abonnement Unibet Coolblue
  Admin dinsdag 21 april 2015 @ 12:13:42 #1
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151888131
Welkom in het Mammapoli topic!

Wat is de mammapoli?

“Mamma” is het Latijnse woord voor “borst”. Mamma slaat hier dus niet op je moeder!
Op een mammapoli (in het ziekenhuis) worden patiënten met klachten aan de borst onderzocht. Meestal bestaat het onderzoek uit drie onderdelen. Een gesprek en een lichamelijk onderzoek (Dat bestaat uit het onderzoek van de borst(en), het onderzoeken van de lymfklieren, onder de oksel, bij het borstbeen en rondom het sleutelbeen.) bij een chirurg, een mammografie (Daarbij worden röntgenfoto's gemaakt van de borsten. Als de afwijking daarop niet goed te zien is, kan de radioloog besluiten om een echografie te maken. Dat is een onderzoek van de borsten en meestal ook de oksels.) en een biopsie/punctie (Bij een punctie wordt met een dunne naald vocht en weefsel opgezogen uit de verdachte plek. Dat weefsel wordt vervolgens onderzocht door een patholoog. Bij een biopsie wordt een klein sneetje gemaakt in de verdachte plek om stukjes weefsel weg te halen).

Waar kan ik meer informatie vinden over (borst)kanker?

Voor algemene informatie over kanker: http://www.kwfkankerbestrijding.nl/Pages/Home.aspx
Over specifiek borstkanker: http://www.diagnoseborstkanker.nl/nl/home/xxxhomexxx.html
Kijk eens op http://overons.kwfkankerbestrijding.nl/bestellen/Pages/particulieren.aspx voor brochures.
Over herstel en balans: http://www.herstelenbalans.nl/

Voor wie is dit topic bedoeld?
Voor iedereen die met borstkanker te maken heeft, of had, patiënten, partners, kinderen, vrienden, collega’s en verder natuurlijk iedereen die langs komt! Kom hier gerust met je vragen, er is bijna altijd wel iemand die iets al eerder heeft meegemaakt en je misschien een waardevol advies of een handige tip kan geven.

In memoriam:
Fratz † 28-3-2013
quote:
Hallo allemaal,dit is de man van Fratz.
Vannacht om 00:45 is Fratz overleden.
Vlak voordat ze wegging heeft ze me nog op het hart gedrukt om hier een bericht te posten.
Ik weet dat ze ontzettend veel steun en kracht heeft gekregen van dit forum.
Als ik mijn emoties wat meer onder controle heb zal ik wat meer posten over wat hoe het gegaan is.
Voor nu wens ik iedereen sterkte en veel kracht.
Mthld † 15-1-2015
quote:
Ik kan berichten als haar man.

Dank jullie wel voor de lieve kaarten.
Ik heb ze aan Mthld voorgelezen. De familie was ontroerd.

Dinsdag heeft Mthld gekozen voor palliatieve sedatie. Gisteren, donderdag, is ze (heel vredig) overleden.
De strijd is voorbij.


Eerdere delen: Topicreeks: Mammapoli
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin dinsdag 21 april 2015 @ 12:14:48 #2
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151888161
Gooi ik hem nog dicht ook:

Borstkanker, 2,5 cm op een kloteplek, tegen de borstspier, daarom heeft ie zich ook zolang kunnen verstoppen.
Hij ligt gelukkig wel los dus dat is al een voordeel.

Er ligt een heel traject op me te wachten.
Eerst de poortwachterklier weghalen, op uitzaaiingen ( je moet dus zelf de complicaties uit ze peuteren, want ze doen overal lekker luchtig over)
Chemo
Operatie ( geheel of borstbesparend)
en dan nog bestraling en hormoontherapie.

Ze gooien dat even in je schoot en je krijgt een boekwerk mee en dan mag je gaan denken wat je wilt, eraf of besparend.
In beide gevallen is het gewoon k*t.

We gaan voor second opinion naar UMC en hoeven we hier pas de 19e mei bij de chirurg te zijn om te beslissen.
Ik kan me dus goed laten voorlichten en voorbereiden.
En verder ga ik gewoon lekker werken. En wat conditie opbouwen

Zo'n wachtkamer op de "breast clinic" lijkt goddomme net op Utopia, met argusogen, 'jankt die, zie ik die en die huilen, heeft hij gehuild"

Stel hyena's, erg druk ook en allemaal naar elkaar loeren. Onprettig gedoe.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_151888513
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 12:14 schreef yvonne het volgende:

Er ligt een heel traject op me te wachten.

Voor het geval dat je dacht dat je je ging vervelen de komende tijd -O-

Ik dacht: "Gotver, fijn dat ze 'm dan in elk geval nu gevonden hebben....!"

Wat een kutzooi ook -O-

Wat ik eigenlijk nooit begrepen heb: waarom doen ze eerst chemo / bestraling en dán pas een operatie? Mijn eerste reactie zou waarschijnlijk zijn: snij er maar af, dan zijn we er van af. Maar dat lijkt toch niet zo te werken.

Heb jij dat inmiddels begrepen?
pi_151888722
Pff, een hele lijst aan behandelingen wat je dan zo ff op je bord gegooid krijgt :{ Sterkte Yvonne, en ook voor de andere dames/partners hier.

Queller, ik denk om de tumor eerst wat kleiner te maken, zodat opereren misschien makkelijker is?
  dinsdag 21 april 2015 @ 18:32:04 #5
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_151899159
Queller, iemand in mijn directe omgeving heeft ook borstkanker. Ze hebben mij toen uitgelegd dat ze eerst chemo doen, zodat ze aan de krimp van de primaire tumor kunnen zien of het aanslaat. Als je de tumor verwijdert, kan je niet toetsen of de chemo werkt.
En inderdaad, kleinere tumor, grotere kans op borstsparende operatie.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  † In Memoriam † dinsdag 21 april 2015 @ 19:26:32 #6
240917 Mula
pi_151901011
Geen immunotherapie dus? Mooi! Dat scheelt weer een aantal maanden! :) Hoeveel chemokuren ga je krijgen Yvonne? Ik vond de mammapoli vervelender dan de poli oncologie. Mammapoli kom je in mijn ziekenhuis alleen direct na de diagnose en dan had je inderdaad de kans om nog weleens huilende mensen tegen te komen.

Ze doen ook eerst chemo als de kans op uitzaaiingen groot is of als de tumor op een moeilijk bereikbare plek zit. Kleinere tumor is meer ruimte eromheen en dus grotere kans op schone randen zonder in omliggende weefsels als spieren te hoeven snijden.

Mijn botpijn is sinds gisteren weer weg. Ik ga morgen op vakantie, dus net op tijd! Ik heb er zin in, maar zie er ook wel een beetje tegenop. Mijn spieren doen de laatste dagen echt heel erg moeilijk. Zwabberende knieen enzo, dus het is even afwachten hoe het lopen gaat.
pi_151902165
Mula, waar ga je heen? Lekker genieten van de vakantie!!

Yvonne, wat een verhaal joh, heftig!! Ik ben hier de vreemde eend in de bijt, ik heb geen ervaring met borstkanker maar met andere soorten.

Hoe is het verder met de dames en JK?

[ Bericht 10% gewijzigd door _Joy_ op 21-04-2015 20:19:25 ]
pi_151904763
Yvonne, veel sterkte gewenst ^O^. Gaat je lukken!

Mula, hele fijne vakantie gewenst :Y.
Verder alle dames, heren, kinderen en kleinkinderen alle sterkte gewenst. Geniet van de lente, het wordt weer een mooi jaar en dat mag voor jullie allemaal gelden. Ik lees hier altijd trouw mee en weet niet veel zinnigs te melden, ik prijs me reuze gelukkig dat ik deze rotziekte in mijn omgeving niet tref (tot nog toe). Jullie laten me altijd beseffen hoe dat geluk zomaar kan veranderen. Zonder het ergens aan verdiend te hebben. :* voor jullie en al jullie geliefden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_151904847
Goeie vakantie Mula! ^O^
  † In Memoriam † dinsdag 21 april 2015 @ 21:04:45 #10
240917 Mula
pi_151904935
Dankje! Ik ga naar Athene. Even cultureel doen. :)
pi_151906614
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 21:04 schreef Mula het volgende:
Dankje! Ik ga naar Athene. Even cultureel doen. :)
Tof!! Enne... Niet van die taferelen zoals in las Vegas he, vallen en zo ;)

(Dat was jij toch...?)
  † In Memoriam † dinsdag 21 april 2015 @ 21:48:58 #12
240917 Mula
pi_151907314
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 21:34 schreef _Joy_ het volgende:

[..]

Tof!! Enne... Niet van die taferelen zoals in las Vegas he, vallen en zo ;)

(Dat was jij toch...?)
Ja, dat was ik. Echt iedereen die me een fijne vakantie wenst, roept er meteen achteraan dat ik goed op twee voeten moet blijven staan. Geloof me, dat ben ik echt van plan! ;)
pi_151907416
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 21:48 schreef Mula het volgende:

[..]

Ja, dat was ik. Echt iedereen die me een fijne vakantie wenst, roept er meteen achteraan dat ik goed op twee voeten moet blijven staan. Geloof me, dat ben ik echt van plan! ;)
Mooi zo ^O^ Gaat vast lukken!
  dinsdag 21 april 2015 @ 21:52:13 #14
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_151907455
Met JK gaat het goed, met mevrouw JK ook, al voelt ze zich soms 80 door de hormoontherapie.
We zijn nu lekker al 10 dagen op vakantie, in het zonnetje in Florida. Ja, ook dan af en toe op Fok. :+

Zal binnenkort wat uitgebreider reageren, we gaan weer wat doen. :)
Wel bijna terug naar huis, dat is minder...
  † In Memoriam † dinsdag 21 april 2015 @ 21:54:45 #15
240917 Mula
pi_151907577
Oeh lekker JK! Waar zit je in Florida? Ik ga in september. Zin in!
pi_151912178
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 18:32 schreef DaviniaHR het volgende:
Queller, iemand in mijn directe omgeving heeft ook borstkanker. Ze hebben mij toen uitgelegd dat ze eerst chemo doen, zodat ze aan de krimp van de primaire tumor kunnen zien of het aanslaat. Als je de tumor verwijdert, kan je niet toetsen of de chemo werkt.
En inderdaad, kleinere tumor, grotere kans op borstsparende operatie.
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 19:26 schreef Mula het volgende:
Ze doen ook eerst chemo als de kans op uitzaaiingen groot is of als de tumor op een moeilijk bereikbare plek zit. Kleinere tumor is meer ruimte eromheen en dus grotere kans op schone randen zonder in omliggende weefsels als spieren te hoeven snijden.

Dank voor de toelichtingen. Klinkt logisch.
  woensdag 22 april 2015 @ 05:27:38 #17
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_151913622
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 21:54 schreef Mula het volgende:
Oeh lekker JK! Waar zit je in Florida? Ik ga in september. Zin in!
Net iets onder Orlando. Beetje het Disney-gebied, al heb ik daar niets mee. Ik kom hier vaker, ik gebruik zelden navigatie. Of ik kijk op Google Maps van te voren en stuur er zo heen.

Waar gaan jullie heen? September is lekker klam en misschien nog tikkie warmer. Al is het hier ook nu 30+ graden celsius. Florida is lekker goedkoop. Hiervoor paar dagen in DC gezeten, hadden we nog nooit gezien. Ik vond NYC indrukwekkender, maar DC moet je ook gezien hebben.

Binnenkort weer werken...bah. Maar zonder werk geen verre vakanties. :+
  † In Memoriam † woensdag 22 april 2015 @ 06:20:56 #18
240917 Mula
pi_151913682
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 05:27 schreef JK het volgende:

[..]

Net iets onder Orlando. Beetje het Disney-gebied, al heb ik daar niets mee. Ik kom hier vaker, ik gebruik zelden navigatie. Of ik kijk op Google Maps van te voren en stuur er zo heen.

Waar gaan jullie heen? September is lekker klam en misschien nog tikkie warmer. Al is het hier ook nu 30+ graden celsius. Florida is lekker goedkoop. Hiervoor paar dagen in DC gezeten, hadden we nog nooit gezien. Ik vond NYC indrukwekkender, maar DC moet je ook gezien hebben.

Binnenkort weer werken...bah. Maar zonder werk geen verre vakanties. :+
Wij gaan week naar Kissimee, 3 dagen Gateway to the Keys en dan nog een week Miami Beach. Ik ben eerder in januari, augustus en september geweest en vond het weer altijd wel te doen! Veel plezier nog!
pi_151914323
Ik ben niet jaloers... Ik ben niet jaloers...

Geniet van je vakantie JK jullie hebben het verdiend! :* en Mula ook.

Na mijn eerste diagnose + behandelingen zijn wij ook op vakantie gegaan, een week centerparcs in een luxe huisje. Met een baby van een maand of 8 is dat prima en iedere middag gingen wij rusten terwijl mijn man ging lezen / tv kijken / boodschappen doen.
Ondanks dat ik nog best ellendig was, was het een super vakantie waar we nog vaak aan terugdenken. Vieren dat je klaar hebt met alles is toch heerlijk!!
pi_151921639
Yes!! Ik ben vanmorgen gebeld door de klinisch geneticus. Ze hebben pten gen en p53 gen onderzocht ivm eventuele erfelijkheid en er zijn GEEN afwijkingen gevonden *O*

Met het onderzoek naar p16 gen (melanoom) zijn ze nog bezig, dat duurt nog wel een maandje.

Maar 2 van de 3 al in the pocket *O* *O*
  woensdag 22 april 2015 @ 17:29:37 #21
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_151930979
2 van de 3 goed nieuws super *O*
  Admin vrijdag 24 april 2015 @ 11:41:20 #22
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151984045
Ik heb nu dagen zitten lezen overal,
maar kortom:
ik word kaal,
m'n nagels vallen uit of worden zwart
Ik word sowieso depressief,
ik val af of kom juist enorm bij
m;n smaak is naar de neten
ik word hondsberoerd
en dan heb ik het nog nieteens over alle complicaties na de operatie.
Is er uberhaupt ergens nog iets positiefs te lezen of is dit het wel zo ongeveer?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_151984180
Volgens mij is het dat wel zo ongeveer Yvonne -O- troost je; het gaat voorbij en dan ben je weer hersteld!
Het enige positieve vond ik de steun van familie en vrienden. Maar het is zwaar, erg zwaar.
Heel veel sterkte nogmaals :*
  Admin vrijdag 24 april 2015 @ 11:52:48 #24
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151984547
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 11:44 schreef _Joy_ het volgende:
Volgens mij is het dat wel zo ongeveer Yvonne -O- troost je; het gaat voorbij en dan ben je weer hersteld!
Het enige positieve vond ik de steun van familie en vrienden. Maar het is zwaar, erg zwaar.
Heel veel sterkte nogmaals :*
Maar ben ík straks nog dezelfde?
Blijf je de mens die je was?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 24 april 2015 @ 11:58:28 #25
1762 YPPY
Yppiaans
pi_151984808
Je wordt nooit een ander mens yvonne, ook niet na zoiets. Je kunt wel wat veranderen. Dat is na alles wat je meemaakt. Maar bedenk ook: wie je nu bent, dat ben je ondanks (of dankzij) vreugde én verdriet. Koester jezelf, wat er ook anders wordt. :*
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_151986547
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 11:52 schreef yvonne het volgende:

[..]

Maar ben ík straks nog dezelfde?
Blijf je de mens die je was?
Bij mij was 4 x kanker nodig om mij als mens Echt Grondig te laten veranderen.
Na de eerste keer ben ik wel wat veranderd maar volgens mijn omgeving positief. Ik ben schijnbaar zachter en socialer geworden. De diagnose viel samen met de geboorte van mijn zoon dus ik weet niet of de veranderingen door kanker of moederschap komen.

Maar het zal een zware tijd worden. Zelfs in het meest gunstige geval is kanker op z'n zachtst gezegd behoorlijk ingrijpend.

Over het algemeen denk ik wel dat je de mens blijft zoals je nu bent.
  † In Memoriam † vrijdag 24 april 2015 @ 14:54:38 #27
240917 Mula
pi_151990277
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 11:41 schreef yvonne het volgende:
Ik heb nu dagen zitten lezen overal,
maar kortom:
ik word kaal,
m'n nagels vallen uit of worden zwart
Ik word sowieso depressief,
ik val af of kom juist enorm bij
m;n smaak is naar de neten
ik word hondsberoerd
en dan heb ik het nog nieteens over alle complicaties na de operatie.
Is er uberhaupt ergens nog iets positiefs te lezen of is dit het wel zo ongeveer?
Je vergeet de achterlijke chemokrullen nog. Héb je eindelijk weer haar, zit het alsnog nergens naar! :P
pi_151990869
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 14:54 schreef Mula het volgende:

[..]

Je vergeet de achterlijke chemokrullen nog. Héb je eindelijk weer haar, zit het alsnog nergens naar! :P
Daar had ik dan weer geen last van *O* wel kaal geweest maar geen achterlijk chemo haar.
  † In Memoriam † vrijdag 24 april 2015 @ 15:24:30 #29
240917 Mula
pi_151990988
Het allerzwaarst aan alle behandelingen vond ik het feit dat het zo lang duurde. In het ziekenhuis werd ik aldoor naar het einde van een behandeling gepraat, maar niemand die er even bij zegt dat je direct door moet naar de volgende behandeling. Vanaf de diagnose is het een trein die alsmaar doorgaat.

Op zich zijn de behandelingen mij enorm meegevallen. Chemo is niet leuk, maar ik vond het goed te doen. Ik ben op vakantie geweest, dagjes weg geweest, concerten bezocht, gewinkeld en andere normale dingen gedaan. Of het je echt verandert, hangt denk ik enorm samen met de mate waarin je de angst voor kanker je leven laat overheersen. Ik ken iemand die na haar diagnose elke dag bang is geweest dat het terug zou komen. Inmiddels zijn we 20 jaar verder, is de kanker nooit teruggekomen, maar leeft ze nog steeds met die angst. Al heel snel na mijn diagnose heb ik voor mijzelf besloten dat ik weigerde om zo te leven. Ik wil -vooral nu ik uitzaaiingen heb- alles zo lang mogelijk normaal houden. En dat lukt me behoorlijk goed. Ik heb echt het idee dat ik nog steeds "mij" ben.

Wat betreft de bijwerkingen: voor kaalheid bestaan pruiken en mutsjes, nagelverharder schijnt goed te werken tegen nagelproblemen, depressie is geen standaardbijwerking. Misselijkheid bestaan heel veel goedwerkende pilletjes tegen. Smaakproblemen zijn vervelend, maar duren meestal maar een paar dagen per kuur. Gewoon dingen opzoeken die wel lekker zijn.

Afvallen heb ik geen ervaring mee, enorm aankomen wel. Op het moment dat mijn dexamethason gehalveerd werd, werd ik stukken minder geobsedeerd door eten en ging het qua gewicht ook beter. Mocht je dexa krijgen, overleg even met je arts of je echt niet minder kan krijgen. Ik kreeg gewoon de standaarddosering, want die kreeg iedereen.

Al met al is het allemaal afwachten hoe het voor je gaat lopen. Je moet het circus in en meedraaien. Laat het over je heenkomen en hopelijk kom jij dan ook tot de conclusie dat het je meegevallen is. Ik duim voor je!
  † In Memoriam † vrijdag 24 april 2015 @ 15:26:18 #30
240917 Mula
pi_151991017
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 15:18 schreef _Joy_ het volgende:

[..]

Daar had ik dan weer geen last van *O* wel kaal geweest maar geen achterlijk chemo haar.
Mijne is stukken erger dan de vorige keer. Mijn bovenkant groeit weer minder hard dan de rest van mijn haar en wil alleen maar omhoog staan. Zelfs met gel krijg ik de bovenkant niet naar beneden. Een grote pluizenbol. :(
pi_151991029
Yv :*
pi_151991251
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 15:26 schreef Mula het volgende:

[..]

Mijne is stukken erger dan de vorige keer. Mijn bovenkant groeit weer minder hard dan de rest van mijn haar en wil alleen maar omhoog staan. Zelfs met gel krijg ik de bovenkant niet naar beneden. Een grote pluizenbol. :(
Pff dat kan er ook nog wel bij zeg... Ik had mijn haar gelijk laten afscheren zodra de eerste haartjes eraf vielen. Voordat ik chemo kreeg had ik een korte donkere coupe, met krullen / slag en ik had voor een pruik met lang, steil, blond haar gekozen.
Bij mij groeide het op sommige plaatsen harder dan de rest, die heb ik op een gegeven moment er tussenuit laten knippen, zodat alles op 1 hele korte lengte was.

Volgens mij zijn er honderden verschillende chemo's, ik was er echt dood- en doodziek van. Normaal gaven ze mijn chemo 1 x per maand maar omdat ik nog zo jong was gaven ze het mij 1 x per week. Blegh!
Maar goed, dit was natuurlijk tegen baarmoederhalskanker. Ik ben en blijf de vreemde eend in de bijt hier :)
pi_151991990
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 11:41 schreef yvonne het volgende:
...


Is er uberhaupt ergens nog iets positiefs te lezen of is dit het wel zo ongeveer?
jawel, hier komt het:

jij gaat beter worden :Y
...
  † In Memoriam † vrijdag 24 april 2015 @ 17:55:34 #34
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_151994325
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 11:52 schreef yvonne het volgende:

[..]

Maar ben ík straks nog dezelfde?
Blijf je de mens die je was?
Ik zeg altijd: "Ik zal nooit meer de oude worden, ik ben de nieuwe" en zo voelt het ook.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_151994360
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 11:41 schreef yvonne het volgende:

Is er uberhaupt ergens nog iets positiefs te lezen of is dit het wel zo ongeveer?
Er moet even iets getweakt worden, maar de regels van MUUS lijken me wel toepasbaar voor allen hier.

quote:
6s.gif Op dinsdag 10 juli 2007 10:51 schreef MUUS het volgende:
Belangrijke regels!!!!

• Na een uitstrijkje moet je een kadootje, want uitstrijkjes laten maken is stom.
• Tijdens de twee weken wachten moet je een kadootje, want wachten en stress is stom.
• Bij een goede uitslag moet je een kadootje, want dat moet gevierd worden.
• Bij een vervelende uitslag moet je een kadootje, want je moet getroost worden.

Kadootjes kunnen ook troostvoer zijn, maar kadootjes én troostvoer mag ook.

()
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_152007281
Ik lees net dat 12% van alle vrouwen borstkanker krijgen, dat is verdomde hoog percentage eigenlijk :o
  † In Memoriam † zaterdag 25 april 2015 @ 08:40:14 #37
240917 Mula
pi_152007433
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 april 2015 17:56 schreef sigme het volgende:

[..]

Er moet even iets getweakt worden, maar de regels van MUUS lijken me wel toepasbaar voor allen hier.

[..]

Op kinderoncologie krijgen kinderen die een vervelende procedure of onderzoek hebben ondergaan een kraal voor hun kanjerketting. Ik ben na mijn diagnose mijn eigen variant begonnen. Eerst mocht ik mezelf elke keer iets kopen van Apple, maar daar ging ik failliet aan. :P Uiteindelijk ben ik overgestapt naar Rituals producten na elk écht vervelend ding (hallo mugascan!). Ik associeer elke Rituals-geur inmiddels met 'ziekenhuis', maar toch is cadeautjes voor jezelf kopen best fijn. Doen!
  zondag 26 april 2015 @ 00:29:17 #38
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_152029973
Hoe klote mijn kanker periode ook was, heb ik wel een les geleerd. Ben bewuster gaan leven, meer gaan genieten van mijn leven. Nog meer houden van mensen om me heen. Nee hetzelfde als voor de kanker zal ik nooit meer worden. Elke dag zal ik er aan herinnert worden of ik wil of niet. Dat is leven met en na kanker.
pi_152030287
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 11:52 schreef yvonne het volgende:

[..]

Maar ben ík straks nog dezelfde?
Blijf je de mens die je was?
lieve Yvonne,
Ik heb een aantal dagen je vraag in mijn achterhoofd gehad. Mijn idee is dat je jezelf blijft en juist meer jezelf wordt.
Je gaat op basaal niveau een onderscheid maken tussen de dingen die er wezenlijk wel toe doen en dingen die er niet zo toe doen.
Carričre? Geen belangstelling meer voor.
Geliefden, kinderen, familie, goede vrienden: wel belangrijk. Menselijkheid wordt je meetgraad.

Ik ken je niet goed, maar wat ik uit fok opmaak, is dat jij eigenlijk al zo in het leven staat. Menselijk contact staat al hoog bij jou in het vaandel. Anders dan bij iemand die bijv alleen voor zijn/haar werk gaat. Daar zal de verandering groter zijn. Je heb te maken met existentiële vragen, namelijk. En carričre staat dan opeens op het tweede (soms laatste) plan.
Dat onderscheid tussen 'wezenlijk belangrijk' en 'niet zo belangrijk' wordt groter.
Het maakt je eigenlijk, in mijn ogen, een mooier mens.
Maar zo klote dat het op deze manier moet gaan.
Het heeft mij overigens wel veel verdieping in mijn leven gebracht.
Ik durf te stellen dat kanker mijn leven meer de moeite waard heeft gemaakt.
Alles waar jij om geeft is niet zomaar vanzelfsprekend. Het is de moeite waard. Dat is mijn les.
Make my day!
pi_152121830
Hey allemaal, even een up-date van mijn oma (voor degenen die het willen weten).
Ze is vanmorgen geopereerd aan haar maag. Omdat ze nog niet echt goed was aangesterkt door alle ontstekingen en infectie de laatste weken, hebben ze het geprobeerd met een kijkoperatie. Dit is gelukt, en de impact op haar lichaam zou dan ook veel kleiner zijn dan bij een open buikoperatie. De chirurg was erg tevreden hoe het gegaan is. We zijn allemaal heel opgelucht, het ding is eruit!
Nu nog 3 chemo kuren en dan is het einde hopelijk in zicht.

Wel zal ze nog behandelingen moeten ondergaan voor haar vernauwde aorta, longembolie, en darmpoliep (door de chemo), maar dat gaat vast goed komen. En ik vertrouw erop dat de haarscheurtjes op de longen niks raars zijn. Ik ben erg blij!
  † In Memoriam † woensdag 29 april 2015 @ 13:32:28 #41
240917 Mula
pi_152122086
Goed nieuws cute! Hopelijk valt het herstel na de operatie ook mee!

Ik ben weer terug van vakantie. Het was leuk, maar ook wel heftig. Het lopen is me behoorlijk tegengevallen. Ik ben kapot. Ik geloof dat ik een vakantie nodig heb om van de vakantie bij te komen. :P
pi_152122658
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 13:32 schreef Mula het volgende:
Goed nieuws cute! Hopelijk valt het herstel na de operatie ook mee!

Ik ben weer terug van vakantie. Het was leuk, maar ook wel heftig. Het lopen is me behoorlijk tegengevallen. Ik ben kapot. Ik geloof dat ik een vakantie nodig heb om van de vakantie bij te komen. :P
Ja, ik hoop het ook :D

Mooi dat je een leuke vakantie hebt gehad.

Maar gauw nog een vakantie in Balkonië boeken. Al is het niet zo warm, ben ik bang :)
  vrijdag 1 mei 2015 @ 17:20:17 #43
3542 Gia
User under construction
pi_152185047
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 12:24 schreef Queller het volgende:

[..]

Voor het geval dat je dacht dat je je ging vervelen de komende tijd -O-

Ik dacht: "Gotver, fijn dat ze 'm dan in elk geval nu gevonden hebben....!"

Wat een kutzooi ook -O-

Wat ik eigenlijk nooit begrepen heb: waarom doen ze eerst chemo / bestraling en dán pas een operatie? Mijn eerste reactie zou waarschijnlijk zijn: snij er maar af, dan zijn we er van af. Maar dat lijkt toch niet zo te werken.

Heb jij dat inmiddels begrepen?
Is misschien al op gereageerd, maar ik had eerst de operatie. 1 oktober 2011 naar de mammapoli met een knobbeltje, 26 oktober eruit. Ook eerst die poortwachterprocedure, met niet zo'n fijne prikjes in je borst, vervolgens uren met die borst spelen om dat radio-actieve goedje te verspreiden, zodat de blauwe verf op de OK alle direct bereikbare lymfeklieren kan vinden. Maar goed, was borstsparend.

Verder gad ik ook 'recht op het hele pakket', zoals het nog net niet feestelijk wordt medegedeeld. Wat een bofkont.

Anyway, hele maand december bestralingen, van eind januari tot half mei 6x TAC.
Daarna hormoontherapie.
Heb de hele zomer hyperbare zuurstoftherapie gedaan, 6 weken.
Vanaf augustus tot begin november (a year after) Herstel en Balans.
En vanaf eind november 2012 oedeemtherapie, gelukkig alleen in de borst.

Ieder 'geval' is anders. Soms is de tumor te groot en wordt daarom eerst chemo gegeven, of bestraling. Die van mij was 2,3 cm en goed bereikbaar.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 19:41:12 #44
3542 Gia
User under construction
pi_152188720
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 11:41 schreef yvonne het volgende:
Ik heb nu dagen zitten lezen overal,
maar kortom:
ik word kaal,
m'n nagels vallen uit of worden zwart
Ik word sowieso depressief,
ik val af of kom juist enorm bij
m;n smaak is naar de neten
ik word hondsberoerd
en dan heb ik het nog nieteens over alle complicaties na de operatie.
Is er uberhaupt ergens nog iets positiefs te lezen of is dit het wel zo ongeveer?
Yvonne, kaal kom je niet onderuit, maar hé, dat groeit weer aan. Ik kan alweer een staartje. Na 3 jaar!
Ik ben overigens niet mijn wenkbrauwen en wimpers helemaal kwijt geweest.
Ik had geen problemen met mijn nagels. Sterker nog, ze zijn nu mooier dan ooit.
Er wordt op je gewicht gelet, eventueel met een dietiste. Ik kwam niet aan en viel niet af. Wel toen ik met de hormoontherapie begon. 10 kilo erbij. Maar nu, met dietiste, alweer 14 eraf.
Smaak is wel een probleem, maar ook heel verschillend. Ik had twee weken vieze smaak en één week dat alles normaal smaakte. Tegen die tijd krijg je wel tips in dit topic.

Yvonne, wat je vooral niet moet doen is er nu al als een berg tegenop te zien.
Je moet niet denken aan bijwerkingen, mogelijke bijwerkingen, van behandelingen die je pas in het najaar krijgt.
Doe het echt stap voor stap.
Probeer toch positief te blijven, geloof me, dat maakt het draaglijker.

Persoonlijk ben ik zeer pragmatisch. Soort survival mode. Ik heb veel geslapen. Veel ook met een dekentje op de bank. Heb dan wel de beste vent van de wereld, dat voordeel heb ik dan, dus dat hielp errug goed. Bleef mijn, soms, galgehumor, behouden. Praatte openlijk over alles als mensen er naar vroegen, maar stelde ook grenzen. Mijn wekelijkse repetitie-avond, tijdens de chemo 1x in de drie weken, is me heilig. Gaf simpelweg aan dat ik dan niet over de ziekte of behandelingen wilde praten.

Dat helpt! Stel mensen op de hoogte. Maak een mailgroep van mensen die graag alles willen weten over je behandelingen, familie, close friends. Probeer op goede dagen eruit te gaan. Even shoppen.....voor een nieuw mutsje, bijvoorbeeld. ;-)

Je vraagt je af of je wel weer jezelf wordt?
Ik denk het niet, maar niet per se slechter.
Ik ben anders, heel anders. Sta anders in het leven. Ik geniet veel meer.
Mensen zeggen dat ik er goed uitzie. Tja, minus 14 kilo en dalende.
Ik wil mijn andere borst laten liften en verkleinen. De geopereerde borst ziet eruit als een borst van een meid van 18, de andere als een vrouw van 80.
Ik ben straks weer een jonge Fa! Op mijn 52ste.

Ik wil vooral niet zeggen dat je het maar over je heen moet laten komen, maar deal met de bijwerkingen als ze zich aandienen.

Heel veel sterkte de komende tijd. Ik denk vaak aan je. Aan alle dappere dames in dit topic.
  Admin vrijdag 1 mei 2015 @ 20:19:42 #45
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_152189866
Het doet me stiekem zo goed al jullie woorden.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_152189886
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 20:19 schreef yvonne het volgende:
Het doet me stiekem zo goed al jullie woorden.
Yvje :* O+
pi_152370533
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 11:41 schreef yvonne het volgende:
Ik heb nu dagen zitten lezen overal,
maar kortom:
ik word kaal,
m'n nagels vallen uit of worden zwart
Ik word sowieso depressief,
ik val af of kom juist enorm bij
m;n smaak is naar de neten
ik word hondsberoerd
en dan heb ik het nog nieteens over alle complicaties na de operatie.
Is er uberhaupt ergens nog iets positiefs te lezen of is dit het wel zo ongeveer?
Hoi Yvonne,

Zo erg hoeft het niet te zijn hoor, hangt af van de chemo. Ik ben wel kaal geworden, maar heb al m'n nagels gehouden. Op een bepaald moment begon er één te kriebelen, meteen daktarin opgesmeerd, geen last meer van gehad. Depressief was ik alleen een aantal dagen na m'n FEC-kuren. Heb ook Taxol gehad, toen daar helemaal geen last van gehad. Hyperactief door de premedicatie gedurende twee dagen, dat wel: ik ging als een Duracell-konijn op speed! Uitkijken dat je dan niet te hard gaat, want dat boemerangt dan een aantal dagen later terug. Wel last gehad van veranderende smaak, maar ook niet dramatisch. Tegen de misselijkheid Emend (bij de FEC-kuur), dat hielp heel goed.

Ben nu klaar met alle behandelingen, m'n haar groeit weer. Ben helaas wel aangekomen. Ik geef de hormoontherapie de schuld, maar ben ook een 'oh wat ben ik toch sneu-eter', dus ben niet geheel schuldvrij :) Nu nog graag wat minder moe en wat meer concentratie, dan ben ik weer heel tevreden.

Succes!
  zaterdag 9 mei 2015 @ 01:59:39 #48
3542 Gia
User under construction
pi_152423518
Ja, stijf en moe ben ik ook nog steeds. Had ik ook al van de tamoxifen, maar nu ook van de arimidex. En dan nog een huis verbouwen.

Mijn haar is wat dun, maar wel mooi. En niet grijs, ook al ben ik al 51.

Afvallen gaat moeizaam.

Wb de neuropathie ga ik nu Tens proberen. Eerst een paar behandelingen bij de fysiotherapeut en als het werkt schaf ik zo'n apparaat aan. Ben benieuwd. Dinsdag eerste tryout.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 21:04:30 #49
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_152440391
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 11:41 schreef yvonne het volgende:
Ik heb nu dagen zitten lezen overal,
maar kortom:
ik word kaal,
m'n nagels vallen uit of worden zwart
Ik word sowieso depressief,
ik val af of kom juist enorm bij
m;n smaak is naar de neten
ik word hondsberoerd
en dan heb ik het nog nieteens over alle complicaties na de operatie.
Is er uberhaupt ergens nog iets positiefs te lezen of is dit het wel zo ongeveer?
Zo, heb een tijdje niet gereageerd, maar we zijn alweer een poosje thuis.
Wilde hier nog even op reageren;

Kaal? Grote kans van wel... het is niet anders.
Nagels.. bij mijn vrouw bleef alles goed, alleen 4 maanden na de chemo gingen de grote teennagels los zitten. Pleistertje erop en ze zitten nu nog steeds... volgens mij zijn ze dus niet losser gaan zitten, misschien eerder zelfs weer vaster.

Depressief? Tuurlijk kan dat en kan ik mij ook voorstellen. Mijn vrouw gelukkig niet, die ziet alles heel positief in en dat helpt ook bij het herstel. Ze is voor zover ik weet geen dag depressief geweest.

Mijn vrouw kwam een paar kilo aan. Inmiddels is er een kilo of 5 weer af, maar ze zegt wel dat het moeilijk is om er nog meer af te krijgen. Tuurlijk eet ze nog wel eens wat lekkers. Ik ben 13 a 14kg kwijtgeraakt, niet vanwege stress, maar omdat ik dat zelf wilde en anders ging eten. Wel lullig weer voor haar, omdat het mij zo makkelijk af ga. Maar goed, ik fiets ook naar mijn werk, helpt veel.

Smaak was bij de chemo soms idd metaal-achtig. Je komt er vanzelf achter wat wel smaakt en hier genoeg tips over wat wel lekker blijft smaken.

Hondsberoerd? Heb je medicijnen voor... mijn vrouw had een paar keer het idee misschien misselijk te worden, waarop ik al zei 'als je iets voelt, gewoon die medicijnen nemen'. Meer dan dat is het ook niet geweest. Het is ook heel anders, er zijn genoeg vrouwen die inderdaad hondsberoerd worden, maar ik wil alleen aangeven dat dit niet zo hoeft te zijn.

Complicaties na de operatie.. ja, daar moet ik dus wel minder positief op reageren.. open wonden. Nu na bijna 6 maanden is er één wondje nog steeds open, maar wel een stukje kleiner. En verder is ze stijf en sneller moe van de anti-hormoonmedicatie. Toch hebben we 2 dagen in Washington toch wel +/- 20km gelopen (totaal), absoluut niet slecht!!

Heb je al wat meer info over de soort en kenmerken (voor zover je ze hier kwijt wilt)?

@Gia; ik las iets op nu.nl over neuropathie en dat ze bij ratten een kastje hadden ingebracht bij de ruggengraat om pijn te verminderen of zelfs te laten verdwijnen. Ze hadden dan ratten met neuropathie, die met het kastje geen last meer er van hadden... kon dus in de toekomst wat zijn voor mensen.
  zondag 10 mei 2015 @ 17:45:17 #50
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_152464324
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 12:14 schreef yvonne het volgende:
Gooi ik hem nog dicht ook:

Borstkanker, 2,5 cm op een kloteplek, tegen de borstspier, daarom heeft ie zich ook zolang kunnen verstoppen.
Hij ligt gelukkig wel los dus dat is al een voordeel.

Er ligt een heel traject op me te wachten.
Eerst de poortwachterklier weghalen, op uitzaaiingen ( je moet dus zelf de complicaties uit ze peuteren, want ze doen overal lekker luchtig over)
Chemo
Operatie ( geheel of borstbesparend)
en dan nog bestraling en hormoontherapie.

Ze gooien dat even in je schoot en je krijgt een boekwerk mee en dan mag je gaan denken wat je wilt, eraf of besparend.
In beide gevallen is het gewoon k*t.

We gaan voor second opinion naar UMC en hoeven we hier pas de 19e mei bij de chirurg te zijn om te beslissen.
Ik kan me dus goed laten voorlichten en voorbereiden.
En verder ga ik gewoon lekker werken. En wat conditie opbouwen

Zo'n wachtkamer op de "breast clinic" lijkt goddomme net op Utopia, met argusogen, 'jankt die, zie ik die en die huilen, heeft hij gehuild"

Stel hyena's, erg druk ook en allemaal naar elkaar loeren. Onprettig gedoe.
Ik wist het al maar wil je hier ook even heel veel sterkte wensen.

Even ter info: in oktober 2010 overleed een vriendin/klasgenoot van me aan die kutziekte. Ik heb het er nog steeds moeilijk mee. Haar dochtertje was nog geen 2 jaar dacht ik. Nu blijven alleen de goeie herinneringen hangen.

Yvonne, ik vind je een bikkel omdat je dat hier vertelt :*
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_152558807
Goed nieuws gehad :D

De snijranden van het weggehaalde weefsel waren schoon en de gehele tumor is weggehaald. Ook zijn er nog veertien lymfeklieren weggehaald, waarvan er 4 een beetje onrustig waren, maar alles is weg :D Over vier tot zes weken, mits haar lichaam goed is aangesterkt, krijgt ze nog drie chemokuren en daarna zal ze vijf jaar onder controle blijven. :D

Verder, iedereen hier nogmaals heel veel sterkte. Vind de kracht die je nodig hebt om er doorheen te komen en blijf positief! Dit is soms heel moeilijk, maar het helpt echt. :* O+
  Admin dinsdag 19 mei 2015 @ 14:39:51 #52
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_152748914
Ik kom nu met een beter gevoel terug dan de vorige keer :)

Hele fijne chirurg, nam overal de tijd voor en ik heb er vertrouwen in.
Morgen mammaverpleegkundige over: van voeding tot pruik
overmorgen aneststhesie
21e MRI
1-6 coilplaatsing ( dingetje in de tumor)
12e oncoloog
en in de tussentijd moet ik geopereerd worden aan de poortwachter, klier, kunnen ze zien of er uitzaaiingen zijn.
En ik krijg een oproep voor radiotherapie en klinische genetica.
Na de 12e gaan we aan de chemo.
De chirug is er een van het Erasmus en de oncoloog komt van Daniel den Hoed.

Hopelijk komt er nu een eind aan die wipwap van gevoelens.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_152749062
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:39 schreef yvonne het volgende:
Ik kom nu met een beter gevoel terug dan de vorige keer :)

Hele fijne chirurg, nam overal de tijd voor en ik heb er vertrouwen in.
Morgen mammaverpleegkundige over: van voeding tot pruik
overmorgen aneststhesie
21e MRI
1-6 coilplaatsing ( dingetje in de tumor)
12e oncoloog
en in de tussentijd moet ik geopereerd worden aan de poortwachter, klier, kunnen ze zien of er uitzaaiingen zijn.
En ik krijg een oproep voor radiotherapie en klinische genetica.
Na de 12e gaan we aan de chemo.
De chirug is er een van het Erasmus en de oncoloog komt van Daniel den Hoed.

Hopelijk komt er nu een eind aan die wipwap van gevoelens.
misschien heb ik iets gemist, maar ze gaan de poortwachterklier dus weghalen, maar doen ze dan voorlopig niks met de tumor zelf?
  Admin dinsdag 19 mei 2015 @ 14:51:13 #54
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_152749345
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:44 schreef computergirl het volgende:

[..]

misschien heb ik iets gemist, maar ze gaan de poortwachterklier dus weghalen, maar doen ze dan voorlopig niks met de tumor zelf?
Na de 12e dan ben ik pas bij de oncoloog, ik moet eerst bovenstaand doorlopen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Moderator dinsdag 19 mei 2015 @ 15:38:24 #55
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_152750841
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:51 schreef yvonne het volgende:

[..]

Na de 12e dan ben ik pas bij de oncoloog, ik moet eerst bovenstaand doorlopen.
Soort van collega's van mij :o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  † In Memoriam † dinsdag 19 mei 2015 @ 16:17:09 #56
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_152752087
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:39 schreef yvonne het volgende:
Ik kom nu met een beter gevoel terug dan de vorige keer :)

Hele fijne chirurg, nam overal de tijd voor en ik heb er vertrouwen in.
Morgen mammaverpleegkundige over: van voeding tot pruik
overmorgen aneststhesie
21e MRI
1-6 coilplaatsing ( dingetje in de tumor)
12e oncoloog
en in de tussentijd moet ik geopereerd worden aan de poortwachter, klier, kunnen ze zien of er uitzaaiingen zijn.
En ik krijg een oproep voor radiotherapie en klinische genetica.
Na de 12e gaan we aan de chemo.
De chirug is er een van het Erasmus en de oncoloog komt van Daniel den Hoed.

Hopelijk komt er nu een eind aan die wipwap van gevoelens.
^O^
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  Admin dinsdag 19 mei 2015 @ 16:22:39 #57
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_152752266
Hopla, 29e gaat die poortwachter eruit.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_152752551
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:22 schreef yvonne het volgende:
Hopla, 29e gaat die poortwachter eruit.
Mooi; je kan er maar weer van af zijn!
  Moderator dinsdag 19 mei 2015 @ 16:32:59 #59
249559 crew  Lavenderr
pi_152752590
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:22 schreef yvonne het volgende:
Hopla, 29e gaat die poortwachter eruit.
Wat een programma heb je voor de boeg.
Gelukkig heb je topartsen ^O^
pi_152752718
Cute, goed nieuws! *O*
Yvonne, heftig programma, laat het maar over je heen komen. Sterkte!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 19:41:03 #61
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_152759767
Mooi nieuws, Cute!

Bij mijn vrouw ging die poortwachter er pas uit bij de operatie, na de chemo.
Kan je je wel afvragen of er misschien niet wel iets zat, wat er na de chemo niet meer zat.

Van de week had ze weer de föhn aan. Dat is lang geleden zeg!
Morgen Herceptin spuit nummer 4 geloof ik. Pas eind van het jaar de laatste Herceptin.. pffrrtt.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 22:27:26 #62
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_152868787
Yvonne wil je eigenlijk wel een pruik, is nl niet de prettigste tijd die je tegemoet gaat. Doeken in de zomer is vind ik persoonlijk veel fijner.
  † In Memoriam † zaterdag 23 mei 2015 @ 19:01:26 #63
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_152887312
Wat Rottdog zegt. Ik heb ook geen pruik gehad en heb hem geen seconde gemist. Sjaaltjes, buffs, petjes zijn ideaal. Een pruik moet je ook wassen en kammen en stylen. En ik vind altijd dat je het toch wel aan iemands gezicht kan zien dat ze ziek is. Dan legt een glanzende bos haar alleen maar de nadruk op de ziekte.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † zaterdag 23 mei 2015 @ 19:38:37 #64
240917 Mula
pi_152888081
Ik heb ook geen pruik gehad. Ik had voornamelijk katoenen knoopsjaaltjes om mijn hoofd (of ik liep gewoon kaal rond). Aan mijn enorm opgeblazen hoofd en ontbrekende wenkbrauwen was uberhaupt wel te zien dat ik ziek was.
  † In Memoriam † zaterdag 23 mei 2015 @ 20:36:28 #65
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_152889606
Godver yvonne, ik lees het nu pas. Zet 'm op he O+. :*
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  zondag 24 mei 2015 @ 17:46:16 #66
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_152921006
Met doekjes enz. kijken mensen je wel meer aan/na. Sommigen gaan ineens heel lief doen of glimlachen (niet uitlachen). Dat is wat mijn vrouw merkte. Zij had wel een berg pruiken en sommigen zagen er toch echt wel goed uit. Een kennis vroeg zelfs hoe ze haar haar zo mooi kreeg, even vergeten dat ze kanker had en eigenlijk vrij kaal was. Ze schaamde haar heel erg toen ze dat zei, maar eigenlijk was dat best wel een compliment. ^O^

Bij mijn vrouw zag je niet dat ze ziek was, maar komt ook omdat ze sowieso al haar wenkbrauwen tekende, omdat ze van haarzelf weinig heeft. Als je haar in de chemotijd zou hebben gezien, had je echt geen idee dat ze ziek was. Ook geen opgeblazen gezicht oid. Voor iedereen is het weer anders.

En nu krult het haar als de neten, niet normaal. :D
  zondag 24 mei 2015 @ 23:13:36 #67
3542 Gia
User under construction
pi_152932270
Ik had wel een pruik. Echt een goeie.
Toen mijn haar weer wat aangegroeid was, vroeg iemand wanneer ik het had laten knippen. Ze had niet in de gaten dat ik voorheen een pruik droeg.

Heb em overigens weinig gedragen, kriebelde nogal.
Heb de zomer na mijn laatste chemo (14 mei 2012) kaal rondgelopen in en rondom huis. Verder een mutsje. Had toen hyperbare zuurstof therapie, ook daar kaal.
pi_153014447
Ben tijdens mijn 'kale periode' 1x overdag met mutsje op de deur uit gegaan. Vond de medelijdende blikken en het net even langer blijven kijken zo vervelend, dat het meteen de laatste keer was. Had gelukkig ook een hartstikke goeie pruik en was heel handig geworden in het tekenen van m'n wenkbrauwen en aankleden van m'n visseogen.
Gooide hem thuis wel meteen in een hoek, want inderdaad: kriebel.
  Admin woensdag 27 mei 2015 @ 19:12:31 #69
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153015772
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:27 schreef Rottdog het volgende:
Yvonne wil je eigenlijk wel een pruik, is nl niet de prettigste tijd die je tegemoet gaat. Doeken in de zomer is vind ik persoonlijk veel fijner.
Ik twijfel heel erg hoor, ik lees van veel.mensen dat ze de pruik te warm te kriebelig en te weinig gebruiken. Ik heb 44334567765332 sjaaltjes, lappen en doeken, dus daar ga ik het eerst mee proberen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin woensdag 27 mei 2015 @ 19:15:21 #70
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153015850
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 20:36 schreef Skaai het volgende:
Godver yvonne, ik lees het nu pas. Zet 'm op he O+. :*
Tuuk ^O^
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin woensdag 27 mei 2015 @ 19:21:21 #71
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153016036
Overmorgen poortwachter operatie.

En ik heb nu nog het idee van dat gaan we even doen en savonds zit ik alweer lekker Netflix te kijken, maar wat moet ik eik echt verwachten?
Wordt het een grote of kleine wond? Pijnlijk/niet pijnlijk?
Iig niet tillen, sjouwen, zwaar werk. En ik zal ook vast niet mogen zwemmen/in de zon/wellness?

En een ander 'probleem' zal ik m'n haar er vast afhalen, of iig vast een kort pittig kapsel laten doen met een kek kleurtje? :[
Geen gein, ik wil sowieso nog een keer lekker naar de kapper. Maar moet het al korter, of er alvast af, of wachten tot de eerste haren uitvallen of geloven in een wonder dat het kaal worden me voorbij gaat.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 27 mei 2015 @ 19:29:58 #72
131278 moemoe
#teampanda
pi_153016291
Je kunt wachten tot het haar gaat uitvallen en er 'piekerig' en pluizig gaat uitzien of je maakt alvast de stap naar kaal.

Het eerste is in kleinere stapjes, maar wel telkens weer een nieuwe confrontatie. Het tweede is ineens, maar dan bespaar je jezelf wel dat geleidelijke proces.

Bij het tweede heb je misschien zelf meer het gevoel dat je 'in control' bent.

:*.
  † In Memoriam † woensdag 27 mei 2015 @ 20:18:47 #73
240917 Mula
pi_153018091
Yvonne, een vriendin van mij had lang haar toen ze met chemo begon. Tegen de tijd dat het begon uit te vallen heeft ze haar haar in de meest gekke kapsels laten knippen en overal fotos van gemaakt. Dus mocht je altijd al hebben willen weten hoe je er met een hanekam uitziet? Nu is je kans! 😜

Als ik jou was, zou ik geen rekening houden met kaal worden mbt je kapsel, vooral niet als je tevreden bent over je lange haar. Tegen de tijd dat het teruggroeit zit je nog lang genoeg opgescheept met kort haar! Nu direct scheren zou ik echt niet doen. Ik heb ooit gelezen over een vrouw die dat deed en die dus inderdaad gewoon niet kaal werd. Zit je dan met je tondeuze-koppie!

Mijn poortwachter is tijdens mijn amputatie weggehaald en direct onderzocht. Ik kan je dus niks vertellen over het formaat wond. :) Alvast heel veel sterkte met je operatie!

Ik heb gister weer chemo gehad. Mijn leverwaarden zijn al weken te hoog, maar wel stabiel. Dit keer waren ze zowaar verbeterd! Dat is het goede nieuws. Het slechte nieuws is dat ik me vandaag echt ongelofelijk brak voel. Net alsof ik een enorme kater heb. Pfffff.
  woensdag 27 mei 2015 @ 20:18:53 #74
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_153018098
Toen bij mij het haar in mijn bord viel was ik er gewoon klaar mee. Tondeuse tijd samen met mijn gezin mijn haar eraf gehaald. De eerste nacht was het verschrikkelijk koud dus een tijdje met een bandana geslapen.
  woensdag 27 mei 2015 @ 20:21:42 #75
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_153018209
Mijn poortwachter is twee week na tijd verwijdert en idd s'avonds gewoon op de bank niksen.
pi_153018533
Poortwachter of schildwachtklier eruit is meestal relatief eenvoudig en vaak een kleine wond, afhankelijk van hoe groot de klier is en hoe diep deze ligt. In sommige gevallen is er niet 1 poortwachter maar zijn er soms 2 of 3, die zowel vlakbij elkaar als uiteen kunnen liggen, dus ook daar hangt het nog vanaf.
Daarnaast moet je ook even afwachten wat de narcose met je zal doen.
Tav zwemmen en wellness (en in bad gaan) het is bij een verse wond beter om dat te vermijden, zowel qua risico op infectie als ten aanzien van het week worden van de wondranden en daarmee eventueel wijken/open gaan van de wond. Dat zou zonde zijn, want als de wond weer open gaat kun/mag je hem niet opnieuw hechten. Het wordt meestal oplosbaar 'in' de huid gehecht, waardoor je aan de buitenzijde niks ziet van het draadje. Douchen mag in principe meestal 1 tot 2 dagen na de operatie gewoon zonder pleister, omdat dit kortdurend is en niet weekt.

Hoop dat je hier wat aan hebt, hoe dan ook: zet hem op Yvonne, we duimen hier allemaal voor je!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  Admin woensdag 27 mei 2015 @ 23:40:28 #77
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153027291
Dank jullie dames, hier kan ik wat mee.
M'n haar nog iedere keer anders voor ik kaal wordt trekt me wel aan.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Jubileum moderator vrijdag 29 mei 2015 @ 18:32:40 #78
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_153079631
Hoe is gegaan vandaag Yvon?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 29 mei 2015 @ 19:01:08 #79
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_153080575
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:12 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik twijfel heel erg hoor, ik lees van veel.mensen dat ze de pruik te warm te kriebelig en te weinig gebruiken. Ik heb 44334567765332 sjaaltjes, lappen en doeken, dus daar ga ik het eerst mee proberen.
is nog hartstikke hip ook. ik duim mee voor je.

[ Bericht 1% gewijzigd door Pinnenmutske op 29-05-2015 21:09:11 ]
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  Admin zaterdag 30 mei 2015 @ 09:51:36 #80
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153095276
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 18:32 schreef Lois het volgende:
Hoe is gegaan vandaag Yvon?
Viel best wel mee, beetje gemene pijn, maaaaaaaaaaaaaar daar heb ik medicatie voor :) Vandaag nog lekker verder slapen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  † In Memoriam † zaterdag 30 mei 2015 @ 11:20:46 #81
240917 Mula
pi_153096867
Fijn dat het achter de rug is! Slaap lekker! :)
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:22:11 #82
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_153096904
De eerste stap is gezet yvonne, sterkte met de volgende fases.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 12:21:17 #83
414345 Jannuk2.0
Stuiterballie
pi_153098081
Ik hoop dat de rest net zo voorspoedig mag gaan als deze ingreep! Sterkte.
  † In Memoriam † zaterdag 30 mei 2015 @ 12:51:07 #84
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_153098585
Fijn om te lezen dat het goed is gegaan Yvonne. Stapje voor stapje. Zo'n oksel wond is gemeen, maar het gaat snel beter!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 1 juni 2015 @ 11:53:34 #85
35189 Troel
scherp en bot
pi_153151437
Potver yv :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Jubileum moderator maandag 1 juni 2015 @ 20:47:53 #86
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_153167992
Laat je maar lekker verwennen!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_153174718
Hey Yvon hoe is 't nou? Ik wil al het hele topic iets tegen je zeggen, iets wat opbeurt of een vreselijk foute grap waar je ff lekker vreselijk om moet lachen maar ik weet gewoon niet de goeie woorden te vinden.
Wat een pestpokkerotziekte :(
Het gaat goedkomen! Zet 'm op ^O^ .

:* !
  Admin maandag 1 juni 2015 @ 23:58:24 #88
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153175556
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 12:51 schreef Slaapmeisje het volgende:
Fijn om te lezen dat het goed is gegaan Yvonne. Stapje voor stapje. Zo'n oksel wond is gemeen, maar het gaat snel beter!
Dat is ene heel vals stekend pijntje ja :)
Maar goed, ik kan hem goed bewegen en dat valt me alles mee. Nu laten helen.

Ik had vandaag de uitslag van de MRI deze bracht de tumor mooi in beeld, hij is toch wat groter dan dat de echo aangaf: 3,2 cm.
En hij zit tegen m'n borstspier aan, daarom is chemo echt noodzakelijk voordat ze gaan opereren, het mooiste zou zijn als hij los kwam te liggen van de borstspier.
Maar dat gaan we gewoon merken toch.?!
Verder waren er in de borsten verder geen rare dingen te zien, dus het is maar 1 borst die een tumor heeft.
Uitslag van de poortwachter krijg ik de 11e.
Ik slaap erg goed, ik kan het iig snachts loslaten. Overdag ook wel hoor, ik ben er niet 24u per dag mee bezig.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin maandag 1 juni 2015 @ 23:58:44 #89
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153175563
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 23:28 schreef Bluezz het volgende:
Hey Yvon hoe is 't nou? Ik wil al het hele topic iets tegen je zeggen, iets wat opbeurt of een vreselijk foute grap waar je ff lekker vreselijk om moet lachen maar ik weet gewoon niet de goeie woorden te vinden.
Wat een pestpokkerotziekte :(
Het gaat goedkomen! Zet 'm op ^O^ .

:* !
^O^
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 4 juni 2015 @ 01:50:07 #90
3542 Gia
User under construction
pi_153237583
Litteken onder mijn oksel is een centimeter of 3, volgens mij.

@Yvonne. Goed van je dat je het ook los kan laten. Ken je niet persoonlijk, maar zoals ik je als fokker ken, ben je, lijkt me, vrij nuchter.
Doe het inderdaad stap voor stap. Reken af met de beren op de weg als je op dat punt bent aangeland.
Het is een kloteziekte, maar wij vrouwen zijn toevallig wel het sterke geslacht.

Ik heb vrijdag een afspraak met de neuroloog ivm de neuropathie. Ik hoop dat hij iets voor me kan betekenen, want ik word gek van die pijn. Niet dat die zo heftig is, maar omdat ie er altijd is. Zo vermoeiend!

Ook de stramheid, door de anastrozol, is pijnlijk en vermoeiend. Ik kan soms niet eens een vuist maken. Maar ja, 't is voor het goede doel: weg met oestrogeen!
pi_153238973
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2015 23:58 schreef yvonne het volgende:
Yvonne, ik lees bij vlagen nog wel eens wat op Fok! en ben echt geschrokken van je berichten. Ik wil je alle succes en goeds wensen en hoop dat je snel deze verschrikkelijke zooi achter je kan laten. Doe rustig aan en hou je portie vechtlust paraat! Ook sterkte voor iteejer en Bregje.

:*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  † In Memoriam † maandag 8 juni 2015 @ 13:57:42 #92
240917 Mula
pi_153352273
Yvonne, hoe is het met je wond?

In het kader van "dingen waar je niet zo snel aan denkt": Heb je nog genoeg pasfoto's liggen? Voordat je weer haar hebt en het ergens naar zit, ben je een tijd verder.
  † In Memoriam † maandag 8 juni 2015 @ 18:13:53 #93
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_153358271
Dat is een hele goede tip Mula. Ik moest toen voor mijn rijbewijs nieuwe pasfoto's aanleveren en mijn haar bedekte mijn kruin/kuif nog niet helemaal. Ik heb de kale plek toen nog wel wat met wenkbrauw poeder bijgewerkt, maar wat voelde ik mij ongemakkelijk. En ik sta er voor jaren op met mijn rattekopje :D
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  Admin dinsdag 9 juni 2015 @ 15:09:13 #94
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153382840
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 01:50 schreef Gia het volgende:
Litteken onder mijn oksel is een centimeter of 3, volgens mij.

@Yvonne. Goed van je dat je het ook los kan laten. Ken je niet persoonlijk, maar zoals ik je als fokker ken, ben je, lijkt me, vrij nuchter.
Doe het inderdaad stap voor stap. Reken af met de beren op de weg als je op dat punt bent aangeland.
Het is een kloteziekte, maar wij vrouwen zijn toevallig wel het sterke geslacht.

Ja, 3 cm, niet groter.
Ik ben wel labielig deze week hoor, wachten op de uitslag van die poortwachter, daar wordt een mens niet vrolijker van.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 08:39 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Yvonne, ik lees bij vlagen nog wel eens wat op Fok! en ben echt geschrokken van je berichten. Ik wil je alle succes en goeds wensen en hoop dat je snel deze verschrikkelijke zooi achter je kan laten. Doe rustig aan en hou je portie vechtlust paraat! Ook sterkte voor iteejer en Bregje.

:*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoi Duck, lief van je :*
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 13:57 schreef Mula het volgende:
Yvonne, hoe is het met je wond?

In het kader van "dingen waar je niet zo snel aan denkt": Heb je nog genoeg pasfoto's liggen? Voordat je weer haar hebt en het ergens naar zit, ben je een tijd verder.
Ik heb gelukkig net een nieuw paspoort die 10 jaar geldig is, hoera ;)
Maar ik vraag me dan wel af, als ik bij de douane kom met een mutsje op dan moet dat ding natuurlijk wel af. En dan lijk je alsnog niet op je pasfoto :o
De wond gaat prima, trekt iets, 2 daagjes wat paracetamol nodig gehad en dat was het wel.Rustig aan doen is nog het lastigst.
"oh dat kan ik wel' blijkt toch soms 'oh dat kan ik dus niet' te zijn.

Ik ben wel enorm moe en m'n uithoudingsvermogen heeft een knak gekregen, en dan ben ik nog nieteens aan de chemo begonnen.
En dan zeggen ze dat je fit moet zijn als je eraan begint :')
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 18:13 schreef Slaapmeisje het volgende:
Dat is een hele goede tip Mula. Ik moest toen voor mijn rijbewijs nieuwe pasfoto's aanleveren en mijn haar bedekte mijn kruin/kuif nog niet helemaal. Ik heb de kale plek toen nog wel wat met wenkbrauw poeder bijgewerkt, maar wat voelde ik mij ongemakkelijk. En ik sta er voor jaren op met mijn rattekopje :D
10 jaar of 5 jaar?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_153382892
Ik vond je al zo weinig online. Fijn dat je er weer bent O+.
pi_153387774
Tjonge, krijg ik vandaag een uitnodiging binnen voor het bevolkingsonderzoek borstkanker. Gelukkig staat bij de redenen om je af te melden 'mijn beide borsten zijn geamputeerd'.
Je zou toch denken dat er een mogelijkheid moet zijn om zo'n uitnodiging te voorkomen.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 19:03:22 #97
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_153388692
En toch is na borstamputatie de kans niet 0% om (opnieuw) borstkanker te krijgen.
Maar dat soort brieven zit je dan natuurlijk niet op te wachten.

Wat betreft douane en mutsje; volgens mij reisde mijn vrouw met en hoefde niet af.
Ook zag de metaaldetector het jodiumzaadje niet, we hadden wel een brief mee van het ziekenhuis. Nergens voor nodig, achteraf. Niet zo gek ook, in Amerika krijgen ze bommen geplakt op het lijf door de detectors heen, zo'n klein hagelslagje is dan nagenoeg onzichtbaar.

Gister meegeweest voor nieuwe hartpompfunctietest, die is gelukkig weer goed genoeg voor 3 maanden herceptin-shots. Nog een half jaar en ze is er hopelijk van af. Dan alleen nog jaren lang pillen slikken en zoladex-megaspuiten krijgen. Ben benieuwd of we over een jaar of 5 zwanger kunnen raken.
pi_153389981
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 18:22 schreef snny het volgende:
Tjonge, krijg ik vandaag een uitnodiging binnen voor het bevolkingsonderzoek borstkanker. Gelukkig staat bij de redenen om je af te melden 'mijn beide borsten zijn geamputeerd'.
Je zou toch denken dat er een mogelijkheid moet zijn om zo'n uitnodiging te voorkomen.
Dat zou betekenen dat de overheid/gemeente op de hoogte gebracht zou moeten worden van jouw gezondheidssituatie.
Omdat de overheid ook potentieel werkgever, zorgverlener en wat al niet meer kan zijn is dat nou niet echt wenselijk te noemen.
blablablabla
  Admin woensdag 10 juni 2015 @ 10:44:23 #99
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153404420
Hadden jullie dat ook dat je zo onvoorspelbaar kunt zijn, besluiteloos, labiel als de neten en dat je jezelf wel kunt schoppen?
Ik ben niet zo zeer nerveus voor de uitslag dat is het niet, maar ik val uit om niks ( arme iteejer, hij heeft het echt te stellen met me) verkeer in een boehoehoe-fase ook om niks, en dan word ik weer nijdig op mezelf omdat er helemaal niks te janken valt en dat geboehoe een soort eigen leven leidt, en m'n geheugen is nieteens een gatenkaas te noemen, het is een soort blackhole. En ik moet fit en uigterust zijn voor de chemo maar ik ben al tijden zo moe en dat is na de diagnose alleen maar erger geworden. Dus dat uitgerust ergens aan beginnen zal lastig zijn.
Die vermoeidheid is ook niet te voorspellen, je voelt het ook niet aankomen, het is er opeens, bám, en dan is het op. Als ik op zo'n moment in de spiegle kijk schrik ik van mezelf :{

Zucht.
Even zeuren hoor.
M'n lijf doet niet meer wat ik wil en dat maakt me zo nijdig.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin woensdag 10 juni 2015 @ 10:46:55 #100
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153404473
Ik voel me als een kind uit een Annie. M.G versje 'ik wil het niet, ik wil het niet."
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 10 juni 2015 @ 11:10:05 #101
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_153405003
Yvonne, zeur er maar op los hoor. Ik kan me inbeelden dat dit een bom op je humeur is.

Ik stuur je zonneschijn en een dikke knuffel vanuit Belgie

Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  † In Memoriam † woensdag 10 juni 2015 @ 12:46:36 #102
240917 Mula
pi_153407388
Bij mij was het net alsof er een knop omging op het moment dat ik hoorde dat ik geen uitzaaiingen had. Het wachten was verschrikkelijk; alles leek compleet zinloos om te doen tijdens die dagen, maar ja, je moet toch wat doen om de tijd door te komen. Ik ging vooral veel weg met mijn vriend. We gingen nergens heen, gewoon 'weg'. Een uur rijden om een kop thee te drinken bij de MacDonalds in Duitsland. Dat soort dingen.

Zogauw de uitslag er was, was een groot gedeelte van de onzekerheid weg. Ja, ik had nog steeds een big ass-tumor in mn borst zitten en het was allemaal afwachten hoe het zou lopen. Maar er ging nu eindelijk behandeld worden; eindelijk actie! Vanaf dat moment was er iets heel concreets om op te focussen; de dag van de chemo doorkomen, de week na de chemo doorkomen, plannen maken voor week 3 van de chemo, etc. Ik vond die structuur en duidelijkheid heel fijn om te hebben. En elke chemo die je hebt gehad is er weer een minder die je nog moet. Klinkt stom, maar dat voelde voor mij wel heel fijn. Al met al vond ik de tijd voor de uitslag echt stukken erger dan de tijd na de uitslag. Hopelijk voor jou ook!

Die plotselinge vermoeidheid had ik heel erg tijdens de chemo. Van niks aan de hand naar niks meer kunnen en omvallen van de slaap in 5 minuten. Heel erg om zo geleefd te worden door je lijf. Volgens mij kan je niks anders doen dan luisteren naar je lijf. Gewoon zo lief mogelijk zijn voor je zelf.
  woensdag 10 juni 2015 @ 14:10:06 #103
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_153409508
Moe zijn van alleen het verraad wat je lichaam met je doet. Er was niets aan de hand en binnen paar tellen staat alles op zijn kant. En niet alleen jij hebt kanker maar je naasten ook al doorga jij de ziekte lettetlijk.
  Admin donderdag 11 juni 2015 @ 09:12:15 #104
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153432385
Schoon!! Geen uitzaaiingen, wat een opluchting !!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 11 juni 2015 @ 09:13:12 #105
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_153432396
Gefeliciteerd met het goede nieuws!
The love you take is equal to the love you make.
  † In Memoriam † donderdag 11 juni 2015 @ 09:14:55 #106
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_153432421
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 09:12 schreef yvonne het volgende:
Schoon!! Geen uitzaaiingen, wat een opluchting !!
*O* *O* *O* *O* *O* *O*
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_153432438
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 09:12 schreef yvonne het volgende:
Schoon!! Geen uitzaaiingen, wat een opluchting !!
...
  † In Memoriam † donderdag 11 juni 2015 @ 09:17:36 #108
240917 Mula
pi_153432458
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 09:12 schreef yvonne het volgende:
Schoon!! Geen uitzaaiingen, wat een opluchting !!
*O*
  donderdag 11 juni 2015 @ 09:23:02 #109
249756 Symphonic
Look o Look
pi_153432544
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 09:12 schreef yvonne het volgende:
Schoon!! Geen uitzaaiingen, wat een opluchting !!
Godzijdank _O_ _O_ _O_
Juin uit Eigen Tuin!
  Admin donderdag 11 juni 2015 @ 09:23:19 #110
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153432554
Wat is dat erg dat wachten, morgen oncoloog en dan kunnen we aan de slag.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_153432572
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 09:23 schreef yvonne het volgende:
Wat is dat erg dat wachten, morgen oncoloog en dan kunnen we aan de slag.
:*
...
  Admin donderdag 11 juni 2015 @ 09:25:53 #112
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_153432604
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 09:12 schreef yvonne het volgende:
Schoon!! Geen uitzaaiingen, wat een opluchting !!
*O* *O* *O*


geweldig nieuws! zaten we op te wachten!
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_153432659
Wat fijn Yvonne *O* *O*
Met een meidenkwartet
  Moderator donderdag 11 juni 2015 @ 09:33:08 #114
249559 crew  Lavenderr
pi_153432729
Hoera!!!
  Moderator donderdag 11 juni 2015 @ 09:35:46 #115
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_153432783
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 09:12 schreef yvonne het volgende:
Schoon!! Geen uitzaaiingen, wat een opluchting !!
Oe oe oe oe *O*
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_153433339
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 09:12 schreef yvonne het volgende:
Schoon!! Geen uitzaaiingen, wat een opluchting !!
*O*
pi_153433922
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 09:12 schreef yvonne het volgende:
Schoon!! Geen uitzaaiingen, wat een opluchting !!
*O*
pi_153435390
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 09:12 schreef yvonne het volgende:
Schoon!! Geen uitzaaiingen, wat een opluchting !!
Mega opluchting zeg ^O^ We told you so!
Wachten is killing he -O-
  † In Memoriam † donderdag 11 juni 2015 @ 11:33:12 #119
135305 beequeen
Lost.
pi_153435445
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 09:12 schreef yvonne het volgende:
Schoon!! Geen uitzaaiingen, wat een opluchting !!
Gefeliciteerd. *O* *O* w/
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
pi_153436532
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 09:12 schreef yvonne het volgende:
Schoon!! Geen uitzaaiingen, wat een opluchting !!
*O* *O* *O* *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 11 juni 2015 @ 12:47:36 #121
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_153437353
Wat fijn om te horen zeg! *O*
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  Admin donderdag 11 juni 2015 @ 12:55:01 #122
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153437469
Bedankt allemaal, wat een opluchting en wat een ellendige tijd dat wachten, werkte echt verlammend.
Wondje is ook netjes aan het genezen, m'n arm kan ik alweer goed gebruiken. De komende tijd eerst die tumor eens flink om z'n oren meppen.

Ik ga zo eens een uur pitten, ben net een leeggelopen ballon _O-
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 11 juni 2015 @ 13:03:59 #123
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_153437652
Fijn Yvonne!
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 11 juni 2015 @ 13:06:44 #124
131278 moemoe
#teampanda
pi_153437735
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 09:12 schreef yvonne het volgende:
Schoon!! Geen uitzaaiingen, wat een opluchting !!
Gelukkig! *O*
  donderdag 11 juni 2015 @ 13:18:16 #125
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_153438031
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 09:12 schreef yvonne het volgende:
Schoon!! Geen uitzaaiingen, wat een opluchting !!
*O*
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  † In Memoriam † donderdag 11 juni 2015 @ 14:04:39 #126
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_153439216
Jaaaaa wat een heerlijk nieuws Yvonne. Kanker hebben is topsport, logisch dat je moe bent. Ik vond de eerste fase met alle onderzoeken en uitslagen het ergste. Vanaf nu kun je met het behandelplan die je straks krijgt aan de slag en kun je zelfs iets doen ipv lijdzaam afwachten. :*
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  donderdag 11 juni 2015 @ 14:33:12 #127
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_153440060
Goed nieuws, Yvonne!
pi_153440426
Geweldig ^O^

You go girl :*
  donderdag 11 juni 2015 @ 15:21:03 #129
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_153441438
Wat een super nieuws *O*
pi_153444010
^O^
pi_153444616
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 09:12 schreef yvonne het volgende:
Schoon!! Geen uitzaaiingen, wat een opluchting !!
wat een supergoed nieuws!! O+
Mokkel met stuntstok
  vrijdag 12 juni 2015 @ 01:06:01 #132
3542 Gia
User under construction
pi_153458785
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 19:03 schreef JK het volgende:
En toch is na borstamputatie de kans niet 0% om (opnieuw) borstkanker te krijgen.
Maar dat soort brieven zit je dan natuurlijk niet op te wachten.

De eerste jaren blijf je onder controle van het ziekenhuis, dus je hoeft niet naar dat bevolkingsonderzoek. Ik stoor me niet aan de oproep, vul em in en stuur em op, klaar.
  Admin vrijdag 12 juni 2015 @ 15:21:29 #133
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153472047
Nou zo vrolijk als ik gister was zo in mineur ben ik nu.

Pffft, maandag meteen beginnen,
4 kuren van 3 weken= 4 maanden
Onderhuidse poort aanbrengen
Andere kuur 12x wekelijks,, 3 maanden
Operatie
Nog een ronde van 12x
En 2 rondes van 4x3
Omdat de medicatie eventueel schade aan het hart zou kunnen aanbrengen,word ik ook in een hartding-programma geduwd.
Oh en over 10-15 dagen valt m'n haar uit.

Hebben jullie dit allemaal doorstaan? Pfffft, diep respect.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_153472133
Wat een verschrikkelijke ziekte blijft het toch. Heel veel sterkte!!!
  Admin vrijdag 12 juni 2015 @ 15:27:23 #135
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_153472229
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 15:21 schreef yvonne het volgende:
Nou zo vrolijk als ik gister was zo in mineur ben ik nu.

Pffft, maandag meteen beginnen,
4 kuren van 3 weken= 4 maanden
Onderhuidse poort aanbrengen
Andere kuur 12x wekelijks,, 3 maanden
Operatie
Nog een ronde van 12x
En 2 rondes van 4x3
Omdat de medicatie eventueel schade aan het hart zou kunnen aanbrengen,word ik ook in een hartding-programma geduwd.
Oh en over 10-15 dagen valt m'n haar uit.

Hebben jullie dit allemaal doorstaan? Pfffft, diep respect.
geen woorden voor... maar je gaat 't gewoon redden. En als er IETS is wat we kunnen doen, roep! :*
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_153472959
Het is zo sneu en oneerlijk, alle leuke dingen die we hadden gepland kunnen niet meer.
Verjaardag in Lissabon met familie, tickets en verblijf is al geregeld - kan niet meer.
In November paar weken in Londen op huis van Karsten passen - no way.
Etc.
Vanaf september 2015 tot oktober 2016 wekelijkse behandelingen a 3 uur aan infuus.
De prijs is hoog.
Maar wat we winnen ook: haar leven.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 15:55:09 #137
35189 Troel
scherp en bot
pi_153473188
Zet hem op yv, je kunt het :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator vrijdag 12 juni 2015 @ 15:57:54 #138
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_153473253
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 15:47 schreef iteejer het volgende:
Het is zo sneu en oneerlijk, alle leuke dingen die we hadden gepland kunnen niet meer.
Verjaardag in Lissabon met familie, tickets en verblijf is al geregeld - kan niet meer.
In November paar weken in Londen op huis van Karsten passen - no way.
Etc.
Vanaf september 2015 tot oktober 2016 wekelijkse behandelingen a 3 uur aan infuus.
De prijs is hoog.
Maar wat we winnen ook: haar leven.
die geplande zaken vallen in het niets bij hetgeen er trgenover staat :)!!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_153473320
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 15:47 schreef iteejer het volgende:
Het is zo sneu en oneerlijk, alle leuke dingen die we hadden gepland kunnen niet meer.
Verjaardag in Lissabon met familie, tickets en verblijf is al geregeld - kan niet meer.
In November paar weken in Londen op huis van Karsten passen - no way.
Etc.
Vanaf september 2015 tot oktober 2016 wekelijkse behandelingen a 3 uur aan infuus.
De prijs is hoog.
Maar wat we winnen ook: haar leven.
Al die leuke dingen kunnen wel, maar later dan gepland :Y

Sterkte voor allemaal :*
pi_153474017
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 15:21 schreef yvonne het volgende:
Nou zo vrolijk als ik gister was zo in mineur ben ik nu.

Pffft, maandag meteen beginnen,
4 kuren van 3 weken= 4 maanden
Onderhuidse poort aanbrengen
Andere kuur 12x wekelijks,, 3 maanden
Operatie
Nog een ronde van 12x
En 2 rondes van 4x3
Omdat de medicatie eventueel schade aan het hart zou kunnen aanbrengen,word ik ook in een hartding-programma geduwd.
Oh en over 10-15 dagen valt m'n haar uit.

Hebben jullie dit allemaal doorstaan? Pfffft, diep respect.
Heel veel sterkte met dit moeilijke traject :* en toch even een jompel voor de goede uitslag van gisteren *O*
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  vrijdag 12 juni 2015 @ 17:49:29 #141
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_153475743
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 15:47 schreef iteejer het volgende:
Het is zo sneu en oneerlijk, alle leuke dingen die we hadden gepland kunnen niet meer.
Verjaardag in Lissabon met familie, tickets en verblijf is al geregeld - kan niet meer.
In November paar weken in Londen op huis van Karsten passen - no way.
Etc.
Vanaf september 2015 tot oktober 2016 wekelijkse behandelingen a 3 uur aan infuus.
De prijs is hoog.
Maar wat we winnen ook: haar leven.
:*

en aan yvonne: als ik je kan opvrolijken...
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 18:10:04 #142
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_153476251
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 18:22 schreef snny het volgende:
Tjonge, krijg ik vandaag een uitnodiging binnen voor het bevolkingsonderzoek borstkanker. Gelukkig staat bij de redenen om je af te melden 'mijn beide borsten zijn geamputeerd'.
Je zou toch denken dat er een mogelijkheid moet zijn om zo'n uitnodiging te voorkomen.
De gegevens krijgen screenorganisaties nu vanuit gemeenten (naam, adres, geboortejaar). Om dat te voorkomen zouden medische gegevens gekoppeld moeten gaan worden, maar omdat het om hele privacygevoelige informatie gaat zal dat niet zo snel gedaan worden.
Als je de afmelding naar de screenorganisatie stuurt, zal dat gekoppeld worden aan de gegevens van de screenorganisatie en krijg je geen oproep meer.

Yvonne, fijn dat je klier schoon is. Heel veel sterkte met hetgeen wat je net post :*

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 15:47 schreef iteejer het volgende:
Maar wat we winnen ook: haar leven.
:* .
  † In Memoriam † vrijdag 12 juni 2015 @ 18:43:37 #143
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_153476925
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 15:21 schreef yvonne het volgende:
Hebben jullie dit allemaal doorstaan? Pfffft, diep respect.
Jij kan dit ook! Stapje voor stapje. Niet te ver vooruit kijken. :*
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  Admin vrijdag 12 juni 2015 @ 18:57:19 #144
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153477209
Ik voel me nog steeds als iemand die uitgenodigd is voor een geheim genootschap maar de spelregels niet kent.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  † In Memoriam † vrijdag 12 juni 2015 @ 19:20:39 #145
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_153477781
Daarom is het ook goed om je met de stroom mee te laten drijven. Tegen de stroming in zwemmen kost alleen maar energie. Als je van je af wil kleppen, vloeken, schelden, tieren, zeiken, zeuren, schoppen... Alles mag. Het is gewoon zwaar kut dit en oneerlijk en zwaar en stom. Niemand kan het van je overnemen. We kunnen alleen naast je staan, je aanmoedigen, een stukje met je meelopen en je over de finish joelen.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 21:47:25 #146
300082 roos85
JUICHEN!
pi_153482707
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 09:12 schreef yvonne het volgende:
Schoon!! Geen uitzaaiingen, wat een opluchting !!
Wat fijn!
Uiteraard heel veel sterkte :*
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  vrijdag 12 juni 2015 @ 23:34:45 #147
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_153487050
Het wordt niet gemakkelijk, je stapt nu van het perron de trein in maar ook deze trein heeft een eindstation. Yvonne you go girl dit is allemaal te overzien. Wat de geheime genootschap betreft die behoord eigenlijk geen leden
  zaterdag 13 juni 2015 @ 00:37:14 #148
2651 svann
night-hawk
pi_153489179
Jee. Als onwetende denk je dat het met een schone klier wel in een paar maanden, hooguit een half jaartje gepiept zal zijn.
Veel sterkte voor jou en Iteejer. :*
En voor de andere dames hier.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  † In Memoriam † zaterdag 13 juni 2015 @ 00:42:37 #149
240917 Mula
pi_153489328
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 15:21 schreef yvonne het volgende:
Nou zo vrolijk als ik gister was zo in mineur ben ik nu.

Pffft, maandag meteen beginnen,
4 kuren van 3 weken= 4 maanden
Onderhuidse poort aanbrengen
Andere kuur 12x wekelijks,, 3 maanden
Operatie
Nog een ronde van 12x
En 2 rondes van 4x3
Omdat de medicatie eventueel schade aan het hart zou kunnen aanbrengen,word ik ook in een hartding-programma geduwd.
Oh en over 10-15 dagen valt m'n haar uit.

Hebben jullie dit allemaal doorstaan? Pfffft, diep respect.
Begrijp ik nou goed dat je 6 maand voor de operatie en 7 maand na de operatie chemo krijgt? Dat heb ik nog nooit eerder gehoord. Dat is heftig. Ik snap dat dat je even behoorlijk aanvliegt. Maar ik sluit me aan bij de rest: je gaat er doorheen komen! Maak er overzichtelijke periodes van en laat het over je heenkomen.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 08:51:53 #150
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_153492057
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 01:06 schreef Gia het volgende:

[..]

De eerste jaren blijf je onder controle van het ziekenhuis, dus je hoeft niet naar dat bevolkingsonderzoek. Ik stoor me niet aan de oproep, vul em in en stuur em op, klaar.
Bevolkingsonderzoek is toch pas vanaf 50 jaar? Dan krijgt mijn vrouw het eerste verzoek over 20 jaar.


@Mula; gezien ze het over hartpompfunctie heeft, denk ik dat ze het over herceptin heeft. Maar ik was er verder niet bij natuurlijk.

@yvonne: waarom krijg je nu al een pic-lijn? Mijn vrouw is lastig te prikken maar wilde dat ding niet hebben.
Alles via gewoon infuus. Anderen vinden zo'n lijn weer prettiger, allemaal persoonlijk natuurlijk.
pi_153512665
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 15:21 schreef yvonne het volgende:
Nou zo vrolijk als ik gister was zo in mineur ben ik nu.

Pffft, maandag meteen beginnen,
4 kuren van 3 weken= 4 maanden
Onderhuidse poort aanbrengen
Andere kuur 12x wekelijks,, 3 maanden
Operatie
Nog een ronde van 12x
En 2 rondes van 4x3
Omdat de medicatie eventueel schade aan het hart zou kunnen aanbrengen,word ik ook in een hartding-programma geduwd.
Oh en over 10-15 dagen valt m'n haar uit.

Hebben jullie dit allemaal doorstaan? Pfffft, diep respect.
Jeetje Yvonne wat een ongelooflijk heftig schema, ik heb dit ook nog niet eerder gehoord.
Maar elke chemo die geweest is komt niet meer terug. Heel veel succes!
  † In Memoriam † zondag 14 juni 2015 @ 06:56:55 #152
135305 beequeen
Lost.
pi_153513830
Hoi Yvonne, het is zwaar, maar het gaat je lukken.
Ik vecht al bijna 3 jaar tegen die klote ziekte. Bij mij werd borstkanker ontdekt, borst afgezet en 32 lymfeklieren verwijderd, uitzaaiingen dus. Daarna strereotactische bestralingen. Bij nader onderzoek bleek ik ook longkanker te hebben ( geen uitaaziing van de borst, dat was mazzel). Ze zouden de middenkwab van de long verwijderen, maar dat viel tegen, ik had ook longvlieskanker, dus geen operatie. Conclusie, terminaal. Toch gaf ik niet op.
Vorig jaar oktober werd ik heel erg ziek en dacht dat ik dood zou gaan. Week opname in het ziekenhuis, allerlei onderzoeken, niks bijzonders gevonden. Alleen strek wisselende bloedwaarden. Ik kreeg zeg 6 chemo's Taxol, die sloegen goed aan. Haar was inmiddels uitgevallen, dus tondeuze erover. Bloedwaarden bleven enorm wisselvallig, dus uitgebreid bloedonderzoek. Uitslag: De Ziekte van Kahler, ja....waarom ook niet. Ik ben net klaar met mijn 4e chemo en er volgen er nog 2. Dan de stand van zaken weer bekijken dmv scans.

Ik heb wel mazzel dat ik niet ziek ben van de chemo's, dat scheelt enorm. Alleen die vermoeidheid is vervelend. Mijn haar groeit inmiddels ook weer, klein gelukje. ;) Ik draai gewoon mee en ga niet bij de pakken neerzitten, dat helpt, met steun van familie en vrienden.

Je gaat het gewoon redden, ik weet het zeker. ^O^

N.b. : Je schreef dat je veel sjaals enzo hebt, maar misschien heb je toch iets aan deze site: http://www.mooihoofd.nl/. Die sjaals met mutsje zitten heerlijk en staan heel mooi.

Heel veel sterkte de komende tijd, ik zal voor je duimen. :*

Ik heb lang getwijfeld om dit op Fok! te delen, maar doe het om jou en de andere dames hier een hart onder de riem te steken. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door beequeen op 14-06-2015 07:14:45 ]
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
pi_153513893
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 15:21 schreef yvonne het volgende:
Nou zo vrolijk als ik gister was zo in mineur ben ik nu.

Pffft, maandag meteen beginnen,
4 kuren van 3 weken= 4 maanden
Onderhuidse poort aanbrengen
Andere kuur 12x wekelijks,, 3 maanden
Operatie
Nog een ronde van 12x
En 2 rondes van 4x3
Omdat de medicatie eventueel schade aan het hart zou kunnen aanbrengen,word ik ook in een hartding-programma geduwd.
Oh en over 10-15 dagen valt m'n haar uit.

Hebben jullie dit allemaal doorstaan? Pfffft, diep respect.
Allemachtig. Wat een pakket. Heel veel sterkte, en natuurlijk succes gewenst.
En ook al zet het je leven op z'n kop en kan je niet naar Portugal en Londen, ik hoop dat je toch dwars door dit klotegedoe heen ook veel leuke dagen hebt met je gezin en familie en alles.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  † In Memoriam † zondag 14 juni 2015 @ 09:07:58 #154
240917 Mula
pi_153514420
quote:
7s.gif Op zondag 14 juni 2015 06:56 schreef beequeen het volgende:
Hoi Yvonne, het is zwaar, maar het gaat je lukken.
Ik vecht al bijna 3 jaar tegen die klote ziekte. Bij mij werd borstkanker ontdekt, borst afgezet en 32 lymfeklieren verwijderd, uitzaaiingen dus. Daarna strereotactische bestralingen. Bij nader onderzoek bleek ik ook longkanker te hebben ( geen uitaaziing van de borst, dat was mazzel). Ze zouden de middenkwab van de long verwijderen, maar dat viel tegen, ik had ook longvlieskanker, dus geen operatie. Conclusie, terminaal. Toch gaf ik niet op.
Vorig jaar oktober werd ik heel erg ziek en dacht dat ik dood zou gaan. Week opname in het ziekenhuis, allerlei onderzoeken, niks bijzonders gevonden. Alleen strek wisselende bloedwaarden. Ik kreeg zeg 6 chemo's Taxol, die sloegen goed aan. Haar was inmiddels uitgevallen, dus tondeuze erover. Bloedwaarden bleven enorm wisselvallig, dus uitgebreid bloedonderzoek. Uitslag: De Ziekte van Kahler, ja....waarom ook niet. Ik ben net klaar met mijn 4e chemo en er volgen er nog 2. Dan de stand van zaken weer bekijken dmv scans.

Ik heb wel mazzel dat ik niet ziek ben van de chemo's, dat scheelt enorm. Alleen die vermoeidheid is vervelend. Mijn haar groeit inmiddels ook weer, klein gelukje. ;) Ik draai gewoon mee en ga niet bij de pakken neerzitten, dat helpt, met steun van familie en vrienden.

Je gaat het gewoon redden, ik weet het zeker. ^O^

N.b. : Je schreef dat je veel sjaals enzo hebt, maar misschien heb je toch iets aan deze site: http://www.mooihoofd.nl/. Die sjaals met mutsje zitten heerlijk en staan heel mooi.

Heel veel sterkte de komende tijd, ik zal voor je duimen. :*

Ik heb lang getwijfeld om dit op Fok! te delen, maar doe het om jou en de andere dames hier een hart onder de riem te steken. :)

Mijn god beequeen, wat een verhaal. Ik ken iemand met de ziekte van Kahler en dat is zonder en borst- en longkanker al heftig genoeg. Trekt je beenmerg de chemo's wel goed?

Fijn dat je je wel goed voelt op de Taxol. Hopelijk houden ze de boel nog lang stabiel!
  † In Memoriam † zondag 14 juni 2015 @ 09:36:49 #155
135305 beequeen
Lost.
pi_153514632
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 09:07 schreef Mula het volgende:

Mijn god beequeen, wat een verhaal. Ik ken iemand met de ziekte van Kahler en dat is zonder en borst- en longkanker al heftig genoeg. Trekt je beenmerg de chemo's wel goed?

Fijn dat je je wel goed voelt op de Taxol. Hopelijk houden ze de boel nog lang stabiel!
Hoi Mula,dank voor je reactie.
Taxol kuren zijn inmiddels gestopt. Ik krijg nu chemo speciaal tegen de Kahler, MPV genaamd.
hier wat info.

De Kahler hebben ze nu redelijk onder controle, nog 2 kuren en dan verder kijken.

Mijn oncoloog/hematoloog overwoog stamceltransplantatie, maar dat was te hoog gegrepen. De beslissing was natuurlijk aan mij, verdomde lastig, maar vorige week toch besloten het niet door te laten gaan. Dit in goed overleg.

De longkanker is ook stabiel op dit moment, maar de borstkanker is wat actiever, dus slik ik hormoonpreparaten.

Al met al heel wat, maar ik ben een tough cookie. Geef niet zomaar op. ;)
Ik word in augustus voor de 2e keer oma, dus daar kijk ik erg naar uit en geeft me ook houvast.
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
  zondag 14 juni 2015 @ 17:38:28 #156
3542 Gia
User under construction
pi_153524338
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 15:21 schreef yvonne het volgende:
Nou zo vrolijk als ik gister was zo in mineur ben ik nu.

Pffft, maandag meteen beginnen,
4 kuren van 3 weken= 4 maanden
Onderhuidse poort aanbrengen
Andere kuur 12x wekelijks,, 3 maanden
Operatie
Nog een ronde van 12x
En 2 rondes van 4x3
Omdat de medicatie eventueel schade aan het hart zou kunnen aanbrengen,word ik ook in een hartding-programma geduwd.
Oh en over 10-15 dagen valt m'n haar uit.

Hebben jullie dit allemaal doorstaan? Pfffft, diep respect.
Yvonne, geen 'geval' is hetzelfde.
Ik heb 6 maal TAC gehad. Dat is Taxotere, adriamycine en cyclofosfamide. Duurde totaal 5 maanden. Ik had eerst de operatie, toen 23 bestralingen, daarna chemo. Gevolgd door 6 weken hyperbare zuurstof. Een heel traject.

Wat ik al eerder zei, babysteps. Je gaat het gewoon redden.
  zondag 14 juni 2015 @ 18:17:20 #157
3542 Gia
User under construction
pi_153525212
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 00:42 schreef Mula het volgende:

[..]

Begrijp ik nou goed dat je 6 maand voor de operatie en 7 maand na de operatie chemo krijgt? Dat heb ik nog nooit eerder gehoord. Dat is heftig. Ik snap dat dat je even behoorlijk aanvliegt. Maar ik sluit me aan bij de rest: je gaat er doorheen komen! Maak er overzichtelijke periodes van en laat het over je heenkomen.
Wellicht nieuwe inzichten, mula? Had dit ook nog niet gehoord.
Of één stofje tegelijk, ipv 3 tegelijk?

Kost inderdaad wel veel tijd.

Iteejer, wij zouden met de hele familie een week naar een bungalowpark gaan. Grootouders, wij zussen met onze gezinnen. Lag ik onder het mes. Natuurlijk had ik dat een week uit kunnen stellen, maar de chirurg had al kunstgrepen uit moeten halen om het voor mij zo snel te regelen.
Tja, dan kan ik niet vragen of het een paar dagen later kan.
Voor mij gold 1 ding, d'r uit die tumor!
  zondag 14 juni 2015 @ 18:43:37 #158
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_153525992
quote:
7s.gif Op zondag 14 juni 2015 06:56 schreef beequeen het volgende:
Hoi Yvonne, het is zwaar, maar het gaat je lukken.
Ik vecht al bijna 3 jaar tegen die klote ziekte. Bij mij werd borstkanker ontdekt, borst afgezet en 32 lymfeklieren verwijderd, uitzaaiingen dus. Daarna strereotactische bestralingen. Bij nader onderzoek bleek ik ook longkanker te hebben ( geen uitaaziing van de borst, dat was mazzel). Ze zouden de middenkwab van de long verwijderen, maar dat viel tegen, ik had ook longvlieskanker, dus geen operatie. Conclusie, terminaal. Toch gaf ik niet op.
Vorig jaar oktober werd ik heel erg ziek en dacht dat ik dood zou gaan. Week opname in het ziekenhuis, allerlei onderzoeken, niks bijzonders gevonden. Alleen strek wisselende bloedwaarden. Ik kreeg zeg 6 chemo's Taxol, die sloegen goed aan. Haar was inmiddels uitgevallen, dus tondeuze erover. Bloedwaarden bleven enorm wisselvallig, dus uitgebreid bloedonderzoek. Uitslag: De Ziekte van Kahler, ja....waarom ook niet. Ik ben net klaar met mijn 4e chemo en er volgen er nog 2. Dan de stand van zaken weer bekijken dmv scans.

Ik heb wel mazzel dat ik niet ziek ben van de chemo's, dat scheelt enorm. Alleen die vermoeidheid is vervelend. Mijn haar groeit inmiddels ook weer, klein gelukje. ;) Ik draai gewoon mee en ga niet bij de pakken neerzitten, dat helpt, met steun van familie en vrienden.

Je gaat het gewoon redden, ik weet het zeker. ^O^

N.b. : Je schreef dat je veel sjaals enzo hebt, maar misschien heb je toch iets aan deze site: http://www.mooihoofd.nl/. Die sjaals met mutsje zitten heerlijk en staan heel mooi.

Heel veel sterkte de komende tijd, ik zal voor je duimen. :*

Ik heb lang getwijfeld om dit op Fok! te delen, maar doe het om jou en de andere dames hier een hart onder de riem te steken. :)

wow hier word ik toch wel stil van. dikke knuffel :*
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  Admin maandag 15 juni 2015 @ 00:19:14 #159
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153537877
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 19:20 schreef Slaapmeisje het volgende:
Daarom is het ook goed om je met de stroom mee te laten drijven. Tegen de stroming in zwemmen kost alleen maar energie. Als je van je af wil kleppen, vloeken, schelden, tieren, zeiken, zeuren, schoppen... Alles mag. Het is gewoon zwaar kut dit en oneerlijk en zwaar en stom. Niemand kan het van je overnemen. We kunnen alleen naast je staan, je aanmoedigen, een stukje met je meelopen en je over de finish joelen.
En dat voelt goed, ik kom hier toch iedere keer even kijken en teruglezen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 00:42 schreef Mula het volgende:

[..]

Begrijp ik nou goed dat je 6 maand voor de operatie en 7 maand na de operatie chemo krijgt? Dat heb ik nog nooit eerder gehoord. Dat is heftig. Ik snap dat dat je even behoorlijk aanvliegt. Maar ik sluit me aan bij de rest: je gaat er doorheen komen! Maak er overzichtelijke periodes van en laat het over je heenkomen.
M'n hoofd is een gatenkaas hoor, ze moeten alles maar opschrijven, het was iig een enorme hoeveelheid en ik was pas na 16 maanden klaar ( nou dat zullen we nog wel zien dacht ik zo)
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 08:51 schreef JK het volgende:

[..]

Bevolkingsonderzoek is toch pas vanaf 50 jaar? Dan krijgt mijn vrouw het eerste verzoek over 20 jaar.

@Mula; gezien ze het over hartpompfunctie heeft, denk ik dat ze het over herceptin heeft. Maar ik was er verder niet bij natuurlijk.

@yvonne: waarom krijg je nu al een pic-lijn? Mijn vrouw is lastig te prikken maar wilde dat ding niet hebben.
Alles via gewoon infuus. Anderen vinden zo'n lijn weer prettiger, allemaal persoonlijk natuurlijk.
En idd, dat was het: Herceptin _O- Echt hoor, ze zeggen iets en ik kan het nieteens herhalen.
En dat ding, tsja, ik ben erg lastig te prikken en ik moet best vaak aangeprikt worden. Ze kwamen er zelf mee, en het leek me wel handig :o
quote:
7s.gif Op zondag 14 juni 2015 06:56 schreef beequeen het volgende:
knip
Ik heb lang getwijfeld om dit op Fok! te delen, maar doe het om jou en de andere dames hier een hart onder de riem te steken. :)

Ik ben er helemaal stil van, zo enorm veel sterkte
quote:
11s.gif Op zondag 14 juni 2015 07:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Allemachtig. Wat een pakket. Heel veel sterkte, en natuurlijk succes gewenst.
En ook al zet het je leven op z'n kop en kan je niet naar Portugal en Londen, ik hoop dat je toch dwars door dit klotegedoe heen ook veel leuke dagen hebt met je gezin en familie en alles.
Het is gewoon achterlijk als je je agenda doorbladerd en je zit afspraken staan, die kunnen gewoon allemaal weg.
Nou, dan niet, volgend jaar weer.

Morgen gaan we beginnen, ik ben voor het eerst sinds de diagnose gespannen, helpt ook niet mee dat ik een halve dag naar mutsjes en doeken heb zitten kijken. Dat is toch ook onwerkelijk :?

Iedereen hier en in pm enorm bedankt voor alle lieve wensen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 15 juni 2015 @ 01:01:07 #160
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_153538566
Sterkte Yvonne :*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_153540716
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 00:19 schreef yvonne het volgende:

M'n hoofd is een gatenkaas hoor, ze moeten alles maar opschrijven, het was iig een enorme hoeveelheid en ik was pas na 16 maanden klaar ( nou dat zullen we nog wel zien dacht ik zo)

ze doen dit natuurlijk niet om je dwars te zitten, maar omdat ze denken dat je dit traject nodig hebt om de kanker uit je lichaam te krijgen en erger te voorkomen.
Misschien valt het mee.
succes vandaag
  † In Memoriam † maandag 15 juni 2015 @ 06:50:21 #162
240917 Mula
pi_153540786
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 00:19 schreef yvonne het volgende:

[..]

En dat voelt goed, ik kom hier toch iedere keer even kijken en teruglezen.

[..]

M'n hoofd is een gatenkaas hoor, ze moeten alles maar opschrijven, het was iig een enorme hoeveelheid en ik was pas na 16 maanden klaar ( nou dat zullen we nog wel zien dacht ik zo)

[..]

En idd, dat was het: Herceptin _O- Echt hoor, ze zeggen iets en ik kan het nieteens herhalen.
En dat ding, tsja, ik ben erg lastig te prikken en ik moet best vaak aangeprikt worden. Ze kwamen er zelf mee, en het leek me wel handig :o

Dan heb ik hetzelfde behandeltraject gehad: neo-adjuvante chemo, operatie,bestraling, herceptin en hormoonpillen. Ik ben 1.5 jaar beziggeweest. Het is láng, dat is het slechte nieuws. Maar er is ook goed nieuws: 1. je krijgt eerst chemo, dus het ergste krijg je het eerst. 2. De afzonderlijke behandelingen zijn goed te doen (het is alleen lang achter elkaar). 3. Herceptin is geen chemo, maar immunotherapie. je hartpompfunctie kan afnemen en je kan moe worden, maar de meeste mensen hebben helemaal geen bijwerkingen van herceptin. evt de dag van toediening een beetje grieperig gevoel, maar niet ziek. Je weerstand wordt niet aangetast, je wordt niet kaal, geen problemen met nagels.

Ik ben niet aan te prikken en heb ook een port-a-cath. Fantastisch ding! Bij mij halen ze er ook bloed uit. Zou echt niet weten wat ik zonder moeten.

Yvonne, heel veel sterkte vandaag! Ik zal aan je denken als ik aan het infuus lig!
  † In Memoriam † maandag 15 juni 2015 @ 07:38:02 #163
135305 beequeen
Lost.
pi_153540955
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 00:19 schreef yvonne het volgende:

M'n hoofd is een gatenkaas hoor, ze moeten alles maar opschrijven, het was iig een enorme hoeveelheid en ik was pas na 16 maanden klaar ( nou dat zullen we nog wel zien dacht ik zo)


Dat herken ik wel hoor. Ik ben blij dat mijn zus overal mee naartoe gaat, die neemt alles veel meer in zich op.

Ik moet vandaag alleen bloedprikken voor uitgebreid bloedonderzoek en dan een week "vrij", zo heerlijk.

Veel succes met de start van de chemo, hopelijk valt het alles mee. :)
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
  † In Memoriam † maandag 15 juni 2015 @ 07:38:52 #164
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_153540960
*O* kom op Yvonne *O*
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_153543399
Wat een powervrouwen zijn jullie toch allemaal! Yvonne, het is driedubbel K met peren dat het zo is, maar jij kan dit ook!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  Admin maandag 15 juni 2015 @ 13:15:13 #166
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153546912
Nog maar 3!!! Ik voel me weird, beetje stoned, gevoel alsof er een migraine ligt te loeren, zoiets.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_153548446
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:15 schreef yvonne het volgende:
Nog maar 3!!! Ik voel me weird, beetje stoned, gevoel alsof er een migraine ligt te loeren, zoiets.
Nog maar drie! Appeltje eitje, dat kan je ^O^.
Ik hoop dat de naweeën meevallen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_153549029
Sterkte Yvonne! Wat een rotnieuws, fijn dat je klier in elk geval wel schoon is.
De anderen hier ook sterkte!
  Moderator dinsdag 16 juni 2015 @ 17:36:12 #169
388664 crew  Dotteke
pi_153587278
Jemig Yvonne heftig. Ik lees dit topic nu pas en wens jou en alle andere heel veel sterkte en kracht om deze rotziekte te bestrijden.
xxxx
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_153587303
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:15 schreef yvonne het volgende:
Nog maar 3!!! Ik voel me weird, beetje stoned, gevoel alsof er een migraine ligt te loeren, zoiets.
hoe is het nu?
  Moderator dinsdag 16 juni 2015 @ 17:41:00 #171
388664 crew  Dotteke
pi_153587382
quote:
7s.gif Op zondag 14 juni 2015 09:36 schreef beequeen het volgende:
Mijn oncoloog/hematoloog overwoog stamceltransplantatie, maar dat was te hoog gegrepen. De beslissing was natuurlijk aan mij, verdomde lastig, maar vorige week toch besloten het niet door te laten gaan. Dit in goed overleg.
Jij bent echt een toppertje zo positief je er al die jaren in bent blijven staan.
Wist nog niet dat je de stamcel niet ging doen, maar zal een weloverwogen besluit zijn geweest.
:*
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_153659392
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 17:37 schreef computergirl het volgende:

[..]

hoe is het nu?
4 dagen lang fucking klote :{
gisteren heb ik na erg lang en hard aandringen eindelijk zwaardere medicatie tegen misselijkheid van ziekenhuis los gekregen. en dat deed wonderen. nu hopen dat dat aanhoudt :)
pi_153659419
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 07:48 schreef iteejer het volgende:

[..]

4 dagen lang fucking klote :{
gisteren heb ik na erg lang en hard aandringen eindelijk zwaardere medicatie tegen misselijkheid van ziekenhuis los gekregen. en dat deed wonderen. nu hopen dat dat aanhoudt :)
kut.
Sterkte en succes met de nwe medicijnen
  vrijdag 19 juni 2015 @ 08:06:22 #174
249756 Symphonic
Look o Look
pi_153659498
Heel veel sterkte Yvonne :*
Juin uit Eigen Tuin!
  † In Memoriam † vrijdag 19 juni 2015 @ 09:06:20 #175
240917 Mula
pi_153660021
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 07:48 schreef iteejer het volgende:

[..]

4 dagen lang fucking klote :{
gisteren heb ik na erg lang en hard aandringen eindelijk zwaardere medicatie tegen misselijkheid van ziekenhuis los gekregen. en dat deed wonderen. nu hopen dat dat aanhoudt :)
Echt belachelijk. Je niet goed voelen tijdens een chemo is tot daar aan toe, maar niet omdat je misselijk bent omdat je niet voldoende/de juiste medicatie krijgt. Ik kreeg standaard 3 soorten: dexa en 2 andere. Dexa moest ik blijven slikken, maar met die 2 andere mocht ik zelf uitvogelen wat ik het prettigst vond.

Fijn dat ze zich nu wat beter voelt!

Ik heb maandag chemo gehad. Mijn leverwaarden zijn de laatste 2 kuren aan het dalen. Nog steeds iets te hoog, maar niet superveel meer. B-)
pi_153660744
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 07:48 schreef iteejer het volgende:

[..]

4 dagen lang fucking klote :{
gisteren heb ik na erg lang en hard aandringen eindelijk zwaardere medicatie tegen misselijkheid van ziekenhuis los gekregen. en dat deed wonderen. nu hopen dat dat aanhoudt :)
Wat naar. Goed dat je heb gepusht!
Ik duim dat de medicijnen helpen. En dat het volgende keer anders gaat.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 19 juni 2015 @ 11:21:46 #177
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_153662513
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 07:48 schreef iteejer het volgende:

[..]

4 dagen lang fucking klote :{
gisteren heb ik na erg lang en hard aandringen eindelijk zwaardere medicatie tegen misselijkheid van ziekenhuis los gekregen. en dat deed wonderen. nu hopen dat dat aanhoudt :)
Awww ik hoop dat de medicatie aanslaat. Dikke knuffel vanuit Belgie :*
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  Admin vrijdag 19 juni 2015 @ 11:43:28 #178
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153662913
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 09:06 schreef Mula het volgende:

[..]

Echt belachelijk. Je niet goed voelen tijdens een chemo is tot daar aan toe, maar niet omdat je misselijk bent omdat je niet voldoende/de juiste medicatie krijgt. Ik kreeg standaard 3 soorten: dexa en 2 andere. Dexa moest ik blijven slikken, maar met die 2 andere mocht ik zelf uitvogelen wat ik het prettigst vond.

Fijn dat ze zich nu wat beter voelt!

Ik heb maandag chemo gehad. Mijn leverwaarden zijn de laatste 2 kuren aan het dalen. Nog steeds iets te hoog, maar niet superveel meer. B-)
Chemo :r letterlij en figuurlijk _O-
Maar choezzowijffie
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin vrijdag 19 juni 2015 @ 11:44:05 #179
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153662924
quote:
12s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 17:36 schreef Dotteke het volgende:
Jemig Yvonne heftig. Ik lees dit topic nu pas en wens jou en alle andere heel veel sterkte en kracht om deze rotziekte te bestrijden.
xxxx
Dankjewel :*
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 12:16:17 #180
11682 Moonah
Jolie femme
pi_153663606
Whow Yvonne..... :{
Veel stekte voor jou en je gezin....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
  † In Memoriam † vrijdag 19 juni 2015 @ 12:22:44 #181
240917 Mula
pi_153663721
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 11:43 schreef yvonne het volgende:

[..]

Chemo :r letterlij en figuurlijk _O-

Goed voor de lijn moet je maar denken. :P
  Admin vrijdag 19 juni 2015 @ 13:28:02 #182
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153665256
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:22 schreef Mula het volgende:

[..]

Goed voor de lijn moet je maar denken. :P
Ff serieus, ik heb maandag chemo gehad, die AC, ik ben ma,di,wo, do ziek geweest, flink, stond bijna op de stoep van het z'huis om er vocht in te laten lopen, maar na 87676 telefoontjes heb ik nu extra primperan, en Lorazepam om de boel te kalmeren. Nou die primperan wist ik al dat die niet hielp, dus een lorazepammetje genomen. En ik voelde het zo wegtrekken ( in slaap viel ik er niet van, daar moeten 'echte' middelen voor komen _O-
Maar het werd een kringetje, kotsen, drinken, weer kotsen ad infinitum, en als ik niet voldoende vocht binnenkrijg krijg ik een migraine maar die migrainepil maakte me ook al misselijk :')

Wat me stoort is dat er eerst gezegd wordt, als er iets is: bellen, er is altijd iets aan te doen.
Ja, maar je moet eerst op je knieën lijkt wel.
Verder viel me op dat de eerste dagen uit m'n slijmvliezen ( mond) een soort gitige walm kwam, ik voelde het zo m'n mond inlopen, baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!
Koffie is blegh, banaan is bleeeeeeeeeeeeeeegh!
Gister voor het eerst iets gegeten, nieuwe haring :o Smaakte zalig, lekker zout.
En nu ben ik zo slap als een vaatdoek, alsof ik 6 weken met griep op bed heb gelegen.
/einde klaagzang

Oh, de uitspraak: "de darmen uit je lijf kotsen" snap ik nu volledig.
Stras komt de pruikenmevrouw :{

Ik vind jullie zo dapper, ik merk dat ik een watje ben hoor bah.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 13:36:10 #183
127981 Misstique
11-07-2014
pi_153665513
Jeetje Yvonne, wat heftig allemaal. Ik hoop dat je voortaan meteen de juiste medicijnen meekrijgt, vreemd dat je er zo om moet smeken :{.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  † In Memoriam † vrijdag 19 juni 2015 @ 13:57:42 #184
240917 Mula
pi_153665760
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 13:28 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ff serieus, ik heb maandag chemo gehad, die AC, ik ben ma,di,wo, do ziek geweest, flink, stond bijna op de stoep van het z'huis om er vocht in te laten lopen, maar na 87676 telefoontjes heb ik nu extra primperan, en Lorazepam om de boel te kalmeren. Nou die primperan wist ik al dat die niet hielp, dus een lorazepammetje genomen. En ik voelde het zo wegtrekken ( in slaap viel ik er niet van, daar moeten 'echte' middelen voor komen _O-
Maar het werd een kringetje, kotsen, drinken, weer kotsen ad infinitum, en als ik niet voldoende vocht binnenkrijg krijg ik een migraine maar die migrainepil maakte me ook al misselijk :')

Wat me stoort is dat er eerst gezegd wordt, als er iets is: bellen, er is altijd iets aan te doen.
Ja, maar je moet eerst op je knieën lijkt wel.

Verder viel me op dat de eerste dagen uit m'n slijmvliezen ( mond) een soort gitige walm kwam, ik voelde het zo m'n mond inlopen, baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!
Koffie is blegh, banaan is bleeeeeeeeeeeeeeegh!
Gister voor het eerst iets gegeten, nieuwe haring :o Smaakte zalig, lekker zout.
En nu ben ik zo slap als een vaatdoek, alsof ik 6 weken met griep op bed heb gelegen.
/einde klaagzang

Oh, de uitspraak: "de darmen uit je lijf kotsen" snap ik nu volledig.
Stras komt de pruikenmevrouw :{

Ik vind jullie zo dapper, ik merk dat ik een watje ben hoor bah.
Dit vind ik echt vreemd en kwalijk. Ik ben niet anders gewend dan dat er echt heel erg serieus op dingen in wordt gesprongen. Af en toe een beetje te zelfs. Dat ik echt denk; hallo, valt wel mee, zeur niet zo! Ik zou hier absoluut terugkoppeling richting ziekenhuis van doen. Nu gaat het 'alleen maar' om misselijkheid, maar je wil niet aan het begin van een lang traject het vertrouwen in je dokter en het ziekenhuis verliezen.

Die giftige walm is zo herkenbaar! Echt iedereen heeft me voor gek verklaard, maar; ik vond mijn lichaamsgeur niet te harden. Vingers in de buurt van mijn neus was echt not done. Heb weleens 2x per nacht beddengoed lopen verschonen; mijn zweet stonk echt zo chemisch. :r Als ik s ochtends opstond en dan mijn slaapkamer weer in kwam, kwam er echt een chemische walm je tegemoet. Blegh. :r

Probeer voor de grap eens een andere tandpasta. Ik kreeg van mijn eigen tandpasta echt een verschrikkelijk vieze smaak, terwijl dat bij andere soorten minder was.

Jij een watje? Nadat je 4 dagen hebt lopen kotsen? Ik vind je eerder een stoere! :*
  vrijdag 19 juni 2015 @ 17:59:22 #185
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_153671794
Heb tot 3 keer aan toe op de flikker gehad omdat ik niet snel genoeg aan de bel trok. Zo n verschil zie je dan maar weer.

Mula wat fijn de leverwaardes weer lager *O*
  vrijdag 19 juni 2015 @ 22:24:46 #186
3542 Gia
User under construction
pi_153679797
Yvonne, haring heb ik niet geprobeerd in die tijd, maar kan me voorstellen dat die smaakte.
Voor mij werkte ook hagelslag op witbrood, indisch eten, wherters' echte en knabbelen op rijstwafels. Goeie zoute bouillon is ook lekker.

Sterkte!
pi_153686024
Hoi, heb hier af en toe meegelezen eigenlijk tot ik er opeens niks meer over wilde lezen :@
Inmiddels alweer een tijdje aan het herstellen van de operatie (beide borsten plus okseltoilet) en nu nog vooral heel erg moe.
Na de zomer nog eierstokken/leiders preventief (dat laatste hoop ik dan hč) maar nu vooral even proberen paar maandjes weer wat te genieten en 'back to normal', voor zover dat gaat dan.

Thanks voor al jullie openheid en verhalen, vooral in het begin echt heel veel aan gehad!
Iedereen hier veel sterkte en een speciale toi toi toi voor de oude bekenden BQ en Yvonne :* ^O^
  Moderator zaterdag 20 juni 2015 @ 06:44:44 #188
388664 crew  Dotteke
pi_153686376
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 13:28 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ff serieus, ik heb maandag chemo gehad, die AC, ik ben ma,di,wo, do ziek geweest, flink, stond bijna op de stoep van het z'huis om er vocht in te laten lopen, maar na 87676 telefoontjes heb ik nu extra primperan, en Lorazepam om de boel te kalmeren. Nou die primperan wist ik al dat die niet hielp, dus een lorazepammetje genomen. En ik voelde het zo wegtrekken ( in slaap viel ik er niet van, daar moeten 'echte' middelen voor komen _O-
Maar het werd een kringetje, kotsen, drinken, weer kotsen ad infinitum, en als ik niet voldoende vocht binnenkrijg krijg ik een migraine maar die migrainepil maakte me ook al misselijk :')

Wat me stoort is dat er eerst gezegd wordt, als er iets is: bellen, er is altijd iets aan te doen.
Ja, maar je moet eerst op je knieën lijkt wel.
Verder viel me op dat de eerste dagen uit m'n slijmvliezen ( mond) een soort gitige walm kwam, ik voelde het zo m'n mond inlopen, baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!
Koffie is blegh, banaan is bleeeeeeeeeeeeeeegh!
Gister voor het eerst iets gegeten, nieuwe haring :o Smaakte zalig, lekker zout.
En nu ben ik zo slap als een vaatdoek, alsof ik 6 weken met griep op bed heb gelegen.
/einde klaagzang

Oh, de uitspraak: "de darmen uit je lijf kotsen" snap ik nu volledig.
Stras komt de pruikenmevrouw :{

Ik vind jullie zo dapper, ik merk dat ik een watje ben hoor bah.
O wat naar Yvonne dat je er zo heftig op reageert, sommige fietsen er zo doorheen en andere hebben er heel veel last van.
Vind je geen watje hoor, het is niet niets en je zo beroerd voelen bah,
Raar dat ze je niet gelijk serieus nemen, ik zou als ik jou was het toch maar bij je behandelend arts neer leggen als ik jou was.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zaterdag 20 juni 2015 @ 06:45:38 #189
388664 crew  Dotteke
pi_153686380
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 02:59 schreef nachtzuster het volgende:
Hoi, heb hier af en toe meegelezen eigenlijk tot ik er opeens niks meer over wilde lezen :@
Inmiddels alweer een tijdje aan het herstellen van de operatie (beide borsten plus okseltoilet) en nu nog vooral heel erg moe.
Na de zomer nog eierstokken/leiders preventief (dat laatste hoop ik dan hč) maar nu vooral even proberen paar maandjes weer wat te genieten en 'back to normal', voor zover dat gaat dan.

Thanks voor al jullie openheid en verhalen, vooral in het begin echt heel veel aan gehad!
Iedereen hier veel sterkte en een speciale toi toi toi voor de oude bekenden BQ en Yvonne :* ^O^
Sterkte, en geniet lekker heb je verdiend na alles/
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  † In Memoriam † zaterdag 20 juni 2015 @ 11:31:12 #190
240917 Mula
pi_153688707
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 02:59 schreef nachtzuster het volgende:
Hoi, heb hier af en toe meegelezen eigenlijk tot ik er opeens niks meer over wilde lezen :@
Inmiddels alweer een tijdje aan het herstellen van de operatie (beide borsten plus okseltoilet) en nu nog vooral heel erg moe.
Na de zomer nog eierstokken/leiders preventief (dat laatste hoop ik dan hč) maar nu vooral even proberen paar maandjes weer wat te genieten en 'back to normal', voor zover dat gaat dan.

Thanks voor al jullie openheid en verhalen, vooral in het begin echt heel veel aan gehad!
Iedereen hier veel sterkte en een speciale toi toi toi voor de oude bekenden BQ en Yvonne :* ^O^
Ben je alleen geopereerd? Ik dacht dat bij een okselkliertoilet altijd meer behandeling moet?

Sterkte met je operatie! Succes met genieten! ;)
  zaterdag 20 juni 2015 @ 14:59:16 #191
3542 Gia
User under construction
pi_153692857
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:22 schreef Mula het volgende:

[..]

Goed voor de lijn moet je maar denken. :P
Viel wel tegen, vond ik.
En dan nu die anastrozol,da's dweilen met de kraan open. Niet tegenop te lijnen!
  zaterdag 20 juni 2015 @ 15:06:25 #192
3542 Gia
User under construction
pi_153693055
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 02:59 schreef nachtzuster het volgende:
Hoi, heb hier af en toe meegelezen eigenlijk tot ik er opeens niks meer over wilde lezen :@
Inmiddels alweer een tijdje aan het herstellen van de operatie (beide borsten plus okseltoilet) en nu nog vooral heel erg moe.
Na de zomer nog eierstokken/leiders preventief (dat laatste hoop ik dan hč) maar nu vooral even proberen paar maandjes weer wat te genieten en 'back to normal', voor zover dat gaat dan.

Thanks voor al jullie openheid en verhalen, vooral in het begin echt heel veel aan gehad!
Iedereen hier veel sterkte en een speciale toi toi toi voor de oude bekenden BQ en Yvonne :* ^O^
Krijg je ook nog bestraling en chemo? Geeft niks dat je alleen mee las; iedereen gaat er op haar manier mee om. Als je kijkt naar de cijfers zou dit een stormlooptopic moeten zijn. Er zijn ook andere fora op dit gebied. Sterkte, en geniet van het bijkomen.
pi_153693423
Thanks Dotteke, Gia en Mula!

Nee niet alleen opereren, had ook chemotherapie voor de operatie, bestraling vond het behandelend team uiteindelijk toch niet nodig, hiep hoi ;)

Weet even geen details uit m'n hoofd, moet echt alles opzoeken, geheugen is echt drama en concentratie is nul.

Nu sinds enkele maanden aan de hormoontherapie en vreselijk moe en stramme gewrichten.
Verder mag ik niet echt klagen *afklopt*, het weer vertrouwen terugkrijgen in je lijf vind ik denk ik het moeilijkst.
Ow en mijn haartjes zijn weer aan het groeien, worden zulke schattige krulletjes :+

Yvonne, het smaakverlies vond ik vreselijk. Dat herkent iedereen hier wel denk ik. Toch maar dingen uitproberen en het verandert ook vaak steeds weer.
Dacht ik eindelijk iets te hebben gevonden wat ik binnenkreeg, je moet immers veel drinken, na de volgende kuur was het niet weg te krijgen dus weer op zoek naar wat anders.

Iedereen heel veel succes!
  FOK!Babe zondag 21 juni 2015 @ 03:45:50 #194
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_153709605
NZ O+
  zondag 21 juni 2015 @ 12:04:29 #195
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_153713149
NZ ik heb gevraagd om andere tabletten, slik nu letrozol en voel me zoveel beter.

Smaakverlies heb ik nu nog steeds zijn toch al 3 jaar verder.
  Admin zondag 21 juni 2015 @ 12:40:53 #196
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153714123
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 02:59 schreef nachtzuster het volgende:
Hoi, heb hier af en toe meegelezen eigenlijk tot ik er opeens niks meer over wilde lezen :@
Inmiddels alweer een tijdje aan het herstellen van de operatie (beide borsten plus okseltoilet) en nu nog vooral heel erg moe.
Na de zomer nog eierstokken/leiders preventief (dat laatste hoop ik dan hč) maar nu vooral even proberen paar maandjes weer wat te genieten en 'back to normal', voor zover dat gaat dan.

Thanks voor al jullie openheid en verhalen, vooral in het begin echt heel veel aan gehad!
Iedereen hier veel sterkte en een speciale toi toi toi voor de oude bekenden BQ en Yvonne :* ^O^
Long time no see :*
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin zondag 21 juni 2015 @ 12:44:15 #197
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153714184
Ben nog wel dagelijks misselijk, maar hoef niet meer te :r Ben wel moe ( nu al) Nou ja, ik was voor de diagnose al als een dweil.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_153718317
quote:
17s.gif Op zondag 21 juni 2015 03:45 schreef Ian_Nick het volgende:
NZ O+
Hoi :*
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:04 schreef Rottdog het volgende:
NZ ik heb gevraagd om andere tabletten, slik nu letrozol en voel me zoveel beter.

Smaakverlies heb ik nu nog steeds zijn toch al 3 jaar verder.
Ach als het zo blijft mag ik niet mopperen. Anastrozol hier.
Want zou door de chemo wel in de overgang gaan en als je rond de vijftig bent ook blijven.
Nou ben ik daar sinds gisteren niet zo zeker meer van dus morgen maar even bloedprikken -O-
quote:
17s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:40 schreef yvonne het volgende:
Long time no see :*
:* Zag je toch liever headbangend hoor ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 21 juni 2015 @ 16:43:26 #199
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_153720839
Iedereen die nu chemotherapie ondergaat: succes en sterkte!

Okseltoilet is me niet duidelijk :@
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_153720988
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 16:43 schreef sararaats het volgende:
Iedereen die nu chemotherapie ondergaat: succes en sterkte!

Okseltoilet is me niet duidelijk :@
algemene info
http://www.borstkanker.nl/okselkliertoilet
  zondag 21 juni 2015 @ 17:28:11 #201
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_153722053
NZ ik krijg om de 3 mnd ook een zoladex spuit om mij in de overgang te houden.
  zondag 21 juni 2015 @ 17:37:41 #202
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_153722393
quote:
Dank je maar ik schrok heel erg.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  † In Memoriam † zondag 21 juni 2015 @ 18:03:25 #203
240917 Mula
pi_153723050
Rottdog, hoe is het eigenlijk met jouw oedeem? Met de mijne gaat het verbazingwekkend goed. Ik heb laatst op vakantie mijn kous omgehad (vliegtuig+warmte gaat niet goed), maar voor de rest draag ik mijn kous al maanden niet meer. Als je er echt op let zie je dat mijn ene arm ietsje dikker is, maar voor de rest is er nauwelijks iets aan mn arm te zien.
  Admin zondag 21 juni 2015 @ 20:07:43 #204
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153726385
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 15:14 schreef nachtzuster het volgende:

[..]

Hoi :*

[..]

:* Zag je toch liever headbangend hoor ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dabedoelik ;) Van metalhead naar chemohead, ik vind het best een goede titel ^O^
Maar ik heb m'n waaiers maar weer opgezocht want telkens opvliegers maken je niet vrolijk.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin zondag 21 juni 2015 @ 20:10:40 #205
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153726439
Hadden jullie volledig okseltoilet?
Ik maar 1 klier hč en na 2 (3?) weken kan ik allang weer alles, dus dat is weer een voordeel.
Ik ben wel m'n tijdsbesef kwijt ( nou was dat toch al niet veul, ik noem sowieso alles standaard 'pas geleden of een poos geleden)
en m'n geheugen is om te janken. Dat vind ik wel erg, ik heb altijd een goed geheugen gehad.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zondag 21 juni 2015 @ 20:13:32 #206
131278 moemoe
#teampanda
pi_153726510
Even een klein kusje voor Yvonne :*.
  Moderator zondag 21 juni 2015 @ 20:32:24 #207
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_153726933
Zeker op moemoe d'r voorbeeld. :*
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 21 juni 2015 @ 21:45:41 #208
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_153729553
Mula met mijn oedeem gaat het ook de goede kant op. Nu moet ik wel zeggen dat mijn gewichtverlies van 60 kilo daaraan ook heeft bijgedragen. Zonder kous vind ik maar niets blijf de tegendruk erg prettig vinden en mijn arm voelt dan ook lang niet zo zwaar. Pijn heb ik er niet meer aan en dat is al zo'n pluspunt. Heb geen vochtophoping en het voelt zeer soepel moest nieuwe kous en dat scheelde 13 cm vergeleken met mijn kous ervoor.

Yvonne mijn geheugen is met de tijd wel weer beter geworden alleen nu twijfel ik nog wel vaak aan mezelf of ik het echt wel goed heb kwa afspraken enzo. Chemobrain it is!

[ Bericht 32% gewijzigd door Rottdog op 21-06-2015 21:52:00 ]
  † In Memoriam † zondag 21 juni 2015 @ 21:49:44 #209
240917 Mula
pi_153729710
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 21:45 schreef Rottdog het volgende:
Mula met mijn oedeem gaat het ook de goede kant op. Nu moet ik wel zeggen dat mijn gewichtverlies van 60 kilo daaraan ook heeft bijgedragen. Zonder kous vind ik maar niets blijf de tegendruk erg prettig vinden en mijn arm voelt dan ook lang niet zo zwaar. Pijn heb ik er niet meer aan en dat is al zo'n pluspunt.
60kg? :o

Je bent gewoon een heel mens afgevallen! Goed man! Zit je al op je streefgewicht?
  zondag 21 juni 2015 @ 21:53:51 #210
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_153729874
Het liedje we zijn er bijna heb ik zowat in de pocket ;-)
pi_153735274
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 17:28 schreef Rottdog het volgende:
NZ ik krijg om de 3 mnd ook een zoladex spuit om mij in de overgang te houden.
Wilde zo graag volhouden zonder aangezien de boel er toch uit gaat straks.
Even komende dagen afwachten maar, misschien is het loos alarm ;)

En wow 60 kg! respect! ^O^

@ Yvonne Ik had volledig okselkliertoilet. Kan arm intussen alweer redelijk normaal bewegen, maar het blijft voor altijd oppassen.
  † In Memoriam † maandag 22 juni 2015 @ 01:13:51 #212
240917 Mula
pi_153735478
Ik had een volledig okselkliertoilet aan de ene kant en 2 weggenomen klieren aan de andere kant. Ik heb oedeem, maar daar merk ik niet zoveel van (geen pijn of stuwing oid). Ik heb geen enkele beperking met bewegen. Alleen als ik plat op mijn rug lig en mijn armen boven mijn hoofd strek kan ik mijn ene hand plat op de grond leggen en de ander zweeft er net een cm boven. Maar goed, daar kan ik mee leven. :P

Ik heb trouwens wel altijd sterilon in mijn tas zitten. Wondjes ontsmet ik meteen.
pi_153735672
Yup, ik ook Mula, altijd Sterilon mee en eentje thuis.
Beter voorkomen dan... ;)
Mogen jullie ook geen deo? en ontharen? alleen met creme?
  † In Memoriam † maandag 22 juni 2015 @ 01:49:12 #214
240917 Mula
pi_153736078
Geen deo? Waarom niet? :o

Ik scheer gewoon mijn oksels. Na mijn operatie had ik het er met een verpleegkundige over en die had wel een goed punt: hoevaak heb je je gesneden tijdens het scheren van je oksels? Nooit dus. Ik heb onder mijn ene oksel een kuil en dat scheert niet zo makkelijk, dus ik kijk wel uit. En nooit met goedkope wegwerpmesjes.

Ik zweet tegenwoordig nauwelijks en heb ook weinig haargroei onder mn oksels. Van de ene oksel begrijp ik dat (bestraling!), maar waarom de ander meedoet?? :?
pi_153736432
Ow dat over deo stond dacht ik in het boekje wat ik kreeg na de operatie?

Hier ook nog weinig haartjes maar het wordt zomer en warmer en topjes enzo dus ik vroeg het me af.
Scheren zou ik nog niet durven, heb daar amper gevoel. Ga vd week wel met veet ofzo proberen :P
  † In Memoriam † maandag 22 juni 2015 @ 02:27:04 #216
240917 Mula
pi_153736622
Misschien dat ze bedoelen direct na de operatie? Wond en deo lijkt me geen fijne combi.

Over topjes gesproken: ik ga kijken voor plakprotheses! Tietloos door het leven is prima te doen, maar ik vind het zo irritant dat je altijd iets hoogs aan moet. Ik draag nu onder lagere dingen weleens een sporttopje over mn bh, maar dat is best warm. Met de plakkers kan ik hopelijk gewoon alleen een sporttopje aan.
pi_153736801
Ja dat kan ook nog, ga dat over deo maar beter eens checken dan :P

Ik heb plakprotheses sinds vrijdag, mag alleen nog niet plakken, althans beter om nog half jaartje ofzo te wachten.
Chemo zit lang in je lijf en huid en dat goedje schijnt de plaklaag te vernietigen, nog even geduld hebben dus. Deze zijn met aparte plaklaag dus je kunt ze zo dragen of met de plaklaag. Tot nu toe erg tevreden erover al lijkt me plakken stukken handiger :Y
  † In Memoriam † maandag 22 juni 2015 @ 03:01:30 #218
240917 Mula
pi_153737035
Oh dat wist ik helemaal niet van die chemo. Wel dat je na een amputatie beter 6 tot 12 maanden kan wachten met plakken ivm de wond. Ik wil ook die plakkerts die je ook gewoon kunt dragen. In de winter heb ik echt 0.0 problemen met de protheses en hoef ik niet zo nodig te plakken. Alleen die zomer is zo'n drama. Ik vind hoger sluitende dingen zo rot zitten.
pi_153744501
In 'mijn' winkel hebben ze het pas nog getest en er blijft echt niks over van die plaklaag als je het te vroeg gebruikt. En idd ook beter ivm de wonden dus nog even geduld hebben maar.
Merkte vorige week hoe weinig zomershirtjes en topjes ik eigenlijk heb die hoog genoeg zijn, gewoon normale shirts zijn vaak al net te laag -O-

Straks even bloedprikken voor de hormoontjes...

Succes iedereen deze week ^O^
  † In Memoriam † maandag 22 juni 2015 @ 13:45:45 #220
240917 Mula
pi_153744843
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 13:33 schreef nachtzuster het volgende:
In 'mijn' winkel hebben ze het pas nog getest en er blijft echt niks over van die plaklaag als je het te vroeg gebruikt. En idd ook beter ivm de wonden dus nog even geduld hebben maar.
Merkte vorige week hoe weinig zomershirtjes en topjes ik eigenlijk heb die hoog genoeg zijn, gewoon normale shirts zijn vaak al net te laag -O-

Straks even bloedprikken voor de hormoontjes...

Succes iedereen deze week ^O^
Topjes voor onder een blouse doe ik altijd andersom aan. De achterkant is meestal net even iets minder laag dan de voorkant. En aangezien je er een blouse overaan hebt, zie je daar niks van!

Sterkte met bloedprikken!
  Admin maandag 22 juni 2015 @ 14:00:08 #221
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153745243
* tring* Secretaresse vaatchirurg:
U heeft een ongemak aan uw borst, klopt de afspraak
met de chirurg dan wel?


Ik:
Dat heet: borstkanker, ik moet 987976875x geprikt worden dus een poort leek de oncoloog wel handig en ik maak de afspraken niet.
Trrrrrrrrrrrrrrut ( dat zei ik niet maar dacht het wel)

*triiiiiiiiiiing*
Hallo met het KWF, of ik m'n donatie wil verhogen.
Want: blabla, standaar riedel gelardeerd met vioolmuziek.

Ik: Ja nee, ik heb zelf kanker en onze financiële situatie wordt anders, hoe anders weet ik niet, maar om nu donaties te gaan verhogen lijkt me geen strak plan.

Oh maar dat kan toch wel? Wilt u er nog even goed over denken?

Ik: nagedacht, verleden jaar lieten ze godbetert lui bellen die zelf kankerpatient geweest waren en die hadden zooooveel aan het KWF gehad..
Dus KWF, ik kap helemaal met doneren, doei.

Ik dacht dat ík lomp was :o
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  † In Memoriam † maandag 22 juni 2015 @ 14:04:05 #222
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_153745361
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:00 schreef yvonne het volgende:
Ik dacht dat ík lomp was :o
^O^
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_153747005
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:00 schreef yvonne het volgende:

*triiiiiiiiiiing*
Hallo met het KWF, of ik m'n donatie wil verhogen.
Want: blabla, standaar riedel gelardeerd met vioolmuziek.

Ik: Ja nee, ik heb zelf kanker en onze financiële situatie wordt anders, hoe anders weet ik niet, maar om nu donaties te gaan verhogen lijkt me geen strak plan.
Ik ben ook lomp hoor, maar ik vraag het toch maar gewoon (ook aan de anderen): hoe gaat dat eigenlijk met loondienst / werk / geld verdienen en zo'n akelig lange en ingrijpende behandeling?

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 22-06-2015 15:11:35 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_153748421
quote:
5s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik ben ook lomp hoor, maar ik vraag het toch maar gewoon (ook aan de anderen): hoe gaat dat eigenlijk met loondienst / werk / geld verdienen en zo'n akelig lange en ingrijpende behandeling?
Mijn vader kreeg twee jaar lang 100% doorbetaald O+
Hij zou langzaam gaan reintegreren in december 2013 (ziek geworden in maart 2012), maar ja ;(
Het hangt echt af van het bedrijf en de cao.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  Moderator dinsdag 23 juni 2015 @ 06:43:19 #225
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_153766581
quote:
5s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik ben ook lomp hoor, maar ik vraag het toch maar gewoon (ook aan de anderen): hoe gaat dat eigenlijk met loondienst / werk / geld verdienen en zo'n akelig lange en ingrijpende behandeling?
vraag ik me ook af.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_153766890
quote:
5s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik ben ook lomp hoor, maar ik vraag het toch maar gewoon (ook aan de anderen): hoe gaat dat eigenlijk met loondienst / werk / geld verdienen en zo'n akelig lange en ingrijpende behandeling?
Jouw werkgever is verplicht om je twee jaar door te betalen. Mocht je een tijdelijk contract hebben en daardoor uit dienst gaan of de twee jaar zijn om, kom je in de wet WIA en betaald het UWV je. 75% laatstverdiende loon bij volledig arbeidsongeschikt, anders een percentage naar arbeidsvermogen als je wel weer gedeeltelijk aan het werk kunt.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 08:13:25 #227
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_153766968
2 maanden 75% daarna 70% net zoals bij een ww uitkering.

:* voor alle dames
  dinsdag 23 juni 2015 @ 08:50:09 #228
3542 Gia
User under construction
pi_153767324
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 15:14 schreef nachtzuster het volgende:

Ach als het zo blijft mag ik niet mopperen. Anastrozol hier.
Want zou door de chemo wel in de overgang gaan en als je rond de vijftig bent ook blijven.
Nou ben ik daar sinds gisteren niet zo zeker meer van dus morgen maar even bloedprikken -O-

Hier ook Anastrozol.
Had eerst 2 jaar Tamoxifen.
Allebei niet fijn, maar het is voor het goede doel.

Kennisje van me vond de bijwerkingen, stramme spieren, te erg en stopte met de anastrozol. Heeft het nu terug.

Maar dat is ook zoiets hč, dat stoppen straks. Ben als de dood dat de kanker dan terugkomt.

Voor mijn part slik ik ze levenslang. Boeien die bijwerkingen.

@Yvonne, bij mij was het ook maar één klier, maar daardoor extra bestraling in de oksel. Heb ik veel last van gehad. En ik kan nog niet alles met die arm. Rechts.
Ben dus nu ook redelijk links handig.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 08:56:50 #229
3542 Gia
User under construction
pi_153767400
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 02:43 schreef nachtzuster het volgende:
Ja dat kan ook nog, ga dat over deo maar beter eens checken dan :P

Ik heb plakprotheses sinds vrijdag, mag alleen nog niet plakken, althans beter om nog half jaartje ofzo te wachten.
Chemo zit lang in je lijf en huid en dat goedje schijnt de plaklaag te vernietigen, nog even geduld hebben dus. Deze zijn met aparte plaklaag dus je kunt ze zo dragen of met de plaklaag. Tot nu toe erg tevreden erover al lijkt me plakken stukken handiger :Y
Ik heb een borstsparende operatie gehad en gebruik als opvulling nu van die silicone-achtige cupfileetjes, die ze bij de lingeriezaak hadden.

Wil nu afvallen en dan de andere borst laten liften en verkleinen.
  † In Memoriam † dinsdag 23 juni 2015 @ 14:55:40 #230
135305 beequeen
Lost.
pi_153775165
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 02:59 schreef nachtzuster het volgende:
Hoi, heb hier af en toe meegelezen eigenlijk tot ik er opeens niks meer over wilde lezen :@
Inmiddels alweer een tijdje aan het herstellen van de operatie (beide borsten plus okseltoilet) en nu nog vooral heel erg moe.
Na de zomer nog eierstokken/leiders preventief (dat laatste hoop ik dan hč) maar nu vooral even proberen paar maandjes weer wat te genieten en 'back to normal', voor zover dat gaat dan.

Thanks voor al jullie openheid en verhalen, vooral in het begin echt heel veel aan gehad!
Iedereen hier veel sterkte en een speciale toi toi toi voor de oude bekenden BQ en Yvonne :* ^O^
Hoi nachtzuster, dat is ook niet niks zeg. Heel veel sterkte de komende tijd. :*

@Yvonne: wat ontzettend vervelend die misselijkheid en vreemd dat je zo'n moeite moet doen om gehoord te worden.
Wat smaak betreft: Ze zeggen, over smaak valt niet te twisten.....nou, wel dus. :{
Mijn smaak is totaal veranderd. Niks smaakt meer hetzelfde en ik denk ook niet dat dat gaat verbeteren. Balen.
En jij een watje..... _O- . Gelukkig weten we beter. ;)

Ik begin donderdag hopelijk met mijn 5e MPV (chemo tegen de Kahler). Mijn trombocyten zijn behoorlijk laag, normale waarden liggen tussen de 150 en 300. Op dit moment zit ik op 43 (vorige week 16), maar hopelijk is dat donderdag weer wat hoger. Verwachting is van wel.
Maandag een uitgebreid bloedonderzoek gehad, op eigen verzoek. Het gebied rond de afgezette borst voelt gewoon niet goed en ik ontdekte 2 kleine knobbeltjes in mijn oksel. Dat kan door de Tamoxifen komen(hormoonpreparaat), maar ik vertrouw het niet zo.
Ik had het bij het rechte eind, helaas. Tumormarkers zijn gestegen van 107 naar 187. Da's nie goed nie.
Ik verwacht dat ik binnen korte tijd een afspraak heb bij de oncoloog. Staat gepland voor 27 juli, maar ik verwacht dat ik eerder moet komen.
Afwachten maar weer.
Gelukkig wordt het binnenkort weer mooi weer, daar moeten we dan maar van genieten. 8-)

Ook veel sterkte voor de andere dames en uiteraard ook de heren.
Ik ken alleen iteejer als de man van......deze is voor jou. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door beequeen op 23-06-2015 15:53:00 ]
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
  woensdag 24 juni 2015 @ 00:29:14 #231
3542 Gia
User under construction
pi_153792869
Hč bah, Beequeen, wat een rotbericht. Alsof je nog niet genoeg gehad hebt!

Meer dan duimen voor je, kan ik niet.
Sterkte bij de oncoloog en met alles wat er mogelijk weer aan komt.

Ook de andere meiden veel sterkte.

Hou vol.
  woensdag 24 juni 2015 @ 00:38:46 #232
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_153793000
Beequeen, ik wens je veel sterkte en brand een kaarsje :*
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_153793199
Verdorie BQ, wat een tegenvaller weer...
Heel veel sterkte meid :*
*Blaast wat positieve kracht die kant op*

En Gia, dat van levenslang en boeien, zo denk ik ook hoor, alleen 'ze' hebben het nog steeds over 5-7 jaar dacht ik.
pi_153797183
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 14:55 schreef beequeen het volgende:
Ik ken alleen iteejer als de man van......deze is voor jou. ^O^
En ^O^ terug voor jou!
Aangevuld met een hele hoop respect.

Ik merk aan mezelf dat dit je wereld heel klein dreigt te maken. Namelijk alleen maar bestaand uit die ziekte, de behandeling die een ziekte op zichzelf is, en het alles bepalend massieve geheel aan afspraken, geboden en verboden, beperkingen, etc wat met die ziekte samenhangt.

De lucht om je heen is vervangen door een onzichtbare wolk 'ziek' die om je heenhangt, en alles wat je ziet bepaalt.

Dat jij en voor zover ik zie iedereen hier toch in staat is een open oog en hart te hebben voor anderen vind ik groots. Daarom dus respect :)
  woensdag 24 juni 2015 @ 18:29:39 #235
3542 Gia
User under construction
pi_153809859
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 00:53 schreef nachtzuster het volgende:
Verdorie BQ, wat een tegenvaller weer...
Heel veel sterkte meid :*
*Blaast wat positieve kracht die kant op*

En Gia, dat van levenslang en boeien, zo denk ik ook hoor, alleen 'ze' hebben het nog steeds over 5-7 jaar dacht ik.
Heb iets gelezen over proeven met 10 jaar.
Ben nu 3 jaar na de chemo (was mijn laatste behandeling), maar no way dat ik over 2 jaar wil stoppen. Meld me graag aan voor zo'n proef.
  Moderator donderdag 25 juni 2015 @ 18:39:24 #236
388664 crew  Dotteke
pi_153835940
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 14:55 schreef beequeen het volgende:

[..]

Hoi nachtzuster, dat is ook niet niks zeg. Heel veel sterkte de komende tijd. :*

@Yvonne: wat ontzettend vervelend die misselijkheid en vreemd dat je zo'n moeite moet doen om gehoord te worden.
Wat smaak betreft: Ze zeggen, over smaak valt niet te twisten.....nou, wel dus. :{
Mijn smaak is totaal veranderd. Niks smaakt meer hetzelfde en ik denk ook niet dat dat gaat verbeteren. Balen.
En jij een watje..... _O- . Gelukkig weten we beter. ;)

Ik begin donderdag hopelijk met mijn 5e MPV (chemo tegen de Kahler). Mijn trombocyten zijn behoorlijk laag, normale waarden liggen tussen de 150 en 300. Op dit moment zit ik op 43 (vorige week 16), maar hopelijk is dat donderdag weer wat hoger. Verwachting is van wel.
Maandag een uitgebreid bloedonderzoek gehad, op eigen verzoek. Het gebied rond de afgezette borst voelt gewoon niet goed en ik ontdekte 2 kleine knobbeltjes in mijn oksel. Dat kan door de Tamoxifen komen(hormoonpreparaat), maar ik vertrouw het niet zo.
Ik had het bij het rechte eind, helaas. Tumormarkers zijn gestegen van 107 naar 187. Da's nie goed nie.
Ik verwacht dat ik binnen korte tijd een afspraak heb bij de oncoloog. Staat gepland voor 27 juli, maar ik verwacht dat ik eerder moet komen.
Afwachten maar weer.
Gelukkig wordt het binnenkort weer mooi weer, daar moeten we dan maar van genieten. 8-)

Ook veel sterkte voor de andere dames en uiteraard ook de heren.
Ik ken alleen iteejer als de man van......deze is voor jou. ^O^
Snotverdorie meis, nu dit weer alsof je nog niet genoeg voor je kiezen hebt gehad.
Ik schrik hiervan ppfffff. :*
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Admin vrijdag 26 juni 2015 @ 19:11:33 #237
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153863807
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 14:55 schreef beequeen het volgende:

[..]
knip

Wat naar om te horen bq, ik vond het door m'n beroep al een waardeloze ziekte, maar dat gevoel wordt alleen maar sterker.
Ik wens je heel veel kracht.
Kaarsjes branden hier een hele dag.
Misschen is het maar symbolisch, maar het is rustgevend, en op de een of andere manier voelt het alsof je er positiviteit uit kunt putten.

Ik wil je graag een kaartje sturen, heb je je adres voor me in pm?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin vrijdag 26 juni 2015 @ 19:32:27 #238
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153864397
Pfffft, ik voel me echt een newbie ;)
Ik heb geen idee wat ik moet voelen en of als ik iets voel dat er gewoon bijhoort.
Geen idee hoe je je voelt bij verminderde witte bloedlichaampjes, die vage klachten had ik toch al.
En dan ben ik weer bang om als een zeur gezien te worden dus ga ik echt niet bellen om in mijn ogen iets vaags.
Je denkt van alles te weten, maar in feite weet je niks, hoort dit erbij, hoort dat erbij.

Hiero, zelfs m'n post is vaag.

Gisteravond toch maar gebeld, ik had wat keelpijn en dat werd eik erger.
Nou ja gebeld, ik moest wel, anders deed Johan het en dan voel ik me net ene klein kind :')
We moesten meteen komen, en we werden ontvangen met "tsja, de 10e dag hč'"
Alsof we meteen moesten weten wat dat dan was die 10e dag.
In alle 577654323 boekjes die ik meegekregen heb stond niks over een 10e dag.
Dat bedoel ik, er wordt verwacht dat we alles weten en we weten in feite niks.
Had ik geweten wat ene 10e dag is had ik misschien wel gas teruggenomen en had ik niet 2 dagen daarvoor naar een afgeladen bioscoop gegaan }:|

Er werd (na 3x prikken en zoeken in m'n arm, Johan viel bijna van z'n stoel) bloed afgenomen en toen was het wachten op de uitslag en op een arts.
Echt een heel lief lang joch die heel zachtjes deed (arts in opleiding) en openheid uitstraalde. Hij was zo lief uit te leggen wat die beroemde 10e dag dan was ( chemo is helemaal ingezonken, verminderde weerstand, witte bloedlichaampjes op vakantie)
Straks is het een FOK!ker, haha, kan maar zo.
Magoe, onderzocht, ja rechts wat opgezette klieren, en wat gedonder in m'n keel, maar eerst even het bloed afwachten. Ik krijg namelijk nooit koorts dus het is altijd lastig anderen te overtuigen dat ik toch echt beroerd ben.

Bloed gaf idd een dramatisch laag witte bloedlichaampjes, maar nog nčt niet erg genoeg om opgenomen te worden.
Ik: wtf, opname, waar gaaaaaaaaaaaaaaaaaaat dit over.
En een keelontsteking,
maar omdat het z'huis meer bacteriën bevat dan thuis mocht ik dan naar huis, met kuurtje, maar dat soort dingen sta je gewoon helemaal niet bij stil.
Als het aan mij had gelegen had ik vandaag gewoon de huisarts gebeld.
Je hebt niet alleen kanker, maar je bent ook nog eens in een totaal onbekende wereld terecht gekomen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_153864667
oh ja, dat had mijn collega ook. Hele keel onder de blaren, of was het nou een schimmel, weet het niet meer :@ zij werd toen wel opgenomen
  Moderator vrijdag 26 juni 2015 @ 21:59:11 #240
388664 crew  Dotteke
pi_153868554
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 19:32 schreef yvonne het volgende:
Pfffft, ik voel me echt een newbie ;)
Ik heb geen idee wat ik moet voelen en of als ik iets voel dat er gewoon bijhoort.
Geen idee hoe je je voelt bij verminderde witte bloedlichaampjes, die vage klachten had ik toch al.
En dan ben ik weer bang om als een zeur gezien te worden dus ga ik echt niet bellen om in mijn ogen iets vaags.
Je denkt van alles te weten, maar in feite weet je niks, hoort dit erbij, hoort dat erbij.

Hiero, zelfs m'n post is vaag.

Gisteravond toch maar gebeld, ik had wat keelpijn en dat werd eik erger.
Nou ja gebeld, ik moest wel, anders deed Johan het en dan voel ik me net ene klein kind :')
We moesten meteen komen, en we werden ontvangen met "tsja, de 10e dag hč'"
Alsof we meteen moesten weten wat dat dan was die 10e dag.
In alle 577654323 boekjes die ik meegekregen heb stond niks over een 10e dag.
Dat bedoel ik, er wordt verwacht dat we alles weten en we weten in feite niks.
Had ik geweten wat ene 10e dag is had ik misschien wel gas teruggenomen en had ik niet 2 dagen daarvoor naar een afgeladen bioscoop gegaan }:|

Er werd (na 3x prikken en zoeken in m'n arm, Johan viel bijna van z'n stoel) bloed afgenomen en toen was het wachten op de uitslag en op een arts.
Echt een heel lief lang joch die heel zachtjes deed (arts in opleiding) en openheid uitstraalde. Hij was zo lief uit te leggen wat die beroemde 10e dag dan was ( chemo is helemaal ingezonken, verminderde weerstand, witte bloedlichaampjes op vakantie)
Straks is het een FOK!ker, haha, kan maar zo.
Magoe, onderzocht, ja rechts wat opgezette klieren, en wat gedonder in m'n keel, maar eerst even het bloed afwachten. Ik krijg namelijk nooit koorts dus het is altijd lastig anderen te overtuigen dat ik toch echt beroerd ben.

Bloed gaf idd een dramatisch laag witte bloedlichaampjes, maar nog nčt niet erg genoeg om opgenomen te worden.
Ik: wtf, opname, waar gaaaaaaaaaaaaaaaaaaat dit over.
En een keelontsteking,
maar omdat het z'huis meer bacteriën bevat dan thuis mocht ik dan naar huis, met kuurtje, maar dat soort dingen sta je gewoon helemaal niet bij stil.
Als het aan mij had gelegen had ik vandaag gewoon de huisarts gebeld.
Je hebt niet alleen kanker, maar je bent ook nog eens in een totaal onbekende wereld terecht gekomen.
Tijdens de chemo kuren verminder je weerstand en de kans om ziek te worden is heel groot
Zo heb ik tijdens mij chemo de hulp naar huis gestuurd, die waagde het om strontverkouden binnen te komen, ze is niet verder geweest dan de gang en stond al heel gauw weer buiten.
Het is een ellende, de ene doorstaat het makkelijker als een ander en ieder lichaam reageert anders.
Praat, of schreeuw het van je af en stop met denken dat je een zeur bent
Er gebeurd veel in je lijf, je moet veel doorstaan.
Zo en dan nu gewoon ff een knuf en sterkte voor jou en je gezin.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_153869531
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 19:32 schreef yvonne het volgende:
Pfffft, ik voel me echt een newbie ;)
Ik heb geen idee wat ik moet voelen en of als ik iets voel dat er gewoon bijhoort.
Geen idee hoe je je voelt bij verminderde witte bloedlichaampjes, die vage klachten had ik toch al.
En dan ben ik weer bang om als een zeur gezien te worden dus ga ik echt niet bellen om in mijn ogen iets vaags.
Je denkt van alles te weten, maar in feite weet je niks, hoort dit erbij, hoort dat erbij.

Hiero, zelfs m'n post is vaag.

Gisteravond toch maar gebeld, ik had wat keelpijn en dat werd eik erger.
Nou ja gebeld, ik moest wel, anders deed Johan het en dan voel ik me net ene klein kind :')
We moesten meteen komen, en we werden ontvangen met "tsja, de 10e dag hč'"
Alsof we meteen moesten weten wat dat dan was die 10e dag.
In alle 577654323 boekjes die ik meegekregen heb stond niks over een 10e dag.
Dat bedoel ik, er wordt verwacht dat we alles weten en we weten in feite niks.
Had ik geweten wat ene 10e dag is had ik misschien wel gas teruggenomen en had ik niet 2 dagen daarvoor naar een afgeladen bioscoop gegaan }:|

Er werd (na 3x prikken en zoeken in m'n arm, Johan viel bijna van z'n stoel) bloed afgenomen en toen was het wachten op de uitslag en op een arts.
Echt een heel lief lang joch die heel zachtjes deed (arts in opleiding) en openheid uitstraalde. Hij was zo lief uit te leggen wat die beroemde 10e dag dan was ( chemo is helemaal ingezonken, verminderde weerstand, witte bloedlichaampjes op vakantie)
Straks is het een FOK!ker, haha, kan maar zo.
Magoe, onderzocht, ja rechts wat opgezette klieren, en wat gedonder in m'n keel, maar eerst even het bloed afwachten. Ik krijg namelijk nooit koorts dus het is altijd lastig anderen te overtuigen dat ik toch echt beroerd ben.

Bloed gaf idd een dramatisch laag witte bloedlichaampjes, maar nog nčt niet erg genoeg om opgenomen te worden.
Ik: wtf, opname, waar gaaaaaaaaaaaaaaaaaaat dit over.
En een keelontsteking,
maar omdat het z'huis meer bacteriën bevat dan thuis mocht ik dan naar huis, met kuurtje, maar dat soort dingen sta je gewoon helemaal niet bij stil.
Als het aan mij had gelegen had ik vandaag gewoon de huisarts gebeld.
Je hebt niet alleen kanker, maar je bent ook nog eens in een totaal onbekende wereld terecht gekomen.
Yep, 10e dag, sowieso oppassen voor verkoudheid, griep etc. want extra vatbaar.
Ik kreeg dag na de chemo Neulasta injectie, maar dat krijgt niet iedereen hoorde ik. Nooit echt begrepen waarom de één wel en de ander niet :?

Goed dat je gebeld hebt, vooral als newbie, want dat is juist waarom je denkt dat je een zeur bent.
En das echt niet zo, dacht ik ook in het begin ;)

3x prikken? Toch geen picc-lijn?

Beterschap :*
  zaterdag 27 juni 2015 @ 08:12:42 #242
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_153875924
Slecht hoor, je oncoloog hoort je hierover goed te informeren. De 2e week erg opletten, beter mensen en evenementen ontlopen.

Dat van bijna van de stoel vallen, ken ik. Zoveel naalden mis zien prikken het afgelopen jaar, dat ik soms die pijn/ellende van mijn vrouw teveel aan trek en er over ga denken, dat ik als toeschouwer naar word en bijna flauw val. :+
Mijn vrouw is slecht te prikken, maar wilde geen port-a-cath. Ging goed gelukkig.
We gebruiken van die gelzakjes die je op kan warmen door een metaal plaatje wat er in zit te knakken. Komen de aderen mooi van omhoog.
  Admin zaterdag 27 juni 2015 @ 15:31:06 #243
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153881856
Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen daar gaat m'n haar, wat ontluisterend.Hoelang duurt het voor alles eraf is, moet maandag voor een operatie dus voor die tijd geen kapper meer, alleen nog vandaag.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 15:37:24 #244
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_153881973
Meh, wat voelt het machteloos.
Ik wil jullie zo vreselijk veel sterkte wensen.
Man, wat zijn jullie sterk!
X
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_153882261
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 15:31 schreef yvonne het volgende:
Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen daar gaat m'n haar, wat ontluisterend.Hoelang duurt het voor alles eraf is, moet maandag voor een operatie dus voor die tijd geen kapper meer, alleen nog vandaag.
Is verschillend, bij mij duurde het (te) lang. Had wel mijn lange haar al een stuk korter laten knippen, maar dan nog... Paar weken lang overal haartjes vinden is nie tof nie,
Sterkte :*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2015 15:52:03 ]
  Admin zaterdag 27 juni 2015 @ 16:02:42 #246
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153882487
Dit is me te ontluisterend, zo toch naar de kapper om het te laten scheren.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  † In Memoriam † zaterdag 27 juni 2015 @ 16:24:46 #247
240917 Mula
pi_153882982
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 16:02 schreef yvonne het volgende:
Dit is me te ontluisterend, zo toch naar de kapper om het te laten scheren.
Goed plan. Je wil niet overal in huis haar hebben. Mijn haar was alweer aan het teruggroeien en toen vond ik nog steeds overal haar. Sterkte!

Beequeen, wat een ongelofelijk rotnieuws. Hopelijk valt het allemaal toch mee en is het maar een klein hobbeltje in het hele proces. Wel fijn om te lezen dat je gewoon lekker van dingen aan het genieten bent. Positief zijn is belangrijk! Voel je je wel een beetje ok na de chemo? Geen extra last van het benauwde weer?
  † In Memoriam † zaterdag 27 juni 2015 @ 21:06:06 #248
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_153889314
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 16:02 schreef yvonne het volgende:
Dit is me te ontluisterend, zo toch naar de kapper om het te laten scheren.
Oh vrouw toch.. :{
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_153890107
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 16:02 schreef yvonne het volgende:
Dit is me te ontluisterend, zo toch naar de kapper om het te laten scheren.
:{

Wat een ongelooflijke k*tzooi!
Sterkte! :*
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_153890163
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 15:31 schreef yvonne het volgende:
Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen daar gaat m'n haar, wat ontluisterend.Hoelang duurt het voor alles eraf is, moet maandag voor een operatie dus voor die tijd geen kapper meer, alleen nog vandaag.
:o !

Ik had er niet over moeten beginnen!
pi_153891501
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 16:02 schreef yvonne het volgende:
Dit is me te ontluisterend, zo toch naar de kapper om het te laten scheren.
:* :* :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 28 juni 2015 @ 00:27:02 #252
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_153893987
Yvonne pas alleen nu wel goed op met de zon.
  Moderator zondag 28 juni 2015 @ 15:23:37 #253
388664 crew  Dotteke
pi_153903352
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 16:02 schreef yvonne het volgende:
Dit is me te ontluisterend, zo toch naar de kapper om het te laten scheren.
Voordeel is weer dat je mooie haren terug krijgt als je kaal wordt van de chemo.
Zo heb ik mij steeds mooie dingen voor gehouden als het weer iets minder ging.
Je hebt tegenwoordig leuke doeken.
Succes met je operatie maandag
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  zondag 28 juni 2015 @ 15:27:19 #254
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_153903428
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 15:31 schreef yvonne het volgende:
Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen daar gaat m'n haar, wat ontluisterend.Hoelang duurt het voor alles eraf is, moet maandag voor een operatie dus voor die tijd geen kapper meer, alleen nog vandaag.
sterkte maandag, ik zal aan je denken als ik in de zon lig ;)

en even voor iedereen: ik kan me niet eens voorstellen dat je haar uitvalt :@
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  † In Memoriam † maandag 29 juni 2015 @ 09:15:36 #255
240917 Mula
pi_153920427
Yvonne, veel sterkte vandaag!

quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 15:27 schreef sararaats het volgende:

[..]

en even voor iedereen: ik kan me niet eens voorstellen dat je haar uitvalt :@
Ik vond het op een vreemde manier wel fascinerend om te zien hoe je er zonder haar uitziet. :@ Ik ben niet zo ijdel, dus ik heb niet heel erg veel moeite gehad met het kaalzijn op zich. Ik vond het uitvallen wel heftig. Ineens een pluk in handen (net zoals op tv) was onverwacht, ookal weet je dat het er aankomt.
pi_153948184
Hallo dames,

Even een vraagje over de zon. Mijn oma heeft net haar één na laatste chemo gehad, maar ze is echt een zon mens. Hoe deden jullie dat? Gingen jullie helemaal niet meer in de zon, of smeerden jullie je in zodat je toch even van de zon kon genieten??

Ik ben serieus benieuwd :)

Yvonne: Hoe is het gegaan?
pi_153948492
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 01:49 schreef Mula het volgende:
Geen deo? Waarom niet? :o

Ik scheer gewoon mijn oksels. Na mijn operatie had ik het er met een verpleegkundige over en die had wel een goed punt: hoevaak heb je je gesneden tijdens het scheren van je oksels? Nooit dus. Ik heb onder mijn ene oksel een kuil en dat scheert niet zo makkelijk, dus ik kijk wel uit. En nooit met goedkope wegwerpmesjes.

Ik zweet tegenwoordig nauwelijks en heb ook weinig haargroei onder mn oksels. Van de ene oksel begrijp ik dat (bestraling!), maar waarom de ander meedoet?? :?
Even inhaken op het wel of niet scheren.

Tijdens het scheren maak je weliswaar zelden echte wondjes, maar je maakt wel heel veel kleine microwondjes. Na een OKT zou ik eerlijk gezegd wel overstappen op ontharingscrčme.
pi_153948603
Oh jeetje, verder gelezen. Ik hoop dat het goed is gegaan lieve Yvonne, heel veel sterkte. En Johan ook een dikke knuffel. En alle anderen hier ook eigenlijk.

Wat blijft het toch een klote-aandoening.
  † In Memoriam † dinsdag 30 juni 2015 @ 11:32:49 #259
135305 beequeen
Lost.
pi_153948789
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 15:31 schreef yvonne het volgende:
Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen daar gaat m'n haar, wat ontluisterend.Hoelang duurt het voor alles eraf is, moet maandag voor een operatie dus voor die tijd geen kapper meer, alleen nog vandaag.
Een mooie sjaal doet wonderen (al begrijp ik precies wat je bedoelt hoor. Mijn haar begint terug te komen, ondanks de chemo. Heel vreemd). :) Ik ben benieuwd hoe de operatie verlopen is, was net te laat om je succes en strekte te wensen. Maar alsnog dus. ^O^

@iteejer: Ik begrijp zo goed wat je bedoelt met die "walm". Ik vind dat nog steeds lastig.
Je ademt kanker, waar je ook bent. Ik begon zelfs feestjes en verjaardagen te mijden. Altijd hetzelfde verhaal vertellen, ook al weet je dat de mensen het goed bedoelen. Ik ben wel zover dat ik het nu één keer vertel en dan over tot de orde van de dag. De wereld draait gewoon door. :)
Ik blijf het wel heel erg vinden voor mijn kinderen, kleinkind, zus en vader (hij is 85). Maar dat zijn dingen daar kun je helaas niet omheen.

Vorige week donderdag ging de chemo niet door, toch te lage trombo's, dus een weekje uitgesteld.
Ik mag overmorgen weer....heerlijk met die hitte. }:|

Ik wens iedereen weer strekte voor de komende tijd en let goed op jezelf met die warmte.

[ Bericht 2% gewijzigd door beequeen op 30-06-2015 11:56:55 ]
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
  † In Memoriam † dinsdag 30 juni 2015 @ 11:35:31 #260
135305 beequeen
Lost.
pi_153948850
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:59 schreef c-u-t-e het volgende:
Hallo dames,

Even een vraagje over de zon. Mijn oma heeft net haar één na laatste chemo gehad, maar ze is echt een zon mens. Hoe deden jullie dat? Gingen jullie helemaal niet meer in de zon, of smeerden jullie je in zodat je toch even van de zon kon genieten??

Ik ben serieus benieuwd :)

Ik zit wel buiten, maar onder een parasol. Smeer me wel in met zonnebrandcreme.
Ben ook een echte zonaanbidder, maar merk dat ik er niet meer zo goed tegen kan. Dat ligt waarschijnlijk aan de chemo, snel hoofdpijn ect.
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
  † In Memoriam † dinsdag 30 juni 2015 @ 11:48:33 #261
135305 beequeen
Lost.
pi_153949160
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 09:15 schreef Mula het volgende:

Ik vond het op een vreemde manier wel fascinerend om te zien hoe je er zonder haar uitziet. :@ Ik ben niet zo ijdel, dus ik heb niet heel erg veel moeite gehad met het kaalzijn op zich. Ik vond het uitvallen wel heftig. Ineens een pluk in handen (net zoals op tv) was onverwacht, ookal weet je dat het er aankomt.
Mijn haar was niet echt dik, dus op een gegeven moment de tondeuse erover. Die plukken zijn i.d.d. vreselijk. Men zei dat ik op Sinéad O'Connor leek, ik vond dat wel een compliment. ;)
Ik ben sjaal gaan dragen, keuze genoeg. Toch ben ik blij dat mijn haar terugkomt, dikker dan ooit.
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
pi_153950282
Ik blijf het een niet te verteren behandelwijze vinden. Ja, er is niets anders, etc. Maar toch. Een behandeling die imo alleen maar voort kan komen uit een mentaliteit en een vertechnologisering van het medische, die immers op grensverleggend vlak niets anders gewend is dan massaal proefdieren doodziek te maken en te zien hoe ze al dan niet beter worden.

Dit bedoel ik niet als het zoveelste 'arme beestjes' verhaal, maar wel als een indicatie dat waar het aanbrengen van ziektes geaccepteerd wordt als noodzakelijk kwaad, het niet zo'n heel grote stap is om te accepteren dat chemo's mensen doodziek maken. Hoera, een paar maanden erbij, en er is weer een jaar lang kwelling goedgepraat. Of dat nu van mensen of dieren is.

The fight against cancer is in 1970 begonnen, sindsdien zijn er honderden miljarden ingegaan - en is de kans dat we kanker krijgen met 350% gestegen.

En ik geloof niet in complotten, of individuele evil minds die dit opzetten om rijk van te worden, echt niet. Het systeem zelf is echter wel zodanig dat het a) accepteert dat dit leed er is (want anders haak je tijdens je studie al af) en b) automatisch zich als een kompasnaald richt naar de richting die het meeste geld op brengt.

Anyway het staat me tegen. Heeft het altijd gedaan en nu nog veel meer. Ik weiger te geloven dat we met z'n allen hier genoegen mee moeten blijven nemen.
Als het reguliere circuit nou eens serieus aandacht zou besteden aan totaal andere invalshoeken. En dan echt veel grootschaliger dan nu in niches her en der al wel gebeurt.
  † In Memoriam † dinsdag 30 juni 2015 @ 13:56:49 #263
240917 Mula
pi_153952483
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 11:48 schreef beequeen het volgende:

[..]

Mijn haar was niet echt dik, dus op een gegeven moment de tondeuse erover. Die plukken zijn i.d.d. vreselijk. Men zei dat ik op Sinéad O'Connor leek, ik vond dat wel een compliment. ;)
Ik ben sjaal gaan dragen, keuze genoeg. Toch ben ik blij dat mijn haar terugkomt, dikker dan ooit.
De oma van mijn vriend tijdens het bekijken van vakantiefotos: "Oh wat leuk, je ziet er net uit als Sugar Lee Hooper!"

:o :( }:| }:| o|O :(
  † In Memoriam † dinsdag 30 juni 2015 @ 14:15:19 #264
240917 Mula
pi_153953008
Bij mij verschilt het per chemo hoe ik met de zon omga. Eerste chemo werd ik niet lekker als ik op bepaalde dagen in de zon kwam. Tweede chemo was het winter. Derde chemo smeerde ik me goed in, maar had ik verder nergens last van (zelfs met 42 graden niet!). De 4e (en huidige) chemo kreeg ik wat vlekken in mijn gezicht, ookal smeerde ik me in. Heb het idee dat mn huid inmiddels gewend is, want ik heb nauwelijks nog ergens last van. Maar ik ben dan ook geen grote zonaanbidder.

Ik heb altijd het advies gekregen om heel goed met een hoge factor te smeren en te kijken hoe ik me voel in de zon. Het is me nooit compleet verboden.

Yvonne, hoe is het gister gegaan? Heb je je usb-aansluiting? :P

Beequeen, wat rot dat je nu met die hitte chemo krijgt. (ikzelf ook bedenk ik me net!) Ik snap je probleem met verjaardagen enzo. Heel vervelend, want ik ben er zelf eigenlijk best weinig mee bezig.
pi_153960277
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 13:56 schreef Mula het volgende:

[..]

De oma van mijn vriend tijdens het bekijken van vakantiefotos: "Oh wat leuk, je ziet er net uit als Sugar Lee Hooper!"

:o :( }:| }:| o|O :(
Goh, dat is aardig -O- :(

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 14:15 schreef Mula het volgende:
Bij mij verschilt het per chemo hoe ik met de zon omga. Eerste chemo werd ik niet lekker als ik op bepaalde dagen in de zon kwam. Tweede chemo was het winter. Derde chemo smeerde ik me goed in, maar had ik verder nergens last van (zelfs met 42 graden niet!). De 4e (en huidige) chemo kreeg ik wat vlekken in mijn gezicht, ookal smeerde ik me in. Heb het idee dat mn huid inmiddels gewend is, want ik heb nauwelijks nog ergens last van. Maar ik ben dan ook geen grote zonaanbidder.

Ik heb altijd het advies gekregen om heel goed met een hoge factor te smeren en te kijken hoe ik me voel in de zon. Het is me nooit compleet verboden.

Yvonne, hoe is het gister gegaan? Heb je je usb-aansluiting? :P

Beequeen, wat rot dat je nu met die hitte chemo krijgt. (ikzelf ook bedenk ik me net!) Ik snap je probleem met verjaardagen enzo. Heel vervelend, want ik ben er zelf eigenlijk best weinig mee bezig.
Dankje voor de tips Beequeen en Mula :D

Dus als ze zich goed insmeert kan ze wel gewoon even in de zon wandelen ofzo. En goed opletten hoe ze zich voelt. Ok! Genoteerd :D
pi_153964576
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 12:29 schreef iteejer het volgende:
Ik blijf het een niet te verteren behandelwijze vinden. Ja, er is niets anders, etc. Maar toch. Een behandeling die imo alleen maar voort kan komen uit een mentaliteit en een vertechnologisering van het medische, die immers op grensverleggend vlak niets anders gewend is dan massaal proefdieren doodziek te maken en te zien hoe ze al dan niet beter worden.

Dit bedoel ik niet als het zoveelste 'arme beestjes' verhaal, maar wel als een indicatie dat waar het aanbrengen van ziektes geaccepteerd wordt als noodzakelijk kwaad, het niet zo'n heel grote stap is om te accepteren dat chemo's mensen doodziek maken. Hoera, een paar maanden erbij, en er is weer een jaar lang kwelling goedgepraat. Of dat nu van mensen of dieren is.

The fight against cancer is in 1970 begonnen, sindsdien zijn er honderden miljarden ingegaan - en is de kans dat we kanker krijgen met 350% gestegen.

En ik geloof niet in complotten, of individuele evil minds die dit opzetten om rijk van te worden, echt niet. Het systeem zelf is echter wel zodanig dat het a) accepteert dat dit leed er is (want anders haak je tijdens je studie al af) en b) automatisch zich als een kompasnaald richt naar de richting die het meeste geld op brengt.

Anyway het staat me tegen. Heeft het altijd gedaan en nu nog veel meer. Ik weiger te geloven dat we met z'n allen hier genoegen mee moeten blijven nemen.
Als het reguliere circuit nou eens serieus aandacht zou besteden aan totaal andere invalshoeken. En dan echt veel grootschaliger dan nu in niches her en der al wel gebeurt.
Ik denk niet dat dit de plek is waar ik m'n argumenten moet neerplempen, maar dat ben ik toch met je oneens hoor iteejertje. Het systeem rondom kanker is mi er vooral één van onmacht. Het lijkt alsof de ziekte de wetenschap steeds een stap voor is. Dat het geld naar de verkeerde kant stroomt, ben ik dan wel weer met je eens.

Ooit gaan we hier een whiskey-geďnduceerde discussie over hebben. Voor nu is het vooral klote :*
pi_153970696
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 22:46 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dit de plek is waar ik m'n argumenten moet neerplempen, maar dat ben ik toch met je oneens hoor iteejertje. Het systeem rondom kanker is mi er vooral één van onmacht. Het lijkt alsof de ziekte de wetenschap steeds een stap voor is. Dat het geld naar de verkeerde kant stroomt, ben ik dan wel weer met je eens.

Ooit gaan we hier een whiskey-geďnduceerde discussie over hebben. Voor nu is het vooral klote :*
Ja, ik had al spijt het hier neergezet te hebben, dit is er niet de plek voor. Al ben ik het uiteraard niet met jou eens in deze. En daar heb ik genoeg argumenten voor :)
Maarreh, die whiskey - on the rocks..? If so - help.. :P

[ Bericht 1% gewijzigd door iteejer op 01-07-2015 06:52:18 ]
  woensdag 1 juli 2015 @ 10:03:38 #268
3542 Gia
User under construction
pi_153972565
Maandag kwam hier een man ons huis taxeren, voor de kopers. Terwijl we de trap afliepen vertelde hij dat dit lastig was vanwege neuropathie, overgehouden aan de chemo.
Nou ja, dat leidde tot een lang gesprek bij de voordeur.
Die man leeft al 5 jaar met kleincellig longcarcinoom, met uitzaaiingen. Niets meer aan te doen. Hij heeft al 4 x zijn laatste verjaardag gevierd. Zijn kinderen houden hem op de been.

En dan vraag ik me af of hij het zo lang had volgehouden als hij wel steeds behandeld was geworden?

Tante van mijn man weigerde een jaar of 30 geleden de adjuvante chemo.
Ze is er nog.

Mijn moeder heeft zich tijdens mijn behandelingen hardop afgevraagd of het middel soms niet erger is dan de kwaal.

Er valt wat te zeggen over de vraagtekens van Iteejer.
Maar het blijft een schemerzone. Wanneer doe je het goed.

En dan plegen er hier 2 tieners zelfmoord.
Zo onbegrijpelijk als je vaak praat met mensen die keihard vechten om te leven.
  Admin woensdag 1 juli 2015 @ 10:29:32 #269
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153972960
M'n USB zit, ik heb meer last van deze ingreep dan van de poortwachterprocedure, ook langer last van de narcose. Maar ja, 2 operaties met volledige narcose en tussendoor een chemo doen je lijf niet echt veel goed denk ik zo.
Grappig wel om te zien hoe je mind dingen verwerkt, ik heb een stel goede dagen, geen misselijkheid, niet al te moe, en die ellendige week zit al ergens ver in de achtergrond verwerkt Mooi dat dat gevoel niet overheerst, tuuk ben ik nog maar een beginneling ( ;) ) maar dit voelt wel prettig.
Moet ik alleen oppassen dat ik donderdag tegen de Oncoloog ga zeggen dat het allemaal wel meeviel joh, eitje, want dat was het nou ook weer niet.
Maar op dit moment, buiten die USB die nog even lastig en pijnlijk is, gaat het lekker.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 10:03 schreef Gia het volgende:
.

En dan plegen er hier 2 tieners zelfmoord.
Zo onbegrijpelijk als je vaak praat met mensen die keihard vechten om te leven.
Dat is ook een moelijke materie, ik verpleegde iemand met ALS en die was woest toen hij hoorde van de zelfmoord van Anthonie Kamerling. Hij was aan het knokken voor zijn leven en een ander springt er maar luchtigjes mee om.
Daarbij uit het oog verliezend dat mensen die zelfmoord plegen ook worstelen met hun leven.

Dat is denk ook een van de gevaren, dat je niet een met je ziekte wordt, en je gaat oordelen over anderen 'want weet je wel hoe zwaar ik het heb' Mocht ik zo worden: graag me onder m'n hol schoppen :)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  † In Memoriam † woensdag 1 juli 2015 @ 10:49:56 #270
240917 Mula
pi_153973326
Ik vond de plaatsing van de usb ook best tegenvallen. Mijn huid voelde enorm opgerekt. Deed geen pijn, maar voelde wel erg vervelend. Fijn dat het erop zit Yvonne!

Dat hele "weet je wel hoe zwaar ik het heb"-gebeuren heb ik voornamelijk andersom gehad; dat mensen niks meer tegen mij zeiden wat ook maar een beetje op klagen leek, want "jij hebt het pas echt zwaar". Vond ik dikke onzin. Dat ik ziek ben, betekent niet dat iemand anders niet mag klagen.
  † In Memoriam † woensdag 1 juli 2015 @ 11:05:34 #271
135305 beequeen
Lost.
pi_153973585
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 06:42 schreef iteejer het volgende:

Ja, ik had al spijt het hier neergezet te hebben, dit is er niet de plek voor. Al ben ik het uiteraard niet met jou eens in deze. En daar heb ik genoeg argumenten voor :)

Ik ben het met je eens hoor, maar je geeft het zelf al aan. Er zijn geen alternatieven (zeggen ze).
Ik ga uit van de integriteit van mijn oncoloog, maar die heeft toch flink de plank misgeslagen met zijn voorstel van stamceltransplantie en is duidelijk teruggeroepen door collega-oncologen.
Ik ben natuurlijk geen standaard kankerpatiënt (vreselijk woord) met 3 op zichzelf staande kankers en daardoor uniek (lucky me :') ) Maar ik voelde me toch een soort proefkonijn, al ontkende hij dat natuurlijk in alle toonaarden.
Ik heb een aantal weken geleden een interessante doc gezien. Als je zin en tijd hebt moet je hem maar eens bekijken.

http://www.npo.nl/2doc/01-06-2015/KN_1671288

@Yvonne: Ik ben blij dat het wat beter met je gaat al blijft het kut met peren. Die narcoses gaan je ook niet in de koude kleren zitten en dan zo kort op elkaar.

Sterkte met dit warme weer, ook de andere dames hier.
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
  Admin woensdag 1 juli 2015 @ 11:14:09 #272
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153973743
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 10:49 schreef Mula het volgende:
Ik vond de plaatsing van de usb ook best tegenvallen. Mijn huid voelde enorm opgerekt. Deed geen pijn, maar voelde wel erg vervelend. Fijn dat het erop zit Yvonne!

Dat hele "weet je wel hoe zwaar ik het heb"-gebeuren heb ik voornamelijk andersom gehad; dat mensen niks meer tegen mij zeiden wat ook maar een beetje op klagen leek, want "jij hebt het pas echt zwaar". Vond ik dikke onzin. Dat ik ziek ben, betekent niet dat iemand anders niet mag klagen.
Oh ja, die ben ik ook al tegengekomen, het is allemaal ongemakkelijk.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_153973876
Allemaal aan de factor 50 he met deze zon, ongeacht huidtype en of je lang of kort in de zon blijft.
  woensdag 1 juli 2015 @ 12:22:31 #274
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_153975328
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 11:20 schreef clumsy_clown het volgende:
Allemaal aan de factor 50 he met deze zon, ongeacht huidtype en of je lang of kort in de zon blijft.
Idd. Ik gebruik factor 50 want bleekscheetje hé.

Mag ik even zeggen dat ik bewondering heb voor jullie?

Ik hoop dat jullie niet teveel pijn hebben. Dikke knuffel en :* vanuit Belgie.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  woensdag 1 juli 2015 @ 14:59:19 #275
3542 Gia
User under construction
pi_153979383
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 10:29 schreef yvonne het volgende:


Dat is ook een moelijke materie, ik verpleegde iemand met ALS en die was woest toen hij hoorde van de zelfmoord van Anthonie Kamerling. Hij was aan het knokken voor zijn leven en een ander springt er maar luchtigjes mee om.
Daarbij uit het oog verliezend dat mensen die zelfmoord plegen ook worstelen met hun leven.

Dat is denk ook een van de gevaren, dat je niet een met je ziekte wordt, en je gaat oordelen over anderen 'want weet je wel hoe zwaar ik het heb' Mocht ik zo worden: graag me onder m'n hol schoppen :)
In dit geval had de jongen het uitgemaakt. Meisje springt voor de trein. Jongen voelt zich schuldig, springt ook. Ze waren overigens rond de 19.

Gaat mij totaal niet om 'of ik het nu wel of niet zwaar heb'.
  Admin donderdag 2 juli 2015 @ 09:49:30 #276
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153998276
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 11:20 schreef clumsy_clown het volgende:
Allemaal aan de factor 50 he met deze zon, ongeacht huidtype en of je lang of kort in de zon blijft.
Neeee, dat mag weer niet van de vitamine D club!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_153998521
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 09:49 schreef yvonne het volgende:

[..]

Neeee, dat mag weer niet van de vitamine D club!
Nah, das alweer een tijdje weerlegd. Als je je elke dag compleet in zou smeren, zou je inderdaad niets hebben aan de zo'n. In de praktijk smeren mensen al minder dan de bedoeling is, en op zo'n dag als vandaag zijn de gevaren van verbranding veel meer aanwezig. Echt hoor, gewoon smeren.
pi_154034630
Sterkte Yvonne! Ik lees je verhaal nu pas en schrok net als elke andere keer dat er iemand de diagnose 'kanker' krijgt. Verschrikkelijk. FOK helpt je wel deels door deze zware periode heen te komen :)
U MAD?
  vrijdag 3 juli 2015 @ 18:28:24 #279
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_154036862
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 16:44 schreef de_boswachter het volgende:
Sterkte Yvonne! Ik lees je verhaal nu pas en schrok net als elke andere keer dat er iemand de diagnose 'kanker' krijgt. Verschrikkelijk. FOK helpt je wel deels door deze zware periode heen te komen :)
zo is dat! desnoods kom ik je bezoeken om je op te vrolijken ;)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  † In Memoriam † zondag 5 juli 2015 @ 15:08:46 #280
240917 Mula
pi_154085876
Yvonne, al klaar voor de volgende kuur? Gelukkig wordt het de komende dagen weer koeler. Ben je al een beetje aan je kale koppie gewend?
  Admin vrijdag 10 juli 2015 @ 12:35:20 #281
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_154219405
Allen weer bedankt voor alle lieve kaartjes en woorden. Deze ronde is een groot verschil met de vorige, wel enorm.misselijk, masr gelukkig zonder gekots. De zwaardere medicatie sloeg wel aan, moest er wel veel van nemen, maar na 3 dagen was het hanteerbaar ^O^ alleen is er een andere grapjurk bijgekomen, vermoeidheid
Dat werkt verlammend, slapen, moe, geen fut.nu leek slapen me altijd zoooooooo lekker als je altijd hard bezig bent, maar geloof me, er is geen zak aan :) meh, het klinkt als zeuren, maar het is gewoon allemaal stomvervelend.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zondag 12 juli 2015 @ 09:35:08 #282
3542 Gia
User under construction
pi_154263931
Wen daar maar aan, Yvonne, dat gaat voorlopig niet over.
3 jaar na dato heb ik er nog steeds last van. Hoewel ik het laatste half jaar ook wel actieve periodes heb.
Voordeel, je kunt de kuren wegslapen. Ik sliep zoveel dat ik last van mijn rug kreeg. Heb toen een dik heel zacht deken, dubbelgevouwen op bed gelegd. Hielp.

Ik zou willen dat ik je gerust kon stellen, dat het kuren went, maar dat is niet zo. Het wordt steeds zwaarder. Zorg goed voor jezelf en laat goed voor je zorgen. Neem aangeboden hulp aan. Ik dacht dat ik het ook wel alleen kon rooien. Niet dus.
  Admin zondag 12 juli 2015 @ 15:51:46 #283
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_154271168
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 09:35 schreef Gia het volgende:
Wen daar maar aan, Yvonne, dat gaat voorlopig niet over.
3 jaar na dato heb ik er nog steeds last van. Hoewel ik het laatste half jaar ook wel actieve periodes heb.
Voordeel, je kunt de kuren wegslapen. Ik sliep zoveel dat ik last van mijn rug kreeg. Heb toen een dik heel zacht deken, dubbelgevouwen op bed gelegd. Hielp.

Ik zou willen dat ik je gerust kon stellen, dat het kuren went, maar dat is niet zo. Het wordt steeds zwaarder. Zorg goed voor jezelf en laat goed voor je zorgen. Neem aangeboden hulp aan. Ik dacht dat ik het ook wel alleen kon rooien. Niet dus.
Ikvindergeenpestmeeran.
Ik zou zo terugkiezen naar die misselijkheid en kotsen, dit verlammende vind ik veel erger. Ik heb nu het gevoel overal naast te staan, geen dingen meer zelf in de hand te hebben.
Maar alle lieve en hartelijke dingen doen enorm goed!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Moderator zondag 12 juli 2015 @ 18:08:05 #284
249559 crew  Lavenderr
pi_154275130
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 15:51 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ikvindergeenpestmeeran.
Ik zou zo terugkiezen naar die misselijkheid en kotsen, dit verlammende vind ik veel erger. Ik heb nu het gevoel overal naast te staan, geen dingen meer zelf in de hand te hebben.
Maar alle lieve en hartelijke dingen doen enorm goed!
Vind het zo erg. Wens jou en de anderen hier die dit proces door moeten heel veel sterkte en liefs.
  † In Memoriam † zondag 12 juli 2015 @ 18:59:25 #285
240917 Mula
pi_154276423
Rot Yvonne, maar: je hebt er toch maar mooi al 2 achter de rug!

Ik ben wederom aan het wachten. Mijn leverwaarden zijn ineens een stuk hoger en het is de vraag of de chemo wel werkt. }:|
pi_154288568
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 13:56 schreef Mula het volgende:

[..]

De oma van mijn vriend tijdens het bekijken van vakantiefotos: "Oh wat leuk, je ziet er net uit als Sugar Lee Hooper!"

:o :( }:| }:| o|O :(
Haha hoe herkenbaar! Ik 'ging' ook voor de Sinead O'Connorlook, maar kwam ook tevoorschijn als Sugar Lee Hooper 😂
  Moderator maandag 13 juli 2015 @ 21:54:45 #287
388664 crew  Dotteke
pi_154312734
http://www.telegraaf.nl/g(...)werking_chemo__.html

Lekker dan, ik moest juist veel eiwitten eten voor de chemo
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  woensdag 15 juli 2015 @ 10:29:01 #288
3542 Gia
User under construction
pi_154353092
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 01:31 schreef snny het volgende:

[..]

Haha hoe herkenbaar! Ik 'ging' ook voor de Sinead O'Connorlook, maar kwam ook tevoorschijn als Sugar Lee Hooper 😂
Ja, dat probleem had ik ook.
Kaal stond me niet. Maar ik ging er het voorjaar mee in en de zomer. Dat was wel lekker. Nat washandje over mijn bol en ik was weer opgefrist.
Zat die zomer ook net in de tank voor hyperbare zuurstof, dus ook wel makkelijk met masker op en af zetten.
  zondag 19 juli 2015 @ 15:04:05 #289
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_154463658
Mensen wat een verhalen. Ik zit hier gewoon met een bonk in mijn keel te lezen. Ik wil jullie heel veel sterkte toewensen en houdt moed!
Ze zeggen wel eens dat de sterkste schouders de zwaarste lasten draaien, en dat blijkt maar weer. Jullie zijn kanjers!
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_154466316
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2015 18:59 schreef Mula het volgende:
Rot Yvonne, maar: je hebt er toch maar mooi al 2 achter de rug!

Ik ben wederom aan het wachten. Mijn leverwaarden zijn ineens een stuk hoger en het is de vraag of de chemo wel werkt. }:|
Weet je al wat meer Mula? Ik duim voor betere berichten
  † In Memoriam † zondag 19 juli 2015 @ 18:09:01 #291
240917 Mula
pi_154467373
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 17:14 schreef mrien het volgende:

[..]

Weet je al wat meer Mula? Ik duim voor betere berichten
Ik ben einde van de week naar het ziekenhuis geweest voor bloedprikken. Leverwaarden waren gezakt, dus de ct-scan is afgezegd. 8-)
  zondag 19 juli 2015 @ 19:25:13 #292
3542 Gia
User under construction
pi_154469196
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 18:09 schreef Mula het volgende:

[..]

Ik ben einde van de week naar het ziekenhuis geweest voor bloedprikken. Leverwaarden waren gezakt, dus de ct-scan is afgezegd. 8-)
Da's goed nieuws! Toch?

Ik heb zoveel bewondering voor je. Mijn traject stelde, vergeleken bij jou, niets voor. Nou ja, niet niets, maar met een (hopelijk minimaal 25 jaar) eindsituatie.

Hou vol Mula, ik denk vaak aan je.
  † In Memoriam † zondag 19 juli 2015 @ 20:10:15 #293
240917 Mula
pi_154470375
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 19:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Da's goed nieuws! Toch?

Ik heb zoveel bewondering voor je. Mijn traject stelde, vergeleken bij jou, niets voor. Nou ja, niet niets, maar met een (hopelijk minimaal 25 jaar) eindsituatie.

Hou vol Mula, ik denk vaak aan je.
Dankje. :*

Ja, het is goed nieuws. Ik maakte me er zelf niet zo heel erg veel zorgen over (daarom moest ik ook tussendoor bloedprikken; ik vond de scan niet nodig, maar de dr wou de scan alleen afzeggen als de waarden na 10 dagen niet gestegen waren), maar toch is het allemaal afwachten. Heel vervelend.

Met mij gaat het goed hoor. Nog steeds heel erg veel last van mijn spieren maar kanker- en chemotechnisch gaat het goed. :Y
  Admin donderdag 23 juli 2015 @ 12:04:47 #294
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_154563491
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 20:10 schreef Mula het volgende:

[..]

Dankje. :*

Ja, het is goed nieuws. Ik maakte me er zelf niet zo heel erg veel zorgen over (daarom moest ik ook tussendoor bloedprikken; ik vond de scan niet nodig, maar de dr wou de scan alleen afzeggen als de waarden na 10 dagen niet gestegen waren), maar toch is het allemaal afwachten. Heel vervelend.

Met mij gaat het goed hoor. Nog steeds heel erg veel last van mijn spieren maar kanker- en chemotechnisch gaat het goed. :Y
Lichtpuntje toch :*
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Redactie Frontpage maandag 27 juli 2015 @ 02:11:58 #295
194791 crew  harry64
Ouwe Radiopiraat
pi_154666278
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 12:04 schreef yvonne het volgende:
Lok.
Wist dit niet...

Even geen woorden voor, mede omdat ik de afgelopen 12 maanden al behoorlijk wat diverse heftige andere shit voor m'n kiezen heb gehad én er nog het nodige in de 'planning' staat.

Maarrrr ik hoop weet zeker dat jij jouw 'rottigheid' zal overwinnen, want jij bent Yvonne en die krijg je er niet zomaar onder.
  Redactie Frontpage maandag 27 juli 2015 @ 16:01:51 #296
194791 crew  harry64
Ouwe Radiopiraat
pi_154905404
hoe is het met de diverse dames?
  † In Memoriam † donderdag 6 augustus 2015 @ 10:28:47 #298
240917 Mula
pi_154950023
Hier gaat het wel (weer) ok. Vorige week behoorlijk belabberd geweest van de chemo. Ik heb nogal last van de anti-allergische-reactie-medicijnen die ik krijg en op mijn verzoek is het de laatste keer gehalveerd. Geen goed plan. }:|

Voor de rest ben ik wel een beetje klaar met alles.Het is een enorm heftig jaar geweest en het begint zolangzamerhand echt tijd te worden voor vakantie. Gelukkig niet te lang meer wachten. :)
pi_154963651
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:28 schreef Mula het volgende:
Hier gaat het wel (weer) ok. Vorige week behoorlijk belabberd geweest van de chemo. Ik heb nogal last van de anti-allergische-reactie-medicijnen die ik krijg en op mijn verzoek is het de laatste keer gehalveerd. Geen goed plan. }:|

Voor de rest ben ik wel een beetje klaar met alles.Het is een enorm heftig jaar geweest en het begint zolangzamerhand echt tijd te worden voor vakantie. Gelukkig niet te lang meer wachten. :)
Balen dat je je zo rot hebt gevoeld! Hopelijk voel je je nu beter.

Waar ga je heen op vakantie?
  † In Memoriam † donderdag 6 augustus 2015 @ 20:08:31 #300
240917 Mula
pi_154963856
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 20:00 schreef c-u-t-e het volgende:

[..]

Balen dat je je zo rot hebt gevoeld! Hopelijk voel je je nu beter.

Waar ga je heen op vakantie?
Ja, het gaat wel weer hoor. Niet meer ziek(ig) in ieder geval. :)

Ik ga naar Florida. Paar pretparken doen (die gewoon gratis zijn als je terminaal ziek bent :o O+ ), winkelen en heel erg veel relaxen.
pi_154964046
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 20:08 schreef Mula het volgende:

[..]

Ja, het gaat wel weer hoor. Niet meer ziek(ig) in ieder geval. :)

Ik ga naar Florida. Paar pretparken doen (die gewoon gratis zijn als je terminaal ziek bent :o O+ ), winkelen en heel erg veel relaxen.
Oh, mooi dat het wel weer gaat.

Florida, lijkt me echt prachtig! Heel veel plezier. En tsjah, hoe noemen ze dat in Spangas ook alweer? Kankervoordeeltjes. Gratis naar pretparken, waarom niet? Geniet ervan! :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')