Alsof de gemiddelde Nederlander dit kan betalen. Je hebt echt geen idee hèquote:Op maandag 20 april 2015 17:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik doe ook niet moreel superieur omdat ik meer bijdraag. Ik doe moreel superieur omdat ik geen egoïstische klootzak ben, die liever ieder jaar een nieuwe tv koopt dan wat mensen een menswaardige behandeling te geven.
Maar ze hebben dan ook gelijk hierin, zij regeren ons hier al. Daarom moeten we stoppen met gratis weggeven en de zweep er weer overheen trekken.quote:Op maandag 20 april 2015 17:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Qua eigenwaarde en moraal moet je ze niet vergelijken met Nederlanders. In hun ogen staan ze boven ons, omdat wij ze met van alles voorzien. Wie is er dan de machtige, de baas?
? Wat stopt die landen om ook importtarieven te heffen op onze producten, en om de roofcontracten te annuleren?quote:Op maandag 20 april 2015 17:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Omdat wij ook degenen zijn die hen een boel kansen ontnemen. We maken hun markt kapot door onze importtarieven en door dumping, we hebben roofcontracten voor hun grondstoffen, we weigeren hen te behandelen als volwaardige handelspartners. Als we daarmee zouden beginnen, zou het héél snel héél veel beter worden in Afrika.
Daarnaast, als wij hun leven veel beter kunnen maken door ons eigen leven een heel klein beetje slechter te maken, waarom zouden we dat niet doen? Zijn wij zo gehecht aan onze luxe?
Maar ja, dan zal onze economie ook achteruit gaan, en dat willen we kennelijk niet.
het gaat ze lastig af omdat ze het niet proberen. Ze zijn allemaal zo opgevoedt dat Afrika arm is en Europa rijk. Ze weten niet dat ze zelf het verschil kunnen maken. Dat ze toch Europa binnen komen heeft met de mensenrechten en wetten te maken. Hoogtijd om die aan te passen.quote:Op maandag 20 april 2015 18:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zelfstandig thuis iets van maken gaat ze lastig af. En blijkbaar is het dus niet mogelijk om ze niet binnen te laten, ze vinden altijd wel een weg. Al miljoenen is het gelukt, terwijl geen enkel Europees land een immigratieland wilde zijn!
Bij mijn weten is China niet lange tijd gekolonialiseerd geweest, opgedeeld in arbitraire gebieden, ontdaan van inheemse intelligentsia, etc.quote:Op maandag 20 april 2015 18:01 schreef RRuben het volgende:
[..]
en china dan? Die vechten zich nu ook behoorlijk terug, en die zijn nu langzamerhand de belangrijkste van de wereld aan het worden.
Sterker nog, China doet 't zelf in Afrika. Alleen wel op een andere (betere) manier. Nu outsourcing te duur begint te worden India en China, wordt Afrika steeds interessanter. Dat is wel een goed teken.quote:Op maandag 20 april 2015 18:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Bij mijn weten is China niet lange tijd gekolonialiseerd geweest, opgedeeld in arbitraire gebieden, ontdaan van inheemse intelligentsia, etc.
waarom komen er dan nog steeds veel vluchtelingen hierheen?quote:Op maandag 20 april 2015 18:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je moet ook niet vergeten dat die mensen die er wat van maken thuis, dus niet hierheen komen. Die mensen zijn in feite voor ons dus onzichtbaar, omdat we ze nooit zullen zien.
Genoeg landen in Afrika die booming zijn bijvoorbeeld. Luanda? Dubai van Afrika. Rwanda, waaroveral glasvezel aangelegd wordt, Nigeria, wat hele steden uit de grond stampt. Genoeg mensen daar die er wat van maken hoor.
Dat is vanuit hun perspectief. Vanuit ons perspectief is degene die geeft de baas en degene die ontvangt zielig.quote:Op maandag 20 april 2015 18:06 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Maar ze hebben dan ook gelijk hierin, zij regeren ons hier al. Daarom moeten we stoppen met gratis weggeven en de zweep er weer overheen trekken.
wel is china veel 'gebruikt'. Door de goedkope productie kosten is China door Amerika en Europa klein gehouden. Nu vechten ze zich weer omhoog.quote:Op maandag 20 april 2015 18:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Bij mijn weten is China niet lange tijd gekolonialiseerd geweest, opgedeeld in arbitraire gebieden, ontdaan van inheemse intelligentsia, etc.
Omdat er belachelijk veel mensen in de armste Afrikaanse landen wonen. En dit aantal zal in sommige gevallen verdubbeld zijn zo rond 2050.quote:Op maandag 20 april 2015 18:08 schreef RRuben het volgende:
[..]
waarom komen er dan nog steeds veel vluchtelingen hierheen?
Het zijn onze eigen geitenwollensokkenbreiers die ze zo opgevoed hebben. Zelf hadden ze dat nooit bedacht.quote:Op maandag 20 april 2015 18:06 schreef RRuben het volgende:
[..]
het gaat ze lastig af omdat ze het niet proberen. Ze zijn allemaal zo opgevoedt dat Afrika arm is en Europa rijk. Ze weten niet dat ze zelf het verschil kunnen maken. Dat ze toch Europa binnen komen heeft met de mensenrechten en wetten te maken. Hoogtijd om die aan te passen.
Welke inheemse intelligentsia hebben wij ze daar van ontdaan? Ze hebben dat zelf gedaan door de blanken het land uit te jagen.quote:Op maandag 20 april 2015 18:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
0,1% noem ik niet veel? Van de daadwerkelijke vluchtelingen komt iets van 5% naar europa geloof ik. Nog steeds relatief erg weinig.quote:Op maandag 20 april 2015 18:08 schreef RRuben het volgende:
[..]
Afrika is groot, er zijn verschillende gebieden.quote:Op maandag 20 april 2015 18:08 schreef RRuben het volgende:
[..]
Importtarieven waarop? Het Westen heft importtarieven op bijvoorbeeld landbouwproducten om de eigen boeren te beschermen. Wij hebben Afrika in principe niet nodig.quote:Op maandag 20 april 2015 18:06 schreef tfors het volgende:
[..]
? Wat stopt die landen om ook importtarieven te heffen op onze producten, en om de roofcontracten te annuleren?
China levert precies de concurrentie met het Westen waardoor de boven beschreven omstandigheden minder worden. Nu kunnen de Afrikaanse landen soms ook elders terecht, en ze kunnen eens vaker tegen het Westen zeggen: "Stik erin." Helaas voor hen is China maar één land en heeft het niet zo'n dikke vinger in de pap als het Westen.quote:Juist door de ontwikkelingshulp mentaliteit dat wij hun anders moeten behandelen dan andere landen omdat ze zo zielig zouden zijn, houdt die landen klein. Net zoals wij in Nl bijstandsklanten klein houden.
China behandelt Afrikaanse landen wel als volwaardige handelspartners en mede daardoor is er een enorme economische groei op dit moment in Afrika (veel hoger dan waar ook in de westerse wereld).
Maar hoe stel je je optie 2 voor? Ze willen niet geholpen worden, ze willen onderhouden worden.quote:Op maandag 20 april 2015 18:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Optie 2 is menswaardig en leidt tot vooruitgang voor iedereen.
dat klopt. Maar die mentaliteit zit er nog steeds bij hun, terwijl die periode allang afgelopen is.quote:Op maandag 20 april 2015 18:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het zijn onze eigen geitenwollensokkenbreiers die ze zo opgevoed hebben. Zelf hadden ze dat nooit bedacht.
Je zag dit 20 jaar geleden al aankomen hoor. Duurde nog lang eigenlijk, na meer dan 10 jaar oorlog in M-O.quote:Op maandag 20 april 2015 18:15 schreef RRuben het volgende:
[..]
dat klopt. Maar die mentaliteit zit er nog steeds bij hun, terwijl die periode allang afgelopen is.
Niet specifiek; het zijn vooral mensen welke, via contacten die zich al in Europa bevinden, een mogelijkheid tot winst zien. Immers, de kosten die je betaald voor de reis liggen vele malen hoger dan dergelijke individuen kwijt zijn aan kosten dus de hoeveelheden geld die er in omgaan zijn waarschijnlijk enorm. Je voedt mensen propaganda omtrent Europa, bent streng genoeg om mensen in het gareel te houden maar niet te hard zodat ze afhaken en je vormt een systeem waar mensen constant gebruik van willen maken, zeker als hen beloofd wordt dat de reis plus het leven in Europa makkelijker en beter is dan in het eigen land te blijven, dit te helpen opbouwen enzovoorts.quote:Op maandag 20 april 2015 18:14 schreef Ryan3 het volgende:
Die smokkelaars zijn dat nou ook allemaal moslims btw?
Weten we daar iets over?
Winsten zijn enorm idd. Bootje met 900 mensen zeg even vanuit Turkije naar Italië grost 6.000 $ pp = 5,4 miljoen. Boot 2 ton, kapitein en bemanning 1 ton, bijkomende kosten 1 ton. Winst 5 miljoen.quote:Op maandag 20 april 2015 18:19 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Niet specifiek; het zijn vooral mensen welke, via contacten die zich al in Europa bevinden, een mogelijkheid tot winst zien. Immers, de kosten die je betaald voor de reis liggen vele malen hoger dan dergelijke individuen kwijt zijn aan kosten dus de hoeveelheden geld die er in omgaan zijn waarschijnlijk enorm. Je voedt mensen propaganda omtrent Europa, bent streng genoeg om mensen in het gareel te houden maar niet te hard zodat ze afhaken en je vormt een systeem waar mensen constant gebruik van willen maken, zeker als hen beloofd wordt dat de reis plus het leven in Europa makkelijker en beter is dan in het eigen land te blijven, dit te helpen opbouwen enzovoorts.
Daarbij kan ISIS wel degelijk een rol spelen. Zie dit artikel van Der Spiegel over de organisatie en hoe weinig het met religie en hoeveel het met politiek en geraffineerde tactieken (inclusief grootschalige infiltratie) te maken heeft. Die weten heus wel hoe ze een dergelijke structuur op kunnen zetten.
Ja, maar over het algemeen is het toch de beter opgeleide bovenlaag die zich in Europa als vluchteling meldt, dat is doorgaans niet goed voor de achterblijvers en de toekomst van het land in kwestie.quote:Op maandag 20 april 2015 18:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je moet ook niet vergeten dat die mensen die er wat van maken thuis, dus niet hierheen komen. Die mensen zijn in feite voor ons dus onzichtbaar, omdat we ze nooit zullen zien.
Genoeg landen in Afrika die booming zijn bijvoorbeeld. Luanda? Dubai van Afrika. Rwanda, waaroveral glasvezel aangelegd wordt, Nigeria, wat hele steden uit de grond stampt. Genoeg mensen daar die er wat van maken hoor.
Daar voel ik wel wat voor, onder de EU dan wel te verstaan. Als Libië zijn zaakjes niet kan oplossen dan maar koloniseren zoals het vroeger vrij normaal was.quote:Op maandag 20 april 2015 18:28 schreef Speculant. het volgende:
We kunnen die westerse waarden/cultuur etc. die ze zo graag willen toch ook gewoon naar daar brengen? Iedereen blij. Dit probleem blijft de komende 100 jaar en wordt alleen maar groter.
Ik zeg terug koloniseren! Van Libië en zeer veel andere plekken in Afrika valt heus wel iets moois te maken.
Dat laatste vooral. Veel beslissingen worden vooral tegengehouden door onze huidige visies omtrent moreel, ethiek en het 'goed willen doen voor iedereen'. Het idee van een VN-missie naar een Afrikaans land sturen maar doordat de regels van het behandelen van conflict opgesteld zijn door ambtenaren welke nooit een oorlog ervaren hebben nauwelijks effectief kan handelen. We mogen vluchtingen niet terug sturen omdat dit ethisch niet goed is, maar ze in Italië achterlaten is eveneens niet menselijk gezien de omstandigheden waar deze mensen in terecht komen doordat de Europese landen waar de meeste vluchtelingen aankomen (en later naartoe gaan) de huidige hoeveelheid niet aankunnen. Zie het als tijdens de Balkanoorlog; we mogen mensen niet in veiligheid brengen en verplaatsen omdat we bijdragen aan etnische zuivering, maar we mogen potentiële paramilitaire organisaties die deze mensen willen vermoorden niet oppakken want dan kiezen we een kant.quote:Op maandag 20 april 2015 18:23 schreef MakkieR het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom het zo moeilijk is deze vluchtelingen direct terug te varen naar Libië als je ze uit het water hebt gered. Mag dat juridisch niet ofzo? of houdt Libië dat tegen.
Atlantis?quote:Op maandag 20 april 2015 18:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Bouw op een paar van die onbewoonde eilandjes bij Griekenland een mooie grote stad en je bent klaar.
Eilanden zat daar.
Sommigen wel, inderdaad. Je moet de mensen die dus wel iets willen gaan helpen. Dat doe je niet door voedselhulp of spullen te brengen, maar zoals al gezegd handelsbarriëres op te heffen, telecominfrastructuur te installeren, onderwijs te bevorderen.quote:Op maandag 20 april 2015 18:14 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Maar hoe stel je je optie 2 voor? Ze willen niet geholpen worden, ze willen onderhouden worden.
Helemaal waar.quote:Op maandag 20 april 2015 18:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar over het algemeen is het toch de beter opgeleide bovenlaag die zich in Europa als vluchteling meldt, dat is doorgaans niet goed voor de achterblijvers en de toekomst van het land in kwestie.
Het werkt gewoon niet meer, de vluchtelingenverdragen zijn gemaakt voor een paar duizend mensen die hun land moesten ontvluchten omdat ze persoonlijk zouden worden vervolgd/gemarteld/vermoord omdat ze zich voor de verkeerde politieke stroming hadden ingezet of iets dergelijks. Voor massale oorlogsvlucht is het gewoon niet geschikt, zeker niet als je samen met je bondgenoten oorlogen gaat beginnen, uitlokken en helpen escaleren.
Dat zal toch wel moeten gebeuren. Je hebt daar een bevolkingsexplosie die met een flinke economische groei(wat er al niet is) niet eens kan worden bijgebeend. Zelf kunnen ze het niet. In geen enkel land daar.quote:Op maandag 20 april 2015 18:31 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Daar voel ik wel wat voor, onder de EU dan wel te verstaan. Als Libië zijn zaakjes niet kan oplossen dan maar koloniseren zoals het vroeger vrij normaal was.
Ja, waarom niet.quote:
Ja, en hoe gaan die eilanden zichzelf dan bedruipen? Het probleem is niet dat er geen grond genoeg is in Afrika. Integendeel, er is daar veel meer ruimte dan in Europa.quote:Op maandag 20 april 2015 18:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Bouw op een paar van die onbewoonde eilandjes bij Griekenland een mooie grote stad en je bent klaar.
Eilanden zat daar.
Dus het is uiteindelijk kiezen uit twee kwaden of je laat zoals het is waardoor de vluchtelingen toestroom alleen maar toeneemt of je neemt een hardere positie in, door deze vluchtelingen wel uit het water te redden maar ze vervolgens terug te brengen naar Libie. Hoe dan ook het laten verdrinken lijkt mij een meer vreselijke en zekere dood dan dat de vluchtelingen worden teruggebracht. Is natuurlijk op zich wel een dilemma.quote:Op maandag 20 april 2015 18:32 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Dat laatste vooral. Veel beslissingen worden vooral tegengehouden door onze huidige visies omtrent moreel, ethiek en het 'goed willen doen voor iedereen'. Het idee van een VN-missie naar een Afrikaans land sturen maar doordat de regels van het behandelen van conflict opgesteld zijn door ambtenaren welke nooit een oorlog ervaren hebben nauwelijks effectief kan handelen. We mogen vluchtingen niet terug sturen omdat dit ethisch niet goed is, maar ze in Italië achterlaten is eveneens niet menselijk gezien de omstandigheden waar deze mensen in terecht komen doordat de Europese landen waar de meeste vluchtelingen aankomen (en later naartoe gaan) de huidige hoeveelheid niet aankunnen. Zie het als tijdens de Balkanoorlog; we mogen mensen niet in veiligheid brengen en verplaatsen omdat we bijdragen aan etnische zuivering, maar we mogen potentiële paramilitaire organisaties die deze mensen willen vermoorden niet oppakken want dan kiezen we een kant.
Er is ruimte genoeg. In Afrika. Het probleem is welvaarts. Dat moeten we creeeren. In Afrika, niet aan de Griekse kust.quote:Op maandag 20 april 2015 18:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ja, waarom niet.
Wij gaan dit probleem in de EU nooit op kunnen vangen. Dus denk out of the box en creëer ruimte voor die mensen. Maar pleur ze niet zomaar in een land waar niemand op ze zit te wachten....
Ja dat weet ik, maar blijkbaar is het niet veilig daar. Creëer gewoon een aantal grote steden op een paar eilanden. Kunnen ze zelf werken ook daar op dat eiland in die stad. Zo'n gek idee lijkt mij dit niet..quote:Op maandag 20 april 2015 18:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, en hoe gaan die eilanden zichzelf dan bedruipen? Het probleem is niet dat er geen grond genoeg is in Afrika. Integendeel, er is daar veel meer ruimte dan in Europa.
"We moeten creëren"? We hebben al genoeg problemen zelf, vind ik.quote:Op maandag 20 april 2015 18:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is ruimte genoeg. In Afrika. Het probleem is welvaarts. Dat moeten we creeeren. In Afrika, niet aan de Griekse kust.
Die eilandjes zijn binnen 10 jaar net zo arm als Afrika, en dan komen ze alsnog.
We doen momenteel het slechtste dat een slecht mens bedenken kan: die luie man nog luier maken dan hij al is. Top.quote:Op maandag 20 april 2015 18:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
En de Afrikaanse man is natuurlijk ook een negatieve factor in dit. Die laat zijn vrouw alles doen en hangt zelf het liefste een beetje rond. Geef de macht in Afrika maar aan de vrouwen, slechter dan de mannen kunnen ze het niet doen. Dit mag best wel met een beetje druk gebeuren.
Jij hebt gewoon niet de goede connecties bij terreurorganisaties.quote:Op maandag 20 april 2015 18:52 schreef Ryan3 het volgende:
Nog even een vraag tussendoor kunnen jullie op dit moment bootvluchteling zijn met je gezin?
Zou ik nu op dit moment 18.000 $ op tafel moeten leggen. Ik zeg nee, dat kan ik nu niet.
djgrasveld for president!quote:Op maandag 20 april 2015 18:47 schreef djgrasveld het volgende:
We hebben hier in Nederland anno 2015 nog steeds veel te weinig stopcontacten en jullie hebben het over negers die proberen de EU in te komen op een vlot. Waar zijn onze prioriteiten gebleven?
Als je je huis, auto en huisraad verkoopt? Bootvluchtelingen laten alles achter.quote:Op maandag 20 april 2015 18:52 schreef Ryan3 het volgende:
Nog even een vraag tussendoor kunnen jullie op dit moment bootvluchteling zijn met je gezin?
Zou ik nu op dit moment 18.000 $ op tafel moeten leggen. Ik zeg nee, dat kan ik nu niet.
Dat is niet veel waard als iedereen alles wil verkopen om bootvluchteling te worden.quote:Op maandag 20 april 2015 18:56 schreef Terecht het volgende:
[..]
Als je je huis, auto en huisraad verkoopt? Bootvluchtelingen laten alles achter.
Uiteindelijk is dat wel het voornaamste probleem inderdaad. Zeker omdat wij, als Europeanen, er vaak heel contradictief tegenover staan. Neem Noord-Korea bijvoorbeeld, hetgeen ook wel "the land of lousy options" genoemd wordt omdat het beter is dat het land blijft bestaan dan dat we het binnenvallen en bevrijden. Dat levert namelijk a). miljoenen vluchtingen op in de al instabiele regio's in China en de VS en Europa kunnen ze eveneens niet kwijt, b). een zeer ontevreden China en Rusland vanwege een verenigd, Westers georiënteerd, Korea, c). een onvoorstelbaar hoog bedrag dat Zuid-Korea moet betalen om het noorden op de been te krijgen en d). het een interventie van mogelijk miljoenen levens kost, een (ten dele) verwoest Seoel oplevert enzovoorts. Een West- versus Oost-Duitsland maar dan een flink aantal machten hoger. Ofwel, voor iedereen behalve de Noord-Koreaanse bevolking is het beter dan het land blijft bestaan. Dat accepteren Westerse landen.quote:Op maandag 20 april 2015 18:41 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dus het is uiteindelijk kiezen uit twee kwaden of je laat zoals het is waardoor de vluchtelingen toestroom alleen maar toeneemt of je neemt een hardere positie in, door deze vluchtelingen wel uit het water te redden maar ze vervolgens terug te brengen naar Libie. Hoe dan ook het laten verdrinken lijkt mij een meer vreselijke en zekere dood dan dat de vluchtelingen worden teruggebracht. Is natuurlijk op zich wel een dilemma.
De huidige operatie beperkt zich tot onze kant bij mijn weten.quote:Op maandag 20 april 2015 17:03 schreef Twiitch het volgende:
Stop met het opvissen van migranten letterlijk tientallen kilometers voor de Libische kust. Wanneer ik in Engeland verzuip komt de Nederlandse kustwacht mij ook niet redden.
Houdt er wel rekening mee dat het hebben van een huis, auto en meubilair minder gebruikelijk is dan hier. Zeker in een land als Ethiopië bijvoorbeeld. Dat brengt hen alsnog in een andere positie dan een gezien met modaal inkomen in Nederland.quote:Op maandag 20 april 2015 18:56 schreef Terecht het volgende:
[..]
Als je je huis, auto en huisraad verkoopt? Bootvluchtelingen laten alles achter.
Uitstekend verwoordquote:Op maandag 20 april 2015 17:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het geld (die wasmachines en mobieltjes) is echt totaal onbelangrijk vergeleken met de ontwrichting van de maatschappij bij een grote instroom van derde-wereldbewoners over langere tijd. Die gevolgen gaan veel verder dan een kratje bier minder drinken of minder ver op vakantie (wat allemaal toch niet zoveel uitmaakt). Het gaat om de ontwrichting van de samenleving, totaal andere normen en waarden die afgedwongen worden, fraude en corruptie, onleefbaar worden van wijken, rechten van vrouwen, homo's die onder druk komen, het veranderen van de arbeids- en spaarmoraal van de Nederlanders, geen woonruimte voor jonge Nederlandse gezinnen.
Als het enkel ging over dat klein beetje welvaart wat die opvang ons nu kost, dan maakte ik me niet eens zorgen, dat kunnen we toch gemakkelijk missen?
Bovendien de prijs gaat omlaag, omdat er meerdere mensen alles verkopen. Een inboedel ga je tegen een fractie van de echte prijs verkopen, idem auto en huis.quote:Op maandag 20 april 2015 19:12 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Houdt er wel rekening mee dat het hebben van een huis, auto en meubilair minder gebruikelijk is dan hier. Zeker in een land als Ethiopië bijvoorbeeld. Dat brengt hen alsnog in een andere positie dan een gezien met modaal inkomen in Nederland.
Daar is Europa te politiek correct voor en het zal ook wel te maken hebben met de lobby van de vluchtelingenorganisaties.quote:Op maandag 20 april 2015 18:23 schreef MakkieR het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom het zo moeilijk is deze vluchtelingen direct terug te varen naar Libië als je ze uit het water hebt gered. Mag dat juridisch niet ofzo? of houdt Libië dat tegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |