abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151866096
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 18:19 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Niet specifiek; het zijn vooral mensen welke, via contacten die zich al in Europa bevinden, een mogelijkheid tot winst zien. Immers, de kosten die je betaald voor de reis liggen vele malen hoger dan dergelijke individuen kwijt zijn aan kosten dus de hoeveelheden geld die er in omgaan zijn waarschijnlijk enorm. Je voedt mensen propaganda omtrent Europa, bent streng genoeg om mensen in het gareel te houden maar niet te hard zodat ze afhaken en je vormt een systeem waar mensen constant gebruik van willen maken, zeker als hen beloofd wordt dat de reis plus het leven in Europa makkelijker en beter is dan in het eigen land te blijven, dit te helpen opbouwen enzovoorts.

Daarbij kan ISIS wel degelijk een rol spelen. Zie dit artikel van Der Spiegel over de organisatie en hoe weinig het met religie en hoeveel het met politiek en geraffineerde tactieken (inclusief grootschalige infiltratie) te maken heeft. Die weten heus wel hoe ze een dergelijke structuur op kunnen zetten.
Winsten zijn enorm idd. Bootje met 900 mensen zeg even vanuit Turkije naar Italië grost 6.000 $ pp = 5,4 miljoen. Boot 2 ton, kapitein en bemanning 1 ton, bijkomende kosten 1 ton. Winst 5 miljoen.
1 persoon per boot mag gratis mee om Allah gunstig te stemmen, dus 6.000$ extra kosten.
Als ze omslaan gaan ze naar Allah in het paradijs. Heb je een zuiver geweten ook.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 20-04-2015 18:30:00 ]
I´m back.
pi_151866106
Kan iemand mij vertellen waarom het zo moeilijk is deze vluchtelingen direct terug te varen naar Libië als je ze uit het water hebt gered. Mag dat juridisch niet ofzo? of houdt Libië dat tegen.
pi_151866176
quote:
2s.gif Op maandag 20 april 2015 18:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Je moet ook niet vergeten dat die mensen die er wat van maken thuis, dus niet hierheen komen. Die mensen zijn in feite voor ons dus onzichtbaar, omdat we ze nooit zullen zien.

Genoeg landen in Afrika die booming zijn bijvoorbeeld. Luanda? Dubai van Afrika. Rwanda, waaroveral glasvezel aangelegd wordt, Nigeria, wat hele steden uit de grond stampt. Genoeg mensen daar die er wat van maken hoor.
Ja, maar over het algemeen is het toch de beter opgeleide bovenlaag die zich in Europa als vluchteling meldt, dat is doorgaans niet goed voor de achterblijvers en de toekomst van het land in kwestie.

Het werkt gewoon niet meer, de vluchtelingenverdragen zijn gemaakt voor een paar duizend mensen die hun land moesten ontvluchten omdat ze persoonlijk zouden worden vervolgd/gemarteld/vermoord omdat ze zich voor de verkeerde politieke stroming hadden ingezet of iets dergelijks. Voor massale oorlogsvlucht is het gewoon niet geschikt, zeker niet als je samen met je bondgenoten oorlogen gaat beginnen, uitlokken en helpen escaleren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_151866219
We kunnen die westerse waarden/cultuur etc. die ze zo graag willen toch ook gewoon naar daar brengen? Iedereen blij. Dit probleem blijft de komende 100 jaar en wordt alleen maar groter.

Ik zeg terug koloniseren! Van Libië en zeer veel andere plekken in Afrika valt heus wel iets moois te maken.
pi_151866290
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 18:28 schreef Speculant. het volgende:
We kunnen die westerse waarden/cultuur etc. die ze zo graag willen toch ook gewoon naar daar brengen? Iedereen blij. Dit probleem blijft de komende 100 jaar en wordt alleen maar groter.

Ik zeg terug koloniseren! Van Libië en zeer veel andere plekken in Afrika valt heus wel iets moois te maken.
Daar voel ik wel wat voor, onder de EU dan wel te verstaan. Als Libië zijn zaakjes niet kan oplossen dan maar koloniseren zoals het vroeger vrij normaal was.
pi_151866353
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 18:23 schreef MakkieR het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom het zo moeilijk is deze vluchtelingen direct terug te varen naar Libië als je ze uit het water hebt gered. Mag dat juridisch niet ofzo? of houdt Libië dat tegen.
Dat laatste vooral. Veel beslissingen worden vooral tegengehouden door onze huidige visies omtrent moreel, ethiek en het 'goed willen doen voor iedereen'. Het idee van een VN-missie naar een Afrikaans land sturen maar doordat de regels van het behandelen van conflict opgesteld zijn door ambtenaren welke nooit een oorlog ervaren hebben nauwelijks effectief kan handelen. We mogen vluchtingen niet terug sturen omdat dit ethisch niet goed is, maar ze in Italië achterlaten is eveneens niet menselijk gezien de omstandigheden waar deze mensen in terecht komen doordat de Europese landen waar de meeste vluchtelingen aankomen (en later naartoe gaan) de huidige hoeveelheid niet aankunnen. Zie het als tijdens de Balkanoorlog; we mogen mensen niet in veiligheid brengen en verplaatsen omdat we bijdragen aan etnische zuivering, maar we mogen potentiële paramilitaire organisaties die deze mensen willen vermoorden niet oppakken want dan kiezen we een kant.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_151866497
Bouw op een paar van die onbewoonde eilandjes bij Griekenland een mooie grote stad en je bent klaar.
Eilanden zat daar.
Zonder wrijving geen glans
pi_151866547
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 18:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Bouw op een paar van die onbewoonde eilandjes bij Griekenland een mooie grote stad en je bent klaar.
Eilanden zat daar.
Atlantis? ;).
I´m back.
  maandag 20 april 2015 @ 18:39:59 #129
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_151866585
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 18:14 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Maar hoe stel je je optie 2 voor? Ze willen niet geholpen worden, ze willen onderhouden worden.
Sommigen wel, inderdaad. Je moet de mensen die dus wel iets willen gaan helpen. Dat doe je niet door voedselhulp of spullen te brengen, maar zoals al gezegd handelsbarriëres op te heffen, telecominfrastructuur te installeren, onderwijs te bevorderen.
En de Afrikaanse man is natuurlijk ook een negatieve factor in dit. Die laat zijn vrouw alles doen en hangt zelf het liefste een beetje rond. Geef de macht in Afrika maar aan de vrouwen, slechter dan de mannen kunnen ze het niet doen. Dit mag best wel met een beetje druk gebeuren.
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 18:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, maar over het algemeen is het toch de beter opgeleide bovenlaag die zich in Europa als vluchteling meldt, dat is doorgaans niet goed voor de achterblijvers en de toekomst van het land in kwestie.

Het werkt gewoon niet meer, de vluchtelingenverdragen zijn gemaakt voor een paar duizend mensen die hun land moesten ontvluchten omdat ze persoonlijk zouden worden vervolgd/gemarteld/vermoord omdat ze zich voor de verkeerde politieke stroming hadden ingezet of iets dergelijks. Voor massale oorlogsvlucht is het gewoon niet geschikt, zeker niet als je samen met je bondgenoten oorlogen gaat beginnen, uitlokken en helpen escaleren.
Helemaal waar.
Aanvulling: deze verdragen zijn ook opgesteld in een tijd dat de transportmogelijkheden veel kleiner waren. Voor een Afrikaan lag Europa net zo ver als de maan nu. Tegenwoordig is dat ook anders.
The End Times are wild
pi_151866588
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 18:31 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Daar voel ik wel wat voor, onder de EU dan wel te verstaan. Als Libië zijn zaakjes niet kan oplossen dan maar koloniseren zoals het vroeger vrij normaal was.
Dat zal toch wel moeten gebeuren. Je hebt daar een bevolkingsexplosie die met een flinke economische groei(wat er al niet is) niet eens kan worden bijgebeend. Zelf kunnen ze het niet. In geen enkel land daar.

Libie en vele andere landen laten duidelijk zien dat ze supervisie nodig hebben. Ze zijn bevrijdt van een onderdrukkende dictator wat ze allemaal erg graag wilden, maar het vervolgens beter doen lukt ze dus klaarblijkelijk niet :')
pi_151866592
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 18:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Atlantis? ;).
Ja, waarom niet.
Wij gaan dit probleem in de EU nooit op kunnen vangen. Dus denk out of the box en creëer ruimte voor die mensen. Maar pleur ze niet zomaar in een land waar niemand op ze zit te wachten....
  maandag 20 april 2015 @ 18:40:58 #132
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_151866615
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 18:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Eilanden zat daar.
Ja, en hoe gaan die eilanden zichzelf dan bedruipen? Het probleem is niet dat er geen grond genoeg is in Afrika. Integendeel, er is daar veel meer ruimte dan in Europa.
The End Times are wild
pi_151866619
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 18:32 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Dat laatste vooral. Veel beslissingen worden vooral tegengehouden door onze huidige visies omtrent moreel, ethiek en het 'goed willen doen voor iedereen'. Het idee van een VN-missie naar een Afrikaans land sturen maar doordat de regels van het behandelen van conflict opgesteld zijn door ambtenaren welke nooit een oorlog ervaren hebben nauwelijks effectief kan handelen. We mogen vluchtingen niet terug sturen omdat dit ethisch niet goed is, maar ze in Italië achterlaten is eveneens niet menselijk gezien de omstandigheden waar deze mensen in terecht komen doordat de Europese landen waar de meeste vluchtelingen aankomen (en later naartoe gaan) de huidige hoeveelheid niet aankunnen. Zie het als tijdens de Balkanoorlog; we mogen mensen niet in veiligheid brengen en verplaatsen omdat we bijdragen aan etnische zuivering, maar we mogen potentiële paramilitaire organisaties die deze mensen willen vermoorden niet oppakken want dan kiezen we een kant.
Dus het is uiteindelijk kiezen uit twee kwaden of je laat zoals het is waardoor de vluchtelingen toestroom alleen maar toeneemt of je neemt een hardere positie in, door deze vluchtelingen wel uit het water te redden maar ze vervolgens terug te brengen naar Libie. Hoe dan ook het laten verdrinken lijkt mij een meer vreselijke en zekere dood dan dat de vluchtelingen worden teruggebracht. Is natuurlijk op zich wel een dilemma.
  maandag 20 april 2015 @ 18:41:59 #134
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_151866647
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 18:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ja, waarom niet.
Wij gaan dit probleem in de EU nooit op kunnen vangen. Dus denk out of the box en creëer ruimte voor die mensen. Maar pleur ze niet zomaar in een land waar niemand op ze zit te wachten....
Er is ruimte genoeg. In Afrika. Het probleem is welvaarts. Dat moeten we creeeren. In Afrika, niet aan de Griekse kust.
Die eilandjes zijn binnen 10 jaar net zo arm als Afrika, en dan komen ze alsnog.
The End Times are wild
pi_151866657
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 18:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, en hoe gaan die eilanden zichzelf dan bedruipen? Het probleem is niet dat er geen grond genoeg is in Afrika. Integendeel, er is daar veel meer ruimte dan in Europa.
Ja dat weet ik, maar blijkbaar is het niet veilig daar. Creëer gewoon een aantal grote steden op een paar eilanden. Kunnen ze zelf werken ook daar op dat eiland in die stad. Zo'n gek idee lijkt mij dit niet..
pi_151866729
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 18:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er is ruimte genoeg. In Afrika. Het probleem is welvaarts. Dat moeten we creeeren. In Afrika, niet aan de Griekse kust.
Die eilandjes zijn binnen 10 jaar net zo arm als Afrika, en dan komen ze alsnog.
"We moeten creëren"? We hebben al genoeg problemen zelf, vind ik.
Hoe veel jaar schat jij in dat we de volgende economische crisis krijgen? 3 jaar, hooguit?
I´m back.
pi_151866755
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 18:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

En de Afrikaanse man is natuurlijk ook een negatieve factor in dit. Die laat zijn vrouw alles doen en hangt zelf het liefste een beetje rond. Geef de macht in Afrika maar aan de vrouwen, slechter dan de mannen kunnen ze het niet doen. Dit mag best wel met een beetje druk gebeuren.

We doen momenteel het slechtste dat een slecht mens bedenken kan: die luie man nog luier maken dan hij al is. Top. :')
  maandag 20 april 2015 @ 18:47:21 #138
348347 djgrasveld
Official Fuckbuddy
pi_151866783
We hebben hier in Nederland anno 2015 nog steeds veel te weinig stopcontacten en jullie hebben het over negers die proberen de EU in te komen op een vlot. Waar zijn onze prioriteiten gebleven?
geen shampoo maar ik zit in haar
pi_151866928
Nog even een vraag tussendoor kunnen jullie op dit moment bootvluchteling zijn met je gezin?
Zou ik nu op dit moment 18.000 $ op tafel moeten leggen. Ik zeg nee, dat kan ik nu niet.
I´m back.
pi_151866982
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 18:52 schreef Ryan3 het volgende:
Nog even een vraag tussendoor kunnen jullie op dit moment bootvluchteling zijn met je gezin?
Zou ik nu op dit moment 18.000 $ op tafel moeten leggen. Ik zeg nee, dat kan ik nu niet.
Jij hebt gewoon niet de goede connecties bij terreurorganisaties.
  maandag 20 april 2015 @ 18:54:16 #141
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_151866988
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 18:47 schreef djgrasveld het volgende:
We hebben hier in Nederland anno 2015 nog steeds veel te weinig stopcontacten en jullie hebben het over negers die proberen de EU in te komen op een vlot. Waar zijn onze prioriteiten gebleven?
djgrasveld for president!
leef de leven
  maandag 20 april 2015 @ 18:56:52 #142
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_151867078
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 18:52 schreef Ryan3 het volgende:
Als je je huis, auto en huisraad verkoopt? Bootvluchtelingen laten alles achter.
pi_151867096
quote:
5s.gif Op maandag 20 april 2015 18:56 schreef Terecht het volgende:

[..]

Als je je huis, auto en huisraad verkoopt? Bootvluchtelingen laten alles achter.
Dat is niet veel waard als iedereen alles wil verkopen om bootvluchteling te worden.
I´m back.
pi_151867407
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 18:41 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dus het is uiteindelijk kiezen uit twee kwaden of je laat zoals het is waardoor de vluchtelingen toestroom alleen maar toeneemt of je neemt een hardere positie in, door deze vluchtelingen wel uit het water te redden maar ze vervolgens terug te brengen naar Libie. Hoe dan ook het laten verdrinken lijkt mij een meer vreselijke en zekere dood dan dat de vluchtelingen worden teruggebracht. Is natuurlijk op zich wel een dilemma.
Uiteindelijk is dat wel het voornaamste probleem inderdaad. Zeker omdat wij, als Europeanen, er vaak heel contradictief tegenover staan. Neem Noord-Korea bijvoorbeeld, hetgeen ook wel "the land of lousy options" genoemd wordt omdat het beter is dat het land blijft bestaan dan dat we het binnenvallen en bevrijden. Dat levert namelijk a). miljoenen vluchtingen op in de al instabiele regio's in China en de VS en Europa kunnen ze eveneens niet kwijt, b). een zeer ontevreden China en Rusland vanwege een verenigd, Westers georiënteerd, Korea, c). een onvoorstelbaar hoog bedrag dat Zuid-Korea moet betalen om het noorden op de been te krijgen en d). het een interventie van mogelijk miljoenen levens kost, een (ten dele) verwoest Seoel oplevert enzovoorts. Een West- versus Oost-Duitsland maar dan een flink aantal machten hoger. Ofwel, voor iedereen behalve de Noord-Koreaanse bevolking is het beter dan het land blijft bestaan. Dat accepteren Westerse landen.

Echter, als het gaat over (tien)duizenden bootvluchtelingen dan voelen we opeens de onverzadigbare drang iedereen te helpen ondanks dat de nationale systemen het qua additionele werkeloosheid, gezondheidszorg en huisvesting niet aankunnen. Dat schept potentiële problemen die weinigen willen lijkt mij. Zeker omdat hetgeen wel geboden wordt vaak helemaal niet gunstig is voor de meeste vluchtelingen, wij door (in)directe stimulatie (het Rode Kruis of een Zweedse minister die zegt dat iedereen welkom is) individuen bewust in de mensenhandel en alle negatieve gevolgen (van verkrachting tot slavenarbeid tot moord) duwen en alsnog het idee creëren dat Europa een soort paradijs waar een ongelimiteerd bevolkingsaantal per definitie kan leven in een niet-bestaande utopie.
- Fernando Pessoa
  maandag 20 april 2015 @ 19:08:53 #145
440943 Jibberwism
Hekel aan alles.
pi_151867500
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2015 17:03 schreef Twiitch het volgende:
Stop met het opvissen van migranten letterlijk tientallen kilometers voor de Libische kust. Wanneer ik in Engeland verzuip komt de Nederlandse kustwacht mij ook niet redden.
De huidige operatie beperkt zich tot onze kant bij mijn weten.
Walk the streets for moestuin, you don't care if it's wrong or if it's right.
pi_151867618
quote:
5s.gif Op maandag 20 april 2015 18:56 schreef Terecht het volgende:

[..]

Houdt er wel rekening mee dat het hebben van een huis, auto en meubilair minder gebruikelijk is dan hier. Zeker in een land als Ethiopië bijvoorbeeld. Dat brengt hen alsnog in een andere positie dan een gezien met modaal inkomen in Nederland.
- Fernando Pessoa
  maandag 20 april 2015 @ 19:23:04 #147
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_151867980
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 17:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het geld (die wasmachines en mobieltjes) is echt totaal onbelangrijk vergeleken met de ontwrichting van de maatschappij bij een grote instroom van derde-wereldbewoners over langere tijd. Die gevolgen gaan veel verder dan een kratje bier minder drinken of minder ver op vakantie (wat allemaal toch niet zoveel uitmaakt). Het gaat om de ontwrichting van de samenleving, totaal andere normen en waarden die afgedwongen worden, fraude en corruptie, onleefbaar worden van wijken, rechten van vrouwen, homo's die onder druk komen, het veranderen van de arbeids- en spaarmoraal van de Nederlanders, geen woonruimte voor jonge Nederlandse gezinnen.
Als het enkel ging over dat klein beetje welvaart wat die opvang ons nu kost, dan maakte ik me niet eens zorgen, dat kunnen we toch gemakkelijk missen?
Uitstekend verwoord
pi_151868162
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 19:12 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Houdt er wel rekening mee dat het hebben van een huis, auto en meubilair minder gebruikelijk is dan hier. Zeker in een land als Ethiopië bijvoorbeeld. Dat brengt hen alsnog in een andere positie dan een gezien met modaal inkomen in Nederland.
Bovendien de prijs gaat omlaag, omdat er meerdere mensen alles verkopen. Een inboedel ga je tegen een fractie van de echte prijs verkopen, idem auto en huis.
I´m back.
pi_151868222
quote:
14s.gif Op maandag 20 april 2015 19:23 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Uitstekend verwoord
En toch gaat het gebeuren.
I´m back.
pi_151868431
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 18:23 schreef MakkieR het volgende:
Daar is Europa te politiek correct voor en het zal ook wel te maken hebben met de lobby van de vluchtelingenorganisaties.

Australie doet dat wel gewoon. Ze deporteren daar de bootvluchtelingen naar Papoea Nieuw Guinea. Daarbij is het zo geregeld dat een immigrant per boot nooit een verblijfsvergunning zal krijgen. Dat beleid zorgt voor een afschrikeffect en is zeer effectief.

https://decorrespondent.n(...)ag/24356189-832bbfd3

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2015 19:35:50 ]
  maandag 20 april 2015 @ 19:40:38 #151
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_151868650
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 17:28 schreef Hathor het volgende:
Wat dan? Er is namelijk geen tussenweg.
Ik quote jouw even om m'n gedachtespinsel te ventileren, is eindeloos flyeren vanuit vliegtuigen geen idee, ik hoor net op t journaal bij RTL dat de meeste vluchtelingen geen bleek idee hebben hoe&wat het her in Europa met asielzoekers gaat, voor hen is dit het beloofde land, werk te over en iedereen happy, niet dus, en het wordt tijd dat met alle mogelijke middelen duidelijk te maken in hun landen van herkomst, billboards, flyers, advertenties, tv commercials, allemaal met dezelfde boodschap, "there is no future for you in Europe"
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  maandag 20 april 2015 @ 19:41:06 #152
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_151868666
Op korte termijn kun je dit drama alleen maar stoppen door de bootjes terug te slepen naar Libië. Als het geen zin meer heeft om de poging te wagen dan is het snel genoeg afgelopen.

Het mag ook duidelijk zijn dat we als Europa niet heel Afrika kunnen redden. En zolang er geen strenge geboortebeperkingspolitiek gevoerd gaat worden daar is het dweilen met de kraan open. Op dat vlak moeten we dan ook voorwaarden gaan stellen in ruil voor ontwikkelingshulp.
pi_151868668
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 19:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Daar is Europa te politiek correct voor en het zal ook wel te maken hebben met de lobby van de vluchtelingenorganisaties.

Australie doet dat wel gewoon. Ze deporteren daar de bootvluchtelingen naar Papoea Nieuw Guinea. Daarbij is het zo geregeld dat een immigrant per boot nooit een verblijfsvergunning zal krijgen. Dat beleid zorgt voor een afschrikeffect en is zeer effectief.

https://decorrespondent.n(...)ag/24356189-832bbfd3
Dat gaat hier niet gebeuren.
I´m back.
pi_151868786
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 19:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat gaat hier niet gebeuren.
Waarom denk je dat?

Ik hoorde gisteren op Nieuwsuur dat Europa juist voor op de langere termijn een strenger immigratiebeleid wilt invoeren.
pi_151868827
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 19:43 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?

Ik hoorde gisteren op Nieuwsuur dat Europa juist voor op de langere termijn een strenger immigratiebeleid wilt invoeren.
Maar ze gaan geen gammele bootjes terugtrekken joh, wat denk jij dan?
I´m back.
pi_151869314
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 19:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar ze gaan geen gammele bootjes terugtrekken joh, wat denk jij dan?
Je kan ze ook eerst overhevelen naar een fatsoenlijk schip, dat zijn maar praktische details.

Uiteindelijk moet er toch dergelijk beleid komen want anders stopt de toestroom niet. De enorme risico's schrikt ze niet af dus de enige manier is duidelijk maken dat je gegarandeerd niet wordt toegelaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2015 19:57:56 ]
pi_151869393
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 19:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Je kan ze ook eerst overhevelen naar een fatsoenlijk schip, dat zijn maar praktische details.

Uiteindelijk moet er toch dergelijk beleid komen want anders stopt de stroom niet. De enorme risico's schrikt ze niet af dus de enige manier is duidelijk maken dat je gegarandeerd niet wordt toegelaten.
Dus met gammele bootjes over de Middellandse zee en dan op een goeie boot terug? Gaat ook niet werken, denk ik.
I´m back.
  maandag 20 april 2015 @ 21:03:29 #158
117098 Hathor
Effe niet
pi_151872358
quote:
14s.gif Op maandag 20 april 2015 19:40 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik quote jouw even om m'n gedachtespinsel te ventileren, is eindeloos flyeren vanuit vliegtuigen geen idee, ik hoor net op t journaal bij RTL dat de meeste vluchtelingen geen bleek idee hebben hoe&wat het her in Europa met asielzoekers gaat, voor hen is dit het beloofde land, werk te over en iedereen happy, niet dus, en het wordt tijd dat met alle mogelijke middelen duidelijk te maken in hun landen van herkomst, billboards, flyers, advertenties, tv commercials, allemaal met dezelfde boodschap, "there is no future for you in Europe"
ISIS says ROFL
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_151872744
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 17:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, weg met die kutcultuur die zo weinig respect heeft voor het menselijke leven.
Wat is dit voor onzin. Alsof we ons niet blauw betalen aan ontwikkelingshulp, Serious Request, en alle andere avondvullende acties voor de zoveelste ramp in de derde wereld. In welk universum leef jij?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_151873462
Drie keer de bootjes terugslepen naar Libië en eind 2015 is het aantal drenkelingen opeens drastisch gedaald. Als je het signaal afgeeft dat je ze zelfs honderd kilometer uit de kust bij Libië al komt ophalen, stimuleer je dit. We laten ons chanteren door islamitische mensensmokkelaars van het ergste soort. Waarom kunnen die katholieken in het zuiden niet even wat pragmatischer denken in plaats van de torn van God te vrezen?
pi_151873666
Kan er niet ff een centraal bootvluchtelingen topic komen? Ik hou het niet meer bij zo.
  maandag 20 april 2015 @ 22:20:51 #162
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_151876228
Natuurkijke selectie ^O^

Ze zijn gewoon zo dom dat ze met z'n alle aan 1 kant gaan staan. Nou dan verdien je het niet om hier te komen.
leef de leven
  maandag 20 april 2015 @ 22:29:07 #163
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_151876589
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 18:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

"We moeten creëren"? We hebben al genoeg problemen zelf, vind ik.
Hoe veel jaar schat jij in dat we de volgende economische crisis krijgen? 3 jaar, hooguit?
We hebben geen keuze. Het is dat of overspoeld worden door vluchtelingen en onze eigen welvaart verliezen. Onze huidige problemen zijn marginaal vergeleken met die elders in de wereld of als hier 4 miljoen vluchtelingen opgevangen moeten worden.
The End Times are wild
  maandag 20 april 2015 @ 22:32:00 #164
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_151876687
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 19:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En toch gaat het gebeuren.
Als we doorgaan zoals nu (feitelijk dus niks doen) wel. We moeten zorgen dat de omstandigheden in Afrika acceptabel zijn voor de mensen daar. Die stappen ook niet voor de lol op een levensgevaarlijke boottocht, hun familie achterlatend. Dat is een inspanning, gelijk aan Marshall of een oorlog, die we gewoon moeten leveren. Er is geen keuze. Ik weet zeker dat we dit kunnen als we willen.
The End Times are wild
pi_151876693
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:20 schreef RRuben het volgende:
Natuurkijke selectie ^O^

Ze zijn gewoon zo dom dat ze met z'n alle aan 1 kant gaan staan. Nou dan verdien je het niet om hier te komen.
Jij vindt het wel goed dat er honderden mensen zijn verzopen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2015 22:32:17 ]
pi_151876778
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als we doorgaan zoals nu (feitelijk dus niks doen) wel. We moeten zorgen dat de omstandigheden in Afrika acceptabel zijn voor de mensen daar. Die stappen ook niet voor de lol op een levensgevaarlijke boottocht, hun familie achterlatend. Dat is een inspanning, gelijk aan Marshall of een oorlog, die we gewoon moeten leveren. Er is geen keuze. Ik weet zeker dat we dit kunnen als we willen.
Ik zat net te lezen wat de EU wil doen, 10 maatregelen. En iedereen weet gewoon dat er niets van terecht komt... :').
I´m back.
pi_151876821
Er is maar een oplossing wat mij betreft en dat is alle bootjes terugslepen naar libie etc. De vluchtelingen daar op het sttrand zetten en het bootje naar de kelder jagen.

Kunnen de vluchtelingen de horrorverhalen doorvertellen.

Er is geen ontkomen aan om de grenzen potdicht te doen en illegale vluchtelingen per definitie geen verblijfsrecht te geven. Als je asiel wilt kun je je bij een consulaat melden, dat is de enige weg.

Slappe maatregelen gaan niemand verder helpen. Zachte heelmeesters maken sitnkende wonden in dit geval.
Whatever...
  maandag 20 april 2015 @ 22:35:50 #168
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_151876868
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zat net te lezen wat de EU wil doen, 10 maatregelen. En iedereen weet gewoon dat er niets van terecht komt... :').
Nee, de EU is impotent. Maar als de wal het schip niet keert dan gebeurt het wel andersom. Ik weet niet eens wat het beste zou zijn op de lange termijn.
The End Times are wild
pi_151876938
De enige oplossing is de onmenselijke oplossing. Iedereen weet het maar in een democratische samenleving ontbreekt het lef om pijnlijke, noodzakelijke maatregelen te nemen.

En dus zal de burger blijven moeten betalen tot het einde der tijden. Accepteer het.
  maandag 20 april 2015 @ 22:39:06 #170
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_151877026
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:37 schreef Confetti het volgende:
De enige oplossing is de onmenselijke oplossing. Iedereen weet het maar in een democratische samenleving ontbreekt het lef om pijnlijke, noodzakelijke maatregelen te nemen.

En dus zal de burger blijven moeten betalen tot het einde der tijden. Accepteer het.
Het verbeteren van de leefomstandigheden in Afrika is verre van onmenselijk en de enige effective methode om dit probleem op te lossen.

Het is dat of der Untergang des Abendlandes.
The End Times are wild
pi_151877204
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, de EU is impotent. Maar als de wal het schip niet keert dan gebeurt het wel andersom. Ik weet niet eens wat het beste zou zijn op de lange termijn.
We moeten even afwachten, maar dit is an sich een grotere crisis dan ISIS. Ik weet niet hoe dit gaat verlopen iig, weet wel dat EU geen deuk in een pakje boter slaat, behalve dat ze weer veel centen over de balk gaan gooien, die weer in verkeerde handen valt en het probleem niet oplost.
I´m back.
  maandag 20 april 2015 @ 22:47:57 #172
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_151877442
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

We moeten even afwachten, maar dit is an sich een grotere crisis dan ISIS. Ik weet niet hoe dit gaat verlopen iig, weet wel dat EU geen deuk in een pakje boter slaat, behalve dat ze weer veel centen over de balk gaan gooien, die weer in verkeerde handen valt en het probleem niet oplost.
Dat is inderdaad te verwachten, want de EU is volledig incompetent en verdeeld. Maar op zeker moment zal het probleem zo urgent worden dat actie geëist wordt. Dan doen nationale overheden dit. Die zijn hier wel toe in staat.
Het probleem is natuurlijk rechtstreeks gerelateerd aan ISIS. Die hebben een haalbare, effectieve en efficiënte manier gevonden om het Westen te destabiliseren: Het opwekken van grote vluchtelingenstromen. Alles wat je daarvoor nodig hebt zijn een paar gevangenen, een scherp mes en een youtube-account.
The End Times are wild
  maandag 20 april 2015 @ 22:50:50 #173
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_151877557
quote:
15s.gif Op maandag 20 april 2015 22:32 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Jij vindt het wel goed dat er honderden mensen zijn verzopen?
Ik vind het wel erg voor die mensen hoor. Maar de kans dat je zo'n tocht overleefd is nou niet bepaald hoog en toch doen ze het. Komt een beetje op eigen schuld dikke bult neer.
leef de leven
pi_151877628
China is eilanden aan het opspuiten in de Chinese zee.

Kunnen wij ook in de Middelandse zee. Die vluchtelingen daar tijdelijk onderbrengen en terugsturen zodra het kan.
pi_151877670
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 22:50 schreef RRuben het volgende:

[..]

Ik vind het wel erg voor die mensen hoor. Maar de kans dat je zo'n tocht overleefd is nou niet bepaald hoog en toch doen ze het. Komt een beetje op eigen schuld dikke bult neer.
Ze willen blijkbaar heel graag weg uit de kankerzooi die ze achterlaten he.
  maandag 20 april 2015 @ 22:55:37 #176
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_151877755
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:53 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ze willen blijkbaar heel graag weg uit de kankerzooi die ze achterlaten he.
ze willen niet graag weg. Ze willen naar 'Europa'. Was net op de TV, ze dromen er zelfs over hoe het in Europa zou zijn. Alsof dit hun Utopia is.
leef de leven
pi_151877909
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het verbeteren van de leefomstandigheden in Afrika is verre van onmenselijk en de enige effective methode om dit probleem op te lossen.

Het is dat of der Untergang des Abendlandes.
Heb je enig idee hoe godsgruwelijk groot Afrika eigenlijk is? Welke problemen er daar zijn? Hoe onderontwikkeld ze nog steeds zijn? Dat de bevolking van bijvoorbeeld Nigeria in een paar decennia bijna verdriedubbeld? Idealistische voorstellen als de leefomstandigheden in 'Afrika' kan ik niet serieus nemen.

De beste oplossing is om weer een stabiele dictatuur te installeren in Libië. Ze komen bijna allemaal via dat land.
  maandag 20 april 2015 @ 23:02:42 #178
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_151878007
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 23:00 schreef Confetti het volgende:

[..]

Heb je enig idee hoe godsgruwelijk groot Afrika eigenlijk is? Welke problemen er daar zijn? Hoe onderontwikkeld ze nog steeds zijn? Dat de bevolking van bijvoorbeeld Nigeria in een paar decennia bijna verdriedubbeld? Idealistische voorstellen als de leefomstandigheden in 'Afrika' kan ik niet serieus nemen.

De beste oplossing is om weer een stabiele dictatuur te installeren in Libië. Ze komen bijna allemaal via dat land.
Die stabiele dictatuur hadden we toch al? Tot grote tevredenheid van de Libische bevolking, die het meest welvarende en stabiele land van Afrika bewoonde?

Het zal inderdaad een hele klus zijn om Afrika op de rit te brengen. Maar in de 19e eeuw konden we dat ook. Bovendien is het geen keuze. Het is of een ondergang van het Avondland, of Afrika er bovenop helpen. Het laatste kan ons op de langere termijn ook nog verdere voordelen opleveren. Niks doen is geen optie.
The End Times are wild
  maandag 20 april 2015 @ 23:03:58 #179
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_151878059
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 22:55 schreef RRuben het volgende:

[..]

ze willen niet graag weg. Ze willen naar 'Europa'. Was net op de TV, ze dromen er zelfs over hoe het in Europa zou zijn. Alsof dit hun Utopia is.
Ze snappen niet dat alle welvaart hier ontstaan is door heel hard werken. Ze denken dat wij dit weer van een andere macht 'gekregen' hebben. Het zou ze sieren als ze zelf keihard gingen werken om iets van hun landen te maken, de potentie hebben deze landen zeker. Maar liever gaan ze hier aan het infuus.
The End Times are wild
pi_151878119
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 23:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die stabiele dictatuur hadden we toch al? Tot grote tevredenheid van de Libische bevolking, die het meest welvarende en stabiele land van Afrika bewoonde?

Het zal inderdaad een hele klus zijn om Afrika op de rit te brengen. Maar in de 19e eeuw konden we dat ook. Bovendien is het geen keuze. Het is of een ondergang van het Avondland, of Afrika er bovenop helpen. Het laatste kan ons op de langere termijn ook nog verdere voordelen opleveren. Niks doen is geen optie.
Laten we wel realistisch blijven. De kosten van deze toestroom liggen natuurlijk honderdduizend keer lager dan wat het zou kosten om van Afrika een stabiel en welvarend continent te maken zodat mensen niet eens meer hiernaartoe willen komen.

En Libië had inderdaad een stabiele dictatuur waar mensensmokkelaars geen vrij spel hadden zoals dat nu het geval is. Eigenlijk hebben we dit te danken aan Uncle Sam, Cameron en Sarkozy die als een stel cowboys dat land hebben gebombardeerd met alle gevolgen van dien. De slachting van Benghazi toendertijd had doorgang moeten vinden, hoe erg ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')