Ja, logisch natuurlijk dat je dan wat minder close bent. Vroeger zagen we elkaar elke dag omdat we bij elkaar in de straat woonden en verder toch niets te doen hadden. Nu is die lul aan de andere kant van het land gaan wonen, gezellig hoor. Zo loopt het in het leven nou eenmaal.quote:Op woensdag 29 april 2015 11:10 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik denk trouwens dat het wel een wereld van verschil maakt, indien die 'vriend' zelf een partner zou hebben.
Eerlijk gezegd denk ik dat de vriendschap dan ineens ook een stuk minder close is.
Mijn beste vriendin woont in een ander land en kent 3 van mijn exen/vriendinne .quote:Op woensdag 29 april 2015 11:10 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik denk trouwens dat het wel een wereld van verschil maakt, indien die 'vriend' zelf een partner zou hebben.
Eerlijk gezegd denk ik dat de vriendschap dan ineens ook een stuk minder close is.
Spelletje?quote:Op woensdag 29 april 2015 10:57 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Als je seks met me wil vraag het me dan gewoon, dan kan ik je afwijzen en kunnen we verder met onze dag. Ik ben te moe voor dit soort spelletjes
Dus hij heeft 15 jaar een vrouw maar was 8 vd afgelopen 14 jaar verliefd op jou? Of hebben jullie elkaar jaren niet gesproken? Ik vind t hoe dan ook toch ergens wat egoïstisch van je.. Als je heel eerlijk tegenover jezelf bent is het dan ook voor hem de beste uitkomst geweest dat jullie vrienden zijn gebleven? T is niet je verantwoordelijkheid natuurlijk, maarja. Als je echt om hem geeft enzo denk ik dan. Lekker belangrijk is het overigens wel, is niet gezond en wordt hij uiteindelijk echt niet gelukkiger van. Dus gaat t je ook om zijn geluk of om dat je een fijne beste vriend hebt? Eh. Whateverquote:Op woensdag 29 april 2015 11:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Als hij het opwindend vindt dat hij details hoort over het sexleven van mij en mijn vriend wens ik hem daar veel plezier mee. Lekker belangrijk zeg.
En stel dat hij nog gevoelens voor me zou hebben na 14 jaar, dan is dat toch helemaal niet boeiend omdat ik ze niet heb? Hij heeft trouwens al 15 jaar een vrouw en sinds een paar jaar een kind. Ik heb ook al 12 jaar een relatie. En we zijn nog steeds beste vrienden, onze partners vinden dat prima aangezien we allemaal volwassen zijn.
Nee, we zijn 22 jaar bevriend, sinds mijn 12e, hij was toen 14. Ik kan niet ontkennen dat ik in mijn puberteit waanzinnig egoistisch was neequote:Op woensdag 29 april 2015 11:17 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Dus hij heeft 15 jaar een vrouw maar was 8 vd afgelopen 14 jaar verliefd op jou? Of hebben jullie elkaar jaren niet gesproken? Ik vind t hoe dan ook toch ergens wat egoïstisch van je.. Als je heel eerlijk tegenover jezelf bent is het dan ook voor hem de beste uitkomst geweest dat jullie vrienden zijn gebleven? T is niet je verantwoordelijkheid natuurlijk, maarja. Als je echt om hem geeft enzo denk ik dan. Lekker belangrijk is het overigens wel, is niet gezond en wordt hij uiteindelijk echt niet gelukkiger van. Dus gaat t je ook om zijn geluk of om dat je een fijne beste vriend hebt? Eh. Whatever
GILFs?quote:Op woensdag 29 april 2015 11:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee, we zijn 22 jaar bevriend, sinds mijn 12e, hij was toen 14. Ik kan niet ontkennen dat ik in mijn puberteit waanzinnig egoistisch was neeIk heb hem wel gelijk verteld dat de liefde niet wederzijds was. Voor zover je op die leeftijd kunt spreken van liefde he. Het is gewoon gesleten bij hem.
Er is niemand op mijn partner na die me zo goed kent als mijn beste vriend. We zeggen alles tegen elkaar. Mocht hij toch ineens weer/nog gevoelens voor mij hebben, zou hij dat absoluut zeggen. Hij is heel eerlijk op dat gebied en schaamt zich nergens voor. Dat is iets dat zeker bespreekbaar is.
En met 'lekker belangrijk' bedoelde ik dat iedere man fantaseert en dat het mij niet kan schelen als ik het onderwerp van zijn fantasie zo af en toe eens ben. Wanneer het meer dan af en toe een fantasie is hoor ik dat vanzelf wel. Ik kan het me niet voorstellen trouwens, ik weet namelijk waar hij wel over fantaseert en ik kom niet echt in de richting
quote:
quote:Op woensdag 29 april 2015 11:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er is niemand op mijn partner na die me zo goed kent als mijn beste vriend. We zeggen alles tegen elkaar. Mocht hij toch ineens weer/nog gevoelens voor mij hebben, zou hij dat absoluut zeggen. Hij is heel eerlijk op dat gebied en schaamt zich nergens voor. Dat is iets dat zeker bespreekbaar is.
Ik ben m'n beste vriendin kwijtgeraakt omdat ik verliefd op haar was en het niet meer trok. Heb t haar ook eerlijk verteld. Weet ook heel goed dat zo'n soort scenario als wat jij beschrijft in mijn geval ook wss was geweest, maar dat had me niet uitgemaakt. Better to have loved and lostquote:Op woensdag 29 april 2015 11:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]Nee dat geloof ik niet.
Maar we hebben het er trouwens nog wel eens over gehad hoe het zou zijn geweest als ik toen wel toegehapt zou hebben. Dat had dan een paar maanden geduurd, we hadden elkaar de tent uitgevochten en ik had hem waarschijnlijk ontzettend veel pijn gedaan. Ondankt zijn kalverliefde is hij nu heel blij dat ik standvastig bleef en we nu nog steeds voor alles bij elkaar terecht kunnen. Behalve sex dus
Dat is echt klotequote:Op woensdag 29 april 2015 11:39 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Ik ben m'n beste vriendin kwijtgeraakt omdat ik verliefd op haar was en het niet meer trok. Heb t haar ook eerlijk verteld. Weet ook heel goed dat zo'n soort scenario als wat jij beschrijft in mijn geval ook wss was geweest, maar dat had me niet uitgemaakt. Better to have loved and lostik had zowat een teelbal gegeven om haar te kunnen zoenen, vast te houden, met haar te vrijen - ongeacht de afloop. Om je een klein idee te geven van hoe hij er misschien ook wel tegenaankijkt
Schitterend antwoord. Jij zit op mijn golflengtequote:Op woensdag 29 april 2015 10:26 schreef Cue_ het volgende:
Volgens mij kan je prima vrienden zijn met t andere geslacht, al is het wel altijd handig als je daarvoor eens seks hebt gehad, zodat die spanning de wereld uit is
quote:Op woensdag 29 april 2015 09:10 schreef zarGon het volgende:
Haha, samen naar de sauna.
Hahahaha, nee.
Sommige mensen (ik heb het niet alleen over jou, JTLquote:Op woensdag 29 april 2015 13:04 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Schitterend antwoord. Jij zit op mijn golflengte
Aanvullend. Als je vriend/vriendin niet wilt dat je seks hebt met anderen (jullie hebben geen "open" relatie, maar een monogaam gesloten) dan houdt je je uit liefde en respect aan die "regel" voor de ander.
Voor het overige, zie ik niet goed in, wat er te verbieden valt. Het verbod op "seks" met anderen is er al één (die in principe niet nodig is). Als dat verbod er is, houd je je eraan. Je rijdt toch ook niet door een rood licht ?
Al het overige is gebaseerd op vertrouwen, openheid, etc. Waarom niet lekker met een vriend (van het andere geslacht) naar de sauna ? Waarom niet samen praten, schrijven, elkaar af en toe eens zien (onder welke omstandigheid ook, zolang het maar geen seks is). Zalig is zoiets.
Toch ontnemen veel mensen die VRIJHEID aan de ander.
Waarom vertrouwt met de ander niet ? Uit angst ? Omdat men zichzelf niet vertrouwt.
Zoals in het topic al aangegeven, het heeft geen enkele zin iemand anders te "controleren". Als die vreemd gaan wilt, gaat die vreemd. Buiten je weten om. En dat gebeurt meer, dan meeste mensen hiervoor uitkomen. Wat je doet nadenken of dat "verbod" op seks wel zo handig is.
Zolang je seks buiten de relatie kan houden, is vriendschap toch prachtig en mogelijk ?
quote:Op woensdag 29 april 2015 12:40 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Eigenlijk ben jij haar beste vriend, en hem gebruikt ze alleen voor sex, zegt een stemmetje in mijn hoofd.
Vrouwen zullen nooit liegen over zaken tochquote:Op woensdag 29 april 2015 13:28 schreef -Strawberry- het volgende:
Achterhalen of er eerder iets is gebeurd tussen hen. Zo niet, zou ik me niet bedreigd voelen. Ze hebben elkaar al eens naakt gezien in een sauna, dat maakt het voor mij wel anders. Als er spanning was geweest dan hadden ze daar vast eerder wat mee gedaan. Die jongen zit zo vuistdiep in de friendzone, laat haar gewoon lekker naar de sauna gaan als ze dat voorheen ook met hem deed.
Nope. Ik heb een paar vriendinnen waarmee ik bijna omga als 'beste vrienden' volgens jouw begrip en geloof me: daar ben ik totaal niet in geïnteresseerd als meer dan gewoon een maatjequote:Op dinsdag 28 april 2015 22:57 schreef smint133 het volgende:
[..]
Zoals ik al beschreef geloof ik ook niet in puur platonische vriendschappen tussen man en vrouw. Volgens mij speelt er bij een van de personen altijd wel meer. Ik vraag me dan ook af of vrouwen dit niet zien, of niet willen zien vanuit hun naïviteit.
Jij zou het wel chill vinden als jouw vriend naar de sauna gaat met een oude vriendin van hem (waar hij niets mee heeft gehad/gedaan)? Dat ze in alle rust naar elkanders nakende lichamen kunnen kijken stoort je niet?quote:Op woensdag 29 april 2015 13:28 schreef -Strawberry- het volgende:
Achterhalen of er eerder iets is gebeurd tussen hen. Zo niet, zou ik me niet bedreigd voelen. Ze hebben elkaar al eens naakt gezien in een sauna, dat maakt het voor mij wel anders. Als er spanning was geweest dan hadden ze daar vast eerder wat mee gedaan. Die jongen zit zo vuistdiep in de friendzone, laat haar gewoon lekker naar de sauna gaan als ze dat voorheen ook met hem deed.
Wat voor setting? Juist de setting van een sauna maakt het normaal om elkaar naakt te zien.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |