daar gaat het niet om. het gegeven dat je in staat bent tot een open relatie en die op het moment ook hebt is waar het om draait.quote:Op maandag 20 april 2015 23:23 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Als je een open relatie hebt betekend dat niet dat
a) je altijd een open relatie hebt
b) je altijd een open relatie hebt gehad
c) je altijd een open relatie zal hebben
Heel leuk, maar dit is sowieso niet jouw topic dus daar heb je niet echt iets over te zeggenquote:Op maandag 20 april 2015 23:24 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
je kan er nog een miljoentegenaan gooien, ik zeg niks onredelijks. omgekeerd ga ik ook geen mening geven over iemands open relatie, en hoe ze daarin moeten handelen. want ik sta er gevoelsmatig compleet anders in, dus wat weet ik er nou van? maar omgekeerd ontbreekt die bescheidenheid een beetje, geloof ik.
Maar goed, mensen die nú monogaam zijn blijven dat ook niet allemaal voor altijd. Je weet niet wat het leven gaat brengen.quote:Op maandag 20 april 2015 23:25 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
daar gaat het niet om. het gegeven dat je in staat bent tot een open relatie en die op het moment ook hebt is waar het om draait.
het is ook niet jouw topic. lekker puh!quote:Op maandag 20 april 2015 23:26 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Heel leuk, maar dit is sowieso niet jouw topic dus daar heb je niet echt iets over te zeggen
Nee, want of je in staat bent een open relatie aan te gaan hangt puur af van de persoon waarmee je een relatie hebt (en je eigen karakter natuurlijk). De klik, het vertrouwen, de chemie... Het vertrouwen moet dan zo onwijs sterk zijn en de band zo onwijs goed. Het is niet alsof jaloezie je dan per se vreemd is ofzo en daar ga jij in dit geval wel van uit...quote:Op maandag 20 april 2015 23:25 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
daar gaat het niet om. het gegeven dat je in staat bent tot een open relatie en die op het moment ook hebt is waar het om draait.
dat is waar, maar dan kan je net zo goed nergens meer over praten. je kan alleen afgaan op wat je nu weet. ik weet nu dat ik monogaam ben en jij nietquote:Op maandag 20 april 2015 23:27 schreef Koettie het volgende:
[..]
Maar goed, mensen die nú monogaam zijn blijven dat ook niet allemaal voor altijd. Je weet niet wat het leven gaat brengen.
het is in ieder geval niet het zelfde soort jaloezie hè? ik zou walgen van de gedachte dat mijn vriendin met een ander in bed lag. en velen met mij. dus die vorm van jaloezie ontbreekt iig in aanzienlijke mate.quote:Op maandag 20 april 2015 23:28 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Nee, want of je in staat bent een open relatie aan te gaan hangt puur af van de persoon waarmee je een relatie hebt (en je eigen karakter natuurlijk). De klik, het vertrouwen, de chemie... Het vertrouwen moet dan zo onwijs sterk zijn en de band zo onwijs goed. Het is niet alsof jaloezie je dan per se vreemd is ofzo en daar ga jij in dit geval wel van uit...
Vrouwen die met een andere kerel op date gaan zou ik dumpen.quote:Op maandag 20 april 2015 23:40 schreef sturmpie het volgende:
poolen in de slaapkamer
TS word genaaid
het is heel simpel, als je chick met een ander gaat, gaat ze vreemd. en jou houdt ze aan het lijntje.
veel vrouwen gaan graag vreemd. dat is een onomstotelijk feit.
Uiteraard. Dat doe ik dan ook dagelijks.quote:Op maandag 20 april 2015 23:35 schreef JedimindhaX het volgende:
omgekeerd kan je elkaar trouwens natuurlijk ook bijzonder erg vertrouwen zonder dat je anderen neukt
uhhuhquote:Op maandag 20 april 2015 23:49 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Uiteraard. Dat doe ik dan ook dagelijks.![]()
En als je elkaar zo bijzonder erg vertrouwd maak je mij niet wijs dat je je echt druk gaat maken om een chick die wellicht wel een avondje om zijn fiere werktuig heen zou willen hangen.Als het gezonde jaloezie is, praat je erover en lach je erom.
Ja, het is ook helemaal geen schande om je daar druk om te maken! In tegendeel. Je mag je tot op zekere hoogte overal druk over maken natuurlijk. Als je het vervolgens bespreekbaar maakt is het juist goed. Kom je sterker uit als het goed is. Ik zou het wel een schande vinden als iemand bij mij aankwam met de beschuldiging ´dat ik zeker vreemd wil gaan´. En DAT wordt hier geroepen. Grote kans dat het dan in mijn geval uit zou zijn, maar niet omdat ik vreemd wou gaan. Zou ik namelijk echt ontzettend onbeschoft en lomp vinden om daar vanuit te gaan, en blijkbaar zat de relatie dan toch niet goed.quote:Op maandag 20 april 2015 23:57 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
uhhuhmaar als je vriendin opeens afspreekt met een ex, die ze verder nooit ziet of spreekt, afwijkt van haar 'regime', iets voor hem doet wat ze niet voor jou doet, dan mag je je daar best een beetje druk om maken toch?
als dat zo uit het niets komt vind ik het niet perse een teken van een gebrek aan vertrouwen als dat je niet lekker zit
ik denk dat in zo'n situatie dat bij de meeste mensen wel in het achterhoofd zit, ookal zeggen ze het dan misschien nietquote:Op dinsdag 21 april 2015 00:02 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Ja, het is ook helemaal geen schande om je daar druk om te maken! In tegendeel. Je mag je tot op zekere hoogte overal druk over maken natuurlijk. Als je het vervolgens bespreekbaar maakt is het juist goed. Kom je sterker uit als het goed is. Ik zou het wel een schande vinden als iemand bij mij aankwam met de beschuldiging ´dat ik zeker vreemd wil gaan´. En DAT wordt hier geroepen. Grote kans dat het dan in mijn geval uit zou zijn, maar niet omdat ik vreemd wou gaan. Zou ik namelijk echt ontzettend onbeschoft en lomp vinden om daar vanuit te gaan, en blijkbaar zat de relatie dan toch niet goed.
dat is inderdaad het meest verstandige wat je in een dergelijke situatie kan doen.quote:Op maandag 20 april 2015 23:42 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Vrouwen die met een andere kerel op date gaan zou ik dumpen.
En wat zei je toen dan? "Okay, is goed?"quote:Op maandag 20 april 2015 22:38 schreef IAmdissapoint het volgende:
Vorige week donderdagmiddag stuurde mijn vriendin opeens een app, dat ze die avond ging poolen met een jongen. Ze kent hem uit het verleden, en hebben geloof ik ook heel kort iets gehad samen.
Ik ging eens een beetje terug kijken op het FB profiel van mijn vriendin, en ik zie daar dus dat ze twee jaar terug ook met deze gast samen naar het strand ging enzo (...) maar nu opeens gaat ze zomaar tot half 12 poolen met die jongen, zo lang is ze 's avonds nog nooit bij mij gebleven, dan moet ze altijd om half 10 weer naar huis omdat ze vroeg wil slapen..
Is inderdaad best claimend. Als er vertrouwen is hoort het echt niet uit te maken.quote:Op dinsdag 21 april 2015 07:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
En wat zei je toen dan? "Okay, is goed?"
Shitstorm incoming, maar als dat mijn vriendin was, zou ik op z'n minst aangeven dat ik het niet fijn vind én niet wil dat ze op dat tijdstip met hem gaat poolen. Noem het jaloers of hoe je het noemen wil, maar bijpraten met iemand kan ook prima op een eerder tijdstip.
Ik zou in ieder geval praten en aangeven hoe het mij doet voelen en wat ik liever zou zien.
En wellicht komt dit claimend over, maar een ex is wat mij betreft een no-go; afgesloten hoofdstuk, waarom één-op-één afspreken in de late avond? Dat je elkaar ziet en groet, okay, maar om dan te gaan poolen... Neh. Of ik ga mee.
Ik weet dondersgoed dat zij te vertrouwen is en dat zij zelf in staat is om op de juiste manier te reageren op een toenadering van een andere man, maar ik ben veels te jaloers om ervan af te weten en het op zijn beloop te laten. (Dezelfde beperkingen gelden ook voor mij, natuurlijk.)
Maar goed, soort zoekt soort. Ik heb een vriendin waar dit mee te bespreken valt en een middenweg gevonden kan worden zonder elkaar te krenken. Van "ik doe niets verkeerd en wil per se mijn zin, je leert er maar mee leven" is geen sprake.
So be it, dan.quote:
Dit vind ik altijd zo'n dooddoener. Vertrouwen betekent niet dat je geen (enkele) rekening mag/kunt/wil houden met je partner en maar doet wat je wil, en allerlei verleidingen gaat opzoeken.quote:Als er vertrouwen is hoort het echt niet uit te maken.
Het is geen dooddoener. Als je vertrouwen hebt in je partner, maakt het niet uit dat ze gaat poolen met een ex. Je vertrouwt je partner immers en weet dat er niks verkeerds gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 21 april 2015 07:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
So be it, dan.
[..]
Dit vind ik altijd zo'n dooddoener. Vertrouwen betekent niet dat je geen (enkele) rekening mag/kunt/wil houden met je partner en maar doet wat je wil, en allerlei verleidingen gaat opzoeken.
Het is net zoals met praten: soms is het gewoon beter om je mond dicht te houden en niet alles te zeggen wat je denkt. Ergo: soms is het beter om te voorkomen dan weerstand te bieden aan een verleiding.
Het maakt wel wat uit. Ik voel me er niet fijn bij en geef dat aan bij haar. Ik zou het niet waarderen als ze er per se mee doorgaat wanneer ze weet dat ik het liever niet heb.quote:Op dinsdag 21 april 2015 07:13 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
Het is geen dooddoener. Als je vertrouwen hebt in je partner, maakt het niet uit dat ze gaat poolen met een ex.
Nogmaals: vertrouwen betekent niet dat ik alles maar fijn vind. Je kunt elkaar vertrouwen én bepaalde zaken net even anders aanpakken omdat de partner dat liever heeft. Tot een bepaalde mate natuurlijk; wat er wordt verwacht moet wel redelijk zijn.quote:Je vertrouwt je partner immers en weet dat er niks verkeerds gaat gebeuren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |