Het is dus eerder 25 dan 30quote:Op maandag 20 april 2015 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
afstandmeten.nl
Ga maar kijken, het is echt eerder 30 dan 25 km
Behalve als jij genaaid wordtquote:Op maandag 20 april 2015 21:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nog steeds een kutstukje wat veel te traag wordt afgelegd. Of je stopt in Oldenzaal of je knalt er met 160 doorheen. Met een halfslappe lul is het ook moeilijk neuken.
Waar moet die trein dan zo haastig heen? Als je veel geld uitgeeft en je hebt dan alleen maar nog meer tijd om stil te staan om op de lokwissel in Bad Bentheim of op het treinpad naar Almelo te wachten, dan schiet het ook niet op.quote:Op maandag 20 april 2015 21:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nog steeds een kutstukje wat veel te traag wordt afgelegd. Of je stopt in Oldenzaal of je knalt er met 160 doorheen. Met een halfslappe lul is het ook moeilijk neuken.
Het is een internationale trein die tussen twee hoofdsteden pendelt. Dan plannen ze het maar beter. Zo moeilijk is het allemaal niet, ze maken het moeilijk.quote:Op maandag 20 april 2015 21:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Waar moet die trein dan zo haastig heen? Als je veel geld uitgeeft en je hebt dan alleen maar nog meer tijd om stil te staan om op de lokwissel in Bad Bentheim of op het treinpad naar Almelo te wachten, dan schiet het ook niet op.
In Duitsland is het hele stuk vanaf de grens tot ergens bij Bad Oeynhausen ook allemaal op boemelsnelheid.quote:Op maandag 20 april 2015 21:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het is een internationale trein die tussen twee hoofdsteden pendelt. Dan plannen ze het maar beter. Zo moeilijk is het allemaal niet, ze maken het moeilijk.
Boeiend. Met een bordBistro aan boord krijgt tijd een heel andere dimensiequote:Op maandag 20 april 2015 21:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En dat is een goede reden om hem in Nederland dan ook maar op boemelsnelheid te laten rijden?
kopdicht en Germanwings boekenquote:Op maandag 20 april 2015 21:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat is sowieso waar. Maar het zou wel fijn zijn om over die wat is het, 680km van Amsterdam naar Berlijn? Geen zeven uur te hoeven doen. Dat is echt nergens voor nodig.
Reden genoeg om in Nederland niet grootschalig vanalles te gaan doen.quote:Op maandag 20 april 2015 21:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En dat is een goede reden om hem in Nederland dan ook maar op boemelsnelheid te laten rijden?
De trein is voor jou en mij sneller. Prijs introduceert me toch geen fuckquote:
Bad Oeynhausen is sowieso een lelijke grafstad die alleen maar in de weg ligt. Ook als je met de auto bent.quote:Op maandag 20 april 2015 21:19 schreef Igen het volgende:
[..]
In Duitsland is het hele stuk vanaf de grens tot ergens bij Bad Oeynhausen ook allemaal op boemelsnelheid.
Ik snap dit dus niet. We willen sneller, meer en beter want reiziger op 1, 2 en 3 maar een vrij eenvoudige upgrade naar 160 ligt buiten bereik om de simpele reden dat er aan de andere kant van de grens ook niets gedaan wordt. Dat is volstrekte waanzin. Dan schaffen we de ICE ook gewoon maar af aangezien er in Nederland niets gebeurt is terwijl de Duitsers voor 6 miljard een tunnel dwars door de bergen geblazen hebben.quote:Op maandag 20 april 2015 21:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Reden genoeg om in Nederland niet grootschalig vanalles te gaan doen.
Ik bekijk het ook als compleet plaatje. In Duitsland wordt de spoorlijn voor zover ik weet geüpgradet naar 160 tot aan Bad Oyenhausen, vanaf daar 200. Door middel van simpele ingrepen in Nederland kan de reistijd al verkort worden met een kwartier. Al dat soort kleine dingen kan er voor zorgen dat het product aantrekkelijker wordt dan het vliegtuig. 8 minuten stilstaan in Apeldoorn? Afgelopen ermee. Dat soort nonsens.quote:Je moet het als een totaalproduct bekijken. Als je de Berlijntrein hoogwaardiger wil maken dan moet je nieuw materieel hebben en op z'n minst het hele traject van Hengelo tot Löhne opwaarderen zodat je ook echt een flinke tijdswinst boekt en nergens meer over grotere afstanden langzaam voortsukkelt.
Daar heb je helemaal gelijk in. Leuk traject wel trouwens, ook al gaat het niet echt heel hard.quote:Op maandag 20 april 2015 21:28 schreef Igen het volgende:
Probleem is dat Duitsers over het algemeen bouwprojecten vooral concentreren op het vergroten van de capaciteit van overbelaste trajecten ipv. op het aanboren van nieuwe markten/klandizie.
Zo'n traject als Hannover-Würzburg is destijds ook alleen maar gebouwd omdat het oude traject vol zat en men dacht van, als we toch iets nieuws bouwen, waarom dan niet gelijk ook echt snel.
En Bentheim - Löhne is natuurlijk geen topkandidaat qua overbelaste trajecten.
Vooral met de auto, altijd oponthoud daar.quote:Op maandag 20 april 2015 21:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bad Oeynhausen is sowieso een lelijke grafstad die alleen maar in de weg ligt. Ook als je met de auto bent.
Gelukkig zijn ze daar nu een bypass aan het bouwen. Waarover al sinds de jaren '70 een discussie woedt, maar in 2008 eindelijk de eerste schop de grond in is gegaan. In 2017 moet hij opengaan.quote:Op maandag 20 april 2015 21:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vooral met de auto, altijd oponthoud daar.
Nog maar 5 jaar, de strijd is geslecht en de zeldzame tortelliaanse grafhagedis heeft het onderspit gelukkig gedelfd.quote:Op maandag 20 april 2015 21:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bad Oeynhausen is sowieso een lelijke grafstad die alleen maar in de weg ligt. Ook als je met de auto bent.
Wat ik kan vinden (stand februari 2015) is dat het traject is aangemeld als één van de 400 nieuw voorgestelde maatregelen die in de overweging voor het nieuwe landelijke Duitse verkeersplan wordt opgenomen.quote:Op maandag 20 april 2015 21:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik snap dit dus niet. We willen sneller, meer en beter want reiziger op 1, 2 en 3 maar een vrij eenvoudige upgrade naar 160 ligt buiten bereik om de simpele reden dat er aan de andere kant van de grens ook niets gedaan wordt. Dat is volstrekte waanzin. Dan schaffen we de ICE ook gewoon maar af aangezien er in Nederland niets gebeurt is terwijl de Duitsers voor 6 miljard een tunnel dwars door de bergen geblazen hebben.
[..]
Ik bekijk het ook als compleet plaatje. In Duitsland wordt de spoorlijn voor zover ik weet geüpgradet naar 160 tot aan Bad Oyenhausen, vanaf daar 200. Door middel van simpele ingrepen in Nederland kan de reistijd al verkort worden met een kwartier. Al dat soort kleine dingen kan er voor zorgen dat het product aantrekkelijker wordt dan het vliegtuig. 8 minuten stilstaan in Apeldoorn? Afgelopen ermee. Dat soort nonsens.
Treinreiswinkel komt met eigen Autoslaaptrein vanaf Düsseldorfquote:Treinreiswinkel komt met eigen Autoslaaptrein vanaf Düsseldorf
maandag 20 april 2015
De gesprekken tussen Treinreiswinkel en EETC over de voortzetting van de Nederlandse autoslaaptrein zijn niet gelukt. De Treinreiswinkel komt nu met een eigen autoslaaptrein, niet vanaf Den Bosch maar vanaf Düsseldorf. De nieuwe treindienst gaat alleen rijden in het hoogseizoen, één maal per week van 3 juli t/m 15 augustus. Eindbestemming is het Italiaanse Verona.
De nieuwe trein gaat rijden onder de naam AutoExpress Italia. De trein start weliswaar in Duitsland, maar aan boord van de trein zal Nederlandstalig personeel aanwezig zijn, zegt Treinreiswinkel directeur Helmut Brall tegenover Treinreiziger.nl.
Naar verwachting vertrekt de nieuwe trein in de zomerperiode op vrijdagavond omstreeks 20:00 uur uit Düsselsdorf. De volgende ochtend zal de trein waarschijnlijk omstreeks 9:00 uur aankomen in het Italiaanse Verona. Zaterdagavond gaat de retourtrein vanaf Verona terug naar het Duitse Düsseldorf.
Door de trein niet in Nederland, maar in Duitsland te laten starten voorkomt de Treinreiswinkel hoge kosten. ProRail verhoogde namelijk de kosten richting de opgeheven EETC Autoslaaptrein met 50 procent. Bovendien zijn veel Nederlandse locomotieven niet geschikt voor het Duitse spoor, waardoor er een extra locomotiefwissel nodig is.
Wie met de nieuwe trein met de fiets in plaats auto wil reizen, heeft pech. Fietstransport is niet mogelijk met de nieuwe dienst. De AutoExpress Italia heeft in elkgeval ligrijtuigen, slaaprijtuigen worden eveneens geregeld maar die zijn nog niet bevestigd. Treinreiswinkel wijst erop dat Düsseldorf slechts op anderhalf uur rijden licht van Utrecht.
Over het stopzetten van de autoslaaptrein vanaf Den Bosch is directeur Helmut Brall van de Treinreiswinkel niet te spreken. "Wij verwijten EETC contractbreuk en de nodige juridische stappen zijn gezet" zegt hij. Volgens hem heeft Treinreiswinkel de onderhandelingen met EETC afgebroken in verband met het korte tijdsbestek en het moeizame verloop van de gesprekken. Brall noemt het stopzetten van de autoslaaptrein vlak voor het seizoen "onverantwoord". De eerste autoslaaptrein vanuit Düsseldorf had op 1 mei zullen vertrekken.
Of er nog andere kandidaten in gesprek zijn met EETC over een eventuele overname is bij onze redactie niet bekend. Wel liet EETC directeur Leo Weeber vanmiddag aan Treinreiziger.nl weten in gesprek te zijn met een aantal kandidaten. "Dat heeft nog wat tijd nodig" zei hij toen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |