Dus? Wat moet men hiermee? Er wordt niet eens gezegd wie ontvoerd waren en waarom. Alleen dat ze ontvoerd zijn. Daar is op zich niks raars aan aangezien het 'gewoon' oorlog is. Ontvoeringen zijn de normaalste zaak ter wereld in tijden van oorlog.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:30 schreef reza1 het volgende:
Zionistische terroristen hebben 5 Palestijnen ontvoerd:
http://www.presstv.ir/Det(...)nistrative-Detention
In recent months, Israeli forces have frequently raided the houses of Palestinians in the West Bank, arresting dozens of people, who are then transferred to Israeli prisons, where they are kept without any charges.quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:59 schreef topdeck het volgende:
[..]
Dus? Wat moet men hiermee? Er wordt niet eens gezegd wie ontvoerd waren en waarom. Alleen dat ze ontvoerd zijn. Daar is op zich niks raars aan aangezien het 'gewoon' oorlog is. Ontvoeringen zijn de normaalste zaak ter wereld in tijden van oorlog.
Nogal nietszeggend artikel
Ah ok, ik had het meer over de laatste paar raids overnacht.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:21 schreef reza1 het volgende:
[..]
In recent months, Israeli forces have frequently raided the houses of Palestinians in the West Bank, arresting dozens of people, who are then transferred to Israeli prisons, where they are kept without any charges.
Daarvan is weinig op aan te merken. Of je het nou toejuicht of veroordeelt.quote:Israeli forces have arrested at least five Palestinians during separate overnight raids on a number of houses across the occupied West Bank.
Daar valt wel wat op aan te merken, elke actie om de illegale bezetting en inname van Palestijns land te bevorderen is slecht.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:27 schreef topdeck het volgende:
[..]
Ah ok, ik had het meer over de laatste paar raids overnacht.
[..]
Daarvan is weinig op aan te merken. Of je het nou toejuicht of veroordeelt.
Maar dat mensen zonder charges worden vastgehouden is uiteraard wel een kwalijke zaak.
quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:30 schreef reza1 het volgende:
De nieuwe minster van justitie van Israel:
http://sputniknews.com/middleeast/20150506/1021790102.html
[ afbeelding ]
Niks mis mee, ik heb die post van haar ook geliket.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:46 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
http://electronicintifada(...)sands-facebook-likes
ISrael maakt geen enkele progressie om zijn titel als terreurstaat kwijt te raken, best sneu eigenlijk
www.davidicke.com/quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:30 schreef reza1 het volgende:
[ afbeelding ]
Voor jou is er inderdaad niks mis mee.quote:Op donderdag 7 mei 2015 00:10 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Niks mis mee, ik heb die post van haar ook geliket.
ook andere bronnen zeggen hetquote:Op donderdag 7 mei 2015 00:10 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
www.davidicke.com/
British author exposes the reptilian bloodline that rules the world. Learn the truth about many people, including the British Royals, Brian Mulroney, and George Bush.
Los daarvan, heb je de moeite genomen om te kijken of dat verhaaltje op het plaatje klopt?
Met trots kan ik dat beamen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 00:12 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Voor jou is er inderdaad niks mis mee.
Schwinngquote:Op woensdag 6 mei 2015 23:30 schreef reza1 het volgende:
[ afbeelding ]
Teksten uit hun verband halen.quote:Op maandag 4 mei 2015 09:46 schreef Szikha het volgende:
[
Dat klopt, niemand is objectief ,maar als jij spreekt over bezet gebied spreek je over geheel Israel. En als jij letterlijk zegt "helaas niet haalbaar om het land terug de zee in te schuiven" het een kankgezwel noemt, dan vraag ik mij ernstig af wat je doelen zijn en hoe objectief je kan zijn
Jawel!quote:[..]
Dank je. Deze post bevestigt wederom mijn punt:
[..]
[..]
Ken de familie niet. Wederom heb je mijn punt bevestigd
[..]
Rechtvaardigheid en erkenning. Maar je erkend de staat Israel in zijn geheel niet . Het is zelfs een kankergezwel dat terug de zee in moet
Vervang rechtvaardigheid en erkenning maar in demoniseren
[..]
Daarom is het gerechtvaardigd om nons-stop raketten af te schieten op burgerdoelen , mensen te doden en te kidnappen. Ongeacht hun leeftijd
[..]
Ah oké ze hebben het zelf afgeroepen hé
[..]
Daarom zei ik al je weet helemaal niets
[..]
Inderdaad zoals je al eens eerder zei dat hebben alle mensen die ooit verdreven waren een nieuw leven opgebouwd, maar de Joden die verdreven werden in het verleden en hedendagen hebben nooit aan hun eigen leven en toekomst gewerkt. Alleen maar hun drang om land af te pikken dat ze in eerste instantie al hebben ingepikt van de Kanieten
Robert R. Wistrich:
[..]
[..]
Grapjas
[..]
Ja , je boodschap is duidelijk. Stop maar
[
[..]
Dat heeft ze niet gezegd.
Stroman: je legt mij meningen en woorden in de mond die ik helemaal niet heb. Dus je woorden zijn zinloos.quote:Je houdt van rechtvaardiging en erkenning zeg je en hoe zit het dan met India en Pakistan? Ik houd eigenlijk niet van vergelijkingen maar goed, kan het niet laten. Waarom erken je Pakistan wel? Die werd namelijk rond dezelfde tijd in 1947 door de UN gerealiseerd (verdelingsplan , net zoals Israel dat jaar) India werd verdeeld in een moslim en hindi staat. India werd de hindi staat en de moslim staat zou voortaan Pakistan gaan heten. Het gebied is volgens wiki 796.095 vierkante km
Het creeren van alleen deze staat Pakistan leidde alleen meteen tot 14.000.000 vluchtelingen. En leidde tot meer dan 1.000.000 doden
Waarom wordt Israels bestaansrecht als enige ter wereld in twijfel getrokken? Er was nooit een Pakistan geweest. Het was compleet een nieuwe natie. De creatie is alleen mogelijk geworden door de moslim invasie. Ze zijn India binnen gevallen en ongeveer 60.000.000 hindi's gedood tijdens hun 2 duizend jaar moslim overheersing op India
Het gebied dat we nu kennen als Pakistan was altijd Hindustaans totdat de moslims binnen kwamen ergens in 712
Waarom wordt Israels bestaansrecht in twijfel getrokken telkens? Terwijl die van Pakistan niet? En zijn creatie leidde tot de grootste massa immigratie ooit!
We weten allemaal het antwoord. Grappig er zijn meer dan 50 landen waar de moslims in de meerderheid zijn (moslims staten) en 22 arabische staten maar de wereld heeft zijn twijfels op het bestaan van Israel, de enige Joodse staat zo groot als...
Waarom is Pakistan legaal en Israel niet? Omdat het verzet tegen Israel is niet gebasseerd op morele overwegingen.
Hoe krijg je het bedacht?quote:Op maandag 4 mei 2015 23:39 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat lijkt toch echt in die rivaliteitcultuur te zitten. Al eeuwen- en eeuwenlang. Stamgedrag. Het was ook één van de hoofdredenen om de islam op te richten; om van dat eeuwige onderlinge geknok af te komen. "ZO moet het, DIT zijn de regels en iedereen is vooraleerst MOSLIM!"
Werkte ook nog goed, de eerste 1000 jaar.
En een goeie manier om een volk, of meerdere volkeren, te verenigen is door een zondebok aan te wijzen. Raad eens wie.
Vet van mij en tjonge-jonge, ik heb ook de rest van je uitgebreide reactie verwijderd.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 00:37 schreef Karrs het volgende:
An sich is zo'n strakke geweldsinstructie, 'schiet op iedereen die er niet zo uitziet als jij', niet direct heel erg opmerkelijk in urban warfare. Bovendien, burgers horen daar helemaal niet te zijn. Die horen in schuilkelders te zitten of allang weg te zijn uit dat gebied. Dat dat niet gebeurt is wat anders en verwijtbaar aan beide partijen, en de enorme hoeveelheid mensen op een klein gebiedje. Maar aan de andere kant, er was tijd genoeg (dagenlang) op voorhand om te weten dat het grensgebied een oorlogszone ging worden en het is niet zo dat die burgers daar van niks weten als het gaat om oorlog.
Israel is zelf bepaald niet een toonbeeld van wat wij als westerse, vrije, democratische, beschaafde staat zouden willen zien. En daarnaast is het geen vooruitgeschoven post ter verdediging van die beschaving.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 11:20 schreef Szikha het volgende:
Nou GS heeft een punt. Israel staat aan de frontline van onze bescherming van democratie
Ik wil nogmaals Yousef's boodschap laten horen
Dat is het enige wat we kunnen doen
Inderdaad, het oude testament voor christenen, de thora voor joden.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:30 schreef reza1 het volgende:
[ afbeelding ]
Godverdomme! Hoe krijg je het bij elkaar gelogen!quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:46 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
ISrael maakt geen enkele progressie om zijn titel als terreurstaat kwijt te raken, best sneu eigenlijk
Die leugens? Dat meen je niet!quote:Op donderdag 7 mei 2015 00:10 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Niks mis mee, ik heb die post van haar ook geliket.
Dan klopt er iets niet in je hoofd!quote:
ISraël kan er ook niets aan doen dat vele moslims die opvatting hebben. De enigen die ISraël die titel weer kan afnemen, zijn die moslims zelf. En niet met wapens, maar gewoon door te stoppen met de jodenhaat.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:46 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:31 schreef Szikha het volgende:
Ook de beste acteurs maken fouten , gelukkig
Dat gebeurt echt veel te veel.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:31 schreef Szikha het volgende:
Ook de beste acteurs maken fouten , gelukkig
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:47 schreef Karrs het volgende:
[..]
ISraël kan er ook niets aan doen dat vele moslims die opvatting hebben. De enigen die ISraël die titel weer kan afnemen, zijn die moslims zelf. En niet met wapens, maar gewoon door te stoppen met de jodenhaat.
Heeft vast niks te maken met de bezetting en genocide.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:47 schreef Karrs het volgende:
[..]
ISraël kan er ook niets aan doen dat vele moslims die opvatting hebben. De enigen die ISraël die titel weer kan afnemen, zijn die moslims zelf. En niet met wapens, maar gewoon door te stoppen met de jodenhaat.
Genocide.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:39 schreef reza1 het volgende:
[..]
Heeft vast niks te maken met de bezetting en genocide.
Yeah yeah, alles wat je niet aanstaat is onzin... we kennen die riedeltjes nou wel.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:37 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Bedenk je echt zelf dit soort onzin?
Dat klopt, dat zijn namelijk hersenspinsels. Niet ondersteund door feiten of de realiteit, maar hardnekkig gehandhaafd en gevoed door diezelfde haat.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:39 schreef reza1 het volgende:
[..]
Heeft vast niks te maken met de bezetting en genocide.
Diezelfde realiteit waarin de Palestijnen Israël met de grond gelijk maken Maar dat nu niet doen omdat ze daar de mogelijkheid toe hebben?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 12:10 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat klopt, dat zijn namelijk hersenspinsels. Niet ondersteund door feiten of de realiteit, maar hardnekkig gehandhaafd en gevoed door diezelfde haat.
Inderdaad, alle landen behalve Israel zeggen inderdaad niet dat Israel land bezet.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 12:10 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat klopt, dat zijn namelijk hersenspinsels. Niet ondersteund door feiten of de realiteit, maar hardnekkig gehandhaafd en gevoed door diezelfde haat.
Jij snapt het echt niet he?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 12:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Diezelfde realiteit waarin de Palestijnen Israël met de grond gelijk maken Maar dat nu niet doen omdat ze daar de mogelijkheid toe hebben?
Ik snap het prima. Dergelijke beweringen kun je juist doen omdat er nooit sprake van zal zijn.quote:
Alles wat jij zegt is immers onzin.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 12:07 schreef Karrs het volgende:
[..]
Yeah yeah, alles wat je niet aanstaat is onzin... we kennen die riedeltjes nou wel.
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 01:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Teksten uit hun verband halen.
je legt mij meningen en woorden in de mond die ik helemaal niet heb. Dus je woorden zijn zinloos.
quote:donderdag 2 augustus 2007 @ 02:37 27
Kees22
Als je de staat Israël zou vergelijken met een kankergezwel, zouden de overeenkomsten opvallen: energie aan de omgeving onttrekken, ongeremd delen en koloniseren, uitzaaien.
Helaas is het niet meer haalbaar om het land terug de zee in te schuiven
Dat ze zich onveilig voelen is niet raar en hun eigen schuld: ze zijn zelf begonnen met terrorisme. Golda Meir had ook de morele moed om dat te erkennen: de joodse staat is gefundeerd op terrorisme. En wie wind zaait zal storm oogsten.
quote:Op donderdag 10 januari 2013 02:22 schreef Kees22 het volgende:
Wat geeft Israel het recht om alle omringende landen regelmatig aan te vallen en wat geeft Israel eigenlijk het recht om daar überhaupt te bestaan?
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:07 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Voor alle duidelijkheid. Heb jij het over de 'bezette gebieden' of beschouw je heel Israel als bezet gebied?
Laatste keer. Als je Israels recht op bestaan niet eens erkend Kees dan mogen de Joden daar ook niet zitten in eerste instantie. Wat je letterlijk zegt in je postenquote:Op maandag 21 januari 2013 02:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Goed dat je dat vraagt!
In feite is natuurlijk heel Palestina, met aftrek van de 8 % territorium die joods eigendom was, bezet.
Maar goed, men kan niet alles terugdraaien en soms moet men, met pijn in het hart, feiten accepteren.
De grenzen van 1967 zijn inmiddels algemeen (d.w.z. door iedereen behalve Israel) geaccepteerd als redelijke grenzen.
Dus wat mij betreft: het is jammer dat de vorming van de staat Israel niet voorkomen/verhinderd is, maar we zullen het ermee moeten doen. Maar dan ook verder rustig zijn en geen eisen stellen.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:46 schreef Kees22 het volgende:
-knip-
De Duitsers, die sinds pakweg 500 jaar in de Baltische staten woonden en 50 jaar geleden verdreven werden, hebben een nieuw leven opgebouwd en aan hun toekomst gewerkt.
De joden, die indertijd pakweg een paar honderd jaar daar woonden en 2000 jaar geleden verderven werden, hebben kennelijk niet de tijd gehad om een eigen leven op te bouwen en aan hun toekomst te werken. Ze hebben de cultus gecultiveerd, 2000 jaar lang, dat ze terug wilden naar land dat ze om te beginnen al van anderen (Kanaänieten) ingepikt hadden.
"Hoewel kritiek op Israel niet altijd antisemitisch is, is het in linkse en radicaal-rechtse kringen alsmede onder moslims wel zo verworden mede door het gebruik van Joodse stereotypen in de kritieken op het zionisme. Kritiek op Israel gaat steevast gepaard met kritiek op Joods gedrag"quote:Op donderdag 17 januari 2013 01:39 schreef Kees22 het volgende:
Waar het om gaat is dat de joden in al die eeuwen de wens terug te keren naar Jeruzalem gecultiveerd hebben. Al ver voor de Tweede Wereldoorlog.
Dan kunnen ze zich tegelijk nog wel opgewerkt hebben in de hen omringende maatschappij, maar hun prioriteit bleef kennelijk de terugkeer naar Jeruzalem. 2000 jaar lang!
-knip-
Dat is ook niet vreemd: als iedereen begint te denken over natiestaten, doen de joden dat natuurlijk ook. Maar dat was pakweg 200 jaar geleden? Terwijl al 2000 jaar lang de prioriteit, het ideaal, de wensgedachte, de droom de terugkeer naar Jeruzalem was.
twitter:Brasco_Aad twitterde op zaterdag 09-05-2015 om 14:03:51Israel Ynet releases rare footage it says of IDF medics treating seriously wounded Al Qaeda (Jabhat Al Nusra) Jihadis http://t.co/39PQGQKV2s reageer retweet
quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:10 schreef reza1 het volgende:
twitter:Brasco_Aad twitterde op zaterdag 09-05-2015 om 14:03:51Israel Ynet releases rare footage it says of IDF medics treating seriously wounded Al Qaeda (Jabhat Al Nusra) Jihadis http://t.co/39PQGQKV2s reageer retweet
Ik citeer en maak vet:quote:
Wat een verzameling van citaten! Daar heb je echt je best op gedaan, waarvoor hulde.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 16:30 schreef Szikha het volgende:
Ik neem mijn woorden terug. Je bent geen waardige discussie partner.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Laatste keer. Als je Israels recht op bestaan niet eens erkend Kees dan mogen de Joden daar ook niet zitten in eerste instantie. Wat je letterlijk zegt in je posten
En als ze daar in eerste instantie niet mogen wonen en leven dan hebben ze al he-le-maal geen recht om zich te beschermen
Precies jouw woorden.
[..]
[..]
"Hoewel kritiek op Israel niet altijd antisemitisch is, is het in linkse en radicaal-rechtse kringen alsmede onder moslims wel zo verworden mede door het gebruik van Joodse stereotypen in de kritieken op het zionisme. Kritiek op Israel gaat steevast gepaard met kritiek op Joods gedrag"
Helaas voor jou. Genetisch lijken joden veel meer op Palestijnen dan op ons. Ze hebben zich blijkbaar die 20 eeuwen dat ze tussen ons woonden succesvol weten af te schermen van encanailleren met ons.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:52 schreef Karrs het volgende:
Israël is een Europees land in het Midden-Oosten, met veel meer gelijkenissen dan verschillen met 'ons'. En ze gaan, mede door hun joodse verleden, veel beter met hun vijanden om dan wijzelf zouden doen.
Onvoorwaardelijk steunen moet nooit. En daar komt Israël ook wel achter nu. Maar verdedigen tegen die ziekelijke haat is een plicht voor elk rechtschapen mens.
Dank je.Het was niet zo moeilijk. Ging naar google en typte 'Kees22 Joden' in en kreeg een scala aan hitsquote:Op zondag 10 mei 2015 02:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat een verzameling van citaten! Daar heb je echt je best op gedaan, waarvoor hulde.
tl;drquote:Op zondag 10 mei 2015 02:44 schreef Kees22 het volgende:
En ik lees mijn teksten terug en schrik eigenlijk nergens van. Ik kan me soms laten gaan in een driftbui of als ik beneveld ben, maar ik sta nog steeds achter elke tekst.
Probleem is dat veel van die teksten in modaliteiten geschreven zijn, en dat is blijkbaar een lastig te begrijpen verschijnsel.
"Ik zou willen" betekent lang niet hetzelfde als "ik wil".
Overigens wil ik nog wel wat zeggen op je laatste opmerking.
Toen de joodse staat Israel zich bezighield met het bombarderen en vernielen van de Gaza-strook, de laatste keer, waren er joden te horen in praatprogramma's die de bedreigde staat Israel wilden helpen, omdat ze zich als joden daartoe verplicht voelden. Als joden zichzelf al zo gelijk stellen met Israel omdat ze joden zijn, waarom zouden anderen dat dan niet doen?
Daarmee keur ik generalisaties niet goed. Ik zou mijn joodse vrienden, die gewoon in Nederland blijven en de strapatsen van Israel afkeuren, daar verder niet op aanspreken.
Maar als joden zichzelf al zo generaliseren, kun je anderen toch niet verwijten hetzelfde te doen.
En dan even verderopquote:Op maandag 4 mei 2015 02:19 schreef Kees22 het volgende:
Niemand is objectief in deze discussie. Maar ik wel het meest van al, omdat ik nergens belang bij heb.
Ik vind je daarom geen goede discussie partner. Je mag Israel haten hoor (zijn er meer) Je mag Joden haten. Je hebt er mij niet mee. Meer jezelf. En daarbij iedereen mag zijn mening zeggen natuurlijk. En ik vind je ook geen antisemiet ofzo.quote:Op maandag 4 mei 2015 02:19 schreef Kees22 het volgende:
Ik hou er niet van om belazerd te worden. En hecht aan rechtvaardigheid.
En de joodse staat Israel en zijn verdedigers grossieren in leugens en drogargumenten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |