abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 april 2015 @ 20:00:05 #126
66825 Reya
Fier Wallon
pi_151621670
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 19:55 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ja inderdaad, ik zou zo graag die cijfers een zien, jammer dat het allemaal geheim is. Misschien eens een keer contact opnemen met een kennis van me die journalist is kijken of we aan die nummers kunnen komen :P

Als je kijkt hoe veel tijd en moeite er in een veni gaat, van de aanvragers, de beoordelaars, en NWO. En er van uitgaande dat een groot deel van de aanvragers gewoon competent is, zou het me niet verbazen als gewoon een random toekenning van hetzelfde bedrag + de uitsparing van kosten, uiteindelijk meer op zou leveren dan dit. (bv. i.p.v. 10 juiste mensen zouden het 18 juiste en 2 prutsers zijn).
Eens. Ik denk dat het publieke belang hier vooral is dat het geld niet ronduit verspild zal worden, doordat onderzoekers het uitgeven aan frivoliteiten of aan het investeren in doodlopende projecten. Dat valt echter vrij makkelijk na te gaan aan de hand van de geschiedenis van een onderzoeker. Zodra het op dat gebied goed zit, wordt het wat mij betreft een loterij tussen degenen die nog meedingen. Onderzoeksprojecten vind ik sowieso niet echt van belang, daar wordt toch vaak weer van afgeweken.
  zondag 12 april 2015 @ 20:06:18 #127
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151621938
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2015 20:00 schreef Reya het volgende:

[..]

Eens. Ik denk dat het publieke belang hier vooral is dat het geld niet ronduit verspild zal worden, doordat onderzoekers het uitgeven aan frivoliteiten of aan het investeren in doodlopende projecten. Dat valt echter vrij makkelijk na te gaan aan de hand van de geschiedenis van een onderzoeker. Zodra het op dat gebied goed zit, wordt het wat mij betreft een loterij tussen degenen die nog meedingen. Onderzoeksprojecten vind ik sowieso niet echt van belang, daar wordt toch vaak weer van afgeweken.
Helemaal mee eens, en ik heb liever dat het zo nu en dan eens verspild wordt aan iets frivools dan dat het systematisch verspild wordt aan bureaucratie :D

Maar, dit is allemaal op basis van een vemoeden, ik ga binnenkort maar eens echt kijken of er op de een of andere manier toegang tot die data te krijgen valt.

quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 19:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Bij een sollicitatie moet hij afwachten wat het resultaat is, bij het ingaan op het aanbod weet hij wat het resultaat zou zijn. Bovendien kan ik me voorstellen dat er ook mensen zijn die het na een PhD en een postdoc-positie best fijn vinden om bezig te zijn met zowel onderwijs als onderzoek en die weten dat ze met het onderzoek niet gek veel hoeven te presteren om hun positie te behouden zolang ze goed doceren. Het doen van onderzoek schijnt flink wat mentale druk te geven, niet iedereen kan daar even goed mee omgaan. Mij lijkt het eerlijk gezegd gruwelijk om steeds maar weer naar beurzen te moeten hengelen. Van zoiets zou je hen kunnen ontheffen aangezien zij zich met het onderwijs bezig houden terwijl zij in de resterende uren op een vrijblijvende manier dat kunnen onderzoeken wat ze interessant vinden en daar kunnen helpen met onderzoek van andere wat hen interessant lijkt. Wat denk jij daarvan?

[..]

Wat een luxe, als ze bij ons prutsen dan ademt iedereen die er langs loopt het in. Indien de vezels zo verwerkt zijn dat ze los kunnen komen, om de een of andere reden geven ze erg weinig informatie over hoe de asbest is verwerkt in gebouwen. :{
Ik weet eigenlijk niet of het mag, volgens mij moeten universiteiten verplicht solicitaties uitschrijven voor alle banen, maar dat weet ik niet 100% zeker. Daarnaast kun je denk ik, maar weer weet ik het niet zeker, zo iemand beter niet aannemen als universiteit omdat je meer afgerekend wordt op wetenschappelijke output (en valorisatie) dan op kwaliteit van lesgeven. Lesgeven is over het algemeen een dichtome maat; het moet voldoende, de rest is ordinaal; hoe meer hoe beter.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zondag 12 april 2015 @ 20:08:20 #128
66825 Reya
Fier Wallon
pi_151622013
Volgensmij valt er best goed te verdienen aan een adviesbureau dat onderzoekers helpt beurzen binnen te halen. Dat gezegd hebbende; zoiets bestaat waarschijnlijk al.
  zondag 12 april 2015 @ 20:13:50 #129
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151622268
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 20:06 schreef oompaloompa het volgende:
Ik weet eigenlijk niet of het mag, volgens mij moeten universiteiten verplicht solicitaties uitschrijven voor alle banen, maar dat weet ik niet 100% zeker. Daarnaast kun je denk ik, maar weer weet ik het niet zeker, zo iemand beter niet aannemen als universiteit omdat je meer afgerekend wordt op wetenschappelijke output (en valorisatie) dan op kwaliteit van lesgeven. Lesgeven is over het algemeen een dichtome maat; het moet voldoende, de rest is ordinaal; hoe meer hoe beter.
Die problemen kan de overheid gemakkelijk oplossen:
- een uitzondering maken voor die docentpositie
- voor alle universiteit hun output niet meerekenen en het extra geld slechts beschikbaar stellen voor die docentposities
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 12 april 2015 @ 20:15:11 #130
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151622320
Uit dat stukje over UvA geld trouwens:

"hey we hebben niet genoeg geld meer in reserve"
verdubbelt waarde vastgoed

"shit nu moeten we opeens twee keer zo veel per jaar aflossen"
verdubbelt aflossingstermijn van 30 naar 60 jaar.

"woohoo we hebben het financieel weer in orde"
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_151622719
quote:
Docenten UvA plannen ludieke demonstratie

Een groep docenten en studenten van de Universiteit van Amsterdam (UvA) gaat maandag demonstreren voor meer democratie op de UvA.

De deelnemers worden opgeroepen allemaal in nette kleding te komen betogen en de hoogleraren komen waarschijnlijk in toga. „We doen dat om te laten zien dat de mensen die verandering willen op de universiteit echt niet allemaal 'vieze krakers' zijn, zoals op sociale media wel is gesuggereerd”, zegt Dan Hassler van de docenten-actiegroep Rethink UvA.

„Laten we de wereld tonen hoe een beschaafde en vastberaden academische gemeenschap eruit ziet”, aldus Rethink UvA via Twitter. De betoging begint om 15.00 uur bij het REC-gebouw (Roeterseilandcampus). Hassler verwacht veel belangstelling van zowel docenten als studenten
quote:
We doen dat om te laten zien dat de mensen die verandering willen op de universiteit echt niet allemaal 'vieze krakers' zijn, zoals op sociale media wel is gesuggereerd”,
_O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 12 april 2015 @ 20:39:33 #132
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151623666
Het is een hele verstandige actie, wat vind jij er grappig aan?
#NoDAPL
pi_151623718
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 20:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

_O-
De nieuwe Hogeschool en Rethink HvA doen ook mee. Op dit moment wordt er via social media druk gelobbyd om zoveel mogelijk mensen mee te laten doen.
  zondag 12 april 2015 @ 21:23:50 #134
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151626089
Het vorige stuk van deze prof was al gepost, toen was hij nog heel mild, nu wat minder:
https://nplusonemag.com/online-only/online-only/on-horseshit/
pi_151627494
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 21:23 schreef oompaloompa het volgende:
Het vorige stuk van deze prof was al gepost, toen was hij nog heel mild, nu wat minder:
https://nplusonemag.com/online-only/online-only/on-horseshit/
Hoog huilie gehalte wel in dit stuk. Het politie 'geweld' dat er niet was, tenzij nodig want die studenten waren ook geen lieverdjes.

En als je protest al uiteenvalt in meerdere groepen is nou ook niet echt bevorderlijk voor het maken van afspraken, zeker niet als een van de groepen de prille afspraken saboteert.
pi_151627920
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 20:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is een hele verstandige actie, wat vind jij er grappig aan?
quote:
We doen dat om te laten zien dat de mensen die verandering willen op de universiteit echt niet allemaal 'vieze krakers' zijn
Zo wordt er naar hun gekeken
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 12 april 2015 @ 22:26:35 #137
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151629211
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 22:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Nee, het bestuur van de UVA doet er alles aan om via haar medianetwerk (met dank aan het inhuren van communicatiekundigen) de ongenuanceerde indruk bij de lezer te wekken dat het ... zijn. De reacties van veel mensen hier - in mijn ogen meelopers, niet lullig bedoeld - geeft aan dat dit buitengewoon succesvol beleid is. Naar aanleiding hiervan richt ik me tot Ryon die hier toevallig veel kaas van heeft gegeten, waarom werkt dat spinning bij zoveel mensen zo goed? Een naïef mens - ik - zou denken dat Jan Modaal in staat zou moeten zijn om hier doorheen te prikken. Zo niet Jan Modaal, dan toch wel de ietwat intelligentere mensen.
#NoDAPL
  zondag 12 april 2015 @ 22:27:41 #138
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151629268
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 21:51 schreef Timwonnacott het volgende:
En als je protest al uiteenvalt in meerdere groepen is nou ook niet echt bevorderlijk voor het maken van afspraken, zeker niet als een van de groepen de prille afspraken saboteert.
Fair enough, anderzijds zijn protestgroepen zelden goed georganiseerd. Het vorige stuk van hem was trouwens uiterst zakelijk en NPOV.
#NoDAPL
  maandag 13 april 2015 @ 01:45:52 #139
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_151634640
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 18:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

De meerderheid denkt zo over die studenten.
De meerderheid is dom, lui, slecht opgeleid en laat zich graag gemakkelijke fabels vertellen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ringo op 13-04-2015 02:00:25 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 13 april 2015 @ 02:19:33 #140
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151634938
Hier dan maar een alternatieve interpretatie en een claim van slimme bespeling media door CvB
http://www.ftm.nl/column/schade-het-is-een-schande/

quote:
De strategie van het CvB om directe ontruiming te bewerkstelligen werd vrijdagmiddag tijdens de hoorzitting duidelijk. 'Tijdens de zitting betoogde de advocaat van de UvA dat de bezetters in de afgelopen weken voor een half miljoen euro schade hebben toegebracht aan het pand', zo stelde de NRC (mijn cursivering). Het verzoek van de bezetters om het schadebedrag te onderbouwen werd genegeerd. Wederom reproduceerde het CvB het beeld van losgeslagen 'krakers' en vreesde voor 'Project X-achtige taferelen' - suggererend dat het geplande festival tot nog veel meer vernielingen zou kunnen leiden. De rechter kocht het geschetste beeld en stelde de UvA in het gelijk. Diezelfde avond heeft het CvB het vonnis 'betekend' en rucksichtslos aangedrongen op snelle ontruiming bij de gemeente. Ook de locoburgemeester kon het CvB niet van gedachten veranderen. 'De Universiteit van Amsterdam kan niet anders dan zich hieraan conformeren en heeft het vonnis laten betekenen', liet Gunning vrijdagavond weten (mijn cursivering).

En zo geschiedde. Met groot machtsvertoon kwam de ME zaterdagochtend het Spui opgereden en omsingelde op theatrale wijze het Maagdenhuis. Op dat moment hadden alle bezetters zich al buiten verzameld. Men ging zich niet verzetten. De organisatoren van het festival - een afsluitende happening waar honderden studenten en medewerkers op af zouden komen, nota bene voorgesteld door het CvB - hadden besloten om de lezingen op het Spui voort te zetten. Wat desondanks volgde was een ontluisterend schouwspel: een wrede verstoring van een vreedzame bijeenkomst, inclusief geweld tegen eigen studenten en medewerkers, gefinancierd door de belastingbetaler en georganiseerd door een rancuneus CvB dat zich sindsdien laf verschuilt achter het vonnis van de voorzieningenrechter - een vonnis dat het CvB zelf heeft afgedwongen door (semantische) misleiding en overdrijving; een vonnis dat het CvB na uitspraak ook niet hoefde te bekrachtigen.

In nasleep van die peperdure ontruiming werd duidelijk hoe het CvB aan dat 'half miljoen aan vernielingen' was gekomen: de torenhoge 'schade' betrof ineens ook de kosten van de beveiliging, de schoonmaak en de verhuizing van het personeel naar een ander gebouw. Bovendien was het CvB zo creatief geweest de kosten van de eerdere Bungehuis-bezetting ook mee te nemen in de calculatie. Je vraagt je af of de rechter hier ook van op de hoogte was - de advocaat van het CvB wilde het bedrag niet onderbouwen tijdens de hoorzitting. Noem het misleiding, noem het liegen - afgaande op de hoorzitting en het daaropvolgende gedraai heeft het CvB in ieder geval de realiteit anders voorgesteld.

....

Maar nee, het ongelofelijke is dat het valse frame zijn effect heeft: de media nemen de verzonnen cijfers klakkeloos over. Dat de rechter is voorgelogen om een academisch feest te frustreren; dat er onnodig geweld is inzet tegen studenten en medewerkers; dat de belastingbetaler door pure rancune op onnodige kosten is gejaagd - daar hoor je niemand over. Ook de uitspraak van Gunning dat het niet anders kon is tweewerf vals. Maar nee, de studenten worden aangevallen, door de politie en in de media, en in het verlengde daarvan de zaak van de hele beweging. Het valse half miljoen blijft rondzingen - over de molensteen van een half miljard schuld hoor je niemand meer.

[ Bericht 48% gewijzigd door oompaloompa op 13-04-2015 02:27:36 ]
  maandag 13 april 2015 @ 02:34:55 #141
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151634989
En met dat kleine draagvlak lijkt het ook wel mee te vallen:

Titchener twitterde op zondag 12-04-2015 om 23:53:57 Ruim 100 docenten en hoogleraren UvA zeggen in NRCnext publiekelijk hun vertrouwen in het College van Bestuur op. http://t.co/mwzLrtd6Sb reageer retweet
  maandag 13 april 2015 @ 03:07:58 #142
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_151635072
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 22:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

En hoe kijken mensen naar jou dan denk je?
Feyenoord!
pi_151635293
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 02:19 schreef oompaloompa het volgende:
slimme bespeling media door CvB
http://www.ftm.nl/column/schade-het-is-een-schande/

[..]

Ik denk echter niet dat je het CvB verantwoordelijk kunt stellen voor de parasieten die met de studenten mee het Maagdenhuis zijn ingetrokken.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 13 april 2015 @ 07:09:12 #144
236046 NotYou
tigerblood
pi_151635421
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 22:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, het bestuur van de UVA doet er alles aan om via haar medianetwerk (met dank aan het inhuren van communicatiekundigen) de ongenuanceerde indruk bij de lezer te wekken dat het ... zijn. De reacties van veel mensen hier - in mijn ogen meelopers, niet lullig bedoeld - geeft aan dat dit buitengewoon succesvol beleid is. Naar aanleiding hiervan richt ik me tot Ryon die hier toevallig veel kaas van heeft gegeten, waarom werkt dat spinning bij zoveel mensen zo goed? Een naïef mens - ik - zou denken dat Jan Modaal in staat zou moeten zijn om hier doorheen te prikken. Zo niet Jan Modaal, dan toch wel de ietwat intelligentere mensen.
Wat is Bram toch enorm veel beter dan "Jan Modaal" hè en wie ergens een andere mening over heeft dan hij is maar een meeloper. Gelukkig maar dat onze Bram - zelfs al noemt hij zichzelf voor de show naief - in tegenstelling tot veel andere/mindere mensen ongevoelig is voor spinning. :')

Man, word jij nou nooit ziek van jezelf? :')
Je suis Charlie Sheen
pi_151635611
Beter stapt het CvB gewoon op, zij raken ook hun geloofwaardigheid kwijt.

Ik zie alleen maar verliezers in deze strijd. De doelstellingen van het protest zijn echt de juiste, maar het bezetten van andermans eigendom vind ik echt niet een geoorloofde protestmethode. Combineer dat met het redelijk wereldvreemde gedrag van de laatste bezetters (alsof je toekomst van je 'festival of science' afhangt, een beetje realiteitszin zou op zijn plaats zijn) en je kweekt niet echt een voedingsbodem voor je doelstellingen.

Het CvB echter laat zich ook van haar slechtste kant zien. Als zelfs je medewerkers geen vertrouwen in je hebben, dan behoor je gewoon te vertrekken. Bezettende studenten of niet.
  maandag 13 april 2015 @ 07:57:09 #146
249756 Symphonic
Look o Look
pi_151635681
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 07:49 schreef Mystikvm het volgende:
Beter stapt het CvB gewoon op, zij raken ook hun geloofwaardigheid kwijt.

Ik zie alleen maar verliezers in deze strijd. De doelstellingen van het protest zijn echt de juiste, maar het bezetten van andermans eigendom vind ik echt niet een geoorloofde protestmethode. Combineer dat met het redelijk wereldvreemde gedrag van de laatste bezetters (alsof je toekomst van je 'festival of science' afhangt, een beetje realiteitszin zou op zijn plaats zijn) en je kweekt niet echt een voedingsbodem voor je doelstellingen.

Het CvB echter laat zich ook van haar slechtste kant zien. Als zelfs je medewerkers geen vertrouwen in je hebben, dan behoor je gewoon te vertrekken. Bezettende studenten of niet.
Louise was vanochtend op radio 1
Een ding werd pijnlijk duidelijk..

Ze moet weg..
Zo snel en zo ver mogelijk :Y
Juin uit Eigen Tuin!
  maandag 13 april 2015 @ 11:31:04 #147
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_151639803
quote:

[..]

Ik ben zelf ook erg vatbaar voor de framing van "links, krakers tuig" dus ik zou het niet weten. Het "links, krakers tuig" loopt trouwens ook wat af te framen waar je bij staat. Zie daarvoor die open brief van vanochtend.

Iemand die het wel weet is: http://www.chrisaalberts.nl/

Hij doceert dit (politieke communicatie) en doet de verslaggeving voor Geenstijl en The Post Online aangaande de Maagdenhuis affaire. Zie bijvoorbeeld:

http://nieuws.thepostonli(...)uit-het-maagdenhuis/
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_151639994
quote:

[..]

Ik denk juist dat jij de meeloper bent.
  maandag 13 april 2015 @ 11:41:38 #149
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_151640088
Wat betreft framing en de rechter. De voorzieningenrechter is niet achterlijk. Jammer genoeg staat de uitwerking van de uitspraak nog niet online (alleen het gevolg) dus het is op dit moment lastig dat te onderbouwen:

http://uitspraken.rechtsp(...)I:NL:RBAMS:2015:2071

Maar ik denk dat als die wel online komt het wel duidelijk is waarom de rechter tot haar vonnis kwam.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 13 april 2015 @ 11:44:11 #150
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_151640151
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 02:34 schreef oompaloompa het volgende:
En met dat kleine draagvlak lijkt het ook wel mee te vallen:

Titchener twitterde op zondag 12-04-2015 om 23:53:57 Ruim 100 docenten en hoogleraren UvA zeggen in NRCnext publiekelijk hun vertrouwen in het College van Bestuur op. http://t.co/mwzLrtd6Sb reageer retweet
Dat lijkt veel, maar is dus maar een klein percentage van het totaal. Ze gaan zo meteen voor mijn deur in toga boe roepen dus ik ben benieuwd welke gezichten erbij horen. Ik vermoed dat het ook een redelijk afgebakend kliekje is.
--
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')