Ehm. Is er een issue dan?quote:Op maandag 20 april 2015 21:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De trein is voor jou en mij sneller. Prijs introduceert me toch geen fuck
Ja en nee. Het kan met gemak nog een uur sneller denk ik. En dat betekent dat die trein veel voller wordt en mogelijk zelfs ieder uur kan gaan rijden. Vind ik leuk.quote:
Vectronnetje ervoor, dan kan die locwissel weg. Scheelt weer 10 minuten. De stop in Bad Bentheim kan misschien helemaal weg als die stoptrein uit Bielefeld Brake straks rijdt?quote:Op maandag 20 april 2015 21:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja en nee. Het kan met gemak nog een uur sneller denk ik. En dat betekent dat die trein veel voller wordt en mogelijk zelfs ieder uur kan gaan rijden. Vind ik leuk.
Dan reken je buiten het huidige kankerbedrijf dat zo snel mogelijk alle internationale verbindingen de nek om wil draaien, al mogen ze dat niet openlijk zeggen.quote:Op maandag 20 april 2015 21:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja en nee. Het kan met gemak nog een uur sneller denk ik. En dat betekent dat die trein veel voller wordt en mogelijk zelfs ieder uur kan gaan rijden. Vind ik leuk.
Om hier nog even op terug te komen: wat ik eerder schreef was m'n gevoel, maar in de ontwerptekst van het nieuwe Duitse verkeersplan staat zelfs heel nadrukkelijk dat onderhoud en renovatie op 1 en het oplossen van bottlenecks op 2 staat, en alle andere maatregelen daarna pas komen als er nog geld voor is.quote:Op maandag 20 april 2015 21:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Leuk traject wel trouwens, ook al gaat het niet echt heel hard.
En dat geld is er niet want ze lopen wat, 40 miljard euro achter in onderhoud alleen al geloof ik?quote:Op maandag 20 april 2015 22:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Om hier nog even op terug te komen: wat ik eerder schreef was m'n gevoel, maar in de ontwerptekst van het nieuwe Duitse verkeersplan staat zelfs heel nadrukkelijk dat onderhoud en renovatie op 1 en het oplossen van bottlenecks op 2 staat, en alle andere maatregelen daarna pas komen als er nog geld voor is.
Dus die paar kilometer in Dinslaken duurt nog dertig jaar of zo?quote:Op maandag 20 april 2015 22:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Om hier nog even op terug te komen: wat ik eerder schreef was m'n gevoel, maar in de ontwerptekst van het nieuwe Duitse verkeersplan staat zelfs heel nadrukkelijk dat onderhoud en renovatie op 1 en het oplossen van bottlenecks op 2 staat, en alle andere maatregelen daarna pas komen als er nog geld voor is.
Ja en nee. Er is te weinig geld, maar het achterstallig onderhoud komt ook door verkeerde prioriteiten. Het is dus niet zo dat er én 40 miljard te kort voor onderhoud én geen cent voor nieuwe projecten is.quote:Op maandag 20 april 2015 22:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En dat geld is er niet want ze lopen wat, 40 miljard euro achter in onderhoud alleen al geloof ik?
Geen idee. Als het echt een bottleneck is, dan kan het misschien ook wel sneller.quote:Op maandag 20 april 2015 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus die paar kilometer in Dinslaken duurt nog dertig jaar of zo?
Bron: Treinreiswinkelquote:Ivm het stoppen van alle activiteiten van Euro Express treincharter is ook een einde gekomen aan het rijden van Alpen Express en Skitrein.
De vergunningen voor de volgende trein waren reeds aangevraagd en zijn nu definitief:
Railpromo Austria Express
Opstapstations: Roosendaal, Rotterdam C., Utrecht C., ’s-Hertogenbosch, Venlo
Stations Oostenrijk:
- Kufstein, Wörgl, Jenbach, Innsbruck, Ötztal, Imst-Pitztal, Landeck
- Kufstein, Wörgl, Westendorf, Kirchberg in Tirol, Kitzbühel, St. Johann in Tirol, Fieberbrunn, Saalfelden, Zell am See, Schwarzach-St. Veit, St. Johann im Pongau, Bischofshofen
Rijdagen: Heen op vr/za van 18 december 2015 tot en met 18 maart 2016
Terug op: za/zo van 19 december 2015 tot en met 19 maart 2016
Samenstelling: Zitrijtuigen, couchetterijtuigen, barrijtuig
Services Catering, ontbijt, wasgelegenheid in ieder couchetterijtuig
Goede prijs - kwaliteit verhouding. hypermoderne locomotieven waardoor de reis sneller verloopt en geen lange stops aan de grenzen nodig zijn. De tarieven en boekingsmogelijkheden zijn ca begin mei zichtbaar op deze website.
Tussen 1601 en 3000 ton is het wel bijna 50% erbijquote:Op maandag 20 april 2015 22:19 schreef James1988 het volgende:
Dat de tarieven voor het laten rijden van een Autoslaaptrein flink zijn gestegen wil ik wel geloven, als ik deze stukjes uit de Netverklaringen van ProRail naast elkaar leg:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar wat ik nog niet helemaal snap is in welke categorie een Autoslaaptrein valt. EETC noemde "kostenstijging ProRail van 50%!", maar op basis van deze tabellen zie ik geen categorieën waarbij dat het geval is. Jullie wel?
En over de skitreinen had Treinreiswinkel ook nog wat nieuws:
[..]
Bron: Treinreiswinkel
geen enkele reizigerstrein ter wereld weegt ooit 3000 tonquote:Op maandag 20 april 2015 22:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tussen 1601 en 3000 ton is het wel bijna 50% erbij
Ik heb geen verstand van zulke zooi, maar dat was de enige met 50% voorzover ik kon zienquote:Op maandag 20 april 2015 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
geen enkele reizigerstrein ter wereld weegt ooit 3000 ton
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |