abonnement Unibet Coolblue
pi_151739224


laatste update 15/08/2013

Er bestaat een hele waaier aan dopingmiddelen, hieronder vind je een (vereenvoudigd) beknopt overzicht:

(Androgene) Anabole steroïden: zorgen ondermeer voor een hogere eiwitaanmaak en mindere eiwitafbraak in het lichaam wat kan resulteren in extra spiergroei en kracht. Hierdoor kan een atleet meer en harder trainen omdat zijn lichaam veel beter recupereert van de verrichte arbeid. Kan ook bij blessures gebruikt worden om weer sneller op de been te zijn.
Bv. Stanozolol, Nandrolon, Dianabol, Deca durabolin, Estragol, THG, ...

Groeihormonen: kunnen voor wat extra spier- en weefselgroei zorgen (regelmatig in combinatie met anabole steroïden), vetverbranding en helpen ook om sneller te genezen bij een blessure . Wordt sinds de jaren ’80 gebruikt en is zelfs nu nog steeds moeilijk op te sporen.
HGH, GH, Somatrotopine, Somatropine

Peptides: peptides zijn aminozuurketens die de bouwstenen vormen van proteïnen. Peptides zijn de nieuwe generatie van dopingmiddelen te noemen.
- GHRP: afkorting voor growth hormone releasing peptide.
aminozuurketens die ons lichaam triggeren om meer groeihormoon af te geven waardoor het lichaam de voordelen van extra groeihormoon krijgt. Worden blijkbaar vrij snel gemetaboliseerd en zijn daardoor niet makkelijk op te sporen.
Bv. GHRP - 6, CJC 1295, TB-500, ...

- GW1516:een stofje dat zich bind aan de PPARdelta receptor en er voor zorgt dat er meer proteïnen vrijkomen die helpen bij de energie uitstoot. In combinatie met AICAR zou het een erg goede verbetering moeten geven van het uithoudingsvermogen.
Bij ratten hielp GW1516 bij het vetmetabolisme en bescherming tegen zwaarlijvigheid. Omdat het erg kankerverwekkend was, werd deze stof niet meer verder ontwikkeld en is enkel op de zwarte markt te verkrijgen. Ze is zo gevaarlijk dat het WADA atleten specifiek voor deze stof waarschuwt , maar ondanks deze waarschuwing zijn er toch al meerdere atleten betrapt op het gebruik ervan.

- SARM: afkorting voor Selective Androgen Receptor Modulator.
SARMs binden aan de androgeen receptor, maar hebben weefselafhankelijke effecten door bijv. de verschillen in co-expressie van relevante cofactoren. Streven in het kader van sport is hierbij het maximaliseren van androgene activiteit in skeletspierweefsel, maar het minimaliseren in bijv. de prostaat om zodoende sportprestaties te maximaliseren, en tegelijkertijd androgene bijwerkingen te minimaliseren.

- AICAR afkorting voor amino-imidazole carboxamide ribotide
een stof die de aanmaak van nucleotiden stimuleert. Nucleotiden spelen een rol bij het doorgeven van signalen in en tussen cellen en de energielevering in cellen. Het zorgt voor een verandering naar spiervezeltype 1 dat belangrijk is bij duursporten, zorgt voor een betere doorbloeding en heeft effect op het koolhydraat en vetmetabolisme. Gebruik is moeilijk te traceren omdat het een lichaamseigen stof is, maar ondertussen zijn er wel limieten vastgesteld.

- GAS6 een lichaamseigen eiwit dat de aanmaak van rode bloedcellen stimuleert. Is ontwikkeld om nierpatiënten met anemie, die slecht of niet reageren op EPO, te helpen om hun hematocriet terug richting een normaler niveau te brengen. Als GAS6 werd gebruikt, reageerde de patient ook beter op EPO. Terwijl bij EPO voorzichtig moet omgesprongen worden met de dosering om geen trombose te veroorzaken, is dit bij GAS6 minder het geval en dus veiliger in gebruik. dan EPO. Volgens de onderzoeken gaf de combinatie van de 2 de beste resultaten in functie van het hematocrietniveau.

EPO: dit hormoon zorg er voor dat er meer rode bloedlichaampjes worden aangemaakt. Hierdoor kan het bloed meer zuurstof transporteren en dat zorgt er voor dat je een inspanning langer kan volhouden.
Erytropoëtine, rhEPO, Darbepoëtine alfa (Aranesp), epoëtine delta (Dynepo), CERA

Bloedtransfusie: Een atleet laat bloed aftappen om later terug te injecteren. Bij de heropname van dat bloed zal de atleet zijn aantal rode bloedlichaampjes goed zien toenemen, waardoor zijn uithoudingsvermogen beter zal zijn.

Stimulantia: bevorderen de werking van het centrale zenuwstelsel, je reageert sneller/harder op prikkels en voelt je ook alerter/energieker.
efedra, ritalin, amfetamine, cocaïne, cafeïne, nicotine, ...

Beta 2 agonisten : verhogen de stofwisseling en worden onder meer bij wielrenners gebruikt omdat je hiermee goed vet kan verbranden zonder kostbare spieren te verliezen. Het is mogelijk dat er een beetje extra spiergroei onder invloed van deze middelen plaatsvind. Je vindt ze bijvoorbeeld in astmamedicijnen.
Clenbuterol, Salbutamol

Insuline: een hormoon dat de suikerspiegel in het bloed regelt en kan gebruikt worden om extra koolhydraten in de spieren op te slaan, waardoor de spieren een grotere energievoorraad hebben.

Diuretica: medicijnen die de urineproductie verhogen. Hierdoor kunnen verboden middelen sneller uit het lichaam verdwijnen en wordt de urine erg waterachtig. Dit resulteert dan in geen positieve test voor de dopingmiddelen die een atleet gebruikt, maar wel een positieve test voor diuretica en dat kan zoals het geval F. Schleck heel wat vragen oproepen.
Furosemide, Xipamide, ...

Probenicide: een middel dat (doping)metabolieten aan zich vasthecht waardoor het dopinggebruik gemaskeerd wordt omdat ze niet in de urinetest terechtkomen. Is eigenlijk een geneesmiddel dat wordt gebruikt bij jicht.

Dopingtesten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkele notoire gezichten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Docu's, interviews en lezingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Filmpjes van legendarische prestaties op doping :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Opgelet!
OP is tot aan de nok gevuld, dus er kan niet echt meer iets bijgevoegd worden.
pi_151739502
Doping is niet leuk
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 april 2015 @ 13:20:42 #3
426493 crew  PippenScottie
pi_151740558
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 12:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Die boetes zijn wel serieus, is dat nieuw? Wel een goeie ontwikkeling, mogen nog wel hoger van mij.
Leif Hoste had ook een flinke boete gekregen van de Belgische justitie, 150.000 euro.

Ik heb even op wikipedia de pagina van Hoste bekeken om dit te checken. De verschillen tussen de Nederlandstalige en Engelse pagina zijn stuitend.

NL:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Leif_Hoste

quote:
Eind november 2012 maakte Leif Hoste bekend te stoppen met wielrennen, omwille van onherstelbare rugklachten.
EN:

http://en.wikipedia.org/wiki/Leif_Hoste

quote:
On 29 March 2013, the Belgian cycling federation began a doping case against Hoste.[2] On 13 July 2014 it was confirmed by the UCI that Hoste had been banned for two years until 29 December 2015 for Biological passport irregularities.
Op de Engelse pagina staan ook keurig de geschrapte uitslagen doorgestreept.
pi_151740792
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 13:20 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Leif Hoste had ook een flinke boete gekregen van de Belgische justitie, 150.000 euro.

Ik heb even op wikipedia de pagina van Hoste bekeken om dit te checken. De verschillen tussen de Nederlandstalige en Engelse pagina zijn stuitend.

NL:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Leif_Hoste

[..]

EN:

http://en.wikipedia.org/wiki/Leif_Hoste

[..]

Op de Engelse pagina staan ook keurig de geschrapte uitslagen doorgestreept.
Wuyts is flink actief op Wikipedia zo te lezen.
Jack does it in real time...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 april 2015 @ 13:31:55 #5
426493 crew  PippenScottie
pi_151740858
quote:
9s.gif Op donderdag 16 april 2015 13:29 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Wuyts is flink actief op Wikipedia zo te lezen.
Wuyts kan geen Engels?
pi_151742541
quote:
9s.gif Op donderdag 16 april 2015 13:29 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Wuyts is flink actief op Wikipedia zo te lezen.
Je moet eens voor de grap de Wiki van Tom Boonen lezen. Daar wordt ongeveer elke prestatie van Boonen als uniek bestempeld. Ik denk dat Wuyts daar vrij actief is :')

quote:
In 2006 won Boonen opnieuw de Ronde van Vlaanderen.[4] Daarmee werd Boonen een van de relatief weinigen die deze koers twee maal op rij konden winnen (zie pagina Ronde Van Vlaanderen voor de volledige lijst) . Eveneens is hij een van de weinigen die dit deden in de regenboogtrui (Louison Bobet (1955), Rik Van Looy (1962) en Eddy Merckx (1975) deden het hem voor)
Vooral het rijtje records is grappig: Mede-recordhouder van de World Ports Classic. 1 keer :')
pi_151747858
quote:
Twee jaar schorsing geëist voor Van Avermaet: 'Dit is smet op mijn carrière'

Greg Van Avermaet is vanmiddag verschenen bij de wielerbond om uit te leggen waarom hij klant was bij dokter Chris Mertens uit Rotselaar. De wielrenner van BMC kreeg er te horen dat bondsprocureur Jaak Fransen een schorsing van twee jaar en een boete van 262.500 euro tegen hem eist. Een uitspraak volgt pas op 7 mei. Van Avermaet kan zondag dus sowieso de Amstel Gold Race rijden.

De zitting begon met een kwartier vertraging omdat de bondsprocureur in de file zat. Van Avermaet was ook zelf op de zitting aanwezig, geflankeerd door zijn advocaten Johnny Maesschalck en Kristof De Saedeleer. Bondsprocureur Jaak Fransen vorderde een strenge straf en hoge boete (262.500 euro, ter vergelijking: voor Meeusen vorderde hij een boete van 28.500 euro) en baseert zich vooral op mailverkeer tussen Van Avermaet en dokter Mertens. Hij beschuldigt de renner van het gebruik van verboden methoden en middelen.

Vaminolact 'nooit afgehaald'

Twee medicijnen circuleren in zijn dossier. Eén: het medicijn Diprophos, een corticosteroïde. Dat staat op de dopinglijst, maar is niet verboden buiten competitie, en niet binnen competitie als de renner een medisch attest kan voorleggen. Volgens Van Avermaet was het een noodzakelijke behandeling voor een hielblessure en beschikte hij over het benodigde attest.

Twee: het medicijn Vaminolact, een recuperatiemiddel dat vooral wordt toegediend aan baby’s en vroeggeborenen. Vaminolact staat niet op de dopinglijst, maar is wel doping als het wordt ingespoten, en meer dan 50 milliliter in 6 uur. Van Avermaet geeft toe dat hem Vaminolact werd voorgeschreven, maar hij verdedigt zich door te zeggen dat hij het middel nooit effectief afhaalde in een apotheek. Een bewering die door zijn advocaten werd gestaafd met documenten van het RIZIV, waaruit inderdaad zou blijken dat het voorschrift nooit werd omgeruild. 'We hebben daarvoor bewijzen', stelde advocaat Johnny Maesschalck, die Van Avermaet vertegenwoordigt. 'Alleen jammer dat die door de bond niet in het dossier van Greg zijn opgenomen. Er is geen enkel bewijs van het gebruik van Vaminolact door Greg. Mijn cliënt heeft niets mispeuterd. De procureur baseert zich enkel op een mail waarin sprake is van twee flacons Vaminolact, maar die Greg dus nooit heeft afgehaald.'

Procureur: 'Rijden op cortisone'

Er werden inderdaad nooit dopingproducten bij Van Avermaet gevonden, er is dan ook geen direct bewijs: de bondsproceur baseert zich uitsluitend op mailverkeer tussen de renner en dokter Mertens tussen november 2009 en eind 2012. Zo gebruikte Van Avermaet volgens de procureur op 29 maart 2012, drie dagen voor de Ronde van Vlaanderen, de cortisone. Hij werd in die Ronde van Vlaanderen vierde. Enkele dagen later, voor de Brabantse Pijl, was er sprake van het gebruik van Vaminolact en cortisone.

De procureur stelde, net zoals in de zaak Tom Meeusen, dat er hier sprake is van 'het rijden op cortisone' en niet zozeer van 'het behandelen van een blessure. 'Er is weliswaar een attest voor het gebruik van die cortisone', gaf hij toe. 'En er is geen direct bewijs, maar de teneur van de mails tussen beide heren wijst op die typische mist rond het gebruik van cortisone in die tijd om de prestaties te verbeteren.'

Verdediging: 'Dit is geen dopingzaak'

De verdediging van Van Avermaet benadrukte verschillende keren tijdens de zitting dat er geen enkel bewijs is van dopinggebruik en dat de renner al 98 controles heeft ondergaan zonder ook maar één keer positief te testen. 'Dit is geen dopingzaak', aldus Maesschalk. 'De cortisonen zijn enkel gebruikt voor het hielprobleem, niet om de prestaties van Greg te verbeteren. Hij kan u op dit moment, in deze zitting, zijn hiel laten zien. Dat is een ernstig probleem, nog steeds. Die beschuldigingen van cortisonengebruik zijn niet correct en het is een spijtige zaak dat er zonder ook maar één bewijs zulke beschuldigingen worden gemaakt. Mijn cliënt staat recht in zijn schoenen.'

Volgens Maesschalck kloppen de data ook niet helemaal. 'Op 11 april (dag van de Brabantse Pijl in 2012, nvdr.) heeft hij geen inspuiting ondergaan met cortisone', aldus de advocaat. 'Pas later, na de koers, heeft hij een inspuiting gehad.'

Van Avermaet heeft altijd zijn onschuld volgehouden. Na afloop van de zitting liet hij dan ook noteren 'best gerust te zijn in de afloop'. Een uitspraak volgt op 7 mei om 11u30. Van Avermaet kan dus gewoon starten in de Amstel Gold Race, die zondag plaatsvindt.

Greg Van Avermaet: 'Ik heb niets verkeerd gedaan

'Ik heb niets verkeerd gedaan", verklaarde de BMC-renner na afloop. 'Slechts één keer heb ik cortisone gebruikt voor mijn hielprobleem. Op 12 april 2012, daags na de Brabantse Pijl. En ik had daarvoor een voorschrift. Ik sta recht in mijn schoenen.'

Lichtjes aangedaan door alle commotie sprak Greg Van Avermaet zowel tijdens als na de zitting over het dopingdossier. 'Ik ben zeer onder de indruk dat ik mezelf hier tijdens een zitting moet vrijpleiten', zei hij tijdens de zitting aan de commissieleden en -voorzitter. 'Ik ben een eerlijk renner en heb nooit iets verkeerd gedaan. Ik heb maar één keer die cortisone gebruikt. Ik heb dat één keer geprobeerd en ik heb daar geen misbruik van gemaakt. Dat was voor de problemen aan mijn hiel.'

2012 was het jaar waarin Van Avermaet erg sukkelde met zijn hiel. Zo stapte hij in de Tirreno-Adriatico vroegtijdig af (hij reed de slotrit niet meer, nvdr.) om zijn hiel rust te gunnen. 'Toen was het probleem zeer extreem', erkende hij. 'Sindsdien heb ik nog last, maar minder erg als toen. Toen had ik zelfs pijn als ik moest stappen en zelfs als ik geen schoen droeg. Het probleem was ernstig en dan zoek je gewoon naar oplossingen.' Van Avermaet heeft nog steeds last van die blessure en draagt daarom speciale schoenen.

Van Avermaet gaf ook aan waarom hij langsging bij dokter Mertens, in Rotselaar, toch ver van zijn thuisbasis in Berlare. 'Er gingen zoveel renners bij hem langs', zei hij. 'Bovendien, als ik in de Ardennen ging trainen, passeerde ik daar. Er was toen ook geen probleem met die dokter.'

Wel betreurt Van Avermaet intussen dat hij langsging bij de bewuste dokter. 'Ik heb nu zeker spijt', klonk het bij de kopman van BMC. 'Dat is normaal, anders was ik nooit in die zaak terechtgekomen. Maar ik blijf erbij, ik denk niet dat dokter Mertens iets verkeerd heeft gedaan bij mij. Hij is een goede dokter, maar als ik uit deze zaak had kunnen blijven, was het beter geweest voor mij.'

Van Avermaet zit duidelijk verveeld met de hele affaire. 'Ik zit liever op mijn fiets. Dit is niet plezant', zei hij. 'Mentaal was het niet gemakkelijk en ik ben blij dat ik mijn zinnen heb kunnen verzetten met het koersen. Het is niet fijn dat ik me hier moet verdedigen. Dit is een smet op mijn carrière. Ik kom hier in opspraak, maar sta recht in mijn schoenen. Ik heb een gestage carrière, niet met veel hoogtes en laagtes. Dat pleit in mijn voordeel, denk ik. Ik heb altijd hard gewerkt om er te geraken en te blijven. Ik heb dit de voorbije weken vrij goed kunnen dragen en geprobeerd om er niet aan te denken, ook omdat ik weet dat ik onschuldig ben en niets heb misdaan.'

'Ik hoop op rechtvaardigheid bij de uitspraak', besloot hij. 'Ik kan alleen maar hopen dat de commissie haar gezond verstand gebruikt en ik kan blijven koersen. Ik hoop dat rechtvaardigheid geschied en ik hou eigenlijk geen rekening met slecht nieuws. Als dat zo zou zijn, dan stort mijn wereld in', besloot hij.

BMC: 'Greg Van Avermaet wordt niet uit competitie gehaald'

'Gezien de informatie die momenteel voor BMC beschikbaar is, zal Greg Van Avermaet niet uit competitie gehaald worden', reageerde BMC op de hoorzitting 'BMC is op de hoogte van de hoorzitting door de KBWB, waar Greg Van Avermaet verscheen in het kader van het onderzoek naar dokter Chris Mertens', klinkt het in een persbericht. 'Gezien de informatie die momenteel voor BMC beschikbaar is, zal Greg Van Avermaet niet uit competitie gehaald worden. De team officials zullen over de zaak geen verdere verklaringen afleggen, vooraleer er op 7 mei uitspraak is gedaan.'
  donderdag 16 april 2015 @ 18:08:56 #8
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_151748323
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 17:49 schreef wimderon het volgende:

[..]

storm in een glas water
pi_151748778
Is er al bekend wat er nu precies voor ongelooflijk verdachts in die mailwisselingen stond? Dit kan toch geen enkele basis vormen voor een veroordeling, of er moet wel iets heel stompzinnigs in staan. :')
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_151763228
quote:
Amerikaanse basketballers worden gecontroleerd op groeihormonen

De basketballers van de prestigieuze Amerikaanse NBA-competitie zullen vanaf het seizoen 2015-2016 gecontroleerd worden op het gebruik van groeihormonen. Dat heeft de Nationale Amerikaanse Basketbalfederatie (NBA) donderdag bekendgemaakt.

In de NBA telt elke halve centimeter, en dus wil de federatie er zeker van zijn dat er niet valsgespeeld wordt. ‘Alle spelers zullen driemaal per jaar gecontroleerd worden op het gebruik van groeihormonen’, laat de NBA weten in een communiqué.

‘Twee controles zullen tijdens de loop van het seizoen gebeuren, en ééntje buiten competitie. Een speler die positief test krijgt 20 wedstrijden schorsing bij een eerste overtreding. De tweede keer worden dat al 45 wedstrijden, en bij een derde dopinggeval is de schorsing levenslang.’
pi_151763987
Die schorsingen. _O_
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 17 april 2015 @ 07:30:35 #12
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151764015
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2015 07:25 schreef DeeBee het volgende:
Die schorsingen. _O_
Bizar ja. Paar weken, dan een maandje of 3 (?) en dan hatseflats, levenslang :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport vrijdag 17 april 2015 @ 07:34:55 #13
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151764043
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2015 07:25 schreef DeeBee het volgende:
Die schorsingen. _O_
45 potjes is daar 45 dagen ofzo :')
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_151764062
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 18:08 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

storm in een glas water
Waar rook is is vuur
  vrijdag 17 april 2015 @ 08:15:09 #15
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_151764339
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2015 07:34 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

45 potjes is daar 45 dagen ofzo :')
Meer dan een half seizoen, maar inderdaad rare schorsingen :')

Edit: De eerste die gemeld heeft om gewicht te verliezen deze zomer is al gespot. Kan best een legitieme reden zijn, maar ben er vrij zeker van dat hij niet de enige is die ineens 10 kilo verliest in het off-season. LeBron heeft het vorig jaar al gedaan, toevallig.
http://www.charlotteobser(...)article18696437.html
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_151764824
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2015 01:36 schreef wimderon het volgende:

[..]

Elke halve centimeter telt? Ze zijn bang dat die basketballers langer worden? Hoe worden die testen uitgevoerd, met een meetlint?
  donderdag 23 april 2015 @ 21:01:15 #17
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_151968203
quote:
3,7 Procent van Nederlandse topsporters doet aan bloedmanipulatie
VANDAAG, 15:52SPORT ALGEMEEN

DOPINGAUTORITEIT
3,7 Procent van de Nederlandse topsporters maakt gebruik, of heeft in het verleden gebruik gemaakt van bloedmanipulaties. Die (voorzichtige ) conclusie kan getrokken worden op basis van het onderzoek dat de Dopingautoriteit heeft gedaan naar het gebruik van verboden middelen onder topsporters in Nederland.

De uitkomsten van het onderzoek zijn vandaag gepresenteerd tijdens een dopingcongres op het nationaal sportcentrum Papendal. Liefst 740 sporters kregen een uitnodiging mee te doen aan het onderzoek; 291 sporters werkten mee. Van de ondervraagden gaf 3,7 procent toe bloedmanipulaties te hebben ondergaan. In totaal blijkt 4,2 procent van de geënquêteerden bewust doping te gebruiken.

Volgens Olivier de Hon van de Dopingautoriteit is het onderzoek betrouwbaar met 291 deelnemers. "Alle sporten zijn meegenomen in het onderzoek." Hem verbaast het niet dat bloedmanipulaties 'populair' zijn. "Het is lastig te vinden bij controles."

Als je gebruikt, blijf je gebruiken
Voorts geven de meeste gebruikers aan dat ze meerdere combinaties van doping tot zich nemen en dat ook nog steeds doen. De conclusie van het onderzoek is dan ook: 96 procent gebruikt geen doping, maar als je gebruikt, dan blijf je gebruiken.

Andere opmerkelijk resultaten: 3 procent van de ondervraagden is voor vrijgave van doping, de helft moet whereabouts invullen, er zijn gemiddeld 2,5 dopingcontroles per sporter per jaar en 11 procent van de dopingcontroles betreft bloedcontroles.

Minister Schippers ANP
Actieplan minister Schippers
De cijfers zijn bekendgemaakt op een dopingconferentie van minister Edith Schippers, de Dopingautoriteit en de wielerunie KNWU op Papendal. In vervolg op het onderzoek wil de minister een actieplan opstellen waarmee doping bestreden moet worden. Daar wordt 300.000 euro extra voor uitgetrokken.

Directeur Herman Ram van de Dopingautoriteit verwacht dat het gebruik van doping onder topsporters zonder status nog hoger is dan de 4,2 procent onder de topsporters met status.
Best nog veel :D In werkelijkheid zal het toch minimaal x10 zijn nog.
pi_151968441
Dit onderzoek betrouwbaar noemen :')
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 23 april 2015 @ 21:19:21 #19
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151969050
quote:
Liefst 740 sporters kregen een uitnodiging mee te doen aan het onderzoek; 291 sporters werkten mee. Van de ondervraagden gaf 3,7 procent toe bloedmanipulaties te hebben ondergaan. In totaal blijkt 4,2 procent van de geënquêteerden bewust doping te gebruiken.
Volgens mij is dat een beetje een verkeerde interpretatie van het bericht van de Dopingautoriteit zelf, waar dit staat:

quote:
Van de Nederlandse topsporters die ook die officiële status hebben, zegt iets meer dan 4 procent doelbewust doping te gebruiken om de prestaties te verbeteren.
Het lijkt me dus 4,2% van die 740 te zijn, dus 31 sporters, die zeggen dat ze doping gebruiken om de prestaties te verbeteren.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 23 april 2015 @ 21:32:59 #20
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_151969671
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 21:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Volgens mij is dat een beetje een verkeerde interpretatie van het bericht van de Dopingautoriteit zelf, waar dit staat:

[..]

Het lijkt me dus 4,2% van die 740 te zijn, dus 31 sporters, die zeggen dat ze doping gebruiken om de prestaties te verbeteren.
Waarom zou je dat toegeven in een enquete? En hoe is die enquete betrouwbaar te noemen :')
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 23 april 2015 @ 21:38:43 #21
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151969928
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 21:32 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Waarom zou je dat toegeven in een enquete? En hoe is die enquete betrouwbaar te noemen :')
Anoniem sowieso en ik neem aan dat dat niet als bewijs gebruikt mag worden als ze je dan toch pakken doordat het op een of andere manier toch niet zo anoniem is :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 24 april 2015 @ 00:15:12 #22
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151975929
Greghenderson1 twitterde op donderdag 23-04-2015 om 23:17:53 Sad to see @fabaro1 "sick". Mate make sure next time u come back to our sport "healthy". Aka. Clean! #biopassport! Or don't come back! reageer retweet
Greghenderson1 twitterde op donderdag 23-04-2015 om 23:20:16 I am so sick of it. It becomes common knowledge within days. Why try cheat. reageer retweet
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151975952
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 21:38 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Anoniem sowieso en ik neem aan dat dat niet als bewijs gebruikt mag worden als ze je dan toch pakken doordat het op een of andere manier toch niet zo anoniem is :+
Het is hoe dan ook voor dopers voordeliger om zelfs anoniem te ontkennen, niemand wordt er beter van als het percentage sporters hoger is. Een paar procent is ideaal als uitkomst van zo'n onderzoek, vooral als de NOS stagiaire daar meteen conclusies aan gaat verbinden.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 24 april 2015 @ 00:16:58 #24
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151975976
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 00:15 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Het is hoe dan ook voor dopers voordeliger om zelfs anoniem te ontkennen, niemand wordt er beter van als het percentage sporters hoger is. Een paar procent is ideaal als uitkomst van zo'n onderzoek, vooral als de NOS stagiaire daar meteen conclusies aan gaat verbinden.
Tuurlijk, maar daarom denk ik wel dat mensen die in zo'n vragenlijst zeggen wél doping te gebruiken ook de waarheid zeggen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151976007
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 00:16 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar daarom denk ik wel dat mensen die in zo'n vragenlijst zeggen wél doping te gebruiken ook de waarheid zeggen.
Het zou wel zuur zijn als je ja invult om te trollen en dan vervolgens geschorst wordt :D

Maar die ~4% is wel het minimum neem ik aan, al is me uit de NOS tekst nog niet helemaal duidelijk om wat voor groep dit nu gaat.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 24 april 2015 @ 00:23:23 #26
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151976083
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 00:19 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Het zou wel zuur zijn als je ja invult om te trollen en dan vervolgens geschorst wordt :D

Maar die ~4% is wel het minimum neem ik aan, al is me uit de NOS tekst nog niet helemaal duidelijk om wat voor groep dit nu gaat.
Volgens de NOS tekst gaan die percentages over de groep die antwoord hebben gegeven, maar volgens de Dopingautoriteit (waar het vandaan komt) gaat het over de hele groep topsporters die officieel die status hebben (740 mensen).

Dan zou het dus om iets meer dan 30 sporters gaan die toegeven doping te gebruiken.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 24 april 2015 @ 00:36:44 #27
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_151976329
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 00:15 schreef heywoodu het volgende:
Greghenderson1 twitterde op donderdag 23-04-2015 om 23:17:53 Sad to see @fabaro1 "sick". Mate make sure next time u come back to our sport "healthy". Aka. Clean! #biopassport! Or don't come back! reageer retweet
Greghenderson1 twitterde op donderdag 23-04-2015 om 23:20:16 I am so sick of it. It becomes common knowledge within days. Why try cheat. reageer retweet
Aru _O-

licentie mogen behouden en dan Aru op doping betrapt _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_151976451
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 00:15 schreef heywoodu het volgende:
Greghenderson1 twitterde op donderdag 23-04-2015 om 23:17:53 Sad to see @fabaro1 "sick". Mate make sure next time u come back to our sport "healthy". Aka. Clean! #biopassport! Or don't come back! reageer retweet
Greghenderson1 twitterde op donderdag 23-04-2015 om 23:20:16 I am so sick of it. It becomes common knowledge within days. Why try cheat. reageer retweet
Greg Henderson _O_
Goed teken dat er soms geluiden zoals deze vanuit het peloton zelf komen.
In the coolest little capital of the world
  vrijdag 24 april 2015 @ 00:45:04 #29
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_151976466
Aru voor de bijl? Daar zat ik al een tijdje op te wachten. Jammer dat Nibali als Tour winnaar bescherming heeft.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 24 april 2015 @ 00:46:21 #30
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_151976488
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 00:45 schreef Mani89 het volgende:
Aru voor de bijl? Daar zat ik al een tijdje op te wachten. Jammer dat Nibali als Tour winnaar bescherming heeft.
Alberto had dat toch ook niet?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 24 april 2015 @ 01:01:40 #31
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151976739
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 00:36 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Aru _O-

licentie mogen behouden en dan Aru op doping betrapt _O-
Ik zou me echt de ballen uit m'n broek lachen :@
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 24 april 2015 @ 01:02:49 #32
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_151976759
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 01:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik zou me echt de ballen uit m'n broek lachen :@
ik ook. Kijken welke bocht de UCI dan kan maken
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 24 april 2015 @ 06:39:09 #33
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_151977821
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 21:01 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Best nog veel :D In werkelijkheid zal het toch minimaal x10 zijn nog.
2 jaar geleden was het iets van 90% onder wielrenners, weet even niet meer hoe het onderzoek heette.
pi_151978523
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 21:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Volgens mij is dat een beetje een verkeerde interpretatie van het bericht van de Dopingautoriteit zelf, waar dit staat:

[..]

Het lijkt me dus 4,2% van die 740 te zijn, dus 31 sporters, die zeggen dat ze doping gebruiken om de prestaties te verbeteren.
Nog minder, 4.2% van de 291 die hebben meegewerkt lijkt me.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 24 april 2015 @ 08:43:15 #35
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151978670
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 08:34 schreef Felagund het volgende:

[..]

Nog minder, 4.2% van de 291 die hebben meegewerkt lijkt me.
Maar dat is niet wat de Dopingautoriteit zegt :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 24 april 2015 @ 09:19:03 #36
426493 crew  PippenScottie
pi_151979285
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 08:43 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar dat is niet wat de Dopingautoriteit zegt :P
Ik snap niet dat de dopingautoriteit deze data zomaar gelooft en presenteert als feit.
Als er een instantie is die moet weten dat sporters liegen over doping zouden zij het moeten zijn.
pi_151979647
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 00:46 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Alberto had dat toch ook niet?
In principe wel, ware het niet dat andere partijen er lucht van kregen en het ineens in de media kwam.

Volgens mij was de UCI eerst met de resultaten naar Bertje gegaan van: 'kan je dit verklaren?' a.k.a. bedenk een smoes.
Jack does it in real time...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 24 april 2015 @ 09:40:48 #38
426493 crew  PippenScottie
pi_151979774
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 09:35 schreef DeeBee het volgende:

[..]

In principe wel, ware het niet dat andere partijen er lucht van kregen en het ineens in de media kwam.

Volgens mij was de UCI eerst met de resultaten naar Bertje gegaan van: 'kan je dit verklaren?' a.k.a. bedenk een smoes.
Contador is toch alleen gepakt omdat die Duitse onderzoeksjournalist zich op de zaak had gestort?
Als mijn geheugen me niet in de steek laat, heeft de UCI bij Contador ook geprobeerd de positieve test in de doofpot te stoppen.
pi_151980018
Ja, precies mijn punt. Dus de opmerking dat ze Tour-winnaars niet gelijk voor de bijl gooien geloof ik wel in, hoogstens wat waarschuwingen om het even een tandje naar beneden te schroeven.
Jack does it in real time...
pi_151980400
Greghenderson1 twitterde op vrijdag 24-04-2015 om 09:59:18 When you are sick. You are sick. Jumping to conclusions helps nobody. My mistake @FabioAru1. I should shut my mouth. Sincere apologies. reageer retweet
  vrijdag 24 april 2015 @ 10:03:37 #41
40566 Ericr
Livewrong
pi_151980451
Omerta aan het werk. Henderson trof vannacht waarschijnlijk een paardenkop aan in bed.
  Moderator vrijdag 24 april 2015 @ 10:06:50 #42
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_151980573
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 10:02 schreef Marcoss het volgende:
Greghenderson1 twitterde op vrijdag 24-04-2015 om 09:59:18 When you are sick. You are sick. Jumping to conclusions helps nobody. My mistake @FabioAru1. I should shut my mouth. Sincere apologies. reageer retweet
:')
pi_151980677
Wat een heerlijke rel weer _O_ _O-
  vrijdag 24 april 2015 @ 10:14:26 #44
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_151980829
Gordijntje gaat weer dicht.

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 24 april 2015 @ 10:18:23 #45
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151980955
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 09:19 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ik snap niet dat de dopingautoriteit deze data zomaar gelooft en presenteert als feit.
Als er een instantie is die moet weten dat sporters liegen over doping zouden zij het moeten zijn.
Wat zou er dan niet kunnen kloppen aan wat zij zeggen?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 24 april 2015 @ 10:26:24 #46
426493 crew  PippenScottie
pi_151981240
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 10:18 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Wat zou er dan niet kunnen kloppen aan wat zij zeggen?
Alles eigenlijk.
Als je wilt weten hoeveel topsporters doping gebruiken, dan is de methode om het ze via een vragenlijst te vragen, misschien wel de beroerdste.
De resultaten van dit onderzoek zeggen helemaal niets.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 24 april 2015 @ 10:35:47 #47
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151981562
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 10:26 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Alles eigenlijk.
Als je wilt weten hoeveel topsporters doping gebruiken, dan is de methode om het ze via een vragenlijst te vragen, misschien wel de beroerdste.
De resultaten van dit onderzoek zeggen helemaal niets.
Maar als een x-aantal mensen zeggen doping te gebruiken, dan zegt dat x-aantal mensen toch doping te gebruiken? (en dat is eigenlijk alles wat de Dopingautoriteit zegt)

Een waterdichte methode is er natuurlijk niet, alle 740 topsporters testen zal ook 30% score geven.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151981741
Ja maar wie zegt dat ze het naar waarheid ingevuld hebben? Ik zou denk ik ook gewoon trollen met zo'n enquete, wat heb je er bij te winnen om het naar eer en geweten in te vullen?

En de resultaten worden (iig niet door de NOS) gepresenteerd als, '4% van de respondenten geeft aan geen doping te gebruiken, al is dit percentage moeilijk te controleren'. Er stonden zelfs letterlijk opmerkingen als 'waarschijnlijk is dit een vrij laag percentage sporters dat doping gebruikt vergeleken met andere landen'. :')
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 24 april 2015 @ 10:48:28 #49
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151982049
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 10:40 schreef DeeBee het volgende:

En de resultaten worden (iig niet door de NOS) gepresenteerd als, '4% van de respondenten geeft aan geen doping te gebruiken, al is dit percentage moeilijk te controleren'.
Ze worden gepresenteerd als "Iets meer dan 4% van de 740 topsporters zegt doping te gebruiken" :+

Ik zie eigenlijk niet in waarom iemand als troll "ja" in zou vullen, daar schiet je pas echt helemaal niks mee op (als atleet bedoel ik dus).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 24 april 2015 @ 10:49:59 #50
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_151982117
Nibali stookt het vuurtje nog even op om aan te dringen om Hendersen te vervolgen. Hoerenkots omerta nazi's.
vincenzonibali twitterde op vrijdag 24-04-2015 om 10:14:24 @cyclingpro @Greghenderson1 @FabioAru1 troppo facile chiedere scuse dopo !! Bisogna chiedere i danni d'immagine!! reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_151984994
Ik zou het niet te hard opstoken als ik Nibali was. Misschien is Aru een super super natuurtalent, maar dat geloof ik eigenlijk niet.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_151987971
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 10:49 schreef Mani89 het volgende:
Nibali stookt het vuurtje nog even op om aan te dringen om Hendersen te vervolgen.
vincenzonibali twitterde op vrijdag 24-04-2015 om 10:14:24 @cyclingpro @Greghenderson1 @FabioAru1 troppo facile chiedere scuse dopo !! Bisogna chiedere i danni d'immagine!! reageer retweet
FabioAru1 is sick. fabaro1 is "sick".
Iemand vervolgen omdat hij iets zegt over iemand die geen wielrenner is, dat kan best lastig worden.

Dat mensen aannemen dat hij het over Aru heeft daar kan Henderson niet zoveel aan doen.
  vrijdag 24 april 2015 @ 13:34:16 #53
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_151988052
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 00:43 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Greg Henderson _O_
Goed teken dat er soms geluiden zoals deze vanuit het peloton zelf komen.
Misschien moet hij ook eens wat zeggen over al die andere verdachte lieden, zoals Froome en Porte.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 24 april 2015 @ 13:42:29 #54
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151988238
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 13:31 schreef Kingstown het volgende:

[..]

FabioAru1 is sick. fabaro1 is "sick".
Iemand vervolgen omdat hij iets zegt over iemand die geen wielrenner is, dat kan best lastig worden.

Dat mensen aannemen dat hij het over Aru heeft daar kan Henderson niet zoveel aan doen.
_O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151989170
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 10:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ze worden gepresenteerd als "Iets meer dan 4% van de 740 topsporters zegt doping te gebruiken" :+

Ik zie eigenlijk niet in waarom iemand als troll "ja" in zou vullen, daar schiet je pas echt helemaal niks mee op (als atleet bedoel ik dus).
Juist wel. Als je geen doping gebruikt heb je belang bij een hoog percentage, want dan gaat er misschien eens serieus gecontroleerd worden. Als gebruiker heb je meer aan een laag percentage, zodat er niets aan de hand is en de NOS gewoon kan doorlopen. Derhalve kunnen we er van uitgaan dat 96% aan de doping zit, als ze het allemaal rationeel hebben ingevuld.
pi_151989288
Mooi stukje ouderwetse Omerta van Astana / Nibali. Hallo, ik ben Vincenzo Nibali en ik pak dit soort zaken precies aan zoals mijn grote voorbeeld, Lance Armstrong.

Respect voor Henderson trouwens, nu weten we iig zeker dat Aru (en Nibali) aan de dope zit(ten). Voor zover dat nog zeker was dan. Maar dat is wel het enige verschil met vroeger, de Omerta wordt iets vaker doorbroken. Al kan dat natuurlijk ook weer doping marketing 2.0 zijn :')
  vrijdag 24 april 2015 @ 14:24:08 #57
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_151989483
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 14:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Mooi stukje ouderwetse Omerta van Astana / Nibali. Hallo, ik ben Vincenzo Nibali en ik pak dit soort zaken precies aan zoals mijn grote voorbeeld, Lance Armstrong.

Respect voor Henderson trouwens, nu weten we iig zeker dat Aru (en Nibali) aan de dope zit(ten). Voor zover dat nog zeker was dan. Maar dat is wel het enige verschil met vroeger, de Omerta wordt iets vaker doorbroken. Al kan dat natuurlijk ook weer doping marketing 2.0 zijn :')
Kan Hendo niet wat info doorspelen naar journalisten?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 24 april 2015 @ 14:26:43 #58
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151989557
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 14:24 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Kan Hendo niet wat info doorspelen naar journalisten?
Ik denk dat z'n inbox al is volgestroomd met aanvragen :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151990676
Zal wel weer met een sisser aflopen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_151990814
Ja, het zou hilarisch zijn als Aru gepakt wordt, maar ik verwacht het niet. Of ze moeten wel echt keihard bluffen als ze weten dat over een week naar buiten komt dat hij gepakt is en ze nog doen alsof er niets aan de hand is.
pi_151991023
Renners die bij Ferrari zitten worden echt niet gepakt hoor. Alleen die gekke Kreuziger, met zeer veel moeite.
pi_151994877
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 00:23 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Volgens de NOS tekst gaan die percentages over de groep die antwoord hebben gegeven, maar volgens de Dopingautoriteit (waar het vandaan komt) gaat het over de hele groep topsporters die officieel die status hebben (740 mensen).

Dan zou het dus om iets meer dan 30 sporters gaan die toegeven doping te gebruiken.
De groep bevat in ieder geval geen voetballers, die waren namelijk niet bereikbaar.
pi_151994889
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 15:10 schreef Felagund het volgende:
Zal wel weer met een sisser aflopen.
Dit dus.
pi_151995064
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 15:15 schreef Ereinion het volgende:
Ja, het zou hilarisch zijn als Aru gepakt wordt, maar ik verwacht het niet. Of ze moeten wel echt keihard bluffen als ze weten dat over een week naar buiten komt dat hij gepakt is en ze nog doen alsof er niets aan de hand is.
In dat geval is Henderson toch gewoon een grote lul dat hij zomaar iets roeptoetert?
Of is iedereen die nu zich nu ziek afmeld voor een race per definitie een gebruiker?
  vrijdag 24 april 2015 @ 18:31:49 #65
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_151995099
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 18:30 schreef Kingstown het volgende:

[..]

In dat geval is Henderson toch gewoon een grote lul dat hij zomaar iets roeptoetert?
Of is iedereen die nu zich nu ziek afmeld voor een race per definitie een gebruiker?
Zullen wel geruchten in het circuit zijn over Aru.
  vrijdag 24 april 2015 @ 18:39:46 #66
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_151995306
http://nos.nl/artikel/203(...)n-zonder-doping.html

quote:
"Topatleten worden vaak gecontroleerd. Nooit betrapt. Dus dan lopen ze zonder doping..."
Hi ha ho :7

quote:
"Er zijn mensen die misbruik maken van onschuldige atleten. Die atleten krijgen van een ziekenhuis medicatie voorgeschreven die op de dopinglijst staat", aldus de Keniaan
:')!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 24 april 2015 @ 19:10:02 #67
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_151996232
Arme Hendersen, bij de volgende wedstrijd zal hij wel een paar keer bezoek krijgen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 24 april 2015 @ 21:47:25 #68
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_152001232
Ploegarts van Astana Joost De Maeseneer zei tegen Sporza dat men de Astanarenners mag controleren zoveel men wil ze zijn toch clean.

Diezelfde vent werkte ervoor bij CSC en TVM ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_152005398
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 21:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ploegarts van Astana Joost De Maeseneer zei tegen Sporza dat men de Astanarenners mag controleren zoveel men wil ze zijn toch clean.

Diezelfde vent werkte ervoor bij CSC en TVM ...
Ja, ergens is het diep triest...
  zaterdag 25 april 2015 @ 22:15:50 #70
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_152026015
quote:
Onderzoek naar doping in Nederland: nader beschouwd

25 april 2015 - Door Cors van den Brink
Het onderzoek naar dopinggebruik in Nederland, maar zeker ook de manier waarop Atletiek Week erover berichtte, heeft de nodige reacties opgeroepen. Dat geeft aanleiding om er nog eens op terug te komen.

Als Atletiek Week donderdag zou hebben gemeld dat 4,1 procent van de Nederlandse topsporters doping gebruiken, waren onze lezers daar waarschijnlijk schouderophalend aan voorbij gegaan. Want doping, dat is voor Nederlandse atleten vooral iets dat zich afspeelt in landen als Rusland, Kenia en Jamaica. Uit veel reacties blijkt dat men zich niet kan voorstellen dat ook hier sprake is van een ernstige situatie.
Het onderzoek dat de Nederlandse Dopingautoriteit liet doen, spreekt echter een andere taal. Bij de presentatie is gesteld dat geen enkele grote sport is uitgezonderd. Daarom vertaalden we het percentage naar een concreet cijfer: tien gebruikers bij een grotere Nederlandse atletiekwedstrijd.

Marge en boodschap
Wetenschappers hanteren bij dit soort onderzoek altijd een marge en dat geldt ook voor dit cijfer. Bovendien zijn tot nu toe alleen de reacties van de sporters met een A- of B-status en de zogenoemde “high potentials” (de beloftevolle talenten) verwerkt. De opmerking dat in de groep daaronder wellicht hoger is, is gestoeld op twee overwegingen: zij lopen minder risico op een controle én ze zijn over het algemeen minder goed op de hoogte van de dopingregels en risico’s.
Met andere woorden: er kunnen bij die wedstrijd ook vijf of vijftien gebruikers rondlopen. De kern van de boodschap is: ook de Nederlandse atletiek heeft een serieus probleem. En de ernst van de situatie is niet louter af te leiden uit de dopingcontroles, want duidelijk is wel dat sporters jarenlang verboden middelen kunnen gebruiken vóór ze een keer tegen de lamp lopen.

Statistiek-journalistiek
Is dit statistiek-journalistiek, zoals Gerard Lenting ons verweet? Jazeker.

Maar dat is deels het gevolg van het feit dat de Nederlandse atletiek een tweede probleem heeft met doping: anders dan in het wielrennen is geen atleet, geen coach of andere begeleider bereid om eerlijk te vertellen hoe het er mee staat. Dat heeft ruim 25 jaar verslaggeving over doping in de atletiek wel geleerd. Zelfs het stellen van vragen stuit op verzet.

Erik de Bruin liet zijn advocaat ooit de (huidige) verslaggever van Atletiek Week met hel en verdoemenis dreigen als hij het zou wagen het anabool steroïde te noemen dat in zijn urine was aangetroffen. Simon Vroemen houdt nog altijd vol dat hij altijd de waarheid en niets dan de waarheid heeft gesproken. Wie Gregory Sedoc en Adrienne Herzog kritische vragen stelt, stuit op diepe verontwaardiging. ‘Je kent me toch lang genoeg om te weten dat ik nooit …’, is dan een argument. Rutger Koppelaar gaf na het bekend worden van zijn dopingzaak al te kennen dat hij niet aanspreekbaar is.
Emoties worden gedeeld – en het is inderdaad erg om in zo’n zaak verwikkeld te raken – maar aan informatie ontbreekt het veelal.

Bovendien heeft de sport de behandeling van dopingzaken verstopt achter een dikke muur van geheimhouding, die op basis van privacy wordt verdedigd. Het Instituut Sportrechtspraak hoort atleten achter gesloten deuren. Anders dan de gewone rechtspraak, waar die deuren alleen bij hoge uitzondering dicht gaan, is niet of nauwelijks na te gaan hoe de “rechters” in deze wereld tot hun conclusies komen.

Vertrouwen
Atleten die in opspraak komen, zoals de hierboven genoemde voorbeelden, vragen de pers om te vertrouwen op hun eerlijkheid. Dat is begrijpelijk, maar voor een journalist onwerkbaar. Je zou graag iedereen willen geloven. Maar wie in 2005 bij de FBK Games in de droge ogen van Marion Jones heeft gekeken – toen ze nog volhield nooit verboden middelen te hebben gebruikt – valt onmiddellijk van zijn of haar geloof. Drie jaar later zat ze, na een bekentenis, een half jaar in de cel.

Over die omerta gaan we niet zeuren en het is voor journalisten zeker geen reden om geen vragen meer te stellen. We blijven gewoon ons werk doen. Maar het is voorstelbaar dat met een onderzoek waar anonimiteit gewaarborgd is, een reëler beeld naar voren komt.

Cultuur
De Nederlandse atletiek loopt achter bij het wielrennen, waar de dopingcultuur wel als probleem is erkend. In de atletiek is de eerste reactie, zoals ook nu blijkt: dat gaat niet over ons, dat kunnen “we” ons in ieder geval niet voorstellen – en wee de journalist die denkt dat dit misschien iets genuanceerder ligt.

De atletiek kent geen Rudi Kemna, die de jeugd vertelt over de foute keuzes die hij in het verleden heeft gemaakt en zelfs geen Michael Boogerd die pas na jaren stilzwijgen toch maar vertelde hoe het werkelijk zat.

Het is in ieder geval winst dat Theo Hoex als voorzitter van de Atletiekunie donderdag niet wegdook voor de cijfers. Nee, hij scheerde geen atleten over één kam, zoals hem is verweten. Hij gaf aan dat elke dopingzaak tot nadenken en tot actie moet leiden. Dat is, bij alle vragen die nog onbeantwoord zijn, een hoopvol geluid.
http://www.atletiekweek.n(...).VTvxkhTr7MY.twitter
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 26 april 2015 @ 14:33:59 #71
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_152039484
Extra tests voor Sekerspor voorafgaand aan Turkije vandaag?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_152064757
http://nos.nl/artikel/203(...)intontopper-lee.html

:') Slechts 'onachtzaamheid', kan gewoon weer lekker meedoen in Rio, laat gaan!
Jack does it in real time...
pi_152094322
Meeusen niet geschorst, de Belgische wielerbond heeft z'n eigen vlees weer als vanouds gekeurd. _O_

Nu Van Avermaet nog even en alle problemen in België zijn weer opgelost!
Jack does it in real time...
  dinsdag 28 april 2015 @ 14:10:47 #74
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_152094944
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:43 schreef DeeBee het volgende:
Meeusen niet geschorst, de Belgische wielerbond heeft z'n eigen vlees weer als vanouds gekeurd. _O_

Nu Van Avermaet nog even en alle problemen in België zijn weer opgelost!
En alleen Wellens dan nog een sepootje omdat die toch al gestopt was ^O^
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_152096777
Mooi stukje over Lefevere. Is al wat ouder, maar nog steeds actueel.

http://www.extrasport.be/patrick-lefevre-en-het-grote-vraagteken/
pi_152097999
Walgelijk allemaal als je het zo leest.

Mooi ook dat Orica gewoon een oud-ploegarts van Mapei heeft, wist ik niet. De geloofwaardigheid van die ploeg is ook weer een stukje minder dus...
Jack does it in real time...
pi_152100752
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:24 schreef Tommeke het volgende:
Mooi stukje over Lefevere. Is al wat ouder, maar nog steeds actueel.

http://www.extrasport.be/patrick-lefevre-en-het-grote-vraagteken/
Dit laatste over Museeuw wist ik niet:
quote:
Over Museeuw kent u het verhaal wel. Wespen, gesneden brood en recent ook zijn bekentenissen dat hij gedurende zijn hele carrière doping heeft gebruikt.
in a crowd you lose humanity
pi_152101852
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 18:16 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dit laatste over Museeuw wist ik niet:

[..]

Dat is ook nieuw voor mij. Lijkt me overigens wel geloofwaardiger dan z'n eerste bekentenis. :')
pi_152101890
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 18:59 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Dat is ook nieuw voor mij. Lijkt me overigens wel geloofwaardiger dan z'n eerste bekentenis. :')
Ja, gras is groen idd.
in a crowd you lose humanity
pi_152101933
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:24 schreef Tommeke het volgende:
Mooi stukje over Lefevere. Is al wat ouder, maar nog steeds actueel.

http://www.extrasport.be/patrick-lefevre-en-het-grote-vraagteken/
Schandalig dat die nog in het peleton actief is, al geldt dat natuurlijk ook voor vele anderen.
pi_152110242
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 18:16 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dit laatste over Museeuw wist ik niet:

[..]

Is ook nieuw voor mij. Dan gaat er dus weer een stokpaardje van Wuyts verloren. Die gelooft stellig dat Museeuw alleen in z'n nadagen gepakt heeft.

Daarnaast zijn ze in België vrij mild over hun eigen renners zoals Greg en Meeusen, maar werd Cobo een paar jaar terug tijdens de Vuelta al veroordeeld als pakhaas door Wuyts zelf. Overigens niet onterecht, maar soit.
pi_152110756
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 22:46 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Is ook nieuw voor mij. Dan gaat er dus weer een stokpaardje van Wuyts verloren. Die gelooft stellig dat Museeuw alleen in z'n nadagen gepakt heeft.

Daarnaast zijn ze in België vrij mild over hun eigen renners zoals Greg en Meeusen, maar werd Cobo een paar jaar terug tijdens de Vuelta al veroordeeld als pakhaas door Wuyts zelf. Overigens niet onterecht, maar soit.
Laten we eerlijk wezen: dat is (of was iig tot voor kort) hier niet veel anders wanneer het over nederlandse renners gaat.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 28 april 2015 @ 23:04:20 #83
40566 Ericr
Livewrong
pi_152110991
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 22:58 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Laten we eerlijk wezen: dat is (of was iig tot voor kort) hier niet veel anders wanneer het over nederlandse renners gaat.
Maar die wonnen die zelfs gedopeerd amper wat. Dan val je minder op dan die maffiakliek rond Lefevere. Wel een pro verder, haalt al jaren het maximale er uit.
pi_152113448
quote:
Vandegoor: "Meeusen kan nog niet helemaal op beide oren slapen"

De lijdensweg van Tom Meeusen is ten einde. Meeusen is vandaag door de Belgische wielerbond vrijgesproken van vermeende inbreuken op de dopingregels. Of krijgt de zaak nog een staartje? Sporza-wielercommentator Christophe Vandegoor geeft tekst en uitleg.

Waarom is Meeusen vrijgesproken?
"Omdat er onvoldoende bewijzen zijn. Er zijn alleen indirecte verbanden en dat is niet genoeg voor een straf. Het gaat over het gebruik van cortisone en vaminolact."

"Van cortisone krijg je een euforisch gevoel, je kan opeens door een muur gaan. Meeusen spoot het enkele dagen voor het WK in Koksijde 2012 in voor een pijnlijke knie. Meeusen heeft dat braaf gemeld op voorhand en achteraf niet positief geplast. Niks aan de hand."

""Maar daar geloof ik niets van", zei de bondsprocureur. "Dat is typisch oneigenlijk gebruik van cortisone bij renners. Niet toevallig voor een belangrijke koers krijgen ze pijn aan de knie en wordt cortisone gebruik.""

"Maar de commissie gaat daar niet op in", zegt Vandegoor. "Ze waagt zich niet aan interpretaties of het leggen van verbanden en besluit dat de manier waarop Meeusen die cortisone heeft genomen voor zijn knie, juridisch in orde was."

"Het babygeneesmiddel Vaminolact is een aminozuur, dat de recuperatie bevordert. Meeusen geeft het gebruik ervan toe, maar slechts in heel kleine hoeveelheden. Net dat maakte de procureur argwanend, want een volwassen man heeft heel veel van dat product nodig om er ook maar iets van te voelen."

"Volgens de procureur is Vaminolact daarom gebruikt als maskeringsmiddel om daarbij andere zwaardere producten mee in te spuiten, zoals een coctail van cortisone en adrenaline. Maar opnieuw heeft de commissie besloten dat het niet aan hen is om te oordelen over het medische nut van het toedienen van Vaminolact. Het louter bezitten is geen verboden dopingmethode."

Waarom interpreteert de bondsprocureur de feiten?
"Omdat bondsprocureur Jaak Fransen al veel diepere watertjes heeft doorzwommen. Van de zaak Dierckxsens tot Museeuw en de schriftjes van Mario De Clercq. Dus hij weet wat er in het verleden allemaal is gebeurd en vooral wat de achterpoortjes waren. Vandaar ook zijn grote argwaan."

"In bijna alle zaken die de procureur op tafel heeft gelegd zijn straffen gevolgd. Nu dus niet. Dat is vrij uitzonderlijk. De bondsprocureur wacht op een beslissing van de UCI. Want de internationale wielerbond kan het oneens zijn en zelf in beroep gaan."

"Als de UCI niets meer doet, dan bestaat de kans dat de procureur nog niet afgeeft en een straf vordert voor een inbreuk tegen de no needle policy: renners mogen geen injectienaalden meer gebruiken, tenzij in bepaalde omstandigheden."

Volgens de advocaat van Meeusen kan zijn cliënt daarvoor niet worden gestraft omdat de no needle policy nog niet van kracht was in de regels van de Belgische wielerbond op het ogenblik van de feiten (2012).

"Maar dat klopt niet volgens de bondsprocureur omdat het de UCI-regels zijn die tellen. De no needle policy van de UCI bestaat al sinds 2011, dus voor de feiten. Helemaal op beide oren kan Meeusen dus nog niet slapen."

Wat met de andere renners in de zaal van de "ozondokter"?
"De zaak van Bart Wellens moet nog voorkomen en worden gepleit. Daarover kan ik me niet uitspreken, maar bij Wellens zou het wel gaan over ozongebruik. Er zal waarschijnlijk nog een felle discussie volgen over de vraag of ozon een dopingpraktijk is voor een renner of niet."

"Voor het cortisonengebruik van Greg Vanavermaet is ook twee jaar gevorderd. In die zaak heeft de procureur zelf al verklaard dat hij een slecht gevoel heeft. Dat kan betekenen dat het niet om een sterk dossier gaat."

"Ik blijf wel worstelen met de vraag waarom het parket van Leuven hier zoveel tijd, moeite en belastinggeld heeft ingestoken. In een zaak zonder zware producten zoals EPO of groeihormoon."

"Uit de zittingen en verhoren blijkt wel dat renners toch pillenslikkers blijven. Dat is al vaak door sommigen aangeklaagd, zoals door Taylor Phinney. Ook Meeusen slikte Dafalgan, Otrivine, Zitromax en wel 20 homeopathische middelen. Men blijft toch in zekere zin een grijze zone opzoeken."
  woensdag 29 april 2015 @ 09:02:02 #85
14505 OProg
A Life in Music
pi_152115416
quote:
Ook Meeusen slikte Dafalgan, Otrivine, Zitromax en wel 20 homeopathische middelen.
Als je zo'n iemand laat weten dat een drankje maken van gestampte luciferkopjes ook helpt slikt hij dat ook gewoon.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 29 april 2015 @ 09:19:29 #86
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_152115647
quote:
9s.gif Op woensdag 29 april 2015 09:02 schreef OProg het volgende:

[..]

Als je zo'n iemand laat weten dat een drankje maken van gestampte luciferkopjes ook helpt slikt hij dat ook gewoon.
Wat had je dan verwacht? Het is een Belgische prof; die denken zelf niet na en slikken alles.
pi_152116588
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 22:58 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Laten we eerlijk wezen: dat is (of was iig tot voor kort) hier niet veel anders wanneer het over nederlandse renners gaat.
True. Hoewel 'wonderboy' Thomas Dekker toendertijd wel meteen hard werd aangepakt.
pi_152263615
Ik las net pas de eerste Aru posts hier in dat topic. Vervolgens wou ik de vraag stellen; waarom vind ik nog niets terug, maar toen las ik het vervolg _O-

Henderson _O_

Aru :r
Als er iemand is die ik niet geloof is het die knakker wel. Italianen in dienst van buitenlandse ploegen.... dat kan alleen maar dopage betekenen. In dienst van Italiaanse ploegen trouwens ook.
U MAD?
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 4 mei 2015 @ 15:05:11 #89
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_152263770
quote:
3s.gif Op maandag 4 mei 2015 15:00 schreef de_boswachter het volgende:
Ik las net pas de eerste Aru posts hier in dat topic. Vervolgens wou ik de vraag stellen; waarom vind ik nog niets terug, maar toen las ik het vervolg _O-

Henderson _O_

Aru :r
Als er iemand is die ik niet geloof is het die knakker wel. Italianen in dienst van buitenlandse ploegen.... dat kan alleen maar dopage betekenen. In dienst van Italiaanse ploegen trouwens ook.
Ik heb nog meer vertrouwen in Aru dan in Zakarin.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_152263796
quote:
10s.gif Op maandag 4 mei 2015 15:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik heb nog meer vertrouwen in Aru dan in Zakarin.
Die naam zag ik ook voorbij komen in een topic... volgens mij was het Mexicanobakker.
Nog nooit van gehoord.... ga eens googlen nu.

edit: Oh die heeft Romandie gewonnen, was een weekend weg :@

1: Katusha.
2: 10 KG afgevallen om beter te klimmen (eerste bericht wat ik zie).
3: Onbekende renner, meteen een winnaar.
4: mid-20, nog nooit iets gepresteerd ?

Dit riekt naar keiharde doping. Als je op google zijn naam intikt zie je ook meteen ' Zakarin dopage' staan :')
U MAD?
pi_152263860
Zakarin moet het dan alleen wel heel voorzichtig aanpakken, daar hij er al een tweejarige schorsing erop heeft zitten.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_152263946
quote:
3s.gif Op maandag 4 mei 2015 15:05 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Die naam zag ik ook voorbij komen in een topic... volgens mij was het Mexicanobakker.
Nog nooit van gehoord.... ga eens googlen nu.

edit: Oh die heeft Romandie gewonnen, was een weekend weg :@

1: Katusha.
2: 10 KG afgevallen om beter te klimmen (eerste bericht wat ik zie).
3: Onbekende renner, meteen een winnaar.
4: mid-20, nog nooit iets gepresteerd ?

Dit riekt naar keiharde doping. Als je op google zijn naam intikt zie je ook meteen ' Zakarin dopage' staan :')
Geschorst op zijn 19e wegens anabolen _O_

Op zijn 17e Europees kampioen tijdrijden, waar die won voor Kwiatkowski _O_

Hij is sinds zijn terugkeer wel rustig aan omhoog gekomen. Won flink wat wedstrijden bij Rusvelo, eindigde daar ook goed in meerdaagsewedstrijden tussen de wat bekendere renner, en maakte dit jaar de overstap naar Katusha _O_
pi_152263995
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 15:10 schreef Max23 het volgende:

[..]

Geschorst op zijn 19e wegens anabolen _O_

Op zijn 17e Europees kampioen tijdrijden, waar die won voor Kwiatkowski _O_

Hij is sinds zijn terugkeer wel rustig aan omhoog gekomen. Won flink wat wedstrijden bij Rusvelo, eindigde daar ook goed in meerdaagsewedstrijden tussen de wat bekendere renner, en maakte dit jaar de overstap naar Katusha _O_
R :') U :') S :') V :') E :') L :') O :')

U MAD?
pi_152270309
quote:
Acht amateur-atleten doperen zich vrijwillig: spectaculaire resultaten

Een documentaire op de Franse televisiezender France 2 heeft enkele schrikwekkende resultaten opgeleverd. Acht amateur-atleten namen gedurende een periode van 29 dagen onder begeleiding micro-dosissen doping en de resultaten werden nauwgezet bijgehouden.

‘Tien minuten sneller liep ik op het einde over mijn gewoonlijke parcours van 24 kilometer. Het is van een andere planeet, het is niet menselijk’, vertelde amateur-loper Guillaume Antonietti, die deelnam aan de testen. ‘Ik liep over de test van 3000 meter 26 seconden sneller. Het is verontrustend omdat je weet dat we enkel micro-dosissen namen.’

De atleten werden getest zowel voor als na de periode dat ze doping namen en werden in grote mate beter. De VO2max, het maximale zuurstofopnamevermogen, ging gemiddeld met 6,1 procent vooruit. De resultaten over een fietstocht van veertien kilometer gingen met 2,1 % vooruit en de atleten presteerden 2,8 procent beter over drie kilometer lopen.

Niet gepakt bij dopingcontroles

Volgens de documentaire zouden de atleten ook niet gepakt worden door het biologische paspoort. Dit document houdt de samenstelling van het bloed van een atleet bij zonder dat deze middelen heeft gebruikt. Door de micro-dosissen vertoonden ze geen afwijkende resultaten op hun paspoort. ‘Een zuiver paspoort betekent niet noodzakelijk een zuivere atleet’, aldus de documentaire

Vanuit het wielerpeloton kwamen ook al enkele reacties. Renner van Europcar Pierre Roland tweette ‘een ontmoedigend en verbijsterend verslag. Het biologische paspoort is nutteloos of onbruikbaar! Bravo!’ FDJ-renner Arnaud Démare reageerde ‘Indrukwekkend verslag op Stade2. Laten we niet vergeten dat het gevecht tegen doping wereldwijd moet gebeuren. Het biologische paspoort is niet genoeg.’
Beelden:
http://api.dmcloud.net/pl(...)ansparent&autoplay=1
  Redactie Sport / Supervogel maandag 4 mei 2015 @ 18:33:12 #95
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_152270347
Nice.
  maandag 4 mei 2015 @ 18:45:13 #96
14505 OProg
A Life in Music
pi_152270666
quote:
Volgens Harm Kuipers gaan wielrenners al beter presteren als ze denken doping te hebben gepakt. Dat is het zogeheten 'placebo-effect'
Doorlopen mensen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 4 mei 2015 @ 18:47:19 #97
56724 Wombcat
rent wiel
pi_152270731
Waar kan ik me aanmelden voor het programma? :X
in a crowd you lose humanity
  maandag 4 mei 2015 @ 23:35:50 #98
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_152283578
quote:
9s.gif Op maandag 4 mei 2015 18:45 schreef OProg het volgende:

[..]

Doorlopen mensen.
quote:
In diverse interviews heeft u de werking van epo al vaker gebagatelliseerd. Door anderen wordt er vaak op gewezen dat de tijden waarmee de renners in het epo-tijdperk bijvoorbeeld de Alpe d’Huez opreden tegenwoordig niet meer worden gerealiseerd. Daarmee lijkt epo toch wel degelijk effect te hebben?
“Ik heb die klassementen er eens op nagekeken en die aanname klopt helemaal niet. Die vaak genoemde snelle tijd van Marco Pantani is allang niet meer de snelste ooit op de Alpe d’Huez. Het record staat op naam van Alberto Contador, die er in de Dauphiné van 2010 in 37 minuten en 10 seconden tegenop fietste. Bovendien moet je bij zo’n analyse rekening houden met enorm veel bijkomende factoren: hoe was het verloop van de koers; hoeveel cols gingen eraan vooraf, hoe was het weer? Dat er tegenwoordig langzamer wordt gereden, is gewoon flauwekul, maar ja, men praat elkaar na. Geloof en misconceptie zijn belangrijke oorzaken van dopinggebruik in de sport. Als er al een positief effect is op de prestaties, is dat meestal minder sterk dan gedacht en vaak berust het voor een groot deel op het placebo-effect. Als je gelooft dat het werkt, werkt het ook.”

“Laatst zag ik Steven de Jongh bij Pauw & Witteman. Hij zei dat epo hem niet had gebracht wat hij ervan had verwacht. Dat zeg ik ook altijd: het is geen wondermiddel. Het is in een laboratorium onderzocht en het effect op het vermogen was hooguit een paar Watt. Omgerekend in snelheid is dat erg weinig, hooguit een paar procent. Theoretisch kan dat wel het verschil zijn tussen winnen of tweede worden, maar niet tussen eerste worden of honderdste. Als je in aanleg geen Ferrari bent, kun je geen Ferrari worden, ook niet met epo. Daarom vind ik dat onvoldoende onder de aandacht komt dat de prestaties van Armstrong en veel andere wielrenners uit die tijd nog steeds topprestaties zijn. Zonder epo hadden ze ook heel hard gefietst en voor de anderen uitgereden.”

“Het effect van epo kan overigens ook heel goed averechts zijn. Dankzij epo maakt het lichaam meer rode bloedlichaampjes aan, wat de opnamecapaciteit van zuurstof in het bloed bevordert. Het bloed wordt daardoor dikker en daardoor wordt het moeilijker om het door de haarvaatjes in de spieren te pompen. Vergelijk het met een snelweg. Je kunt een heleboel vrachtwagens stampvol laden en over de snelweg sturen, maar zij moeten hun lading afleveren op kleine ventweggetjes en dan ontstaan er toch opstoppingen. Van Bjarne Riis wordt gezegd dat hij bij zijn Tourzege in 1996 een hematocrietwaarde had van zestig. Met een dergelijke waarde weet ik zeker dat de doorstroming van het bloed in zijn weefsels suboptimaal was en dat het hem alleen maar nadeel heeft opgeleverd. Ik sluit zeker niet uit dat veel renners zonder het gebruik van epo harder gefietst zouden hebben.”
Feyenoord!!! * Barça
  maandag 4 mei 2015 @ 23:39:19 #99
14505 OProg
A Life in Music
pi_152283712
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 23:35 schreef Bonobo11 het volgende:

:') :')

Riis werd op zijn 29e gewoon ineens heel erg goed dus.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator maandag 4 mei 2015 @ 23:49:05 #100
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_152284055
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 23:35 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

[..]

In mijn broek gepist van het lachen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 00:15:57 #101
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_152285063
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 23:35 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

[..]

Familie van Harm kuipers?
en Riis reed ook nog met testo,HGH en bloed verdunners
  dinsdag 5 mei 2015 @ 00:19:16 #102
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_152285183
quote:
15s.gif Op maandag 4 mei 2015 23:39 schreef OProg het volgende:

[..]

:') :')

Riis werd op zijn 29e gewoon ineens heel erg goed dus.
Idd ... Riis werd voor 1995 eens 41ste in de Giro en 93ste in de Tour. Erna reed hij 3x top 5 in de Tour waarvan hij er eentje overtuigend won.

Maar wellicht was ie zonder EPO nog overtuigender Tourwinnaar geworden dat jaar ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 5 mei 2015 @ 00:20:14 #103
14505 OProg
A Life in Music
pi_152285206
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 00:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Idd ... Riis werd voor 1995 eens 41ste in de Giro en 93ste in de Tour. Erna reed hij 3x top 5 in de Tour waarvan hij er eentje overtuigend won.

Maar wellicht was ie zonder EPO nog overtuigender Tourwinnaar geworden dat jaar ...
Gewoon een goed trainingsschema en volgens Harm had hij zonder bloed als stroop pas echt op rocket fuel de berg op gevlogen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_152285367
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 23:35 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

[..]

Blijf het mooi vinden hoe hij het voor elkaar krijgt om de naam Ferrari te gebruiken :D
  dinsdag 5 mei 2015 @ 00:34:18 #105
147172 THEFXR
Alpha Bear
  dinsdag 5 mei 2015 @ 01:14:32 #106
14505 OProg
A Life in Music
pi_152286426
quote:
Naast dat dit hele interview gewoon fascinerende bullshit is wel twee dingen:

Ik vind het inderdaad wel nog steeds knap wat Armstrong gedaan heeft, want ik geloof niet dat alles in de buurt niet zo ongeveer het zelfde heeft gedaan. Hij gaat dan over onder andere de schaal leuteren, ik denk dat de schaal bij de rest ook gewoon groot was dus, tsjah.

Maar deze:
quote:
Het record staat op naam van Alberto Contador, die er in de Dauphiné van 2010 in 37 minuten en 10 seconden tegenop fietste.
Deze zou 37:30 zijn,

http://nos.nl/video/247914-record-contador-op-alpe-dhuez.html

Ik was eigenlijk vergeten hoe full retard deze dan was. Met een fascinerende Janez Brajkovic trouwens.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 5 mei 2015 @ 01:36:54 #107
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_152286868
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 01:14 schreef OProg het volgende:

Ik vind het inderdaad wel nog steeds knap wat Armstrong gedaan heeft, want ik geloof niet dat alles in de buurt niet zo ongeveer het zelfde heeft gedaan. Hij gaat dan over onder andere de schaal leuteren, ik denk dat de schaal bij de rest ook gewoon groot was dus, tsjah.

Veel mensen zien nog altijd niet in dat op zich het probleem van Armstrong niet is dat hij zich gedopeerd heeft (want dan zouden Virenque, Riis, Ullrich, Rasmussen, Contador, ... ect ect even hard aangepakt zijn) , zijn probleem is de manier waarop hij (en Bruyneel) heeft willen "bewijzen" dat hij niet gedopeerd was.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 5 mei 2015 @ 04:05:13 #108
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_152287534
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 01:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Veel mensen zien nog altijd niet in dat op zich het probleem van Armstrong niet is dat hij zich gedopeerd heeft (want dan zouden Virenque, Riis, Ullrich, Rasmussen, Contador, ... ect ect even hard aangepakt zijn) , zijn probleem is de manier waarop hij (en Bruyneel) heeft willen "bewijzen" dat hij niet gedopeerd was.
nah, het is typisch Amerikaans om iedereen maar aan te klagen, Lemond is bijvb alleen al zijn miljoenen zaak kwijt geraakt. Misbruik van zijn stichting was een tweede punt.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 09:00:42 #109
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_152288707
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 01:14 schreef OProg het volgende:

[..]

Naast dat dit hele interview gewoon fascinerende bullshit is wel twee dingen:

Ik vind het inderdaad wel nog steeds knap wat Armstrong gedaan heeft, want ik geloof niet dat alles in de buurt niet zo ongeveer het zelfde heeft gedaan. Hij gaat dan over onder andere de schaal leuteren, ik denk dat de schaal bij de rest ook gewoon groot was dus, tsjah.

Maar deze:

[..]

Deze zou 37:30 zijn,

http://nos.nl/video/247914-record-contador-op-alpe-dhuez.html

Ik was eigenlijk vergeten hoe full retard deze dan was. Met een fascinerende Janez Brajkovic trouwens.
Brajkovic blijft een vliegende Bert voor. Lekker man..
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_152288736
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 00:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Idd ... Riis werd voor 1995 eens 41ste in de Giro en 93ste in de Tour. Erna reed hij 3x top 5 in de Tour waarvan hij er eentje overtuigend won.

Maar wellicht was ie zonder EPO nog overtuigender Tourwinnaar geworden dat jaar ...
Riis was voor zijn EPO-transformatie een beetje een rittenkaper, maar zeker geen ronderenner nee.
pi_152288786
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 09:00 schreef Bugno het volgende:

[..]

Brajkovic blijft een vliegende Bert voor. Lekker man..
Die heeft wel een belletje van de UCI gehad dat hij wat minder doping moest gaan gebruiken, vermoed ik
  dinsdag 5 mei 2015 @ 09:07:23 #112
40566 Ericr
Livewrong
pi_152288815
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 01:14 schreef OProg het volgende:

Deze zou 37:30 zijn,

http://nos.nl/video/247914-record-contador-op-alpe-dhuez.html

Ik was eigenlijk vergeten hoe full retard deze dan was. Met een fascinerende Janez Brajkovic trouwens.
NOS :') Was een tijd laag in de 42 minuten maar de NOS heeft nog steeds de titel record bij dat filmpje staan.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 09:09:36 #113
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_152288851
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 09:07 schreef Ericr het volgende:

[..]

NOS :') Was een tijd laag in de 42 minuten maar de NOS heeft nog steeds de titel record bij dat filmpje staan.
Aha. Als ik die beelden keek zag ik al weinig remmen in de bochten...
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_152289933
Volgens mij is er niemand meer in de buurt gekomen van de Pantani tijden, zeker niet in een opwarmrondje als de Dauphine. En Brajkovic zou dan ook echt niet Bertje voor zijn gebleven lijkt mij. _O-

Nog een beklimming van de Alpe waar het placebo-effect van EPO heel groot was, Harm Kuipers had die ochtend denk ik een presentatie in de teambus van US-Postal gegeven:


Echt m'n favoriete filmpje dit, zoveel grappenmakers. :D Allermooiste is dat Mayo enzo nog rustig demarreren na die ontploffing onderaan. _O-
Jack does it in real time...
  dinsdag 5 mei 2015 @ 10:10:51 #115
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_152289965
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 10:10 schreef DeeBee het volgende:
Volgens mij is er niemand meer in de buurt gekomen van de Pantani tijden, zeker niet in een opwarmrondje als de Dauphine. En Brajkovic zou dan ook echt niet Bertje voor zijn gebleven lijkt mij. _O-

Nog een beklimming van de Alpe waar het placebo-effect van EPO heel groot was, Harm Kuipers had die ochtend denk ik een presentatie in de teambus van US-Postal gegeven:


Echt m'n favoriete filmpje dit, zoveel grappenmakers. :D Allermooiste is dat Mayo enzo nog rustig demarreren na die ontploffing onderaan. _O-
Ik kijk dit filmpje wekelijks. Puur genot, remmen in de bochten to the max.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_152290052
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 10:10 schreef Bugno het volgende:

[..]

Ik kijk dit filmpje wekelijks. Puur genot, remmen in de bochten to the max.
Echt al voor de 100e keer gepost ook, maar gewoon teveel epische dingen:

Boogerd die volkomen afgeladen met het bloed van z'n broer en alle EPO van Weense ziekenhuizen ergens rond de 15e plek krabbelt. :D :')

Der Jan en Pantani die niet mee kunnen, terwijl Vino en Hamilton lachend in de wielen hangen. _O-

Dat remmen in de bochten, nog een ontsnappinkje van Mayo en Beloki. _O_ Beltran en Heras die sprinten onderop, maar gewoon nog meerijden erna. _O_

Van de ~ 40 minuten klimmen er gewoon > 30 staan uit het zadel. :D

Dat klimmen zonder helm op de laatste beklimming was best vet trouwens, kon je de gezichten stukken beter zien. ^O^ Ergens was dit machtig mooi die tijd. :D :')
Jack does it in real time...
  dinsdag 5 mei 2015 @ 10:16:33 #117
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_152290105
Beltran die in een massaverkrachtingssprint de Alpe op knalt verveeld nooit natuurlijk, Armstrong was woest op hem na die etappe.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_152290271
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 10:10 schreef DeeBee het volgende:
Volgens mij is er niemand meer in de buurt gekomen van de Pantani tijden, zeker niet in een opwarmrondje als de Dauphine. En Brajkovic zou dan ook echt niet Bertje voor zijn gebleven lijkt mij. _O-

Nog een beklimming van de Alpe waar het placebo-effect van EPO heel groot was, Harm Kuipers had die ochtend denk ik een presentatie in de teambus van US-Postal gegeven:


Echt m'n favoriete filmpje dit, zoveel grappenmakers. :D Allermooiste is dat Mayo enzo nog rustig demarreren na die ontploffing onderaan. _O-
Die enorme sprint van Beltran in het begin. _O-
pi_152290879
genot die beelden
  dinsdag 5 mei 2015 @ 10:53:05 #120
56724 Wombcat
rent wiel
pi_152291030
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 09:07 schreef Ericr het volgende:

[..]

NOS :') Was een tijd laag in de 42 minuten maar de NOS heeft nog steeds de titel record bij dat filmpje staan.
Ik zat ook al te denken. Kan me nog herinneren dat de co-commentator op Sporza de tijd ging meten. Ruim voor de finish zei 'ie al "nou, voor die tijd hoeven we het niet te doen."
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 5 mei 2015 @ 11:02:55 #121
56724 Wombcat
rent wiel
pi_152291271
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 10:14 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Echt al voor de 100e keer gepost ook, maar gewoon teveel epische dingen:

Boogerd die volkomen afgeladen met het bloed van z'n broer en alle EPO van Weense ziekenhuizen ergens rond de 15e plek krabbelt. :D :')

Der Jan en Pantani die niet mee kunnen, terwijl Vino en Hamilton lachend in de wielen hangen. _O-

Dat remmen in de bochten, nog een ontsnappinkje van Mayo en Beloki. _O_ Beltran en Heras die sprinten onderop, maar gewoon nog meerijden erna. _O_

Van de ~ 40 minuten klimmen er gewoon > 30 staan uit het zadel. :D

Dat klimmen zonder helm op de laatste beklimming was best vet trouwens, kon je de gezichten stukken beter zien. ^O^ Ergens was dit machtig mooi die tijd. :D :')
Ullrich was toch ziek die etappe? Koorts.

En Vino die op het einde ook nog demarreert
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 5 mei 2015 @ 11:04:14 #122
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_152291303
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 11:02 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ullrich was toch ziek die etappe? Koorts.

En Vino die op het einde ook nog demarreert
Zonde ja, zonder die slechte dag had Jan die Tour gewonnen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 11:06:42 #123
56724 Wombcat
rent wiel
pi_152291363
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 11:04 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Zonde ja, zonder die slechte dag had Jan die Tour gewonnen.
Zonder dat ze op Armstrong gewacht hadden op Luz Ardiden ook.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 5 mei 2015 @ 11:08:39 #124
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_152291409
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 10:14 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Echt al voor de 100e keer gepost ook, maar gewoon teveel epische dingen:

Boogerd die volkomen afgeladen met het bloed van z'n broer en alle EPO van Weense ziekenhuizen ergens rond de 15e plek krabbelt. :D :')

Der Jan en Pantani die niet mee kunnen, terwijl Vino en Hamilton lachend in de wielen hangen. _O-

Dat remmen in de bochten, nog een ontsnappinkje van Mayo en Beloki. _O_ Beltran en Heras die sprinten onderop, maar gewoon nog meerijden erna. _O_

Van de ~ 40 minuten klimmen er gewoon > 30 staan uit het zadel. :D

Dat klimmen zonder helm op de laatste beklimming was best vet trouwens, kon je de gezichten stukken beter zien. ^O^ Ergens was dit machtig mooi die tijd. :D :')
Dat gat dat Mayo slaat bij zijn tussensprint _O_

Ik krijg nu weer zin om de Wielermaffia van Hamilton te lezen. Die zit lekker ontspannen in het wiel de hele tijd..
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_152291492
Dat was echt een epische Tour. Die Der Jan inderdaad had moeten winnen. Die ging echt als een straaljager in die tijdrit, manmanman. _O_
Jack does it in real time...
  Moderator dinsdag 5 mei 2015 @ 11:18:06 #126
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_152291604
Mayo _O_
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_152291642
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 11:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Mayo _O_
Open geritste wapperende oranje Euskaltel-shirtjes die de berg op vliegen, broekje uit bij jou dan natuurlijk!

Serieus wel jammer dat die shirts weg zijn, sowieso veel meer gave tenues toen. Nu is alles wel heel erg hetzelfde, al zijn er een paar mooie donkere shirts op het moment. Maar dat 10/20 teams zo'n shirt hebben is waardeloos.
Jack does it in real time...
  dinsdag 5 mei 2015 @ 11:25:36 #128
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_152291795
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 11:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Mayo _O_
Vergeet Laisekagod niet
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  Moderator dinsdag 5 mei 2015 @ 11:30:10 #129
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_152291908
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 11:20 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Open geritste wapperende oranje Euskaltel-shirtjes die de berg op vliegen, broekje uit bij jou dan natuurlijk!

Serieus wel jammer dat die shirts weg zijn, sowieso veel meer gave tenues toen. Nu is alles wel heel erg hetzelfde, al zijn er een paar mooie donkere shirts op het moment. Maar dat 10/20 teams zo'n shirt hebben is waardeloos.
Ik weet wel dat ik het toen in 2003 al een topshow vond. In die tijd waren we nog wat naïever en konden we echt genieten van zoiets. Nu nog steeds, maar op een iets andere manier. Het blijft indrukwekkend hoe dan ook.

Weer gelachen om Zubeldia. Hele klim in het wiel. :D :')
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 11:34:44 #130
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_152292031
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 11:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ik weet wel dat ik het toen in 2003 al een topshow vond. In die tijd waren we nog wat naïever en konden we echt genieten van zoiets. Nu nog steeds, maar op een iets andere manier. Het blijft indrukwekkend hoe dan ook.

Weer gelachen om Zubeldia. Hele klim in het wiel. :D :')
Die scheve kop van Mancebo herkende ik ook zo :')
pi_152292183
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 10:10 schreef DeeBee het volgende:
Volgens mij is er niemand meer in de buurt gekomen van de Pantani tijden, zeker niet in een opwarmrondje als de Dauphine. En Brajkovic zou dan ook echt niet Bertje voor zijn gebleven lijkt mij. _O-

Nog een beklimming van de Alpe waar het placebo-effect van EPO heel groot was, Harm Kuipers had die ochtend denk ik een presentatie in de teambus van US-Postal gegeven:


Echt m'n favoriete filmpje dit, zoveel grappenmakers. :D Allermooiste is dat Mayo enzo nog rustig demarreren na die ontploffing onderaan. _O-
_O-

Geniaal.
U MAD?
pi_152292389
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 11:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ik weet wel dat ik het toen in 2003 al een topshow vond. In die tijd waren we nog wat naïever en konden we echt genieten van zoiets. Nu nog steeds, maar op een iets andere manier. Het blijft indrukwekkend hoe dan ook.

Weer gelachen om Zubeldia. Hele klim in het wiel. :D :')
Ik heb hier inderdaad volledig naïef van genoten. Mooi was die tijd. O+
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 5 mei 2015 @ 11:50:41 #133
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_152292403
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 11:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ik weet wel dat ik het toen in 2003 al een topshow vond. In die tijd waren we nog wat naïever en konden we echt genieten van zoiets. Nu nog steeds, maar op een iets andere manier. Het blijft indrukwekkend hoe dan ook.

Weer gelachen om Zubeldia. Hele klim in het wiel. :D :')
Ik vind het nu misschien wel leuker, het is toch schitterend om je de ballen uit de broek te lachen als er weer zo'n freakshow opstaat? *O*
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 5 mei 2015 @ 12:04:01 #134
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_152292728
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 11:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik vind het nu misschien wel leuker, het is toch schitterend om je de ballen uit de broek te lachen als er weer zo'n freakshow opstaat? *O*
Ja, zo kijk ik er nu ook naar :D

Zakarin _O_
Aru _O_
Alaphilippe _O_
Piti _O_
  dinsdag 5 mei 2015 @ 12:06:19 #135
56724 Wombcat
rent wiel
pi_152292780
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 11:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik vind het nu misschien wel leuker, het is toch schitterend om je de ballen uit de broek te lachen als er weer zo'n freakshow opstaat? *O*
Die was er toch al weer met Sky :?
in a crowd you lose humanity
pi_152292835
Destijds waren de toppers gevoelsmatig wel meer helden, nu meer leipe gasten. Terwijl ze destijds nog veel leiper waren :')
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 5 mei 2015 @ 12:09:07 #137
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_152292850
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 12:06 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Die was er toch al weer met Sky :?
Maar op het metertje omhoog tuffen vind ik echt geen kut aan om te kijken. Froome die de Ventoux op kwam sprinten was natuurlijk wel genot :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_152292880
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 11:08 schreef Bugno het volgende:

[..]

Dat gat dat Mayo slaat bij zijn tussensprint _O_

Ik krijg nu weer zin om de Wielermaffia van Hamilton te lezen. Die zit lekker ontspannen in het wiel de hele tijd..
Met z'n sleutelbeen :D

Machtig, stel robots bij elkaar _O_
  dinsdag 5 mei 2015 @ 12:10:48 #139
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_152292896
Ik hoop dat eindbazen als Mizbani en Pourseyedi en andere Iraniers naar Europa komen _O_
  dinsdag 5 mei 2015 @ 12:11:12 #140
56724 Wombcat
rent wiel
pi_152292905
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 12:09 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar op het metertje omhoog tuffen vind ik echt geen kut aan om te kijken. Froome die de Ventoux op kwam sprinten was natuurlijk wel genot :+
9 van de 10 bergetappes van US Postal gingen op dezelfde manier als die van Sky in 2011-2012. Met zijn allen op kop en het peloton lekker uitdunnen. Op het einde springt de kopman weg.
Alpe d'Huez 2003 was nogal een uitzondering van dat beeld.
in a crowd you lose humanity
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 5 mei 2015 @ 12:12:54 #141
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_152292949
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 12:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik hoop dat eindbazen als Mizbani en Pourseyedi en andere Iraniers naar Europa komen _O_
Maar die trainen bijna elke dag in die bergen waar ze domineren, die gaan dat hier echt niet volhouden :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_152292965
Dit blijft ook lachwekkend:
  dinsdag 5 mei 2015 @ 12:13:44 #143
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_152292975
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 12:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik hoop dat eindbazen als Mizbani en Pourseyedi en andere Iraniers naar Europa komen _O_
PetrochemicalGod moet een wildcard krijgen voor de Vuelta, Pourseyedi zou daar iedereen vernederen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 12:14:55 #144
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_152293000
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 12:13 schreef Mani89 het volgende:

[..]

PetrochemicalGod moet een wildcard krijgen voor de Vuelta, Pourseyedi zou daar iedereen vernederen.
En daarna een permban krijgen :D :') Maar ik zou het mooi vinden. Spijtig dat Mizbani al zo ooud is. Talent hebben ze wel in Iran.
  woensdag 6 mei 2015 @ 02:08:57 #145
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_152320088
quote:

als je de vertaal functie van yt gebruikt, valt het nog een beetje te volgen
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:28:49 #146
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_152337544
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 12:13 schreef Tommeke het volgende:
Dit blijft ook lachwekkend:
Lekker remmen in de bochten _O_
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Redactie Sport woensdag 6 mei 2015 @ 18:27:31 #147
274204 crew  Mexicanobakker
pi_152339144
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 11:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik vind het nu misschien wel leuker, het is toch schitterend om je de ballen uit de broek te lachen als er weer zo'n freakshow opstaat? *O*
Daarom zijn wij ook allemaal fan van Zakarin die de Giro gaat winnen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_152362622
Krek is vrijgesproken.
pi_152362974
quote:
10s.gif Op donderdag 7 mei 2015 11:50 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Krek is vrijgesproken.
Belgische wielerbond. _O_
Jack does it in real time...
pi_152362989
Zakaringod gaat gewoon keihard de hele Tinkoff-ploeg p0wn4n.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 mei 2015 @ 15:52:54 #151
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_152371385
quote:
10s.gif Op donderdag 7 mei 2015 11:50 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Krek is vrijgesproken.
eindelijk wint hij eens
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_152373394
quote:
10s.gif Op donderdag 7 mei 2015 15:52 schreef rubbereend het volgende:

[..]

eindelijk wint hij eens
_O-
pi_152375713
quote:
Greg Van Avermaet heeft vanmiddag een donkere periode kunnen afsluiten. De BMC-renner werd genoemd in het dossier rond de ozondokter, maar werd door de Disciplinaire Commissie van de KBWB vrijgesproken. Wielercommentator Christophe Vandegoor geeft tekst en uitleg bij de vrijspraak van Van Avermaet.

Ik trap een open deur in, maar Greg Van Avermaet reageerde uiteraard zeer opgelucht op de vrijspraak. Toen de woorden "Geen doping" vielen, greep hij zijn hoofd met zijn beide handen vast.

Van Avermaet was natuurlijk de grootste naam in dat ozondossier. De ochtend van de Omloop Het Nieuwsblad kreeg hij een lawine over zich heen. Hij werd veroordeeld door een groot deel van de publieke opinie. Dat is zeker het geval als het om renners gaat, daar moet je eerlijk in zijn.

Maar heel opvallend: hij heeft ondanks die zaak een erg sterk voorjaar gereden, met ereplaatsen in bijna alle klassiekers. Van Avermaet heeft een grote mentale weerbaarheid getoond, in schril contrast met zijn voortdurend trillende stem en lippen tijdens het interview na de zitting.

De Internationale Wielerunie (UCI) en het Wereldantidopingagentschap (WADA) kunnen in beroep gaan, maar de kans is zeer klein. Waarom? Van Avermaet had een attest voor het cortisonegebruik. Dat attest belandt ook bij de administratie van de UCI.

We spreken over 2012. Als de UCI daar problemen mee heeft, dan had de Internationale Wielerunie dat toen moeten zeggen. Niet in 2015, drie jaar later. Wat heeft de UCI anders in die periode gedaan? Geslapen? Neen, een advocaat zou dat binnen de minuut van tafel vegen. Bij Tom Meeusen ligt dat iets anders, want hij heeft gezondigd tegen de "no-needle-policy".

"Zelfs het zoeken naar de grijze zone wordt nauwlettend in de gaten gehouden"

Wat we dan van deze zaak moeten onthouden? Het dossier over Van Avermaet was een scheet in een fles. Waarom vindt de bondsprocureur het nodig om deze tuchtprocedures op te starten?

Op basis van de inhoud kom ik niet verder dan waarschuwen. Hij wil de renners en de sporters erop wijzen dat de Wielerbond heel kort op de bal speelt. Zelfs het zoeken naar de grijze zone wordt nauwlettend in de gaten gehouden.

De Disciplinaire Commissie heeft onafhankelijk geoordeeld en heeft alles in zijn context geplaatst. We mogen niet vergeten dat het parket van Leuven lang met deze zaak bezig is geweest. Dan voel je toch, denk ik, een lichte druk om die vermeende dopingzaak af te ronden met een straf. Maar dat is niet gebeurd.

We hebben het parket van Leuven om een reactie gevraagd. Zij benadrukken dat de ozonzaak in het algemeen bekeken moet worden, niet voor individuen. De betrokken dokter is doorverwezen en moet voor de correctionele rechtbank verschijnen. Ze blijven dus achter hun dossier staan.

"Waarom kan hij nu geen schadevergoeding eisen?"

Maar misschien mag je de omgekeerde vraag stellen. Als je zoals Van Avermaet en Meeusen genoemd wordt in een dopingzaak, dan krijg je daardoor een zweem van twijfel over je heen. Je naam zal nooit meer zo zuiver zijn als voorheen.

Waarom kun je dan geen schadevergoeding eisen? Maar ook daar is weer moed, tijd en geld voor nodig. Zo simpel is dat allemaal niet.
  donderdag 7 mei 2015 @ 18:37:10 #154
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_152376245
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 18:22 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ff tussen neus en lippen door;
Ben jij die oud-keeper van Cambuur? Die heet ook Wim de Ron
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_152376808
quote:
3s.gif Op donderdag 7 mei 2015 18:37 schreef fathank het volgende:

[..]

Ff tussen neus en lippen door;
Ben jij die oud-keeper van Cambuur? Die heet ook Wim de Ron
Ik ben hoop ik niet de enige mongool die nu pas ziet dat het een voor- en achternaam is
pi_152378906
quote:
3s.gif Op donderdag 7 mei 2015 18:37 schreef fathank het volgende:

[..]

Ben jij die oud-keeper van Cambuur? Die heet ook Wim de Ron
Volgens Wikipedia wel:

quote:
Wim de Ron (Dinteloord, 23 augustus 1969) is een Nederlands voormalig voetballer.

Wim de Ron stond als reserve doelman onder contract bij PSV in het begin jaren negentig. Hij speelde eenmaal op Europees niveau, in San Siro verloor hij voor de Champions League in 1993 met PSV van AC Milan met 2-0.[1] Daarna verhuisde hij naar Cambuur waar hij in de eerste divisie vaste keeper werd van de club. Hij bleef zeven jaar het doel verdedigen bij Cambuur, en maakte met de club zowel een promotie (1997/98) naar de eredivisie mee als een degradatie twee jaar later in het seizoen 1999/2000. Hij sloot zijn carrière af als keeper bij RBC Roosendaal, waar hij later actief werd als keepertrainer bij de jeugd. De Ron heeft een lengte van 1 meter 71.[2]

Sinds 2005 is hij bijna dagelijks actief op FOK!, één van de grootste Nederlandstalige communities op internet. [3]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wim_de_Ron
pi_152392326
quote:
3s.gif Op donderdag 7 mei 2015 18:37 schreef fathank het volgende:

[..]

Ff tussen neus en lippen door;
Ben jij die oud-keeper van Cambuur? Die heet ook Wim de Ron
Nee. En ik heet ook geen Wim :+

quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 19:46 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Volgens Wikipedia wel:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wim_de_Ron
:')
  vrijdag 8 mei 2015 @ 01:09:11 #158
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_152392397
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 10:10 schreef Bugno het volgende:

[..]

Ik kijk dit filmpje wekelijks.
Word je dan niet gillend gek van die 'muziek'?
  Redactie Sport vrijdag 8 mei 2015 @ 07:43:42 #159
274204 crew  Mexicanobakker
pi_152394070
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 19:46 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Volgens Wikipedia wel:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wim_de_Ron
:D
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 8 mei 2015 @ 10:28:23 #160
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_152396968
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 01:09 schreef Zelva het volgende:

[..]

Word je dan niet gillend gek van die 'muziek'?
Mutegod
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_152438970
Ketonen (de superbenzine van Sky?) en magerzucht in het wielrennen:

https://hansvdw1.wordpres(...)rgen-van-9-mei-2015/
  zaterdag 9 mei 2015 @ 20:32:48 #162
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_152439359
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:21 schreef TargaFlorio het volgende:
Ketonen (de superbenzine van Sky?) en magerzucht in het wielrennen:

https://hansvdw1.wordpres(...)rgen-van-9-mei-2015/
Zeer interessant stuk, danku!
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 20:39:06 #163
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_152439559
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:21 schreef TargaFlorio het volgende:
Ketonen (de superbenzine van Sky?) en magerzucht in het wielrennen:

https://hansvdw1.wordpres(...)rgen-van-9-mei-2015/
Dank voor de link ^O^

Dus toch gewoon rocket fuel :o
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 mei 2015 @ 20:45:05 #164
426493 crew  PippenScottie
pi_152439763
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:21 schreef TargaFlorio het volgende:
Ketonen (de superbenzine van Sky?) en magerzucht in het wielrennen:

https://hansvdw1.wordpres(...)rgen-van-9-mei-2015/
Top! Dank!
  zaterdag 9 mei 2015 @ 21:25:54 #165
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_152441060
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:21 schreef TargaFlorio het volgende:
Ketonen (de superbenzine van Sky?) en magerzucht in het wielrennen:

https://hansvdw1.wordpres(...)rgen-van-9-mei-2015/
Bedankt, explosief stukje. Dus toch waar wat ik altijd al gedacht heb. Iets extra's dus, maar dan zonder dat het (nog) als doping aangemerkt wordt. Marr ja, dat was in de Gewiss tijd met EPO niet anders. Want niet voor iedereen verkrijgbaar.... dus oneerlijke concurrentie!

Hopen dat Froompie weer eens heel snel op zijn plaat ligt en dan helpen die Ketonen ook niet echt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 9 mei 2015 @ 21:34:59 #166
56724 Wombcat
rent wiel
pi_152441378
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 21:25 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Hopen dat Froompie weer eens heel snel op zijn plaat ligt en dan helpen die Ketonen ook niet echt.
Ze moeten weer kasseien over in de Tour, ik denk dat Froome daar wel echt bang voor is. Volgens mij heeft nog nooit iemand de Tour gewonnen met zo weinig koersinzicht en stuurmanskunst als Froome.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 9 mei 2015 @ 21:50:49 #167
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_152442052
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:21 schreef TargaFlorio het volgende:
Ketonen (de superbenzine van Sky?) en magerzucht in het wielrennen:

https://hansvdw1.wordpres(...)rgen-van-9-mei-2015/
DeeBee vindt dit leuk.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 21:53:39 #168
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_152442168
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 21:34 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ze moeten weer kasseien over in de Tour, ik denk dat Froome daar wel echt bang voor is. Volgens mij heeft nog nooit iemand de Tour gewonnen met zo weinig koersinzicht en stuurmanskunst als Froome.
Ja inderdaad. Nu je het zegt, zie ik zo weer die Bram Tankink voor me in dat interview na die waaierrit waar Froome zat te slapen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 9 mei 2015 @ 21:57:19 #169
56724 Wombcat
rent wiel
pi_152442341
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 21:53 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Nu je het zegt, zie ik zo weer die Bram Tankink voor me in dat interview na die waaierrit waar Froome zat te slapen.
Powermeter says no.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 9 mei 2015 @ 22:00:52 #170
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_152442452
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 21:53 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Nu je het zegt, zie ik zo weer die Bram Tankink voor me in dat interview na die waaierrit waar Froome zat te slapen.

"Oh no, fuck me!"
pi_152442609
Erg interessant. Bevestigt de interessante strijd die we de afgelopen jaren hebben gezien tussen oude en nieuwe doping. De Tour die Froome won, daarin was hij in het begin véél beter dan de rest. In de laatste etappes werd hij -in mijn overtuiging dus door gebrek aan EPO-gebruik t.o.v. zijn concurrenten- voorbij gereden door de Quintana's van deze wereld.

Het bevestigt eigenlijk ook de Sky-naritief. Ik denk dat ze zelf ook wel geloven dat ze dan clean zijn en slimmer dan de rest, een self-serving bias is niemand vreemd natuurlijk. Maar als dit waar is, is dit uiteraard overduidelijk een vorm van doping.

Enige wat mij nog niet duidelijk is, is of ze dit nou voornamelijk in training of in wedstrijden gebruiken.
pi_152455768
Goed artikel, zouden er meer van moeten verschijnen in serieuzere media. ^O^ Al zal Harm Kuipers in een reactie vast vooral het placebo effect benadrukken...

Waarom ben je er van overtuigd dat ze geen / weinig EPO gebruiken ratjetoe? Teveel risico om gepakt te worden? Ik denk dat microdoseren juist nog prima kan, zie ook die docu laatst van die amateuratleten, pakkans is echt nihil. Ik denk wel dat er minder grote 'jumps' ontstaan in prestaties met microdoseringen, dan bij bloeddoping en flink gebruik (wat voor in de Tour die Froome won zichtbaar was bij de vliegende Movistars in week 3).

Verder past dit middel perfect in de bizarre 'tegenstelling' die zichtbaar is in een hoop jongens, namelijk lichter worden dan ooit, maar met behoud (of vergroting) van power output. Die skeletten zoals Froome, Zakarin, Porte die wel verschroeiend kunnen tijdrijden... Dat die pauper van een Mo Farah aan dit soort meuk zit zou mij ook niks verbazen, de opkomst van de Britten was bizar rond Londen. Dat baanwielprogramma is ook een aardige verdachte, waar veel ranke atleten (zo'n Laura Trott is ook een vlieggewicht) ook met hun krachten blijven smijten.

Het is wel interessant met dit middel wat nu de grens is tussen 'performance enhancing drugs', wat ik dit wel vind, en dingen als 'supplements' en 'sportvoeding'. Overduidelijk dat Sky enzo het in die laatste categorie plaatsen (en inderdaad deels goed praten voor zichzelf), maar dat is een beetje hetzelfde als EPO een 'supplement' noemen ofzo.
Jack does it in real time...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 11 mei 2015 @ 20:06:02 #173
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_152500642
vraag is ook of Steven de Jongh dit principe mee naar Tinkoff heeft meegenomen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_152501465
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:43 schreef DeeBee het volgende:
Goed artikel, zouden er meer van moeten verschijnen in serieuzere media. ^O^ Al zal Harm Kuipers in een reactie vast vooral het placebo effect benadrukken...

Waarom ben je er van overtuigd dat ze geen / weinig EPO gebruiken ratjetoe? Teveel risico om gepakt te worden? Ik denk dat microdoseren juist nog prima kan, zie ook die docu laatst van die amateuratleten, pakkans is echt nihil. Ik denk wel dat er minder grote 'jumps' ontstaan in prestaties met microdoseringen, dan bij bloeddoping en flink gebruik (wat voor in de Tour die Froome won zichtbaar was bij de vliegende Movistars in week 3).

Verder past dit middel perfect in de bizarre 'tegenstelling' die zichtbaar is in een hoop jongens, namelijk lichter worden dan ooit, maar met behoud (of vergroting) van power output. Die skeletten zoals Froome, Zakarin, Porte die wel verschroeiend kunnen tijdrijden... Dat die pauper van een Mo Farah aan dit soort meuk zit zou mij ook niks verbazen, de opkomst van de Britten was bizar rond Londen. Dat baanwielprogramma is ook een aardige verdachte, waar veel ranke atleten (zo'n Laura Trott is ook een vlieggewicht) ook met hun krachten blijven smijten.

Het is wel interessant met dit middel wat nu de grens is tussen 'performance enhancing drugs', wat ik dit wel vind, en dingen als 'supplements' en 'sportvoeding'. Overduidelijk dat Sky enzo het in die laatste categorie plaatsen (en inderdaad deels goed praten voor zichzelf), maar dat is een beetje hetzelfde als EPO een 'supplement' noemen ofzo.
Omdat flink gebruik + bloeddoping, zoals jij zegt... Hopelijk toch niet meer kan. Juridisch is het bloed paspoort natuurlijk een gedrocht, dus ik denk dat de UCI gewoon renners opbelt en zegt "we hebben je in de gaten, stop daarmee". En dat dat toch wel effect heeft: je ziet ook veel renners na een flinke doorbraak daarna stagneren. Dus ik verwacht qua EPO inderdaad microdoses, maar niet meer die oldschool manier. En omdat Froome in die laatste etappes aardig werd weggereden, na extreme dominantie in het begin, lijkt me dat het de Spaanse teams zijn die tijdens zo'n tour aan de microdoses zitten -terwijl Sky vooral optimaal geprepareerd aan de start verschijnt. Ook omdat buiten hun prestaties niet zo gek veel wijst op EPO-gebruik, of heb ik het daar mis?
  maandag 11 mei 2015 @ 20:40:18 #175
56724 Wombcat
rent wiel
pi_152501890
In de jaren 90 rede de italianen hard, en zeiden ze dat het door de trainingsmethoden kwam, maar bleek er toch sprake te zijn van doping.
Daarna reed de ploeg van Armstrong alles plat in de Tour en zeiden ze dat het door de trainingsmethoden kwam, maar was het toch weer doping.
In 2011-2012 reed Sky alles plat en zeiden ze dat het door marginal gains kwam. Ik geloof er niks van.

Waarbij er ook in alle gevallen veel renners tussen zaten die van nobody opeens topper werden.
in a crowd you lose humanity
pi_152506862
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 20:40 schreef Wombcat het volgende:
In de jaren 90 rede de italianen hard, en zeiden ze dat het door de trainingsmethoden kwam, maar bleek er toch sprake te zijn van doping.
Daarna reed de ploeg van Armstrong alles plat in de Tour en zeiden ze dat het door de trainingsmethoden kwam, maar was het toch weer doping.
In 2011-2012 reed Sky alles plat en zeiden ze dat het door marginal gains kwam. Ik geloof er niks van.

Waarbij er ook in alle gevallen veel renners tussen zaten die van nobody opeens topper werden.
Is dit een reactie op mij? Want ik denk natuurlijk niet dat Sky geen doping gebruikt, alleen andere
  maandag 11 mei 2015 @ 22:23:47 #177
56724 Wombcat
rent wiel
pi_152507115
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2015 22:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Is dit een reactie op mij? Want ik denk natuurlijk niet dat Sky geen doping gebruikt, alleen andere
Ja, omdat je schreef dat ze naar hun eigen idee geen doping gebruikten, kreeg ik de indruk dat je dat ook dacht.
Ik ga er vanuit dat ze bij Sky ook gewoon aan de EPO en andere middelen (met microdosis) zitten en dat eerder dan andere ploegen geoptimaliseerd hebben. En ik sluit mechanische doping ook niet uit.
in a crowd you lose humanity
  maandag 11 mei 2015 @ 22:29:23 #178
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_152507359
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 22:23 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ja, omdat je schreef dat ze naar hun eigen idee geen doping gebruikten, kreeg ik de indruk dat je dat ook dacht.
Ik ga er vanuit dat ze bij Sky ook gewoon aan de EPO en andere middelen (met microdosis) zitten en dat eerder dan andere ploegen geoptimaliseerd hebben. En ik sluit mechanische doping ook niet uit.
Mechanische doping lijkt me vrijwel uitgesloten. Dat is het makkelijkst op te sporen. No way dat ze met accu's in de fiets de Tour gaan rijden.
pi_152517971
Mechanische doping geloof ik ook niet in.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 mei 2015 @ 11:34:48 #180
426493 crew  PippenScottie
pi_152518220
Volgens de Gazetta zoekt de Italiaanse politie tijdens de Giro wel naar motors in fietsen:

inrng twitterde op dinsdag 12-05-2015 om 09:45:12 4 pages on Pozzovivo's crash in La Gazzetta. Also piece on telecommunications police scanning for wireless signals that activate bike motors reageer retweet
Ik heb al zoveel verhalen gehoord over wat wielrenners doen als ze geloven dat iets ze een voordeel kan geven, dat het mij zou verbazen als motortjes niet gemeengoed zijn in het peloton.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 16 mei 2015 @ 15:33:35 #181
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_152651330
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_152716589
guyvdl twitterde op maandag 18-05-2015 om 15:19:25 The fight between Fabio Aru and Greg Henderson aint over yet! Legal action is announced by Aru... reageer retweet
  maandag 18 mei 2015 @ 17:13:07 #183
56724 Wombcat
rent wiel
pi_152718092
Aru heeft goed naar Armstrong gekeken.
in a crowd you lose humanity
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 mei 2015 @ 17:26:34 #184
426493 crew  PippenScottie
pi_152718487
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 17:13 schreef Wombcat het volgende:
Aru heeft goed naar Armstrong gekeken.
Aanklagen was op advies van Nibali.

Astana, parel van de wielersport!
  maandag 18 mei 2015 @ 17:31:58 #185
56724 Wombcat
rent wiel
pi_152718666
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 17:26 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Aanklagen was op advies van Nibali.

Astana, parel van de wielersport!
Dan heeft Nibali goed naar Armstrong gekeken. Ben benieuwd of er bij Astana dan ook peerpressure is om doping te gebruiken.
in a crowd you lose humanity
pi_152738013
quote:
De Franse atlete Laila Traby, de bronzen medaillewinnares op de 10.000m op het EK in Zürich, heeft van het Franse Dopingagentschap (AFLD) een schorsing van drie jaar gekregen. Dat meldt de Franse krant Le Monde maandag op zijn website.

De Française testte positief tijdens een controle op 7 november in Font-Romeu. In haar urine werden sporen van EPO en het groeihormoon somatotrophine teruggevonden en in de chalet die ze huurde werden ook spuiten teruggevonden. Zijzelf sprak over een complot. Volgens Le Monde is de beslissing van de AFLD op 23 april uitgesproken en naar de Franse atletiekfederatie, de atlete zelf en het wereldantidopingagentschap gestuurd.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 02:06:26 #187
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_152738041
Zozo een complot zelfs, toe maar. :')
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 mei 2015 @ 07:36:04 #188
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_152738859
Jammer wel dat ze in november positief getest heeft, nu levert het Jip Vastenburg geen EK-brons op ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 19 mei 2015 @ 09:19:45 #189
14505 OProg
A Life in Music
pi_152739915
quote:
Ex-voetballer klaagt aan: ‘Sporters nemen pillen alsof het snoepjes zijn’
Gisteren om 3u00 Door Kaatje De Coninck

Niels De Rudder: ‘Ik slikte ibuprofen, cortisone, magnesium, vitaminen, en voor de match wat pillen cafeïne of guarana.’ Carlo Coppejans

‘Ik slikte ontstekingsremmers als snoepjes, samen met vitamines, cortisone en cafeïnepillen. Allemaal legaal, maar wat doet dat op lange termijn met je hart?’ Naar aanleiding van het recente overlijden van enkele topsporters stelt ex-voetballer Niels De Rudder zich grote vragen bij het effect van deze cocktail van medicatie op het hart van voetballers. Dokters noemen zijn bezorgdheid terecht. ‘Onder sportcardiologen groeit de consensus dat we hier meer onderzoek naar moeten doen’, zegt cardioloog Hein Heidbuchel.
‘Ik ben een ex-doelman, en heb als hulptrainer en keeperstrainer in eerste klasse gewerkt’, zegt Niels De Rudder, die nu in de bijzondere jeugdzorg werkt. Na de drie jonge topsportdoden die de laatste weken te betreuren vielen, vond hij het genoeg.

‘Ik kan geen oorzakelijk verband leggen. Ik weet niet wat Gregory Mertens of Tim Nicot al dan niet namen. Ik spreek alleen uit eigen ervaring. En die is dat sporters medicatie en supplementen als snoepjes naar binnen werken om toch maar speelklaar te geraken. Ik vraag me af hoe schadelijk deze dingen zijn als je ze lange tijd gecombineerd neemt.’

De Rudder lijst in zijn opmerkelijke ­column op Knack.be op wat hij allemaal innam. Ibuprofen als snoepjes – zelfs preventief voor de pijn ‘die wel zou komen’. Als het heel erg werd cortisone, want ook dat is legaal voor therapeutische doeleinden. En het hele jaar door sowieso magnesium en vitaminen, met voor de match standaard wat pillen cafeïne of ­guarana. ‘Om scherp te staan’, zegt hij. ‘Allemaal te vinden in sportvoedingswinkels. Maar soms voelde ik mijn hart bijna uit mijn borstkas kloppen. En de nacht ­erna deed ik sowieso geen oog dicht.’

De Rudder is geen arts. Hij zegt ook dat hij niet weet of er echt een rechtstreeks verband is. Wel vindt hij dat iemand de vraag moet stellen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_152740343
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 02:03 schreef wimderon het volgende:

[..]

Wat verrassend. Wel zielig voor haar, een complot. ;(
Jack does it in real time...
pi_152742286
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 09:39 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Wat verrassend. Wel zielig voor haar, een complot. ;(
Complotten komen helaas nog vaak voor in de sport. :{ :')
pi_152742379
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 09:19 schreef OProg het volgende:

[..]

Allemaal slikken op eigen houtje zonder tussenkomst van een clubarts? 8)7
  dinsdag 19 mei 2015 @ 11:09:25 #193
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_152742421
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:07 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Allemaal slikken op eigen houtje zonder tussenkomst van een clubarts? 8)7
Dat deden ze bij Spakenburg toch een stuk professioneler :7

Maar goed, sowieso een publiek geheim wat die kerel zegt.
pi_152742462
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:09 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Dat deden ze bij Spakenburg toch een stuk professioneler :7
lol

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:09 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Maar goed, sowieso een publiek geheim wat die kerel zegt.
Een paar artikels in de media en iedereen loopt weer door...
  dinsdag 19 mei 2015 @ 11:15:41 #195
14505 OProg
A Life in Music
pi_152742613
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:07 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Allemaal slikken op eigen houtje zonder tussenkomst van een clubarts? 8)7
Je zou toch zeggen dat ff de Ozondokter bellen niet zo heel moeilijk is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_152742750
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:15 schreef OProg het volgende:

[..]

Je zou toch zeggen dat ff de Ozondokter bellen niet zo heel moeilijk is.
Maar b.v. cortisone moet toch via een attest of in ieder geval op doktorsadvies?

Trouwens dat slikken van allerlei dingen lijkt meer op bijgeloof.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 11:24:15 #197
14505 OProg
A Life in Music
pi_152742856
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:20 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Maar b.v. cortisone moet toch via een attest of in ieder geval op doktorsadvies?

Trouwens dat slikken van allerlei dingen lijkt meer op bijgeloof.
Via Internet zal dat spul verkrijgen toch niet zo moeilijk zijn?

Trouwens, Tom Meeusen werkte naast wat standaard snuisterijen ook zo ongeveer elk homeopathisch middel waar hij van gehoord had naar binnen. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_152752525
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:24 schreef OProg het volgende:

[..]

Via Internet zal dat spul verkrijgen toch niet zo moeilijk zijn?

Trouwens, Tom Meeusen werkte naast wat standaard snuisterijen ook zo ongeveer elk homeopathisch middel waar hij van gehoord had naar binnen. :')
Baat het niet dan schaadt het niet. :P :') :')
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 mei 2015 @ 17:42:28 #199
426493 crew  PippenScottie
pi_152755047
cyclingtips.com.au/2015/05/the-secret-pro-aru-vs-henderson-the-giro-and-more/

Secret Pro is altijd de moeite waard.
Iedereen haat Astana en wie het gebruik van motortjes ontkent is naïef.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 18:01:54 #200
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_152755711
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 17:42 schreef PippenScottie het volgende:
cyclingtips.com.au/2015/05/the-secret-pro-aru-vs-henderson-the-giro-and-more/

Secret Pro is altijd de moeite waard.
Iedereen haat Astana en wie het gebruik van motortjes ontkent is naïef.
Nou ja iets genuanceerder, iedereen die het niet mogelijk acht dat renners zo ver zouden gaan om motortjes in hun fiets te gebruiken, is naïef.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zondag 24 mei 2015 @ 15:24:49 #201
14505 OProg
A Life in Music
pi_152916661
quote:
Kemna: “Het moet niet meer waardevol zijn om doping te gebruiken”
Rudi Kemna is bang dat de wielrennerij weer in een nieuwe dopingcultuur verzeild raakt. De ploegleider van Giant-Alpecin vertelt tegen de NOS dat hij in de wandelgangen dingen hoort die ervoor kunnen zorgen dat de sport weer in de ‘oude gewoontes’ terug dreigt te vallen. Kemna pleit voor strengere regels vanuit de UCI.

“Er is te weinig gedaan om het structureel te veranderen”
In 2013 kwam Kemna zelf naar buiten met het nieuws dat hij doping gebruikt had. In die periode kwamen meer ex-renners met een opbiechting. “Ik ben ervan overtuigd dat het een shock teweeg bracht in de wielerwereld”, zegt Kemna. “Dat shock-effect heeft hele goede dingen gedaan, maar als ik nu terugkijk, is er in de grote lagen, bij reglementen, bij organisaties, te weinig gedaan om het ook constructief en structureel te veranderen.”

Over Lampre-Merida, dat uit de MPCC stapte nadat zij Diego Ulissi niet wilden ontslaan na zijn schorsing, is Kemna teleurgesteld. “Je kan je wel voorstellen dat ik daar diep ongelukkig van word. Kijk, het is niet nieuw dat mensen zich aansluiten bij het MPCC om vervolgens, als het ze even niet goed uitkomt, de verantwoording te ontlopen en er weer uit stappen. Voor mij is het heel duidelijk: we moeten strak de regels naleven. Met de MPCC doen we dat iets meer dan met de UCI-regels. Maar het blijkt dat als het belang minder is, je er zo uit kan stappen. En dat dan het feestje gewoon doorgaat. En dat is een hard gelag, zoals we nu met de wielersport bezig zijn.”

“Het is niet aan mij om Astana te beschuldigen”
Afgelopen maand beschuldigde Greg Henderson via Twitter Fabio Aru. Kemna ziet een deling in het peloton. “Een hele groep renners is heel bewust bezig met topsport. En hoe we wielersport op een geloofwaardige manier kunnen bedrijven. Die beschuldiging zegt wel iets, die was er in het verleden niet. Wij als individu kunnen niet zomaar zeggen: dit is er aan de hand. We kunnen wel in het algemeen zeggen: er gebeuren vreemde dingen. Zoals nu met Astana, die goed rijden, ongeloofwaardig goed. Maar het kan ook gewoon heel goed gepiekt zijn. Het is niet aan mij om Astana te beschuldigen.”

“De UCI moet structureel de regels zodanig veranderen dat het geen waarde meer heeft om doping te gebruiken”
Kemna acht het noodzakelijk dat de UCI ingrijpt. “Het moet niet meer waardevol zijn om dat risico te nemen”, vertelt de Oldenzaler. “Wanneer je van dopinggebruik geen voordeel hebt, ga je het niet voor de lol gebruiken. Dat de MPCC sterker moet worden ondersteund door de UCI. Dat je wordt veroordeeld, ook publiekelijk en niet welkom meer bent als je niet aangesloten bent… Die mogelijkheid zou moeten worden geboden.”

“Je moet het willen. Echt willen. Mijn idee is nog steeds dat er nog steeds belangen zijn, grotere belangen. Ik denk dat het vooral macht is. En misschien ook geld.”

Extreme verschillen geven frustratie
Volgens Kemna wordt er in het peloton en het wereldje erom heen niet heel veel over dit onderwerp gesproken. “Maar natuurlijk is het zo dat als die zichtbaarheid er meer en meer is, bijvoorbeeld van een renner die nu alweer voor de zesde keer in de aanval is terwijl hij een maand geleden nog helemaal niets reed, dus als je extreme verschillen ziet, geeft dat frustratie. Zoals bij Henderson, die dan wat gaat roepen.”
En weer een signaal uit het wereldje zelf.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zondag 24 mei 2015 @ 17:07:19 #202
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_152919982
Ach ja, als het peloton dan toch terug vuiler aan het worden is, dan hij dan maar zijn conclusies trekt uit het feit dat één van de meeste dominante renners uit dat peloton uit zijn ploeg komt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_152950302
Ben wel benieuwd wanneer onze dafne, hghkaak, schippers door de mand valt. Ze begint inmiddels op David coulthard te kijken.
  maandag 25 mei 2015 @ 17:55:50 #204
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_152950384
Ja dat is inmiddels echt lachwekkend tot de tiende macht.Maar ook wel weer leuk, ofzo.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_152950390
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:52 schreef kikoooooo het volgende:
Ben wel benieuwd wanneer onze dafne, hghkaak, schippers door de mand valt. Ze begint inmiddels op David coulthard te kijken.
Hoe durf je! :{w Nederlanders gebruiken, op Herzog en wat wielrenners na, geen doping.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 25 mei 2015 @ 19:17:55 #206
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_152952971
CyclingIRAN twitterde op zondag 24-05-2015 om 16:34:32 We just request @UCI_cycling @wada_ama to clean the cycling from dopers not only in Europe but in all over the world #AntiDoping reageer retweet
CyclingIRAN twitterde op zondag 24-05-2015 om 16:40:35 Doped riders destroy the efforts of the clean riders and make them disappointed from a beautiful sport like Cycling @UCI_cycling @wada_ama reageer retweet
CyclingIRAN twitterde op zondag 24-05-2015 om 16:46:15 They should take blood tests in races in order to separate the doped & clean riders from eachother. @UCI_cycling @wada_ama #JustBloodTests reageer retweet
CyclingIRAN twitterde op zondag 24-05-2015 om 20:29:16 Cycling organizers in Iran are doing their best to catch the doped riders(as they did in 2011 & doing again,& caught atleast 4 riders doping reageer retweet
CyclingIRAN twitterde op zondag 24-05-2015 om 20:31:20 but @UCI_cycling should also help, can't see this willness in other big races like Langkawi, Qinghai Lake,... reageer retweet
CyclingIRAN twitterde op maandag 25-05-2015 om 11:10:54 The situation of cycling in Asia is the same as the situation of Europe in years 1995-2005. #Pantani #Armstrong #Ullrich @UCI_cycling reageer retweet
CyclingIRAN twitterde op maandag 25-05-2015 om 11:11:22 Because records of cyclists like Pantani, Armstrong, Ullrich, Nowadays after 15 years still can not be repeated with this much progress reageer retweet
CyclingIRAN twitterde op maandag 25-05-2015 om 11:11:43 In 1997 on Mount Alpe d'Huez,Pantani made the record 7.1w/kg! Right now after 18yr world's best cyclists can make a record of 6w/kg-6.4w/kg! reageer retweet
CyclingIRAN twitterde op maandag 25-05-2015 om 11:12:13 So It proves that Anywhere in the world if uncontrolled, cycling will become increasingly dirty. @UCI_cycling @wada_ama reageer retweet
CyclingIRAN twitterde op maandag 25-05-2015 om 11:12:54 Unfortunately, the @UCI_cycling has limited the strict controls just in Europe & Asia's cycling is almost lost. @Cyclingnewsfeed reageer retweet
CyclingIRAN twitterde op maandag 25-05-2015 om 11:13:07 If blood & accurate tests be carried out in Asia by the @UCI_cycling, cycling in Asia certainly will come out of this bad & dirty situation. reageer retweet
En over Tabriz Petrochemical en Pishgaman:

CyclingIRAN twitterde op maandag 25-05-2015 om 11:29:43 @heywoodu @UCI_cycling Pishgaman is dirty, but in Tabriz Petrochemical 80% dirty & about 2 or 3 riders clean. reageer retweet
CyclingIRAN twitterde op maandag 25-05-2015 om 11:35:53 @heywoodu @UCI_cycling but Iran has a new & really clean team named Tabriz Shahrdari which is member of MPCC (that fights against doping) reageer retweet
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 25 mei 2015 @ 19:21:59 #207
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_152953103
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:52 schreef kikoooooo het volgende:
Ben wel benieuwd wanneer onze dafne, hghkaak, schippers door de mand valt. Ze begint inmiddels op David coulthard te kijken.
Before en after pics gaarne!
  maandag 25 mei 2015 @ 19:42:01 #208
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_152953698
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:52 schreef kikoooooo het volgende:
Ben wel benieuwd wanneer onze dafne, hghkaak, schippers door de mand valt. Ze begint inmiddels op David coulthard te kijken.
:D :D :D :D :D
  maandag 25 mei 2015 @ 20:26:24 #209
14505 OProg
A Life in Music
pi_152955038
quote:
10s.gif Op maandag 25 mei 2015 19:17 schreef heywoodu het volgende:

...

De klerezooi die je verwacht dus. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 mei 2015 @ 20:31:45 #210
426493 crew  PippenScottie
pi_152955205
quote:
10s.gif Op maandag 25 mei 2015 20:26 schreef OProg het volgende:

[..]

De klerezooi die je verwacht dus. :')
Toch netjes dat de Iraanse wielerbond de noodklok luidt.
In de wielersport heb ik dat niet eerder een nationale bond zien doen.
  maandag 25 mei 2015 @ 20:35:48 #211
14505 OProg
A Life in Music
pi_152955383
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 20:31 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Toch netjes dat de Iraanse wielerbond de noodklok luidt.
In de wielersport heb ik dat niet eerder een nationale bond zien doen.
Geeft wel aan dat het dus echt compleet de spuigaten uit aan het lopen is. :P
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 mei 2015 @ 20:49:07 #212
426493 crew  PippenScottie
pi_152955962
Ik heb ook nooit eerder zoveel geluiden uit het wielrennen zelf gehoord dat de 'deux vitesses' helemaal terug zijn.
  maandag 25 mei 2015 @ 20:51:21 #213
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_152956047
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 20:49 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb ook nooit eerder zoveel geluiden uit het wielrennen zelf gehoord dat de 'deux vitesses' helemaal terug zijn.
De Tour komt er weer aan, wat een mooi moment is om de boel te laten klappen.
  maandag 25 mei 2015 @ 20:53:07 #214
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_152956142
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 20:49 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb ook nooit eerder zoveel geluiden uit het wielrennen zelf gehoord dat de 'deux vitesses' helemaal terug zijn.
Zijn ze weggeweest dan?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_152956869
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 20:49 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb ook nooit eerder zoveel geluiden uit het wielrennen zelf gehoord dat de 'deux vitesses' helemaal terug zijn.
Waar dan?
  maandag 25 mei 2015 @ 21:10:29 #216
14505 OProg
A Life in Music
pi_152956899
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 20:53 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Zijn ze weggeweest dan?
Mjah, ze waren er wel in mindere mate. De hele klap van een paar jaar terug en dat bloedpaspoort creëerden dat het allemaal wat beperkter was omdat het vooral nieuw was hoe ver je kon gaan. Die grenzen zijn nu weer bekend en nu is het weer full-retard her en der.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_152957359
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 20:31 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Toch netjes dat de Iraanse wielerbond de noodklok luidt.
In de wielersport heb ik dat niet eerder een nationale bond zien doen.
Is dit een account van de Iraanse bond? Ik betwijfel dat.
  maandag 25 mei 2015 @ 21:25:56 #218
56724 Wombcat
rent wiel
pi_152957526
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 21:22 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Is dit een account van de Iraanse bond? Ik betwijfel dat.
Of het is gehacked door IS :P
in a crowd you lose humanity
  maandag 25 mei 2015 @ 21:35:39 #219
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_152957957
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 20:31 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Toch netjes dat de Iraanse wielerbond de noodklok luidt.
In de wielersport heb ik dat niet eerder een nationale bond zien doen.
die bond gaat op de blacklist van de UCI en wordt kapot geprocedeerd
  maandag 25 mei 2015 @ 21:40:18 #220
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_152958160
quote:
15s.gif Op maandag 25 mei 2015 21:10 schreef OProg het volgende:

[..]

Mjah, ze waren er wel in mindere mate. De hele klap van een paar jaar terug en dat bloedpaspoort creëerden dat het allemaal wat beperkter was omdat het vooral nieuw was hoe ver je kon gaan. Die grenzen zijn nu weer bekend en nu is het weer full-retard her en der.
Sky was toen al lekker bezig. Al lijkt het idd wel massaler weer te zijn.

Maar heb eigenlijk geen enkel seizoen gedacht dat er redelijk schoon gekoerst was.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_152958430
quote:
10s.gif Op maandag 25 mei 2015 19:17 schreef heywoodu het volgende:
CyclingIRAN twitterde op zondag 24-05-2015 om 16:34:32 We just request @UCI_cycling @wada_ama to clean the cycling from dopers not only in Europe but in all over the world #AntiDoping reageer retweet
CyclingIRAN twitterde op zondag 24-05-2015 om 16:40:35 Doped riders destroy the efforts of the clean riders and make them disappointed from a beautiful sport like Cycling @UCI_cycling @wada_ama reageer retweet
CyclingIRAN twitterde op zondag 24-05-2015 om 16:46:15 They should take blood tests in races in order to separate the doped & clean riders from eachother. @UCI_cycling @wada_ama #JustBloodTests reageer retweet
CyclingIRAN twitterde op zondag 24-05-2015 om 20:29:16 Cycling organizers in Iran are doing their best to catch the doped riders(as they did in 2011 & doing again,& caught atleast 4 riders doping reageer retweet
CyclingIRAN twitterde op zondag 24-05-2015 om 20:31:20 but @UCI_cycling should also help, can't see this willness in other big races like Langkawi, Qinghai Lake,... reageer retweet
CyclingIRAN twitterde op maandag 25-05-2015 om 11:10:54 The situation of cycling in Asia is the same as the situation of Europe in years 1995-2005. #Pantani #Armstrong #Ullrich @UCI_cycling reageer retweet
CyclingIRAN twitterde op maandag 25-05-2015 om 11:11:22 Because records of cyclists like Pantani, Armstrong, Ullrich, Nowadays after 15 years still can not be repeated with this much progress reageer retweet
CyclingIRAN twitterde op maandag 25-05-2015 om 11:11:43 In 1997 on Mount Alpe d'Huez,Pantani made the record 7.1w/kg! Right now after 18yr world's best cyclists can make a record of 6w/kg-6.4w/kg! reageer retweet
CyclingIRAN twitterde op maandag 25-05-2015 om 11:12:13 So It proves that Anywhere in the world if uncontrolled, cycling will become increasingly dirty. @UCI_cycling @wada_ama reageer retweet
CyclingIRAN twitterde op maandag 25-05-2015 om 11:12:54 Unfortunately, the @UCI_cycling has limited the strict controls just in Europe & Asia's cycling is almost lost. @Cyclingnewsfeed reageer retweet
CyclingIRAN twitterde op maandag 25-05-2015 om 11:13:07 If blood & accurate tests be carried out in Asia by the @UCI_cycling, cycling in Asia certainly will come out of this bad & dirty situation. reageer retweet
En over Tabriz Petrochemical en Pishgaman:

CyclingIRAN twitterde op maandag 25-05-2015 om 11:29:43 @heywoodu @UCI_cycling Pishgaman is dirty, but in Tabriz Petrochemical 80% dirty & about 2 or 3 riders clean. reageer retweet
CyclingIRAN twitterde op maandag 25-05-2015 om 11:35:53 @heywoodu @UCI_cycling but Iran has a new & really clean team named Tabriz Shahrdari which is member of MPCC (that fights against doping) reageer retweet
De Iraanse bond heeft ook wel baat bij een schone Asia Tour.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_152958865
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:52 schreef kikoooooo het volgende:
Ben wel benieuwd wanneer onze dafne, hghkaak, schippers door de mand valt. Ze begint inmiddels op David coulthard te kijken.
:D :')
U MAD?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 mei 2015 @ 09:10:53 #223
426493 crew  PippenScottie
pi_152966966
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 21:22 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Is dit een account van de Iraanse bond? Ik betwijfel dat.
Ach ja, daar zal je wel gelijk in hebben.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 26 mei 2015 @ 12:58:06 #224
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_152972002
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 26 mei 2015 @ 13:40:59 #225
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_152973159
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:52 schreef kikoooooo het volgende:
Ben wel benieuwd wanneer onze dafne, hghkaak, schippers door de mand valt. Ze begint inmiddels op David coulthard te kijken.
_O-

quote:
38 9.92 Tim Montgomery Charlie Francis Heroin, HGH, Testonerone - Banned for life

Daar ga je vast harder van lopen ja _O-
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 26 mei 2015 @ 18:17:23 #226
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_152982566
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 13:40 schreef fathank het volgende:

[..]

_O-

[..]

38 9.92 Tim Montgomery Charlie Francis Heroin, HGH, Testonerone - Banned for life

Daar ga je vast harder van lopen ja _O-
waarom altijd kijken naar de sporters, als je de lijst van coaches af gaat, kan je die beter bannen for life.
pi_153019046
BenRothenberg twitterde op woensdag 27-05-2015 om 18:08:38 Breaking: ITF announces a six-month doping suspension for Ukrainian player Kateryna Kozlova, after testing positive in Dubai in February. reageer retweet
Ze hebben weer een grote vis te pakken in het tennis!
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 27 mei 2015 @ 20:43:54 #228
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_153019088
En een stevige straf ook, goeiedag.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_153019346
Wel 100% score op de tests dan dit jaar, want meer dan 1 of 2 bloedtesten per jaar moet je niet willen als sportbond natuurlijk.
Jack does it in real time...
  donderdag 28 mei 2015 @ 22:21:46 #230
40566 Ericr
Livewrong
pi_153054026
quote:
The biggest change this year has been to my weight,” said Amador, whose best Grand Tour finish up to now was 29th in the 2012 Giro. “In the past, I was always a rider who carried five or six kilos more and I was looking at the classics and time trials. But I saw that as I lost weight, my climbing was getting better and better. I’m not a climber but I can climb at my own tempo and limit my losses. So I think that’s the biggest change, my weight.”

It’s a thought echoed by Movistar manager Eusebio Unzue. “It’s a big surprise for us too, but I think experience is the biggest factor: he’s become more professional in his approach,” Unzue told Cyclingnews in Melide on Thursday. “He’s lost a lot of weight compared to previous years and he’s seen how that can help him progress. Now he’s getting over the big mountains too.”
http://www.cyclingnews.co(...)giro-ditalia-showing

:')
pi_153062371
Echt lachwekkend dat al die wielrenners met dat smoesje (denken) weg( te )komen. Als afgetrainde topsporter eventjes 5 kilo afvallen, ze doen alsof het een keuze is :').
pi_153062380
Ondertussen heeft Nadal fantastisch gepiekt naar RG. Forehand weer op kracht, voetenwerk als vanouds. Knap gedaan
  vrijdag 29 mei 2015 @ 08:56:52 #233
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_153062747
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:52 schreef kikoooooo het volgende:
Ben wel benieuwd wanneer onze dafne, hghkaak, schippers door de mand valt. Ze begint inmiddels op David coulthard te kijken.


  vrijdag 29 mei 2015 @ 08:57:54 #234
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_153062769
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 08:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ondertussen heeft Nadal fantastisch gepiekt naar RG. Forehand weer op kracht, voetenwerk als vanouds. Knap gedaan
er weer zijn services naar +7KM, door de roids?
  vrijdag 29 mei 2015 @ 09:16:06 #235
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_153063094
quote:
Decisions in the cases of Kateryna Kozlova and Hamad Abbas Janahi
PRESS RELEASE
27 May 2015

Decision in the case of Kateryna Kozlova

The International Tennis Federation announced today that Kateryna Kozlova has been found to have committed an Anti-Doping Rule Violation under Article 2.1 of the Tennis Anti-Doping Programme (presence of a Prohibited Substance in a Player’s Sample).

Ms Kozlova, a 21 year-old player from Ukraine, provided a urine sample on 16 February 2015 in association with her participation in the 2015 Dubai Duty Free Tennis Championships event (the “Dubai event”) held in Dubai, UAE. That sample was sent to the WADA-accredited laboratory in Montreal, Canada for analysis, and was found to contain 1,3 dimethylbutylamine, which is a Prohibited Substance under section S6(b) (Stimulants) of the 2015 WADA List of Prohibited Substances and Prohibited Methods, and is therefore also prohibited under the Tennis Anti-Doping Programme (the “Programme”). Ms Kozlova was therefore charged with an Anti-Doping Rule Violation under Article 2.1 of the Programme.

Ms Kozlova asserted that the 1,3 dimethylbutylamine, for which she did not hold a valid TUE, had entered her system through her ingestion of a supplement provided to her by a doctor. The ITF accepted that Ms Kozlova had therefore established the means by which the 1,3 dimethylbutylamine entered her system, and that she met the preconditions of Article 10.5 of the 2015 Programme (reduction of the period of ineligibility based on no significant fault or negligence).

Ms Kozlova’s commission of an Anti-Doping Rule Violation under Article 2.1 of the Programme was confirmed, and it was determined that she is suspended from participation for a period of six months, back-dated to commence from 16 February 2015, and so ending at midnight on 15 August 2015. It was also determined that her results at the Dubai event – and all subsequent events in which she competed prior to the date of this decision – should be disqualified, with resulting forfeiture of the ranking points and prize money that she won at those events.

The Tennis Anti-Doping Programme is a comprehensive and internationally recognised drug-testing programme that applies to all players competing at Grand Slam tournaments and events sanctioned by the ITF, ATP, and WTA. Players are tested for substances prohibited by the World Anti-Doping Agency and, upon a finding that an Anti-Doping Rule Violation has been committed, sanctions are imposed in accordance with the requirements of the Tennis Anti-Doping Programme and World Anti-Doping Code. More background information on the Programme, sanctions, tennis statistics and related information can be found at www.itftennis.com/antidoping.



PRESS RELEASE
27 May 2015

Decision in the case of Hamad Abbas Janahi

The International Tennis Federation announced today that Hamad Abbas Janahi has been found to have committed an Anti-Doping Rule Violation under Article 2.1 of the Tennis Anti-Doping Programme (presence of a Prohibited Substance in a Player’s Sample).

Mr Janahi, a 24 year-old player from UAE, provided a urine sample on 21 February 2015 in association with his participation in the 2015 Dubai Duty Free Tennis Championships event (the “Dubai event”) held in Dubai, UAE. That sample was sent to the WADA-accredited laboratory in Montreal, Canada for analysis, and was found to contain a metabolite of methylphenidate and 1,3-dimethylbutylamine, which are Prohibited Substances under section S6(b) (Stimulants) of the 2015 WADA List of Prohibited Substances and Prohibited Methods, and are therefore also prohibited under the Tennis Anti-Doping Programme (the “Programme”). Mr Janahi was therefore charged with an Anti-Doping Rule Violation under Article 2.1 of the Programme.

Mr Janahi’s commission of an Anti-Doping Rule Violation under Article 2.1 of the Programme was confirmed, and it was determined that he is suspended from participation for a period of two years, commencing on 27 May 2015, and so ending at midnight on 26 May 2017. It was also determined that his results at the Dubai event should be disqualified, with resulting forfeiture of the ranking points and prize money that he won at those events.

The Tennis Anti-Doping Programme is a comprehensive and internationally recognised drug-testing programme that applies to all players competing at Grand Slam tournaments and events sanctioned by the ITF, ATP, and WTA. Players are tested for substances prohibited by the World Anti-Doping Agency and, upon a finding that an Anti-Doping Rule Violation has been committed, sanctions are imposed in accordance with the requirements of the Tennis Anti-Doping Programme and World Anti-Doping Code. More background information on the Programme, sanctions, tennis statistics and related information can be found at www.itftennis.com/antidoping.
  Redactie Sport vrijdag 29 mei 2015 @ 09:55:16 #236
274204 crew  Mexicanobakker
pi_153063892
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 08:56 schreef THEFXR het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ze heeft wel een beetje een dikke kop, altijd wel gehad ook. Dan krijg je vanzelf zo'n kaak.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_153064505
quote:
Ja, echt een klassiekerrenner was die Amador, met al die top-30 plekken in klassiekers de afgelopen jaren...

Echt prachtig, weer zo'n magische vent die zomaar 8-10% van z'n lichaamsgewicht verliest zonder verlies in power. _O_ Het is wel mooi dat iedereen gewoon dezelfde verhalen blijft gebruiken. ^O^

Schippers heeft wel een bolle kop ja, nooit super slank geweest. Wat betreft gebruiken, tsja, d'r zevenkamp prestaties zullen het misschien uitwijzen. Je zou zeggen als ze juiced dat dan die werponderdelen ook wat beter zouden zijn, wel opvallend dat daar dan niet haar kracht eruit komt. Haar tijden beginnen ondertussen wel bizar te worden, maar ach, zolang de Justin Gatlin's van deze wereld nog vrolijk aan de start staan laat Dafne dan ook maar lekker knallen. :P
Jack does it in real time...
  Redactie Sport vrijdag 29 mei 2015 @ 10:24:03 #238
274204 crew  Mexicanobakker
pi_153064552
Misschien dat ze in Gotzis die speer ook ineens 50 meter gooit _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Mexicanobakker op 29-05-2015 10:38:19 ]
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_153065274
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 10:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Misschien dat ze in Gotzis die speer ook ineens 50 meter gooit _O_
Al die Britse chickies kloppen, JUICHEN!
Jack does it in real time...
  vrijdag 29 mei 2015 @ 12:50:24 #240
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_153068587
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 09:55 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ze heeft wel een beetje een dikke kop, altijd wel gehad ook. Dan krijg je vanzelf zo'n kaak.
ja en die schouders groeien ook vanzelf toch?
  Redactie Sport vrijdag 29 mei 2015 @ 12:51:43 #241
274204 crew  Mexicanobakker
pi_153068617
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:50 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ja en die schouders groeien ook vanzelf toch?
beetje spuitjes zetten, beetje trainen, jatoch
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 29 mei 2015 @ 12:52:24 #242
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_153068639
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:51 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

beetje spuitjes zetten, beetje trainen, jatoch
elke avond kleine spuitjes en veel trainen
pi_153163996
quote:
Judoka Anicka van Emden judoot voorlopig geen wedstrijden. Ze heeft die beslissing genomen omdat ze volgens de Dopingautoriteit een procedurele fout heeft gemaakt. Ze wil het onderzoek afwachten. Van Emden wordt niet verdacht van dopinggebruik.

Het betekent dat Van Emden niet zal deelnemen aan de Europese Spelen in Bakoe. Die wedstrijd geldt tevens als Europees kampioenschap en is belangrijk in de kwalificatie voor de Olympische Spelen in 2016.

De Rotterdamse nummer vijf van de wereld in de klasse tot 63 kilogram zegt in een persbericht dat ze het onderzoek door de Dopingautoriteit afwacht voor ze verder commentaar geeft: ''De Dopingautoriteit is van mening dat ik een procedurele fout heb begaan. Lopende het onderzoek kan en zal ik hier verder geen mededelingen over doen, maar mijn sportieve activiteiten heb ik tijdelijk opgeschort. Zodra ik volledige duidelijkheid heb, en dat kan een aantal weken duren, zal ik hiermee naar buiten treden.”
http://nos.nl/artikel/203(...)n-op-non-actief.html

Iets met whereabouts?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 1 juni 2015 @ 19:13:28 #244
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_153164043
quote:
ja dat zal dan wel, of medicijn gebruikt en daarop betrapt?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 1 juni 2015 @ 21:09:30 #245
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_153169108
Woensdagavond op BBC, klinkt wel interessant:
http://www.bbc.co.uk/programmes/b05zhqvk
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 1 juni 2015 @ 22:10:48 #246
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_153171715
quote:
geen enkele sporter zet zichzelf op non-actief, dan ben je nl geen pro!
  maandag 1 juni 2015 @ 22:14:26 #247
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_153171868
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 21:09 schreef heywoodu het volgende:
Woensdagavond op BBC, klinkt wel interessant:
http://www.bbc.co.uk/programmes/b05zhqvk
goede vondst
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 1 juni 2015 @ 22:15:52 #248
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_153171937
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:14 schreef THEFXR het volgende:

[..]

goede vondst
Zoals (erg) vaak met dit soort dingen, credits naar @OlympicStatman :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 1 juni 2015 @ 22:18:50 #249
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_153172066
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:15 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zoals (erg) vaak met dit soort dingen, credits naar @OlympicStatman :P
en toegevoegd aan twitter :P
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 3 juni 2015 @ 18:45:00 #250
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_153224422
danroan twitterde op woensdag 03-06-2015 om 18:20:13 V big exclusive on doping in sport on its way from @BBCMarkDaly on the @BBCNews at 6. Then full documentary 9pm BBC1 http://t.co/WuuNZXY8VA reageer retweet
Over een kwartiertje dus op BBC One.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 3 juni 2015 @ 18:45:51 #251
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_153224447
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_153224476
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 18:45 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
Zit Blatter ook al aan de doping?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 3 juni 2015 @ 18:47:33 #253
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_153224494
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 18:47 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Zit Blatter ook al aan de doping?
Verkeerde topic, hoe kan dat nou :{w
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 3 juni 2015 @ 19:02:26 #254
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_153224978
Het gaat over Alberto Salazar, DeeBee komt klaar :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 3 juni 2015 @ 19:06:27 #255
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_153225127
Mooi bommetje van Mark Daly hoor _O_

Salazar zegt dat het niet om testosteron, maar om een voedingsmiddel ging.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 3 juni 2015 @ 19:28:18 #256
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_153225867
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 18:45 schreef heywoodu het volgende:
danroan twitterde op woensdag 03-06-2015 om 18:20:13 V big exclusive on doping in sport on its way from @BBCMarkDaly on the @BBCNews at 6. Then full documentary 9pm BBC1 http://t.co/WuuNZXY8VA reageer retweet
Over een kwartiertje dus op BBC One.
er staat 21.00 uur dus 22.00 uur nl tijd?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 3 juni 2015 @ 19:34:52 #257
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_153226053
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:28 schreef THEFXR het volgende:

[..]

er staat 21.00 uur dus 22.00 uur nl tijd?
:Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 3 juni 2015 @ 19:35:21 #258
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_153226069
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:02 schreef heywoodu het volgende:
Het gaat over Alberto Salazar, DeeBee komt klaar :D
per atleet mag ik hopen >:)
  woensdag 3 juni 2015 @ 19:52:36 #259
14505 OProg
A Life in Music
pi_153226579
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

per atleet mag ik hopen >:)
Genot. Trek de beerput maar open. :7
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 juni 2015 @ 19:53:04 #260
426493 crew  PippenScottie
pi_153226593
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:02 schreef heywoodu het volgende:
Het gaat over Alberto Salazar, DeeBee komt klaar :D
Dus ook over Mo Farah!!! Genot! *)
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 3 juni 2015 @ 19:55:55 #261
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_153226675
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:53 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Dus ook over Mo Farah!!! Genot! *)
Er is niks dat erop wijst dat Farah met de zaak te maken heeft, aldus de BBC.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_153226732
* DeeBee Slingert BBC iPlayer aan (broekje uit uiteraard)

Ow, ik lees verkeerd, vanavond pas. :D

En tsja, mijn sentiment richting Farah mag bekend zijn, maar die groep rond Salazar is/was gewoon vrij lachwekkend. En de schijnheiligheid van sommige (media) is dan wel eens stuitend, dat vind ik vooral ergerlijk.

Ben in ieder geval benieuwd. :D

[ Bericht 31% gewijzigd door DeeBee op 03-06-2015 20:03:35 ]
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 3 juni 2015 @ 20:02:21 #263
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_153226847
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:58 schreef DeeBee het volgende:
* DeeBee Slingert BBC iPlayer aan (broekje uit uiteraard)

Ow, ik lees verkeerd, vanavond pas. :D
Laat 'm maar weer even los, 2 uur nog.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 juni 2015 @ 20:03:34 #264
426493 crew  PippenScottie
pi_153226882
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Er is niks dat erop wijst dat Farah met de zaak te maken heeft, aldus de BBC.
-O-

Behalve het feit dat Salazar zijn trainer is?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 3 juni 2015 @ 20:05:46 #265
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_153226954
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 20:03 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

-O-

Behalve het feit dat Salazar zijn trainer is?
Ja, het gaat vooral over Salazar en qua atleten met name over Rupp volgens mij. Maar goed, het is vooral een BBC-onderzoek, dus in hoeverre er lekker eerlijk naar Farah gekeken is kun je je afvragen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 juni 2015 @ 20:06:18 #266
426493 crew  PippenScottie
pi_153227228
Dit soort quotes altijd:

quote:
His coaching philosophy involves intensive training and the use of the latest scientific techniques.
Mind is blown, nooit aan gedacht. Brb, even Nederlands talentje zoeken en Afrikaanse tijden laten lopen met deze filosofie.

quote:
Rupp, who is one of America's most drug tested athletes, strenuously denied ever using testosterone or testosterone medication.
Ja, positief testen op test, dat deden ze zelf in de DDR niet. :')
Jack does it in real time...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 juni 2015 @ 20:15:08 #268
426493 crew  PippenScottie
pi_153227258
Coach en een paar atleten doen hun verhaal bij USADA?
Ik voel een levenslange schorsing aankomen voor Alberto!

Hoeveel van dit soort schandalen kan Nike eigenlijk nog hebben?
pi_153227487
Cheques met betalingen voor Androgel en alles. _O-

En tsja, ik vrees minieme aandacht in de main stream media, waait wel weer over en Nike kan weer lekker door met hun atleten promoten. Sowieso pervers systeem natuurlijk, zelfde met de Kenianen en sportmarketingbureaus. Het is veel te aantrekkelijk om je te doperen en lekker in dat team van Salazar te lopen, dan het bijvoorbeeld zelf te proberen.

Maar al die dooddoeners altijd: 'hij gelooft in keiharde trainingen'. Eehm, okee, daar raak je alleen maar geblesseerd van, omdat je anders niet herstelt na verloop van tijd. Behalve als je dus test of dat soort zaken gebruikt, desnoods 'off-season'. Zag je in de verhalen over Lance natuurlijk ook, vooral tijdens het herstel tussen trainingen in kan je er vrij veel baat bij hebben. En aan die notities te zien zaten de dosissen dus netjes verwerkt in je trainingsschema. _O-
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 3 juni 2015 @ 22:00:11 #270
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_153231315
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 20:22 schreef DeeBee het volgende:
Cheques met betalingen voor Androgel en alles. _O-

En tsja, ik vrees minieme aandacht in de main stream media, waait wel weer over en Nike kan weer lekker door met hun atleten promoten. Sowieso pervers systeem natuurlijk, zelfde met de Kenianen en sportmarketingbureaus. Het is veel te aantrekkelijk om je te doperen en lekker in dat team van Salazar te lopen, dan het bijvoorbeeld zelf te proberen.

Maar al die dooddoeners altijd: 'hij gelooft in keiharde trainingen'. Eehm, okee, daar raak je alleen maar geblesseerd van, omdat je anders niet herstelt na verloop van tijd. Behalve als je dus test of dat soort zaken gebruikt, desnoods 'off-season'. Zag je in de verhalen over Lance natuurlijk ook, vooral tijdens het herstel tussen trainingen in kan je er vrij veel baat bij hebben. En aan die notities te zien zaten de dosissen dus netjes verwerkt in je trainingsschema. _O-
BBC One nu, broekje uit, tissues erbij en gaan ^O^
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_153231378
Oh, wow, Mark Daly gaat nog even zichzelf gaan doperen ook? :P Al zal het wel een 'figure of speech' zijn helaas. :P

Even wat beelden van Marita Koch aub. :P
Jack does it in real time...
  woensdag 3 juni 2015 @ 22:04:06 #272
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_153231453
Dick Pound, wat een naam _O_
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 3 juni 2015 @ 22:04:08 #273
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_153231455
Ik las trouwens op LetsRun ( :') ) dat het onderzoek samen gedaan is met Epstein :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_153231535
Ow ja, hier las ik paar weken terug op Cyclingnews al wat over (in het geniaal sarcastische 'Brits don't dope'-topic _O-).
Jack does it in real time...
  woensdag 3 juni 2015 @ 22:10:55 #275
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_153231745
Was even verdwaald op Wikipedia en kwam de top10 beste 100 meter tijden tegen van de Duitse vrouwen:



Hoe moeten we nu Schippers haar sub-11 gaan beschouwen? Best erg eigenlijk dat ik zo sceptisch geworden ben, maar goed. Het plezier om sport te zien is niet veel minder geworden desondanks.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 3 juni 2015 @ 22:13:36 #276
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_153231887
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:10 schreef Falco het volgende:
Was even verdwaald op Wikipedia en kwam de top10 beste 100 meter tijden tegen van de Duitse vrouwen:

[ afbeelding ]

Hoe moeten we nu Schippers haar sub-11 gaan beschouwen? Best erg eigenlijk dat ik zo sceptisch geworden ben, maar goed. Het plezier om sport te zien is niet veel minder geworden desondanks.
Voordeel voor Schippers is dat we nu vele jaren verder zijn en dat het gewoon "normaal" is dat prestaties met de jaren beter worden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_153231888
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:10 schreef Falco het volgende:
Was even verdwaald op Wikipedia en kwam de top10 beste 100 meter tijden tegen van de Duitse vrouwen:

[ afbeelding ]

Hoe moeten we nu Schippers haar sub-11 gaan beschouwen? Best erg eigenlijk dat ik zo sceptisch geworden ben, maar goed. Het plezier om sport te zien is niet veel minder geworden desondanks.
Tsja, ze is nog erg jong, dat spreekt ergens voor haar. Maar enige gezonde scepsis is wel op z'n plek ja, want inderdaad, topsprinters (mannen én vrouwen) zijn zelden clean aan de top gekomen. Maar ze zal niet veel anders doen dan de meeste concurrenten, namelijk de grenzen opzoeken (en misschien zo nu en dan overtreden).

Oei, toch wel een icoon in G-B die Wells, gaat hier even voor de bijl. Al zullen ze het wel schuiven op 'hearsay'...
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 3 juni 2015 @ 22:14:23 #278
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_153231927
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:13 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Tsja, ze is nog erg jong, dat spreekt ergens voor haar. Maar enige gezonde scepsis is wel op z'n plek ja, want inderdaad, topsprinters (mannen én vrouwen) zijn zelden clean aan de top gekomen. Maar ze zal niet veel anders doen dan de meeste concurrenten, namelijk de grenzen opzoeken (en misschien zo nu en dan overtreden).

Oei, toch wel een icoon in G-B die Wells, gaat hier even voor de bijl. Al zullen ze het wel schuiven op 'hearsay'...
Ene "Martin Lewis" (met bijna 350 duizend volgers :? )

MartinSLewis twitterde op woensdag 03-06-2015 om 22:10:37 I've never heard of Mark Daly? I presume he has hard evidence before insinuating Alan Wells a drugs cheat. Law suit coming? #panorama reageer retweet
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_153232071
Fascinerende tijd sowieso dit, ik kan iedereen aanraden Faust's Gold op de kop te tikken ergens. Wordt ook perfect uit de doeken gedaan hoe je systematisch ervoor zorgt dat je selecties niet positief testen. ^O^ :')
Jack does it in real time...
  woensdag 3 juni 2015 @ 22:19:06 #280
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_153232115
wel oud in die docu
pi_153232142
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:19 schreef THEFXR het volgende:
wel oud in die docu
De huidige Nike-boys komen zo nog even aan de beurt als het goed is. :P
Jack does it in real time...
  woensdag 3 juni 2015 @ 22:20:21 #282
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_153232167
ze moeten eens een keer indurain onder de loep leggen, dat was pas EPO in full effect.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 3 juni 2015 @ 22:20:27 #283
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_153232170
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:17 schreef DeeBee het volgende:
Fascinerende tijd sowieso dit, ik kan iedereen aanraden Faust's Gold op de kop te tikken ergens. Wordt ook perfect uit de doeken gedaan hoe je systematisch ervoor zorgt dat je selecties niet positief testen. ^O^ :')
Die heb ik hier ook liggen ja, beetje stoffig (letterlijk en figuurlijk), maar het geeft wel erg gedetailleerd weer wat er allemaal precies gedaan werd en hoe het in z'n gang ging.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_153232281
Hij gaat het echt doen :D
Iemand moet hem wel ook een placebo geven, anders is Harm Kuipers niet overtuigd.
  woensdag 3 juni 2015 @ 22:25:31 #285
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_153232402
hoeveel EPO neemt ie?
  woensdag 3 juni 2015 @ 22:26:23 #286
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_153232439
micro dosing FTW
pi_153232483
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:25 schreef THEFXR het volgende:
hoeveel EPO neemt ie?
Ze hadden indd wel even ze hematocriet / hemaglobine voor en na moeten meten
pi_153232512
Deze man ziet er net zo fris uit als Landa na die etappes.

Of Alaphilippe op Mt. Baldy.
Jack does it in real time...
  woensdag 3 juni 2015 @ 22:28:09 #289
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_153232524
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ze hadden indd wel even ze hematocriet / hemaglobine voor en na moeten meten
hell yeah.
  woensdag 3 juni 2015 @ 22:29:18 #290
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_153232574
wow 350 natty is al freaking veel
pi_153232576
Dit heeft Erik Dijkstra al eens gedaan.
pi_153232578
Ga binnenkort ook even EPO bestellen online, even wat van m'n PR's verbreken.

7% verbetering in 7 weken, Harm Kuipers vindt dit niet leuk.
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 3 juni 2015 @ 22:29:51 #293
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_153232597
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:29 schreef THEFXR het volgende:
wow 350 natty is al freaking veel
Hij is ook wel een vrij fanatieke amateurtriatleet :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_153232609
Het werd wel eens tijd dat iemand een bom legde onder dat 'heilige' bloedpaspoort wat zogenaamd alle problemen met doping zou oplossen... Je komt nog steeds nagenoeg overal mee weg, zeker als je je baseline een beetje 'slim' aanlegt als je net begint.
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 3 juni 2015 @ 22:30:39 #295
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_153232633
quote:
9s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:29 schreef DeeBee het volgende:
Ga binnenkort ook even EPO bestellen online, even wat van m'n PR's verbreken.

7% verbetering in 7 weken, Harm Kuipers vindt dit niet leuk.
Elke 7 weken 7% verbetering, ruim anderhalf jaar nodig om je prestaties te verdubbelen dus.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_153232635
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:29 schreef THEFXR het volgende:
wow 350 natty is al freaking veel
Hoe werkt zo'n test dan? Hoe lang moet je die 350W trappen?
pi_153232663
Wat een dom, dom deer moet je trouwens zijn om in deze tijd dus nog positief op EPO te testen. :D :')
Jack does it in real time...
pi_153232699
Zelfs bij elke week testen _O-. Er is echt weinig reden niet te dopen buiten wedstrijden (zoals verwacht natuurlijk).
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 3 juni 2015 @ 22:32:58 #299
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_153232736
Nou, mooi voorspel en we zijn warm, ga nu maar over naar Salazar.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 3 juni 2015 @ 22:33:26 #300
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_153232753
dat bloodpassport is gewoon dat die EPO doden niet meer voor komen
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 3 juni 2015 @ 22:34:01 #301
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_153232779
Vol
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')