Hmm, het kan ook zijn dat de ingezonden brieven onder de dagelijkse column stonden. Ze hebben ook een half jaar de slechtste ingezonden brief van de dag gepubliceerd, gewoon sic dus inclusief alle spelvauten en alles. Ge-ni-aal. De Pers heeft dat ook een poosje gedaan. Briljant, echt. Jammer alleen dat de naam van de schrijver weggeredigeerd werd.quote:Op maandag 20 april 2015 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bij mij stond er horoscoop, weerbericht en sudoku onder de stripjes

Godver, nu begin ik ook te lachen.quote:Op maandag 20 april 2015 20:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De grappigste Scribbly die ik ooit gelezen heb in de Metro (in zwart-wit nog) was een gozer die een rondleiding kreeg in het gesticht van de hoofdarts. Op een gegeven moment komen ze bij patiënt Henk. De dokter zegt "Dit is Henk, Henk zegt al 25 jaar geen zak" Volgende plaatje heeft Henk een tekstballonnetje met "Ik heb jeuk aan mijn tas."
Ik las het net voor Wijhe (waar toen nog niet gestopt werd) en ik geloof dat ik in Deventer nog steeds met buikpijn aan het lachen was. En met mij de hele coupé trouwens. De een na de ander begon te schaterlachen. Fucking awesome strips.

OH NIET WEER BAS OVERMARS UIT AMSTERDAMquote:Op maandag 20 april 2015 20:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hmm, het kan ook zijn dat de ingezonden brieven

Omg, inderdaad.quote:Op maandag 20 april 2015 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
OH NIET WEER BAS OVERMARS UIT AMSTERDAM

Ja boeie, ik ben ook op Man bijt Hond geweestquote:Op maandag 20 april 2015 20:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Omg, inderdaad.
Ik heb ook ooit in de Metro gestaan met een ingezonden brief trouwens.

quote:Op maandag 20 april 2015 19:05 schreef Sj0rSz het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)ng+in+Eindhoven.aspx
Bierfiets vs. trein
quote:
Hoofd communicatie NS zegt het dus is het war.twitter:barthoboer twitterde op maandag 20-04-2015 om 19:47:09Ik vind grappen over de bierfiets nu echt niet leuk. Dit is ongelofelijk tragisch, voor nabestaanden en betrokken collega's op de trein. reageer retweet

Die dode zal de bestuurder wel zijn.. Het is echt onmogelijk om daar snel uit te klimmen...quote:Op maandag 20 april 2015 20:36 schreef blup het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
1 dode, valt mee imo

Apeldoorn en Amersfoort waar lange stops zijn en er zeer langzaam gereden moet worden rond die plaatsen, terwijl Beilen, Hoogeveen en Meppel kortere stoptijden kennen en er rond die stations/haltes behoorlijk doorgereden kan worden.quote:Op maandag 20 april 2015 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
hee maar ff ontopic he. Hoe kan Assen - Zwolle, met 3 stops, 78 km, TIEN minuten sneller is dan Deventer - Utrecht, 79 km met 2 stops?

Assen - Zwolle met sprinter doenquote:Op maandag 20 april 2015 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
hee maar ff ontopic he. Hoe kan Assen - Zwolle, met 3 stops, 78 km, TIEN minuten sneller zijn dan Deventer - Utrecht, 79 km met 2 stops?

Wel eens bij Meppel en Hoogeveen de bocht genomen, dat kost ook minuten..quote:Op maandag 20 april 2015 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Apeldoorn en Amersfoort waar lange stops zijn en er zeer langzaam gereden moet worden rond die plaatsen, terwijl Beilen, Hoogeveen en Meppel kortere stoptijden kennen en er rond die stations/haltes behoorlijk doorgereden kan worden.

waar lange stops "zijn"quote:Op maandag 20 april 2015 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Apeldoorn en Amersfoort waar lange stops zijn en er zeer langzaam gereden moet worden rond die plaatsen, terwijl Beilen, Hoogeveen en Meppel kortere stoptijden kennen en er rond die stations/haltes behoorlijk doorgereden kan worden.
 onzin natuurlijk, doorgassen. Kan gewoon een kwartier vanaf.
 onzin natuurlijk, doorgassen. Kan gewoon een kwartier vanaf.

Vraag in dezelfde categorie, hoe kan het dat het een uur rijden is naar Oss vanaf Zwolle terwijl het met de trein bijna 2 uur is.quote:Op maandag 20 april 2015 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
hee maar ff ontopic he. Hoe kan Assen - Zwolle, met 3 stops, 78 km, TIEN minuten sneller zijn dan Deventer - Utrecht, 79 km met 2 stops?

Dat is niet. Zwolle-Deventer (29,7km) is 130. Na Meppel is het geloof ik ook 130.quote:Op maandag 20 april 2015 20:44 schreef Igen het volgende:
En Assen-Zwolle is grotendeels 140 km/u terwijl Amersfoort-Deventer 130 km/u is.

Auto is 1:09 en trein 1:45. Dat is al minderquote:Op maandag 20 april 2015 20:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Vraag in dezelfde categorie, hoe kan het dat het een uur rijden is naar Oss vanaf Zwolle terwijl het met de trein bijna 2 uur is.

Amersfoort is een knoop waar mensen moeten overstappen. Beilen of Hoogeveen niet.quote:Op maandag 20 april 2015 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
waar lange stops "zijn"onzin natuurlijk, doorgassen. Kan gewoon een kwartier vanaf.

Zwolle - Groningen is volledig 140, uitgezonderd de bogen bij Meppel & Hoogeveen.quote:Op maandag 20 april 2015 20:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat is niet. Zwolle-Deventer (29,7km) is 130. Na Meppel is het geloof ik ook 130.

Meppel-Hoogeveen zou best kunnen maar na Hoogeveen is het echt weer 140.quote:Op maandag 20 april 2015 20:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat is niet. Zwolle-Deventer (29,7km) is 130. Na Meppel is het geloof ik ook 130.

Dat kun je wegstrepen tegen die 130 km/h en bovendien hebben we het over de stoptreinquote:Op maandag 20 april 2015 20:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Wel eens bij Meppel en Hoogeveen de bocht genomen, dat kost ook minuten..

Wat heeft Zwolle-Deventer ermee te maken?quote:Op maandag 20 april 2015 20:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]

ik zou het alleen niet overal proberenquote:Op maandag 20 april 2015 20:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat heeft Zwolle-Deventer ermee te maken?
En het kaartje in de OP zegt 140 km/u voor het hele stuk Utrecht - Groningen:
http://upload.wikimedia.o(...)Baanvaksnelheden.png

Kijk eens, er kan er een Google Maps gebruiken. Wat schattig. In de praktijk is het rond deze tijd een uur rijden liefje.quote:Op maandag 20 april 2015 20:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Auto is 1:09 en trein 1:45. Dat is al minder

Google Maps houdt rekening met de tijd waar op je het plant..quote:Op maandag 20 april 2015 20:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Kijk eens, er kan er een Google Maps gebruiken. Wat schattig. In de praktijk is het rond deze tijd een uur rijden liefje.

Oh ik had niet gelezen dat Fles het alleen over het stuk tussen Zwolle en Assen had en ging er vanuit dat het over Deventer-Assen ging. My bad.quote:Op maandag 20 april 2015 20:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat heeft Zwolle-Deventer ermee te maken?
En het kaartje in de OP zegt 140 km/u voor het hele stuk Utrecht - Groningen:
http://upload.wikimedia.o(...)Baanvaksnelheden.png

Maar niet met mijn betonnen klomp.quote:Op maandag 20 april 2015 20:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Google Maps houdt rekening met de tijd waar op je het plant..

dat is geen argument. Die rijden rustig weg als de aansluiter 14 seconden te laat is.quote:Op maandag 20 april 2015 20:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Amersfoort is een knoop waar mensen moeten overstappen. Beilen of Hoogeveen niet.

Omdat de OBE bladen ook 140 zeggen..quote:Op maandag 20 april 2015 20:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Oh ik had niet gelezen dat Fles het alleen over het stuk tussen Zwolle en Assen had en ging er vanuit dat het over Deventer-Assen ging. My bad.
En kaartjes kunnen zoveel zeggen. Is dat ook het kaartje wat zegt dat het hele stuk tussen Hengelo en Bad Bentheim 125 is terwijl een heel groot stuk 60 of 70 is?

Ja ok, op drie plekken een bocht, maar over het algemeen rijdt de trein op dat traject volgens mij lekker door.quote:Op maandag 20 april 2015 20:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik zou het alleen niet overal proberen

Hengelo-Hengelo Oost is ook langzaam rijden.quote:Op maandag 20 april 2015 20:51 schreef Prins_Pils het volgende:
Alleen Oldenzaal, dat noem ik niet 'een heel groot stuk'.

Nee ik laat hem wel even een half uur lopen nou goed? Stadskindquote:

Sluit toch aan op dezelfde treinquote:Op maandag 20 april 2015 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee ik laat hem wel even een half uur lopen nou goed? Stadskind

Dus die vijf minuten extra is niet belangrijk?quote:

Achja, dan kan je je nog extra aanstellen over de reistijd namelijkquote:Op maandag 20 april 2015 20:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dus die vijf minuten extra is niet belangrijk?

26 kilometerquote:Op maandag 20 april 2015 20:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh en Bad Bentheim-Hengelo is 17 minuten voor 20 kilometer. Dat kan veel veel veeeeeel sneller.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |