quote:Op zondag 5 april 2015 21:23 schreef Ballet9 het volgende:
Ik heb een manier gevonden om ermee om te gaan.
Maar mijn onzekerheid beheerst mijn leven.
Welke tekortkomingen?quote:Hoe accepteer je jezelf met al je tekortkomingen?
Raar advies: "Ah joh, gewoon jaren wachten, komt wel goed!"quote:Op zondag 5 april 2015 22:13 schreef Buurpoes het volgende:
Zelfacceptatie, zelfvertrouwen en dergelijken komen met de jaren. Geduld dus, komt vanzelf goed.
Raar topic ook: "Hoe accepteer je, jezelf met al je tekortkomingen?" terwijl het kennelijk 'alleen' om TS gezicht gaat..quote:Op zondag 5 april 2015 21:23 schreef Ballet9 het volgende:
Hoe kan je blij zijn met jezelf? Voor de volle 100%? En tegelijkertijd bewust van je mindere punten en je mindere kanten? Hoe kan je niet onzeker zijn over jezelf en de onzekerheid je leven laten bepalen? Hoe stap je over onzekerheid heen? Kan dat eigenlijk wel?
Ik ben heel erg onzeker over mezelf. Met name over mijn uiterlijk. Ik vind mezelf letterlijk afstotelijk en ik weet dat ik lelijk ben. Dat zorgt ervoor dat ik niet altijd goed in mijn vel zit en altijd enigszins beperkt leef; wat ik ook doe, de vervelende gedachten dat ik lelijk ben blijven hangen.
Ik heb een manier gevonden om ermee om te gaan. Ik maak er het beste van en probeer blij te zijn met hoe ik eruitzie, dat ik gezond ben en dat ik de capaciteiten heb om iets van het leven te maken. En dat ik erg blij moet zijn met mijn lieve ouders en mijn lieve vriendinnen! En dat ik gelukkig moet zijn met het feit dat ik goed met mensen om kan gaan..
Maar mijn onzekerheid beheerst mijn leven. En wat kan ik eraan doen? Ik heb al twee keer een psycholoog bezocht, voornamelijk omdat het moest van mijn ouders, maar ik durfde niet eerlijk te zijn. Ik denk dat ik nu weer hulp moet zoeken bij een psycholoog: ik ben 21 en ik moet echt gaan leven zonder angst en onzekerheid. Maar ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken.
Waarom zo boos?quote:Op zondag 5 april 2015 22:35 schreef Scary_Mary het volgende:
Beetje tegenstrijdig TS. Stik onzeker, zogenaamd handelbaar, maar het beheerst wel je hele leven. Indien dat echt zo is, ga je er niet met een Fok!-tip, een boekje lezen of gewoon ouder worden vanaf komen. Ga gewoon naar de huisarts voor een doorverwijzing naar een psych en wees verdomme dan wel eerlijk. Als jij de moeite niet wil doen voor jezelf, dan kun je dat van een ander ook niet verwachten.
Omdat het nogal zonde is om andere mensen hun tijd en geld te verdoen door niet eerlijk te zijn, terwijl het lijdend voorwerp wel het probleem erkent en zelf niet weet hoe het te fixen. Dat recht proberen te praten, want ja ze kan er zogenaamd mee om gaan, maar ja het is wel haar hele leven overheersend enzo;(quote:
Tja, of dat nou de aangewezen route is..quote:Op zondag 5 april 2015 22:56 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Omdat het nogal zonde is om andere mensen hun tijd en geld te verdoen door niet eerlijk te zijn, terwijl het lijdend voorwerp wel het probleem erkent en zelf niet weet hoe het te fixen. Dat recht proberen te praten, want ja ze kan er zogenaamd mee om gaan, maar ja het is wel haar hele leven overheersend enzo;(
TS geeft zelf al aan te denken dat ze terug moet naar een psych, dus nog even een dagje doorbijten en dinsdag gelijk even bellen. Alleen als je serieus aan de slag wil natuurlijk...
Ik ben geen standaard schoonheid.quote:Op zondag 5 april 2015 22:35 schreef NotYou het volgende:
[..]
Raar advies: "Ah joh, gewoon jaren wachten, komt wel goed!"
[..]
Raar topic ook: "Hoe accepteer je, jezelf met al je tekortkomingen?" terwijl het kennelijk 'alleen' om TS gezicht gaat..
Ik denk zelf dat er niet zoiets bestaat als objectief lelijk: smaken verschillen en liefde maakt blind. Tenzij het heel extreem is zullen er altijd wel mensen zijn die je 'toch' aantrekkelijk vinden. Daarbij: wanneer je op zoek bent naar iets serieus is innerlijk net zo belangerijk.
Wat betreft het blijer zijn met jezelf zijn: ga sporten. Fit (niet graatmager of enorm gespierd maar wel zichtbaar getraind/gezond) is aantrekkelijk. Hardlopen, squaten, het wemelt online ongetwijfeld van trainingsinstructies voor vrouwen. Of als jij of je ouders geld te veel hebben zoek een personal trainer bij een sportschool.
Is zoiets niet per definitie subjectief?quote:Op zondag 5 april 2015 23:32 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
Ik ben geen standaard schoonheid.Je hebt gelijk dat smaken verschillen. Ik heb wel eens gehoord dat mensen mij oprecht heel mooi vinden, maar objectief gezien ben ik dat dus echt niet. Kan je dat geloven?
Really, hoe?quote:De meeste jongens vinden mij niet mooi, dat weet ik.
Het dichtst in de buurt van "objectief lelijk zijn" (wat als je 't mij vraagt niet bestaat) komt imo alom lelijk gevonden worden en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het zo erg is.quote:Het gaat mij er verder ook niet meer om wat een ánder van mij vindt, maar het gaat mij erom wat ik ervan vind. En ik weet dat ik lelijk ben en dat maakt mij onzeker. En met alle gevolgen die erbij komen kijken is dat soms geen pretje.
Misschien iets in deze richting: http://psychcentral.com/d(...)c-disorder-symptoms/ ?quote:Ik sport al! Ik zit op volleybal en ik doe aan hardlopen. Ik ben nog steeds niet blij met hoe ik eruitzie, maar een gezonde levensstijl vind ik belangrijk (en ik vind sporten leuk). Maar ik begrijp jouw punt zeker! Scary_mary heeft gelijk dat ik hulp moet gaan zoeken! Ik heb een super leuke omgeving, mooie studie, de liefste vriendinnen, liefste ouders, ik kan de leukste dingen doen. En ik maak door mijn onzekerheid hele domme keuzes. Ik baal daarvan.. En dat allemaal om uiterlijk.
Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die van onzeker naar zelfverzekerd zijn gegaan. Ik kom er alleen niet uit.
Als je dit zou menen zou je het niet zo aanhalen in het topic, laat staan dat je nagedacht hebt over dat alle jongens je zogenaamd lelijk vinden.quote:Op zondag 5 april 2015 23:32 schreef Ballet9 het volgende:
Het gaat mij er verder ook niet meer om wat een ánder van mij vindt, maar het gaat mij erom wat ik ervan vind.
Gevolgen waar je grotendeels zelf voor zal kiezen, nog afgezien van de vraag wat uberhaupt de relevantie is als je daadwerkelijk lelijk zou zijn.quote:En ik weet dat ik lelijk ben en dat maakt mij onzeker. En met alle gevolgen die erbij komen kijken is dat soms geen pretje.
Nog steeds niet als in je hebt dingen geprobeerd om het wel te accepteren?quote:Ik ben nog steeds niet blij met hoe ik eruitzie
Terecht en goed voor jezelf zorgen is een teken dat je jezelf wel enigszins de moeite waard vindt.quote:maar een gezonde levensstijl vind ik belangrijk (en ik vind sporten leuk).
Tijd om daar optimaal van te gaan genieten dus, je uiterlijk staat dit immers niet in de weg.quote:Ik heb een super leuke omgeving, mooie studie, de liefste vriendinnen, liefste ouders, ik kan de leukste dingen doen.
Je gebruikt je uiterlijk dus als excuses om domme keuzes te maken.quote:En ik maak door mijn onzekerheid hele domme keuzes. Ik baal daarvan.. En dat allemaal om uiterlijk.
Onderzoeken waarom je zoveel waarde hecht aan iets wat je niet zo kan veranderen, werken aan je eigenwaarde en aan wat je wel kan veranderen, leren focussen op de positieve dingen en hoe je jezelf wel beter kan laten voelen.quote:Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die van onzeker naar zelfverzekerd zijn gegaan. Ik kom er alleen niet uit.
Nice!quote:Op maandag 6 april 2015 16:36 schreef fathank het volgende:
Zaken die je niet kan veranderen moet je accepteren en zaken die je niet kan accepteren moet je veranderen.
Je kan jezelf van buiten mooi voelen als je het ook van binnen voelt. Geloof me ik weet je hoe je je voelt, maar je moet niet denken dat het in een twee werkt. Het kan een tijdje duren. Heeft bij mij echt 5 maanden geduurd. Ik wil je vertellen dat je alleen dit moet doen als je het zelf wil en NIET voor een ander. Dat heb ik ook gedaan met mijn operaties.quote:Op zondag 5 april 2015 21:45 schreef Ballet9 het volgende:
Ik ben niet te dik, ik heb geen acne en ik draag geen bril. Ik ben niet mooi. Mijn hoofd is niet mooi. Wat ik precies niet mooi vind is eigenlijk mijn hele gezicht. Het klopt niet. Maar daar kan ik vrij weinig aan doen, behalve het accentueren met make-up. Of ik moet ervoor kiezen om mijn hoofd te laten verbouwen bij een plastische chirurg en dat is extreem.Ik ben objectief gezien lelijk. Zulke mensen bestaan.
En dat maakt mij onzeker, maar qua uiterlijk valt er niet veel te veranderen. Ik doe al genoeg om er leuk uit te zien, maar ik ben geen mooie meid. En dat is wat mij erg onzeker maakt. Gek toch?
Het gaat er ook niet om dat ik mijn uiterlijk moet veranderen, want ik doe al genoeg om er leuk uit te zien. Het gaat erom dat ik mijn denkwijze wil veranderen en dat ik graag wil leven zonder angst en onzekerheid. Maar ik weet maar niet hoe ik gelukkig kan zijn met mezelf en tevreden met hoe ik eruitzie.
Bullshit. Anders was de mensheid nooit zo ver gekomen.quote:Op maandag 6 april 2015 16:36 schreef fathank het volgende:
Zaken die je niet kan veranderen moet je accepteren en zaken die je niet kan accepteren moet je veranderen.
Je kan zo veel sporten als je wil(goed bezig).quote:Op zondag 5 april 2015 23:32 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
Ik ben geen standaard schoonheid.Je hebt gelijk dat smaken verschillen. Ik heb wel eens gehoord dat mensen mij oprecht heel mooi vinden, maar objectief gezien ben ik dat dus echt niet. Kan je dat geloven?
De meeste jongens vinden mij niet mooi, dat weet ik. Het gaat mij er verder ook niet meer om wat een ánder van mij vindt, maar het gaat mij erom wat ik ervan vind. En ik weet dat ik lelijk ben en dat maakt mij onzeker. En met alle gevolgen die erbij komen kijken is dat soms geen pretje.
Ik sport al! Ik zit op volleybal en ik doe aan hardlopen. Ik ben nog steeds niet blij met hoe ik eruitzie, maar een gezonde levensstijl vind ik belangrijk (en ik vind sporten leuk). Maar ik begrijp jouw punt zeker! Scary_mary heeft gelijk dat ik hulp moet gaan zoeken! Ik heb een super leuke omgeving, mooie studie, de liefste vriendinnen, liefste ouders, ik kan de leukste dingen doen. En ik maak door mijn onzekerheid hele domme keuzes. Ik baal daarvan.. En dat allemaal om uiterlijk.
Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die van onzeker naar zelfverzekerd zijn gegaan. Ik kom er alleen niet uit.
Jij moet een troll zijnquote:Op dinsdag 7 april 2015 01:38 schreef Deckard het volgende:
[..]
Bullshit. Anders was de mensheid nooit zo ver gekomen.
Over een tijdje kan de plastische chirurgie veel meer. Niet opgeven in ieder geval.
Zelfacceptatie kan helpen, maar een mooier hoofd helpt vele malen beter en kan je ook een beter mens maken.
Nee omdat een nieuw gezicht je fucked up psyche niet gaat veranderen.quote:
Precies, kijk maar naar Michael Jacksonquote:Op dinsdag 7 april 2015 11:28 schreef fathank het volgende:
[..]
Nee omdat een nieuw gezicht je fucked up psyche niet gaat veranderen.
Het is niet zo wanneer je je nieuwe neus hebt ineens al je problemen met jezelf als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Dit is alvast een goed begin iddquote:Op dinsdag 7 april 2015 12:00 schreef Lastpost het volgende:
Relativeren en meer lak krijgen aan zaken die je toch niet kunt beïnvloeden. En je gewoon neerleggen bij de mindere aspecten die je niet kunt veranderen, positieve punten benadrukken en je niet te druk maken om hetgeen anderen vinden.
Eigenlijk ben ik er van overtuigd dat dat dus wel het geval is voor het overgrote deel. Het gaat hier niet om meisjes die eetproblemen hebben of van zichzelf al een goed figuur hebben of er goed uit zien.quote:Op dinsdag 7 april 2015 11:28 schreef fathank het volgende:
[..]
Nee omdat een nieuw gezicht je fucked up psyche niet gaat veranderen.
Het is niet zo wanneer je je nieuwe neus hebt ineens al je problemen met jezelf als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Je bent perfectionistisch ingesteld?quote:Op zondag 5 april 2015 22:09 schreef Ballet9 het volgende:
Ik verwacht niet dat iemand iets voor mij doet. Ik ben benieuwd naar hoe andere mensen blij met zichzelf kunnen zijn en belangrijker: of er misschien mensen hetzelfde pad hebben gelopen en van onzeker naar zelfverzekerd zijn gegaan. En hoe los je zulke erge onzekerheid op?
Dan moet je ook niet zeuren dat je lelijk bent, dat doe je dan zelf.quote:Op dinsdag 7 april 2015 17:54 schreef Ballet9 het volgende:
En nee, ik ga geen plastische chirurgie doen, wat een tip
Hahaha pleur op aubquote:Op dinsdag 7 april 2015 18:09 schreef Deckard het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet zeuren dat je lelijk bent, dat doe je dan zelf.
Waarom zou je het accepteren? Wat als plastische chirurgie wel een uitkomst was? Er zijn echt wel mensen op vooruit gegaan?quote:
Omdat ik mijn hoofd niet ga laten verbouwen om er maar mooier uit te zien. Ik wil liever blij zijn met hoe ik eruitzie zoals ik ben. Het kan dat er mensen op vooruit zijn gegaan, maar ik wil blij zijn met mezelf om wie ik ben.quote:Op dinsdag 7 april 2015 18:45 schreef Deckard het volgende:
[..]
Waarom zou je het accepteren? Wat als plastische chirurgie wel een uitkomst was? Er zijn echt wel mensen op vooruit gegaan?
Je hebt in het verleden toch ook je gedrag bijgesteld om een beter mens te worden? Toen heb je toch ook niet die redenatie gebruikt voor je innerlijk?quote:Op dinsdag 7 april 2015 18:47 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
Omdat ik mijn hoofd niet ga laten verbouwen om er maar mooier uit te zien. Ik wil liever blij zijn met hoe ik eruitzie zoals ik ben. Het kan dat er mensen op vooruit zijn gegaan, maar ik wil blij zijn met mezelf om wie ik ben.
Watquote:Op dinsdag 7 april 2015 18:50 schreef Deckard het volgende:
[..]
Je hebt in het verleden toch ook je gedrag bijgesteld om een beter mens te worden? Toen heb je toch ook niet die redenatie gebruikt voor je innerlijk?
Ik zeg niet dat het gaat om al mijn negatieve gedrag. Ik zeg ook niet dat het komt door mijn uiterlijk. Ik zeg dat het komt door mijn onzekerheid dat ik soms verkeerde keuzes maak. Keuzes als in: bepaalde dingen in het leven uit de weg gaan. Waarom wil je begrijpen dat ik lelijk ben? Ik ben gewoon lelijk, ik vind het eerder raar dat mensen de drang hebben om te zeggen dat het misschien niet zo is. Het is gewoon zo.quote:Op dinsdag 7 april 2015 18:58 schreef MevrouwPuff het volgende:
Als je denkt dat al je negatieve gedragingen alleen terug te voeren zijn op je uiterlijk, is dat wel simplistisch gedacht.
Daarnaast proberen mensen te begrijpen wat jou lelijk maakt, maar typ je alleen dingen die hun onbegrip bevestigen. Is dat omdat je je schaamt, of is het toch meer om complimentjes te vissen, iets waar mensen vaak een hekel aan hebben? Je focust nogal op een dimensie van jezelf lijkt het, je uiterlijk, wellicht door je omgeving. Dat steeds in negatieve zin benoemen maakt je geen leuker mens. Niemand houdt van een zeur.
Een reflectiecursus of cognitieve gedragstherapie kan wellicht geen kwaad. Maar dat geldt voor de meeste mensen.
Ik loop rechtop en ik lach naar en met mensen, maar dat is toch heel normaal om te doen?quote:Op dinsdag 7 april 2015 19:05 schreef CyberTijn het volgende:
Als het gaat om zelfvertrouwen en zelfverzekerd zijn: Fake it untill you make it.
Loop rechtop, lach naar mensen, kijk ze in de ogen. Als je lang genoeg doet alsof je zelfverzekerd bent, word je het ook. Wees daarnaast niet bang voor wat mensen van je vinden; het is namelijk niet belangrijk. Vinden ze je leuk / mooi / knap / aardig? Mooi! Zo niet? Jammer voor hun, heb jij geen boodschap aan.
Hou ook op met tegen jezelf te zeggen dat je lelijk bent. Mooi en lelijk zijn subjectief. Er zit geen absolute waarheid in.
Tot slot: Verander zaken waar je invloed op hebt. Daarentegen heeft het geen nut om tijd en energie te stoppen in zaken waar je geen invloed op hebt, het is zonde van je tijd en energie.
Waarom wil je dan niet accepteren dat je verkeerde keuzes maakt? Waarom accepteer je je onzekerheid niet?quote:Op dinsdag 7 april 2015 19:12 schreef Ballet9 het volgende:
Ik zeg dat het komt door mijn onzekerheid dat ik soms verkeerde keuzes maak. Keuzes als in: bepaalde dingen in het leven uit de weg gaan.
Ik ben ook een tijd onzeker geweest maar ik kwam er snel achter dat andere mensen zich gewoon niet interesseren in de dingen waar jij je onzeker over voelt. Jij voelt jezelf lelijk en je bent misschien bang dat iemand je gaat aanspreken en je vertelt dat je de lelijkste van allemaal bent. Maar dit gebeurt nooit, niemand wil de tijd en moeite erin steken om even iemand volledig in de grond te trappen.quote:Op zondag 5 april 2015 23:32 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
De meeste jongens vinden mij niet mooi, dat weet ik. Het gaat mij er verder ook niet meer om wat een ánder van mij vindt, maar het gaat mij erom wat ik ervan vind. En ik weet dat ik lelijk ben en dat maakt mij onzeker. En met alle gevolgen die erbij komen kijken is dat soms geen pretje.
Ik sport al! Ik zit op volleybal en ik doe aan hardlopen. Ik ben nog steeds niet blij met hoe ik eruitzie, maar een gezonde levensstijl vind ik belangrijk (en ik vind sporten leuk). Maar ik begrijp jouw punt zeker! Scary_mary heeft gelijk dat ik hulp moet gaan zoeken! Ik heb een super leuke omgeving, mooie studie, de liefste vriendinnen, liefste ouders, ik kan de leukste dingen doen. En ik maak door mijn onzekerheid hele domme keuzes. Ik baal daarvan.. En dat allemaal om uiterlijk.
Het interesseert je niet wat anderen van jou vinden, het gaat om wat je van jezelf vindt. Je vindt jezelf lelijk en dat maakt je onzeker. Waarom? Omdat je bang bent wat anderen daarvan vinden en/of omdat je je met anderen vergelijkt. M.a.w. het gaat wel om wat de buitenwereld vindt, je wilt het alleen niet toegeven. Niemand wordt onzeker geboren, baby's zijn ook niet onzeker. Onzekerheid komt pas vanaf het moment dat je kunt relativeren en je jezelf kunt vergelijken met anderen, en je dan ineens ziet dat je anders dan gemiddeld bent. Dat is het punt dat je onzeker wordt.quote:Het gaat mij er verder ook niet meer om wat een ánder van mij vindt, maar het gaat mij erom wat ik ervan vind. En ik weet dat ik lelijk ben en dat maakt mij onzeker
Over die verkeerde keuzes heb je hier helemaal niets geschreven. Terwijl dat juist iets is waar je wel wat mee kunt. Waarom maak je de verkeerde keuzes? Kan je het ook anders doen? Wat maakt dat je dat niet doet, etcquote:Op dinsdag 7 april 2015 19:12 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het gaat om al mijn negatieve gedrag. Ik zeg ook niet dat het komt door mijn uiterlijk. Ik zeg dat het komt door mijn onzekerheid dat ik soms verkeerde keuzes maak. Keuzes als in: bepaalde dingen in het leven uit de weg gaan. Waarom wil je begrijpen dat ik lelijk ben? Ik ben gewoon lelijk, ik vind het eerder raar dat mensen de drang hebben om te zeggen dat het misschien niet zo is. Het is gewoon zo.Ga ik verder ook niet meer op in, vind het wel prima zo. Mooi dat jullie niet houden van een zeur, ik typ hier ook niet voor de gezelligheid en in mijn omgeving heb ik het heel erg gezellig met iedereen.
Ja idd, ik zie wel wat mij wordt aangeraden als ik zo hulp ga zoeken!
je hebt toch 2 benen?quote:Op zondag 5 april 2015 21:23 schreef Ballet9 het volgende:
Hoe kan je blij zijn met jezelf? Voor de volle 100%? En tegelijkertijd bewust van je mindere punten en je mindere kanten? Hoe kan je niet onzeker zijn over jezelf en de onzekerheid je leven laten bepalen? Hoe stap je over onzekerheid heen? Kan dat eigenlijk wel?
Ik ben heel erg onzeker over mezelf. Met name over mijn uiterlijk. Ik vind mezelf letterlijk afstotelijk en ik weet dat ik lelijk ben. Dat zorgt ervoor dat ik niet altijd goed in mijn vel zit en altijd enigszins beperkt leef; wat ik ook doe, de vervelende gedachten dat ik lelijk ben blijven hangen.
Ik heb een manier gevonden om ermee om te gaan. Ik maak er het beste van en probeer blij te zijn met hoe ik eruitzie, dat ik gezond ben en dat ik de capaciteiten heb om iets van het leven te maken. En dat ik erg blij moet zijn met mijn lieve ouders en mijn lieve vriendinnen! En dat ik gelukkig moet zijn met het feit dat ik goed met mensen om kan gaan..
Maar mijn onzekerheid beheerst mijn leven. En wat kan ik eraan doen? Ik heb al twee keer een psycholoog bezocht, voornamelijk omdat het moest van mijn ouders, maar ik durfde niet eerlijk te zijn. Ik denk dat ik nu weer hulp moet zoeken bij een psycholoog: ik ben 21 en ik moet echt gaan leven zonder angst en onzekerheid. Maar ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken.
Ongesteldheid en de bijkomende labiliteit?quote:Op dinsdag 7 april 2015 20:17 schreef hoechst het volgende:
[..]
je hebt toch 2 benen?
een vrouw zijn is fucking easy...
Ja, de man moet daar mee om gaan. De vrouw hoeft het alleen te ondergaan.quote:Op dinsdag 7 april 2015 20:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ongesteldheid en de bijkomende labiliteit?
Sommige mannen prikken daar wel doorheenquote:Op dinsdag 7 april 2015 20:17 schreef hoechst het volgende:
[..]
je hebt toch 2 benen?
een vrouw zijn is fucking easy...
Meestal zoeken vrienden elkaar (onbewust) uit op ongeveer hetzelfde uiterlijke niveau van aantrekkelijkheid. Het komt niet heel vaak voor dat binnen een knappe vriendengroep er een zeer lelijk iemand tussenzit, die heel erg afwijkt op niveau van aantrekkelijkheid. Het zal dus best wel meevallen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 17:54 schreef Ballet9 het volgende:
En ik wil dus graag accepteren dát ik er nou eenmaal wat minder mooi uitzie qua hoofd. Misschien heb ik deze denkwijze omdat al mijn vriendinnen mooi zijn, sommige modellenwerk doen, mijn zusje bloedmooi is en dat 39100x te horen krijgt terwijl het bij mij anders ligt. Ik weet het niet, maar ik wil graag leven zonder onzekerheid. Zonder steeds te denken aan het feit dat ik er niet heel mooi ben.
Gekrenkt narcisme als ik zeg dat ik geen mooie meid ben. Ah, klinkt logisch, ik snap hetquote:Op dinsdag 7 april 2015 21:51 schreef Duikbril112 het volgende:
[..]
Meestal zoeken vrienden elkaar (onbewust) uit op ongeveer hetzelfde uiterlijke niveau van aantrekkelijkheid. Het komt niet heel vaak voor dat binnen een knappe vriendengroep er een zeer lelijk iemand tussenzit, die heel erg afwijkt op niveau van aantrekkelijkheid. Het zal dus best wel meevallen.
Op een of andere manier krijg ik een beetje de indruk dat je het graag zo wilt zien. Misschien vanuit een soort zelfhaatdrang of zo. Of een soort 'gekrenkt narcisme'.
Ik ben zelf ook niet moeders mooiste, maar ik heb wel een alcoholverslaving sinds een aantal jaren en zit met erge angststoornissen waardoor ik niet alleen de deur uitga. Ik ben enorm socially awkward en ben vrijwel niet/zeer slecht in staat vriendschappen te sluiten/contacten te behouden. Toen ik nog bij m'n moeder woonde heb ik een ('vrijwilligers')baantje gehad maar dat was echt een ramp (de collega's niet hoor die waren aardig maar het werk zelf zeg maar).quote:Op dinsdag 7 april 2015 17:54 schreef Ballet9 het volgende:
Ik ben niet verlegen, ik eet niet ongezond, ik sport, ik heb geen puisten en ik heb een heel leuk leven met een leuke studie, bijbaan, vrienden en familie.
#relevantquote:Op woensdag 8 april 2015 12:58 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik ben zelf ook niet moeders mooiste, maar ik heb wel een alcoholverslaving sinds een aantal jaren en zit met erge angststoornissen waardoor ik niet alleen de deur uitga. Ik ben enorm socially awkward en ben vrijwel niet/zeer slecht in staat vriendschappen te sluiten/contacten te behouden. Toen ik nog bij m'n moeder woonde heb ik een ('vrijwilligers')baantje gehad maar dat was echt een ramp (de collega's niet hoor die waren aardig maar het werk zelf zeg maar).
Je wil haar niet aan eventueel onrelevante pillen helpen nee, gewoon even projecteren. Dit werkt vast beter dan eerst gewoon eens met een professional bespreken wat de oorzaken zijn van je issues en hoe je die aan dient te pakken voor je gelijk om anti-depressiva vraagt niet waar...quote:Wat bij mij heeft geholpen om me minder slecht te voelen is prozac. Op een gegeven moment dacht ik wel zonder te kunnen maar dat bleek dus niet het geval. Misschien dat dat bij jou ook helpt om je minder slecht te voelen over jezelf? Nu wil ik je niet aan de pillen brengen, je moet wel eerst met een psychiater/arts bespreken of het wel zou kunnen helpen.
#IsDitTwitter #BenIkNuTrending?quote:Op woensdag 8 april 2015 13:44 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
#relevant
[..]
Je wil haar niet aan eventueel onrelevante pillen helpen nee, gewoon even projecteren. Dit werkt vast beter dan eerst gewoon eens met een professional bespreken wat de oorzaken zijn van je issues en hoe je die aan dient te pakken voor je gelijk om anti-depressiva vraagt niet waar...
Ikzelf zeg altijd "Soms moet je gewoon door de gehaktmolen" om vervolgens te kijken waar het schip strandt, een beetje lef hebben kan geen kwaadquote:Op woensdag 8 april 2015 11:45 schreef Lienekien het volgende:
Je grijpt je uiterlijk aan als reden dat je slecht in je vel zit en je terugtrekt. Terwijl het probleem in je hoofd zit. Je wilt wel dingen, maar je durft niet. Je bent bang om te falen en bang voor afwijzing. Waarschijnlijk terecht, want iedereen faalt wel eens en iedereen wordt wel eens afgewezen. Het wordt pas echt een probleem als je die angst je leven echt laat beheersen, want dan mis je ook de leuke dingen.
Enige oplossing is toch die uitdagingen aan te gaan. Valt het tegen, dan moet je met de teleurstelling dealen. Gaat het goed, dan krijg je daar een kick van en de bevestiging dat je in je leven een beetje lef moet hebben en dan wordt het een stuk leuker.
Volgens mij hebben we de reden te pakken waarom je niet geholpen kon worden door de gynaecoloog.quote:Op woensdag 8 april 2015 12:58 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook niet moeders mooiste, maar ik heb wel een alcoholverslaving sinds een aantal jaren en zit met erge angststoornissen waardoor ik niet alleen de deur uitga. Ik ben enorm socially awkward en ben vrijwel niet/zeer slecht in staat vriendschappen te sluiten/contacten te behouden. Toen ik nog bij m'n moeder woonde heb ik een ('vrijwilligers')baantje gehad maar dat was echt een ramp (de collega's niet hoor die waren aardig maar het werk zelf zeg maar).
Wat bij mij heeft geholpen om me minder slecht te voelen is prozac. Op een gegeven moment dacht ik wel zonder te kunnen maar dat bleek dus niet het geval. Misschien dat dat bij jou ook helpt om je minder slecht te voelen over jezelf? Nu wil ik je niet aan de pillen brengen, je moet wel eerst met een psychiater/arts bespreken of het wel zou kunnen helpen.
Helaas denk ik dat het wel altijd een beetje een worsteling zal blijven. Je verhaal klinkt bekend. Ik heb er in de loop der jaren steeds een stukje beter mee om leren gaan, maar het blijft een gevoelig punt. Net als jij probeer ik de nadruk te leggen op mijn sterke eigenschappen en kwaliteiten, maar ik heb nog geregeld dat ik zou willen dat ik me niet altijd zo bewust ben van mijn uiterlijk. Het is, inderdaad, een rem die maakt dat ik niet zo onbevangen en zelfverzekerd tegenover dingen sta als ik zou willen.quote:Op zondag 5 april 2015 22:09 schreef Ballet9 het volgende:
Ik verwacht niet dat iemand iets voor mij doet. Ik ben benieuwd naar hoe andere mensen blij met zichzelf kunnen zijn en belangrijker: of er misschien mensen hetzelfde pad hebben gelopen en van onzeker naar zelfverzekerd zijn gegaan. En hoe los je zulke erge onzekerheid op?
Ik hoop het echt niet. Ik vind het fijner om mezelf helemaal vrij te voelen. En je beschrijft het mooi: het is een rem die ervoor zorgt dat je niet onbevangen en zelfverzekerd tegenover dingen staat, terwijl je dat juist graag wil.quote:Op zondag 12 april 2015 01:50 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Helaas denk ik dat het wel altijd een beetje een worsteling zal blijven. Je verhaal klinkt bekend. Ik heb er in de loop der jaren steeds een stukje beter mee om leren gaan, maar het blijft een gevoelig punt. Net als jij probeer ik de nadruk te leggen op mijn sterke eigenschappen en kwaliteiten, maar ik heb nog geregeld dat ik zou willen dat ik me niet altijd zo bewust ben van mijn uiterlijk. Het is, inderdaad, een rem die maakt dat ik niet zo onbevangen en zelfverzekerd tegenover dingen sta als ik zou willen.
Zoals iemand hierboven al aanhaalde: het is vooral een mindset. Genoeg fotomodellen die tobbend en depressief door het leven gaan omdat ze nóg niet tevreden zijn met hun looks. De afgelopen vijf jaar had ik een relatie en heb ik me zelden of nooit druk gemaakt over mijn uiterlijk, maar nu ik weer single ben, merk ik dat die onzekerheid weer opspeelt.quote:Op zondag 12 april 2015 02:11 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
Ik hoop het echt niet. Ik vind het fijner om mezelf helemaal vrij te voelen. En je beschrijft het mooi: het is een rem die ervoor zorgt dat je niet onbevangen en zelfverzekerd tegenover dingen staat, terwijl je dat juist graag wil.
Ik ben de laatste tijd ook heel erg bezig met hoe ik er nou echt uitzie. Ik weet het gewoon niet. Als ik mezelf op foto's zie word ik spontaan depressief, in de spiegel valt het soms nog wel eens mee en in het echt hoor ik nog wel eens (als oprecht complimentje) dat iemand mij heel mooi vindt.
Ik ben niet zelfverzekerd, maar kan kritiek accepteren en op mijn eigen kracht vertrouwen.quote:Op vrijdag 17 april 2015 16:41 schreef Gray het volgende:
"Schijt hebben" is niet hetzelfde als zelfverzekerd zijn.
Je bent zelfverzekerd wanneer je alle kritiek kan accepteren en desondanks op eigen kracht kan blijven stralen.
Dan zou je zelfverzekerd moeten zijn, of dusdanig in de war dat je jezelf op meerdere fronten tegenspreekt.quote:Op vrijdag 17 april 2015 16:53 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
Ik ben niet zelfverzekerd, maar kan kritiek accepteren en op mijn eigen kracht vertrouwen.
Ben ook wel eens zelfverzekerd. Maar qua uiterlijk niet.quote:Op vrijdag 17 april 2015 17:00 schreef Gray het volgende:
[..]
Dan zou je zelfverzekerd moeten zijn, of dusdanig in de war dat je jezelf op meerdere fronten tegenspreekt.
Valt vast wel mee.quote:Op vrijdag 17 april 2015 17:29 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
Ben ook wel eens zelfverzekerd. Maar qua uiterlijk niet.
Het is veel fijner als je mijn verhaal leest voordat je een reactie geeft.quote:Op zaterdag 18 april 2015 09:40 schreef The_Odd_One het volgende:
Dat gezeik over uiterlijk. Je kan er nog jaren over zaniken, maar je zult het er mee moeten doen. Pech voor je. Dus maak er wat van. Make-up, sportschool in, haal er alles uit.
Zit het niet veel meer in je uitstraling? Mensen die positiviteit uitstralen krijgen bijna altijd meer aandacht dan negatievere, minder zichtbare mensen. Wat dat betreft zit je in een vicieuze cirkel, je denkt dat het je uiterlijk is en dat maakt je verdrietig, terwijl die verdrietigheid/onzekerheid juist het probleem is.quote:Op zaterdag 18 april 2015 09:57 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
Het is veel fijner als je mijn verhaal leest voordat je een reactie geeft.
Wat bedoel je?quote:Op zaterdag 18 april 2015 10:08 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Zit het niet veel meer in je uitstraling? Mensen die positiviteit uitstralen krijgen bijna altijd meer aandacht dan negatievere, minder zichtbare mensen. Wat dat betreft zit je in een vicieuze cirkel, je denkt dat het je uiterlijk is en dat maakt je verdrietig, terwijl die verdrietigheid/onzekerheid juist het probleem is.
Dat het mogelijk is dat je vriendinnetjes meer aandacht krijgen, omdat ze niet alleen mooi zijn, maar ook open, spontaan en gezellig. Je kan ontzettend knap zijn, maar als in je gezicht te zien is dat je niet lekker in je vel zit, pakken anderen dat op. Dat verberg je niet met BB-cream en ook niet met foundation.quote:
Wat geeft je de indruk dat ik het niet gelezen heb?...quote:Op zaterdag 18 april 2015 09:57 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk, alleen je wilt zulke reacties niet lezen. Ondanks dat dat is waar het op staat.quote:Op zaterdag 18 april 2015 09:57 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
Omdat ik al 33 keer heb aangegeven dat ik (veel) sport en genoeg aan mijn uiterlijk doe. Vandaar dat ik sterk de indruk heb dat je niet alles leest. Ik ben verder niet aan het mauwen en ik hang zeker niet het slachtoffertje uit. Ik heb een superleuk sociaal leven, ik heb de mooiste mensen om mij heen en doe een leuke studie met hele mooie kansen en doe daarnaast ook dingen. Maar ja: ik ben onzeker. En daar werk ik aan. En ik vraag aan niemand om mijn problemen op te lossen. Ik vraag wel naar ervaringen en hoe andere mensen zoiets hebben opgelost of hoe andere mensen ermee omgaan. Maar nergens leg ik de verantwoordelijkheid bij een ander, zeg ik dat ik zielig ben of onderneem ik niks.quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:53 schreef The_Odd_One het volgende:
[..]
Wat geeft je de indruk dat ik het niet gelezen heb?...
Je bent aan het mauwen en ik zeg je dat je er mee op moet houden en een schop onder je reet moet hebben. Neem verantwoordelijkheid en regie over je leven.
Er kan maar 1 iemand er iets van maken en dat ben jij. En dat begint vandaag door te gaan doen ipv te mauwen vanaf de zijlijn dat je een slachtoffer bent.
Kut dat je je zo voelt, maar wij kunnen er niks voor je aan doen. Jijzelf wel. En ik hoop dat je dat doet.
Neu, hij heeft ongelijk. Puur vanwege het feit dat in een van mijn eerste berichten staat dat wat hij als 'tips' geeft, al door mij wordt uitgevoerd.quote:Op zaterdag 18 april 2015 15:35 schreef Bekermok het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk, alleen je wilt zulke reacties niet lezen. Ondanks dat dat is waar het op staat.
Klonterpot heeft een goede post gemaakt maar daar reageer je ook niet op. Omdat je niet in "oplossingen" wilt denken maar blijft hangen in "ik ben lelijk boehoe". Alles wat je de goede richting in duwt negeer je of sla je af met als argument "ja maar ik ben echt lelijk".
MevrouwPuff heeft ook gelijk, en ik heb het ook al eerder gezegd geloof ik, het gaat om je uitstraling en niet om je uiterlijk. Er zijn heel veel mensen die een van het gemiddeld afwijkend uiterlijk hebben (varierend van lelijk tot misvormd), die enorm veel positiviteit uitstralen en omringd zijn door leuke mensen en vette gebeurtenissen. Je bent lelijk omdat je je lelijk voelt, en dat straal je uit. Zolang je in die slachtofferrol blijft zitten ga je er last van hebben, zodra je je bij die shit neerlegt en je je uiterlijk niet meer als smoesje gebruikt ga je positiviteit uitstralen, en dát gaat je mooi maken. Je voelt je inmiddels niet kut meer omdat je lelijk bent, maar je bent lelijk omdat je je kut voelt. Laat dat aub inzinken en sta jezelf toe daaroverheen te stappen. En nogmaals, je uiterlijk niet meer als smoesje gebruiken. Fix je uitstraling. Die weegt zoveel zwaarder dan je uiterlijk.
Maar hoe ontken je een patroon bij jezelf als het al zo gewoon is?quote:Op maandag 6 april 2015 22:00 schreef Tamashii het volgende:
Ik heb vanuit school geleerd dat minpunten verbeterd kunnen worden. Dat je valkuilen in de gaten kunt hebben en vervolgens enigszins kunt veranderen. Patronen heb ik wel al door bij mezelf en ben daar vrij bewust mee bezig. Schrijf die dingen ook op en zo leer ik er meer over. Natuurlijk word je nooit perfect. Maar inmiddels heb ik wel geleerd dat je beter kunt worden, en onder andere door de juiste mensen in je omgeving. En door feedback te vragen en dingen te analyseren kun je een hoop over je blinde plekken leren.
Kortom, accepteren wellicht niet volledig. Maar er wat aan doen als je het niet accepteert.
Dat ga je leren van de psychquote:Op zondag 19 april 2015 02:40 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
Maar hoe ontken je een patroon bij jezelf als het al zo gewoon is?Ik ga het ook eens bijhouden als het lukt. Is wel handig en interessant.
Dat snap ik, dat was ook mijn doel... mijn onzekerheid achter me laten. Ik wilde mijn onzekerheid achter me laten zodat ik wat makkelijker vrienden kon maken en vrouwelijke aandacht kon regelen. Ik wilde weer rechtop over het strand kunnen lopen in mijn shorts en ik wilde weer oprecht en eerlijk kunnen zijn zonder dat ik dacht dat iedereen grinnikend naar me keek en dacht dat ik achterlijk was.quote:Op zondag 19 april 2015 02:25 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
Neu, hij heeft ongelijk. Puur vanwege het feit dat in een van mijn eerste berichten staat dat wat hij als 'tips' geeft, al door mij wordt uitgevoerd.
Ik reageer er niet op omdat ik er niks mee kan. Waar ik naartoe wil? Dat is duidelijk; daar gaat het topic over. Ik wil werken naar het moment dat ik geen onzekere gevoelens meer heb over m'n uiterlijk. Maar dat heb ik ook al driehonderd keer beschreven. Ik blijf niet hangen in 'ik ben lelijk, boehoe' - dat maak jij ervan - want ik zoek hulp voor m'n onzekerheid. Ik heb binnenkort een intakegesprek met een psycholoog en dan gaan we zien wat we hieraan kunnen doen.
- knip -
quote:Op zondag 19 april 2015 02:08 schreef Ballet9 het volgende:
Ik heb een superleuk sociaal leven, ik heb de mooiste mensen om mij heen en doe een leuke studie met hele mooie kansen en doe daarnaast ook dingen.
Mij valt op dat binnen dit topic de nadruk op het uiterlijk ligt, terwijl inhoudelijke zaken minder geduid wordt alsof dit van ondergeschikt belang is.quote:Op zondag 19 april 2015 02:25 schreef Ballet9 het volgende:
En ik bén omringd door leuke mensen en leuke gebeurtenissen. Máár daar gaat het mij helemaal niet om. En heb gewoon domme dingen gedaan vanwege onzekerheid. Stomme keuzes gemaakt uit angst.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |