abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152196735
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 22:58 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

In het wild:

[ afbeelding ]

[..]

En dat gaat niet zonder een ceremonie ;( :

[ afbeelding ]

Dit nieuwsbericht is ook wel interessant:

Air France: 1,1 miljard euro bezuinigen tot en met 2017

[..]

Op welke manier? In hun kwaliteit, attitude zoals bijvoorbeeld Martinair bekend stond/staat?
Want met 2 Franse 777's en 3/4 Nederlandse 747's gaat ze dat in capaciteit zeker niet lukken...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Over een kleine 2 uur vertrekt N178DZ, een Boeing 767-300ER van Delta Airlines als vlucht DL56 vanuit Salt Lake City naar Amsterdam.
SLC is de 9e rechtstreekse bestemming vanaf Amsterdam van Delta Airlines en Amsterdam is de 2e Europese bestemming vanuit SLC (Parijs is de andere).

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)55223.jpg]afbeelding[/url] ]

(N178DZ staat vooraan op bovenstaande foto).

Daarnaast gaat KLM in het komend winterseizoen naar Santiago de Cali, Colombia via Bogotá.
De vlucht zal driemaal per week worden uitgevoerd door de 747-400 Combi; naar mijn weten de enige bestemming in Zuid-Amerika dat KLM met een 747 uitvoert.
Hij gaat van de 777 naar de 747?
Overigens hoort bijvoorbeeld Suriname ook bij Zuid-Amerika, dacht ik ;)
  zaterdag 2 mei 2015 @ 09:57:01 #158
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_152202396
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:30 schreef FredvZ het volgende:
KLM (KL) adviseert alleen na de 36e week niet meer te vliegen.

Arke (OR) vraagt in de 28e tot 36e week een doktersverklaring. Na de 36e week mag de zwangere vrouw niet meer mee.

Corendon (CAI/CND) en Transavia (HV) hebben vrijwel dezelfde regels.
Over zwanger gesproken, vorige week bij het inchecken voor een vlucht met AirAsia SGN-DMK werd er aan mijn partner, met een toch zichtbaar behoorlijk afgetraind lichaam onbeschaamd gevraagd of ze zwanger was. We moesten er beide hard om lachen, maar ik kan me ook voorstellen dat zo'n vraag ook gewoon heel confronterend kan zijn. Achterlijke instructie voor die grond dolly daar.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_152203331
quote:
SLC is de 9e rechtstreekse bestemming vanaf Amsterdam van Delta Airlines en Amsterdam is de 2e Europese bestemming vanuit SLC (Parijs is de andere).
De retourvlucht gaat met de N186DN. Zoals vaak voorkomt kiest Delta voor de retourvlucht een ander toestel.
--
pi_152205015
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 23:19 schreef NewHorizon het volgende:
Hij gaat van de 777 naar de 747?
Jep.

Combi dus, dus mogelijk vallen aantal passagiers tegen of willen ze meer vracht meenemen.
Of de hoogte speelt parten.
quote:
Overigens hoort bijvoorbeeld Suriname ook bij Zuid-Amerika, dacht ik ;)
Glad vergeten; gister nog even aangepast. :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 11:09 schreef inkjet het volgende:
De retourvlucht gaat met de N186DN. Zoals vaak voorkomt kiest Delta voor de retourvlucht een ander toestel.
Wanneer ze bijna 20 vliegtuigen naar Schiphol sturen zou het best apart zijn als ze dezelfde toestellen op dezelfde route in zouden zetten. ;)
pi_152207016
quote:
Wanneer ze bijna 20 vliegtuigen naar Schiphol sturen zou het best apart zijn als ze dezelfde toestellen op dezelfde route in zouden zetten. ;)
Waarschijnlijk kiezen ze het juiste toestel bij het aanbod van klanten. Daarnaast positioneren ze de toestellen voor de volgende dag. Dan is er nog het onderhoud op Schiphol. Echt een hub site dus ;)
--
pi_152207191
quote:
Meh, valt mee. Geen enkel vliegtuig staat 8 maanden lang non-stop aan.
Maar onthoudt de Wet van Murphy; "Anything that can go wrong, will go wrong", dus daarom wel goed aangekaart en moet zeker opgelost worden.
Want de ram air turbine (RAT) van de 787-9 is ook nog een issue (tot 2 maanden geleden voldeed die nog niet de airworthiness regulations.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 14:12 schreef inkjet het volgende:
Waarschijnlijk kiezen ze het juiste toestel bij het aanbod van klanten. Daarnaast positioneren ze de toestellen voor de volgende dag. Dan is er nog het onderhoud op Schiphol. Echt een hub site dus ;)
Inderdaad; hoewel er niet gigantisch grote verschillen tussen de 767 en A330-200's zit.
Behalve cargo dan; dat doet de A330 toch wat meer, evenals aantal passagiers.

[ Bericht 29% gewijzigd door Iemand91 op 02-05-2015 15:39:41 ]
  zaterdag 2 mei 2015 @ 16:00:34 #164
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152209417
quote:
Goh, dat is precies na 224 seconden.
En laat 24 bits nou net een registergrootte zijn dat ze gebruiken in PLC's en andere electronica om generatoren e.d. aan te sturen. De software raakt waarschijnlijk in de war als de 24 bits allemaal op 1 staan en de volgende seconde aanbreekt.
So we just called him Fred
  zaterdag 2 mei 2015 @ 16:03:04 #165
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152209466
Kijk je één keer voor tickets van SVO naar AMS, krijg je dit tijdens het fokken:
So we just called him Fred
  zaterdag 2 mei 2015 @ 16:19:36 #166
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_152209844
En, direct geboekt zeker? ;)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 16:30:17 #167
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152210180
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 16:19 schreef flipsen het volgende:
En, direct geboekt zeker? ;)
Toevallig wel. 13K roebels is de laagste prijs in maanden voor een retourtje SVO-AMS.

Niet voor mezelf, maar voor de gene die naast mij in het vliegtuig naar Curaçao komt zitten :7
So we just called him Fred
pi_152220184
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 23:54 schreef Iemand91 het volgende:
Enne, even laten zien hoe enorm groot een A380 eigenlijk is; moet je die vergelijken met die man in het kraantje:


De 747 kan er ook wat van :P :

  zondag 3 mei 2015 @ 01:28:34 #169
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152224668
De Boeing 747 Dreamlifter gaat nog een stapje verder:


De Airbus A300-600ST Beluga is ook geen kleintje:
So we just called him Fred
  Moderator zondag 3 mei 2015 @ 07:39:07 #170
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152227586
Vind die Beluga een bijzonder vliegtuig. Dat die blijft vliegen. In het vleugeloppervlakte daarvan nog vergroot? Of zijn de motoren door krachtiger exemplaren vervangen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_152234539
De PH-BFV is vertrokken richting verre oosten als KL9865. Ziet er uit als D-check.
--
  zondag 3 mei 2015 @ 16:35:43 #172
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152236674
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 07:39 schreef derLudolf het volgende:
Vind die Beluga een bijzonder vliegtuig. Dat die blijft vliegen. In het vleugeloppervlakte daarvan nog vergroot? Of zijn de motoren door krachtiger exemplaren vervangen?
Volgens opgave van Airbus hebben ze alleen de cockpit verlaagd, de romp hoger gemaakt en stabilatoren op de achtervleugels geplaatst.

tov de reguliere A300-600F is het maximale gewicht zo'n 10% lager en kan er slechts 1700km mee gevlogen worden. Airbus heeft het toestel vooral gemaakt voor dingen die groot en hol zijn: vliegtuigrompen en -vleugels.

De Dreamlifter is in alles een stap groter, het maximale gewicht is 130% groter en hij komt 4x zo ver. Er zitten dan twee keer zoveel motoren onder ;)

In theorie kan een A380F qua gewicht meer meeslepen, mits Airbus hem ooit in productie neemt.

Nog wat leuke trivia weetjes:
• Airbus heeft 5 Beluga's
• Boeing heeft 4 Dreamlifters
• De Beluga's zijn nieuw gebouwd tussen 1991 en 1996
• De Dreamlifters zijn omgebouwde 747-400 tussen 2004 en 2008 (nummer 4 was pas in 2010 beschikbaar)
• De voorganger van de Beluga bij Airbus was een Super Guppy: een omgebouwde Boeing C-97 Stratofreighter
So we just called him Fred
pi_152242957
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 01:28 schreef FredvZ het volgende:
De Boeing 747 Dreamlifter gaat nog een stapje verder:
[ afbeelding ]

De Airbus A300-600ST Beluga is ook geen kleintje:
[ afbeelding ]
Klopt, maar ik bedoelde meer dat de staart/APU-gedeelte niet groot lijkt terwijl deze dat dus wel degelijk is.

Dat is bij de MD-11 bijvoorbeeld toch wat minder:

  zondag 3 mei 2015 @ 20:25:36 #174
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_152243245
Toen ze die Beluga aan het ontwerpen waren moeten ze toch hun twijfels hebben gehad of dat gevaarte ooit luchtwaardig zou blijken :X

Mooie youtube:
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_152243388
quote:
Inderdaad; hoewel er niet gigantisch grote verschillen tussen de 767 en A330-200's zit.
Behalve cargo dan; dat doet de A330 toch wat meer, evenals aantal passagiers.
Hier de Delta vluchten van vandaag, met Registratie, vlicht inkomend en vlucht uitgaand.

N854NW 132 133
N807NW 178 163
N16065 446 57
N805NW 160 143
N175DN 140 47
N661US 72 135
N820NW 124 179
N675NW 134 73
N808NW 142 125
N815NW 136 161
N178DZ 126 127
N186DN 56 141
N1602 48 49
N710DN 70 71
N810NW 162 165
N831MH 74 137
N829MH 138 75
N821NW 164 139

Wel grappig om te zien. Net alsof bijvoorbeeld Transavia een toestel vanuit Amsterdam en Eindhoven naar Kopenhagen stuurt, om voor de terugvlucht van toestel te wisselen :-).
--
  zondag 3 mei 2015 @ 21:25:10 #176
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152245958
De Emirates gaan het een stukje makkelijker maken om toe te treden tot de mile high club:
http://www.luchtvaartnieu(...)n-a380-en-boeing-777
So we just called him Fred
pi_152247390
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 20:25 schreef flipsen het volgende:
Toen ze die Beluga aan het ontwerpen waren moeten ze toch hun twijfels hebben gehad of dat gevaarte ooit luchtwaardig zou blijken :X

Er was natuurlijk al ervaring op gedaan met de Super Guppy:



En de Canadair Conroy Skymonster:



De Russen daarentegen hadden en iets andere aanpak, getuige deze omgebouwde Myasishchev bommenwerper:

  zondag 3 mei 2015 @ 21:59:26 #178
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152247720
De pregnant guppy:



De mini guppy:

pi_152248200
Embraer opent vestiging in Nederland
quote:
AMSTERDAM – De Braziliaanse vliegtuigbouwer Embraer opent een vestiging in Amsterdam. Dat meldt Patrice Candaten, hoofd verkoop Europa aan De Telegraaf. Embraer is hofleverancier van KLM Cityhopper, een rol die vroeger door Fokker werd vervuld. KLM vliegt met een grote vloot E190-vliegtuigen en daar komt straks de kleinere E175+ bij.

Toch is de relatie met KLM geen overweging geweest voor de vestiging in Nederland, aldus Candaten tegenover de krant.

Embraer heeft het Europese hoofdkantoor nu nog in Parijs, maar richtte ruim twee jaar geleden al een Nederlandse holding op. Iets wat veel grote internationale bedrijven doen vanwege het gunstige Nederlandse belastingklimaat. De activiteiten ten behoeve van de Europese en Afrikaanse markten worden, na de verhuizing naar Amsterdam-Zuid, vanuit Nederland gedaan.

Embraer wil in juli naar het Nederlandse kantoor verhuizen.

Onderhoud
De bedoeling is dat later ook de onderhoudsafdeling in Nederland wordt gevestigd, waardoor de verwachting is dat de Nederlandse vliegtuigindustrie kan profiteren van de komst van Embraer. In totaal gaat het om 300 arbeidsplaatsen.

De vliegtuigbouwer, na Boeing en Airbus de grootste ter wereld, zou al lange tijd niet tevreden zijn met het ondernemingsklimaat in Frankrijk.
In een klap meer werkgelegenheid dan bij het hele REKKOF-project...

En in Las Vegas was gisteren het "het gevecht van de eeuw", en dat had op de lokale luchthaven zoals verwacht ook zo z'n gevolgen :P :

  Moderator maandag 4 mei 2015 @ 09:31:16 #180
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152255159
Mooi nieuws, die komst van Embraer! Zal dat nog invloed hebben op de fabrieken van/voor Fokker/Airbus? Ze vissen allemaal uit hetzelfde water voor personeel...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 4 mei 2015 @ 12:03:15 #181
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152258529
De Televaag heeft weer iets opgepikt: http://www.ad.nl/ad/nl/45(...)rsenen-aantast.dhtml

Hersenen zouden aangetast worden door het luchtverversingssysteem aan boord bij vliegtuigen.

quote:
Beschadiging van die stof leidt onder meer tot MS en alzheimer.
[...]
,,We hebben Nederlandse piloten en cabinepersoneel met ziekteverschijnselen onderzocht met autocoureurs als controlegroep. Veel vliegers hebben aantoonbaar beschadiging van de witte stof in de hersenen"
Ze hebben dus mensen onderzocht die al ziekteverschijnselen hadden en vervolgens hebben ze daar als oorzaak het luchtverversingssysteem aan gehangen? Ik vind het maar een raar verhaal.
So we just called him Fred
pi_152258640
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 12:03 schreef FredvZ het volgende:
De Televaag heeft weer iets opgepikt: http://www.ad.nl/ad/nl/45(...)rsenen-aantast.dhtml

Hersenen zouden aangetast worden door het luchtverversingssysteem aan boord bij vliegtuigen.

[..]

Ze hebben dus mensen onderzocht die al ziekteverschijnselen hadden en vervolgens hebben ze daar als oorzaak het luchtverversingssysteem aan gehangen? Ik vind het maar een raar verhaal.
Ik snap het ook niet helemaal. En waarom autocoureurs als controlegroep?

Even wachten maar op de publicatie...
  maandag 4 mei 2015 @ 14:19:36 #183
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_152262423
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 12:08 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ik snap het ook niet helemaal. En waarom autocoureurs als controlegroep?
Pure speculatie, maar er zijn bepaalde klasses in de autosport waarbij coureurs extra luchttoevoer in de helm krijgen, die lucht wordt gevoed door een apparaat met filter(s) etc erin.
Of dat een zelfde soort systeem is als in een vliegtuig is? Geen idee...
Meest in het oog springende autosport klasse die dat doet is NASCAR, zie de luchtslang bovenaan de helm (kom je bij open wheel series niet tegen).

pi_152275248

F-GITI gistermiddag bij vertrek uit Montreal.

Air France vloog gisteren de laatste retour naar Montreal met de Boeing 747.
De laatste vlucht werd uitgevoerd door F-GITI.

Vanaf vandaag vliegen de 6 overgebleven 747's alleen nog naar Atlanta, Boston en Mexico-Stad.
Straks ook nog 11 weken lang naar Toronto.
Vanaf komend winterseizoen (oktober) wordt de AF 747 alleen nog op Mexico ingezet voordat het toestel begin 2016 wordt uitgefaseerd.
Air France vliegt sinds 1970 met de 747 en was een van de eerste maatschappijen die toen het grootste passagiersvliegtuig ooit ontvingen in april 1970.
(De eerste 747 werd pas ruim 2 maanden eerder aan Pan Am geleverd en de eerste vlucht was pas ruim een jaar geleden)
Air France heeft alle vier versies van de 747 in haar vloot gehad; de -200 met 29 stuks het meest en -300 met 2 stuks het minst. In totaal heeft de maatschappij 73 747-toestellen gehad.





[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 04-05-2015 21:56:09 ]
pi_152296787




Mooi gedaan met dat watersaluut.
Wel grappig dat ze verkeerde beelden hebben gebruikt voor de landing want dat was namelijk niet de vlucht waar ze het over hadden.
(Landing was PH-BFD en die kwam uit New York; pal voor PH-BFD die wél uit Canada kwam (Toronto) en met allerlei grondvoertuigen werd binnengehaald en tussen de D- en E-pier het saluut kreeg)

Maar goed; zo ben ik dan weer :+ ...

EDIT: Wist trouwens ook niet dat ze aan boord 2 minuten stilte hielden (vlucht 887 naar Hong Kong gisteravond)


Overigens ook interessante aanvliegroutes op Schiphol momenteel. Zo net bijvoorbeeld de A380 helemaal naar het noorden en vloog op zo'n 2.5 km. hoogte over de Afsluitdijk voordat het afboog naar de Polderbaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 05-05-2015 21:46:36 ]
  dinsdag 5 mei 2015 @ 14:35:24 #186
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_152297042
Heeft iemand enig idee waarom Emirates met een A380 naar dit kleine gehucht vliegt? 8)7

2 zelfs?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 14:37:02 #187
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_152297088
Er zal vast wel genoeg animo voor zijn.
Tics van je petten.
pi_152297543
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 14:35 schreef Woods het volgende:
Heeft iemand enig idee waarom Emirates met een A380 naar dit kleine gehucht vliegt? 8)7

2 zelfs?
Mauritius ontvangt zo'n 1 miljoen toeristen per jaar, dat is ruim 2700 toeristen per dag, waarvan het grootste deel uit Frankrijk, Engeland en India.
Daar pikt EK graag een groot deel van mee. (in dit geval dus maximaal 1034)

Eind 2013 vloog de 1 v.d. 2 vluchten voor het eerst een A380, eind 2014 werd de 2e vlucht ook vervangen door de A380.

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 05-05-2015 14:59:37 ]
pi_152297861
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 22:08 schreef Iemand91 het volgende:
En in Las Vegas was gisteren het "het gevecht van de eeuw", en dat had op de lokale luchthaven zoals verwacht ook zo z'n gevolgen :P :
In Las Vegas ligt het vliegveld ook zo lekker dicht bij de "strip" waar de grote casino`s aan staan. ;)
Hier streetview plaatje, met links het "welcome to Las Vegas" bord, rechts zie je de vliegtuigen geparkeerd.
https://www.google.nl/map(...)nm9AG_gw!2e0!6m1!1e1

Nog een paar vakantiefoto`s van vorig jaar in Las Vegas.


  Moderator dinsdag 5 mei 2015 @ 16:49:08 #190
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152301697
Wat voor 'watervliegtuig' vliegt er nu boven Wageningen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_152301795
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 16:49 schreef derLudolf het volgende:
Wat voor 'watervliegtuig' vliegt er nu boven Wageningen?
Vast iets voor bevrijdingsdag
  Moderator dinsdag 5 mei 2015 @ 16:54:10 #192
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152301855
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 16:52 schreef Godtje het volgende:

[..]

Vast iets voor bevrijdingsdag
Ja dat weet ik. Defilé is nu bezig ;) Maar dit vliegtuig heb ik hier nog niet eerder gezien ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 5 mei 2015 @ 17:06:03 #193
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152302297
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 16:49 schreef derLudolf het volgende:
Wat voor 'watervliegtuig' vliegt er nu boven Wageningen?
Deze toevallig? Doet mee aan de vliegshow in Oosterbeek.
http://www.catalina-pby.nl/

  dinsdag 5 mei 2015 @ 19:21:22 #194
76207 nerd4sale
Het is wat
pi_152306131
De Catalina heeft afgelopen zaterdag weer voor het eerst gevlogen dit jaar.
Mooi gezicht, ik was toevallig op het circuit net onder final 05 van lelystad, en daar was ze touch and go's aan het doen.
Helemaal mooi toen de Britse Lancaster ook nog even langs kwam voor een low pass (tegen het circuit in).
pi_152312115
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 15:00 schreef bluemoon23 het volgende:
In Las Vegas Paradise ligt het vliegveld ook zo lekker dicht bij de "strip" waar de grote casino`s aan staan. ;)

Nog een paar vakantiefoto`s van vorig jaar in Las Vegas.

Die laatste foto is wel gaaf. :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 14:25 schreef Iemand91 het volgende:
Overigens ook interessante aanvliegroutes op Schiphol momenteel. Zo net bijvoorbeeld de A380 helemaal naar het noorden en vloog op zo'n 2.5 km. hoogte over de Afsluitdijk voordat het afboog naar de Polderbaan.
Tweaker nustys/NustyR stond op dat moment dus al bij de Polderbaan :P



En morgen komt er weer nieuw spul naar Schiphol. Morgenvroeg zou PH-HSM, een Boeing 737-8K2 voor Transavia op Schiphol moeten landen. De kist zal over een paar uur vertrekken vanaf Boeing Field richting Keflavík waarna het weer doorvliegt naar Amsterdam.
Het is de 2e nieuwe kist voor Transavia dit jaar (na PH-HSK die op 9 april op EHAM landde) en ook de laatste.
De volgende kist volgt pas in maart 2016.

PH-HSM vooraan met haar Franse zusters F-GZHT en F-GZHQ:


De eerstvolgende nieuwe kisten die op Schiphol landen zijn PH-BHA en PH-BHB; de Boeing 787-9 Dreamliners voor KLM die in oktober en november op Schiphol landen.
  Moderator woensdag 6 mei 2015 @ 01:31:57 #196
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152319656
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 17:06 schreef OEM het volgende:

[..]

Deze toevallig? Doet mee aan de vliegshow in Oosterbeek.
http://www.catalina-pby.nl/

[ afbeelding ]
Jaaah die was het! Danku
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 6 mei 2015 @ 01:42:03 #197
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152319811
Wat voor vliegtuigen zijn dit dan? Spitfires?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_152320671
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 01:42 schreef derLudolf het volgende:
Wat voor vliegtuigen zijn dit dan? Spitfires?
[ afbeelding ]
Fokker S-11 www.fokkerfour.nl
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 6 mei 2015 @ 11:11:14 #199
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_152325154
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 16:49 schreef derLudolf het volgende:
Wat voor 'watervliegtuig' vliegt er nu boven Wageningen?
Volgens mij vloog daar gisteren een B25 Mitchell
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  woensdag 6 mei 2015 @ 12:03:53 #200
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152326376
De hele lijst van wat daar rondvloog (volgens het programma iig, aldus iemand op scramble):

Antonov An-2P, D-FONL, Classic Wings
Pitts Special Unknown reg
Victor Romeo Formation 5x Robin DR400 PHSVQ, PHSVU, PHSPZ, PHTIM, PHNSC
Sukhoi 26, HA-YAT
P-51D Mustang, PH-PSI
B-25 Mitchell, PH-XXV + Supermarine Spitfire MK.IX PH-OUQ
PBY-5A Catalina, PH-PBY
Fokker Four Formation, 4x Fokker S-11, PHHOG,PHHOK,PHHOL,PHAFS
Speed Canard, Unknown reg
Extra 330 SG, Unknown reg
  woensdag 6 mei 2015 @ 14:30:42 #201
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152331012
Zomaar een vraag die me al een tijdje bezig houdt: sinds wanneer is pushback gebruikelijk geworden in de luchtvaart?

Het moet ergens in de jaren '80 zijn geweest, denk ik. Eind '70 reden vliegtuigen nog op eigen kracht en ik kan me sinds de eerste keer dat ik op een vliegveld kwam (1989) niet anders herinneren dat vliegtuigen haaks op de terminal stonden en een push back kregen.
So we just called him Fred
pi_152331720
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 14:30 schreef FredvZ het volgende:
Zomaar een vraag die me al een tijdje bezig houdt: sinds wanneer is pushback gebruikelijk geworden in de luchtvaart?
Ik kan geen direct antwoord vinden, maar hier is een rapport met een ongevalsanalyse van 1964 tot 1992: http://flightsafety.org/ao/ao_may_aug94.pdf

De eerste 'jet bridges' waren er in 1959, en ik kan me voorstellen dat de luchthavens er niet blij van werden dat de jets uit die tijd volgas in de reverse gingen om achteruit te rijden.
  woensdag 6 mei 2015 @ 15:03:26 #203
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152332070
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 14:53 schreef Ferry_76 het volgende:
De eerste 'jet bridges' waren er in 1959, en ik kan me voorstellen dat de luchthavens er niet blij van werden dat de jets uit die tijd volgas in de reverse gingen om achteruit te rijden.
Vliegtuigen stonden toen ook in de lengterichting van de terminal:


Pas sinds de introductie van de pushback truck staan ze haaks op de terminal.
So we just called him Fred
pi_152333372
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 15:03 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Vliegtuigen stonden toen ook in de lengterichting van de terminal:
[ afbeelding ]

Pas sinds de introductie van de pushback truck staan ze haaks op de terminal.
Goeie foto; de eerste 747 ooit op Schiphol op 2 juli 1970. :P
Uiteraard van Pan Am.



Schiphol heeft de gates begin jaren '80 omgebouwd van parallel parking naar nose-in parking.
Hieronder zijn de veranderingen te zien.
Altijd gave foto's IMHO. :9




  Moderator woensdag 6 mei 2015 @ 20:14:41 #205
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152342910
Nu het toch over Pushback trucks gaat. Worden allemaal van die gevallen gebruikt die hert neuswiel optillen of worden ook van die duwstangen gebruikt?

Of is dat voor als er eens een exotische kist komt, zoals een An225?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_152342999
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 20:34 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
F-GITI gistermiddag bij vertrek uit Montreal.

Air France vloog gisteren de laatste retour naar Montreal met de Boeing 747.
De laatste vlucht werd uitgevoerd door F-GITI.

Vanaf vandaag vliegen de 6 overgebleven 747's alleen nog naar Atlanta, Boston en Mexico-Stad.
Straks ook nog 11 weken lang naar Toronto.
Vanaf komend winterseizoen (oktober) wordt de AF 747 alleen nog op Mexico ingezet voordat het toestel begin 2016 wordt uitgefaseerd.
Air France vliegt sinds 1970 met de 747 en was een van de eerste maatschappijen die toen het grootste passagiersvliegtuig ooit ontvingen in april 1970.
(De eerste 747 werd pas ruim 2 maanden eerder aan Pan Am geleverd en de eerste vlucht was pas ruim een jaar geleden)
Air France heeft alle vier versies van de 747 in haar vloot gehad; de -200 met 29 stuks het meest en -300 met 2 stuks het minst. In totaal heeft de maatschappij 73 747-toestellen gehad.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waarom gaat de 747 bij zoveel maatschappijen eruit eigenlijk?
pi_152348776
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 20:14 schreef derLudolf het volgende:
Nu het toch over Pushback trucks gaat. Worden allemaal van die gevallen gebruikt die hert neuswiel optillen of worden ook van die duwstangen gebruikt?
Beide.
quote:
Of is dat voor als er eens een exotische kist komt, zoals een An225?
De Antonov 124 en 225 hebben hun eigen tow bar die meegaat in het vliegtuig:


quote:
2s.gif Op woensdag 6 mei 2015 20:16 schreef kikoooooo het volgende:
Waarom gaat de 747 bij zoveel maatschappijen eruit eigenlijk?
Wordt ouder, wordt kostbaarder om te gebruiken (meer en duurder onderhoud) en brandstofverbruik ligt significant hoger dan van vergelijkbare modellen.
Een 777-300ER kan bijvoorbeeld bijna alles wat een 747-400 kan maar voor lagere kosten.

't geluk voor de 747 momenteel is dat de brandstofprijzen lager zijn (maar dat werkt niet altijd door in prijzen voor de maatschappijen zélf) en dat ze vaak afgeschreven zijn.
Want een 777 kost je een hoop meer aan lease of afschrijving dan een 747.
pi_152349418
PH-XRZ is vanmiddag uitgeweken naar Lille toen de cabinedruk wegviel. Het toestel was onderweg van Eindhoven naar Lissabon. De HZD is onderweg om de passagiers verder te vervoeren.

[ Bericht 24% gewijzigd door inkjet op 06-05-2015 22:21:04 (HZD toegevoegd.) ]
--
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')