abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152091781

Voor zij die avontuurlijk zijn ingesteld, een eigen topic voor de motorreizigers onder ons!

Nieuwe vakantieplannen? Nadenken over een bestemming? Nog nooit een reis gemaakt en hulp nodig? Schroomt niet en vraag maar raak ^O^

Tips voor onderweg:

• Hou om de 2 uur even pauze langs de kant van de weg, en beweeg een beetje om het bloed weer overal te krijgen waar het hoort.
• Gewichtsverdeling is alles, dus laadt niet alles in je topkoffer! Bagagerol en tanktas zijn uitkomsten - je wil zoveel mogelijk gewicht tussen je wielen hebben
• Zorg dat je fiets technisch in orde is (rubber, wiellagers, ketting etc). Je wil niet onderweg onderhoud hoeven doen!
• Hou het simpel als je aan het pakken bent. Des te meer zooi je meeneemt, des te meer gewicht, en ruimte is beperkt
• Rij niet teveel kilometers op een dag (en dan hebben we het over >400km). Niet alleen wordt het vermoeiender (en dus op den duur onveiliger!), maar ook saaier - je kan immers minder zien onderweg!
• Importeer alle adressen/telefoonnummers van de motordealers van jouw merk in je telefoon/navigatieapparaat, of schrijf ze ergens in op.
• Zit er een ferry op de route? Neem eigen spanbanden mee - aan boord hebben ze ze ook, maar die vallen vaak van ellende uit elkaar. Van de bouwmarkt zijn ze prima, die van Touratech passen vaak niet over het zadel.
• Zorg voor goeie verzekering, incl repatriëring
• Zorg ook dat je iets met personalia, voorgeschreven medicatie en evt. allergieën bij je draagt
• Check voor reisadviezen deze website van de Britse overheid. Veel meer info dan die van de Nederlandse
• Check ook hier of er inenting nodig is. Prikken kan je vaak bij de lokale GGD halen.

Aankomende reizen:

Salatrel - Yamaha XT660Z Tenere
Bestemming: Corsica
Vertrek: Mei 2015

mjan - Suzuki GSF600n Bandit
Bestemming: Duitsland, Tsjechië, Oostenrijk, Slovenië, Oostenrijk, Italië/Zwitserland
Vertrek: Juni 2015?

Dekatria - Hondaap Transalp
Bestemming: IJsland
Vertrek: Juli 2015

ManageTheAnger - Suzuki GSF 650 SA
Bestemming: Schotland
Vertrek: Juli 2015

Voorbije reizen:

2015

Koekjestrommel1 - Suzuki R500GS
Bestemming: Kroatië
Vertrek: Mei 2015

2014

mjan - Suzuki GSF600n Bandit
Bestemming: Zwarte Woud/Vogezen
Vertrek: September 2014

Dekatria - Honda XL600V Transalp
Bestemming: rondje Baltische staten en Scandinavië, naar Nordkapp en terug

Bestemming: rondje Baltische staten en Scandinavië

2013

Bestemming: Griekenland (heen via Italië, terug via de Balkan)

Vinniiee - Honda Firestorm
Bestemming: Italië (Dolomieten)

koffielepel - Yamaha YZF Thundercat
Bestemming: Engeland (via Harwich)

Bestemming: Schotland (via Newcastle)

Juicyhil - Honda XL650V Transalp
Bestemming: Engeland (via Calais)

2012
Bestemming: Groot Brittannië (via Harwich)

2010:

motorbloempje - Yamaha Diversion 900
Bestemming: Wales en Noord-Engeland en een stukje Zuid-Engeland

2009

Bestemming: Franse Alpen

2008

Bestemming: Dolomieten

2007

motorbloempje - Yamaha Diversion 600
Bestemming: Schotland (via Newcastle)

OP is nog under construction w/

[ Bericht 2% gewijzigd door Salatrel op 11-05-2015 11:30:01 ]
  dinsdag 28 april 2015 @ 12:17:43 #2
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_152092341
Suzuki GSF 650 SA (2010)
Bestemming: Schotland; Via Engeland middels overtocht naar Harwich.
Vertrek: 27-07-2015
Terugkomst: 09-08-2015
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_152093178
Even in de gaten houden. :Y
pi_152095782
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:17 schreef ManageTheAnger het volgende:
Suzuki GSF 650 SA (2010)
Bestemming: Schotland; Via Engeland middels overtocht naar Harwich.
Vertrek: 27-07-2015
Terugkomst: 09-08-2015
Leuk! Ga je kamperen?
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:37:14 #5
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_152097077
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 14:44 schreef mjan het volgende:

[..]

Leuk! Ga je kamperen?
Nog geen idee, het zal denk ik een mix van beide worden.
Alleen de bootreis naar Harwich is gepland, en een tussenstop van 2 dagen in Liverpool bij een kennis.

De rest zal "on the go" zijn en ik neem wel kampeerspullen mee aangezien het "free to roam" is daar :)
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  dinsdag 28 april 2015 @ 16:53:25 #6
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_152098908
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:37 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Nog geen idee, het zal denk ik een mix van beide worden.
Alleen de bootreis naar Harwich is gepland, en een tussenstop van 2 dagen in Liverpool bij een kennis.

De rest zal "on the go" zijn en ik neem wel kampeerspullen mee aangezien het "free to roam" is daar :)
De beste manier van reizen ^O^
pi_152204991
Nou, het wordt waarschijnlijk toch Kroatie. Ik was donderdag ff naar de garage omdat mijn gashendel niet lekker voelde. Dus die vent schroeft hem open, blijkt de kabel compleet verrafeld te zijn en bijna in twee stukken te liggen. Dus daar wordt deze ochtend een nieuwe in gegooid. Als verder alles oke is, dan ga ik over een paar uurtjes weg, richting Nürnberg :D. Of Frankfurt als Nürnberg niet te redden is. Ik zie wel...
pi_152205185
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 12:35 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Nou, het wordt waarschijnlijk toch Kroatie. Ik was donderdag ff naar de garage omdat mijn gashendel niet lekker voelde. Dus die vent schroeft hem open, blijkt de kabel compleet verrafeld te zijn en bijna in twee stukken te liggen. Dus daar wordt deze ochtend een nieuwe in gegooid. Als verder alles oke is, dan ga ik over een paar uurtjes weg, richting Nürnberg :D. Of Frankfurt als Nürnberg niet te redden is. Ik zie wel...
we wachten op de foto's
pi_152205196
Uit Kroatië he... niet van de gaskabel
pi_152205553
Ik ga toch eens kijken of ik dit jaar verder kom dan een Belgisch terras en bier :+
pi_152209757
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 13:02 schreef Yreal het volgende:
Ik ga toch eens kijken of ik dit jaar verder kom dan een Belgisch terras en bier :+
Luxemburg en bier?
pi_152210305
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 16:16 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Luxemburg en bier?
goeie. Vond schotland en whiskey ook aangenaam...
pi_152210317
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 16:35 schreef Yreal het volgende:

[..]

goeie. Vond schotland en whiskey ook aangenaam...
ook leuk :)
pi_152210370
mijn HDD met Schotland foto's en film is gecrashed dus ik moet nog een keer terug... pak ik Ierland ook gelijk mee
pi_152213010
Dit jaar stuk lichter bepakt op reis. Zoals het er nu naar uit ziet topkoffer lekker thuis laten
  zondag 3 mei 2015 @ 19:20:07 #16
183523 Salatrel
Salatrel
pi_152240830
Kak de dag dat ik via Monaco naar Genoa rij is de F1 in Monaco :') rondje circuit zal er wel niet in zit te dan :')
pi_152297394

hmm kan nog spannend worden of deze open is tegen de tijd dat ik daar ben :') voor de zekerheid maar een alternatieve omweg in basecamp erbij gezet :')
pi_152305221
Ik had zes weken vrij moeten nemen. Route die ik zou willen rijden gaat nooit passen in drie weken :') ;(
pi_152305429
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 18:56 schreef mjan het volgende:
Ik had zes weken vrij moeten nemen. Route die ik zou willen rijden gaat nooit passen in drie weken :') ;(
gewoon beginnen en eindigen met stuk snelweg. Dat doe ik ook. Natuurlijk is het leuker om binnendoor naar startpunt van route des grandes alpes te rijden dan over de payage maar het stuk dat ik later door de Dolomieten en oostenrijk is nog veel mooier!
  dinsdag 5 mei 2015 @ 21:38:41 #20
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_152312449
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 18:56 schreef mjan het volgende:
Het loont ook wel om de tijd te nemen voor de gebieden die je wèl kunt zien. Snelweg doet daar afbreuk aan, zeker als je geen schermpje hebt w/
pi_152323507
Heeft iemand een goede site voor bagagesystemen waarmee je kunt kijken wat geschikt is voor jouw motor? Wordt er niet echt wijs uit overal

Ben op zoek naar zadeltassen voor een XJR1300, zit een standaard bagagerek op van Yamaha.
Hoe voorkom je dat de tassen krassen gaan maken? Zijn hier rekken voor? of gebruikt iedereen folie?

Heb deze spullen gevonden:
http://www.mlmparts.com/nl/shad-sports-zijtassen-sb44.html
http://www.mlmparts.com/nl/sw-motech-zadeltas-cargobag.html
https://www.louis.de/en/a(...)er=10027772&ref=memo
https://www.louis.de/en/a(...)er=10026555&ref=memo

[ Bericht 64% gewijzigd door Den_Haag op 06-05-2015 16:09:33 ]
pi_152341195
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:12 schreef Den_Haag het volgende:
Heeft iemand een goede site voor bagagesystemen waarmee je kunt kijken wat geschikt is voor jouw motor? Wordt er niet echt wijs uit overal

Ben op zoek naar zadeltassen voor een XJR1300, zit een standaard bagagerek op van Yamaha.
Hoe voorkom je dat de tassen krassen gaan maken? Zijn hier rekken voor? of gebruikt iedereen folie?

Heb deze spullen gevonden:
http://www.mlmparts.com/nl/shad-sports-zijtassen-sb44.html
http://www.mlmparts.com/nl/sw-motech-zadeltas-cargobag.html
https://www.louis.de/en/a(...)er=10027772&ref=memo
https://www.louis.de/en/a(...)er=10026555&ref=memo
Ik heb ortlieb zijtassen, vond ik handiger dan textielen tassen ivm waterdichtheid. Ortlieb had vorig jaar nog een handig pdfje op hun site waar je op kon zien of ze op jouw motor passen, maar dat is nu niet meer te vinden daar - zweeft vast nog wel ergens rond op het internet.

Tegen het krassen had ik inderdaad folie geplakt, maar heb pas een paar weken geleden de laatste lijmresten van de lak verwijderd, dus weet niet of ik dat dit jaar weer ga doen. Motor zit toch al vol krassen :')
pi_152341353
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 19:01 schreef Salatrel het volgende:

[..]

gewoon beginnen en eindigen met stuk snelweg. Dat doe ik ook. Natuurlijk is het leuker om binnendoor naar startpunt van route des grandes alpes te rijden dan over de payage maar het stuk dat ik later door de Dolomieten en oostenrijk is nog veel mooier!
Dat zal wel de oplossing worden idd. En gewoon maar stukken schrappen ;(

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 21:38 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Het loont ook wel om de tijd te nemen voor de gebieden die je wèl kunt zien. Snelweg doet daar afbreuk aan, zeker als je geen schermpje hebt w/
Heb inderdaad geen zin om heel erg te moeten haasten om de route te kunnen rijden, dus het wordt keuzes maken.
pi_152359206
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 19:27 schreef mjan het volgende:

[..]

Ik heb ortlieb zijtassen, vond ik handiger dan textielen tassen ivm waterdichtheid. Ortlieb had vorig jaar nog een handig pdfje op hun site waar je op kon zien of ze op jouw motor passen, maar dat is nu niet meer te vinden daar - zweeft vast nog wel ergens rond op het internet.

Tegen het krassen had ik inderdaad folie geplakt, maar heb pas een paar weken geleden de laatste lijmresten van de lak verwijderd, dus weet niet of ik dat dit jaar weer ga doen. Motor zit toch al vol krassen :')
De mijne niet en dat wil ik graag zo houden. :)
pi_152382531
kijk dat komt mooi uit. ma t/m do nachtdienst. kan ik vrijdagochtend op weg naar huis gelijk tanken voordat ik mijn bed in duik en als ik terugkom de Ten verder klaar maken voor de wakansie die zaterdag begint :P
  zondag 10 mei 2015 @ 23:37:33 #26
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_152476857
Nou ik ben er weer! Het doel is inderdaad Zagreb geworden, en heb dat uiteindelijk ook gehaald!

Ik zal een kort reisverslagje plaatsen voor de geinteresseerden.

De route:

Zaterdagmiddag rond 4 uur kon ik eindelijk gaan. Ik had niks geboekt en besloot gewoon flink autobahn te gaan rijden tot zo ver mogelijk. Dat werd dus uiteindelijk Nürnberg. De 600km autobahn waren nu niet bepaald om over naar huis te schrijven, maar het schoot wel lekker op. Ik kwam rond 10u 's avonds aan en toen een hostel gezocht en flink gaan eten.

Zeer professioneel bepakt

De volgende dag ben ik naar Slovenië gegaan. Omdat dit ook zo'n 600km was, heb ik het stuk door Duitsland ook weer met de autobahn gedaan (250km regen gehad, er stond letterlijk een laag water in mijn schoenen), en vervolgens door heel Oostenrijk via de B-wegen, mede omdat ik te gierig was om een vignet te halen. Dat was zeker geen slechte keus, Oostenrijk heeft echt supervette B-wegen.

Een toffe B-weg door de Alpen

De Alpen

Dus dwars door de Alpen gereden, en vervolgens vrijwel uit het niets, midden in een tunnel, arriveerde ik in Slovenië. Omdat je hier ook een vignet nodig hebt voor de snelwegen ben ik ook hier binnendoor naar de hoofdstad, Ljubljana, geknald. De wegen waren hier wel wat slechter, en omdat de wegen beroerd stonden aangegeven ben ik een paar keer verkeerd gereden, maar uiteindelijk toch de weg gevonden en ook hier op zoek gegaan naar een hostel. Ljubljana is best een toffe stad, en in mijn 'vrije' dag heb ik het kasteel en de stad bezichtigd.

Ljubljana

De 50.000 gepasseerd!

Vervolgens naar Zagreb gereden, leuke wegen in zowel Slovenië als Kroatië. Helaas sloeg ik weer eens ergens verkeerd af, en maakte een hele vercrackte U-turn op een weg die verre van vlak was waarna ik op mijn zij lag ;(. Met mij niks aan de hand, maar het beschermklepje van mijn motor was er wel afgedonderd, welke ik later in de hoofdstad weer heb 'gerepareerd'. Overigens is de ducttape het tot het eind van de reis, zo'n 1500km verderop, er probleemloos op blijven zitten. God bless ducttape.

;(

:)

In Zagreb de Sjelme beklommen (te voet :+) , bijna een kilometer de hoogte in. Verder natuurlijk Zagreb zelf in geweest en het 'museum of broken relationships' bezocht. Zagreb was ook een erg mooie stad!

Uitzicht vanaf de Sjelme

Tof kerkje in Zagreb

Na Zagreb de korste etappe gedaan naar Rijeka, een plaats aan de kust van Kroatië. Hier een nachtje geslapen, en even in de zee gewommen (het leek warmer dan dat het was).

De Middellandse Zee bij Rijeka

En toen begon de terugreis alweer. Ik ben dwars door Noord-Italië via B wegen naar Innsbruck, Oostenrijk, gegaan.

Een rechte weg in Italië

Hier kwam ik om iets van half 9 aan, mede omdat een bus nog geen tien kilometer voor Innsbruck besloot een stukje vangrail mee te nemen. Resultaat: een opstopping waar je zelfs met de motor niet eens langs kon. De bus had zich echt klem gereden tegen de vangrail aan, dus de chauffeur pakte zijn gereedschapskist en heeft doodleuk een stuk vangrail verwijderd.

Doei vangrail

Ik had geen puf meer om echt nog de stad zelf te bekijken. De volgende ochtend ben ik maar direct door naar Karlsruhe gegaan. Alweer een erg mooie stad. En vandaag heb ik het laatste stuk van Karlsruhe weer naar Nederland gereden. Een heel stuk door het Moeselgebied, vervolgens nog even bij de Nurnbergring gekeken, en vanaf het Roergebied ben ik toch maar weer snelwegen gaan pakken.

Nurnbergring

In nummers:
In 9 dagen in 6 hostels geslapen, in 5 verschillende landen. In totaal 3000 kilometer gereden, waarvan +/- 1000 op de snelweg en 2000 op gewone wegen. Dit alles op mijn trouwe gs500 met zijn 487 cc's van 23 jaar oud, die gedurdende de reis zo'n 1:25 gemiddeld verbruikte. En die tot mijn eigen verbazing, het 0 keer heeft begeven :D.

De legende gaat dat deze velg ooit wit was
  zondag 10 mei 2015 @ 23:45:08 #27
258802 Yreal
henk..!
pi_152477090
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 23:37 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Nou ik ben er weer! Het doel is inderdaad Zagreb geworden, en heb dat uiteindelijk ook gehaald!

De route:
[ afbeelding ]

Zaterdagmiddag rond 4 uur kon ik eindelijk gaan. Ik had niks geboekt en besloot gewoon flink autobahn te gaan rijden tot zo ver mogelijk. Dat werd dus uiteindelijk Nürnberg. De 600km autobahn waren nu niet bepaald om over naar huis te schrijven, maar het schoot wel lekker op. Ik kwam rond 10u 's avonds aan en toen een hostel gezocht en flink gaan eten.

[ afbeelding ]
Zeer professioneel bepakt

De volgende dag ben ik naar Slovenië gegaan. Omdat dit ook zo'n 600km was, heb ik het stuk door Duitsland ook weer met de autobahn gedaan (250km regen gehad, er stond letterlijk een laag water in mijn schoenen), en vervolgens door heel Oostenrijk via de B-wegen, mede omdat ik te gierig was om een vignet te halen. Dat was zeker geen slechte keus, Oostenrijk heeft echt supervette B-wegen.
[ afbeelding ]
Een toffe B-weg door de Alpen

[ afbeelding ]
De Alpen

Dus dwars door de Alpen gereden, en vervolgens vrijwel uit het niets, midden in een tunnel, arriveerde ik in Slovenië. Omdat je hier ook een vignet nodig hebt voor de snelwegen ben ik ook hier binnendoor naar de hoofdstad, Ljubljana, geknald. De wegen waren hier wel wat slechter, en omdat de wegen beroerd stonden aangegeven ben ik een paar keer verkeerd gereden, maar uiteindelijk toch de weg gevonden en ook hier op zoek gegaan naar een hostel. Ljubljana is best een toffe stad, en in mijn 'vrije' dag heb ik het kasteel en de stad bezichtigd.
[ afbeelding ]
Ljubljana

[ afbeelding ]
De 50.000 gepasseerd!

Vervolgens naar Zagreb gereden, leuke wegen in zowel Slovenië als Kroatië. Helaas sloeg ik weer eens ergens verkeerd af, en maakte een hele vercrackte U-turn op een weg die verre van vlak was waarna ik op mijn zij lag ;(. Met mij niks aan de hand, maar het beschermklepje van mijn motor was er wel afgedonderd, welke ik later in de hoofdstad weer heb 'gerepareerd'. Overigens is de ducttape het tot het eind van de reis, zo'n 1500km verderop, er probleemloos op blijven zitten. God bless ducttape.
[ afbeelding ]
;(

[ afbeelding ]
:)

In Zagreb de Sjelme beklommen (te voet :+) , bijna een kilometer de hoogte in. Verder natuurlijk Zagreb zelf in geweest en het 'museum of broken relationships' bezocht. Zagreb was ook een erg mooie stad!
[ afbeelding ]
Uitzicht vanaf de Sjelme

[ afbeelding ]
Tof kerkje in Zagreb

Na Zagreb de korste etappe gedaan naar Rijeka, een plaats aan de kust van Kroatië. Hier een nachtje geslapen, en even in de zee gewommen (het leek warmer dan dat het was).
[ afbeelding ]
De Middellandse Zee bij Rijeka

En toen begon de terugreis alweer. Ik ben dwars door Noord-Italië via B wegen naar Innsbruck, Oostenrijk, gegaan.
[ afbeelding ]
Een rechte weg in Italië

Hier kwam ik om iets van half 9 aan, mede omdat een bus nog geen tien kilometer voor Innsbruck besloot een stukje vangrail mee te nemen. Resultaat: een opstopping waar je zelfs met de motor niet eens langs kon. De bus had zich echt klem gereden tegen de vangrail aan, dus de chauffeur pakte zijn gereedschapskist en heeft doodleuk een stuk vangrail verwijderd.
[ afbeelding ]
Doei vangrail

Ik had geen puf meer om echt nog de stad zelf te bekijken. De volgende ochtend ben ik maar direct door naar Karlsruhe gegaan. Alweer een erg mooie stad. En vandaag heb ik het laatste stuk van Karlsruhe weer naar Nederland gereden. Een heel stuk door het Moeselgebied, vervolgens nog even bij de Nurnbergring gekeken, en vanaf het Roergebied ben ik toch maar weer snelwegen gaan pakken.
[ afbeelding ]
Nurnbergring

In nummers:
In 9 dagen in 6 hostels geslapen, in 5 verschillende landen. In totaal 3000 kilometer gereden, waarvan +/- 1000 op de snelweg en 2000 op gewone wegen. Dit alles op mijn trouwe gs500 met zijn 487 cc's van 23 jaar oud, die gedurdende de reis zo'n 1:25 gemiddeld verbruikte. En die tot mijn eigen verbazing, het 0 keer heeft begeven :D.

[ afbeelding ]
mooi werk
  maandag 11 mei 2015 @ 06:11:52 #28
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_152480254
Prima verslagje _O_ leuk reisje geweest!
pi_152480587
Leuk om te lezen, klinkt alsof je je prima hebt vermaakt ^O^

quote:

(...)

[ afbeelding ]
En nu je ketting stellen? ;)
  Moderator maandag 11 mei 2015 @ 11:26:32 #30
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_152484438
OP ontgrendeld.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_152484543
quote:
verslag
OP aangepast met link naar verslag :P leuke trip!

quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 11:26 schreef UIO_AMS het volgende:
OP ontgrendeld.
waarvoor dank
  maandag 11 mei 2015 @ 14:11:43 #32
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_152489057
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2015 07:26 schreef mjan het volgende:
Leuk om te lezen, klinkt alsof je je prima hebt vermaakt ^O^

[..]

En nu je ketting stellen? ;)
De ketting heb ik grappig genoeg, enkele uren na het nemen van de foto op exact dezelfde plek gesteld ;). De moertjes moesten een volle 360 graden gedraaid worden voordat de speling weer goed was, dus het was ook wel hard nodig :o.

Heb onderweg ook nog 2x olie moeten bijvullen (300ml per keer), en 2x de ketting gesmeerd. En de gashendel weer met superlijm (daar ga ik vast ooit nog eens spijt van krijgen, maarja je moet wat onderweg) vastgezet, want die bewoog heel langzaam mee en dat vond het draadje van de handvatverwarming niet leuk. Klinkt als veel, maar met een minuutje of 5 per klusje viel het allemaal wel mee :).
pi_152495248
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 14:11 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

De ketting heb ik grappig genoeg, enkele uren na het nemen van de foto op exact dezelfde plek gesteld ;). De moertjes moesten een volle 360 graden gedraaid worden voordat de speling weer goed was, dus het was ook wel hard nodig :o.
Zo zag het er ook wel uit op je laatste foto :D

quote:
Heb onderweg ook nog 2x olie moeten bijvullen (300ml per keer), en 2x de ketting gesmeerd. En de gashendel weer met superlijm (daar ga ik vast ooit nog eens spijt van krijgen, maarja je moet wat onderweg) vastgezet, want die bewoog heel langzaam mee en dat vond het draadje van de handvatverwarming niet leuk. Klinkt als veel, maar met een minuutje of 5 per klusje viel het allemaal wel mee :).
Verbruikt wel veel olie dan :o
  maandag 11 mei 2015 @ 18:19:41 #34
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_152496770
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2015 17:26 schreef mjan het volgende:

[..]

Zo zag het er ook wel uit op je laatste foto :D

[..]

Verbruikt wel veel olie dan :o
Ja, iets van 1 liter per 3- a 4000 kilometer. Je zou wel bezig kunnen gaan met allerlei pakkingen veranderen in de hoop dat dat helpt, maar het is ten eerste maar de vraag of het uberhaupt helpt en ten tweede de moeite gewoon niet meer waard bij een motorfiets van 23 jaar oud. Stel dat hij nog tienduizenden kilometers meegaat, dan hebben we het nog altijd maar over een litertje of 10 aan olie. En gezien er cheap ass meuk in gaat zal me dat de kop ook niet kosten. Zolang het hierbij blijft vind ik het allemaal prima ^O^
pi_152629343
Deze camping is best aardig :) 11 euro voor een nachtje incl wifi en een douchemuntje.....

Sanitair ook prima en ik weet niet of er een timer op de douche zat maar ik heb hem op gegeven moment zelf maar uitgezet :P kon hem daarna wel gewoon weer aanzetten? Dus of de timer is extreem ruim of de Belgen snappen het muntjessysteem niet... :')
pi_152787818
Aan de hand van ervaring uit het verleden en een papieren kaart (hoi Deka) een mooie ronde door Lake district + Schotland (10 dagen) evt. uit te breiden met Ierland ±2,5 week in elkaar gedraaid met Basecamp :9 misschien iets voor volgend jaar.

Moet alleen nog een klein stukje door Cork & Kerry afmaken :)
pi_152982404
Hallo vanuit Deutschland :W

Ik heb twee weken vrij, dus m'n koffers ingepakt en vanochtend vertrokken. Ik verblijf in hotels/motels/b&b's, dus niet zoveel bagage nodig.

Vandaag iets meer dan 500km gedaan, waarvan 200 snelweg om uit Nederland te komen.
Nu bij Saarbrücken in de buurt, morgen door naar der Schwarzwald! Misschien daarna Zwitserland of Oostenrijk, of toch in Duitsland blijven beetje afhankelijk van waar het weer het beste is :)
pi_152982512
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:10 schreef Tankiej het volgende:

Ik heb twee weken vrij, dus m'n koffers ingepakt en vanochtend vertrokken. Ik verblijf in hotels/motels/b&b's, dus niet zoveel bagage nodig.

Vandaag iets meer dan 500km gedaan, waarvan 200 snelweg om uit Nederland te komen.
Nu bij Saarbrücken in de buurt, morgen door naar der Schwarzwald! Misschien daarna Zwitserland of Oostenrijk, of toch in Duitsland blijven beetje afhankelijk van waar het weer het beste is :)
hou rekening met de vignetplicht in oostenrijk/zwitserland mocht je op de snelweg terecht komen :P ze handhaven ook echt zonder waarschuwing :P
  dinsdag 26 mei 2015 @ 18:55:13 #39
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_152983742
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:32 schreef Salatrel het volgende:
Aan de hand van ervaring uit het verleden en een papieren kaart (hoi Deka) een mooie ronde door Lake district + Schotland (10 dagen) evt. uit te breiden met Ierland ±2,5 week in elkaar gedraaid met Basecamp :9 misschien iets voor volgend jaar.
Papieren kaarten _O_

Lopend naar m'n werk vorige week kwam ik een Deense dame tegen op een volbepakte Harley, die vroeg zich af waar de embassade was. Ze was onderweg naar Engeland maar haar paspoort was verlopen en haar GPS was ermee gekapt. Even laten zien waar ze naartoe moest, en snelwegnummerts op een blaadje gekalkt voor richting Hoek v Holland.

En daarom, jongens en meisjes, zijn papieren kaarten altijd beter :Y)
pi_152985208
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:14 schreef Salatrel het volgende:

[..]

hou rekening met de vignetplicht in oostenrijk/zwitserland mocht je op de snelweg terecht komen :P ze handhaven ook echt zonder waarschuwing :P
Ik weet het, daarom ga ik ook snelwegen vermijden :P
  dinsdag 26 mei 2015 @ 20:55:03 #41
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_152987976
quote:

Je rijdt op de bonnefooi? of hotels vooraf geboekt?
Net efkes anges
pi_152989344
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 20:55 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Je rijdt op de bonnefooi? of hotels vooraf geboekt?
Op de bonnefooi, niets geboekt. Zijn talloze hotels o.i.d. in het zwarte woud, t/m vrijdag verwacht ik geen problemen om iets te vinden. In het weekend kan het wellicht drukker worden, maar één kamer/bed moet altijd wel te vinden zijn :)

Daarnaast lijkt het weer wat wisselvallig. De ene keer is het weerbericht dat het droog blijft, de andere keer weer regen. Ik houd niet van regen tijdens het motorrijden, dus ik ga waar het droog is. Dan is het ook wel makkelijk om niets geboekt te hebben :P
  dinsdag 26 mei 2015 @ 22:09:05 #43
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_152991662
Ben benieuwd of er makkelijk iets te vinden is.
Hoor graag je ervaringen.
Net efkes anges
  dinsdag 26 mei 2015 @ 23:55:38 #44
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_152996102
quote:

Freiburg is een leuke stad om een uurtje of wat doorheen te slenteren.
Daarvandaan is Neuhausen am Rheinfall een mooi doel, daar zitten de watrvallen van de Rijn
Wie dit leest is gek
pi_153005388
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:55 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Freiburg is een leuke stad om een uurtje of wat doorheen te slenteren.
Daarvandaan is Neuhausen am Rheinfall een mooi doel, daar zitten de watrvallen van de Rijn
Ik ben niet zo van het door een stad slenteren als ik op de motor ben. Dan ga ik liever rijden en af en toe een korte stop maken :P
Die watervallen zijn wel een goede tip, daar kan ik vast wel tijd voor maken om even te langs te gaan!
pi_153053390
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:55 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Papieren kaarten _O_

Lopend naar m'n werk vorige week kwam ik een Deense dame tegen op een volbepakte Harley, die vroeg zich af waar de embassade was. Ze was onderweg naar Engeland maar haar paspoort was verlopen en haar GPS was ermee gekapt. Even laten zien waar ze naartoe moest, en snelwegnummerts op een blaadje gekalkt voor richting Hoek v Holland.

En daarom, jongens en meisjes, zijn papieren kaarten altijd beter :Y)
Ik reis bijna altijd zonder papieren kaart en dat gaat me prima af.

Voor iedereen die weg gaat en geen GPS én geen kaarten heeft (mensen zoals ik dus :')), download de app maps.me.
Download de kaarten van de landen onderweg, dit zal maximaal een paar GB zijn. Vervolgens kun je met je mobiel navigeren, gedetailleerde kaarten bekijken (nog een stuk gedetailleerder dan google maps), plaatsen opzoeken, routes importeren, flitspalen importeren, hotels opzoeken, je oriënteren als je weer eens de weg kwijt bent, en tankstations opzoeken als je weer eens vergeten bent om te tanken.

Bizar goede app, en bovendien: advertentievrij en gratis!

Ik heb ook geen mobiel internet en Nederland, en hij komt zelfs hier echt verdomd vaak van pas.

Maps.me _O_
  donderdag 28 mei 2015 @ 22:08:41 #47
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_153053534
Here van Nokia werkt ook heel aardig :)

Mij oude vertrouwde Zuumo doet het trouwens altijd.
Tot nu toe. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_153078485
quote:
3s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:08 schreef Hyperdude het volgende:
Here van Nokia werkt ook heel aardig :)

Mij oude vertrouwde Zuumo doet het trouwens altijd.
Tot nu toe. :P
mijn 350LM ook :@
pi_153108906
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:09 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ben benieuwd of er makkelijk iets te vinden is.
Hoor graag je ervaringen.
Bij deze, mijn ervaringen en beetje reisverslag:
Doordeweeks is het makkelijk iets te vinden, mits het geen feestdag is natuurlijk. Voor vrijdag t/m zondag is het verstandig iets te reserveren :P
Belangrijk is natuurlijk om wel een beetje te voorbereiden. Je weet vaak wel in welke regio je ongeveer terecht komt, dus dan kan je van te voren alvast wat (motor)hotels opzoeken.

De eerste nacht ben ik naar een hotel gegaan waar ik vorig jaar ook was, Hotel Bliesbrück in een doprje vlakbij Saarbrücken. Daar had ik nog een leuke route voor door de Eifel en was mooi halverwege richting het Zwarte Woud. Het is niet het goedkoopste hotel, maar wel een prima hotel.

Voor de tweede avond had ik bedacht dat ik ongeveer in de buurt van Todtnau terecht zou komen. Mooie route uitgestippeld met een stukje door de Vogezen en verder Zwarte Woud. Uiteindelijk in een hotel in Todtnauberg verbleven. Goedkoop (+/- 32 euro per nacht), maar erg ouderwets. Volgens mij is er niks aan dat hotel veranderd de afgelopen 100 jaar, inclusief de beheerders/eigenaren :+

De derde dag heb ik een rondje gemaakt richting Neuhausen am Rheinfall (bedankt voor de tip Nieuwschierig, jammer alleen van de busladingen Aziaten daar :P ). Daarna nog een stukje zuid-west gegaan in Zwitserland en uiteindelijk weer terug naar het Zwarte Woud. Ik ben toen terecht gekomen bij Hotel Schützen in Bad Peterstal, die kan ik zeker aanraden als je eens naar het Zwarte Woud gaat! Het hotel is erg gericht op motorrijders, de eigenaar is zelf ook een motorrijder :)

Afgelopen nacht wilde ik graag in de Eifel verblijven. Gezien het weekend was, en ik toch wel twijfelde, heb ik wat hotels gebeld op vrijdagochtend of ze überhaupt nog een kamer over hadden. Dat is maar goed ook, want hotel nummer 9 had pas een kamer vrij :')
Verbleven in hotel Im Fachwerkhof, in Einruhr (hoort bij Simmerath). Super hotel! Wordt gerund door een Nederlands stel, erg gastvrij en vriendelijk. Samen met nog twee (Nederlandse) gasten/motorrijders een topavond gehad daar!
In je eentje is het wel wat prijzig, maar als je met z'n tweeën bent is het 40 euro p.p.p.n. bij één nacht en bij meer is het 35 euro, dat is goed te doen imo.

Het plan was om langer weg te blijven, maar het was niet echt te doen om verder een hotel te krijgen in het weekend. En het weer werd ook minder, dus vandaag weer thuis :)
pi_153109023
En de Tijgert ook naar tevredenheid?
pi_153109221
Ja zeker, bevalt prima. Ben er nog steeds heel blij mee :D
Nog wel een paar dingetjes die ik wil aanpassen, ander ruitje onder andere en ik twijfel nog of ik het stuur iets hoger wil.

Hij is wat minder zuinig dan ik had verwacht, maar daar maak ik me verder niet druk om. Ik rijd er voor m'n plezier op, en of ik dan na 250 of 300km moet tanken maakt me niet zoveel uit brandstoflampje ging op de terugweg bij 225km op de dagteller aan :+
pi_153110001
Hoeveel zuipt ie dan? Volgens mij heb je al het hogere scherm? Denk dat je meer profijt hebt van zon mra vario spoiler dan van een ander scherm....

[ Bericht 75% gewijzigd door Salatrel op 30-05-2015 20:24:46 ]
pi_153110246
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 20:19 schreef Salatrel het volgende:
Hoeveel zuipt ie dan? Volgens mij heb je al het hogere scherm? Denk dat je meer profijt hebt van zon mra vario spoiler dan van een ander scherm....
Zit tussen de 1:16-1:18, opzich wel prima volgens mij. Maar ik dacht dat ie 1:18-1:20 zou doen, al kan het ook aan m'n rijstijl liggen. Vooral in Duitsland met al die leuke wegen wil het wel wat sportiever gaan :P

Klopt, het hoger tourruitje van Triumph zit er op. Maar die is erg flexibel, dat ding beweegt behoorlijk in de wind en dat komt de luchtstroom niet ten goede volgens mij. Dus ik zit te denken aan een ander (steviger) scherm, met zo'n spoiler inderdaad.
pi_153110636
Dat flexen maakt volgens mij niet zoveel uit. De spoiler wel :P
pi_153110988
Hm oke, nouja kijk nog wel even wat ik doe. Eerst komende week de nieuwe uitlaat ophalen bij de motorzaak, die is eindelijk binnen :P
  zondag 31 mei 2015 @ 07:41:16 #56
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_153119285
quote:
Voor de tweede avond had ik bedacht dat ik ongeveer in de buurt van Todtnau terecht zou komen. Mooie route uitgestippeld met een stukje door de Vogezen en verder Zwarte Woud. Uiteindelijk in een hotel in Todtnauberg verbleven. Goedkoop (+/- 32 euro per nacht), maar erg ouderwets. Volgens mij is er niks aan dat hotel veranderd de afgelopen 100 jaar, inclusief de beheerders/eigenaren :+
[ afbeelding ]

Zo'n hotel hebben wij vorige jaar ook gehad.
Ach, voor 1 nacht prima te doen.
Net efkes anges
pi_153170005
Ik heb te weinig vakantie... Na de gecancelde trip van dit jaar heb ik tijd besteed oa aan het spelen met basecamp... Naast het rondje Corsica heb ik routes klaarstaan voor IJsland, Noordkaap en verenigd koninkrijk + Ierland :') wel mooi want verschillende bestemmingen hebben verschillende ideale bestemmingen dus volgende zomer kan ik een bestemming kiezen adhv de periode dat ik vakantie heb :)
  maandag 1 juni 2015 @ 21:37:22 #58
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_153170379
Het lijkt wel of alle dorpen in Duitsland ooit volgebouwd zijn met dat soort Gasthäuser annex Kneipe/Restaurant.
En het lijkt ook wel of ze allemaal "Zur Post" heten
Wie dit leest is gek
  maandag 1 juni 2015 @ 21:43:17 #59
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_153170605
Heujj volgende week vrijdag weer naar Duitsland *O*
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_153171447
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 07:41 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Zo'n hotel hebben wij vorige jaar ook gehad.
Ach, voor 1 nacht prima te doen.
Klopt, beetje jammer dat ze geen internet hebben. Dus heb me maar vermaakt in de bar van een cafe daar met wat andere motorrijders :P

quote:
99s.gif Op maandag 1 juni 2015 21:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het lijkt wel of alle dorpen in Duitsland ooit volgebouwd zijn met dat soort Gasthäuser annex Kneipe/Restaurant.
En het lijkt ook wel of ze allemaal "Zur Post" heten
Ja echt he, in elk klein dorpje zit er minstens één. In de toeristische gebieden zijn het makkelijk 10 per dorp :D

Wel ideaal als je zonder vaste bestemming een beetje rondrijdt :P
  maandag 1 juni 2015 @ 22:32:20 #61
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_153172654
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:04 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Klopt, beetje jammer dat ze geen internet hebben. Dus heb me maar vermaakt in de bar van een cafe daar met wat andere motorrijders :P

[..]

Ja echt he, in elk klein dorpje zit er minstens één. In de toeristische gebieden zijn het makkelijk 10 per dorp :D

Wel ideaal als je zonder vaste bestemming een beetje rondrijdt :P
Vorig weekend zat ik nog in zo'n ding waar ik aan de Wirtin vroeg of ze wifi hadden maar toen kreeg ik een verhaal dat de man die Internet had uitgevonden toch wel zelfmoord gepleegd zou hebben toen hij doorkreeg wat hij met de wereld aangericht had. :o "Das Internet ist wie der Teufel" })
Wie dit leest is gek
pi_153303082
is als een tefal? met anti aanbaklaag?
  zondag 7 juni 2015 @ 23:06:00 #63
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_153340137
Ik mag voor de duivel hopen dat hij een anti-aanbaklaag heeft.
pi_153345874
Ik moet ook eens aan een ander scherm. Snelweg rijden is echt niet lollig zo :')
pi_153347798
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 09:26 schreef Yreal het volgende:
Ik moet ook eens aan een ander scherm. Snelweg rijden is echt niet lollig zo :')
zoeen vario spoilert kan al een hoop schelen :P
pi_153365027
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 11:09 schreef Salatrel het volgende:

[..]

zoeen vario spoilert kan al een hoop schelen :P
Daar moet je toch je originele scherm voor slopen?
pi_153365367
quote:
5s.gif Op maandag 8 juni 2015 21:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

Daar moet je toch je originele scherm voor slopen?
hoeft niet... je heb zowel bolt on als clamp on varianten
pi_153365435
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 21:48 schreef Salatrel het volgende:

[..]

hoeft niet... je heb zowel bolt on als clamp on varianten
Mmmm... probleem is is dat mijn standaard scherm zo fucking klein is dat ik met een spoiler nog nergens ben.

maandag 8 juni 2015 @ 23:59:00 #69
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_153370860
Dakar cockpit jwz w/
  vrijdag 12 juni 2015 @ 12:16:41 #70
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_153466274
Ben nu lekker onderweg naar Duitsland w/
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_153469546
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 12:16 schreef mstx het volgende:
Ben nu lekker onderweg naar Duitsland w/
je post toch wel handsfree he?

Waar ga je naartoe?
  vrijdag 12 juni 2015 @ 19:59:44 #72
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_153478810
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 13:55 schreef Salatrel het volgende:

[..]

je post toch wel handsfree he?

Waar ga je naartoe?
Motorherberg Von Delft in Reil, Duitsland
Van daaruit morgen lekker een rondje rijden :)
👾
pi_153478896
Delft ja?
  vrijdag 12 juni 2015 @ 20:04:01 #74
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_153478918
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 20:03 schreef Salatrel het volgende:
Delft ja?
De eigenaren komen daar vandaan ja :P
👾
pi_153479190
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 20:04 schreef mstx het volgende:

[..]

De eigenaren komen daar vandaan ja :P
ik had een autocorrect :') verwacht
pi_153873241
Eind juli een weekje vrij (9 dagen dankzij twee weekenden)... Binnenkort maar eens een route uitstippelen. :)

In grote lijnen weet ik het al: Google Maps (Strasbourg en Frankfurt zijn tussenstops voor familiebezoek met gratis overnachting :P).

De waypoints heb ik zomaar aangevinkt op Google Maps, gewoon om een beeld te krijgen van de route.

Nog tips?
  zaterdag 27 juni 2015 @ 09:06:25 #77
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_153876203
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 00:56 schreef sylvesterrr het volgende:
Eind juli een weekje vrij (9 dagen dankzij twee weekenden)... Binnenkort maar eens een route uitstippelen. :)

In grote lijnen weet ik het al: Google Maps (Strasbourg en Frankfurt zijn tussenstops voor familiebezoek met gratis overnachting :P).

De waypoints heb ik zomaar aangevinkt op Google Maps, gewoon om een beeld te krijgen van de route.

Nog tips?
Als je er dan toch bent en het is mooi weer zou ik ook de Stelviopas overrijden naar Bormio en dan via Livigno naar Davos. Hoger kun je niet komen :)
Wie dit leest is gek
pi_153876715
quote:
99s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 09:06 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Als je er dan toch bent en het is mooi weer zou ik ook de Stelviopas overrijden naar Bormio en dan via Livigno naar Davos. Hoger kun je niet komen :)
Kijk, dat zijn de tips die ik zoek. :)

Davos - Livigno - Bormio - Stelvio Pass en daarna richting het oosten is voor mij gunstiger. Ik ga namelijk tegen de klok in rijden. Kan dat ook? Of is die route niks aan?
  zaterdag 27 juni 2015 @ 17:09:37 #79
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_153884127
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 10:04 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Davos - Livigno - Bormio - Stelvio Pass en daarna richting het oosten is voor mij gunstiger. Ik ga namelijk tegen de klok in rijden. Kan dat ook? Of is die route niks aan?
Eigenlijk nog beter. De Stelvio is vanaf het zuiden leuker om op te rijden vind ik, iets minder stijl, met gallerijen en een flinke waterval.
Ik ken daar zoveel geweldige passen. De Albulapas, de Gaviapas, de Tsjimmelsjoch, de Jauffenpas.
Maargoed, je moet nog wat overhouden voor een volgende tour ;)
Wie dit leest is gek
pi_153885354
quote:
99s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 17:09 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Eigenlijk nog beter. De Stelvio is vanaf het zuiden leuker om op te rijden vind ik, iets minder stijl, met gallerijen en een flinke waterval.
Ik ken daar zoveel geweldige passen. De Albulapas, de Gaviapas, de Tsjimmelsjoch, de Jauffenpas.
Maargoed, je moet nog wat overhouden voor een volgende tour ;)
Cool. :)
Voorlopige route:

Zoals je ziet heb ik op de terugweg van München tot Frankfurt (tussenstop) en van Frankfurt tot Eifel een heel stuk Autobahn.. Eens kijken of ik dat zo ga houden. :P
  zaterdag 27 juni 2015 @ 19:06:34 #81
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_153886618
Vorige week heb ik deze pas gereden vanuit Kranjka Gora
De rechte stukken zijn asfalt maar de bochten zijn allemaal kinderkopjes!

Wie dit leest is gek
  vrijdag 3 juli 2015 @ 22:49:41 #82
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_154044192
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 10:04 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Net Top Gear gezien?
De weg tussen Davos en Stelvio is de mooiste ter wereld volgens Jeremy Clarkson.
Wie dit leest is gek
pi_154045141
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 22:49 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Net Top Gear gezien?
De weg tussen Davos en Stelvio is de mooiste ter wereld volgens Jeremy Clarkson.
Lineaire tv is niks voor mij, dus niet gezien. :P Maar dat klinkt goed. :Y
pi_154051931
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 22:49 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Net Top Gear gezien?
dat is een heel oud fragmentje :P inmiddels vinden ze de Transfăgărășan in Roemenië (weg 7C op google maps) alweer een hoop seizoenen mooier :P
pi_154097604
Weer terug oO< Misschien binnenkort een kort verslagje.
  maandag 6 juli 2015 @ 00:09:54 #87
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_154104135

Nog een week O+

[ Bericht 17% gewijzigd door Dekatria op 06-07-2015 00:15:47 ]
pi_154107319
quote:
14s.gif Op maandag 6 juli 2015 00:09 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]

Nog een week O+
Schiermonnikoog?
pi_154582804
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de buurt van grensovergang Duitsland/Tsjechië, bij Nemanice

Postalm

Hier tussenin nog de Rossfeld Panoramastrasse (wel mooi) gedaan en Tracher Höhe (niet zo boeiend).

Nockalmstrasse

Meer Nockalmstrasse

Grens Oostenrijk - Slovenie (Seebergsattel)

Geen foto's hier van: Crnnivec Sattel, Volovljek Pass, Paulitsch Sattel

Rondje rijden in Slovenië, waarschijnlijk ergens in de buurt van Ple¨ivec

Willekeurig Sloveens weggetje

Slovenië (Most na Soči)

´aga, Slovenië, vlakbij grens Oostenrijk/Itatie

Ergens bij Trenta in de buurt, denk ik, Wurzenpass

Grens Oostenrijk/Italie (Nassfeldpass)

Italie, SP40, Bij Piedim in de buurt

Geen foto van: Plöckenpass

Großglockner Hochalpenstraße

Staller sattel, Italië

Timmelsjoch

Timmelsjoch

Kühtai, Oostenrijk

Kühtai, Oostenrijk

Daarna nog gereden via: Hahntennjoch, Oberjoch, zwarte woud, Luxemburg

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was leuk O+
pi_154582896
_O_ Ik wil ook... :'(

Grmbl, ik zou eigenlijk aanstaande zaterdag vertrekken. :(
pi_154583440
Slovenië bestaat alleen maar uit grindweggetjes volgens de foto's; zo nu en dan voelde onze route ook zo :+

Qua passen vond ik de Timmelsjoch één van de tofste die we hebben gereden, vooral het Italiaanse gedeelte.

Was leuk :D
  vrijdag 24 juli 2015 @ 07:18:53 #92
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_154588785
Timmelsjoch ben ik vorig jaar (september) ook geweest, wel koud daar boven :P
👾
pi_154590782
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 07:18 schreef mstx het volgende:
Timmelsjoch ben ik vorig jaar (september) ook geweest, wel koud daar boven :P
Was het toen ook zo rustig? We hebben daarboven echt zeker 10 minuten stil gestaan voordat we nog twee motoren naar boven zagen komen. Voor de rest compleet uitgestorven. Qua temperatuur hebben we van 5 tot 39 graden meegemaakt volgens mij, lekker afwisselend ;)

Morivar is op die pas wel bijna van zijn motor getrapt door een koe die plotseling besloot dat het nodig was om heel hard te schrikken :+
pi_154591043
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 10:33 schreef mjan het volgende:

Morivar is op die pas wel bijna van zijn motor getrapt door een koe die plotseling besloot dat het nodig was om heel hard te schrikken :+
hier is zeker geen beeld van? -O-
pi_154591934
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 10:49 schreef Salatrel het volgende:

[..]

hier is zeker geen beeld van? -O-
Helaas, helaas. Het staat je natuurlijk vrij om jouw camera in het vervolg ook aan mij in bruikleen te geven, zodat ik een volgende keer zulke momenten kan vastleggen ;)
pi_154592064
Ja hallo het is geen timeshare camera hoor :P het is dat die van deka een week voor vertrek kapot ging :P
pi_154596019
Ga hier ook maar is actief meelezen. Van plan in september dit jaar via allerlei kennisjes naar t zuiden van Frankrijk te touren. Geen kamperen dus, en ook geen bagage nodig die daarbij hoort ^O^ Reis zou via Bastogne, een tussenrustplaats, Issoire en eindbestemming Montpellier moeten gaan.

Plan is eigenlijk gewoon dagbestemming invoeren en snelwegen vermijden aan.. De Franse 110km wegen lijken me prima voor motorvervoer, maar alle tips zijn nog welkom natuurlijk :)
Where facts are few, experts are many.
pi_154596250
D wegen :P
pi_154598047
Zo, het orginele bagage/kofferrek van Yamaha binnen. Alleen nu nog een vraag voor de reis-experts. Wat voor koffers/tassen passen daar op? Alleen originele Yamaha koffers of ook ander spul?

Gaat om deze
pi_154598272
Ik denk originele...
pi_154598536
Nog adresjes voor goedkope?
pi_154598589
Nee ik mot die standaardmeuk niet... Over het algemeen (nieuw) te duur en niet heel stevig
pi_154598595
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 15:12 schreef Den_Haag het volgende:
Zo, het orginele bagage/kofferrek van Yamaha binnen. Alleen nu nog een vraag voor de reis-experts. Wat voor koffers/tassen passen daar op? Alleen originele Yamaha koffers of ook ander spul?

Gaat om deze
[ afbeelding ]
Is dit niet de omgekeerde volgorde? :P
pi_154598817
Probeer maar eens iets te vinden voor een XJR1300 ;)
pi_154599137
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 15:43 schreef Den_Haag het volgende:
Probeer maar eens iets te vinden voor een XJR1300 ;)
bij Louis een Hepco & Becker rek + verschillende soorten koffersets :P
pi_154600878
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 15:53 schreef Salatrel het volgende:

[..]

bij Louis een Hepco & Becker rek + verschillende soorten koffersets :P
Een RP06 moet je hebben. Niet de nieuwe.

Dan start het met 220 euro voor een rek
https://www.louis.de/en/a(...)d=1088&list=97499952

Nu heb ik een nieuw rek voor 60 euro.
pi_154603882
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 16:44 schreef Den_Haag het volgende:

Nu heb ik een nieuw rek voor 60 euro.
en geen idee wat voor koffers erop moeten :P
pi_154605917
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 15:12 schreef Den_Haag het volgende:

Gaat om deze
[ afbeelding ]
Roltas eventueel? Lijkt me dan beter zitten dan zonder rekje.
pi_154606377
Zal ik dan maar weer eens de ortlieb tassen aanraden? Hebben we mijn stokpaardje weer gehad :')
pi_154607193
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 18:18 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Details :{w
  zondag 26 juli 2015 @ 17:11:12 #111
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_154650409

Eindelijk eens wifi hier in IJsland. Rijden gaat eigenlijk prima - nu dag 4 achter de rug, en tweede dag in de Westfjorden. Die wegen hier zijn ook een feest - op de kaart had ik al gezien dat een hoop stukken stonden aangeduid als 'unsurfaced', en dat maakte voor wat geniaal worstelwerk op onverhard w/ hoop lol mee gehad. Weer over het algemeen super - eerste dag was drama (koud en nat, zoals op de foto is te zien), maar de dagen sindsdien was 1 groot zonnebad.

Bizar veel moois ook gezien - ik ging eergister door 4 verschillende werelden (van 3 verschillende planeten) heen. Nu al ~80 gig aan materiaal geschoten, wat nu dus al aanzienlijk meer is dan zowel Griekenland (59 gig) en de Nordkapp (60 gig). En ik maar denken dat ik het wel zou redden met een stickie van 64 gig...

Morgen zuidwaarts ^O^
  zondag 26 juli 2015 @ 17:13:02 #112
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_154650469
Hopen dat je wifi voldoende is om alles in de cloud te dumpen :P
  zondag 26 juli 2015 @ 17:15:30 #113
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_154650550
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 17:13 schreef Erasmo het volgende:
Hopen dat je wifi voldoende is om alles in de cloud te dumpen :P
Het past gelukkig nog wel op m'n laptop (465 gig SSD), voorlopig :)
  zondag 26 juli 2015 @ 17:39:59 #114
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_154651287
Een laptop mee op motorreis? :o
  zondag 26 juli 2015 @ 17:43:48 #115
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_154651401
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 17:39 schreef Erasmo het volgende:
Een laptop mee op motorreis? :o
Een netbookje inderdaad, anders kan ik de beelden niet overzetten van de cam ;) en kan ik ook wat montagewerk doen alvast.
  zondag 26 juli 2015 @ 18:04:10 #116
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_154652016
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 17:11 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]

Eindelijk eens wifi hier in IJsland. Rijden gaat eigenlijk prima - nu dag 4 achter de rug, en tweede dag in de Westfjorden. Die wegen hier zijn ook een feest - op de kaart had ik al gezien dat een hoop stukken stonden aangeduid als 'unsurfaced', en dat maakte voor wat geniaal worstelwerk op onverhard w/ hoop lol mee gehad. Weer over het algemeen super - eerste dag was drama (koud en nat, zoals op de foto is te zien), maar de dagen sindsdien was 1 groot zonnebad.

Bizar veel moois ook gezien - ik ging eergister door 4 verschillende werelden (van 3 verschillende planeten) heen. Nu al ~80 gig aan materiaal geschoten, wat nu dus al aanzienlijk meer is dan zowel Griekenland (59 gig) en de Nordkapp (60 gig). En ik maar denken dat ik het wel zou redden met een stickie van 64 gig...

Morgen zuidwaarts ^O^
Mooi avontuur.
Is dat slecht asfalt of goed vulkaanwegdek op je foto? ;)
  zondag 26 juli 2015 @ 20:01:47 #117
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_154655848
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2015 18:04 schreef Hyperdude het volgende:
Mooi avontuur.
Is dat slecht asfalt of goed vulkaanwegdek op je foto? ;)
Een beetje van beiden :)
  maandag 27 juli 2015 @ 20:56:59 #118
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_154685036

Druk dagje gehad - eigenlijk in 1 zwik over de gehele westkant van de Westfjorden naar Látrabjarg gereden. De laatste ~50 km waren gravel, met potholes, wasbord, grote stenen... eigenlijk 1 grote rallystage. Uiteindelijk bleef ik maar voorzichtige toeristen voorbij blazen... eat my dust!

Morgen vervolg ik de weg verder oostwaards. Het rijschema wat ik een paar dagen terug heb gemaakt blijkt nu alweer in de prullenmand te kunnen - ik lig andermaal een dag erop voor. Zoals het er nu naar uitziet is er dus genoeg tijd om ook even het schiereiland van Vesturland aan te doen.

Overigens verschrikkelijk mooie dingen gezien, maar dat bewaar ik natuurlijk voor het verslag w/

Avanti!!!1
pi_154691857
Maar goed dat je wat extra batterijen hebt dan :D
  woensdag 29 juli 2015 @ 18:21:59 #120
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_154738037

Derde dag op rij met 300+ km vandaag, was andermaal weer prima. Beetje regen, maar overwegend andermaal prima weer. Gisteren de laatste kilometers offroad gedraaid wat mij betreft - het is leuk, maar ook vermoeiend... en ik wil het juist wat rustiger aan doen de resterende week.

Gisteren ook langs het Hákarl epicentrum van IJsland geweest, en heb meteen wat ingeslagen en geproefd. Hoe dat allemaal is gegaan heb ik vastgelegd, maar dat komt pas in het echte verslag natuurlijk :D

Momenteel in Þingvellir, weer is wat wisselvallig (net nog een stortbui van een kwartier en nu schijnt de zon wer) maar de omgeving maakt een hoop goed. Morgen naar Hekla w/
  donderdag 30 juli 2015 @ 13:57:05 #121
67670 Skv
Cynist.
pi_154762969
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 18:21 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]

Derde dag op rij met 300+ km vandaag, was andermaal weer prima. Beetje regen, maar overwegend andermaal prima weer. Gisteren de laatste kilometers offroad gedraaid wat mij betreft - het is leuk, maar ook vermoeiend... en ik wil het juist wat rustiger aan doen de resterende week.

Gisteren ook langs het Hákarl epicentrum van IJsland geweest, en heb meteen wat ingeslagen en geproefd. Hoe dat allemaal is gegaan heb ik vastgelegd, maar dat komt pas in het echte verslag natuurlijk :D

Momenteel in Þingvellir, weer is wat wisselvallig (net nog een stortbui van een kwartier en nu schijnt de zon wer) maar de omgeving maakt een hoop goed. Morgen naar Hekla w/
Maak je ook weer een videoverslag? O+
Lijkt me zelf ook tof om een keer met de motor op stap te gaan. Helaas biedt mijn eigen motor nog niet voldoende ruimte om mijn schijfremslotje op te bergen (serieus). :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 30 juli 2015 @ 19:06:36 #122
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_154771146
Zeker doen! Stond een paar dagen terug naast een Nederlands burgemeester op de camping die vroeger ook op de motor naar IJsland is geweest, en hij noemde het nu nog 'de beste reizen van z'n leven' _O-

Overigens volgt er na de reis weer eenzelfde reisverslag zoals de afgelopen jaren ^O^
pi_154772126
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 19:06 schreef Dekatria het volgende:

Overigens volgt er na de reis weer eenzelfde reisverslag zoals de afgelopen jaren ^O^
14.gif
pi_154784685
Ben heel benieuwd naar het verslag.
Ik wil heel graag naar IJsland, maar met een racer is dat zo goed als onmogelijk volgens mij.

Dus dat zal wel een trip met de auto worden.
pi_154902027
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 18:18 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Nu wel. Yamaha koffers van een collega kunnen proberen. Zit perfect :)
Kijken of hij ze voor een zacht prijsje kwijt wil :)
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 19:16:39 #126
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_154902549
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 08:59 schreef jdel het volgende:
Ben heel benieuwd naar het verslag.
Ik wil heel graag naar IJsland, maar met een racer is dat zo goed als onmogelijk volgens mij.

Dus dat zal wel een trip met de auto worden.
Met een racer kan je inderdaad niet een volledige rondrit maken zonder gravel tegen te komen. En zelfs asfalt is geen garantie voor een pothole-loze rit - de inritjes van tankstations of rustplaatsen zijn soms ook vergeven van de kuilen, stenen en/of grind.

Ondanks dat ik wel locals erop heb zien rijden is voor een rondrit IJsland bepaald geen land voor een stijf-afgeveerde buikschuiver... zeker niet als je ook echt wat wil zien. De Westfjorden zijn bijvoorbeeld onmogelijk zonder tientallen kilometers gravel te rijden.

Morgen rij ik overigens de laatste kilometers naar Seydisfjordur, waar het 2 weken terug begon. De dag erop vaar ik weer terug naar het continent w/

[ Bericht 2% gewijzigd door Dekatria op 04-08-2015 19:24:02 ]
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 19:24:27 #127
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_154902760
R1 sjaak bewijst dat het wel kan :P
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 19:27:13 #128
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_154902827
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 19:24 schreef Erasmo het volgende:
R1 sjaak bewijst dat het wel kan :P
Lucassen is dan ook een vak apart. Die ballonwielen _O_
pi_154977052
zo maar eens nieuw paspoort aanvragen anders gaat het hele feest niet door volgende maand _O-
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 10:01:37 #130
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_154977320
Ik zag dat eerder dit jaar ook ja. Ding verloopt Maart 2016 aweer :')
pi_154981104
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 10:01 schreef Dekatria het volgende:
Ik zag dat eerder dit jaar ook ja. Ding verloopt Maart 2016 aweer :')
die van mij was 29-7 verlopen :')
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:31:00 #132
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_155120838

En weer thuis. 5600 kilometer geklokt, en de komende dagen maar even de boel uitpluizen qua beelden. Hoop gave dingen gezien, mensen ontmoet... was weer erg geslaagd allemaal. Gravel, omnomnom!

Reisverslag komt met ingang van overmorgen online, weer per installments van 2 dagen w/
pi_155146454
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 17:31 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
en de komende dagen maar even de boel uitpluizen qua beelden.
was de camera aan het recorden toen het gebeurde? :D
  woensdag 12 augustus 2015 @ 13:17:59 #134
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_155146649
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 13:09 schreef Salatrel het volgende:

[..]

was de camera aan het recorden toen het gebeurde? :D
Hij stond op standby om op te nemen - ik wilde net een bergpas (die natuurlijk WOINDERSCHOON bleek te zijn) op de film zetten :'(
pi_155149703
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 13:17 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Hij stond op standby om op te nemen - ik wilde net een bergpas (die natuurlijk WOINDERSCHOON bleek te zijn) op de film zetten :'(
nu je zelf in IJsland bent geweest kun je iig mijn filmke uit 2013 kijken :P misschien herken je no stukjes :D
  donderdag 13 augustus 2015 @ 16:12:19 #136
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_155181489
Het reisverslag is vandaag van start gegaan! Morgen komt het eerste deel online w/
pi_155181531
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 16:12 schreef Dekatria het volgende:
Het reisverslag is vandaag van start gegaan! Morgen komt het eerste deel online w/
Gefällt mir!
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:11:30 #138
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_155211394
Gelezen, maar je moet wel ff je audio fixen :P
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 19:25:42 #139
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_155218798
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 15:11 schreef Erasmo het volgende:
Gelezen, maar je moet wel ff je audio fixen :P
Mic sensitivity stond inderdaad niet erg hoog in het begin van de reis :@
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 19:33:58 #140
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_155219007
Gelukkig wissel je het niet af met luide muziek :D
pi_155219218
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 18:08 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Cool. :)
Voorlopige route:
[ afbeelding ]
Zoals je ziet heb ik op de terugweg van München tot Frankfurt (tussenstop) en van Frankfurt tot Eifel een heel stuk Autobahn.. Eens kijken of ik dat zo ga houden. :P
Zoals wellicht bekend bij de meesten ging deze reis niet door. Ik hoop ergens in september alsnog een weekje ofzo weg te kunnen... Straks maar eens checken hoe het weer rond die periode daar is... :D

Heb al een leuke reis op de agenda staan voor volgend jaar (vertrek eind april 2016): Turkije _O_ Ik wil dan 3-4 weken weg. :s)
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 19:57:51 #142
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_155219648
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 19:33 schreef Erasmo het volgende:
Gelukkig wissel je het niet af met luide muziek :D
Had er nog speciaal op gelet _O- heb de muziek nu nog wat verder naar benee gedraaid.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 21:48:30 #143
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_155248471
Zit dat trouwens een beetje voor de lange afstand, van die kralen?
pi_155259943
Beads by Dre
  zondag 16 augustus 2015 @ 12:50:21 #145
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_155261471
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 16:12 schreef Dekatria het volgende:
Zag je topic op ADV langskomen.
Nu lezen ^O^
pi_155262268

Ik heb op een gehuurde cb500f sao miguel gedaan, voor wat het waard is :)
  zondag 16 augustus 2015 @ 16:10:55 #147
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_155267276
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 21:48 schreef Erasmo het volgende:
Zit dat trouwens een beetje voor de lange afstand, van die kralen?
Daar heb ik ze speciaal voor aangeschaft. Werelduitvinding, die dingen. Vorig jaar naar de Noordkaap zonder een centje pijn ^O^
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:50 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Zag je topic op ADV langskomen.
Nu lezen ^O^
Cool ^O^ morgen komt het reisverslag in IJsland aan w/

[ Bericht 37% gewijzigd door Dekatria op 16-08-2015 16:17:00 ]
  zondag 16 augustus 2015 @ 16:15:09 #148
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_155267405
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 13:21 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb op een gehuurde cb500f sao miguel gedaan, voor wat het waard is :)
Plaatje stuk...
  zondag 16 augustus 2015 @ 22:22:48 #149
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_155278482
quote:
14s.gif Op zondag 16 augustus 2015 16:10 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Daar heb ik ze speciaal voor aangeschaft. Werelduitvinding, die dingen. Vorig jaar naar de Noordkaap zonder een centje pijn ^O^

[..]

Cool ^O^ morgen komt het reisverslag in IJsland aan w/
Kun je ze de volgende fok mc rit meenemen zodat ik ze kan proberen? :P
  zondag 16 augustus 2015 @ 22:36:34 #150
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_155279020
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 22:22 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Kun je ze de volgende fok mc rit meenemen zodat ik ze kan proberen? :P
Sure, help me tegen die tijd even herinneren ^O^
pi_155588303
Ben van plan om volgende week te vertrekken met de motor naar Frankrijk. Mijn eerste bestemming ligt ongeveer 1000km van huis, en dit wil ik in 2 dagen bereiken. Waar ik een beetje mee zit is, kan ik beter een hotel onderweg boeken en daar naartoe rijden op dag 1, of gewoon gaan rijden, en ergens halverwege op goed geluk een hotel gaan zoeken als ik moe ben :? Het eerste biedt zekerheid maar een verplichting, het tweede biedt wat gehannes misschien maar ook een hoop vrijheid wb route.

Wat zijn jullie ervaringen in Frankrijk met het op de bonnefooi binnenlopen van hotels qua prijs, vriendelijkheid, etc?
  donderdag 27 augustus 2015 @ 13:33:14 #153
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_155588423
Zeker doen op bonnefooi - ik heb het echt nauwelijks tot nooit meegemaakt dat een hotel of camping helemaal vol zit. Gewoon rijden, en als je moe bent zoek je een plek om te overnachten; zo heb ik het de afgelopen 3 jaar gedaan, en nooit gezeik mee gehad.

Zoals je zelf ook al zegt, het geeft je een stuk meer vrijheid, en bovendien bespaart je dat een godsonmogelijke zoektocht naar 1 of ander hotel in een achterafstraatje.
pi_155588536
Ligt er ook een beetje aan of je in het weekend gaat rijden of doordeweeks. In het weekend zou ik wel iets reserveren, door de weeks op de bonnefooi.

Leuk trouwens, waar wil je heen gaan?
pi_155588956
De eerste bestemming is bij een gehucht dat St. Germain - L'Herm heet (vlakbij Issoire), vrienden hebben daar een B&B in zo'n oud Frans boerenhuis gemaakt. Dat is 980km van hier. De tweede bestemming is een vriend die in Montferrier-sur-Lez woont, wat nog 340km verderop aan de zuidkust is.

Ik vertrek en rij door de weeks :Y Lekker rustig over de D wegen heen.. Kom je met steenkolenfrans ver genoeg bij kleine hotelletjes in Frankrijk?
pi_155589113
Mijn ervaring in Frankrijk is dat als ze wat aan je kunnen verdienen ze opeens ook wel (gebrekkig) Engels kunnen... zeker in de toeristische sector
pi_155593400
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:52 schreef Atreidez het volgende:
De eerste bestemming is bij een gehucht dat St. Germain - L'Herm heet (vlakbij Issoire), vrienden hebben daar een B&B in zo'n oud Frans boerenhuis gemaakt. Dat is 980km van hier. De tweede bestemming is een vriend die in Montferrier-sur-Lez woont, wat nog 340km verderop aan de zuidkust is.

Ik vertrek en rij door de weeks :Y Lekker rustig over de D wegen heen.. Kom je met steenkolenfrans ver genoeg bij kleine hotelletjes in Frankrijk?
gaat prima lukken. Stop alleen niet te laat met rijden. Verwacht niet dat ze om 22u nog de deur open doen.
pi_155621335
Ik gok dat het meeste rijwerk tussen 10.00 en 17.00 plaats vind ;) Ik lust zelf ook wel een wijntje na die tijd nl.

Thanks voor de reacties!
pi_155623492
vorig jaar in noorwegen had ik een dag van bijna 600km. was eigenlijk van 2 dagen de route maar met de eerste was ik al zo vroeg klaar dag ik de volgende dag ook vast gereden heb :') geen meter snelweg en toch iets na 18:00 op plaats van bestemming...

kamperen heeft toch als voordeel dat je lekker bijtijds je bed uit komt.

kern van het verhaal: als het in noorwegen kan kan het in frankrijk ook wel... tenzij de boze boeren de weg blokkeren
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:42:24 #160
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_155631036
Het reisverslag is voltooid w/ veel lees- en kijkplezier voor zij die tot het eind hebben gewacht!

pi_155940531
Groeten uit Frankrijk :W Wat een fantastisch gebied is de Ardeche om motor te rijden.. Echt fantastisch mooi landschap, lekker weer, mooie wegen en toch wel redelijk rustig nu de vakantie van de fransen zelf alweer voorbij is. Gister weer over de N102 terug gereden naar de Auvergne, maar kan iedereen die op de motor in Frankrijk gaat touren dat gebied aanraden _O_
  woensdag 9 september 2015 @ 15:56:34 #162
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_155949089
Top ^O^ dat vraagt om foto's!
pi_155961434
Ik zou willen dat ik een gopro oid had gehad, want de foto's komen niet in de buurt van de ervaring die het rijden geeft :D Na de vakantie post ik er een paar, maar kwam op utube een filmpje tegen wat wel een redelijke impressie geeft..

pi_156316926
zo wakansie! de Ten is er al klaar voor :P ff ketting gecheckt en wat vet op gespoten drupje olie erbij en handkap iets versteld want koppelingshendel tikte er tegenaan :r

morgen alleen nog even de koffers eraan hangen en we kunnen los!
pi_156317141
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:01 schreef Salatrel het volgende:
zo wakansie! de Ten is er al klaar voor :P ff ketting gecheckt en wat vet op gespoten drupje olie erbij en handkap iets versteld want koppelingshendel tikte er tegenaan :r

Have fun!
pi_156317147
quote:
ff ketting gecheckt en wat vet op gespoten
"smeer je ketting eens" bedoel je :')

goeie trip

eikol
pi_156317680
Goeie reis :W
pi_156318703
quote:

Ik moet er ook nog een drupje olie bij doen, maar verder is m'n Tiger er ook klaar voor! :D
  maandag 5 oktober 2015 @ 18:43:19 #170
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_156623089
quote:
14s.gif Op maandag 5 oktober 2015 18:43 schreef Dekatria het volgende:

[..]

^O^

Weg op 0:45?
passo Gavia
pi_156623091
Volgens mij
pi_156637333
Leuk filmpje! Ik wil ook weer ;(
pi_156638726
Gaaf :Y Wel eng met al dat sneeuw naast de weg hoor!
pi_156639906
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 12:59 schreef Atreidez het volgende:
Gaaf :Y Wel eng met al dat sneeuw naast de weg hoor!
zolan het ernaast ligt niet zoveel aan de hand toch?
pi_160861799
Wie heeft er ervaring met Kroatië? Ik moet er toch heen voor werk, en dacht om misschien een motor te huren en wat rond te crossen, maar weet niet of het de moeite waard is. Ik vond Slovenië vorig jaar best leuk, maar alle leuke weggetjes waren onverhard en ik weet niet of ik onverhard zo waardeer als ik in mijn eentje rijd.

Edit: Zie nu het filmpje van Sala :') Even bekijken!

[ Bericht 10% gewijzigd door mjan op 22-03-2016 16:50:21 ]
  dinsdag 22 maart 2016 @ 18:35:52 #177
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_160864831
Kroatië is prachtig, ik zou zeker de kustweg doen vanaf Rijeka naar het zuiden; erg mooi.
pi_160865107
Als je een bord ziet wat je niet kunt lezen en het la!mpje knippert niet verder rijden even verderop staat politie :P
  dinsdag 22 maart 2016 @ 20:24:19 #179
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_160868835
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 14:01 schreef Salatrel het volgende:

[..]

zolan het ernaast ligt niet zoveel aan de hand toch?
Smeltwater. Daar heb ik ook een hekel aan. :{
Wie dit leest is gek
  maandag 2 mei 2016 @ 20:34:19 #180
183523 Salatrel
Salatrel
pi_161880781
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 18:35 schreef Dekatria het volgende:
Kroatië is prachtig, ik zou zeker de kustweg doen vanaf Rijeka naar het zuiden; erg mooi.
in het hoogseizoen ja :D in het voor / naseizoen vaak afgesloten voor motoren vanwege harde wind.
  maandag 2 mei 2016 @ 20:52:59 #181
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_161881435
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 18:43 schreef Salatrel het volgende:
Als je een bord ziet wat je niet kunt lezen en het la!mpje knippert niet verder rijden even verderop staat politie :P
Zelfde als mensen die naar je seinen. En ja ze zijn allemaal corrupt.
  maandag 2 mei 2016 @ 21:03:31 #182
183523 Salatrel
Salatrel
pi_161881791
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:52 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Zelfde als mensen die naar je seinen. En ja ze zijn allemaal corrupt.
ik heb het nagevraagd bij een Kroatische e-vriend en het klopte wel zoals het gegaan is :')
pi_162637421
Wordt het niet eens tijd voor een aanvulling op het lijstje op de OP? Wie gaan er dit jaar en waarheen?

Morivar en ik gaan, wegens gebonden aan zomervakantie en tijdgebrek, naar het zuiden van Engeland! Tips voor bijzonder leuke weggetjes zijn welkom.

Wellicht dat ik in Kroatië nog een dagje een motor huur ook, maar denk dat het te veel gedoe is met helm/kleding.
pi_162637852
13-6 naar Schotland :)

2017 gaat de motor in een zeecontainer als ik de juiste periode vrij krijg
pi_162638136
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:12 schreef Salatrel het volgende:
13-6 naar Schotland :)

2017 gaat de motor in een zeecontainer als ik de juiste periode vrij krijg
Leuk! Waar vaar je op en hoe lang ga je?
pi_162638190
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:30 schreef mjan het volgende:

[..]

Leuk! Waar vaar je op en hoe lang ga je?
via newcastle en 10 dagen :)
pi_162694746
deze vakantie ook weer eens wat nieuws proberen met de Drift. ik heb een oplaadkabel die in de sigarettenplug past als ik die een beetje gunstig weet te bevestigen hoef ik me geen zorgen te maken over wisselen van batterijen onderweg omdat de camera constant opgeladen. het nadeel is dat je d.m.v. van die kabel aan de motor verbonden bent (vergeten bij afstappen?)

kan eventueel ook via USB op mijn 30000mAh powerbank alleen is het nadeel daarvan dat de powerbank de voeding automagisch uitschakelt mocht de batterij van de drift vol zijn..
pi_162696802
het lijkt wel goed te werken :P na 1/3 van een 32gb geheugenkaart volgeschreven te hebben geeft de batterij indicator nog steeds aan dat de accu vol is :o
pi_162704401
Ik twijfel nog. Wellicht met 3 motoren naar Oostenrijk. 1 auto mee met spullen (rx8).
pi_162708656
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 22:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik twijfel nog. Wellicht met 3 motoren naar Oostenrijk. 1 auto mee met spullen (rx8).
Doen. Leuk ^O^
Maar, waar twijfel je nog over?
pi_162708689
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 06:42 schreef mjan het volgende:

[..]

Doen. Leuk ^O^
Maar, waar twijfel je nog over?
Het is voor mij niet de meest verstandige keus nu. Ik ga waarschijnlijk zelf een huis bouwen, dus dan is al mijn geld en vrije tijd hard nodig.
pi_162708713
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 06:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Het is voor mij niet de meest verstandige keus nu. Ik ga waarschijnlijk zelf een huis bouwen, dus dan is al mijn geld en vrije tijd hard nodig.
Ook een leuk project :D Wanneer weet je of je huis doorgaat? Je kunt altijd nog besluiten last minute een tentje achterop te knopen en naar Oostenrijk te gaan.
pi_162796776
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 07:09 schreef mjan het volgende:

[..]

Ook een leuk project :D Wanneer weet je of je huis doorgaat? Je kunt altijd nog besluiten last minute een tentje achterop te knopen en naar Oostenrijk te gaan.
Ik denk over een week of 2. Ik moet nog een sonderingsonderzoek uitvoeren. Als ik uiteindelijk op palen moet gaan bouwen en 25k palen de grond in moet slaan, dan zoek ik wel wat anders.

Overigens zijn de plannen al wel wat concreter. Oostenrijk is Duitsland geworden. Wat goedkoper en kan voor een lang weekend prima.

3 motoren zijn al in. Nu de rx8 nog (lijkt me toch wel erg handig voor spullen :9 ) Al was dat voor een week natuurlijk meer relevant dan voor een lang weekend.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2016 20:03:23 ]
pi_162844141
het grote "wat neem ik allemaal mee" is weer begonnen.... al ga ik dit keer zeer decadent in B&B's zitten dus het is vooral wat laat ik allemaal thuis :P

pi_162850707
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juni 2016 16:52 schreef Salatrel het volgende:
het grote "wat neem ik allemaal mee" is weer begonnen.... al ga ik dit keer zeer decadent in B&B's zitten dus het is vooral wat laat ik allemaal thuis :P

[ afbeelding ]
Veel plezier alvast ^O^

Ik kon op het laatste moment deze week nog wel vrij krijgen, dus zit nu lekker in de Eifel. Heerlijk weer, heerlijke wegen :D
pi_162850884
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 20:57 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Veel plezier alvast ^O^

Ik kon op het laatste moment deze week nog wel vrij krijgen, dus zit nu lekker in de Eifel. Heerlijk weer, heerlijke wegen :D
lekkâh!
pi_162955610
Morgen gaat we los. slechts met een "proloog" etappe naar IJmuiden maar ik er zin in :7 zo goed als alles is ingepakt alleen morgen nog even mijn tablet en toilettas in de koffert en dan kunnen we :P wel lekker uitslapen want inchecken is toch pas vanaf 14:00
pi_162956100
quote:
14s.gif Op zondag 12 juni 2016 20:38 schreef Salatrel het volgende:
Morgen gaat we los. slechts met een "proloog" etappe naar IJmuiden maar ik er zin in :7 zo goed als alles is ingepakt alleen morgen nog even mijn tablet en toilettas in de koffert en dan kunnen we :P wel lekker uitslapen want inchecken is toch pas vanaf 14:00
Fijne vakantie!
  zondag 12 juni 2016 @ 22:25:41 #199
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_162961406
Veel succes en plezier! Hopelijk hebbie het weer mee.
pi_162967581
quote:
14s.gif Op zondag 12 juni 2016 22:25 schreef Dekatria het volgende:
Veel succes en plezier! Hopelijk hebbie het weer mee.
lekker dan.... hebbie naar buiten gekeken? ik laat dat weer lekker hier
pi_163044109
Zo langste etappe achter de rug. 540km vandaag. Vanuit lake district naar Schotland gereden en daar niet bepaald de kortste weg genomen. Tot Stirling was het een motorway blast maar er was nog genoeg te zien onderweg.

Morgen naar Isle of Skye en daar rondrijden. 200km minder dan vandaag maar er zit geen km motorway in (die hebben ze hier überhaupt niet meer...
pi_163045421
)
pi_163139056
Wat een kut einde van de trip zeg :r
pi_163139874
cliffhanger :'(?
pi_163141668
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 16:06 schreef Maegrim het volgende:
cliffhanger :'(?
3 jaar terug had ik fucking lekkere spareribs gegeten in Pitlochry maar die staan niet op de kaart!
pi_163193209
XT pica's uit schotland met verschillende achtergronden :P

SPOILER
de kentekenplaat heb ik vanmiddag bij thuiskomst gelijk vervangen want die was helemaal uitgescheurd (kapot getrild :')) rondom de boutjes waarmee die vast zat :') daar kwam ik bij toeval achter toen mijn oog erop viel toen ik in de haven stond te wachten in Newcastle. als ik een dag langer rond had gereden was ik hem waarschijnlijk verloren en dan zijn de rapen gaar want een nieuwe plaat kun je in UK niet krijgen uiteraard!
pi_163195286
Sweet pica's, vooral de eerste 3 en de laatste.

Is dat nou de 2e keer dat die los was getrild? Misschien kun je hem ophangen met van die rubberen ringen (zoekt plaatje).
pi_163195328
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:34 schreef Vinniiee het volgende:
Sweet pica's, vooral de eerste 3 en de laatste.

Is dat nou de 2e keer dat die los was getrild? Misschien kun je hem ophangen met van die rubberen ringen (zoekt plaatje).
nou tijdens die limburg rit was de plastic kentekenplaathouder kapot getrild :') aan de hand daarvan had ik de boutjes door de plaat heen gejast. maar door de trillingen issie van daar uit gaan scheuren zodat ik uiteindelijk bij de kentekenboer een plaat in 3 stukken heb ingeleverd :')
pi_163195333
wacht ik heb pica's
pi_163195395
rechts was tie helemaal door links alleen boven nog een klein stukje aan elkaar vast

pi_163195708
Hahahhaa. Das niet handig nee.

Deze dingen bedoel ik:
pi_163195752
ja ik heb zowiezo een tailtidy besteld zodat dat kunststof ding er helemaal af kan en ik de plaat ook op meer dan 2 plaatsen vast kan zetten :')
pi_163197003
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:49 schreef Salatrel het volgende:
ja ik heb zowiezo een tailtidy besteld zodat dat kunststof ding er helemaal af kan en ik de plaat ook op meer dan 2 plaatsen vast kan zetten :')
Ziet er nog mooier uit ook. Helaas niet voor mijn motor verkrijgbaar. :{
pi_163283750
fillumpke staat te renderen :9 volgende keer schotland hoeft de cam in ieder geval niet meer mee _O- rij toch grotendeels dezelfde route dus ik herken een aantal fragmentjes wel hehe :') al denk ik wel dat die van dit jaar leuker is (meer te zien) de laatste versie die ik van 3 jaar geleden had gemaakt is verloren gegaan bij een HDD crash voordat ik hem kon uploaden/backuppen :'(
pi_165379458
Verlofaanvraag voor zomer 2017 is de deur uit. Ik maak goede kans om mijn eerste keus te krijgen en dus naar IJsland te kunnen met de motor schat ik in!
pi_167677735
Weet een van jullie of er een site is waar alle bergpassen in Spanje op staan, met daarbij de vermelding of ze open zijn? Zoiets als dit, maar dan dus voor Spanje.
pi_167690428
quote:
5s.gif Op woensdag 28 december 2016 16:29 schreef mjan het volgende:
Weet een van jullie of er een site is waar alle bergpassen in Spanje op staan, met daarbij de vermelding of ze open zijn? Zoiets als dit, maar dan dus voor Spanje.
Als niemand anders het weet; ik werk samen met Spanjaarden, kan ze wel even vragen na m'n vakantie of zij het weten. Zoekt waarschijnlijk ook iets makkelijker in het Spaans :+
pi_167691141
Oja wakansie ik moet nog steeds mailen voor die boot :')
pi_167702415
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 22:22 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Als niemand anders het weet; ik werk samen met Spanjaarden, kan ze wel even vragen na m'n vakantie of zij het weten. Zoekt waarschijnlijk ook iets makkelijker in het Spaans :+
Dat zou heel fijn zijn! :D
pi_167875871
In ene haast maken icelandair heeft tickets in de aanbieding :') eens even kijken of ik een gunstig prijsje kan scoren
pi_168035665
quote:
14s.gif Op donderdag 29 december 2016 12:03 schreef mjan het volgende:

[..]

Dat zou heel fijn zijn! :D
Duurde iets langer dan verwacht, even vergeten dat de Spanjaarden allemaal nog vrij waren vorige week :')

Maar nu ben ik zelf ook in Spanje om samen met ze te werken, dus gelijk even gevraagd! Er is niet echt een website zoals die van de alpen, maar wat het dichtste in de buurt lijkt te komen is onderstaande. Inclusief beschrijving :)

quote:
http://infocar.dgt.es/etraffic/

That’s an interactive live traffic information system. If all boxes at the bottom right part of the map are unchecked and only “puertos de montaña” (mountain passes) is left checked, it should show only incidents related to passes. In principle, if nothing is shown for a specific pass, the road should be open. Alerts should appear when there are adverse conditions (i.e. heavy snow) or other events
pi_168038604
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 19:42 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Duurde iets langer dan verwacht, even vergeten dat de Spanjaarden allemaal nog vrij waren vorige week :')

Maar nu ben ik zelf ook in Spanje om samen met ze te werken, dus gelijk even gevraagd! Er is niet echt een website zoals die van de alpen, maar wat het dichtste in de buurt lijkt te komen is onderstaande. Inclusief beschrijving :)

[..]

Dankjewel! Die site had ik in ieder geval nog niet gevonden. Mocht je verder nog tips hebben over mooie wegen dan zijn die ook zeer welkom ^O^
pi_168041757
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 21:05 schreef mjan het volgende:

[..]

Dankjewel! Die site had ik in ieder geval nog niet gevonden. Mocht je verder nog tips hebben over mooie wegen dan zijn die ook zeer welkom ^O^
Ik heb zelf geen tips over mooie wegen. Ik ben hier met het vliegtuig nu en m'n collega's zijn allemaal geen motorrijder, helaas! Wel ziet het hier leuk uit in de omgeving, wil nog wel eens hierheen met de motor. Zit in Oviedo, Asturias, in het noorden.

Op Tweakers is er iemand in het motor topic actief die woont in de buurt van Barcelona, z'n naam op tweakers is Aardschok. Volgens mij gaat hij wel eens richting de Pyreneeën en kent leuke wegen daar in de buurt. Weet niet of je ook een account hebt daar, maar anders kan je die altijd aanmaken en hem een pm sturen. Als ik z'n berichten in het topic lees dan geeft ie graag tips over leuke wegen daar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')