abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151865175
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 17:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Uiteindelijk is de oplossing toch ervoor te zorgen dat daar de omstandigheden verbeteren, zodat ze geen behoefte meer hebben om hier naartoe te komen.
Die mensen maken gewoon een rationele keuze: Hier in Afrika blijven, hard werken voor $1 per dag en onder slechte omstandigheden leven, of naar Europa te migreren en daar een (relatief) luxueus leven te leiden zonder me te hoeven inspannen. Logisch dat ze voor het tweede kiezen!

Als het in Afrika beter is, dan gaan ze hun leven echt niet wagen op een gammele boot.

Alleen moet Links wel inzien dat het wat Afrika betreft niet altijd van één kant (de onze) hoeft te komen. Die mensen daar mogen zich ook wel gaan inspannen. Dat betekent dat niet alleen vrouwen daar het zware werk hoeven te doen, dat mensen iedere dag op hun werk verschijnen en niet wegblijven als ze hun loon gehad hebben, dat ze hun vuilnis niet overal neergooien, dat ze mensen selecteren op kwaliteit en niet op afkomst et cetera. Als ze dit niet doen, dan kunnen wij blijven 'helpen' totdat we een ons wegen.
Probleem is dat we dat gedaan hebben, zoals bijvoorbeeld Rhodesia, maar dan vind de linksmensch ons maar imperialistisch en moeten we dat niet doen, mugabe doet het immers vele malen beter.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  maandag 20 april 2015 @ 17:53:58 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_151865179
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 17:50 schreef H.FR het volgende:

[..]

Inderdaad. Mensen in Groningen krijgen met moeite een paar euro om hun huizen te redden van instorting, en intussen kunnen er wel miljoenen uitgegeven worden aan asielzoekers.
Het geld (die wasmachines en mobieltjes) is echt totaal onbelangrijk vergeleken met de ontwrichting van de maatschappij bij een grote instroom van derde-wereldbewoners over langere tijd. Die gevolgen gaan veel verder dan een kratje bier minder drinken of minder ver op vakantie (wat allemaal toch niet zoveel uitmaakt). Het gaat om de ontwrichting van de samenleving, totaal andere normen en waarden die afgedwongen worden, fraude en corruptie, onleefbaar worden van wijken, rechten van vrouwen, homo's die onder druk komen, het veranderen van de arbeids- en spaarmoraal van de Nederlanders, geen woonruimte voor jonge Nederlandse gezinnen.
Als het enkel ging over dat klein beetje welvaart wat die opvang ons nu kost, dan maakte ik me niet eens zorgen, dat kunnen we toch gemakkelijk missen?
The End Times are wild
pi_151865195
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 17:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die mensen denken niet eens in apocalyptische scenario's, maar zijn vaak jaloers op de Miele wasmachines en de mobieltjes die de migranten krijgen. Zo simpel zijn ze vaak wel.
Het is dan ook wel raar. Breng liever oude gebruikte machines naar de centra en laat ze die dingen repareren en reviseren. Hebben ze wat te doen en leren ze nog eens wat om na terugkeer mee aan het werk te gaan in hun eigen land. Wat ze zelf niet gebruiken kan voor een appel en een ei verkocht worden aan bijstandsmoeders. Die Mieles zijn slecht voor hun eigenwaarde en moraal.
  maandag 20 april 2015 @ 17:54:36 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_151865201
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 17:52 schreef RRuben het volgende:

[..]

waarom zouden wij hun kansen bieden in hun eigen land. Kunnen ze dan helemaal niks? Ze zijn gvd gewoon verleerd wat werken voor je toekomst is. Ze denken dat de westerse wereld wel even alles voor hun regelt.
Waarom? Lossen wij hun problemen daar niet op, dan krijgen wij hun problemen hier. Daarom!
The End Times are wild
  maandag 20 april 2015 @ 17:54:40 #80
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_151865205
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 17:50 schreef H.FR het volgende:

[..]

Inderdaad. Mensen in Groningen krijgen met moeite een paar euro om hun huizen te redden van instorting, en intussen kunnen er wel miljoenen uitgegeven worden aan asielzoekers.
Grappig, want dit is precies hoe het gaat in veel Afrikaanse landen. Wij bouwen daar olieputten en raffinaderijen, vervolgens krijgt de directe omgeving vaak enorme mileuschade. Hoeveel euro's gaan daar heen denk je?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_151865225
quote:
2s.gif Op maandag 20 april 2015 17:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Grappig, want dit is precies hoe het gaat in veel Afrikaanse landen. Wij bouwen daar olieputten en raffinaderijen, vervolgens krijgt de directe omgeving vaak enorme mileuschade. Hoeveel euro's gaan daar heen denk je?
Die milieuschade komt door de bewoners daar zelf, Die blazen de pijpleidingen op met dynamiet.
  maandag 20 april 2015 @ 17:56:19 #82
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_151865249
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 17:53 schreef Harlon het volgende:

[..]

Probleem is dat we dat gedaan hebben, zoals bijvoorbeeld Rhodesia, maar dan vind de linksmensch ons maar imperialistisch en moeten we dat niet doen, mugabe doet het immers vele malen beter.
Die dogma's moeten we dus laten vallen. Afrika kan uitstekend draaien wanneer Europeanen er de leiding nemen. Uiteindelijk is dat ook voor alle Afrikanen het beste, behalve voor die kleine kliek die zich nu enorm verrijkt ten koste van de rest.
The End Times are wild
  maandag 20 april 2015 @ 17:56:30 #83
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_151865251
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 17:52 schreef RRuben het volgende:

[..]

waarom zouden wij hun kansen bieden in hun eigen land. Kunnen ze dan helemaal niks? Ze zijn gvd gewoon verleerd wat werken voor je toekomst is. Ze denken dat de westerse wereld wel even alles voor hun regelt.
Omdat wij ook degenen zijn die hen een boel kansen ontnemen. We maken hun markt kapot door onze importtarieven en door dumping, we hebben roofcontracten voor hun grondstoffen, we weigeren hen te behandelen als volwaardige handelspartners. Als we daarmee zouden beginnen, zou het héél snel héél veel beter worden in Afrika.

Daarnaast, als wij hun leven veel beter kunnen maken door ons eigen leven een heel klein beetje slechter te maken, waarom zouden we dat niet doen? Zijn wij zo gehecht aan onze luxe?

Maar ja, dan zal onze economie ook achteruit gaan, en dat willen we kennelijk niet.
  maandag 20 april 2015 @ 17:57:24 #84
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_151865280
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 17:55 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Die milieuschade komt door de bewoners daar zelf, Die blazen de pijpleidingen op met dynamiet.
Waarom doen ze dat denk je? Omdat ze van explosies houden? Of omdat het de enige manier van inkomsten is (de olie aftappen). Dit bedoel ik dus met ongelijkheid. Ongelijkheid die zorgt voor immigratiestromen. En er is ook een hoop milieuschade door slecht onderhoud aan de leidingen, dat ligt toch echt bij de bedrijven zelf.
pi_151865301
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 17:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

"Betaal eerst zelf voor wat je wilt doen, en als je dan nog niet voldoende geld hebt, mag je het aan anderen vragen." Dat is een erg rare redenering in een democratie. Betaal jij de politie, de brandweer, Rijkswaterstaat, etc. eerst zelf totdat je op bijstandsniveau zit, en doe je dan pas een beroep op de rest?

Maar goed, ik doe geen oproep om dat verplicht te stellen omdat ik dat wil. Ik doe een oproep aan andere burgers om niet zo'n vrek te wezen dat je nog geen cent overhebt voor migranten. Als de meerderheid dat niet wil, moeten ze dat zelf meten. Maar naar mijn mening is dat het morele failliet van het Westen.
Je lult er echt zo hard om heen mr. hypocriet :') lekker moreel superieur acteren, maar intussen zelf niks meer bijdragen dan een ander.

Ik wil inderdaad liever o.a. een fatsoenlijke gezondheidszorg, ouderenzorg, pensioenen voor de generaties die nog moeten beginnen met werken en onderwijs zodat we op lange termijn onze welvaart kunnen behouden. Als dit alles gerealiseerd is en gewaarborgd is en je structureel geld overhoud als Nederland zijnde, dan kan je met gerichte projecten één of meerdere landen ondersteunen bij het realiseren van extra welvaart daar.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  maandag 20 april 2015 @ 17:58:01 #86
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_151865306
quote:
2s.gif Op maandag 20 april 2015 17:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dan had je misschien gewoon beter moeten studeren. Als je vind dat vluchtelingen het beter hebben dan jijzelf...

Natuurlijk, vluchtelingen zijn een probleem. Zeker. Maar van dit argument wordt ik echt misselijk. Tis gewoon afgunst. Ze 'verdienen' het niet omdat ze er niet voor gewerkt hebben? Nou goed, laat ik het in het midden houden, het zou zeker niet slecht zijn als vluchtelingen een tijdje verplicht moeten werken. In Australie doen ze dat ook en moet je een tijdje op een boederij werken geloof ik.
ik begin volgend jaar met een technische universitaire studie... :') Ik heb genoeg geld hoor. Meer dan die vluchtelingen. Maar ik werk ervoor en die vluchtelingen niet. Die worden lui en gaan uiteindelijk mooi een uitkering aanvragen. Na een tijdje komen er steeds meer en dan is het aantal uitkerings trekkers zo groot, dat het probleem niet meer op te lossen is. Dat werken dat jij noemt lijkt mij al een redelijke oplossing.
leef de leven
  maandag 20 april 2015 @ 17:58:56 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_151865327
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 17:54 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Het is dan ook wel raar. Breng liever oude gebruikte machines naar de centra en laat ze die dingen repareren en reviseren. Hebben ze wat te doen en leren ze nog eens wat om na terugkeer mee aan het werk te gaan in hun eigen land. Wat ze zelf niet gebruiken kan voor een appel en een ei verkocht worden aan bijstandsmoeders. Die Mieles zijn slecht voor hun eigenwaarde en moraal.
Maar die wasmachines zijn het probleem niet. Dat is nog geen 0,00001% van alle kosten (financieel en maatschappelijk). Als je daar op focussed, dan focus je op het verkeerde.
Die mensen kunnen helemaal geen wasmachines reviseren en ze hebben er ook geen zin in. Ze gaan ook niet terug naar hun eigen land.
Qua eigenwaarde en moraal moet je ze niet vergelijken met Nederlanders. In hun ogen staan ze boven ons, omdat wij ze met van alles voorzien. Wie is er dan de machtige, de baas?
Die paar duizend euro aan spulletjes die ze krijgen zijn echt geen probleem. Dat produceert de Westerse maatschappij in één ochtend. De enorme culturele verschillen en de enorme aantallen die binnenkomen, dát is het probleem.
The End Times are wild
  maandag 20 april 2015 @ 17:59:03 #88
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_151865331
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 17:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarom? Lossen wij hun problemen daar niet op, dan krijgen wij hun problemen hier. Daarom!
of we laten ze niet binnen en worden ze wel gedwongen er wat van te maken thuis.
leef de leven
  maandag 20 april 2015 @ 17:59:16 #89
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_151865336
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 17:57 schreef H.FR het volgende:

[..]

Je lult er echt zo hard om heen mr. hypocriet :') lekker moreel superieur acteren, maar intussen zelf niks meer bijdragen dan een ander.

Ik wil inderdaad liever o.a. een fatsoenlijke gezondheidszorg, ouderenzorg, pensioenen voor de generaties die nog moeten beginnen met werken en onderwijs zodat we op lange termijn onze welvaart kunnen behouden. Als dit alles gerealiseerd is en gewaarborgd is en je structureel geld overhoud als Nederland zijnde, dan kan je met gerichte projecten één of meerdere landen ondersteunen bij het realiseren van extra welvaart daar.
Ik doe ook niet moreel superieur omdat ik meer bijdraag. Ik doe moreel superieur omdat ik geen egoïstische klootzak ben, die liever ieder jaar een nieuwe tv koopt dan wat mensen een menswaardige behandeling te geven.
pi_151865353
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 17:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het geld (die wasmachines en mobieltjes) is echt totaal onbelangrijk vergeleken met de ontwrichting van de maatschappij bij een grote instroom van derde-wereldbewoners over langere tijd. Die gevolgen gaan veel verder dan een kratje bier minder drinken of minder ver op vakantie (wat allemaal toch niet zoveel uitmaakt). Het gaat om de ontwrichting van de samenleving, totaal andere normen en waarden die afgedwongen worden, fraude en corruptie, onleefbaar worden van wijken, rechten van vrouwen, homo's die onder druk komen, het veranderen van de arbeids- en spaarmoraal van de Nederlanders, geen woonruimte voor jonge Nederlandse gezinnen.
Als het enkel ging over dat klein beetje welvaart wat die opvang ons nu kost, dan maakte ik me niet eens zorgen, dat kunnen we toch gemakkelijk missen?
Je legt precies de vinger op de zere plek, hulde! Ontwrichting is inderdaad het eerste gevolg, maar daarop volgt vanzelfsprekend een welvaartsdaling. Want waarom is de welvaart hoog? Juist doordat we die rechten kunnen bieden, juist doordat ons land veilig is en een goede gezondheidszorg en onderwijs heeft.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  maandag 20 april 2015 @ 18:00:42 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_151865374
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 17:58 schreef RRuben het volgende:

[..]

ik begin volgend jaar met een technische universitaire studie... :') Ik heb genoeg geld hoor. Meer dan die vluchtelingen. Maar ik werk ervoor en die vluchtelingen niet. Die worden lui en gaan uiteindelijk mooi een uitkering aanvragen. Na een tijdje komen er steeds meer en dan is het aantal uitkerings trekkers zo groot, dat het probleem niet meer op te lossen is. Dat werken dat jij noemt lijkt mij al een redelijke oplossing.
Dat zijn dan een soort Melkert-banen, die meer kosten dan dat ze opleveren. De oplossing is de mensen daar een menswaardig bestaan te bieden. Op hun eigen niveau en tempo. Dan kunnen we ze ook met droge ogen weigeren in Europa.
The End Times are wild
pi_151865377
quote:
2s.gif Op maandag 20 april 2015 17:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Daar zijn toch die overheden daar verantwoordelijk voor? En de bedrijven die daar zitten? Niet jij en ik.
  maandag 20 april 2015 @ 18:01:13 #93
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_151865389
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 17:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Omdat wij ook degenen zijn die hen een boel kansen ontnemen. We maken hun markt kapot door onze importtarieven en door dumping, we hebben roofcontracten voor hun grondstoffen, we weigeren hen te behandelen als volwaardige handelspartners. Als we daarmee zouden beginnen, zou het héél snel héél veel beter worden in Afrika.

Daarnaast, als wij hun leven veel beter kunnen maken door ons eigen leven een heel klein beetje slechter te maken, waarom zouden we dat niet doen? Zijn wij zo gehecht aan onze luxe?

Maar ja, dan zal onze economie ook achteruit gaan, en dat willen we kennelijk niet.
en china dan? Die vechten zich nu ook behoorlijk terug, en die zijn nu langzamerhand de belangrijkste van de wereld aan het worden.
leef de leven
  maandag 20 april 2015 @ 18:01:45 #94
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_151865406
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 17:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik doe ook niet moreel superieur omdat ik meer bijdraag. Ik doe moreel superieur omdat ik geen egoïstische klootzak ben, die liever ieder jaar een nieuwe tv koopt dan wat mensen een menswaardige behandeling te geven.
Je draagt niks bij man. Je roept vanaf de zijkant. Lekker makkelijk.
  maandag 20 april 2015 @ 18:01:58 #95
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_151865414
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 17:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Kijk dat zijn tenminste betere argumenten dan ''kijk hun gratis dingen krijgen en ik niet :'( ' (als inwoner van een van de rijkste landen op aarde kan je dat gewoon niet zeggen vind ik)

De haat tegen homo's/anders gelovigen vind ik een belangrijk punt ja. In dat opzicht doen de Amerikanen het weer beter waarbij immigranten gewoon compleet worden opgenomen in de Amerikaanse cultuur.
  maandag 20 april 2015 @ 18:01:59 #96
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_151865415
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 17:59 schreef RRuben het volgende:

[..]

of we laten ze niet binnen en worden ze wel gedwongen er wat van te maken thuis.
Er zelfstandig thuis iets van maken gaat ze lastig af. En blijkbaar is het dus niet mogelijk om ze niet binnen te laten, ze vinden altijd wel een weg. Al miljoenen is het gelukt, terwijl geen enkel Europees land een immigratieland wilde zijn!
The End Times are wild
pi_151865474
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 17:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Verbetering duurt vele tientallen jaren, je hebt namelijk te maken met immens grote cultuurverschillen. En dat is ook helemaal niet erg. Als je nu eerst je eigen land op orde krijgt, kan je met een jaar of 10 structureel dat soort landen steunen om een goede basis te creëren. Dan heel langzamerhand (gaat echt over tientallen jaren, dit soort dingen moet je niet overhaasten: zie Libië) proberen corruptie uit te bannen en langzamerhand aan het eind stemrecht.

Europa heeft ook een paar honderd jaar over deze ontwikkeling gedaan.
pi_151865477
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2015 17:35 schreef Nobu het volgende:

[..]

Het aan puin schieten van het Libische bewind was een Europees project. En dan met name Frankrijk, die graag de mogelijkheden van de Rafale even wilden demonstreren aan mogelijke exportklanten.
Nee, de EU gaat zeker niet vrijuit, maar dat was door de VS geinitieerd. De puinhoop van Irak kunnen we op conto van de VS en de UK bijschrijven. Dus laten die de vluchtelingen dan ook maar opnemen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 20 april 2015 @ 18:04:00 #99
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_151865483
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 17:59 schreef H.FR het volgende:

[..]

Je legt precies de vinger op de zere plek, hulde! Ontwrichting is inderdaad het eerste gevolg, maar daarop volgt vanzelfsprekend een welvaartsdaling. Want waarom is de welvaart hoog? Juist doordat we die rechten kunnen bieden, juist doordat ons land veilig is en een goede gezondheidszorg en onderwijs heeft.
Ja, natuurlijk is dat zo. Je ziet nu al dat steden als Rotterdam zichzelf eigenlijk niet meer kunnen bedruipen. Daar moet veel financiële steun van buiten bij. Terwijl de uitgangspositie van Rotterdam, met zijn haven, natuurlijk enorm gunstig is. Het ontbreekt echter ondertussen Rotterdam aan het nodige human capital om er nog iets van te maken. Te veel eters, te weinig werkers.
Dit wordt verzacht doordat de rest van Nederland geld bijlegt. Maar als Nederland dezelfde bevolkingssamenstelling als Rotterdam krijgt, dan gaat het gewoon rap achteruit. Zie ook Detroit bijvoorbeeld.
The End Times are wild
  maandag 20 april 2015 @ 18:04:40 #100
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_151865505
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 17:59 schreef RRuben het volgende:

[..]

Je moet ook niet vergeten dat die mensen die er wat van maken thuis, dus niet hierheen komen. Die mensen zijn in feite voor ons dus onzichtbaar, omdat we ze nooit zullen zien.

Genoeg landen in Afrika die booming zijn bijvoorbeeld. Luanda? Dubai van Afrika. Rwanda, waaroveral glasvezel aangelegd wordt, Nigeria, wat hele steden uit de grond stampt. Genoeg mensen daar die er wat van maken hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')