Ik heb net vorige maand de reis genaakt die jij nu opsomt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:46 schreef Spaulding het volgende:
M'n vriendin en ik zouden graag volgend jaar mei/juni een 3/3,5 weekse reis willen maken naar Zuidwest Amerika.
Op dit moment nog heel erg aan het ori๋nteren, maar het zal een redelijk gangbare reis worden:
SF - Yosemite - Death Valley - LV - Zion - Monument Valley - Grand Canyon - LA
Dit zal het denk ik in grote lijnen worden, misschien wat parken extra en misschien nog de reis van LA naar SF..
Maar twijfel erg of nu een camper lekkerder is of een auto huren? Wat zijn jullie ervaringen hierin?
Wij moeten de reis nog maken, maar ook heel lang getwijfeld over camper of auto. Uiteindelijk voor auto gekozen. Wij gaan een iets groter "rondje" rijden en huren ook ergens twee dagen een Jeep om in de Canyonlands te kunnen rijden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:46 schreef Spaulding het volgende:
M'n vriendin en ik zouden graag volgend jaar mei/juni een 3/3,5 weekse reis willen maken naar Zuidwest Amerika.
Op dit moment nog heel erg aan het ori๋nteren, maar het zal een redelijk gangbare reis worden:
SF - Yosemite - Death Valley - LV - Zion - Monument Valley - Grand Canyon - LA
Dit zal het denk ik in grote lijnen worden, misschien wat parken extra en misschien nog de reis van LA naar SF..
Maar twijfel erg of nu een camper lekkerder is of een auto huren? Wat zijn jullie ervaringen hierin?
Hangt er een beetje van af wat je zelf wil natuurlijk. De ene vindt het juist super fijn om nergens aan vast te zitten en kijken wel waar ze uitkomen en de andere wil van te voren alles regelen om zo weinig mogelijk verassingen tegen te komen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:41 schreef Spaulding het volgende:
Thanks allen tot zover voor de reacties.
In het geval van auto: boeken jullie alle hotels al van te voren?
Door de steden neig ik ook naar een auto maarja een camper heeft ook duidelijke voordelen!
Meestal reserveer ik hotel op aankomstdag en voor de nacht voor vertrek. Verder moet je goed rekening houden met weinig beschikbare hotels op sommige plaatsen. Omdat het druk is (Yellowstone NP), of omdat er weinig hotels zijn (Bryce NP) Meeste regel ik 1 dag vooruit via Ipadje of foon; hou niet van rondtuffen om 2100 uur en nog een bed te moeten regelen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:41 schreef Spaulding het volgende:
Door de steden neig ik ook naar een auto maarja een camper heeft ook duidelijke voordelen!
http://www.igismap.com/8-(...)aps-classic-old-map/quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:02 schreef Kyran het volgende:
...
Edit: Weet iemand trouwens een site waar je je gehele roadtrip op een kaart kunt "afbeelden". Bij Google Maps is het onmogelijk omdat er een maximaal aantal stops toegevoegd kan worden.
Ja, voor deze trip wel gedaan, omdat veel accomodaties in het hoogseizoen snel vol zitten, met name in de parken zelf.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:41 schreef Spaulding het volgende:
Er zijn tegenwoordig steeds meer freeways waar je 80 mag, onder andere de I-70.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 13:56 schreef CoExist het volgende:
[..]
Afstanden zijn redelijk groot en je mag maximaal 65 MPH rijden. Dat is gelijk aan 105 KM/U.
"de roadtrip movie", welke is dat?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 12:32 schreef Houniet het volgende:
Ah men, gisteren weer de roadtrip movie gekeken, ik wil terug!
Ik gok de film van zijn eigen roadtripquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:37 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
"de roadtrip movie", welke is dat?
Wij hebben o.a. Thelma & Louise gekeken als voorpret, nog 4 weken!
Beavis And Butthead Do Americaquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:37 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
"de roadtrip movie", welke is dat?
Wij hebben o.a. Thelma & Louise gekeken als voorpret, nog 4 weken!
3 Punten.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 16:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik gok de film van zijn eigen roadtrip
Ik moet hem nog steeds maken
Wat een werk om daar de highlights uit te halen.quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:12 schreef Houniet het volgende:
Ik heb drie weken lang de GoPro vast gehad. Op het dashboard, in de hand etc etc. Is erg leuk geworden.
45GB aan materiaal (uitgezocht). Heb elke dag de camera aan de laptop gehangen en alles verwijderd wat niet bruikbaar was. Scheelt thuis een hoop werk.quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:14 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Wat een werk om daar de highlights uit te halen.Of is de road trip movie gewoon real time?
Oh dat is wel slim ja, op de dag zelf weet je wel waar de highlights ongeveer zitten.quote:Op maandag 17 augustus 2015 10:05 schreef Houniet het volgende:
45GB aan materiaal (uitgezocht). Heb elke dag de camera aan de laptop gehangen en alles verwijderd wat niet bruikbaar was. Scheelt thuis een hoop werk.
Waar heb je mee opgenomen? Zit ook nog te kijken naar een GoPro of iets dergelijks om tijdens het rijden te filmen.quote:Op maandag 17 augustus 2015 10:05 schreef Houniet het volgende:
[..]
45GB aan materiaal (uitgezocht). Heb elke dag de camera aan de laptop gehangen en alles verwijderd wat niet bruikbaar was. Scheelt thuis een hoop werk.
GoPro 4 Black.quote:Op maandag 17 augustus 2015 22:30 schreef Kyran het volgende:
[..]
Waar heb je mee opgenomen? Zit ook nog te kijken naar een GoPro of iets dergelijks om tijdens het rijden te filmen.
Wellicht komen we elkaar onderweg dan nog ergens tegenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 23:26 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nog twee weken en 3 dagen
Kan echt niet meer wachten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |