Dubbel top dus!quote:Op vrijdag 17 april 2015 20:34 schreef Cat22 het volgende:
En -niet onbelangrijk- met de ontvanger gaat het nog steeds goedInmiddels ook al ontslagen uit het ziekenhuis
En daar ging het uiteindelijk om.quote:
quote:Op vrijdag 17 april 2015 20:34 schreef Cat22 het volgende:
En -niet onbelangrijk- met de ontvanger gaat het nog steeds goedInmiddels ook al ontslagen uit het ziekenhuis
Zoals het mij is uitgelegd werd één van mijn twee vaten aangehecht op de andere (zat ook doorsnedeverschil in, dus de smalste op de breedste) en dan houd je nog maar één vat over wat aangesloten hoeft te worden. Gold dus voor de slagader. De ader en urineleider kon mooi 1 op 1.quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:01 schreef Buurpoes het volgende:
Hoe is dat eigenlijk gebeurd, dat aansluiten? Jouw nier had wat meer vaten dan gemiddeld, hoe hebben ze dat bij de ontvanger opgelost? Y-stukken?
Afgedopt (zo kort mogelijk op het ontspringende vat zodat ze bij ontvanger veel (slag)aderwerk hebben om mee te spelen). Hence het befaamde clipje wat losschoot.quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:27 schreef Buurpoes het volgende:
En hebben ze die (slag)ader(s) bij jou ergens op (terug) aangesloten? Of eerder soort van 'afgedopt'?
ik begin mij nu pas het loodgieterswerk te realiseren
wat een ingreep en dat vrijwilligquote:Op vrijdag 17 april 2015 21:21 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Zoals het mij is uitgelegd werd één van mijn twee vaten aangehecht op de andere (zat ook doorsnedeverschil in, dus de smalste op de breedste) en dan houd je nog maar één vat over wat aangesloten hoeft te worden. Gold dus voor de slagader. De ader en urineleider kon mooi 1 op 1.
Daar zat beiderzijds ook het extra risico: meer kans op een bloeding bij mij (hullo), maar bij ontvanger ook meer kans op stolsels die de bloedtoevoer zouden blokkeren, omdat je meer hechtnaden hebt.
Risico is het grootste in de eerste uren na OK dus vandaar dat ik toen ook zo benieuwd was naar de stand van zaken.
Aha, dat is dan inderdaad een groooooot vat wat even heeft opengestaan.quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:33 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Afgedopt (zo kort mogelijk op het ontspringende vat zodat ze bij ontvanger veel (slag)aderwerk hebben om mee te spelen). Hence het befaamde clipje wat losschoot.Helaas heeft je lijf voor dit type ingreep geen hoofdkraan die je preventief dicht kunt draaien.
Die slagaders ontspringen vanuit de aorta, dus je kunt je het bloedbad voorstellen.quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:37 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Aha, dat is dan inderdaad een groooooot vat wat even heeft opengestaan.
Ja, mijn anatomische kennis was toereikend dit keer. Poe, dat zal een bloeddouche gegeven hebben.quote:Op vrijdag 17 april 2015 22:11 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Die slagaders ontspringen vanuit de aorta, dus je kunt je het bloedbad voorstellen.Misschien maak ik er teveel van, maar de assistent chirurg die me bijpraatte over de operatie deed wel erg haar best me te verzekeren dat er écht niks aan de hand was. Ik ga er toch wel vanuit dat er een shot adrenaline door de OK vloog en dat toen iedereen deed waarvoor hij/zij opgeleid was, waardoor het niet uit de hand liep.
Dit dus, enorm dapper en nobel ook! Ik zou al huilen om het littekenquote:
Enige tip die ik je kan geven is: er bovenop blijven zitten. Contact onderhouden met je contactpersoon (die van mij is heel toegankelijk) en niet bang zijn om zaken te eisen of na te vragen, bij voorbeeld qua planning.quote:Op vrijdag 17 april 2015 23:53 schreef angelfish het volgende:
Die bloedfontein valt voor m'n gevoel niet veel aan te voorkomen maar het koppelingstraject en de nazorg/info/familie bellen etc?
Wauw wat snelquote:Op zaterdag 18 april 2015 11:12 schreef Cat22 het volgende:
Ik heb gefietst![]()
Nu uitpuffen, 800 meter (op en neer) is best een end.
Lekker in het zonnetje met een boekje nuquote:Op zaterdag 18 april 2015 11:12 schreef Cat22 het volgende:
Ik heb gefietst![]()
Nu uitpuffen, 800 meter (op en neer) is best een end.
Ik werd gemantelzorgdquote:Op zaterdag 18 april 2015 12:52 schreef computergirl het volgende:
[..]
Lekker in het zonnetje met een boekje nu![]()
()
Dankjewel voor de uitgebreide info. Mijn contactpersoon is ook heel toegankelijk en medisch maatschappelijk werk ook. Hoewel ik die tot nu toe alleen per telefoon en mail heb gesproken. Ik ga overal maar zoveel mogelijk bovenop zitten en me erop instellen dat er wel wat fout kan gaan.quote:Op zaterdag 18 april 2015 10:28 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Enige tip die ik je kan geven is: er bovenop blijven zitten. Contact onderhouden met je contactpersoon (die van mij is heel toegankelijk) en niet bang zijn om zaken te eisen of na te vragen, bij voorbeeld qua planning.
Jij bent degene die vrijwillig een orgaan afstaat, daar mag (moet) de organisatie best omheen kunnen plannen.
Aan de andere kant ben je slechts een radartje in een groot geheel. En daardoor kunnen zaken toch anders lopen dan jij of andere individuele hulpverleners willen.
Ik heb met minimaal drie mensen besproken dat ik pas naar huis wilde als ik er ook klaar voor was. En iedereen gaf aan dat dit ook zo ging gebeuren. Persoon vier en vijf (arts en pleeg) krijgen dat niet mee en geven mij de boodschap dat ik klaar ben om te gaan.
In mijn eentje krijg ik dat systeem niet veranderd, en op sommige punten denk ik dat ik ook gewoon pech heb gehad (geopereerd worden rond pasen maakt het voor een arts lastiger om me in zijn bezoekschema te passen). Maar door het nu bij elkaar te nemen en op diverse plekken neer te leggen hoop ik wel een signaal af te geven. Wellicht zijn er meer van deze ervaringen en zorgt dat ervoor dat het systeem wel aangepast wordt op de zaken die niet goed liepen.
Ik heb nog steeds vetrouwen in de medische kunde van het ziekenhuis. En weet ook dat men naar beste kunnen handelt. Alleen kan het op communicatief front nog een stuk beter.
En daar zijn ze niet alleen in. Ik heb al een aantal opnames en operaties achter de rug in diverse zekenhuizen, en overal gaat er op dat gebied wel iets fout.
Haha, stalkerquote:Op maandag 20 april 2015 20:43 schreef computergirl het volgende:
En nu zelf al weer aan het koken lees ik, hoe gaat het verder?
Of je maakt een boodschappenbriefjequote:Op maandag 20 april 2015 21:00 schreef angelfish het volgende:
Kak. De dichtstbijzijnde supermarkt zit 1.2 km verderop. En m'n vriend komt voordurende met de meest bizarre en gore boodschappen thuis. Dat wordt afzien als alles doorgaat.
Vrienden/vriendinnen inschakelen!quote:Op maandag 20 april 2015 21:00 schreef angelfish het volgende:
Kak. De dichtstbijzijnde supermarkt zit 1.2 km verderop. En m'n vriend komt voordurende met de meest bizarre en gore boodschappen thuis. Dat wordt afzien als alles doorgaat.
Als je van spaghetti met taugé houdt is hij een wereldkok. ;-p Gaat vast goedkomen en Hello Fresh is idd een goed idee.quote:Op maandag 20 april 2015 21:05 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Vrienden/vriendinnen inschakelen!
Kan je vriend koken? Dan Hello Fresh bestellen!
Zo niet, diepvries volstouwen met lekker eten.
Ik had een combi van de drie dus als ik deze week voor het eerst zelf boodschappen ga doen hoef ik alleen maar drinken, ontbijt- en lunchspul te kopen.
O, en vlaai. Deze weken 'kosten' me heel veel vlaai.Gelukkig zit de bakker op 400 meter
![]()
Nee liever niet. Op z'n boodschap-en kookkunst na is hij perfect.quote:Op maandag 20 april 2015 21:32 schreef computergirl het volgende:
[..]
Of je ruilt hem in voor een beter exemplaar
Mijne niet, die heeft altijd een geheel eigen interpretatie van mijn briefje, vaak ook 2x zo duur enzoquote:Op maandag 20 april 2015 21:12 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Zijn er mannen die zich daardoor laten leiden?
Je kan ook zelf bestellen via AH-thuisbezorgdquote:Op maandag 20 april 2015 21:14 schreef angelfish het volgende:
[..]
Hij interpreteert die briefjes nogal vrijelijk. Zegmaar.
dezelfde donor lijkt me niet echt mogelijk neequote:Op dinsdag 21 april 2015 01:28 schreef Mishu het volgende:
Vriend van me heeft net zijn nieuwe nier gehad van een andere donor waarschijnlijk
Life saving in dit geval.
*checkt*quote:Op dinsdag 21 april 2015 09:18 schreef tombolafan het volgende:
[..]
dezelfde donor lijkt me niet echt mogelijk nee
Klopt.quote:Op dinsdag 21 april 2015 19:07 schreef Geralt het volgende:
Wacht even, lees ik het nou goed dat je tijdens de operatie een slagaderlijke bloeding hebt gehad!?
Nee verder niet. Zou wel lichtelijk ironisch geweest zijn als dat mis was gelopen overigens. Gelukkig is dat niet gebeurdquote:Op dinsdag 21 april 2015 19:11 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Klopt.
Verder nog comments, buiten wat je al eerder gespuid hebt? Want dat is inmiddels luid en duidelijk bekend.
Ingecalculeerd risico waar ik voorafgaande aan de operatie meerdere malen op gewezen ben en wat ik wilde lopen. En waar verder ook prima op ingesprongen is waardoor ik, buiten een wat langere hersteltijd, geen restschade zal ondervinden.quote:Op dinsdag 21 april 2015 19:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee verder niet. Zou wel lichtelijk ironisch geweest zijn als dat mis was gelopen overigens. Gelukkig is dat niet gebeurd
Het is niet niks wat ze hebben gedaan he. Buikspieren doornemen (heeft 4-6 weken nodig om te genezen en het is nu bijna vier weken geleden), ribben omhoog houden, hele reis door mijn onderbuik om bij de nier aan rugzijde uit te komen... Mij valt de pijn nog mee.quote:Op dinsdag 28 april 2015 19:24 schreef computergirl het volgende:
Ik vind het toch een beetje naar dat je na een maand nog steeds pijn hebt.
Was dat voorspeld?
Dank je!quote:Op dinsdag 28 april 2015 19:50 schreef Waterdrinker het volgende:
Jemig, lees dit topic nu pas. Dapper, nobel en lief van je zeg, hulde!
Volgens mij heb je nog niks van je ontvanger gehoord, klopt dat?
En hoe oud jong ben je als ik vragen mag?
Beterschap!
Spannnendd.quote:Op dinsdag 28 april 2015 19:57 schreef Cat22 het volgende:
Kaartje schijnt vorige week verstuurd te zijn dus hopelijk binnenkort bericht.
quote:Op woensdag 29 april 2015 11:54 schreef Cat22 het volgende:
Vandaag een beetje een off-day, want slapen wil nog niet zoals ik het wil *stampvoet* en vandaag rugpijn.
Toch maar een 'actief' programmaatje in elkaar gedraaid, vanmiddag naar de kapper, vanavond naar koorrepetitie. En ik ben net terug van een wandelingetje naar de Action. Ik zoek een foto-album waar ik al mijn kaartjes in kan doen. Album nog niet gevonden maar mijn offday werd volkomen goedgemaakt door de postbode. Kaartje van de ontvanger in de bus![]()
![]()
Blijheid, dankbaarheid en sinds de operatie heeft ze niet meer hoeven te dialyseren![]()
![]()
En daar deden we het allemaal voor.
Vandaag een beetje een off-day, want slapen wil nog niet zoals ik het wil *stampvoet* en vandaag rugpijn.
Toch maar een 'actief' programmaatje in elkaar gedraaid, vanmiddag naar de kapper, vanavond naar koorrepetitie. En ik ben net terug van een wandelingetje naar de Action. Ik zoek een foto-album waar ik al mijn kaartjes in kan doen. Album nog niet gevonden maar mijn offday werd volkomen goedgemaakt door de postbode. Kaartje van de ontvanger in de bus![]()
![]()
Blijheid, dankbaarheid en sinds de operatie heeft ze niet meer hoeven te dialyseren![]()
![]()
Wat tof!quote:Op woensdag 29 april 2015 11:54 schreef Cat22 het volgende:
![]()
![]()
Leuk!quote:Op woensdag 29 april 2015 11:54 schreef Cat22 het volgende:
![]()
![]()
Het was een snottermomentje in de gang ja.quote:Op woensdag 29 april 2015 12:22 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]![]()
wat fijn om iets van haar te hebben gehoord
![]()
! Moest je er niet ontzettend van huilen? Dat zou ik namelijk doen
Dat is het gemiddelde, lag laatst bij een man op de kamer die er al 18 jaar mee deed.quote:Op woensdag 29 april 2015 12:33 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Leuk!missie geslaagd
Ik hoorde trouwens vanochtend op de radio dat ontvangers maar 10-15 jaar doen met een nier? Is dat altijd zo? Ik kende het hele verhaal en niet viel ergens half in, dus weet niet of het wellicht specifiek bij deze persoon was.
Kaartje van de ontvanger in de bus![]()
![]()
![]()
Dat is een gemiddelde. Levensduur van een postmortale nier is heel variabel (5-10 jaar, hangt af van de match en tijd die tussen uitname en ontvangen zit), levende donaties gaan doorgaans een jaar of 20 mee, als ze goed aanslaan. En natuurlijk is het belangrijk dat de ontvanger trouw zijn of haar medicijnen tegen afstoting blijft slikken.quote:Op woensdag 29 april 2015 12:33 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Leuk!missie geslaagd
Ik hoorde trouwens vanochtend op de radio dat ontvangers maar 10-15 jaar doen met een nier? Is dat altijd zo? Ik kende het hele verhaal en niet viel ergens half in, dus weet niet of het wellicht specifiek bij deze persoon was.
In mijn ziekenhuis schijnt iemand al 40 jaar met een donornier rond te lopenquote:Op woensdag 29 april 2015 12:40 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Dat is het gemiddelde, lag laatst bij een man op de kamer die er al 18 jaar mee deed.
Ah okee, duidelijkquote:Op woensdag 29 april 2015 12:41 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dat is een gemiddelde. Levensduur van een postmortale nier is heel variabel (5-10 jaar, hangt af van de match en tijd die tussen uitname en ontvangen zit), levende donaties gaan doorgaans een jaar of 20 mee, als ze goed aanslaan. En natuurlijk is het belangrijk dat de ontvanger trouw zijn of haar medicijnen tegen afstoting blijft slikken.
Je hebt me doorquote:Op woensdag 29 april 2015 18:13 schreef Ingetje79 het volgende:
Zal je zien dat die nier Cat gaat overleven
Met gemiddeldes moet je altijd erg oppassen omdat die negatief worden beïnvloed door de operatie zelf, de sterkte/zwakte van de ontvanger voor de transplantatie vooral in het eerste jaar. Daarnaast is het altijd op het verleden gebaseerd. Met betere technieken voor het opereren en met betere medicijnen, behandelingen en meer ervaring van de artsen is de gemiddelde levensduur van de huidige patiënten waarschijnlijk langer geworden.quote:Op woensdag 29 april 2015 12:48 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ah okee, duidelijkDie van jou gaat natuurlijk >40 jaar mee
Mijn nierwaarden zijn nu nog niet goed, maar dat is normaal voor deze periode. Maar over een maand verwacht ik wel weer in mijn oude ritme te zijn en weer aan het werk te zijn. De vermoeidheid schijnt een paar maanden nodig te hebben om weg te trekken.quote:Op woensdag 29 april 2015 21:17 schreef Bucketlist het volgende:
Wanneer denk je weer de oude te zijn? Operatie ging niet helemaal vlekkeloos,dus herstel zal misschien ook langer duren.
quote:
Slapen gaat de laatste dagen weer goedquote:Op maandag 11 mei 2015 12:24 schreef Ingetje79 het volgende:
Dapper!
Hopelijk wordt je dan weer zodanig moe dat je 's nachts comateus slaapt
Ik neem aan dat je eerst alleen bij baas THV bezig gaat?
Ik leg het niet goed uit denk ik. Na een kwartiertje stilstaan begin ik last te krijgen (moe, zeurderig gevoel in rug). Dan kan ik nog prima een half uur door, denk ik (niet getest) maar zitten is dan handiger. Zeker als ik weet dat ik nog even door moet, blijf ik fitter. En intussen kan ik wel al uren naar het werk, op visite gaan, klusjes in huis doen, wandelingen doen etc.quote:Op woensdag 20 mei 2015 20:20 schreef computergirl het volgende:
7 weken verder en dan maar 15 minuten kunnen staan, echt heftig hoor. Ik ga het je niet nadoen.
Zittend op de grond.quote:Op woensdag 20 mei 2015 20:29 schreef computergirl het volgende:
Veel knuffen met baby poezen, dat is mijn advies
Ik haaaaat sportquote:Op woensdag 20 mei 2015 21:50 schreef wyccie het volgende:
Je gaat goed.![]()
Heb je ook wat sport/fitness om de spieren te trainen?
quote:Op woensdag 20 mei 2015 22:54 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik haaaaat sport
Zit wel op aquarobics, en dat moet ik eigenlijk weer gaan oppakken nu. Is wel heftig voor de buikspiertjes, maar de oefeningen kan ik aanpassen.
Ik bennie blauw!quote:
quote:
Ik zapte toevallig langs want was het weer helemaal vergeten. Weinig aandacht voor herstelperiode en veel voor huilende kinders maar dat valt te verwachten.quote:Op donderdag 21 mei 2015 17:04 schreef Cat22 het volgende:
www.deeljeleven.ncrv.nl Verhalen van mensen die op een donororgaan wachten.
Aanstaande maandag is de eerste uitzending. Ik ga kijken.
quote:Op woensdag 3 juni 2015 16:03 schreef Danny het volgende:
Gezonde FOK!ster doneert nier aan onbekende
(ja, het bericht is met instemming van Cat22 geplaatst)
Lijkt als meelezer een eeuwigheid, maar als jij met tevredenheid terugkijkt is alles top tochquote:Op woensdag 3 juni 2015 18:33 schreef Cat22 het volgende:
Dus tja, wat is drie maanden op een mensenleven? Niks toch?
Mén, ik dacht dat het voor ZZPers ook goed geregeld wasquote:Op donderdag 4 juni 2015 14:27 schreef angelfish het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)-problemen~a4053270/
Ik snap het probleem, maar inkomstenderving is niet eens het grootste probleem. Als ik 3 maanden niet of nauwelijks kan werken, ben ik een groot deel van mijn klanten kwijt.quote:Op donderdag 4 juni 2015 14:27 schreef angelfish het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)-problemen~a4053270/
Ik ben inmiddels goedgekeurd maar die quote in het artikel is van mij. Ik weet het ff niet.quote:Op donderdag 4 juni 2015 14:45 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Mén, ik dacht dat het voor ZZPers ook goed geregeld was![]()
Hoe is het met jou? Al een stap verder gekomen in het traject?
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 00:27 schreef angelfish het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels goedgekeurd maar die quote in het artikel is van mij. Ik weet het ff niet.
Ik verwacht niet veel opdrachtgevers te verliezen maar 3 maand geen inkomen vind ik heel heftig. Ik wacht even af of het politiek een beetje gaat stormen nu en dan kijk ik verder. Ik ben nu vooral heel boos.
Gaat goed, maar ik merk wel dat ik er minder 'in' zit dan andere jaren. Dat ik echt moet plannen om ze naar de woonkamer te halen, omdat ik anders met eigen katten op de bank blijf hangen. Gelukkig zijn de grietjes heel sociaal en hebben ze het best gezellig samen.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 07:21 schreef Holyme het volgende:
Nou ja zeg, wat stom!Dat zijn van die dingen waar ik nooit wat over had geweten of bij stil had gestaan zonder dit topic.
Cat, hoe gaat het met jou nu met het klein grut in huis? Extra veel bukken enzo geen probleem?
Dan vind ik het juist meer werk worden. Ondernemende, niet luisterende kittens uit rare hoekjes plukken en veeeeeel kattenbakken verschonenquote:Op zaterdag 6 juni 2015 07:49 schreef Holyme het volgende:
Dat snap ik wel, als ik me niet zo lekker voel kost het allemaal meer moeite om te doen (en te onthouden dat ik wat moet doen). Kan me voorstellen dat het, na je werk en nog wat herstellende, nog wat erger is. Maar gelukkig hebben ze moeders erbijIk vind zelf die eerste weken vaak ook het drukste. En dadelijk zitten ze natuurlijk zelf ook vaak hoger (als ze dat al niet doen), scheelt ook weer bukken
Ha da's waarquote:Op zaterdag 6 juni 2015 10:35 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dan vind ik het juist meer werk worden. Ondernemende, niet luisterende kittens uit rare hoekjes plukken en veeeeeel kattenbakken verschonen
Ik was er niet naar op zoek maar de journaliste was al bezig met het artikel.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 11:06 schreef Cat22 het volgende:
[..]Dat had ik niet begrepen
Goed dat je de publiciteit zoekt, het is echt een manco en bizar dat daar geen regeling voor is.
Dat is precies wat ik lastig vind. In het beste geval ga ik teren op het geld van m'n vriend. Dat voelt voor mij of ik hem vraag ff 2500 euro over te maken naar de nierstichting/belastingdienst/zorgverzekeraars. En dat wil ik nooit aan iemand vragen. Het ging me er juist om dat ik, ondanks dat ik niet rijk ben, wel iets goeds kan doen.quote:Als ik ZZPer was weet ik niet of ik het dan gedaan zou hebben, dan wordt de prijs letterlijk erg hoog. Ik zou in ieder geval eerder volledig aan het werk zijn gegaan. En dan elke avond kapotmoe in bed duiken en nergens anders tijd of zin in hebben, waardoor ik waarschijnlijk langer klachten zou houden.
Thnx! Maar voor nu red ik me goed met m'n eigen ziekenhuis. Ik vind het een zeer prettig team en ik geloof niet dat ze incompleet zijn in hun info/research.quote:Ik kan me voorstellen dat je het nu even niet meer weet. Wat zeiden ze in het ziekenhuis erover?[/
quote] Ze snappen het heel goed en ik heb intensief contact met iedereen. Ze stelden zelf voor om even het politiek ding even af te wachten.
[quote]Als je wil dat ik zaken navraag bij mijn ziekenhuis, of iets anders kan doen, dan laat het maar weten.
Ik kon het niet terug vinden dus bij deze even een oprecht belangstellende vraag:quote:Op zaterdag 6 juni 2015 10:35 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dan vind ik het juist meer werk worden. Ondernemende, niet luisterende kittens uit rare hoekjes plukken en veeeeeel kattenbakken verschonen
F&F / Gastopvang DOC: Cat's 15e nestje - huis vol meidenquote:Op woensdag 10 juni 2015 01:05 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik kon het niet terug vinden dus bij deze even een oprecht belangstellende vraag:
Heb je een kattenopvang of zoiets?
Zijn er nogal veel zo te lezen.
Hij is ook te zien in Deel je leven.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:02 schreef maily het volgende:
Roosendaler in Guinness Book of Records met zevende donornier.
Hoe is het met jou? Heb je meer duidelijkheid gekregen en ben je wellicht al verder in het traject?quote:Op woensdag 10 juni 2015 00:25 schreef angelfish het volgende:
[..]
Ik was er niet naar op zoek maar de journaliste was al bezig met het artikel.
[..]
Dat is precies wat ik lastig vind. In het beste geval ga ik teren op het geld van m'n vriend. Dat voelt voor mij of ik hem vraag ff 2500 euro over te maken naar de nierstichting/belastingdienst/zorgverzekeraars. En dat wil ik nooit aan iemand vragen. Het ging me er juist om dat ik, ondanks dat ik niet rijk ben, wel iets goeds kan doen.
[..]
Thnx! Maar voor nu red ik me goed met m'n eigen ziekenhuis. Ik vind het een zeer prettig team en ik geloof niet dat ze incompleet zijn in hun info/research.
Ferro ==> ijzer.quote:Op zondag 25 oktober 2015 10:14 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je dat bedankt en waar het goed voor was?
En smaakt naar een bek vol oude punaises.quote:Op zondag 25 oktober 2015 11:00 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ferro ==> ijzer.
Deze limonade bevat genoeg ijzer om je Hb omhoog te jagen.
Positief.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:14 schreef wyccie het volgende:
Wat fijn dat je je zo goed als weer de oude voelt.![]()
Hoe kijk je terug op alles wat er is gebeurd?
Helpt alleen echt goed als je daadwerkelijk een ijzergebrek hebt.quote:Op zondag 25 oktober 2015 11:00 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ferro ==> ijzer.
Deze limonade bevat genoeg ijzer om je Hb omhoog te jagen.
Ben helemaal goedgekeurd alleen val ik in geen enkele inkomensvergoedingsregeling omdat ik zzp'er ben met een paar bijzonderheden. De politiek is nu aan het debatteren over mijn situatie en tot er wat beslist is gebeurt er wat mij betreft helemaal niks. Ik ben er strontsacherijnig van dat ik de zorgverzekeraars tienduizenden euro's bespaar en ik niet eens een paar honderd euro krijg om mijn huur te betalen in die tijd.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 20:32 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Hoe is het met jou? Heb je meer duidelijkheid gekregen en ben je wellicht al verder in het traject?
Eh? Meer ijzer eten/drinken resulteert toch gewoon in een hoger Hb?quote:Op zondag 25 oktober 2015 16:03 schreef June. het volgende:
[..]
Helpt alleen echt goed als je daadwerkelijk een ijzergebrek hebt.
Maar super mooi gebaar 😊 Ik zou het niet kunnen denk ik.
Zo zuur vind ik je niet. Je maakt je terecht boos. Stom dat dit niet goed geregeld is.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 01:08 schreef angelfish het volgende:
Ik zie net dat ik wel heel zuur klink. Zo zit het ook weer niet. Ik heb een beetje onbedoeld kennelijk de taak erbij gekregen om het voor de volgende mensen die willen doneren makkelijker te maken. Ik zit er niet op te wachten, maar so be it.
Nou, daar mag je ook best strontchagerijnig van zijn vind ik!quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 00:06 schreef angelfish het volgende:
[..]
Ben helemaal goedgekeurd alleen val ik in geen enkele inkomensvergoedingsregeling omdat ik zzp'er ben met een paar bijzonderheden. De politiek is nu aan het debatteren over mijn situatie en tot er wat beslist is gebeurt er wat mij betreft helemaal niks. Ik ben er strontsacherijnig van dat ik de zorgverzekeraars tienduizenden euro's bespaar en ik niet eens een paar honderd euro krijg om mijn huur te betalen in die tijd.
Nee, alleen als je een bloedarmoede hebt ten gevolge van een ijzergebrek.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:30 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Eh? Meer ijzer eten/drinken resulteert toch gewoon in een hoger Hb?Ook als je Hb net boven de grens van bloedarmoede valt?
https://www.facebook.com/carmilla.corporaalquote:Ik had nooit gedacht dat ik dit zou doen, maar ik wil toch een oproep doen via Facebook.
Ik ben Carmilla Corporaal, 47 jaar en moeder van een dochter van 17 en een zoon van 15. Samen met mijn partner probeer ik mijn kinderen een jeugd met veel liefde en geluk te geven.
Ongeveer 4 jaar geleden kreeg ik vermoeidheidsklachten en bij nader onderzoek bleek dat mijn nieren slechter functioneerden. Om een lang verhaal kort te houden: Inmiddels heb ik terminaal nierfalen en moet ik drie nachten per week dialyseren in het ziekenhuis.
De oorzaak bleek medicijngebruik in het verleden..
Veel mensen denken dat je je van dialyseren weer veel beter gaat voelen. Helaas is dat niet zo. Ik moet dialyseren omdat ik anders dood ga. Dialyseren is een aanslag op mijn lichaam. Tijdens de dialyse wordt ook vocht onttrokken uit mijn lichaam, omdat mijn nieren dit bijna niet meer doen. Dit is slecht voor mijn hart. Het komt voor dat mensen die dialyseren overlijden aan een hartstilstand. Doordat er veel afvalstoffen in mijn lichaam achterblijven, zijn mijn zenuwen aangetast. Dit maakt dat mijn voeten en handen constant aanvoelen alsof ze slapen. Ik kan hierdoor nauwelijks lopen, heb veel moeite met mijn evenwicht houden en sporten kan ik al helemaal niet. Ik ben de hele dag vermoeid. Als ik ‘s avonds ergens heen wil, dan moet ik daar overdag rekening mee houden, anders trek ik het niet. Een dagje naar de stad met m'n kinderen zit er bijna niet in. Ik kan misschien 10 minuten lopen, daarna moet ik gaan zitten, kom ik niet meer vooruit. En ja, ik zou in een rolstoel kunnen gaan zitten, maar weet je hoe vreselijk ik dat vind! Ik wil zo graag weer een normaal leven, ik voel me nog zo jong!
Ook moet ik rekening houden met wat ik eet. Niet teveel zout, geen kant en klare produkten. Daarnaast kan ik maar beperkt drinken, omdat mijn lichaam anders het vocht vasthoudt.
Hoe blij was ik vorig jaar toen mijn stiefmoeder mij haar nier wilde geven. Het begin van mijn nieuwe leven, zo voelde het echt. Op 6 december zijn we samen naar het VU gegaan. De dag erna werd haar nier getransplanteerd. Helaas reageerde mijn lichaam heel heftig. De nier werd ernstig afgestoten. Ik heb nog een maand in het VU gelegen en kreeg allerlei middelen om het afstoten tegen te gaan. Zo vreselijk verdrietig voor ons allebei,maar het mocht niet baten. Nu moet ik toch weer dialyseren, ik hoopte zo dat ik mijn vrijheid weer terug zou krijgen. Dat ik niet meer afhankelijk zou zijn van een machine.
Omdat ik deze ernstige afstoting heb gehad, is het voor mij extra moeilijk om een passende donor te vinden. Ik had al veel antistoffen en dit is door de afstoting alleen maar meer geworden.
Daarom zet ik deze oproep op Facebook:
Ik zoek iemand met bloedgroep O die mij zou willen helpen, door een nier aan mij af te staan. Ik wil zo dolgraag weer van het leven kunnen genieten, zou weer energie voor tien willen hebben!!!, Ik wil weer vrij kunnen zijn, niet afhankelijk van een machine…
Ik zou zo graag weer willen LEVEN!!
Ik hoop dat dit bericht zo veel mogelijk geliked en gedeeld wordt, zodat mijn kans op een passende donor zo groot mogelijk wordt.
ik vermoed dat die met al het andere medisch afval verbrandt wordt.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk met zo'n afgestoten nier?
Voor eeuwig!quote:Op dinsdag 7 juni 2016 17:03 schreef Greys het volgende:
Mooi symbolisch
Viel het zo tegen ja, het zetten?
Maar hij staat er. Voor eeuwig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |