abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151445673
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:24 schreef polderturk het volgende:
Echter, rijke westerlingen hebben de vermogens geerfd die verdiend zijn met slavenhandel en het laten werken van slaven. Al dit geerfde vermogen behoort toe aan de nakomelingen van de slaven.
Nog afgezien van het feit dat er wel meer zaken uit het verleden zijn waarvoor je kan gaan compenseren en je dan onder de streep over 200 jaar nog niet klaar bent met rekenen:

Slavernij kent meer facetten dan alleen de economische kant. Maar als je het dan economisch wenst te benaderen, dan kom je op het feit dat slaven weliswaar goedkope arbeidskrachten zijn, maar zeker niet de goedkoopste arbeidskrachten. Slaven dien je immers te voorzien van onderdak en eten. De kleding die in de Primark verkocht wordt, wordt niet zelden gemaakt door werknemers die onvoldoende verdienen voor onderdak en eten. Die zijn dus nog goedkoper.

Toch vinden we nog steeds met zijn allen dat de opbrengsten in de keten toekomen aan de inhuurder van de arbeidskrachten (niet allemaal, er zijn users die daar wezenlijk anders over denken) en/of de volgende schakels.

Zo beschouwd is er dus economisch geen punt te maken voor een schadeclaim. Er is immers geen schade, men kreeg in natura gewoon betaald.

Als je het beziet vanuit het punt "leed", dan geldt dat de slachtoffers er niet meer zijn.

De nakomelingen van de slaven wonen overigens zelden in Afrika, dus ook daar maak je nog een enorme denkfout. Het zij mij even gezegd.

Kortom: geen cent dient te worden betaald.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:40:15 #32
117098 Hathor
Effe niet
pi_151445675
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:39 schreef waht het volgende:
Ze hebben hun compensatie al. Lil Wayne en Beyonce hebben het geld.
Snoop Dog ook, alleen heeft die het omgezet in wiet.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:40:15 #33
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_151445676
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:39 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nou, ik vind van wel.
Zoek de ballenbak even op, drie deuren verder.
pi_151445680
Mijn overoveroveroveroverovergrootvader is als slaaf aan het werk gezet aan de pyramides 3500 jaar geleden

Mag ik effe vangen, 100.000 x 3500 jaar, 350 miljoen, hij is fijn...

En als die hoer van een eva niet die appel opgevroten had, hadden we allemaal een veel mooier leven gehad, ik eis daar ook smartegeld voor geleden emotioneel leed voor.
pi_151445682
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:36 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Zijn dat er 100 miljoen geweest?
Nee. Bij lange na niet.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:41:23 #36
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_151445693
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nog afgezien van het feit dat er wel meer zaken uit het verleden zijn waarvoor je kan gaan compenseren en je dan onder de streep over 200 jaar nog niet klaar bent met rekenen:

Slavernij kent meer facetten dan alleen de economische kant. Maar als je het dan economisch wenst te benaderen, dan kom je op het feit dat slaven weliswaar goedkope arbeidskrachten zijn, maar zeker niet de goedkoopste arbeidskrachten. Slaven dien je immers te voorzien van onderdak en eten. De kleding die in de Primark verkocht wordt, wordt niet zelden gemaakt door werknemers die onvoldoende verdienen voor onderdak en eten. Die zijn dus nog goedkoper.

Toch vinden we nog steeds met zijn allen dat de opbrengsten in de keten toekomen aan de inhuurder van de arbeidskrachten (niet allemaal, er zijn users die daar wezenlijk anders over denken) en/of de volgende schakels.

Zo beschouwd is er dus economisch geen punt te maken voor een schadeclaim. Er is immers geen schade, men kreeg in natura gewoon betaald.

Als je het beziet vanuit het punt "leed", dan geldt dat de slachtoffers er niet meer zijn.

De nakomelingen van de slaven wonen overigens zelden in Afrika, dus ook daar maak je nog een enorme denkfout. Het zij mij even gezegd.

Kortom: geen cent dient te worden betaald.
Hoppa. Uit het Lesboek: Hoe Veeg Ik Mijn Straatje Schoon in 5 Seconden.
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:41:25 #37
117098 Hathor
Effe niet
pi_151445694
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:40 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Zoek de ballenbak even op, drie deuren verder.
Heb ik geprobeerd, maar ik zag dat jij er al in zat, en jij stinkt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_151445709
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:27 schreef DeJori het volgende:
Huidige negers zijn geen slaaf geweest, en blanken geen slavendrijvers. Bovendien worden niet-blanke slavendrijvers en blanke slaven doodgezwegen.

Next.
TS moedigt dus discriminatie aan.
pi_151445716
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:41 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hoppa. Uit het Lesboek: Hoe Veeg Ik Mijn Straatje Schoon in 5 Seconden.
Maar echt argumenten a-contrario heb je kennelijk niet. Straatje was dus kennelijk al schoon.
pi_151445743
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:34 schreef polderturk het volgende:

[..]

De huidige negers zijn de kleinkinderen van die negers die als slaaf zijn tewerkgesteld. Ze hebben niks ontvangen terwijl de nakomelingen van de slavendrijvers nog steeds profiteren van het opgebouwde vermogen. De hele westerse samenleving heeft hiervan geprofiteerd en heeft hiervan de rijkdommen geerfd. Daarom moeten de zwarte Afrikanen gecompenseerd worden.
Heb jij een persoonlijkheidsstoornis of gewoon een hele klein Turks plassertje?
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:43:58 #41
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_151445748
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar echt argumenten a-contrario heb je kennelijk niet. Straatje was dus kennelijk al schoon.
Slavernij is leed. Slavernij is leed geweest. Slavernij is een tragedie. En dan kom jij met je: 'kortom, er dient geen cent te worden betaald.'

Man, ga fietsen.
pi_151445774
Het was 'gewoon' handel: Kopen en verkopen.
Het waren de afrikanen zelf die hun 'broeders' tot slaaf hebben gemaakt.

Om dus antwoord te geven op de TT: Nee.
pi_151445784
Voor de gene die wel voor compensatie zijn. Hoe kun je de illusie hebben dat zoiets ooit praktisch uitvoerbaar gaat worden of überhaupt te berekenen is?
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:45:44 #44
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_151445789
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:43 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Slavernij is leed. Slavernij is leed geweest. Slavernij is een tragedie. En dan kom jij met je: 'kortom, er dient geen cent te worden betaald.'

Man, ga fietsen.
Een tragedie van meer dan 150 jaar geleden ja. Daar kan de huidige wereldbevolking onmogelijk last van ondervinden. En als ze zo begaan zijn met het lot van slaven, laat al die Quinsy Gario's zich dan ook hard maken voor de vele Ierse slaven, de slaven in de Maghreb (blanken), de zwarte slaven van Arabieren en als kers op de taart de huidige generatie slaven in Mali, Mauritanië en de Golfstaten.

En laten we vooral niet vergeten landen als Ghana en Ivoorkust te betrekken bij het betalen van compensatiegelden.
pi_151445791
quote:

[..]

Man, ga fietsen.
Dat kan wel zo zijn, maar TS noemt hier alleen "Het Westen" als notoire slavendrijvers en dat klopt niet aangezien over de hele wereld slavenhandel werd gedreven.
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:46:07 #46
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_151445799
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:45 schreef _The_General_ het volgende:
Voor de gene die wel voor compensatie zijn. Hoe kun je de illusie hebben dat zoiets ooit praktisch uitvoerbaar gaat worden of überhaupt te berekenen is?
Dat is ook verschrikkelijk moeilijk. Maar alleen de erkenning is al héél belangrijk. Daar begint het mee.
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:47:00 #47
396550 Richestorags
pi_151445814
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:45 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat kan wel zo zijn, maar TS noemt hier alleen "Het Westen" als notoire slavendrijvers en dat klopt niet aangezien over de hele wereld slavenhandel werd gedreven.
En die illusie wordt door het slappe Westen in stand gehouden omdat alleen het Westen zo laf is geweest allerlei kniebuigingen te maken waardoor het onterecht lijkt dat het Westen de enige slavendrijver was. Terwijl de ergste slavendrijvers (die er nog niet eens mee gestopt zijn) in het Arabisch schiereiland zitten.
pi_151445817
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:46 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat is ook verschrikkelijk moeilijk. Maar alleen de erkenning is al héél belangrijk. Daar begint het mee.
Ik heb niet het idee dat die erkenning er niet is. Jij wel?
pi_151445819
Kijk TS, dit is nou racistisch: blank is schuldig en zwart is slachtoffer.
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:47:15 #50
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151445821
waarom moet er erkend worden dan? Dat is hetzelfde als sorry zeggen voor iets wat 200 jaar geleden gebeurd is... compleet nutteloos
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_151445826
quote:

Slavernij is leed.
Dat erken ik.

quote:
Slavernij is leed geweest.
En daar zit het probleem: het is allemaal verleden tijd en de personen die het leed aangedaan zijn, die zijn inmiddels overleden.

quote:
Slavernij is een tragedie.
Net als moderne slavernij overigens... Maak jij daar gebruik van, of probeer je dat zoveel mogelijk te voorkomen (als je toch de high road wil rijden, dan wil ik wel even kritisch kijken of je tol hebt betaald)?

quote:
En dan kom jij met je: 'kortom, er dient geen cent te worden betaald.'

Man, ga fietsen.
Ik onderbouw waarom ik vind dat er niets betaald dient te worden uit economisch perspectief en niets uit persoonlijk/leed perspectief.

Daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar dan kun je gewoon de discussie aangaan. Dat is wat gezelliger.
pi_151445827
quote:

[..]

Geen Nederlander die zal zeggen dat we in het verleden geen slaven hebben verhandeld.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:47:38 #53
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_151445830
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:45 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat kan best. Maar wij dus óók. Je hoeft toch niet te wachten tot Pietje over de brug komt, als je zelf al over de brug kunt komen?
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:48:04 #54
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_151445843
Nee waarom ? De nakomelingen is toch immers niks aangedaan ? Die zijn er ook niet op achteruit gegaan dus wat valt er te compenseren ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_151445853
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:45 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Een tragedie van meer dan 150 jaar geleden ja. Daar kan de huidige wereldbevolking onmogelijk last van ondervinden. En als ze zo begaan zijn met het lot van slaven, laat al die Quinsy Gario's zich dan ook hard maken voor de vele Ierse slaven, de slaven in de Maghreb (blanken), de zwarte slaven van Arabieren en als kers op de taart de huidige generatie slaven in Mali, Mauritanië en de Golfstaten.

En laten we vooral niet vergeten landen als Ghana en Ivoorkust te betrekken bij het betalen van compensatiegelden.
Of die slaven uit het Verre Oosten die nu as we speak in Qatar stadions bouwen in mensonterende omstandigheden en waar zelfs doden te betreuren vallen.

Ze doen dit, ja hou je vast Linksmenschen/Groenlinkse Lesbo's, voor een Arabische oliesjiek, wat nu? :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Smack10 op 07-04-2015 13:11:04 ]
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:48:38 #56
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_151445858
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En die illusie wordt door het slappe Westen in stand gehouden omdat alleen het Westen zo laf is geweest allerlei kniebuigingen te maken waardoor het onterecht lijkt dat het Westen de enige slavendrijver was. Terwijl de ergste slavendrijvers (die er nog niet eens mee gestopt zijn) in het Arabisch schiereiland zitten.
Categorie: "hullie zijn erger. Dus wij hoeven niks te doen. Want hullie zijn toch echt erger."

:')
pi_151445863
quote:

[..]

TS vroeg niet om erkenning, maar om geld. Dus krijg je het antwoord op die vraag.

Erkenning is niets mis mee, maar een andere discussie.
pi_151445865
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:47 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat kan best. Maar wij dus óók. Je hoeft toch niet te wachten tot Pietje over de brug komt, als je zelf al over de brug kunt komen?
Als je alle wandaden van de afgelopen paar duizend jaar wil compenseren, dan ben je eindeloos bezig.

Of dacht je dat uitsluitend zwarte mensen hebben geleden in de afgelopen eeuwen?
٩๏̯͡๏)۶
pi_151445873
quote:

[..]

Done.

http://www.rijksoverheid.(...)13-in-amsterdam.html

En nu?
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:49:10 #60
396550 Richestorags
pi_151445877
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:48 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Categorie: "hullie zijn erger. Dus wij hoeven niks te doen. Want hullie zijn toch echt erger."

:')
Vertel dan even wat we zouden moeten doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')