Je ziet het verkeerd om.quote:Op maandag 20 april 2015 17:38 schreef H.FR het volgende:
[..]
Alles komt met een prijs, vluchtelingen opnemen betekent dat jij geen auto meer kunt kopen, geen TV en geen huis. Of geldt dat alleen voor de buren? Of moeten we je oma dood laten gaan als die een operatie nodig heeft?
Waarom zou het een keuze zijn tussen mij en de buurman? Waarom kunnen we niet allebei een beetje inleveren, een iets kleinere tv kopen, wat vaker te voet gaan en geen zwembad in de tuin hebben, zodat er die mensen ook een enigszins menswaardig bestaan kunnen hebben. Als alle mensen in de EU samen die kosten delen, hoeven we waarschijnlijk nog geen krat bier te laten staan.quote:Op maandag 20 april 2015 17:38 schreef H.FR het volgende:
[..]
Alles komt met een prijs, vluchtelingen opnemen betekent dat jij geen auto meer kunt kopen, geen TV en geen huis. Of geldt dat alleen voor de buren? Of moeten we je oma dood laten gaan als die een operatie nodig heeft?
Dit, de naam Sarkozy (en in mindere mate die van enkele andere Europese leiders), en niet Obama, werd toen Khaddafi voor Benghazi platgebombardeerd werd massaal gescandeerd door de rebellen.quote:Op maandag 20 april 2015 17:39 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ik lees het inderdaad, komt vanuit de VN () met Frankrijk als belangrijkste hoofdrolspeler. Dacht dat het m.n. Amerika was, met de Fransen als Europese marionet.
Nou, dan mogen die het betalen
ik vind dat je niet zomaar een betere toekomst mag krijgen. Daar moet je voor werken. Als ze hier komen en werken voor hun geld dan hoor je mij niet klagen.quote:Op maandag 20 april 2015 17:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat niet doen? Sorry, maar iedereen zoekt een betere toekomst. Er gaan ook net zo goed Nederlanders naar het buitenland voor kansen op een betere baan.
Een vluchteling gaat echt niet denken van oeh nou, als ik naar Nederland ga dan maak ik misschien FOK!ertjes boos omdat ik om een uitkering ga vragen
Precies, lekker apocalyptische scenario's neerplempen en zeggen dat het de schuld van de moslims is. Dan kun je het tenminste tegenover jezelf rechtvaardigen dat je die mensen hun rechten af gaat pakken.quote:Op maandag 20 april 2015 17:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is het punt niet. De mensen zien dat onze eigen samenleving ontwricht wordt. Kijk naar de toestand in de Parijse Banlieu's, London, Birmingham, Rotterdam (bepaalde wijken), de problemen met moslimjongeren.
Dat niet iedereen inziet dat de oorzaak van de migratie de enorme welvaartsverschillen zijn en dat ze simpelweg die migranten de schuld geven is nu eenmaal zo.
Maar ik geloof niet dat deze mensen iets tegen moslims of negers zouden hebben wanneer deze niet als een bedreiging gezien werden. Ze leggen de schuld inderdaad wel op de verkeerde plek (bij die mensen zelf) neer, ipv de internationale situatie en de verschillen tussen Zuid/Noord
Nee, het gaat naar tussenpersonen, projectleiders, omdat de Nederlandsers nu eenmaal niet altijd zelf met dat geld mee kunnen komen en toezicht kunnen houden. En zij steken het geheel of gedeeltelijk in eigen zak en vragen om meer.Er zijn altijd mensen die er rijk van worden zonder dat er veel gedaan wordt, het komt alleen bij het project terecht als er Hollanders daar zijn die het regelen.quote:Op maandag 20 april 2015 17:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Bij mijn weten wordt de (Nederlandse) ontwikkelingshulp altijd uitgegeven aan projecten, niet gestort op een of andere rekening van de regering.
Dus het is jaloezie?quote:Op maandag 20 april 2015 17:42 schreef RRuben het volgende:
[..]
ik vind dat je niet zomaar een betere toekomst mag krijgen. Daar moet je voor werken. Als ze hier komen en werken voor hun geld dan hoor je mij niet klagen.
Ik ken een paar jongens uit Uganda en die krijgen veel geld. Die kunnen de nieuwste mobiel kopen en de duurste kleding, terwijl wij Nederlanders daar hard voor moeten werken. Geef ze dan gewoon genoeg geld om shit van de zeeman te kunnen kopen en een nokia mobieltje ofzo...
Als er een serieuze poging wordt ondernomen om Afrika op de been te helpen (echt een gemeenschappelijke inspanning die dan ook nog echt iets mag kosten), waarbij oude dogma's als "Afrikanen kunnen ook alles zelf" etc overboord worden gezet, dan kan het zeker lukken.quote:Op maandag 20 april 2015 17:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Waarom zou het een keuze zijn tussen mij en de buurman? Waarom kunnen we niet allebei een beetje inleveren, een iets kleinere tv kopen, wat vaker te voet gaan en geen zwembad in de tuin hebben, zodat er die mensen ook een enigszins menswaardig bestaan kunnen hebben. Als alle mensen in de EU samen die kosten delen, hoeven we waarschijnlijk nog geen krat bier te laten staan.
Die mensen denken niet eens in apocalyptische scenario's, maar zijn vaak jaloers op de Miele wasmachines en de mobieltjes die de migranten krijgen. Zo simpel zijn ze vaak wel.quote:Op maandag 20 april 2015 17:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Precies, lekker apocalyptische scenario's neerplempen en zeggen dat het de schuld van de moslims is. Dan kun je het tenminste tegenover jezelf rechtvaardigen dat je die mensen hun rechten af gaat pakken.
Dat is bullshit. Waarom zouden ze naar hier komen als ze in eigen land voldoende kansen krijgen?quote:Op maandag 20 april 2015 17:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als er een serieuze poging wordt ondernomen om Afrika op de been te helpen (echt een gemeenschappelijke inspanning die dan ook nog echt iets mag kosten), waarbij oude dogma's als "Afrikanen kunnen ook alles zelf" etc overboord worden gezet, dan kan het zeker lukken.
Op termijn zou het zelfs een goede investering kunnen zijn, want dan kunnen onze bedrijven daar dus ook weer producten produceren en afzetten. Net zoals het verbeteren van de toestand van de arbeidersklasse uiteindelijk ook goed was voor de fabrikanten.
Het kan en het zal moeten. Het alternatief is overspoeld worden door migranten. En dan raken we echt alles kwijt. Beter onze economische groei in Afrika investeren dan wanhopig proberen de ongelijkheid in stand te houden en daarmee zelf alles verliezen.
Maar die migratie moet op de eerste plaats een halt toegeroepen worden, anders zijn we al af voordat we hebben kunnen beginnen.
De wereld verbeteren begint bij jezelf. Dus je gaat eerst ZELF naar bijstandsniveau, en daarna kan je dit pas van anderen vragen. Geld van anderen uitgeven is zo makkelijk hè. Kom maar terug als je je spulletjes hebt verkocht en het geld daarna hebt weggegeven.quote:Op maandag 20 april 2015 17:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Waarom zou het een keuze zijn tussen mij en de buurman? Waarom kunnen we niet allebei een beetje inleveren, een iets kleinere tv kopen, wat vaker te voet gaan en geen zwembad in de tuin hebben, zodat er die mensen ook een enigszins menswaardig bestaan kunnen hebben. Als alle mensen in de EU samen die kosten delen, hoeven we waarschijnlijk nog geen krat bier te laten staan.
Je leest niet goed. Dat is precies wat ik schrijf.quote:Op maandag 20 april 2015 17:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is bullshit. Waarom zouden ze naar hier komen als ze in eigen land voldoende kansen krijgen?
hoezo is dat jaloezie? Wij Nederlanders komen op de tweede plaats als het om vluchtelingen gaat.quote:
Inderdaad, lastig de situatie ergens te verbeteren als je zelf niet orde op zaken hebt.quote:Op maandag 20 april 2015 17:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je leest niet goed. Dat is precies wat ik schrijf.
Alleen zal het wel enige tijd en inspanning vergen om daar de situatie te verbeteren. Voor die tijd moet de boel hier niet ondertussen op z'n gat liggen.
Op dit moment is de situatie hier natuurlijk nog prima op orde, vergeleken met de rest van de wereld.quote:Op maandag 20 april 2015 17:48 schreef H.FR het volgende:
[..]
Inderdaad, lastig de situatie ergens te verbeteren als je zelf niet orde op zaken hebt.
Inderdaad. Mensen in Groningen krijgen met moeite een paar euro om hun huizen te redden van instorting, en intussen kunnen er wel miljoenen uitgegeven worden aan asielzoekers.quote:Op maandag 20 april 2015 17:48 schreef RRuben het volgende:
[..]
hoezo is dat jaloezie? Wij Nederlanders komen op de tweede plaats als het om vluchtelingen gaat.
waarom zouden wij hun kansen bieden in hun eigen land. Kunnen ze dan helemaal niks? Ze zijn gvd gewoon verleerd wat werken voor je toekomst is. Ze denken dat de westerse wereld wel even alles voor hun regelt.quote:Op maandag 20 april 2015 17:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is bullshit. Waarom zouden ze naar hier komen als ze in eigen land voldoende kansen krijgen?
Het probleem is dat wij ze geen kansen in eigen land willen geven, want dat kost geld en is moeilijk. En vervolgens worden we boos dat ze het dan maar elders proberen.
Ben ik niet helemaal met je eens, er is een toenemende integratieproblematiek en de economie is nog niet op orde. De middenklasse wordt intussen uitgekleed. Nu is de situatie nog niet nijpend, maar je moet uiteraard op tijd ingrijpen. Laten we eerst gewoon iedereen goed integreren, zorgen voor een lage werkloosheid, zorgkosten op orde krijgen, meer geld naar onderwijs zodat onze kinderen niet met zijn 30-en in een klas met 1 docent zitten. En dan is alles op orde en kan je andere landen wat uitgebreider helpen.quote:Op maandag 20 april 2015 17:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op dit moment is de situatie hier natuurlijk nog prima op orde, vergeleken met de rest van de wereld.
Maar we moeten geen 20 jaar gaan wachten met ingrijpen, want dan kunnen we niet meer ingrijpen.
Dan had je misschien gewoon beter moeten studeren. Als je vind dat vluchtelingen het beter hebben dan jijzelf...quote:Op maandag 20 april 2015 17:48 schreef RRuben het volgende:
[..]
hoezo is dat jaloezie? Wij Nederlanders komen op de tweede plaats als het om vluchtelingen gaat.
"Betaal eerst zelf voor wat je wilt doen, en als je dan nog niet voldoende geld hebt, mag je het aan anderen vragen." Dat is een erg rare redenering in een democratie. Betaal jij de politie, de brandweer, Rijkswaterstaat, etc. eerst zelf totdat je op bijstandsniveau zit, en doe je dan pas een beroep op de rest?quote:Op maandag 20 april 2015 17:47 schreef H.FR het volgende:
[..]
De wereld verbeteren begint bij jezelf. Dus je gaat eerst ZELF naar bijstandsniveau, en daarna kan je dit pas van anderen vragen. Geld van anderen uitgeven is zo makkelijk hè. Kom maar terug als je je spulletjes hebt verkocht en het geld daarna hebt weggegeven.
Grote kans dat ze geen paspoort e.d. hebben. Ken een paar mensen die geen eens een officieel geboortebewijs hebben en geen idee hebben wanneer ze precies zijn geborenquote:Op maandag 20 april 2015 17:52 schreef jatochneetoch het volgende:
Waarom gaan die vluchtelingen eigenlijk niet gewoon met het vliegtuig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |