abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151872491
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
b2py is gek
Je bent zelluf geak.
pi_151872510
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
afstandmeten.nl

Ga maar kijken, het is echt eerder 30 dan 25 km
Het is dus eerder 25 dan 30 :P
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151872541
Nog steeds een kutstukje wat veel te traag wordt afgelegd. Of je stopt in Oldenzaal of je knalt er met 160 doorheen. Met een halfslappe lul is het ook moeilijk neuken.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151872839
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nog steeds een kutstukje wat veel te traag wordt afgelegd. Of je stopt in Oldenzaal of je knalt er met 160 doorheen. Met een halfslappe lul is het ook moeilijk neuken.
Behalve als jij genaaid wordt :+
dag
pi_151872907
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nog steeds een kutstukje wat veel te traag wordt afgelegd. Of je stopt in Oldenzaal of je knalt er met 160 doorheen. Met een halfslappe lul is het ook moeilijk neuken.
Waar moet die trein dan zo haastig heen? Als je veel geld uitgeeft en je hebt dan alleen maar nog meer tijd om stil te staan om op de lokwissel in Bad Bentheim of op het treinpad naar Almelo te wachten, dan schiet het ook niet op.
pi_151872936
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:13 schreef Peter het volgende:

[..]

Behalve als jij genaaid wordt :+
Goed punt :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151872994
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Waar moet die trein dan zo haastig heen? Als je veel geld uitgeeft en je hebt dan alleen maar nog meer tijd om stil te staan om op de lokwissel in Bad Bentheim of op het treinpad naar Almelo te wachten, dan schiet het ook niet op.
Het is een internationale trein die tussen twee hoofdsteden pendelt. Dan plannen ze het maar beter. Zo moeilijk is het allemaal niet, ze maken het moeilijk.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 20 april 2015 @ 21:16:46 #258
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151872997
Nou nou nou, kunnen we het weer over dingen hebben waar ik ook over mee kan praten ja? Fijn!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151873143
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het is een internationale trein die tussen twee hoofdsteden pendelt. Dan plannen ze het maar beter. Zo moeilijk is het allemaal niet, ze maken het moeilijk.
In Duitsland is het hele stuk vanaf de grens tot ergens bij Bad Oeynhausen ook allemaal op boemelsnelheid.
pi_151873321
En dat is een goede reden om hem in Nederland dan ook maar op boemelsnelheid te laten rijden?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 20 april 2015 @ 21:23:56 #261
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151873419
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En dat is een goede reden om hem in Nederland dan ook maar op boemelsnelheid te laten rijden?
Boeiend. Met een bordBistro aan boord krijgt tijd een heel andere dimensie :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151873532
Dat is sowieso waar. Maar het zou wel fijn zijn om over die wat is het, 680km van Amsterdam naar Berlijn? Geen zeven uur te hoeven doen. Dat is echt nergens voor nodig.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 20 april 2015 @ 21:27:01 #263
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151873600
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat is sowieso waar. Maar het zou wel fijn zijn om over die wat is het, 680km van Amsterdam naar Berlijn? Geen zeven uur te hoeven doen. Dat is echt nergens voor nodig.
kopdicht en Germanwings boeken ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151873601
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En dat is een goede reden om hem in Nederland dan ook maar op boemelsnelheid te laten rijden?
Reden genoeg om in Nederland niet grootschalig vanalles te gaan doen.
Je moet het als een totaalproduct bekijken. Als je de Berlijntrein hoogwaardiger wil maken dan moet je nieuw materieel hebben en op z'n minst het hele traject van Hengelo tot Löhne opwaarderen zodat je ook echt een flinke tijdswinst boekt en nergens meer over grotere afstanden langzaam voortsukkelt.
pi_151873663
quote:
14s.gif Op maandag 20 april 2015 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

kopdicht en Germanwings boeken ^O^
De trein is voor jou en mij sneller. Prijs introduceert me toch geen fuck :P
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151873672
Probleem is dat Duitsers over het algemeen bouwprojecten vooral concentreren op het vergroten van de capaciteit van overbelaste trajecten ipv. op het aanboren van nieuwe markten/klandizie.

Zo'n traject als Hannover-Würzburg is destijds ook alleen maar gebouwd omdat het oude traject vol zat en men dacht van, als we toch iets nieuws bouwen, waarom dan niet gelijk ook echt snel.

En Bentheim - Löhne is natuurlijk geen topkandidaat qua overbelaste trajecten. ;)

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2015 21:30:10 ]
  maandag 20 april 2015 @ 21:28:56 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151873683
en hoerengaten als Hilversum, Apeldoorn en Almelo gewoon overslaan, ohne nach zu denken :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 20 april 2015 @ 21:31:25 #268
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151873796
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:19 schreef Igen het volgende:

[..]

In Duitsland is het hele stuk vanaf de grens tot ergens bij Bad Oeynhausen ook allemaal op boemelsnelheid.
Bad Oeynhausen is sowieso een lelijke grafstad die alleen maar in de weg ligt. Ook als je met de auto bent.
pi_151873825
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Reden genoeg om in Nederland niet grootschalig vanalles te gaan doen.
Ik snap dit dus niet. We willen sneller, meer en beter want reiziger op 1, 2 en 3 maar een vrij eenvoudige upgrade naar 160 ligt buiten bereik om de simpele reden dat er aan de andere kant van de grens ook niets gedaan wordt. Dat is volstrekte waanzin. Dan schaffen we de ICE ook gewoon maar af aangezien er in Nederland niets gebeurt is terwijl de Duitsers voor 6 miljard een tunnel dwars door de bergen geblazen hebben.

quote:
Je moet het als een totaalproduct bekijken. Als je de Berlijntrein hoogwaardiger wil maken dan moet je nieuw materieel hebben en op z'n minst het hele traject van Hengelo tot Löhne opwaarderen zodat je ook echt een flinke tijdswinst boekt en nergens meer over grotere afstanden langzaam voortsukkelt.
Ik bekijk het ook als compleet plaatje. In Duitsland wordt de spoorlijn voor zover ik weet geüpgradet naar 160 tot aan Bad Oyenhausen, vanaf daar 200. Door middel van simpele ingrepen in Nederland kan de reistijd al verkort worden met een kwartier. Al dat soort kleine dingen kan er voor zorgen dat het product aantrekkelijker wordt dan het vliegtuig. 8 minuten stilstaan in Apeldoorn? Afgelopen ermee. Dat soort nonsens.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151873880
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:28 schreef Igen het volgende:
Probleem is dat Duitsers over het algemeen bouwprojecten vooral concentreren op het vergroten van de capaciteit van overbelaste trajecten ipv. op het aanboren van nieuwe markten/klandizie.

Zo'n traject als Hannover-Würzburg is destijds ook alleen maar gebouwd omdat het oude traject vol zat en men dacht van, als we toch iets nieuws bouwen, waarom dan niet gelijk ook echt snel.

En Bentheim - Löhne is natuurlijk geen topkandidaat qua overbelaste trajecten. ;)
Daar heb je helemaal gelijk in. Leuk traject wel trouwens, ook al gaat het niet echt heel hard.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator maandag 20 april 2015 @ 21:35:01 #271
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151873935
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bad Oeynhausen is sowieso een lelijke grafstad die alleen maar in de weg ligt. Ook als je met de auto bent.
Vooral met de auto, altijd oponthoud daar.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 20 april 2015 @ 21:35:56 #272
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151873985
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 21:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Vooral met de auto, altijd oponthoud daar.
Gelukkig zijn ze daar nu een bypass aan het bouwen. Waarover al sinds de jaren '70 een discussie woedt, maar in 2008 eindelijk de eerste schop de grond in is gegaan. In 2017 moet hij opengaan.
pi_151873999
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bad Oeynhausen is sowieso een lelijke grafstad die alleen maar in de weg ligt. Ook als je met de auto bent.
Nog maar 5 jaar, de strijd is geslecht en de zeldzame tortelliaanse grafhagedis heeft het onderspit gelukkig gedelfd.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151874121
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik snap dit dus niet. We willen sneller, meer en beter want reiziger op 1, 2 en 3 maar een vrij eenvoudige upgrade naar 160 ligt buiten bereik om de simpele reden dat er aan de andere kant van de grens ook niets gedaan wordt. Dat is volstrekte waanzin. Dan schaffen we de ICE ook gewoon maar af aangezien er in Nederland niets gebeurt is terwijl de Duitsers voor 6 miljard een tunnel dwars door de bergen geblazen hebben.

[..]

Ik bekijk het ook als compleet plaatje. In Duitsland wordt de spoorlijn voor zover ik weet geüpgradet naar 160 tot aan Bad Oyenhausen, vanaf daar 200. Door middel van simpele ingrepen in Nederland kan de reistijd al verkort worden met een kwartier. Al dat soort kleine dingen kan er voor zorgen dat het product aantrekkelijker wordt dan het vliegtuig. 8 minuten stilstaan in Apeldoorn? Afgelopen ermee. Dat soort nonsens.
Wat ik kan vinden (stand februari 2015) is dat het traject is aangemeld als één van de 400 nieuw voorgestelde maatregelen die in de overweging voor het nieuwe landelijke Duitse verkeersplan wordt opgenomen.

Maar als het dan niet in het "vordringliche Bedarf" maar in het "weitere Bedarf" terecht komt qua prioriteit, dan gaat er hoogstwaarschijnlijk niks gebeuren.
  maandag 20 april 2015 @ 21:41:00 #275
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151874243
Nou, er komt toch nog een Autoslaaptrein. Soort-van.

quote:
Treinreiswinkel komt met eigen Autoslaaptrein vanaf Düsseldorf
maandag 20 april 2015

De gesprekken tussen Treinreiswinkel en EETC over de voortzetting van de Nederlandse autoslaaptrein zijn niet gelukt. De Treinreiswinkel komt nu met een eigen autoslaaptrein, niet vanaf Den Bosch maar vanaf Düsseldorf. De nieuwe treindienst gaat alleen rijden in het hoogseizoen, één maal per week van 3 juli t/m 15 augustus. Eindbestemming is het Italiaanse Verona.

De nieuwe trein gaat rijden onder de naam AutoExpress Italia. De trein start weliswaar in Duitsland, maar aan boord van de trein zal Nederlandstalig personeel aanwezig zijn, zegt Treinreiswinkel directeur Helmut Brall tegenover Treinreiziger.nl.

Naar verwachting vertrekt de nieuwe trein in de zomerperiode op vrijdagavond omstreeks 20:00 uur uit Düsselsdorf. De volgende ochtend zal de trein waarschijnlijk omstreeks 9:00 uur aankomen in het Italiaanse Verona. Zaterdagavond gaat de retourtrein vanaf Verona terug naar het Duitse Düsseldorf.

Door de trein niet in Nederland, maar in Duitsland te laten starten voorkomt de Treinreiswinkel hoge kosten. ProRail verhoogde namelijk de kosten richting de opgeheven EETC Autoslaaptrein met 50 procent. Bovendien zijn veel Nederlandse locomotieven niet geschikt voor het Duitse spoor, waardoor er een extra locomotiefwissel nodig is.

Wie met de nieuwe trein met de fiets in plaats auto wil reizen, heeft pech. Fietstransport is niet mogelijk met de nieuwe dienst. De AutoExpress Italia heeft in elkgeval ligrijtuigen, slaaprijtuigen worden eveneens geregeld maar die zijn nog niet bevestigd. Treinreiswinkel wijst erop dat Düsseldorf slechts op anderhalf uur rijden licht van Utrecht.

Over het stopzetten van de autoslaaptrein vanaf Den Bosch is directeur Helmut Brall van de Treinreiswinkel niet te spreken. "Wij verwijten EETC contractbreuk en de nodige juridische stappen zijn gezet" zegt hij. Volgens hem heeft Treinreiswinkel de onderhandelingen met EETC afgebroken in verband met het korte tijdsbestek en het moeizame verloop van de gesprekken. Brall noemt het stopzetten van de autoslaaptrein vlak voor het seizoen "onverantwoord". De eerste autoslaaptrein vanuit Düsseldorf had op 1 mei zullen vertrekken.

Of er nog andere kandidaten in gesprek zijn met EETC over een eventuele overname is bij onze redactie niet bekend. Wel liet EETC directeur Leo Weeber vanmiddag aan Treinreiziger.nl weten in gesprek te zijn met een aantal kandidaten. "Dat heeft nog wat tijd nodig" zei hij toen.
Treinreiswinkel komt met eigen Autoslaaptrein vanaf Düsseldorf
  maandag 20 april 2015 @ 21:42:11 #276
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151874298
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

De trein is voor jou en mij sneller. Prijs introduceert me toch geen fuck :P
Ehm. Is er een issue dan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151874506
quote:
10s.gif Op maandag 20 april 2015 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ehm. Is er een issue dan? :?
Ja en nee. Het kan met gemak nog een uur sneller denk ik. En dat betekent dat die trein veel voller wordt en mogelijk zelfs ieder uur kan gaan rijden. Vind ik leuk.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 20 april 2015 @ 21:50:04 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151874715
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja en nee. Het kan met gemak nog een uur sneller denk ik. En dat betekent dat die trein veel voller wordt en mogelijk zelfs ieder uur kan gaan rijden. Vind ik leuk.
Vectronnetje ervoor, dan kan die locwissel weg. Scheelt weer 10 minuten. De stop in Bad Bentheim kan misschien helemaal weg als die stoptrein uit Bielefeld Brake straks rijdt?
  maandag 20 april 2015 @ 21:50:50 #279
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151874762
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja en nee. Het kan met gemak nog een uur sneller denk ik. En dat betekent dat die trein veel voller wordt en mogelijk zelfs ieder uur kan gaan rijden. Vind ik leuk.
Dan reken je buiten het huidige kankerbedrijf dat zo snel mogelijk alle internationale verbindingen de nek om wil draaien, al mogen ze dat niet openlijk zeggen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151875274
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in. Leuk traject wel trouwens, ook al gaat het niet echt heel hard.
Om hier nog even op terug te komen: wat ik eerder schreef was m'n gevoel, maar in de ontwerptekst van het nieuwe Duitse verkeersplan staat zelfs heel nadrukkelijk dat onderhoud en renovatie op 1 en het oplossen van bottlenecks op 2 staat, en alle andere maatregelen daarna pas komen als er nog geld voor is.
pi_151875364
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Om hier nog even op terug te komen: wat ik eerder schreef was m'n gevoel, maar in de ontwerptekst van het nieuwe Duitse verkeersplan staat zelfs heel nadrukkelijk dat onderhoud en renovatie op 1 en het oplossen van bottlenecks op 2 staat, en alle andere maatregelen daarna pas komen als er nog geld voor is.
En dat geld is er niet want ze lopen wat, 40 miljard euro achter in onderhoud alleen al geloof ik?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 20 april 2015 @ 22:06:10 #282
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151875554
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Om hier nog even op terug te komen: wat ik eerder schreef was m'n gevoel, maar in de ontwerptekst van het nieuwe Duitse verkeersplan staat zelfs heel nadrukkelijk dat onderhoud en renovatie op 1 en het oplossen van bottlenecks op 2 staat, en alle andere maatregelen daarna pas komen als er nog geld voor is.
Dus die paar kilometer in Dinslaken duurt nog dertig jaar of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151875666
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

En dat geld is er niet want ze lopen wat, 40 miljard euro achter in onderhoud alleen al geloof ik?
Ja en nee. Er is te weinig geld, maar het achterstallig onderhoud komt ook door verkeerde prioriteiten. Het is dus niet zo dat er én 40 miljard te kort voor onderhoud én geen cent voor nieuwe projecten is.
pi_151875742
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dus die paar kilometer in Dinslaken duurt nog dertig jaar of zo?
Geen idee. Als het echt een bottleneck is, dan kan het misschien ook wel sneller.

Is het trouwens geen onderdeel van een project dat sowieso al in aanleg is? Edit: ja, volgens wat ik kan vinden gaat de 1e fase sowieso gewoon door (3e spoor aanleggen totaan Oberhausen etc.) en wordt alleen de 2e fase (verhoging van de maximumsnelheid) opnieuw beoordeeld.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2015 22:14:57 ]
  maandag 20 april 2015 @ 22:19:10 #285
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151876153
Dat de tarieven voor het laten rijden van een Autoslaaptrein flink zijn gestegen wil ik wel geloven, als ik deze stukjes uit de Netverklaringen van ProRail naast elkaar leg:





Maar wat ik nog niet helemaal snap is in welke categorie een Autoslaaptrein valt. EETC noemde "kostenstijging ProRail van 50%!", maar op basis van deze tabellen zie ik geen categorieën waarbij dat het geval is. Jullie wel?

En over de skitreinen had Treinreiswinkel ook nog wat nieuws:
quote:
Ivm het stoppen van alle activiteiten van Euro Express treincharter is ook een einde gekomen aan het rijden van Alpen Express en Skitrein.

De vergunningen voor de volgende trein waren reeds aangevraagd en zijn nu definitief:

Railpromo Austria Express
Opstapstations: Roosendaal, Rotterdam C., Utrecht C., ’s-Hertogenbosch, Venlo
Stations Oostenrijk:
- Kufstein, Wörgl, Jenbach, Innsbruck, Ötztal, Imst-Pitztal, Landeck
- Kufstein, Wörgl, Westendorf, Kirchberg in Tirol, Kitzbühel, St. Johann in Tirol, Fieberbrunn, Saalfelden, Zell am See, Schwarzach-St. Veit, St. Johann im Pongau, Bischofshofen

Rijdagen: Heen op vr/za van 18 december 2015 tot en met 18 maart 2016
Terug op: za/zo van 19 december 2015 tot en met 19 maart 2016
Samenstelling: Zitrijtuigen, couchetterijtuigen, barrijtuig
Services Catering, ontbijt, wasgelegenheid in ieder couchetterijtuig

Goede prijs - kwaliteit verhouding. hypermoderne locomotieven waardoor de reis sneller verloopt en geen lange stops aan de grenzen nodig zijn. De tarieven en boekingsmogelijkheden zijn ca begin mei zichtbaar op deze website.
Bron: Treinreiswinkel
pi_151876351
Een rijtuig weegt rond de 40 ton, zeg max 15 bakken, een 1700 weegt 85 ton. Dat is (met 45 ton per wagon) 760 ton.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 20 april 2015 @ 22:26:37 #287
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151876499
Ik denk dat de EETC in 2014 in de categorie "niet-vracht" viel, dus ¤ 2,4641 per treinkilometer, in 2015 is het tarief voor deze categorie ¤ 2,9866 per treinkilometer. Dat is een stijging van 21%, niet van 50% :?
pi_151876533
Vind ik nog steeds fors maar het is inderdaad een heel ander beeld. Minder dan de helft.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151876536
En de stationnementen?
pi_151876553
Amsterdam, Utrecht, Den Bosch, Eindhoven en Venlo?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151876567
Eh, ik bedoel de prijs voor het stationnement van de autoslaaptrein om in te laden.
pi_151876631
Oh jah, het is een autoslaaptrein, hurrduurr, nou jah, dan wordt het wat zwaarder misschien maar nog steeds niet boven de 1600 uit denk ik? Maar dan is het vertrekpunt ook Den Bosch en wordt er alleen gestopt in Venlo vanwege de locwissel.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 20 april 2015 @ 22:33:44 #293
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151876770
Hmm, goed punt. Het zou natuurlijk kunnen dat ProRail de tarieven daarvoor ook nog eens aanzienlijk heeft verhoogd.

Helaas kan ik in de netverklaringen niks vinden wat op die specifieke situatie wijst. Is 's-Hertogenbosch nog de enige plek in ons land waar een Autoslaaptrein beladen kan worden, of kan dat in bijvoorbeeld Rotterdam Noord-Goederen (?) ook nog?
pi_151876807
De duurste haltering kost een tientje. Zo erg kan het dus nooit zijn.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151876819
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 20 april 2015 @ 22:35:00 #296
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_151876829
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:19 schreef James1988 het volgende:
Dat de tarieven voor het laten rijden van een Autoslaaptrein flink zijn gestegen wil ik wel geloven, als ik deze stukjes uit de Netverklaringen van ProRail naast elkaar leg:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Maar wat ik nog niet helemaal snap is in welke categorie een Autoslaaptrein valt. EETC noemde "kostenstijging ProRail van 50%!", maar op basis van deze tabellen zie ik geen categorieën waarbij dat het geval is. Jullie wel?

En over de skitreinen had Treinreiswinkel ook nog wat nieuws:

[..]

Bron: Treinreiswinkel
Tussen 1601 en 3000 ton is het wel bijna 50% erbij
  maandag 20 april 2015 @ 22:37:33 #297
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151876944
Een kathedraal is een geloofshuis. Laten we stations niet zo noemen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 20 april 2015 @ 22:40:05 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151877067
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:35 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Tussen 1601 en 3000 ton is het wel bijna 50% erbij
geen enkele reizigerstrein ter wereld weegt ooit 3000 ton
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 20 april 2015 @ 22:40:11 #299
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151877074
Gelukkig hebben we dan ook maar 4 stations in ons land die in die categorie vallen: Amsterdam Centraal, Den Haag Centraal, Rotterdam Centraal, Utrecht Centraal.

Ik denk dat iemand bij ProRail de benaming "giga" niet zo leuk vond, en het daarom dit werd. :s)
  maandag 20 april 2015 @ 22:40:48 #300
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_151877107
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

geen enkele reizigerstrein ter wereld weegt ooit 3000 ton
Ik heb geen verstand van zulke zooi, maar dat was de enige met 50% voorzover ik kon zien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')