abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 april 2015 @ 21:42:11 #276
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151874298
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

De trein is voor jou en mij sneller. Prijs introduceert me toch geen fuck :P
Ehm. Is er een issue dan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151874506
quote:
10s.gif Op maandag 20 april 2015 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ehm. Is er een issue dan? :?
Ja en nee. Het kan met gemak nog een uur sneller denk ik. En dat betekent dat die trein veel voller wordt en mogelijk zelfs ieder uur kan gaan rijden. Vind ik leuk.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 20 april 2015 @ 21:50:04 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151874715
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja en nee. Het kan met gemak nog een uur sneller denk ik. En dat betekent dat die trein veel voller wordt en mogelijk zelfs ieder uur kan gaan rijden. Vind ik leuk.
Vectronnetje ervoor, dan kan die locwissel weg. Scheelt weer 10 minuten. De stop in Bad Bentheim kan misschien helemaal weg als die stoptrein uit Bielefeld Brake straks rijdt?
  maandag 20 april 2015 @ 21:50:50 #279
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151874762
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja en nee. Het kan met gemak nog een uur sneller denk ik. En dat betekent dat die trein veel voller wordt en mogelijk zelfs ieder uur kan gaan rijden. Vind ik leuk.
Dan reken je buiten het huidige kankerbedrijf dat zo snel mogelijk alle internationale verbindingen de nek om wil draaien, al mogen ze dat niet openlijk zeggen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151875274
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in. Leuk traject wel trouwens, ook al gaat het niet echt heel hard.
Om hier nog even op terug te komen: wat ik eerder schreef was m'n gevoel, maar in de ontwerptekst van het nieuwe Duitse verkeersplan staat zelfs heel nadrukkelijk dat onderhoud en renovatie op 1 en het oplossen van bottlenecks op 2 staat, en alle andere maatregelen daarna pas komen als er nog geld voor is.
pi_151875364
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Om hier nog even op terug te komen: wat ik eerder schreef was m'n gevoel, maar in de ontwerptekst van het nieuwe Duitse verkeersplan staat zelfs heel nadrukkelijk dat onderhoud en renovatie op 1 en het oplossen van bottlenecks op 2 staat, en alle andere maatregelen daarna pas komen als er nog geld voor is.
En dat geld is er niet want ze lopen wat, 40 miljard euro achter in onderhoud alleen al geloof ik?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 20 april 2015 @ 22:06:10 #282
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151875554
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Om hier nog even op terug te komen: wat ik eerder schreef was m'n gevoel, maar in de ontwerptekst van het nieuwe Duitse verkeersplan staat zelfs heel nadrukkelijk dat onderhoud en renovatie op 1 en het oplossen van bottlenecks op 2 staat, en alle andere maatregelen daarna pas komen als er nog geld voor is.
Dus die paar kilometer in Dinslaken duurt nog dertig jaar of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151875666
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

En dat geld is er niet want ze lopen wat, 40 miljard euro achter in onderhoud alleen al geloof ik?
Ja en nee. Er is te weinig geld, maar het achterstallig onderhoud komt ook door verkeerde prioriteiten. Het is dus niet zo dat er én 40 miljard te kort voor onderhoud én geen cent voor nieuwe projecten is.
pi_151875742
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dus die paar kilometer in Dinslaken duurt nog dertig jaar of zo?
Geen idee. Als het echt een bottleneck is, dan kan het misschien ook wel sneller.

Is het trouwens geen onderdeel van een project dat sowieso al in aanleg is? Edit: ja, volgens wat ik kan vinden gaat de 1e fase sowieso gewoon door (3e spoor aanleggen totaan Oberhausen etc.) en wordt alleen de 2e fase (verhoging van de maximumsnelheid) opnieuw beoordeeld.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2015 22:14:57 ]
  maandag 20 april 2015 @ 22:19:10 #285
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151876153
Dat de tarieven voor het laten rijden van een Autoslaaptrein flink zijn gestegen wil ik wel geloven, als ik deze stukjes uit de Netverklaringen van ProRail naast elkaar leg:





Maar wat ik nog niet helemaal snap is in welke categorie een Autoslaaptrein valt. EETC noemde "kostenstijging ProRail van 50%!", maar op basis van deze tabellen zie ik geen categorieën waarbij dat het geval is. Jullie wel?

En over de skitreinen had Treinreiswinkel ook nog wat nieuws:
quote:
Ivm het stoppen van alle activiteiten van Euro Express treincharter is ook een einde gekomen aan het rijden van Alpen Express en Skitrein.

De vergunningen voor de volgende trein waren reeds aangevraagd en zijn nu definitief:

Railpromo Austria Express
Opstapstations: Roosendaal, Rotterdam C., Utrecht C., ’s-Hertogenbosch, Venlo
Stations Oostenrijk:
- Kufstein, Wörgl, Jenbach, Innsbruck, Ötztal, Imst-Pitztal, Landeck
- Kufstein, Wörgl, Westendorf, Kirchberg in Tirol, Kitzbühel, St. Johann in Tirol, Fieberbrunn, Saalfelden, Zell am See, Schwarzach-St. Veit, St. Johann im Pongau, Bischofshofen

Rijdagen: Heen op vr/za van 18 december 2015 tot en met 18 maart 2016
Terug op: za/zo van 19 december 2015 tot en met 19 maart 2016
Samenstelling: Zitrijtuigen, couchetterijtuigen, barrijtuig
Services Catering, ontbijt, wasgelegenheid in ieder couchetterijtuig

Goede prijs - kwaliteit verhouding. hypermoderne locomotieven waardoor de reis sneller verloopt en geen lange stops aan de grenzen nodig zijn. De tarieven en boekingsmogelijkheden zijn ca begin mei zichtbaar op deze website.
Bron: Treinreiswinkel
pi_151876351
Een rijtuig weegt rond de 40 ton, zeg max 15 bakken, een 1700 weegt 85 ton. Dat is (met 45 ton per wagon) 760 ton.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 20 april 2015 @ 22:26:37 #287
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151876499
Ik denk dat de EETC in 2014 in de categorie "niet-vracht" viel, dus ¤ 2,4641 per treinkilometer, in 2015 is het tarief voor deze categorie ¤ 2,9866 per treinkilometer. Dat is een stijging van 21%, niet van 50% :?
pi_151876533
Vind ik nog steeds fors maar het is inderdaad een heel ander beeld. Minder dan de helft.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151876536
En de stationnementen?
pi_151876553
Amsterdam, Utrecht, Den Bosch, Eindhoven en Venlo?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151876567
Eh, ik bedoel de prijs voor het stationnement van de autoslaaptrein om in te laden.
pi_151876631
Oh jah, het is een autoslaaptrein, hurrduurr, nou jah, dan wordt het wat zwaarder misschien maar nog steeds niet boven de 1600 uit denk ik? Maar dan is het vertrekpunt ook Den Bosch en wordt er alleen gestopt in Venlo vanwege de locwissel.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 20 april 2015 @ 22:33:44 #293
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151876770
Hmm, goed punt. Het zou natuurlijk kunnen dat ProRail de tarieven daarvoor ook nog eens aanzienlijk heeft verhoogd.

Helaas kan ik in de netverklaringen niks vinden wat op die specifieke situatie wijst. Is 's-Hertogenbosch nog de enige plek in ons land waar een Autoslaaptrein beladen kan worden, of kan dat in bijvoorbeeld Rotterdam Noord-Goederen (?) ook nog?
pi_151876807
De duurste haltering kost een tientje. Zo erg kan het dus nooit zijn.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151876819
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 20 april 2015 @ 22:35:00 #296
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_151876829
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:19 schreef James1988 het volgende:
Dat de tarieven voor het laten rijden van een Autoslaaptrein flink zijn gestegen wil ik wel geloven, als ik deze stukjes uit de Netverklaringen van ProRail naast elkaar leg:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Maar wat ik nog niet helemaal snap is in welke categorie een Autoslaaptrein valt. EETC noemde "kostenstijging ProRail van 50%!", maar op basis van deze tabellen zie ik geen categorieën waarbij dat het geval is. Jullie wel?

En over de skitreinen had Treinreiswinkel ook nog wat nieuws:

[..]

Bron: Treinreiswinkel
Tussen 1601 en 3000 ton is het wel bijna 50% erbij
  maandag 20 april 2015 @ 22:37:33 #297
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151876944
Een kathedraal is een geloofshuis. Laten we stations niet zo noemen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 20 april 2015 @ 22:40:05 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151877067
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:35 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Tussen 1601 en 3000 ton is het wel bijna 50% erbij
geen enkele reizigerstrein ter wereld weegt ooit 3000 ton
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 20 april 2015 @ 22:40:11 #299
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151877074
Gelukkig hebben we dan ook maar 4 stations in ons land die in die categorie vallen: Amsterdam Centraal, Den Haag Centraal, Rotterdam Centraal, Utrecht Centraal.

Ik denk dat iemand bij ProRail de benaming "giga" niet zo leuk vond, en het daarom dit werd. :s)
  maandag 20 april 2015 @ 22:40:48 #300
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_151877107
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

geen enkele reizigerstrein ter wereld weegt ooit 3000 ton
Ik heb geen verstand van zulke zooi, maar dat was de enige met 50% voorzover ik kon zien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')