abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151407628
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 23:32 schreef Ballet9 het volgende:
Het gaat mij er verder ook niet meer om wat een ánder van mij vindt, maar het gaat mij erom wat ik ervan vind.
Als je dit zou menen zou je het niet zo aanhalen in het topic, laat staan dat je nagedacht hebt over dat alle jongens je zogenaamd lelijk vinden.

quote:
En ik weet dat ik lelijk ben en dat maakt mij onzeker. En met alle gevolgen die erbij komen kijken is dat soms geen pretje.
Gevolgen waar je grotendeels zelf voor zal kiezen, nog afgezien van de vraag wat uberhaupt de relevantie is als je daadwerkelijk lelijk zou zijn.

quote:
Ik ben nog steeds niet blij met hoe ik eruitzie
Nog steeds niet als in je hebt dingen geprobeerd om het wel te accepteren?

quote:
maar een gezonde levensstijl vind ik belangrijk (en ik vind sporten leuk ;)).
Terecht en goed voor jezelf zorgen is een teken dat je jezelf wel enigszins de moeite waard vindt.

quote:
Ik heb een super leuke omgeving, mooie studie, de liefste vriendinnen, liefste ouders, ik kan de leukste dingen doen.
Tijd om daar optimaal van te gaan genieten dus, je uiterlijk staat dit immers niet in de weg.

quote:
En ik maak door mijn onzekerheid hele domme keuzes. Ik baal daarvan.. En dat allemaal om uiterlijk.
Je gebruikt je uiterlijk dus als excuses om domme keuzes te maken.

quote:
Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die van onzeker naar zelfverzekerd zijn gegaan. Ik kom er alleen niet uit.
Onderzoeken waarom je zoveel waarde hecht aan iets wat je niet zo kan veranderen, werken aan je eigenwaarde en aan wat je wel kan veranderen, leren focussen op de positieve dingen en hoe je jezelf wel beter kan laten voelen.
pi_151407691
Geloof me, ook mensen die er wél goed uitzien, kunnen moeite hebben zichzelf te accepteren zoals ze zijn. Ik ben zelf behoorlijk tevreden met hoe ik eruit zie, maar het leven is voor mij bij tijd en wijle net zo kut als dat van jou, neem dat maar van me aan. :P

Neemt niet weg dat een minder aantrekkelijk uiterlijk zo z'n moeilijkheden met zich meebrengt. Wat betreft zelfacceptatie: je schrijft dat je pas 21 bent. Geloof me, het wordt beter met de jaren! En dat belang van uiterlijke schoonheid wordt minder. We worden uiteindelijk allemaal lelijker, en de norm die zo torenhoog misschien is rond je twintiger jaren (iedereen op z'n uiterlijke hoogtepunt zo ongeveer; zeker onder vrouwen vaak), wordt lager. Uiteindelijk wordt wie je binnen bent veel belangrijker.

Trouwens, of je wel of niet aantrekkelijk wordt ervaren, is grotendeels afhankelijk van wat je uitstraalt. Heb je van binnen een goede, prettige, aan-trekkelijke energie, dan straal je dat ook uit naar buiten toe. Heb je een negatief zelfbeeld, straal je dat net zo hard uit, en dat stoot misschien meer af dan het aantrekt.

Waar meet je je trouwens mee als je zegt dat je 'objectief lelijk' bent?
pi_151408066
Nou als je representatief bent is je uitstraling veel belangrijker dan je daadwerkelijke uiterlijk. Misschien ben je onzeker doordat mensen zeggen dat je niet knap bent en daardoor word je weer onzeker, wat je uitstraling weer niet ten goede komt en zo ontstaat een self fullfilling prophecy effect. Deze cirkel kan je wel doorbreken op 1 plek; de gedachte dat je niet mooi bent. Als je merkt dat je zo denkt denk dan daarna eens dat je wel de moeite waard bent en tel je zegeningen. Als je dat oefent ga je er vanzelf in geloven. Vervolgens ga je het ook uitstralen.
pi_151408868
Wat ik om me heen zie ..is dat de vrouwen die ik zelf het lelijkste vind, de beste en standvastige relaties hebben.
En de knappe vrouwen steeds vastlopen in relaties. En ook bedonderd worden en overal intrappen. Dus het zegt wel iets over de mannen die je kiezen on je innerlijk, ipv de mannen die je kiezen omdat je zo knap bent.
En dan nog..jij vindt jezelf lelijk, er zijn zat mensen die jouw leuke kenmerken wel zien, die heeft iedereen.
pi_151408914
Leer heel erg goed beffen. De dames kruipen dan voor je. En smachten naar je.

M.a.w.: Zorg dat je ergens heel goed in bent, dan komt de zekerheid vanzelf.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_151409195
Je moet op een andere manier naar jezelf leren kijken. Iedereen heeft iets wat hem/haar aantrekkelijk en interessant maakt.

Misschien word jij afgewezen wanneer je meedoet aan een modellencontest. Maar ben jij dan minder waard? De juiste vorm neus, kin, oren, wenkbrauwen, etc. maakt iemand standaard en onopvallend. In bijvoorbeeld het artiestenvak - acteurs en muzikanten - springen degenen met een wat afwijkender uiterlijk eruit en ze worden meer geroemd om hun talenten dan degenen die het standaard mooie snoetje hebben.

Ik ben ook vaak onzeker over mijn uiterlijk geweest. Ik vind dat ik een te grote neus heb en een terugwijkende kin. De plastisch chirurg zal dat vast met mij eens zijn als hij me wilt perfectioneren. Los van dat hij daarmee verdient, is het ook zijn vak om op die manier naar mensen te kijken en alle onvoorkomendheden bij te schaven of weg te werken. Maar wil ik perfect zijn en daarmee ook mijn identiteit verliezen? Is die te grote neus en te kleine kin echt zo belangrijk? Ik krijg er nooit opmerkingen over. Sterker nog, ik krijg de laatste jaren juist opmerkingen dat ik er goed uitzie, omdat ik wat zelfverzekerder ben geworden en door veel sporten vet ben kwijtgeraakt en een mooier gevormd lichaam heb.

Of je een mooi of lelijk lijf hebt; daar heb je zelf in de meeste gevallen controle over. Met gezond eten en regelmatig aan lichaamsbeweging bereik je al heel veel. Hoe je jezelf kleedt en verzorgt bepaald ook voor een groot deel hoe andere mensen naar je kijken. Bij vrouwen kan make-up en een bepaald kapsel heel veel doen.

Maar wat iemand ook aantrekkelijk maakt, is of hij/zij zelfverzekerd is. Wanneer je dat bent, heb je namelijk veel minder schroom om jezelf te laten zien dan wanneer je verlegen bent. Andere mensen vinden het leuk wanneer jij jezelf laat zien zoals je bent. Als jij bijvoorbeeld van nature introvert bent, straal je bij een zelfverzekerde houding rust en stabiliteit uit. Wanneer je juist extravert bent, word je gewaardeerd om je energie, enthousiasme en ongeremdheid. Het is allemaal goed. Bij onzekerheid wordt introvert echter verlegenheid en extravert irritant: je stoot er dan juist mensen mee af.

Ga maar eens ontdekken wat er goed en mooi aan jezelf is en focus je niet alleen op de dingen die je niet bevallen. Gewoon tegen jezelf zeggen "ik ben goed zoals ik ben" - een advies wat je waarschijnlijk al zo vaak gehoord hebt - gaat je niet helpen, omdat het op niks is gebaseerd. Niemand is perfect en iedereen moet zijn leven lang min of meer aan zichzelf blijven werken. Maar wanneer je je alleen op de negatieve dingen blindstaart, word je ongelukkig, wat ook energie kost en je moe maakt, zodat het in je leven niet gaat zoals het zou moeten en voila de bevestiging van je tekortkomingen.
  maandag 6 april 2015 @ 10:49:06 #32
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_151412116
Iedereen heeft tekortkomingen. Al weten sommige mensen dit wat meer te verbloemen. Naar mijn idee is het belangrijkst hoe je hier mee omgaat. Denk je: "ja, zo ben ik nu eenmaal" of probeer je de scherpe kantjes van je zwakke kanten af te halen? Dan heb ik het over karakter he, niet het uiterlijk.
Ik probeer dat laatste. Door je tekortkomingen als een soort les te zien, kun je ze misschien makkelijker accepteren?

Bovendien... je tekortkomingen worden door anderen soms als kracht beschouwd. Ik vind mezelf bijvoorbeeld wel erg 'rustig'. Van andere mensen hoor ik dat ze ontspannen worden door deze houding.

[ Bericht 4% gewijzigd door pietkanarie op 06-04-2015 12:17:21 ]
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_151413297
Het klinkt misschien gek wat ik nu zeg, maar gun jezelf het recht om ontevreden over jezelf te zijn.

Het hebben van onzekerheden is tegenwoordig taboe. "Je MOET tevreden over jezelf zijn! Je MOET jezelf accepteren zoals je bent!" Op die manier wordt het geforceerd en dat is ongezond. En mensen die zoiets roepen, zijn hypocriet, want iedereen is namelijk in een bepaalde mate onzeker over zichzelf. Dat hoort bij het mens-zijn. Mensen zijn sociale wezens en spiegelen zichzelf aan anderen.

Wanneer je van jezelf erkent dat jij - net als ieder ander mens - onzekerheden hebt, haal je de druk eraf. Dán wordt je jezelf, want je hoeft niet meer voor jezelf te ontkennen dat je over sommige dingen niet over jezelf tevreden bent.

Dan kan jij gaan nadenken waar jij precies onzeker over bent, durf jij er met anderen over te praten en kan je dingen in de juiste proporties gaan zien. Klopt het namelijk wel dat jij zo lelijk bent als jij denkt dat je bent? Of is jouw beleving over jezelf wat te kritisch? En ook dat is gewoon normaal, want iedereen is over zichzelf veel kritischer dan over anderen.

En dan komt de volgende stap: in hoeverre kan jij er wat aan doen? Plastische chirurg? Als jij daar echt helemaal achter staat, ga dan naar een kliniek om te bespreken in hoeverre jij door middel van chirurgie meer tevreden over jezelf kan worden. Maar weet wel dat het erg duur is, dat de operaties fysiek nogal ingrijpend zijn (je hebt ongeveer een jaar nodig om van een simpele neuscorrectie te herstellen) en dat je met plastische chirurgie niet altijd het gewenste resultaat behaalt. En hoeveel profijt heb je van zo'n operatie? Krijg je meer aanspraak en willen meer mensen met je naar bed? Dat is natuurlijk wel leuk, maar hetzelfde effect krijg je misschien ook als je naar de sportschool gaat of iets anders gaat doen waardoor je lekkerder in je vel gaat zitten.
  maandag 6 april 2015 @ 13:04:08 #34
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_151414913
Niemand is perfect.
Graag op anoniem
  maandag 6 april 2015 @ 13:26:52 #35
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_151415476
Des te meer je jezelf dwingt mooi te vinden, des te meer je jezelf frustreert dat het niet lukt. Iedereen heeft tekortkomingen en ja, sommige daarvan zijn ingrijpender op je leven dan anderen.

De truc is om je ego niet te veel af te laten hangen van een bepaald ding. Je bent meer dan alleen je uiterlijk en hoewel je misschien inderdaad minder knap bent dan sommige mensen, is dit lang niet alles wat jou maakt wie je bent. Profileer je op andere gebieden, steek daar tijd en energie in. Bekijk vooral ook de andere dingen die jou maken wie je bent. De karaktertrekken die mensen in je waarderen, je aanleg/talent voor dingen, je succesjes in het leven.

Ook al is het verdomde vervelend, aan het einde van de rit kun je in mijn ogen beter een minder uiterlijk hebben en meer levenswijsheid, persoonlijkheid en voldoening, dan dat je tot je 50e afhankelijk bent van je uiterlijk en er daarna achterkomt dat je de rest vrij weinig hebt ontwikkeld. ;)
Ignorance is bliss
  maandag 6 april 2015 @ 13:38:20 #36
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_151415768
Na een bepaalde leeftijd wordt 90% van de mensen lelijk :P dan worden ze dik, of verlept, of hangtieten of een kort pittig kapsel of levervlekken of prostaatproblemen of een combinatie hiervan. Er is zoveel waar je onzeker van kan worden

Persoonlijkheid/karakter is veel belangrijker.
pi_151415881
Er zijn vast nog wel lelijker mensen dan jou,

Zie het zo: Jij bent misschien best lelijk, dan is die ander misschien wel erg lelijk. Dan heb je het slecht maar nog niet zo slecht als die andere persoon
  maandag 6 april 2015 @ 16:36:42 #38
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_151421011
Zaken die je niet kan veranderen moet je accepteren en zaken die je niet kan accepteren moet je veranderen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 6 april 2015 @ 18:59:49 #39
442977 _xladymillion
Live, Laugh, Love.
pi_151425705
Indd zelfacceptatie. Je bent wie je bent en daar moet je blij mee zijn. Ik kan je enigszins wel begrijpen ook al ben ik niet onzeker over mezelf maar over de dingen die ik doe. Het lijkt me inderdaad verstandig dat je professionele hulp gaat zoeken daar zijn ze voor en meid het gaat goedkomen je bent nog erg jong!
pi_151433053
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 16:36 schreef fathank het volgende:
Zaken die je niet kan veranderen moet je accepteren en zaken die je niet kan accepteren moet je veranderen.
Nice!

Ik vond mezelf vroeger ook lelijk maar dat ben ik helemaal niet. En anderen vinden misschien van wel. Ik heb een lelijke neus waar ik mij vroeger echt voor schaamde maar nu allang niet meer. Ik maak er grappen over want opereren zou ik ook nooit doen. Die neus heb ik gewoon, jammer dan.

En weetje, ruige mensen of stoere mensen zijn bijvoorbeeld ook weleens echt lelijk maar dat valt niet op door hun bijzondere uiterlijk.
Als je er saai of standaard of sullig uitziet, vind ik iemand onaantrekkelijker dan iemand met een creatief, ruig, stoere verschijning.
It's about attitude.
Kijk maar naar bepaalde beroemde mensen. Die kunnen heel aantrekkelijk zijn maar zijn eigenlijk ook grafelijk.
Charisma! (even afgezien wel geld of status).

Als je niet knap bent ('standaard knap zogezegd), moet je gewoon cool worden. 8-)
pi_151433255
Ik heb vanuit school geleerd dat minpunten verbeterd kunnen worden. Dat je valkuilen in de gaten kunt hebben en vervolgens enigszins kunt veranderen. Patronen heb ik wel al door bij mezelf en ben daar vrij bewust mee bezig. Schrijf die dingen ook op en zo leer ik er meer over. Natuurlijk word je nooit perfect. Maar inmiddels heb ik wel geleerd dat je beter kunt worden, en onder andere door de juiste mensen in je omgeving. En door feedback te vragen en dingen te analyseren kun je een hoop over je blinde plekken leren.

Kortom, accepteren wellicht niet volledig. Maar er wat aan doen als je het niet accepteert.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_151439064
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 21:45 schreef Ballet9 het volgende:
Ik ben niet te dik, ik heb geen acne en ik draag geen bril. Ik ben niet mooi. Mijn hoofd is niet mooi. Wat ik precies niet mooi vind is eigenlijk mijn hele gezicht. Het klopt niet. Maar daar kan ik vrij weinig aan doen, behalve het accentueren met make-up. Of ik moet ervoor kiezen om mijn hoofd te laten verbouwen bij een plastische chirurg en dat is extreem. ;) Ik ben objectief gezien lelijk. Zulke mensen bestaan. ;) En dat maakt mij onzeker, maar qua uiterlijk valt er niet veel te veranderen. Ik doe al genoeg om er leuk uit te zien, maar ik ben geen mooie meid. En dat is wat mij erg onzeker maakt. Gek toch?

Het gaat er ook niet om dat ik mijn uiterlijk moet veranderen, want ik doe al genoeg om er leuk uit te zien. Het gaat erom dat ik mijn denkwijze wil veranderen en dat ik graag wil leven zonder angst en onzekerheid. Maar ik weet maar niet hoe ik gelukkig kan zijn met mezelf en tevreden met hoe ik eruitzie.
Je kan jezelf van buiten mooi voelen als je het ook van binnen voelt. Geloof me ik weet je hoe je je voelt, maar je moet niet denken dat het in een twee werkt. Het kan een tijdje duren. Heeft bij mij echt 5 maanden geduurd. Ik wil je vertellen dat je alleen dit moet doen als je het zelf wil en NIET voor een ander. Dat heb ik ook gedaan met mijn operaties.
pi_151439452
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 16:36 schreef fathank het volgende:
Bullshit. Anders was de mensheid nooit zo ver gekomen.

Over een tijdje kan de plastische chirurgie veel meer. Niet opgeven in ieder geval.

Zelfacceptatie kan helpen, maar een mooier hoofd helpt vele malen beter en kan je ook een beter mens maken.
  dinsdag 7 april 2015 @ 09:23:56 #44
416020 K44S
The bearded man
pi_151441576
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 23:32 schreef Ballet9 het volgende:

[..]

Ik ben geen standaard schoonheid. ;) Je hebt gelijk dat smaken verschillen. Ik heb wel eens gehoord dat mensen mij oprecht heel mooi vinden, maar objectief gezien ben ik dat dus echt niet. Kan je dat geloven? :P De meeste jongens vinden mij niet mooi, dat weet ik. Het gaat mij er verder ook niet meer om wat een ánder van mij vindt, maar het gaat mij erom wat ik ervan vind. En ik weet dat ik lelijk ben en dat maakt mij onzeker. En met alle gevolgen die erbij komen kijken is dat soms geen pretje.

Ik sport al! Ik zit op volleybal en ik doe aan hardlopen. Ik ben nog steeds niet blij met hoe ik eruitzie, maar een gezonde levensstijl vind ik belangrijk (en ik vind sporten leuk ;)). Maar ik begrijp jouw punt zeker! Scary_mary heeft gelijk dat ik hulp moet gaan zoeken! Ik heb een super leuke omgeving, mooie studie, de liefste vriendinnen, liefste ouders, ik kan de leukste dingen doen. En ik maak door mijn onzekerheid hele domme keuzes. Ik baal daarvan.. En dat allemaal om uiterlijk.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die van onzeker naar zelfverzekerd zijn gegaan. Ik kom er alleen niet uit.
Je kan zo veel sporten als je wil(goed bezig).

maar als je daarna aan de pizza gaat... schiet het niet op.

Ik heb er zelf kennis van wat bijv. Puisten betreft.

Als ik 3 glazen cola drink vandaag. Heb ik morgen weer van die kraters op m'n porem.

Dus... sporten doe je al goed, maar je moet wel je voedsel er bij aanpassen(deze opmerking was algemeen bedoeld, tenslotte ken ik je eet patroon niet).

Daarbij mag je natuurlijk af en toe zondigen.

En zoals andere al zeggen: wees blij met wie je bent..
heb je een opleiding of werk wat je bevalt en dus vrijwel elke dag met een irritante glimlach op je porem staat te werken? Dan ben je goed bezig.

Ga je elke dag met een strondmotivatie? Verander er wat aan.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_151443206
Ht word hier boven al getypt, ik weet niet hoe oud je bent je kunt verlegen blijven en op sommige plekken blijft je onzekerheid. Maar het zal echt minder worden en met de jaren leer je je zelf wel respecteren.
Je weet je mindere kanten, geef jezelf complimenten als je eens een andere gedachte over je zelf hebt. Dat heb ik toch goed opgelost zeg ! Breek dat negatieve.

Ik heb het opgelost met ik ben niet zielig, ik weiger nog langer in een hoekje te gaan zitten huilen, ik ben zo als ik ben en als iemand daar een probleem mee heeft, heeft die pech !

Daarbij leuke kleren aan trekken, gaan sporten en heb een leuk permanentje genomen. Nu krijg ik overal complimenten met wat voor mooie krullen in wel niet heb. Complimenten geef je je eerst zelf en als je goed genoeg in je vel zit straal je dit ook uit en gedragen mensen ook anders na je. Het heeft mij 28 jaar gekost en lange relatie maar ik kies voor mijzelf en die stap zul je zelf ooit ook eens nemen. Wanneer dat moet je zelf ontdekken en je er naar toe zetten ;)
  dinsdag 7 april 2015 @ 11:13:44 #46
157922 fathank
pi_151443694
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 01:38 schreef Deckard het volgende:

[..]

Bullshit. Anders was de mensheid nooit zo ver gekomen.

Over een tijdje kan de plastische chirurgie veel meer. Niet opgeven in ieder geval.

Zelfacceptatie kan helpen, maar een mooier hoofd helpt vele malen beter en kan je ook een beter mens maken.
Jij moet een troll zijn :')
pi_151444010
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:13 schreef fathank het volgende:

[..]

Jij moet een troll zijn :')
Omdat het politiek incorrect is?
  dinsdag 7 april 2015 @ 11:28:41 #48
157922 fathank
pi_151444034
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:27 schreef Deckard het volgende:

[..]

Omdat het politiek incorrect is?
Nee omdat een nieuw gezicht je fucked up psyche niet gaat veranderen.

Het is niet zo wanneer je je nieuwe neus hebt ineens al je problemen met jezelf als sneeuw voor de zon verdwijnen.
pi_151444602
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:28 schreef fathank het volgende:

[..]

Nee omdat een nieuw gezicht je fucked up psyche niet gaat veranderen.

Het is niet zo wanneer je je nieuwe neus hebt ineens al je problemen met jezelf als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Precies, kijk maar naar Michael Jackson :P
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:00:59 #50
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_151444726
Relativeren en meer lak krijgen aan zaken die je toch niet kunt beïnvloeden. En je gewoon neerleggen bij de mindere aspecten die je niet kunt veranderen, positieve punten benadrukken en je niet te druk maken om hetgeen anderen vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')