Dat is een gemiddelde. Levensduur van een postmortale nier is heel variabel (5-10 jaar, hangt af van de match en tijd die tussen uitname en ontvangen zit), levende donaties gaan doorgaans een jaar of 20 mee, als ze goed aanslaan. En natuurlijk is het belangrijk dat de ontvanger trouw zijn of haar medicijnen tegen afstoting blijft slikken.quote:Op woensdag 29 april 2015 12:33 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Leuk!missie geslaagd
Ik hoorde trouwens vanochtend op de radio dat ontvangers maar 10-15 jaar doen met een nier? Is dat altijd zo? Ik kende het hele verhaal en niet viel ergens half in, dus weet niet of het wellicht specifiek bij deze persoon was.
In mijn ziekenhuis schijnt iemand al 40 jaar met een donornier rond te lopenquote:Op woensdag 29 april 2015 12:40 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Dat is het gemiddelde, lag laatst bij een man op de kamer die er al 18 jaar mee deed.
Ah okee, duidelijkquote:Op woensdag 29 april 2015 12:41 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dat is een gemiddelde. Levensduur van een postmortale nier is heel variabel (5-10 jaar, hangt af van de match en tijd die tussen uitname en ontvangen zit), levende donaties gaan doorgaans een jaar of 20 mee, als ze goed aanslaan. En natuurlijk is het belangrijk dat de ontvanger trouw zijn of haar medicijnen tegen afstoting blijft slikken.
Je hebt me doorquote:Op woensdag 29 april 2015 18:13 schreef Ingetje79 het volgende:
Zal je zien dat die nier Cat gaat overleven
Met gemiddeldes moet je altijd erg oppassen omdat die negatief worden beïnvloed door de operatie zelf, de sterkte/zwakte van de ontvanger voor de transplantatie vooral in het eerste jaar. Daarnaast is het altijd op het verleden gebaseerd. Met betere technieken voor het opereren en met betere medicijnen, behandelingen en meer ervaring van de artsen is de gemiddelde levensduur van de huidige patiënten waarschijnlijk langer geworden.quote:Op woensdag 29 april 2015 12:48 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ah okee, duidelijkDie van jou gaat natuurlijk >40 jaar mee
Mijn nierwaarden zijn nu nog niet goed, maar dat is normaal voor deze periode. Maar over een maand verwacht ik wel weer in mijn oude ritme te zijn en weer aan het werk te zijn. De vermoeidheid schijnt een paar maanden nodig te hebben om weg te trekken.quote:Op woensdag 29 april 2015 21:17 schreef Bucketlist het volgende:
Wanneer denk je weer de oude te zijn? Operatie ging niet helemaal vlekkeloos,dus herstel zal misschien ook langer duren.
quote:
Slapen gaat de laatste dagen weer goedquote:Op maandag 11 mei 2015 12:24 schreef Ingetje79 het volgende:
Dapper!
Hopelijk wordt je dan weer zodanig moe dat je 's nachts comateus slaapt
Ik neem aan dat je eerst alleen bij baas THV bezig gaat?
Ik leg het niet goed uit denk ik. Na een kwartiertje stilstaan begin ik last te krijgen (moe, zeurderig gevoel in rug). Dan kan ik nog prima een half uur door, denk ik (niet getest) maar zitten is dan handiger. Zeker als ik weet dat ik nog even door moet, blijf ik fitter. En intussen kan ik wel al uren naar het werk, op visite gaan, klusjes in huis doen, wandelingen doen etc.quote:Op woensdag 20 mei 2015 20:20 schreef computergirl het volgende:
7 weken verder en dan maar 15 minuten kunnen staan, echt heftig hoor. Ik ga het je niet nadoen.
Zittend op de grond.quote:Op woensdag 20 mei 2015 20:29 schreef computergirl het volgende:
Veel knuffen met baby poezen, dat is mijn advies
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |