abonnement Unibet Coolblue
pi_152175111
Volgens mij zijn hoogzwangere vrouwen niet eens toegestaan aan boord van vluchten. Misschien dat het vaak onverwachts vroege geboortes zijn?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_152175336
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:01 schreef LintuxCx het volgende:
Volgens mij zijn hoogzwangere vrouwen niet eens toegestaan aan boord van vluchten. Misschien dat het vaak onverwachts vroege geboortes zijn?
Dat dus.
Bij de meeste mag je volgens mij al geen eens meer vliegen vanaf 7 maandan waar het vroeger 8 maanden was.
pi_152175454
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:01 schreef LintuxCx het volgende:
Volgens mij zijn hoogzwangere vrouwen niet eens toegestaan aan boord van vluchten. Misschien dat het vaak onverwachts vroege geboortes zijn?
Nu ken ik de exacte omstandigheden niet, maar het komt vaker voor dat hoogzwangere vrouwen eigenwijs gewoon wel gaan reizen.
Zeker als er geen enorme buik te zien is dat ook bijna niet tegen tegen te gaan.

Daarnaast is het lang niet bij elke maatschappij verboden. Bij KLM mag je bijvoorbeeld gewoon vliegen als je zwanger bent.

[ Bericht 8% gewijzigd door NewHorizon op 01-05-2015 11:24:05 ]
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:24:42 #154
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152175696
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:01 schreef LintuxCx het volgende:
Volgens mij zijn hoogzwangere vrouwen niet eens toegestaan aan boord van vluchten. Misschien dat het vaak onverwachts vroege geboortes zijn?
Bij Ryanair mag je mee tot en met de 36e week.

Dat zou kunnen betekenen dat de baby zo'n 6 weken te vroeg is geboren, er een rekenfout is gemaakt met het berekenen van de bevallingsdatum of moeders niet wist dat ze zwanger was.
So we just called him Fred
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:30:57 #155
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152175850
KLM (KL) adviseert alleen na de 36e week niet meer te vliegen.

Arke (OR) vraagt in de 28e tot 36e week een doktersverklaring. Na de 36e week mag de zwangere vrouw niet meer mee.

Corendon (CAI/CND) en Transavia (HV) hebben vrijwel dezelfde regels.
So we just called him Fred
pi_152196075
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:39 schreef FredvZ het volgende:
[ afbeelding ]

Arke(Fly) bestaat dit jaar 10 jaar, daarom krijgen alle vliegtuigen een sticker.
In het wild:


quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 23:00 schreef Iemand91 het volgende:
D-ABYU; de 1514e gebouwde 747, de 80e 747 voor Lufthansa en wel de 19e 747-8i wordt vandaag naar Duitsland gevlogen vanuit Seattle.
Het is de allerlaatste 747-8i voor Lufthansa en naar alle waarschijnlijkheid dus ook de allerlaatste 747 ooit voor LH.
Lufthansa was/is een van de grootste klanten van de 747.

Bij de deliverycenter vandaag:


En dat gaat niet zonder een ceremonie ;( :



Dit nieuwsbericht is ook wel interessant:

Air France: 1,1 miljard euro bezuinigen tot en met 2017
quote:
(...)
De luchtvaartmaatschappij wil daarnaast binnen nu en een paar jaar qua vrachtvervoer gaan behoren tot de wereldwijde top vijf.
Op welke manier? In hun kwaliteit, attitude zoals bijvoorbeeld Martinair bekend stond/staat?
Want met 2 Franse 777's en 3/4 Nederlandse 747's gaat ze dat in capaciteit zeker niet lukken...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Over een kleine 2 uur vertrekt N178DZ, een Boeing 767-300ER van Delta Airlines als vlucht DL56 vanuit Salt Lake City naar Amsterdam.
SLC is de 9e rechtstreekse bestemming vanaf Amsterdam van Delta Airlines en Amsterdam is de 2e Europese bestemming vanuit SLC (Parijs is de andere).



(N178DZ staat vooraan op bovenstaande foto).

Daarnaast gaat KLM in het komend winterseizoen naar Santiago de Cali, Colombia via Bogotá.
De vlucht zal driemaal per week worden uitgevoerd door de 747-400 Combi; naar mijn weten de enige bestemming in Zuid-Amerika dat KLM met een 747 uitvoert.

EDIT: |:( :@

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 01-05-2015 23:20:42 ]
pi_152196735
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 22:58 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

In het wild:

[ afbeelding ]

[..]

En dat gaat niet zonder een ceremonie ;( :

[ afbeelding ]

Dit nieuwsbericht is ook wel interessant:

Air France: 1,1 miljard euro bezuinigen tot en met 2017

[..]

Op welke manier? In hun kwaliteit, attitude zoals bijvoorbeeld Martinair bekend stond/staat?
Want met 2 Franse 777's en 3/4 Nederlandse 747's gaat ze dat in capaciteit zeker niet lukken...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Over een kleine 2 uur vertrekt N178DZ, een Boeing 767-300ER van Delta Airlines als vlucht DL56 vanuit Salt Lake City naar Amsterdam.
SLC is de 9e rechtstreekse bestemming vanaf Amsterdam van Delta Airlines en Amsterdam is de 2e Europese bestemming vanuit SLC (Parijs is de andere).

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)55223.jpg]afbeelding[/url] ]

(N178DZ staat vooraan op bovenstaande foto).

Daarnaast gaat KLM in het komend winterseizoen naar Santiago de Cali, Colombia via Bogotá.
De vlucht zal driemaal per week worden uitgevoerd door de 747-400 Combi; naar mijn weten de enige bestemming in Zuid-Amerika dat KLM met een 747 uitvoert.
Hij gaat van de 777 naar de 747?
Overigens hoort bijvoorbeeld Suriname ook bij Zuid-Amerika, dacht ik ;)
  zaterdag 2 mei 2015 @ 09:57:01 #158
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_152202396
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:30 schreef FredvZ het volgende:
KLM (KL) adviseert alleen na de 36e week niet meer te vliegen.

Arke (OR) vraagt in de 28e tot 36e week een doktersverklaring. Na de 36e week mag de zwangere vrouw niet meer mee.

Corendon (CAI/CND) en Transavia (HV) hebben vrijwel dezelfde regels.
Over zwanger gesproken, vorige week bij het inchecken voor een vlucht met AirAsia SGN-DMK werd er aan mijn partner, met een toch zichtbaar behoorlijk afgetraind lichaam onbeschaamd gevraagd of ze zwanger was. We moesten er beide hard om lachen, maar ik kan me ook voorstellen dat zo'n vraag ook gewoon heel confronterend kan zijn. Achterlijke instructie voor die grond dolly daar.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_152203331
quote:
SLC is de 9e rechtstreekse bestemming vanaf Amsterdam van Delta Airlines en Amsterdam is de 2e Europese bestemming vanuit SLC (Parijs is de andere).
De retourvlucht gaat met de N186DN. Zoals vaak voorkomt kiest Delta voor de retourvlucht een ander toestel.
--
pi_152205015
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 23:19 schreef NewHorizon het volgende:
Hij gaat van de 777 naar de 747?
Jep.

Combi dus, dus mogelijk vallen aantal passagiers tegen of willen ze meer vracht meenemen.
Of de hoogte speelt parten.
quote:
Overigens hoort bijvoorbeeld Suriname ook bij Zuid-Amerika, dacht ik ;)
Glad vergeten; gister nog even aangepast. :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 11:09 schreef inkjet het volgende:
De retourvlucht gaat met de N186DN. Zoals vaak voorkomt kiest Delta voor de retourvlucht een ander toestel.
Wanneer ze bijna 20 vliegtuigen naar Schiphol sturen zou het best apart zijn als ze dezelfde toestellen op dezelfde route in zouden zetten. ;)
pi_152207016
quote:
Wanneer ze bijna 20 vliegtuigen naar Schiphol sturen zou het best apart zijn als ze dezelfde toestellen op dezelfde route in zouden zetten. ;)
Waarschijnlijk kiezen ze het juiste toestel bij het aanbod van klanten. Daarnaast positioneren ze de toestellen voor de volgende dag. Dan is er nog het onderhoud op Schiphol. Echt een hub site dus ;)
--
pi_152207191
quote:
Meh, valt mee. Geen enkel vliegtuig staat 8 maanden lang non-stop aan.
Maar onthoudt de Wet van Murphy; "Anything that can go wrong, will go wrong", dus daarom wel goed aangekaart en moet zeker opgelost worden.
Want de ram air turbine (RAT) van de 787-9 is ook nog een issue (tot 2 maanden geleden voldeed die nog niet de airworthiness regulations.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 14:12 schreef inkjet het volgende:
Waarschijnlijk kiezen ze het juiste toestel bij het aanbod van klanten. Daarnaast positioneren ze de toestellen voor de volgende dag. Dan is er nog het onderhoud op Schiphol. Echt een hub site dus ;)
Inderdaad; hoewel er niet gigantisch grote verschillen tussen de 767 en A330-200's zit.
Behalve cargo dan; dat doet de A330 toch wat meer, evenals aantal passagiers.

[ Bericht 29% gewijzigd door Iemand91 op 02-05-2015 15:39:41 ]
  zaterdag 2 mei 2015 @ 16:00:34 #164
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152209417
quote:
Goh, dat is precies na 224 seconden.
En laat 24 bits nou net een registergrootte zijn dat ze gebruiken in PLC's en andere electronica om generatoren e.d. aan te sturen. De software raakt waarschijnlijk in de war als de 24 bits allemaal op 1 staan en de volgende seconde aanbreekt.
So we just called him Fred
  zaterdag 2 mei 2015 @ 16:03:04 #165
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152209466
Kijk je één keer voor tickets van SVO naar AMS, krijg je dit tijdens het fokken:
So we just called him Fred
  zaterdag 2 mei 2015 @ 16:19:36 #166
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_152209844
En, direct geboekt zeker? ;)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 16:30:17 #167
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152210180
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 16:19 schreef flipsen het volgende:
En, direct geboekt zeker? ;)
Toevallig wel. 13K roebels is de laagste prijs in maanden voor een retourtje SVO-AMS.

Niet voor mezelf, maar voor de gene die naast mij in het vliegtuig naar Curaçao komt zitten :7
So we just called him Fred
pi_152220184
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 23:54 schreef Iemand91 het volgende:
Enne, even laten zien hoe enorm groot een A380 eigenlijk is; moet je die vergelijken met die man in het kraantje:


De 747 kan er ook wat van :P :

  zondag 3 mei 2015 @ 01:28:34 #169
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152224668
De Boeing 747 Dreamlifter gaat nog een stapje verder:


De Airbus A300-600ST Beluga is ook geen kleintje:
So we just called him Fred
  Moderator zondag 3 mei 2015 @ 07:39:07 #170
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152227586
Vind die Beluga een bijzonder vliegtuig. Dat die blijft vliegen. In het vleugeloppervlakte daarvan nog vergroot? Of zijn de motoren door krachtiger exemplaren vervangen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_152234539
De PH-BFV is vertrokken richting verre oosten als KL9865. Ziet er uit als D-check.
--
  zondag 3 mei 2015 @ 16:35:43 #172
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152236674
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 07:39 schreef derLudolf het volgende:
Vind die Beluga een bijzonder vliegtuig. Dat die blijft vliegen. In het vleugeloppervlakte daarvan nog vergroot? Of zijn de motoren door krachtiger exemplaren vervangen?
Volgens opgave van Airbus hebben ze alleen de cockpit verlaagd, de romp hoger gemaakt en stabilatoren op de achtervleugels geplaatst.

tov de reguliere A300-600F is het maximale gewicht zo'n 10% lager en kan er slechts 1700km mee gevlogen worden. Airbus heeft het toestel vooral gemaakt voor dingen die groot en hol zijn: vliegtuigrompen en -vleugels.

De Dreamlifter is in alles een stap groter, het maximale gewicht is 130% groter en hij komt 4x zo ver. Er zitten dan twee keer zoveel motoren onder ;)

In theorie kan een A380F qua gewicht meer meeslepen, mits Airbus hem ooit in productie neemt.

Nog wat leuke trivia weetjes:
• Airbus heeft 5 Beluga's
• Boeing heeft 4 Dreamlifters
• De Beluga's zijn nieuw gebouwd tussen 1991 en 1996
• De Dreamlifters zijn omgebouwde 747-400 tussen 2004 en 2008 (nummer 4 was pas in 2010 beschikbaar)
• De voorganger van de Beluga bij Airbus was een Super Guppy: een omgebouwde Boeing C-97 Stratofreighter
So we just called him Fred
pi_152242957
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 01:28 schreef FredvZ het volgende:
De Boeing 747 Dreamlifter gaat nog een stapje verder:
[ afbeelding ]

De Airbus A300-600ST Beluga is ook geen kleintje:
[ afbeelding ]
Klopt, maar ik bedoelde meer dat de staart/APU-gedeelte niet groot lijkt terwijl deze dat dus wel degelijk is.

Dat is bij de MD-11 bijvoorbeeld toch wat minder:

  zondag 3 mei 2015 @ 20:25:36 #174
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_152243245
Toen ze die Beluga aan het ontwerpen waren moeten ze toch hun twijfels hebben gehad of dat gevaarte ooit luchtwaardig zou blijken :X

Mooie youtube:
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_152243388
quote:
Inderdaad; hoewel er niet gigantisch grote verschillen tussen de 767 en A330-200's zit.
Behalve cargo dan; dat doet de A330 toch wat meer, evenals aantal passagiers.
Hier de Delta vluchten van vandaag, met Registratie, vlicht inkomend en vlucht uitgaand.

N854NW 132 133
N807NW 178 163
N16065 446 57
N805NW 160 143
N175DN 140 47
N661US 72 135
N820NW 124 179
N675NW 134 73
N808NW 142 125
N815NW 136 161
N178DZ 126 127
N186DN 56 141
N1602 48 49
N710DN 70 71
N810NW 162 165
N831MH 74 137
N829MH 138 75
N821NW 164 139

Wel grappig om te zien. Net alsof bijvoorbeeld Transavia een toestel vanuit Amsterdam en Eindhoven naar Kopenhagen stuurt, om voor de terugvlucht van toestel te wisselen :-).
--
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')