abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155459765
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 11:11 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

De badkamer. Recht boven de afvoer zit ook de wc.
Dan had je het wmb kunnen verwachten :@
pi_155459797
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 11:23 schreef Puala het volgende:

[..]

Dan had je het wmb kunnen verwachten :@
Het montagebedrijf heeft zelf in onze trapkast gekeken en daar geen opmerking over gemaakt.... Dat is ook een beetje maf dan... Maargoed, er komt vanmiddag iemand kijken. Het moet toch op de een of andere manier te fixen zijn....
I had a signature once. It was awful.
  zondag 23 augustus 2015 @ 11:31:07 #78
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_155459850
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 11:11 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

De badkamer. Recht boven de afvoer zit ook de wc.
Die leiding was daar dus ook te verwachten. Zuur, maar het is wel zo.
Die leidingen ga je daar ook niet wegkrijgen. De optie die overblijft is de keuken aanpassen.
Share your talent, move the world.
  zondag 23 augustus 2015 @ 11:32:40 #79
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_155459865
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 11:25 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Het montagebedrijf heeft zelf in onze trapkast gekeken en daar geen opmerking over gemaakt.... Dat is ook een beetje maf dan... Maargoed, er komt vanmiddag iemand kijken. Het moet toch op de een of andere manier te fixen zijn....
Als hij daar gekeken had, had hij tot de conclusie moeten komen dat die leiding via de keuken liep. Er vanuit gaande dat hij wist dat er boven een wc zat.
Terugkijkend naar de foto van de vorige keuken, zie ik al een aanwijzing die bij mij vraagtekens oproepen.
pi_155459918
Ik houd tot op heden eerst nog de hoop dat de afvoer wel om te leggen zal zijn, door hem via de trap te laten lopen (de trap zit aan de andere zijde van de muur, in de trapkast). Het is niet erg als een deel van het bovenkastje dan alsnog opgeofferd moet worden.
Dit zo laten zitten als het nu zit is gewoon geen optie, aangezien de keuken wijzigen ook geen optie meer is helaas.
  zondag 23 augustus 2015 @ 11:44:18 #81
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_155460034
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 11:36 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik houd tot op heden eerst nog de hoop dat de afvoer wel om te leggen zal zijn, door hem via de trap te laten lopen (de trap zit aan de andere zijde van de muur, in de trapkast). Het is niet erg als een deel van het bovenkastje dan alsnog opgeofferd moet worden.
Dit zo laten zitten als het nu zit is gewoon geen optie, aangezien de keuken wijzigen ook geen optie meer is helaas.
Ben benieuwd...
  Moderator zondag 23 augustus 2015 @ 11:59:45 #82
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_155460284
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 11:36 schreef zoeperzazke het volgende:
Eigenlijk best wel volkomen kut -O-
Wanneer komt de keuken en zou die geplaatst moeten worden ?
pi_155460317
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 11:59 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Eigenlijk best wel volkomen kut -O-
Wanneer komt de keuken en zou die geplaatst moeten worden ?
Keuken wordt vrijdag geleverd, volgende maandag (31 aug) geplaatst. Maar komende woensdag wordt alles dus gestuukt...
pi_155470065
quote:
Is het ook geen optie om het kastje met de magnetron naar links te verplaatsen (naast de apothekerskast) en dan het dubbele kastje naar rechts? Dan raak je wel een deel van de ruimte in de dubbele kast kwijt maar ziet het er optisch nog prima uit. Meestal zijn het allemaal losse kastjes die opgehaald gen worden en zou dit dus mogelijk moeten zijn. Moet je er wel aan denken om het stopcontact voor de magnetron te (laten) verplaatsen.
pi_155475068
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 17:45 schreef Doraj het volgende:

[..]

Is het ook geen optie om het kastje met de magnetron naar links te verplaatsen (naast de apothekerskast) en dan het dubbele kastje naar rechts? Dan raak je wel een deel van de ruimte in de dubbele kast kwijt maar ziet het er optisch nog prima uit. Meestal zijn het allemaal losse kastjes die opgehaald gen worden en zou dit dus mogelijk moeten zijn. Moet je er wel aan denken om het stopcontact voor de magnetron te (laten) verplaatsen.
Dat is een noodoplossing ja, maar ik heb goed nieuws....

We hebben iemand gevonden die de boel dinsdag wil komen omleiden. Dit gaat dan of via de trap (waardoor een een stukje van het diepste deel van de draai wordt opgeofferd), of via het middelste bovenkastje de trapkast in. Daardoor wordt de bovenste plank van dit kastje onbruikbaar, maar is er wel de ruimte in de trapkast om de buis binnen te laten komen (de trap draait een kwartslag aan de bovenkant). De leidingen worden een stuk diagonaal door de muur geslepen, die zijn niet het grootste probleem.

Ben benieuwd, maar ook wel opgelucht dat we iemand hebben kunnen vinden die dit betrouwbaar op wil lossen voor een redelijke prijs (hadden we het vooraf geweten had hij het andere loodgieterwerk ook kunnen doen... maar enfin.

Morgen eerst de volgende dingen op de planning:

- vloer wordt geleverd (hier kijk ik heel erg naar uit! heb hem nog niet bij daglicht gezien, dus ben echt erg nieuwsgierig)
- Loodgieter montagebedrijf komt het afgesproken leidingwerk doen
- Vloer egaliseren ter voorbereiding op leggen laminaat (dit gaat dinsdag gebeuren, behalve stuk in de keuken, dat doen we pas na het stukwerk)
pi_155649205
Zo, tijd voor een update! We hebben een stoffige week achter de rug met veel werk, maar we zijn een heel eind gevorderd!

De afvoerbuis is uiteindelijk in overleg met het montagebedrijf opgehoogd, zodat hij eerder de muur ingaat. Hij komt dan wel in het bovenkastje te zitten, waar een stuk ruimte opgeofferd wordt, maar de magnetron past er tenminste wél onder. Een hele geruststelling!

Het nieuwe laminaat wordt gelegd....

De loodgieter, elektricien en de stukadoor zijn geweest!

En dan de ruimte mét vloer! (In overleg met montagebedrijf wordt de keuken op de vloer geplaatst, deze is dus bewust doorgelegd)

En dan heb je ineens weer een beetje woonkamer.... Wat een verademing!

De keuken zelf is ook geleverd...

En het hoogste punt, de apothekerskast, werd gisteravond ook ontdekt door de kat :)

Wat staat er nu nog op de nabije planning?
- Dit weekend sowieso voorstrijken, zoals al eerder opgemerkt werd is dat toch verstandig om te doen voor het plaatsen van de keuken vanwege spetters en agressief spul enzo.... Dit willen we zondagmiddag doen.
- Het plafond moet worden afgewerkt, vanwege weggehaalde bovenkastjes is er groot kleurverschil zichtbaar
- Maandag wordt de keuken geplaatst, jeej!

Na het plaatsen van de keuken wordt ook de pimpyourkitchenplaat geplaatst, deze is gisteren geleverd (foto's volgen nog) en we moeten ook dringend iets uitzoeken voor de andere achterwand... Daarvoor vandaag nog even naar de bouwmarkt!
pi_155649265
Goed werk! Leuk om te zien.

Voorstrijk op een nog niet droge gestuukte muur lijkt me geen strak plan overigens.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gieliovd op 29-08-2015 13:40:21 ]
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zaterdag 29 augustus 2015 @ 13:03:26 #88
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_155650389
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 12:04 schreef Gieliovd het volgende:
Goed werk! Leuk om te zien.

Voorstrijk op een nog niet droge gestuntel muur lijkt me geen strak plan overigens.
Ik mis ergens iets van droogtijd v.d. muren ? :X
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 13:16:43 #89
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_155650603
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 12:01 schreef zoeperzazke het volgende:
Zo, tijd voor een update! We hebben een stoffige week achter de rug met veel werk, maar we zijn een heel eind gevorderd!

De afvoerbuis is uiteindelijk in overleg met het montagebedrijf opgehoogd, zodat hij eerder de muur ingaat. Hij komt dan wel in het bovenkastje te zitten, waar een stuk ruimte opgeofferd wordt, maar de magnetron past er tenminste wél onder. Een hele geruststelling!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het nieuwe laminaat wordt gelegd....

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De loodgieter, elektricien en de stukadoor zijn geweest!
[ afbeelding ]

En dan de ruimte mét vloer! (In overleg met montagebedrijf wordt de keuken op de vloer geplaatst, deze is dus bewust doorgelegd)
[ afbeelding ]

En dan heb je ineens weer een beetje woonkamer.... Wat een verademing!
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De keuken zelf is ook geleverd...
[ afbeelding ]

En het hoogste punt, de apothekerskast, werd gisteravond ook ontdekt door de kat :)
[ afbeelding ]

Wat staat er nu nog op de nabije planning?
- Dit weekend sowieso voorstrijken, zoals al eerder opgemerkt werd is dat toch verstandig om te doen voor het plaatsen van de keuken vanwege spetters en agressief spul enzo.... Dit willen we zondagmiddag doen.
- Het plafond moet worden afgewerkt, vanwege weggehaalde bovenkastjes is er groot kleurverschil zichtbaar
- Maandag wordt de keuken geplaatst, jeej!

Na het plaatsen van de keuken wordt ook de pimpyourkitchenplaat geplaatst, deze is gisteren geleverd (foto's volgen nog) en we moeten ook dringend iets uitzoeken voor de andere achterwand... Daarvoor vandaag nog even naar de bouwmarkt!
Gelukkig maar, is dat ook weer goedgekomen. ^O^
pi_155651778
Stukadoor gaf aan dat zodra de muren wit waten, de stuuk droog is. Dit is nu voor 80% al het geval, dus hopelijk is dat morgen einde middag helemaal goed.
pi_155655155
Als de boel nog niet goed droog is sluit je het vocht in, na verloop van tijd komt dan de verf met voorstrijk en al eraf. Doe dus jezelf een plezier en overhaast het niet.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_155655640
Daar heb je gelijk in. We hebben het spul nu in huis en gaan gewoon kijken morgenmiddag of het droog is of niet, natuurlijk hoop ik het wel, maar als het niet zo is dan gaan we dat risico niet nemen...
pi_155656762
Leuke update! Mooi dat het toch goed opgelost kon worden met de afvoer. En nu goed alle deuren en ramen open zetten, lekker laten tochten (kan prima met dit weer), dan droogt het stucwerk sneller.
pi_155814288
Nog een (plaatsings) update? :D
pi_155816387
Gaat nog volgen, heb nog niet achter mijn pc gezeten om foto's te kunnen uploaden! Het zat in elk geval niet mee, er zijn fouten gemaakt waardoor de keuken nog niet helemaal geplaatst is, maar dat zal ik later toelichten...
pi_155860197
Zo, daar is de update!

Afgelopen maandag werd de keuken dus geplaatst...

Daarbij kwamen helaas 2 problemen aan het licht. De ene is jammer maar helaas, er zit minimale vochtschade in beide werkbladen. De monteur merkte dit direct op en heeft nieuwe werkbladen besteld. Levertijd 4-6 weken, dus tot die tijd kan er niets worden afgekit.
Helaas bleek ook ietsanders; de elektricien die de koof had gemaakt, had een meetfout gemaakt. Het kastje paste er niet onder, zoals onderstaande foto illustreert. Je kunt de frustratie wel voorstellen denk ik.... Ook omdat er een waterleiding exact in de koof valt, die we om die reden niet omgelegd hebben. Hadden we dit vooraf geweten, had onze eigen loodgieter voor de spoedklus dit nog verlegd, maar nu moest er dus én een nieuwe koof komen én alsnog een groter gat in het kastje gezaagd worden. Balen!!!!!!

De keukenmonteur is wel doorgegaan om de keuken zo ver mogelijk af te maken, maar met de koof kon hij helaas niets.

En dit is het dan tot op heden. Ik vind de keuken zelf héél erg mooi, de grepen ook nog veel beter dan ik had gedacht (het is combi glans/mat). De apothekerskast is ook echt super, de lades zijn mooi ruim, alles is softclose... De kookplaat is mooi en ook de afzuigkap is netjes.

Woensdag is de elektricien teruggeweest om een nieuwe koof te maken.

Gelukkig kon woensdagmiddag ook de stukadoor opnieuw komen, om dit opnieuw af te werken. Helaas had de keukenmonteur geen tijd, dus na veel ruzie met het werk heeft m'n man donderdagochtend vrij kunnen krijgen zodat het laatste kastje ook opgehangen kan worden. Ze wilden dit eigenlijk tegelijk met het blad doen, maar die levertijd is tot 6 weken, ik ga niet zo lang met een onafgemaakte keuken en losse onderdelen in mijn kamer wachten!

Vandaag even kijken of de koof opnieuw in de voorstrijk kan, en of er dan ook al wat meer geverfd kan worden. Het is wel een ontzettende domper, want ik had toch wel gehoopt dat voor een relatief eenvoudige keuken alles haalbaar geweest was in 2 weken.... Maar helaas.

Als de keuken eenmaal helemaal af is, gaan we ook kijken naar wandplankjes voor de kruiden (op de afzuigkap laten staan was niet mijn bedoeling) en kleine afwerking, maar voor nu functioneert het prima. Ondanks de tegenslagen is het wel heel erg mooi, ik heb telkens het gevoel of ik door een vakantiehuisje loop als ik in mijn keuken ben :) :D
pi_155860256
Nog even voor de grap een foto van de oude keuken erbij ter vergelijk, wat ben ik blij dat ik daar vanaf ben.....

pi_155860277
Ziet er al mooi uit, stuk ruimtelijker! Ongelooflijk hoeveel tegenslagen je kunt hebben op zo'n klein oppervlak :+ (helaas herkenbaar). Maar gokje, de koof was gemeten vanaf de vloer voordat de tegels erop lagen waardoor het geheel iets hoger kwam te liggen? :P

En leuk he, dat gevoel als je jouw nieuwe keuken in loopt en het als luxe/vakantie voelt O+.
  zondag 6 september 2015 @ 10:08:00 #99
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_155860363
Balen, al die tegenslagen. Gelukkig is het eindresultaat wel mooi en dat is wat telt.
pi_155860375
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 10:01 schreef Chicolade het volgende:
Ziet er al mooi uit, stuk ruimtelijker! Ongelooflijk hoeveel tegenslagen je kunt hebben op zo'n klein oppervlak :+ (helaas herkenbaar). Maar gokje, de koof was gemeten vanaf de vloer voordat de tegels erop lagen waardoor het geheel iets hoger kwam te liggen? :P
Dat vermoeden wij wel ja... Met de oude vloer was de hoogte van de keuken 246, nu is het 248,3 ofzoiets..... Die 2cm kwamen we net te kort.
Desondanks is het wel een beetje lomp want nota bene de elektricien had hoogtetekeningen opgehangen, waarop al was aangegeven dat de ruimte boven de bovenkasten 12,7cm zou zijn, en de koof was ongeveer 15cm.... En zelf sta je er natuurlijk ook helemaal niet bij stil, tot je ziet hoe de kasten hangen.
Wordt er eerst nog gevraagd of de hele keuken lager gezet kan worden, of dat de bovenkasten lager gehangen kunnen worden. 2x nee! Kasten moeten gewoon op oorspronkelijke hoogte worden opgehangen. Ben dan ook wel erg benieuwd hoe het er donderdag uiteindelijk uit gaat zien!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')