abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153018533
Poortwachter of schildwachtklier eruit is meestal relatief eenvoudig en vaak een kleine wond, afhankelijk van hoe groot de klier is en hoe diep deze ligt. In sommige gevallen is er niet 1 poortwachter maar zijn er soms 2 of 3, die zowel vlakbij elkaar als uiteen kunnen liggen, dus ook daar hangt het nog vanaf.
Daarnaast moet je ook even afwachten wat de narcose met je zal doen.
Tav zwemmen en wellness (en in bad gaan) het is bij een verse wond beter om dat te vermijden, zowel qua risico op infectie als ten aanzien van het week worden van de wondranden en daarmee eventueel wijken/open gaan van de wond. Dat zou zonde zijn, want als de wond weer open gaat kun/mag je hem niet opnieuw hechten. Het wordt meestal oplosbaar 'in' de huid gehecht, waardoor je aan de buitenzijde niks ziet van het draadje. Douchen mag in principe meestal 1 tot 2 dagen na de operatie gewoon zonder pleister, omdat dit kortdurend is en niet weekt.

Hoop dat je hier wat aan hebt, hoe dan ook: zet hem op Yvonne, we duimen hier allemaal voor je!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  Admin woensdag 27 mei 2015 @ 23:40:28 #77
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153027291
Dank jullie dames, hier kan ik wat mee.
M'n haar nog iedere keer anders voor ik kaal wordt trekt me wel aan.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Jubileum moderator vrijdag 29 mei 2015 @ 18:32:40 #78
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_153079631
Hoe is gegaan vandaag Yvon?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_153080575
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:12 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik twijfel heel erg hoor, ik lees van veel.mensen dat ze de pruik te warm te kriebelig en te weinig gebruiken. Ik heb 44334567765332 sjaaltjes, lappen en doeken, dus daar ga ik het eerst mee proberen.
is nog hartstikke hip ook. ik duim mee voor je.

[ Bericht 1% gewijzigd door Pinnenmutske op 29-05-2015 21:09:11 ]
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  Admin zaterdag 30 mei 2015 @ 09:51:36 #80
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153095276
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 18:32 schreef Lois het volgende:
Hoe is gegaan vandaag Yvon?
Viel best wel mee, beetje gemene pijn, maaaaaaaaaaaaaar daar heb ik medicatie voor :) Vandaag nog lekker verder slapen.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

† In Memoriam † zaterdag 30 mei 2015 @ 11:20:46 #81
240917 Mula
pi_153096867
Fijn dat het achter de rug is! Slaap lekker! :)
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:22:11 #82
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_153096904
De eerste stap is gezet yvonne, sterkte met de volgende fases.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 12:21:17 #83
414345 Jannuk2.0
Stuiterballie
pi_153098081
Ik hoop dat de rest net zo voorspoedig mag gaan als deze ingreep! Sterkte.
  † In Memoriam † zaterdag 30 mei 2015 @ 12:51:07 #84
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_153098585
Fijn om te lezen dat het goed is gegaan Yvonne. Stapje voor stapje. Zo'n oksel wond is gemeen, maar het gaat snel beter!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 1 juni 2015 @ 11:53:34 #85
35189 Troel
scherp en bot
pi_153151437
Potver yv :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Jubileum moderator maandag 1 juni 2015 @ 20:47:53 #86
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_153167992
Laat je maar lekker verwennen!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_153174718
Hey Yvon hoe is 't nou? Ik wil al het hele topic iets tegen je zeggen, iets wat opbeurt of een vreselijk foute grap waar je ff lekker vreselijk om moet lachen maar ik weet gewoon niet de goeie woorden te vinden.
Wat een pestpokkerotziekte :(
Het gaat goedkomen! Zet 'm op ^O^ .

:* !
  Admin maandag 1 juni 2015 @ 23:58:24 #88
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153175556
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 12:51 schreef Slaapmeisje het volgende:
Fijn om te lezen dat het goed is gegaan Yvonne. Stapje voor stapje. Zo'n oksel wond is gemeen, maar het gaat snel beter!
Dat is ene heel vals stekend pijntje ja :)
Maar goed, ik kan hem goed bewegen en dat valt me alles mee. Nu laten helen.

Ik had vandaag de uitslag van de MRI deze bracht de tumor mooi in beeld, hij is toch wat groter dan dat de echo aangaf: 3,2 cm.
En hij zit tegen m'n borstspier aan, daarom is chemo echt noodzakelijk voordat ze gaan opereren, het mooiste zou zijn als hij los kwam te liggen van de borstspier.
Maar dat gaan we gewoon merken toch.?!
Verder waren er in de borsten verder geen rare dingen te zien, dus het is maar 1 borst die een tumor heeft.
Uitslag van de poortwachter krijg ik de 11e.
Ik slaap erg goed, ik kan het iig snachts loslaten. Overdag ook wel hoor, ik ben er niet 24u per dag mee bezig.

Admin maandag 1 juni 2015 @ 23:58:44 #89
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153175563
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 23:28 schreef Bluezz het volgende:
Hey Yvon hoe is 't nou? Ik wil al het hele topic iets tegen je zeggen, iets wat opbeurt of een vreselijk foute grap waar je ff lekker vreselijk om moet lachen maar ik weet gewoon niet de goeie woorden te vinden.
Wat een pestpokkerotziekte :(
Het gaat goedkomen! Zet 'm op ^O^ .

:* !
^O^

donderdag 4 juni 2015 @ 01:50:07 #90
3542 Gia
User under construction
pi_153237583
Litteken onder mijn oksel is een centimeter of 3, volgens mij.

@Yvonne. Goed van je dat je het ook los kan laten. Ken je niet persoonlijk, maar zoals ik je als fokker ken, ben je, lijkt me, vrij nuchter.
Doe het inderdaad stap voor stap. Reken af met de beren op de weg als je op dat punt bent aangeland.
Het is een kloteziekte, maar wij vrouwen zijn toevallig wel het sterke geslacht.

Ik heb vrijdag een afspraak met de neuroloog ivm de neuropathie. Ik hoop dat hij iets voor me kan betekenen, want ik word gek van die pijn. Niet dat die zo heftig is, maar omdat ie er altijd is. Zo vermoeiend!

Ook de stramheid, door de anastrozol, is pijnlijk en vermoeiend. Ik kan soms niet eens een vuist maken. Maar ja, 't is voor het goede doel: weg met oestrogeen!
pi_153238973
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2015 23:58 schreef yvonne het volgende:
Yvonne, ik lees bij vlagen nog wel eens wat op Fok! en ben echt geschrokken van je berichten. Ik wil je alle succes en goeds wensen en hoop dat je snel deze verschrikkelijke zooi achter je kan laten. Doe rustig aan en hou je portie vechtlust paraat! Ook sterkte voor iteejer en Bregje.

:*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  † In Memoriam † maandag 8 juni 2015 @ 13:57:42 #92
240917 Mula
pi_153352273
Yvonne, hoe is het met je wond?

In het kader van "dingen waar je niet zo snel aan denkt": Heb je nog genoeg pasfoto's liggen? Voordat je weer haar hebt en het ergens naar zit, ben je een tijd verder.
  † In Memoriam † maandag 8 juni 2015 @ 18:13:53 #93
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_153358271
Dat is een hele goede tip Mula. Ik moest toen voor mijn rijbewijs nieuwe pasfoto's aanleveren en mijn haar bedekte mijn kruin/kuif nog niet helemaal. Ik heb de kale plek toen nog wel wat met wenkbrauw poeder bijgewerkt, maar wat voelde ik mij ongemakkelijk. En ik sta er voor jaren op met mijn rattekopje :D
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  Admin dinsdag 9 juni 2015 @ 15:09:13 #94
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153382840
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 01:50 schreef Gia het volgende:
Litteken onder mijn oksel is een centimeter of 3, volgens mij.

@Yvonne. Goed van je dat je het ook los kan laten. Ken je niet persoonlijk, maar zoals ik je als fokker ken, ben je, lijkt me, vrij nuchter.
Doe het inderdaad stap voor stap. Reken af met de beren op de weg als je op dat punt bent aangeland.
Het is een kloteziekte, maar wij vrouwen zijn toevallig wel het sterke geslacht.

Ja, 3 cm, niet groter.
Ik ben wel labielig deze week hoor, wachten op de uitslag van die poortwachter, daar wordt een mens niet vrolijker van.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 08:39 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Yvonne, ik lees bij vlagen nog wel eens wat op Fok! en ben echt geschrokken van je berichten. Ik wil je alle succes en goeds wensen en hoop dat je snel deze verschrikkelijke zooi achter je kan laten. Doe rustig aan en hou je portie vechtlust paraat! Ook sterkte voor iteejer en Bregje.

:*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoi Duck, lief van je :*
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 13:57 schreef Mula het volgende:
Yvonne, hoe is het met je wond?

In het kader van "dingen waar je niet zo snel aan denkt": Heb je nog genoeg pasfoto's liggen? Voordat je weer haar hebt en het ergens naar zit, ben je een tijd verder.
Ik heb gelukkig net een nieuw paspoort die 10 jaar geldig is, hoera ;)
Maar ik vraag me dan wel af, als ik bij de douane kom met een mutsje op dan moet dat ding natuurlijk wel af. En dan lijk je alsnog niet op je pasfoto :o
De wond gaat prima, trekt iets, 2 daagjes wat paracetamol nodig gehad en dat was het wel.Rustig aan doen is nog het lastigst.
"oh dat kan ik wel' blijkt toch soms 'oh dat kan ik dus niet' te zijn.

Ik ben wel enorm moe en m'n uithoudingsvermogen heeft een knak gekregen, en dan ben ik nog nieteens aan de chemo begonnen.
En dan zeggen ze dat je fit moet zijn als je eraan begint :')
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 18:13 schreef Slaapmeisje het volgende:
Dat is een hele goede tip Mula. Ik moest toen voor mijn rijbewijs nieuwe pasfoto's aanleveren en mijn haar bedekte mijn kruin/kuif nog niet helemaal. Ik heb de kale plek toen nog wel wat met wenkbrauw poeder bijgewerkt, maar wat voelde ik mij ongemakkelijk. En ik sta er voor jaren op met mijn rattekopje :D
10 jaar of 5 jaar?

pi_153382892
Ik vond je al zo weinig online. Fijn dat je er weer bent O+.
pi_153387774
Tjonge, krijg ik vandaag een uitnodiging binnen voor het bevolkingsonderzoek borstkanker. Gelukkig staat bij de redenen om je af te melden 'mijn beide borsten zijn geamputeerd'.
Je zou toch denken dat er een mogelijkheid moet zijn om zo'n uitnodiging te voorkomen.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 19:03:22 #97
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_153388692
En toch is na borstamputatie de kans niet 0% om (opnieuw) borstkanker te krijgen.
Maar dat soort brieven zit je dan natuurlijk niet op te wachten.

Wat betreft douane en mutsje; volgens mij reisde mijn vrouw met en hoefde niet af.
Ook zag de metaaldetector het jodiumzaadje niet, we hadden wel een brief mee van het ziekenhuis. Nergens voor nodig, achteraf. Niet zo gek ook, in Amerika krijgen ze bommen geplakt op het lijf door de detectors heen, zo'n klein hagelslagje is dan nagenoeg onzichtbaar.

Gister meegeweest voor nieuwe hartpompfunctietest, die is gelukkig weer goed genoeg voor 3 maanden herceptin-shots. Nog een half jaar en ze is er hopelijk van af. Dan alleen nog jaren lang pillen slikken en zoladex-megaspuiten krijgen. Ben benieuwd of we over een jaar of 5 zwanger kunnen raken.
pi_153389981
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 18:22 schreef snny het volgende:
Tjonge, krijg ik vandaag een uitnodiging binnen voor het bevolkingsonderzoek borstkanker. Gelukkig staat bij de redenen om je af te melden 'mijn beide borsten zijn geamputeerd'.
Je zou toch denken dat er een mogelijkheid moet zijn om zo'n uitnodiging te voorkomen.
Dat zou betekenen dat de overheid/gemeente op de hoogte gebracht zou moeten worden van jouw gezondheidssituatie.
Omdat de overheid ook potentieel werkgever, zorgverlener en wat al niet meer kan zijn is dat nou niet echt wenselijk te noemen.
blablablabla
  Admin woensdag 10 juni 2015 @ 10:44:23 #99
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153404420
Hadden jullie dat ook dat je zo onvoorspelbaar kunt zijn, besluiteloos, labiel als de neten en dat je jezelf wel kunt schoppen?
Ik ben niet zo zeer nerveus voor de uitslag dat is het niet, maar ik val uit om niks ( arme iteejer, hij heeft het echt te stellen met me) verkeer in een boehoehoe-fase ook om niks, en dan word ik weer nijdig op mezelf omdat er helemaal niks te janken valt en dat geboehoe een soort eigen leven leidt, en m'n geheugen is nieteens een gatenkaas te noemen, het is een soort blackhole. En ik moet fit en uigterust zijn voor de chemo maar ik ben al tijden zo moe en dat is na de diagnose alleen maar erger geworden. Dus dat uitgerust ergens aan beginnen zal lastig zijn.
Die vermoeidheid is ook niet te voorspellen, je voelt het ook niet aankomen, het is er opeens, bám, en dan is het op. Als ik op zo'n moment in de spiegle kijk schrik ik van mezelf :{

Zucht.
Even zeuren hoor.
M'n lijf doet niet meer wat ik wil en dat maakt me zo nijdig.

Admin woensdag 10 juni 2015 @ 10:46:55 #100
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153404473
Ik voel me als een kind uit een Annie. M.G versje 'ik wil het niet, ik wil het niet."

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')