abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151400591
Hoe kan je blij zijn met jezelf? Voor de volle 100%? En tegelijkertijd bewust van je mindere punten en je mindere kanten? Hoe kan je niet onzeker zijn over jezelf en de onzekerheid je leven laten bepalen? Hoe stap je over onzekerheid heen? Kan dat eigenlijk wel?

Ik ben heel erg onzeker over mezelf. Met name over mijn uiterlijk. Ik vind mezelf letterlijk afstotelijk en ik weet dat ik lelijk ben. Dat zorgt ervoor dat ik niet altijd goed in mijn vel zit en altijd enigszins beperkt leef; wat ik ook doe, de vervelende gedachten dat ik lelijk ben blijven hangen.

Ik heb een manier gevonden om ermee om te gaan. Ik maak er het beste van en probeer blij te zijn met hoe ik eruitzie, dat ik gezond ben en dat ik de capaciteiten heb om iets van het leven te maken. En dat ik erg blij moet zijn met mijn lieve ouders en mijn lieve vriendinnen! En dat ik gelukkig moet zijn met het feit dat ik goed met mensen om kan gaan..

Maar mijn onzekerheid beheerst mijn leven. En wat kan ik eraan doen? Ik heb al twee keer een psycholoog bezocht, voornamelijk omdat het moest van mijn ouders, maar ik durfde niet eerlijk te zijn. Ik denk dat ik nu weer hulp moet zoeken bij een psycholoog: ik ben 21 en ik moet echt gaan leven zonder angst en onzekerheid. Maar ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken.
  zondag 5 april 2015 @ 21:26:25 #2
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_151400757
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 21:23 schreef Ballet9 het volgende:
Ik heb een manier gevonden om ermee om te gaan.

Maar mijn onzekerheid beheerst mijn leven.
:?
pi_151400926
Pics zodat we jou kunnen beoordelen
pi_151401066
Wat er staat: ik kan ermee omgaan, maar het beheerst mijn leven nog steeds. Het is vervelend om niet volledig vrij te kunnen leven, maar ik weet niet wat ik moet doen om blij te zijn met wie ik ben.
pi_151401386
Wat vind je lelijk aan jezelf? Vind je jezelf te dik? Heb je zware acne? Heb je een bril die je niet goed staat?

Probeer de oorzaak voor jezelf wat helderder te krijgen, dat helpt vaak met het accepteren or bepalen wat je eraan kunt doen.
pi_151401463
quote:
Hoe accepteer je jezelf met al je tekortkomingen?
Welke tekortkomingen?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_151401926
Ik ben niet te dik, ik heb geen acne en ik draag geen bril. Ik ben niet mooi. Mijn hoofd is niet mooi. Wat ik precies niet mooi vind is eigenlijk mijn hele gezicht. Het klopt niet. Maar daar kan ik vrij weinig aan doen, behalve het accentueren met make-up. Of ik moet ervoor kiezen om mijn hoofd te laten verbouwen bij een plastische chirurg en dat is extreem. ;) Ik ben objectief gezien lelijk. Zulke mensen bestaan. ;) En dat maakt mij onzeker, maar qua uiterlijk valt er niet veel te veranderen. Ik doe al genoeg om er leuk uit te zien, maar ik ben geen mooie meid. En dat is wat mij erg onzeker maakt. Gek toch?

Het gaat er ook niet om dat ik mijn uiterlijk moet veranderen, want ik doe al genoeg om er leuk uit te zien. Het gaat erom dat ik mijn denkwijze wil veranderen en dat ik graag wil leven zonder angst en onzekerheid. Maar ik weet maar niet hoe ik gelukkig kan zijn met mezelf en tevreden met hoe ik eruitzie.
pi_151402142
Liep hier niet al een topic over? Of heb ik ergens wat gemist? Kan hoor.
pi_151402224
Dat moet je niet aan mij vragen. Ik open mijn topic hier voor de eerste keer en als er al een topic liep over mij, had ik geen topic geopend.
  zondag 5 april 2015 @ 22:05:59 #10
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_151402885
Wat verwacht je dat wij kunnen doen voor je dan?

Ik denk dat je beter professionele hulp kan zoeken.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_151403098
Ik verwacht niet dat iemand iets voor mij doet. Ik ben benieuwd naar hoe andere mensen blij met zichzelf kunnen zijn en belangrijker: of er misschien mensen hetzelfde pad hebben gelopen en van onzeker naar zelfverzekerd zijn gegaan. En hoe los je zulke erge onzekerheid op?
pi_151403300
Zelfacceptatie, zelfvertrouwen en dergelijken komen met de jaren. Geduld dus, komt vanzelf goed.
Professioneel gifmenger.
  zondag 5 april 2015 @ 22:35:05 #13
236046 NotYou
tigerblood
pi_151404416
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 22:13 schreef Buurpoes het volgende:
Zelfacceptatie, zelfvertrouwen en dergelijken komen met de jaren. Geduld dus, komt vanzelf goed.
Raar advies: "Ah joh, gewoon jaren wachten, komt wel goed!" :X

quote:
Hoe kan je blij zijn met jezelf? Voor de volle 100%? En tegelijkertijd bewust van je mindere punten en je mindere kanten? Hoe kan je niet onzeker zijn over jezelf en de onzekerheid je leven laten bepalen? Hoe stap je over onzekerheid heen? Kan dat eigenlijk wel?

Ik ben heel erg onzeker over mezelf. Met name over mijn uiterlijk. Ik vind mezelf letterlijk afstotelijk en ik weet dat ik lelijk ben. Dat zorgt ervoor dat ik niet altijd goed in mijn vel zit en altijd enigszins beperkt leef; wat ik ook doe, de vervelende gedachten dat ik lelijk ben blijven hangen.

Ik heb een manier gevonden om ermee om te gaan. Ik maak er het beste van en probeer blij te zijn met hoe ik eruitzie, dat ik gezond ben en dat ik de capaciteiten heb om iets van het leven te maken. En dat ik erg blij moet zijn met mijn lieve ouders en mijn lieve vriendinnen! En dat ik gelukkig moet zijn met het feit dat ik goed met mensen om kan gaan..

Maar mijn onzekerheid beheerst mijn leven. En wat kan ik eraan doen? Ik heb al twee keer een psycholoog bezocht, voornamelijk omdat het moest van mijn ouders, maar ik durfde niet eerlijk te zijn. Ik denk dat ik nu weer hulp moet zoeken bij een psycholoog: ik ben 21 en ik moet echt gaan leven zonder angst en onzekerheid. Maar ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken.
Raar topic ook: "Hoe accepteer je, jezelf met al je tekortkomingen?" terwijl het kennelijk 'alleen' om TS gezicht gaat..

Ik denk zelf dat er niet zoiets bestaat als objectief lelijk: smaken verschillen en liefde maakt blind. Tenzij het heel extreem is zullen er altijd wel mensen zijn die je 'toch' aantrekkelijk vinden. Daarbij: wanneer je op zoek bent naar iets serieus is innerlijk net zo belangerijk.

Wat betreft het blijer zijn met jezelf zijn: ga sporten. Fit (niet graatmager of enorm gespierd maar wel zichtbaar getraind/gezond) is aantrekkelijk. Hardlopen, squaten, het wemelt online ongetwijfeld van trainingsinstructies voor vrouwen. Of als jij of je ouders geld te veel hebben zoek een personal trainer bij een sportschool. *O*
Je suis Charlie Sheen
pi_151404463
Beetje tegenstrijdig TS. Stik onzeker, zogenaamd handelbaar, maar het beheerst wel je hele leven. Indien dat echt zo is, ga je er niet met een Fok!-tip, een boekje lezen of gewoon ouder worden vanaf komen. Ga gewoon naar de huisarts voor een doorverwijzing naar een psych en wees verdomme dan wel eerlijk. Als jij de moeite niet wil doen voor jezelf, dan kun je dat van een ander ook niet verwachten.
  zondag 5 april 2015 @ 22:45:49 #15
236046 NotYou
tigerblood
pi_151404963
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 22:35 schreef Scary_Mary het volgende:
Beetje tegenstrijdig TS. Stik onzeker, zogenaamd handelbaar, maar het beheerst wel je hele leven. Indien dat echt zo is, ga je er niet met een Fok!-tip, een boekje lezen of gewoon ouder worden vanaf komen. Ga gewoon naar de huisarts voor een doorverwijzing naar een psych en wees verdomme dan wel eerlijk. Als jij de moeite niet wil doen voor jezelf, dan kun je dat van een ander ook niet verwachten.
Waarom zo boos?
Je suis Charlie Sheen
pi_151405530
quote:
11s.gif Op zondag 5 april 2015 22:45 schreef NotYou het volgende:

[..]

Waarom zo boos?
Omdat het nogal zonde is om andere mensen hun tijd en geld te verdoen door niet eerlijk te zijn, terwijl het lijdend voorwerp wel het probleem erkent en zelf niet weet hoe het te fixen. Dat recht proberen te praten, want ja ze kan er zogenaamd mee om gaan, maar ja het is wel haar hele leven overheersend enzo;(

TS geeft zelf al aan te denken dat ze terug moet naar een psych, dus nog even een dagje doorbijten en dinsdag gelijk even bellen. Alleen als je serieus aan de slag wil natuurlijk...
  zondag 5 april 2015 @ 23:11:06 #17
236046 NotYou
tigerblood
pi_151406284
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 22:56 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Omdat het nogal zonde is om andere mensen hun tijd en geld te verdoen door niet eerlijk te zijn, terwijl het lijdend voorwerp wel het probleem erkent en zelf niet weet hoe het te fixen. Dat recht proberen te praten, want ja ze kan er zogenaamd mee om gaan, maar ja het is wel haar hele leven overheersend enzo;(

TS geeft zelf al aan te denken dat ze terug moet naar een psych, dus nog even een dagje doorbijten en dinsdag gelijk even bellen. Alleen als je serieus aan de slag wil natuurlijk...
Tja, of dat nou de aangewezen route is..
Je suis Charlie Sheen
  zondag 5 april 2015 @ 23:13:09 #18
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_151406366
Ik ben goed zoals ik ben, enzo. :7
pi_151406920
quote:
14s.gif Op zondag 5 april 2015 22:35 schreef NotYou het volgende:

[..]

Raar advies: "Ah joh, gewoon jaren wachten, komt wel goed!" :X

[..]

Raar topic ook: "Hoe accepteer je, jezelf met al je tekortkomingen?" terwijl het kennelijk 'alleen' om TS gezicht gaat..

Ik denk zelf dat er niet zoiets bestaat als objectief lelijk: smaken verschillen en liefde maakt blind. Tenzij het heel extreem is zullen er altijd wel mensen zijn die je 'toch' aantrekkelijk vinden. Daarbij: wanneer je op zoek bent naar iets serieus is innerlijk net zo belangerijk.

Wat betreft het blijer zijn met jezelf zijn: ga sporten. Fit (niet graatmager of enorm gespierd maar wel zichtbaar getraind/gezond) is aantrekkelijk. Hardlopen, squaten, het wemelt online ongetwijfeld van trainingsinstructies voor vrouwen. Of als jij of je ouders geld te veel hebben zoek een personal trainer bij een sportschool. *O*
Ik ben geen standaard schoonheid. ;) Je hebt gelijk dat smaken verschillen. Ik heb wel eens gehoord dat mensen mij oprecht heel mooi vinden, maar objectief gezien ben ik dat dus echt niet. Kan je dat geloven? :P De meeste jongens vinden mij niet mooi, dat weet ik. Het gaat mij er verder ook niet meer om wat een ánder van mij vindt, maar het gaat mij erom wat ik ervan vind. En ik weet dat ik lelijk ben en dat maakt mij onzeker. En met alle gevolgen die erbij komen kijken is dat soms geen pretje.

Ik sport al! Ik zit op volleybal en ik doe aan hardlopen. Ik ben nog steeds niet blij met hoe ik eruitzie, maar een gezonde levensstijl vind ik belangrijk (en ik vind sporten leuk ;)). Maar ik begrijp jouw punt zeker! Scary_mary heeft gelijk dat ik hulp moet gaan zoeken! Ik heb een super leuke omgeving, mooie studie, de liefste vriendinnen, liefste ouders, ik kan de leukste dingen doen. En ik maak door mijn onzekerheid hele domme keuzes. Ik baal daarvan.. En dat allemaal om uiterlijk.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die van onzeker naar zelfverzekerd zijn gegaan. Ik kom er alleen niet uit.
pi_151406942
Geen moeite met mezelf ondanks alles :)
pi_151407008
Zolang je niet verminkt bent of genetische afwijkingen hebt is lelijkheid een manifestatie van luiheid.
  zondag 5 april 2015 @ 23:40:20 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151407102
@Ballet9: Wat zijn dan de domme keuzes die je maakt?
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 5 april 2015 @ 23:41:32 #23
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_151407125
Beginnen door het gedeelte "met al je tekortkomingen" uit de zin te halen. Negativiteit druipt er van af
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
  zondag 5 april 2015 @ 23:46:21 #24
236046 NotYou
tigerblood
pi_151407270
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 23:32 schreef Ballet9 het volgende:

[..]

Ik ben geen standaard schoonheid. ;) Je hebt gelijk dat smaken verschillen. Ik heb wel eens gehoord dat mensen mij oprecht heel mooi vinden, maar objectief gezien ben ik dat dus echt niet. Kan je dat geloven? :P
Is zoiets niet per definitie subjectief? ;)

quote:
De meeste jongens vinden mij niet mooi, dat weet ik.
Really, hoe?

quote:
Het gaat mij er verder ook niet meer om wat een ánder van mij vindt, maar het gaat mij erom wat ik ervan vind. En ik weet dat ik lelijk ben en dat maakt mij onzeker. En met alle gevolgen die erbij komen kijken is dat soms geen pretje.
Het dichtst in de buurt van "objectief lelijk zijn" (wat als je 't mij vraagt niet bestaat) komt imo alom lelijk gevonden worden en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het zo erg is.

quote:
Ik sport al! Ik zit op volleybal en ik doe aan hardlopen. Ik ben nog steeds niet blij met hoe ik eruitzie, maar een gezonde levensstijl vind ik belangrijk (en ik vind sporten leuk ;)). Maar ik begrijp jouw punt zeker! Scary_mary heeft gelijk dat ik hulp moet gaan zoeken! Ik heb een super leuke omgeving, mooie studie, de liefste vriendinnen, liefste ouders, ik kan de leukste dingen doen. En ik maak door mijn onzekerheid hele domme keuzes. Ik baal daarvan.. En dat allemaal om uiterlijk.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die van onzeker naar zelfverzekerd zijn gegaan. Ik kom er alleen niet uit.
Misschien iets in deze richting: http://psychcentral.com/d(...)c-disorder-symptoms/ ?
Je suis Charlie Sheen
pi_151407296
Op een dag gaat die knop gewoon om. Dan boeit het opeens niet meer en zie je elke dag meer dingen in de spiegel waar je wel trots op en blij mee bent. Dan kun je eerst jezelf geloven als je zegt dat je niet lelijk bent en daarna langzaam op sommige dagen ook als je zegt dat je mooi bent of kan zijn. Want mooi is niet objectief, wat je ook denkt of vindt.

Niet iedereen hoeft mij aardig te vinden en niet iedereen hoeft mij mooi te vinden. Van de mensen van wie het me wel wat uitmaakt, heb ik nog nooit klachten gekregen, dus ik ga er gewoon vanuit dat die me prima en mooi vinden zoals ik ben.

Ga naar een psycholoog. Ik denk oprecht dat je daar veel aan kunt hebben als je die eerlijk vertelt hoe je denkt en wat je voelt. Maar dan moet je wel open kaart spelen en niet net als hier steeds halve waarheden verkondigen. Eerst ben je heel zelfverzekerd, dan blijkt toch dat je enorm onzeker bent. Dat het om je uiterlijk gaat is ook niet direct duidelijk en daarna vermeld je nog vaag wat domme keuzes. Fuck die halve verhalen, gewoon de waarheid op tafel gooien zoals het is.
Your opinion of me is none of my business.
pi_151407628
quote:
Het gaat mij er verder ook niet meer om wat een ánder van mij vindt, maar het gaat mij erom wat ik ervan vind.
Als je dit zou menen zou je het niet zo aanhalen in het topic, laat staan dat je nagedacht hebt over dat alle jongens je zogenaamd lelijk vinden.

quote:
En ik weet dat ik lelijk ben en dat maakt mij onzeker. En met alle gevolgen die erbij komen kijken is dat soms geen pretje.
Gevolgen waar je grotendeels zelf voor zal kiezen, nog afgezien van de vraag wat uberhaupt de relevantie is als je daadwerkelijk lelijk zou zijn.

quote:
Ik ben nog steeds niet blij met hoe ik eruitzie
Nog steeds niet als in je hebt dingen geprobeerd om het wel te accepteren?

quote:
maar een gezonde levensstijl vind ik belangrijk (en ik vind sporten leuk ;)).
Terecht en goed voor jezelf zorgen is een teken dat je jezelf wel enigszins de moeite waard vindt.

quote:
Ik heb een super leuke omgeving, mooie studie, de liefste vriendinnen, liefste ouders, ik kan de leukste dingen doen.
Tijd om daar optimaal van te gaan genieten dus, je uiterlijk staat dit immers niet in de weg.

quote:
En ik maak door mijn onzekerheid hele domme keuzes. Ik baal daarvan.. En dat allemaal om uiterlijk.
Je gebruikt je uiterlijk dus als excuses om domme keuzes te maken.

quote:
Onderzoeken waarom je zoveel waarde hecht aan iets wat je niet zo kan veranderen, werken aan je eigenwaarde en aan wat je wel kan veranderen, leren focussen op de positieve dingen en hoe je jezelf wel beter kan laten voelen.
pi_151407691
Geloof me, ook mensen die er wél goed uitzien, kunnen moeite hebben zichzelf te accepteren zoals ze zijn. Ik ben zelf behoorlijk tevreden met hoe ik eruit zie, maar het leven is voor mij bij tijd en wijle net zo kut als dat van jou, neem dat maar van me aan. :P

Neemt niet weg dat een minder aantrekkelijk uiterlijk zo z'n moeilijkheden met zich meebrengt. Wat betreft zelfacceptatie: je schrijft dat je pas 21 bent. Geloof me, het wordt beter met de jaren! En dat belang van uiterlijke schoonheid wordt minder. We worden uiteindelijk allemaal lelijker, en de norm die zo torenhoog misschien is rond je twintiger jaren (iedereen op z'n uiterlijke hoogtepunt zo ongeveer; zeker onder vrouwen vaak), wordt lager. Uiteindelijk wordt wie je binnen bent veel belangrijker.

Trouwens, of je wel of niet aantrekkelijk wordt ervaren, is grotendeels afhankelijk van wat je uitstraalt. Heb je van binnen een goede, prettige, aan-trekkelijke energie, dan straal je dat ook uit naar buiten toe. Heb je een negatief zelfbeeld, straal je dat net zo hard uit, en dat stoot misschien meer af dan het aantrekt.

Waar meet je je trouwens mee als je zegt dat je 'objectief lelijk' bent?
pi_151408066
Nou als je representatief bent is je uitstraling veel belangrijker dan je daadwerkelijke uiterlijk. Misschien ben je onzeker doordat mensen zeggen dat je niet knap bent en daardoor word je weer onzeker, wat je uitstraling weer niet ten goede komt en zo ontstaat een self fullfilling prophecy effect. Deze cirkel kan je wel doorbreken op 1 plek; de gedachte dat je niet mooi bent. Als je merkt dat je zo denkt denk dan daarna eens dat je wel de moeite waard bent en tel je zegeningen. Als je dat oefent ga je er vanzelf in geloven. Vervolgens ga je het ook uitstralen.
pi_151408868
Wat ik om me heen zie ..is dat de vrouwen die ik zelf het lelijkste vind, de beste en standvastige relaties hebben.
En de knappe vrouwen steeds vastlopen in relaties. En ook bedonderd worden en overal intrappen. Dus het zegt wel iets over de mannen die je kiezen on je innerlijk, ipv de mannen die je kiezen omdat je zo knap bent.
En dan nog..jij vindt jezelf lelijk, er zijn zat mensen die jouw leuke kenmerken wel zien, die heeft iedereen.
pi_151408914
Leer heel erg goed beffen. De dames kruipen dan voor je. En smachten naar je.

M.a.w.: Zorg dat je ergens heel goed in bent, dan komt de zekerheid vanzelf.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_151409195
Je moet op een andere manier naar jezelf leren kijken. Iedereen heeft iets wat hem/haar aantrekkelijk en interessant maakt.

Misschien word jij afgewezen wanneer je meedoet aan een modellencontest. Maar ben jij dan minder waard? De juiste vorm neus, kin, oren, wenkbrauwen, etc. maakt iemand standaard en onopvallend. In bijvoorbeeld het artiestenvak - acteurs en muzikanten - springen degenen met een wat afwijkender uiterlijk eruit en ze worden meer geroemd om hun talenten dan degenen die het standaard mooie snoetje hebben.

Ik ben ook vaak onzeker over mijn uiterlijk geweest. Ik vind dat ik een te grote neus heb en een terugwijkende kin. De plastisch chirurg zal dat vast met mij eens zijn als hij me wilt perfectioneren. Los van dat hij daarmee verdient, is het ook zijn vak om op die manier naar mensen te kijken en alle onvoorkomendheden bij te schaven of weg te werken. Maar wil ik perfect zijn en daarmee ook mijn identiteit verliezen? Is die te grote neus en te kleine kin echt zo belangrijk? Ik krijg er nooit opmerkingen over. Sterker nog, ik krijg de laatste jaren juist opmerkingen dat ik er goed uitzie, omdat ik wat zelfverzekerder ben geworden en door veel sporten vet ben kwijtgeraakt en een mooier gevormd lichaam heb.

Of je een mooi of lelijk lijf hebt; daar heb je zelf in de meeste gevallen controle over. Met gezond eten en regelmatig aan lichaamsbeweging bereik je al heel veel. Hoe je jezelf kleedt en verzorgt bepaald ook voor een groot deel hoe andere mensen naar je kijken. Bij vrouwen kan make-up en een bepaald kapsel heel veel doen.

Maar wat iemand ook aantrekkelijk maakt, is of hij/zij zelfverzekerd is. Wanneer je dat bent, heb je namelijk veel minder schroom om jezelf te laten zien dan wanneer je verlegen bent. Andere mensen vinden het leuk wanneer jij jezelf laat zien zoals je bent. Als jij bijvoorbeeld van nature introvert bent, straal je bij een zelfverzekerde houding rust en stabiliteit uit. Wanneer je juist extravert bent, word je gewaardeerd om je energie, enthousiasme en ongeremdheid. Het is allemaal goed. Bij onzekerheid wordt introvert echter verlegenheid en extravert irritant: je stoot er dan juist mensen mee af.

Ga maar eens ontdekken wat er goed en mooi aan jezelf is en focus je niet alleen op de dingen die je niet bevallen. Gewoon tegen jezelf zeggen "ik ben goed zoals ik ben" - een advies wat je waarschijnlijk al zo vaak gehoord hebt - gaat je niet helpen, omdat het op niks is gebaseerd. Niemand is perfect en iedereen moet zijn leven lang min of meer aan zichzelf blijven werken. Maar wanneer je je alleen op de negatieve dingen blindstaart, word je ongelukkig, wat ook energie kost en je moe maakt, zodat het in je leven niet gaat zoals het zou moeten en voila de bevestiging van je tekortkomingen.
  maandag 6 april 2015 @ 10:49:06 #32
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_151412116
Iedereen heeft tekortkomingen. Al weten sommige mensen dit wat meer te verbloemen. Naar mijn idee is het belangrijkst hoe je hier mee omgaat. Denk je: "ja, zo ben ik nu eenmaal" of probeer je de scherpe kantjes van je zwakke kanten af te halen? Dan heb ik het over karakter he, niet het uiterlijk.
Ik probeer dat laatste. Door je tekortkomingen als een soort les te zien, kun je ze misschien makkelijker accepteren?

Bovendien... je tekortkomingen worden door anderen soms als kracht beschouwd. Ik vind mezelf bijvoorbeeld wel erg 'rustig'. Van andere mensen hoor ik dat ze ontspannen worden door deze houding.

[ Bericht 4% gewijzigd door pietkanarie op 06-04-2015 12:17:21 ]
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_151413297
Het klinkt misschien gek wat ik nu zeg, maar gun jezelf het recht om ontevreden over jezelf te zijn.

Het hebben van onzekerheden is tegenwoordig taboe. "Je MOET tevreden over jezelf zijn! Je MOET jezelf accepteren zoals je bent!" Op die manier wordt het geforceerd en dat is ongezond. En mensen die zoiets roepen, zijn hypocriet, want iedereen is namelijk in een bepaalde mate onzeker over zichzelf. Dat hoort bij het mens-zijn. Mensen zijn sociale wezens en spiegelen zichzelf aan anderen.

Wanneer je van jezelf erkent dat jij - net als ieder ander mens - onzekerheden hebt, haal je de druk eraf. Dán wordt je jezelf, want je hoeft niet meer voor jezelf te ontkennen dat je over sommige dingen niet over jezelf tevreden bent.

Dan kan jij gaan nadenken waar jij precies onzeker over bent, durf jij er met anderen over te praten en kan je dingen in de juiste proporties gaan zien. Klopt het namelijk wel dat jij zo lelijk bent als jij denkt dat je bent? Of is jouw beleving over jezelf wat te kritisch? En ook dat is gewoon normaal, want iedereen is over zichzelf veel kritischer dan over anderen.

En dan komt de volgende stap: in hoeverre kan jij er wat aan doen? Plastische chirurg? Als jij daar echt helemaal achter staat, ga dan naar een kliniek om te bespreken in hoeverre jij door middel van chirurgie meer tevreden over jezelf kan worden. Maar weet wel dat het erg duur is, dat de operaties fysiek nogal ingrijpend zijn (je hebt ongeveer een jaar nodig om van een simpele neuscorrectie te herstellen) en dat je met plastische chirurgie niet altijd het gewenste resultaat behaalt. En hoeveel profijt heb je van zo'n operatie? Krijg je meer aanspraak en willen meer mensen met je naar bed? Dat is natuurlijk wel leuk, maar hetzelfde effect krijg je misschien ook als je naar de sportschool gaat of iets anders gaat doen waardoor je lekkerder in je vel gaat zitten.
  maandag 6 april 2015 @ 13:04:08 #34
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_151414913
Niemand is perfect.
Graag op anoniem
  maandag 6 april 2015 @ 13:26:52 #35
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_151415476
Des te meer je jezelf dwingt mooi te vinden, des te meer je jezelf frustreert dat het niet lukt. Iedereen heeft tekortkomingen en ja, sommige daarvan zijn ingrijpender op je leven dan anderen.

De truc is om je ego niet te veel af te laten hangen van een bepaald ding. Je bent meer dan alleen je uiterlijk en hoewel je misschien inderdaad minder knap bent dan sommige mensen, is dit lang niet alles wat jou maakt wie je bent. Profileer je op andere gebieden, steek daar tijd en energie in. Bekijk vooral ook de andere dingen die jou maken wie je bent. De karaktertrekken die mensen in je waarderen, je aanleg/talent voor dingen, je succesjes in het leven.

Ook al is het verdomde vervelend, aan het einde van de rit kun je in mijn ogen beter een minder uiterlijk hebben en meer levenswijsheid, persoonlijkheid en voldoening, dan dat je tot je 50e afhankelijk bent van je uiterlijk en er daarna achterkomt dat je de rest vrij weinig hebt ontwikkeld. ;)
Ignorance is bliss
  maandag 6 april 2015 @ 13:38:20 #36
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_151415768
Na een bepaalde leeftijd wordt 90% van de mensen lelijk :P dan worden ze dik, of verlept, of hangtieten of een kort pittig kapsel of levervlekken of prostaatproblemen of een combinatie hiervan. Er is zoveel waar je onzeker van kan worden

Persoonlijkheid/karakter is veel belangrijker.
pi_151415881
Er zijn vast nog wel lelijker mensen dan jou,

Zie het zo: Jij bent misschien best lelijk, dan is die ander misschien wel erg lelijk. Dan heb je het slecht maar nog niet zo slecht als die andere persoon
  maandag 6 april 2015 @ 16:36:42 #38
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_151421011
Zaken die je niet kan veranderen moet je accepteren en zaken die je niet kan accepteren moet je veranderen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 6 april 2015 @ 18:59:49 #39
442977 _xladymillion
Live, Laugh, Love.
pi_151425705
Indd zelfacceptatie. Je bent wie je bent en daar moet je blij mee zijn. Ik kan je enigszins wel begrijpen ook al ben ik niet onzeker over mezelf maar over de dingen die ik doe. Het lijkt me inderdaad verstandig dat je professionele hulp gaat zoeken daar zijn ze voor en meid het gaat goedkomen je bent nog erg jong!
pi_151433053
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 16:36 schreef fathank het volgende:
Zaken die je niet kan veranderen moet je accepteren en zaken die je niet kan accepteren moet je veranderen.
Nice!

Ik vond mezelf vroeger ook lelijk maar dat ben ik helemaal niet. En anderen vinden misschien van wel. Ik heb een lelijke neus waar ik mij vroeger echt voor schaamde maar nu allang niet meer. Ik maak er grappen over want opereren zou ik ook nooit doen. Die neus heb ik gewoon, jammer dan.

En weetje, ruige mensen of stoere mensen zijn bijvoorbeeld ook weleens echt lelijk maar dat valt niet op door hun bijzondere uiterlijk.
Als je er saai of standaard of sullig uitziet, vind ik iemand onaantrekkelijker dan iemand met een creatief, ruig, stoere verschijning.
It's about attitude.
Kijk maar naar bepaalde beroemde mensen. Die kunnen heel aantrekkelijk zijn maar zijn eigenlijk ook grafelijk.
Charisma! (even afgezien wel geld of status).

Als je niet knap bent ('standaard knap zogezegd), moet je gewoon cool worden. 8-)
pi_151433255
Ik heb vanuit school geleerd dat minpunten verbeterd kunnen worden. Dat je valkuilen in de gaten kunt hebben en vervolgens enigszins kunt veranderen. Patronen heb ik wel al door bij mezelf en ben daar vrij bewust mee bezig. Schrijf die dingen ook op en zo leer ik er meer over. Natuurlijk word je nooit perfect. Maar inmiddels heb ik wel geleerd dat je beter kunt worden, en onder andere door de juiste mensen in je omgeving. En door feedback te vragen en dingen te analyseren kun je een hoop over je blinde plekken leren.

Kortom, accepteren wellicht niet volledig. Maar er wat aan doen als je het niet accepteert.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_151439064
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 21:45 schreef Ballet9 het volgende:
Ik ben niet te dik, ik heb geen acne en ik draag geen bril. Ik ben niet mooi. Mijn hoofd is niet mooi. Wat ik precies niet mooi vind is eigenlijk mijn hele gezicht. Het klopt niet. Maar daar kan ik vrij weinig aan doen, behalve het accentueren met make-up. Of ik moet ervoor kiezen om mijn hoofd te laten verbouwen bij een plastische chirurg en dat is extreem. ;) Ik ben objectief gezien lelijk. Zulke mensen bestaan. ;) En dat maakt mij onzeker, maar qua uiterlijk valt er niet veel te veranderen. Ik doe al genoeg om er leuk uit te zien, maar ik ben geen mooie meid. En dat is wat mij erg onzeker maakt. Gek toch?

Het gaat er ook niet om dat ik mijn uiterlijk moet veranderen, want ik doe al genoeg om er leuk uit te zien. Het gaat erom dat ik mijn denkwijze wil veranderen en dat ik graag wil leven zonder angst en onzekerheid. Maar ik weet maar niet hoe ik gelukkig kan zijn met mezelf en tevreden met hoe ik eruitzie.
Je kan jezelf van buiten mooi voelen als je het ook van binnen voelt. Geloof me ik weet je hoe je je voelt, maar je moet niet denken dat het in een twee werkt. Het kan een tijdje duren. Heeft bij mij echt 5 maanden geduurd. Ik wil je vertellen dat je alleen dit moet doen als je het zelf wil en NIET voor een ander. Dat heb ik ook gedaan met mijn operaties.
pi_151439452
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 16:36 schreef fathank het volgende:
Bullshit. Anders was de mensheid nooit zo ver gekomen.

Over een tijdje kan de plastische chirurgie veel meer. Niet opgeven in ieder geval.

Zelfacceptatie kan helpen, maar een mooier hoofd helpt vele malen beter en kan je ook een beter mens maken.
  dinsdag 7 april 2015 @ 09:23:56 #44
416020 K44S
The bearded man
pi_151441576
quote:

[..]

Ik ben geen standaard schoonheid. ;) Je hebt gelijk dat smaken verschillen. Ik heb wel eens gehoord dat mensen mij oprecht heel mooi vinden, maar objectief gezien ben ik dat dus echt niet. Kan je dat geloven? :P De meeste jongens vinden mij niet mooi, dat weet ik. Het gaat mij er verder ook niet meer om wat een ánder van mij vindt, maar het gaat mij erom wat ik ervan vind. En ik weet dat ik lelijk ben en dat maakt mij onzeker. En met alle gevolgen die erbij komen kijken is dat soms geen pretje.

Je kan zo veel sporten als je wil(goed bezig).

maar als je daarna aan de pizza gaat... schiet het niet op.

Ik heb er zelf kennis van wat bijv. Puisten betreft.

Als ik 3 glazen cola drink vandaag. Heb ik morgen weer van die kraters op m'n porem.

Dus... sporten doe je al goed, maar je moet wel je voedsel er bij aanpassen(deze opmerking was algemeen bedoeld, tenslotte ken ik je eet patroon niet).

Daarbij mag je natuurlijk af en toe zondigen.

En zoals andere al zeggen: wees blij met wie je bent..
heb je een opleiding of werk wat je bevalt en dus vrijwel elke dag met een irritante glimlach op je porem staat te werken? Dan ben je goed bezig.

Ga je elke dag met een strondmotivatie? Verander er wat aan.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_151443206
Ht word hier boven al getypt, ik weet niet hoe oud je bent je kunt verlegen blijven en op sommige plekken blijft je onzekerheid. Maar het zal echt minder worden en met de jaren leer je je zelf wel respecteren.
Je weet je mindere kanten, geef jezelf complimenten als je eens een andere gedachte over je zelf hebt. Dat heb ik toch goed opgelost zeg ! Breek dat negatieve.

Ik heb het opgelost met ik ben niet zielig, ik weiger nog langer in een hoekje te gaan zitten huilen, ik ben zo als ik ben en als iemand daar een probleem mee heeft, heeft die pech !

Daarbij leuke kleren aan trekken, gaan sporten en heb een leuk permanentje genomen. Nu krijg ik overal complimenten met wat voor mooie krullen in wel niet heb. Complimenten geef je je eerst zelf en als je goed genoeg in je vel zit straal je dit ook uit en gedragen mensen ook anders na je. Het heeft mij 28 jaar gekost en lange relatie maar ik kies voor mijzelf en die stap zul je zelf ooit ook eens nemen. Wanneer dat moet je zelf ontdekken en je er naar toe zetten ;)
  dinsdag 7 april 2015 @ 11:13:44 #46
157922 fathank
pi_151443694
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 01:38 schreef Deckard het volgende:

[..]

Bullshit. Anders was de mensheid nooit zo ver gekomen.

Over een tijdje kan de plastische chirurgie veel meer. Niet opgeven in ieder geval.

Zelfacceptatie kan helpen, maar een mooier hoofd helpt vele malen beter en kan je ook een beter mens maken.
Jij moet een troll zijn :')
pi_151444010
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:13 schreef fathank het volgende:

[..]

Jij moet een troll zijn :')
Omdat het politiek incorrect is?
  dinsdag 7 april 2015 @ 11:28:41 #48
157922 fathank
pi_151444034
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:27 schreef Deckard het volgende:

[..]

Omdat het politiek incorrect is?
Nee omdat een nieuw gezicht je fucked up psyche niet gaat veranderen.

Het is niet zo wanneer je je nieuwe neus hebt ineens al je problemen met jezelf als sneeuw voor de zon verdwijnen.
pi_151444602
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:28 schreef fathank het volgende:

[..]

Het is niet zo wanneer je je nieuwe neus hebt ineens al je problemen met jezelf als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Precies, kijk maar naar Michael Jackson :P
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:00:59 #50
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_151444726
Relativeren en meer lak krijgen aan zaken die je toch niet kunt beïnvloeden. En je gewoon neerleggen bij de mindere aspecten die je niet kunt veranderen, positieve punten benadrukken en je niet te druk maken om hetgeen anderen vinden.
pi_151444803
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:00 schreef Lastpost het volgende:
Relativeren en meer lak krijgen aan zaken die je toch niet kunt beïnvloeden. En je gewoon neerleggen bij de mindere aspecten die je niet kunt veranderen, positieve punten benadrukken en je niet te druk maken om hetgeen anderen vinden.
Dit is alvast een goed begin idd
pi_151447553
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:28 schreef fathank het volgende:

[..]

Eigenlijk ben ik er van overtuigd dat dat dus wel het geval is voor het overgrote deel. Het gaat hier niet om meisjes die eetproblemen hebben of van zichzelf al een goed figuur hebben of er goed uit zien.

Het gaat om mensen die elke dag geconfronteerd worden met hun beeld die niet overeen met de werkelijkheid hoe ze er uit zien. Als dat is opgelost, is het probleem er ook niet meer.

Verder vind ik het nogal gevaarlijk om je tekortkomingen te accepteren. Of je doet je best niet, of je hebt nog niet eens geprobeert.
pi_151447913
Het ligt eraan wat je stoort in je uiterlijk als je plastische chirurgie overweegt.
Een lelijke neus hebben en er een mooie van maken kan je zeker wel helpen.
Je moet niet naar voorbeelden kijken zoals Michael Jackson.
pi_151448046
Tekortkomingen kan je best accepteren zolang je maar genoeg hebt om het te compenseren en waarmee je het compenseert genoeg waardeert om vanuit een emotioneel idee te kunnen stellen dat je goed genoeg bent.
Fylax is op televisie geweest
pi_151451434
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 22:09 schreef Ballet9 het volgende:
Ik verwacht niet dat iemand iets voor mij doet. Ik ben benieuwd naar hoe andere mensen blij met zichzelf kunnen zijn en belangrijker: of er misschien mensen hetzelfde pad hebben gelopen en van onzeker naar zelfverzekerd zijn gegaan. En hoe los je zulke erge onzekerheid op?
Je bent perfectionistisch ingesteld?

Tevens kan je eigen smaak in de loop ter tijden ook veranderen.
pi_151451673
Al je idealen loslaten, hoe moeilijk dat ook is.
pi_151454878
Ik ben niet verlegen, ik eet niet ongezond, ik sport, ik heb geen puisten en ik heb een heel leuk leven met een leuke studie, bijbaan, vrienden en familie.

Het probleem is dat ik lelijk b-e-n (sommige mensen zijn dat echt :') ))'en dat het mij onzeker maakt waardoor ik soms foute keuzes maak (dus zaken uit de weg ga), maar ik doe al genoeg aan mijn uiterlijk en dat zorgt ervoor dat ik er goed uitzie. Er goed uitzie als in: leuke kleding, leuk kapsel, goede make-up.

En ik wil dus graag accepteren dát ik er nou eenmaal wat minder mooi uitzie qua hoofd. Misschien heb ik deze denkwijze omdat al mijn vriendinnen mooi zijn, sommige modellenwerk doen, mijn zusje bloedmooi is en dat 39100x te horen krijgt terwijl het bij mij anders ligt. Ik weet het niet, maar ik wil graag leven zonder onzekerheid. Zonder steeds te denken aan het feit dat ik er niet heel mooi ben.

Anyway: ik zoek het zelf wel uit, ik ga naar een psycholoog om te ontdekken hoe ik wel gelukkig kan worden met mezelf. En mezelf kan accepteren, want uiterlijk is niet alles. En nee, ik ga geen plastische chirurgie doen, wat een tip :')
pi_151455370
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:54 schreef Ballet9 het volgende:
En nee, ik ga geen plastische chirurgie doen, wat een tip :')
Dan moet je ook niet zeuren dat je lelijk bent, dat doe je dan zelf.
pi_151456565
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 18:09 schreef Deckard het volgende:

[..]

Dan moet je ook niet zeuren dat je lelijk bent, dat doe je dan zelf.
Hahaha pleur op aub
pi_151456617
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 18:43 schreef Ballet9 het volgende:

[..]

Hahaha pleur op aub
Waarom zou je het accepteren? Wat als plastische chirurgie wel een uitkomst was? Er zijn echt wel mensen op vooruit gegaan?
pi_151456700
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 18:45 schreef Deckard het volgende:

[..]

Waarom zou je het accepteren? Wat als plastische chirurgie wel een uitkomst was? Er zijn echt wel mensen op vooruit gegaan?
Omdat ik mijn hoofd niet ga laten verbouwen om er maar mooier uit te zien. Ik wil liever blij zijn met hoe ik eruitzie zoals ik ben. Het kan dat er mensen op vooruit zijn gegaan, maar ik wil blij zijn met mezelf om wie ik ben.
pi_151456778
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 18:47 schreef Ballet9 het volgende:

[..]

Omdat ik mijn hoofd niet ga laten verbouwen om er maar mooier uit te zien. Ik wil liever blij zijn met hoe ik eruitzie zoals ik ben. Het kan dat er mensen op vooruit zijn gegaan, maar ik wil blij zijn met mezelf om wie ik ben.
Je hebt in het verleden toch ook je gedrag bijgesteld om een beter mens te worden? Toen heb je toch ook niet die redenatie gebruikt voor je innerlijk?
pi_151456828
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 18:50 schreef Deckard het volgende:

[..]

Je hebt in het verleden toch ook je gedrag bijgesteld om een beter mens te worden? Toen heb je toch ook niet die redenatie gebruikt voor je innerlijk?
Wat
pi_151456856
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 18:52 schreef Ballet9 het volgende:

[..]

Wat
Niet?
pi_151457056
Als je denkt dat al je negatieve gedragingen alleen terug te voeren zijn op je uiterlijk, is dat wel simplistisch gedacht.
Daarnaast proberen mensen te begrijpen wat jou lelijk maakt, maar typ je alleen dingen die hun onbegrip bevestigen. Is dat omdat je je schaamt, of is het toch meer om complimentjes te vissen, iets waar mensen vaak een hekel aan hebben? Je focust nogal op een dimensie van jezelf lijkt het, je uiterlijk, wellicht door je omgeving. Dat steeds in negatieve zin benoemen maakt je geen leuker mens. Niemand houdt van een zeur.

Een reflectiecursus of cognitieve gedragstherapie kan wellicht geen kwaad. Maar dat geldt voor de meeste mensen. :P
pi_151457374
Als het gaat om zelfvertrouwen en zelfverzekerd zijn: Fake it untill you make it.
Loop rechtop, lach naar mensen, kijk ze in de ogen. Als je lang genoeg doet alsof je zelfverzekerd bent, word je het ook. Wees daarnaast niet bang voor wat mensen van je vinden; het is namelijk niet belangrijk. Vinden ze je leuk / mooi / knap / aardig? Mooi! Zo niet? Jammer voor hun, heb jij geen boodschap aan.

Hou ook op met tegen jezelf te zeggen dat je lelijk bent. Mooi en lelijk zijn subjectief. Er zit geen absolute waarheid in.

Tot slot: Verander zaken waar je invloed op hebt. Daarentegen heeft het geen nut om tijd en energie te stoppen in zaken waar je geen invloed op hebt, het is zonde van je tijd en energie.
pi_151457679
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 18:58 schreef MevrouwPuff het volgende:
Als je denkt dat al je negatieve gedragingen alleen terug te voeren zijn op je uiterlijk, is dat wel simplistisch gedacht.
Daarnaast proberen mensen te begrijpen wat jou lelijk maakt, maar typ je alleen dingen die hun onbegrip bevestigen. Is dat omdat je je schaamt, of is het toch meer om complimentjes te vissen, iets waar mensen vaak een hekel aan hebben? Je focust nogal op een dimensie van jezelf lijkt het, je uiterlijk, wellicht door je omgeving. Dat steeds in negatieve zin benoemen maakt je geen leuker mens. Niemand houdt van een zeur.

Een reflectiecursus of cognitieve gedragstherapie kan wellicht geen kwaad. Maar dat geldt voor de meeste mensen. :P
Ik zeg niet dat het gaat om al mijn negatieve gedrag. Ik zeg ook niet dat het komt door mijn uiterlijk. Ik zeg dat het komt door mijn onzekerheid dat ik soms verkeerde keuzes maak. Keuzes als in: bepaalde dingen in het leven uit de weg gaan. Waarom wil je begrijpen dat ik lelijk ben? Ik ben gewoon lelijk, ik vind het eerder raar dat mensen de drang hebben om te zeggen dat het misschien niet zo is. Het is gewoon zo. :') Ga ik verder ook niet meer op in, vind het wel prima zo. Mooi dat jullie niet houden van een zeur, ik typ hier ook niet voor de gezelligheid en in mijn omgeving heb ik het heel erg gezellig met iedereen. :P

Ja idd, ik zie wel wat mij wordt aangeraden als ik zo hulp ga zoeken!
pi_151457808
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:05 schreef CyberTijn het volgende:
Als het gaat om zelfvertrouwen en zelfverzekerd zijn: Fake it untill you make it.
Loop rechtop, lach naar mensen, kijk ze in de ogen. Als je lang genoeg doet alsof je zelfverzekerd bent, word je het ook. Wees daarnaast niet bang voor wat mensen van je vinden; het is namelijk niet belangrijk. Vinden ze je leuk / mooi / knap / aardig? Mooi! Zo niet? Jammer voor hun, heb jij geen boodschap aan.

Hou ook op met tegen jezelf te zeggen dat je lelijk bent. Mooi en lelijk zijn subjectief. Er zit geen absolute waarheid in.

Tot slot: Verander zaken waar je invloed op hebt. Daarentegen heeft het geen nut om tijd en energie te stoppen in zaken waar je geen invloed op hebt, het is zonde van je tijd en energie.
Ik loop rechtop en ik lach naar en met mensen, maar dat is toch heel normaal om te doen? :@ Gaat mij automatisch zo af.

En verder heb je gelijk.
pi_151458761
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:12 schreef Ballet9 het volgende:
Ik zeg dat het komt door mijn onzekerheid dat ik soms verkeerde keuzes maak. Keuzes als in: bepaalde dingen in het leven uit de weg gaan.
Waarom wil je dan niet accepteren dat je verkeerde keuzes maakt? Waarom accepteer je je onzekerheid niet?
Kennelijk ben je wel bereid je lelijkheid te accepteren maar niet dat :s
pi_151460265
quote:

[..]

Ik ben ook een tijd onzeker geweest maar ik kwam er snel achter dat andere mensen zich gewoon niet interesseren in de dingen waar jij je onzeker over voelt. Jij voelt jezelf lelijk en je bent misschien bang dat iemand je gaat aanspreken en je vertelt dat je de lelijkste van allemaal bent. Maar dit gebeurt nooit, niemand wil de tijd en moeite erin steken om even iemand volledig in de grond te trappen.

Dus op een gegeven moment dacht ik, fuck it, ik ga lekker leven zoals ik dat wil en als iemand daar problemen mee heeft ^O^ ga mij daar geen zorgen meer over maken. Dan ligt het probleem bij hun niet bij mij. Ik ben niet diegene die naar mijn hoofd moet kijken, of die problemen met mij heeft.

Daarom een tip van mij, i.p.v. elke keer voor de spiegel staan en alle kleine minpuntjes op je gezicht te bekijken. Je spiegel weg doen!

Je kunt niet meer naar je gezicht kijken en in plaats daarvan ga je kijken naar de reacties van andere mensen op jou. Reageren ze aardig of slecht? Hoe voel jij je bij de reacties?
pi_151460510
"Ik ben zo lelijk en daardoor zo onzeker en het beheerst mijn leven boehoe"
'Als het je leven beheerst kun je misschien wat laten doen met plastische chirurgie'
"Hahahaha ik ga mn gezicht echt niet laten verbouwen ik ben liever blij met hoe ik ben :')"
*is vervolgens niet blij en opent topic over hoe levensbeheersend de onzekerheid is*

Ik zeg absoluut niet dat plastische chirurgie de oplossing is (I doubt it). Maar ehh dit klopt ook niet echt he?

Volgens mij ben je gewoon in de basis een onzeker persoon en gebruik je je "lelijkheid" als smoesje/zondebok daarvoor. Ik heb niet eens het hele topic gelezen maar ik heb nog nooit zoveel 'lelijk' gelezen in een paar minuten tijd. Ik zie vooral zelfmedelijden. Daarnaast zijn er genoeg mensen die lelijk zijn of zelfs vervormde gezichten/lichamen hebben maar die tegelijkertijd super mooi zijn en dat gewoon keihard uitstralen. Ik ben ook weleens onzeker en weet daarom dat het moeilijk is om dat in te zien, maar het is echt zo.

Oh en:
quote:
Het gaat mij er verder ook niet meer om wat een ánder van mij vindt, maar het gaat mij erom wat ik ervan vind. En ik weet dat ik lelijk ben en dat maakt mij onzeker
Het interesseert je niet wat anderen van jou vinden, het gaat om wat je van jezelf vindt. Je vindt jezelf lelijk en dat maakt je onzeker. Waarom? Omdat je bang bent wat anderen daarvan vinden en/of omdat je je met anderen vergelijkt. M.a.w. het gaat wel om wat de buitenwereld vindt, je wilt het alleen niet toegeven. Niemand wordt onzeker geboren, baby's zijn ook niet onzeker. Onzekerheid komt pas vanaf het moment dat je kunt relativeren en je jezelf kunt vergelijken met anderen, en je dan ineens ziet dat je anders dan gemiddeld bent. Dat is het punt dat je onzeker wordt.
pi_151460565
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:12 schreef Ballet9 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het gaat om al mijn negatieve gedrag. Ik zeg ook niet dat het komt door mijn uiterlijk. Ik zeg dat het komt door mijn onzekerheid dat ik soms verkeerde keuzes maak. Keuzes als in: bepaalde dingen in het leven uit de weg gaan. Waarom wil je begrijpen dat ik lelijk ben? Ik ben gewoon lelijk, ik vind het eerder raar dat mensen de drang hebben om te zeggen dat het misschien niet zo is. Het is gewoon zo. :') Ga ik verder ook niet meer op in, vind het wel prima zo. Mooi dat jullie niet houden van een zeur, ik typ hier ook niet voor de gezelligheid en in mijn omgeving heb ik het heel erg gezellig met iedereen. :P

Ja idd, ik zie wel wat mij wordt aangeraden als ik zo hulp ga zoeken!
Over die verkeerde keuzes heb je hier helemaal niets geschreven. Terwijl dat juist iets is waar je wel wat mee kunt. Waarom maak je de verkeerde keuzes? Kan je het ook anders doen? Wat maakt dat je dat niet doet, etc
pi_151460955
quote:

je hebt toch 2 benen?
een vrouw zijn is fucking easy...
pi_151461547
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 20:17 schreef hoechst het volgende:

[..]

je hebt toch 2 benen?
Ongesteldheid en de bijkomende labiliteit? :P
pi_151461628
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2015 20:28 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ongesteldheid en de bijkomende labiliteit? :P
Ja, de man moet daar mee om gaan. De vrouw hoeft het alleen te ondergaan.
pi_151464225
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 20:17 schreef hoechst het volgende:

[..]

je hebt toch 2 benen?
Sommige mannen prikken daar wel doorheen :)
pi_151465878
quote:

En ik wil dus graag accepteren dát ik er nou eenmaal wat minder mooi uitzie qua hoofd. Misschien heb ik deze denkwijze omdat al mijn vriendinnen mooi zijn, sommige modellenwerk doen, mijn zusje bloedmooi is en dat 39100x te horen krijgt terwijl het bij mij anders ligt. Ik weet het niet, maar ik wil graag leven zonder onzekerheid. Zonder steeds te denken aan het feit dat ik er niet heel mooi ben.
Meestal zoeken vrienden elkaar (onbewust) uit op ongeveer hetzelfde uiterlijke niveau van aantrekkelijkheid. Het komt niet heel vaak voor dat binnen een knappe vriendengroep er een zeer lelijk iemand tussenzit, die heel erg afwijkt op niveau van aantrekkelijkheid. Het zal dus best wel meevallen.

Op een of andere manier krijg ik een beetje de indruk dat je het graag zo wilt zien. Misschien vanuit een soort zelfhaatdrang of zo. Of een soort 'gekrenkt narcisme'.
pi_151478325
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 21:51 schreef Duikbril112 het volgende:

[..]

Meestal zoeken vrienden elkaar (onbewust) uit op ongeveer hetzelfde uiterlijke niveau van aantrekkelijkheid. Het komt niet heel vaak voor dat binnen een knappe vriendengroep er een zeer lelijk iemand tussenzit, die heel erg afwijkt op niveau van aantrekkelijkheid. Het zal dus best wel meevallen.

Op een of andere manier krijg ik een beetje de indruk dat je het graag zo wilt zien. Misschien vanuit een soort zelfhaatdrang of zo. Of een soort 'gekrenkt narcisme'.
Gekrenkt narcisme als ik zeg dat ik geen mooie meid ben. Ah, klinkt logisch, ik snap het :). Liep jij hier een paar pagina's terug niet te verkondigen hoe knap je was maar dat het heus niet zaligmakend is? Terwijl ik al nergens zeg dat het zaligmakend is om knap te zijn en dat het sowieso helemaal niet relevant is hoe iemand anders eruitziet.

Ik wil blij en gelukkig zijn met mezelf. En niet onzeker waardoor ik niet altijd goed in mijn vel zit. Dat is waarom ik een topic open. Niets anders.
  woensdag 8 april 2015 @ 11:45:21 #79
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151478484
Je grijpt je uiterlijk aan als reden dat je slecht in je vel zit en je terugtrekt. Terwijl het probleem in je hoofd zit. Je wilt wel dingen, maar je durft niet. Je bent bang om te falen en bang voor afwijzing. Waarschijnlijk terecht, want iedereen faalt wel eens en iedereen wordt wel eens afgewezen. Het wordt pas echt een probleem als je die angst je leven echt laat beheersen, want dan mis je ook de leuke dingen.

Enige oplossing is toch die uitdagingen aan te gaan. Valt het tegen, dan moet je met de teleurstelling dealen. Gaat het goed, dan krijg je daar een kick van en de bevestiging dat je in je leven een beetje lef moet hebben en dan wordt het een stuk leuker.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 8 april 2015 @ 12:58:18 #80
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_151480506
quote:
Ik ben niet verlegen, ik eet niet ongezond, ik sport, ik heb geen puisten en ik heb een heel leuk leven met een leuke studie, bijbaan, vrienden en familie.
Ik ben zelf ook niet moeders mooiste, maar ik heb wel een alcoholverslaving sinds een aantal jaren en zit met erge angststoornissen waardoor ik niet alleen de deur uitga. Ik ben enorm socially awkward en ben vrijwel niet/zeer slecht in staat vriendschappen te sluiten/contacten te behouden. Toen ik nog bij m'n moeder woonde heb ik een ('vrijwilligers')baantje gehad maar dat was echt een ramp (de collega's niet hoor die waren aardig maar het werk zelf zeg maar).

Wat bij mij heeft geholpen om me minder slecht te voelen is prozac. Op een gegeven moment dacht ik wel zonder te kunnen maar dat bleek dus niet het geval. Misschien dat dat bij jou ook helpt om je minder slecht te voelen over jezelf? Nu wil ik je niet aan de pillen brengen, je moet wel eerst met een psychiater/arts bespreken of het wel zou kunnen helpen.
pi_151481857
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 12:58 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik ben zelf ook niet moeders mooiste, maar ik heb wel een alcoholverslaving sinds een aantal jaren en zit met erge angststoornissen waardoor ik niet alleen de deur uitga. Ik ben enorm socially awkward en ben vrijwel niet/zeer slecht in staat vriendschappen te sluiten/contacten te behouden. Toen ik nog bij m'n moeder woonde heb ik een ('vrijwilligers')baantje gehad maar dat was echt een ramp (de collega's niet hoor die waren aardig maar het werk zelf zeg maar).
#relevant

quote:
Wat bij mij heeft geholpen om me minder slecht te voelen is prozac. Op een gegeven moment dacht ik wel zonder te kunnen maar dat bleek dus niet het geval. Misschien dat dat bij jou ook helpt om je minder slecht te voelen over jezelf? Nu wil ik je niet aan de pillen brengen, je moet wel eerst met een psychiater/arts bespreken of het wel zou kunnen helpen.
Je wil haar niet aan eventueel onrelevante pillen helpen nee, gewoon even projecteren. Dit werkt vast beter dan eerst gewoon eens met een professional bespreken wat de oorzaken zijn van je issues en hoe je die aan dient te pakken voor je gelijk om anti-depressiva vraagt niet waar...
  woensdag 8 april 2015 @ 16:02:13 #82
236046 NotYou
tigerblood
pi_151485799
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 13:44 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

#relevant

[..]

Je wil haar niet aan eventueel onrelevante pillen helpen nee, gewoon even projecteren. Dit werkt vast beter dan eerst gewoon eens met een professional bespreken wat de oorzaken zijn van je issues en hoe je die aan dient te pakken voor je gelijk om anti-depressiva vraagt niet waar...
#IsDitTwitter #BenIkNuTrending?
Je suis Charlie Sheen
pi_151485996
niet
pi_151486181
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2015 11:45 schreef Lienekien het volgende:
Je grijpt je uiterlijk aan als reden dat je slecht in je vel zit en je terugtrekt. Terwijl het probleem in je hoofd zit. Je wilt wel dingen, maar je durft niet. Je bent bang om te falen en bang voor afwijzing. Waarschijnlijk terecht, want iedereen faalt wel eens en iedereen wordt wel eens afgewezen. Het wordt pas echt een probleem als je die angst je leven echt laat beheersen, want dan mis je ook de leuke dingen.

Enige oplossing is toch die uitdagingen aan te gaan. Valt het tegen, dan moet je met de teleurstelling dealen. Gaat het goed, dan krijg je daar een kick van en de bevestiging dat je in je leven een beetje lef moet hebben en dan wordt het een stuk leuker.
Ikzelf zeg altijd "Soms moet je gewoon door de gehaktmolen" om vervolgens te kijken waar het schip strandt, een beetje lef hebben kan geen kwaad ;)
pi_151487295
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 12:58 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Volgens mij hebben we de reden te pakken waarom je niet geholpen kon worden door de gynaecoloog.

Excuses TS, voor de offtopic.
pi_151599364
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 22:09 schreef Ballet9 het volgende:
Helaas denk ik dat het wel altijd een beetje een worsteling zal blijven. Je verhaal klinkt bekend. Ik heb er in de loop der jaren steeds een stukje beter mee om leren gaan, maar het blijft een gevoelig punt. Net als jij probeer ik de nadruk te leggen op mijn sterke eigenschappen en kwaliteiten, maar ik heb nog geregeld dat ik zou willen dat ik me niet altijd zo bewust ben van mijn uiterlijk. Het is, inderdaad, een rem die maakt dat ik niet zo onbevangen en zelfverzekerd tegenover dingen sta als ik zou willen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2015 01:54:11 ]
pi_151599395
-edit- verkeerd geklikt

[ Bericht 57% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2015 01:54:28 ]
pi_151599664
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 01:50 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Helaas denk ik dat het wel altijd een beetje een worsteling zal blijven. Je verhaal klinkt bekend. Ik heb er in de loop der jaren steeds een stukje beter mee om leren gaan, maar het blijft een gevoelig punt. Net als jij probeer ik de nadruk te leggen op mijn sterke eigenschappen en kwaliteiten, maar ik heb nog geregeld dat ik zou willen dat ik me niet altijd zo bewust ben van mijn uiterlijk. Het is, inderdaad, een rem die maakt dat ik niet zo onbevangen en zelfverzekerd tegenover dingen sta als ik zou willen.
Ik hoop het echt niet. Ik vind het fijner om mezelf helemaal vrij te voelen. En je beschrijft het mooi: het is een rem die ervoor zorgt dat je niet onbevangen en zelfverzekerd tegenover dingen staat, terwijl je dat juist graag wil.

Ik ben de laatste tijd ook heel erg bezig met hoe ik er nou echt uitzie. Ik weet het gewoon niet. Als ik mezelf op foto's zie word ik spontaan depressief, in de spiegel valt het soms nog wel eens mee en in het echt hoor ik nog wel eens (als oprecht complimentje) dat iemand mij heel mooi vindt.
pi_151600065
Ik herken het wel, en bij mij kwam het vooral door mezelf teveel te vergelijken met anderen en teveel denken hoe anderen mij zien, en uiteindelijk komt het op teveel denken neer, teveel in het hoofd zitten.
pi_151601041
Ik ben ook lelijk maar zit er niet zo mee.
pi_151602548
Mensen die na hun pubertijd nog onzeker zijn snap ik echt niks van...

Het gaat niet om je tekortkomingen maar meer om je mindset...want als je onzeker bent om je tekortkomingen (tenzij extremen, dan snap ik het wel) dan zul je altijd onzeker blijven, ook als je perfecter zou zijn..

De enige manier om niet onzeker te zijn is gewoon door schijt te hebben aan wat anderen van je vinden en daar zit zelfverzekerdheid in..niet in of je wel of niet perfect bent.

En dan ben je lelijk/dik/dun/weetikveel....enige waarbij dat wat zou uitmaken is misschien voor een eventuele relatie, voor de rest boeit niemand het iets hoe lelijk je bent.
pi_151605300
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 02:11 schreef Ballet9 het volgende:

[..]

Ik hoop het echt niet. Ik vind het fijner om mezelf helemaal vrij te voelen. En je beschrijft het mooi: het is een rem die ervoor zorgt dat je niet onbevangen en zelfverzekerd tegenover dingen staat, terwijl je dat juist graag wil.

Ik ben de laatste tijd ook heel erg bezig met hoe ik er nou echt uitzie. Ik weet het gewoon niet. Als ik mezelf op foto's zie word ik spontaan depressief, in de spiegel valt het soms nog wel eens mee en in het echt hoor ik nog wel eens (als oprecht complimentje) dat iemand mij heel mooi vindt.
Zoals iemand hierboven al aanhaalde: het is vooral een mindset. Genoeg fotomodellen die tobbend en depressief door het leven gaan omdat ze nóg niet tevreden zijn met hun looks. De afgelopen vijf jaar had ik een relatie en heb ik me zelden of nooit druk gemaakt over mijn uiterlijk, maar nu ik weer single ben, merk ik dat die onzekerheid weer opspeelt.

Wat iemand anders van jou vindt, zou er eigenlijk niet toe moeten doen, maar stiekem vinden we het natuurlijk allemaal hartstikke belangrijk. Mensen beoordelen je ook gewoon op je uiterlijk, al is het wel goed om je te realiseren dat mensen jouw aandacht niet waard zijn als ze niet verder kunnen kijken dan een al dan niet knap gezicht.
pi_151777097
"Schijt hebben" is niet hetzelfde als zelfverzekerd zijn.

Je bent zelfverzekerd wanneer je alle kritiek kan accepteren en desondanks op eigen kracht kan blijven stralen.
pi_151777345
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 april 2015 16:41 schreef Gray het volgende:
"Schijt hebben" is niet hetzelfde als zelfverzekerd zijn.

Je bent zelfverzekerd wanneer je alle kritiek kan accepteren en desondanks op eigen kracht kan blijven stralen.
Ik ben niet zelfverzekerd, maar kan kritiek accepteren en op mijn eigen kracht vertrouwen.
pi_151777546
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2015 16:53 schreef Ballet9 het volgende:

[..]

Ik ben niet zelfverzekerd, maar kan kritiek accepteren en op mijn eigen kracht vertrouwen.
Dan zou je zelfverzekerd moeten zijn, of dusdanig in de war dat je jezelf op meerdere fronten tegenspreekt.
pi_151778262
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2015 17:00 schreef Gray het volgende:

[..]

Dan zou je zelfverzekerd moeten zijn, of dusdanig in de war dat je jezelf op meerdere fronten tegenspreekt.
Ben ook wel eens zelfverzekerd. Maar qua uiterlijk niet. :P
  vrijdag 17 april 2015 @ 17:37:30 #97
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_151778447
Stel, je bent opeens al je onzekerheid kwijt... Wat voor probleem lost dat dan op? Met andere woorden: wat wil je eigenlijk bereiken?

Je verhaal is een beetje dubbelzinnig. Ik heb zelf enorm veel problemen gehad met mijn zelfverzekerdheid en daar heb ik keihard aan gewerkt. Een iets sportiever lichaam en wat nieuwe, simpele hobbies hebben het hem voor mij geflikt. Kijk, ik heb zelf een kop als een aardappel (ik lijk sprekend op Lurch van de Addams Family) en niemand in mijn (indirecte) omgeving let daar ook maar enigszins op. Genoeg aandacht van knappe dames, zat vrienden en tegenwoordig een prima leven. Ik ben helemaal niet knapper geworden, sterker nog... Op pasfotos zie je het verschil helemaal niet en toch is er voor mij een wereld van verschil.

Nogmaals, waar wil je naartoe?
The remedy is the experience.
pi_151778480
Zelfs mijn imperfecties zijn perfect.
pi_151778536
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2015 17:29 schreef Ballet9 het volgende:

[..]

Ben ook wel eens zelfverzekerd. Maar qua uiterlijk niet. :P
Valt vast wel mee.
Post/DM anders eens pics, dan zal ik mijn deskundige licht er eens over laten schijnen.
pi_151795484
Dat gezeik over uiterlijk. Je kan er nog jaren over zaniken, maar je zult het er mee moeten doen. Pech voor je. Dus maak er wat van. Make-up, sportschool in, haal er alles uit.
pi_151795658
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 09:40 schreef The_Odd_One het volgende:
Dat gezeik over uiterlijk. Je kan er nog jaren over zaniken, maar je zult het er mee moeten doen. Pech voor je. Dus maak er wat van. Make-up, sportschool in, haal er alles uit.
Het is veel fijner als je mijn verhaal leest voordat je een reactie geeft.
pi_151795783
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 09:57 schreef Ballet9 het volgende:

[..]

Zit het niet veel meer in je uitstraling? Mensen die positiviteit uitstralen krijgen bijna altijd meer aandacht dan negatievere, minder zichtbare mensen. Wat dat betreft zit je in een vicieuze cirkel, je denkt dat het je uiterlijk is en dat maakt je verdrietig, terwijl die verdrietigheid/onzekerheid juist het probleem is.
pi_151796549
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 10:08 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Zit het niet veel meer in je uitstraling? Mensen die positiviteit uitstralen krijgen bijna altijd meer aandacht dan negatievere, minder zichtbare mensen. Wat dat betreft zit je in een vicieuze cirkel, je denkt dat het je uiterlijk is en dat maakt je verdrietig, terwijl die verdrietigheid/onzekerheid juist het probleem is.
Wat bedoel je?
pi_151797508
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 11:04 schreef Ballet9 het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Dat het mogelijk is dat je vriendinnetjes meer aandacht krijgen, omdat ze niet alleen mooi zijn, maar ook open, spontaan en gezellig. Je kan ontzettend knap zijn, maar als in je gezicht te zien is dat je niet lekker in je vel zit, pakken anderen dat op. Dat verberg je niet met BB-cream en ook niet met foundation.
pi_151798488
quote:

[..]

Wat geeft je de indruk dat ik het niet gelezen heb?...

Je bent aan het mauwen en ik zeg je dat je er mee op moet houden en een schop onder je reet moet hebben. Neem verantwoordelijkheid en regie over je leven.

Er kan maar 1 iemand er iets van maken en dat ben jij. En dat begint vandaag door te gaan doen ipv te mauwen vanaf de zijlijn dat je een slachtoffer bent.

Kut dat je je zo voelt, maar wij kunnen er niks voor je aan doen. Jijzelf wel. En ik hoop dat je dat doet.
pi_151801451
quote:

[..]

Hij heeft gewoon gelijk, alleen je wilt zulke reacties niet lezen. Ondanks dat dat is waar het op staat.

Klonterpot heeft een goede post gemaakt maar daar reageer je ook niet op. Omdat je niet in "oplossingen" wilt denken maar blijft hangen in "ik ben lelijk boehoe". Alles wat je de goede richting in duwt negeer je of sla je af met als argument "ja maar ik ben echt lelijk".

MevrouwPuff heeft ook gelijk, en ik heb het ook al eerder gezegd geloof ik, het gaat om je uitstraling en niet om je uiterlijk. Er zijn heel veel mensen die een van het gemiddeld afwijkend uiterlijk hebben (varierend van lelijk tot misvormd), die enorm veel positiviteit uitstralen en omringd zijn door leuke mensen en vette gebeurtenissen. Je bent lelijk omdat je je lelijk voelt, en dat straal je uit. Zolang je in die slachtofferrol blijft zitten ga je er last van hebben, zodra je je bij die shit neerlegt en je je uiterlijk niet meer als smoesje gebruikt ga je positiviteit uitstralen, en dát gaat je mooi maken. Je voelt je inmiddels niet kut meer omdat je lelijk bent, maar je bent lelijk omdat je je kut voelt. Laat dat aub inzinken en sta jezelf toe daaroverheen te stappen. En nogmaals, je uiterlijk niet meer als smoesje gebruiken. Fix je uitstraling. Die weegt zoveel zwaarder dan je uiterlijk.
pi_151816686
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 12:53 schreef The_Odd_One het volgende:

[..]

Wat geeft je de indruk dat ik het niet gelezen heb?...

Je bent aan het mauwen en ik zeg je dat je er mee op moet houden en een schop onder je reet moet hebben. Neem verantwoordelijkheid en regie over je leven.

Er kan maar 1 iemand er iets van maken en dat ben jij. En dat begint vandaag door te gaan doen ipv te mauwen vanaf de zijlijn dat je een slachtoffer bent.

Kut dat je je zo voelt, maar wij kunnen er niks voor je aan doen. Jijzelf wel. En ik hoop dat je dat doet.
Omdat ik al 33 keer heb aangegeven dat ik (veel) sport en genoeg aan mijn uiterlijk doe. Vandaar dat ik sterk de indruk heb dat je niet alles leest. Ik ben verder niet aan het mauwen en ik hang zeker niet het slachtoffertje uit. Ik heb een superleuk sociaal leven, ik heb de mooiste mensen om mij heen en doe een leuke studie met hele mooie kansen en doe daarnaast ook dingen. Maar ja: ik ben onzeker. En daar werk ik aan. En ik vraag aan niemand om mijn problemen op te lossen. Ik vraag wel naar ervaringen en hoe andere mensen zoiets hebben opgelost of hoe andere mensen ermee omgaan. Maar nergens leg ik de verantwoordelijkheid bij een ander, zeg ik dat ik zielig ben of onderneem ik niks.

Vandaar dat ik het dus fijner vind als mensen gewoon lezen voordat ze reageren.
pi_151816943
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 15:35 schreef Bekermok het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon gelijk, alleen je wilt zulke reacties niet lezen. Ondanks dat dat is waar het op staat.

Klonterpot heeft een goede post gemaakt maar daar reageer je ook niet op. Omdat je niet in "oplossingen" wilt denken maar blijft hangen in "ik ben lelijk boehoe". Alles wat je de goede richting in duwt negeer je of sla je af met als argument "ja maar ik ben echt lelijk".

MevrouwPuff heeft ook gelijk, en ik heb het ook al eerder gezegd geloof ik, het gaat om je uitstraling en niet om je uiterlijk. Er zijn heel veel mensen die een van het gemiddeld afwijkend uiterlijk hebben (varierend van lelijk tot misvormd), die enorm veel positiviteit uitstralen en omringd zijn door leuke mensen en vette gebeurtenissen. Je bent lelijk omdat je je lelijk voelt, en dat straal je uit. Zolang je in die slachtofferrol blijft zitten ga je er last van hebben, zodra je je bij die shit neerlegt en je je uiterlijk niet meer als smoesje gebruikt ga je positiviteit uitstralen, en dát gaat je mooi maken. Je voelt je inmiddels niet kut meer omdat je lelijk bent, maar je bent lelijk omdat je je kut voelt. Laat dat aub inzinken en sta jezelf toe daaroverheen te stappen. En nogmaals, je uiterlijk niet meer als smoesje gebruiken. Fix je uitstraling. Die weegt zoveel zwaarder dan je uiterlijk.
Neu, hij heeft ongelijk. Puur vanwege het feit dat in een van mijn eerste berichten staat dat wat hij als 'tips' geeft, al door mij wordt uitgevoerd.

Ik reageer er niet op omdat ik er niks mee kan. Waar ik naartoe wil? Dat is duidelijk; daar gaat het topic over. Ik wil werken naar het moment dat ik geen onzekere gevoelens meer heb over m'n uiterlijk. Maar dat heb ik ook al driehonderd keer beschreven. Ik blijf niet hangen in 'ik ben lelijk, boehoe' - dat maak jij ervan - want ik zoek hulp voor m'n onzekerheid. Ik heb binnenkort een intakegesprek met een psycholoog en dan gaan we zien wat we hieraan kunnen doen.

En ik bén omringd door leuke mensen en leuke gebeurtenissen. Máár daar gaat het mij helemaal niet om. Het gaat mij erom dát ik onzeker ben, daardoor soms niet helemaal goed in mijn vel zit en er soms voor kies om mij achter die onzekerheid te verschuilen. Dat wil ik niet, want ik wil volop kunnen leven. En dat doe ik nu soms niet, want onzekerheid. Maar dat betekent niet dat ik geen sociale contacten heb of helemaal niets onderneem. Het gaat er vooral om dat ik niet altijd lekker vrijuit leef. En dat is wat ik wil.

En heb gewoon domme dingen gedaan vanwege onzekerheid. Stomme keuzes gemaakt uit angst. Dat wil ik nu niet meer. Dus ga ik naar een psycholoog zodat ik kan werken aan mijn gedachtengang.

Maar of het nou aan mij ligt dat ik niet duidelijk ben of dat mensen hier niet lezen: reacties als die van jou storen mij een beetje. Maar kennelijk denken veel mensen meteen aan een stille grijze muis die niets onderneemt als iemand kampt met onzekerheid.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ballet9 op 19-04-2015 02:43:41 ]
pi_151817138
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 22:00 schreef Tamashii het volgende:
Ik heb vanuit school geleerd dat minpunten verbeterd kunnen worden. Dat je valkuilen in de gaten kunt hebben en vervolgens enigszins kunt veranderen. Patronen heb ik wel al door bij mezelf en ben daar vrij bewust mee bezig. Schrijf die dingen ook op en zo leer ik er meer over. Natuurlijk word je nooit perfect. Maar inmiddels heb ik wel geleerd dat je beter kunt worden, en onder andere door de juiste mensen in je omgeving. En door feedback te vragen en dingen te analyseren kun je een hoop over je blinde plekken leren.

Kortom, accepteren wellicht niet volledig. Maar er wat aan doen als je het niet accepteert.
Maar hoe ontken je een patroon bij jezelf als het al zo gewoon is? :P Ik ga het ook eens bijhouden als het lukt. Is wel handig en interessant.
pi_151817884
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 02:40 schreef Ballet9 het volgende:

[..]

Maar hoe ontken je een patroon bij jezelf als het al zo gewoon is? :P Ik ga het ook eens bijhouden als het lukt. Is wel handig en interessant.
Dat ga je leren van de psych :) zoek ook eens op cognitieve gedragstraining.
pi_151819532
Jij bent echt zo thick... ongelooflijk. Mensen lezen jouw posts wel schat, maar we lezen er ook een beetje doorheen. Beste tip is misschien met iemand praten. Misschien helpt je dat.

Succes!
  maandag 20 april 2015 @ 14:16:31 #112
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_151858291
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 02:25 schreef Ballet9 het volgende:

[..]

Neu, hij heeft ongelijk. Puur vanwege het feit dat in een van mijn eerste berichten staat dat wat hij als 'tips' geeft, al door mij wordt uitgevoerd.

Ik reageer er niet op omdat ik er niks mee kan. Waar ik naartoe wil? Dat is duidelijk; daar gaat het topic over. Ik wil werken naar het moment dat ik geen onzekere gevoelens meer heb over m'n uiterlijk. Maar dat heb ik ook al driehonderd keer beschreven. Ik blijf niet hangen in 'ik ben lelijk, boehoe' - dat maak jij ervan - want ik zoek hulp voor m'n onzekerheid. Ik heb binnenkort een intakegesprek met een psycholoog en dan gaan we zien wat we hieraan kunnen doen.
- knip -
Dat snap ik, dat was ook mijn doel... mijn onzekerheid achter me laten. Ik wilde mijn onzekerheid achter me laten zodat ik wat makkelijker vrienden kon maken en vrouwelijke aandacht kon regelen. Ik wilde weer rechtop over het strand kunnen lopen in mijn shorts en ik wilde weer oprecht en eerlijk kunnen zijn zonder dat ik dacht dat iedereen grinnikend naar me keek en dacht dat ik achterlijk was.

Onzekerheid achter je laten was voor mij een methode om bovenstaande dingen te bereiken, niet een doel opzich. Jij geeft aan dat je een geweldig leven hebt, alles doet en laat naar eigen inzicht etc. Nogmaals, wat gaat er veranderen op het moment dat jouw onzekerheid als sneeuw voor de zon is verdwenen? Gaat het om het vinden van liefde? Gaat het om het verkrijgen van eigenwaarde?
  woensdag 22 april 2015 @ 20:10:16 #113
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_151936051
hallo?
  maandag 4 mei 2015 @ 17:00:17 #114
443796 Domyos
Bijna MSc biotechnologie
pi_152267956
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 02:08 schreef Ballet9 het volgende:
Ik heb een superleuk sociaal leven, ik heb de mooiste mensen om mij heen en doe een leuke studie met hele mooie kansen en doe daarnaast ook dingen.
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 02:25 schreef Ballet9 het volgende:
En ik bén omringd door leuke mensen en leuke gebeurtenissen. Máár daar gaat het mij helemaal niet om. En heb gewoon domme dingen gedaan vanwege onzekerheid. Stomme keuzes gemaakt uit angst.
Mij valt op dat binnen dit topic de nadruk op het uiterlijk ligt, terwijl inhoudelijke zaken minder geduid wordt alsof dit van ondergeschikt belang is.

Ooit ben ik eens met een zeilactiviteit mee geweest met in de veronderstelling dat we daadwerkelijk actief gingen zeilen. Blijkbaar had ik het verkeerd begrepen aangezien we alleen plaatsnamen op de boot, zonder ook maar zelf actief te mogen zijn. Met als gevolg dat iedereen elkaar ongemakkelijk zat aan te gapen en wat slappe hap verhalen tegen elkaar op ging hangen. Kortom, hoe minder de focus ligt op een bepaalde inhoud (het zeilen in dit voorbeeld), hoe meer de focus komt te liggen op randzaken zoals uiterlijk.

Lezingen en symposia, vrijwilligerswerk of extracurriculaire activiteiten binnen je vakgebied of gerelateerd aan maatschappelijke of milieugerelateerde zaken zijn geschikt, omdat hier de nadruk zal liggen op de inhoud en niet op uiterlijke zaken. Ook een debatclub of studievereniging aan de universiteit of een jongerenafdeling van een politieke partij zijn goede voorbeelden waar ik uit ervaring weet dat het uiterlijk niet de doorslag geeft om een leidende functie te krijgen, maar je inhoudelijke kwaliteiten.

Hoewel ik weinig ervaring heb met uitgaan, weet ik dat dit tot de activiteiten behoort waar nietszeggende gesprekken plaatsvinden. Ik heb ooit eens op een terras gezeten met wat gasten en het enige wat ze deden was het beoordelen van het andere geslacht. Vandaar dus dat het me zinnig lijkt om dingen te doen die inhoudelijk enigszins iets voorstellen, om zo de focus op het uiterlijk te verminderen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Domyos op 04-05-2015 17:25:24 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')