Dank je maar ik schrok heel erg.quote:Op zondag 21 juni 2015 16:48 schreef computergirl het volgende:
[..]
algemene info
http://www.borstkanker.nl/okselkliertoilet
quote:Op zondag 21 juni 2015 15:14 schreef nachtzuster het volgende:
[..]
Hoi
[..]Zag je toch liever headbangend hoor
DabedoelikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van metalhead naar chemohead, ik vind het best een goede titel
Maar ik heb m'n waaiers maar weer opgezocht want telkens opvliegers maken je niet vrolijk.Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
60kg?quote:Op zondag 21 juni 2015 21:45 schreef Rottdog het volgende:
Mula met mijn oedeem gaat het ook de goede kant op. Nu moet ik wel zeggen dat mijn gewichtverlies van 60 kilo daaraan ook heeft bijgedragen. Zonder kous vind ik maar niets blijf de tegendruk erg prettig vinden en mijn arm voelt dan ook lang niet zo zwaar. Pijn heb ik er niet meer aan en dat is al zo'n pluspunt.
Wilde zo graag volhouden zonder aangezien de boel er toch uit gaat straks.quote:Op zondag 21 juni 2015 17:28 schreef Rottdog het volgende:
NZ ik krijg om de 3 mnd ook een zoladex spuit om mij in de overgang te houden.
Topjes voor onder een blouse doe ik altijd andersom aan. De achterkant is meestal net even iets minder laag dan de voorkant. En aangezien je er een blouse overaan hebt, zie je daar niks van!quote:Op maandag 22 juni 2015 13:33 schreef nachtzuster het volgende:
In 'mijn' winkel hebben ze het pas nog getest en er blijft echt niks over van die plaklaag als je het te vroeg gebruikt. En idd ook beter ivm de wonden dus nog even geduld hebben maar.
Merkte vorige week hoe weinig zomershirtjes en topjes ik eigenlijk heb die hoog genoeg zijn, gewoon normale shirts zijn vaak al net te laag![]()
Straks even bloedprikken voor de hormoontjes...
Succes iedereen deze week
Ik ben ook lomp hoor, maar ik vraag het toch maar gewoon (ook aan de anderen): hoe gaat dat eigenlijk met loondienst / werk / geld verdienen en zo'n akelig lange en ingrijpende behandeling?quote:Op maandag 22 juni 2015 14:00 schreef yvonne het volgende:
*triiiiiiiiiiing*
Hallo met het KWF, of ik m'n donatie wil verhogen.
Want: blabla, standaar riedel gelardeerd met vioolmuziek.
Ik: Ja nee, ik heb zelf kanker en onze financiële situatie wordt anders, hoe anders weet ik niet, maar om nu donaties te gaan verhogen lijkt me geen strak plan.
Mijn vader kreeg twee jaar lang 100% doorbetaaldquote:Op maandag 22 juni 2015 15:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben ook lomp hoor, maar ik vraag het toch maar gewoon (ook aan de anderen): hoe gaat dat eigenlijk met loondienst / werk / geld verdienen en zo'n akelig lange en ingrijpende behandeling?
vraag ik me ook af.quote:Op maandag 22 juni 2015 15:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben ook lomp hoor, maar ik vraag het toch maar gewoon (ook aan de anderen): hoe gaat dat eigenlijk met loondienst / werk / geld verdienen en zo'n akelig lange en ingrijpende behandeling?
Jouw werkgever is verplicht om je twee jaar door te betalen. Mocht je een tijdelijk contract hebben en daardoor uit dienst gaan of de twee jaar zijn om, kom je in de wet WIA en betaald het UWV je. 75% laatstverdiende loon bij volledig arbeidsongeschikt, anders een percentage naar arbeidsvermogen als je wel weer gedeeltelijk aan het werk kunt.quote:Op maandag 22 juni 2015 15:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Hier ook Anastrozol.quote:Op zondag 21 juni 2015 15:14 schreef nachtzuster het volgende:
Ach als het zo blijft mag ik niet mopperen. Anastrozol hier.
Want zou door de chemo wel in de overgang gaan en als je rond de vijftig bent ook blijven.
Nou ben ik daar sinds gisteren niet zo zeker meer van dus morgen maar even bloedprikken
Ik heb een borstsparende operatie gehad en gebruik als opvulling nu van die silicone-achtige cupfileetjes, die ze bij de lingeriezaak hadden.quote:Op maandag 22 juni 2015 02:43 schreef nachtzuster het volgende:
Ja dat kan ook nog, ga dat over deo maar beter eens checken dan![]()
Ik heb plakprotheses sinds vrijdag, mag alleen nog niet plakken, althans beter om nog half jaartje ofzo te wachten.
Chemo zit lang in je lijf en huid en dat goedje schijnt de plaklaag te vernietigen, nog even geduld hebben dus. Deze zijn met aparte plaklaag dus je kunt ze zo dragen of met de plaklaag. Tot nu toe erg tevreden erover al lijkt me plakken stukken handiger
Hoi nachtzuster, dat is ook niet niks zeg. Heel veel sterkte de komende tijd.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 02:59 schreef nachtzuster het volgende:
Hoi, heb hier af en toe meegelezen eigenlijk tot ik er opeens niks meer over wilde lezen![]()
Inmiddels alweer een tijdje aan het herstellen van de operatie (beide borsten plus okseltoilet) en nu nog vooral heel erg moe.
Na de zomer nog eierstokken/leiders preventief (dat laatste hoop ik dan hè) maar nu vooral even proberen paar maandjes weer wat te genieten en 'back to normal', voor zover dat gaat dan.
Thanks voor al jullie openheid en verhalen, vooral in het begin echt heel veel aan gehad!
Iedereen hier veel sterkte en een speciale toi toi toi voor de oude bekenden BQ en Yvonne![]()
Enquote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:55 schreef beequeen het volgende:
Ik ken alleen iteejer als de man van......deze is voor jou.
Heb iets gelezen over proeven met 10 jaar.quote:Op woensdag 24 juni 2015 00:53 schreef nachtzuster het volgende:
Verdorie BQ, wat een tegenvaller weer...
Heel veel sterkte meid![]()
*Blaast wat positieve kracht die kant op*
En Gia, dat van levenslang en boeien, zo denk ik ook hoor, alleen 'ze' hebben het nog steeds over 5-7 jaar dacht ik.
Snotverdorie meis, nu dit weer alsof je nog niet genoeg voor je kiezen hebt gehad.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:55 schreef beequeen het volgende:
[..]
Hoi nachtzuster, dat is ook niet niks zeg. Heel veel sterkte de komende tijd.![]()
@Yvonne: wat ontzettend vervelend die misselijkheid en vreemd dat je zo'n moeite moet doen om gehoord te worden.
Wat smaak betreft: Ze zeggen, over smaak valt niet te twisten.....nou, wel dus.![]()
Mijn smaak is totaal veranderd. Niks smaakt meer hetzelfde en ik denk ook niet dat dat gaat verbeteren. Balen.
En jij een watje...... Gelukkig weten we beter.
![]()
Ik begin donderdag hopelijk met mijn 5e MPV (chemo tegen de Kahler). Mijn trombocyten zijn behoorlijk laag, normale waarden liggen tussen de 150 en 300. Op dit moment zit ik op 43 (vorige week 16), maar hopelijk is dat donderdag weer wat hoger. Verwachting is van wel.
Maandag een uitgebreid bloedonderzoek gehad, op eigen verzoek. Het gebied rond de afgezette borst voelt gewoon niet goed en ik ontdekte 2 kleine knobbeltjes in mijn oksel. Dat kan door de Tamoxifen komen(hormoonpreparaat), maar ik vertrouw het niet zo.
Ik had het bij het rechte eind, helaas. Tumormarkers zijn gestegen van 107 naar 187. Da's nie goed nie.
Ik verwacht dat ik binnen korte tijd een afspraak heb bij de oncoloog. Staat gepland voor 27 juli, maar ik verwacht dat ik eerder moet komen.
Afwachten maar weer.
Gelukkig wordt het binnenkort weer mooi weer, daar moeten we dan maar van genieten.![]()
Ook veel sterkte voor de andere dames en uiteraard ook de heren.
Ik ken alleen iteejer als de man van......deze is voor jou.
Wat naar om te horen bq, ik vond het door m'n beroep al een waardeloze ziekte, maar dat gevoel wordt alleen maar sterker.quote:
Tijdens de chemo kuren verminder je weerstand en de kans om ziek te worden is heel grootquote:Op vrijdag 26 juni 2015 19:32 schreef yvonne het volgende:
Pfffft, ik voel me echt een newbie![]()
Ik heb geen idee wat ik moet voelen en of als ik iets voel dat er gewoon bijhoort.
Geen idee hoe je je voelt bij verminderde witte bloedlichaampjes, die vage klachten had ik toch al.
En dan ben ik weer bang om als een zeur gezien te worden dus ga ik echt niet bellen om in mijn ogen iets vaags.
Je denkt van alles te weten, maar in feite weet je niks, hoort dit erbij, hoort dat erbij.
Hiero, zelfs m'n post is vaag.
Gisteravond toch maar gebeld, ik had wat keelpijn en dat werd eik erger.
Nou ja gebeld, ik moest wel, anders deed Johan het en dan voel ik me net ene klein kind
We moesten meteen komen, en we werden ontvangen met "tsja, de 10e dag hè'"
Alsof we meteen moesten weten wat dat dan was die 10e dag.
In alle 577654323 boekjes die ik meegekregen heb stond niks over een 10e dag.
Dat bedoel ik, er wordt verwacht dat we alles weten en we weten in feite niks.
Had ik geweten wat ene 10e dag is had ik misschien wel gas teruggenomen en had ik niet 2 dagen daarvoor naar een afgeladen bioscoop gegaan
Er werd (na 3x prikken en zoeken in m'n arm, Johan viel bijna van z'n stoel) bloed afgenomen en toen was het wachten op de uitslag en op een arts.
Echt een heel lief lang joch die heel zachtjes deed (arts in opleiding) en openheid uitstraalde. Hij was zo lief uit te leggen wat die beroemde 10e dag dan was ( chemo is helemaal ingezonken, verminderde weerstand, witte bloedlichaampjes op vakantie)
Straks is het een FOK!ker, haha, kan maar zo.
Magoe, onderzocht, ja rechts wat opgezette klieren, en wat gedonder in m'n keel, maar eerst even het bloed afwachten. Ik krijg namelijk nooit koorts dus het is altijd lastig anderen te overtuigen dat ik toch echt beroerd ben.
Bloed gaf idd een dramatisch laag witte bloedlichaampjes, maar nog nèt niet erg genoeg om opgenomen te worden.
Ik: wtf, opname, waar gaaaaaaaaaaaaaaaaaaat dit over.
En een keelontsteking,
maar omdat het z'huis meer bacteriën bevat dan thuis mocht ik dan naar huis, met kuurtje, maar dat soort dingen sta je gewoon helemaal niet bij stil.
Als het aan mij had gelegen had ik vandaag gewoon de huisarts gebeld.
Je hebt niet alleen kanker, maar je bent ook nog eens in een totaal onbekende wereld terecht gekomen.
Yep, 10e dag, sowieso oppassen voor verkoudheid, griep etc. want extra vatbaar.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 19:32 schreef yvonne het volgende:
Pfffft, ik voel me echt een newbie![]()
Ik heb geen idee wat ik moet voelen en of als ik iets voel dat er gewoon bijhoort.
Geen idee hoe je je voelt bij verminderde witte bloedlichaampjes, die vage klachten had ik toch al.
En dan ben ik weer bang om als een zeur gezien te worden dus ga ik echt niet bellen om in mijn ogen iets vaags.
Je denkt van alles te weten, maar in feite weet je niks, hoort dit erbij, hoort dat erbij.
Hiero, zelfs m'n post is vaag.
Gisteravond toch maar gebeld, ik had wat keelpijn en dat werd eik erger.
Nou ja gebeld, ik moest wel, anders deed Johan het en dan voel ik me net ene klein kind
We moesten meteen komen, en we werden ontvangen met "tsja, de 10e dag hè'"
Alsof we meteen moesten weten wat dat dan was die 10e dag.
In alle 577654323 boekjes die ik meegekregen heb stond niks over een 10e dag.
Dat bedoel ik, er wordt verwacht dat we alles weten en we weten in feite niks.
Had ik geweten wat ene 10e dag is had ik misschien wel gas teruggenomen en had ik niet 2 dagen daarvoor naar een afgeladen bioscoop gegaan
Er werd (na 3x prikken en zoeken in m'n arm, Johan viel bijna van z'n stoel) bloed afgenomen en toen was het wachten op de uitslag en op een arts.
Echt een heel lief lang joch die heel zachtjes deed (arts in opleiding) en openheid uitstraalde. Hij was zo lief uit te leggen wat die beroemde 10e dag dan was ( chemo is helemaal ingezonken, verminderde weerstand, witte bloedlichaampjes op vakantie)
Straks is het een FOK!ker, haha, kan maar zo.
Magoe, onderzocht, ja rechts wat opgezette klieren, en wat gedonder in m'n keel, maar eerst even het bloed afwachten. Ik krijg namelijk nooit koorts dus het is altijd lastig anderen te overtuigen dat ik toch echt beroerd ben.
Bloed gaf idd een dramatisch laag witte bloedlichaampjes, maar nog nèt niet erg genoeg om opgenomen te worden.
Ik: wtf, opname, waar gaaaaaaaaaaaaaaaaaaat dit over.
En een keelontsteking,
maar omdat het z'huis meer bacteriën bevat dan thuis mocht ik dan naar huis, met kuurtje, maar dat soort dingen sta je gewoon helemaal niet bij stil.
Als het aan mij had gelegen had ik vandaag gewoon de huisarts gebeld.
Je hebt niet alleen kanker, maar je bent ook nog eens in een totaal onbekende wereld terecht gekomen.
Is verschillend, bij mij duurde het (te) lang. Had wel mijn lange haar al een stuk korter laten knippen, maar dan nog... Paar weken lang overal haartjes vinden is nie tof nie,quote:Op zaterdag 27 juni 2015 15:31 schreef yvonne het volgende:
Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen daar gaat m'n haar, wat ontluisterend.Hoelang duurt het voor alles eraf is, moet maandag voor een operatie dus voor die tijd geen kapper meer, alleen nog vandaag.
Goed plan. Je wil niet overal in huis haar hebben. Mijn haar was alweer aan het teruggroeien en toen vond ik nog steeds overal haar. Sterkte!quote:Op zaterdag 27 juni 2015 16:02 schreef yvonne het volgende:
Dit is me te ontluisterend, zo toch naar de kapper om het te laten scheren.
Oh vrouw toch..quote:Op zaterdag 27 juni 2015 16:02 schreef yvonne het volgende:
quote:Op zaterdag 27 juni 2015 16:02 schreef yvonne het volgende:
quote:Op zaterdag 27 juni 2015 15:31 schreef yvonne het volgende:
Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen daar gaat m'n haar, wat ontluisterend.Hoelang duurt het voor alles eraf is, moet maandag voor een operatie dus voor die tijd geen kapper meer, alleen nog vandaag.
quote:Op zaterdag 27 juni 2015 16:02 schreef yvonne het volgende:
Voordeel is weer dat je mooie haren terug krijgt als je kaal wordt van de chemo.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 16:02 schreef yvonne het volgende:
sterkte maandag, ik zal aan je denken als ik in de zon ligquote:Op zaterdag 27 juni 2015 15:31 schreef yvonne het volgende:
Ik vond het op een vreemde manier wel fascinerend om te zien hoe je er zonder haar uitziet.quote:Op zondag 28 juni 2015 15:27 schreef sararaats het volgende:
[..]
en even voor iedereen: ik kan me niet eens voorstellen dat je haar uitvalt
Even inhaken op het wel of niet scheren.quote:Op maandag 22 juni 2015 01:49 schreef Mula het volgende:
Geen deo? Waarom niet?![]()
Ik scheer gewoon mijn oksels. Na mijn operatie had ik het er met een verpleegkundige over en die had wel een goed punt: hoevaak heb je je gesneden tijdens het scheren van je oksels? Nooit dus. Ik heb onder mijn ene oksel een kuil en dat scheert niet zo makkelijk, dus ik kijk wel uit. En nooit met goedkope wegwerpmesjes.
Ik zweet tegenwoordig nauwelijks en heb ook weinig haargroei onder mn oksels. Van de ene oksel begrijp ik dat (bestraling!), maar waarom de ander meedoet??
Een mooie sjaal doet wonderen (al begrijp ik precies wat je bedoelt hoor. Mijn haar begint terug te komen, ondanks de chemo. Heel vreemd).quote:Op zaterdag 27 juni 2015 15:31 schreef yvonne het volgende:
Ik zit wel buiten, maar onder een parasol. Smeer me wel in met zonnebrandcreme.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:59 schreef c-u-t-e het volgende:
Hallo dames,
Even een vraagje over de zon. Mijn oma heeft net haar één na laatste chemo gehad, maar ze is echt een zon mens. Hoe deden jullie dat? Gingen jullie helemaal niet meer in de zon, of smeerden jullie je in zodat je toch even van de zon kon genieten??
Ik ben serieus benieuwd![]()
Mijn haar was niet echt dik, dus op een gegeven moment de tondeuse erover. Die plukken zijn i.d.d. vreselijk. Men zei dat ik op Sinéad O'Connor leek, ik vond dat wel een compliment.quote:Op maandag 29 juni 2015 09:15 schreef Mula het volgende:
Ik vond het op een vreemde manier wel fascinerend om te zien hoe je er zonder haar uitziet.Ik ben niet zo ijdel, dus ik heb niet heel erg veel moeite gehad met het kaalzijn op zich. Ik vond het uitvallen wel heftig. Ineens een pluk in handen (net zoals op tv) was onverwacht, ookal weet je dat het er aankomt.
De oma van mijn vriend tijdens het bekijken van vakantiefotos: "Oh wat leuk, je ziet er net uit als Sugar Lee Hooper!"quote:Op dinsdag 30 juni 2015 11:48 schreef beequeen het volgende:
[..]
Mijn haar was niet echt dik, dus op een gegeven moment de tondeuse erover. Die plukken zijn i.d.d. vreselijk. Men zei dat ik op Sinéad O'Connor leek, ik vond dat wel een compliment.![]()
Ik ben sjaal gaan dragen, keuze genoeg. Toch ben ik blij dat mijn haar terugkomt, dikker dan ooit.
Goh, dat is aardigquote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:56 schreef Mula het volgende:
[..]
De oma van mijn vriend tijdens het bekijken van vakantiefotos: "Oh wat leuk, je ziet er net uit als Sugar Lee Hooper!"
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dankje voor de tips Beequeen en Mulaquote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:15 schreef Mula het volgende:
Bij mij verschilt het per chemo hoe ik met de zon omga. Eerste chemo werd ik niet lekker als ik op bepaalde dagen in de zon kwam. Tweede chemo was het winter. Derde chemo smeerde ik me goed in, maar had ik verder nergens last van (zelfs met 42 graden niet!). De 4e (en huidige) chemo kreeg ik wat vlekken in mijn gezicht, ookal smeerde ik me in. Heb het idee dat mn huid inmiddels gewend is, want ik heb nauwelijks nog ergens last van. Maar ik ben dan ook geen grote zonaanbidder.
Ik heb altijd het advies gekregen om heel goed met een hoge factor te smeren en te kijken hoe ik me voel in de zon. Het is me nooit compleet verboden.
Yvonne, hoe is het gister gegaan? Heb je je usb-aansluiting?![]()
Beequeen, wat rot dat je nu met die hitte chemo krijgt. (ikzelf ook bedenk ik me net!) Ik snap je probleem met verjaardagen enzo. Heel vervelend, want ik ben er zelf eigenlijk best weinig mee bezig.
Ik denk niet dat dit de plek is waar ik m'n argumenten moet neerplempen, maar dat ben ik toch met je oneens hoor iteejertje. Het systeem rondom kanker is mi er vooral één van onmacht. Het lijkt alsof de ziekte de wetenschap steeds een stap voor is. Dat het geld naar de verkeerde kant stroomt, ben ik dan wel weer met je eens.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:29 schreef iteejer het volgende:
Ik blijf het een niet te verteren behandelwijze vinden. Ja, er is niets anders, etc. Maar toch. Een behandeling die imo alleen maar voort kan komen uit een mentaliteit en een vertechnologisering van het medische, die immers op grensverleggend vlak niets anders gewend is dan massaal proefdieren doodziek te maken en te zien hoe ze al dan niet beter worden.
Dit bedoel ik niet als het zoveelste 'arme beestjes' verhaal, maar wel als een indicatie dat waar het aanbrengen van ziektes geaccepteerd wordt als noodzakelijk kwaad, het niet zo'n heel grote stap is om te accepteren dat chemo's mensen doodziek maken. Hoera, een paar maanden erbij, en er is weer een jaar lang kwelling goedgepraat. Of dat nu van mensen of dieren is.
The fight against cancer is in 1970 begonnen, sindsdien zijn er honderden miljarden ingegaan - en is de kans dat we kanker krijgen met 350% gestegen.
En ik geloof niet in complotten, of individuele evil minds die dit opzetten om rijk van te worden, echt niet. Het systeem zelf is echter wel zodanig dat het a) accepteert dat dit leed er is (want anders haak je tijdens je studie al af) en b) automatisch zich als een kompasnaald richt naar de richting die het meeste geld op brengt.
Anyway het staat me tegen. Heeft het altijd gedaan en nu nog veel meer. Ik weiger te geloven dat we met z'n allen hier genoegen mee moeten blijven nemen.
Als het reguliere circuit nou eens serieus aandacht zou besteden aan totaal andere invalshoeken. En dan echt veel grootschaliger dan nu in niches her en der al wel gebeurt.
Ja, ik had al spijt het hier neergezet te hebben, dit is er niet de plek voor. Al ben ik het uiteraard niet met jou eens in deze. En daar heb ik genoeg argumenten voorquote:Op dinsdag 30 juni 2015 22:46 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit de plek is waar ik m'n argumenten moet neerplempen, maar dat ben ik toch met je oneens hoor iteejertje. Het systeem rondom kanker is mi er vooral één van onmacht. Het lijkt alsof de ziekte de wetenschap steeds een stap voor is. Dat het geld naar de verkeerde kant stroomt, ben ik dan wel weer met je eens.
Ooit gaan we hier een whiskey-geïnduceerde discussie over hebben. Voor nu is het vooral klote
Dat is ook een moelijke materie, ik verpleegde iemand met ALS en die was woest toen hij hoorde van de zelfmoord van Anthonie Kamerling. Hij was aan het knokken voor zijn leven en een ander springt er maar luchtigjes mee om.quote:Op woensdag 1 juli 2015 10:03 schreef Gia het volgende:
.
En dan plegen er hier 2 tieners zelfmoord.
Zo onbegrijpelijk als je vaak praat met mensen die keihard vechten om te leven.
Ik ben het met je eens hoor, maar je geeft het zelf al aan. Er zijn geen alternatieven (zeggen ze).quote:Op woensdag 1 juli 2015 06:42 schreef iteejer het volgende:
Ja, ik had al spijt het hier neergezet te hebben, dit is er niet de plek voor. Al ben ik het uiteraard niet met jou eens in deze. En daar heb ik genoeg argumenten voor
Oh ja, die ben ik ook al tegengekomen, het is allemaal ongemakkelijk.quote:Op woensdag 1 juli 2015 10:49 schreef Mula het volgende:
Ik vond de plaatsing van de usb ook best tegenvallen. Mijn huid voelde enorm opgerekt. Deed geen pijn, maar voelde wel erg vervelend. Fijn dat het erop zit Yvonne!
Dat hele "weet je wel hoe zwaar ik het heb"-gebeuren heb ik voornamelijk andersom gehad; dat mensen niks meer tegen mij zeiden wat ook maar een beetje op klagen leek, want "jij hebt het pas echt zwaar". Vond ik dikke onzin. Dat ik ziek ben, betekent niet dat iemand anders niet mag klagen.
Idd. Ik gebruik factor 50 want bleekscheetje hé.quote:Op woensdag 1 juli 2015 11:20 schreef clumsy_clown het volgende:
Allemaal aan de factor 50 he met deze zon, ongeacht huidtype en of je lang of kort in de zon blijft.
In dit geval had de jongen het uitgemaakt. Meisje springt voor de trein. Jongen voelt zich schuldig, springt ook. Ze waren overigens rond de 19.quote:Op woensdag 1 juli 2015 10:29 schreef yvonne het volgende:
Dat is ook een moelijke materie, ik verpleegde iemand met ALS en die was woest toen hij hoorde van de zelfmoord van Anthonie Kamerling. Hij was aan het knokken voor zijn leven en een ander springt er maar luchtigjes mee om.
Daarbij uit het oog verliezend dat mensen die zelfmoord plegen ook worstelen met hun leven.
Dat is denk ook een van de gevaren, dat je niet een met je ziekte wordt, en je gaat oordelen over anderen 'want weet je wel hoe zwaar ik het heb' Mocht ik zo worden: graag me onder m'n hol schoppen
Neeee, dat mag weer niet van de vitamine D club!quote:Op woensdag 1 juli 2015 11:20 schreef clumsy_clown het volgende:
Allemaal aan de factor 50 he met deze zon, ongeacht huidtype en of je lang of kort in de zon blijft.
Nah, das alweer een tijdje weerlegd. Als je je elke dag compleet in zou smeren, zou je inderdaad niets hebben aan de zo'n. In de praktijk smeren mensen al minder dan de bedoeling is, en op zo'n dag als vandaag zijn de gevaren van verbranding veel meer aanwezig. Echt hoor, gewoon smeren.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:49 schreef yvonne het volgende:
[..]
Neeee, dat mag weer niet van de vitamine D club!
zo is dat! desnoods kom ik je bezoeken om je op te vrolijkenquote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:44 schreef de_boswachter het volgende:
Sterkte Yvonne! Ik lees je verhaal nu pas en schrok net als elke andere keer dat er iemand de diagnose 'kanker' krijgt. Verschrikkelijk. FOK helpt je wel deels door deze zware periode heen te komen
Ikvindergeenpestmeeran.quote:Op zondag 12 juli 2015 09:35 schreef Gia het volgende:
Wen daar maar aan, Yvonne, dat gaat voorlopig niet over.
3 jaar na dato heb ik er nog steeds last van. Hoewel ik het laatste half jaar ook wel actieve periodes heb.
Voordeel, je kunt de kuren wegslapen. Ik sliep zoveel dat ik last van mijn rug kreeg. Heb toen een dik heel zacht deken, dubbelgevouwen op bed gelegd. Hielp.
Ik zou willen dat ik je gerust kon stellen, dat het kuren went, maar dat is niet zo. Het wordt steeds zwaarder. Zorg goed voor jezelf en laat goed voor je zorgen. Neem aangeboden hulp aan. Ik dacht dat ik het ook wel alleen kon rooien. Niet dus.
Vind het zo erg. Wens jou en de anderen hier die dit proces door moeten heel veel sterkte en liefs.quote:Op zondag 12 juli 2015 15:51 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ikvindergeenpestmeeran.
Ik zou zo terugkiezen naar die misselijkheid en kotsen, dit verlammende vind ik veel erger. Ik heb nu het gevoel overal naast te staan, geen dingen meer zelf in de hand te hebben.
Maar alle lieve en hartelijke dingen doen enorm goed!
Haha hoe herkenbaar! Ik 'ging' ook voor de Sinead O'Connorlook, maar kwam ook tevoorschijn als Sugar Lee Hooper 😂quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:56 schreef Mula het volgende:
[..]
De oma van mijn vriend tijdens het bekijken van vakantiefotos: "Oh wat leuk, je ziet er net uit als Sugar Lee Hooper!"
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, dat probleem had ik ook.quote:Op maandag 13 juli 2015 01:31 schreef snny het volgende:
[..]
Haha hoe herkenbaar! Ik 'ging' ook voor de Sinead O'Connorlook, maar kwam ook tevoorschijn als Sugar Lee Hooper 😂
Weet je al wat meer Mula? Ik duim voor betere berichtenquote:Op zondag 12 juli 2015 18:59 schreef Mula het volgende:
Rot Yvonne, maar: je hebt er toch maar mooi al 2 achter de rug!
Ik ben wederom aan het wachten. Mijn leverwaarden zijn ineens een stuk hoger en het is de vraag of de chemo wel werkt.
Ik ben einde van de week naar het ziekenhuis geweest voor bloedprikken. Leverwaarden waren gezakt, dus de ct-scan is afgezegd.quote:Op zondag 19 juli 2015 17:14 schreef mrien het volgende:
[..]
Weet je al wat meer Mula? Ik duim voor betere berichten
Da's goed nieuws! Toch?quote:Op zondag 19 juli 2015 18:09 schreef Mula het volgende:
[..]
Ik ben einde van de week naar het ziekenhuis geweest voor bloedprikken. Leverwaarden waren gezakt, dus de ct-scan is afgezegd.
Dankje.quote:Op zondag 19 juli 2015 19:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Da's goed nieuws! Toch?
Ik heb zoveel bewondering voor je. Mijn traject stelde, vergeleken bij jou, niets voor. Nou ja, niet niets, maar met een (hopelijk minimaal 25 jaar) eindsituatie.
Hou vol Mula, ik denk vaak aan je.
Lichtpuntje tochquote:Op zondag 19 juli 2015 20:10 schreef Mula het volgende:
[..]
Dankje.![]()
Ja, het is goed nieuws. Ik maakte me er zelf niet zo heel erg veel zorgen over (daarom moest ik ook tussendoor bloedprikken; ik vond de scan niet nodig, maar de dr wou de scan alleen afzeggen als de waarden na 10 dagen niet gestegen waren), maar toch is het allemaal afwachten. Heel vervelend.
Met mij gaat het goed hoor. Nog steeds heel erg veel last van mijn spieren maar kanker- en chemotechnisch gaat het goed.
Wist dit niet...quote:
Balen dat je je zo rot hebt gevoeld! Hopelijk voel je je nu beter.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:28 schreef Mula het volgende:
Hier gaat het wel (weer) ok. Vorige week behoorlijk belabberd geweest van de chemo. Ik heb nogal last van de anti-allergische-reactie-medicijnen die ik krijg en op mijn verzoek is het de laatste keer gehalveerd. Geen goed plan.![]()
Voor de rest ben ik wel een beetje klaar met alles.Het is een enorm heftig jaar geweest en het begint zolangzamerhand echt tijd te worden voor vakantie. Gelukkig niet te lang meer wachten.
Ja, het gaat wel weer hoor. Niet meer ziek(ig) in ieder geval.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 20:00 schreef c-u-t-e het volgende:
[..]
Balen dat je je zo rot hebt gevoeld! Hopelijk voel je je nu beter.
Waar ga je heen op vakantie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |