Ik ben fan van het Hilton. Daar moet ik wel bijzeggen dat ik over het algemeen boek met het HH nummer van een vriend die de hoogste status heeft dus upgrade naar executive floor gegarandeerd.quote:Op vrijdag 24 april 2015 16:58 schreef FredvZ het volgende:
Heeft een van jullie trouwens nog een goede tip om te overnachten bij Schiphol?
Ergens tussen de 50 en de 80 euro.quote:Op vrijdag 24 april 2015 18:20 schreef Tinos85 het volgende:
Welk budget?
Je zou eventueel in Hoofddorp kunnen kijken. R-net lijn 300 is het twee haltes vanaf Schiphol plaza.
Of anders Sheraton/Hilton op Schiphol. Ben je er zo.
quote:Op vrijdag 24 april 2015 18:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik ben fan van het Hilton. Daar moet ik wel bijzeggen dat ik over het algemeen boek met het HH nummer van een vriend die de hoogste status heeft dus upgrade naar executive floor gegarandeerd.
Hilton en CitizenM had ik ook al gevonden. Prima hotels, helemaal mooi dat je er naar toe kan lopen. Maar prijzig en dan geef ik dat geld liever uit tijdens de vakantiequote:Op vrijdag 24 april 2015 20:02 schreef Thetallguy het volgende:
CitizenM is voor een nachtje ook prima. 100m lopen van de terminal
Ibis Leiden Centrum? Tegenover station, kwartiertje trein naar Schiphol?quote:Op vrijdag 24 april 2015 21:04 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ergens tussen de 50 en de 80 euro.
Overige eisen zijn simpel:
• Schiphol goed bereikbaar
• Goed bed
• Douche of bad
Ontbijten doen we op de luchthaven na het inchecken.
[..]
[..]
Hilton en CitizenM had ik ook al gevonden. Prima hotels, helemaal mooi dat je er naar toe kan lopen. Maar prijzig en dan geef ik dat geld liever uit tijdens de vakantie
Die is wonder boven wonder duurder dan Ibis op Schiphol.quote:Op vrijdag 24 april 2015 21:06 schreef Karstman het volgende:
Ibis Leiden Centrum? Tegenover station, kwartiertje trein naar Schiphol?
Oh lolquote:Op vrijdag 24 april 2015 21:13 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Die is wonder boven wonder duurder dan Ibis op Schiphol.
Filmpje:quote:ISTANBUL - Een Airbus A320 van Turkish Airlines is zaterdagochtend met een brandende motor geland op de luchthaven van de Turkse stad Istanbul. Het toestel was afkomstig uit Milaan. De piloot kon het toestel veilig aan de grond zetten, waarna de brand werd geblust en de passagiers werden geëvacueerd.
Hoe de motor in brand kon vliegen, is nog niet bekend.
bron: http://www.luchtvaartnieu(...)de-motor-in-istanbul
quote:
Goed nieuws; ze lijken er te blijven staan:quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:03 schreef Iemand91 het volgende:
De eerder genoemde vliegtuigen van Elvis staan te koop.
De Convair 880 N880EP Lisa Marie (naar zijn dochter) en de kleinere Lockheed Jetstar N777EP Hound Dog II worden te koop aangeboden; hier en hier.
quote:De twee privévliegtuigen van Elvis Presley blijven toch op Graceland staan. De beheerders van het beroemde landgoed zijn een nieuw contract overeengekomen met de huidige eigenaren van de Lisa Marie en de Hound Dog II.
Vorig jaar ontstond er verwarring over de toekomst van de vliegtuigen. Eigenaar OKC Partnership gaf aan de Lisa Marie en de Hound Dog II wellicht van Graceland naar een nabijgelegen terrein te willen verplaatsen om ze te restaureren en daar voortaan tentoon te stellen.
Maar na kritiek van trouwe Presley-fans heeft Graceland een nieuwe overeenkomst weten te sluiten, zo meldt het landgoed op zijn website. ''De Lisa Marie en de Hound Dog II zullen voorgoed op Elvis Presleys Graceland blijven staan.''
Het interieur van het vliegtuig Lisa Marie is door Presley zelf ontworpen. De privéjet is voorzien van een penthouse slaapkamer, een badkamer met een gouden wasbak, een vergaderruimte en een geluidsinstallatie met maar liefst vijftig speakers. De laatste vlucht van de Lisa Marie bracht zijn ex-vrouw Priscilla Presley naar zijn begrafenis. Presley kocht zijn andere privéjet, de Hound Dog II, terwijl hij wachtte tot de Lisa Marie helemaal opnieuw was ingericht.
De vliegtuigen van The King of Rock and Roll waren de afgelopen dertig jaar te zien op zijn landgoed Graceland, maar zijn niet meer in staat te vliegen. Bezoekers van Graceland kunnen de vliegtuigen sinds 1984 van binnen bekijken.
Dus:quote:Op maandag 27 april 2015 16:04 schreef Thetallguy het volgende:
Vanaf september ook Kenya Airways met de 787 op Amsterdam (is nu een mix 777/77W)
twitter:KLM twitterde op maandag 27-04-2015 om 10:30:02 Should we colour orange next year? #Koningsdag #Kingsday http://t.co/PxxtB358Ew reageer retweet
Gelijk op alle toestellen invoeren. Ziet er zeker goed uit.quote:Op dinsdag 28 april 2015 18:03 schreef DaMook het volgende:[ afbeelding ]twitter:KLM twitterde op maandag 27-04-2015 om 10:30:02 Should we colour orange next year? #Koningsdag #Kingsday http://t.co/PxxtB358Ew reageer retweet
Ziet er goed uit, voer maar in .
Vond ik dus ook . Ook de overgang naar blauw, perfect!!quote:Op dinsdag 28 april 2015 18:20 schreef WEST het volgende:
[..]
Gelijk op alle toestellen invoeren. Ziet er zeker goed uit.
ja die loopt goed. Misschien alleen de leeuw nog iets duidelijker maken.quote:Op dinsdag 28 april 2015 20:26 schreef DaMook het volgende:
[..]
Vond ik dus ook . Ook de overgang naar blauw, perfect!!
Zoiets zullen toch echt de Fransen zélf dan moeten beslissen...quote:Op dinsdag 28 april 2015 20:45 schreef WEST het volgende:
Zet je ook gelijk die Fransen een beetje te kijk.
En wat ik al lang zag aankomen lijkt nu bevestigd; Kenya Airways doet haar Boeing 777's van de hand.quote:Op maandag 27 april 2015 16:04 schreef Thetallguy het volgende:
Vanaf september ook Kenya Airways met de 787 op Amsterdam (is nu een mix 777/77W)
Kan ook lease zijn die aflooptquote:
quote:Top SLM wil snel besluit over vervanging A340
PARAMARIBO – Het management van de Surinaamse Luchtvaart Maatschappij (SLM) wil snel een beslissing nemen over de vervanging van het enige longhaul toestel binnen de vloot, een Airbus A340-300. Dat schrijft de krant De Ware Tijd. Voor oktober moet er een vervanger klaar staan. "Dat is het tijdstip waarop het leasecontract van het toestel afloopt", meldt Gerard Brunings, president commissaris van de SLM, tegen de krant.
De A340 maakt sinds december 2009 deel uit van de vloot en is de vervanger van de Boeing 747-300 die de SLM in 2004 overnam van KLM. Het aanschaffen van een nieuw longhaul toestel voor de route Paramaribo-Amsterdam is een optie. "Een eventueel besluit hierover hangt niet af van de huidige moeilijke financiële tijden", zegt Brunings.
Het opnieuw huren van een vliegtuig ligt echter het meest voor de hand, waarbij een Boeing 777 een wens is van de maatschappij. "Maar we voldoen niet aan de vereisten om met twee motoren te vliegen. SLM moet daarom waarschijnlijk genoegen nemen met weer een A340 of een Boeing 747. Toestellen met vier motoren", aldus Brunings tegenover de krant.
SLM zelf heeft geen Stops certificatie. Dan kan je toestel dit nog wel hebben, als airline moet je ook gecertificeerd zijn anders mag het dus nog nietquote:Op woensdag 29 april 2015 08:17 schreef Sunri5e het volgende:
Iemand een idee waarom SLM niet met 2 motoren de oceaan over mag?
Zouden ze het voor hun zelf niet makkelijker maken als ze zorgen dat ze dat certificaat wél hebben?quote:Op woensdag 29 april 2015 08:45 schreef Thetallguy het volgende:
SLM zelf heeft geen Stops certificatie. Dan kan je toestel dit nog wel hebben, als airline moet je ook gecertificeerd zijn anders mag het dus nog niet
Etops, maar ik gok dat je mobiel zitquote:Op woensdag 29 april 2015 08:45 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
SLM zelf heeft geen Stops certificatie. Dan kan je toestel dit nog wel hebben, als airline moet je ook gecertificeerd zijn anders mag het dus nog niet
Mocnten ze met een twin gaan vliegen dan lijkt me dat ze ETOPS approved willen zijn inderdaad .quote:Op woensdag 29 april 2015 08:56 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zouden ze het voor hun zelf niet makkelijker maken als ze zorgen dat ze dat certificaat wél hebben?
Etops zit niet in het standaard Android woordenboek blijkt.quote:Op woensdag 29 april 2015 08:57 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Etops, maar ik gok dat je mobiel zit
quote:
In ieder geval is een deel van de 777-vloot geleased.quote:
Ik heb het al eerder gezegd; SLM is alles behalve financieel rendabel.quote:Op woensdag 29 april 2015 09:10 schreef NewHorizon het volgende:
Denk niet dat dat financieel rendabel is met maar 1 vliegtuig. Dan is het gebruik van vier motoren een stuk makkelijker
Sure, laten we een van de duurste vliegtuigen om te kopen/huren in de vloot nemen om deze vervolgens het grootste deel van de tijd op de grond te laten staan...quote:Het aanschaffen van een nieuw longhaul toestel voor de route Paramaribo-Amsterdam is een optie
(...)
Het opnieuw huren van een vliegtuig ligt echter het meest voor de hand, waarbij een Boeing 777 een wens is van de maatschappij.
Even een maand of wat wachten en ze kunnen PH-BFM overnemen.quote:SLM moet daarom waarschijnlijk genoegen nemen met weer een A340 of een Boeing 747. Toestellen met vier motoren.
Nee dat is ook zo.quote:Op woensdag 29 april 2015 11:24 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder gezegd; SLM is alles behalve financieel rendabel.
Prachtige beelden, die stem van Philip Bloemendal, de livery van KLM, de bedrijvigheid op het platform, de toestellen.quote:
Ik zeg niet dat het onderhoud slecht uitgevoerd wordt; daar zijn immers ook genoeg eisen voor.quote:Op woensdag 29 april 2015 13:33 schreef NewHorizon het volgende:
Ik ben niet bekend met hun onderhouds-trackrecord, maar als dat zo dramatisch als is jij schetst zal het toestel sowieso 90% van de tijd niet ETOPS-approved zijn dankzij achterstallig onderhoud
Ik gebruik wellicht ook verkeerde woorden met ' achterstallig onderhoud', je kunt prima aan de eisen voldoen maar toch een hoop openstaande defecten hebben.quote:Op woensdag 29 april 2015 13:46 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Prachtige beelden, die stem van Philip Bloemendal, de livery van KLM, de bedrijvigheid op het platform, de toestellen.
[..]
Ik zeg niet dat het onderhoud slecht uitgevoerd wordt; daar zijn immers ook genoeg eisen voor.
(hoewel daar in het verleden en hoogstwaarschijnlijk het heden ook regelmatig niet aan wordt voldaan)
Ik bedoel dat het toestel regelmatig voor onderhoud naar Parijs gaat.
Dat het toestel het grootste deel van de tijd op de grond stilstaat komt niet door onderhoud maar door hun vluchtschema.
Ik kan me dan ook echt niet indenken hoe een maatschappij met 1 longhaul vliegtuig (dat ook nog eens veel stil staat) ooit rendabel zou kunnen opereren.quote:Op woensdag 29 april 2015 11:24 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder gezegd; SLM is alles behalve financieel rendabel.
Jep. PH-BUW; een 747-300 (een van de 3 747-300's die KLM heeft gehad) kwam in oktober 1986 in dienst bij KLM en werd in 2003 in Mojave opgeslagen.quote:Op woensdag 29 april 2015 14:27 schreef NewHorizon het volgende:
Benieuwd waar ze mee op de proppen komen. Was het niet SLM die een tijd met een 747 afkomstig van KLM heeft gevlogen?
Het kan wel. Als de passagiers genoeg betalen moet dat prima kunnen, zeker als de utilization omhoog gaat.quote:Op woensdag 29 april 2015 14:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik kan me dan ook echt niet indenken hoe een maatschappij met 1 longhaul vliegtuig (dat ook nog eens veel stil staat) ooit rendabel zou kunnen opereren.
Klopt, de PH-BUW heeft een tijdje bij SLM gevlogen als PZ-TCM.quote:Op woensdag 29 april 2015 14:27 schreef NewHorizon het volgende:
Benieuwd waar ze mee op de proppen komen. Was het niet SLM die een tijd met een 747 afkomstig van KLM heeft gevlogen?
Ze hebben natuurlijk ook maar één route voor dat vliegtuig.quote:Op woensdag 29 april 2015 14:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik kan me dan ook echt niet indenken hoe een maatschappij met 1 longhaul vliegtuig (dat ook nog eens veel stil staat) ooit rendabel zou kunnen opereren.
Charter Baltimore - Lourdes die door Arke verkocht is. Blijkbaar mochten ze de empty legs van/naar Baltimore ook verkopen want zag behoorlijk wat pakketjes voor fly-drives Baltimore langskomen de laatste tijd (met maar 1 mogelijke reisdata; deze week)quote:Op woensdag 29 april 2015 21:43 schreef FredvZ het volgende:
Het zal ongetwijfeld toeval met de huidige rellen zijn, maar uitgerekend vandaag vliegt Arke naar Baltimore:
[ afbeelding ]
Aangezien de gehele 777 vlot er sowieso al uitging moest voor Amsterdam al wat anders komen; bijvoorbeeld de A380. Nu deze er ook uitgaat en hun A330's Europa niet halen betekend dit dus inderdaad het einde voor Malaysia Airlines in Europa.quote:April 30, 2015: Malaysia Airlines is offering for sale or lease all six of its Airbus A380s, its two Boeing 747-400Fs and four Airbus A330-200Fs and four Boeing 777-200ERs as it seeks to restructure following a disastrous 2014.
MAS lost two 777s last year: MH370, the flight that disappeared and still hasn’t been found; and MH17, the flight that was shot down over Ukraine.
Elimination of the freighters wipes out MASCargo.
MAS, the passenger operation, has six A380s, 15 A330-300s, 57 Boeing 737-800s with 14 on order and 10 options and 13 777-200ERs, according to Wikipedia.
The disposal of all six A380s presents an opportunity to test the market for used A380s and whether a key component to Airbus’ strategy for the super jumbo going forward will work: allow airlines to try out the airplane without having to spent the huge amount of money required to buy new. After experiencing the A380, the theory goes, other carriers will understand how this can spur sales.
This theory was created in anticipation of A380s coming off lease from Singapore Airlines and later Emirates Airlines for airplanes that are 12 years or older. The MAS A380s are considerably younger.
Disposal of the A330-200Fs won’t help Airbus sell new ones. The price has raised questions over the ROI of new-build, main-deck freighters (an issue with Boeing and its 747-8F and 777F as well). The relatively young 747-400Fs also will put pressure on Boeing’s ability of sell 747-8Fs to keep this line alive.
My guess: hetzelfde lot als de Skymark-kisten: inpakken en nooit meer naar omkijken:quote:Op donderdag 30 april 2015 23:00 schreef Iemand91 het volgende:
Dit gaat interessant worden voor de A380's wat daar mee gaat gebeuren.
Even een noob vraag, wast betekent 76W? 763 betekent denk ik 767-300 en 787-800, maar zie hier ook geregeld dingen met een letter voorbij komenquote:Op woensdag 29 april 2015 21:39 schreef FredvZ het volgende:
[ afbeelding ]
Arke(Fly) bestaat dit jaar 10 jaar, daarom krijgen alle vliegtuigen een sticker. De vakantievlieger is opgericht op de overblijfselen van Holland Excel, wat weer een reïncarnatie was van Holland Excel. Met "dank" aan de twijfelachte prestaties van de PH-AHQ, -AHX en -AHY (allen B763) waren ze in de beginjaren onder vakantiegangers geliefd vanwege de relatieve lage prijzen en gehaat omdat je eigenlijk nooit zeker wist of je vlucht wel doorging. Wat je wel zeker wist dat je vertraging had
In de loop der jaren nam de punctualiteit toe, evenals het aantal passagiers dat ze in een longhaul toestel weten te proppen (van 253 (B763) via 283 (B76W) naar 307 (B788)).
Kunnen we niet een inzamelingsactie houden op Fok!?quote:Op donderdag 30 april 2015 23:00 schreef Iemand91 het volgende:
Dit gaat interessant worden voor de A380's wat daar mee gaat gebeuren. Ze zijn nog erg jong (2-3 jaar oud) en er zijn nog niet eerder A380's zo van de ene naar de andere maatschappij gegaan.
Alstu:quote:Op donderdag 30 april 2015 23:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Even een noob vraag, wast betekent 76W? 763 betekent denk ik 767-300 en 787-800, maar zie hier ook geregeld dingen met een letter voorbij komen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | IATA ICAO Manufacturer and Aircraft Type / Model 762 B762 Boeing 767-200 pax 763 B763 Boeing 767-300 pax 764 B764 Boeing 767-400 pax 767 n/a Boeing 767 all pax models 76F n/a Boeing 767 all Freighter models 76W B763 Boeing 767-300 (winglets) pax 76X B762 Boeing 767-200 Freighter 76Y B763 Boeing 767-300 Freighter |
Ik dank u zeerquote:Op vrijdag 1 mei 2015 00:10 schreef OEM het volgende:
[..]
Alstu:
[ code verwijderd ]
Volgens IATA een 767-300 met winglets dus. De 767-codes van IATA maken blijkbaar geen onderscheid tussen de non-ER en ER versies. Dat in tegenstelling tot bv de 777: 773 = 777-300 non-ER, 77W = 777-300ER.
Alle codes: link
However, airlines kunnen zelf ook zulke codes verzinnen om hun verschillende versies te kunnen specificeren. Delta gebruikt bv. 76D, 76L, 76H, 76P, 76Q, 76T, 76W, 76Z.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |