abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 24 april 2015 @ 18:20:59 #101
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_151994873
Welk budget?

Je zou eventueel in Hoofddorp kunnen kijken. R-net lijn 300 is het twee haltes vanaf Schiphol plaza.

Of anders Sheraton/Hilton op Schiphol. Ben je er zo.
pi_151995122
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 16:58 schreef FredvZ het volgende:
Heeft een van jullie trouwens nog een goede tip om te overnachten bij Schiphol?
Ik ben fan van het Hilton. Daar moet ik wel bijzeggen dat ik over het algemeen boek met het HH nummer van een vriend die de hoogste status heeft dus upgrade naar executive floor gegarandeerd.
Bier.
pi_151997746
CitizenM is voor een nachtje ook prima. 100m lopen van de terminal :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 24 april 2015 @ 21:04:10 #104
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151999776
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 18:20 schreef Tinos85 het volgende:
Welk budget?

Je zou eventueel in Hoofddorp kunnen kijken. R-net lijn 300 is het twee haltes vanaf Schiphol plaza.

Of anders Sheraton/Hilton op Schiphol. Ben je er zo.
Ergens tussen de 50 en de 80 euro.
Overige eisen zijn simpel:

• Schiphol goed bereikbaar
• Goed bed
• Douche of bad

Ontbijten doen we op de luchthaven na het inchecken.

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 18:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik ben fan van het Hilton. Daar moet ik wel bijzeggen dat ik over het algemeen boek met het HH nummer van een vriend die de hoogste status heeft dus upgrade naar executive floor gegarandeerd.
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 20:02 schreef Thetallguy het volgende:
CitizenM is voor een nachtje ook prima. 100m lopen van de terminal :)
Hilton en CitizenM had ik ook al gevonden. Prima hotels, helemaal mooi dat je er naar toe kan lopen. Maar prijzig en dan geef ik dat geld liever uit tijdens de vakantie :)
So we just called him Fred
pi_151999871
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 21:04 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ergens tussen de 50 en de 80 euro.
Overige eisen zijn simpel:

• Schiphol goed bereikbaar
• Goed bed
• Douche of bad

Ontbijten doen we op de luchthaven na het inchecken.

[..]

[..]

Hilton en CitizenM had ik ook al gevonden. Prima hotels, helemaal mooi dat je er naar toe kan lopen. Maar prijzig en dan geef ik dat geld liever uit tijdens de vakantie :)
Ibis Leiden Centrum? Tegenover station, kwartiertje trein naar Schiphol?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 24 april 2015 @ 21:13:29 #106
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152000128
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 april 2015 21:06 schreef Karstman het volgende:
Ibis Leiden Centrum? Tegenover station, kwartiertje trein naar Schiphol?
Die is wonder boven wonder duurder dan Ibis op Schiphol. :?
So we just called him Fred
pi_152000345
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 21:13 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Die is wonder boven wonder duurder dan Ibis op Schiphol. :?
Oh lol
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_152004535
Veel hotels in de omgeving Schiphol hebben ook eigen shuttlebussen rijden.
Hoofddorp is een goede optie, meerdere hotels aanwezig, en vaak met shuttlebus. Eventueel Van der Valk langs de A4, die hebben ook een bus rijden. Is nog geen 10 minuten van Schiphol.
  zaterdag 25 april 2015 @ 12:08:30 #109
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152010404
quote:
ISTANBUL - Een Airbus A320 van Turkish Airlines is zaterdagochtend met een brandende motor geland op de luchthaven van de Turkse stad Istanbul. Het toestel was afkomstig uit Milaan. De piloot kon het toestel veilig aan de grond zetten, waarna de brand werd geblust en de passagiers werden geëvacueerd.

Hoe de motor in brand kon vliegen, is nog niet bekend.

bron: http://www.luchtvaartnieu(...)de-motor-in-istanbul
Filmpje:

Het mag dan wel een van de best verkochte modellen zijn van Airbus, maar ze komen nu wel erg veel in het nieuws tov een vergelijkbare Boeing 737...
So we just called him Fred
pi_152013875
Damn...:

pi_152067101
Mini-geschiedenisles:

Vandaag vliegt de Airbus A380 exact 10 jaar. Op 27 april 2005 vloog de eerste A380 op dit moment boven Toulouse. Ze steeg op om 10:29 uur en landde 3 uur en 54 minuten later om 14:23 uur weer op dezelfde baan:







pi_152068987
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 23:18 schreef Iemand91 het volgende:

Elvis Presley's vliegtuigen zijn in het nieuws. Zijn Convair 880 N880EP Lisa Marie (naar zijn dochter) en oud Delta kist, en de kleinere Lockheed Jetstar N777EP Hound Dog II (met de langste operator lijst die ik ooit heb gezien :o ) die sinds de jaren '80 tegenover zijn Graceland woning in Memphis staan kunnen wel eens weg moeten.
Ik lees over een hotel dat daar zou moeten komen (maar die komt geloof ik ten noorden van Graceland en niet waar de vliegtuigen staan) maar de eigenaren van de kisten krijgen per bezoeker betaalt. Dus misschien vinden de huidige eigenaren van het Graceland-gebeuren (zoals alles in de VS is dat grotendeels in bezit van een bedrijf dat alleen maaar om $$ draait) dat ze teveel geld krijgen.
Graceland trekt zo'n 600.000 bezoekers per jaar waar schijnbaar zo'n 60% van die bezoekers ook de vliegtuigen doorlopen.



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:03 schreef Iemand91 het volgende:
De eerder genoemde vliegtuigen van Elvis staan te koop.

De Convair 880 N880EP Lisa Marie (naar zijn dochter) en de kleinere Lockheed Jetstar N777EP Hound Dog II worden te koop aangeboden; hier en hier.
Goed nieuws; ze lijken er te blijven staan:

Vliegtuigen Elvis Presley blijven toch op Graceland
quote:
De twee privévliegtuigen van Elvis Presley blijven toch op Graceland staan. De beheerders van het beroemde landgoed zijn een nieuw contract overeengekomen met de huidige eigenaren van de Lisa Marie en de Hound Dog II.

Vorig jaar ontstond er verwarring over de toekomst van de vliegtuigen. Eigenaar OKC Partnership gaf aan de Lisa Marie en de Hound Dog II wellicht van Graceland naar een nabijgelegen terrein te willen verplaatsen om ze te restaureren en daar voortaan tentoon te stellen.

Maar na kritiek van trouwe Presley-fans heeft Graceland een nieuwe overeenkomst weten te sluiten, zo meldt het landgoed op zijn website. ''De Lisa Marie en de Hound Dog II zullen voorgoed op Elvis Presleys Graceland blijven staan.''

Het interieur van het vliegtuig Lisa Marie is door Presley zelf ontworpen. De privéjet is voorzien van een penthouse slaapkamer, een badkamer met een gouden wasbak, een vergaderruimte en een geluidsinstallatie met maar liefst vijftig speakers. De laatste vlucht van de Lisa Marie bracht zijn ex-vrouw Priscilla Presley naar zijn begrafenis. Presley kocht zijn andere privéjet, de Hound Dog II, terwijl hij wachtte tot de Lisa Marie helemaal opnieuw was ingericht.

De vliegtuigen van The King of Rock and Roll waren de afgelopen dertig jaar te zien op zijn landgoed Graceland, maar zijn niet meer in staat te vliegen. Bezoekers van Graceland kunnen de vliegtuigen sinds 1984 van binnen bekijken.
pi_152073263
Vanaf september ook Kenya Airways met de 787 op Amsterdam (is nu een mix 777/77W)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_152084692
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 16:04 schreef Thetallguy het volgende:
Vanaf september ook Kenya Airways met de 787 op Amsterdam (is nu een mix 777/77W)
Dus:

- Dinsdag 16 of woensdag 17 juni: Qatar Airways met de 787. (16 juni begint de route maar dat is juist een dinsdag; een dag waarop ze nu niet gaan vliegen, mogelijk dus voor inauguratie nog wel)
Zesmaal per week.
Komt aan om 14:00 uur, vertrekt om 16:10 uur.

- Maandag 27 juli: Xiamen Airlines met de 787. Komt elke maandag, woensdag, vrijdag op Schiphol, en vertrekt in China de dag ervoor (om 23:50 uur vandaar de volgende dag in Nederland)
Komt aan om 05:45 uur, vertrekt om 12:35 uur.

- Maandag 7 september: Kenya Airways met de 787. Komt elke dag.
Komt aan om 15:45 uur, vertrekt om 21:00 uur.

Met een beetje vertraging van de Kenya kist heb je kans dat ze nooit tegelijk op Schiphol staan. :P

PH-BVO vliegt momenteel haar eerste commerciële vlucht; KL867 vertrok vanmiddag om 15:03 uur naar Osaka en is op moment van schrijven nog in de lucht (net China binnen)

Na aankomst op Schiphol vanuit Seattle:



Vanmiddag voor de eerste vlucht:



Ik ben nog altijd geen fan van de nieuwe livery - en zal dat ook niet worden - maar ik blijf erbij dat de blauw-witte kleuren van KLM verdraaid goed staan op een 777. :Y

[ Bericht 39% gewijzigd door Iemand91 op 27-04-2015 23:01:21 ]
  dinsdag 28 april 2015 @ 18:03:41 #115
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_152100451


Ziet er goed uit, voer maar in :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 28 april 2015 @ 18:20:34 #116
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_152100856
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 april 2015 18:03 schreef DaMook het volgende:
[ afbeelding ]

Ziet er goed uit, voer maar in :D .
Gelijk op alle toestellen invoeren. Ziet er zeker goed uit.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  dinsdag 28 april 2015 @ 20:26:10 #117
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_152104707
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2015 18:20 schreef WEST het volgende:

[..]

Gelijk op alle toestellen invoeren. Ziet er zeker goed uit.
Vond ik dus ook :D . Ook de overgang naar blauw, perfect!!
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 28 april 2015 @ 20:45:23 #118
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_152105495
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 april 2015 20:26 schreef DaMook het volgende:

[..]

Vond ik dus ook :D . Ook de overgang naar blauw, perfect!!
ja die loopt goed. Misschien alleen de leeuw nog iets duidelijker maken.

Zet je ook gelijk die Fransen een beetje te kijk.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_152112038
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2015 20:45 schreef WEST het volgende:
Zet je ook gelijk die Fransen een beetje te kijk.
Zoiets zullen toch echt de Fransen zélf dan moeten beslissen...
pi_152112329
En dan de onderkant zwart, een beetje zoals 'onze' demo F-16 drie jaar lang gevlogen heeft.
  dinsdag 28 april 2015 @ 23:55:58 #121
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152112529
De 777 gewoon lekker bij het oude houden en die F-16 idd oranje:

pi_152113525
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 16:04 schreef Thetallguy het volgende:
Vanaf september ook Kenya Airways met de 787 op Amsterdam (is nu een mix 777/77W)
En wat ik al lang zag aankomen lijkt nu bevestigd; Kenya Airways doet haar Boeing 777's van de hand.

De laatste 777-200ER vlucht lijkt naar/van Dubai te zijn op 17/18 mei.
De laatste 777-300ER vlucht lijkt naar/van London Heathrow te zijn op 25/26 september.
De laatste 777 vlucht naar/van Schiphol lijkt dus op 6/7 september te zijn.

Kenya Airways heeft 4 777-200ER's en 3 -300ER's, de eerste werd in mei 2004 geleverd, de laatste afgelopen juli.
(de laatste 2 foto's)



  woensdag 29 april 2015 @ 06:23:05 #123
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152114452
Zo jong en dan al verkopen :?
So we just called him Fred
  woensdag 29 april 2015 @ 07:56:29 #124
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_152114812
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 06:23 schreef FredvZ het volgende:
Zo jong en dan al verkopen :?
Kan ook lease zijn die afloopt
  woensdag 29 april 2015 @ 08:16:30 #125
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_152114957
quote:
Top SLM wil snel besluit over vervanging A340

PARAMARIBO – Het management van de Surinaamse Luchtvaart Maatschappij (SLM) wil snel een beslissing nemen over de vervanging van het enige longhaul toestel binnen de vloot, een Airbus A340-300. Dat schrijft de krant De Ware Tijd. Voor oktober moet er een vervanger klaar staan. "Dat is het tijdstip waarop het leasecontract van het toestel afloopt", meldt Gerard Brunings, president commissaris van de SLM, tegen de krant.

De A340 maakt sinds december 2009 deel uit van de vloot en is de vervanger van de Boeing 747-300 die de SLM in 2004 overnam van KLM. Het aanschaffen van een nieuw longhaul toestel voor de route Paramaribo-Amsterdam is een optie. "Een eventueel besluit hierover hangt niet af van de huidige moeilijke financiële tijden", zegt Brunings.

Het opnieuw huren van een vliegtuig ligt echter het meest voor de hand, waarbij een Boeing 777 een wens is van de maatschappij. "Maar we voldoen niet aan de vereisten om met twee motoren te vliegen. SLM moet daarom waarschijnlijk genoegen nemen met weer een A340 of een Boeing 747. Toestellen met vier motoren", aldus Brunings tegenover de krant.
  woensdag 29 april 2015 @ 08:17:52 #126
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_152114967
Iemand een idee waarom SLM niet met 2 motoren de oceaan over mag?
pi_152115232
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 08:17 schreef Sunri5e het volgende:
Iemand een idee waarom SLM niet met 2 motoren de oceaan over mag?
SLM zelf heeft geen Stops certificatie. Dan kan je toestel dit nog wel hebben, als airline moet je ook gecertificeerd zijn anders mag het dus nog niet ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 29 april 2015 @ 08:56:14 #128
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152115349
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 08:45 schreef Thetallguy het volgende:
SLM zelf heeft geen Stops certificatie. Dan kan je toestel dit nog wel hebben, als airline moet je ook gecertificeerd zijn anders mag het dus nog niet ;)
Zouden ze het voor hun zelf niet makkelijker maken als ze zorgen dat ze dat certificaat wél hebben?
So we just called him Fred
pi_152115361
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 08:45 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

SLM zelf heeft geen Stops certificatie. Dan kan je toestel dit nog wel hebben, als airline moet je ook gecertificeerd zijn anders mag het dus nog niet ;)
Etops, maar ik gok dat je mobiel zit ;)
pi_152115457
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 08:56 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Zouden ze het voor hun zelf niet makkelijker maken als ze zorgen dat ze dat certificaat wél hebben?
Mocnten ze met een twin gaan vliegen dan lijkt me dat ze ETOPS approved willen zijn inderdaad :).
Met een A340 hoeft dat niet, daarmee kan je rustig met 3 motoren door naar Su ;)
pi_152115530
Dat gezegd hebbende, is een ETOPS approval niet goedkoop. Het heeft ook gevolgen voor het onderhoudsprogramma. Je moet je flightcrew ervoor opleiden, je moet speciaal opgeleid maintenancepersoneel hebben, etc.

Denk niet dat dat financieel rendabel is met maar 1 vliegtuig. Dan is het gebruik van vier motoren een stuk makkelijker ;)
pi_152116314
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 08:57 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Etops, maar ik gok dat je mobiel zit ;)
Etops zit niet in het standaard Android woordenboek blijkt.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_152118526
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 06:23 schreef FredvZ het volgende:
Zo jong en dan al verkopen :?
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 07:56 schreef Sunri5e het volgende:
Kan ook lease zijn die afloopt
In ieder geval is een deel van de 777-vloot geleased.
Het is ook niet de lease die afloopt.

Kenya Airways zit in flinke financiële problemen. Toen ze de 777 in hun vloot kwam leek het nog een aardig keus.
Het kan flink wat vracht meesleuren beneden (bloemen naar Amsterdam bijvoorbeeld), de markt leek te groeien etc.

Maar vandaag de dag is er (politieke)onstabiliteit in Kenia, hebben de ME3 heel veel passagiers overgenomen en is het toerisme flink afgenomen.
De 777 is dus een te groot en te duur vliegtuig voor hen geworden.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 09:10 schreef NewHorizon het volgende:
Denk niet dat dat financieel rendabel is met maar 1 vliegtuig. Dan is het gebruik van vier motoren een stuk makkelijker ;)
Ik heb het al eerder gezegd; SLM is alles behalve financieel rendabel.

quote:
Het aanschaffen van een nieuw longhaul toestel voor de route Paramaribo-Amsterdam is een optie
(...)
Het opnieuw huren van een vliegtuig ligt echter het meest voor de hand, waarbij een Boeing 777 een wens is van de maatschappij.
Sure, laten we een van de duurste vliegtuigen om te kopen/huren in de vloot nemen om deze vervolgens het grootste deel van de tijd op de grond te laten staan...

En met een 777-200 schieten ze ook niet heel veel op; die is qua efficiëntie nagenoeg gelijk aan een A340-300. Qua onderhoud schieten ze waarschijnlijk wel wat op want hun A340 staat constant aan de grond voor onderhoud en checks.

quote:
SLM moet daarom waarschijnlijk genoegen nemen met weer een A340 of een Boeing 747. Toestellen met vier motoren.
Even een maand of wat wachten en ze kunnen PH-BFM overnemen.
pi_152122115
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 11:24 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik heb het al eerder gezegd; SLM is alles behalve financieel rendabel.

Nee dat is ook zo.
Waarschijnlijk vrij verstandig dus om niet te opteren voor een ETOPS certificatie. :D

Ik ben niet bekend met hun onderhouds-trackrecord, maar als dat zo dramatisch als is jij schetst zal het toestel sowieso 90% van de tijd niet ETOPS-approved zijn dankzij achterstallig onderhoud :')
pi_152122568
quote:
Prachtige beelden, die stem van Philip Bloemendal, de livery van KLM, de bedrijvigheid op het platform, de toestellen. O+
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 13:33 schreef NewHorizon het volgende:
Ik ben niet bekend met hun onderhouds-trackrecord, maar als dat zo dramatisch als is jij schetst zal het toestel sowieso 90% van de tijd niet ETOPS-approved zijn dankzij achterstallig onderhoud :')
Ik zeg niet dat het onderhoud slecht uitgevoerd wordt; daar zijn immers ook genoeg eisen voor.
(hoewel daar in het verleden en hoogstwaarschijnlijk het heden ook regelmatig niet aan wordt voldaan)
Ik bedoel dat het toestel regelmatig voor onderhoud naar Parijs gaat.

Dat het toestel het grootste deel van de tijd op de grond stilstaat komt niet door onderhoud maar door hun vluchtschema. ;)
pi_152124036
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 13:46 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Prachtige beelden, die stem van Philip Bloemendal, de livery van KLM, de bedrijvigheid op het platform, de toestellen. O+

[..]

Ik zeg niet dat het onderhoud slecht uitgevoerd wordt; daar zijn immers ook genoeg eisen voor.
(hoewel daar in het verleden en hoogstwaarschijnlijk het heden ook regelmatig niet aan wordt voldaan)
Ik bedoel dat het toestel regelmatig voor onderhoud naar Parijs gaat.

Dat het toestel het grootste deel van de tijd op de grond stilstaat komt niet door onderhoud maar door hun vluchtschema. ;)
Ik gebruik wellicht ook verkeerde woorden met ' achterstallig onderhoud', je kunt prima aan de eisen voldoen maar toch een hoop openstaande defecten hebben.

Een redelijk aantal daarvan hebben wel terugslag op de ETOPS-certificatie (of je bent non-ETOPS, of een kleinere afstand, etc).

Als je inderdaad maar 1 toestel hebt is het in principe logisch dat je wat meer openstaande defecten hebt, maar dat is in combinatie met ETOPS niet handig.

Benieuwd waar ze mee op de proppen komen. Was het niet SLM die een tijd met een 747 afkomstig van KLM heeft gevlogen?
  woensdag 29 april 2015 @ 14:28:19 #138
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_152124047
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 11:24 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik heb het al eerder gezegd; SLM is alles behalve financieel rendabel.
Ik kan me dan ook echt niet indenken hoe een maatschappij met 1 longhaul vliegtuig (dat ook nog eens veel stil staat) ooit rendabel zou kunnen opereren. :?
pi_152134565
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:27 schreef NewHorizon het volgende:
Benieuwd waar ze mee op de proppen komen. Was het niet SLM die een tijd met een 747 afkomstig van KLM heeft gevlogen?
Jep. PH-BUW; een 747-300 (een van de 3 747-300's die KLM heeft gehad) kwam in oktober 1986 in dienst bij KLM en werd in 2003 in Mojave opgeslagen.
Gedurende 2004 kwam het terug naar Schiphol waar het werd omgebouwd voor Surinam Airways en kreeg het een D-check.
In augustus 2004 ging het naar Surinam Airways en kreeg de registratie PZ-TCM en de naam Ronald Elwin Kappel.
In november 2009 vloog deze haar laatste retour naar Amsterdam en werd begin 2010 in Pinal Airpark, Arizona opgeslagen. Daar staat het tot op de dag van vandaag nog steeds:




Hey zus:


Terug op Schiphol in 2004 voor de verbouwing en D-check:








En sinds 2010 dus in Arizona:



Overigens heeft Surinam Airways in het verleden ook nog twee DC-8's van KLM geleased; een Douglas DC-8-50 en een Douglas DC-8-60.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik kan me dan ook echt niet indenken hoe een maatschappij met 1 longhaul vliegtuig (dat ook nog eens veel stil staat) ooit rendabel zou kunnen opereren. :?
Het kan wel. Als de passagiers genoeg betalen moet dat prima kunnen, zeker als de utilization omhoog gaat.
Dus een kleiner toestel kan wel zeker helpen want dan kan hun frequentie omhoog.
  woensdag 29 april 2015 @ 20:39:49 #140
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152134638
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:27 schreef NewHorizon het volgende:
Benieuwd waar ze mee op de proppen komen. Was het niet SLM die een tijd met een 747 afkomstig van KLM heeft gevlogen?
Klopt, de PH-BUW heeft een tijdje bij SLM gevlogen als PZ-TCM.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ik kan me dan ook echt niet indenken hoe een maatschappij met 1 longhaul vliegtuig (dat ook nog eens veel stil staat) ooit rendabel zou kunnen opereren. :?
Ze hebben natuurlijk ook maar één route voor dat vliegtuig.

Edit:Iemand91 was me voor :)
So we just called him Fred
  woensdag 29 april 2015 @ 21:39:18 #141
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152137021


Arke(Fly) bestaat dit jaar 10 jaar, daarom krijgen alle vliegtuigen een sticker. De vakantievlieger is opgericht op de overblijfselen van Holland Excel, wat weer een reïncarnatie was van Holland Excel. Met "dank" aan de twijfelachte prestaties van de PH-AHQ, -AHX en -AHY (allen B763) waren ze in de beginjaren onder vakantiegangers geliefd vanwege de relatieve lage prijzen en gehaat omdat je eigenlijk nooit zeker wist of je vlucht wel doorging. Wat je wel zeker wist dat je vertraging had ;)
In de loop der jaren nam de punctualiteit toe, evenals het aantal passagiers dat ze in een longhaul toestel weten te proppen (van 253 (B763) via 283 (B76W) naar 307 (B788)).

Het is overigens nog maar de vraag of we ooit gaan meemaken dat deze (kwa grootte) derde maatschappij van Nederland 15 jaar bestaat. TUI (de moedermaatschappij van Arke) is momenteel druk bezig om de hele vloot te uniformiseren. Dat wil zeggen dat alle toestellen van Arke, Jetairfly (België), Thomson Airways (Groot Brittannië), TUIFly (Duitsland) en TUI Nordic (Zweden) allemaal hetzelfde kleuschema en per type ook dezelfde stoelindeling krijgen.

Alle B788's (Ook de paar weken oude PH-TFM) krijgen andere stoelen in Premium Comfort/Star Class (de IFE in de armleuning was toch niet zo'n succes), waarbij er precies 300 seats in het vliegtuig komen. De Star Class, die Arke vorig jaar met veel bombarie weer in het leven heeft geroepen verdwijnt dan weer.

Op internet gaan diverse geruchten dat uiteindelijk alle afzonderlijke maatschappijen worden samen gevoegd tot 1 grote maatschappij. Waarbij de Franse tak (Corsair) verkocht zal worden.
So we just called him Fred
  woensdag 29 april 2015 @ 21:43:17 #142
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152137148
Het zal ongetwijfeld toeval met de huidige rellen zijn, maar uitgerekend vandaag vliegt Arke naar Baltimore:
So we just called him Fred
pi_152153445
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:43 schreef FredvZ het volgende:
Het zal ongetwijfeld toeval met de huidige rellen zijn, maar uitgerekend vandaag vliegt Arke naar Baltimore:
[ afbeelding ]
Charter Baltimore - Lourdes die door Arke verkocht is. Blijkbaar mochten ze de empty legs van/naar Baltimore ook verkopen want zag behoorlijk wat pakketjes voor fly-drives Baltimore langskomen de laatste tijd :P (met maar 1 mogelijke reisdata; deze week)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_152166960
Nou, krijg ik alsnog gelijk; zeg maar dag tegen Malaysia Airlines in Nederland (en Europe in het geheel):



Malaysia Airlines fleet restructuring
quote:
April 30, 2015: Malaysia Airlines is offering for sale or lease all six of its Airbus A380s, its two Boeing 747-400Fs and four Airbus A330-200Fs and four Boeing 777-200ERs as it seeks to restructure following a disastrous 2014.

MAS lost two 777s last year: MH370, the flight that disappeared and still hasn’t been found; and MH17, the flight that was shot down over Ukraine.

Elimination of the freighters wipes out MASCargo.

MAS, the passenger operation, has six A380s, 15 A330-300s, 57 Boeing 737-800s with 14 on order and 10 options and 13 777-200ERs, according to Wikipedia.

The disposal of all six A380s presents an opportunity to test the market for used A380s and whether a key component to Airbus’ strategy for the super jumbo going forward will work: allow airlines to try out the airplane without having to spent the huge amount of money required to buy new. After experiencing the A380, the theory goes, other carriers will understand how this can spur sales.

This theory was created in anticipation of A380s coming off lease from Singapore Airlines and later Emirates Airlines for airplanes that are 12 years or older. The MAS A380s are considerably younger.

Disposal of the A330-200Fs won’t help Airbus sell new ones. The price has raised questions over the ROI of new-build, main-deck freighters (an issue with Boeing and its 747-8F and 777F as well). The relatively young 747-400Fs also will put pressure on Boeing’s ability of sell 747-8Fs to keep this line alive.
Aangezien de gehele 777 vlot er sowieso al uitging moest voor Amsterdam al wat anders komen; bijvoorbeeld de A380. Nu deze er ook uitgaat en hun A330's Europa niet halen betekend dit dus inderdaad het einde voor Malaysia Airlines in Europa.

Dit gaat interessant worden voor de A380's wat daar mee gaat gebeuren. Ze zijn nog erg jong (2-3 jaar oud) en er zijn nog niet eerder A380's zo van de ene naar de andere maatschappij gegaan.
Mogelijk naar Turkish Airlines?
(hoewel ik vandaag weer een artikel las waarin Turkish Airlines aangaf geen A380's te willen)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

D-ABYU; de 1514e gebouwde 747, de 80e 747 voor Lufthansa en wel de 19e 747-8i wordt vandaag naar Duitsland gevlogen vanuit Seattle.
Het is de allerlaatste 747-8i voor Lufthansa en naar alle waarschijnlijkheid dus ook de allerlaatste 747 ooit voor LH.
Lufthansa was/is een van de grootste klanten van de 747.

Bij de deliverycenter vandaag:




Verder; gewoon, daarom:



[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 30-04-2015 23:54:24 ]
  donderdag 30 april 2015 @ 23:47:43 #145
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152168705
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 23:00 schreef Iemand91 het volgende:
Dit gaat interessant worden voor de A380's wat daar mee gaat gebeuren.
My guess: hetzelfde lot als de Skymark-kisten: inpakken en nooit meer naar omkijken:


  Moderator donderdag 30 april 2015 @ 23:54:14 #146
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152168912
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:39 schreef FredvZ het volgende:
[ afbeelding ]

Arke(Fly) bestaat dit jaar 10 jaar, daarom krijgen alle vliegtuigen een sticker. De vakantievlieger is opgericht op de overblijfselen van Holland Excel, wat weer een reïncarnatie was van Holland Excel. Met "dank" aan de twijfelachte prestaties van de PH-AHQ, -AHX en -AHY (allen B763) waren ze in de beginjaren onder vakantiegangers geliefd vanwege de relatieve lage prijzen en gehaat omdat je eigenlijk nooit zeker wist of je vlucht wel doorging. Wat je wel zeker wist dat je vertraging had ;)
In de loop der jaren nam de punctualiteit toe, evenals het aantal passagiers dat ze in een longhaul toestel weten te proppen (van 253 (B763) via 283 (B76W) naar 307 (B788)).

Even een noob vraag, wast betekent 76W? 763 betekent denk ik 767-300 en 787-800, maar zie hier ook geregeld dingen met een letter voorbij komen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 1 mei 2015 @ 00:09:24 #147
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_152169315
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 23:00 schreef Iemand91 het volgende:
Dit gaat interessant worden voor de A380's wat daar mee gaat gebeuren. Ze zijn nog erg jong (2-3 jaar oud) en er zijn nog niet eerder A380's zo van de ene naar de andere maatschappij gegaan.
Kunnen we niet een inzamelingsactie houden op Fok!? :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 00:10:51 #148
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152169350
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 23:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Even een noob vraag, wast betekent 76W? 763 betekent denk ik 767-300 en 787-800, maar zie hier ook geregeld dingen met een letter voorbij komen
Alstu:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
IATA ICAO Manufacturer and Aircraft Type / Model
762  B762 Boeing 767-200 pax
763  B763 Boeing 767-300 pax
764  B764 Boeing 767-400 pax
767  n/a  Boeing 767 all pax models
76F  n/a  Boeing 767 all Freighter models
76W  B763 Boeing 767-300 (winglets) pax
76X  B762 Boeing 767-200 Freighter
76Y  B763 Boeing 767-300 Freighter

Volgens IATA een 767-300 met winglets dus. De 767-codes van IATA maken blijkbaar geen onderscheid tussen de non-ER en ER versies. Dat in tegenstelling tot bv de 777: 773 = 777-300 non-ER, 77W = 777-300ER.

Alle codes: link

However, airlines kunnen zelf ook zulke codes verzinnen om hun verschillende versies te kunnen specificeren. Delta gebruikt bv. 76D, 76L, 76H, 76P, 76Q, 76T, 76W, 76Z.

[ Bericht 3% gewijzigd door OEM op 01-05-2015 00:27:50 ]
  Moderator vrijdag 1 mei 2015 @ 00:54:06 #149
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152170265
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 00:10 schreef OEM het volgende:

[..]

Alstu:
[ code verwijderd ]

Volgens IATA een 767-300 met winglets dus. De 767-codes van IATA maken blijkbaar geen onderscheid tussen de non-ER en ER versies. Dat in tegenstelling tot bv de 777: 773 = 777-300 non-ER, 77W = 777-300ER.

Alle codes: link

However, airlines kunnen zelf ook zulke codes verzinnen om hun verschillende versies te kunnen specificeren. Delta gebruikt bv. 76D, 76L, 76H, 76P, 76Q, 76T, 76W, 76Z.
Ik dank u zeer _O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 1 mei 2015 @ 10:47:15 #150
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152174710


Vandaag heeft Ryanair FR7522 (Allicante - Eindhoven) een extra stop moeten maken in Beauvais.
Geen mankementen aan het toestel, maar een bevalling.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)aakt-extra-stop.html

In dit soort gevallen vraag ik me altijd af wat de motieven zijn van een hoogzwangere vrouw om in een vliegtuig te stappen. Het kan ook mijn eigen voorzichtigheid zijn, maar ik zou mijn hoogzwangere vrouw het liefst aan de grond houden.

Ik ben ook benieuwd hoe dit qua kosten gaat, extra tussenstops zijn zeer kostbaar en ik vraag me af of een doorsnee verzekering dat wel dekt.
So we just called him Fred
pi_152175111
Volgens mij zijn hoogzwangere vrouwen niet eens toegestaan aan boord van vluchten. Misschien dat het vaak onverwachts vroege geboortes zijn?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_152175336
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:01 schreef LintuxCx het volgende:
Volgens mij zijn hoogzwangere vrouwen niet eens toegestaan aan boord van vluchten. Misschien dat het vaak onverwachts vroege geboortes zijn?
Dat dus.
Bij de meeste mag je volgens mij al geen eens meer vliegen vanaf 7 maandan waar het vroeger 8 maanden was.
pi_152175454
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:01 schreef LintuxCx het volgende:
Volgens mij zijn hoogzwangere vrouwen niet eens toegestaan aan boord van vluchten. Misschien dat het vaak onverwachts vroege geboortes zijn?
Nu ken ik de exacte omstandigheden niet, maar het komt vaker voor dat hoogzwangere vrouwen eigenwijs gewoon wel gaan reizen.
Zeker als er geen enorme buik te zien is dat ook bijna niet tegen tegen te gaan.

Daarnaast is het lang niet bij elke maatschappij verboden. Bij KLM mag je bijvoorbeeld gewoon vliegen als je zwanger bent.

[ Bericht 8% gewijzigd door NewHorizon op 01-05-2015 11:24:05 ]
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:24:42 #154
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152175696
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:01 schreef LintuxCx het volgende:
Volgens mij zijn hoogzwangere vrouwen niet eens toegestaan aan boord van vluchten. Misschien dat het vaak onverwachts vroege geboortes zijn?
Bij Ryanair mag je mee tot en met de 36e week.

Dat zou kunnen betekenen dat de baby zo'n 6 weken te vroeg is geboren, er een rekenfout is gemaakt met het berekenen van de bevallingsdatum of moeders niet wist dat ze zwanger was.
So we just called him Fred
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:30:57 #155
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152175850
KLM (KL) adviseert alleen na de 36e week niet meer te vliegen.

Arke (OR) vraagt in de 28e tot 36e week een doktersverklaring. Na de 36e week mag de zwangere vrouw niet meer mee.

Corendon (CAI/CND) en Transavia (HV) hebben vrijwel dezelfde regels.
So we just called him Fred
pi_152196075
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:39 schreef FredvZ het volgende:
[ afbeelding ]

Arke(Fly) bestaat dit jaar 10 jaar, daarom krijgen alle vliegtuigen een sticker.
In het wild:


quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 23:00 schreef Iemand91 het volgende:
D-ABYU; de 1514e gebouwde 747, de 80e 747 voor Lufthansa en wel de 19e 747-8i wordt vandaag naar Duitsland gevlogen vanuit Seattle.
Het is de allerlaatste 747-8i voor Lufthansa en naar alle waarschijnlijkheid dus ook de allerlaatste 747 ooit voor LH.
Lufthansa was/is een van de grootste klanten van de 747.

Bij de deliverycenter vandaag:


En dat gaat niet zonder een ceremonie ;( :



Dit nieuwsbericht is ook wel interessant:

Air France: 1,1 miljard euro bezuinigen tot en met 2017
quote:
(...)
De luchtvaartmaatschappij wil daarnaast binnen nu en een paar jaar qua vrachtvervoer gaan behoren tot de wereldwijde top vijf.
Op welke manier? In hun kwaliteit, attitude zoals bijvoorbeeld Martinair bekend stond/staat?
Want met 2 Franse 777's en 3/4 Nederlandse 747's gaat ze dat in capaciteit zeker niet lukken...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Over een kleine 2 uur vertrekt N178DZ, een Boeing 767-300ER van Delta Airlines als vlucht DL56 vanuit Salt Lake City naar Amsterdam.
SLC is de 9e rechtstreekse bestemming vanaf Amsterdam van Delta Airlines en Amsterdam is de 2e Europese bestemming vanuit SLC (Parijs is de andere).



(N178DZ staat vooraan op bovenstaande foto).

Daarnaast gaat KLM in het komend winterseizoen naar Santiago de Cali, Colombia via Bogotá.
De vlucht zal driemaal per week worden uitgevoerd door de 747-400 Combi; naar mijn weten de enige bestemming in Zuid-Amerika dat KLM met een 747 uitvoert.

EDIT: |:( :@

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 01-05-2015 23:20:42 ]
pi_152196735
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 22:58 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

In het wild:

[ afbeelding ]

[..]

En dat gaat niet zonder een ceremonie ;( :

[ afbeelding ]

Dit nieuwsbericht is ook wel interessant:

Air France: 1,1 miljard euro bezuinigen tot en met 2017

[..]

Op welke manier? In hun kwaliteit, attitude zoals bijvoorbeeld Martinair bekend stond/staat?
Want met 2 Franse 777's en 3/4 Nederlandse 747's gaat ze dat in capaciteit zeker niet lukken...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Over een kleine 2 uur vertrekt N178DZ, een Boeing 767-300ER van Delta Airlines als vlucht DL56 vanuit Salt Lake City naar Amsterdam.
SLC is de 9e rechtstreekse bestemming vanaf Amsterdam van Delta Airlines en Amsterdam is de 2e Europese bestemming vanuit SLC (Parijs is de andere).

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)55223.jpg]afbeelding[/url] ]

(N178DZ staat vooraan op bovenstaande foto).

Daarnaast gaat KLM in het komend winterseizoen naar Santiago de Cali, Colombia via Bogotá.
De vlucht zal driemaal per week worden uitgevoerd door de 747-400 Combi; naar mijn weten de enige bestemming in Zuid-Amerika dat KLM met een 747 uitvoert.
Hij gaat van de 777 naar de 747?
Overigens hoort bijvoorbeeld Suriname ook bij Zuid-Amerika, dacht ik ;)
  zaterdag 2 mei 2015 @ 09:57:01 #158
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_152202396
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:30 schreef FredvZ het volgende:
KLM (KL) adviseert alleen na de 36e week niet meer te vliegen.

Arke (OR) vraagt in de 28e tot 36e week een doktersverklaring. Na de 36e week mag de zwangere vrouw niet meer mee.

Corendon (CAI/CND) en Transavia (HV) hebben vrijwel dezelfde regels.
Over zwanger gesproken, vorige week bij het inchecken voor een vlucht met AirAsia SGN-DMK werd er aan mijn partner, met een toch zichtbaar behoorlijk afgetraind lichaam onbeschaamd gevraagd of ze zwanger was. We moesten er beide hard om lachen, maar ik kan me ook voorstellen dat zo'n vraag ook gewoon heel confronterend kan zijn. Achterlijke instructie voor die grond dolly daar.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_152203331
quote:
SLC is de 9e rechtstreekse bestemming vanaf Amsterdam van Delta Airlines en Amsterdam is de 2e Europese bestemming vanuit SLC (Parijs is de andere).
De retourvlucht gaat met de N186DN. Zoals vaak voorkomt kiest Delta voor de retourvlucht een ander toestel.
--
pi_152205015
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 23:19 schreef NewHorizon het volgende:
Hij gaat van de 777 naar de 747?
Jep.

Combi dus, dus mogelijk vallen aantal passagiers tegen of willen ze meer vracht meenemen.
Of de hoogte speelt parten.
quote:
Overigens hoort bijvoorbeeld Suriname ook bij Zuid-Amerika, dacht ik ;)
Glad vergeten; gister nog even aangepast. :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 11:09 schreef inkjet het volgende:
De retourvlucht gaat met de N186DN. Zoals vaak voorkomt kiest Delta voor de retourvlucht een ander toestel.
Wanneer ze bijna 20 vliegtuigen naar Schiphol sturen zou het best apart zijn als ze dezelfde toestellen op dezelfde route in zouden zetten. ;)
pi_152207016
quote:
Wanneer ze bijna 20 vliegtuigen naar Schiphol sturen zou het best apart zijn als ze dezelfde toestellen op dezelfde route in zouden zetten. ;)
Waarschijnlijk kiezen ze het juiste toestel bij het aanbod van klanten. Daarnaast positioneren ze de toestellen voor de volgende dag. Dan is er nog het onderhoud op Schiphol. Echt een hub site dus ;)
--
pi_152207191
quote:
Meh, valt mee. Geen enkel vliegtuig staat 8 maanden lang non-stop aan.
Maar onthoudt de Wet van Murphy; "Anything that can go wrong, will go wrong", dus daarom wel goed aangekaart en moet zeker opgelost worden.
Want de ram air turbine (RAT) van de 787-9 is ook nog een issue (tot 2 maanden geleden voldeed die nog niet de airworthiness regulations.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 14:12 schreef inkjet het volgende:
Waarschijnlijk kiezen ze het juiste toestel bij het aanbod van klanten. Daarnaast positioneren ze de toestellen voor de volgende dag. Dan is er nog het onderhoud op Schiphol. Echt een hub site dus ;)
Inderdaad; hoewel er niet gigantisch grote verschillen tussen de 767 en A330-200's zit.
Behalve cargo dan; dat doet de A330 toch wat meer, evenals aantal passagiers.

[ Bericht 29% gewijzigd door Iemand91 op 02-05-2015 15:39:41 ]
  zaterdag 2 mei 2015 @ 16:00:34 #164
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152209417
quote:
Goh, dat is precies na 224 seconden.
En laat 24 bits nou net een registergrootte zijn dat ze gebruiken in PLC's en andere electronica om generatoren e.d. aan te sturen. De software raakt waarschijnlijk in de war als de 24 bits allemaal op 1 staan en de volgende seconde aanbreekt.
So we just called him Fred
  zaterdag 2 mei 2015 @ 16:03:04 #165
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152209466
Kijk je één keer voor tickets van SVO naar AMS, krijg je dit tijdens het fokken:
So we just called him Fred
  zaterdag 2 mei 2015 @ 16:19:36 #166
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_152209844
En, direct geboekt zeker? ;)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 16:30:17 #167
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152210180
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 16:19 schreef flipsen het volgende:
En, direct geboekt zeker? ;)
Toevallig wel. 13K roebels is de laagste prijs in maanden voor een retourtje SVO-AMS.

Niet voor mezelf, maar voor de gene die naast mij in het vliegtuig naar Curaçao komt zitten :7
So we just called him Fred
pi_152220184
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 23:54 schreef Iemand91 het volgende:
Enne, even laten zien hoe enorm groot een A380 eigenlijk is; moet je die vergelijken met die man in het kraantje:


De 747 kan er ook wat van :P :

  zondag 3 mei 2015 @ 01:28:34 #169
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152224668
De Boeing 747 Dreamlifter gaat nog een stapje verder:


De Airbus A300-600ST Beluga is ook geen kleintje:
So we just called him Fred
  Moderator zondag 3 mei 2015 @ 07:39:07 #170
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152227586
Vind die Beluga een bijzonder vliegtuig. Dat die blijft vliegen. In het vleugeloppervlakte daarvan nog vergroot? Of zijn de motoren door krachtiger exemplaren vervangen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_152234539
De PH-BFV is vertrokken richting verre oosten als KL9865. Ziet er uit als D-check.
--
  zondag 3 mei 2015 @ 16:35:43 #172
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152236674
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 07:39 schreef derLudolf het volgende:
Vind die Beluga een bijzonder vliegtuig. Dat die blijft vliegen. In het vleugeloppervlakte daarvan nog vergroot? Of zijn de motoren door krachtiger exemplaren vervangen?
Volgens opgave van Airbus hebben ze alleen de cockpit verlaagd, de romp hoger gemaakt en stabilatoren op de achtervleugels geplaatst.

tov de reguliere A300-600F is het maximale gewicht zo'n 10% lager en kan er slechts 1700km mee gevlogen worden. Airbus heeft het toestel vooral gemaakt voor dingen die groot en hol zijn: vliegtuigrompen en -vleugels.

De Dreamlifter is in alles een stap groter, het maximale gewicht is 130% groter en hij komt 4x zo ver. Er zitten dan twee keer zoveel motoren onder ;)

In theorie kan een A380F qua gewicht meer meeslepen, mits Airbus hem ooit in productie neemt.

Nog wat leuke trivia weetjes:
• Airbus heeft 5 Beluga's
• Boeing heeft 4 Dreamlifters
• De Beluga's zijn nieuw gebouwd tussen 1991 en 1996
• De Dreamlifters zijn omgebouwde 747-400 tussen 2004 en 2008 (nummer 4 was pas in 2010 beschikbaar)
• De voorganger van de Beluga bij Airbus was een Super Guppy: een omgebouwde Boeing C-97 Stratofreighter
So we just called him Fred
pi_152242957
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 01:28 schreef FredvZ het volgende:
De Boeing 747 Dreamlifter gaat nog een stapje verder:
[ afbeelding ]

De Airbus A300-600ST Beluga is ook geen kleintje:
[ afbeelding ]
Klopt, maar ik bedoelde meer dat de staart/APU-gedeelte niet groot lijkt terwijl deze dat dus wel degelijk is.

Dat is bij de MD-11 bijvoorbeeld toch wat minder:

  zondag 3 mei 2015 @ 20:25:36 #174
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_152243245
Toen ze die Beluga aan het ontwerpen waren moeten ze toch hun twijfels hebben gehad of dat gevaarte ooit luchtwaardig zou blijken :X

Mooie youtube:
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_152243388
quote:
Inderdaad; hoewel er niet gigantisch grote verschillen tussen de 767 en A330-200's zit.
Behalve cargo dan; dat doet de A330 toch wat meer, evenals aantal passagiers.
Hier de Delta vluchten van vandaag, met Registratie, vlicht inkomend en vlucht uitgaand.

N854NW 132 133
N807NW 178 163
N16065 446 57
N805NW 160 143
N175DN 140 47
N661US 72 135
N820NW 124 179
N675NW 134 73
N808NW 142 125
N815NW 136 161
N178DZ 126 127
N186DN 56 141
N1602 48 49
N710DN 70 71
N810NW 162 165
N831MH 74 137
N829MH 138 75
N821NW 164 139

Wel grappig om te zien. Net alsof bijvoorbeeld Transavia een toestel vanuit Amsterdam en Eindhoven naar Kopenhagen stuurt, om voor de terugvlucht van toestel te wisselen :-).
--
  zondag 3 mei 2015 @ 21:25:10 #176
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152245958
De Emirates gaan het een stukje makkelijker maken om toe te treden tot de mile high club:
http://www.luchtvaartnieu(...)n-a380-en-boeing-777
So we just called him Fred
pi_152247390
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 20:25 schreef flipsen het volgende:
Toen ze die Beluga aan het ontwerpen waren moeten ze toch hun twijfels hebben gehad of dat gevaarte ooit luchtwaardig zou blijken :X

Er was natuurlijk al ervaring op gedaan met de Super Guppy:



En de Canadair Conroy Skymonster:



De Russen daarentegen hadden en iets andere aanpak, getuige deze omgebouwde Myasishchev bommenwerper:

  zondag 3 mei 2015 @ 21:59:26 #178
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152247720
De pregnant guppy:



De mini guppy:

pi_152248200
Embraer opent vestiging in Nederland
quote:
AMSTERDAM – De Braziliaanse vliegtuigbouwer Embraer opent een vestiging in Amsterdam. Dat meldt Patrice Candaten, hoofd verkoop Europa aan De Telegraaf. Embraer is hofleverancier van KLM Cityhopper, een rol die vroeger door Fokker werd vervuld. KLM vliegt met een grote vloot E190-vliegtuigen en daar komt straks de kleinere E175+ bij.

Toch is de relatie met KLM geen overweging geweest voor de vestiging in Nederland, aldus Candaten tegenover de krant.

Embraer heeft het Europese hoofdkantoor nu nog in Parijs, maar richtte ruim twee jaar geleden al een Nederlandse holding op. Iets wat veel grote internationale bedrijven doen vanwege het gunstige Nederlandse belastingklimaat. De activiteiten ten behoeve van de Europese en Afrikaanse markten worden, na de verhuizing naar Amsterdam-Zuid, vanuit Nederland gedaan.

Embraer wil in juli naar het Nederlandse kantoor verhuizen.

Onderhoud
De bedoeling is dat later ook de onderhoudsafdeling in Nederland wordt gevestigd, waardoor de verwachting is dat de Nederlandse vliegtuigindustrie kan profiteren van de komst van Embraer. In totaal gaat het om 300 arbeidsplaatsen.

De vliegtuigbouwer, na Boeing en Airbus de grootste ter wereld, zou al lange tijd niet tevreden zijn met het ondernemingsklimaat in Frankrijk.
In een klap meer werkgelegenheid dan bij het hele REKKOF-project...

En in Las Vegas was gisteren het "het gevecht van de eeuw", en dat had op de lokale luchthaven zoals verwacht ook zo z'n gevolgen :P :

  Moderator maandag 4 mei 2015 @ 09:31:16 #180
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152255159
Mooi nieuws, die komst van Embraer! Zal dat nog invloed hebben op de fabrieken van/voor Fokker/Airbus? Ze vissen allemaal uit hetzelfde water voor personeel...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 4 mei 2015 @ 12:03:15 #181
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152258529
De Televaag heeft weer iets opgepikt: http://www.ad.nl/ad/nl/45(...)rsenen-aantast.dhtml

Hersenen zouden aangetast worden door het luchtverversingssysteem aan boord bij vliegtuigen.

quote:
Beschadiging van die stof leidt onder meer tot MS en alzheimer.
[...]
,,We hebben Nederlandse piloten en cabinepersoneel met ziekteverschijnselen onderzocht met autocoureurs als controlegroep. Veel vliegers hebben aantoonbaar beschadiging van de witte stof in de hersenen"
Ze hebben dus mensen onderzocht die al ziekteverschijnselen hadden en vervolgens hebben ze daar als oorzaak het luchtverversingssysteem aan gehangen? Ik vind het maar een raar verhaal.
So we just called him Fred
pi_152258640
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 12:03 schreef FredvZ het volgende:
De Televaag heeft weer iets opgepikt: http://www.ad.nl/ad/nl/45(...)rsenen-aantast.dhtml

Hersenen zouden aangetast worden door het luchtverversingssysteem aan boord bij vliegtuigen.

[..]

Ze hebben dus mensen onderzocht die al ziekteverschijnselen hadden en vervolgens hebben ze daar als oorzaak het luchtverversingssysteem aan gehangen? Ik vind het maar een raar verhaal.
Ik snap het ook niet helemaal. En waarom autocoureurs als controlegroep?

Even wachten maar op de publicatie...
  maandag 4 mei 2015 @ 14:19:36 #183
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_152262423
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 12:08 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ik snap het ook niet helemaal. En waarom autocoureurs als controlegroep?
Pure speculatie, maar er zijn bepaalde klasses in de autosport waarbij coureurs extra luchttoevoer in de helm krijgen, die lucht wordt gevoed door een apparaat met filter(s) etc erin.
Of dat een zelfde soort systeem is als in een vliegtuig is? Geen idee...
Meest in het oog springende autosport klasse die dat doet is NASCAR, zie de luchtslang bovenaan de helm (kom je bij open wheel series niet tegen).

pi_152275248

F-GITI gistermiddag bij vertrek uit Montreal.

Air France vloog gisteren de laatste retour naar Montreal met de Boeing 747.
De laatste vlucht werd uitgevoerd door F-GITI.

Vanaf vandaag vliegen de 6 overgebleven 747's alleen nog naar Atlanta, Boston en Mexico-Stad.
Straks ook nog 11 weken lang naar Toronto.
Vanaf komend winterseizoen (oktober) wordt de AF 747 alleen nog op Mexico ingezet voordat het toestel begin 2016 wordt uitgefaseerd.
Air France vliegt sinds 1970 met de 747 en was een van de eerste maatschappijen die toen het grootste passagiersvliegtuig ooit ontvingen in april 1970.
(De eerste 747 werd pas ruim 2 maanden eerder aan Pan Am geleverd en de eerste vlucht was pas ruim een jaar geleden)
Air France heeft alle vier versies van de 747 in haar vloot gehad; de -200 met 29 stuks het meest en -300 met 2 stuks het minst. In totaal heeft de maatschappij 73 747-toestellen gehad.





[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 04-05-2015 21:56:09 ]
pi_152296787




Mooi gedaan met dat watersaluut.
Wel grappig dat ze verkeerde beelden hebben gebruikt voor de landing want dat was namelijk niet de vlucht waar ze het over hadden.
(Landing was PH-BFD en die kwam uit New York; pal voor PH-BFD die wél uit Canada kwam (Toronto) en met allerlei grondvoertuigen werd binnengehaald en tussen de D- en E-pier het saluut kreeg)

Maar goed; zo ben ik dan weer :+ ...

EDIT: Wist trouwens ook niet dat ze aan boord 2 minuten stilte hielden (vlucht 887 naar Hong Kong gisteravond)


Overigens ook interessante aanvliegroutes op Schiphol momenteel. Zo net bijvoorbeeld de A380 helemaal naar het noorden en vloog op zo'n 2.5 km. hoogte over de Afsluitdijk voordat het afboog naar de Polderbaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 05-05-2015 21:46:36 ]
  dinsdag 5 mei 2015 @ 14:35:24 #186
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_152297042
Heeft iemand enig idee waarom Emirates met een A380 naar dit kleine gehucht vliegt? 8)7

2 zelfs?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 14:37:02 #187
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_152297088
Er zal vast wel genoeg animo voor zijn.
Tics van je petten.
pi_152297543
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 14:35 schreef Woods het volgende:
Heeft iemand enig idee waarom Emirates met een A380 naar dit kleine gehucht vliegt? 8)7

2 zelfs?
Mauritius ontvangt zo'n 1 miljoen toeristen per jaar, dat is ruim 2700 toeristen per dag, waarvan het grootste deel uit Frankrijk, Engeland en India.
Daar pikt EK graag een groot deel van mee. (in dit geval dus maximaal 1034)

Eind 2013 vloog de 1 v.d. 2 vluchten voor het eerst een A380, eind 2014 werd de 2e vlucht ook vervangen door de A380.

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 05-05-2015 14:59:37 ]
pi_152297861
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 22:08 schreef Iemand91 het volgende:
En in Las Vegas was gisteren het "het gevecht van de eeuw", en dat had op de lokale luchthaven zoals verwacht ook zo z'n gevolgen :P :
In Las Vegas ligt het vliegveld ook zo lekker dicht bij de "strip" waar de grote casino`s aan staan. ;)
Hier streetview plaatje, met links het "welcome to Las Vegas" bord, rechts zie je de vliegtuigen geparkeerd.
https://www.google.nl/map(...)nm9AG_gw!2e0!6m1!1e1

Nog een paar vakantiefoto`s van vorig jaar in Las Vegas.


  Moderator dinsdag 5 mei 2015 @ 16:49:08 #190
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152301697
Wat voor 'watervliegtuig' vliegt er nu boven Wageningen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_152301795
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 16:49 schreef derLudolf het volgende:
Wat voor 'watervliegtuig' vliegt er nu boven Wageningen?
Vast iets voor bevrijdingsdag
  Moderator dinsdag 5 mei 2015 @ 16:54:10 #192
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152301855
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 16:52 schreef Godtje het volgende:

[..]

Vast iets voor bevrijdingsdag
Ja dat weet ik. Defilé is nu bezig ;) Maar dit vliegtuig heb ik hier nog niet eerder gezien ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 5 mei 2015 @ 17:06:03 #193
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152302297
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 16:49 schreef derLudolf het volgende:
Wat voor 'watervliegtuig' vliegt er nu boven Wageningen?
Deze toevallig? Doet mee aan de vliegshow in Oosterbeek.
http://www.catalina-pby.nl/

  dinsdag 5 mei 2015 @ 19:21:22 #194
76207 nerd4sale
Het is wat
pi_152306131
De Catalina heeft afgelopen zaterdag weer voor het eerst gevlogen dit jaar.
Mooi gezicht, ik was toevallig op het circuit net onder final 05 van lelystad, en daar was ze touch and go's aan het doen.
Helemaal mooi toen de Britse Lancaster ook nog even langs kwam voor een low pass (tegen het circuit in).
pi_152312115
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 15:00 schreef bluemoon23 het volgende:
In Las Vegas Paradise ligt het vliegveld ook zo lekker dicht bij de "strip" waar de grote casino`s aan staan. ;)

Nog een paar vakantiefoto`s van vorig jaar in Las Vegas.

Die laatste foto is wel gaaf. :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 14:25 schreef Iemand91 het volgende:
Overigens ook interessante aanvliegroutes op Schiphol momenteel. Zo net bijvoorbeeld de A380 helemaal naar het noorden en vloog op zo'n 2.5 km. hoogte over de Afsluitdijk voordat het afboog naar de Polderbaan.
Tweaker nustys/NustyR stond op dat moment dus al bij de Polderbaan :P



En morgen komt er weer nieuw spul naar Schiphol. Morgenvroeg zou PH-HSM, een Boeing 737-8K2 voor Transavia op Schiphol moeten landen. De kist zal over een paar uur vertrekken vanaf Boeing Field richting Keflavík waarna het weer doorvliegt naar Amsterdam.
Het is de 2e nieuwe kist voor Transavia dit jaar (na PH-HSK die op 9 april op EHAM landde) en ook de laatste.
De volgende kist volgt pas in maart 2016.

PH-HSM vooraan met haar Franse zusters F-GZHT en F-GZHQ:


De eerstvolgende nieuwe kisten die op Schiphol landen zijn PH-BHA en PH-BHB; de Boeing 787-9 Dreamliners voor KLM die in oktober en november op Schiphol landen.
  Moderator woensdag 6 mei 2015 @ 01:31:57 #196
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152319656
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 17:06 schreef OEM het volgende:

[..]

Deze toevallig? Doet mee aan de vliegshow in Oosterbeek.
http://www.catalina-pby.nl/

[ afbeelding ]
Jaaah die was het! Danku
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 6 mei 2015 @ 01:42:03 #197
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152319811
Wat voor vliegtuigen zijn dit dan? Spitfires?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_152320671
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 01:42 schreef derLudolf het volgende:
Wat voor vliegtuigen zijn dit dan? Spitfires?
[ afbeelding ]
Fokker S-11 www.fokkerfour.nl
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 6 mei 2015 @ 11:11:14 #199
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_152325154
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 16:49 schreef derLudolf het volgende:
Wat voor 'watervliegtuig' vliegt er nu boven Wageningen?
Volgens mij vloog daar gisteren een B25 Mitchell
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  woensdag 6 mei 2015 @ 12:03:53 #200
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152326376
De hele lijst van wat daar rondvloog (volgens het programma iig, aldus iemand op scramble):

Antonov An-2P, D-FONL, Classic Wings
Pitts Special Unknown reg
Victor Romeo Formation 5x Robin DR400 PHSVQ, PHSVU, PHSPZ, PHTIM, PHNSC
Sukhoi 26, HA-YAT
P-51D Mustang, PH-PSI
B-25 Mitchell, PH-XXV + Supermarine Spitfire MK.IX PH-OUQ
PBY-5A Catalina, PH-PBY
Fokker Four Formation, 4x Fokker S-11, PHHOG,PHHOK,PHHOL,PHAFS
Speed Canard, Unknown reg
Extra 330 SG, Unknown reg
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')