Je zou nog een kleine omweg kunnen maken via Joshua Tree, vond ik een mooi park om doorheen te rijden. Vanuit Death Valley zou je ook nog kunnen kiezen om naar het Noorden te rijden. Je mist dan Kings Canyon en Sequoia national park, maar je kunt wel naar Mono lake, Bodi en via de Tioga Pass naar Yosemite rijden. Wij hebben dat niet gedaan (en hebben jouw route gevolgd) maar zijn daarna een dag extra kwijt geweest om Tioga pass en Bodie te bezoeken.quote:Op dinsdag 14 april 2015 23:07 schreef wormtrein het volgende:
Ik moet mezelf ook maar even melden in dit topic. Ik ben aan het nadenken over een reis naar het Westen van de USA, maar heb een beetje moeite om een keuze te maken voor de route. Ik heb tot nog toe alleen de grote steden aan de Oost kust gezien en wil graag een eerste indruk krijgen van de westkant.
Ik weet dat het gebied in het Zuid-Westen het bekendste rondje is, en ik denk dat daar ook in een korte tijd veel verschillende dingen te zien zijn die samen een hele mooie vakantie vormen. Toch trekt bijvoorbeeld ook de Noord-West kust me, en ben ik heel benieuwd naar bijvoorbeeld Yellowstone. Zijn er hier mensen die zo'n zelfde soort afweging al eens eerder hebben gemaakt?
Ik ben van plan om ~3 weken te gaan in september dit jaar, en ik heb op internet een rondje gevonden dat ik op dit moment zou willen overwegen te rijden als ik voor het Zuid-Westen ga (met daar nog Death Valley aan toegevoegd):
[ afbeelding ]
Maar dan heb je het stuk boven LA overgeslagen? Anders ben je echt alleen maar aan het rijden. Wij hebben ruim 5000km gereden in 4 weken. Met Yellowstone erbij zou dat 7000km zijn geweest en een paar dagen die je kwijt bent die je ergens anders kan besteden. Het ligt gewoon net iets teveel uit de route. Maar als je het er voor over hebt dan moet je het sowieso doen natuurlijkquote:Op woensdag 15 april 2015 22:50 schreef Spees_Eend het volgende:
Nou ja wij hebben het dus wel gedaan, 3 weken Y + ZW. En dan met Zion, Bryce, DV, Page, LA en LV. Dat was prima te doen en hebben nergens gehaast. Ik zou er dan eerder voor kiezen om Page of Yosemite te skippen en Y erbij te doen. Hoe mooi ik die twee ook vind. T is maar net hoe je het ziet, je kunt het ook zonde vinden om Y over te slaan.
Ik heb ook heel lang volgehouden dat wij naar Yellowstone gingen, totdat ik ging uitrekenen hoeveel km rijden het was en hoeveel uur per dag ik zou moeten rijden om dat te doenquote:Op woensdag 15 april 2015 22:43 schreef MaJo het volgende:
Wij wilden ook heel graag naar Yellowstone maar we hebben besloten om het niet te doen omdat het ten koste zou gaan van alles ten zuiden en westen van Vegas. Ik denk dat een reis door het zuidwesten met Yellowstone bijna niet mogelijk is tenzij je er meer dan 4 weken de tijd voor hebt, of je moet bepaalde dingen skippen.
Dat was precies ook onze redenering, als we dan naar Yellowstone en omgeving gaan dan willen we minstens een week. Volgende keer willen we een rondje Vancouver - Seattle - Portland - Yellowstone - Calgary - Vancouver doen (ruwweg). Maar eerst nog maar eens sparenquote:Op woensdag 15 april 2015 23:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik heb ook heel lang volgehouden dat wij naar Yellowstone gingen, totdat ik ging uitrekenen hoeveel km rijden het was en hoeveel uur per dag ik zou moeten rijden om dat te doenDaarnaast is Yellowstone echt een plek waar ik een week zou willen blijven. Het is zo groot en er is zoveel te zien en het is niet echt op loopafstand van een bepaald punt (wat bij Yosemite veel minder is).
Volgende keer zijn we van plan om te vliegen op Seattle en dan een rondje northwest te doen (Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming, noorden van Utah). Nog zoveel te doen/zien daar.
Je hebt Olympic National Park, Glacier National Park, Going to the Sun Road, Route 101, Yellowstone, Grand Teton, Craters of the Moon .... genoeg om ook 3 weken mee te vullen waarvan een volle week in Yellowstone/Grand Teton
Ik heb een goede gevonden, gelijk getest.quote:
In principe 3 uur. Wat later kan ook wel; maar ik mis liever een TV-uitzending dan een vliegtuig.quote:Op vrijdag 24 april 2015 12:28 schreef Houniet het volgende:
Ik ga morgen, hoe laat aanwezig zijn voordat de vlucht opstijgt? Ik kan niet echt verplichte tijden vinden.
Goeie reis trouwensquote:U kunt ook inchecken op de luchthaven bij de balie van de betreffende luchtvaartmaatschappij. Houdt u er rekening mee dat dit meer tijd kan kosten dan vooraf inchecken. Als algemene richtlijn adviseren wij de volgende inchecktijden:
Europese bestemming minimaal 2 uur voor de vertrektijd
Bestemming buiten Europa minimaal 3 uur voor de vertrektijd.
In Duitsland is alles veel efficënterquote:Op vrijdag 24 april 2015 12:36 schreef Houniet het volgende:
Ik vertrek met Air Berlin vanaf Dusseldorf.
Moet toch op site maatschappij of vliegveld staan.quote:Op vrijdag 24 april 2015 12:41 schreef Houniet het volgende:
Ik heb ook al online ingechecked, dat scheelt ook alweer. Moet alleen de koffer droppen.
het inchecken is meestal niet het probleem eerder dat je door de douane moet en het boarden. bij vluchten naar de V.S. wordt je dan persoonlijk bevraagd. (heb je zelf je koffer ingepakt etc)quote:Op vrijdag 24 april 2015 12:41 schreef Houniet het volgende:
Ik heb ook al online ingechecked, dat scheelt ook alweer. Moet alleen de koffer droppen.
http://www.dus.com/de-de/(...)eck-in-informationenquote:In der Regel empfehlen Airlines ihren Fluggästen zwischen 90 und 120 Minuten vor dem Abflug einzuchecken. Die Check-in-Zeit variiert jedoch von Fluggesellschaft zu Fluggesellschaft und hängt auch vom Flugziel ab. Daher ist es ratsam, sich vor Reiseantritt bei der Airline zu informieren. Für Nonstopflüge in die USA sollten Sie etwas mehr Zeit einplanen. Die meisten Airlines schließen zudem ihre Check-in-Schalter 30 Minuten vor der geplanten Abflugzeit.
Goede reis alvast en heel veel plezier!quote:Op vrijdag 24 april 2015 12:41 schreef Houniet het volgende:
Ik vlieg ook met Airberlin, in 1 van de PDFjes (APIS – Advanced Passenger Information) staat:quote:
quote:Please arrive early (no later than three hours prior to departure) at Check-in so that the
required entry data can be recorded!
Ik heb hem gelopen met gehuurde schoenen (halfhoog) en neopreen sokken + een stok. Dat vond ik wel erg fijn. Veel hangt af van de waterhoogte en de duur van je wandeling.quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:06 schreef Kyran het volgende:
MaJo heb jij toevallig "the Narrows" gelopen in Zion? Alle informatie die ik kan vinden over wat voor schoenen je nodig hebt is zo tegenstrijdig. De ene zegt "loop het lekker op blote voeten" een ander vind tennisschoenen al best en weer een ander zegt dat je echt speciale schoenen nodig hebt met veel profiel en stevigheid rondom enkels.
Ik weet dat ze in de buurt van Zion schoenen verhuren, maar we komen best vroeg aan en dan zijn de meeste winkels niet eens open. Willen al vroeg Angels Landing lopen en dan in de middag een stukje van Narrows doen
nadat je angels landing hebt gelopen is het goed mogelijk om met de bus terug te gaan naar het bezoekerscentrum en daar om daar die schoenen te huren om vervolgens naar de narrows te gaan. de afstanden zijn in Zion niet zo heel groot.quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:33 schreef Kyran het volgende:
Wandelstokken en neoprene sokken hebben we, dus dat komt goed. Echt jammer dat die winkels pas om 08:00 open zijn, want iedereen is zo positief over de gehuurde schoenen.
Dat vond ik moeilijk in te schatten en dacht dat het niet handig zou zijn of teveel tijd zou kosten. Enig idee hoeveel tijd het kost om met de bus van Angels Landing naar Visitors Center te gaan (wachttijd niet meegerekend)?quote:Op dinsdag 28 april 2015 13:12 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
nadat je angels landing hebt gelopen is het goed mogelijk om met de bus terug te gaan naar het bezoekerscentrum en daar om daar die schoenen te huren om vervolgens naar de narrows te gaan. de afstanden zijn in Zion niet zo heel groot.
volgens mij is dat hele stuk waar de bussen op rijden niet meer dan 15 km en angels landing licht ongeveer op de helft van dat stukquote:Op dinsdag 28 april 2015 13:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat vond ik moeilijk in te schatten en dacht dat het niet handig zou zijn of teveel tijd zou kosten. Enig idee hoeveel tijd het kost om met de bus van Angels Landing naar Visitors Center te gaan (wachttijd niet meegerekend)?
Fijn! Veel plezier nog!!quote:Op zaterdag 2 mei 2015 04:04 schreef Houniet het volgende:
Onze reis is super tot nu toe. Nu bij Grand Canyon
alle jezus wat mooi!
Genieten! Nog heel veel plezier en goed om te horen dat het allemaal bevaltquote:Op zaterdag 2 mei 2015 04:04 schreef Houniet het volgende:
Onze reis is super tot nu toe. Nu bij Grand Canyon
alle jezus wat mooi!
Ik deed het in leren laarzen en mijn broer deed het in standaard gympies. Je hebt er echt geen speciale schoenen ervoor nodig. Blootsvoets zou ik echter wel afraden.quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:06 schreef Kyran het volgende:
MaJo heb jij toevallig "the Narrows" gelopen in Zion? Alle informatie die ik kan vinden over wat voor schoenen je nodig hebt is zo tegenstrijdig. De ene zegt "loop het lekker op blote voeten" een ander vind tennisschoenen al best en weer een ander zegt dat je echt speciale schoenen nodig hebt met veel profiel en stevigheid rondom enkels.
Ik weet dat ze in de buurt van Zion schoenen verhuren, maar we komen best vroeg aan en dan zijn de meeste winkels niet eens open. Willen al vroeg Angels Landing lopen en dan in de middag een stukje van Narrows doen
Goed om te weten, soms zo moeilijk om te bepalen of mensen overdrijvenquote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:41 schreef psychedelicate het volgende:
[..]
Ik deed het in leren laarzen en mijn broer deed het in standaard gympies. Je hebt er echt geen speciale schoenen ervoor nodig. Blootsvoets zou ik echter wel afraden.
Ik heb het met mijn vans aan gedaan, mijn vriend met oude nikes. We hadden slippers mee genomen voor daarna, met natte schoenen rondlopen is niet zo prettigquote:Op dinsdag 28 april 2015 12:06 schreef Kyran het volgende:
Wij waren er eind oktober en we hadden absoluut geen stok nodig i.v.m. de stroming. Zal wel aan het seizoen gelegen hebben of zo.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 23:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb het met mijn vans aan gedaan, mijn vriend met oude nikes. We hadden slippers mee genomen voor daarna, met natte schoenen rondlopen is niet zo prettigBlote voeten is geen optie omdat er veel stenen liggen maar speciale schoenen zijn echt niet nodig. Wat ik wel aan zou raden is een stok huren! Wij hadden geen stok maar kregen er gelukkig een van iemand die terugkwam en dat is echt onmisbaar want de stroming is vrij sterk. Overigens staan er ter plekke ook wel een paar stokken als je geluk hebt
Ah ok, dat zal zeker verschil maken! Wij waren er eind augustus. Ik vond het water ijskoud trouwens, had je daar geen last van eind oktober?quote:Op zondag 3 mei 2015 12:50 schreef psychedelicate het volgende:
[..]
Wij waren er eind oktober en we hadden absoluut geen stok nodig i.v.m. de stroming. Zal wel aan het seizoen gelegen hebben of zo.
Dat scheelt nogal ja. Lucky you.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:36 schreef maerk het volgende:
Tioga road is al open vanaf vandaag! Dat is extreem vroeg en komt mooi uit voor onze trip.
Mooi dat je het leuk hebt gehad! Sluit je aan bij de club hier..we willen allemaal terugquote:Op donderdag 21 mei 2015 14:13 schreef Houniet het volgende:
Heeft iemand een zak geld? Ik wil terug.
Heeft iemand vrije dagen voor mij en mijn vriendin, ik wil er voor de eerste keer heen!quote:Op donderdag 21 mei 2015 14:13 schreef Houniet het volgende:
Heeft iemand een zak geld? Ik wil terug.
Ik heb de dingen bekeken die ik leuk vond. Even langs de stranden gelopen maar daar liggen 560 zwervers. Dus niet echt mijn ding, als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 06:49 schreef Kyran het volgende:
Houniet, als je een keer tijd/zin hebt is het wel leuk om meer te lezen over je reis
LA was dus niks?
De stad sprak ons gewoon aan eigenlijkquote:Op donderdag 21 mei 2015 14:21 schreef Houniet het volgende:
Wat ga je daar doen dan?
Nieuw Zeeland, mooi hoor. Onze volgende reis. Maar helaas maar 3 weken, 4 krijg ik niet voor elkaar hier.
Haha, leuk!quote:Op woensdag 27 mei 2015 18:30 schreef Houniet het volgende:
Maerk, mag ik jou bedanken. Je hebt zojuist mijn verslag geschreven.
.
Ik heb net een heel album in elkaar gestoken, wat een hels karwei, kiezen uit 2500 prachtige foto's. Ik zal kijken of ik vandaag of morgen nog eens wat kan posten.quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:37 schreef MaJo het volgende:
Pics or it didn't happen Maerk en Houniet
En haten op LALA is een stad waar je een paar dagen de tijd voor moet nemen, het is zo immens groot. De mensen die LA haten hebben er vaak maar 1 of 2 dagen doorgebracht volgens mij. Ik hou van die stad! Zou zo een week teruggaan
Dat is inderdaad waar. Het verschilt natuurlijk wat je als toerist meemaakt, heb je paar leuke ervaringen met locals dan verandert je beeld natuurlijk ook. In steden als Seattle, Portland, San Francisco, en Phoenix had ik dat dus wel, daarnaast hebben deze steden i.m.o wel een eigen karakter, dat mist LA dus inderdaad zoals je zegt als 'conglomeratie' in plaats van 'stad'.quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:14 schreef DestroyerPiet het volgende:
Het probleem met LA is dat het eigenlijk helemaal geen stad is. het is een verzameling stedelijke gebieden die tegen elkaar aan gegroeid zijn.
Hierbij wat foto's, misschien wat standaard locaties maar we hebben er ook zoveel en deze vind ik gewoon mooi:quote:
Ik vond op downtown na alles wat ik gezien heb tofquote:Op donderdag 28 mei 2015 15:52 schreef maerk het volgende:
[..]
Ik heb net een heel album in elkaar gestoken, wat een hels karwei, kiezen uit 2500 prachtige foto's. Ik zal kijken of ik vandaag of morgen nog eens wat kan posten.![]()
We hebben 4 dagen in LA gezeten en echt veel gezien, als ik op het reisschema terugkijk en al die mooie natuur zie snap ik niet waarom daar zoveel LA tussen staat.![]()
Ik heb redelijk wat steden gezien buiten Europa, ook in de VS. Los Angeles is op mij overgekomen als een stad waar je het goed moet hebben om er van te genieten. Beverly Hills, Bell Air, Santa Monica zijn paradijsjes als je portemonnee het toelaat. In de rest van de stad hangt gewoon geen leuke sfeer, veel gemaakte types, je staat overal vast in het verkeer en de stad mist in mijn ogen een echt karakter. Waar het mooi, gezellig en/of goed is, daar is het duur. Venice beach vond ik wel leuk, daar kon ik me echt vermaken. Maar als je daar goed rondkijkt is ook dat alleen maar een commerciële bedoeling geworden.
Ik zou graag een argumentatie horen voor de stad LA, ik ben benieuwd wat ik dan gemist heb.
Dat kloptquote:Op donderdag 28 mei 2015 16:14 schreef DestroyerPiet het volgende:
Het probleem met LA is dat het eigenlijk helemaal geen stad is. het is een verzameling stedelijke gebieden die tegen elkaar aan gegroeid zijn.
Fantastische foto'squote:Op donderdag 28 mei 2015 21:26 schreef maerk het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waar. Het verschilt natuurlijk wat je als toerist meemaakt, heb je paar leuke ervaringen met locals dan verandert je beeld natuurlijk ook. In steden als Seattle, Portland, San Francisco, en Phoenix had ik dat dus wel, daarnaast hebben deze steden i.m.o wel een eigen karakter, dat mist LA dus inderdaad zoals je zegt als 'conglomeratie' in plaats van 'stad'.
[..]
Hierbij wat foto's, misschien wat standaard locaties maar we hebben er ook zoveel en deze vind ik gewoon mooi:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]