abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153512665
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 15:21 schreef yvonne het volgende:
Nou zo vrolijk als ik gister was zo in mineur ben ik nu.

Pffft, maandag meteen beginnen,
4 kuren van 3 weken= 4 maanden
Onderhuidse poort aanbrengen
Andere kuur 12x wekelijks,, 3 maanden
Operatie
Nog een ronde van 12x
En 2 rondes van 4x3
Omdat de medicatie eventueel schade aan het hart zou kunnen aanbrengen,word ik ook in een hartding-programma geduwd.
Oh en over 10-15 dagen valt m'n haar uit.

Hebben jullie dit allemaal doorstaan? Pfffft, diep respect.
Jeetje Yvonne wat een ongelooflijk heftig schema, ik heb dit ook nog niet eerder gehoord.
Maar elke chemo die geweest is komt niet meer terug. Heel veel succes!
  † In Memoriam † zondag 14 juni 2015 @ 06:56:55 #152
135305 beequeen
Lost.
pi_153513830
Hoi Yvonne, het is zwaar, maar het gaat je lukken.
Ik vecht al bijna 3 jaar tegen die klote ziekte. Bij mij werd borstkanker ontdekt, borst afgezet en 32 lymfeklieren verwijderd, uitzaaiingen dus. Daarna strereotactische bestralingen. Bij nader onderzoek bleek ik ook longkanker te hebben ( geen uitaaziing van de borst, dat was mazzel). Ze zouden de middenkwab van de long verwijderen, maar dat viel tegen, ik had ook longvlieskanker, dus geen operatie. Conclusie, terminaal. Toch gaf ik niet op.
Vorig jaar oktober werd ik heel erg ziek en dacht dat ik dood zou gaan. Week opname in het ziekenhuis, allerlei onderzoeken, niks bijzonders gevonden. Alleen strek wisselende bloedwaarden. Ik kreeg zeg 6 chemo's Taxol, die sloegen goed aan. Haar was inmiddels uitgevallen, dus tondeuze erover. Bloedwaarden bleven enorm wisselvallig, dus uitgebreid bloedonderzoek. Uitslag: De Ziekte van Kahler, ja....waarom ook niet. Ik ben net klaar met mijn 4e chemo en er volgen er nog 2. Dan de stand van zaken weer bekijken dmv scans.

Ik heb wel mazzel dat ik niet ziek ben van de chemo's, dat scheelt enorm. Alleen die vermoeidheid is vervelend. Mijn haar groeit inmiddels ook weer, klein gelukje. ;) Ik draai gewoon mee en ga niet bij de pakken neerzitten, dat helpt, met steun van familie en vrienden.

Je gaat het gewoon redden, ik weet het zeker. ^O^

N.b. : Je schreef dat je veel sjaals enzo hebt, maar misschien heb je toch iets aan deze site: http://www.mooihoofd.nl/. Die sjaals met mutsje zitten heerlijk en staan heel mooi.

Heel veel sterkte de komende tijd, ik zal voor je duimen. :*

Ik heb lang getwijfeld om dit op Fok! te delen, maar doe het om jou en de andere dames hier een hart onder de riem te steken. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door beequeen op 14-06-2015 07:14:45 ]
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
pi_153513893
quote:

Operatie
Nog een ronde van 12x
En 2 rondes van 4x3
Omdat de medicatie eventueel schade aan het hart zou kunnen aanbrengen,word ik ook in een hartding-programma geduwd.

Allemachtig. Wat een pakket. Heel veel sterkte, en natuurlijk succes gewenst.
En ook al zet het je leven op z'n kop en kan je niet naar Portugal en Londen, ik hoop dat je toch dwars door dit klotegedoe heen ook veel leuke dagen hebt met je gezin en familie en alles.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  † In Memoriam † zondag 14 juni 2015 @ 09:07:58 #154
240917 Mula
pi_153514420
quote:
7s.gif Op zondag 14 juni 2015 06:56 schreef beequeen het volgende:
Ik vecht al bijna 3 jaar tegen die klote ziekte. Bij mij werd borstkanker ontdekt, borst afgezet en 32 lymfeklieren verwijderd, uitzaaiingen dus. Daarna strereotactische bestralingen. Bij nader onderzoek bleek ik ook longkanker te hebben ( geen uitaaziing van de borst, dat was mazzel). Ze zouden de middenkwab van de long verwijderen, maar dat viel tegen, ik had ook longvlieskanker, dus geen operatie. Conclusie, terminaal. Toch gaf ik niet op.
Vorig jaar oktober werd ik heel erg ziek en dacht dat ik dood zou gaan. Week opname in het ziekenhuis, allerlei onderzoeken, niks bijzonders gevonden. Alleen strek wisselende bloedwaarden. Ik kreeg zeg 6 chemo's Taxol, die sloegen goed aan. Haar was inmiddels uitgevallen, dus tondeuze erover. Bloedwaarden bleven enorm wisselvallig, dus uitgebreid bloedonderzoek. Uitslag: De Ziekte van Kahler, ja....waarom ook niet. Ik ben net klaar met mijn 4e chemo en er volgen er nog 2. Dan de stand van zaken weer bekijken dmv scans.

Ik heb wel mazzel dat ik niet ziek ben van de chemo's, dat scheelt enorm. Alleen die vermoeidheid is vervelend. Mijn haar groeit inmiddels ook weer, klein gelukje. ;) Ik draai gewoon mee en ga niet bij de pakken neerzitten, dat helpt, met steun van familie en vrienden.

N.b. : Je schreef dat je veel sjaals enzo hebt, maar misschien heb je toch iets aan deze site: http://www.mooihoofd.nl/. Die sjaals met mutsje zitten heerlijk en staan heel mooi.

Ik heb lang getwijfeld om dit op Fok! te delen, maar doe het om jou en de andere dames hier een hart onder de riem te steken. :)

Mijn god beequeen, wat een verhaal. Ik ken iemand met de ziekte van Kahler en dat is zonder en borst- en longkanker al heftig genoeg. Trekt je beenmerg de chemo's wel goed?

Fijn dat je je wel goed voelt op de Taxol. Hopelijk houden ze de boel nog lang stabiel!
  † In Memoriam † zondag 14 juni 2015 @ 09:36:49 #155
135305 beequeen
Lost.
pi_153514632
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 09:07 schreef Mula het volgende:

Mijn god beequeen, wat een verhaal. Ik ken iemand met de ziekte van Kahler en dat is zonder en borst- en longkanker al heftig genoeg. Trekt je beenmerg de chemo's wel goed?

Fijn dat je je wel goed voelt op de Taxol. Hopelijk houden ze de boel nog lang stabiel!
Hoi Mula,dank voor je reactie.
Taxol kuren zijn inmiddels gestopt. Ik krijg nu chemo speciaal tegen de Kahler, MPV genaamd.
hier wat info.

De Kahler hebben ze nu redelijk onder controle, nog 2 kuren en dan verder kijken.

Mijn oncoloog/hematoloog overwoog stamceltransplantatie, maar dat was te hoog gegrepen. De beslissing was natuurlijk aan mij, verdomde lastig, maar vorige week toch besloten het niet door te laten gaan. Dit in goed overleg.

De longkanker is ook stabiel op dit moment, maar de borstkanker is wat actiever, dus slik ik hormoonpreparaten.

Al met al heel wat, maar ik ben een tough cookie. Geef niet zomaar op. ;)
Ik word in augustus voor de 2e keer oma, dus daar kijk ik erg naar uit en geeft me ook houvast.
― Mark Twain
  zondag 14 juni 2015 @ 17:38:28 #156
3542 Gia
User under construction
pi_153524338
quote:

Operatie
Nog een ronde van 12x
En 2 rondes van 4x3

Yvonne, geen 'geval' is hetzelfde.
Ik heb 6 maal TAC gehad. Dat is Taxotere, adriamycine en cyclofosfamide. Duurde totaal 5 maanden. Ik had eerst de operatie, toen 23 bestralingen, daarna chemo. Gevolgd door 6 weken hyperbare zuurstof. Een heel traject.

Wat ik al eerder zei, babysteps. Je gaat het gewoon redden.
  zondag 14 juni 2015 @ 18:17:20 #157
3542 Gia
User under construction
pi_153525212
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 00:42 schreef Mula het volgende:

[..]

Begrijp ik nou goed dat je 6 maand voor de operatie en 7 maand na de operatie chemo krijgt? Dat heb ik nog nooit eerder gehoord. Dat is heftig. Ik snap dat dat je even behoorlijk aanvliegt. Maar ik sluit me aan bij de rest: je gaat er doorheen komen! Maak er overzichtelijke periodes van en laat het over je heenkomen.
Wellicht nieuwe inzichten, mula? Had dit ook nog niet gehoord.
Of één stofje tegelijk, ipv 3 tegelijk?

Kost inderdaad wel veel tijd.

Iteejer, wij zouden met de hele familie een week naar een bungalowpark gaan. Grootouders, wij zussen met onze gezinnen. Lag ik onder het mes. Natuurlijk had ik dat een week uit kunnen stellen, maar de chirurg had al kunstgrepen uit moeten halen om het voor mij zo snel te regelen.
Tja, dan kan ik niet vragen of het een paar dagen later kan.
Voor mij gold 1 ding, d'r uit die tumor!
pi_153525992
quote:

wow hier word ik toch wel stil van. dikke knuffel :*
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  Admin maandag 15 juni 2015 @ 00:19:14 #159
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153537877
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 19:20 schreef Slaapmeisje het volgende:
Daarom is het ook goed om je met de stroom mee te laten drijven. Tegen de stroming in zwemmen kost alleen maar energie. Als je van je af wil kleppen, vloeken, schelden, tieren, zeiken, zeuren, schoppen... Alles mag. Het is gewoon zwaar kut dit en oneerlijk en zwaar en stom. Niemand kan het van je overnemen. We kunnen alleen naast je staan, je aanmoedigen, een stukje met je meelopen en je over de finish joelen.
En dat voelt goed, ik kom hier toch iedere keer even kijken en teruglezen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 00:42 schreef Mula het volgende:

[..]

Begrijp ik nou goed dat je 6 maand voor de operatie en 7 maand na de operatie chemo krijgt? Dat heb ik nog nooit eerder gehoord. Dat is heftig. Ik snap dat dat je even behoorlijk aanvliegt. Maar ik sluit me aan bij de rest: je gaat er doorheen komen! Maak er overzichtelijke periodes van en laat het over je heenkomen.
M'n hoofd is een gatenkaas hoor, ze moeten alles maar opschrijven, het was iig een enorme hoeveelheid en ik was pas na 16 maanden klaar ( nou dat zullen we nog wel zien dacht ik zo)
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 08:51 schreef JK het volgende:

[..]

Bevolkingsonderzoek is toch pas vanaf 50 jaar? Dan krijgt mijn vrouw het eerste verzoek over 20 jaar.

@Mula; gezien ze het over hartpompfunctie heeft, denk ik dat ze het over herceptin heeft. Maar ik was er verder niet bij natuurlijk.

@yvonne: waarom krijg je nu al een pic-lijn? Mijn vrouw is lastig te prikken maar wilde dat ding niet hebben.
Alles via gewoon infuus. Anderen vinden zo'n lijn weer prettiger, allemaal persoonlijk natuurlijk.
En idd, dat was het: Herceptin _O- Echt hoor, ze zeggen iets en ik kan het nieteens herhalen.
En dat ding, tsja, ik ben erg lastig te prikken en ik moet best vaak aangeprikt worden. Ze kwamen er zelf mee, en het leek me wel handig :o
quote:
knip

Ik ben er helemaal stil van, zo enorm veel sterkte
quote:
11s.gif Op zondag 14 juni 2015 07:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Allemachtig. Wat een pakket. Heel veel sterkte, en natuurlijk succes gewenst.
En ook al zet het je leven op z'n kop en kan je niet naar Portugal en Londen, ik hoop dat je toch dwars door dit klotegedoe heen ook veel leuke dagen hebt met je gezin en familie en alles.
Het is gewoon achterlijk als je je agenda doorbladerd en je zit afspraken staan, die kunnen gewoon allemaal weg.
Nou, dan niet, volgend jaar weer.

Morgen gaan we beginnen, ik ben voor het eerst sinds de diagnose gespannen, helpt ook niet mee dat ik een halve dag naar mutsjes en doeken heb zitten kijken. Dat is toch ook onwerkelijk :?

Iedereen hier en in pm enorm bedankt voor alle lieve wensen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 15 juni 2015 @ 01:01:07 #160
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_153538566
Sterkte Yvonne :*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_153540716
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 00:19 schreef yvonne het volgende:

M'n hoofd is een gatenkaas hoor, ze moeten alles maar opschrijven, het was iig een enorme hoeveelheid en ik was pas na 16 maanden klaar ( nou dat zullen we nog wel zien dacht ik zo)

ze doen dit natuurlijk niet om je dwars te zitten, maar omdat ze denken dat je dit traject nodig hebt om de kanker uit je lichaam te krijgen en erger te voorkomen.
Misschien valt het mee.
succes vandaag
  † In Memoriam † maandag 15 juni 2015 @ 06:50:21 #162
240917 Mula
pi_153540786
quote:

[..]

En dat voelt goed, ik kom hier toch iedere keer even kijken en teruglezen.

[..]

[..]

En idd, dat was het: Herceptin _O- Echt hoor, ze zeggen iets en ik kan het nieteens herhalen.
En dat ding, tsja, ik ben erg lastig te prikken en ik moet best vaak aangeprikt worden. Ze kwamen er zelf mee, en het leek me wel handig :o

Dan heb ik hetzelfde behandeltraject gehad: neo-adjuvante chemo, operatie,bestraling, herceptin en hormoonpillen. Ik ben 1.5 jaar beziggeweest. Het is láng, dat is het slechte nieuws. Maar er is ook goed nieuws: 1. je krijgt eerst chemo, dus het ergste krijg je het eerst. 2. De afzonderlijke behandelingen zijn goed te doen (het is alleen lang achter elkaar). 3. Herceptin is geen chemo, maar immunotherapie. je hartpompfunctie kan afnemen en je kan moe worden, maar de meeste mensen hebben helemaal geen bijwerkingen van herceptin. evt de dag van toediening een beetje grieperig gevoel, maar niet ziek. Je weerstand wordt niet aangetast, je wordt niet kaal, geen problemen met nagels.

Ik ben niet aan te prikken en heb ook een port-a-cath. Fantastisch ding! Bij mij halen ze er ook bloed uit. Zou echt niet weten wat ik zonder moeten.

Yvonne, heel veel sterkte vandaag! Ik zal aan je denken als ik aan het infuus lig!
  † In Memoriam † maandag 15 juni 2015 @ 07:38:02 #163
135305 beequeen
Lost.
pi_153540955
quote:

Dat herken ik wel hoor. Ik ben blij dat mijn zus overal mee naartoe gaat, die neemt alles veel meer in zich op.

Ik moet vandaag alleen bloedprikken voor uitgebreid bloedonderzoek en dan een week "vrij", zo heerlijk.

Veel succes met de start van de chemo, hopelijk valt het alles mee. :)
― Mark Twain
  † In Memoriam † maandag 15 juni 2015 @ 07:38:52 #164
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_153540960
*O* kom op Yvonne *O*
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_153543399
Wat een powervrouwen zijn jullie toch allemaal! Yvonne, het is driedubbel K met peren dat het zo is, maar jij kan dit ook!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  Admin maandag 15 juni 2015 @ 13:15:13 #166
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153546912
Nog maar 3!!! Ik voel me weird, beetje stoned, gevoel alsof er een migraine ligt te loeren, zoiets.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_153548446
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:15 schreef yvonne het volgende:
Nog maar 3!!! Ik voel me weird, beetje stoned, gevoel alsof er een migraine ligt te loeren, zoiets.
Nog maar drie! Appeltje eitje, dat kan je ^O^.
Ik hoop dat de naweeën meevallen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_153549029
Sterkte Yvonne! Wat een rotnieuws, fijn dat je klier in elk geval wel schoon is.
De anderen hier ook sterkte!
  Moderator dinsdag 16 juni 2015 @ 17:36:12 #169
388664 crew  Dotteke
pi_153587278
Jemig Yvonne heftig. Ik lees dit topic nu pas en wens jou en alle andere heel veel sterkte en kracht om deze rotziekte te bestrijden.
xxxx
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_153587303
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:15 schreef yvonne het volgende:
hoe is het nu?
  Moderator dinsdag 16 juni 2015 @ 17:41:00 #171
388664 crew  Dotteke
pi_153587382
quote:
7s.gif Op zondag 14 juni 2015 09:36 schreef beequeen het volgende:
Mijn oncoloog/hematoloog overwoog stamceltransplantatie, maar dat was te hoog gegrepen. De beslissing was natuurlijk aan mij, verdomde lastig, maar vorige week toch besloten het niet door te laten gaan. Dit in goed overleg.
Jij bent echt een toppertje zo positief je er al die jaren in bent blijven staan.
Wist nog niet dat je de stamcel niet ging doen, maar zal een weloverwogen besluit zijn geweest.
:*
pi_153659392
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 17:37 schreef computergirl het volgende:

[..]

hoe is het nu?
4 dagen lang fucking klote :{
gisteren heb ik na erg lang en hard aandringen eindelijk zwaardere medicatie tegen misselijkheid van ziekenhuis los gekregen. en dat deed wonderen. nu hopen dat dat aanhoudt :)
pi_153659419
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 07:48 schreef iteejer het volgende:

[..]

gisteren heb ik na erg lang en hard aandringen eindelijk zwaardere medicatie tegen misselijkheid van ziekenhuis los gekregen. en dat deed wonderen. nu hopen dat dat aanhoudt :)
kut.
Sterkte en succes met de nwe medicijnen
  vrijdag 19 juni 2015 @ 08:06:22 #174
249756 Symphonic
Look o Look
pi_153659498
Heel veel sterkte Yvonne :*
Juin uit Eigen Tuin!
  † In Memoriam † vrijdag 19 juni 2015 @ 09:06:20 #175
240917 Mula
pi_153660021
quote:

[..]

Echt belachelijk. Je niet goed voelen tijdens een chemo is tot daar aan toe, maar niet omdat je misselijk bent omdat je niet voldoende/de juiste medicatie krijgt. Ik kreeg standaard 3 soorten: dexa en 2 andere. Dexa moest ik blijven slikken, maar met die 2 andere mocht ik zelf uitvogelen wat ik het prettigst vond.

Fijn dat ze zich nu wat beter voelt!

Ik heb maandag chemo gehad. Mijn leverwaarden zijn de laatste 2 kuren aan het dalen. Nog steeds iets te hoog, maar niet superveel meer. B-)
pi_153660744
quote:

[..]

Wat naar. Goed dat je heb gepusht!
Ik duim dat de medicijnen helpen. En dat het volgende keer anders gaat.
Met een meidenkwartet
pi_153662513
quote:

[..]

Awww ik hoop dat de medicatie aanslaat. Dikke knuffel vanuit Belgie :*
Werewolf
  Admin vrijdag 19 juni 2015 @ 11:43:28 #178
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153662913
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 09:06 schreef Mula het volgende:

[..]

Echt belachelijk. Je niet goed voelen tijdens een chemo is tot daar aan toe, maar niet omdat je misselijk bent omdat je niet voldoende/de juiste medicatie krijgt. Ik kreeg standaard 3 soorten: dexa en 2 andere. Dexa moest ik blijven slikken, maar met die 2 andere mocht ik zelf uitvogelen wat ik het prettigst vond.

Fijn dat ze zich nu wat beter voelt!

Ik heb maandag chemo gehad. Mijn leverwaarden zijn de laatste 2 kuren aan het dalen. Nog steeds iets te hoog, maar niet superveel meer. B-)
Chemo :r letterlij en figuurlijk _O-
Maar choezzowijffie

Admin vrijdag 19 juni 2015 @ 11:44:05 #179
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153662924
quote:
12s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 17:36 schreef Dotteke het volgende:
Jemig Yvonne heftig. Ik lees dit topic nu pas en wens jou en alle andere heel veel sterkte en kracht om deze rotziekte te bestrijden.
xxxx
Dankjewel :*

vrijdag 19 juni 2015 @ 12:16:17 #180
11682 Moonah
Jolie femme
pi_153663606
Whow Yvonne..... :{
Veel stekte voor jou en je gezin....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  † In Memoriam † vrijdag 19 juni 2015 @ 12:22:44 #181
240917 Mula
pi_153663721
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 11:43 schreef yvonne het volgende:

[..]

Chemo :r letterlij en figuurlijk _O-

Goed voor de lijn moet je maar denken. :P
  Admin vrijdag 19 juni 2015 @ 13:28:02 #182
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153665256
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:22 schreef Mula het volgende:

[..]

Ff serieus, ik heb maandag chemo gehad, die AC, ik ben ma,di,wo, do ziek geweest, flink, stond bijna op de stoep van het z'huis om er vocht in te laten lopen, maar na 87676 telefoontjes heb ik nu extra primperan, en Lorazepam om de boel te kalmeren. Nou die primperan wist ik al dat die niet hielp, dus een lorazepammetje genomen. En ik voelde het zo wegtrekken ( in slaap viel ik er niet van, daar moeten 'echte' middelen voor komen _O-
Maar het werd een kringetje, kotsen, drinken, weer kotsen ad infinitum, en als ik niet voldoende vocht binnenkrijg krijg ik een migraine maar die migrainepil maakte me ook al misselijk :')

Wat me stoort is dat er eerst gezegd wordt, als er iets is: bellen, er is altijd iets aan te doen.
Ja, maar je moet eerst op je knieën lijkt wel.
Verder viel me op dat de eerste dagen uit m'n slijmvliezen ( mond) een soort gitige walm kwam, ik voelde het zo m'n mond inlopen, baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!
Koffie is blegh, banaan is bleeeeeeeeeeeeeeegh!
Gister voor het eerst iets gegeten, nieuwe haring :o Smaakte zalig, lekker zout.
En nu ben ik zo slap als een vaatdoek, alsof ik 6 weken met griep op bed heb gelegen.
/einde klaagzang

Oh, de uitspraak: "de darmen uit je lijf kotsen" snap ik nu volledig.
Stras komt de pruikenmevrouw :{

Ik vind jullie zo dapper, ik merk dat ik een watje ben hoor bah.

vrijdag 19 juni 2015 @ 13:36:10 #183
127981 Misstique
11-07-2014
pi_153665513
Jeetje Yvonne, wat heftig allemaal. Ik hoop dat je voortaan meteen de juiste medicijnen meekrijgt, vreemd dat je er zo om moet smeken :{.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  † In Memoriam † vrijdag 19 juni 2015 @ 13:57:42 #184
240917 Mula
pi_153665760
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 13:28 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ff serieus, ik heb maandag chemo gehad, die AC, ik ben ma,di,wo, do ziek geweest, flink, stond bijna op de stoep van het z'huis om er vocht in te laten lopen, maar na 87676 telefoontjes heb ik nu extra primperan, en Lorazepam om de boel te kalmeren. Nou die primperan wist ik al dat die niet hielp, dus een lorazepammetje genomen. En ik voelde het zo wegtrekken ( in slaap viel ik er niet van, daar moeten 'echte' middelen voor komen _O-
Maar het werd een kringetje, kotsen, drinken, weer kotsen ad infinitum, en als ik niet voldoende vocht binnenkrijg krijg ik een migraine maar die migrainepil maakte me ook al misselijk :')

Wat me stoort is dat er eerst gezegd wordt, als er iets is: bellen, er is altijd iets aan te doen.

Verder viel me op dat de eerste dagen uit m'n slijmvliezen ( mond) een soort gitige walm kwam, ik voelde het zo m'n mond inlopen, baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!
Gister voor het eerst iets gegeten, nieuwe haring :o Smaakte zalig, lekker zout.
En nu ben ik zo slap als een vaatdoek, alsof ik 6 weken met griep op bed heb gelegen.
/einde klaagzang

Dit vind ik echt vreemd en kwalijk. Ik ben niet anders gewend dan dat er echt heel erg serieus op dingen in wordt gesprongen. Af en toe een beetje te zelfs. Dat ik echt denk; hallo, valt wel mee, zeur niet zo! Ik zou hier absoluut terugkoppeling richting ziekenhuis van doen. Nu gaat het 'alleen maar' om misselijkheid, maar je wil niet aan het begin van een lang traject het vertrouwen in je dokter en het ziekenhuis verliezen.

Die giftige walm is zo herkenbaar! Echt iedereen heeft me voor gek verklaard, maar; ik vond mijn lichaamsgeur niet te harden. Vingers in de buurt van mijn neus was echt not done. Heb weleens 2x per nacht beddengoed lopen verschonen; mijn zweet stonk echt zo chemisch. :r Als ik s ochtends opstond en dan mijn slaapkamer weer in kwam, kwam er echt een chemische walm je tegemoet. Blegh. :r

Probeer voor de grap eens een andere tandpasta. Ik kreeg van mijn eigen tandpasta echt een verschrikkelijk vieze smaak, terwijl dat bij andere soorten minder was.

Jij een watje? Nadat je 4 dagen hebt lopen kotsen? Ik vind je eerder een stoere! :*
  vrijdag 19 juni 2015 @ 17:59:22 #185
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_153671794
Heb tot 3 keer aan toe op de flikker gehad omdat ik niet snel genoeg aan de bel trok. Zo n verschil zie je dan maar weer.

Mula wat fijn de leverwaardes weer lager *O*
  vrijdag 19 juni 2015 @ 22:24:46 #186
3542 Gia
User under construction
pi_153679797
Yvonne, haring heb ik niet geprobeerd in die tijd, maar kan me voorstellen dat die smaakte.
Voor mij werkte ook hagelslag op witbrood, indisch eten, wherters' echte en knabbelen op rijstwafels. Goeie zoute bouillon is ook lekker.

Sterkte!
pi_153686024
Hoi, heb hier af en toe meegelezen eigenlijk tot ik er opeens niks meer over wilde lezen :@
Inmiddels alweer een tijdje aan het herstellen van de operatie (beide borsten plus okseltoilet) en nu nog vooral heel erg moe.
Na de zomer nog eierstokken/leiders preventief (dat laatste hoop ik dan hè) maar nu vooral even proberen paar maandjes weer wat te genieten en 'back to normal', voor zover dat gaat dan.

Thanks voor al jullie openheid en verhalen, vooral in het begin echt heel veel aan gehad!
Iedereen hier veel sterkte en een speciale toi toi toi voor de oude bekenden BQ en Yvonne :* ^O^
  Moderator zaterdag 20 juni 2015 @ 06:44:44 #188
388664 crew  Dotteke
pi_153686376
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 13:28 schreef yvonne het volgende:

[..]

/einde klaagzang

O wat naar Yvonne dat je er zo heftig op reageert, sommige fietsen er zo doorheen en andere hebben er heel veel last van.
Vind je geen watje hoor, het is niet niets en je zo beroerd voelen bah,
Raar dat ze je niet gelijk serieus nemen, ik zou als ik jou was het toch maar bij je behandelend arts neer leggen als ik jou was.
  Moderator zaterdag 20 juni 2015 @ 06:45:38 #189
388664 crew  Dotteke
pi_153686380
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 02:59 schreef nachtzuster het volgende:
Hoi, heb hier af en toe meegelezen eigenlijk tot ik er opeens niks meer over wilde lezen :@
Inmiddels alweer een tijdje aan het herstellen van de operatie (beide borsten plus okseltoilet) en nu nog vooral heel erg moe.
Na de zomer nog eierstokken/leiders preventief (dat laatste hoop ik dan hè) maar nu vooral even proberen paar maandjes weer wat te genieten en 'back to normal', voor zover dat gaat dan.

Thanks voor al jullie openheid en verhalen, vooral in het begin echt heel veel aan gehad!
Iedereen hier veel sterkte en een speciale toi toi toi voor de oude bekenden BQ en Yvonne :* ^O^
Sterkte, en geniet lekker heb je verdiend na alles/
  † In Memoriam † zaterdag 20 juni 2015 @ 11:31:12 #190
240917 Mula
pi_153688707
quote:

Ben je alleen geopereerd? Ik dacht dat bij een okselkliertoilet altijd meer behandeling moet?

Sterkte met je operatie! Succes met genieten! ;)
  zaterdag 20 juni 2015 @ 14:59:16 #191
3542 Gia
User under construction
pi_153692857
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:22 schreef Mula het volgende:

[..]

Viel wel tegen, vond ik.
En dan nu die anastrozol,da's dweilen met de kraan open. Niet tegenop te lijnen!
  zaterdag 20 juni 2015 @ 15:06:25 #192
3542 Gia
User under construction
pi_153693055
quote:

Krijg je ook nog bestraling en chemo? Geeft niks dat je alleen mee las; iedereen gaat er op haar manier mee om. Als je kijkt naar de cijfers zou dit een stormlooptopic moeten zijn. Er zijn ook andere fora op dit gebied. Sterkte, en geniet van het bijkomen.
pi_153693423
Thanks Dotteke, Gia en Mula!

Nee niet alleen opereren, had ook chemotherapie voor de operatie, bestraling vond het behandelend team uiteindelijk toch niet nodig, hiep hoi ;)

Weet even geen details uit m'n hoofd, moet echt alles opzoeken, geheugen is echt drama en concentratie is nul.

Nu sinds enkele maanden aan de hormoontherapie en vreselijk moe en stramme gewrichten.
Verder mag ik niet echt klagen *afklopt*, het weer vertrouwen terugkrijgen in je lijf vind ik denk ik het moeilijkst.
Ow en mijn haartjes zijn weer aan het groeien, worden zulke schattige krulletjes :+

Yvonne, het smaakverlies vond ik vreselijk. Dat herkent iedereen hier wel denk ik. Toch maar dingen uitproberen en het verandert ook vaak steeds weer.
Dacht ik eindelijk iets te hebben gevonden wat ik binnenkreeg, je moet immers veel drinken, na de volgende kuur was het niet weg te krijgen dus weer op zoek naar wat anders.

Iedereen heel veel succes!
  FOK!Babe zondag 21 juni 2015 @ 03:45:50 #194
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_153709605
NZ O+
  zondag 21 juni 2015 @ 12:04:29 #195
61800 Rottdog
pi_153713149
NZ ik heb gevraagd om andere tabletten, slik nu letrozol en voel me zoveel beter.

Smaakverlies heb ik nu nog steeds zijn toch al 3 jaar verder.
  Admin zondag 21 juni 2015 @ 12:40:53 #196
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153714123
quote:

Long time no see :*

Admin zondag 21 juni 2015 @ 12:44:15 #197
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153714184
Ben nog wel dagelijks misselijk, maar hoef niet meer te :r Ben wel moe ( nu al) Nou ja, ik was voor de diagnose al als een dweil.

pi_153718317
quote:
17s.gif Op zondag 21 juni 2015 03:45 schreef Ian_Nick het volgende:
NZ O+
Hoi :*
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:04 schreef Rottdog het volgende:
NZ ik heb gevraagd om andere tabletten, slik nu letrozol en voel me zoveel beter.

Smaakverlies heb ik nu nog steeds zijn toch al 3 jaar verder.
Ach als het zo blijft mag ik niet mopperen. Anastrozol hier.
Want zou door de chemo wel in de overgang gaan en als je rond de vijftig bent ook blijven.
Nou ben ik daar sinds gisteren niet zo zeker meer van dus morgen maar even bloedprikken -O-
quote:
17s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:40 schreef yvonne het volgende:
Long time no see :*
:* Zag je toch liever headbangend hoor ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153720839
Iedereen die nu chemotherapie ondergaat: succes en sterkte!

Okseltoilet is me niet duidelijk :@
Werewolf
pi_153720988
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 16:43 schreef sararaats het volgende:
Iedereen die nu chemotherapie ondergaat: succes en sterkte!

Okseltoilet is me niet duidelijk :@
algemene info
http://www.borstkanker.nl/okselkliertoilet
  zondag 21 juni 2015 @ 17:28:11 #201
61800 Rottdog
pi_153722053
NZ ik krijg om de 3 mnd ook een zoladex spuit om mij in de overgang te houden.
pi_153722393
quote:
Dank je maar ik schrok heel erg.
Werewolf
  † In Memoriam † zondag 21 juni 2015 @ 18:03:25 #203
240917 Mula
pi_153723050
Rottdog, hoe is het eigenlijk met jouw oedeem? Met de mijne gaat het verbazingwekkend goed. Ik heb laatst op vakantie mijn kous omgehad (vliegtuig+warmte gaat niet goed), maar voor de rest draag ik mijn kous al maanden niet meer. Als je er echt op let zie je dat mijn ene arm ietsje dikker is, maar voor de rest is er nauwelijks iets aan mn arm te zien.
  Admin zondag 21 juni 2015 @ 20:07:43 #204
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153726385
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 15:14 schreef nachtzuster het volgende:

[..]

Hoi :*

[..]

:* Zag je toch liever headbangend hoor ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dabedoelik ;) Van metalhead naar chemohead, ik vind het best een goede titel ^O^
Maar ik heb m'n waaiers maar weer opgezocht want telkens opvliegers maken je niet vrolijk.

Admin zondag 21 juni 2015 @ 20:10:40 #205
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153726439
Hadden jullie volledig okseltoilet?
Ik maar 1 klier hè en na 2 (3?) weken kan ik allang weer alles, dus dat is weer een voordeel.
Ik ben wel m'n tijdsbesef kwijt ( nou was dat toch al niet veul, ik noem sowieso alles standaard 'pas geleden of een poos geleden)
en m'n geheugen is om te janken. Dat vind ik wel erg, ik heb altijd een goed geheugen gehad.

zondag 21 juni 2015 @ 20:13:32 #206
131278 moemoe
#teampanda
pi_153726510
Even een klein kusje voor Yvonne :*.
  Moderator zondag 21 juni 2015 @ 20:32:24 #207
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_153726933
Zeker op moemoe d'r voorbeeld. :*
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 21 juni 2015 @ 21:45:41 #208
61800 Rottdog
pi_153729553
Mula met mijn oedeem gaat het ook de goede kant op. Nu moet ik wel zeggen dat mijn gewichtverlies van 60 kilo daaraan ook heeft bijgedragen. Zonder kous vind ik maar niets blijf de tegendruk erg prettig vinden en mijn arm voelt dan ook lang niet zo zwaar. Pijn heb ik er niet meer aan en dat is al zo'n pluspunt. Heb geen vochtophoping en het voelt zeer soepel moest nieuwe kous en dat scheelde 13 cm vergeleken met mijn kous ervoor.

Yvonne mijn geheugen is met de tijd wel weer beter geworden alleen nu twijfel ik nog wel vaak aan mezelf of ik het echt wel goed heb kwa afspraken enzo. Chemobrain it is!

[ Bericht 32% gewijzigd door Rottdog op 21-06-2015 21:52:00 ]
  † In Memoriam † zondag 21 juni 2015 @ 21:49:44 #209
240917 Mula
pi_153729710
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 21:45 schreef Rottdog het volgende:
Mula met mijn oedeem gaat het ook de goede kant op. Nu moet ik wel zeggen dat mijn gewichtverlies van 60 kilo daaraan ook heeft bijgedragen. Zonder kous vind ik maar niets blijf de tegendruk erg prettig vinden en mijn arm voelt dan ook lang niet zo zwaar. Pijn heb ik er niet meer aan en dat is al zo'n pluspunt.
60kg? :o

Je bent gewoon een heel mens afgevallen! Goed man! Zit je al op je streefgewicht?
  zondag 21 juni 2015 @ 21:53:51 #210
61800 Rottdog
pi_153729874
Het liedje we zijn er bijna heb ik zowat in de pocket ;-)
pi_153735274
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 17:28 schreef Rottdog het volgende:
NZ ik krijg om de 3 mnd ook een zoladex spuit om mij in de overgang te houden.
Wilde zo graag volhouden zonder aangezien de boel er toch uit gaat straks.
Even komende dagen afwachten maar, misschien is het loos alarm ;)

En wow 60 kg! respect! ^O^

@ Yvonne Ik had volledig okselkliertoilet. Kan arm intussen alweer redelijk normaal bewegen, maar het blijft voor altijd oppassen.
  † In Memoriam † maandag 22 juni 2015 @ 01:13:51 #212
240917 Mula
pi_153735478
Ik had een volledig okselkliertoilet aan de ene kant en 2 weggenomen klieren aan de andere kant. Ik heb oedeem, maar daar merk ik niet zoveel van (geen pijn of stuwing oid). Ik heb geen enkele beperking met bewegen. Alleen als ik plat op mijn rug lig en mijn armen boven mijn hoofd strek kan ik mijn ene hand plat op de grond leggen en de ander zweeft er net een cm boven. Maar goed, daar kan ik mee leven. :P

Ik heb trouwens wel altijd sterilon in mijn tas zitten. Wondjes ontsmet ik meteen.
pi_153735672
Yup, ik ook Mula, altijd Sterilon mee en eentje thuis.
Beter voorkomen dan... ;)
Mogen jullie ook geen deo? en ontharen? alleen met creme?
  † In Memoriam † maandag 22 juni 2015 @ 01:49:12 #214
240917 Mula
pi_153736078
Geen deo? Waarom niet? :o

Ik scheer gewoon mijn oksels. Na mijn operatie had ik het er met een verpleegkundige over en die had wel een goed punt: hoevaak heb je je gesneden tijdens het scheren van je oksels? Nooit dus. Ik heb onder mijn ene oksel een kuil en dat scheert niet zo makkelijk, dus ik kijk wel uit. En nooit met goedkope wegwerpmesjes.

Ik zweet tegenwoordig nauwelijks en heb ook weinig haargroei onder mn oksels. Van de ene oksel begrijp ik dat (bestraling!), maar waarom de ander meedoet?? :?
pi_153736432
Ow dat over deo stond dacht ik in het boekje wat ik kreeg na de operatie?

Hier ook nog weinig haartjes maar het wordt zomer en warmer en topjes enzo dus ik vroeg het me af.
Scheren zou ik nog niet durven, heb daar amper gevoel. Ga vd week wel met veet ofzo proberen :P
  † In Memoriam † maandag 22 juni 2015 @ 02:27:04 #216
240917 Mula
pi_153736622
Misschien dat ze bedoelen direct na de operatie? Wond en deo lijkt me geen fijne combi.

Over topjes gesproken: ik ga kijken voor plakprotheses! Tietloos door het leven is prima te doen, maar ik vind het zo irritant dat je altijd iets hoogs aan moet. Ik draag nu onder lagere dingen weleens een sporttopje over mn bh, maar dat is best warm. Met de plakkers kan ik hopelijk gewoon alleen een sporttopje aan.
pi_153736801
Ja dat kan ook nog, ga dat over deo maar beter eens checken dan :P

Ik heb plakprotheses sinds vrijdag, mag alleen nog niet plakken, althans beter om nog half jaartje ofzo te wachten.
Chemo zit lang in je lijf en huid en dat goedje schijnt de plaklaag te vernietigen, nog even geduld hebben dus. Deze zijn met aparte plaklaag dus je kunt ze zo dragen of met de plaklaag. Tot nu toe erg tevreden erover al lijkt me plakken stukken handiger :Y
  † In Memoriam † maandag 22 juni 2015 @ 03:01:30 #218
240917 Mula
pi_153737035
Oh dat wist ik helemaal niet van die chemo. Wel dat je na een amputatie beter 6 tot 12 maanden kan wachten met plakken ivm de wond. Ik wil ook die plakkerts die je ook gewoon kunt dragen. In de winter heb ik echt 0.0 problemen met de protheses en hoef ik niet zo nodig te plakken. Alleen die zomer is zo'n drama. Ik vind hoger sluitende dingen zo rot zitten.
pi_153744501
In 'mijn' winkel hebben ze het pas nog getest en er blijft echt niks over van die plaklaag als je het te vroeg gebruikt. En idd ook beter ivm de wonden dus nog even geduld hebben maar.
Merkte vorige week hoe weinig zomershirtjes en topjes ik eigenlijk heb die hoog genoeg zijn, gewoon normale shirts zijn vaak al net te laag -O-

Straks even bloedprikken voor de hormoontjes...

Succes iedereen deze week ^O^
  † In Memoriam † maandag 22 juni 2015 @ 13:45:45 #220
240917 Mula
pi_153744843
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 13:33 schreef nachtzuster het volgende:
In 'mijn' winkel hebben ze het pas nog getest en er blijft echt niks over van die plaklaag als je het te vroeg gebruikt. En idd ook beter ivm de wonden dus nog even geduld hebben maar.
Merkte vorige week hoe weinig zomershirtjes en topjes ik eigenlijk heb die hoog genoeg zijn, gewoon normale shirts zijn vaak al net te laag -O-

Straks even bloedprikken voor de hormoontjes...

Succes iedereen deze week ^O^
Topjes voor onder een blouse doe ik altijd andersom aan. De achterkant is meestal net even iets minder laag dan de voorkant. En aangezien je er een blouse overaan hebt, zie je daar niks van!

Sterkte met bloedprikken!
  Admin maandag 22 juni 2015 @ 14:00:08 #221
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153745243
* tring* Secretaresse vaatchirurg:
U heeft een ongemak aan uw borst, klopt de afspraak
met de chirurg dan wel?

Ik:
Dat heet: borstkanker, ik moet 987976875x geprikt worden dus een poort leek de oncoloog wel handig en ik maak de afspraken niet.
Trrrrrrrrrrrrrrut ( dat zei ik niet maar dacht het wel)

*triiiiiiiiiiing*
Hallo met het KWF, of ik m'n donatie wil verhogen.
Want: blabla, standaar riedel gelardeerd met vioolmuziek.

Ik: Ja nee, ik heb zelf kanker en onze financiële situatie wordt anders, hoe anders weet ik niet, maar om nu donaties te gaan verhogen lijkt me geen strak plan.

Oh maar dat kan toch wel? Wilt u er nog even goed over denken?

Ik: nagedacht, verleden jaar lieten ze godbetert lui bellen die zelf kankerpatient geweest waren en die hadden zooooveel aan het KWF gehad..
Dus KWF, ik kap helemaal met doneren, doei.

Ik dacht dat ík lomp was :o

† In Memoriam † maandag 22 juni 2015 @ 14:04:05 #222
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_153745361
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:00 schreef yvonne het volgende:
Ik dacht dat ík lomp was :o
^O^
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_153747005
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:00 schreef yvonne het volgende:

*triiiiiiiiiiing*
Hallo met het KWF, of ik m'n donatie wil verhogen.
Want: blabla, standaar riedel gelardeerd met vioolmuziek.

Ik: Ja nee, ik heb zelf kanker en onze financiële situatie wordt anders, hoe anders weet ik niet, maar om nu donaties te gaan verhogen lijkt me geen strak plan.
Ik ben ook lomp hoor, maar ik vraag het toch maar gewoon (ook aan de anderen): hoe gaat dat eigenlijk met loondienst / werk / geld verdienen en zo'n akelig lange en ingrijpende behandeling?

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 22-06-2015 15:11:35 ]
pi_153748421
quote:
5s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik ben ook lomp hoor, maar ik vraag het toch maar gewoon (ook aan de anderen): hoe gaat dat eigenlijk met loondienst / werk / geld verdienen en zo'n akelig lange en ingrijpende behandeling?
Mijn vader kreeg twee jaar lang 100% doorbetaald O+
Hij zou langzaam gaan reintegreren in december 2013 (ziek geworden in maart 2012), maar ja ;(
Het hangt echt af van het bedrijf en de cao.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  Moderator dinsdag 23 juni 2015 @ 06:43:19 #225
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_153766581
quote:
5s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:03 schreef sigme het volgende:

[..]

vraag ik me ook af.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')