Je zou nog een kleine omweg kunnen maken via Joshua Tree, vond ik een mooi park om doorheen te rijden. Vanuit Death Valley zou je ook nog kunnen kiezen om naar het Noorden te rijden. Je mist dan Kings Canyon en Sequoia national park, maar je kunt wel naar Mono lake, Bodi en via de Tioga Pass naar Yosemite rijden. Wij hebben dat niet gedaan (en hebben jouw route gevolgd) maar zijn daarna een dag extra kwijt geweest om Tioga pass en Bodie te bezoeken.quote:Op dinsdag 14 april 2015 23:07 schreef wormtrein het volgende:
Ik moet mezelf ook maar even melden in dit topic. Ik ben aan het nadenken over een reis naar het Westen van de USA, maar heb een beetje moeite om een keuze te maken voor de route. Ik heb tot nog toe alleen de grote steden aan de Oost kust gezien en wil graag een eerste indruk krijgen van de westkant.
Ik weet dat het gebied in het Zuid-Westen het bekendste rondje is, en ik denk dat daar ook in een korte tijd veel verschillende dingen te zien zijn die samen een hele mooie vakantie vormen. Toch trekt bijvoorbeeld ook de Noord-West kust me, en ben ik heel benieuwd naar bijvoorbeeld Yellowstone. Zijn er hier mensen die zo'n zelfde soort afweging al eens eerder hebben gemaakt?
Ik ben van plan om ~3 weken te gaan in september dit jaar, en ik heb op internet een rondje gevonden dat ik op dit moment zou willen overwegen te rijden als ik voor het Zuid-Westen ga (met daar nog Death Valley aan toegevoegd):
[ afbeelding ]
Maar dan heb je het stuk boven LA overgeslagen? Anders ben je echt alleen maar aan het rijden. Wij hebben ruim 5000km gereden in 4 weken. Met Yellowstone erbij zou dat 7000km zijn geweest en een paar dagen die je kwijt bent die je ergens anders kan besteden. Het ligt gewoon net iets teveel uit de route. Maar als je het er voor over hebt dan moet je het sowieso doen natuurlijkquote:Op woensdag 15 april 2015 22:50 schreef Spees_Eend het volgende:
Nou ja wij hebben het dus wel gedaan, 3 weken Y + ZW. En dan met Zion, Bryce, DV, Page, LA en LV. Dat was prima te doen en hebben nergens gehaast. Ik zou er dan eerder voor kiezen om Page of Yosemite te skippen en Y erbij te doen. Hoe mooi ik die twee ook vind. T is maar net hoe je het ziet, je kunt het ook zonde vinden om Y over te slaan.
Ik heb ook heel lang volgehouden dat wij naar Yellowstone gingen, totdat ik ging uitrekenen hoeveel km rijden het was en hoeveel uur per dag ik zou moeten rijden om dat te doenquote:Op woensdag 15 april 2015 22:43 schreef MaJo het volgende:
Wij wilden ook heel graag naar Yellowstone maar we hebben besloten om het niet te doen omdat het ten koste zou gaan van alles ten zuiden en westen van Vegas. Ik denk dat een reis door het zuidwesten met Yellowstone bijna niet mogelijk is tenzij je er meer dan 4 weken de tijd voor hebt, of je moet bepaalde dingen skippen.
Dat was precies ook onze redenering, als we dan naar Yellowstone en omgeving gaan dan willen we minstens een week. Volgende keer willen we een rondje Vancouver - Seattle - Portland - Yellowstone - Calgary - Vancouver doen (ruwweg). Maar eerst nog maar eens sparenquote:Op woensdag 15 april 2015 23:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik heb ook heel lang volgehouden dat wij naar Yellowstone gingen, totdat ik ging uitrekenen hoeveel km rijden het was en hoeveel uur per dag ik zou moeten rijden om dat te doenDaarnaast is Yellowstone echt een plek waar ik een week zou willen blijven. Het is zo groot en er is zoveel te zien en het is niet echt op loopafstand van een bepaald punt (wat bij Yosemite veel minder is).
Volgende keer zijn we van plan om te vliegen op Seattle en dan een rondje northwest te doen (Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming, noorden van Utah). Nog zoveel te doen/zien daar.
Je hebt Olympic National Park, Glacier National Park, Going to the Sun Road, Route 101, Yellowstone, Grand Teton, Craters of the Moon .... genoeg om ook 3 weken mee te vullen waarvan een volle week in Yellowstone/Grand Teton
Ik heb een goede gevonden, gelijk getest.quote:
In principe 3 uur. Wat later kan ook wel; maar ik mis liever een TV-uitzending dan een vliegtuig.quote:Op vrijdag 24 april 2015 12:28 schreef Houniet het volgende:
Ik ga morgen, hoe laat aanwezig zijn voordat de vlucht opstijgt? Ik kan niet echt verplichte tijden vinden.
Goeie reis trouwensquote:U kunt ook inchecken op de luchthaven bij de balie van de betreffende luchtvaartmaatschappij. Houdt u er rekening mee dat dit meer tijd kan kosten dan vooraf inchecken. Als algemene richtlijn adviseren wij de volgende inchecktijden:
Europese bestemming minimaal 2 uur voor de vertrektijd
Bestemming buiten Europa minimaal 3 uur voor de vertrektijd.
In Duitsland is alles veel efficënterquote:Op vrijdag 24 april 2015 12:36 schreef Houniet het volgende:
Ik vertrek met Air Berlin vanaf Dusseldorf.
Moet toch op site maatschappij of vliegveld staan.quote:Op vrijdag 24 april 2015 12:41 schreef Houniet het volgende:
Ik heb ook al online ingechecked, dat scheelt ook alweer. Moet alleen de koffer droppen.
het inchecken is meestal niet het probleem eerder dat je door de douane moet en het boarden. bij vluchten naar de V.S. wordt je dan persoonlijk bevraagd. (heb je zelf je koffer ingepakt etc)quote:Op vrijdag 24 april 2015 12:41 schreef Houniet het volgende:
Ik heb ook al online ingechecked, dat scheelt ook alweer. Moet alleen de koffer droppen.
http://www.dus.com/de-de/(...)eck-in-informationenquote:In der Regel empfehlen Airlines ihren Fluggästen zwischen 90 und 120 Minuten vor dem Abflug einzuchecken. Die Check-in-Zeit variiert jedoch von Fluggesellschaft zu Fluggesellschaft und hängt auch vom Flugziel ab. Daher ist es ratsam, sich vor Reiseantritt bei der Airline zu informieren. Für Nonstopflüge in die USA sollten Sie etwas mehr Zeit einplanen. Die meisten Airlines schließen zudem ihre Check-in-Schalter 30 Minuten vor der geplanten Abflugzeit.
Goede reis alvast en heel veel plezier!quote:Op vrijdag 24 april 2015 12:41 schreef Houniet het volgende:
Ik vlieg ook met Airberlin, in 1 van de PDFjes (APIS – Advanced Passenger Information) staat:quote:
quote:Please arrive early (no later than three hours prior to departure) at Check-in so that the
required entry data can be recorded!
Ik heb hem gelopen met gehuurde schoenen (halfhoog) en neopreen sokken + een stok. Dat vond ik wel erg fijn. Veel hangt af van de waterhoogte en de duur van je wandeling.quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:06 schreef Kyran het volgende:
MaJo heb jij toevallig "the Narrows" gelopen in Zion? Alle informatie die ik kan vinden over wat voor schoenen je nodig hebt is zo tegenstrijdig. De ene zegt "loop het lekker op blote voeten" een ander vind tennisschoenen al best en weer een ander zegt dat je echt speciale schoenen nodig hebt met veel profiel en stevigheid rondom enkels.
Ik weet dat ze in de buurt van Zion schoenen verhuren, maar we komen best vroeg aan en dan zijn de meeste winkels niet eens open. Willen al vroeg Angels Landing lopen en dan in de middag een stukje van Narrows doen
nadat je angels landing hebt gelopen is het goed mogelijk om met de bus terug te gaan naar het bezoekerscentrum en daar om daar die schoenen te huren om vervolgens naar de narrows te gaan. de afstanden zijn in Zion niet zo heel groot.quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:33 schreef Kyran het volgende:
Wandelstokken en neoprene sokken hebben we, dus dat komt goed. Echt jammer dat die winkels pas om 08:00 open zijn, want iedereen is zo positief over de gehuurde schoenen.
Dat vond ik moeilijk in te schatten en dacht dat het niet handig zou zijn of teveel tijd zou kosten. Enig idee hoeveel tijd het kost om met de bus van Angels Landing naar Visitors Center te gaan (wachttijd niet meegerekend)?quote:Op dinsdag 28 april 2015 13:12 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
nadat je angels landing hebt gelopen is het goed mogelijk om met de bus terug te gaan naar het bezoekerscentrum en daar om daar die schoenen te huren om vervolgens naar de narrows te gaan. de afstanden zijn in Zion niet zo heel groot.
volgens mij is dat hele stuk waar de bussen op rijden niet meer dan 15 km en angels landing licht ongeveer op de helft van dat stukquote:Op dinsdag 28 april 2015 13:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat vond ik moeilijk in te schatten en dacht dat het niet handig zou zijn of teveel tijd zou kosten. Enig idee hoeveel tijd het kost om met de bus van Angels Landing naar Visitors Center te gaan (wachttijd niet meegerekend)?
Fijn! Veel plezier nog!!quote:Op zaterdag 2 mei 2015 04:04 schreef Houniet het volgende:
Onze reis is super tot nu toe. Nu bij Grand Canyon
alle jezus wat mooi!
Genieten! Nog heel veel plezier en goed om te horen dat het allemaal bevaltquote:Op zaterdag 2 mei 2015 04:04 schreef Houniet het volgende:
Onze reis is super tot nu toe. Nu bij Grand Canyon
alle jezus wat mooi!
Ik deed het in leren laarzen en mijn broer deed het in standaard gympies. Je hebt er echt geen speciale schoenen ervoor nodig. Blootsvoets zou ik echter wel afraden.quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:06 schreef Kyran het volgende:
MaJo heb jij toevallig "the Narrows" gelopen in Zion? Alle informatie die ik kan vinden over wat voor schoenen je nodig hebt is zo tegenstrijdig. De ene zegt "loop het lekker op blote voeten" een ander vind tennisschoenen al best en weer een ander zegt dat je echt speciale schoenen nodig hebt met veel profiel en stevigheid rondom enkels.
Ik weet dat ze in de buurt van Zion schoenen verhuren, maar we komen best vroeg aan en dan zijn de meeste winkels niet eens open. Willen al vroeg Angels Landing lopen en dan in de middag een stukje van Narrows doen
Goed om te weten, soms zo moeilijk om te bepalen of mensen overdrijvenquote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:41 schreef psychedelicate het volgende:
[..]
Ik deed het in leren laarzen en mijn broer deed het in standaard gympies. Je hebt er echt geen speciale schoenen ervoor nodig. Blootsvoets zou ik echter wel afraden.
Ik heb het met mijn vans aan gedaan, mijn vriend met oude nikes. We hadden slippers mee genomen voor daarna, met natte schoenen rondlopen is niet zo prettigquote:Op dinsdag 28 april 2015 12:06 schreef Kyran het volgende:
Wij waren er eind oktober en we hadden absoluut geen stok nodig i.v.m. de stroming. Zal wel aan het seizoen gelegen hebben of zo.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 23:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb het met mijn vans aan gedaan, mijn vriend met oude nikes. We hadden slippers mee genomen voor daarna, met natte schoenen rondlopen is niet zo prettigBlote voeten is geen optie omdat er veel stenen liggen maar speciale schoenen zijn echt niet nodig. Wat ik wel aan zou raden is een stok huren! Wij hadden geen stok maar kregen er gelukkig een van iemand die terugkwam en dat is echt onmisbaar want de stroming is vrij sterk. Overigens staan er ter plekke ook wel een paar stokken als je geluk hebt
Ah ok, dat zal zeker verschil maken! Wij waren er eind augustus. Ik vond het water ijskoud trouwens, had je daar geen last van eind oktober?quote:Op zondag 3 mei 2015 12:50 schreef psychedelicate het volgende:
[..]
Wij waren er eind oktober en we hadden absoluut geen stok nodig i.v.m. de stroming. Zal wel aan het seizoen gelegen hebben of zo.
Dat scheelt nogal ja. Lucky you.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:36 schreef maerk het volgende:
Tioga road is al open vanaf vandaag! Dat is extreem vroeg en komt mooi uit voor onze trip.
Mooi dat je het leuk hebt gehad! Sluit je aan bij de club hier..we willen allemaal terugquote:Op donderdag 21 mei 2015 14:13 schreef Houniet het volgende:
Heeft iemand een zak geld? Ik wil terug.
Heeft iemand vrije dagen voor mij en mijn vriendin, ik wil er voor de eerste keer heen!quote:Op donderdag 21 mei 2015 14:13 schreef Houniet het volgende:
Heeft iemand een zak geld? Ik wil terug.
Ik heb de dingen bekeken die ik leuk vond. Even langs de stranden gelopen maar daar liggen 560 zwervers. Dus niet echt mijn ding, als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 06:49 schreef Kyran het volgende:
Houniet, als je een keer tijd/zin hebt is het wel leuk om meer te lezen over je reis
LA was dus niks?
De stad sprak ons gewoon aan eigenlijkquote:Op donderdag 21 mei 2015 14:21 schreef Houniet het volgende:
Wat ga je daar doen dan?
Nieuw Zeeland, mooi hoor. Onze volgende reis. Maar helaas maar 3 weken, 4 krijg ik niet voor elkaar hier.
Haha, leuk!quote:Op woensdag 27 mei 2015 18:30 schreef Houniet het volgende:
Maerk, mag ik jou bedanken. Je hebt zojuist mijn verslag geschreven.
.
Ik heb net een heel album in elkaar gestoken, wat een hels karwei, kiezen uit 2500 prachtige foto's. Ik zal kijken of ik vandaag of morgen nog eens wat kan posten.quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:37 schreef MaJo het volgende:
Pics or it didn't happen Maerk en Houniet
En haten op LALA is een stad waar je een paar dagen de tijd voor moet nemen, het is zo immens groot. De mensen die LA haten hebben er vaak maar 1 of 2 dagen doorgebracht volgens mij. Ik hou van die stad! Zou zo een week teruggaan
Dat is inderdaad waar. Het verschilt natuurlijk wat je als toerist meemaakt, heb je paar leuke ervaringen met locals dan verandert je beeld natuurlijk ook. In steden als Seattle, Portland, San Francisco, en Phoenix had ik dat dus wel, daarnaast hebben deze steden i.m.o wel een eigen karakter, dat mist LA dus inderdaad zoals je zegt als 'conglomeratie' in plaats van 'stad'.quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:14 schreef DestroyerPiet het volgende:
Het probleem met LA is dat het eigenlijk helemaal geen stad is. het is een verzameling stedelijke gebieden die tegen elkaar aan gegroeid zijn.
Hierbij wat foto's, misschien wat standaard locaties maar we hebben er ook zoveel en deze vind ik gewoon mooi:quote:
Ik vond op downtown na alles wat ik gezien heb tofquote:Op donderdag 28 mei 2015 15:52 schreef maerk het volgende:
[..]
Ik heb net een heel album in elkaar gestoken, wat een hels karwei, kiezen uit 2500 prachtige foto's. Ik zal kijken of ik vandaag of morgen nog eens wat kan posten.![]()
We hebben 4 dagen in LA gezeten en echt veel gezien, als ik op het reisschema terugkijk en al die mooie natuur zie snap ik niet waarom daar zoveel LA tussen staat.![]()
Ik heb redelijk wat steden gezien buiten Europa, ook in de VS. Los Angeles is op mij overgekomen als een stad waar je het goed moet hebben om er van te genieten. Beverly Hills, Bell Air, Santa Monica zijn paradijsjes als je portemonnee het toelaat. In de rest van de stad hangt gewoon geen leuke sfeer, veel gemaakte types, je staat overal vast in het verkeer en de stad mist in mijn ogen een echt karakter. Waar het mooi, gezellig en/of goed is, daar is het duur. Venice beach vond ik wel leuk, daar kon ik me echt vermaken. Maar als je daar goed rondkijkt is ook dat alleen maar een commerciële bedoeling geworden.
Ik zou graag een argumentatie horen voor de stad LA, ik ben benieuwd wat ik dan gemist heb.
Dat kloptquote:Op donderdag 28 mei 2015 16:14 schreef DestroyerPiet het volgende:
Het probleem met LA is dat het eigenlijk helemaal geen stad is. het is een verzameling stedelijke gebieden die tegen elkaar aan gegroeid zijn.
Fantastische foto'squote:Op donderdag 28 mei 2015 21:26 schreef maerk het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waar. Het verschilt natuurlijk wat je als toerist meemaakt, heb je paar leuke ervaringen met locals dan verandert je beeld natuurlijk ook. In steden als Seattle, Portland, San Francisco, en Phoenix had ik dat dus wel, daarnaast hebben deze steden i.m.o wel een eigen karakter, dat mist LA dus inderdaad zoals je zegt als 'conglomeratie' in plaats van 'stad'.
[..]
Hierbij wat foto's, misschien wat standaard locaties maar we hebben er ook zoveel en deze vind ik gewoon mooi:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Onder de foto's staan de locaties.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 23:45 schreef wormtrein het volgende:
Hele leuke foto's!! Zou je er nog bij kunnen zetten wat/wat is? De belangrijkste sights herken ik wel, maar voor de rest zou 't leuk zijn
Ik wil zelf ook graag een honkbal wedstrijd bezoeken in September, is dat mogelijk? En is het gemakkelijk kaartjes te krijgen?
Vorige week naar een honkbalwedstrijd geweest. Minor League. 6250 bezoekers.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 23:45 schreef wormtrein het volgende:
Ik wil zelf ook graag een honkbal wedstrijd bezoeken in September, is dat mogelijk? En is het gemakkelijk kaartjes te krijgen?
Baseball is echt de saaiste sport die ik ooit live gekeken heb, volgens mij is curling nog spannender. That said, vind ik het wel tof om een keer gedaan te hebben, zal alleen nooit een regular worden.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 16:43 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Vorige week naar een honkbalwedstrijd geweest. Minor League. 6250 bezoekers.
Is wel echt voor de liefhebber. Behoorlijk saai; en als er actie is: hup wedstrijdonderbreking met reclame en/of kinderkunstjes.
Qua sfeer vond ik het leuk voor een keertje. Qua sport ga ik liever naar NEC-NAC.
Hoeveel kms is dat in hoeveel tijd?quote:Op zondag 7 juni 2015 11:16 schreef CoExist het volgende:
Volgende maand ga ik deze reis doen.
[ afbeelding ]
Ruw geschat tussen de 3.500 en 4.000 km. in 20 dagen.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:34 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hoeveel kms is dat in hoeveel tijd?![]()
Is punt 12 Mesa Verder NP?
Mooiquote:Op zondag 7 juni 2015 11:37 schreef CoExist het volgende:
[..]
Ruw geschat tussen de 3.500 en 4.000 km. in 20 dagen.
Punt 12 is inderdaad Mesa Verde. Slaap daar op een Indianen reservaat ofzo.
Silicon Valley is leuk hoor. Wat wil je weten?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 10:41 schreef XL het volgende:
Niemand met Silicon Valley ervaring?
Ik denk dat ik gewoon naar Mountain View rijdt en eens op de Google Campus ga rondhangen.
quote:Op dinsdag 9 juni 2015 10:46 schreef Trebo het volgende:
[..]
Silicon Valley is leuk hoor. Wat wil je weten?
quote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:31 schreef XL het volgende:
Wat zijn hier de tips voor Silicon Valley. Ben er vaak zakelijk, maar heb er binnenkort ook wat tijd. San Francisco hoef je niet mee aan te komen, was ik al heel vaak (al ontbreekt de brug nog als toeristencheckpoint, is er nooit van gekomen. Al met al toch wel minstens 20 nachten daar en ken de leuke food markets/restaurant/etc wel. Bovendien heb ik er veel collega's wonen die me daar rondleiden. Heb gewerkt in Cupertino en San Bruno, maar heb er daadwerkelijk vooral gewerkt en weinig gedaan. Sindskort werk ik in San Jose en wil er een weekend Valley aan vastknopen. Wat zijn de tips?
Wij waren tot eind september aan de Westkust en het was nog ontzettend lekker weer. Het ligt er natuurlijk heel erg aan waar je heengaat maar plekken als Utah/Death Valley/LA zijn bijna altijd wel warm.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:48 schreef Roces18 het volgende:
Ben misschien van plan (oriënteren nog hoor) om begin oktober naar west usa te gaan. Behalve NY en Chicago ben ik eigenlijk nog nergens geweest in Amerika... Is de temperatuur een beetje goed rond die tijd dan? En naast west usa heb ik nog opties als route 66 en florida, wat is daarvan een goede keuze en op welk budget moet ik rekenen met 2 personen)
En heb je dan een voorgeplande rondreis gedaan (dus 3000 pp?)? Want ik heb niet echt de tijd om iets uit te zoeken de aankomende tijd.. En welk van de drie plekken ''regio's'' is een aanrader...?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 14:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wij waren tot eind september aan de Westkust en het was nog ontzettend lekker weer. Het ligt er natuurlijk heel erg aan waar je heengaat maar plekken als Utah/Death Valley/LA zijn bijna altijd wel warm.
Qua prijs: dat is natuurlijk heel afhankelijk van hoe lang je gaat en hoe gek je het wil makenWij waren voor 1 maand 6000 euro kwijt met z'n tweeën
Alles helemaal zelf geplandquote:Op zaterdag 20 juni 2015 14:16 schreef Roces18 het volgende:
[..]
En heb je dan een voorgeplande rondreis gedaan (dus 3000 pp?)? Want ik heb niet echt de tijd om iets uit te zoeken de aankomende tijd.. En welk van de drie plekken ''regio's'' is een aanrader...?
Heb 3 weken eind september (laten we zeggen ergens rond de 20e) tot eind oktober dat ik er 3 mag opnemen. En heb het liefst iets easy going, heb wel ervaring met lange auto rondreizen maar heb geen behoefte om 10.000km te rijden.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 14:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
Alles helemaal zelf geplandDie pakketreizen zijn volgens mij altijd wat duurder dan zelf regelen maar je kunt er eens naar kijken. We zijn naar alle drie de regio's geweest, is prima te combineren. Hoe lang wil je gaan? Dan kan ik wat gerichter adviseren
wij waren in november in West usa en de temperatuur was perfect, la,sf, rond de 20 graden, parken iets kouder en las vegas 25 graden ongeveer. Budget is echt wat je zelf kwijt wilt, wij waren voor 3,5 week ongeveer 5000 kwijt exclusief shoppen. En we hebben nergens op bezuinigd. Overigens hebben we ook een stukje route 66 gedaan, leuk voor de foto maar niet meer dan dat...quote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:48 schreef Roces18 het volgende:
Ben misschien van plan (oriënteren nog hoor) om begin oktober naar west usa te gaan. Behalve NY en Chicago ben ik eigenlijk nog nergens geweest in Amerika... Is de temperatuur een beetje goed rond die tijd dan? En naast west usa heb ik nog opties als route 66 en florida, wat is daarvan een goede keuze en op welk budget moet ik rekenen met 2 personen)
grappig dat wij las vegas juist helemaal geweldig vonden, super luxe hotel voor een prikkie, mooie nachtclubs geweest en ook nog wat in t casino gewonnen! Zijn er 5 dagen geweest,maar had wel week langer gekund.quote:Op woensdag 27 mei 2015 10:15 schreef maerk het volgende:
Ook terug van een werkelijk fantastische reis door Zuidwest USA. Genoten van San Francisco, een leuke stad al is het wel erg koud daar buiten de zon, mijn god vooral s'ochtends!
Yosemite was werkelijk geweldig, een van de hoogtepunten van mijn reis, daar had ik gerust een week kunnen zitten. Death Valley heeft me ook positief verrast, geweldig mooie trails gelopen waaronder Golden Canyon en Mosaic trail.
Las Vegas was leuk voor 1.5 dag maar had het daarna ook wel gezien, het is heel leuk om een keer te zien en de casino's mee te maken maar eigenlijk is het gewoon Lloret de Mar on steroids.
Bryce Canyon (Bryce point!) is samen met Yosemite mijn favoriet qua natuurschoon, wat voelde ik me daar thuis in Utah, we hadden ook een geweldige overnachting een mooie houten cabin.
Monument Valley was nog leuker dan gedacht, ik had alleen het uitkijkpunt in mijn hoofd maar omdat we lekker door de valley hebben gecruised in onze SUV vond ik het helemaal geweldig, uit alle hoeken prachtig.
In de Grand Canyon helaas wat minder weer gehad maar toch ook heel bijzonder om te zien.
Los Angeles vond ik bar weinig aan, Santa Monica, Venice beach, Beverly Hills en Hollywood zijn leuk om eens te zien maar de rest van de stad is een groot mierennest. Je staat constant vast in het verkeer en om nu te zeggen dat de stad mooi is of veel bijzondere dingen te bieden heeft kan ik ook niet zeggen. Het is een leuke stad om te wonen als je heel veel geld hebt.
Kortom: de steden zijn niet heel bijzonder maar de natuur hebben wij als exceptioneel mooi en erg leuk ervaren!
In 3 weken tijd zou je dit rondje kunnen maken: Vegas - Zion - Bryce - Monument Valley - Page - LA - San Francisco - Yosemite - Death Valley - Vegas. Dat is geloof ik zo'n 4500 km en dan kun je echt best rustig aan doen en overal een paar dagen blijven.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 14:20 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Heb 3 weken eind september (laten we zeggen ergens rond de 20e) tot eind oktober dat ik er 3 mag opnemen. En heb het liefst iets easy going, heb wel ervaring met lange auto rondreizen maar heb geen behoefte om 10.000km te rijden.
Wij vonden Vegas ook fantastischquote:Op zondag 21 juni 2015 01:02 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
[..]
grappig dat wij las vegas juist helemaal geweldig vonden, super luxe hotel voor een prikkie, mooie nachtclubs geweest en ook nog wat in t casino gewonnen! Zijn er 5 dagen geweest,maar had wel week langer gekund.
Maak een ritje naar Santa Cruz of Monterey?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 10:41 schreef XL het volgende:
Niemand met Silicon Valley ervaring?
Ik denk dat ik gewoon naar Mountain View rijdt en eens op de Google Campus ga rondhangen.
Hoe werkt dat dan? En vooral: hoeveel geld/tijd heb je erin gestoken om dat te bereiken?quote:Op zondag 21 juni 2015 22:27 schreef MaJo het volgende:
Wij vonden Vegas ook fantastischVia MyVegas heb ik heel veel gratis voor elkaar gekregen: 2 nachten in het Aria (executive suite ter waarde van 1200 dollar per nacht), 1 overnachting in MGM Grand, 2 kaarten voor de CdS show Ka, gratis ontbijt in het Bellagio en 50% korting op het dinerbuffet in Aria. Het was echt een wedstrijd om dingen bij elkaar te sparen en daarom hebben we er misschien ook extra van genoten maar zou zeker weer terug gaan naar Vegas
![]()
Haha ben ik ook benieuwd naar! Ik trouw volgende maand in Las Vegas. Een gratis Honeymoon zou wel ludiek zijn.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:03 schreef wormtrein het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan? En vooral: hoeveel geld/tijd heb je erin gestoken om dat te bereiken?![]()
Ik heb daar geloof ik 5 maanden voor gespeeld. Helemaal gratis maar wel een paar uur per dag gespeeld. Je moet er dus wel wat tijd in investerenquote:Op maandag 22 juni 2015 20:03 schreef wormtrein het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan? En vooral: hoeveel geld/tijd heb je erin gestoken om dat te bereiken?![]()
Dat gaat je niet meer lukken. Misschien een gratis dinerquote:Op maandag 22 juni 2015 20:10 schreef CoExist het volgende:
[..]
Haha ben ik ook benieuwd naar! Ik trouw volgende maand in Las Vegas. Een gratis Honeymoon zou wel ludiek zijn.
Heb 2 Apps geïnstalleerd inmiddels. Maar ondanks dat ik een paar jaar bij een casino heb gewerkt faal ik in gokken.
Vet! Moet je wel overal geweest zijnquote:Op vrijdag 26 juni 2015 13:51 schreef maerk het volgende:
Voor de USA liefhebbers misschien ook interessant, deze gaat binnenkort bij mij aan de muur:
[ afbeelding ]
Och dat interesseert me niks, en mensen die obsessief reizen om te kunnen zeggen dat ze ergens geweest zijn, daar heb ik zo weinig mee op, die zien vaak geen reet van een land.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 16:05 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
[..]
Vet! Moet je wel overal geweest zijn. Als ie bij mij aan de muur zou hangen zouden mensen denken dat het de Waddeneilanden zijn
.
Dat was dan zeker in de begintijden / gloriedagen van het spelletje of via een upgrade, want gratis nachten bij het ARIA zijn al tijden niet meer te boeken via MyVegas. De kamers die altijd werden aangeboden zijn nagenoeg altijd de deluxe kamers. Je speelde zeker ook met 2 personen gezien het aantal rewards?quote:[Wij vonden Vegas ook fantastischVia MyVegas heb ik heel veel gratis voor elkaar gekregen: 2 nachten in het Aria (executive suite ter waarde van 1200 dollar per nacht), 1 overnachting in MGM Grand, 2 kaarten voor de CdS show Ka, gratis ontbijt in het Bellagio en 50% korting op het dinerbuffet in Aria. Het was echt een wedstrijd om dingen bij elkaar te sparen en daarom hebben we er misschien ook extra van genoten maar zou zeker weer terug gaan naar Vegas
![]()
Wij waren ook aan MyVegas begonnen, maar het aanbod van rewards wordt steeds verder uitgekleed.quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:42 schreef Jaguarized het volgende:
Dat was dan zeker in de begintijden / gloriedagen van het spelletje of via een upgrade, want gratis nachten bij het ARIA zijn al tijden niet meer te boeken via MyVegas.
Dit was vorig jaar. Vlak nadat wij gingen zijn de overnachtingen voor Aria er inderdaad uitgegaanquote:Op woensdag 8 juli 2015 22:42 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dat was dan zeker in de begintijden / gloriedagen van het spelletje of via een upgrade, want gratis nachten bij het ARIA zijn al tijden niet meer te boeken via MyVegas. De kamers die altijd werden aangeboden zijn nagenoeg altijd de deluxe kamers. Je speelde zeker ook met 2 personen gezien het aantal rewards?
Wij hadden inderdaad 2 gratis ticketsquote:Op woensdag 8 juli 2015 22:47 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Wij waren ook aan MyVegas begonnen, maar het aanbod van rewards wordt steeds verder uitgekleed.Eerst kon je nog 2 premium tickets voor een show op 1 reward krijgen, nu alleen 1 regular ticket. Oh well, nog 2 maanden!
Pt reyes national seashorequote:Op donderdag 9 juli 2015 00:29 schreef Strell het volgende:
nog tips voor Noord Californie? Boven San Fransisco dus.
Zat aan Lake Tahoe te denken, de kust en Napa Valley
Gaat om een weekje.
Zijn Mono lake & Bodie te Zuidelijk voor je? Kun je samen in 1 dag relaxed doen. Mono lake is superalien en vreemd:quote:Op donderdag 9 juli 2015 00:29 schreef Strell het volgende:
nog tips voor Noord Californie? Boven San Fransisco dus.
Zat aan Lake Tahoe te denken, de kust en Napa Valley
Gaat om een weekje.
Het is bijna ons rondje, alleen jij pakt Dixie en Canyon Lands mee. Ipv hebben wij 3 dagen New York gedaan.quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:36 schreef Jaguarized het volgende:
Eind van de maand weer naar het zuidwesten voor een rondreis van drie weken. We gaan onderstaand rondje rijden. Twaalf jaar geleden deed ik al eens een afgeslankt rondje. Ik heb hoge verwachtingen van De Muur bij Yuma, Monument Valley, een honkbalwedstrijd van de Dodgers en de hoodoos in Bryce. Veel zin in!
[ afbeelding ]
Mono lake is wel bizar inderdaad. Zitten wel een heleboel vliegjes die vooral met zonsondergang echt irritant worden.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 15:43 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Zijn Mono lake & Bodie te Zuidelijk voor je? Kun je samen in 1 dag relaxed doen. Mono lake is superalien en vreemd:
[ afbeelding ]
Bodie is een heel interesante ghost-tiwn die in permanenete staat van ruine gehouden wordt:
[ afbeelding ]
Fullsize SUV. Precies goed voor 3 personen.quote:Op zondag 12 juli 2015 11:13 schreef Houniet het volgende:
[..]
Het is bijna ons rondje, alleen jij pakt Dixie en Canyon Lands mee. Ipv hebben wij 3 dagen New York gedaan.
Veel plezier!
Welke auto heb je?
Gaaf! Thnxquote:Op zaterdag 11 juli 2015 15:43 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Zijn Mono lake & Bodie te Zuidelijk voor je? Kun je samen in 1 dag relaxed doen. Mono lake is superalien en vreemd:
[ afbeelding ]
Bodie is een heel interesante ghost-tiwn die in permanenete staat van ruine gehouden wordt:
[ afbeelding ]
En het stinktquote:Op zondag 12 juli 2015 15:36 schreef polariteit het volgende:
[..]
Mono lake is wel bizar inderdaad. Zitten wel een heleboel vliegjes die vooral met zonsondergang echt irritant worden.
Yellowstone wen je er naar een paar dagen wel aan. Tot je er weer uit rijdt. Dan merk je hoe je frisse lucht hebt gemist,quote:Op woensdag 15 juli 2015 20:35 schreef polariteit het volgende:
Klopt inderdaad, maar dat rook ik op een gegeven moment niet meer.
Lassen Volcanic park was trouwens erger wat stank betreft, rotte eieren 2.0
Yellowstone wende inderdaad wel na een paar dagen kamperen; maar Lassen was ik maar een dag dus dat heeft nooit gewendquote:Op woensdag 15 juli 2015 20:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Yellowstone wen je er naar een paar dagen wel aan. Tot je er weer uit rijdt. Dan merk je hoe je frisse lucht hebt gemist,
Leidingwater met chloor kan ik ook niet aan wennen. Na 2 dagen sta ik mijn tanden te poetsen met flessenwater en weiger ik die grote gratis kannen in een restaurant.
Ik heb zelf geboekt via Uscarhire, zij hadden voor mijn rental de beste deal. Je kan ook kijken bij Alamo.co.uk/brits, krijg je meestal lagere tarieven dan via de reguliere Alamo-site.quote:Op donderdag 16 juli 2015 22:37 schreef Biertjuhhhh het volgende:
wat zijn jullie tips ivm het boeken van een huurauto?
Economy Car Rentals is dat een beetje betrouwbaar?
Ben weer terug. Lekker koel daar, vergeleken bij de temperaturen hier!quote:Op zondag 12 juli 2015 13:24 schreef XL het volgende:
Ik vertrek morgen naar SFO. Ben in Mountain View, San Jose, Cupertino en eind van de week alweer terug.
Meestal Avis of Alamo.quote:Op donderdag 16 juli 2015 22:37 schreef Biertjuhhhh het volgende:
Hoe was het?quote:Op zaterdag 18 juli 2015 18:18 schreef XL het volgende:
Ben weer terug. Lekker koel daar, vergeleken bij de temperaturen hier!
Wij hebben bij Budget gehuurd. Beetje rondzoeken naar kortingsbonnen en op tijd reserveren voor de beste prijs. Persoonlijk blijf ik altijd bij de betere/grotere bedrijven met dit soort dingen.quote:Op donderdag 16 juli 2015 22:37 schreef Biertjuhhhh het volgende:
Hertz! Als ANWB-lid krijg je er 20% kortingquote:Op donderdag 16 juli 2015 22:37 schreef Biertjuhhhh het volgende:
Ook Canyonlands zo te zien, was voor ons een positieve verrassingquote:Op woensdag 8 juli 2015 22:36 schreef Jaguarized het volgende:
Eind van de maand weer naar het zuidwesten voor een rondreis van drie weken. We gaan onderstaand rondje rijden. Twaalf jaar geleden deed ik al eens een afgeslankt rondje. Ik heb hoge verwachtingen van De Muur bij Yuma, Monument Valley, een honkbalwedstrijd van de Dodgers en de hoodoos in Bryce. Veel zin in!
[ afbeelding ]
Hier ook via drive-usa geboekt (2013). Prima ervaring meequote:Op donderdag 16 juli 2015 22:58 schreef Hyperdude het volgende:
http://www.drive-usa.de/ = engelstalige site van usareisen.de
Werkte de laatste keer bij ons prima. Prijzen moet je zelf even uitzoeken voor jouw situatie.
Nou, ik vond het zelf wel grappig. Je snapt pas hoe groot zo'n domme app als Evernote is als je hun grote glazen kantoorgebouw in silicon valley ziet.quote:
In de zomer is de enige afwijkende staat in die hoek Utah, en daar kun je wel omheen plannen. Navajo tijd hoef je je geen zorgen over te maken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:45 schreef Kyran het volgende:
Wat een gedoe zeg met die verschillende timezones.
California & Nevada zijn PST, Utah en Arizona zijn MST en daar is het dus normaal gesproken een uur later vergeleken met California & Nevada.
Arizona doet alleen niet aan Daylight Saving Time, dus daarom hebben ze nu tijdens de zomer eigenlijk ook PST. Als ik het goed begrijp doen de Navajo in Arizona echter wel weer aan Daylight Saving Time, dus daar is het wel een uur later .... juist.
Hoe moeilijk kan je het maken joh ...
We raken dan één uur kwijt als we van Vegas naar Zion gaan, maar die krijgen we terug als we vanuit Monticello naar Page rijden. In ieder geval mooi dat we geen rekening moeten houdenm et Navajo tijd. Die Antelope tours houden dus gewoon Arizona tijd aan en niet Navajo?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:25 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
In de zomer is de enige afwijkende staat in die hoek Utah, en daar kun je wel omheen plannen. Navajo tijd hoef je je geen zorgen over te maken.
Jep Arizona tijd, ik ben 2x met ze mee geweest, prachtigquote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
We raken dan één uur kwijt als we van Vegas naar Zion gaan, maar die krijgen we terug als we vanuit Monticello naar Page rijden. In ieder geval mooi dat we geen rekening moeten houdenm et Navajo tijd. Die Antelope tours houden dus gewoon Arizona tijd aan en niet Navajo?
quote:Op donderdag 6 augustus 2015 03:05 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Jep Arizona tijd, ik ben 2x met ze mee geweest, prachtig
Bron @quote:Kind loopt builenpest op in Yosemite Park
Het Amerikaanse natuurpark Yosemite waarschuwt bezoekers maatregelen te nemen tegen niets minder dan de builenpest.
Deze zomer werd een kind ziek die met zijn familie in het park kampeerde flink ziek. Hij bleek de pest te hebben opgelopen.
Inderdaad: dezelfde pest die in de middeleeuwen als de 'de zwarte dood' de bevolking van Europa meermalen decimeerde. Sinds het midden van de 20ste eeuw is de ziekte zo goed als uitgeroeid, maar af en toe duiken er nog incidentele gevallen op. Zonder behandeling is de ziekte meestal al na drie tot vijf dagen dodelijk.
Broekspijpen in sokken
Bezoekers van het park wordt onder meer aangeraden geen eekhoorns te voeren en lange broeken te dragen, met de pijpen in de sokken. Ook kunnen kampeerders en wandelaars maar beter wegblijven uit de buurt van de holen van knaagdieren.
Yosemite is een van de oudste en bekendste National Parks in de VS en trekt jaarlijks zo'n vier miljoen bezoekers.
Herstel
Het jongetje herstelt inmiddels weer van de ziekte. Zijn familie is niet besmet, maar ze worden allemaal nauwlettend in de gaten gehouden.
We hebben in Canada in een camper gereden en in Amerika in een auto. Afweging was dat een camper niet handig is in steden en er daar ook geen campings zijn om hem neer te zetten. Dus als je SF, LA en LV aandoet, is een auto veel handiger. Qua kosten maakt het niet veel uit: een camper en overnachtingen is ongeveer even duur als een auto huren en hotels.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:46 schreef Spaulding het volgende:
M'n vriendin en ik zouden graag volgend jaar mei/juni een 3/3,5 weekse reis willen maken naar Zuidwest Amerika.
Op dit moment nog heel erg aan het oriënteren, maar het zal een redelijk gangbare reis worden:
SF - Yosemite - Death Valley - LV - Zion - Monument Valley - Grand Canyon - LA
Dit zal het denk ik in grote lijnen worden, misschien wat parken extra en misschien nog de reis van LA naar SF..
Maar twijfel erg of nu een camper lekkerder is of een auto huren? Wat zijn jullie ervaringen hierin?
Ik heb net vorige maand de reis genaakt die jij nu opsomt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:46 schreef Spaulding het volgende:
M'n vriendin en ik zouden graag volgend jaar mei/juni een 3/3,5 weekse reis willen maken naar Zuidwest Amerika.
Op dit moment nog heel erg aan het oriënteren, maar het zal een redelijk gangbare reis worden:
Dit zal het denk ik in grote lijnen worden, misschien wat parken extra en misschien nog de reis van LA naar SF..
Maar twijfel erg of nu een camper lekkerder is of een auto huren? Wat zijn jullie ervaringen hierin?
Wij moeten de reis nog maken, maar ook heel lang getwijfeld over camper of auto. Uiteindelijk voor auto gekozen. Wij gaan een iets groter "rondje" rijden en huren ook ergens twee dagen een Jeep om in de Canyonlands te kunnen rijden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:46 schreef Spaulding het volgende:
Hangt er een beetje van af wat je zelf wil natuurlijk. De ene vindt het juist super fijn om nergens aan vast te zitten en kijken wel waar ze uitkomen en de andere wil van te voren alles regelen om zo weinig mogelijk verassingen tegen te komen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:41 schreef Spaulding het volgende:
Thanks allen tot zover voor de reacties.
In het geval van auto: boeken jullie alle hotels al van te voren?
Door de steden neig ik ook naar een auto maarja een camper heeft ook duidelijke voordelen!
Meestal reserveer ik hotel op aankomstdag en voor de nacht voor vertrek. Verder moet je goed rekening houden met weinig beschikbare hotels op sommige plaatsen. Omdat het druk is (Yellowstone NP), of omdat er weinig hotels zijn (Bryce NP) Meeste regel ik 1 dag vooruit via Ipadje of foon; hou niet van rondtuffen om 2100 uur en nog een bed te moeten regelen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:41 schreef Spaulding het volgende:
Door de steden neig ik ook naar een auto maarja een camper heeft ook duidelijke voordelen!
http://www.igismap.com/8-(...)aps-classic-old-map/quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:02 schreef Kyran het volgende:
...
Edit: Weet iemand trouwens een site waar je je gehele roadtrip op een kaart kunt "afbeelden". Bij Google Maps is het onmogelijk omdat er een maximaal aantal stops toegevoegd kan worden.
Ja, voor deze trip wel gedaan, omdat veel accomodaties in het hoogseizoen snel vol zitten, met name in de parken zelf.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:41 schreef Spaulding het volgende:
Er zijn tegenwoordig steeds meer freeways waar je 80 mag, onder andere de I-70.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 13:56 schreef CoExist het volgende:
[..]
Afstanden zijn redelijk groot en je mag maximaal 65 MPH rijden. Dat is gelijk aan 105 KM/U.
"de roadtrip movie", welke is dat?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 12:32 schreef Houniet het volgende:
Ah men, gisteren weer de roadtrip movie gekeken, ik wil terug!
Ik gok de film van zijn eigen roadtripquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:37 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
"de roadtrip movie", welke is dat?
Wij hebben o.a. Thelma & Louise gekeken als voorpret, nog 4 weken!
Beavis And Butthead Do Americaquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:37 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
"de roadtrip movie", welke is dat?
Wij hebben o.a. Thelma & Louise gekeken als voorpret, nog 4 weken!
3 Punten.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 16:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik gok de film van zijn eigen roadtrip
Ik moet hem nog steeds maken
Wat een werk om daar de highlights uit te halen.quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:12 schreef Houniet het volgende:
Ik heb drie weken lang de GoPro vast gehad. Op het dashboard, in de hand etc etc. Is erg leuk geworden.
45GB aan materiaal (uitgezocht). Heb elke dag de camera aan de laptop gehangen en alles verwijderd wat niet bruikbaar was. Scheelt thuis een hoop werk.quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:14 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Wat een werk om daar de highlights uit te halen.Of is de road trip movie gewoon real time?
Oh dat is wel slim ja, op de dag zelf weet je wel waar de highlights ongeveer zitten.quote:Op maandag 17 augustus 2015 10:05 schreef Houniet het volgende:
45GB aan materiaal (uitgezocht). Heb elke dag de camera aan de laptop gehangen en alles verwijderd wat niet bruikbaar was. Scheelt thuis een hoop werk.
Waar heb je mee opgenomen? Zit ook nog te kijken naar een GoPro of iets dergelijks om tijdens het rijden te filmen.quote:Op maandag 17 augustus 2015 10:05 schreef Houniet het volgende:
[..]
45GB aan materiaal (uitgezocht). Heb elke dag de camera aan de laptop gehangen en alles verwijderd wat niet bruikbaar was. Scheelt thuis een hoop werk.
GoPro 4 Black.quote:Op maandag 17 augustus 2015 22:30 schreef Kyran het volgende:
[..]
Waar heb je mee opgenomen? Zit ook nog te kijken naar een GoPro of iets dergelijks om tijdens het rijden te filmen.
Wellicht komen we elkaar onderweg dan nog ergens tegenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 23:26 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nog twee weken en 3 dagen
Kan echt niet meer wachten!
En voor mij is het een jaar geleden dat ik écht begon af te tellen... Want jullie vertrokken toen, dus enkele weken later was het aan onsquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:18 schreef MaJo het volgende:
Vandaag is het precies een jaar geleden dat we er heen vlogenwat gaat de tijd snel en wat wil ik er graag weer heen
Thanks voor de tips! Ga ze allemaal even noteren en bekijkenquote:Op dinsdag 1 september 2015 13:59 schreef exode het volgende:
Ik gooi er gewoon wat tips in SpauldingWie weet heb je er wat aan:
LA: bezoek een wedstrijd van LA Dodgers, wij vonden het erg leuk. Gewoon kaarten via de site van LA Dodgers gekocht.
LA: Bezoek Warner Bros, voor mij als Friends fan was het een must.
Grand Canyon: loop bij Bright Angel naar beneden minstens tot de 1,5 mile resthouse. Veel mensen gaan hier weer terug naar boven, als je daar doorloopt, loop je op een gegeven moment zo goed als alleen. Wij zijn helemaal door naar beneden gelopen, heel bijzonder om zo de Canyon te zien.
Page: ga naar Antelope Canyon bij voorkeur Lower, maar misschien heb je net als ons pech en is alleen Upper open.
Zion: ga Tuben op de rivier, erg leuk.
Las Vegas: neem een 24hour Buffet Pass van Harrahs.
las Vegas: Wij sliepen in Flamingo Hotel een Go Luxury room with Strip view, zeker voor de prijs een aanrader.
Mammoth Lakes: volgens mij zit Bodie daar in de buurt, een leuk Ghosttown.
SF: pak de tram bij halte 2, bij halte 1 sta je in de toeristenrij.
Wowquote:Op woensdag 2 september 2015 12:50 schreef MartijnUK het volgende:
Prachtige weg, het is een verharde zandweg vandaar de SUV. Als het regent kun je er moeilijk doorheen maar dat lijkt me sterk in Juni
[ afbeelding ]
Ja dat moet prima gaan. Er is een rangerstation vlak voor het begin van de weg en ook een info bord, daar staat op of de weg goed begaanbaar is. Af en toe even afremmen voor wat potholes maar verder probleemloosquote:Op woensdag 2 september 2015 14:10 schreef Spaulding het volgende:
Als het goed is huren we een Intermediate SUV (RAV4 of iets vergelijkbaars), zou wel moeten kunnen toch?
Het is zeker aan te raden om een baseball wedstrijd te bezoeken (bij voorkeur major league). De sfeer in zo'n stadium is echt gaaf.quote:Op dinsdag 1 september 2015 13:59 schreef exode het volgende:
LA: bezoek een wedstrijd van LA Dodgers, wij vonden het erg leuk. Gewoon kaarten via de site van LA Dodgers gekocht.
Alleen een tourquote:Op donderdag 3 september 2015 10:11 schreef Spaulding het volgende:
Zou je moeten reserveren voor zo'n trip naar Antelope Canyon? Is dat eigenlijk een tour of kan je er zo inlopen?
Dat is nu opgelost volgens mij. We gaan er namelijk ook langs en toen ik het aan het uitzoeken was kwam ik juist tegen dat het weer allemaal open is.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:12 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Ja dat moet prima gaan. Er is een rangerstation vlak voor het begin van de weg en ook een info bord, daar staat op of de weg goed begaanbaar is. Af en toe even afremmen voor wat potholes maar verder probleemloosEr zijn zat mensen die het met een normale 4-deurs sedan doen maar dan moet je het rustig aan doen
Overings wbt Horseshoe Bend, als je vanuit de GC komt is de situatie veranderd, je GPS zal je rechtdoor sturen over de 89 vanaf de kruising bij Bitter Springs maar er is daar een aardverschuiving geweest. Je moet daar rechtsaf slaan en de hoogvlakte op, als je dan Page bereikt moet je weer naar links (en terug richting het zuiden) om bij de Horseshoe Bend te komen.
Voorheen toen de 89 deze blokkade nog niet had lag Horseshoe Bend LINKS van de weg en tegenwoordig het dus RECHTS (omdat je uit het noorden aanrijdt).
Dat zou mooi zijn, ik ging uit van onze ervaring vorig jaar.quote:Op zondag 6 september 2015 17:01 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is nu opgelost volgens mij. We gaan er namelijk ook langs en toen ik het aan het uitzoeken was kwam ik juist tegen dat het weer allemaal open is.
http://azdot.gov/projects/north-central/us-89-landslide/overview
Veel plezier!quote:Op vrijdag 11 september 2015 17:29 schreef Kyran het volgende:
Koffers ingepakt, we zijn er klaar voorMorgen is het eindelijk zo ver
I know the feeling. In jan. de plannen gemaakt, begin feb. geboekt en dan duurt het laaaaaaaaaaang voordat het september isquote:Op vrijdag 11 september 2015 17:36 schreef Spaulding het volgende:
[..]
Veel plezier!
Wij gaan pas volgend jaar mei maar kan nu al niet wachten
Daar woon ik, kom langs!quote:Op zaterdag 12 september 2015 22:06 schreef motorbloempje het volgende:
Hmmm, dit topic helemaal gemist vanmiddag op zoek naar een VS topic, en deze is nog relevanter ook.
In het kort: eind maart/begin april heb ik hoogstwaarschijnlijk de kans om op een grote conferentie in SF te gaan presenteren. Leuk, maar het zou zonde zijn als we alleen dat zouden doen, of als ik alleen zou gaan, dus willen we eventueel 3 weken weg, in totaal, om daar ook wat rond te gaan rijden!dus binnenkort ideeën opdoen en over een week of 2 a 3 beslissen
San Franciscoquote:Op zaterdag 12 september 2015 22:06 schreef motorbloempje het volgende:
Hmmm, dit topic helemaal gemist vanmiddag op zoek naar een VS topic, en deze is nog relevanter ook.
In het kort: eind maart/begin april heb ik hoogstwaarschijnlijk de kans om op een grote conferentie in SF te gaan presenteren. Leuk, maar het zou zonde zijn als we alleen dat zouden doen, of als ik alleen zou gaan, dus willen we eventueel 3 weken weg, in totaal, om daar ook wat rond te gaan rijden!dus binnenkort ideeën opdoen en over een week of 2 a 3 beslissen
Je kan zoiets toch gewoon zelf plannen? Of leef je nog in de 90's.quote:Op maandag 21 september 2015 15:31 schreef ReMcOrE het volgende:
mijn vriendin en ik willen volgend jaar zomer (eind augustus/begin september) een rondreis van circa 3 weken langs de Westkust maken. dus Los Angeles, San Francisco, Las Vegas etc. waarbij we eindigen met 5 dagen Hawaï
nu zijn Tioga Tours en Exit Reizen ons aanbevolen door vrienden en collega's, maar zijn er nog andere goede (en betrouwbare) organisaties waar we ons tot kunnen wenden?
SFO - LA langs de kust via Highway 1 gedaan?quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:34 schreef wormtrein het volgende:
Ook terug van onze US reis, supergaaf ^^
Highlights waren de Highway 1, wedstrijd Dodgers - Giants
De beste tip voor Los Angeles is toch echt een auto huren en rond gaan rijden. Klinkt stom, maar ik vind het een heerlijke ervaring om gewoon rond te rijden en de stad te bekijken.quote:Op donderdag 24 september 2015 19:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
Kijken of er nog mensen zijn met tips!
We zijn 9 dagen in Los Angeles in Oktober waarvan we een paar dagen al dingen te doen hebben...maar ook een paar dagen waarop we nog niks hebben gepland.
We hebben geen auto in de stad, maar willen op een van de dagen een dagtrip doen naar een leuke plaats/natuurpark in de buurt. Vinden het niet erg om er met de bus of trein 3/4 over te doen om er te komen. Dan hebben we alsnog de middag om daar rond te dwalen.
Heeft iemand aanraders? We zaten te denken aan Palm Springs of iets dergelijks, maar is dat echt wat?
Klopt! En wat de wedstrijd betreft, die kaartjes wilde ik eerst via de officiële website kopen: Toen kwamen er echter allerlei fees bij die het uiteindelijk 2x zo duur maakten. Ik heb besloten de kaartjes op Stubhub te kopen, en is uitstekend bevallen!quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:10 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
SFO - LA langs de kust via Highway 1 gedaan?en zijn kaartjes voor zo'n wedstrijd voor iedereen verkrijgbaar? want had er nog niet aan gedacht, maar lijkt me wel vet
![]()
BAM. Dit.quote:Op maandag 21 september 2015 16:50 schreef RipCity het volgende:
[..]
Je kan zoiets toch gewoon zelf plannen? Of leef je nog in de 90's.
Tioga biedt goede ondersteuning voor al je vragen. Klantvriendelijk en persoonlijk. Verder hoef je niet te zoekenquote:Op maandag 21 september 2015 15:31 schreef ReMcOrE het volgende:
mijn vriendin en ik willen volgend jaar zomer (eind augustus/begin september) een rondreis van circa 3 weken langs de Westkust maken. dus Los Angeles, San Francisco, Las Vegas etc. waarbij we eindigen met 5 dagen Hawaï
nu zijn Tioga Tours en Exit Reizen ons aanbevolen door vrienden en collega's, maar zijn er nog andere goede (en betrouwbare) organisaties waar we ons tot kunnen wenden?
Ik zou toch echt een auto huren, als je in Hollywood/beverly hills verblijft en je wil een dagje naar Santa Monica of Venice beach, ben je zonder auto al een halve dag kwijt, met auto is het al een heel eind rijden.quote:Op donderdag 24 september 2015 19:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
Kijken of er nog mensen zijn met tips!
We zijn 9 dagen in Los Angeles in Oktober waarvan we een paar dagen al dingen te doen hebben...maar ook een paar dagen waarop we nog niks hebben gepland.
We hebben geen auto in de stad, maar willen op een van de dagen een dagtrip doen naar een leuke plaats/natuurpark in de buurt. Vinden het niet erg om er met de bus of trein 3/4 over te doen om er te komen. Dan hebben we alsnog de middag om daar rond te dwalen.
Heeft iemand aanraders? We zaten te denken aan Palm Springs of iets dergelijks, maar is dat echt wat?
Heel erg mooi!quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 12:12 schreef Kyran het volgende:
Dit is nog lang niet alles (t/m dag 6 van 23 en maar van één van de twee camera's), maar alvast een begin met wat foto's van de vakantie
https://www.flickr.com/ph(...)ms/72157659655172001
Thanksquote:
Geen camperervaringquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 17:34 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
...
Route aan de hand van bepaalde handige app of website´s samengesteld?
Navi/gps van huis mee en vooraf al reisroutes ingevoerd of tp gewoon eindpunt voor die dag invoeren?
Welke route wil je doen? Met een camper door grote steden rijden is gewoon een ramp.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 17:34 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Meer mensen ervaring met camper reis door west usa? Genoeg aanbod rv campings om niet vooraf te hoeven reserveren? Periode begin t/m eind juni 2016.
Route aan de hand van bepaalde handige app of website´s samengesteld?
Navi/gps van huis mee en vooraf al reisroutes ingevoerd of tp gewoon eindpunt voor die dag invoeren?
wat een prachtige foto's.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 12:12 schreef Kyran het volgende:
Dit is nog lang niet alles (t/m dag 6 van 23 en maar van één van de twee camera's), maar alvast een begin met wat foto's van de vakantie
https://www.flickr.com/ph(...)ms/72157659655172001
Inmiddels ook al wat aardige apps gevonden om rv parken in je buurt te vinden. Was bang dat het er niet zoveel zouden zijn...quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 18:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Geen camperervaring
Route doe ik hier meestal aan de hand van internet en bv. Groene Michelin of andere reisgidsen. Vind een boekje toch wel aardig om te lezen ivm. maximaliseren voorpret.
Routes stop ik niet echt in de navigatie. Wel veel favorieten/waypoints die ik dan aan elkaar rijg, zodat ik een bepaalde route wel moet volgen. Als er in een gebied niet veel wegen zijn maakt het niet veel uit, maar laatste vakantie aan de kust van Maine was een goede ouderwetse kaart nog erg handig om overzicht te houden en tegelijkertijd kleine weggetjes/plaatsjes te vinden.
Willen beginnen in sfo en gaan dan via yosemite terug naar de kust (Monterey en pismo beach) richting La. Van La naar, palm springs, sedona, grand canyon, page, bryce canyon, zion en dan afsluiten in las vegas.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 18:18 schreef Steinerized het volgende:
[..]
Welke route wil je doen? Met een camper door grote steden rijden is gewoon een ramp.
Geen Sequoia?quote:Op zondag 25 oktober 2015 14:02 schreef mammia het volgende:
Wij zijn afgelopen donderdag teruggekomen van 4,5 week in de USA. 1 week NY en 3,5 week rondje LA - Sedona - Grand Canyon - Page - Monument Valley - Arches NP - Capitol Reef - Bryce - Zion - Las Vegas - Lone Pine - Mammoth Lakes - Yosemite - San Francisco - Carmel - Oceano - Malibu met een RV gehuurd bij road bear.
We hebben fantastisch weer gehad (slechts 1 dag regen) en wat een fantastische dingen gedaan en gezien. Van tevoren heb ik alle campings geboekt. Persoonlijk vond ik dit prettig, maar ik denk dat dit persoonlijk is en gewoon doen wat jij fijn vindt. Het nadeel is dat je niet (of lastiger) ergens langer of korter kan blijven. Dat is een keuze, maar hebben wij geaccepteerd.
Iedereen die nog moet gaan kan ik het najaar (september/oktober) aanraden. De parken waren vele malen rustiger dan ik las op fora en websites en het weer was eigenlijk op de meeste plaatsen rond de 20/25 graden. Soms iets erboven en soms iets eronder. Het nadeel is dat de activiteiten op sommige parken minder zijn (in ieder geval voor de maand oktober). Houdt hier rekening mee en zoek dit van tevoren uit zodat je niet verrast wordt.
Prima oplossing voor San Francisco en Las Vegas.quote:Op zondag 25 oktober 2015 12:14 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Willen beginnen in sfo en gaan dan via yosemite terug naar de kust (Monterey en pismo beach) richting La. Van La naar, palm springs, sedona, grand canyon, page, bryce canyon, zion en dan afsluiten in las vegas.
In san fransisco doen we dan eerst 2 hotel overnachtingen om de stad te zien en halen daarna de camper op. In las vegas doen we ook weer 2 hotelovernachtingen als we camper ingeleverd hebben.
Zitten dus alleen met die camper in la, maar hoorde dat 1 nacht daar sowieso genoeg is.
Volgens mij is er geen passagierstrein tussen LA en LV. Er zijn wel plannen voor; maar nu verwijst de Amtrak site je bv. naar het Greyhound station in LV.quote:Op zondag 25 oktober 2015 14:14 schreef icloud het volgende:
Weet iemand of er een treinverbinding is tussen la en las vegas? Op sommige sites lees ik over de amtrak andere hebben het over de x train, wat is de actuele situatie?
Waarom Fresco en Bakersfield? Je kan beter via Death Valley naar Las Vegas toe rijden. Scheelt je weer een dag.quote:Op zondag 25 oktober 2015 14:58 schreef ReMcOrE het volgende:
wij gaan volgend jaar augustus/september in 18 nachten met een huurauto de volgende route doen:
3 overnachtingen in Los Angeles
1 overnachting in Pismo Beach
3 overnachtingen in San Francisco
1 overnachting in South Lake Tahoe
1 overnachting in Fresno
1 overnachting in Bakersfield
3 overnachtingen in Las Vegas
1 overnachting in Page
1 overnachting in Lake Havasu
2 overnachtingen in San Diego
1 overnachting in Hawthorne
en daarna nog lekker 4 nachten Hawaï![]()
![]()
![]()
Ik zou die vier dagen Hawaii eigenlijk gebruiken om meer te zien eerder in je reis. Hawaii is geweldig (wij zitten daar momenteel voor een maand) maar 4 nachten zou voor mij echt te weinig zijn. Het is best wel wat uren extra vliegen en in 4 dagen tijd kan je gewoon erg weinig zienquote:Op zondag 25 oktober 2015 14:58 schreef ReMcOrE het volgende:
wij gaan volgend jaar augustus/september in 18 nachten met een huurauto de volgende route doen:
1 overnachting in Fresno
1 overnachting in Page
![]()
![]()
Thanksquote:Op zondag 25 oktober 2015 11:55 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
wat een prachtige foto's.
1 nacht LA? Hangt er vanaf wat je wil doen, maar erg kort hoor. Als je echt maar 1 nacht wil doen zou ik op de fiets van Santa Monica naar South Bay en weer terug gaan, zie je in ieder geval de beach cities.quote:Op zondag 25 oktober 2015 12:14 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Willen beginnen in sfo en gaan dan via yosemite terug naar de kust (Monterey en pismo beach) richting La. Van La naar, palm springs, sedona, grand canyon, page, bryce canyon, zion en dan afsluiten in las vegas.
In san fransisco doen we dan eerst 2 hotel overnachtingen om de stad te zien en halen daarna de camper op. In las vegas doen we ook weer 2 hotelovernachtingen als we camper ingeleverd hebben.
Zitten dus alleen met die camper in la, maar hoorde dat 1 nacht daar sowieso genoeg is.
Vind ik ook. Wij hadden maar 2 nachten en we hebben érg ons best moeten doen om toch veel te zien:quote:Op maandag 26 oktober 2015 20:50 schreef Jabberwocky het volgende:
1 nacht LA? Hangt er vanaf wat je wil doen, maar erg kort hoor.
Nog steeds een baasquote:Op zondag 25 oktober 2015 14:58 schreef ReMcOrE het volgende:
1 overnachting in Fresno
1 overnachting in Page
![]()
![]()
Per persoon?quote:Op woensdag 18 november 2015 14:22 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Ik zit wat rond te kijken voor een roadtrip komende zomer. Nu vallen de prijzen van de vliegtickets me eigenlijk toch wat tegen. Gaan ze nog hoedjoper worden dan ¤1000 of hoef ik dat niet te verwachten. (Waarschijnlijk LA dus)
Yea. Al kwam ik nu ook iets van ¤850 tegen, dus who knowsquote:Op woensdag 18 november 2015 20:37 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Per persoon?![]()
Wij boekten in februari 2015 onze vliegtickets voor september 2015: retour Düsseldorf - LAX, rechtstreekse vluchten, 2 personen voor ¤1487. Dit was met Air Berlin.
Je zei zomer: kijk ook goed naar het prijsverschil tussen juli/augustus en september (als je niet aan hele specifieke dagen vastzit).quote:Op zaterdag 21 november 2015 16:17 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Yea. Al kwam ik nu ook iets van ¤850 tegen, dus who knows
Klopt, heb ik gezien inderdaad. Moet erna afstuderen dus zal in september in ieder geval wel weer in NL moeten zijnquote:Op zaterdag 21 november 2015 16:23 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Je zei zomer: kijk ook goed naar het prijsverschil tussen juli/augustus en september (als je niet aan hele specifieke dagen vastzit).
quote:Op zondag 29 november 2015 20:27 schreef Iemand91 het volgende:
Air New Zealand zal morgen 100 retourtickets van London Heathrow naar Los Angeles verkopen voor £199 / ¤282.
Heenvlucht op 1-3, 8-9 februari 2016
Terugvlucht 8-11, 15-17 februari 2016.
Verkoop start morgen (Cyber Monday) om 10 uur (dus ik gok 'onze' 11 uur) en eindigt om 23:59 uur.
Maar ga er maar van uit dat de tickets binnen luttele seconden/minuten verkocht zijn.
Welke Airbnb hadden jullie in LA?quote:Het hielp dat onze Airbnb strategisch gelegen was in de heuvels van Hollywood.
Kijk vooral even of je het geld er voor over hebt om echt in het centrum te willen zitten. Prijzen zijn inderdaad erg fors.quote:Op maandag 7 december 2015 15:10 schreef ridsel het volgende:
Weet er iemand een goed hotel in San Francisco?
We willen graag nog 4 nachten SF doen op het einde van onze reis, maar wat zijn de hotels daar allemaal duur zeg.
Ik heb begin dit jaar in Hotel Stratford gezeten op de hoek van Union squarequote:Op maandag 7 december 2015 15:10 schreef ridsel het volgende:
We willen graag nog 4 nachten SF doen op het einde van onze reis, maar wat zijn de hotels daar allemaal duur zeg.
Als je wat wilt besparen kun je naar de east-bay gaan (berkeley / oakland), half uurtje met de bart en je bent midden in centrum san fransisco, als je tot laat in de stad blijft is een uber ongeveer 35 van de city naar east bay.quote:Op maandag 7 december 2015 15:10 schreef ridsel het volgende:
Wacht maar tot je moet betalen voor het parkerenquote:Op maandag 7 december 2015 15:10 schreef ridsel het volgende:
Wij zaten in het Mayflower hotel. Betaalbaar, in het centrum en gratis parkerenquote:Op maandag 7 december 2015 15:10 schreef ridsel het volgende:
Volgens mij kwamen wij op LA uit omdat daar redelijk goedkope vliegtickets voor te vinden waren. Wat verder kan verschillen per stad is het aanbod qua huurauto's (type, prijs, de kleine lettertjes).quote:Op zaterdag 26 december 2015 17:25 schreef Landgeld het volgende:
Op basis waarvan bepalen jullie de beste West-kust route?
Je kan starten in Las Vegas, LA, San Fran ...
Zijn er voordelen / nadelen aan de verschillende opstartpunten of is het puur een persoonlijke keuze?
Ik bepaalde het op basis van de kosten van de vliegtickets en de huurauto. Mijn vakantie begon in SF, omdat dat (1) het goedkoopste was en (2) je daar een paar dagen lopend / met het OV kunt doorbrengen om even over de jetlag heen te komen, voordat je gaat autorijden.quote:Op zaterdag 26 december 2015 17:25 schreef Landgeld het volgende:
Op basis waarvan bepalen jullie de beste West-kust route?
Je kan starten in Las Vegas, LA, San Fran ...
Zijn er voordelen / nadelen aan de verschillende opstartpunten of is het puur een persoonlijke keuze?
Je vraag uit een ander topic even hierheen gehaald.quote:Op vrijdag 25 december 2015 09:07 schreef bambino het volgende:
We willen tussen Vegas en SF naar een van de parken, Sequoia/Death Valley/Yosemite.
Welke van die drie is het mooiste? En op welk punt van de trip kun je daar het beste naar toe (het is allemaal om namelijk), tussen Vegas en LA of tussen LA en SF?
Pardon? Ik weet dat smaken verschillen maar dit is niet echt goed advies geven.quote:Op maandag 28 december 2015 02:45 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Je vraag uit een ander topic even hierheen gehaald.
Ik ben afgelopen september/oktober in alle 3 van deze parken geweest. Welke het mooiste was? Ze zijn totaal niet met elkaar te vergelijken, allemaal hebben ze iets unieks te bieden:
- Yosemite: de grootste uitdaging (Half Dome beklommen).
- Death Valley: het laagste punt in Noord-Amerika (Badwater Basin) en de hoogste temperaturen in de VS.
- Sequoia: de grootste boom ter wereld (General Sherman).
Als je weinig tijd hebt zou ik Yosemite niet kiezen.
Hebben jullie die bezoeken op voorhand geboekt of ter plaatse?quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:15 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Vind ik ook. Wij hadden maar 2 nachten en we hebben érg ons best moeten doen om toch veel te zien:
Vrijdag: over Sunset Blvd gereden tot in Bel Air en terug, op de Walk of Fame rondgelopen, zonsondergang gezien vanaf Griffith Observatory.
Zaterdag: Paramount studio tour gedaan, college football wedstrijd bezocht: UCLA vs. Arizona St. in de Rose Bowl.
Zondag: Universal Studios Hollywood bezocht (alle shows gezien!), via Venice Beach naar LAX ().
Het hielp dat onze Airbnb strategisch gelegen was in de heuvels van Hollywood.
Het probleem zit hem bij mij in de afstand.quote:Op maandag 28 december 2015 08:13 schreef maerk het volgende:
[..]
Pardon? Ik weet dat smaken verschillen maar dit is niet echt goed advies geven.![]()
Qua natuurschoon, diversiteit en uniekheid staat Yosemite ver bovenaan, zeker in vergelijking tot Death Valley en Sequoia. De bomen van Sequoia vindt je ook in Mariposa grove, en Sequoia heeft i.m.o. niet veel meer te bieden. Death Valley vond ik zelf ook fantastisch omdat het uniek is in vergelijking tot alle 'groene' natuurparken. Maar moest ik kiezen tussen Yosemite en Death Valley, dan was het ook wel duidelijk. Ook als je wat minder ruim in de tijd zit.
kerel, jij ook naar Amerika?quote:Op maandag 28 december 2015 10:32 schreef bambino het volgende:
[..]
Op dit moment is dit de planning:
https://goo.gl/maps/rjNJHx6aXc72
Je route gaat nu door Sequoia National Forest, maar de Giant Sequoia bomen staan in Sequoia National Park. Dat ligt nog zo'n 3 uur rijden verder naar het noorden: https://goo.gl/maps/e6XXowxt2GL2quote:Op maandag 28 december 2015 10:32 schreef bambino het volgende:
[..]
Het probleem zit hem bij mij in de afstand.
M.a.w. haal ik het om een extra dag uit te trekken om naar Yosemite te gaan.
Ik ben niet van plan deze trip nog een keer te maken in de komende xx jaar, dus het liefste ga ik naar alle 3.
Op dit moment is dit de planning:
https://goo.gl/maps/rjNJHx6aXc72
Vanaf Vegas naar LA kan ik dus omrijden om zowel Death Valley als Sequioa te bekijken.
Yosemite is vanuit SF 3 uur heen en 3 uur terug.
Plus dat je daar ook rond wil lopen.
Een grote beklimming is overigens niets voor mij, dat houdt ik simpel weg niet vol.
Om het waard te maken moet je haast al 2 dagen uittrekken. Dag 1 er heen, hele dag daar rond lopen, ergens daar slapen, volgende ochtend terug.
Zie de post van bambino hierboven, als je een park wil bezoeken als dagtripje of onderweg van A naar B wil meepakken, is Yosemite gewoon minder geschikt.quote:Op maandag 28 december 2015 08:13 schreef maerk het volgende:
Pardon? Ik weet dat smaken verschillen maar dit is niet echt goed advies geven.
Oeh, als hij LA laat vallen kan hij wél van A naar B door Yosemite, via de Tioga Road.quote:Op maandag 28 december 2015 13:55 schreef papernote het volgende:
Persoonlijk zou ik SF -> Yosemite -> Sequoia -> Death Valley -> Las Vegas doen; en LA overslaan. Ik vond het geen leuke stad en de parken veel mooier, maar dat is wel persoonlijk natuurlijk.
De wedstrijd hebben we van tevoren via de officiële site van het team (UCLA) geboekt, dit linkt door naar de site van Ticketmaster (zelfde principe als concertkaartjes in Nederland). Paramount & Universal hebben we op de dag zelf besloten, ook geboekt via de officiële sites.quote:Op maandag 28 december 2015 09:47 schreef ridsel het volgende:
Hebben jullie die bezoeken op voorhand geboekt of ter plaatse?
En op welke manier de football wedstrijd gevonden en bezocht? Ik wil zeker ook eens nr de football en eventueel basketball ook gaan.
Basketball kunnen we misschien in SF doen...
Jupquote:Op maandag 28 december 2015 11:30 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
kerel, jij ook naar Amerika?wanneer staat de reis gepland?
Hmm dat maakt het toch weer moeilijker.quote:Op maandag 28 december 2015 13:55 schreef papernote het volgende:
[..]
Je route gaat nu door Sequoia National Forest, maar de Giant Sequoia bomen staan in Sequoia National Park. Dat ligt nog zo'n 3 uur rijden verder naar het noorden: https://goo.gl/maps/e6XXowxt2GL2
Persoonlijk zou ik SF -> Yosemite -> Sequoia -> Death Valley -> Las Vegas doen; en LA overslaan. Ik vond het geen leuke stad en de parken veel mooier, maar dat is wel persoonlijk natuurlijk.
Als je voor de parken en studios gaat, dan moet je wel naar LA. Of je moet een tussenstop in Orlando makenquote:Op maandag 28 december 2015 14:37 schreef bambino het volgende:
[..]
Hmm dat maakt het toch weer moeilijker.
Ik heb Vegas-LA-SF al eens gedaan en ik ben het absoluut met je eens. LA was geen mooie stad.
De toeristen attracties zijn ff leuk maar dat is het ook, Beverly Hills, Hollywood, Walk of Fame en de studio's.
Maar ik ga met een vriend die juist die dingen graag wilt zien. En aangezien ik vorige keer niet de studio's bezocht heb kan ik dat nu wel doen.
Wat het gewoon echt klote maakt is Sequioa. Die kun je maar van 1 kant benaderen. Je moet of via het Noorden (Polly Dome) of via het Zuiden (Bakersfield).
Dus ik ga voorstellen om die Sherman over te slaan, kost gewoon echt veel tijd alleen voor "een boom".
Als je na gaat dat we tijdens deze trip al de Grand Canyon, Rockies, Death Valley en Yosemite gaan bekijken lijkt me die paar extra bomen niet een heel groot issue.
Ben dan wel van plan om het andersom te doen en LA als laatste. Ook makkelijker om op te vliegen dus dat scheelt alleen maar.
Dit is de aangepaste versie:
https://goo.gl/maps/c99DbDQuBVm
We hebben een hotel geboekt vlakbij het Hilton voor 1/5 van de prijs van dát hotelquote:Op maandag 7 december 2015 16:49 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Als je wat wilt besparen kun je naar de east-bay gaan (berkeley / oakland), half uurtje met de bart en je bent midden in centrum san fransisco, als je tot laat in de stad blijft is een uber ongeveer 35 van de city naar east bay.
Wil je die 4 dagen vooral in de stad of de omgeving uitchecken (big sur, muir woods, nappa, etc.?)
We gaan in augustus dus dat moet goed gaan.quote:Op maandag 28 december 2015 14:46 schreef papernote het volgende:
[..]
Als je voor de parken en studios gaat, dan moet je wel naar LA. Of je moet een tussenstop in Orlando maken.
Yosemite is erg mooi. Het zou zonde zijn als je moet haasten en kort in zowel Yosemite als Sequoia bent, dan kun je beter wat langer in Yosemite blijven. Ik vond het prachtig om langs de watervallen te hiken.
Ik weet niet wanneer je gaat, maar kijk goed naar de seizoens-opening van de Tioga Pass. Die gaat pas in mei/juni open vanwege de sneeuw en sluit in november: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm Bij mij was de Tioga Pass dicht en moesten we omrijden via Bakersfield (wel Sequoia meegepakt toen).
Hou bij Sequoia rekening dat je verplicht sneeuwkettingen mee moet nemen (soms ook in de zomer): http://www.nps.gov/seki/planyourvisit/winter_driving.htm Die kun je huren in het stadje (als je op tijd bent). De zuidelijke route is (dacht ik) niet toegankelijk met campers.quote:Op maandag 28 december 2015 15:16 schreef bambino het volgende:
[..]
We gaan in augustus dus dat moet goed gaan.
Heb even gebeld met die vriend van me en hij wil perse ook Sequoia zien. Dus de route is iets aangepast.
Het is nu dit:
https://goo.gl/maps/T1y6q6XFAEF2
Hmm ok. Ik neem aan dat we dat wel na kunnen vragen een paar dagen voor we die kant op vertrekken.quote:Op maandag 28 december 2015 15:25 schreef papernote het volgende:
[..]
Hou bij Sequoia rekening dat je verplicht sneeuwkettingen mee moet nemen (soms ook in de zomer): http://www.nps.gov/seki/planyourvisit/winter_driving.htm Die kun je huren in het stadje (als je op tijd bent). De zuidelijke route is (dacht ik) niet toegankelijk met campers.
Nice! Sowieso een koelkast op je kamer is zo fijnquote:Op maandag 28 december 2015 15:57 schreef motorbloempje het volgende:
Hostel geboekt vlakbij Union Square, waar ook de conferentie is waar ik heen moet. Het is aan de overkant. 50 meter lopen![]()
We betalen nu 413 pond voor twee personen voor 5 nachten en hebben een eigen toilet/badkamer, een magnetron en een koelkast waardoor we ook nog wat op eten kunnen besparen. In het hilton zelf hadden we voor 1200 pond kunnen verblijven...
zonder koelkast en magnetron
Heb je een beperkt congres-budget en/of moet je het deels zelf betalen?quote:Op maandag 28 december 2015 15:57 schreef motorbloempje het volgende:
Hostel geboekt vlakbij Union Square, waar ook de conferentie is waar ik heen moet. Het is aan de overkant. 50 meter lopen![]()
We betalen nu 413 pond voor twee personen voor 5 nachten en hebben een eigen toilet/badkamer, een magnetron en een koelkast waardoor we ook nog wat op eten kunnen besparen. In het hilton zelf hadden we voor 1200 pond kunnen verblijven...
zonder koelkast en magnetron
Beperkt budget en deels zelf betalen ja. Althans, heb 950 pond, maar moet daar ook nog een vlucht uithalenquote:Op maandag 28 december 2015 16:26 schreef papernote het volgende:
[..]
Heb je een beperkt congres-budget en/of moet je het deels zelf betalen?
Ben op NYC (5 dagen jaar of 10 geleden) zelfs nog nooit in de VS geweest.quote:Op maandag 28 december 2015 16:23 schreef Diconnected het volgende:
[..]
Nice! Sowieso een koelkast op je kamer is zo fijn![]()
Ben je wel eens eerder in SF geweest?
Mooie routequote:Op maandag 28 december 2015 15:16 schreef bambino het volgende:
[..]
We gaan in augustus dus dat moet goed gaan.
Heb even gebeld met die vriend van me en hij wil perse ook Sequoia zien. Dus de route is iets aangepast.
Het is nu dit:
https://goo.gl/maps/T1y6q6XFAEF2
Gaaf hoor. Ik heb zo'n heimweequote:Op maandag 28 december 2015 16:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Beperkt budget en deels zelf betalen ja. Althans, heb 950 pond, maar moet daar ook nog een vlucht uithalen![]()
Maar aangezien we de vlucht(en) ook gaan gebruiken voor een vakantie valt het allemaal wel mee
[..]
Ben op NYC (5 dagen jaar of 10 geleden) zelfs nog nooit in de VS geweest.
We zitten er aan te denken om de overige twee weken een RV te huren met een max van 100mijl per dag en dan via gratis campsites (al wat geweldige locaties/websites gevonden) de boel te verkennen. Geen grote steden voor ons sowieso, op SF na omdat de conferentie daar isWe hebben hier zelf ook een campervan, vinden dat leuk
helaas kan 'ie niet mee
![]()
Ohhh dan kom je langs al mijn genoemde steden hahaquote:Op maandag 28 december 2015 18:15 schreef motorbloempje het volgende:
We willen uiteindelijk via wat natuurschoon in LA aanbelanden voor een dagje (of twee) en dan via de kustweg weer terug omhoog
nice!quote:Op maandag 28 december 2015 14:37 schreef bambino het volgende:
[..]
Jup
Wordt mijn 6e keer overigens![]()
Als het enigszins kan wil ik elke 2 jaar er heen.
Planning is augustus en dan 21-24 dagen (moet nog even uitrekenen of 24 nodig zal zijn).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |