ze ook slapen, alleen dat is altijd op vrijdag/zaterdag avond, doordeweeks nooit.
Het is denk ik voor mij gewoon heel moeilijk te begrijpen waarom je zoiets zou willen. Ten eerste omdat ik geen exen heb, dus ook niet weet of en waarom ik eventueel behoefte zou hebben om met een ex af te spreken. Ten tweede omdat ik mezelf niet zo goed kan voorstellen waarom ik zou willen afspreken met een ex (wat toch altijd een beetje ongemakkelijk/awkward is lijkt me), terwijl ik ook met mijn huidige vriendin tijd zou kunnen doorbrengen. Dan kan je ten minste gewoon nog lekker seks hebben, een beetje chillen ; ik zie niet zo goed in waarom je opeens weer tijd met je ex door wil brengen.
Als het nu vrienden waren, is het wat anders. Maar dit is na een paar maanden, plotseling. Van vriendschap kun je dus niet echt spreken.
Maar ik ben van mijzelf ook vrij dominant, en ik trek dit soort dingen gewoon slecht. Moet me echter ook een beetje van mijn goede kant laten zien en haar lekker haar gang laten gaan, alleen ik wil ook niet te naïef zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |