Als je er dan toch bent en het is mooi weer zou ik ook de Stelviopas overrijden naar Bormio en dan via Livigno naar Davos. Hoger kun je niet komenquote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:56 schreef sylvesterrr het volgende:
Eind juli een weekje vrij (9 dagen dankzij twee weekenden)... Binnenkort maar eens een route uitstippelen.
In grote lijnen weet ik het al: Google Maps (Strasbourg en Frankfurt zijn tussenstops voor familiebezoek met gratis overnachting).
De waypoints heb ik zomaar aangevinkt op Google Maps, gewoon om een beeld te krijgen van de route.
Nog tips?
Kijk, dat zijn de tips die ik zoek.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 09:06 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als je er dan toch bent en het is mooi weer zou ik ook de Stelviopas overrijden naar Bormio en dan via Livigno naar Davos. Hoger kun je niet komen
Eigenlijk nog beter. De Stelvio is vanaf het zuiden leuker om op te rijden vind ik, iets minder stijl, met gallerijen en een flinke waterval.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 10:04 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Kijk, dat zijn de tips die ik zoek.![]()
Davos - Livigno - Bormio - Stelvio Pass en daarna richting het oosten is voor mij gunstiger. Ik ga namelijk tegen de klok in rijden. Kan dat ook? Of is die route niks aan?
Cool.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 17:09 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Eigenlijk nog beter. De Stelvio is vanaf het zuiden leuker om op te rijden vind ik, iets minder stijl, met gallerijen en een flinke waterval.
Ik ken daar zoveel geweldige passen. De Albulapas, de Gaviapas, de Tsjimmelsjoch, de Jauffenpas.
Maargoed, je moet nog wat overhouden voor een volgende tour
Net Top Gear gezien?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 10:04 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Kijk, dat zijn de tips die ik zoek.![]()
Davos - Livigno - Bormio - Stelvio Pass en daarna richting het oosten is voor mij gunstiger. Ik ga namelijk tegen de klok in rijden. Kan dat ook? Of is die route niks aan?
Lineaire tv is niks voor mij, dus niet gezien.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:49 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Net Top Gear gezien?
De weg tussen Davos en Stelvio is de mooiste ter wereld volgens Jeremy Clarkson.
dat is een heel oud fragmentjequote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:49 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Net Top Gear gezien?
De weg tussen Davos en Stelvio is de mooiste ter wereld volgens Jeremy Clarkson.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de buurt van grensovergang Duitsland/Tsjechië, bij Nemanice
Postalm
Hier tussenin nog de Rossfeld Panoramastrasse (wel mooi) gedaan en Tracher Höhe (niet zo boeiend).Nockalmstrasse
Meer Nockalmstrasse
Grens Oostenrijk - Slovenie (Seebergsattel)
Geen foto's hier van: Crnnivec Sattel, Volovljek Pass, Paulitsch SattelRondje rijden in Slovenië, waarschijnlijk ergens in de buurt van Ple¨ivec
Willekeurig Sloveens weggetje
Slovenië (Most na Soči)
´aga, Slovenië, vlakbij grens Oostenrijk/Itatie
Ergens bij Trenta in de buurt, denk ik, Wurzenpass
Grens Oostenrijk/Italie (Nassfeldpass)
Italie, SP40, Bij Piedim in de buurt
Geen foto van: PlöckenpassGroßglockner Hochalpenstraße
Großglockner Hochalpenstraße
Großglockner Hochalpenstraße
Staller sattel, Italië
Timmelsjoch
Timmelsjoch
Kühtai, Oostenrijk
Kühtai, Oostenrijk
Daarna nog gereden via: Hahntennjoch, Oberjoch, zwarte woud, LuxemburgSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het was leuk
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
Was het toen ook zo rustig? We hebben daarboven echt zeker 10 minuten stil gestaan voordat we nog twee motoren naar boven zagen komen. Voor de rest compleet uitgestorven. Qua temperatuur hebben we van 5 tot 39 graden meegemaakt volgens mij, lekker afwisselendquote:Op vrijdag 24 juli 2015 07:18 schreef mstx het volgende:
Timmelsjoch ben ik vorig jaar (september) ook geweest, wel koud daar boven
hier is zeker geen beeld van?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:33 schreef mjan het volgende:
Morivar is op die pas wel bijna van zijn motor getrapt door een koe die plotseling besloot dat het nodig was om heel hard te schrikken
Helaas, helaas. Het staat je natuurlijk vrij om jouw camera in het vervolg ook aan mij in bruikleen te geven, zodat ik een volgende keer zulke momenten kan vastleggenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |