Het is dus eerder 25 dan 30quote:Op maandag 20 april 2015 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
afstandmeten.nl
Ga maar kijken, het is echt eerder 30 dan 25 km
Behalve als jij genaaid wordtquote:Op maandag 20 april 2015 21:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nog steeds een kutstukje wat veel te traag wordt afgelegd. Of je stopt in Oldenzaal of je knalt er met 160 doorheen. Met een halfslappe lul is het ook moeilijk neuken.
Waar moet die trein dan zo haastig heen? Als je veel geld uitgeeft en je hebt dan alleen maar nog meer tijd om stil te staan om op de lokwissel in Bad Bentheim of op het treinpad naar Almelo te wachten, dan schiet het ook niet op.quote:Op maandag 20 april 2015 21:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nog steeds een kutstukje wat veel te traag wordt afgelegd. Of je stopt in Oldenzaal of je knalt er met 160 doorheen. Met een halfslappe lul is het ook moeilijk neuken.
Het is een internationale trein die tussen twee hoofdsteden pendelt. Dan plannen ze het maar beter. Zo moeilijk is het allemaal niet, ze maken het moeilijk.quote:Op maandag 20 april 2015 21:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Waar moet die trein dan zo haastig heen? Als je veel geld uitgeeft en je hebt dan alleen maar nog meer tijd om stil te staan om op de lokwissel in Bad Bentheim of op het treinpad naar Almelo te wachten, dan schiet het ook niet op.
In Duitsland is het hele stuk vanaf de grens tot ergens bij Bad Oeynhausen ook allemaal op boemelsnelheid.quote:Op maandag 20 april 2015 21:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het is een internationale trein die tussen twee hoofdsteden pendelt. Dan plannen ze het maar beter. Zo moeilijk is het allemaal niet, ze maken het moeilijk.
Boeiend. Met een bordBistro aan boord krijgt tijd een heel andere dimensiequote:Op maandag 20 april 2015 21:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En dat is een goede reden om hem in Nederland dan ook maar op boemelsnelheid te laten rijden?
kopdicht en Germanwings boekenquote:Op maandag 20 april 2015 21:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat is sowieso waar. Maar het zou wel fijn zijn om over die wat is het, 680km van Amsterdam naar Berlijn? Geen zeven uur te hoeven doen. Dat is echt nergens voor nodig.
Reden genoeg om in Nederland niet grootschalig vanalles te gaan doen.quote:Op maandag 20 april 2015 21:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En dat is een goede reden om hem in Nederland dan ook maar op boemelsnelheid te laten rijden?
De trein is voor jou en mij sneller. Prijs introduceert me toch geen fuckquote:
Bad Oeynhausen is sowieso een lelijke grafstad die alleen maar in de weg ligt. Ook als je met de auto bent.quote:Op maandag 20 april 2015 21:19 schreef Igen het volgende:
[..]
In Duitsland is het hele stuk vanaf de grens tot ergens bij Bad Oeynhausen ook allemaal op boemelsnelheid.
Ik snap dit dus niet. We willen sneller, meer en beter want reiziger op 1, 2 en 3 maar een vrij eenvoudige upgrade naar 160 ligt buiten bereik om de simpele reden dat er aan de andere kant van de grens ook niets gedaan wordt. Dat is volstrekte waanzin. Dan schaffen we de ICE ook gewoon maar af aangezien er in Nederland niets gebeurt is terwijl de Duitsers voor 6 miljard een tunnel dwars door de bergen geblazen hebben.quote:Op maandag 20 april 2015 21:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Reden genoeg om in Nederland niet grootschalig vanalles te gaan doen.
Ik bekijk het ook als compleet plaatje. In Duitsland wordt de spoorlijn voor zover ik weet geüpgradet naar 160 tot aan Bad Oyenhausen, vanaf daar 200. Door middel van simpele ingrepen in Nederland kan de reistijd al verkort worden met een kwartier. Al dat soort kleine dingen kan er voor zorgen dat het product aantrekkelijker wordt dan het vliegtuig. 8 minuten stilstaan in Apeldoorn? Afgelopen ermee. Dat soort nonsens.quote:Je moet het als een totaalproduct bekijken. Als je de Berlijntrein hoogwaardiger wil maken dan moet je nieuw materieel hebben en op z'n minst het hele traject van Hengelo tot Löhne opwaarderen zodat je ook echt een flinke tijdswinst boekt en nergens meer over grotere afstanden langzaam voortsukkelt.
Daar heb je helemaal gelijk in. Leuk traject wel trouwens, ook al gaat het niet echt heel hard.quote:Op maandag 20 april 2015 21:28 schreef Igen het volgende:
Probleem is dat Duitsers over het algemeen bouwprojecten vooral concentreren op het vergroten van de capaciteit van overbelaste trajecten ipv. op het aanboren van nieuwe markten/klandizie.
Zo'n traject als Hannover-Würzburg is destijds ook alleen maar gebouwd omdat het oude traject vol zat en men dacht van, als we toch iets nieuws bouwen, waarom dan niet gelijk ook echt snel.
En Bentheim - Löhne is natuurlijk geen topkandidaat qua overbelaste trajecten.
Vooral met de auto, altijd oponthoud daar.quote:Op maandag 20 april 2015 21:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bad Oeynhausen is sowieso een lelijke grafstad die alleen maar in de weg ligt. Ook als je met de auto bent.
Gelukkig zijn ze daar nu een bypass aan het bouwen. Waarover al sinds de jaren '70 een discussie woedt, maar in 2008 eindelijk de eerste schop de grond in is gegaan. In 2017 moet hij opengaan.quote:Op maandag 20 april 2015 21:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vooral met de auto, altijd oponthoud daar.
Nog maar 5 jaar, de strijd is geslecht en de zeldzame tortelliaanse grafhagedis heeft het onderspit gelukkig gedelfd.quote:Op maandag 20 april 2015 21:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bad Oeynhausen is sowieso een lelijke grafstad die alleen maar in de weg ligt. Ook als je met de auto bent.
Wat ik kan vinden (stand februari 2015) is dat het traject is aangemeld als één van de 400 nieuw voorgestelde maatregelen die in de overweging voor het nieuwe landelijke Duitse verkeersplan wordt opgenomen.quote:Op maandag 20 april 2015 21:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik snap dit dus niet. We willen sneller, meer en beter want reiziger op 1, 2 en 3 maar een vrij eenvoudige upgrade naar 160 ligt buiten bereik om de simpele reden dat er aan de andere kant van de grens ook niets gedaan wordt. Dat is volstrekte waanzin. Dan schaffen we de ICE ook gewoon maar af aangezien er in Nederland niets gebeurt is terwijl de Duitsers voor 6 miljard een tunnel dwars door de bergen geblazen hebben.
[..]
Ik bekijk het ook als compleet plaatje. In Duitsland wordt de spoorlijn voor zover ik weet geüpgradet naar 160 tot aan Bad Oyenhausen, vanaf daar 200. Door middel van simpele ingrepen in Nederland kan de reistijd al verkort worden met een kwartier. Al dat soort kleine dingen kan er voor zorgen dat het product aantrekkelijker wordt dan het vliegtuig. 8 minuten stilstaan in Apeldoorn? Afgelopen ermee. Dat soort nonsens.
Treinreiswinkel komt met eigen Autoslaaptrein vanaf Düsseldorfquote:Treinreiswinkel komt met eigen Autoslaaptrein vanaf Düsseldorf
maandag 20 april 2015
De gesprekken tussen Treinreiswinkel en EETC over de voortzetting van de Nederlandse autoslaaptrein zijn niet gelukt. De Treinreiswinkel komt nu met een eigen autoslaaptrein, niet vanaf Den Bosch maar vanaf Düsseldorf. De nieuwe treindienst gaat alleen rijden in het hoogseizoen, één maal per week van 3 juli t/m 15 augustus. Eindbestemming is het Italiaanse Verona.
De nieuwe trein gaat rijden onder de naam AutoExpress Italia. De trein start weliswaar in Duitsland, maar aan boord van de trein zal Nederlandstalig personeel aanwezig zijn, zegt Treinreiswinkel directeur Helmut Brall tegenover Treinreiziger.nl.
Naar verwachting vertrekt de nieuwe trein in de zomerperiode op vrijdagavond omstreeks 20:00 uur uit Düsselsdorf. De volgende ochtend zal de trein waarschijnlijk omstreeks 9:00 uur aankomen in het Italiaanse Verona. Zaterdagavond gaat de retourtrein vanaf Verona terug naar het Duitse Düsseldorf.
Door de trein niet in Nederland, maar in Duitsland te laten starten voorkomt de Treinreiswinkel hoge kosten. ProRail verhoogde namelijk de kosten richting de opgeheven EETC Autoslaaptrein met 50 procent. Bovendien zijn veel Nederlandse locomotieven niet geschikt voor het Duitse spoor, waardoor er een extra locomotiefwissel nodig is.
Wie met de nieuwe trein met de fiets in plaats auto wil reizen, heeft pech. Fietstransport is niet mogelijk met de nieuwe dienst. De AutoExpress Italia heeft in elkgeval ligrijtuigen, slaaprijtuigen worden eveneens geregeld maar die zijn nog niet bevestigd. Treinreiswinkel wijst erop dat Düsseldorf slechts op anderhalf uur rijden licht van Utrecht.
Over het stopzetten van de autoslaaptrein vanaf Den Bosch is directeur Helmut Brall van de Treinreiswinkel niet te spreken. "Wij verwijten EETC contractbreuk en de nodige juridische stappen zijn gezet" zegt hij. Volgens hem heeft Treinreiswinkel de onderhandelingen met EETC afgebroken in verband met het korte tijdsbestek en het moeizame verloop van de gesprekken. Brall noemt het stopzetten van de autoslaaptrein vlak voor het seizoen "onverantwoord". De eerste autoslaaptrein vanuit Düsseldorf had op 1 mei zullen vertrekken.
Of er nog andere kandidaten in gesprek zijn met EETC over een eventuele overname is bij onze redactie niet bekend. Wel liet EETC directeur Leo Weeber vanmiddag aan Treinreiziger.nl weten in gesprek te zijn met een aantal kandidaten. "Dat heeft nog wat tijd nodig" zei hij toen.
Ehm. Is er een issue dan?quote:Op maandag 20 april 2015 21:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De trein is voor jou en mij sneller. Prijs introduceert me toch geen fuck
Ja en nee. Het kan met gemak nog een uur sneller denk ik. En dat betekent dat die trein veel voller wordt en mogelijk zelfs ieder uur kan gaan rijden. Vind ik leuk.quote:
Vectronnetje ervoor, dan kan die locwissel weg. Scheelt weer 10 minuten. De stop in Bad Bentheim kan misschien helemaal weg als die stoptrein uit Bielefeld Brake straks rijdt?quote:Op maandag 20 april 2015 21:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja en nee. Het kan met gemak nog een uur sneller denk ik. En dat betekent dat die trein veel voller wordt en mogelijk zelfs ieder uur kan gaan rijden. Vind ik leuk.
Dan reken je buiten het huidige kankerbedrijf dat zo snel mogelijk alle internationale verbindingen de nek om wil draaien, al mogen ze dat niet openlijk zeggen.quote:Op maandag 20 april 2015 21:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja en nee. Het kan met gemak nog een uur sneller denk ik. En dat betekent dat die trein veel voller wordt en mogelijk zelfs ieder uur kan gaan rijden. Vind ik leuk.
Om hier nog even op terug te komen: wat ik eerder schreef was m'n gevoel, maar in de ontwerptekst van het nieuwe Duitse verkeersplan staat zelfs heel nadrukkelijk dat onderhoud en renovatie op 1 en het oplossen van bottlenecks op 2 staat, en alle andere maatregelen daarna pas komen als er nog geld voor is.quote:Op maandag 20 april 2015 21:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Leuk traject wel trouwens, ook al gaat het niet echt heel hard.
En dat geld is er niet want ze lopen wat, 40 miljard euro achter in onderhoud alleen al geloof ik?quote:Op maandag 20 april 2015 22:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Om hier nog even op terug te komen: wat ik eerder schreef was m'n gevoel, maar in de ontwerptekst van het nieuwe Duitse verkeersplan staat zelfs heel nadrukkelijk dat onderhoud en renovatie op 1 en het oplossen van bottlenecks op 2 staat, en alle andere maatregelen daarna pas komen als er nog geld voor is.
Dus die paar kilometer in Dinslaken duurt nog dertig jaar of zo?quote:Op maandag 20 april 2015 22:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Om hier nog even op terug te komen: wat ik eerder schreef was m'n gevoel, maar in de ontwerptekst van het nieuwe Duitse verkeersplan staat zelfs heel nadrukkelijk dat onderhoud en renovatie op 1 en het oplossen van bottlenecks op 2 staat, en alle andere maatregelen daarna pas komen als er nog geld voor is.
Ja en nee. Er is te weinig geld, maar het achterstallig onderhoud komt ook door verkeerde prioriteiten. Het is dus niet zo dat er én 40 miljard te kort voor onderhoud én geen cent voor nieuwe projecten is.quote:Op maandag 20 april 2015 22:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En dat geld is er niet want ze lopen wat, 40 miljard euro achter in onderhoud alleen al geloof ik?
Geen idee. Als het echt een bottleneck is, dan kan het misschien ook wel sneller.quote:Op maandag 20 april 2015 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus die paar kilometer in Dinslaken duurt nog dertig jaar of zo?
Bron: Treinreiswinkelquote:Ivm het stoppen van alle activiteiten van Euro Express treincharter is ook een einde gekomen aan het rijden van Alpen Express en Skitrein.
De vergunningen voor de volgende trein waren reeds aangevraagd en zijn nu definitief:
Railpromo Austria Express
Opstapstations: Roosendaal, Rotterdam C., Utrecht C., ’s-Hertogenbosch, Venlo
Stations Oostenrijk:
- Kufstein, Wörgl, Jenbach, Innsbruck, Ötztal, Imst-Pitztal, Landeck
- Kufstein, Wörgl, Westendorf, Kirchberg in Tirol, Kitzbühel, St. Johann in Tirol, Fieberbrunn, Saalfelden, Zell am See, Schwarzach-St. Veit, St. Johann im Pongau, Bischofshofen
Rijdagen: Heen op vr/za van 18 december 2015 tot en met 18 maart 2016
Terug op: za/zo van 19 december 2015 tot en met 19 maart 2016
Samenstelling: Zitrijtuigen, couchetterijtuigen, barrijtuig
Services Catering, ontbijt, wasgelegenheid in ieder couchetterijtuig
Goede prijs - kwaliteit verhouding. hypermoderne locomotieven waardoor de reis sneller verloopt en geen lange stops aan de grenzen nodig zijn. De tarieven en boekingsmogelijkheden zijn ca begin mei zichtbaar op deze website.
Tussen 1601 en 3000 ton is het wel bijna 50% erbijquote:Op maandag 20 april 2015 22:19 schreef James1988 het volgende:
Dat de tarieven voor het laten rijden van een Autoslaaptrein flink zijn gestegen wil ik wel geloven, als ik deze stukjes uit de Netverklaringen van ProRail naast elkaar leg:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar wat ik nog niet helemaal snap is in welke categorie een Autoslaaptrein valt. EETC noemde "kostenstijging ProRail van 50%!", maar op basis van deze tabellen zie ik geen categorieën waarbij dat het geval is. Jullie wel?
En over de skitreinen had Treinreiswinkel ook nog wat nieuws:
[..]
Bron: Treinreiswinkel
geen enkele reizigerstrein ter wereld weegt ooit 3000 tonquote:Op maandag 20 april 2015 22:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tussen 1601 en 3000 ton is het wel bijna 50% erbij
Ik heb geen verstand van zulke zooi, maar dat was de enige met 50% voorzover ik kon zienquote:Op maandag 20 april 2015 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
geen enkele reizigerstrein ter wereld weegt ooit 3000 ton
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |