2x Radio achter elkaar klopt nietquote:Op dinsdag 28 april 2015 20:13 schreef Thrilled het volgende:
* januari 2015: Radio (MaGNeT)
* december 2014: Radio (OmeRon)
fixedquote:Op woensdag 29 april 2015 16:48 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
2x Radio achter elkaar klopt niet
December was : Drank
Ooit een x fout in de lijst gezet door iemand.
Graag ff aanpassen
Okee...quote:Op woensdag 29 april 2015 21:02 schreef Yvesss het volgende:
Laat Marcel Tuit dit topic maar niet lezen...
Die weet wel van wanten met het blauwe uurtje namelijk, dan is elke andere deelnemer welhaast bij voorbaat kansloos.quote:
Wat een onzin.quote:Op woensdag 29 april 2015 21:46 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Die weet wel van wanten met het blauwe uurtje namelijk, dan is elke andere deelnemer welhaast bij voorbaat kansloos.
Dit vond ik in de OP:quote:Op woensdag 29 april 2015 22:27 schreef nielsgeode het volgende:
Voldoen foto's gemaakt in de nacht in een stad met een zwarte hemel en alleen straatlantaarns als light-source ook aan het thema?
Maar ik ga een foto er niet op "diskwalificeren". Een ander zal er anders over denkenquote:Het blauwe uur is de benaming voor het verschijnsel dat 's ochtends, het uur voor zonsopkomst en 's avonds, net na zonsondergang bij bepaalde omstandigheden de lucht en de omgeving een blauwe kleur aannemen. Het blauwe uur is een onderdeel van de schemering en duurt meestal slechts een tiental minuten. De naam is ontstaan uit het Frans: l'heure bleue.
De periode moet niet verward worden met het "gouden uur" genoemd naar de Engelse term golden hour (ook wel magic hour). Dat is namelijk het uur na zonsopkomst of voor zonsondergang; het licht heeft dan een warme, goudachtige kleur.
Dus nielsgeode, jouw foto zou niet in deze categorie vallen.. zwarte luchten en sterren vallen bij mij onder nachtfotografie, niet onder het blauwe uur...quote:Hierboven wordt gezegd dat het blauwe uur maar 10 minuten duurt ('s avonds), maar dat kunnen we best verlengen. Zodra de zon onder is start in mijn optiek het blauwe uur en die stopt zodra de lucht zwart is en er geen licht/detail meer in te zien is.
Je kan ook op elke slak zout gaan leggen? Volgens mij is mijn omschrijving en de voorbeeldfoto's duidelijk zat.quote:Op woensdag 29 april 2015 22:46 schreef Yvesss het volgende:
Omdat je fiets blauw is, of jezelf blauw bent? Weer zo'n punt van discussie.
maar ik heb hem al opgerekt tot de max.. daarom mijn vraag..quote:Op woensdag 29 april 2015 23:02 schreef Yvesss het volgende:
Dat het blauwe uur wel ietwat te rekken valt. Je hoeft alleen maar naar buiten te kijken. Een onbewolkte lucht helpt uiteraard enorm.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |