De brutaliteit, snotaap.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:26 schreef Spatzmann het volgende:
Je kan het ook anders zien. Zonder de slavenhandel hadden ze nu AIDS gehad in afrika. Ze kunnen ook gewoon dankbaar zijn voor verleende diensten.
Hij heeft gewoon een punt. In Noord-Amerika, Australië en Nieuw-Zeeland zijn hele volkeren hun kop verloren. Die kregen weinig genade.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:29 schreef probeer het volgende:
Want als je de fouten van je eigen land niet wil zien of durft toe te geven, is een ander beschuldigen natuurlijk een goede manier om de aandacht te verschuiven.
Wat verschrikkelijk doorzichtig en typisch.
Het wordt nogal een ingewikkelde rekensom als je alles wil terugdraaien naar hoe het ooit was.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:24 schreef polderturk het volgende:
In Noord Amerika is de volledige Indiaanse bevolking uitgeroeid. Derhalve dient Noord Amerika teruggegeven te worden aan de Indianen.
Hij heeft ook zeker een punt. Ik zet alleen enorme vraagtekens bij zijn motivatie voor het aanmaken van dit topic. Het volgt namelijk luttele minuten na zijn ellenlange ontkenning van de Armeense genocide, en het bijkomende 'ja maar het westen deed ook dingen fout'!quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:30 schreef Obamamamamama het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon een punt. In Noord-Amerika, Australië en Nieuw-Zeeland zijn hele volkeren hun kop verloren. Die kregen weinig genade.
Er valt voor mij nog wat te halen, als ik dat zo lees.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het wordt nogal een ingewikkelde rekensom als je alles wil terugdraaien naar hoe het ooit was.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_Volksverhuizing
De huidige negers zijn de kleinkinderen van die negers die als slaaf zijn tewerkgesteld. Ze hebben niks ontvangen terwijl de nakomelingen van de slavendrijvers nog steeds profiteren van het opgebouwde vermogen. De hele westerse samenleving heeft hiervan geprofiteerd en heeft hiervan de rijkdommen geerfd. Daarom moeten de zwarte Afrikanen gecompenseerd worden.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:27 schreef DeJori het volgende:
Huidige negers zijn geen slaaf geweest, en blanken geen slavendrijvers. Bovendien worden niet-blanke slavendrijvers en blanke slaven doodgezwegen.
Next.
Moet Turkije/Ottomaanse Rijk de nakomelingen van de slachtoffers van hun wreedheden dan ook compenseren?quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:24 schreef polderturk het volgende:
In Noord Amerika is de volledige Indiaanse bevolking uitgeroeid. Derhalve dient Noord Amerika teruggegeven te worden aan de Indianen. 100 miljoen Zwarte Afrikanen zijn 200 jaar lang als slaaf te werk gesteld en verhandeld. Miljoenen zijn hierbij vermoord en verkracht. Stel je bent een Afrikaan 100.000 dollar per jaar verschuldigd voor vrijheidsberoving, moord en verkrachting. Dan moet het westen 100.000 x 100 miljoen Afrikanen x 200 jaar = 2000 biljoen dollar als compensatie betalen. De VS en Europa mogen dan 150 jaar lang de helft van hun economie aan zwarte Afrikanen schenken.
Je kan wel zeggen "het is lang geleden" en de huidige nakomelingen van slaven en slavendrijvers hebben er niets mee te maken. Echter, rijke westerlingen hebben de vermogens geerfd die verdiend zijn met slavenhandel en het laten werken van slaven. Al dit geerfde vermogen behoort toe aan de nakomelingen van de slaven.
Compensatie voor het inpikken van Australie en Nieuw Zeeland heb ik nog niet genoemd. Ook de genocide van Congolezen door Belgen heb ik niet genoemd.
Mogen de Ieren dan ook compensatie ontvangen? En de blanke slaven uit de Maghreb? En de huidige slaven in Qatar en VAE? En de zwarte slaven van de Arabieren? En de mensen van de Balkan en het Arabisch schiereiland van Turkije?quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:34 schreef polderturk het volgende:
[..]
De huidige negers zijn de kleinkinderen van die negers die als slaaf zijn tewerkgesteld. Ze hebben niks ontvangen terwijl de nakomelingen van de slavendrijvers nog steeds profiteren van het opgebouwde vermogen. De hele westerse samenleving heeft hiervan geprofiteerd en heeft hiervan de rijkdommen geerfd. Daarom moeten de zwarte Afrikanen gecompenseerd worden.
Gaan al die Turken die Armeense bezittingen, landerijen etc. hebben overgenomen na de Genocide ook geld overmaken?quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:34 schreef polderturk het volgende:
[..]
De huidige negers zijn de kleinkinderen van die negers die als slaaf zijn tewerkgesteld. Ze hebben niks ontvangen terwijl de nakomelingen van de slavendrijvers nog steeds profiteren van het opgebouwde vermogen. De hele westerse samenleving heeft hiervan geprofiteerd en heeft hiervan de rijkdommen geerfd. Daarom moeten de zwarte Afrikanen gecompenseerd worden.
Zijn dat er 100 miljoen geweest?quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:24 schreef polderturk het volgende:
100 miljoen Zwarte Afrikanen zijn 200 jaar lang als slaaf te werk gesteld en verhandeld. Miljoenen zijn hierbij vermoord en verkracht.
Als je denkt dat de oorspronkelijke van Australië geen compensatie krijgt ben je zijn zachts gezegd nogal ongeïnformeerd. Die compensatie helpt over het algemeen ook helemaal niet trouwens.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:24 schreef polderturk het volgende:
Compensatie voor het inpikken van Australie en Nieuw Zeeland heb ik nog niet genoemd. Ook de genocide van Congolezen door Belgen heb ik niet genoemd.
Ze hebben wel degelijk wat ontvangen. Ze wonen in betere omstandigheden dan in een hutje op de hei in Afrika.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:34 schreef polderturk het volgende:
[..]
Vertel, hoe heb ik "als nakomeling van een slavendrijverquote:Op dinsdag 7 april 2015 12:34 schreef polderturk het volgende:
[..]
De huidige negers zijn de kleinkinderen van die negers die als slaaf zijn tewerkgesteld. Ze hebben niks ontvangen terwijl de nakomelingen van de slavendrijvers nog steeds profiteren van het opgebouwde vermogen.
Nou, ik vind van wel.quote:
Nog afgezien van het feit dat er wel meer zaken uit het verleden zijn waarvoor je kan gaan compenseren en je dan onder de streep over 200 jaar nog niet klaar bent met rekenen:quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:24 schreef polderturk het volgende:
Echter, rijke westerlingen hebben de vermogens geerfd die verdiend zijn met slavenhandel en het laten werken van slaven. Al dit geerfde vermogen behoort toe aan de nakomelingen van de slaven.
Snoop Dog ook, alleen heeft die het omgezet in wiet.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:39 schreef waht het volgende:
Ze hebben hun compensatie al. Lil Wayne en Beyonce hebben het geld.
Nee. Bij lange na niet.quote:
Hoppa. Uit het Lesboek: Hoe Veeg Ik Mijn Straatje Schoon in 5 Seconden.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nog afgezien van het feit dat er wel meer zaken uit het verleden zijn waarvoor je kan gaan compenseren en je dan onder de streep over 200 jaar nog niet klaar bent met rekenen:
Slavernij kent meer facetten dan alleen de economische kant. Maar als je het dan economisch wenst te benaderen, dan kom je op het feit dat slaven weliswaar goedkope arbeidskrachten zijn, maar zeker niet de goedkoopste arbeidskrachten. Slaven dien je immers te voorzien van onderdak en eten. De kleding die in de Primark verkocht wordt, wordt niet zelden gemaakt door werknemers die onvoldoende verdienen voor onderdak en eten. Die zijn dus nog goedkoper.
Toch vinden we nog steeds met zijn allen dat de opbrengsten in de keten toekomen aan de inhuurder van de arbeidskrachten (niet allemaal, er zijn users die daar wezenlijk anders over denken) en/of de volgende schakels.
Zo beschouwd is er dus economisch geen punt te maken voor een schadeclaim. Er is immers geen schade, men kreeg in natura gewoon betaald.
Als je het beziet vanuit het punt "leed", dan geldt dat de slachtoffers er niet meer zijn.
De nakomelingen van de slaven wonen overigens zelden in Afrika, dus ook daar maak je nog een enorme denkfout. Het zij mij even gezegd.
Kortom: geen cent dient te worden betaald.
Heb ik geprobeerd, maar ik zag dat jij er al in zat, en jij stinkt.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:40 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zoek de ballenbak even op, drie deuren verder.
TS moedigt dus discriminatie aan.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:27 schreef DeJori het volgende:
Huidige negers zijn geen slaaf geweest, en blanken geen slavendrijvers. Bovendien worden niet-blanke slavendrijvers en blanke slaven doodgezwegen.
Next.
Maar echt argumenten a-contrario heb je kennelijk niet. Straatje was dus kennelijk al schoon.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hoppa. Uit het Lesboek: Hoe Veeg Ik Mijn Straatje Schoon in 5 Seconden.
Heb jij een persoonlijkheidsstoornis of gewoon een hele klein Turks plassertje?quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:34 schreef polderturk het volgende:
[..]
Slavernij is leed. Slavernij is leed geweest. Slavernij is een tragedie. En dan kom jij met je: 'kortom, er dient geen cent te worden betaald.'quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar echt argumenten a-contrario heb je kennelijk niet. Straatje was dus kennelijk al schoon.
Een tragedie van meer dan 150 jaar geleden ja. Daar kan de huidige wereldbevolking onmogelijk last van ondervinden. En als ze zo begaan zijn met het lot van slaven, laat al die Quinsy Gario's zich dan ook hard maken voor de vele Ierse slaven, de slaven in de Maghreb (blanken), de zwarte slaven van Arabieren en als kers op de taart de huidige generatie slaven in Mali, Mauritanië en de Golfstaten.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:43 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Slavernij is leed. Slavernij is leed geweest. Slavernij is een tragedie. En dan kom jij met je: 'kortom, er dient geen cent te worden betaald.'
Man, ga fietsen.
Dat kan wel zo zijn, maar TS noemt hier alleen "Het Westen" als notoire slavendrijvers en dat klopt niet aangezien over de hele wereld slavenhandel werd gedreven.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:43 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Slavernij is leed. Slavernij is leed geweest. Slavernij is een tragedie. En dan kom jij met je: 'kortom, er dient geen cent te worden betaald.'
Man, ga fietsen.
Dat is ook verschrikkelijk moeilijk. Maar alleen de erkenning is al héél belangrijk. Daar begint het mee.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:45 schreef _The_General_ het volgende:
Voor de gene die wel voor compensatie zijn. Hoe kun je de illusie hebben dat zoiets ooit praktisch uitvoerbaar gaat worden of überhaupt te berekenen is?
En die illusie wordt door het slappe Westen in stand gehouden omdat alleen het Westen zo laf is geweest allerlei kniebuigingen te maken waardoor het onterecht lijkt dat het Westen de enige slavendrijver was. Terwijl de ergste slavendrijvers (die er nog niet eens mee gestopt zijn) in het Arabisch schiereiland zitten.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:45 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat kan wel zo zijn, maar TS noemt hier alleen "Het Westen" als notoire slavendrijvers en dat klopt niet aangezien over de hele wereld slavenhandel werd gedreven.
Ik heb niet het idee dat die erkenning er niet is. Jij wel?quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:46 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat is ook verschrikkelijk moeilijk. Maar alleen de erkenning is al héél belangrijk. Daar begint het mee.
Dat erken ik.quote:
En daar zit het probleem: het is allemaal verleden tijd en de personen die het leed aangedaan zijn, die zijn inmiddels overleden.quote:Slavernij is leed geweest.
Net als moderne slavernij overigens... Maak jij daar gebruik van, of probeer je dat zoveel mogelijk te voorkomen (als je toch de high road wil rijden, dan wil ik wel even kritisch kijken of je tol hebt betaald)?quote:Slavernij is een tragedie.
Ik onderbouw waarom ik vind dat er niets betaald dient te worden uit economisch perspectief en niets uit persoonlijk/leed perspectief.quote:En dan kom jij met je: 'kortom, er dient geen cent te worden betaald.'
Man, ga fietsen.
Geen Nederlander die zal zeggen dat we in het verleden geen slaven hebben verhandeld.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:46 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat is ook verschrikkelijk moeilijk. Maar alleen de erkenning is al héél belangrijk. Daar begint het mee.
Dat kan best. Maar wij dus óók. Je hoeft toch niet te wachten tot Pietje over de brug komt, als je zelf al over de brug kunt komen?quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:45 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat kan wel zo zijn, maar TS noemt hier alleen "Het Westen" als notoire slavendrijvers en dat klopt niet aangezien over de hele wereld slavenhandel werd gedreven.
Of die slaven uit het Verre Oosten die nu as we speak in Qatar stadions bouwen in mensonterende omstandigheden en waar zelfs doden te betreuren vallen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een tragedie van meer dan 150 jaar geleden ja. Daar kan de huidige wereldbevolking onmogelijk last van ondervinden. En als ze zo begaan zijn met het lot van slaven, laat al die Quinsy Gario's zich dan ook hard maken voor de vele Ierse slaven, de slaven in de Maghreb (blanken), de zwarte slaven van Arabieren en als kers op de taart de huidige generatie slaven in Mali, Mauritanië en de Golfstaten.
En laten we vooral niet vergeten landen als Ghana en Ivoorkust te betrekken bij het betalen van compensatiegelden.
Categorie: "hullie zijn erger. Dus wij hoeven niks te doen. Want hullie zijn toch echt erger."quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En die illusie wordt door het slappe Westen in stand gehouden omdat alleen het Westen zo laf is geweest allerlei kniebuigingen te maken waardoor het onterecht lijkt dat het Westen de enige slavendrijver was. Terwijl de ergste slavendrijvers (die er nog niet eens mee gestopt zijn) in het Arabisch schiereiland zitten.
TS vroeg niet om erkenning, maar om geld. Dus krijg je het antwoord op die vraag.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:46 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als je alle wandaden van de afgelopen paar duizend jaar wil compenseren, dan ben je eindeloos bezig.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:47 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat kan best. Maar wij dus óók. Je hoeft toch niet te wachten tot Pietje over de brug komt, als je zelf al over de brug kunt komen?
Done.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:46 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Vertel dan even wat we zouden moeten doen?quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:48 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Categorie: "hullie zijn erger. Dus wij hoeven niks te doen. Want hullie zijn toch echt erger."
Ik wel. Moet je eens dit topic doorlezen, hoeveel weerstand er is. Het wordt zo snel afgeschoven dat het stuitend is.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:47 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat die erkenning er niet is. Jij wel?
Ja dat is de achterban van links, dus natuurlijk hoor je die daar niet over.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:48 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Of die slaven uit het Verre Oosten die nu as we speak in Qatar stadions bouwen in mensonterende omstandigheden en waar zelfs doden te betreuren vallen.
Ze doen dit ja hou je vast Linksmenschen/Groenlinkse Lesbo's voor een Arabische oliesjiek, wat nu?
Er is weerstand tegen betalen en overigens ook weerstand tegen de eis an sich. Dat heeft m.i. iets van lijkenpikkerij.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:49 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik wel. Moet je eens dit topic doorlezen, hoeveel weerstand er is. Het wordt zo snel afgeschoven dat het stuitend is.
Dan snap je weinig van geschiedenis.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:49 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik wel. Moet je eens dit topic doorlezen, hoeveel weerstand er is. Het wordt zo snel afgeschoven dat het stuitend is.
Jij stelt dat die mensen ervoor betaald zijn, toen. Maar ze zijn gewoon weggegraaid uit hun geboorteland. Tegen hun wil.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:47 schreef DS4 het volgende:
Daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar dan kun je gewoon de discussie aangaan. Dat is wat gezelliger.
Das natuurlijk nogal grote onzin.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja dat is de achterban van links, dus natuurlijk hoor je die daar niet over.
Eh... zonder erkenning, geen geld. Toch?quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
TS vroeg niet om erkenning, maar om geld. Dus krijg je het antwoord op die vraag.
Erkenning is niets mis mee, maar een andere discussie.
Ooit zo'n gutmensch erover horen praten dan?quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Das natuurlijk nogal grote onzin.
De tranen schieten in m'n ogen. Wetende dat er anderhalve man en een paardekop staan. Elk jaar.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:49 schreef DonJames het volgende:
[..]
Done.
http://www.rijksoverheid.(...)13-in-amsterdam.html
En nu?
Weet je dat 'gutmensch' een naziterm is?quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ooit zo'n gutmensch erover horen praten dan?
Geen schade, geen geld.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:51 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Eh... zonder erkenning, geen geld. Toch?
Je vergeet het woordje 'policor' nog in je post.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ooit zo'n gutmensch erover horen praten dan?
Ja dat weet ik. Wist je dat Ferdinand Porsche samenwerkte met Hitler?quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Weet je dat 'gutmensch' een naziterm is?
Dan heb je mijn post niet goed begrepen. Ik zeg uitdrukkelijk dat ik het vanuit economisch perspectief benader, omdat het zo voorgelegd wordt, met daarbij direct de opmerking dat er meer facetten zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:50 schreef Boca_Raton het volgende:
Jij stelt dat die mensen ervoor betaald zijn, toen. Maar ze zijn gewoon weggegraaid uit hun geboorteland. Tegen hun wil.
quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:52 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
De tranen schieten in m'n ogen. Wetende dat er anderhalve man en een paardekop staan. Elk jaar.
Error overload.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:48 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Of die slaven uit het Verre Oosten die nu as we speak in Qatar stadions bouwen in mensonterende omstandigheden en waar zelfs doden te betreuren vallen.
Ze doen dit ja hou je vast Linksmenschen/Groenlinkse Lesbo's voor een Arabische oliesjiek, wat nu?
Wat wil je nou? Erkenning, of erkenning ten behoeve van geld?quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:51 schreef Boca_Raton het volgende:
Eh... zonder erkenning, geen geld. Toch?
En moslims.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja dat weet ik. Wist je dat Ferdinand Porsche samenwerkte met Hitler?
De tranen schieten ook in mijn ogen als er niemand bij mijn herdenkingsdienst komt kijken voor de slachtoffers van de rooftochten van de Vikingenquote:Op dinsdag 7 april 2015 12:52 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
De tranen schieten in m'n ogen. Wetende dat er anderhalve man en een paardekop staan. Elk jaar.
Jawel, dat is er geweest. Geheel terecht staat dat in de verleden tijd. Er is leed geweest, waar je de conclusie uit kan trekken dat er schade is geweest. Zinloze discussie verder, want die schade is er nu in elk geval niet meer.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:54 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee? Er is geen leed geweest? Of zie jij schade enkel als deuken en butsen in een auto..?
Dus ook de nazaten die wel langskomen als er geld te verdelen zou zijn laten het afweten?quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:52 schreef Boca_Raton het volgende:
Porsche werkte voor Hitler, dus met het gebruik van naziterminologie is niks mis... Nou ja, doe maar dan.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja dat weet ik. Wist je dat Ferdinand Porsche samenwerkte met Hitler?
Geld voor lééd. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan heb je mijn post niet goed begrepen. Ik zeg uitdrukkelijk dat ik het vanuit economisch perspectief benader, omdat het zo voorgelegd wordt, met daarbij direct de opmerking dat er meer facetten zijn.
De vraag gaat over geld. Nou ja, als je er een gelddiscussie van maakt, dan wordt het al snel een vervelende discussie. Zelfs binnen relaties is dat een discussie waar het servies nog wel eens het onderspit bij delft...
Gewoon niet meer om geld vragen lijkt mij dan de beste oplossing, want geld is m.i. hier niet de issue.
De analogie was kennelijk niet te begrijpen. Laat het me je maar uitleggen danquote:Op dinsdag 7 april 2015 12:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Porsche werkte voor Hitler, dus met het gebruik van naziterminologie is niks mis... Nou ja, doe maar dan.
Hoe is leed te kwantificeren? En wie heeft er precies geleden dan, die het geld zou mogen ontvangen? Er leven geen slaven meer.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Geld voor lééd. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?
Open je ogen en kijk eens in dit topic: hoe moeilijk wordt er gedaan over het toegeven van het leed wat de slaven is aangedaan. Dit is toch geen erkenning?quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:54 schreef DonJames het volgende:
[..]
Jij vroeg om erkenning. Ik geef je nota bene de officiële erkenning, maar dat is dan ineens niet goed genoeg? Zoek het uit, geldwolf
Het ging over een opmerking van iemand. Weet het al niet meer.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat wil je nou? Erkenning, of erkenning ten behoeve van geld?
Dan open jij een nieuw topic over De Vikingen en hun rooftochten. Wat let je?quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De tranen schieten ook in mijn ogen als er niemand bij mijn herdenkingsdienst komt kijken voor de slachtoffers van de rooftochten van de Vikingen
Als er iemand uit Bangladesch een claim indient bij de ketens zoals Primark als zijnde slachtoffer van uitbuiting en deze ook kan aantonen slachtoffer te zijn (dus niet familie van), dan vind ik dat dat leed zeker voor vergoeding in aanmerking komt. Het liefst in die mate dat dat kutbedrijf ophoudt te bestaan.quote:
Ja en heeft 200+ jaar geleden plaats gevonden. Er dient geen cent te worden betaald voor zulke overjarige zaken die totaal niet meer op de huidige generaties te verhalen is.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:43 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
n.
Maar wij zijn er verrekte rijk van geworden, of niet?quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:55 schreef DonJames het volgende:
[..]
Jawel, dat is er geweest. Geheel terecht staat dat in de verleden tijd. Er is leed geweest, waar je de conclusie uit kan trekken dat er schade is geweest. Zinloze discussie verder, want die schade is er nu in elk geval niet meer.
Leed compenseer je bij de persoon die het ondergaan heeft. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:57 schreef Boca_Raton het volgende:
Geld voor lééd. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?
Ik open mijn ogen en zie vooral iemand die op geld uit is, en niet op erkenning. Overigens zijn de meeste mensen het er echt wel over eens dat het achteraf fout is geweest en dat we dat niet meer moeten doen. Lijkt misschien nu even niet zo, maar dat heeft vooral te maken met dat deze TS loopt te eikelen en dat iedereen hem daarom graag tegenspreekt. Don't sweat it.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:58 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Open je ogen en kijk eens in dit topic: hoe moeilijk wordt er gedaan over het toegeven van het leed wat de slaven is aangedaan. Dit is toch geen erkenning?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |