abonnement Unibet Coolblue
pi_151448626
Voordat we verder gaan, eerst even een lijstje van dingen die in vorige delen al heel vaak genoemd zijn, dan hebben we die vast gehad. Deze dingen hoef je dus NIET MEER te vermelden.

De volgende steden/landen hadden/hebben verschillende namen:
Congo / Zaïre
Beijing / Peking
Mumbai / Bombay
Kolkata / Calcutta
Madras / Chennai
Birma / Myanmar
Gorkum / Gorinchem
's-Hertogenbosch / Den Bosch
's-Gravenhage / Den Haag

TV-programma's

- Voor de Bassie & Adriaan-fans onder ons: de rol van Vlugge Japie werd door Bassie gespeeld, en die van de Baron (in het begin) door Adriaan (later door Paul van Gorcum); (ja, echt waar!)

- Wicky de Viking is een jongetje :o Maar zijn stem wordt ingesproken door een vrouw, net als die van Bart Simpson

- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);

-Dat Dolf de kraai uit A.J. Kwak eigenlijk Hitler moet voorstellen.



Afkortingen en merken/logo's

- Horeca staat voor Hotel, Restaurant, Café

- Benelux staat voor België, Nederland, Luxemburg

- De naam van benzinepomp Q8 komt van Kuwait;

- BP heeft zijn oorsprong in British Petroleum, niet in BenzinePomp.

- HEMA: Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam.

- Tefal: Teflon en Aluminium.

- Lego: afkorting van leg godt, wat Deens is voor speel goed.

- ETOS: Eendracht, Toewijding, Overleg en Samenwerking.

- TESO: Texels Eigen Stoomboot Onderneming.

- Duo Penotti: PEters NOTenindustrie TIlburg.

- PAGE: PApierfabriek GEnnep.

- REMIA: De Rooijs Electrische Melangeer Inrichting Amersfoort.

- CONIMEX: CONserven IMport EXport.

- DAF: van Doornes Aanhangwagen Fabriek.

- AVIKO: De Aardappel Verwerkende Industrie Keppel en Omstreken.

- DELA: Draagt Elkanders Lasten.

- FEBO: Ferdinand Bolstraat in Amsterdam (oprichter J.I.Borst begon in 1941 deze zaak.
Van zijn baas in Ferdinand Bolstraat had hij veel geleerd).

- IKEA: Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd (I.K. is de oprichter. In de E en de A woonde hij).

- JOHMA: JOHan en MArtin (naar de oprichters Johan Schreur en zijn compagnon Martin).

- KING: Kwaliteit In Niets Geëvenaard.

- SLIGRO: Slippens Groothandel.

- SRV: Samen Rationeel Verkopen.

- ZWITSAL: Zwitserse Balsem.

- Dat het sportmerk Asics heet, wat staat voor Anima Sana In Corpore Sano
(een gezonde geest in een gezond lichaam), in plaats van Oasics.

- Dat er 'Disney' in het bekende logo stond, en niet 'Disnep' of 'Gisnep';

- Dat 'rinse' in 'Rinse appelstroop' geen merk of plaatsnaam is, maar 'lichtelijk zuur' betekent

- Brinta is de afkorting van BReakfast INstant TArwe

- Dat het Fila is en niet fils

Logo's
Toblerone, beer in de berg:


Amazon van A tot Z:


NBC is een pauw:


In de ruimte tussen de 'e' en de 'x' zit een pijl:


LG heeft een pacman (of dit origineel het idee was is niet bekend):


In het carrefourlogo zit een witte 'C':


In de ruimte tussen de F en de vlag staat een 1:


Unileverlogo is gemaakt van producten:


Sony vaio. va = variabel, aangegeven met het golfje. Variabel = analoog. IO = 10 = digitaal + "input/output":


Het SUN-logo. UN vormt de S:


En het Enexis logo, bevat zowel de letter "E" als een stekker:


Diversen


- Dat er verschil zit tussen de knoopsluiting van een blouse(L) en overhemd(R); deze zijn gespiegeld.

- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;

- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...; ('Waar sta je nu?' 'Ehhh... even kijken... oh, in de Einbahnstraße...!' )

- Dat de wereld vóór de uitvinding van de kleurentelevisie en de kleurenfotografie NIET zwart-wit was...

- Dat er géén nieuwslezers, omroepsters of zelfs hele kinderkoren in je TV-toestel zitten, en dat die jou ook niet kunnen zien als je in de huiskamer staat...;

- Dat de muziek niet elke keer weer live gezongen wordt als je je radio aanzet;

- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )

- Dat OP 'openingspost' betekent (eentje zoals deze dus), de eerste reactie daarop een FiPo (First Post) heet, de tweede een SePo (Second Post) en ga zo maar door...

En natuurlijk zijn er dan ook nog woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding (bom-melding, ja), pollepel, pijpetuitje, en uiteraard ons eigen Fok!woord 'banaanvraag'... Voor dit soort dingen kan je terecht in het topic normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn

Deze OP is hier te vinden.
pi_151448707
Pardoes het vorige topic dichtgegooid. De discussies op de laatste pagina gingen onder anderen over schroevendraaiers, afstanden meten en pasen, pinksteren en carnaval.

Game on!
  dinsdag 7 april 2015 @ 14:38:12 #3
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_151448981
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 april 2015 10:31 schreef GekkePoes het volgende:
Schroevendraaiers hebben een hoekig handvat, omdat je dan een sleutel kan gebruiken om extra kracht te zetten

[ afbeelding ]
Lijkt me sterk dat dat de reden is.
1 Je beschadigt op deze manier het handvat nogal
2 Wanneer moet je iets zo vast draaien dat je er een sleutel bij nodig hebt :')
3 Je hebt op deze manier misschien wel veel draaimoment. Maar je sloopt de schroef
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_151450138

De naam rizla is afgeleid van de naam van de producent Lacroix. Riz is (rijste)vloei in het Frans + la croix (kruis)
Intentionally left blank.
pi_151452625
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:23 schreef wwwever het volgende:
[ afbeelding ]
De naam rizla is afgeleid van de naam van de producent Lacroix. Riz is (rijste)vloei in het Frans + la croix (kruis)
Dat wist ik nog niet, interessant!
pi_151507453
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:40 schreef Opoefiets het volgende:
Dat wist ik nog niet, interessant!
Ik ook niet, heb me al vaker afgevraagd hoe ze nou op zo'n naam gekomen kunnen zijn... Maar nu is het duidelijk, bedankt! :)

Bij mij heeft het een hele tijd geduurd voordat ik me realiseerde dat de afkorting 'policor' wel 'politiek correct' moest betekenen... Ik zat maar te gissen. Politie-cordon? Een politiek correspondent van een televisieomroep? Of is het gewoon een merknaam van één of ander product...?
En toen ik in een post op de FP een keer de term 'policor-nazi's' tegenkwam, dacht ik even dat het misschien iets uit de Tweede Wereldoorlog was, iets met 'Polizei' of zo...

Totdat bij mij op een dag eindelijk een keer het kwartje viel en ik uit de context op kon maken wat ermee bedoeld was. En dan voel je je zó stom ineens, hè. Dat je dat al die tijd niet door had. Maar ach, ik kon er toen wel om lachen. :D
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_151507544
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 10:02 schreef Scootmobiel het volgende:
afkorting 'policor' wel 'politiek correct'
Aha....
pi_151507567
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 10:05 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Aha....
O, ik was dus gelukkig niet de enige! :D
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  Redactie Frontpage donderdag 9 april 2015 @ 10:07:44 #9
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_151507592
Eerste keer dat ik die afkorting tegenkom :?

In datzelfde kader: een buitenlandse collega gebruikte de term 'prolly' tijdens een Skypeoverleg. Stond voor 'probably', vond ik wel mooi :)
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  donderdag 9 april 2015 @ 21:52:40 #10
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_151530982
hier wilde ik al een tijdje iets voer roepen.

quote:
Dat Dolf de kraai uit A.J. Kwak eigenlijk Hitler moet voorstellen.
Is dat echt zo?

Dolf moest in een aantal afleveringen Hitler voorstellen (van de kraaienpartij) maar toch niet in alle afleveringen? hij was gewoon de Nemesis van Alfred..
pi_151533961
Ik kom er zojuist achter dat Maggie Smith (downton abbey, harry potter) de rol van moeder overste speelt in sister act :o


Somebody that I used to know
pi_151534352
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 21:52 schreef Het_Biertje het volgende:
hier wilde ik al een tijdje iets voer roepen.

[..]

Is dat echt zo?

Dolf moest in een aantal afleveringen Hitler voorstellen (van de kraaienpartij) maar toch niet in alle afleveringen? hij was gewoon de Nemesis van Alfred..
Volgens mij wel
Ik zwaai naar dieren.
pi_151534404
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 22:50 schreef Postbus100 het volgende:
Ik kom er zojuist achter dat Maggie Smith (downton abbey, harry potter) de rol van moeder overste speelt in sister act :o


[ afbeelding ]
En kapitein Flint uit Black Sails is haar zoon :)

En de dahlia (een bloem), zo ontdekte ik vandaag, is vernoemd naar de botanicus Anders Dahl. Ik dacht altijd dat het gewoon een bestaand woord was, net als "papaver" of "geranium".
En nu vraag ik me af hoe ze vóór die man heetten. :P
pi_151536846
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2015 23:00 schreef Gwywen het volgende:

[..]

En kapitein Flint uit Black Sails is haar zoon :)

En de dahlia (een bloem), zo ontdekte ik vandaag, is vernoemd naar de botanicus Anders Dahl. Ik dacht altijd dat het gewoon een bestaand woord was, net als "papaver" of "geranium".
En nu vraag ik me af hoe ze vóór die man heetten. :P
Voor die tijd waren ze hier in Europa niet bekend. Ze komen oorspronkelijk namelijk uit wat nu Mexico is en zijn toen zo gedoopt toen een botanist ze hier naartoe bracht en hier ging kweken. Daarvoor, aldus Wikipedia:

The indigenous peoples variously identified the plants as "Chichipatl" (Toltecs) and "Acocotle" or "Cocoxochitl" (Aztecs). From Hernandez' perception of Aztec, to Spanish, through various other translations, the word is "water cane", "water pipe", "water pipe flower", "hollow stem flower" and "cane flower". All these refer to the hollowness of the plants' stem.
pi_151578730
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 00:11 schreef Dingest het volgende:
"Chichipatl"
"Acocotle"
"Cocoxochitl"
Ah, dan vind ik Dahlia toch met afstand een betere naam ;)
Bedankt voor de info :)
pi_151580002
James Best overleden. Ik wist niet beter dat hij in de Dukes 'Rosco Pico Train' :D heette.....
pi_151580890
quote:
Op dinsdag 7 april 2015 14:38 schreef Pandaplint het volgende:
Lijkt me sterk dat dat de reden is.
1 Je beschadigt op deze manier het handvat nogal
2 Wanneer moet je iets zo vast draaien dat je er een sleutel bij nodig hebt :')
3 Je hebt op deze manier misschien wel veel draaimoment. Maar je sloopt de schroef
Bij grotere maten schroeven.
Dan zit er een stukje zeskant net voor het handvat, waar je een steeksleutel 13 op kan zetten.

  zaterdag 11 april 2015 @ 17:51:24 #18
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_151582740
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:38 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat dat de reden is.
1 Je beschadigt op deze manier het handvat nogal
2 Wanneer moet je iets zo vast draaien dat je er een sleutel bij nodig hebt :')
3 Je hebt op deze manier misschien wel veel draaimoment. Maar je sloopt de schroef
Wat dacht je van een veel te vast zittende (geroest, vuil, ....) schroef die los moet?
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_151645230
Ik heb jaren lang ctrl+f gebruikt om dingen op de pagina te zoeken, in de browser firefox.
En ik kwam er net achter dat / het zelfde doet. Drukte per ongelijk de / van de numpad in. Best wel veel handiger.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_151645740
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 21:52 schreef Het_Biertje het volgende:
hier wilde ik al een tijdje iets voer roepen.

[..]

Is dat echt zo?

Dolf moest in een aantal afleveringen Hitler voorstellen (van de kraaienpartij) maar toch niet in alle afleveringen? hij was gewoon de Nemesis van Alfred..
Yup. Dolf was in eerste instantie gewoon een normale eikel, pas bij de kraaienpartij verhaallijn vulde hij een rol als hitler in. Uiteindelijk wel een relevante nuance. :Y
-nee-
pi_151649070
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 14:32 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb jaren lang ctrl+f gebruikt om dingen op de pagina te zoeken, in de browser firefox.
En ik kwam er net achter dat / het zelfde doet. Drukte per ongelijk de / van de numpad in. Best wel veel handiger.
:o
* Buurpoes gaat het gelijk proberen.
Professioneel gifmenger.
pi_151651808
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 14:32 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb jaren lang ctrl+f gebruikt om dingen op de pagina te zoeken, in de browser firefox.
En ik kwam er net achter dat / het zelfde doet. Drukte per ongelijk de / van de numpad in. Best wel veel handiger.
Bedankt voor deze tip. Nu nog zien het te onthouden.
Ik ben erg onhandig begonnen op de computer en doe nog veel met omwegen. Eigenlijk ook wel omdat ik al die codecombinaties zo slecht onthoud. Maar dit lukt waarschijnlijk wel, vooral omdat het die ene toets is.
pi_151653604
Valt een beetje tegen in de praktijk: 1x zoeken. Dus niet als je bezig bent een pagina grondig door te zoeken, want dan moet je elke keer de zoekterm opnieuw ingeven.
  maandag 13 april 2015 @ 18:57:11 #24
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_151653740
Kun je dan niet beter F3 gebruiken om te zoeken?
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
  maandag 13 april 2015 @ 18:58:59 #25
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151653818
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 21:52 schreef Het_Biertje het volgende:
hier wilde ik al een tijdje iets voer roepen.

[..]

Is dat echt zo?

Dolf moest in een aantal afleveringen Hitler voorstellen (van de kraaienpartij) maar toch niet in alle afleveringen? hij was gewoon de Nemesis van Alfred..
Alleen in De Kraaienpartij inderdaad.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_151655052
Biafra was de landstreek waar kinderen honger hadden. Wij mochten alleen trek hebben, honger hadden de kinderen in Biafra. (en onze ouders in de oorlog).

Maar goed, tot nog toe heb ik Biafra gezocht in de regio India/Pakistan. Het blijkt echter een nooit erkent land te zijn geweest in Nigeria (Afrika dus).

[ Bericht 0% gewijzigd door qajariaq op 13-04-2015 20:53:46 ]
pi_151656621
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 19:28 schreef qajariaq het volgende:
Biafra was de landstreek waar kinderen honger hadden. Wij mochten alleen trek hebben, honger hadden de kinderen in Biafra. (en onze ouders in de oorlog).

Maar goed, tot nog toe heb ik Biafra gezondt in de regio India/Pakistan. Het blijkt echter een nooit erkent land te zijn geweest in Nigeria (Afrika dus).
Met de grootste fantasie kan ik er maar niet achterkomen wat hier wordt bedoeld 8)7
pi_151656835
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 14:32 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb jaren lang ctrl+f gebruikt om dingen op de pagina te zoeken, in de browser firefox.
En ik kwam er net achter dat / het zelfde doet. Drukte per ongelijk de / van de numpad in. Best wel veel handiger.
/ heeft nog een voordeel :Y.

Als je de tekst van een link intypt na / en op enter drukt opent de link :s).

probeer maar eens
జ్ఞ‌ా
pi_151658897
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 20:05 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Met de grootste fantasie kan ik er maar niet achterkomen wat hier wordt bedoeld 8)7
typo: gezocht.
pi_151659429
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 20:54 schreef qajariaq het volgende:

[..]

typo: gezocht.
Ja!!! Natuurlijk hahaha. :)
pi_151669284
Kwam onlangs de wijk St. Karli tegen. Toen pas drong tot me door dat St. Pauli als St. Paultje vertaald moet worden. Bijna net zo tenenkrommend als St. Janneke de Doper. Die Doper was al lang geen kleuter meer toen hij de een na de ander kopje onder liet gaan.
pi_151762914
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 19:28 schreef qajariaq het volgende:
Biafra was de landstreek waar kinderen honger hadden. Wij mochten alleen trek hebben, honger hadden de kinderen in Biafra. (en onze ouders in de oorlog).

Maar goed, tot nog toe heb ik Biafra gezocht in de regio India/Pakistan. Het blijkt echter een nooit erkentd land te zijn geweest in Nigeria (Afrika dus).
Het klopt wel dat het een land niet erkend werd, maar er is wel veel mediaäandacht voor geweest. Het was een deel van Nigeria dat zich min of meer wanhopig los wilde maken van de staat.
Dat de landstreek uitgehongerd werd, klopt dan weer wel.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_151794347
quote:
-Dat Dolf de kraai uit A.J. Kwak eigenlijk Hitler moet voorstellen.
Dit was me al duidelijk toen ik 8 jaar was en tot de doelgroep behoorde. Daarom snapte ik ook nooit dat het 1. een "kinderserie" was en 2. dat iemand het leuk vond. Ik vond het maar eng. En nogsteeds eigenlijk! Kunnen fans van de serie het me uitleggen, wat ze erin zagen?

quote:
In het carrefourlogo zit een witte 'C':
Wat zou het dan anders voor moeten stellen?

quote:
In de ruimte tussen de F en de vlag staat een 1:
Hier is me al vaak op gewezen en nog vergeet ik het weer na 10 minuten :')

Er zijn heel veel dingen die ik me pas jaaaaaaaaren later heb gerealiseerd.. Het duurde ongeveer tot m'n 16 todat ik me opeens realiseerde dat het spel "Memory" zo heet omdat geheugen. Dat is natuurlijk overduidelijk, maar zo zijn er talloze dingen. Dat een roltrap inderdaad een rollende trap is. Etc.
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_151795631
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 14:32 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb jaren lang ctrl+f gebruikt om dingen op de pagina te zoeken, in de browser firefox.
En ik kwam er net achter dat / het zelfde doet. Drukte per ongelijk de / van de numpad in. Best wel veel handiger.
OMFG! GENIAAL! _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 18 april 2015 @ 10:03:53 #35
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_151795732
Om nog even door te gaan op die shortcuts voor de pc: dat shift+tab het tegenovergestelde van tab is (dus naar het vorige vakje in een formulier ipv het volgende).
pi_151795870
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 10:03 schreef Irritatie100 het volgende:
Om nog even door te gaan op die shortcuts voor de pc: dat shift+tab het tegenovergestelde van tab is (dus naar het vorige vakje in een formulier ipv het volgende).
Ja daar kwam ik ook pas kort geleden achter inderdaad, ook best wel handig :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  roze zaterdag 18 april 2015 @ 11:43:27 #37
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_151797142
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 14:32 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb jaren lang ctrl+f gebruikt om dingen op de pagina te zoeken, in de browser firefox.
En ik kwam er net achter dat / het zelfde doet. Drukte per ongelijk de / van de numpad in. Best wel veel handiger.
:o :o _O_
Your beauty never ever scared me.
pi_151799344
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 10:03 schreef Irritatie100 het volgende:
Om nog even door te gaan op die shortcuts voor de pc: dat shift+tab het tegenovergestelde van tab is (dus naar het vorige vakje in een formulier ipv het volgende).
Bij heel veel shortcuts draait shift het om. Shift spatiebalk bijvoorbeeld. Shift enter met zoeken geeft je het vorige resultaat ipv de volgende. Control t, opent een nieuw tabblad, met shift erbij open je het laatste gesloten tabblad (niet helemaal volgens deze logica dus, maar wel handig).
Met alt tab wissel je tussen tabbladen in Windows, met shift erbij ga je achteruit in de lijst, dus hoef je niet de hele lijst door als je veel open hebt staan.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2015 13:32:14 ]
pi_151799539
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 10:03 schreef Irritatie100 het volgende:
Om nog even door te gaan op die shortcuts voor de pc: dat shift+tab het tegenovergestelde van tab is (dus naar het vorige vakje in een formulier ipv het volgende).
Thank you!
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
pi_151799884
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 18:57 schreef Thijz het volgende:
Kun je dan niet beter F3 gebruiken om te zoeken?
Inderdaad. / werkt hier in chrome niet eens :P
  zaterdag 18 april 2015 @ 17:05:13 #41
436920 Tijdisgeld
Alles op zijn tijd
pi_151803134
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 05:11 schreef Thas het volgende:

Er zijn heel veel dingen die ik me pas jaaaaaaaaren later heb gerealiseerd.. Het duurde ongeveer tot m'n 16 todat ik me opeens realiseerde dat het spel "Memory" zo heet omdat geheugen.
Dat had ik met "Monopoly"
Nadia, this tea is excellent!
pi_151803230
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 17:05 schreef Tijdisgeld het volgende:

[..]

Dat had ik met "Monopoly"
Risk. Nog zo'n mooie.
Karma is a fucking bitch.
pi_151803350
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 18:57 schreef Thijz het volgende:
Kun je dan niet beter F3 gebruiken om te zoeken?
Nooit geweten... Thnx! ^O^
pi_151815946
Hier zijn veel leuke toetscombinaties gegeven. Dank jullie wel, er zijn leuke bij.
Maar waarom zijn die zo slecht bekend? Het is toch geen probleem om ze bekend te maken?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_151817976
Niet iedereen volgt dit topic (zie header)

  Redactie Games zondag 19 april 2015 @ 10:04:01 #46
206706 crew  Racerblade
pi_151818713
Ik weet nog steeds niet zeker of die zakdoekjes van Jempo of Tempo zijn.
pi_151819246
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 01:13 schreef Kees22 het volgende:
Hier zijn veel leuke toetscombinaties gegeven. Dank jullie wel, er zijn leuke bij.
Maar waarom zijn die zo slecht bekend? Het is toch geen probleem om ze bekend te maken?
Ze zijn ook gewoon openbaar (zie bijvoorbeeld: https://support.mozilla.o(...)refox-snel-uitvoeren), maar je moet er wel zelf naar zoeken. Dat is toch niet zo heel gek?
pi_151819887
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 10:04 schreef Racerblade het volgende:
Ik weet nog steeds niet zeker of die zakdoekjes van Jempo of Tempo zijn.
In Azie weten ze wel dat het Tempo is en maken ze die veelvuldig na

  zondag 19 april 2015 @ 21:22:42 #49
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_151839959
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 08:04 schreef marcel.nl het volgende:
Niet iedereen volgt dit topic (zie header)

[ afbeelding ]
_O_
Spoilers!
  zondag 19 april 2015 @ 22:36:35 #50
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_151843620
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 13:27 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Bij heel veel shortcuts draait shift het om. Shift spatiebalk bijvoorbeeld. Shift enter met zoeken geeft je het vorige resultaat ipv de volgende. Control t, opent een nieuw tabblad, met shift erbij open je het laatste gesloten tabblad (niet helemaal volgens deze logica dus, maar wel handig).
Met alt tab wissel je tussen tabbladen in Windows, met shift erbij ga je achteruit in de lijst, dus hoef je niet de hele lijst door als je veel open hebt staan.
Weet jij misschien ook hoe je tussen de verschillende tabbladen in Firefox kunt wisselen?
  Redactie Games zondag 19 april 2015 @ 22:37:23 #51
206706 crew  Racerblade
pi_151843655
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 22:36 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Weet jij misschien ook hoe je tussen de verschillende tabbladen in Firefox kunt wisselen?
Control Tab.
pi_151854005
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 22:36 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Weet jij misschien ook hoe je tussen de verschillende tabbladen in Firefox kunt wisselen?
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 10:49 schreef Bleie het volgende:

[..]

Ze zijn ook gewoon openbaar (zie bijvoorbeeld: https://support.mozilla.o(...)refox-snel-uitvoeren), maar je moet er wel zelf naar zoeken. Dat is toch niet zo heel gek?
Dus, ctrl tab is handig, en ctrl shift e, voor een overzicht.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_151855495
En control 1 voor het eerste tabblad, control 2 voor het tweede etc.
pi_151855583
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 12:33 schreef Stompzinnig het volgende:
En control 1 voor het eerste tabblad, control 2 voor het tweede etc.
^O^
Dank je
pi_151879404
En makkelijk als je te veel hebt zoals ik: Ctrl- (of Alt-)9 gaat altijd naar de laatste.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 22 april 2015 @ 10:06:44 #56
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_151916199
lifesaver voor mij : Ctrl + Shift + t. Gesloten tabblad weer heropenen in Chrome. Nadat ik te snel met Ctrl + w het tabblad heb dichtgegooid. :)
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
pi_151916985
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 10:06 schreef Thijz het volgende:
lifesaver voor mij : Ctrl + Shift + t. Gesloten tabblad weer heropenen in Chrome. Nadat ik te snel met Ctrl + w het tabblad heb dichtgegooid. :)
Werkt ook gewoon in Firefox. ^O^ idd erg fijn. Alleen irritant als form inhoud soms niet hersteld wordt. ;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 22 april 2015 @ 22:48:01 #58
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_151942748
Ik wist dat Grolsch uit Groenlo kwam, en ik wist dat Groenlo ook wel Grol genoemd wordt... Maar de link tussen de biernaam en de plaatsnaam heb ik om een of andere redenen nooit gelegd :')
Er zat WEL genoeg koriander in.
pi_152006301
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 22:48 schreef Anosmos het volgende:
Ik wist dat Grolsch uit Groenlo kwam, en ik wist dat Groenlo ook wel Grol genoemd wordt... Maar de link tussen de biernaam en de plaatsnaam heb ik om een of andere redenen nooit gelegd :')
Is de brouwerij inmiddels niet verhuisd?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_152007012
ctrl-w - verjagen van enge pagina's
  zaterdag 25 april 2015 @ 08:30:40 #61
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_152007386
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 01:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Is de brouwerij inmiddels niet verhuisd?
Ja, staat nu in Boekelo, als ik me niet vergis.
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
pi_152007593
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2015 08:30 schreef Thijz het volgende:

[..]

Ja, staat nu in Boekelo, als ik me niet vergis.
In Enschede toch?
pi_152021022
Dat zo'n "touwtje" onder de auto niet voor hoofdpijn/misselijkheid is. :P
  zaterdag 25 april 2015 @ 21:11:49 #64
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_152024073
Dat een kroonkurk de vorm van een kroon heeft ....



"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_152024243
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 21:11 schreef fripper het volgende:
Dat een kroonkurk de vorm van een kroon heeft ....

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Whehe het zijn die kleine dingen he :P
Nog een dan er staat een getal of nummer onder elk blikje.
Der in geperst zeg maar
Ik zwaai naar dieren.
pi_152026530
Dat Stayokay Amerikaans is. Ik dacht altijd dat het Japans was (beetje Japans achtig uitgesproken dan ook ofzo) :')
pi_152033740
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2015 19:30 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Dat zo'n "touwtje" onder de auto niet voor hoofdpijn/misselijkheid is. :P
Waar is het dan wel voor eigenlijk? Ik heb die dingen nooit gesnapt. :@
  Boks-Chick zondag 26 april 2015 @ 10:43:27 #68
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_152033766
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2015 19:30 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Dat zo'n "touwtje" onder de auto niet voor hoofdpijn/misselijkheid is. :P
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 10:42 schreef Operc het volgende:

[..]

Waar is het dan wel voor eigenlijk? Ik heb die dingen nooit gesnapt. :@
wat voor touwtje hebben jullie het over :o?
lolwut
pi_152033847
quote:
19s.gif Op zondag 26 april 2015 10:43 schreef BrandX het volgende:

[..]


[..]

wat voor touwtje hebben jullie het over :o?
Zo'n rubberen (?) touwtje dat je bij auto's aan de achterkant onder de auto ziet hangen. :P
  zondag 26 april 2015 @ 10:53:13 #70
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_152033944
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 10:42 schreef Operc het volgende:

[..]

Waar is het dan wel voor eigenlijk? Ik heb die dingen nooit gesnapt. :@
Voor de afvoer van statische electriciteit toch?
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_152034008
Dit kwartje viel gisteren pas toen ik een oude kaart van Amsterdam zag met "Amstelredam" er op.

Amsterdam = Dam in de Amstel
Rotterdam = Dam in de Rotte
pi_152034098
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 10:53 schreef Bargehassus het volgende:

[..]

Voor de afvoer van statische electriciteit toch?
Ik dacht dat de kettingen onder de ambulances ook daarvoor waren, maar het blijken automatische sneeuwkettingen te zijn voor de banden!
pi_152035088
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 10:56 schreef Bot13 het volgende:
Dit kwartje viel gisteren pas toen ik een oude kaart van Amsterdam zag met "Amstelredam" er op.

Amsterdam = Dam in de Amstel
Rotterdam = Dam in de Rotte
Ja en ga nog even door, Schie-dam...
pi_152035154
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 10:53 schreef Bargehassus het volgende:

[..]

Voor de afvoer van statische electriciteit toch?
Idee erachter was/is wel dat het wagenziekte kan voorkomen. Niet dat dat mij geholpen heeft :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_152035193
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 11:53 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Ja en ga nog even door, Schie-dam...
Monnicken-dam? :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 26 april 2015 @ 13:24:09 #76
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_152037439
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 11:56 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Idee erachter was/is wel dat het wagenziekte kan voorkomen. Niet dat dat mij geholpen heeft :')
Wat wel werkt is dat je geen opdonder meer krijgt als je in en uit stapt.
pi_152055268
Is Robin Williams eigenlijk nog in leven???
Robbie zie ik net, hoor je nooit meer wat van die gozert
Ik zwaai naar dieren.
pi_152055926
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 22:17 schreef Geerd het volgende:
Is Robin Williams eigenlijk nog in leven???
Robbie zie ik net, hoor je nooit meer wat van die gozert
Is dood.
  zondag 26 april 2015 @ 22:35:27 #79
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_152055995
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 22:17 schreef Geerd het volgende:
Is Robin Williams eigenlijk nog in leven???
Robbie zie ik net, hoor je nooit meer wat van die gozert
Robbie staat binnenkort op een of ander lokaal festivalletje ver weg in Limburg. Hij is wel erg afgezakt qua populariteit.
  zondag 26 april 2015 @ 22:38:44 #80
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_152056111
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 11:02 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ik dacht dat de kettingen onder de ambulances ook daarvoor waren, maar het blijken automatische sneeuwkettingen te zijn voor de banden!
:D
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  maandag 27 april 2015 @ 11:21:12 #81
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_152065530
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 11:53 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Ja en ga nog even door, Schie-dam...
Maas tricht. Tricht is een voorde (doorwaadbare plaats ) in dit geval dus bij de Maas

Men duidde vroeger een voorde ook wel aan met drecht, trecht, afgeleid van Latijn.
Dus vul maar in :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_152065869
Dat van de voorde wist ik al; ik woon in gemeente Coevorden (koevoorde) :P

Dit werkt in het buitenland ook net zo. Denk aan Oxford :+ Volgens mij heeft zelfs Bosporus een vergelijkbare betekenis, maar dan geworteld in mythologie.
pi_152067383
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 11:21 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Maas tricht. Tricht is een voorde (doorwaadbare plaats ) in dit geval dus bij de Maas

Men duidde vroeger een voorde ook wel aan met drecht, trecht, afgeleid van Latijn.
Dus vul maar in :P
Drechtsteden hier :)
  maandag 27 april 2015 @ 12:37:14 #84
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_152067462
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 11:34 schreef Dingest het volgende:
Dat van de voorde wist ik al; ik woon in gemeente Coevorden (koevoorde) :P

Dit werkt in het buitenland ook net zo. Denk aan Oxford :+
Verhip!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 27 april 2015 @ 13:46:24 #85
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_152070003
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 11:21 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Maas tricht. Tricht is een voorde (doorwaadbare plaats ) in dit geval dus bij de Maas

Men duidde vroeger een voorde ook wel aan met drecht, trecht, afgeleid van Latijn.
Dus vul maar in :P
Utrecht w/
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_152082516
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 11:34 schreef Dingest het volgende:
Dat van de voorde wist ik al; ik woon in gemeente Coevorden (koevoorde) :P

Dit werkt in het buitenland ook net zo. Denk aan Oxford :+ Volgens mij heeft zelfs Bosporus een vergelijkbare betekenis, maar dan geworteld in mythologie.
De Hobbit en Lord of the Rings staan vol van dit soort worden. Dat vond ik heel leuk om te lezen.
pi_152083736
En -shire, heeft dat nog een betekenis?
Somebody that I used to know
pi_152083785
Trouwens, dat men Greenwich (van de meridiaan) uitspreekt als Grennitsj.
Somebody that I used to know
pi_152085074
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 22:23 schreef Postbus100 het volgende:
En -shire, heeft dat nog een betekenis?
Een shire is (in de UK) vanuit historisch standpunt een graafschap; grondgebied bestuurd door een graaf. Tegenwoordig is het meer een bestuurlijk orgaan, meer als een provincie. Wordt tegenwoordig een county genoemd :)

quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 21:50 schreef Teslynd het volgende:

[..]

De Hobbit en Lord of the Rings staan vol van dit soort worden. Dat vond ik heel leuk om te lezen.
Tsja, dat deelt natuurlijk wel een beetje de setting met onze eigen periode waarin dit soort betekenissen nog actueel en herkenbaar waren :P
pi_152088146
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 11:34 schreef Dingest het volgende:
Dat van de voorde wist ik al; ik woon in gemeente Coevorden (koevoorde) :P

Dit werkt in het buitenland ook net zo. Denk aan Oxford :+ Volgens mij heeft zelfs Bosporus een vergelijkbare betekenis, maar dan geworteld in mythologie.
Breda is toch ook zoiets, dat het aan de brede Aa lag?
Ik vind het altijd wel leuk om te zien waar plaatsnamen vandaan komen.
pi_152093140
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 04:38 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Breda is toch ook zoiets, dat het aan de brede Aa lag?
Ik vind het altijd wel leuk om te zien waar plaatsnamen vandaan komen.
Yep, al heet dat stroompje tegenwoordig de Aa of Weerijs (bij elkaar één naam). Ik heb ook twee jaar in Breda gewoond :P
pi_152093897
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:53 schreef Dingest het volgende:

[..]

Yep, al heet dat stroompje tegenwoordig de Aa of Weerijs (bij elkaar één naam). Ik heb ook twee jaar in Breda gewoond :P
Ik vind dat ook zo grappig met het Weerwater in Almere, eerst was het water (Zuiderzee/IJsselmeer), toen werd het een polder, later werd het weer water. Vandaar de naam :)
pi_152095490
Iemand wist me onlangs te vertellen dat Jerommeke van Suske en Wiske altijd zijn ogen dicht heeft omdat er anders licht uit komt. Nooit echt over nagedacht, maar idd, de ogen zijn altijd dicht getekend :)

De 'officiële' verklaring is dat zijn oogleden te zwaar zijn om open te houden.
  woensdag 29 april 2015 @ 14:23:39 #94
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_152123909
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2015 09:04 schreef emil23 het volgende:

[..]

In Enschede toch?
I stand corrected, Usselo zelfs, volgens Wikipedia. Het schurkt wel tegen Boekele en Enschede aan, though. :)
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
pi_152137427
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:23 schreef Thijz het volgende:

[..]

I stand corrected, Usselo zelfs, volgens Wikipedia. Het schurkt wel tegen Boekele en Enschede aan, though. :)
Ik kom zo nu en dan eens bij Grolsch (zakelijk) en dan toets ik toch echt "Brouwerslaan 1, 7548 XA Enschede" in op mijn tomtom.
  woensdag 29 april 2015 @ 22:13:43 #96
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_152138226
Vandaag kwam ik erachter dat bosui bosui heet omdat het per bosje wordt verkocht :D
pi_152138435
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 22:13 schreef Aventura het volgende:
Vandaag kwam ik erachter dat bosui bosui heet omdat het per bosje wordt verkocht :D
Net als bospeen dus. Of zouden die in het bos groeien?
  woensdag 29 april 2015 @ 23:24:12 #98
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_152140538
Om antwoord te verschaffen op de nog nooit gestelde vraag waar de naam Oranje vandaan komt:

De kleur oranje is vernoemd naar de sinaasappel, die in het Spaans naranja wordt genoemd. Sinaasappel komt overigens van 'China's appel', omdat de vrucht daarvandaan komt. Veel talen hebben de vrucht echter vernoemd naar Portugal, omdat ze daar veel verhandeld werden. De titel van onze Willy, Prins (geen koning, ander verhaal) der Oranje-Nassau, komt van het Franse hertogdom Orange, wat dan weer niets te maken heeft met de kleur noch met de vrucht. Dat is namelijk verbasterd van het Romeinse Arausio, de vroegere plaatsnaam van Orange, vernoemd naar een plaatselijke Keltische watergod. Dus.
Er zat WEL genoeg koriander in.
  donderdag 30 april 2015 @ 08:38:24 #99
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_152144121
China's appel :o
heitieh
  donderdag 30 april 2015 @ 09:48:27 #100
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_152145174
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 22:13 schreef Aventura het volgende:
Vandaag kwam ik erachter dat bosui bosui heet omdat het per bosje wordt verkocht :D
Twee vertwijfelde studenten op de groenteafdeling. "Maar er staat lenteui in het recept. Ik zie alleen bosui." Toen toch maar even in het voorbijgaan gemeld: "Da's hetzelfde."
The love you take is equal to the love you make.
pi_152145213
quote:
6s.gif Op donderdag 30 april 2015 09:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Twee vertwijfelde studenten op de groenteafdeling. "Maar er staat lenteui in het recept. Ik zie alleen bosui." Toen toch maar even in het voorbijgaan gemeld: "Da's hetzelfde."
Dan leer je nu weer iets nieuws.


quote:
Bosui, lente-ui, sla-ui ze lijken allemaal op elkaar. Meneer Albert Heijn verwarde me ernstig vandaag, ik had bosui nodig (volgens recept), maar er was alleen salade-ui. Zou dat hetzelfde zijn? Er is onderscheid tussen bosui en lente-ui. Alhoewel, het gaat om exact hetzelfde uitje dat eerder (lente-ui) of later (bos-ui) gerooid wordt. Bosuitjes zijn eigenlijk echte kleine uitjes, met een flink bolletje eronder, dat je ook als afzonderlijk uitje kunt eten. Lente-uitjes zijn meer dunne preitjes.
Appie noemt lente-ui salade-ui, om het ingewikkeld te maken. Maar is een sla-ui hetzelfde als een salade ui? Meneer Heijn vertelt me op zijn website bij salade-ui precies hetzelfde als Wikipedia bij bosui vertelt. Huh? In de winkel lijkt de salade-ui een lente-ui te zijn. De bosui trouwens ook, begrijp jij het nog?
  donderdag 30 april 2015 @ 10:01:06 #102
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_152145397
quote:
6s.gif Op donderdag 30 april 2015 09:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Twee vertwijfelde studenten op de groenteafdeling. "Maar er staat lenteui in het recept. Ik zie alleen bosui." Toen toch maar even in het voorbijgaan gemeld: "Da's hetzelfde."
Pff ik haat dat. Doe er gewoon ui in. Rode, blauwe, jonge, prei, sjalot. Het is allemaal ui en het smaakt nagenoeg allemaal naar ui. Knoflook is een uitzondering die duidelijk een eigen smaak heeft.
When all else fails, you always have delusion.
  donderdag 30 april 2015 @ 10:47:26 #103
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_152146467
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 10:01 schreef Mirel het volgende:

[..]

Pff ik haat dat. Doe er gewoon ui in. Rode, blauwe, jonge, prei, sjalot. Het is allemaal ui en het smaakt nagenoeg allemaal naar ui. Knoflook is een uitzondering die duidelijk een eigen smaak heeft.
Kapotte smaakpapillen? Neem een hap rode ui n daarna een hap lenteui. Als je geen verschil proeft zijn je papillen echt kapot. :')
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_152146636
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 10:47 schreef Bugno het volgende:

[..]

Kapotte smaakpapillen? Neem een hap rode ui n daarna een hap lenteui. Als je geen verschil proeft zijn je papillen echt kapot. :')
Is dat na traditioneel Nederlands sufkoken/smoren ook nog te proeven? :+
Professioneel gifmenger.
  donderdag 30 april 2015 @ 10:56:10 #105
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_152146647
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 10:55 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Is dat na traditioneel Nederlands sufkoken/smoren ook nog te proeven? :+
Zelfs dan.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  donderdag 30 april 2015 @ 11:06:07 #106
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_152146828
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 10:47 schreef Bugno het volgende:

[..]

Kapotte smaakpapillen? Neem een hap rode ui n daarna een hap lenteui. Als je geen verschil proeft zijn je papillen echt kapot. :')
Het ui gedeelte van de lente ui, niet de steel bedoel ik dan
When all else fails, you always have delusion.
  donderdag 30 april 2015 @ 11:08:41 #107
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_152146870
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 11:06 schreef Mirel het volgende:

[..]

Het ui gedeelte van de lente ui, niet de steel bedoel ik dan
Ok. Mijn antwoord blijft hetzelfde. Maak eens een thaise roerbakmix met gewone ui en kom dan nog eens terug.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  donderdag 30 april 2015 @ 11:20:01 #108
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_152147112
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:51 schreef emil23 het volgende:

[..]

Ik kom zo nu en dan eens bij Grolsch (zakelijk) en dan toets ik toch echt "Brouwerslaan 1, 7548 XA Enschede" in op mijn tomtom.
Grappig. :) Ik drink het alleen op. ^O^
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
pi_152253526
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 22:13 schreef Aventura het volgende:
Vandaag kwam ik erachter dat bosui bosui heet omdat het per bosje wordt verkocht :D
Ik vraag altijd nadrukkelijk om loofbosuit, dus geen naaldbosui.
Ook wil ik zeker zijn dat ik bijenwaspeen krijg.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_152265733


Ray Ban zonnebrillen zijn niet vernoemd naar een of andere designer die Ray Ban heet.

Het staat voor Ray (straling) Ban (blokkeren).

Hier kwam ik van de week pas achter.
pi_152268316
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2015 15:54 schreef Blijdoener het volgende:
[ afbeelding ]

Ray Ban zonnebrillen zijn niet vernoemd naar een of andere designer die Ray Ban heet.

Het staat voor Ray (straling) Ban (blokkeren).

Hier kwam ik van de week pas achter.
Is ook nog maar tien keer genoemd.
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
pi_152268530
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 17:12 schreef exile79 het volgende:
racties
[..]

Is ook nog maar tien keer genoemd.
Ik wist het ooknog niet. Maar ja, ik lees dan ook niet de voorgaande 84topics door zoals jij schijnbaar wel hebt gedaan. Maar bedankt voor het melden, aan zulk soort reacties
racties ractiesre hebben we wat.
  maandag 4 mei 2015 @ 18:28:24 #113
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_152270234
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2015 17:20 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ik wist het ooknog niet. Maar ja, ik lees dan ook niet de voorgaande 84topics door zoals jij schijnbaar wel hebt gedaan. Maar bedankt voor het melden, aan zulk soort reacties
racties ractiesre hebben we wat.
In de OP staan alle bekende al op een rijtje. Check daar maar eens ;)
When all else fails, you always have delusion.
pi_152272597
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2015 17:20 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ik wist het ooknog niet. Maar ja, ik lees dan ook niet de voorgaande 84topics door zoals jij schijnbaar wel hebt gedaan. Maar bedankt voor het melden, aan zulk soort reacties
racties ractiesre hebben we wat.
Hahahaha! Mooi verwoord. :)
pi_152272630
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 18:28 schreef Mirel het volgende:

[..]

In de OP staan alle bekende al op een rijtje. Check daar maar eens ;)
Ik weet niet waar jij Ray Ban ziet staan? :?
pi_152299529
De Romeinse soldaten kregen zout als soldij (sol zou naar zout verwijzen), wat meteen nuttig voor de gezondheid was. Dat verbaasde me vroeger nogal, maar ja in de oude tijden was er van alles anders. zijn.

Onlangs dacht ik even aan zeezout en opeens viel het muntje. Dat zout was natuurlijk niet ons Jozo-zout in kilopakken voor een paar centen. Het zal zeezout geweest zijn, in zoutpannen gewonnen en vermoedelijk best duur. Naast smaakmiddel en conserveringsmiddel was het door het brede mineralengehalte een nuttig voedingssupplement. Het was dus inderdaad een belangrijke bijdrage voor de gezondheid.
pi_152300461
Soldij komt niet van zout, dat is een veelgemaakte fout ;) Het komt van solidus, een gouden munt waarmee ze betaald werden. Daar komt ook de term soldaat vandaan. Het woord voor zout was 'sal' en salaris komt wél van zout; het betekent volgens mij iets van 'zoutrantsoen'. Zie ook Salzburg :P

Volgens mij gebruikten de Romeinen inderdaad vooral zoutpannen en indampen, maar het wordt ook al sinds de bronstijd uit mijnen gewonnen als steenzout op plaatsen waar heel lang geleden (miljoenen jaren) zeeën zijn opgedroogd. Bekend voorbeeld van zo'n mijn is in Wieliczka, Polen, dat tegenwoordig opengesteld is voor toeristen. Best grappig om eens in rond te wandelen - en nog nuttig ook, kennelijk :')
pi_152300708
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 16:12 schreef Dingest het volgende:
Soldij komt niet van zout, dat is een veelgemaakte fout ;) Het komt van solidus, een gouden munt waarmee ze betaald werden. Daar komt ook de term soldaat vandaan. Het woord voor zout was 'sal' en salaris komt wél van zout; het betekent volgens mij iets van 'zoutrantsoen'. Zie ook Salzburg :P

Volgens mij gebruikten de Romeinen inderdaad vooral zoutpannen en indampen, maar het wordt ook al sinds de bronstijd uit mijnen gewonnen als steenzout op plaatsen waar heel lang geleden (miljoenen jaren) zeeën zijn opgedroogd. Bekend voorbeeld van zo'n mijn is in Wieliczka, Polen, dat tegenwoordig opengesteld is voor toeristen. Best grappig om eens in rond te wandelen - en nog nuttig ook, kennelijk :')
Kregen de soldaten goud ipv zout?
Zijn die zoutmijngrotten niet geschikt voor mensen met reuma?
pi_152301119
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 16:19 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Kregen de soldaten goud ipv zout?
Zijn die zoutmijngrotten niet geschikt voor mensen met reuma?
In principe kregen ze de gouden solidus, maar zout is waarschijnlijk ook op een bepaald moment gebruikt of erbij betrokken geweest. Het is alleen niet helemaal duidelijk wanneer en in welke mate, dat heb ik nou even moeten opzoeken :P Sommige bronnen zeggen dat dit gebeurde vóór de invoeren van 'soldij', andere dat het alleen op plaatsen gebeurde waar zout schaars was, weer anderen suggereren dat het salaris een specifiek loon was om zout te kunnen kopen en nog anderen stellen dat het te maken heeft met het veroveren van zoutdepots of het veilig stellen van de (zout)handelsweg Via Salaria.
En buiten de soldaten kan/zal zout ook wel als handelsmiddel of loon zijn gebruikt. Het was inderdaad wel een duur en zeldzaam goed.

Er staat mij wel iets van bij dat die zoutmijngrotten in Wieliczka ook werd gebruikt als kuuroord voor mensen met reuma, ja :Y Heeft iets met het microklimaat daarin te maken.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 16:34:01 #120
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_152301208
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 16:12 schreef Dingest het volgende:
Soldij komt niet van zout, dat is een veelgemaakte fout ;) Het komt van solidus, een gouden munt waarmee ze betaald werden. Daar komt ook de term soldaat vandaan. Het woord voor zout was 'sal' en salaris komt wél van zout; het betekent volgens mij iets van 'zoutrantsoen'. Zie ook Salzburg :P

Volgens mij gebruikten de Romeinen inderdaad vooral zoutpannen en indampen, maar het wordt ook al sinds de bronstijd uit mijnen gewonnen als steenzout op plaatsen waar heel lang geleden (miljoenen jaren) zeeën zijn opgedroogd. Bekend voorbeeld van zo'n mijn is in Wieliczka, Polen, dat tegenwoordig opengesteld is voor toeristen. Best grappig om eens in rond te wandelen - en nog nuttig ook, kennelijk :')
Zeg eens eerlijk, heb je aan de wanden gelikt? :P
pi_152301302
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 16:34 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Zeg eens eerlijk, heb je aan de wanden gelikt? :P
Niet direct, wel met een natte vinger er langs gestreken en die gelikt. Was zout :+

Overigens 'voel'/proef je het ook wel aan de lucht die er hangt. Schijnt ook erg zuiverend voor de longen te zijn.
pi_152331365
Dat Nieuwsuur ook echt een uur duurt.. zoals de naam al doet vermoeden ;)
4 8 15 16 23 42
pi_152337217
Dat in een dierenziekenhuis de dieren niet in een bed liggen en dat er ook geen bezoekuren gelden 8)7
pi_152392869
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 16:36 schreef Dingest het volgende:

[..]

Niet direct, wel met een natte vinger er langs gestreken en die gelikt. Was zout :+

Overigens 'voel'/proef je het ook wel aan de lucht die er hangt. Schijnt ook erg zuiverend voor de longen te zijn.
Dat zeggen de sauna's die zoutgrotten hebben ook.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 8 mei 2015 @ 11:15:29 #125
108913 Godshand
guide4you
pi_152397896
Dat vrouwen als ze fietsen, op hun kut zitten _O-

Kwam ik pas recent achter, toen mijn vriendin zei dat ze een hekel aan fietsen heeft en ik naar de reden vroeg :P

Overigens, als man heb je dat alleen als je erg voorover gebogen zit op een racefiets, dat je op je ballen zit (niet prettig.. :{ )
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_152401137
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 11:15 schreef Godshand het volgende:
Dat vrouwen als ze fietsen, op hun kut zitten _O-

Kwam ik pas recent achter, toen mijn vriendin zei dat ze een hekel aan fietsen heeft en ik naar de reden vroeg :P

Overigens, als man heb je dat alleen als je erg voorover gebogen zit op een racefiets, dat je op je ballen zit (niet prettig.. :{ )
Om deze reden zijn er voor vrouwen zadels met andere pasvormen.
voorbeeldje; mannenzadel links, vrouwenzadel rechts:

Daarnaast zijn er nog vrouwenzadels voor het dragen van een rok, dat schijnt makkelijker te zijn bij op en af stappen :P
Liefde en infectie
pi_152406927
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 13:13 schreef lucky_m3 het volgende:

[..]

Om deze reden zijn er voor vrouwen zadels met andere pasvormen.
voorbeeldje; mannenzadel links, vrouwenzadel rechts:
[ afbeelding ]
Daarnaast zijn er nog vrouwenzadels voor het dragen van een rok, dat schijnt makkelijker te zijn bij op en af stappen :P
[ afbeelding ]
Vroeger zat ik op een vrouwenzadel. Toen ik er laatst eentje zag, vroeg ik me af hoe je daar goed op blijft zitten. Maar ik heb nu een fiets waarop je meer voorover zit terwijl dat rokzadel voor rechtop zitten is, alsof je op een krukje zit.

Als je rechte rokken draagt, moet je wel op zo'n rokzadel zitten omdat er dan geen ruimte voor de zadelpunt is.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 18:06:42 #128
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_152408435
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 01:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Is de brouwerij inmiddels niet verhuisd?
De meeste bieren worden in Boekelo gebrouwemn, zoals al gezegd.

De Klok wordt echter nog steeds in Grolle gebrouwen :) .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 19:17:17 #129
108913 Godshand
guide4you
pi_152410407
Had ik ook in ander topic genoemd:
dat knuffelen omhelzen is. Ik dacht altijd kroelen, jeweetwel neuzen, strelen voetjevrijen zonder meteen vanalles in lichaamsopeningen te duwen... :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_152450423
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:17 schreef Godshand het volgende:
Had ik ook in ander topic genoemd:
dat knuffelen omhelzen is. Ik dacht altijd kroelen, jeweetwel neuzen, strelen voetjevrijen zonder meteen vanalles in lichaamsopeningen te duwen... :')
Mwa, dat is een kwestie van interpretatie. Tegenwoordig wordt onder een knuffel een omhelzing verstaan, maar ik herinner me dat dat inderdaad meer kroelen was. Naast elkaar of half over elkaar op een bank en dan stevig rondvoelen, zonder meteen de erogone zones aan te vallen.
Zoals je ook met je kat of je hond kunt kroelen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_152450453
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 11:15 schreef Godshand het volgende:
Dat vrouwen als ze fietsen, op hun kut zitten _O-

Kwam ik pas recent achter, toen mijn vriendin zei dat ze een hekel aan fietsen heeft en ik naar de reden vroeg :P

Overigens, als man heb je dat alleen als je erg voorover gebogen zit op een racefiets, dat je op je ballen zit (niet prettig.. :{ )
Ik geloof je niet.
Zal het navragen.
Ook over paardrijden.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zondag 10 mei 2015 @ 02:38:15 #132
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_152450882
Ik dacht vroeger dat 'Silicon' in Silicon Valley in Californië voor siliconen borsten stond en dat dat dus de plek was waar al die pornosets gevestigd waren :'). Maar dat is San Fernando Valley.
  zondag 10 mei 2015 @ 02:39:25 #133
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_152450893
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:17 schreef Dunnevandale het volgende:
Dat in een dierenziekenhuis de dieren niet in een bed liggen en dat er ook geen bezoekuren gelden 8)7
Awww O+.
  zondag 10 mei 2015 @ 12:48:47 #134
108913 Godshand
guide4you
pi_152455865
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 02:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Mwa, dat is een kwestie van interpretatie. Tegenwoordig wordt onder een knuffel een omhelzing verstaan, maar ik herinner me dat dat inderdaad meer kroelen was. Naast elkaar of half over elkaar op een bank en dan stevig rondvoelen, zonder meteen de erogone zones aan te vallen.
Zoals je ook met je kat of je hond kunt kroelen.
Waarom zo oranje? Ben je van ons koningshuis?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_152465576
Dat paardenbloemen en bloemen met zo'n wit donsding die je uit elkaar kan blazen dezelfde zijn.
pi_152465704
quote:
5s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:48 schreef Godshand het volgende:

[..]

Waarom zo oranje? Ben je van ons koningshuis?
Volgens mij had hij een keer geklaagd over dat kleurtje of zo toen iedereen het tijdelijk kreeg en hebben ze het hem toen permanent gegeven. :T
pi_152470031
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 18:42 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Dat paardenbloemen en bloemen met zo'n wit donsding die je uit elkaar kan blazen dezelfde zijn.
:D
Professioneel gifmenger.
pi_152479397
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 18:42 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Dat paardenbloemen en bloemen met zo'n wit donsding die je uit elkaar kan blazen dezelfde zijn.
Gele paardebloembloemen en witte paardebloemzaadpluisbollen. Als je ze wegblaast, zie je dat het een soort parachuutjes met een zaadje eraan zijn.
pi_152479784
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 11:15 schreef Godshand het volgende:
Dat vrouwen als ze fietsen, op hun kut zitten _O-

Kwam ik pas recent achter, toen mijn vriendin zei dat ze een hekel aan fietsen heeft en ik naar de reden vroeg :P

Overigens, als man heb je dat alleen als je erg voorover gebogen zit op een racefiets, dat je op je ballen zit (niet prettig.. :{ )
Ik geloofde je niet en heb het een vriendin gevraagd.
Natuurlijk zitten vrouwen niet op hun kut op de fiets, want dat doet zeer. Die vriendin draaide haar bekken zo dat ze wel met haar kut op het zadel zat en begon meteen te piepen. Zij zit op de twee botten onderaan de billen (op het brede deel van het zadel) en verder op het perineum: het stuk lichaam vanaf de anus naar voren. Dus voor mannen net achter de plasbuis en voor vrouwen net achter de kut.

Misschien dat je vriendin nu pas na jaaaaaaren leert hoe ze haar bekken zo kan draaien dat ze zonder pijn op de fiets zit.
Nou ja: na een paar uur fietsen krijgt iedereen zadelpijn.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_152479796
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 18:48 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Volgens mij had hij een keer geklaagd over dat kleurtje of zo toen iedereen het tijdelijk kreeg en hebben ze het hem toen permanent gegeven. :T
Idd.!!
En ik woon in een Oranjelaan en vind oranje geen mooie kleur.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_152479850
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 02:11 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik geloofde je niet en heb het een vriendin gevraagd.
Natuurlijk zitten vrouwen niet op hun kut op de fiets, want dat doet zeer. Die vriendin draaide haar bekken zo dat ze wel met haar kut op het zadel zat en begon meteen te piepen. Zij zit op de twee botten onderaan de billen (op het brede deel van het zadel) en verder op het perineum: het stuk lichaam vanaf de anus naar voren. Dus voor mannen net achter de plasbuis en voor vrouwen net achter de kut.

Misschien dat je vriendin nu pas na jaaaaaaren leert hoe ze haar bekken zo kan draaien dat ze zonder pijn op de fiets zit.
Nou ja: na een paar uur fietsen krijgt iedereen zadelpijn.
Nee hoor, ik probeer me af en toe voor te stellen hoe zadelpijn zal zijn, maar dat lukt niet. Misschien wel na een hele dag, maar zo lang kan ik niet fietsen.
pi_152561503
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 01:39 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Gele paardebloembloemen en witte paardebloemzaadpluisbollen. Als je ze wegblaast, zie je dat het een soort parachuutjes met een zaadje eraan zijn.
Ja, dit dus. Het was dat mijn vriend het zei laatst. :@
  woensdag 13 mei 2015 @ 16:06:36 #143
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_152562199
Nou ontdekte ik laatst toen de mannenwc hier in dit bedrijfspand bezet was, dat ze bij de vrouwenwc zo'n groot ding hebben om tampons in te gooien ofzo. Laatst op school ook weer gedaan :d en daar hadden ze dat ook. Dus blijkbaar hebben alle openbare vrouwenwc's dat.
When all else fails, you always have delusion.
pi_152562217
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:06 schreef Mirel het volgende:
zo'n groot ding hebben
Een prullenbak?
pi_152562291
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:07 schreef Godtje het volgende:

[..]

Een prullenbak?
Nee, een hygienebox.
Professioneel gifmenger.
pi_152562604
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 15:45 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ja, dit dus. Het was dat mijn vriend het zei laatst. :@
Dat vind ik wel zo apart. Dat weten de meeste kinderen van vier toch? :T
pi_152562661
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:09 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Nee, een hygienebox.
Ik dacht altijd dat die dingen een soort urinoirs waren, maar dan om even snel te poepen zonder dat je hoeft te gaan zitten. :o
pi_152562927
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:20 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat die dingen een soort urinoirs waren, maar dan om even snel te poepen zonder dat je hoeft te gaan zitten. :o
Je usernaam komt hier goed van pas.
Professioneel gifmenger.
pi_152581013
Dat de vuurwerkramp niet van het ene op het andere moment plaatsvond. Ik kijk een filmpje op nu.nl waarin ze zeggen dat er rond 14.00 al een brand is in de vuurwerkfabriek. Pas anderhalf tot twee uur later springt het vuur over naar de bunkers met de flinke opslag, en daar komen die grote explosies ook uit voort. Ondertussen staan mensen toe te kijken, want ja, brand en brandweer in actie. Zich van geen gevaar bewust.

Ik was vrij jong, ik kan me alleen nog de beroemde beelden van de explosies herinneren. Ik heb me nooit gerealiseerd dat die brand al een tijdje aan de gang was.
Somebody that I used to know
pi_152583395
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 02:11 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik geloofde je niet en heb het een vriendin gevraagd.
Natuurlijk zitten vrouwen niet op hun kut op de fiets, want dat doet zeer. Die vriendin draaide haar bekken zo dat ze wel met haar kut op het zadel zat en begon meteen te piepen. Zij zit op de twee botten onderaan de billen (op het brede deel van het zadel) en verder op het perineum: het stuk lichaam vanaf de anus naar voren. Dus voor mannen net achter de plasbuis en voor vrouwen net achter de kut.

Misschien dat je vriendin nu pas na jaaaaaaren leert hoe ze haar bekken zo kan draaien dat ze zonder pijn op de fiets zit.
Nou ja: na een paar uur fietsen krijgt iedereen zadelpijn.
Dat gaat toch automatisch anders kan je niet trappen.
Tuurlijk zitten vrouwen niet op hun eigen lippen misschien blijft er 1 haken, maarja dat heb ik ook wel eens, ff staan sjakie sjakie klaar.

Je zit idd gewoon op dat stuk tussen anus en je andere riedeltje
Ik zwaai naar dieren.
pi_152583423
quote:
10s.gif Op zondag 10 mei 2015 02:38 schreef Grunge. het volgende:
Ik dacht vroeger dat 'Silicon' in Silicon Valley in Californië voor siliconen borsten stond en dat dat dus de plek was waar al die pornosets gevestigd waren :'). Maar dat is San Fernando Valley.
:')
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_152593531


quote:
Het zwembad uit de Flodder-serie was maar enkele centimers diep, zoals op deze foto van Victor Arnolds te zien is.
:D
pi_152593795
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 15:49 schreef Ferry_76 het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

:D
:o
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 14 mei 2015 @ 16:10:12 #154
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_152593924
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 15:49 schreef Ferry_76 het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

:D
_O-
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_152596548
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 15:49 schreef Ferry_76 het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

:D
wtf...
pi_152596594
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 15:49 schreef Ferry_76 het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

:D
:o :D
Professioneel gifmenger.
pi_152600155
Dat de (spijker)broekmaten standaard in inches staan geschreven, 32-34 is dus 32 inch rond, 34 inch lang :+
Liefde en infectie
  donderdag 14 mei 2015 @ 22:42:57 #158
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_152606492
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 15:49 schreef Ferry_76 het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

:D
Dat is nog eens een bijzondere toevoeging aan dit topic! ^O^
pi_152606725
quote:
10s.gif Op donderdag 14 mei 2015 19:57 schreef lucky_m3 het volgende:
Dat de (spijker)broekmaten standaard in inches staan geschreven, 32-34 is dus 32 inch rond, 34 inch lang :+
IK heb een hekel aan broeken, voor het werk bestel ik ook altijd extra wijd, net als overhemden.
No work no pants
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 14 mei 2015 @ 22:54:57 #160
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_152607019
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 15:49 schreef Ferry_76 het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

:D
8)7
  donderdag 14 mei 2015 @ 22:58:00 #161
66083 Platina
78th Element
pi_152607165
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 15:49 schreef Ferry_76 het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

:D
maar die hond springt toch in het water in het openingsfilmpje?
pi_152607705
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 22:58 schreef Platina het volgende:

[..]

maar die hond springt toch in het water in het openingsfilmpje?
Nee, loopt er alleen maar langs:


Maar best mogelijk dat er een huis met echt zwembad was, en de foto in de studio is gemaakt met dus een namaakzwembad.
  donderdag 14 mei 2015 @ 23:22:46 #163
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_152608273
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 02:18 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

:')
Jij lacht erom maar dat heb ik ook jarenlang gedacht :@
pi_152608296
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 23:22 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Jij lacht erom maar dat heb ik ook jarenlang gedacht :@
Ja dat was me duidelijk.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  vrijdag 15 mei 2015 @ 00:06:31 #165
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_152610085
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 18:06 schreef AwayTL het volgende:

[..]

De meeste bieren worden in Boekelo gebrouwemn, zoals al gezegd.

De Klok wordt echter nog steeds in Grolle gebrouwen :) .
De brouwerij in Groenlo is 10 jaar geleden helemaal gesloopt. Dat is nu een woonwijk. Grolsch heeft sinds een paar jaar wel een distributiecentrum in Groenlo, genaamd De Klok. Maar het brouwen doen ze daar niet ;)
pi_152676999
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 11:15 schreef Godshand het volgende:
Dat vrouwen als ze fietsen, op hun kut zitten _O-

Kwam ik pas recent achter, toen mijn vriendin zei dat ze een hekel aan fietsen heeft en ik naar de reden vroeg :P
Moet ze trouwens meer hobbels op gaan zoeken. :')

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=bicycle+smile
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 22:34:52 #167
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_153113664
Ik kwam er vorige maand pas achter dat het "Loosdrechtse Plassen" is en niet "Loodrechtse Plassen"
geen.
pi_153114028
Bij mij viel zojuist het kwartje dat Tomb Raider niet een extra naam van Lara Croft is, maar haar 'functie'. En dat het grafrover betekent.
Vroeger tot in den treure die computerspellen gespeeld, maar dit wist ik niet :')
Somebody that I used to know
pi_153114449
Dat de afkorting voor liter niet l, maar L is (hoofdletter). :@

Ik geef les in een scheikundig vak, op een universiteit.
Professioneel gifmenger.
pi_153114820
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 23:05 schreef Buurpoes het volgende:
Dat de afkorting voor liter niet l, maar L is (hoofdletter). :@

Ik geef les in een scheikundig vak, op een universiteit.
O+

ik heb me ook wel eens iets plots gerealiseerd wat ik echt al lang had moeten weten op mijn vakgebied, maar blijkbaar een college & practicum anatomie niet opgelet
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_153115229
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 23:05 schreef Buurpoes het volgende:
Dat de afkorting voor liter niet l, maar L is (hoofdletter). :@

Ik geef les in een scheikundig vak, op een universiteit.
Ernstig. :T

Maar de lesboeken in mijn tijd deden het ook fout...
  Moderator / Redactie Sport / Devops zaterdag 30 mei 2015 @ 23:48:52 #172
176766 crew  zoem
zoemt
pi_153115467
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 23:05 schreef Buurpoes het volgende:
Dat de afkorting voor liter niet l, maar L is (hoofdletter). :@

Ik geef les in een scheikundig vak, op een universiteit.
Toch schijnt het allebei te mogen. Hier staat wel een leuke uitleg: http://mathforum.org/library/drmath/view/64237.html

De hoofdletter L zou gekozen zijn om verwarring met het cijfer 1 te voorkomen.
quote:
Where symbols are used convention has it that they are always lower case letters except where the Base Unit is named after a person
pi_153116006
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 22:34 schreef Isis20 het volgende:
Ik kwam er vorige maand pas achter dat het "Loosdrechtse Plassen" is en niet "Loodrechtse Plassen" [ afbeelding ]
Dordrecht, Katendrecht, Loosdrecht.

Die drechten breng ik in verband met het water. Mogelijk met water in het veenwijdegebied.

Wiki zegt het zo (alleen de hitlist)
Ongeveer 287.000 resultaten (0,36 seconden)
Zoekresultaten

-drecht
Een drecht, trecht of tricht is een gedeeltelijk synoniem van een voorde. Beide woorden hadden als betekenis: doorwaadbare plaats, meestal in een beek of rivier. een in het land inspringend, inlopend gedeelte van een zee; baai, bocht, inham, inwijk

-drecht - Wikipedia nl.wikipedia.org/wiki/-drecht
Een drecht (in Friesland en soms in West-Friesland ook dracht genoemd), trecht of tricht is een gedeeltelijk synoniem van een voorde (Middelnederlands: vort of ...
Drecht (rivier) -

Wikipedianl.wikipedia.org/wiki/Drecht_(rivier)
De Drecht is een (gekanaliseerde) veen-rivier van Oude Wetering langs Leimuiden, Vriezekoop en Bilderdam naar het Aarkanaal en het Amstel-Drechtkanaal ...
Drecht

Wikipedianl.wikipedia.org/wiki/Drecht
Drecht kan verwijzen naar: -drecht, een toponymische term aanwezig in meerdere plaatsnamen; Drecht (rivier), een rivier in Nederland; Drechtsteden, een ...
pi_153118371
Ik ben er nog geen minuut geleden achter gekomen dat Slimme Schemer gewoon Arjen Lubach is :@

Voor de mensen die zich afvragen waar dit over gaat:

Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
  zondag 31 mei 2015 @ 07:17:19 #175
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_153119246
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 00:06 schreef vuvuzela het volgende:

[..]

De brouwerij in Groenlo is 10 jaar geleden helemaal gesloopt. Dat is nu een woonwijk. Grolsch heeft sinds een paar jaar wel een distributiecentrum in Groenlo, genaamd De Klok. Maar het brouwen doen ze daar niet ;)
De klok is ook een bier (geweest?). Blond(?)bier uit blik. Ik dacht dat dat bij de lange gang nog gemaakt werd, maar dat kan ik heel goed mis hebben :Y .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_153119559
De Klok is gewoon bier dat nog verkocht wordt hoor. Is ook van Grolsch.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 31 mei 2015 @ 09:28:55 #177
409579 LuDann
All the way
pi_153119730
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 11:15 schreef Godshand het volgende:
Dat vrouwen als ze fietsen, op hun kut zitten _O-

Kwam ik pas recent achter, toen mijn vriendin zei dat ze een hekel aan fietsen heeft en ik naar de reden vroeg :P

Overigens, als man heb je dat alleen als je erg voorover gebogen zit op een racefiets, dat je op je ballen zit (niet prettig.. :{ )
Je vriendin heeft een aparte manier van op de fiets zitten. :') Ik zou haar aanraden haar zadel eens goed te laten afstellen.

Normaal gesproken zitten vrouwen, zoals eerder al gezegd, met het onderste deel van het bekken op het zadel. Meer met de billen dus.
  zondag 31 mei 2015 @ 10:16:13 #178
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_153120202
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2015 09:28 schreef LuDann het volgende:

[..]

Je vriendin heeft een aparte manier van op de fiets zitten. :') Ik zou haar aanraden haar zadel eens goed te laten afstellen.

Normaal gesproken zitten vrouwen, zoals eerder al gezegd, met het onderste deel van het bekken op het zadel. Meer met de billen dus.
Misschien heeft ze zo'n speciale fiets uit Japan.
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
  maandag 1 juni 2015 @ 17:10:19 #179
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_153160683
Hemd-tshirt en klik-klakje zijn woorden verzonnen door mijn moeder... Kwam er pas achter toen ik in een winkel vroeg of ze ook hemd-tshirts verkochten
geen.
pi_153160725
quote:
10s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:10 schreef Isis20 het volgende:
Hemd-tshirt en klik-klakje zijn woorden verzonnen door mijn moeder... Kwam er pas achter toen ik in een winkel vroeg of ze ook hemd-tshirts verkochten [ afbeelding ]
Wat zijn het?
  maandag 1 juni 2015 @ 17:12:45 #181
409579 LuDann
All the way
pi_153160744
quote:
10s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:10 schreef Isis20 het volgende:
Hemd-tshirt en klik-klakje zijn woorden verzonnen door mijn moeder... Kwam er pas achter toen ik in een winkel vroeg of ze ook hemd-tshirts verkochten [ afbeelding ]
Wat is een klik-klakje dan?
  maandag 1 juni 2015 @ 17:13:26 #182
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_153160762
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:11 schreef Stompzinnig het volgende:

Wat zijn het?
Wife beaters en schoenen met hakjes?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 1 juni 2015 @ 17:13:48 #183
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_153160777
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:11 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Wat zijn het?

geen.
  maandag 1 juni 2015 @ 17:14:12 #184
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_153160783
quote:
11s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:13 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wife beaters en schoenen met hakjes?
Bijna goed haha
geen.
  maandag 1 juni 2015 @ 17:14:50 #185
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_153160810
Oh ja, die haarspeldjes klikklakken ook.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 1 juni 2015 @ 18:06:00 #186
444929 Cliznitch
Pizza funghi!
pi_153161928
Dat Nijntje van konijntje komt..
  dinsdag 2 juni 2015 @ 20:49:50 #187
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_153198563
Altijd gedacht dat Zuid en Noord Holland op zijn Frans Hollande-du-Sud en Hollande-du-Nord zijn.

Gebruikelijker op zijn frans is echter
Hollande-Méridionale en Hollande-Septentrionale
Net efkes anges
  dinsdag 2 juni 2015 @ 21:03:10 #188
335650 Flylib
Obdewl'l X
pi_153199098
De voorloper van de Super de Boer, gewoon 'Super', met die reclames met die vrouw en kind op een motor met zijspan:

Zoals het logo van Super er toen uitzag, dacht ik vroeger altijd dat het de 'Swper' was. Helaas geen foto's of videos terug te vinden van dat logo...
diseased rhinoceros pizzle
  dinsdag 2 juni 2015 @ 23:06:49 #189
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_153204462
Ok laatste :D
Ik kwam er vorige week pas achter dat tekenfilmfiguur Goofy (bij ons uitgesproken als gooh-fie natuurlijk) eigenlijk slaat op

Vertalingen goofy EN>NL
Goofy Goofy ; mal

zijn gekke slungelige gedrag dus
geen.
pi_153205193
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 21:03 schreef Flylib het volgende:
De voorloper van de Super de Boer, gewoon 'Super', met die reclames met die vrouw en kind op een motor met zijspan:

Zoals het logo van Super er toen uitzag, dacht ik vroeger altijd dat het de 'Swper' was. Helaas geen foto's of videos terug te vinden van dat logo...
Deze?




Man, wat was dat moeilijk te vinden! Helemaal ondergesneeuwd door plaatjes van super de boer en jumbo.
Somebody that I used to know
  dinsdag 2 juni 2015 @ 23:24:31 #191
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_153205267
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 21:03 schreef Flylib het volgende:
De voorloper van de Super de Boer, gewoon 'Super', met die reclames met die vrouw en kind op een motor met zijspan:

Zoals het logo van Super er toen uitzag, dacht ik vroeger altijd dat het de 'Swper' was. Helaas geen foto's of videos terug te vinden van dat logo...
De voorloper van Super de Boer was toch Jan de Boer?

Ja, dus. http://nl.m.wikipedia.org/wiki/De_Boer_(supermarktketen)
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 23:25:38 #192
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_153205312
America.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 2 juni 2015 @ 23:26:57 #193
37202 3rdRock
Don't keep it all inside
pi_153205359
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 23:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De voorloper van Super de boer was toch Jan de Boer?
volgens mij is Super de Boer ontstaan uit 2 ketens: Super en De Boer, ik weet dan weer niet of Jan de Boer dezelfde De Boer is als die jij bedoeld. Bij mijn ouders in het dorp was nl een Super die Super de Boer werd en die wij gewoon de Super bleven noemen. Bij mijn ex in het dorp was er een De Boer die Super de Boer werd die zij gewoon De Boer bleven noemen :)
And if you think that I've been loosing my way
That's because I'm slightly blinded
And if you think that I don't make too much sense
That's because I'm broken minded
  dinsdag 2 juni 2015 @ 23:32:16 #194
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_153205571
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 23:22 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Deze?


[ afbeelding ]

Man, wat was dat moeilijk te vinden! Helemaal ondergesneeuwd door plaatjes van super de boer en jumbo.
Damn ik had ook echt het logo in mijn hoofd maar kon het echt niet vinden }:|
吴 曼 迪
  dinsdag 2 juni 2015 @ 23:35:05 #195
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_153205688
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 23:26 schreef 3rdRock het volgende:

[..]

volgens mij is Super de Boer ontstaan uit 2 ketens: Super en De Boer, ik weet dan weer niet of Jan de Boer dezelfde De Boer is als die jij bedoeld. Bij mijn ouders in het dorp was nl een Super die Super de Boer werd en die wij gewoon de Super bleven noemen. Bij mijn ex in het dorp was er een De Boer die Super de Boer werd die zij gewoon De Boer bleven noemen :)
Ik zie 'Super' nergens staan in het linkje dat ik geef.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 23:37:33 #196
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_153205781
Na de grote magazijnbrand in Hoogeveen bouwde De Boer in 1974 een nieuw centraal magazijn in Beilen en richtte de slijterijketen Mitra op. De naam 'Mitra' was een samentrekking van 'Minder Trammelant' .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_153205809
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 23:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zie 'Super' nergens staan in het linkje dat ik geef.
Hier wel: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_supermarkten
Somebody that I used to know
pi_153205828
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 23:32 schreef megamandy het volgende:

[..]

Damn ik had ook echt het logo in mijn hoofd maar kon het echt niet vinden }:|
:*
Somebody that I used to know
pi_153205989
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 23:06 schreef Isis20 het volgende:
Ok laatste :D
Ik kwam er vorige week pas achter dat tekenfilmfiguur Goofy (bij ons uitgesproken als gooh-fie natuurlijk) eigenlijk slaat op

Vertalingen goofy EN>NL
Goofy Goofy ; mal

zijn gekke slungelige gedrag dus
En wanneer kwam je er achter dat naast zijn hond: Pluto,
Goofy zelf ook een hond is? ;)
't gaat om hoe je ermee omgaat
  dinsdag 2 juni 2015 @ 23:45:48 #200
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_153206087
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 23:43 schreef Simba het volgende:

En wanneer kwam je er achter dat naast zijn hond: Pluto,
Goofy zelf ook een hond is? ;)
Pluto is de hond van Mickey Mouse.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_153208497
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 23:43 schreef Simba het volgende:

[..]

En wanneer kwam je er achter dat naast zijn hond: Pluto,
Goofy zelf ook een hond is? ;)
Goofy is een dingo.
Don't you love her madly?
pi_153209929
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 05:11 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Goofy is een dingo.
En een dingo is geen hond? ;)
pi_153210075
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 09:14 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

En een dingo is geen hond? ;)
Een hond is een gedomesticeerde wolf.
Een dingo is een hond die weer verwilderd is.
Als je een dingo als huisdier hebt, zal deze zich blijven gedragen zoals een wolf in een roedel en niet zoals een hond.
Liefde en infectie
  woensdag 3 juni 2015 @ 09:23:15 #204
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_153210095
En een muis met een hond als huisdier kan ook helemaal niet!!!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_153210294
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 09:22 schreef lucky_m3 het volgende:

[..]

Een hond is een gedomesticeerde wolf.
Een dingo is een hond die weer verwilderd is.
Als je een dingo als huisdier hebt, zal deze zich blijven gedragen zoals een wolf in een roedel en niet zoals een hond.
Ik was in de war inderdaad met honden/hondachtigen. Mea culpa ;)
pi_153210883
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 09:14 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

En een dingo is geen hond? ;)
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 09:14 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

En een dingo is geen hond? ;)
Ik hoef geen antwoord meer te geven he? :P
Don't you love her madly?
pi_153210907
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 10:05 schreef Lovechild het volgende:

[..]


[..]

Ik hoef geen antwoord meer te geven he? :P
Je mag het er nog even inwrijven als je er behoefte aan hebt hoor ;)
pi_153211023
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 10:06 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Je mag het er nog even inwrijven als je er behoefte aan hebt hoor ;)
Wat lief van je!
Maar nee hoor, niet nodig.
Don't you love her madly?
  woensdag 3 juni 2015 @ 10:17:56 #209
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_153211097
quote:
8s.gif Op woensdag 3 juni 2015 09:23 schreef Copycat het volgende:
En een muis met een hond als huisdier kan ook helemaal niet!!!

:D
pi_153213411
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 10:17 schreef Gwywen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D
_O- _O- _O-
  woensdag 3 juni 2015 @ 14:13:10 #211
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_153216609
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 10:17 schreef Gwywen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D
:D _O-
Protège moi de mes désirs.
pi_153219518
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 10:17 schreef Gwywen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D
wat een paradox... :P
Herman Finkers... He buurman, ik hier ?
  Moderator woensdag 3 juni 2015 @ 16:23:11 #213
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153220279
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 10:17 schreef Gwywen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D
_O_

Ikzelf vind die geantropomorficeerde muis veel enger, die normale muis had eek a mouse moeten denken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage woensdag 3 juni 2015 @ 16:58:02 #214
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_153221243
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 23:26 schreef 3rdRock het volgende:

[..]

volgens mij is Super de Boer ontstaan uit 2 ketens: Super en De Boer, ik weet dan weer niet of Jan de Boer dezelfde De Boer is als die jij bedoeld. Bij mijn ouders in het dorp was nl een Super die Super de Boer werd en die wij gewoon de Super bleven noemen. Bij mijn ex in het dorp was er een De Boer die Super de Boer werd die zij gewoon De Boer bleven noemen :)
Ja, heette eerst Jan de Boer. Had zijn eerste kruidenierszaakje op de Hoofdstraat in Hoogeveen. Later werd dat De Boer Supermarkten. Na het samengaan met Super werd dat Super de Boer. Nog een blauwe maandag heette het Konmar, en nu dus Jumbo
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_153221900
Ik dacht dat Super de Boer voorheen Gebroeders de Jong Super(vers)markt heette,althans bij ons in het dorp/stad heette de Super de Boer voorheen zo...

http://leiden.courant.nu/issue/LLC/1987-07-31/edition/0/page/89
pi_153222822
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 17:25 schreef Dunnevandale het volgende:
Ik dacht dat Super de Boer voorheen Gebroeders de Jong Super(vers)markt heette,althans bij ons in het dorp/stad heette de Super de Boer voorheen zo...

http://leiden.courant.nu/issue/LLC/1987-07-31/edition/0/page/89
De Jong werd inderdaad destijds ook Super de Boer in Capelle a/d IJssel.
De Boer kenden wij in die omgeving niet.
Maar ik weet nog wel dat Super de Boer ontstond uit Super en de Boer.
Terwijl Super best een stevig gevestigd merk/keten was in de regio.

Wij hadden trouwens ook ooit een "Gruma Supermarkt" in Capelle, die werd Super.
Maar dat is nog oudere historie :')

Ik heb me ook rotgezocht naar iets met dat oude donkerblauwe Superlogo.
Dank aan Postbus100 die die oude Amerika advertentie vond
Super Huismerk, Super Cola, Super Chips, Super Bier waren kansloze google zoekacties :+
pi_153224122
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 17:55 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

De Jong werd inderdaad destijds ook Super de Boer in Capelle a/d IJssel.
De Boer kenden wij in die omgeving niet.
Maar ik weet nog wel dat Super de Boer ontstond uit Super en de Boer.
Terwijl Super best een stevig gevestigd merk/keten was in de regio.

Wij hadden trouwens ook ooit een "Gruma Supermarkt" in Capelle, die werd Super.
Maar dat is nog oudere historie :')

Ik heb me ook rotgezocht naar iets met dat oude donkerblauwe Superlogo.
Dank aan Postbus100 die die oude Amerika advertentie vond
Super Huismerk, Super Cola, Super Chips, Super Bier waren kansloze google zoekacties :+
haha wat toevallig,in de Gruma die vroeger hier zat heb ik een aantal jaren gewerkt als vakkenvuller en later achter de groente-afdeling :)
  woensdag 3 juni 2015 @ 18:51:36 #218
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_153224611
quote:
8s.gif Op woensdag 3 juni 2015 09:23 schreef Copycat het volgende:
En een muis met een hond als huisdier kan ook helemaal niet!!!
In de Disney wereld is een dier zonder kleding een huisdier; een dier met kleren kan normaal praten en een huisdier hebben.
Géén kloon van tvlxd!
pi_153225407
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juni 2015 18:51 schreef Montov het volgende:

[..]

In de Disney wereld is een dier zonder kleding een huisdier; een dier met kleren kan normaal praten en een huisdier hebben.
Heul niet waar!
  woensdag 3 juni 2015 @ 19:47:44 #220
335650 Flylib
Obdewl'l X
pi_153226427
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 23:22 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Deze?


[ afbeelding ]

Man, wat was dat moeilijk te vinden! Helemaal ondergesneeuwd door plaatjes van super de boer en jumbo.
Jaaaa dat is hem, de Swper :D Ja echt he...ik hoop nog eens zo'n reclame terug te vinden.

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 23:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De voorloper van Super de Boer was toch Jan de Boer?

Ja, dus. http://nl.m.wikipedia.org/wiki/De_Boer_(supermarktketen)
Oh dat zou kunnen. Ik kende het altijd als Swper en toen was het ineens Super de Boer, maar die hele voorgeschiedenis kende ik verder niet :)
diseased rhinoceros pizzle
  woensdag 3 juni 2015 @ 22:29:42 #221
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_153232588
quote:
8s.gif Op woensdag 3 juni 2015 09:23 schreef Copycat het volgende:
En een muis met een hond als huisdier kan ook helemaal niet!!!
We raar. Duckstad bestaat ook uit allemaal (antromorphische) honden, zoals Bolderbast. Maar Pluto zelf is een échte hond. Of zou het een mongooltje zijn :?

Echt, Duckstad is echt vaag :D :D
  zaterdag 6 juni 2015 @ 19:54:07 #222
108913 Godshand
guide4you
pi_153307000
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:29 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]

We raar. Duckstad bestaat ook uit allemaal (antromorphische) honden, zoals Bolderbast. Maar Pluto zelf is een échte hond. Of zou het een mongooltje zijn :?

Echt, Duckstad is echt vaag :D :D
Ach, Mordor en Cybertron ook :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 21:40:29 #223
411456 Halveprijs
Twee keer de helft
pi_153310445
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2015 16:58 schreef Djeez het volgende:
en nu dus Jumbo
Jumbo heeft vele super-de-boer-vestigingen gekocht/overgenomen. Dus dat is niet slechts van naam veranderen.
2009
pi_153313897
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 17:25 schreef Dunnevandale het volgende:
Ik dacht dat Super de Boer voorheen Gebroeders de Jong Super(vers)markt heette,althans bij ons in het dorp/stad heette de Super de Boer voorheen zo...

http://leiden.courant.nu/issue/LLC/1987-07-31/edition/0/page/89
Grappig, wij hadden een Gebroeders de Jong, dat werd De Jong - De Boer, toen Super de Boer, en toen werd dat winkelcentrum gesloopt.
We hadden ook een Bas, dat is nu een Dirk, en onze C1000 is nu een Jumbo. :P
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_153316219
Schaam me kapot, ik dacht altijd dat een legging en een maillot hetzelfde was, maar dat een maillot van een dikkere stof was gemaakt.... :{
pi_153321135
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 00:28 schreef Ciscus het volgende:
Schaam me kapot, ik dacht altijd dat een legging en een maillot hetzelfde was, maar dat een maillot van een dikkere stof was gemaakt.... :{
Bij een maillot zitten er 'voeten' aan, net als bij een panty. Een legging stopt bij je enkels.
Karma is a fucking bitch.
pi_153321193
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 00:28 schreef Ciscus het volgende:
Schaam me kapot, ik dacht altijd dat een legging en een maillot hetzelfde was, maar dat een maillot van een dikkere stof was gemaakt.... :{
Ik denk dat er best veel mannen het verschil niet weten.
Professioneel gifmenger.
pi_153332611
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 23:14 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Grappig, wij hadden een Gebroeders de Jong, dat werd De Jong - De Boer, toen Super de Boer, en toen werd dat winkelcentrum gesloopt.
We hadden ook een Bas, dat is nu een Dirk, en onze C1000 is nu een Jumbo. :P
Onrust in supermarktland ^O^
pi_153340069
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 10:09 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik denk dat er best veel mannen het verschil niet weten.
Die weten ook niet dat een vest geen trui is. Iemand bezigde een keer het woord overgooier. Met vereende krachten kwamen we erachter wat hij bedoelde. Weet niet meer wat, maar in elk geval geen overgooier.
  zondag 7 juni 2015 @ 23:08:42 #230
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_153340216
quote:
10s.gif Op zondag 7 juni 2015 10:04 schreef MissLuna het volgende:

[..]

Bij een maillot zitten er 'voeten' aan, net als bij een panty. Een legging stopt bij je enkels.
Je hebt ook nog voetloze panty's, maar dat is ook weer iets anders dan een legging. ;)
En, wellicht ten overvloede maar sommigen leren het nooit: een legging is géén lange broek!
pi_153340272
En dan heb je ook nog treggings en jeggings :|W
Somebody that I used to know
pi_153340425
quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2015 23:10 schreef Postbus100 het volgende:
En dan heb je ook nog treggings en jeggings :|W
:D ik was er nog niet zo lang geleden achter dat er zoiets als een 'tregging' bestaat, maar wtf is een jegging :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_153340471
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 23:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:D ik was er nog niet zo lang geleden achter dat er zoiets als een 'tregging' bestaat, maar wtf is een jegging :D
Met die laatste vraag en de bijbehorende blik stond ik vorig jaar ook bij de verkoopster, die me wees op de jegging.
Heel simpel: een Jeans-legging :')
Somebody that I used to know
  zondag 7 juni 2015 @ 23:17:53 #234
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_153340526
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 23:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:D ik was er nog niet zo lang geleden achter dat er zoiets als een 'tregging' bestaat, maar wtf is een jegging :D
Een tregging heb ik nog nooit van gehoord.
Is dat er een met drie pijpen?
Speciaal voor mannen wellicht?
pi_153340552
quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2015 23:16 schreef Postbus100 het volgende:

Met die laatste vraag en de bijbehorende blik stond ik vorig jaar ook bij de verkoopster, die me wees op de jegging.
Heel simpel: een Jeans-legging :')
oh wow, nog skinnier dan de skinny-fit dus :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_153340562
Hier het antwoord op al jullie vragen ;)

quote:
Een tregging is ontstaan uit de woorden trousers (in het Nederlands gewoon broek) en legging. Het is dus een combinatie van legging en broek en is meestal wat dikker, stugger, strakker dan een legging. In dezelfde context hebt je ook nog het woord jegging. Een jegging is dan weer de jeans vorm van een legging.
http://www.wat-betekent.nl/wat-is-een-tregging/
Somebody that I used to know
pi_153340569
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 23:17 schreef Gwywen het volgende:

Een tregging heb ik nog nooit van gehoord.
Is dat er een met drie pijpen?
Speciaal voor mannen wellicht?
Kruising legging & trousers (broek). Eigenlijk gewoon hetzelfde als de jegging, maar dan niet van jeans. Of zo.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_153340583
quote:
10s.gif Op zondag 7 juni 2015 10:04 schreef MissLuna het volgende:

[..]

Bij een maillot zitten er 'voeten' aan, net als bij een panty. Een legging stopt bij je enkels.
en het verschil tussen een maillot en een panty dan? Is dat dan de dikkere stof?
pi_153340586
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 23:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

oh wow, nog skinnier dan de skinny-fit dus :D
Een skinny kan je nog onder een trui dragen, maar een jegging draag je eerder onder een tuniek.


Waarom weet ik dit? :')
Somebody that I used to know
pi_153340631
quote:
11s.gif Op zondag 7 juni 2015 23:20 schreef Ciscus het volgende:

en het verschil tussen een maillot en een panty dan? Is dat dan de dikkere stof?
Volgens mij is dat gewoon verschil in materiaal :Y En maillot is dan dikker.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_153340641
quote:
11s.gif Op zondag 7 juni 2015 23:20 schreef Ciscus het volgende:

[..]

en het verschil tussen een maillot en een panty dan? Is dat dan de dikkere stof?
Mijn gevoel zegt: het type stof. En wellicht ook de weving. De maillot is van katoen, een panty is van een synthetisch materiaal.
Somebody that I used to know
pi_153340661
Dit vond ik online:
quote:
Maillot en legging zijn gemaakt van tricot-stof (heel fijn gebreide stof) en panty is van polyester-achtig spul. Daarom kan een maillot of legging wel van katoen zijn (met een beetje of geen elasthaan, een elastische draad), en is een panty altijd ‘plastic’ en zweteriger.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_153340678
quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2015 23:20 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Een skinny kan je nog onder een trui dragen, maar een jegging draag je eerder onder een tuniek.


Waarom weet ik dit? :')

en waarom bestaan tunieken... dat is veel erger.
pi_153340715
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 23:22 schreef Isabeau het volgende:
Dit vond ik online:

[..]

Goeievraag ;)
Somebody that I used to know
pi_153340716
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 23:22 schreef Ciscus het volgende:
en waarom bestaan tunieken... dat is veel erger.
qft _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_153340741
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 23:22 schreef Ciscus het volgende:

[..]

en waarom bestaan tunieken... dat is veel erger.
Wat is er zo erg aan tunieken? Ik vind ze wel leuk en draag ze ook wel af en toe.
Somebody that I used to know
pi_153341246
quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2015 23:24 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Wat is er zo erg aan tunieken? Ik vind ze wel leuk en draag ze ook wel af en toe.
Kwestie van smaak, ik vind het meestal een onaantrekkelijk kledingstuk, maar soms kan het er leuk uitzien. Maarre...offtopic
pi_153341326
quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2015 23:24 schreef Postbus100 het volgende:

Wat is er zo erg aan tunieken? Ik vind ze wel leuk en draag ze ook wel af en toe.
Bij de meeste vrouwen staat het echt niet. Maar bij sommigen juist wel, dus dan is er ook niets mis mee :7 Bij mij staat het gewoon niet. Maar hetzelfde kan voor alle kledingstukken wel gelden, denk ik.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_153341454
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 23:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Bij de meeste vrouwen staat het echt niet. Maar bij sommigen juist wel, dus dan is er ook niets mis mee :7 Bij mij staat het gewoon niet. Maar hetzelfde kan voor alle kledingstukken wel gelden, denk ik.
Ja precies. Zo staat een schaatspak mij weer minder
pi_153361373
Dat TLC niet staat voor The Ladies Channel, maar voor The Learning Channel 8)7
Somebody that I used to know
pi_153362305
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 20:07 schreef Postbus100 het volgende:
Dat TLC niet staat voor The Ladies Channel, maar voor The Learning Channel 8)7
Ach
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_153369146
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 20:07 schreef Postbus100 het volgende:
Dat TLC niet staat voor The Ladies Channel, maar voor The Learning Channel 8)7
TLC staat heel vaak voor Time, Love and Care. Het gelijknamige kanaal weet vele variaties op de afkorting te verzinnen.
pi_153369787
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 23:09 schreef qajariaq het volgende:

[..]

TLC staat heel vaak voor Time, Love and Care. Het gelijknamige kanaal weet vele variaties op de afkorting te verzinnen.
Tender dacht ik.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_153369901
quote:
7s.gif Op maandag 8 juni 2015 23:27 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Tender dacht ik.
:Y
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  dinsdag 9 juni 2015 @ 08:01:54 #255
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_153373469
Tender loving care. Maar time, love and care kan ook.
The love you take is equal to the love you make.
pi_153373714
quote:
7s.gif Op maandag 8 juni 2015 23:27 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Tender dacht ik.
Dank je, ik twijfelde al iets. Maar het is een best vaak gebruikte afkorting.
pi_153376246
Tender loving care ja.
En DIE AAI WAAI (DIY) = do it yourself
pi_153380230
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 23:09 schreef qajariaq het volgende:

[..]

TLC staat heel vaak voor Time, Love and Care. Het gelijknamige kanaal weet vele variaties op de afkorting te verzinnen.
Op wiki stond The Learning Channel -O-
Somebody that I used to know
  dinsdag 9 juni 2015 @ 13:41:07 #259
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_153380299
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 13:38 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Op wiki stond The Learning Channel -O-
Dat bestrijdt niemand.

Het is een uitdrukking, dat iets of iemand 'needs some TLC': tender loving care.
The love you take is equal to the love you make.
pi_153380466
Geen T-Boz, Left-Eye en Chilli?
  dinsdag 9 juni 2015 @ 13:59:32 #261
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_153380815
Bedankt. Nu heb ik de hele tijd Pretty Young Thing van Michael Jackson in mijn hoofd.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_153381078
Dat Kees Prins de stem van Buurman (& buurman) in heeft gesproken...
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:07:31 #263
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_153381113
OP gelezen

:')

[ Bericht 9% gewijzigd door Revolution-NL op 09-06-2015 14:19:07 ]
pi_153381369
Dat sommige mensen de OP niet lezen voor ze reageren.
pi_153381857
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 23:22 schreef Isabeau het volgende:
Dit vond ik online:

[..]

Ik zou zeggen: een panty is geweven. En van oorsprong natuurlijk van zijde, niet van plastic :+.
Een maillot is gebreid (trico is een heel fijn breisel).
In een panty kunnen daarom ladders vallen, in een maillot niet (daar kan wel een steekje losraken en dan alsnog een gat in vallen, maar dat verloopt toch anders).

Vroeger was een panty dus ook niet rekkend, want geweven stof rekt niet. Dat doet het pas sinds er plastic draden zijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_153382588
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 13:38 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Op wiki stond The Learning Channel -O-
Ja dat kan toch ook de naam van die zender zijn. Maar TLC als spreekwoord in een zin is Tender Loving Care en TLC tvzender kennelijk The Learning Channel
  Moderator dinsdag 9 juni 2015 @ 15:06:19 #267
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153382741
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 08:01 schreef Lienekien het volgende:
Tender loving care. Maar time, love and care kan ook.
Zo heette het bandje in ieder geval wel dat of T-boz, Lisa lefteye Lopez, (en die ene met een c die ik me niet herinner)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 9 juni 2015 @ 15:06:35 #268
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153382755
quote:
8s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 13:46 schreef Loveless85 het volgende:
Geen T-Boz, Left-Eye en Chilli?
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 15:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Zo heette het bandje in ieder geval wel dat of T-boz, Lisa lefteye Lopez, (en die ene met een c die ik me niet herinner)
Chilli dus :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 9 juni 2015 @ 15:07:40 #269
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153382795
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:35 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: een panty is geweven. En van oorsprong natuurlijk van zijde, niet van plastic :+.
Een maillot is gebreid (trico is een heel fijn breisel).
In een panty kunnen daarom ladders vallen, in een maillot niet (daar kan wel een steekje losraken en dan alsnog een gat in vallen, maar dat verloopt toch anders).

Vroeger was een panty dus ook niet rekkend, want geweven stof rekt niet. Dat doet het pas sinds er plastic draden zijn.
En daarom waren er vroeger ook jarratelletjes. Om de kousen omhoog te houden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 9 juni 2015 @ 17:01:30 #270
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_153385795
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:35 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: een panty is geweven. En van oorsprong natuurlijk van zijde, niet van plastic :+.
Een maillot is gebreid (trico is een heel fijn breisel).
In een panty kunnen daarom ladders vallen, in een maillot niet (daar kan wel een steekje losraken en dan alsnog een gat in vallen, maar dat verloopt toch anders).

Vroeger was een panty dus ook niet rekkend, want geweven stof rekt niet. Dat doet het pas sinds er plastic draden zijn.
Een panty is wel gebreid. Daarom juist kunnen er ladders in vallen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_153386831
Dat cc bij het versturen van een mail komt van 'carbon copy'. De wel heel ouderwetse manier om een extra afdruk ergens van te maken.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_153387615
Daar komt het inderdaad vandaan, maar het is al zo lang onderdeel van de Engelse taal dat het al heel lang gewoon synoniem is voor 'duplicaat' :Y

Ik kwam er laatst ook achter dat het woord 'moxie' (lef, durf; "he's got moxie") afkomstig is van de slogan van het Amerikaanse frisdrankmerk Moxie :P
pi_153388482
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:35 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: een panty is geweven. En van oorsprong natuurlijk van zijde, niet van plastic :+.
Een maillot is gebreid (trico is een heel fijn breisel).
In een panty kunnen daarom ladders vallen, in een maillot niet (daar kan wel een steekje losraken en dan alsnog een gat in vallen, maar dat verloopt toch anders).

Vroeger was een panty dus ook niet rekkend, want geweven stof rekt niet. Dat doet het pas sinds er plastic draden zijn.
Ik hoef me volgens mij niet te schamen als ik niet 1,2,3 kan aangeven of iets een panty of maillot is..of legging....
  dinsdag 9 juni 2015 @ 20:35:18 #274
436920 Tijdisgeld
Alles op zijn tijd
pi_153392016
Onze grote vriend Google begrijpt ook niet helemaal wat een maillot is
Welke is het nou? Ik gok op het groene duikerspak rechtsonder.



edit: duikerspak viel weg

Nadia, this tea is excellent!
  dinsdag 9 juni 2015 @ 20:37:00 #275
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_153392093
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 20:35 schreef Tijdisgeld het volgende:
Onze grote vriend Google begrijpt ook niet helemaal wat een maillot is
Welke is het nou? Ik gok op het groene duikerspak rechtsonder.

[ link | afbeelding ]
?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 20:41:44 #276
436920 Tijdisgeld
Alles op zijn tijd
pi_153392289
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 20:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

?
Ik dacht ik Google even wat een maillot is, maar het resultaat is nogal exotisch en divers :Y
Nadia, this tea is excellent!
  dinsdag 9 juni 2015 @ 20:43:12 #277
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_153392346
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 20:41 schreef Tijdisgeld het volgende:

[..]

Ik dacht ik Google even wat een maillot is, maar het resultaat is nogal exotisch en divers :Y
Ik krijg heel andere resultaten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_153394443
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:43 schreef Biancavia het volgende:
Dat cc bij het versturen van een mail komt van 'carbon copy'. De wel heel ouderwetse manier om een extra afdruk ergens van te maken.
Mogelijk weet een deel van de lezers niet eens meer wat carbonpapier is. Wat is het leven op kantoor toch simpeler geworden in dertig jaar tijd. (Onzin natuurlijk want in plaats van overtypen moet je nu zelf teksten verzinnen.)

Wat nu Autocad is werd vroeger op grote tekentafels getekend. Vandaag mee geweest naar de kelder van mn werk en in het opslagsysteem van die (oude) A0 tekeningen helpen frutten (hangkast met indexsysteem). Van de man van ruim zeventig een leuke toelichting gehad hoe opbouw en archivering van tekeningen toen ging en hoe dat is doorontwikkeld in de modernere Autocad archieven. Leuk uurtje wat feitelijk nix met mn werk te maken heeft.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 22:46:30 #279
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_153397009
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 20:35 schreef Tijdisgeld het volgende:
Onze grote vriend Google begrijpt ook niet helemaal wat een maillot is
Welke is het nou? Ik gok op het groene duikerspak rechtsonder.

[ link | afbeelding ]

edit: duikerspak viel weg

[ link | afbeelding ]
Bij de Tour wordt de gele trui "maillot jaune" genoemd, dus ik kan me de verwarring bij Google wel voorstellen.

Bij mijn weten heeft een maillot hetzelfde breisel als sokken en kniekousen, en heeft hij bij het stuk dat geen been meer is (wat over de kont zit dus) van voren 1 naad en van achteren 2.

Een legging is sowieso voetloos maar heeft ook voor en achter 1 naad in het midden.
pi_153397421
Grappig dat we hier niet uitkomen. Wat onderscheidt een maillot van een panty? (de legging is duidelijk: geen voeten)
Somebody that I used to know
  dinsdag 9 juni 2015 @ 23:16:48 #281
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_153398184
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:55 schreef Postbus100 het volgende:
Grappig dat we hier niet uitkomen. Wat onderscheidt een maillot van een panty? (de legging is duidelijk: geen voeten)
Wat is nog het probleem, dan? Een panty is glad, een maillot is geribbeld.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 23:16:57 #282
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_153398188
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:55 schreef Postbus100 het volgende:
Grappig dat we hier niet uitkomen. Wat onderscheidt een maillot van een panty? (de legging is duidelijk: geen voeten)
En dan heb je het alleen over die termen in het Nederlands. In andere landen hebben dezelfde woorden nog weer andere betekenissen.
Wat ben ik blij dat ik een man ben en geen last heb van dit soort gedoe ;)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_153398764
Mijn digitale woordenboek beschrijft beiden als 'een broekje met lange kousen', maar zegt specifiek dat een maillot elastisch is en een panty van nylon. Hij geeft ze niet direct als synoniemen van elkaar.

Wat hij vervolgens doet is als synoniem voor beiden 'kousenbroek' geven, en stelt vervolgens dat in België kousenbroek wél zowel voor maillot als panty een synoniem is :')
pi_153401676
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:55 schreef Postbus100 het volgende:
Grappig dat we hier niet uitkomen. Wat onderscheidt een maillot van een panty? (de legging is duidelijk: geen voeten)
ik hoor juist ook weer dat een maillot geen voeten hoeft te hebben...
  woensdag 10 juni 2015 @ 07:22:56 #285
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_153401701
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 07:15 schreef Ciscus het volgende:

[..]

ik hoor juist ook weer dat een maillot geen voeten hoeft te hebben...
Een maillot heeft een meer "gebreide" structuur volgens mij.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_153410709
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 07:22 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Een maillot heeft een meer "gebreide" structuur volgens mij.
Klopt! En pluist daardoor eerder.
pi_153429783
Een maillot is voor meisjes en een panty voor vrouwen? Zou dat het zijn?
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
pi_153430115
Panty


Maillot


Legging


Het is niet moeilijk...
Protège moi de mes désirs.
pi_153430867
quote:
Swper

[..]

Ik kende het altijd als Swper en toen was het ineens Super de Boer, maar die hele voorgeschiedenis kende ik verder niet :)
Swper???
S U P E R.
Dát stond er, niet SWPER. HAHAHHAHAAHAHAHAHAHHAAHAHA
pi_153432390
quote:
19s.gif Op donderdag 11 juni 2015 01:12 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Panty
[ afbeelding ]

Maillot
[ afbeelding ]

Legging
[ afbeelding ]

Het is niet moeilijk...
Yep... Zo simpel kan het zijn hahaha
  donderdag 11 juni 2015 @ 12:08:32 #291
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_153436362
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 07:15 schreef Ciscus het volgende:

[..]

ik hoor juist ook weer dat een maillot geen voeten hoeft te hebben...
Je hebt ook voetloze panty's, maar dat is dan weer géén legging :P
Zolang vrouwen zelf het verschil maar weten, heren.
pi_153437035
Legging is niet doorzichtig en heeft geen voetjes.
Maillot is niet doorzichtig, maar heeft voetjes.
Panty is doorzichtig en heeft voetjes.
Lijkt mij.
  donderdag 11 juni 2015 @ 12:37:21 #293
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_153437086
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 12:35 schreef niels0 het volgende:
Legging is niet doorzichtig en heeft geen voetjes.
Maillot is niet doorzichtig, maar heeft voetjes.
Panty is doorzichtig en heeft voetjes.
Lijkt mij.
Leuk geprobeerd, maar een panty is niet altijd doorzichtig.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 11 juni 2015 @ 12:39:25 #294
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_153437151
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 12:35 schreef niels0 het volgende:
Legging heeft geen voetjes.
Maillot heeft voetjes.
Panty heeft voetjes en kan een ladder in komen.
Lijkt mij.
fixed
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 11 juni 2015 @ 12:39:48 #295
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_153437166
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 12:37 schreef Lienekien het volgende:

Leuk geprobeerd, maar een panty is niet altijd doorzichtig.
En hoeft ook niet per se een voet te hebben. Idem voor maillots.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_153437183
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 12:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Leuk geprobeerd, maar een panty is niet altijd doorzichtig.
Maar een panty is altijd dat wat harde spul, geen zachte stof. En kan inderdaad ook dikker en ondoorzichtig zijn. Toch?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_153437189
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2015 12:39 schreef Copycat het volgende:

[..]

En hoeft ook niet per se een voet te hebben. Idem voor maillots.
Ok. Hmm.
  donderdag 11 juni 2015 @ 12:41:59 #298
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_153437224
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 12:40 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Maar een panty is altijd dat wat harde spul, geen zachte stof. En kan inderdaad ook dikker en ondoorzichtig zijn. Toch?
Eh, hard, zacht. Moeilijk. Ik zou een panty niet echt hard spul noemen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_153437492
quote:
Maillot:

In Nederland is het een kledingstuk dat bestaat uit lange kousen en een broekje aaneen.

In Vlaanderen wordt meestal een gympak bedoeld.

In Frankrijk is het een tricot van een sporter (wielrenner). Zo heb je de maillot jaune dat gele trui betekent. Een maillot de bain is Frans voor badpak.
  donderdag 11 juni 2015 @ 13:43:17 #300
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_153438654
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 12:40 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Maar een panty is altijd dat wat harde spul, geen zachte stof. En kan inderdaad ook dikker en ondoorzichtig zijn. Toch?
Ja, dat wordt met "Denier" aangegeven, hoe hoger dat getal, hoe dikker de panty.
15 denier zijn van die hele dunne panty's die je amper ziet, 80 denier is bijna de dikte van een maillot.
Maar panty's zijn volgens mij wel altijd van nylon.
  donderdag 11 juni 2015 @ 13:43:28 #301
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_153438658
En op naar het volgende deel!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')