Nog afgezien van het feit dat er wel meer zaken uit het verleden zijn waarvoor je kan gaan compenseren en je dan onder de streep over 200 jaar nog niet klaar bent met rekenen:quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:24 schreef polderturk het volgende:
Echter, rijke westerlingen hebben de vermogens geerfd die verdiend zijn met slavenhandel en het laten werken van slaven. Al dit geerfde vermogen behoort toe aan de nakomelingen van de slaven.
Snoop Dog ook, alleen heeft die het omgezet in wiet.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:39 schreef waht het volgende:
Ze hebben hun compensatie al. Lil Wayne en Beyonce hebben het geld.
Nee. Bij lange na niet.quote:
Hoppa. Uit het Lesboek: Hoe Veeg Ik Mijn Straatje Schoon in 5 Seconden.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nog afgezien van het feit dat er wel meer zaken uit het verleden zijn waarvoor je kan gaan compenseren en je dan onder de streep over 200 jaar nog niet klaar bent met rekenen:
Slavernij kent meer facetten dan alleen de economische kant. Maar als je het dan economisch wenst te benaderen, dan kom je op het feit dat slaven weliswaar goedkope arbeidskrachten zijn, maar zeker niet de goedkoopste arbeidskrachten. Slaven dien je immers te voorzien van onderdak en eten. De kleding die in de Primark verkocht wordt, wordt niet zelden gemaakt door werknemers die onvoldoende verdienen voor onderdak en eten. Die zijn dus nog goedkoper.
Toch vinden we nog steeds met zijn allen dat de opbrengsten in de keten toekomen aan de inhuurder van de arbeidskrachten (niet allemaal, er zijn users die daar wezenlijk anders over denken) en/of de volgende schakels.
Zo beschouwd is er dus economisch geen punt te maken voor een schadeclaim. Er is immers geen schade, men kreeg in natura gewoon betaald.
Als je het beziet vanuit het punt "leed", dan geldt dat de slachtoffers er niet meer zijn.
De nakomelingen van de slaven wonen overigens zelden in Afrika, dus ook daar maak je nog een enorme denkfout. Het zij mij even gezegd.
Kortom: geen cent dient te worden betaald.
Heb ik geprobeerd, maar ik zag dat jij er al in zat, en jij stinkt.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:40 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zoek de ballenbak even op, drie deuren verder.
TS moedigt dus discriminatie aan.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:27 schreef DeJori het volgende:
Huidige negers zijn geen slaaf geweest, en blanken geen slavendrijvers. Bovendien worden niet-blanke slavendrijvers en blanke slaven doodgezwegen.
Next.
Maar echt argumenten a-contrario heb je kennelijk niet. Straatje was dus kennelijk al schoon.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hoppa. Uit het Lesboek: Hoe Veeg Ik Mijn Straatje Schoon in 5 Seconden.
Heb jij een persoonlijkheidsstoornis of gewoon een hele klein Turks plassertje?quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:34 schreef polderturk het volgende:
[..]
De huidige negers zijn de kleinkinderen van die negers die als slaaf zijn tewerkgesteld. Ze hebben niks ontvangen terwijl de nakomelingen van de slavendrijvers nog steeds profiteren van het opgebouwde vermogen. De hele westerse samenleving heeft hiervan geprofiteerd en heeft hiervan de rijkdommen geerfd. Daarom moeten de zwarte Afrikanen gecompenseerd worden.
Slavernij is leed. Slavernij is leed geweest. Slavernij is een tragedie. En dan kom jij met je: 'kortom, er dient geen cent te worden betaald.'quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar echt argumenten a-contrario heb je kennelijk niet. Straatje was dus kennelijk al schoon.
Een tragedie van meer dan 150 jaar geleden ja. Daar kan de huidige wereldbevolking onmogelijk last van ondervinden. En als ze zo begaan zijn met het lot van slaven, laat al die Quinsy Gario's zich dan ook hard maken voor de vele Ierse slaven, de slaven in de Maghreb (blanken), de zwarte slaven van Arabieren en als kers op de taart de huidige generatie slaven in Mali, Mauritanië en de Golfstaten.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:43 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Slavernij is leed. Slavernij is leed geweest. Slavernij is een tragedie. En dan kom jij met je: 'kortom, er dient geen cent te worden betaald.'
Man, ga fietsen.
Dat kan wel zo zijn, maar TS noemt hier alleen "Het Westen" als notoire slavendrijvers en dat klopt niet aangezien over de hele wereld slavenhandel werd gedreven.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:43 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Slavernij is leed. Slavernij is leed geweest. Slavernij is een tragedie. En dan kom jij met je: 'kortom, er dient geen cent te worden betaald.'
Man, ga fietsen.
Dat is ook verschrikkelijk moeilijk. Maar alleen de erkenning is al héél belangrijk. Daar begint het mee.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:45 schreef _The_General_ het volgende:
Voor de gene die wel voor compensatie zijn. Hoe kun je de illusie hebben dat zoiets ooit praktisch uitvoerbaar gaat worden of überhaupt te berekenen is?
En die illusie wordt door het slappe Westen in stand gehouden omdat alleen het Westen zo laf is geweest allerlei kniebuigingen te maken waardoor het onterecht lijkt dat het Westen de enige slavendrijver was. Terwijl de ergste slavendrijvers (die er nog niet eens mee gestopt zijn) in het Arabisch schiereiland zitten.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:45 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat kan wel zo zijn, maar TS noemt hier alleen "Het Westen" als notoire slavendrijvers en dat klopt niet aangezien over de hele wereld slavenhandel werd gedreven.
Ik heb niet het idee dat die erkenning er niet is. Jij wel?quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:46 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat is ook verschrikkelijk moeilijk. Maar alleen de erkenning is al héél belangrijk. Daar begint het mee.
Dat erken ik.quote:
En daar zit het probleem: het is allemaal verleden tijd en de personen die het leed aangedaan zijn, die zijn inmiddels overleden.quote:Slavernij is leed geweest.
Net als moderne slavernij overigens... Maak jij daar gebruik van, of probeer je dat zoveel mogelijk te voorkomen (als je toch de high road wil rijden, dan wil ik wel even kritisch kijken of je tol hebt betaald)?quote:Slavernij is een tragedie.
Ik onderbouw waarom ik vind dat er niets betaald dient te worden uit economisch perspectief en niets uit persoonlijk/leed perspectief.quote:En dan kom jij met je: 'kortom, er dient geen cent te worden betaald.'
Man, ga fietsen.
Geen Nederlander die zal zeggen dat we in het verleden geen slaven hebben verhandeld.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:46 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat is ook verschrikkelijk moeilijk. Maar alleen de erkenning is al héél belangrijk. Daar begint het mee.
Dat kan best. Maar wij dus óók. Je hoeft toch niet te wachten tot Pietje over de brug komt, als je zelf al over de brug kunt komen?quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:45 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat kan wel zo zijn, maar TS noemt hier alleen "Het Westen" als notoire slavendrijvers en dat klopt niet aangezien over de hele wereld slavenhandel werd gedreven.
Of die slaven uit het Verre Oosten die nu as we speak in Qatar stadions bouwen in mensonterende omstandigheden en waar zelfs doden te betreuren vallen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een tragedie van meer dan 150 jaar geleden ja. Daar kan de huidige wereldbevolking onmogelijk last van ondervinden. En als ze zo begaan zijn met het lot van slaven, laat al die Quinsy Gario's zich dan ook hard maken voor de vele Ierse slaven, de slaven in de Maghreb (blanken), de zwarte slaven van Arabieren en als kers op de taart de huidige generatie slaven in Mali, Mauritanië en de Golfstaten.
En laten we vooral niet vergeten landen als Ghana en Ivoorkust te betrekken bij het betalen van compensatiegelden.
Categorie: "hullie zijn erger. Dus wij hoeven niks te doen. Want hullie zijn toch echt erger."quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En die illusie wordt door het slappe Westen in stand gehouden omdat alleen het Westen zo laf is geweest allerlei kniebuigingen te maken waardoor het onterecht lijkt dat het Westen de enige slavendrijver was. Terwijl de ergste slavendrijvers (die er nog niet eens mee gestopt zijn) in het Arabisch schiereiland zitten.
TS vroeg niet om erkenning, maar om geld. Dus krijg je het antwoord op die vraag.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:46 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als je alle wandaden van de afgelopen paar duizend jaar wil compenseren, dan ben je eindeloos bezig.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:47 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat kan best. Maar wij dus óók. Je hoeft toch niet te wachten tot Pietje over de brug komt, als je zelf al over de brug kunt komen?
Done.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:46 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Vertel dan even wat we zouden moeten doen?quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:48 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Categorie: "hullie zijn erger. Dus wij hoeven niks te doen. Want hullie zijn toch echt erger."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |