abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 24 april 2015 @ 18:20:59 #101
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_151994873
Welk budget?

Je zou eventueel in Hoofddorp kunnen kijken. R-net lijn 300 is het twee haltes vanaf Schiphol plaza.

Of anders Sheraton/Hilton op Schiphol. Ben je er zo.
pi_151995122
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 16:58 schreef FredvZ het volgende:
Heeft een van jullie trouwens nog een goede tip om te overnachten bij Schiphol?
Ik ben fan van het Hilton. Daar moet ik wel bijzeggen dat ik over het algemeen boek met het HH nummer van een vriend die de hoogste status heeft dus upgrade naar executive floor gegarandeerd.
Bier.
pi_151997746
CitizenM is voor een nachtje ook prima. 100m lopen van de terminal :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 24 april 2015 @ 21:04:10 #104
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151999776
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 18:20 schreef Tinos85 het volgende:
Welk budget?

Je zou eventueel in Hoofddorp kunnen kijken. R-net lijn 300 is het twee haltes vanaf Schiphol plaza.

Of anders Sheraton/Hilton op Schiphol. Ben je er zo.
Ergens tussen de 50 en de 80 euro.
Overige eisen zijn simpel:

• Schiphol goed bereikbaar
• Goed bed
• Douche of bad

Ontbijten doen we op de luchthaven na het inchecken.

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 18:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik ben fan van het Hilton. Daar moet ik wel bijzeggen dat ik over het algemeen boek met het HH nummer van een vriend die de hoogste status heeft dus upgrade naar executive floor gegarandeerd.
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 20:02 schreef Thetallguy het volgende:
CitizenM is voor een nachtje ook prima. 100m lopen van de terminal :)
Hilton en CitizenM had ik ook al gevonden. Prima hotels, helemaal mooi dat je er naar toe kan lopen. Maar prijzig en dan geef ik dat geld liever uit tijdens de vakantie :)
So we just called him Fred
pi_151999871
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 21:04 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ergens tussen de 50 en de 80 euro.
Overige eisen zijn simpel:

• Schiphol goed bereikbaar
• Goed bed
• Douche of bad

Ontbijten doen we op de luchthaven na het inchecken.

[..]

[..]

Hilton en CitizenM had ik ook al gevonden. Prima hotels, helemaal mooi dat je er naar toe kan lopen. Maar prijzig en dan geef ik dat geld liever uit tijdens de vakantie :)
Ibis Leiden Centrum? Tegenover station, kwartiertje trein naar Schiphol?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 24 april 2015 @ 21:13:29 #106
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152000128
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 april 2015 21:06 schreef Karstman het volgende:
Ibis Leiden Centrum? Tegenover station, kwartiertje trein naar Schiphol?
Die is wonder boven wonder duurder dan Ibis op Schiphol. :?
So we just called him Fred
pi_152000345
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 21:13 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Die is wonder boven wonder duurder dan Ibis op Schiphol. :?
Oh lol
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_152004535
Veel hotels in de omgeving Schiphol hebben ook eigen shuttlebussen rijden.
Hoofddorp is een goede optie, meerdere hotels aanwezig, en vaak met shuttlebus. Eventueel Van der Valk langs de A4, die hebben ook een bus rijden. Is nog geen 10 minuten van Schiphol.
  zaterdag 25 april 2015 @ 12:08:30 #109
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152010404
quote:
ISTANBUL - Een Airbus A320 van Turkish Airlines is zaterdagochtend met een brandende motor geland op de luchthaven van de Turkse stad Istanbul. Het toestel was afkomstig uit Milaan. De piloot kon het toestel veilig aan de grond zetten, waarna de brand werd geblust en de passagiers werden geëvacueerd.

Hoe de motor in brand kon vliegen, is nog niet bekend.

bron: http://www.luchtvaartnieu(...)de-motor-in-istanbul
Filmpje:

Het mag dan wel een van de best verkochte modellen zijn van Airbus, maar ze komen nu wel erg veel in het nieuws tov een vergelijkbare Boeing 737...
So we just called him Fred
pi_152013875
Damn...:

pi_152067101
Mini-geschiedenisles:

Vandaag vliegt de Airbus A380 exact 10 jaar. Op 27 april 2005 vloog de eerste A380 op dit moment boven Toulouse. Ze steeg op om 10:29 uur en landde 3 uur en 54 minuten later om 14:23 uur weer op dezelfde baan:







pi_152068987
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 23:18 schreef Iemand91 het volgende:

Elvis Presley's vliegtuigen zijn in het nieuws. Zijn Convair 880 N880EP Lisa Marie (naar zijn dochter) en oud Delta kist, en de kleinere Lockheed Jetstar N777EP Hound Dog II (met de langste operator lijst die ik ooit heb gezien :o ) die sinds de jaren '80 tegenover zijn Graceland woning in Memphis staan kunnen wel eens weg moeten.
Ik lees over een hotel dat daar zou moeten komen (maar die komt geloof ik ten noorden van Graceland en niet waar de vliegtuigen staan) maar de eigenaren van de kisten krijgen per bezoeker betaalt. Dus misschien vinden de huidige eigenaren van het Graceland-gebeuren (zoals alles in de VS is dat grotendeels in bezit van een bedrijf dat alleen maaar om $$ draait) dat ze teveel geld krijgen.
Graceland trekt zo'n 600.000 bezoekers per jaar waar schijnbaar zo'n 60% van die bezoekers ook de vliegtuigen doorlopen.



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:03 schreef Iemand91 het volgende:
De eerder genoemde vliegtuigen van Elvis staan te koop.

De Convair 880 N880EP Lisa Marie (naar zijn dochter) en de kleinere Lockheed Jetstar N777EP Hound Dog II worden te koop aangeboden; hier en hier.
Goed nieuws; ze lijken er te blijven staan:

Vliegtuigen Elvis Presley blijven toch op Graceland
quote:
De twee privévliegtuigen van Elvis Presley blijven toch op Graceland staan. De beheerders van het beroemde landgoed zijn een nieuw contract overeengekomen met de huidige eigenaren van de Lisa Marie en de Hound Dog II.

Vorig jaar ontstond er verwarring over de toekomst van de vliegtuigen. Eigenaar OKC Partnership gaf aan de Lisa Marie en de Hound Dog II wellicht van Graceland naar een nabijgelegen terrein te willen verplaatsen om ze te restaureren en daar voortaan tentoon te stellen.

Maar na kritiek van trouwe Presley-fans heeft Graceland een nieuwe overeenkomst weten te sluiten, zo meldt het landgoed op zijn website. ''De Lisa Marie en de Hound Dog II zullen voorgoed op Elvis Presleys Graceland blijven staan.''

Het interieur van het vliegtuig Lisa Marie is door Presley zelf ontworpen. De privéjet is voorzien van een penthouse slaapkamer, een badkamer met een gouden wasbak, een vergaderruimte en een geluidsinstallatie met maar liefst vijftig speakers. De laatste vlucht van de Lisa Marie bracht zijn ex-vrouw Priscilla Presley naar zijn begrafenis. Presley kocht zijn andere privéjet, de Hound Dog II, terwijl hij wachtte tot de Lisa Marie helemaal opnieuw was ingericht.

De vliegtuigen van The King of Rock and Roll waren de afgelopen dertig jaar te zien op zijn landgoed Graceland, maar zijn niet meer in staat te vliegen. Bezoekers van Graceland kunnen de vliegtuigen sinds 1984 van binnen bekijken.
pi_152073263
Vanaf september ook Kenya Airways met de 787 op Amsterdam (is nu een mix 777/77W)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_152084692
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 16:04 schreef Thetallguy het volgende:
Vanaf september ook Kenya Airways met de 787 op Amsterdam (is nu een mix 777/77W)
Dus:

- Dinsdag 16 of woensdag 17 juni: Qatar Airways met de 787. (16 juni begint de route maar dat is juist een dinsdag; een dag waarop ze nu niet gaan vliegen, mogelijk dus voor inauguratie nog wel)
Zesmaal per week.
Komt aan om 14:00 uur, vertrekt om 16:10 uur.

- Maandag 27 juli: Xiamen Airlines met de 787. Komt elke maandag, woensdag, vrijdag op Schiphol, en vertrekt in China de dag ervoor (om 23:50 uur vandaar de volgende dag in Nederland)
Komt aan om 05:45 uur, vertrekt om 12:35 uur.

- Maandag 7 september: Kenya Airways met de 787. Komt elke dag.
Komt aan om 15:45 uur, vertrekt om 21:00 uur.

Met een beetje vertraging van de Kenya kist heb je kans dat ze nooit tegelijk op Schiphol staan. :P

PH-BVO vliegt momenteel haar eerste commerciële vlucht; KL867 vertrok vanmiddag om 15:03 uur naar Osaka en is op moment van schrijven nog in de lucht (net China binnen)

Na aankomst op Schiphol vanuit Seattle:



Vanmiddag voor de eerste vlucht:



Ik ben nog altijd geen fan van de nieuwe livery - en zal dat ook niet worden - maar ik blijf erbij dat de blauw-witte kleuren van KLM verdraaid goed staan op een 777. :Y

[ Bericht 39% gewijzigd door Iemand91 op 27-04-2015 23:01:21 ]
  dinsdag 28 april 2015 @ 18:03:41 #115
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_152100451


Ziet er goed uit, voer maar in :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 28 april 2015 @ 18:20:34 #116
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_152100856
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 april 2015 18:03 schreef DaMook het volgende:
[ afbeelding ]

Ziet er goed uit, voer maar in :D .
Gelijk op alle toestellen invoeren. Ziet er zeker goed uit.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  dinsdag 28 april 2015 @ 20:26:10 #117
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_152104707
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2015 18:20 schreef WEST het volgende:

[..]

Gelijk op alle toestellen invoeren. Ziet er zeker goed uit.
Vond ik dus ook :D . Ook de overgang naar blauw, perfect!!
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 28 april 2015 @ 20:45:23 #118
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_152105495
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 april 2015 20:26 schreef DaMook het volgende:

[..]

Vond ik dus ook :D . Ook de overgang naar blauw, perfect!!
ja die loopt goed. Misschien alleen de leeuw nog iets duidelijker maken.

Zet je ook gelijk die Fransen een beetje te kijk.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_152112038
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2015 20:45 schreef WEST het volgende:
Zet je ook gelijk die Fransen een beetje te kijk.
Zoiets zullen toch echt de Fransen zélf dan moeten beslissen...
pi_152112329
En dan de onderkant zwart, een beetje zoals 'onze' demo F-16 drie jaar lang gevlogen heeft.
  dinsdag 28 april 2015 @ 23:55:58 #121
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152112529
De 777 gewoon lekker bij het oude houden en die F-16 idd oranje:

pi_152113525
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 16:04 schreef Thetallguy het volgende:
Vanaf september ook Kenya Airways met de 787 op Amsterdam (is nu een mix 777/77W)
En wat ik al lang zag aankomen lijkt nu bevestigd; Kenya Airways doet haar Boeing 777's van de hand.

De laatste 777-200ER vlucht lijkt naar/van Dubai te zijn op 17/18 mei.
De laatste 777-300ER vlucht lijkt naar/van London Heathrow te zijn op 25/26 september.
De laatste 777 vlucht naar/van Schiphol lijkt dus op 6/7 september te zijn.

Kenya Airways heeft 4 777-200ER's en 3 -300ER's, de eerste werd in mei 2004 geleverd, de laatste afgelopen juli.
(de laatste 2 foto's)



  woensdag 29 april 2015 @ 06:23:05 #123
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152114452
Zo jong en dan al verkopen :?
So we just called him Fred
  woensdag 29 april 2015 @ 07:56:29 #124
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_152114812
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 06:23 schreef FredvZ het volgende:
Zo jong en dan al verkopen :?
Kan ook lease zijn die afloopt
  woensdag 29 april 2015 @ 08:16:30 #125
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_152114957
quote:
Top SLM wil snel besluit over vervanging A340

PARAMARIBO – Het management van de Surinaamse Luchtvaart Maatschappij (SLM) wil snel een beslissing nemen over de vervanging van het enige longhaul toestel binnen de vloot, een Airbus A340-300. Dat schrijft de krant De Ware Tijd. Voor oktober moet er een vervanger klaar staan. "Dat is het tijdstip waarop het leasecontract van het toestel afloopt", meldt Gerard Brunings, president commissaris van de SLM, tegen de krant.

De A340 maakt sinds december 2009 deel uit van de vloot en is de vervanger van de Boeing 747-300 die de SLM in 2004 overnam van KLM. Het aanschaffen van een nieuw longhaul toestel voor de route Paramaribo-Amsterdam is een optie. "Een eventueel besluit hierover hangt niet af van de huidige moeilijke financiële tijden", zegt Brunings.

Het opnieuw huren van een vliegtuig ligt echter het meest voor de hand, waarbij een Boeing 777 een wens is van de maatschappij. "Maar we voldoen niet aan de vereisten om met twee motoren te vliegen. SLM moet daarom waarschijnlijk genoegen nemen met weer een A340 of een Boeing 747. Toestellen met vier motoren", aldus Brunings tegenover de krant.
  woensdag 29 april 2015 @ 08:17:52 #126
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_152114967
Iemand een idee waarom SLM niet met 2 motoren de oceaan over mag?
pi_152115232
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 08:17 schreef Sunri5e het volgende:
Iemand een idee waarom SLM niet met 2 motoren de oceaan over mag?
SLM zelf heeft geen Stops certificatie. Dan kan je toestel dit nog wel hebben, als airline moet je ook gecertificeerd zijn anders mag het dus nog niet ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 29 april 2015 @ 08:56:14 #128
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152115349
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 08:45 schreef Thetallguy het volgende:
SLM zelf heeft geen Stops certificatie. Dan kan je toestel dit nog wel hebben, als airline moet je ook gecertificeerd zijn anders mag het dus nog niet ;)
Zouden ze het voor hun zelf niet makkelijker maken als ze zorgen dat ze dat certificaat wél hebben?
So we just called him Fred
pi_152115361
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 08:45 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

SLM zelf heeft geen Stops certificatie. Dan kan je toestel dit nog wel hebben, als airline moet je ook gecertificeerd zijn anders mag het dus nog niet ;)
Etops, maar ik gok dat je mobiel zit ;)
pi_152115457
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 08:56 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Zouden ze het voor hun zelf niet makkelijker maken als ze zorgen dat ze dat certificaat wél hebben?
Mocnten ze met een twin gaan vliegen dan lijkt me dat ze ETOPS approved willen zijn inderdaad :).
Met een A340 hoeft dat niet, daarmee kan je rustig met 3 motoren door naar Su ;)
pi_152115530
Dat gezegd hebbende, is een ETOPS approval niet goedkoop. Het heeft ook gevolgen voor het onderhoudsprogramma. Je moet je flightcrew ervoor opleiden, je moet speciaal opgeleid maintenancepersoneel hebben, etc.

Denk niet dat dat financieel rendabel is met maar 1 vliegtuig. Dan is het gebruik van vier motoren een stuk makkelijker ;)
pi_152116314
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 08:57 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Etops, maar ik gok dat je mobiel zit ;)
Etops zit niet in het standaard Android woordenboek blijkt.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_152118526
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 06:23 schreef FredvZ het volgende:
Zo jong en dan al verkopen :?
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 07:56 schreef Sunri5e het volgende:
Kan ook lease zijn die afloopt
In ieder geval is een deel van de 777-vloot geleased.
Het is ook niet de lease die afloopt.

Kenya Airways zit in flinke financiële problemen. Toen ze de 777 in hun vloot kwam leek het nog een aardig keus.
Het kan flink wat vracht meesleuren beneden (bloemen naar Amsterdam bijvoorbeeld), de markt leek te groeien etc.

Maar vandaag de dag is er (politieke)onstabiliteit in Kenia, hebben de ME3 heel veel passagiers overgenomen en is het toerisme flink afgenomen.
De 777 is dus een te groot en te duur vliegtuig voor hen geworden.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 09:10 schreef NewHorizon het volgende:
Denk niet dat dat financieel rendabel is met maar 1 vliegtuig. Dan is het gebruik van vier motoren een stuk makkelijker ;)
Ik heb het al eerder gezegd; SLM is alles behalve financieel rendabel.

quote:
Het aanschaffen van een nieuw longhaul toestel voor de route Paramaribo-Amsterdam is een optie
(...)
Het opnieuw huren van een vliegtuig ligt echter het meest voor de hand, waarbij een Boeing 777 een wens is van de maatschappij.
Sure, laten we een van de duurste vliegtuigen om te kopen/huren in de vloot nemen om deze vervolgens het grootste deel van de tijd op de grond te laten staan...

En met een 777-200 schieten ze ook niet heel veel op; die is qua efficiëntie nagenoeg gelijk aan een A340-300. Qua onderhoud schieten ze waarschijnlijk wel wat op want hun A340 staat constant aan de grond voor onderhoud en checks.

quote:
SLM moet daarom waarschijnlijk genoegen nemen met weer een A340 of een Boeing 747. Toestellen met vier motoren.
Even een maand of wat wachten en ze kunnen PH-BFM overnemen.
pi_152122115
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 11:24 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik heb het al eerder gezegd; SLM is alles behalve financieel rendabel.

Nee dat is ook zo.
Waarschijnlijk vrij verstandig dus om niet te opteren voor een ETOPS certificatie. :D

Ik ben niet bekend met hun onderhouds-trackrecord, maar als dat zo dramatisch als is jij schetst zal het toestel sowieso 90% van de tijd niet ETOPS-approved zijn dankzij achterstallig onderhoud :')
pi_152122568
quote:
Prachtige beelden, die stem van Philip Bloemendal, de livery van KLM, de bedrijvigheid op het platform, de toestellen. O+
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 13:33 schreef NewHorizon het volgende:
Ik ben niet bekend met hun onderhouds-trackrecord, maar als dat zo dramatisch als is jij schetst zal het toestel sowieso 90% van de tijd niet ETOPS-approved zijn dankzij achterstallig onderhoud :')
Ik zeg niet dat het onderhoud slecht uitgevoerd wordt; daar zijn immers ook genoeg eisen voor.
(hoewel daar in het verleden en hoogstwaarschijnlijk het heden ook regelmatig niet aan wordt voldaan)
Ik bedoel dat het toestel regelmatig voor onderhoud naar Parijs gaat.

Dat het toestel het grootste deel van de tijd op de grond stilstaat komt niet door onderhoud maar door hun vluchtschema. ;)
pi_152124036
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 13:46 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Prachtige beelden, die stem van Philip Bloemendal, de livery van KLM, de bedrijvigheid op het platform, de toestellen. O+

[..]

Ik zeg niet dat het onderhoud slecht uitgevoerd wordt; daar zijn immers ook genoeg eisen voor.
(hoewel daar in het verleden en hoogstwaarschijnlijk het heden ook regelmatig niet aan wordt voldaan)
Ik bedoel dat het toestel regelmatig voor onderhoud naar Parijs gaat.

Dat het toestel het grootste deel van de tijd op de grond stilstaat komt niet door onderhoud maar door hun vluchtschema. ;)
Ik gebruik wellicht ook verkeerde woorden met ' achterstallig onderhoud', je kunt prima aan de eisen voldoen maar toch een hoop openstaande defecten hebben.

Een redelijk aantal daarvan hebben wel terugslag op de ETOPS-certificatie (of je bent non-ETOPS, of een kleinere afstand, etc).

Als je inderdaad maar 1 toestel hebt is het in principe logisch dat je wat meer openstaande defecten hebt, maar dat is in combinatie met ETOPS niet handig.

Benieuwd waar ze mee op de proppen komen. Was het niet SLM die een tijd met een 747 afkomstig van KLM heeft gevlogen?
  woensdag 29 april 2015 @ 14:28:19 #138
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_152124047
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 11:24 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik heb het al eerder gezegd; SLM is alles behalve financieel rendabel.
Ik kan me dan ook echt niet indenken hoe een maatschappij met 1 longhaul vliegtuig (dat ook nog eens veel stil staat) ooit rendabel zou kunnen opereren. :?
pi_152134565
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:27 schreef NewHorizon het volgende:
Benieuwd waar ze mee op de proppen komen. Was het niet SLM die een tijd met een 747 afkomstig van KLM heeft gevlogen?
Jep. PH-BUW; een 747-300 (een van de 3 747-300's die KLM heeft gehad) kwam in oktober 1986 in dienst bij KLM en werd in 2003 in Mojave opgeslagen.
Gedurende 2004 kwam het terug naar Schiphol waar het werd omgebouwd voor Surinam Airways en kreeg het een D-check.
In augustus 2004 ging het naar Surinam Airways en kreeg de registratie PZ-TCM en de naam Ronald Elwin Kappel.
In november 2009 vloog deze haar laatste retour naar Amsterdam en werd begin 2010 in Pinal Airpark, Arizona opgeslagen. Daar staat het tot op de dag van vandaag nog steeds:




Hey zus:


Terug op Schiphol in 2004 voor de verbouwing en D-check:








En sinds 2010 dus in Arizona:



Overigens heeft Surinam Airways in het verleden ook nog twee DC-8's van KLM geleased; een Douglas DC-8-50 en een Douglas DC-8-60.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik kan me dan ook echt niet indenken hoe een maatschappij met 1 longhaul vliegtuig (dat ook nog eens veel stil staat) ooit rendabel zou kunnen opereren. :?
Het kan wel. Als de passagiers genoeg betalen moet dat prima kunnen, zeker als de utilization omhoog gaat.
Dus een kleiner toestel kan wel zeker helpen want dan kan hun frequentie omhoog.
  woensdag 29 april 2015 @ 20:39:49 #140
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152134638
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:27 schreef NewHorizon het volgende:
Benieuwd waar ze mee op de proppen komen. Was het niet SLM die een tijd met een 747 afkomstig van KLM heeft gevlogen?
Klopt, de PH-BUW heeft een tijdje bij SLM gevlogen als PZ-TCM.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ik kan me dan ook echt niet indenken hoe een maatschappij met 1 longhaul vliegtuig (dat ook nog eens veel stil staat) ooit rendabel zou kunnen opereren. :?
Ze hebben natuurlijk ook maar één route voor dat vliegtuig.

Edit:Iemand91 was me voor :)
So we just called him Fred
  woensdag 29 april 2015 @ 21:39:18 #141
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152137021


Arke(Fly) bestaat dit jaar 10 jaar, daarom krijgen alle vliegtuigen een sticker. De vakantievlieger is opgericht op de overblijfselen van Holland Excel, wat weer een reïncarnatie was van Holland Excel. Met "dank" aan de twijfelachte prestaties van de PH-AHQ, -AHX en -AHY (allen B763) waren ze in de beginjaren onder vakantiegangers geliefd vanwege de relatieve lage prijzen en gehaat omdat je eigenlijk nooit zeker wist of je vlucht wel doorging. Wat je wel zeker wist dat je vertraging had ;)
In de loop der jaren nam de punctualiteit toe, evenals het aantal passagiers dat ze in een longhaul toestel weten te proppen (van 253 (B763) via 283 (B76W) naar 307 (B788)).

Het is overigens nog maar de vraag of we ooit gaan meemaken dat deze (kwa grootte) derde maatschappij van Nederland 15 jaar bestaat. TUI (de moedermaatschappij van Arke) is momenteel druk bezig om de hele vloot te uniformiseren. Dat wil zeggen dat alle toestellen van Arke, Jetairfly (België), Thomson Airways (Groot Brittannië), TUIFly (Duitsland) en TUI Nordic (Zweden) allemaal hetzelfde kleuschema en per type ook dezelfde stoelindeling krijgen.

Alle B788's (Ook de paar weken oude PH-TFM) krijgen andere stoelen in Premium Comfort/Star Class (de IFE in de armleuning was toch niet zo'n succes), waarbij er precies 300 seats in het vliegtuig komen. De Star Class, die Arke vorig jaar met veel bombarie weer in het leven heeft geroepen verdwijnt dan weer.

Op internet gaan diverse geruchten dat uiteindelijk alle afzonderlijke maatschappijen worden samen gevoegd tot 1 grote maatschappij. Waarbij de Franse tak (Corsair) verkocht zal worden.
So we just called him Fred
  woensdag 29 april 2015 @ 21:43:17 #142
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152137148
Het zal ongetwijfeld toeval met de huidige rellen zijn, maar uitgerekend vandaag vliegt Arke naar Baltimore:
So we just called him Fred
pi_152153445
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:43 schreef FredvZ het volgende:
Het zal ongetwijfeld toeval met de huidige rellen zijn, maar uitgerekend vandaag vliegt Arke naar Baltimore:
[ afbeelding ]
Charter Baltimore - Lourdes die door Arke verkocht is. Blijkbaar mochten ze de empty legs van/naar Baltimore ook verkopen want zag behoorlijk wat pakketjes voor fly-drives Baltimore langskomen de laatste tijd :P (met maar 1 mogelijke reisdata; deze week)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_152166960
Nou, krijg ik alsnog gelijk; zeg maar dag tegen Malaysia Airlines in Nederland (en Europe in het geheel):



Malaysia Airlines fleet restructuring
quote:
April 30, 2015: Malaysia Airlines is offering for sale or lease all six of its Airbus A380s, its two Boeing 747-400Fs and four Airbus A330-200Fs and four Boeing 777-200ERs as it seeks to restructure following a disastrous 2014.

MAS lost two 777s last year: MH370, the flight that disappeared and still hasn’t been found; and MH17, the flight that was shot down over Ukraine.

Elimination of the freighters wipes out MASCargo.

MAS, the passenger operation, has six A380s, 15 A330-300s, 57 Boeing 737-800s with 14 on order and 10 options and 13 777-200ERs, according to Wikipedia.

The disposal of all six A380s presents an opportunity to test the market for used A380s and whether a key component to Airbus’ strategy for the super jumbo going forward will work: allow airlines to try out the airplane without having to spent the huge amount of money required to buy new. After experiencing the A380, the theory goes, other carriers will understand how this can spur sales.

This theory was created in anticipation of A380s coming off lease from Singapore Airlines and later Emirates Airlines for airplanes that are 12 years or older. The MAS A380s are considerably younger.

Disposal of the A330-200Fs won’t help Airbus sell new ones. The price has raised questions over the ROI of new-build, main-deck freighters (an issue with Boeing and its 747-8F and 777F as well). The relatively young 747-400Fs also will put pressure on Boeing’s ability of sell 747-8Fs to keep this line alive.
Aangezien de gehele 777 vlot er sowieso al uitging moest voor Amsterdam al wat anders komen; bijvoorbeeld de A380. Nu deze er ook uitgaat en hun A330's Europa niet halen betekend dit dus inderdaad het einde voor Malaysia Airlines in Europa.

Dit gaat interessant worden voor de A380's wat daar mee gaat gebeuren. Ze zijn nog erg jong (2-3 jaar oud) en er zijn nog niet eerder A380's zo van de ene naar de andere maatschappij gegaan.
Mogelijk naar Turkish Airlines?
(hoewel ik vandaag weer een artikel las waarin Turkish Airlines aangaf geen A380's te willen)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

D-ABYU; de 1514e gebouwde 747, de 80e 747 voor Lufthansa en wel de 19e 747-8i wordt vandaag naar Duitsland gevlogen vanuit Seattle.
Het is de allerlaatste 747-8i voor Lufthansa en naar alle waarschijnlijkheid dus ook de allerlaatste 747 ooit voor LH.
Lufthansa was/is een van de grootste klanten van de 747.

Bij de deliverycenter vandaag:




Verder; gewoon, daarom:



[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 30-04-2015 23:54:24 ]
  donderdag 30 april 2015 @ 23:47:43 #145
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152168705
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 23:00 schreef Iemand91 het volgende:
Dit gaat interessant worden voor de A380's wat daar mee gaat gebeuren.
My guess: hetzelfde lot als de Skymark-kisten: inpakken en nooit meer naar omkijken:


  Moderator donderdag 30 april 2015 @ 23:54:14 #146
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152168912
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:39 schreef FredvZ het volgende:
[ afbeelding ]

Arke(Fly) bestaat dit jaar 10 jaar, daarom krijgen alle vliegtuigen een sticker. De vakantievlieger is opgericht op de overblijfselen van Holland Excel, wat weer een reïncarnatie was van Holland Excel. Met "dank" aan de twijfelachte prestaties van de PH-AHQ, -AHX en -AHY (allen B763) waren ze in de beginjaren onder vakantiegangers geliefd vanwege de relatieve lage prijzen en gehaat omdat je eigenlijk nooit zeker wist of je vlucht wel doorging. Wat je wel zeker wist dat je vertraging had ;)
In de loop der jaren nam de punctualiteit toe, evenals het aantal passagiers dat ze in een longhaul toestel weten te proppen (van 253 (B763) via 283 (B76W) naar 307 (B788)).

Even een noob vraag, wast betekent 76W? 763 betekent denk ik 767-300 en 787-800, maar zie hier ook geregeld dingen met een letter voorbij komen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 1 mei 2015 @ 00:09:24 #147
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_152169315
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 23:00 schreef Iemand91 het volgende:
Dit gaat interessant worden voor de A380's wat daar mee gaat gebeuren. Ze zijn nog erg jong (2-3 jaar oud) en er zijn nog niet eerder A380's zo van de ene naar de andere maatschappij gegaan.
Kunnen we niet een inzamelingsactie houden op Fok!? :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 00:10:51 #148
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152169350
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 23:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Even een noob vraag, wast betekent 76W? 763 betekent denk ik 767-300 en 787-800, maar zie hier ook geregeld dingen met een letter voorbij komen
Alstu:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
IATA ICAO Manufacturer and Aircraft Type / Model
762  B762 Boeing 767-200 pax
763  B763 Boeing 767-300 pax
764  B764 Boeing 767-400 pax
767  n/a  Boeing 767 all pax models
76F  n/a  Boeing 767 all Freighter models
76W  B763 Boeing 767-300 (winglets) pax
76X  B762 Boeing 767-200 Freighter
76Y  B763 Boeing 767-300 Freighter

Volgens IATA een 767-300 met winglets dus. De 767-codes van IATA maken blijkbaar geen onderscheid tussen de non-ER en ER versies. Dat in tegenstelling tot bv de 777: 773 = 777-300 non-ER, 77W = 777-300ER.

Alle codes: link

However, airlines kunnen zelf ook zulke codes verzinnen om hun verschillende versies te kunnen specificeren. Delta gebruikt bv. 76D, 76L, 76H, 76P, 76Q, 76T, 76W, 76Z.

[ Bericht 3% gewijzigd door OEM op 01-05-2015 00:27:50 ]
  Moderator vrijdag 1 mei 2015 @ 00:54:06 #149
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152170265
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 00:10 schreef OEM het volgende:

[..]

Alstu:
[ code verwijderd ]

Volgens IATA een 767-300 met winglets dus. De 767-codes van IATA maken blijkbaar geen onderscheid tussen de non-ER en ER versies. Dat in tegenstelling tot bv de 777: 773 = 777-300 non-ER, 77W = 777-300ER.

Alle codes: link

However, airlines kunnen zelf ook zulke codes verzinnen om hun verschillende versies te kunnen specificeren. Delta gebruikt bv. 76D, 76L, 76H, 76P, 76Q, 76T, 76W, 76Z.
Ik dank u zeer _O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 1 mei 2015 @ 10:47:15 #150
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152174710


Vandaag heeft Ryanair FR7522 (Allicante - Eindhoven) een extra stop moeten maken in Beauvais.
Geen mankementen aan het toestel, maar een bevalling.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)aakt-extra-stop.html

In dit soort gevallen vraag ik me altijd af wat de motieven zijn van een hoogzwangere vrouw om in een vliegtuig te stappen. Het kan ook mijn eigen voorzichtigheid zijn, maar ik zou mijn hoogzwangere vrouw het liefst aan de grond houden.

Ik ben ook benieuwd hoe dit qua kosten gaat, extra tussenstops zijn zeer kostbaar en ik vraag me af of een doorsnee verzekering dat wel dekt.
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')