Haha ja dat is ook mooi, maar ik moet er ook nog wat in kwijt kunnen he.... Keuken is te klein voor een praktische indeling zonder bovenkastjes. Onder heb ik maar 1 gootsteenkast en 1 ladeset.... Probeer daar al je pannen, borden, glazen, bekers, kookspullen maar eens in op te bergen!quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:34 schreef RAVW het volgende:
mooie keuken, alleen jammer van die bovenkastjes, waarom niet gewoon weglaten
voorbeeld (deze vind ik persoonlijk heel mooi , en zou hem zelf zo willen hebben )
[ afbeelding ]
of doe zo iets
[ afbeelding ]
Laten wij nou net iets meer dan 3 lades en een gootsteenkastje hebben...quote:Op zondag 16 augustus 2015 17:57 schreef laziness het volgende:
Realiteitszin is ook wat. Niemand kan enkel met 3 lades en een gootsteenkastje af.
Trouwens lekker belangrijk dat een ander bovenkastjes niet mooi vindt.
Ik vind het een goede indeling voor de kleine ruimte.
Bweuh, echt?quote:Op zondag 16 augustus 2015 19:27 schreef Bartholomeus het volgende:
Je stucwerk wil je, afhankelijk van de dikte, toch zeker 1 a 2 weken laten drogen. Of ze moeten de keuken tegen de kale stuclaag aan zetten, dan moet je de afwerking daarvan achteraf doen.
wel mooi .. maar deze is wel groter dan die ik heb mijn keuken is maar klein ( 3 kasten oprij.. maar goed ik kan er dan wel in zitten en heb zelf een dressoir er instaan voor mijn koffie/ senseo en ovens er op te zettenquote:Op zondag 16 augustus 2015 18:40 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Laten wij nou net iets meer dan 3 lades en een gootsteenkastje hebben...
[ afbeelding ]
We hebben dan wel weer voor een extra hoog hangkast gekozen.
Gaat prima hoor !
Google eens op droogtijd stucwerkquote:Op zondag 16 augustus 2015 19:37 schreef zoeperzazke het volgende:
Ach, wel of geen bovenkasten... In een riante villa zou ik ook niet veel hoge kasten kiezen, ik zie het optische voordeel wel! Maar ik kijk er wel naar uit, ruimte is een probleem op onze benedenverdieping dus ik ben voor dit huis blij met deze opstelling!
[..]
Bweuh, echt?toch eens met montagebedrijf overleggen hoe zij dat in gedachten hadden dan. Heb weinig zin om achteraf te verven, verfspetters in de keuken enzo.... Die man had tegen mij 3-5 dagen gezegd. Mopper...
Ligt aan de toepassing, voor poederende ondergronden staat er in ieder geval op dat je gereedschap meteen met terpentine moet reinigen.quote:Op zondag 16 augustus 2015 21:52 schreef Gieliovd het volgende:
Voorstrijk is eigenlijk altijd een acrylaatdispersie in water en geen oplosmiddelen.
Het is wel behoorlijk kut dat net de standleiding en enkele waterleidingen in zo'n raar koofje zitten..quote:Op zondag 23 augustus 2015 10:33 schreef cvboer2 het volgende:
Gaat een loodgieter zeker twee dagen werk aan hebben. Wel balen dit..
Dat zal ongetwijfeld een reden hebben. Wat zit er boven de keuken?quote:Op zondag 23 augustus 2015 10:49 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het is wel behoorlijk kut dat net de standleiding en enkele waterleidingen in zo'n raar koofje zitten..
De badkamer. Recht boven de afvoer zit ook de wc.quote:Op zondag 23 augustus 2015 11:00 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Dat zal ongetwijfeld een reden hebben. Wat zit er boven de keuken?
Dan had je het wmb kunnen verwachtenquote:Op zondag 23 augustus 2015 11:11 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
De badkamer. Recht boven de afvoer zit ook de wc.
Het montagebedrijf heeft zelf in onze trapkast gekeken en daar geen opmerking over gemaakt.... Dat is ook een beetje maf dan... Maargoed, er komt vanmiddag iemand kijken. Het moet toch op de een of andere manier te fixen zijn....quote:Op zondag 23 augustus 2015 11:23 schreef Puala het volgende:
[..]
Dan had je het wmb kunnen verwachten
Die leiding was daar dus ook te verwachten. Zuur, maar het is wel zo.quote:Op zondag 23 augustus 2015 11:11 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
De badkamer. Recht boven de afvoer zit ook de wc.
Als hij daar gekeken had, had hij tot de conclusie moeten komen dat die leiding via de keuken liep. Er vanuit gaande dat hij wist dat er boven een wc zat.quote:Op zondag 23 augustus 2015 11:25 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Het montagebedrijf heeft zelf in onze trapkast gekeken en daar geen opmerking over gemaakt.... Dat is ook een beetje maf dan... Maargoed, er komt vanmiddag iemand kijken. Het moet toch op de een of andere manier te fixen zijn....
Ben benieuwd...quote:Op zondag 23 augustus 2015 11:36 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik houd tot op heden eerst nog de hoop dat de afvoer wel om te leggen zal zijn, door hem via de trap te laten lopen (de trap zit aan de andere zijde van de muur, in de trapkast). Het is niet erg als een deel van het bovenkastje dan alsnog opgeofferd moet worden.
Dit zo laten zitten als het nu zit is gewoon geen optie, aangezien de keuken wijzigen ook geen optie meer is helaas.
Eigenlijk best wel volkomen kutquote:Op zondag 23 augustus 2015 11:36 schreef zoeperzazke het volgende:
Dit zo laten zitten als het nu zit is gewoon geen optie, aangezien de keuken wijzigen ook geen optie meer is helaas.
Keuken wordt vrijdag geleverd, volgende maandag (31 aug) geplaatst. Maar komende woensdag wordt alles dus gestuukt...quote:Op zondag 23 augustus 2015 11:59 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Eigenlijk best wel volkomen kut![]()
Wanneer komt de keuken en zou die geplaatst moeten worden ?
Is het ook geen optie om het kastje met de magnetron naar links te verplaatsen (naast de apothekerskast) en dan het dubbele kastje naar rechts? Dan raak je wel een deel van de ruimte in de dubbele kast kwijt maar ziet het er optisch nog prima uit. Meestal zijn het allemaal losse kastjes die opgehaald gen worden en zou dit dus mogelijk moeten zijn. Moet je er wel aan denken om het stopcontact voor de magnetron te (laten) verplaatsen.quote:Dit zo laten zitten als het nu zit is gewoon geen optie, aangezien de keuken wijzigen ook geen optie meer is helaas.
Dat is een noodoplossing ja, maar ik heb goed nieuws....quote:Op zondag 23 augustus 2015 17:45 schreef Doraj het volgende:
[..]
Is het ook geen optie om het kastje met de magnetron naar links te verplaatsen (naast de apothekerskast) en dan het dubbele kastje naar rechts? Dan raak je wel een deel van de ruimte in de dubbele kast kwijt maar ziet het er optisch nog prima uit. Meestal zijn het allemaal losse kastjes die opgehaald gen worden en zou dit dus mogelijk moeten zijn. Moet je er wel aan denken om het stopcontact voor de magnetron te (laten) verplaatsen.
Ik mis ergens iets van droogtijd v.d. muren ?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 12:04 schreef Gieliovd het volgende:
Goed werk! Leuk om te zien.
Voorstrijk op een nog niet droge gestuntel muur lijkt me geen strak plan overigens.
Gelukkig maar, is dat ook weer goedgekomen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 12:01 schreef zoeperzazke het volgende:
Zo, tijd voor een update! We hebben een stoffige week achter de rug met veel werk, maar we zijn een heel eind gevorderd!
De afvoerbuis is uiteindelijk in overleg met het montagebedrijf opgehoogd, zodat hij eerder de muur ingaat. Hij komt dan wel in het bovenkastje te zitten, waar een stuk ruimte opgeofferd wordt, maar de magnetron past er tenminste wél onder. Een hele geruststelling!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het nieuwe laminaat wordt gelegd....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De loodgieter, elektricien en de stukadoor zijn geweest!
[ afbeelding ]
En dan de ruimte mét vloer! (In overleg met montagebedrijf wordt de keuken op de vloer geplaatst, deze is dus bewust doorgelegd)
[ afbeelding ]
En dan heb je ineens weer een beetje woonkamer.... Wat een verademing!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De keuken zelf is ook geleverd...
[ afbeelding ]
En het hoogste punt, de apothekerskast, werd gisteravond ook ontdekt door de kat![]()
[ afbeelding ]
Wat staat er nu nog op de nabije planning?
- Dit weekend sowieso voorstrijken, zoals al eerder opgemerkt werd is dat toch verstandig om te doen voor het plaatsen van de keuken vanwege spetters en agressief spul enzo.... Dit willen we zondagmiddag doen.
- Het plafond moet worden afgewerkt, vanwege weggehaalde bovenkastjes is er groot kleurverschil zichtbaar
- Maandag wordt de keuken geplaatst, jeej!
Na het plaatsen van de keuken wordt ook de pimpyourkitchenplaat geplaatst, deze is gisteren geleverd (foto's volgen nog) en we moeten ook dringend iets uitzoeken voor de andere achterwand... Daarvoor vandaag nog even naar de bouwmarkt!
Dat vermoeden wij wel ja... Met de oude vloer was de hoogte van de keuken 246, nu is het 248,3 ofzoiets..... Die 2cm kwamen we net te kort.quote:Op zondag 6 september 2015 10:01 schreef Chicolade het volgende:
Ziet er al mooi uit, stuk ruimtelijker! Ongelooflijk hoeveel tegenslagen je kunt hebben op zo'n klein oppervlak(helaas herkenbaar). Maar gokje, de koof was gemeten vanaf de vloer voordat de tegels erop lagen waardoor het geheel iets hoger kwam te liggen?
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |