Sommige mannen prikken daar wel doorheenquote:Op dinsdag 7 april 2015 20:17 schreef hoechst het volgende:
[..]
je hebt toch 2 benen?
een vrouw zijn is fucking easy...
Meestal zoeken vrienden elkaar (onbewust) uit op ongeveer hetzelfde uiterlijke niveau van aantrekkelijkheid. Het komt niet heel vaak voor dat binnen een knappe vriendengroep er een zeer lelijk iemand tussenzit, die heel erg afwijkt op niveau van aantrekkelijkheid. Het zal dus best wel meevallen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 17:54 schreef Ballet9 het volgende:
En ik wil dus graag accepteren dát ik er nou eenmaal wat minder mooi uitzie qua hoofd. Misschien heb ik deze denkwijze omdat al mijn vriendinnen mooi zijn, sommige modellenwerk doen, mijn zusje bloedmooi is en dat 39100x te horen krijgt terwijl het bij mij anders ligt. Ik weet het niet, maar ik wil graag leven zonder onzekerheid. Zonder steeds te denken aan het feit dat ik er niet heel mooi ben.
Gekrenkt narcisme als ik zeg dat ik geen mooie meid ben. Ah, klinkt logisch, ik snap hetquote:Op dinsdag 7 april 2015 21:51 schreef Duikbril112 het volgende:
[..]
Meestal zoeken vrienden elkaar (onbewust) uit op ongeveer hetzelfde uiterlijke niveau van aantrekkelijkheid. Het komt niet heel vaak voor dat binnen een knappe vriendengroep er een zeer lelijk iemand tussenzit, die heel erg afwijkt op niveau van aantrekkelijkheid. Het zal dus best wel meevallen.
Op een of andere manier krijg ik een beetje de indruk dat je het graag zo wilt zien. Misschien vanuit een soort zelfhaatdrang of zo. Of een soort 'gekrenkt narcisme'.
Ik ben zelf ook niet moeders mooiste, maar ik heb wel een alcoholverslaving sinds een aantal jaren en zit met erge angststoornissen waardoor ik niet alleen de deur uitga. Ik ben enorm socially awkward en ben vrijwel niet/zeer slecht in staat vriendschappen te sluiten/contacten te behouden. Toen ik nog bij m'n moeder woonde heb ik een ('vrijwilligers')baantje gehad maar dat was echt een ramp (de collega's niet hoor die waren aardig maar het werk zelf zeg maar).quote:Op dinsdag 7 april 2015 17:54 schreef Ballet9 het volgende:
Ik ben niet verlegen, ik eet niet ongezond, ik sport, ik heb geen puisten en ik heb een heel leuk leven met een leuke studie, bijbaan, vrienden en familie.
#relevantquote:Op woensdag 8 april 2015 12:58 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik ben zelf ook niet moeders mooiste, maar ik heb wel een alcoholverslaving sinds een aantal jaren en zit met erge angststoornissen waardoor ik niet alleen de deur uitga. Ik ben enorm socially awkward en ben vrijwel niet/zeer slecht in staat vriendschappen te sluiten/contacten te behouden. Toen ik nog bij m'n moeder woonde heb ik een ('vrijwilligers')baantje gehad maar dat was echt een ramp (de collega's niet hoor die waren aardig maar het werk zelf zeg maar).
Je wil haar niet aan eventueel onrelevante pillen helpen nee, gewoon even projecteren. Dit werkt vast beter dan eerst gewoon eens met een professional bespreken wat de oorzaken zijn van je issues en hoe je die aan dient te pakken voor je gelijk om anti-depressiva vraagt niet waar...quote:Wat bij mij heeft geholpen om me minder slecht te voelen is prozac. Op een gegeven moment dacht ik wel zonder te kunnen maar dat bleek dus niet het geval. Misschien dat dat bij jou ook helpt om je minder slecht te voelen over jezelf? Nu wil ik je niet aan de pillen brengen, je moet wel eerst met een psychiater/arts bespreken of het wel zou kunnen helpen.
#IsDitTwitter #BenIkNuTrending?quote:Op woensdag 8 april 2015 13:44 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
#relevant
[..]
Je wil haar niet aan eventueel onrelevante pillen helpen nee, gewoon even projecteren. Dit werkt vast beter dan eerst gewoon eens met een professional bespreken wat de oorzaken zijn van je issues en hoe je die aan dient te pakken voor je gelijk om anti-depressiva vraagt niet waar...
Ikzelf zeg altijd "Soms moet je gewoon door de gehaktmolen" om vervolgens te kijken waar het schip strandt, een beetje lef hebben kan geen kwaadquote:Op woensdag 8 april 2015 11:45 schreef Lienekien het volgende:
Je grijpt je uiterlijk aan als reden dat je slecht in je vel zit en je terugtrekt. Terwijl het probleem in je hoofd zit. Je wilt wel dingen, maar je durft niet. Je bent bang om te falen en bang voor afwijzing. Waarschijnlijk terecht, want iedereen faalt wel eens en iedereen wordt wel eens afgewezen. Het wordt pas echt een probleem als je die angst je leven echt laat beheersen, want dan mis je ook de leuke dingen.
Enige oplossing is toch die uitdagingen aan te gaan. Valt het tegen, dan moet je met de teleurstelling dealen. Gaat het goed, dan krijg je daar een kick van en de bevestiging dat je in je leven een beetje lef moet hebben en dan wordt het een stuk leuker.
Volgens mij hebben we de reden te pakken waarom je niet geholpen kon worden door de gynaecoloog.quote:Op woensdag 8 april 2015 12:58 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook niet moeders mooiste, maar ik heb wel een alcoholverslaving sinds een aantal jaren en zit met erge angststoornissen waardoor ik niet alleen de deur uitga. Ik ben enorm socially awkward en ben vrijwel niet/zeer slecht in staat vriendschappen te sluiten/contacten te behouden. Toen ik nog bij m'n moeder woonde heb ik een ('vrijwilligers')baantje gehad maar dat was echt een ramp (de collega's niet hoor die waren aardig maar het werk zelf zeg maar).
Wat bij mij heeft geholpen om me minder slecht te voelen is prozac. Op een gegeven moment dacht ik wel zonder te kunnen maar dat bleek dus niet het geval. Misschien dat dat bij jou ook helpt om je minder slecht te voelen over jezelf? Nu wil ik je niet aan de pillen brengen, je moet wel eerst met een psychiater/arts bespreken of het wel zou kunnen helpen.
Helaas denk ik dat het wel altijd een beetje een worsteling zal blijven. Je verhaal klinkt bekend. Ik heb er in de loop der jaren steeds een stukje beter mee om leren gaan, maar het blijft een gevoelig punt. Net als jij probeer ik de nadruk te leggen op mijn sterke eigenschappen en kwaliteiten, maar ik heb nog geregeld dat ik zou willen dat ik me niet altijd zo bewust ben van mijn uiterlijk. Het is, inderdaad, een rem die maakt dat ik niet zo onbevangen en zelfverzekerd tegenover dingen sta als ik zou willen.quote:Op zondag 5 april 2015 22:09 schreef Ballet9 het volgende:
Ik verwacht niet dat iemand iets voor mij doet. Ik ben benieuwd naar hoe andere mensen blij met zichzelf kunnen zijn en belangrijker: of er misschien mensen hetzelfde pad hebben gelopen en van onzeker naar zelfverzekerd zijn gegaan. En hoe los je zulke erge onzekerheid op?
Ik hoop het echt niet. Ik vind het fijner om mezelf helemaal vrij te voelen. En je beschrijft het mooi: het is een rem die ervoor zorgt dat je niet onbevangen en zelfverzekerd tegenover dingen staat, terwijl je dat juist graag wil.quote:Op zondag 12 april 2015 01:50 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Helaas denk ik dat het wel altijd een beetje een worsteling zal blijven. Je verhaal klinkt bekend. Ik heb er in de loop der jaren steeds een stukje beter mee om leren gaan, maar het blijft een gevoelig punt. Net als jij probeer ik de nadruk te leggen op mijn sterke eigenschappen en kwaliteiten, maar ik heb nog geregeld dat ik zou willen dat ik me niet altijd zo bewust ben van mijn uiterlijk. Het is, inderdaad, een rem die maakt dat ik niet zo onbevangen en zelfverzekerd tegenover dingen sta als ik zou willen.
Zoals iemand hierboven al aanhaalde: het is vooral een mindset. Genoeg fotomodellen die tobbend en depressief door het leven gaan omdat ze nóg niet tevreden zijn met hun looks. De afgelopen vijf jaar had ik een relatie en heb ik me zelden of nooit druk gemaakt over mijn uiterlijk, maar nu ik weer single ben, merk ik dat die onzekerheid weer opspeelt.quote:Op zondag 12 april 2015 02:11 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
Ik hoop het echt niet. Ik vind het fijner om mezelf helemaal vrij te voelen. En je beschrijft het mooi: het is een rem die ervoor zorgt dat je niet onbevangen en zelfverzekerd tegenover dingen staat, terwijl je dat juist graag wil.
Ik ben de laatste tijd ook heel erg bezig met hoe ik er nou echt uitzie. Ik weet het gewoon niet. Als ik mezelf op foto's zie word ik spontaan depressief, in de spiegel valt het soms nog wel eens mee en in het echt hoor ik nog wel eens (als oprecht complimentje) dat iemand mij heel mooi vindt.
Ik ben niet zelfverzekerd, maar kan kritiek accepteren en op mijn eigen kracht vertrouwen.quote:Op vrijdag 17 april 2015 16:41 schreef Gray het volgende:
"Schijt hebben" is niet hetzelfde als zelfverzekerd zijn.
Je bent zelfverzekerd wanneer je alle kritiek kan accepteren en desondanks op eigen kracht kan blijven stralen.
Dan zou je zelfverzekerd moeten zijn, of dusdanig in de war dat je jezelf op meerdere fronten tegenspreekt.quote:Op vrijdag 17 april 2015 16:53 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
Ik ben niet zelfverzekerd, maar kan kritiek accepteren en op mijn eigen kracht vertrouwen.
Ben ook wel eens zelfverzekerd. Maar qua uiterlijk niet.quote:Op vrijdag 17 april 2015 17:00 schreef Gray het volgende:
[..]
Dan zou je zelfverzekerd moeten zijn, of dusdanig in de war dat je jezelf op meerdere fronten tegenspreekt.
Valt vast wel mee.quote:Op vrijdag 17 april 2015 17:29 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
Ben ook wel eens zelfverzekerd. Maar qua uiterlijk niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |