abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 april 2015 @ 19:40:38 #151
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_151868650
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 17:28 schreef Hathor het volgende:
Wat dan? Er is namelijk geen tussenweg.
Ik quote jouw even om m'n gedachtespinsel te ventileren, is eindeloos flyeren vanuit vliegtuigen geen idee, ik hoor net op t journaal bij RTL dat de meeste vluchtelingen geen bleek idee hebben hoe&wat het her in Europa met asielzoekers gaat, voor hen is dit het beloofde land, werk te over en iedereen happy, niet dus, en het wordt tijd dat met alle mogelijke middelen duidelijk te maken in hun landen van herkomst, billboards, flyers, advertenties, tv commercials, allemaal met dezelfde boodschap, "there is no future for you in Europe"
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  maandag 20 april 2015 @ 19:41:06 #152
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_151868666
Op korte termijn kun je dit drama alleen maar stoppen door de bootjes terug te slepen naar Libië. Als het geen zin meer heeft om de poging te wagen dan is het snel genoeg afgelopen.

Het mag ook duidelijk zijn dat we als Europa niet heel Afrika kunnen redden. En zolang er geen strenge geboortebeperkingspolitiek gevoerd gaat worden daar is het dweilen met de kraan open. Op dat vlak moeten we dan ook voorwaarden gaan stellen in ruil voor ontwikkelingshulp.
pi_151868668
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 19:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Daar is Europa te politiek correct voor en het zal ook wel te maken hebben met de lobby van de vluchtelingenorganisaties.

Australie doet dat wel gewoon. Ze deporteren daar de bootvluchtelingen naar Papoea Nieuw Guinea. Daarbij is het zo geregeld dat een immigrant per boot nooit een verblijfsvergunning zal krijgen. Dat beleid zorgt voor een afschrikeffect en is zeer effectief.

https://decorrespondent.n(...)ag/24356189-832bbfd3
Dat gaat hier niet gebeuren.
I´m back.
pi_151868786
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 19:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat gaat hier niet gebeuren.
Waarom denk je dat?

Ik hoorde gisteren op Nieuwsuur dat Europa juist voor op de langere termijn een strenger immigratiebeleid wilt invoeren.
pi_151868827
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 19:43 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?

Ik hoorde gisteren op Nieuwsuur dat Europa juist voor op de langere termijn een strenger immigratiebeleid wilt invoeren.
Maar ze gaan geen gammele bootjes terugtrekken joh, wat denk jij dan?
I´m back.
pi_151869314
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 19:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar ze gaan geen gammele bootjes terugtrekken joh, wat denk jij dan?
Je kan ze ook eerst overhevelen naar een fatsoenlijk schip, dat zijn maar praktische details.

Uiteindelijk moet er toch dergelijk beleid komen want anders stopt de toestroom niet. De enorme risico's schrikt ze niet af dus de enige manier is duidelijk maken dat je gegarandeerd niet wordt toegelaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2015 19:57:56 ]
pi_151869393
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 19:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Je kan ze ook eerst overhevelen naar een fatsoenlijk schip, dat zijn maar praktische details.

Uiteindelijk moet er toch dergelijk beleid komen want anders stopt de stroom niet. De enorme risico's schrikt ze niet af dus de enige manier is duidelijk maken dat je gegarandeerd niet wordt toegelaten.
Dus met gammele bootjes over de Middellandse zee en dan op een goeie boot terug? Gaat ook niet werken, denk ik.
I´m back.
  maandag 20 april 2015 @ 21:03:29 #158
117098 Hathor
Effe niet
pi_151872358
quote:
14s.gif Op maandag 20 april 2015 19:40 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik quote jouw even om m'n gedachtespinsel te ventileren, is eindeloos flyeren vanuit vliegtuigen geen idee, ik hoor net op t journaal bij RTL dat de meeste vluchtelingen geen bleek idee hebben hoe&wat het her in Europa met asielzoekers gaat, voor hen is dit het beloofde land, werk te over en iedereen happy, niet dus, en het wordt tijd dat met alle mogelijke middelen duidelijk te maken in hun landen van herkomst, billboards, flyers, advertenties, tv commercials, allemaal met dezelfde boodschap, "there is no future for you in Europe"
ISIS says ROFL
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_151872744
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 17:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, weg met die kutcultuur die zo weinig respect heeft voor het menselijke leven.
Wat is dit voor onzin. Alsof we ons niet blauw betalen aan ontwikkelingshulp, Serious Request, en alle andere avondvullende acties voor de zoveelste ramp in de derde wereld. In welk universum leef jij?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_151873462
Drie keer de bootjes terugslepen naar Libië en eind 2015 is het aantal drenkelingen opeens drastisch gedaald. Als je het signaal afgeeft dat je ze zelfs honderd kilometer uit de kust bij Libië al komt ophalen, stimuleer je dit. We laten ons chanteren door islamitische mensensmokkelaars van het ergste soort. Waarom kunnen die katholieken in het zuiden niet even wat pragmatischer denken in plaats van de torn van God te vrezen?
pi_151873666
Kan er niet ff een centraal bootvluchtelingen topic komen? Ik hou het niet meer bij zo.
  maandag 20 april 2015 @ 22:20:51 #162
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_151876228
Natuurkijke selectie ^O^

Ze zijn gewoon zo dom dat ze met z'n alle aan 1 kant gaan staan. Nou dan verdien je het niet om hier te komen.
leef de leven
  maandag 20 april 2015 @ 22:29:07 #163
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_151876589
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 18:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

"We moeten creëren"? We hebben al genoeg problemen zelf, vind ik.
Hoe veel jaar schat jij in dat we de volgende economische crisis krijgen? 3 jaar, hooguit?
We hebben geen keuze. Het is dat of overspoeld worden door vluchtelingen en onze eigen welvaart verliezen. Onze huidige problemen zijn marginaal vergeleken met die elders in de wereld of als hier 4 miljoen vluchtelingen opgevangen moeten worden.
The End Times are wild
  maandag 20 april 2015 @ 22:32:00 #164
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_151876687
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 19:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En toch gaat het gebeuren.
Als we doorgaan zoals nu (feitelijk dus niks doen) wel. We moeten zorgen dat de omstandigheden in Afrika acceptabel zijn voor de mensen daar. Die stappen ook niet voor de lol op een levensgevaarlijke boottocht, hun familie achterlatend. Dat is een inspanning, gelijk aan Marshall of een oorlog, die we gewoon moeten leveren. Er is geen keuze. Ik weet zeker dat we dit kunnen als we willen.
The End Times are wild
pi_151876693
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:20 schreef RRuben het volgende:
Natuurkijke selectie ^O^

Ze zijn gewoon zo dom dat ze met z'n alle aan 1 kant gaan staan. Nou dan verdien je het niet om hier te komen.
Jij vindt het wel goed dat er honderden mensen zijn verzopen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2015 22:32:17 ]
pi_151876778
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als we doorgaan zoals nu (feitelijk dus niks doen) wel. We moeten zorgen dat de omstandigheden in Afrika acceptabel zijn voor de mensen daar. Die stappen ook niet voor de lol op een levensgevaarlijke boottocht, hun familie achterlatend. Dat is een inspanning, gelijk aan Marshall of een oorlog, die we gewoon moeten leveren. Er is geen keuze. Ik weet zeker dat we dit kunnen als we willen.
Ik zat net te lezen wat de EU wil doen, 10 maatregelen. En iedereen weet gewoon dat er niets van terecht komt... :').
I´m back.
pi_151876821
Er is maar een oplossing wat mij betreft en dat is alle bootjes terugslepen naar libie etc. De vluchtelingen daar op het sttrand zetten en het bootje naar de kelder jagen.

Kunnen de vluchtelingen de horrorverhalen doorvertellen.

Er is geen ontkomen aan om de grenzen potdicht te doen en illegale vluchtelingen per definitie geen verblijfsrecht te geven. Als je asiel wilt kun je je bij een consulaat melden, dat is de enige weg.

Slappe maatregelen gaan niemand verder helpen. Zachte heelmeesters maken sitnkende wonden in dit geval.
Whatever...
  maandag 20 april 2015 @ 22:35:50 #168
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_151876868
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zat net te lezen wat de EU wil doen, 10 maatregelen. En iedereen weet gewoon dat er niets van terecht komt... :').
Nee, de EU is impotent. Maar als de wal het schip niet keert dan gebeurt het wel andersom. Ik weet niet eens wat het beste zou zijn op de lange termijn.
The End Times are wild
pi_151876938
De enige oplossing is de onmenselijke oplossing. Iedereen weet het maar in een democratische samenleving ontbreekt het lef om pijnlijke, noodzakelijke maatregelen te nemen.

En dus zal de burger blijven moeten betalen tot het einde der tijden. Accepteer het.
  maandag 20 april 2015 @ 22:39:06 #170
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_151877026
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:37 schreef Confetti het volgende:
De enige oplossing is de onmenselijke oplossing. Iedereen weet het maar in een democratische samenleving ontbreekt het lef om pijnlijke, noodzakelijke maatregelen te nemen.

En dus zal de burger blijven moeten betalen tot het einde der tijden. Accepteer het.
Het verbeteren van de leefomstandigheden in Afrika is verre van onmenselijk en de enige effective methode om dit probleem op te lossen.

Het is dat of der Untergang des Abendlandes.
The End Times are wild
pi_151877204
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, de EU is impotent. Maar als de wal het schip niet keert dan gebeurt het wel andersom. Ik weet niet eens wat het beste zou zijn op de lange termijn.
We moeten even afwachten, maar dit is an sich een grotere crisis dan ISIS. Ik weet niet hoe dit gaat verlopen iig, weet wel dat EU geen deuk in een pakje boter slaat, behalve dat ze weer veel centen over de balk gaan gooien, die weer in verkeerde handen valt en het probleem niet oplost.
I´m back.
  maandag 20 april 2015 @ 22:47:57 #172
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_151877442
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

We moeten even afwachten, maar dit is an sich een grotere crisis dan ISIS. Ik weet niet hoe dit gaat verlopen iig, weet wel dat EU geen deuk in een pakje boter slaat, behalve dat ze weer veel centen over de balk gaan gooien, die weer in verkeerde handen valt en het probleem niet oplost.
Dat is inderdaad te verwachten, want de EU is volledig incompetent en verdeeld. Maar op zeker moment zal het probleem zo urgent worden dat actie geëist wordt. Dan doen nationale overheden dit. Die zijn hier wel toe in staat.
Het probleem is natuurlijk rechtstreeks gerelateerd aan ISIS. Die hebben een haalbare, effectieve en efficiënte manier gevonden om het Westen te destabiliseren: Het opwekken van grote vluchtelingenstromen. Alles wat je daarvoor nodig hebt zijn een paar gevangenen, een scherp mes en een youtube-account.
The End Times are wild
  maandag 20 april 2015 @ 22:50:50 #173
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_151877557
quote:
15s.gif Op maandag 20 april 2015 22:32 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Jij vindt het wel goed dat er honderden mensen zijn verzopen?
Ik vind het wel erg voor die mensen hoor. Maar de kans dat je zo'n tocht overleefd is nou niet bepaald hoog en toch doen ze het. Komt een beetje op eigen schuld dikke bult neer.
leef de leven
pi_151877628
China is eilanden aan het opspuiten in de Chinese zee.

Kunnen wij ook in de Middelandse zee. Die vluchtelingen daar tijdelijk onderbrengen en terugsturen zodra het kan.
pi_151877670
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 22:50 schreef RRuben het volgende:

[..]

Ik vind het wel erg voor die mensen hoor. Maar de kans dat je zo'n tocht overleefd is nou niet bepaald hoog en toch doen ze het. Komt een beetje op eigen schuld dikke bult neer.
Ze willen blijkbaar heel graag weg uit de kankerzooi die ze achterlaten he.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')