Leuk! Ga je kamperen?quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:17 schreef ManageTheAnger het volgende:
Suzuki GSF 650 SA (2010)
Bestemming: Schotland; Via Engeland middels overtocht naar Harwich.
Vertrek: 27-07-2015
Terugkomst: 09-08-2015
Nog geen idee, het zal denk ik een mix van beide worden.quote:
De beste manier van reizenquote:Op dinsdag 28 april 2015 15:37 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Nog geen idee, het zal denk ik een mix van beide worden.
Alleen de bootreis naar Harwich is gepland, en een tussenstop van 2 dagen in Liverpool bij een kennis.
De rest zal "on the go" zijn en ik neem wel kampeerspullen mee aangezien het "free to roam" is daar
we wachten op de foto'squote:Op zaterdag 2 mei 2015 12:35 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Nou, het wordt waarschijnlijk toch Kroatie. Ik was donderdag ff naar de garage omdat mijn gashendel niet lekker voelde. Dus die vent schroeft hem open, blijkt de kabel compleet verrafeld te zijn en bijna in twee stukken te liggen. Dus daar wordt deze ochtend een nieuwe in gegooid. Als verder alles oke is, dan ga ik over een paar uurtjes weg, richting Nürnberg. Of Frankfurt als Nürnberg niet te redden is. Ik zie wel...
Luxemburg en bier?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:02 schreef Yreal het volgende:
Ik ga toch eens kijken of ik dit jaar verder kom dan een Belgisch terras en bier
ook leukquote:Op zaterdag 2 mei 2015 16:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
goeie. Vond schotland en whiskey ook aangenaam...
gewoon beginnen en eindigen met stuk snelweg. Dat doe ik ook. Natuurlijk is het leuker om binnendoor naar startpunt van route des grandes alpes te rijden dan over de payage maar het stuk dat ik later door de Dolomieten en oostenrijk is nog veel mooier!quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:56 schreef mjan het volgende:
Ik had zes weken vrij moeten nemen. Route die ik zou willen rijden gaat nooit passen in drie weken![]()
Het loont ook wel om de tijd te nemen voor de gebieden die je wèl kunt zien. Snelweg doet daar afbreuk aan, zeker als je geen schermpje hebtquote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:56 schreef mjan het volgende:
Ik had zes weken vrij moeten nemen. Route die ik zou willen rijden gaat nooit passen in drie weken![]()
Ik heb ortlieb zijtassen, vond ik handiger dan textielen tassen ivm waterdichtheid. Ortlieb had vorig jaar nog een handig pdfje op hun site waar je op kon zien of ze op jouw motor passen, maar dat is nu niet meer te vinden daar - zweeft vast nog wel ergens rond op het internet.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:12 schreef Den_Haag het volgende:
Heeft iemand een goede site voor bagagesystemen waarmee je kunt kijken wat geschikt is voor jouw motor? Wordt er niet echt wijs uit overal
Ben op zoek naar zadeltassen voor een XJR1300, zit een standaard bagagerek op van Yamaha.
Hoe voorkom je dat de tassen krassen gaan maken? Zijn hier rekken voor? of gebruikt iedereen folie?
Heb deze spullen gevonden:
http://www.mlmparts.com/nl/shad-sports-zijtassen-sb44.html
http://www.mlmparts.com/nl/sw-motech-zadeltas-cargobag.html
https://www.louis.de/en/a(...)er=10027772&ref=memo
https://www.louis.de/en/a(...)er=10026555&ref=memo
Dat zal wel de oplossing worden idd. En gewoon maar stukken schrappenquote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:01 schreef Salatrel het volgende:
[..]
gewoon beginnen en eindigen met stuk snelweg. Dat doe ik ook. Natuurlijk is het leuker om binnendoor naar startpunt van route des grandes alpes te rijden dan over de payage maar het stuk dat ik later door de Dolomieten en oostenrijk is nog veel mooier!
Heb inderdaad geen zin om heel erg te moeten haasten om de route te kunnen rijden, dus het wordt keuzes maken.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:38 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Het loont ook wel om de tijd te nemen voor de gebieden die je wèl kunt zien. Snelweg doet daar afbreuk aan, zeker als je geen schermpje hebt
De mijne niet en dat wil ik graag zo houden.quote:Op woensdag 6 mei 2015 19:27 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik heb ortlieb zijtassen, vond ik handiger dan textielen tassen ivm waterdichtheid. Ortlieb had vorig jaar nog een handig pdfje op hun site waar je op kon zien of ze op jouw motor passen, maar dat is nu niet meer te vinden daar - zweeft vast nog wel ergens rond op het internet.
Tegen het krassen had ik inderdaad folie geplakt, maar heb pas een paar weken geleden de laatste lijmresten van de lak verwijderd, dus weet niet of ik dat dit jaar weer ga doen. Motor zit toch al vol krassen
mooi werkquote:Op zondag 10 mei 2015 23:37 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Nou ik ben er weer! Het doel is inderdaad Zagreb geworden, en heb dat uiteindelijk ook gehaald!
Ik zal een kort reisverslagje plaatsen voor de geinteresseerden.
De route:
[ afbeelding ]
Zaterdagmiddag rond 4 uur kon ik eindelijk gaan. Ik had niks geboekt en besloot gewoon flink autobahn te gaan rijden tot zo ver mogelijk. Dat werd dus uiteindelijk Nürnberg. De 600km autobahn waren nu niet bepaald om over naar huis te schrijven, maar het schoot wel lekker op. Ik kwam rond 10u 's avonds aan en toen een hostel gezocht en flink gaan eten.
[ afbeelding ]
Zeer professioneel bepakt
De volgende dag ben ik naar Slovenië gegaan. Omdat dit ook zo'n 600km was, heb ik het stuk door Duitsland ook weer met de autobahn gedaan (250km regen gehad, er stond letterlijk een laag water in mijn schoenen), en vervolgens door heel Oostenrijk via de B-wegen, mede omdat ik te gierig was om een vignet te halen. Dat was zeker geen slechte keus, Oostenrijk heeft echt supervette B-wegen.
[ afbeelding ]
Een toffe B-weg door de Alpen
[ afbeelding ]
De Alpen
Dus dwars door de Alpen gereden, en vervolgens vrijwel uit het niets, midden in een tunnel, arriveerde ik in Slovenië. Omdat je hier ook een vignet nodig hebt voor de snelwegen ben ik ook hier binnendoor naar de hoofdstad, Ljubljana, geknald. De wegen waren hier wel wat slechter, en omdat de wegen beroerd stonden aangegeven ben ik een paar keer verkeerd gereden, maar uiteindelijk toch de weg gevonden en ook hier op zoek gegaan naar een hostel. Ljubljana is best een toffe stad, en in mijn 'vrije' dag heb ik het kasteel en de stad bezichtigd.
[ afbeelding ]
Ljubljana
[ afbeelding ]
De 50.000 gepasseerd!
Vervolgens naar Zagreb gereden, leuke wegen in zowel Slovenië als Kroatië. Helaas sloeg ik weer eens ergens verkeerd af, en maakte een hele vercrackte U-turn op een weg die verre van vlak was waarna ik op mijn zij lag. Met mij niks aan de hand, maar het beschermklepje van mijn motor was er wel afgedonderd, welke ik later in de hoofdstad weer heb 'gerepareerd'. Overigens is de ducttape het tot het eind van de reis, zo'n 1500km verderop, er probleemloos op blijven zitten. God bless ducttape.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In Zagreb de Sjelme beklommen (te voet) , bijna een kilometer de hoogte in. Verder natuurlijk Zagreb zelf in geweest en het 'museum of broken relationships' bezocht. Zagreb was ook een erg mooie stad!
[ afbeelding ]
Uitzicht vanaf de Sjelme
[ afbeelding ]
Tof kerkje in Zagreb
Na Zagreb de korste etappe gedaan naar Rijeka, een plaats aan de kust van Kroatië. Hier een nachtje geslapen, en even in de zee gewommen (het leek warmer dan dat het was).
[ afbeelding ]
De Middellandse Zee bij Rijeka
En toen begon de terugreis alweer. Ik ben dwars door Noord-Italië via B wegen naar Innsbruck, Oostenrijk, gegaan.
[ afbeelding ]
Een rechte weg in Italië
Hier kwam ik om iets van half 9 aan, mede omdat een bus nog geen tien kilometer voor Innsbruck besloot een stukje vangrail mee te nemen. Resultaat: een opstopping waar je zelfs met de motor niet eens langs kon. De bus had zich echt klem gereden tegen de vangrail aan, dus de chauffeur pakte zijn gereedschapskist en heeft doodleuk een stuk vangrail verwijderd.
[ afbeelding ]
Doei vangrail
Ik had geen puf meer om echt nog de stad zelf te bekijken. De volgende ochtend ben ik maar direct door naar Karlsruhe gegaan. Alweer een erg mooie stad. En vandaag heb ik het laatste stuk van Karlsruhe weer naar Nederland gereden. Een heel stuk door het Moeselgebied, vervolgens nog even bij de Nurnbergring gekeken, en vanaf het Roergebied ben ik toch maar weer snelwegen gaan pakken.
[ afbeelding ]
Nurnbergring
In nummers:
In 9 dagen in 6 hostels geslapen, in 5 verschillende landen. In totaal 3000 kilometer gereden, waarvan +/- 1000 op de snelweg en 2000 op gewone wegen. Dit alles op mijn trouwe gs500 met zijn 487 cc's van 23 jaar oud, die gedurdende de reis zo'n 1:25 gemiddeld verbruikte. En die tot mijn eigen verbazing, het 0 keer heeft begeven.
[ afbeelding ]
De legende gaat dat deze velg ooit wit was
En nu je ketting stellen?quote:Op zondag 10 mei 2015 23:37 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Nou ik ben er weer! Het doel is inderdaad Zagreb geworden, en heb dat uiteindelijk ook gehaald!
Ik zal een kort reisverslagje plaatsen voor de geinteresseerden.
(...)
[ afbeelding ]
De legende gaat dat deze velg ooit wit was
De ketting heb ik grappig genoeg, enkele uren na het nemen van de foto op exact dezelfde plek gesteldquote:Op maandag 11 mei 2015 07:26 schreef mjan het volgende:
Leuk om te lezen, klinkt alsof je je prima hebt vermaakt
[..]
En nu je ketting stellen?
Zo zag het er ook wel uit op je laatste fotoquote:Op maandag 11 mei 2015 14:11 schreef koekjestrommel1 het volgende:
[..]
De ketting heb ik grappig genoeg, enkele uren na het nemen van de foto op exact dezelfde plek gesteld. De moertjes moesten een volle 360 graden gedraaid worden voordat de speling weer goed was, dus het was ook wel hard nodig
.
Verbruikt wel veel olie danquote:Heb onderweg ook nog 2x olie moeten bijvullen (300ml per keer), en 2x de ketting gesmeerd. En de gashendel weer met superlijm (daar ga ik vast ooit nog eens spijt van krijgen, maarja je moet wat onderweg) vastgezet, want die bewoog heel langzaam mee en dat vond het draadje van de handvatverwarming niet leuk. Klinkt als veel, maar met een minuutje of 5 per klusje viel het allemaal wel mee.
Ja, iets van 1 liter per 3- a 4000 kilometer. Je zou wel bezig kunnen gaan met allerlei pakkingen veranderen in de hoop dat dat helpt, maar het is ten eerste maar de vraag of het uberhaupt helpt en ten tweede de moeite gewoon niet meer waard bij een motorfiets van 23 jaar oud. Stel dat hij nog tienduizenden kilometers meegaat, dan hebben we het nog altijd maar over een litertje of 10 aan olie. En gezien er cheap ass meuk in gaat zal me dat de kop ook niet kosten. Zolang het hierbij blijft vind ik het allemaal primaquote:Op maandag 11 mei 2015 17:26 schreef mjan het volgende:
[..]
Zo zag het er ook wel uit op je laatste foto
[..]
Verbruikt wel veel olie dan
hou rekening met de vignetplicht in oostenrijk/zwitserland mocht je op de snelweg terecht komenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 18:10 schreef Tankiej het volgende:
Hallo vanuit Deutschland
Ik heb twee weken vrij, dus m'n koffers ingepakt en vanochtend vertrokken. Ik verblijf in hotels/motels/b&b's, dus niet zoveel bagage nodig.
Vandaag iets meer dan 500km gedaan, waarvan 200 snelweg om uit Nederland te komen.
Nu bij Saarbrücken in de buurt, morgen door naar der Schwarzwald! Misschien daarna Zwitserland of Oostenrijk, of toch in Duitsland blijven beetje afhankelijk van waar het weer het beste is
Papieren kaartenquote:Op woensdag 20 mei 2015 13:32 schreef Salatrel het volgende:
Aan de hand van ervaring uit het verleden en een papieren kaart (hoi Deka) een mooie ronde door Lake district + Schotland (10 dagen) evt. uit te breiden met Ierland ±2,5 week in elkaar gedraaid met Basecampmisschien iets voor volgend jaar.
Ik weet het, daarom ga ik ook snelwegen vermijdenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 18:14 schreef Salatrel het volgende:
[..]
hou rekening met de vignetplicht in oostenrijk/zwitserland mocht je op de snelweg terecht komenze handhaven ook echt zonder waarschuwing
Je rijdt op de bonnefooi? of hotels vooraf geboekt?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 18:10 schreef Tankiej het volgende:
Hallo vanuit Deutschland
Ik heb twee weken vrij, dus m'n koffers ingepakt en vanochtend vertrokken. Ik verblijf in hotels/motels/b&b's, dus niet zoveel bagage nodig.
Vandaag iets meer dan 500km gedaan, waarvan 200 snelweg om uit Nederland te komen.
Nu bij Saarbrücken in de buurt, morgen door naar der Schwarzwald! Misschien daarna Zwitserland of Oostenrijk, of toch in Duitsland blijven beetje afhankelijk van waar het weer het beste is
Op de bonnefooi, niets geboekt. Zijn talloze hotels o.i.d. in het zwarte woud, t/m vrijdag verwacht ik geen problemen om iets te vinden. In het weekend kan het wellicht drukker worden, maar één kamer/bed moet altijd wel te vinden zijnquote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:55 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Je rijdt op de bonnefooi? of hotels vooraf geboekt?
Freiburg is een leuke stad om een uurtje of wat doorheen te slenteren.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 18:10 schreef Tankiej het volgende:
Hallo vanuit Deutschland
Ik ben niet zo van het door een stad slenteren als ik op de motor ben. Dan ga ik liever rijden en af en toe een korte stop makenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Freiburg is een leuke stad om een uurtje of wat doorheen te slenteren.
Daarvandaan is Neuhausen am Rheinfall een mooi doel, daar zitten de watrvallen van de Rijn
Ik reis bijna altijd zonder papieren kaart en dat gaat me prima af.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 18:55 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Papieren kaarten
Lopend naar m'n werk vorige week kwam ik een Deense dame tegen op een volbepakte Harley, die vroeg zich af waar de embassade was. Ze was onderweg naar Engeland maar haar paspoort was verlopen en haar GPS was ermee gekapt. Even laten zien waar ze naartoe moest, en snelwegnummerts op een blaadje gekalkt voor richting Hoek v Holland.
En daarom, jongens en meisjes, zijn papieren kaarten altijd beter
mijn 350LM ookquote:Op donderdag 28 mei 2015 22:08 schreef Hyperdude het volgende:
Here van Nokia werkt ook heel aardig
Mij oude vertrouwde Zuumo doet het trouwens altijd.
Tot nu toe.![]()
Bij deze, mijn ervaringen en beetje reisverslag:quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:09 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ben benieuwd of er makkelijk iets te vinden is.
Hoor graag je ervaringen.
Zit tussen de 1:16-1:18, opzich wel prima volgens mij. Maar ik dacht dat ie 1:18-1:20 zou doen, al kan het ook aan m'n rijstijl liggen. Vooral in Duitsland met al die leuke wegen wil het wel wat sportiever gaanquote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:19 schreef Salatrel het volgende:
Hoeveel zuipt ie dan? Volgens mij heb je al het hogere scherm? Denk dat je meer profijt hebt van zon mra vario spoiler dan van een ander scherm....
Zo'n hotel hebben wij vorige jaar ook gehad.quote:Voor de tweede avond had ik bedacht dat ik ongeveer in de buurt van Todtnau terecht zou komen. Mooie route uitgestippeld met een stukje door de Vogezen en verder Zwarte Woud. Uiteindelijk in een hotel in Todtnauberg verbleven. Goedkoop (+/- 32 euro per nacht), maar erg ouderwets. Volgens mij is er niks aan dat hotel veranderd de afgelopen 100 jaar, inclusief de beheerders/eigenaren
[ afbeelding ]
Klopt, beetje jammer dat ze geen internet hebben. Dus heb me maar vermaakt in de bar van een cafe daar met wat andere motorrijdersquote:Op zondag 31 mei 2015 07:41 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Zo'n hotel hebben wij vorige jaar ook gehad.
Ach, voor 1 nacht prima te doen.
Ja echt he, in elk klein dorpje zit er minstens één. In de toeristische gebieden zijn het makkelijk 10 per dorpquote:Op maandag 1 juni 2015 21:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het lijkt wel of alle dorpen in Duitsland ooit volgebouwd zijn met dat soort Gasthäuser annex Kneipe/Restaurant.
En het lijkt ook wel of ze allemaal "Zur Post" heten
Vorig weekend zat ik nog in zo'n ding waar ik aan de Wirtin vroeg of ze wifi hadden maar toen kreeg ik een verhaal dat de man die Internet had uitgevonden toch wel zelfmoord gepleegd zou hebben toen hij doorkreeg wat hij met de wereld aangericht had.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:04 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Klopt, beetje jammer dat ze geen internet hebben. Dus heb me maar vermaakt in de bar van een cafe daar met wat andere motorrijders
[..]
Ja echt he, in elk klein dorpje zit er minstens één. In de toeristische gebieden zijn het makkelijk 10 per dorp
Wel ideaal als je zonder vaste bestemming een beetje rondrijdt
zoeen vario spoilert kan al een hoop schelenquote:Op maandag 8 juni 2015 09:26 schreef Yreal het volgende:
Ik moet ook eens aan een ander scherm. Snelweg rijden is echt niet lollig zo
Daar moet je toch je originele scherm voor slopen?quote:Op maandag 8 juni 2015 11:09 schreef Salatrel het volgende:
[..]
zoeen vario spoilert kan al een hoop schelen
hoeft niet... je heb zowel bolt on als clamp on variantenquote:Op maandag 8 juni 2015 21:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Daar moet je toch je originele scherm voor slopen?
Mmmm... probleem is is dat mijn standaard scherm zo fucking klein is dat ik met een spoiler nog nergens ben.quote:Op maandag 8 juni 2015 21:48 schreef Salatrel het volgende:
[..]
hoeft niet... je heb zowel bolt on als clamp on varianten
Motorherberg Von Delft in Reil, Duitslandquote:Op vrijdag 12 juni 2015 13:55 schreef Salatrel het volgende:
[..]
je post toch wel handsfree he?
Waar ga je naartoe?
De eigenaren komen daar vandaan jaquote:
Als je er dan toch bent en het is mooi weer zou ik ook de Stelviopas overrijden naar Bormio en dan via Livigno naar Davos. Hoger kun je niet komenquote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:56 schreef sylvesterrr het volgende:
Eind juli een weekje vrij (9 dagen dankzij twee weekenden)... Binnenkort maar eens een route uitstippelen.
In grote lijnen weet ik het al: Google Maps (Strasbourg en Frankfurt zijn tussenstops voor familiebezoek met gratis overnachting).
De waypoints heb ik zomaar aangevinkt op Google Maps, gewoon om een beeld te krijgen van de route.
Nog tips?
Kijk, dat zijn de tips die ik zoek.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 09:06 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als je er dan toch bent en het is mooi weer zou ik ook de Stelviopas overrijden naar Bormio en dan via Livigno naar Davos. Hoger kun je niet komen
Eigenlijk nog beter. De Stelvio is vanaf het zuiden leuker om op te rijden vind ik, iets minder stijl, met gallerijen en een flinke waterval.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 10:04 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Kijk, dat zijn de tips die ik zoek.![]()
Davos - Livigno - Bormio - Stelvio Pass en daarna richting het oosten is voor mij gunstiger. Ik ga namelijk tegen de klok in rijden. Kan dat ook? Of is die route niks aan?
Cool.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 17:09 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Eigenlijk nog beter. De Stelvio is vanaf het zuiden leuker om op te rijden vind ik, iets minder stijl, met gallerijen en een flinke waterval.
Ik ken daar zoveel geweldige passen. De Albulapas, de Gaviapas, de Tsjimmelsjoch, de Jauffenpas.
Maargoed, je moet nog wat overhouden voor een volgende tour
Net Top Gear gezien?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 10:04 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Kijk, dat zijn de tips die ik zoek.![]()
Davos - Livigno - Bormio - Stelvio Pass en daarna richting het oosten is voor mij gunstiger. Ik ga namelijk tegen de klok in rijden. Kan dat ook? Of is die route niks aan?
Lineaire tv is niks voor mij, dus niet gezien.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:49 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Net Top Gear gezien?
De weg tussen Davos en Stelvio is de mooiste ter wereld volgens Jeremy Clarkson.
dat is een heel oud fragmentjequote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:49 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Net Top Gear gezien?
De weg tussen Davos en Stelvio is de mooiste ter wereld volgens Jeremy Clarkson.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de buurt van grensovergang Duitsland/Tsjechië, bij Nemanice
Postalm
Hier tussenin nog de Rossfeld Panoramastrasse (wel mooi) gedaan en Tracher Höhe (niet zo boeiend).Nockalmstrasse
Meer Nockalmstrasse
Grens Oostenrijk - Slovenie (Seebergsattel)
Geen foto's hier van: Crnnivec Sattel, Volovljek Pass, Paulitsch SattelRondje rijden in Slovenië, waarschijnlijk ergens in de buurt van Ple¨ivec
Willekeurig Sloveens weggetje
Slovenië (Most na Soči)
´aga, Slovenië, vlakbij grens Oostenrijk/Itatie
Ergens bij Trenta in de buurt, denk ik, Wurzenpass
Grens Oostenrijk/Italie (Nassfeldpass)
Italie, SP40, Bij Piedim in de buurt
Geen foto van: PlöckenpassGroßglockner Hochalpenstraße
Großglockner Hochalpenstraße
Großglockner Hochalpenstraße
Staller sattel, Italië
Timmelsjoch
Timmelsjoch
Kühtai, Oostenrijk
Kühtai, Oostenrijk
Daarna nog gereden via: Hahntennjoch, Oberjoch, zwarte woud, LuxemburgSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het was leuk
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
Was het toen ook zo rustig? We hebben daarboven echt zeker 10 minuten stil gestaan voordat we nog twee motoren naar boven zagen komen. Voor de rest compleet uitgestorven. Qua temperatuur hebben we van 5 tot 39 graden meegemaakt volgens mij, lekker afwisselendquote:Op vrijdag 24 juli 2015 07:18 schreef mstx het volgende:
Timmelsjoch ben ik vorig jaar (september) ook geweest, wel koud daar boven
hier is zeker geen beeld van?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:33 schreef mjan het volgende:
Morivar is op die pas wel bijna van zijn motor getrapt door een koe die plotseling besloot dat het nodig was om heel hard te schrikken
Helaas, helaas. Het staat je natuurlijk vrij om jouw camera in het vervolg ook aan mij in bruikleen te geven, zodat ik een volgende keer zulke momenten kan vastleggenquote:
Is dit niet de omgekeerde volgorde?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:12 schreef Den_Haag het volgende:
Zo, het orginele bagage/kofferrek van Yamaha binnen. Alleen nu nog een vraag voor de reis-experts. Wat voor koffers/tassen passen daar op? Alleen originele Yamaha koffers of ook ander spul?
Gaat om deze
[ afbeelding ]
bij Louis een Hepco & Becker rek + verschillende soorten koffersetsquote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:43 schreef Den_Haag het volgende:
Probeer maar eens iets te vinden voor een XJR1300
Een RP06 moet je hebben. Niet de nieuwe.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:53 schreef Salatrel het volgende:
[..]
bij Louis een Hepco & Becker rek + verschillende soorten koffersets
Roltas eventueel? Lijkt me dan beter zitten dan zonder rekje.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:12 schreef Den_Haag het volgende:
Zo, het orginele bagage/kofferrek van Yamaha binnen. Alleen nu nog een vraag voor de reis-experts. Wat voor koffers/tassen passen daar op? Alleen originele Yamaha koffers of ook ander spul?
Gaat om deze
[ afbeelding ]
Detailsquote:Op vrijdag 24 juli 2015 18:18 schreef Salatrel het volgende:
[..]
en geen idee wat voor koffers erop moeten
Het past gelukkig nog wel op m'n laptop (465 gig SSD), voorlopigquote:Op zondag 26 juli 2015 17:13 schreef Erasmo het volgende:
Hopen dat je wifi voldoende is om alles in de cloud te dumpen
Een netbookje inderdaad, anders kan ik de beelden niet overzetten van de camquote:
Mooi avontuur.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:11 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
Eindelijk eens wifi hier in IJsland. Rijden gaat eigenlijk prima - nu dag 4 achter de rug, en tweede dag in de Westfjorden. Die wegen hier zijn ook een feest - op de kaart had ik al gezien dat een hoop stukken stonden aangeduid als 'unsurfaced', en dat maakte voor wat geniaal worstelwerk op onverhardhoop lol mee gehad. Weer over het algemeen super - eerste dag was drama (koud en nat, zoals op de foto is te zien), maar de dagen sindsdien was 1 groot zonnebad.
Bizar veel moois ook gezien - ik ging eergister door 4 verschillende werelden (van 3 verschillende planeten) heen. Nu al ~80 gig aan materiaal geschoten, wat nu dus al aanzienlijk meer is dan zowel Griekenland (59 gig) en de Nordkapp (60 gig). En ik maar denken dat ik het wel zou redden met een stickie van 64 gig...
Morgen zuidwaarts
Een beetje van beidenquote:Op zondag 26 juli 2015 18:04 schreef Hyperdude het volgende:
Mooi avontuur.
Is dat slecht asfalt of goed vulkaanwegdek op je foto?
Maak je ook weer een videoverslag?quote:Op woensdag 29 juli 2015 18:21 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
Derde dag op rij met 300+ km vandaag, was andermaal weer prima. Beetje regen, maar overwegend andermaal prima weer. Gisteren de laatste kilometers offroad gedraaid wat mij betreft - het is leuk, maar ook vermoeiend... en ik wil het juist wat rustiger aan doen de resterende week.
Gisteren ook langs het Hákarl epicentrum van IJsland geweest, en heb meteen wat ingeslagen en geproefd. Hoe dat allemaal is gegaan heb ik vastgelegd, maar dat komt pas in het echte verslag natuurlijk
Momenteel in Þingvellir, weer is wat wisselvallig (net nog een stortbui van een kwartier en nu schijnt de zon wer) maar de omgeving maakt een hoop goed. Morgen naar Hekla
quote:Op donderdag 30 juli 2015 19:06 schreef Dekatria het volgende:
Overigens volgt er na de reis weer eenzelfde reisverslag zoals de afgelopen jaren
Nu wel. Yamaha koffers van een collega kunnen proberen. Zit perfectquote:Op vrijdag 24 juli 2015 18:18 schreef Salatrel het volgende:
[..]
en geen idee wat voor koffers erop moeten
Met een racer kan je inderdaad niet een volledige rondrit maken zonder gravel tegen te komen. En zelfs asfalt is geen garantie voor een pothole-loze rit - de inritjes van tankstations of rustplaatsen zijn soms ook vergeven van de kuilen, stenen en/of grind.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 08:59 schreef jdel het volgende:
Ben heel benieuwd naar het verslag.
Ik wil heel graag naar IJsland, maar met een racer is dat zo goed als onmogelijk volgens mij.
Dus dat zal wel een trip met de auto worden.
die van mij was 29-7 verlopenquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 10:01 schreef Dekatria het volgende:
Ik zag dat eerder dit jaar ook ja. Ding verloopt Maart 2016 aweer
was de camera aan het recorden toen het gebeurde?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:31 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
en de komende dagen maar even de boel uitpluizen qua beelden.
Hij stond op standby om op te nemen - ik wilde net een bergpas (die natuurlijk WOINDERSCHOON bleek te zijn) op de film zettenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:09 schreef Salatrel het volgende:
[..]
was de camera aan het recorden toen het gebeurde?
nu je zelf in IJsland bent geweest kun je iig mijn filmke uit 2013 kijkenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:17 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Hij stond op standby om op te nemen - ik wilde net een bergpas (die natuurlijk WOINDERSCHOON bleek te zijn) op de film zetten
Gefällt mir!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:12 schreef Dekatria het volgende:
Het reisverslag is vandaag van start gegaan! Morgen komt het eerste deel online
Mic sensitivity stond inderdaad niet erg hoog in het begin van de reisquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 15:11 schreef Erasmo het volgende:
Gelezen, maar je moet wel ff je audio fixen
Zoals wellicht bekend bij de meesten ging deze reis niet door. Ik hoop ergens in september alsnog een weekje ofzo weg te kunnen... Straks maar eens checken hoe het weer rond die periode daar is...quote:Op zaterdag 27 juni 2015 18:08 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Cool.
Voorlopige route:
[ afbeelding ]
Zoals je ziet heb ik op de terugweg van München tot Frankfurt (tussenstop) en van Frankfurt tot Eifel een heel stuk Autobahn.. Eens kijken of ik dat zo ga houden.
Had er nog speciaal op geletquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 19:33 schreef Erasmo het volgende:
Gelukkig wissel je het niet af met luide muziek
Zag je topic op ADV langskomen.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:12 schreef Dekatria het volgende:
Het reisverslag is vandaag van start gegaan! Morgen komt het eerste deel online
Daar heb ik ze speciaal voor aangeschaft. Werelduitvinding, die dingen. Vorig jaar naar de Noordkaap zonder een centje pijnquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 21:48 schreef Erasmo het volgende:
Zit dat trouwens een beetje voor de lange afstand, van die kralen?
Coolquote:Op zondag 16 augustus 2015 12:50 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zag je topic op ADV langskomen.
Nu lezen
Plaatje stuk...quote:Op zondag 16 augustus 2015 13:21 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb op een gehuurde cb500f sao miguel gedaan, voor wat het waard is
Kun je ze de volgende fok mc rit meenemen zodat ik ze kan proberen?quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:10 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Daar heb ik ze speciaal voor aangeschaft. Werelduitvinding, die dingen. Vorig jaar naar de Noordkaap zonder een centje pijn
[..]
Coolmorgen komt het reisverslag in IJsland aan
Sure, help me tegen die tijd even herinnerenquote:Op zondag 16 augustus 2015 22:22 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Kun je ze de volgende fok mc rit meenemen zodat ik ze kan proberen?
gaat prima lukken. Stop alleen niet te laat met rijden. Verwacht niet dat ze om 22u nog de deur open doen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 13:52 schreef Atreidez het volgende:
De eerste bestemming is bij een gehucht dat St. Germain - L'Herm heet (vlakbij Issoire), vrienden hebben daar een B&B in zo'n oud Frans boerenhuis gemaakt. Dat is 980km van hier. De tweede bestemming is een vriend die in Montferrier-sur-Lez woont, wat nog 340km verderop aan de zuidkust is.
Ik vertrek en rij door de weeksLekker rustig over de D wegen heen.. Kom je met steenkolenfrans ver genoeg bij kleine hotelletjes in Frankrijk?
Have fun!quote:Op woensdag 23 september 2015 11:01 schreef Salatrel het volgende:
zo wakansie! de Ten is er al klaar voorff ketting gecheckt en wat vet op gespoten drupje olie erbij en handkap iets versteld want koppelingshendel tikte er tegenaan
morgen alleen nog even de koffers eraan hangen en we kunnen los!
"smeer je ketting eens" bedoel jequote:Op woensdag 23 september 2015 11:01 schreef Salatrel het volgende:
ff ketting gecheckt en wat vet op gespoten
Ik moet er ook nog een drupje olie bij doen, maar verder is m'n Tiger er ook klaar voor!quote:Op woensdag 23 september 2015 11:01 schreef Salatrel het volgende:
zo wakansie! de Ten is er al klaar voorff ketting gecheckt en wat vet op gespoten drupje olie erbij en handkap iets versteld want koppelingshendel tikte er tegenaan
morgen alleen nog even de koffers eraan hangen en we kunnen los!
zolan het ernaast ligt niet zoveel aan de hand toch?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:59 schreef Atreidez het volgende:
GaafWel eng met al dat sneeuw naast de weg hoor!
Smeltwater. Daar heb ik ook een hekel aan.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 14:01 schreef Salatrel het volgende:
[..]
zolan het ernaast ligt niet zoveel aan de hand toch?
in het hoogseizoen jaquote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:35 schreef Dekatria het volgende:
Kroatië is prachtig, ik zou zeker de kustweg doen vanaf Rijeka naar het zuiden; erg mooi.
Zelfde als mensen die naar je seinen. En ja ze zijn allemaal corrupt.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:43 schreef Salatrel het volgende:
Als je een bord ziet wat je niet kunt lezen en het la!mpje knippert niet verder rijden even verderop staat politie
ik heb het nagevraagd bij een Kroatische e-vriend en het klopte wel zoals het gegaan isquote:Op maandag 2 mei 2016 20:52 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Zelfde als mensen die naar je seinen. En ja ze zijn allemaal corrupt.
Leuk! Waar vaar je op en hoe lang ga je?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 09:12 schreef Salatrel het volgende:
13-6 naar Schotland
2017 gaat de motor in een zeecontainer als ik de juiste periode vrij krijg
Doen. Leukquote:Op donderdag 2 juni 2016 22:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik twijfel nog. Wellicht met 3 motoren naar Oostenrijk. 1 auto mee met spullen (rx8).
Het is voor mij niet de meest verstandige keus nu. Ik ga waarschijnlijk zelf een huis bouwen, dus dan is al mijn geld en vrije tijd hard nodig.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 06:42 schreef mjan het volgende:
[..]
Doen. Leuk![]()
Maar, waar twijfel je nog over?
Ook een leuk projectquote:Op vrijdag 3 juni 2016 06:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het is voor mij niet de meest verstandige keus nu. Ik ga waarschijnlijk zelf een huis bouwen, dus dan is al mijn geld en vrije tijd hard nodig.
Ik denk over een week of 2. Ik moet nog een sonderingsonderzoek uitvoeren. Als ik uiteindelijk op palen moet gaan bouwen en 25k palen de grond in moet slaan, dan zoek ik wel wat anders.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 07:09 schreef mjan het volgende:
[..]
Ook een leuk projectWanneer weet je of je huis doorgaat? Je kunt altijd nog besluiten last minute een tentje achterop te knopen en naar Oostenrijk te gaan.
Veel plezier alvastquote:Op woensdag 8 juni 2016 16:52 schreef Salatrel het volgende:
het grote "wat neem ik allemaal mee" is weer begonnen.... al ga ik dit keer zeer decadent in B&B's zitten dus het is vooral wat laat ik allemaal thuis
[ afbeelding ]
lekkâh!quote:Op woensdag 8 juni 2016 20:57 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Veel plezier alvast
Ik kon op het laatste moment deze week nog wel vrij krijgen, dus zit nu lekker in de Eifel. Heerlijk weer, heerlijke wegen
Fijne vakantie!quote:Op zondag 12 juni 2016 20:38 schreef Salatrel het volgende:
Morgen gaat we los. slechts met een "proloog" etappe naar IJmuiden maar ik er zin inzo goed als alles is ingepakt alleen morgen nog even mijn tablet en toilettas in de koffert en dan kunnen we
wel lekker uitslapen want inchecken is toch pas vanaf 14:00
lekker dan.... hebbie naar buiten gekeken? ik laat dat weer lekker hierquote:Op zondag 12 juni 2016 22:25 schreef Dekatria het volgende:
Veel succes en plezier! Hopelijk hebbie het weer mee.
3 jaar terug had ik fucking lekkere spareribs gegeten in Pitlochry maar die staan niet op de kaart!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.de kentekenplaat heb ik vanmiddag bij thuiskomst gelijk vervangen want die was helemaal uitgescheurd (kapot getrild) rondom de boutjes waarmee die vast zat
daar kwam ik bij toeval achter toen mijn oog erop viel toen ik in de haven stond te wachten in Newcastle. als ik een dag langer rond had gereden was ik hem waarschijnlijk verloren en dan zijn de rapen gaar want een nieuwe plaat kun je in UK niet krijgen uiteraard!
nou tijdens die limburg rit was de plastic kentekenplaathouder kapot getrildquote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:34 schreef Vinniiee het volgende:
Sweet pica's, vooral de eerste 3 en de laatste.
Is dat nou de 2e keer dat die los was getrild? Misschien kun je hem ophangen met van die rubberen ringen (zoekt plaatje).
Ziet er nog mooier uit ook. Helaas niet voor mijn motor verkrijgbaar.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:49 schreef Salatrel het volgende:
ja ik heb zowiezo een tailtidy besteld zodat dat kunststof ding er helemaal af kan en ik de plaat ook op meer dan 2 plaatsen vast kan zetten
Als niemand anders het weet; ik werk samen met Spanjaarden, kan ze wel even vragen na m'n vakantie of zij het weten. Zoekt waarschijnlijk ook iets makkelijker in het Spaansquote:Op woensdag 28 december 2016 16:29 schreef mjan het volgende:
Weet een van jullie of er een site is waar alle bergpassen in Spanje op staan, met daarbij de vermelding of ze open zijn? Zoiets als dit, maar dan dus voor Spanje.
Dat zou heel fijn zijn!quote:Op woensdag 28 december 2016 22:22 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Als niemand anders het weet; ik werk samen met Spanjaarden, kan ze wel even vragen na m'n vakantie of zij het weten. Zoekt waarschijnlijk ook iets makkelijker in het Spaans
Duurde iets langer dan verwacht, even vergeten dat de Spanjaarden allemaal nog vrij waren vorige weekquote:
quote:http://infocar.dgt.es/etraffic/
That’s an interactive live traffic information system. If all boxes at the bottom right part of the map are unchecked and only “puertos de montaña” (mountain passes) is left checked, it should show only incidents related to passes. In principle, if nothing is shown for a specific pass, the road should be open. Alerts should appear when there are adverse conditions (i.e. heavy snow) or other events
Dankjewel! Die site had ik in ieder geval nog niet gevonden. Mocht je verder nog tips hebben over mooie wegen dan zijn die ook zeer welkomquote:Op dinsdag 10 januari 2017 19:42 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Duurde iets langer dan verwacht, even vergeten dat de Spanjaarden allemaal nog vrij waren vorige week
Maar nu ben ik zelf ook in Spanje om samen met ze te werken, dus gelijk even gevraagd! Er is niet echt een website zoals die van de alpen, maar wat het dichtste in de buurt lijkt te komen is onderstaande. Inclusief beschrijving
[..]
Ik heb zelf geen tips over mooie wegen. Ik ben hier met het vliegtuig nu en m'n collega's zijn allemaal geen motorrijder, helaas! Wel ziet het hier leuk uit in de omgeving, wil nog wel eens hierheen met de motor. Zit in Oviedo, Asturias, in het noorden.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 21:05 schreef mjan het volgende:
[..]
Dankjewel! Die site had ik in ieder geval nog niet gevonden. Mocht je verder nog tips hebben over mooie wegen dan zijn die ook zeer welkom
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |