Plastic? Je hoeft niet per se iets plastics te kopen hé.quote:Op zondag 12 april 2015 20:03 schreef LXIV het volgende:
Keukens vind ik duur voor wat ze zijn. Het blijven toch niet veel meer dan wat plankjes en stukken plastic.
Kijk op Marktplaats en bouw het zelf in. Is altijd het goedkoopste en helemaal naar je eigen smaak.
Ik weet niet zo goed waar het idee vandaan komt dat keukens in Duitsland zoveel goedkoper zijn , dat valt nogal mee. Wel zijn er minder hoge startprijzen over het algemeen, misschien dus iets minder onderhandeling nodig om tot een goede prijs te komen.quote:Op zondag 12 april 2015 20:09 schreef nikky het volgende:
Hoever woon je van de Duitse grens? Ga daar eens voor de gein kijken.
Wat versta je onder kwaliteitskeukens? Over het algemeen zijn er niet echt slechte kwaliteit keukens, sommige bouwmarkten uitgezonderd.quote:Op zondag 12 april 2015 19:57 schreef zoeperzazke het volgende:
Ohja, ik hoef geen reacties met 'spaar even door tot je een echte kwaliteitskeuken kunt kopen', de tijd en het budget daarvoor is er simpelweg niet![]()
In de foldertjes die ik zie. In Duitsland hoort de keuken bij de eigenaar en niet bij het huis. Ook in huurhuizen zit een eigen keuken en gaat mee bij een verhuizing.quote:Op zondag 12 april 2015 20:13 schreef Dvorakk het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed waar het idee vandaan komt dat keukens in Duitsland zoveel goedkoper zijn , dat valt nogal mee. Wel zijn er minder hoge startprijzen over het algemeen, misschien dus iets minder onderhandeling nodig om tot een goede prijs te komen.
Je kan natuurlijk ook in Duitsland een offerte laten maken, en hiermee vervolgens naar een Nederlandse keukenboer gaan. Als deze onder de prijs door kan, en nog steeds winst kan maken, zal hij dat doen, ook als hij dan wat minder marge pakt.
Dan kun je het beste naar een keukenboer gaan.quote:Op zondag 12 april 2015 20:20 schreef zoeperzazke het volgende:
Flevopolder, Duitse grens is dus niet erg rendabel. Aangezien dit huis aardig vern**kt is door een stel Polen die hier eerder in hebben gezeten, laat ik de boel ook liever plaatsen door professionals, want bij alles wat we doen komen we zulke idiote verrassingen tegen
Wanneer je niet naar een exclusieve speciaalzaak waar ze alleen high end merken verkopen kan je overal slagen voor een klein budget. In deze tijd wil iedereen verkopen, en ook 3500 is gewoon omzet.quote:Op zondag 12 april 2015 20:22 schreef zoeperzazke het volgende:
Dat is ook de reden dat ik sowieso ook in een andere zaak wil kijken, Dvorakkmaar een keuken boven de 5000-6000 euro gaat hem toch niet worden, dus bij welke zaken zou het de moeite lonen om een afspraak te maken?
Zou daar niet zo zeker van zijn.quote:Op zondag 12 april 2015 20:41 schreef Dvorakk het volgende:
[..]
Wanneer je niet naar een exclusieve speciaalzaak waar ze alleen high end merken verkopen kan je overal slagen voor een klein budget. In deze tijd wil iedereen verkopen, en ook 3500 is gewoon omzet.
Met maatwerk bedoelt ze denk ik wat meer maten dan de Ikea. Bij Ikea is je keuze echt zeer beperkt.quote:Op zondag 12 april 2015 23:11 schreef derLudolf het volgende:
On topic: voor dat geld kun je misschien wel wat vinden als je allemaal standaard kaarten kunt plaatsen. Maar lees dat je ook nog wat maatwerk moet hebben? Daar hangt vaak een prijskaartje aan.
Wellmann hebben ze daar. Laag segment, maar niet enorm slecht inderdaad.quote:Op zondag 12 april 2015 23:15 schreef CafeRoker het volgende:
Geen echte keukenzaak, maar met een krap budget vind ik hornbach een buitengewoon goede prijs/kwaliteitverhouding hebben. Ik heb zo'n ding 4 jaar in ons studentenhuis mee mogen maken en was onder de indruk van hoe net hij er na 4 jaar nog uit zag.
roller.dequote:Op zondag 12 april 2015 20:13 schreef Dvorakk het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed waar het idee vandaan komt dat keukens in Duitsland zoveel goedkoper zijn , dat valt nogal mee. Wel zijn er minder hoge startprijzen over het algemeen, misschien dus iets minder onderhandeling nodig om tot een goede prijs te komen.
Je kan natuurlijk ook in Duitsland een offerte laten maken, en hiermee vervolgens naar een Nederlandse keukenboer gaan. Als deze onder de prijs door kan, en nog steeds winst kan maken, zal hij dat doen, ook als hij dan wat minder marge pakt.
dan liever gewoon een dagje Nordhorn doen. Maak er dan een familie-uitje van en pak het Tierpark lekker mee.quote:Op maandag 13 april 2015 21:56 schreef HJSimpson het volgende:
Www.keukensduitsland.nl kijk daar eens zeer goede prijs/service(meedenken etc.)
Die Nederlander wil er ook iets op verdienen dus lijkt me voordeliger zelf de grens over te gaan.quote:Op dinsdag 14 april 2015 08:37 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
dan liever gewoon een dagje Nordhorn doen. Maak er dan een familie-uitje van en pak het Tierpark lekker mee.
precies...quote:Op dinsdag 14 april 2015 08:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die Nederlander wil er ook iets op verdienen dus lijkt me voordeliger zelf de grens over te gaan.
Dat hoef je mij als vaste bezoeker niet te vertellenquote:
Inbouwhal is niet veel soeps hoor. Ik werk er naast en kijk elke dag 8 uur lang naar binnen ongeveer.quote:Op dinsdag 14 april 2015 12:41 schreef zoeperzazke het volgende:
Thnx voor alle bijgekomen reacties! Inbouwhal... Klinkt als een aparte tent, ik word er nieuwsgierig van. Nijkerk ligt over de brug, daar staan we zo. En keukendepot dus?
Duitsland wordt hem denk ik niet hoor
Inobuwhal is van zelfde moedermaatschappij als http://keukenhome.nl/ , en hebben ook gewoon de zelfde keukensquote:Op dinsdag 14 april 2015 13:56 schreef hvan het volgende:
[..]
Inbouwhal is niet veel soeps hoor. Ik werk er naast en kijk elke dag 8 uur lang naar binnen ongeveer.
Ga gewoon naar een normale keukenzaak. Veel merken van apparatuur hebben vaak een actie dat je bijvoorbeeld bij 4 apparaten het 5e apparaat tegen hele hoge korting krijgt, of soms zelfs gratis.
Eigenhuis hoort bij keukenhome. Mijn vorige keuken 7 jaar geleden heb ik bij eigenhuis gekocht, wel netto prijzen, maar goedkoop zeker niet.quote:Op donderdag 16 april 2015 23:10 schreef speedfightrage het volgende:
In Hoevelaken heb je ook nog eigenhuis keukens. Net voorbij nijkerk. Hebben volgens mij ook wel nette prijzen paar vrienden van me hebben daar hun keuken vandaan
Wat voor opstelling, materialen en apparatuur heb je dan uiteindelijk voor gekozen ?quote:Op zaterdag 18 april 2015 18:12 schreef zoeperzazke het volgende:
Tsjonge, we zijn zojuist heel erg geslaagd bij superkeukens, mooie, complete keuken voor minder geld dan bij ikea!
laat me raden, Marquardt?quote:Op maandag 22 juni 2015 10:13 schreef fvant het volgende:
maar uiteindelijk de keuken bij een keukenstudio heb gekocht die is aangelsoten bij de Mandenmakers Groep
Oude post, en niet meer relevant, maar mijn ervaring met Eigenhuis (n=1, maar toch) is erg matig. Verkoper was niet bijzonder slecht of goed, maar de instalatie (via Eigenhuis) en aftersales waren slecht. Kastjes niet perfect gemonteerd, werkblad kwam op een plek niet tot aan het einde van de kasten (en dan boos worden dat het opnieuw moet!), smetplint twee centimeter korter dan het blad (en dan boos worden dat ze een nieuwe moeten bestellen!), apothekerskast liep zeer stroef en piepend, klepkasten niet goed afgesteld zodat ze met een noodvaart opensprongen (handleiding niet gelezen, ik wel dus ik wist dat het beter moest kunnen), een deurtje en een plank waren niet geleverd (zes weken levertijd), enz.quote:Op donderdag 16 april 2015 23:10 schreef speedfightrage het volgende:
In Hoevelaken heb je ook nog eigenhuis keukens. Net voorbij nijkerk. Hebben volgens mij ook wel nette prijzen paar vrienden van me hebben daar hun keuken vandaan
Haha ja dat is ook mooi, maar ik moet er ook nog wat in kwijt kunnen he.... Keuken is te klein voor een praktische indeling zonder bovenkastjes. Onder heb ik maar 1 gootsteenkast en 1 ladeset.... Probeer daar al je pannen, borden, glazen, bekers, kookspullen maar eens in op te bergen!quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:34 schreef RAVW het volgende:
mooie keuken, alleen jammer van die bovenkastjes, waarom niet gewoon weglaten
voorbeeld (deze vind ik persoonlijk heel mooi , en zou hem zelf zo willen hebben )
[ afbeelding ]
of doe zo iets
[ afbeelding ]
Laten wij nou net iets meer dan 3 lades en een gootsteenkastje hebben...quote:Op zondag 16 augustus 2015 17:57 schreef laziness het volgende:
Realiteitszin is ook wat. Niemand kan enkel met 3 lades en een gootsteenkastje af.
Trouwens lekker belangrijk dat een ander bovenkastjes niet mooi vindt.
Ik vind het een goede indeling voor de kleine ruimte.
Bweuh, echt?quote:Op zondag 16 augustus 2015 19:27 schreef Bartholomeus het volgende:
Je stucwerk wil je, afhankelijk van de dikte, toch zeker 1 a 2 weken laten drogen. Of ze moeten de keuken tegen de kale stuclaag aan zetten, dan moet je de afwerking daarvan achteraf doen.
wel mooi .. maar deze is wel groter dan die ik heb mijn keuken is maar klein ( 3 kasten oprij.. maar goed ik kan er dan wel in zitten en heb zelf een dressoir er instaan voor mijn koffie/ senseo en ovens er op te zettenquote:Op zondag 16 augustus 2015 18:40 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Laten wij nou net iets meer dan 3 lades en een gootsteenkastje hebben...
[ afbeelding ]
We hebben dan wel weer voor een extra hoog hangkast gekozen.
Gaat prima hoor !
Google eens op droogtijd stucwerkquote:Op zondag 16 augustus 2015 19:37 schreef zoeperzazke het volgende:
Ach, wel of geen bovenkasten... In een riante villa zou ik ook niet veel hoge kasten kiezen, ik zie het optische voordeel wel! Maar ik kijk er wel naar uit, ruimte is een probleem op onze benedenverdieping dus ik ben voor dit huis blij met deze opstelling!
[..]
Bweuh, echt?toch eens met montagebedrijf overleggen hoe zij dat in gedachten hadden dan. Heb weinig zin om achteraf te verven, verfspetters in de keuken enzo.... Die man had tegen mij 3-5 dagen gezegd. Mopper...
Ligt aan de toepassing, voor poederende ondergronden staat er in ieder geval op dat je gereedschap meteen met terpentine moet reinigen.quote:Op zondag 16 augustus 2015 21:52 schreef Gieliovd het volgende:
Voorstrijk is eigenlijk altijd een acrylaatdispersie in water en geen oplosmiddelen.
Het is wel behoorlijk kut dat net de standleiding en enkele waterleidingen in zo'n raar koofje zitten..quote:Op zondag 23 augustus 2015 10:33 schreef cvboer2 het volgende:
Gaat een loodgieter zeker twee dagen werk aan hebben. Wel balen dit..
Dat zal ongetwijfeld een reden hebben. Wat zit er boven de keuken?quote:Op zondag 23 augustus 2015 10:49 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het is wel behoorlijk kut dat net de standleiding en enkele waterleidingen in zo'n raar koofje zitten..
De badkamer. Recht boven de afvoer zit ook de wc.quote:Op zondag 23 augustus 2015 11:00 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Dat zal ongetwijfeld een reden hebben. Wat zit er boven de keuken?
Dan had je het wmb kunnen verwachtenquote:Op zondag 23 augustus 2015 11:11 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
De badkamer. Recht boven de afvoer zit ook de wc.
Het montagebedrijf heeft zelf in onze trapkast gekeken en daar geen opmerking over gemaakt.... Dat is ook een beetje maf dan... Maargoed, er komt vanmiddag iemand kijken. Het moet toch op de een of andere manier te fixen zijn....quote:Op zondag 23 augustus 2015 11:23 schreef Puala het volgende:
[..]
Dan had je het wmb kunnen verwachten
Die leiding was daar dus ook te verwachten. Zuur, maar het is wel zo.quote:Op zondag 23 augustus 2015 11:11 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
De badkamer. Recht boven de afvoer zit ook de wc.
Als hij daar gekeken had, had hij tot de conclusie moeten komen dat die leiding via de keuken liep. Er vanuit gaande dat hij wist dat er boven een wc zat.quote:Op zondag 23 augustus 2015 11:25 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Het montagebedrijf heeft zelf in onze trapkast gekeken en daar geen opmerking over gemaakt.... Dat is ook een beetje maf dan... Maargoed, er komt vanmiddag iemand kijken. Het moet toch op de een of andere manier te fixen zijn....
Ben benieuwd...quote:Op zondag 23 augustus 2015 11:36 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik houd tot op heden eerst nog de hoop dat de afvoer wel om te leggen zal zijn, door hem via de trap te laten lopen (de trap zit aan de andere zijde van de muur, in de trapkast). Het is niet erg als een deel van het bovenkastje dan alsnog opgeofferd moet worden.
Dit zo laten zitten als het nu zit is gewoon geen optie, aangezien de keuken wijzigen ook geen optie meer is helaas.
Eigenlijk best wel volkomen kutquote:Op zondag 23 augustus 2015 11:36 schreef zoeperzazke het volgende:
Dit zo laten zitten als het nu zit is gewoon geen optie, aangezien de keuken wijzigen ook geen optie meer is helaas.
Keuken wordt vrijdag geleverd, volgende maandag (31 aug) geplaatst. Maar komende woensdag wordt alles dus gestuukt...quote:Op zondag 23 augustus 2015 11:59 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Eigenlijk best wel volkomen kut![]()
Wanneer komt de keuken en zou die geplaatst moeten worden ?
Is het ook geen optie om het kastje met de magnetron naar links te verplaatsen (naast de apothekerskast) en dan het dubbele kastje naar rechts? Dan raak je wel een deel van de ruimte in de dubbele kast kwijt maar ziet het er optisch nog prima uit. Meestal zijn het allemaal losse kastjes die opgehaald gen worden en zou dit dus mogelijk moeten zijn. Moet je er wel aan denken om het stopcontact voor de magnetron te (laten) verplaatsen.quote:Dit zo laten zitten als het nu zit is gewoon geen optie, aangezien de keuken wijzigen ook geen optie meer is helaas.
Dat is een noodoplossing ja, maar ik heb goed nieuws....quote:Op zondag 23 augustus 2015 17:45 schreef Doraj het volgende:
[..]
Is het ook geen optie om het kastje met de magnetron naar links te verplaatsen (naast de apothekerskast) en dan het dubbele kastje naar rechts? Dan raak je wel een deel van de ruimte in de dubbele kast kwijt maar ziet het er optisch nog prima uit. Meestal zijn het allemaal losse kastjes die opgehaald gen worden en zou dit dus mogelijk moeten zijn. Moet je er wel aan denken om het stopcontact voor de magnetron te (laten) verplaatsen.
Ik mis ergens iets van droogtijd v.d. muren ?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 12:04 schreef Gieliovd het volgende:
Goed werk! Leuk om te zien.
Voorstrijk op een nog niet droge gestuntel muur lijkt me geen strak plan overigens.
Gelukkig maar, is dat ook weer goedgekomen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 12:01 schreef zoeperzazke het volgende:
Zo, tijd voor een update! We hebben een stoffige week achter de rug met veel werk, maar we zijn een heel eind gevorderd!
De afvoerbuis is uiteindelijk in overleg met het montagebedrijf opgehoogd, zodat hij eerder de muur ingaat. Hij komt dan wel in het bovenkastje te zitten, waar een stuk ruimte opgeofferd wordt, maar de magnetron past er tenminste wél onder. Een hele geruststelling!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het nieuwe laminaat wordt gelegd....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De loodgieter, elektricien en de stukadoor zijn geweest!
[ afbeelding ]
En dan de ruimte mét vloer! (In overleg met montagebedrijf wordt de keuken op de vloer geplaatst, deze is dus bewust doorgelegd)
[ afbeelding ]
En dan heb je ineens weer een beetje woonkamer.... Wat een verademing!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De keuken zelf is ook geleverd...
[ afbeelding ]
En het hoogste punt, de apothekerskast, werd gisteravond ook ontdekt door de kat![]()
[ afbeelding ]
Wat staat er nu nog op de nabije planning?
- Dit weekend sowieso voorstrijken, zoals al eerder opgemerkt werd is dat toch verstandig om te doen voor het plaatsen van de keuken vanwege spetters en agressief spul enzo.... Dit willen we zondagmiddag doen.
- Het plafond moet worden afgewerkt, vanwege weggehaalde bovenkastjes is er groot kleurverschil zichtbaar
- Maandag wordt de keuken geplaatst, jeej!
Na het plaatsen van de keuken wordt ook de pimpyourkitchenplaat geplaatst, deze is gisteren geleverd (foto's volgen nog) en we moeten ook dringend iets uitzoeken voor de andere achterwand... Daarvoor vandaag nog even naar de bouwmarkt!
Dat vermoeden wij wel ja... Met de oude vloer was de hoogte van de keuken 246, nu is het 248,3 ofzoiets..... Die 2cm kwamen we net te kort.quote:Op zondag 6 september 2015 10:01 schreef Chicolade het volgende:
Ziet er al mooi uit, stuk ruimtelijker! Ongelooflijk hoeveel tegenslagen je kunt hebben op zo'n klein oppervlak(helaas herkenbaar). Maar gokje, de koof was gemeten vanaf de vloer voordat de tegels erop lagen waardoor het geheel iets hoger kwam te liggen?
![]()
Zodra ik het vermoeden heb dat het dunne muren zijn, doe ik een plakbandje op de boor. Zo kan ik nooit dieper boren, dan de plug lang is.quote:Op zondag 6 september 2015 11:28 schreef RAVW het volgende:
mooi gewordentegen slagen heb je altijd ,
had van de week ook in mijn washok ...
even gaten boren voor een hangkastje ... en ik wist dat de muren heel dun zijn dus nog diverse keren gezegd kijk uit en gaat niet te ver met die boor want je gaat er door heen , en ja wel ... kijkgaatje van uit de washok naar mijn slaapkamer![]()
ach is al zo vaak gebeurd bij mensen hier in het flat en omgeving in de zelfde flats
was al gedaan , alleen het is gewapend beton en we kwamen op een kiezelsteen terechtquote:Op zondag 6 september 2015 11:42 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Zodra ik het vermoeden heb dat het dunne muren zijn, doe ik een plakbandje op de boor. Zo kan ik nooit dieper boren, dan de plug lang is.
Absoluut. Er zit feitelijk wel minder opbergruimte in, maar ik heb aan de andere kant van de muur een wandkast gezet waar ik wat extra's in kwijt kan. Maar het geeft heel erg veel rust en ruimte, je kunt er fatsoenlijk in bewegen (met 2 man tegelijk zelfs, probeer dat maar eens in de oude opstelling!) en het oogt gewoon veel minder rommelig!quote:Op zondag 13 december 2015 14:35 schreef egeltje1985 het volgende:
Mooi! En ook zoveel handiger qua ruimte lijkt me.
Het is tot op heden nog niet voorgekomen dat ik een complete magnetron maaltijd bereid hebquote:Op zondag 13 december 2015 21:15 schreef Bartholomeus het volgende:
Hoe bevalt nu die magnetron daar boven in de hoek? Wil dat een beetje met een groot zwaar heet bord vol?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |