Leuk! Ga je kamperen?quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:17 schreef ManageTheAnger het volgende:
Suzuki GSF 650 SA (2010)
Bestemming: Schotland; Via Engeland middels overtocht naar Harwich.
Vertrek: 27-07-2015
Terugkomst: 09-08-2015
Nog geen idee, het zal denk ik een mix van beide worden.quote:
De beste manier van reizenquote:Op dinsdag 28 april 2015 15:37 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Nog geen idee, het zal denk ik een mix van beide worden.
Alleen de bootreis naar Harwich is gepland, en een tussenstop van 2 dagen in Liverpool bij een kennis.
De rest zal "on the go" zijn en ik neem wel kampeerspullen mee aangezien het "free to roam" is daar
we wachten op de foto'squote:Op zaterdag 2 mei 2015 12:35 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Nou, het wordt waarschijnlijk toch Kroatie. Ik was donderdag ff naar de garage omdat mijn gashendel niet lekker voelde. Dus die vent schroeft hem open, blijkt de kabel compleet verrafeld te zijn en bijna in twee stukken te liggen. Dus daar wordt deze ochtend een nieuwe in gegooid. Als verder alles oke is, dan ga ik over een paar uurtjes weg, richting Nürnberg. Of Frankfurt als Nürnberg niet te redden is. Ik zie wel...
Luxemburg en bier?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:02 schreef Yreal het volgende:
Ik ga toch eens kijken of ik dit jaar verder kom dan een Belgisch terras en bier
ook leukquote:Op zaterdag 2 mei 2015 16:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
goeie. Vond schotland en whiskey ook aangenaam...
gewoon beginnen en eindigen met stuk snelweg. Dat doe ik ook. Natuurlijk is het leuker om binnendoor naar startpunt van route des grandes alpes te rijden dan over de payage maar het stuk dat ik later door de Dolomieten en oostenrijk is nog veel mooier!quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:56 schreef mjan het volgende:
Ik had zes weken vrij moeten nemen. Route die ik zou willen rijden gaat nooit passen in drie weken![]()
Het loont ook wel om de tijd te nemen voor de gebieden die je wèl kunt zien. Snelweg doet daar afbreuk aan, zeker als je geen schermpje hebtquote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:56 schreef mjan het volgende:
Ik had zes weken vrij moeten nemen. Route die ik zou willen rijden gaat nooit passen in drie weken![]()
Ik heb ortlieb zijtassen, vond ik handiger dan textielen tassen ivm waterdichtheid. Ortlieb had vorig jaar nog een handig pdfje op hun site waar je op kon zien of ze op jouw motor passen, maar dat is nu niet meer te vinden daar - zweeft vast nog wel ergens rond op het internet.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:12 schreef Den_Haag het volgende:
Heeft iemand een goede site voor bagagesystemen waarmee je kunt kijken wat geschikt is voor jouw motor? Wordt er niet echt wijs uit overal
Ben op zoek naar zadeltassen voor een XJR1300, zit een standaard bagagerek op van Yamaha.
Hoe voorkom je dat de tassen krassen gaan maken? Zijn hier rekken voor? of gebruikt iedereen folie?
Heb deze spullen gevonden:
http://www.mlmparts.com/nl/shad-sports-zijtassen-sb44.html
http://www.mlmparts.com/nl/sw-motech-zadeltas-cargobag.html
https://www.louis.de/en/a(...)er=10027772&ref=memo
https://www.louis.de/en/a(...)er=10026555&ref=memo
Dat zal wel de oplossing worden idd. En gewoon maar stukken schrappenquote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:01 schreef Salatrel het volgende:
[..]
gewoon beginnen en eindigen met stuk snelweg. Dat doe ik ook. Natuurlijk is het leuker om binnendoor naar startpunt van route des grandes alpes te rijden dan over de payage maar het stuk dat ik later door de Dolomieten en oostenrijk is nog veel mooier!
Heb inderdaad geen zin om heel erg te moeten haasten om de route te kunnen rijden, dus het wordt keuzes maken.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:38 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Het loont ook wel om de tijd te nemen voor de gebieden die je wèl kunt zien. Snelweg doet daar afbreuk aan, zeker als je geen schermpje hebt
De mijne niet en dat wil ik graag zo houden.quote:Op woensdag 6 mei 2015 19:27 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik heb ortlieb zijtassen, vond ik handiger dan textielen tassen ivm waterdichtheid. Ortlieb had vorig jaar nog een handig pdfje op hun site waar je op kon zien of ze op jouw motor passen, maar dat is nu niet meer te vinden daar - zweeft vast nog wel ergens rond op het internet.
Tegen het krassen had ik inderdaad folie geplakt, maar heb pas een paar weken geleden de laatste lijmresten van de lak verwijderd, dus weet niet of ik dat dit jaar weer ga doen. Motor zit toch al vol krassen
mooi werkquote:Op zondag 10 mei 2015 23:37 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Nou ik ben er weer! Het doel is inderdaad Zagreb geworden, en heb dat uiteindelijk ook gehaald!
Ik zal een kort reisverslagje plaatsen voor de geinteresseerden.
De route:
[ afbeelding ]
Zaterdagmiddag rond 4 uur kon ik eindelijk gaan. Ik had niks geboekt en besloot gewoon flink autobahn te gaan rijden tot zo ver mogelijk. Dat werd dus uiteindelijk Nürnberg. De 600km autobahn waren nu niet bepaald om over naar huis te schrijven, maar het schoot wel lekker op. Ik kwam rond 10u 's avonds aan en toen een hostel gezocht en flink gaan eten.
[ afbeelding ]
Zeer professioneel bepakt
De volgende dag ben ik naar Slovenië gegaan. Omdat dit ook zo'n 600km was, heb ik het stuk door Duitsland ook weer met de autobahn gedaan (250km regen gehad, er stond letterlijk een laag water in mijn schoenen), en vervolgens door heel Oostenrijk via de B-wegen, mede omdat ik te gierig was om een vignet te halen. Dat was zeker geen slechte keus, Oostenrijk heeft echt supervette B-wegen.
[ afbeelding ]
Een toffe B-weg door de Alpen
[ afbeelding ]
De Alpen
Dus dwars door de Alpen gereden, en vervolgens vrijwel uit het niets, midden in een tunnel, arriveerde ik in Slovenië. Omdat je hier ook een vignet nodig hebt voor de snelwegen ben ik ook hier binnendoor naar de hoofdstad, Ljubljana, geknald. De wegen waren hier wel wat slechter, en omdat de wegen beroerd stonden aangegeven ben ik een paar keer verkeerd gereden, maar uiteindelijk toch de weg gevonden en ook hier op zoek gegaan naar een hostel. Ljubljana is best een toffe stad, en in mijn 'vrije' dag heb ik het kasteel en de stad bezichtigd.
[ afbeelding ]
Ljubljana
[ afbeelding ]
De 50.000 gepasseerd!
Vervolgens naar Zagreb gereden, leuke wegen in zowel Slovenië als Kroatië. Helaas sloeg ik weer eens ergens verkeerd af, en maakte een hele vercrackte U-turn op een weg die verre van vlak was waarna ik op mijn zij lag. Met mij niks aan de hand, maar het beschermklepje van mijn motor was er wel afgedonderd, welke ik later in de hoofdstad weer heb 'gerepareerd'. Overigens is de ducttape het tot het eind van de reis, zo'n 1500km verderop, er probleemloos op blijven zitten. God bless ducttape.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In Zagreb de Sjelme beklommen (te voet) , bijna een kilometer de hoogte in. Verder natuurlijk Zagreb zelf in geweest en het 'museum of broken relationships' bezocht. Zagreb was ook een erg mooie stad!
[ afbeelding ]
Uitzicht vanaf de Sjelme
[ afbeelding ]
Tof kerkje in Zagreb
Na Zagreb de korste etappe gedaan naar Rijeka, een plaats aan de kust van Kroatië. Hier een nachtje geslapen, en even in de zee gewommen (het leek warmer dan dat het was).
[ afbeelding ]
De Middellandse Zee bij Rijeka
En toen begon de terugreis alweer. Ik ben dwars door Noord-Italië via B wegen naar Innsbruck, Oostenrijk, gegaan.
[ afbeelding ]
Een rechte weg in Italië
Hier kwam ik om iets van half 9 aan, mede omdat een bus nog geen tien kilometer voor Innsbruck besloot een stukje vangrail mee te nemen. Resultaat: een opstopping waar je zelfs met de motor niet eens langs kon. De bus had zich echt klem gereden tegen de vangrail aan, dus de chauffeur pakte zijn gereedschapskist en heeft doodleuk een stuk vangrail verwijderd.
[ afbeelding ]
Doei vangrail
Ik had geen puf meer om echt nog de stad zelf te bekijken. De volgende ochtend ben ik maar direct door naar Karlsruhe gegaan. Alweer een erg mooie stad. En vandaag heb ik het laatste stuk van Karlsruhe weer naar Nederland gereden. Een heel stuk door het Moeselgebied, vervolgens nog even bij de Nurnbergring gekeken, en vanaf het Roergebied ben ik toch maar weer snelwegen gaan pakken.
[ afbeelding ]
Nurnbergring
In nummers:
In 9 dagen in 6 hostels geslapen, in 5 verschillende landen. In totaal 3000 kilometer gereden, waarvan +/- 1000 op de snelweg en 2000 op gewone wegen. Dit alles op mijn trouwe gs500 met zijn 487 cc's van 23 jaar oud, die gedurdende de reis zo'n 1:25 gemiddeld verbruikte. En die tot mijn eigen verbazing, het 0 keer heeft begeven.
[ afbeelding ]
De legende gaat dat deze velg ooit wit was
En nu je ketting stellen?quote:Op zondag 10 mei 2015 23:37 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Nou ik ben er weer! Het doel is inderdaad Zagreb geworden, en heb dat uiteindelijk ook gehaald!
Ik zal een kort reisverslagje plaatsen voor de geinteresseerden.
(...)
[ afbeelding ]
De legende gaat dat deze velg ooit wit was
De ketting heb ik grappig genoeg, enkele uren na het nemen van de foto op exact dezelfde plek gesteldquote:Op maandag 11 mei 2015 07:26 schreef mjan het volgende:
Leuk om te lezen, klinkt alsof je je prima hebt vermaakt
[..]
En nu je ketting stellen?
Zo zag het er ook wel uit op je laatste fotoquote:Op maandag 11 mei 2015 14:11 schreef koekjestrommel1 het volgende:
[..]
De ketting heb ik grappig genoeg, enkele uren na het nemen van de foto op exact dezelfde plek gesteld. De moertjes moesten een volle 360 graden gedraaid worden voordat de speling weer goed was, dus het was ook wel hard nodig
.
Verbruikt wel veel olie danquote:Heb onderweg ook nog 2x olie moeten bijvullen (300ml per keer), en 2x de ketting gesmeerd. En de gashendel weer met superlijm (daar ga ik vast ooit nog eens spijt van krijgen, maarja je moet wat onderweg) vastgezet, want die bewoog heel langzaam mee en dat vond het draadje van de handvatverwarming niet leuk. Klinkt als veel, maar met een minuutje of 5 per klusje viel het allemaal wel mee.
Ja, iets van 1 liter per 3- a 4000 kilometer. Je zou wel bezig kunnen gaan met allerlei pakkingen veranderen in de hoop dat dat helpt, maar het is ten eerste maar de vraag of het uberhaupt helpt en ten tweede de moeite gewoon niet meer waard bij een motorfiets van 23 jaar oud. Stel dat hij nog tienduizenden kilometers meegaat, dan hebben we het nog altijd maar over een litertje of 10 aan olie. En gezien er cheap ass meuk in gaat zal me dat de kop ook niet kosten. Zolang het hierbij blijft vind ik het allemaal primaquote:Op maandag 11 mei 2015 17:26 schreef mjan het volgende:
[..]
Zo zag het er ook wel uit op je laatste foto
[..]
Verbruikt wel veel olie dan
hou rekening met de vignetplicht in oostenrijk/zwitserland mocht je op de snelweg terecht komenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 18:10 schreef Tankiej het volgende:
Hallo vanuit Deutschland
Ik heb twee weken vrij, dus m'n koffers ingepakt en vanochtend vertrokken. Ik verblijf in hotels/motels/b&b's, dus niet zoveel bagage nodig.
Vandaag iets meer dan 500km gedaan, waarvan 200 snelweg om uit Nederland te komen.
Nu bij Saarbrücken in de buurt, morgen door naar der Schwarzwald! Misschien daarna Zwitserland of Oostenrijk, of toch in Duitsland blijven beetje afhankelijk van waar het weer het beste is
Papieren kaartenquote:Op woensdag 20 mei 2015 13:32 schreef Salatrel het volgende:
Aan de hand van ervaring uit het verleden en een papieren kaart (hoi Deka) een mooie ronde door Lake district + Schotland (10 dagen) evt. uit te breiden met Ierland ±2,5 week in elkaar gedraaid met Basecampmisschien iets voor volgend jaar.
Ik weet het, daarom ga ik ook snelwegen vermijdenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 18:14 schreef Salatrel het volgende:
[..]
hou rekening met de vignetplicht in oostenrijk/zwitserland mocht je op de snelweg terecht komenze handhaven ook echt zonder waarschuwing
Je rijdt op de bonnefooi? of hotels vooraf geboekt?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 18:10 schreef Tankiej het volgende:
Hallo vanuit Deutschland
Ik heb twee weken vrij, dus m'n koffers ingepakt en vanochtend vertrokken. Ik verblijf in hotels/motels/b&b's, dus niet zoveel bagage nodig.
Vandaag iets meer dan 500km gedaan, waarvan 200 snelweg om uit Nederland te komen.
Nu bij Saarbrücken in de buurt, morgen door naar der Schwarzwald! Misschien daarna Zwitserland of Oostenrijk, of toch in Duitsland blijven beetje afhankelijk van waar het weer het beste is
Op de bonnefooi, niets geboekt. Zijn talloze hotels o.i.d. in het zwarte woud, t/m vrijdag verwacht ik geen problemen om iets te vinden. In het weekend kan het wellicht drukker worden, maar één kamer/bed moet altijd wel te vinden zijnquote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:55 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Je rijdt op de bonnefooi? of hotels vooraf geboekt?
Freiburg is een leuke stad om een uurtje of wat doorheen te slenteren.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 18:10 schreef Tankiej het volgende:
Hallo vanuit Deutschland
Ik heb twee weken vrij, dus m'n koffers ingepakt en vanochtend vertrokken. Ik verblijf in hotels/motels/b&b's, dus niet zoveel bagage nodig.
Vandaag iets meer dan 500km gedaan, waarvan 200 snelweg om uit Nederland te komen.
Nu bij Saarbrücken in de buurt, morgen door naar der Schwarzwald! Misschien daarna Zwitserland of Oostenrijk, of toch in Duitsland blijven beetje afhankelijk van waar het weer het beste is
Ik ben niet zo van het door een stad slenteren als ik op de motor ben. Dan ga ik liever rijden en af en toe een korte stop makenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Freiburg is een leuke stad om een uurtje of wat doorheen te slenteren.
Daarvandaan is Neuhausen am Rheinfall een mooi doel, daar zitten de watrvallen van de Rijn
Ik reis bijna altijd zonder papieren kaart en dat gaat me prima af.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 18:55 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Papieren kaarten
Lopend naar m'n werk vorige week kwam ik een Deense dame tegen op een volbepakte Harley, die vroeg zich af waar de embassade was. Ze was onderweg naar Engeland maar haar paspoort was verlopen en haar GPS was ermee gekapt. Even laten zien waar ze naartoe moest, en snelwegnummerts op een blaadje gekalkt voor richting Hoek v Holland.
En daarom, jongens en meisjes, zijn papieren kaarten altijd beter
mijn 350LM ookquote:Op donderdag 28 mei 2015 22:08 schreef Hyperdude het volgende:
Here van Nokia werkt ook heel aardig
Mij oude vertrouwde Zuumo doet het trouwens altijd.
Tot nu toe.![]()
Bij deze, mijn ervaringen en beetje reisverslag:quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:09 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ben benieuwd of er makkelijk iets te vinden is.
Hoor graag je ervaringen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |