Hierboven wordt gezegd dat het blauwe uur maar 10 minuten duurt ('s avonds), maar dat kunnen we best verlengen. Zodra de zon onder is start in mijn optiek het blauwe uur en die stopt zodra de lucht zwart is en er geen licht/detail meer in te zien is. Zo heb ik onderstaande foto's gemaakt van zo'n 15 tot 45 á 60 minuten ná zonsondergang en ik vind ze allemaal in deze categorie vallen:quote:Het blauwe uur is de benaming voor het verschijnsel dat 's ochtends, het uur voor zonsopkomst en 's avonds, net na zonsondergang bij bepaalde omstandigheden de lucht en de omgeving een blauwe kleur aannemen. Het blauwe uur is een onderdeel van de schemering en duurt meestal slechts een tiental minuten. De naam is ontstaan uit het Frans: l'heure bleue.
De periode moet niet verward worden met het "gouden uur" genoemd naar de Engelse term golden hour (ook wel magic hour). Dat is namelijk het uur na zonsopkomst of voor zonsondergang; het licht heeft dan een warme, goudachtige kleur.
quote:Op woensdag 29 april 2015 08:27 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is geen blauw uur meer ofwel?
helaas Kano, NOG vroeger je bed uit en op de fiets stappenquote:het uur voor zonsopkomst en 's avonds, net na zonsondergang
Same here, hopelijk gaat het lukkenquote:Op woensdag 29 april 2015 08:16 schreef Flipmoehoe het volgende:
lastig.. weinig tijd 's avonds met de kleine thuis.
Ga is kijken of het toch lukt om wat te maken.
heb het topic laten koppelen aan de reeks "maandelijkse fotowedstrijd"
Nog niet, zon is nog niet onderquote:Op woensdag 29 april 2015 08:27 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is geen blauw uur meer ofwel?
dacht ik ook al, maar: "Maart 2013: Gouden uur (Nalbandian)"quote:Op woensdag 29 april 2015 12:41 schreef SunChaser het volgende:
Leuk, hadden we dit thema vorig jaar ook niet?
Tsja herhalingen met thema's kan niet uitblijven.quote:Op woensdag 29 april 2015 12:41 schreef SunChaser het volgende:
Leuk, hadden we dit thema vorig jaar ook niet?
Vroeger m'n nest uit dusquote:Op woensdag 29 april 2015 12:42 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Nog niet, zon is nog niet onder
Of te laat als t ochtend is
Daar zou ik dus nooit aan mee doen, veel te vroeg me nest uitquote:Op woensdag 29 april 2015 12:45 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
dacht ik ook al, maar: "Maart 2013: Gouden uur (Nalbandian)"
Geen blauw uur
in Maart kon je later het bed uit om voor dit thema een foto te maken..quote:Op woensdag 29 april 2015 12:46 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Daar zou ik dus nooit aan mee doen, veel te vroeg me nest uit!
Echt niet, ik ging al winnenquote:Op woensdag 29 april 2015 16:39 schreef Junglebeast het volgende:
Hmm zal proberen deze wedstrijd te winnen. Kan ik 'sport' als thema kiezen voor de volgende.
2x Radio achter elkaar klopt nietquote:Op dinsdag 28 april 2015 20:13 schreef Thrilled het volgende:
* januari 2015: Radio (MaGNeT)
* december 2014: Radio (OmeRon)
fixedquote:Op woensdag 29 april 2015 16:48 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
2x Radio achter elkaar klopt niet
December was : Drank
Ooit een x fout in de lijst gezet door iemand.
Graag ff aanpassen
Okee...quote:Op woensdag 29 april 2015 21:02 schreef Yvesss het volgende:
Laat Marcel Tuit dit topic maar niet lezen...
Die weet wel van wanten met het blauwe uurtje namelijk, dan is elke andere deelnemer welhaast bij voorbaat kansloos.quote:
Wat een onzin.quote:Op woensdag 29 april 2015 21:46 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Die weet wel van wanten met het blauwe uurtje namelijk, dan is elke andere deelnemer welhaast bij voorbaat kansloos.
Dit vond ik in de OP:quote:Op woensdag 29 april 2015 22:27 schreef nielsgeode het volgende:
Voldoen foto's gemaakt in de nacht in een stad met een zwarte hemel en alleen straatlantaarns als light-source ook aan het thema?
Maar ik ga een foto er niet op "diskwalificeren". Een ander zal er anders over denkenquote:Het blauwe uur is de benaming voor het verschijnsel dat 's ochtends, het uur voor zonsopkomst en 's avonds, net na zonsondergang bij bepaalde omstandigheden de lucht en de omgeving een blauwe kleur aannemen. Het blauwe uur is een onderdeel van de schemering en duurt meestal slechts een tiental minuten. De naam is ontstaan uit het Frans: l'heure bleue.
De periode moet niet verward worden met het "gouden uur" genoemd naar de Engelse term golden hour (ook wel magic hour). Dat is namelijk het uur na zonsopkomst of voor zonsondergang; het licht heeft dan een warme, goudachtige kleur.
Dus nielsgeode, jouw foto zou niet in deze categorie vallen.. zwarte luchten en sterren vallen bij mij onder nachtfotografie, niet onder het blauwe uur...quote:Hierboven wordt gezegd dat het blauwe uur maar 10 minuten duurt ('s avonds), maar dat kunnen we best verlengen. Zodra de zon onder is start in mijn optiek het blauwe uur en die stopt zodra de lucht zwart is en er geen licht/detail meer in te zien is.
Je kan ook op elke slak zout gaan leggen? Volgens mij is mijn omschrijving en de voorbeeldfoto's duidelijk zat.quote:Op woensdag 29 april 2015 22:46 schreef Yvesss het volgende:
Omdat je fiets blauw is, of jezelf blauw bent? Weer zo'n punt van discussie.
maar ik heb hem al opgerekt tot de max.. daarom mijn vraag..quote:Op woensdag 29 april 2015 23:02 schreef Yvesss het volgende:
Dat het blauwe uur wel ietwat te rekken valt. Je hoeft alleen maar naar buiten te kijken. Een onbewolkte lucht helpt uiteraard enorm.
Nee, blauwe uur is NIET n random blauwe luchtquote:Op woensdag 29 april 2015 23:07 schreef Yvesss het volgende:
Nee, jij bepaalt de voorwaarden. Dat is duidelijk. Maar blue is nou eenmaal blue, het gaat om de blue sky. Hoe laat en wanneer iemand dat wil doen, whatever. Maar maak je geen zorgen, je kunt dat niet zo makkelijk faken.
Yep, Noordwijkerhout/Noordwijk aan zeequote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zie ik in de verte de bosrand naar de duinen?
Mooi gebied. Ouders van een goede vriendin wonen in N'wijkerhout.quote:
Daar moet ik ook nog eens heen.quote:Op maandag 4 mei 2015 16:43 schreef bepklep82 het volgende:
Als ik hier de straat uit loop heb ik zicht op kinderdijk.
Helaas, ik zoek iets in het oosten van het land.quote:Op maandag 4 mei 2015 18:02 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Er staat hier in de straat nog een leuk huis te koop
De werkgelegenheid in ZH ligt hogerquote:Op maandag 4 mei 2015 18:18 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Helaas, ik zoek iets in het oosten van het land.
Het is voor mij maar 30 sec lopen, dus zodra het begint ga ik lopen.quote:Op maandag 4 mei 2015 19:14 schreef Yvesss het volgende:
Niet te vroeg hè, vul hier je woonplaats in.
Wat heb je voor camera?quote:Op maandag 4 mei 2015 20:04 schreef bepklep82 het volgende:
Ik snap nog altijd geen bal van mijn camera, dus een mooie bliksem zal er wel niet inzitten.
Ik vind foto's maken erg leuk, heb er ook oog voor enzo.quote:Op maandag 4 mei 2015 20:13 schreef Worteltjestaart het volgende:
Wat snap je er niet aan, lijkt mij een camera waar je veel kanten mee uit kunt?
Ik zit ook te kijken wat het weer doet, mogelijk een mooie zonsondergangquote:Op woensdag 6 mei 2015 20:04 schreef bepklep82 het volgende:
Met wat geluk vanavond misschien nog een mooie foto maken.
Als ik naar links kijk is het weer bijna zwart en rechts strak blauw.quote:Op woensdag 6 mei 2015 20:06 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Ik zit ook te kijken wat het weer doet, mogelijk een mooie zonsondergang!
Dan had je een selfie kunnen maken en insturen, zeker weten dat je blauw was van de kouquote:Op woensdag 6 mei 2015 21:58 schreef bepklep82 het volgende:
Ik ga eens kijken wat er van geworden is. Zal vast heel wat minder zijn dan de door jullie geplaatste foto's, maar ach.
Staat trouwens verdomd veel windLag bijna in het water..
Daar heb ik geen water voor nodig hoor, ik ben chronisch onderkoeldquote:Op woensdag 6 mei 2015 22:07 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Dan had je een selfie kunnen maken en insturen, zeker weten dat je blauw was van de kou
nacht of morgen?quote:Op maandag 11 mei 2015 15:05 schreef over_hedge het volgende:
[ afbeelding ]
Gemaakt zondagnacht om 05:30 oid in bali
Nouja 05:30 is officeel nog nacht. Maar kan je ook wel al morgen noemen ja.quote:
Mooi!quote:Op maandag 11 mei 2015 15:05 schreef over_hedge het volgende:
[ afbeelding ]
Gemaakt zondagnacht om 05:30 oid in bali
Ook als t bewolkt is krijg je blauw in je foto's tijdens t blauwe uurtje hoorquote:Op maandag 11 mei 2015 19:51 schreef Flipmoehoe het volgende:
Ben nu 2 avonden achter elkaar van 21:00 tot 22:00 buiten geweest.
Geen mooie blauwe lucht, ik geef het op
Wilt niet zeggen dat dat mooi isquote:Op maandag 11 mei 2015 20:10 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ook als t bewolkt is krijg je blauw in je foto's tijdens t blauwe uurtje hoor
Dat ligt aan de compositie en wat je fotografeert, met blauwe lucht wil ook niet zeggen dat t mooi isquote:Op maandag 11 mei 2015 20:15 schreef LittleBrownie het volgende:
[..]
Wilt niet zeggen dat dat mooi is
Die heb volgens mij ook wel maar dan is de afstand tot de mannen weer te grootquote:Op maandag 11 mei 2015 22:03 schreef Flipmoehoe het volgende:
Net wel een nieuwe foto gemaakt. Vind hem nog niet super. Maar denk dat ik hem wel inzend.
Vind de jouwe erg origineel, alleen jammer dat het bovenste stuk van het raam er niet op staat
SunChaser + Stefan = 1?quote:Op maandag 11 mei 2015 22:24 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Die heb volgens mij ook wel maar dan is de afstand tot de mannen weer te grootdaarom deze en raam was erg hoog
Lange sluitertijdquote:
Ik vind het vaak te HDR overkomen. Een avondplaat hoort diepe schaduwen te bevatten. Punt.quote:
Onzin. Dan doe je t gewoon niet goedquote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:17 schreef bepklep82 het volgende:
Als ik een te lange sluitertijd gebruik is het één grote blur.
Lange sluitertijd + statief, dus.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:17 schreef bepklep82 het volgende:
Als ik een te lange sluitertijd gebruik is het één grote blur.
Precies, eventueel nog een kabeltje/afstandbediening voor bulbquote:
Is dus geen onzin.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:20 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Onzin. Dan doe je t gewoon niet goed
Die heb ik niet en kan er ook niet op.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:24 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Precies, eventueel nog een kabeltje/afstandbediening voor Nulb
Je zegt t zelf. Dan doe je t ergens niet goedquote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:25 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Is dus geen onzin.
Ik betrek het toch op mezelf?
Zelfs met een 20 jaar oud Aldi-statief, als het maar niet waaitquote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:29 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Je zegt t zelf. Dan doe je t ergens niet goedMaar je kan zelfs met een half uur sluitertijd haarscherpe fotos krijgen
En met lange sluitertijd kan je dan ook nog prima krijgen hoor. Lang leven raw fotos maken.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:08 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Ik vind het vaak te HDR overkomen. Een avondplaat hoort diepe schaduwen te bevatten. Punt.
En verder is het natuurlijk een kwestie van smaak / voorkeur.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:50 schreef over_hedge het volgende:
[..]
En met lange sluitertijd kan je dan ook nog prima krijgen hoor. Lang leven raw fotos maken.
Me not like HDRquote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
En verder is het natuurlijk een kwestie van smaak / voorkeur.
Mijn "blauwe uur" foto heeft ook een licht HDR effect door mijn nabewerking in Lightroom. De lange sluitertijd (20 seconden) zorgt ervoor dat het water mooi glad werd en de eerste zichtbare sterren in beeld kwamen.
Heb sowieso reeksen geschoten met bracketing (5 frames, 1 stop) maar daar verder niets mee gedaan. Kan best zijn dat ik over een half jaar alsnog een HDR bewerking maak als ik er zin in heb
Dit dusquote:Op dinsdag 12 mei 2015 15:59 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Me not like.
[ afbeelding ]
Me like.
[ afbeelding ]
Ik vind subtiele hdr best mooi maar deze foto is imho niet subtielquote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:39 schreef Worteltjestaart het volgende:
HDR kan ook wel degelijk functioneel zijn.
[ afbeelding ]
Subtiel is het juiste woordquote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:40 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik vind subtiele hdr best mooi maar deze foto is imho niet subtiel
Ik mis de functie van lichtgevende stenen even, maar het zal wel aan mij liggen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:39 schreef Worteltjestaart het volgende:
HDR kan ook wel degelijk functioneel zijn.
[ afbeelding ]
Hmmz, dat is een optie die ik nog wel kan proberen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 21:12 schreef Yvesss het volgende:
HDR or not to HDR? Zo'n beladen term. Spreek liever over exposure blending, kan op meerdere manieren. Vergis je niet in het verschil tussen de lichtintensiteit tussen het vroege danwel late blauwe uur. Daar zitten een paar stops tussen. Zodoende is het vroege blauwe uur beter om highlights op te nemen in je foto, single exposure. Exmor users zijn in het voordeel, veel groter dynamisch bereik bij iso 100 en veel betere 'shadowrecovery'. Ook een vorm van HDR.
@bepklep: er staat vast automatisch image stabilization aan op je camera. Zet dat eens uit en je zult zien dat die lange sluitertijden wel lukken. Gok ik.
Statief heb ik.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 23:07 schreef Yvesss het volgende:
Maar wel statiefje, bonenzak of whatever. Als je camera maar dood ligt. Dan komt het goed.
Mijn favoriet tot nu toe.quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:38 schreef DonJames het volgende:
[ afbeelding ]
Het RijksmuseumDe blauwe golven zijn een lichtkunstwerk op het Museumplein (waterlicht van Daan Roosegaarde).
Mooi,had er ook heengewild maar had de volgende dag n bruiloftquote:Op donderdag 14 mei 2015 12:38 schreef DonJames het volgende:
[ afbeelding ]
Het RijksmuseumDe blauwe golven zijn een lichtkunstwerk op het Museumplein (waterlicht van Daan Roosegaarde).
Wowquote:Op donderdag 14 mei 2015 12:38 schreef DonJames het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie foto maar persoonlijk vind ik dit niet meer het blauwe uurquote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:43 schreef Thrilled het volgende:
Mijn inzending
[ afbeelding ]
moest er wel ff 1300 km voor rijden![]()
Niet meer of nog niet idd.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:13 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Mooie foto maar persoonlijk vind ik dit niet meer het blauwe uur
Jij zet altijd je eigen naam op foto's van anderen?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 17:57 schreef Stefan het volgende:
Zoooooooooooo jammer dat ik deze foto niet zelf heb gemaakt, was t ultieme blauwe uurtje geweest
[ afbeelding ]
Zijn vriendin / vrouw zit in hetzelfde bedrijfquote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:01 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Jij zet altijd je eigen naam op foto's van anderen?
Licht toequote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:13 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Mooie foto maar persoonlijk vind ik dit niet meer het blauwe uur
Dat er één persoon is die post onder zowel het pseudoniem 'Sunchaser' als 'Stefan', wist ik.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:44 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Zijn vriendin / vrouw zit in hetzelfde bedrijf
quote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:11 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Dat er één persoon is die post onder zowel het pseudoniem 'Sunchaser' als 'Stefan', wist ik.
Maar het maakt het er niet duidelijker op dat hij blijkbaar ook een vrouw/vriendin heeft die met dezelfde naam foto's ondertekent.
Haha mijn zus maakte m en haar naam begint ook met een S, dus staat er geen stefanquote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:01 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Jij zet altijd je eigen naam op foto's van anderen?
Mooi!quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:38 schreef DonJames het volgende:
[ afbeelding ]
te vroegquote:Op zondag 17 mei 2015 20:48 schreef MoChe het volgende:
[..]
Mooi!
Mijn inzending:
[ link | afbeelding ]Blue Hour by Meau, on Flickr
Neen.quote:
quote:Hierboven wordt gezegd dat het blauwe uur maar 10 minuten duurt ('s avonds), maar dat kunnen we best verlengen. Zodra de zon onder is start in mijn optiek het blauwe uur en die stopt zodra de lucht zwart is en er geen licht/detail meer in te zien is.
Eensch.quote:Op maandag 18 mei 2015 06:30 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik vind de foto van de Pier iig fraai.
Hij is ook fraai maar voor mij is t iig niet het blauwe uur gevoelquote:Op maandag 18 mei 2015 06:30 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik vind de foto van de Pier iig fraai.
De 21e is de laatste dag dus alles vandaag telt nog meequote:Op donderdag 21 mei 2015 09:56 schreef superkimmi het volgende:
Aah shit. gisteravond is het eindelijk gelukt met een luchtballon, maar kon m niet meer uploaden voor de deadline
[ afbeelding ]
Edit: ik zie nu pas dat mn camera nog op wintertijd staat![]()
uit de OPquote:Op donderdag 21 mei 2015 10:12 schreef SunChaser het volgende:
[..]
De 21e is de laatste dag dus alles vandaag telt nog mee
Nu je het zegt. Ik was ook in de veronderstelling dat er vandaag nog foto's ingestuurd konden wordenquote:Op donderdag 21 mei 2015 10:19 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
uit de OP
"De foto dient tussen 29 april 2015 en dag 21 (20 mei 23:59:59 is dus het laatste moment dat je kan insturen"
Heb even teruggekeken, alle andere maanden was de sluitingsdatum op de 21ste om 23:59:59
Waarom dit nu verandert is?!
Mijn (telefoon) foto mag je verwijderen uit het overzicht, hij is voor het blauwe uur gemaakt.. de zon was nog niet onder.quote:Op donderdag 21 mei 2015 10:37 schreef DonJames het volgende:
Flipmoehoe:
[ afbeelding ]
14 inzendingen. De mooiste geef je 13 punten, de minste één punt en op jezelf stemmen mag niet. May I have your votes, please!
U vraagt, wij draaienquote:Op donderdag 21 mei 2015 10:45 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Mijn (telefoon) foto mag je verwijderen uit het overzicht, hij is voor het blauwe uur gemaakt.. de zon was nog niet onder.
De foto met het "echte" blauwe uur staat nog op de camera. Maar aangezien de datum verandert is ben ik te laat om hem nog in te zenden.
quote:Op donderdag 21 mei 2015 10:47 schreef DonJames het volgende:
[..]
U vraagt, wij draaien![]()
althans, zolang ik de post nog aan kan passen natuurlijk
Ja ik dacht inderdaad ook dat de 21e nog meetelde, maar in de op staat dit keer de 20e...quote:Op donderdag 21 mei 2015 10:12 schreef SunChaser het volgende:
[..]
De 21e is de laatste dag dus alles vandaag telt nog mee
Nee zendt maar inquote:Op donderdag 21 mei 2015 10:45 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Mijn (telefoon) foto mag je verwijderen uit het overzicht, hij is voor het blauwe uur gemaakt.. de zon was nog niet onder.
De foto met het "echte" blauwe uur staat nog op de camera. Maar aangezien de datum verandert is ben ik te laat om hem nog in te zenden.
Er moet vóór de 28e van de maand gestemd worden, dan is de uitslag, dag later start de nieuwe wedstrijd (= de 29e). Er staat dat hij tussen de 29e en dag 21 genomen moet zijn. Ik ben dus gaan tellen vanaf 29 april. Dan is 20 mei de 21e dag.. Dus vandaar 20 mei 23:59:59 omdat 21 mei dan dag 22 zou zijnquote:Op dinsdag 28 april 2015 20:13 schreef Thrilled het volgende:
... Vervolgens heeft iedereen 21 dagen om een foto te maken en nabewerken. ...
Regels
De foto dient tussen 29 april 2015 en dag 21 (20 mei 23:59:59 is dus het laatste moment dat je kan insturen) van de maand genomen en gepost te zijn.
De winnaar dient na 1 dag dat bekend is dat hij de winnaar is het thema bekend te maken.
Maximaal 1 foto per deelnemer.
Met deelname verplicht je jezelf om vóór de 28ste van de maand te stemmen. (Uiterlijk tot de 27ste 23:59:59 dus.) Uiteraard het liefst zsm stemmen.
Alleen als je idd taalkundig naar de regels hebt gekeken klopt die redenatie niet. Er staat niet dag 21 vd fotowedstrijd, maar dag 21 van de maand. Wat ik eerder zou lezen als de 21e van een volgende maand..quote:Op donderdag 21 mei 2015 15:57 schreef Thrilled het volgende:
Ik zal mezelf even toelichten, heb het niet bewust gedaan om iemand te benadelen o.i.d., maar puur omdat het mijn logica was
[..]
Er moet vóór de 28e van de maand gestemd worden, dan is de uitslag, dag later start de nieuwe wedstrijd (= de 29e). Er staat dat hij tussen de 29e en dag 21 genomen moet zijn. Ik ben dus gaan tellen vanaf 29 april. Dan is 20 mei de 21e dag.. Dus vandaar 20 mei 23:59:59 omdat 21 mei dan dag 22 zou zijn
Maar maakt mij niet uit verder, hoe meer zielen hoe meer vreugd
Nee, officieel start de nieuwe wedstrijd op de 1e tenzij het nieuwe thema eerder bekend is, de wedstrijd begint zodra het thema bekend is, dat is omdat soms het thema al op de 22e of 23e bekend was en je nog meer dan een week moest wachten.quote:Op donderdag 21 mei 2015 15:57 schreef Thrilled het volgende:
Ik zal mezelf even toelichten, heb het niet bewust gedaan om iemand te benadelen o.i.d., maar puur omdat het mijn logica was
[..]
Er moet vóór de 28e van de maand gestemd worden, dan is de uitslag, dag later start de nieuwe wedstrijd (= de 29e). Er staat dat hij tussen de 29e en dag 21 genomen moet zijn. Ik ben dus gaan tellen vanaf 29 april. Dan is 20 mei de 21e dag.. Dus vandaar 20 mei 23:59:59 omdat 21 mei dan dag 22 zou zijn
Maar maakt mij niet uit verder, hoe meer zielen hoe meer vreugd
zo is/was het altijd.. tenminste de laatste maanden begonnen we vanaf dat het onderwerp bekend was.quote:Op donderdag 21 mei 2015 16:16 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nee, officieel start de nieuwe wedstrijd op de 1e tenzij het nieuwe thema eerder bekend is, de wedstrijd begint zodra het thema bekend is, dat is omdat soms het thema al op de 22e of 23e bekend was en je nog meer dan een week moest wachten.
Dus insturen tot en met de 21e, en vanaf dat het thema bekend is
nu krijg je een klap met een 100-400Lquote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:04 schreef over_hedge het volgende:
15 inzendingen. De mooiste geef je 13 punten, de minste één punt en op jezelf stemmen mag niet. May I have your votes, please!
Zouden het niet 14 punten moet zijn voor de mooiste?
quote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:09 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
nu krijg je een klap met een 100-400L
Die klap riskeer ik dan maar, want ik sta er niet tussen...quote:Op vrijdag 22 mei 2015 12:53 schreef DonJames het volgende:
Flipmoehoe:
[ afbeelding ]
nielsgeode:
[ afbeelding ]
OmeRon:
[ afbeelding ]
MoChe:
[ afbeelding ]
very:
[ afbeelding ]
Thrilled:
[ afbeelding ]
DonJames:
[ afbeelding ]
Koelkastje:
[ afbeelding ]
MaGNeT:
[ afbeelding ]
Rick123:
[ afbeelding ]
over-hedge:
[ afbeelding ]
bepklep82:
[ afbeelding ]
Stefan:
[ afbeelding ]
m1st1g:
[ afbeelding ]
Yvesss:
[ afbeelding ]
15 inzendingen. De mooiste geef je 14 punten, de minste één punt en op jezelf stemmen mag niet. May I have your votes, please!
de volgende die om een aanpassing in m'n post zeurt krijgt een klap met een 100-400L![]()
![]()
idd een haastklusjequote:Op woensdag 27 mei 2015 12:29 schreef MaGNeT het volgende:
Haastklusje, moet zo weg:
12 over-hedge - gave plaat op het goede moment
11 DonJames - mss net iets te blauw aangezet maar mooi plaatje
10 MoChe - goed uitgesneden, niet te blauw
9 Koelkastje - mooi in evenwicht
8 m1st1g - mooie foto, mooi plekje, had iets meer blauw kunnen gebruiken?
7 Rick123 - iets meer lucht en je was hoger uitgekomen
6 Thrilled - mooi landschap!
5 Stefan - prima foto, thema komt er niet helemaal in uit
4 very - idem
3 OmeRon - hmmm, op zich prima foto maar zie geen lucht
2 Yvesss - iets te blauw?
1 bepklep82 - idem
Oh... er was nog een 2e post met meer inzendingenquote:Op woensdag 27 mei 2015 12:35 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
idd een haastklusjeJe bent Nielsgeode, superkimmie en mijzelf vergeten
Het lijkt me dan eerder dat jij het thema dan niet hebt begrepen..quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:46 schreef OmeRon het volgende:
Jammer dat mijn foto blijkbaar niet goed wordt begrepen. Ik zie het blauwe uur niet als iets waarin ik luchten moet fotograferen. Maar goed, blijkbaar verschillen we hierover van mening. Niet mijn probleem.
Sorry hoor, maar als je je dus én eigenlijk liever niet aan het thema houdt, én je stemmen volledig laat afhangen van "wat je het meest aanspreekt" (en dus niet in aanmerking neemt of iets aan het thema voldoet), waarom doe je dan mee met een fotowedstrijd die een thema heeft?quote:..Mijn puntverdeling puur gebaseerd op welke foto mij het meest aansprak tot en met degene die mij het minst aansprak.
...
Het is echt puur blauw door het blauwe uur en de rode tint op de persoon komt van een kampvuurtje dat we op het strand hadden. Dat was het enige waar licht vandaan kwamquote:Op woensdag 27 mei 2015 22:48 schreef Stefan het volgende:
15 DonJames, gewoon mooi
14 Over Hedge - erg mooi
13 Rick, mooie foto
12 Magneet - mooie compositie, beetje saai, maar toch doeltreffend
11 sueperkimi mooie setting had wel meer ingezeten denk ik
10 Bepklep, boot had wel wat mooier belicht mogen worden
9 Yvesss Heb t gevoel dat ik van de onderkant wat foto mis
8 Very, kan niet zien of t blauwe uur uur is of lampen, maar verder prima foto
7 Ome Ron, mooie foto maar kan niet zien of dit tijdens het blauwe uur is
6 Mistig, een kwartier later was perfect geweest,
5 Flip, meer water en minder huizen was mooier geweest, maar is wellicht meer een stemmertje
4 Moche, valt wmb buiten het blauwe uur
3 Thrilled, dit is wmb gewoon overdag
2 Koelkastje, valt wmb net buiten het blauwe uur
1 Nielsgeode, gewoon slechte foto, slechte compositie, lelijk zwart gat in t midden, struiken voor de ramen, dat het tijdens het blauwe uur is maakt het geen goede foto
Je hebt mij geen punten gegeven en een andere FOK! user die niet heeft meegedaan wel... Ook vreemd.quote:Op donderdag 28 mei 2015 08:05 schreef Stefan het volgende:
Hebben nu zes mensen niet gestemd? Waarpoonder DJ die toch bovenaan stond dus nu hij iedereen 15 punten geeft kan hem dat wel eens opbreken
Wie is er goed in tellen
je hebt 12 punten gekregen van Stefan hoorquote:Op donderdag 28 mei 2015 08:09 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je hebt mij geen punten gegeven en een andere FOK! user die niet heeft meegedaan wel... Ook vreemd.
meer *dan* mijquote:Op donderdag 28 mei 2015 08:37 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
je hebt 12 punten gekregen van Stefan hoorNiet zo klagen.. het zijn er meer als mij
Ben tekenaar / calculator van beroep. Ik zou er in principe goed in moeten zijnquote:Op donderdag 28 mei 2015 08:05 schreef Stefan het volgende:
Hebben nu zes mensen niet gestemd? Waarpoonder DJ die toch bovenaan stond dus nu hij iedereen 15 punten geeft kan hem dat wel eens opbreken
Wie is er goed in tellen
Heel blij met de 3e plaats en de kritieken!quote:Op donderdag 28 mei 2015 08:41 schreef DonJames het volgende:
Godver, vergeet ik zelf nog te stemmenHad het gisteravond willen doen maar kwam iets tussen
![]()
![]()
![]()
Nou ja, de uitslag is:
1. over-hedge 213
2. DonJames 202
3. MaGNet 186
4. MoChe 178
5. Rick123 166
6. Koelkastje 159
7. M1st1g: 152
8. Thrilled 150
9. Flipmoehoe 147
10. Nielsgeode 146
11. Yvess 140
12. Superkimmi 133
13. Stefan 130
14. Very 118
15. Bepklep82 115
16. Omeron 110
Nee, dan had ik in dat geval ook nog mogen stemmen. En aangezien ik jouw foto de beste vind had ik daar weer de maximale punten voor gegeven. Je hebt gewonnen!quote:Op donderdag 28 mei 2015 08:46 schreef over_hedge het volgende:
Hey ik moet zelf nog stemmenWilde ik zo gaan doen
oh fuck.. de regels niet goed gelezen. En dat moest dus voor de 28e.. nou dan heb ik nu dus iedereen 15 punten gegeven en heeft don james gewonnen
oh okequote:Op donderdag 28 mei 2015 08:51 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee, dan had ik in dat geval ook nog mogen stemmen. En aangezien ik jouw foto de beste vind had ik daar weer de maximale punten voor gegeven. Je hebt gewonnen!
Om Stefan / Sunchaser een keer voor te zijn: wat wordt het nieuwe thema?quote:Op donderdag 28 mei 2015 08:53 schreef over_hedge het volgende:
[..]
oh okeNouja maakt ook allemaal niet zo heel veel uit. Is toch puur de eer. Maar wel leuk.
Ja, wat wordt het nieuwe thema?quote:Op donderdag 28 mei 2015 08:53 schreef over_hedge het volgende:
[..]
oh okeNouja maakt ook allemaal niet zo heel veel uit. Is toch puur de eer. Maar wel leuk.
Kijk, een ruim thema! Nog geen idee wat ik er mee moet dus ga even heul diep dromenquote:Op donderdag 28 mei 2015 11:14 schreef over_hedge het volgende:
Nieuwe thema : In je dromen
benieuwd wat voor creatieve dingen jullie kunnen bedenken.
Gefeliciteerd.quote:Op donderdag 28 mei 2015 11:14 schreef over_hedge het volgende:
Nieuwe thema : In je dromen
benieuwd wat voor creatieve dingen jullie kunnen bedenken.
Als je over sport droomt...quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:38 schreef Junglebeast het volgende:
Gefeli over_hedge. En leuk thema. Jammer weer geen sport dit keer.
Oh ik moest ook nog stemmen. Maar is vandaag toch de 28e?quote:Op donderdag 28 mei 2015 08:46 schreef over_hedge het volgende:
Hey ik moet zelf nog stemmenWilde ik zo gaan doen
oh fuck.. de regels niet goed gelezen. En dat moest dus voor de 28e.. nou dan heb ik nu dus iedereen 15 punten gegeven en heeft don james gewonnen
Nee vanaf donderdagquote:Op donderdag 28 mei 2015 21:55 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Oh ik moest ook nog stemmen. Maar is vandaag toch de 28e?
Nieuwe opdracht begint morgen toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |