Dubbel top dus!quote:Op vrijdag 17 april 2015 20:34 schreef Cat22 het volgende:
En -niet onbelangrijk- met de ontvanger gaat het nog steeds goedInmiddels ook al ontslagen uit het ziekenhuis
En daar ging het uiteindelijk om.quote:
quote:Op vrijdag 17 april 2015 20:34 schreef Cat22 het volgende:
En -niet onbelangrijk- met de ontvanger gaat het nog steeds goedInmiddels ook al ontslagen uit het ziekenhuis
Zoals het mij is uitgelegd werd één van mijn twee vaten aangehecht op de andere (zat ook doorsnedeverschil in, dus de smalste op de breedste) en dan houd je nog maar één vat over wat aangesloten hoeft te worden. Gold dus voor de slagader. De ader en urineleider kon mooi 1 op 1.quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:01 schreef Buurpoes het volgende:
Hoe is dat eigenlijk gebeurd, dat aansluiten? Jouw nier had wat meer vaten dan gemiddeld, hoe hebben ze dat bij de ontvanger opgelost? Y-stukken?
Afgedopt (zo kort mogelijk op het ontspringende vat zodat ze bij ontvanger veel (slag)aderwerk hebben om mee te spelen). Hence het befaamde clipje wat losschoot.quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:27 schreef Buurpoes het volgende:
En hebben ze die (slag)ader(s) bij jou ergens op (terug) aangesloten? Of eerder soort van 'afgedopt'?
ik begin mij nu pas het loodgieterswerk te realiseren
wat een ingreep en dat vrijwilligquote:Op vrijdag 17 april 2015 21:21 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Zoals het mij is uitgelegd werd één van mijn twee vaten aangehecht op de andere (zat ook doorsnedeverschil in, dus de smalste op de breedste) en dan houd je nog maar één vat over wat aangesloten hoeft te worden. Gold dus voor de slagader. De ader en urineleider kon mooi 1 op 1.
Daar zat beiderzijds ook het extra risico: meer kans op een bloeding bij mij (hullo), maar bij ontvanger ook meer kans op stolsels die de bloedtoevoer zouden blokkeren, omdat je meer hechtnaden hebt.
Risico is het grootste in de eerste uren na OK dus vandaar dat ik toen ook zo benieuwd was naar de stand van zaken.
Aha, dat is dan inderdaad een groooooot vat wat even heeft opengestaan.quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:33 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Afgedopt (zo kort mogelijk op het ontspringende vat zodat ze bij ontvanger veel (slag)aderwerk hebben om mee te spelen). Hence het befaamde clipje wat losschoot.Helaas heeft je lijf voor dit type ingreep geen hoofdkraan die je preventief dicht kunt draaien.
Die slagaders ontspringen vanuit de aorta, dus je kunt je het bloedbad voorstellen.quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:37 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Aha, dat is dan inderdaad een groooooot vat wat even heeft opengestaan.
Ja, mijn anatomische kennis was toereikend dit keer. Poe, dat zal een bloeddouche gegeven hebben.quote:Op vrijdag 17 april 2015 22:11 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Die slagaders ontspringen vanuit de aorta, dus je kunt je het bloedbad voorstellen.Misschien maak ik er teveel van, maar de assistent chirurg die me bijpraatte over de operatie deed wel erg haar best me te verzekeren dat er écht niks aan de hand was. Ik ga er toch wel vanuit dat er een shot adrenaline door de OK vloog en dat toen iedereen deed waarvoor hij/zij opgeleid was, waardoor het niet uit de hand liep.
Dit dus, enorm dapper en nobel ook! Ik zou al huilen om het littekenquote:
Enige tip die ik je kan geven is: er bovenop blijven zitten. Contact onderhouden met je contactpersoon (die van mij is heel toegankelijk) en niet bang zijn om zaken te eisen of na te vragen, bij voorbeeld qua planning.quote:Op vrijdag 17 april 2015 23:53 schreef angelfish het volgende:
Die bloedfontein valt voor m'n gevoel niet veel aan te voorkomen maar het koppelingstraject en de nazorg/info/familie bellen etc?
Wauw wat snelquote:Op zaterdag 18 april 2015 11:12 schreef Cat22 het volgende:
Ik heb gefietst![]()
Nu uitpuffen, 800 meter (op en neer) is best een end.
Lekker in het zonnetje met een boekje nuquote:Op zaterdag 18 april 2015 11:12 schreef Cat22 het volgende:
Ik heb gefietst![]()
Nu uitpuffen, 800 meter (op en neer) is best een end.
Ik werd gemantelzorgdquote:Op zaterdag 18 april 2015 12:52 schreef computergirl het volgende:
[..]
Lekker in het zonnetje met een boekje nu![]()
()
Dankjewel voor de uitgebreide info. Mijn contactpersoon is ook heel toegankelijk en medisch maatschappelijk werk ook. Hoewel ik die tot nu toe alleen per telefoon en mail heb gesproken. Ik ga overal maar zoveel mogelijk bovenop zitten en me erop instellen dat er wel wat fout kan gaan.quote:Op zaterdag 18 april 2015 10:28 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Enige tip die ik je kan geven is: er bovenop blijven zitten. Contact onderhouden met je contactpersoon (die van mij is heel toegankelijk) en niet bang zijn om zaken te eisen of na te vragen, bij voorbeeld qua planning.
Jij bent degene die vrijwillig een orgaan afstaat, daar mag (moet) de organisatie best omheen kunnen plannen.
Aan de andere kant ben je slechts een radartje in een groot geheel. En daardoor kunnen zaken toch anders lopen dan jij of andere individuele hulpverleners willen.
Ik heb met minimaal drie mensen besproken dat ik pas naar huis wilde als ik er ook klaar voor was. En iedereen gaf aan dat dit ook zo ging gebeuren. Persoon vier en vijf (arts en pleeg) krijgen dat niet mee en geven mij de boodschap dat ik klaar ben om te gaan.
In mijn eentje krijg ik dat systeem niet veranderd, en op sommige punten denk ik dat ik ook gewoon pech heb gehad (geopereerd worden rond pasen maakt het voor een arts lastiger om me in zijn bezoekschema te passen). Maar door het nu bij elkaar te nemen en op diverse plekken neer te leggen hoop ik wel een signaal af te geven. Wellicht zijn er meer van deze ervaringen en zorgt dat ervoor dat het systeem wel aangepast wordt op de zaken die niet goed liepen.
Ik heb nog steeds vetrouwen in de medische kunde van het ziekenhuis. En weet ook dat men naar beste kunnen handelt. Alleen kan het op communicatief front nog een stuk beter.
En daar zijn ze niet alleen in. Ik heb al een aantal opnames en operaties achter de rug in diverse zekenhuizen, en overal gaat er op dat gebied wel iets fout.
Haha, stalkerquote:Op maandag 20 april 2015 20:43 schreef computergirl het volgende:
En nu zelf al weer aan het koken lees ik, hoe gaat het verder?
Of je maakt een boodschappenbriefjequote:Op maandag 20 april 2015 21:00 schreef angelfish het volgende:
Kak. De dichtstbijzijnde supermarkt zit 1.2 km verderop. En m'n vriend komt voordurende met de meest bizarre en gore boodschappen thuis. Dat wordt afzien als alles doorgaat.
Vrienden/vriendinnen inschakelen!quote:Op maandag 20 april 2015 21:00 schreef angelfish het volgende:
Kak. De dichtstbijzijnde supermarkt zit 1.2 km verderop. En m'n vriend komt voordurende met de meest bizarre en gore boodschappen thuis. Dat wordt afzien als alles doorgaat.
Als je van spaghetti met taugé houdt is hij een wereldkok. ;-p Gaat vast goedkomen en Hello Fresh is idd een goed idee.quote:Op maandag 20 april 2015 21:05 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Vrienden/vriendinnen inschakelen!
Kan je vriend koken? Dan Hello Fresh bestellen!
Zo niet, diepvries volstouwen met lekker eten.
Ik had een combi van de drie dus als ik deze week voor het eerst zelf boodschappen ga doen hoef ik alleen maar drinken, ontbijt- en lunchspul te kopen.
O, en vlaai. Deze weken 'kosten' me heel veel vlaai.Gelukkig zit de bakker op 400 meter
![]()
Nee liever niet. Op z'n boodschap-en kookkunst na is hij perfect.quote:Op maandag 20 april 2015 21:32 schreef computergirl het volgende:
[..]
Of je ruilt hem in voor een beter exemplaar
Mijne niet, die heeft altijd een geheel eigen interpretatie van mijn briefje, vaak ook 2x zo duur enzoquote:Op maandag 20 april 2015 21:12 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Zijn er mannen die zich daardoor laten leiden?
Je kan ook zelf bestellen via AH-thuisbezorgdquote:Op maandag 20 april 2015 21:14 schreef angelfish het volgende:
[..]
Hij interpreteert die briefjes nogal vrijelijk. Zegmaar.
dezelfde donor lijkt me niet echt mogelijk neequote:Op dinsdag 21 april 2015 01:28 schreef Mishu het volgende:
Vriend van me heeft net zijn nieuwe nier gehad van een andere donor waarschijnlijk
Life saving in dit geval.
*checkt*quote:Op dinsdag 21 april 2015 09:18 schreef tombolafan het volgende:
[..]
dezelfde donor lijkt me niet echt mogelijk nee
Klopt.quote:Op dinsdag 21 april 2015 19:07 schreef Geralt het volgende:
Wacht even, lees ik het nou goed dat je tijdens de operatie een slagaderlijke bloeding hebt gehad!?
Nee verder niet. Zou wel lichtelijk ironisch geweest zijn als dat mis was gelopen overigens. Gelukkig is dat niet gebeurdquote:Op dinsdag 21 april 2015 19:11 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Klopt.
Verder nog comments, buiten wat je al eerder gespuid hebt? Want dat is inmiddels luid en duidelijk bekend.
Ingecalculeerd risico waar ik voorafgaande aan de operatie meerdere malen op gewezen ben en wat ik wilde lopen. En waar verder ook prima op ingesprongen is waardoor ik, buiten een wat langere hersteltijd, geen restschade zal ondervinden.quote:Op dinsdag 21 april 2015 19:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee verder niet. Zou wel lichtelijk ironisch geweest zijn als dat mis was gelopen overigens. Gelukkig is dat niet gebeurd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |